abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56172137
Voor wie is de FoK!Dieetclub bedoeld? De FoK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in. Dit kun je vinden in het LIF-forum op FoK!. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Meetings We zijn een weekendje weg geweest, naar verkeerspark Assen geweest en zijn nu aan het overleggen over een dagje sauna en een speciale "5 jaar dieetclub-meet". Wil je ook een keer mee? Je bent van harte welkom om je aan te melden in het aparte Dieetclubmeetingtopic.

Ik wil ook! Dat kan Ga naar http://www.dieet-web.nl en maak daar een account aan. Na activatie zal je dan in het lijstje verschijnen. Troel zorgt ervoor dat je geactiveerd wordt, dus je kunt het beste haar een PM sturen met je inlognaam zodat ze je kan activeren en aan de dieetclub kan koppelen. Op dieet-web kun je zelf een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet en je plan invullen. Die gegevens zijn nodig om in het lijstje te verschijnen. Met je eigen account kan je zelf je updates doorgeven. Dat kan je ��n keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal ��n update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Voor meer vragen kun je of Troel PM-en, of kijken op http://forum.dieet-web.nl

Deelnemers De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

Deze OP is te vinden in de Fok!wiki

Laten we het gezellig houden! Pesten doe je op de kleuterschool, niet hier. Deze topics zijn bedoeld om elkaar te steunen, niet om elkaar de grond in te boren omdat men misschien niet voldoet aan jouw ideaalbeeld.
pi_56172150
Weer een nieuw topic
pi_56172160
Maar Stout, je bent toch al ooit eens veel afgevallen?
En waarom nu zo snel afvallen?
  zondag 20 januari 2008 @ 10:21:24 #4
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56172163
Lol. Daar kom ik dan met m'n 10 kilo in een half jaar.
10 kg in 2 weken is echt extreem veel. Zo bont maken zelfs de sonjabakkeraars het niet. Nu maar even afwachten of die 10 kg er over een half jaar nog af is hè .
Niet meer actief op Fok!
pi_56172186
quote:
Op zondag 20 januari 2008 10:21 schreef Viking84 het volgende:
Lol. Daar kom ik dan met m'n 10 kilo in een half jaar.
10 kg in 2 weken is echt extreem veel. Zo bont maken zelfs de sonjabakkeraars het niet. Nu maar even afwachten of die 10 kg er over een half jaar nog af is hè .
Je kan er ook beter een half jaar over doen
Zeker als je al vaker gejojo'ed hebt

Maar jij had waarschijnlijk ook niet zoveel overgewicht als Stout
pi_56172243
Even antwoord op de vraag is het wel verstandig.

Waarschijnlijk niet maar..........

Na alle andere bestaande/niet bestaande/gezonde/ongezonde dieeten geprobeerd te hebben en niets tot weinig te zijn afgevallen maar meestal aankomen, is dit voor MIJ een goede oplossing.
Mijn huisarts geeft het volgende aan : ""op deze manier afvallen is beter, gezien de overige methoden die niet werken. Nu zorg je ervoor dat je BMI naar een gezond niveau gaat, al is de manier wellicht niet de beste. ""
Zo voorkom ik dat ik nu en later ernstige gezondheidsklachten krijg, die er voor zorgen dat ik de maatschappij enorm veel geld gaan kosten. (bijv diabetes, hartklachten etc etc)
Als ik de resultaten zie (vriendin die al 60 !! kilo kwijt is) denk ik dat dit voor MIJ de goede oplossing is.
Ik krijg in elk geval voldoende groente en fruit (volgens voedingscentrum) binnen en voldoende eiwitten.
Daarnaast een voedingssuplement voorgeschreven door mijn huisarts en hij staat achter me !!
Ik merk bovendien dat ik me beter voel dan voorheen, mijn suikerspiegel schommelt niet meer, ik heb meer energie, voel me fitter en heb minder last van ander kwaaltjes die ik hier niet zal benoemen (smerig)

Dus verstandig ? Voor mij wel !

Helaas ben ik nog nooit zoveel afgevallen, ja door stress ben ik ooit eens 15 jg kwijt geweest maar nadat de stress voorbij was, zat ie er weer aan
pi_56172266
quote:
Op zondag 20 januari 2008 10:27 schreef Stout het volgende:
Even antwoord op de vraag is het wel verstandig.

Waarschijnlijk niet maar..........

Na alle andere bestaande/niet bestaande/gezonde/ongezonde dieeten geprobeerd te hebben en niets tot weinig te zijn afgevallen maar meestal aankomen, is dit voor MIJ een goede oplossing.
Mijn huisarts geeft het volgende aan : ""op deze manier afvallen is beter, gezien de overige methoden die niet werken. Nu zorg je ervoor dat je BMI naar een gezond niveau gaat, al is de manier wellicht niet de beste. ""
Zo voorkom ik dat ik nu en later ernstige gezondheidsklachten krijg, die er voor zorgen dat ik de maatschappij enorm veel geld gaan kosten. (bijv diabetes, hartklachten etc etc)
Als ik de resultaten zie (vriendin die al 60 !! kilo kwijt is) denk ik dat dit voor MIJ de goede oplossing is.
Ik krijg in elk geval voldoende groente en fruit (volgens voedingscentrum) binnen en voldoende eiwitten.
Daarnaast een voedingssuplement voorgeschreven door mijn huisarts en hij staat achter me !!
Ik merk bovendien dat ik me beter voel dan voorheen, mijn suikerspiegel schommelt niet meer, ik heb meer energie, voel me fitter en heb minder last van ander kwaaltjes die ik hier niet zal benoemen (smerig)

Dus verstandig ? Voor mij wel !
En bij de vorige dieeten dacht je niet precies hetzelfde?
En ik bedoel er niets mee, hoop echt dat het voor je werkt
Want afvallen is meestal niet het probleem, maar het eraf houden en dat gaat meestal handiger als je niet te snel afvalt
pi_56172308
Oja.. ik vergeet nog wat...
Ik moest natuurlijk ook wel extreem veel kilo's kwijt, 48,3 om precies te zijn. (nu nog maar 38 !)
Wat ik om me heen hoor en zie is dat je de laatste kilo's langzamer kwijt raakt dan nu in het begin.
Ik moet zeggen dat niet iedereen zo extreem veel afvalt hoor, gemiddeld ligt het tussen de 7 en 15 kg per maand (5 weken), sommige minder.
Mijn BMI was over de 40, voor de huisarts reden om accoord te gaan. Ik dreigde diabeet te worden en dat was voor mij de druppel. Ik ga elke woensdag naar de huisarts om te wegen (ik weeg me uiteraard thuis ook) en hij controleert elke maand mijn bloed om te voorkomen dat ik gebrek aan voedingsstoffen krijg.
Na het afvallen (ik hoop in oktober op gewicht te zijn) ga ik dus een jaar !! hervoeden...
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 20 januari 2008 @ 10:33:02 #9
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_56172312
Hoi Stout, welkom! Heel veel succes, ik heb nog geen idee wat je dieet inhoudt, maar als je je er zo goed bij voelt is dat in elk geval prettig.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_56172318
quote:
Op zondag 20 januari 2008 10:29 schreef Miss_S het volgende:

Want afvallen is meestal niet het probleem, maar het eraf houden en dat gaat meestal handiger als je niet te snel afvalt
Spijker op z'n kop. Afvallen kan iedereen wel. Dit is het probleem voor de meeste mensen!! En met zo'n dieet leer je geen goede eetgewoontes en je lichaam raakt in paniek. Huisartsen hebben bar weinig verstand van goede voeding en lijnen, dus om iets als 'mijn huisarts staat achter mij' kan ik alleen maar glimlachen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_56172349
quote:
Op zondag 20 januari 2008 10:29 schreef Miss_S het volgende:

[..]

En bij de vorige dieeten dacht je niet precies hetzelfde?
En ik bedoel er niets mee, hoop echt dat het voor je werkt
Nee helaas niet... Sonja beviel me kwa eten goed maar ik kwam aan... Mevrouw Bakker wist ook niet waarom, ik zou me niet goed aan de hoeveelheden houden......wel dus.
Voor ik begon ben ik uitgebreid geinformeerd en heb ik overleg gevoerd met de huisarts. Zo is mijn bloed bekeken en bloeddruk gemeten, mijn vet gehalte bepaald en mijn gewicht. (de weegschaal bij de huisarts is op 3 ons na gelijk aan die van thuis als ik me met kleding/schoenen weeg) Ook heeft de huisarts met de dieetiste in het pand overlegd. Ze was het met ons eens : een crash dieet, ze stond er gezien mijn ervaringen ook bij haar niet negatief en niet postief tegen over.
pi_56172379
quote:
Op zondag 20 januari 2008 10:33 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Spijker op z'n kop. Afvallen kan iedereen wel. Dit is het probleem voor de meeste mensen!! En met zo'n dieet leer je geen goede eetgewoontes en je lichaam raakt in paniek. Huisartsen hebben bar weinig verstand van goede voeding en lijnen, dus om iets als 'mijn huisarts staat achter mij' kan ik alleen maar glimlachen.
Glimlach gezellig meid !! Ik ga dit gewoon volhouden !!
Goede eetgewoonten ? Die kent iedereen dus die hoef je niet te leren (iedereen weet wat goed en fout is!)
Alsof ik niet gezond at....ik kwam aan van 1500 kcal per dag meid !! En die bestond niet uit 3 zakken chips !!
Ik wil je best een voorbeeld van mijn dagmenu in december geven hoor....

Jammer dat jullie zo negatief reageren..
pi_56172387
Wat eet je dan zoal op een dag Stout?
pi_56172394
quote:
Op zondag 20 januari 2008 10:36 schreef Stout het volgende:

Nee helaas niet... Sonja beviel me kwa eten goed maar ik kwam aan... Mevrouw Bakker wist ook niet waarom, ik zou me niet goed aan de hoeveelheden houden......wel dus.
Klinkt alsof je stofwisseling al in een behoorlijke spaarstand staat of je hebt geen geduld gehad of je idd niet aan de hoeveelheden gehouden. En nu verniel je je stofwisseling nog meer, heel handig voor later. Dag spieren

Maar je moet het uiteraard zelf helemaal weten, want de dokter staat achter je. Wat doe je hierbij aan sport?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_56172417
quote:
Op zondag 20 januari 2008 10:40 schreef Stout het volgende:

Jammer dat jullie zo negatief reageren..
Ik denk dat de meesten hier zo reageren vanuit de ervaring: been there, done that, got all the weight back (and more)

Het is goed bedoeld. En ik ga niet enthousiast doen over een dieet waarvan ik weet dat het gedoemd is tot jojo'en. Uiteraard zal je hier snel en veel mee afvallen, dat zal ik nooit weerspreken. Maar zullen we afspreken dat je over 3 jaar even eerlijk komt vertellen hoe het met je gewicht is vergaan? Ik hoor dan trouwens het allerliefst dat het eraf is gebleven, oprecht.
pi_56172427
quote:
Op zondag 20 januari 2008 10:40 schreef Liejannuh het volgende:
Wat eet je dan zoal op een dag Stout?
nu ?

smorgens yohurt met fruit, tussendoor fruit, smiddags 2 crackers met vleeswaar (100gram) en een salade, tussendoor weer fruit, savonds vis/kip of vlees en groenten en 2 crackers en dan voor ik ga sport en nog een cracker met bijv. mango.

Ik sport bijna elke dag, ik fiets dagelijks naar mijn werk (30 minuten heen, 30 minuten terug, het is 12 km) 1x per week pilatus en ik ga nog 2x naar cardio. Verder doe ik dagelijks thuis buikspieroefeningen en ga ik in het weekend bewust erop uit met de fiets.
pi_56172436
Isabeau is goed, ik noteer het.
pi_56172448
Ik ben ook van been there, done that and gaind weight....

Maar als ik mijn vriendin nu zie, ruim een jaar later nog steeds op gewicht....
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 20 januari 2008 @ 10:50:40 #19
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_56172476
Geen wonder dat je afvalt. De voedingsstoffen zijn goed maar je krijgt veel te weinig binnen lijkt me.

Geen caloriebeperkt dieet staat er op die site

Naar welke bloedwaarden wordt er gekeken elke maand? Daar ben ik wel nieuwsgierig naar.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_56172489
Je bent met sporten heel goed bezig Omdat ik zoveel sport ben ik juist veel meer gaan eten, want ik merkte gewoon dat mijn lijf het niet trok op minder dan 1400 kcal op een dag. En het is super dat je vriendin een jaar later nog op gewicht zit, maar hoe eet zij nu dan? Nog steeds dat dieet of een ander aangepast dieet?
pi_56172491
quote:
Op zondag 20 januari 2008 10:46 schreef Stout het volgende:

[..]

nu ?

smorgens yohurt met fruit, tussendoor fruit, smiddags 2 crackers met vleeswaar (100gram) en een salade, tussendoor weer fruit, savonds vis/kip of vlees en groenten en 2 crackers en dan voor ik ga sport en nog een cracker met bijv. mango.

Ik sport bijna elke dag, ik fiets dagelijks naar mijn werk (30 minuten heen, 30 minuten terug, het is 12 km) 1x per week pilatus en ik ga nog 2x naar cardio. Verder doe ik dagelijks thuis buikspieroefeningen en ga ik in het weekend bewust erop uit met de fiets.
Ow! Nou, dat klinkt niet eens zo heel erg idioot eigenlijk!
Beetje weinig koolhydraten, dat wel. Net als Atkins en South Beach, val je ook ontzettend snel mee af.
Wat voor crackers eet je dan?

Owja, en bewegen is goed!
pi_56172507
Met SouthBeach was jij ook zoveel afgevallen toch, Liejannuh?
pi_56172556
quote:
Op zondag 20 januari 2008 10:54 schreef Isabeau het volgende:
Met SouthBeach was jij ook zoveel afgevallen toch, Liejannuh?
10 kilo in 3 maanden. En het zat er binnen 3 maanden ook weer aan!
Nouja, iets langer denk. Maar ik was na 3 maanden het totale gebrek aan brood, pasta, rijst en aardappelen toch wel een beetje zat.
pi_56172567
Je schrapt inderdaad je koolhydraten op je volkoren crackers na en weinig tot geen suiker en weinig vet (alleen voor bereiding van je voeding).

Er wordt gekeken naar een algemeen bloedbeeld waarin de gebruikelijk zitten zoals : HB en suiker maar ook naar de mineralen zoals calcium,magnesium,kalium etc. Oja ik vergat nog de hormonen die ze altijd bij mij kijken ivm grote schommelingen daarin in het verleden. Verder weet ik het niet, zal er in februari even op letten
pi_56172578
quote:
Op zondag 20 januari 2008 10:58 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

10 kilo in 3 maanden. En het zat er binnen 3 maanden ook weer aan!
Nouja, iets langer denk. Maar ik was na 3 maanden het totale gebrek aan brood, pasta, rijst en aardappelen toch wel een beetje zat.
t maffe is dat ik het nu nog niet mis ! Misschien ook door de crackers ?
  zondag 20 januari 2008 @ 11:04:13 #26
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_56172638
Ik val op dit moment ook niet af maar dat is ook niet de bedoeling. Ik moet aansterken .

Drinken gaat goed op dit moment vanochtend al bijna een beker slimpiewater op
pi_56172664
quote:
Op zondag 20 januari 2008 10:46 schreef Stout het volgende:

[..]

nu ?

En dit zie je jezelf de komende 10 (20, 30) jaar doen?
pi_56172693
Welkom Stout
Over dat gezond leren eten even een puntje om over na te denken, heel erg kort door de bocht: als jij al zo goed weet hoe dat moet, waarom doe je dat dan niet al je hele leven en ben je niet op gewicht? Er zit helaas een gat tussen iets weten en het ook doen. Voordat een gezond eetpatroon een gewoonte is moet je het een tijdlang heel bewust doen en aanleren. Ik gok (en hoop) dat dat hervoeden straks leert hoe dat moet zodat je het uiteindelijk kan zonder begeleiding.

Iig veel succes en hou ons op de hoogte.
  zondag 20 januari 2008 @ 11:08:23 #29
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_56172706
Ik heb me zojuist dan toch eindelijk maar aangemeld. Heb lang getwijfeld, want mijn gegevens in zo'n lijstje vind ik best confronterend, en een aantal mensen die ik ken zitten ook op dit forum en hou al lange tijd m'n gewicht 'angstvallig' verborgen zeg maar...

Ik ben een aantal jaren terug ruim 20 kg afgevallen, maar doordat ik een echte emotie-eter ben (en er een aantal dingen ingrijpend veranderden in m'n leven) ben ik dit bijna allemaal weer aangekomen. Probeer al langere tijd weer op het goede spoor te komen qua afvallen. Vind het gewoon erg moeilijk en hoop hier wat steun/hulp/lotgenoten/gezelligheid/tips te vinden
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_56172755
Welkom Marijke! Afvallen en op gewicht blijven is ook heel erg moeilijk Probeer je nu ook een beetje om te gaan met dat emotie-eten, want dat maakt het extra moeilijk natuurlijk. Kan je bij jezelf nagaan wanneer je gaat eten (verveling, verdriet, frustratie?) en heb je bepaalde strategieën om dat tegen te gaan? (snel een vriendin opzoeken, stuk wandelen, tanden poetsen dat soort dingen helpen soms goed)
pi_56172769
Welkom MarijkeZwolle
Heb je al een idee wat je wilt gaan doen? Concrete stappen zijn vaak ook al een steuk bij het afvallen
pi_56172788
quote:
Op zondag 20 januari 2008 11:04 schreef -Bubseltje- het volgende:
Ik val op dit moment ook niet af maar dat is ook niet de bedoeling. Ik moet aansterken .

Drinken gaat goed op dit moment vanochtend al bijna een beker slimpiewater op
sterkte met aansterken
  zondag 20 januari 2008 @ 11:20:57 #33
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_56172916
quote:
Op zondag 20 januari 2008 11:12 schreef omearos het volgende:
Welkom MarijkeZwolle
Heb je al een idee wat je wilt gaan doen? Concrete stappen zijn vaak ook al een steuk bij het afvallen
Jaren geleden zat ik bij een club (Ega, misschien al eens eerder van gehoord) en dat beviel goed, maar dat was ook de eerste keer dat ik bewust gezonder ging leven en eten om af te vallen. Dat was oa helemaal zonder suiker en de bereiding van het eten zonder vet, en dat is erg onhandig als je nog wel eens bij iemand anders/met iemand anders wil eten. Daarna weight watchers thuis geprobeerd, maar dat punten tellen werd ik kriegel van, dat eeuwige gereken paste niet echt bij me. De laatste keer (vanaf de zomer vorig jaar) was gewoon door gezond te eten: niet/heel weinig snoepen, veel fruit en groentes, 3 maaltijden op een dag en gezonde/magere tussendoortjes waar nodig, veel bewegen, dat soort dingen. En dat beviel eigenlijk het allerbeste, af en toe wat extra en verder heel gezond. Dus dat wil ik nu eigenlijk weer gaan doen, omdat ik dat ook wel goed vol hield.
quote:
Op zondag 20 januari 2008 11:12 schreef Isabeau het volgende:
Welkom Marijke! Afvallen en op gewicht blijven is ook heel erg moeilijk Probeer je nu ook een beetje om te gaan met dat emotie-eten, want dat maakt het extra moeilijk natuurlijk. Kan je bij jezelf nagaan wanneer je gaat eten (verveling, verdriet, frustratie?) en heb je bepaalde strategieën om dat tegen te gaan? (snel een vriendin opzoeken, stuk wandelen, tanden poetsen dat soort dingen helpen soms goed)
Het probleem zit em inderdaad voornamelijk in dat emotie-eten, door wat tegenslagen kan ik heel moeilijk van vreselijk ongezond/veel eten afblijven. Ik heb van een vriendin een "motivatieboekje" gekregen (gisteren per post) waarin concrete tips zouden staan en je een plan kan opstellen inderdaad. Dat wil ik vanmiddag gaan doen (eerst even poetsen in huis, moest nodig, dat is nog iets wat er gebeurd wanneer ik niet lekker in mijn vel zit: m'n huis verslonst...) Ik zat in ieder geval te denken aan sport (yoga, is ontspannend of fietsen vind ik ook heerlijk), een vriendin bellen en een lekker kop thee met een stuk fruit (dat vind ik eigenlijk heerlijk, maar doe dat te weinig op zo'n moment) en tandenpoetsen had ik nog niet aan gedacht, dat is een goede! (en zal m'n tandarts ook fijn vinden )

Hoeveel zijn jullie dames al kwijt? En hoe hebben jullie dat gedaan?
pi_56173046
Oeh, dat van dat motivatieboekje is heel lief en klinkt als een goed boek om eens door te lezen Als je briljante tips leest hoor ik die ook graag En tanden poetsen is soms handig omdat bepaalde dingen ook echt niet meer lekker zijn als je je tanden hebt gepoetst, bij mij werkt het wel!

Ik ben nu 30 kilo afgevallen vooral door een combinatie van gezond eten (veel groente, fruit onbeperkt, volkorenprodukten, magere vleeswaren/kip, veel vis, magere zuivelprodukten, noten, plantaardige olieën) en veel sporten (hardlopen, fitness, bodypump, bodyjam, bodycombat, veel wandelen en fietsen en squashen). Heel degelijk, gezond en héél erg lekker/fijn. Ik kook bijna elke avond iets lekkers en ik schuw ook olieën en lekkere hapjes niet. Je moet alleen maat weten te houden. Momenteel eet ik rond de 1500-1600 kcal op een dag en val nog steeds een pond tot een kilo per week af. Wat ik nu doe kan ik de rest van mijn leven met gemak volhouden, als ik maar niet terugval in het emotie-eten (ook voor mij een valkuil uit het verleden)

Ik word altijd een beetje verdrietig van mensen die op van die treurige dieten proberen te leven... je bent te dik geworden en dus neem ik maar aan dat je van lekker eten houdt. Dan is het toch wel allertreurigst om mensen dan met lange tanden Sonja Bakker of shakes te zien proberen. Je moet vooral iets gaan doen wat je de rest van je leven kan volhouden
pi_56173417
Maar als je niet zo van sporten houd, moet je wel minder eten
pi_56173500
Even een gare tvp. Ben vanmorgen maar even uit de buurt van de weegschaal gebleven. Gisteren was niet zo'n gezonde, maar wel een super leuke dag!
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_56173622
Ik ben afgevallen Na 2 stukken appeltaart
pi_56173656
quote:
Op zondag 20 januari 2008 12:00 schreef Isabeau het volgende:
Misschien een idee voor een nieuw dieet?
Als het Sonja Bakker het lukt
  zondag 20 januari 2008 @ 12:45:28 #39
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_56174587
Welkom Stout en Marijkezwolle

Hier stond de weegschaalvanochtend weer net boven de 80, dus nog maar even geen update.
pi_56174765
Ik heb volgens de eetmeter 3400 calorieen nodig.
En van Evy mag ik geen eieren meer eten.
Nou, mooi pech, want ik ga lekker een gekookt eitje op mn knackerbrod doen.
pi_56174817
teeveepee

hier gaf de weegschaal weer meer aan maargoed.. morgen weer hardlopen en hopelijk kan ik ook snel mijn sportpas aanvragen, zodat ik in Nijmegen naar de sportschool kan

straks op de motor naar Doetinchem, nieuwjaarsborrel van schoonfamilie en op de motor = niet drinken, dus houd ik het lekker op water en een sapje
Ja doei.
pi_56175395
Welkom aan alle nieuwelingen
pi_56175551
quote:
Op zondag 20 januari 2008 12:00 schreef Isabeau het volgende:
Vals
Ik ben eerder aangekomen na een stuk. Bah, ik val echt zo traag af, om precies te zijn twee kilo in een half jaar
Nou ja, ik heb wel een aantal slechte eetgewoontes aangepakt, en de gewichtstoename een halt toegeroepen... Maar ik wou dat het bij mij zo snel ging als bij jou!

Tis je overigens natuurlijk van harte gegund....
pi_56176973
Ben gelijk gebleven
Nouja, ik sta nu al wel 1 hele week op hetzelfde gewicht en heb gisteren niet meer of minder gegeten dan normaal.
ik ben zo blij me DE jurk
pi_56177061
DE jurk is ook heel erg mooi
pi_56177115
ik wil DE jurk graag zien
Ja doei.
pi_56177268
Ik heb foto's van DE jurk.
En hij staat echt geweldig!
pi_56177313

doe eens posten op chocoforum

Ja doei.
pi_56177332
oh ja, ik ging naar Doetinchem

even omkleden en dan *hup* op de motor

tot vanavond (en dan hoop ik DE jurk te kunnen zien )
Ja doei.
  zondag 20 januari 2008 @ 14:22:15 #50
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_56177368
quote:
Op zondag 20 januari 2008 11:30 schreef Isabeau het volgende:
Oeh, dat van dat motivatieboekje is heel lief en klinkt als een goed boek om eens door te lezen Als je briljante tips leest hoor ik die ook graag En tanden poetsen is soms handig omdat bepaalde dingen ook echt niet meer lekker zijn als je je tanden hebt gepoetst, bij mij werkt het wel!
Ze is weight watchers coach geworden na zelf 20 kg te zijn kwijtgeraakt met weight watchers, daardoor heeft ze ook dat soort boekjes Als er iets bruikbaars oid instaat dan hoor je het!
quote:
Ik ben nu 30 kilo afgevallen

wat goed en knap!! Hopelijk kan ik over een tijd ook zeggen dat ik veel afgevallen ben
quote:
Ik word altijd een beetje verdrietig van mensen die op van die treurige dieten proberen te leven... je bent te dik geworden en dus neem ik maar aan dat je van lekker eten houdt. Dan is het toch wel allertreurigst om mensen dan met lange tanden Sonja Bakker of shakes te zien proberen. Je moet vooral iets gaan doen wat je de rest van je leven kan volhouden
Dat is precies wat ik ook altijd heb, ik weet gewoon dat zodra ik die kilo's er af heb, ik de rest van mijn leven er op zal moeten blijven letten... En dan wil ik niet op (bij wijze van) droog brood en water willen leven, ik wil ervan kunnen genieten, maar dan van gezonde voeding
Ik moet vooral met m'n tengels uit die snoeppot blijven, als ik me verveel, me rot voel, moe ben etc. dan grijp ik meteen naar "troostvoedsel" waardoor het meteen zo'n gebed zonder eind wordt (ik kom dan echt in een negatieve spiraal terecht: voel me rot ga eten, voel me daardoor rotter ga dan nog meer eten etc)
Daarom ben ik nu uiteindelijk toch maar lid geworden, is fijn om een beetje motivatie te hebben door de successen van anderen te lezen en toch ook een soort van stok achter de deur te hebben
  zondag 20 januari 2008 @ 14:25:01 #51
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_56177456
quote:
Op zondag 20 januari 2008 12:45 schreef Jojogirl het volgende:
Welkom Stout en Marijkezwolle

Hier stond de weegschaalvanochtend weer net boven de 80, dus nog maar even geen update.
Dankje!
Zag dat jij ook al ruim 13 kg kwijt bent! Wat goed zeg! Wel balen dat de weegschaal dan vandaag niet zo "vriendelijk" was, maar je bent al een heel eind op weg Hoe val jij af? Heb je een speciaal dieet of gewoon gezond eten?
  zondag 20 januari 2008 @ 14:25:33 #52
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_56177474
quote:
Op zondag 20 januari 2008 13:14 schreef Fannetje het volgende:
Welkom aan alle nieuwelingen
Dankje
pi_56178081
Ik vind het Weight Watchers dieet overigens erg verantwoord en de steun van een groep is perfect!
Ze leren je daar echt goede eetgewoontes en als je die vasthoudt moet het helemaal goed komen, Marijkezwolle!
pi_56179177
MZ: welkom.

Ik herken t wel, wat je zegt, over snoepen en je rot voelen, maar je moet goed onderscheid maken tussen lekker eten en snoepen!!
Een snoepje of een stuk appeltaart is heerlijk, ja. Maar een pak gevulde koeken of een halve zak drop is niet lekker, dat heeft (iig voor mij) niets meer met genieten te maken.

Doseren is the magic word. En gewoon lekker blijven eten, dat vind ik heel belangrijk (en daarom val ik zo niet echt snel af ). Een keer per maand patat van de goeie patatboer in de straat, en nooit meer van die vieze vette smullersfriet op het station, etc.

* ColdFeet klust twee lekkere meergranenpistoletjes rosbief/ augurk/ grove mosterd.
Supersmakelijk en gezondachtig en dat soort dingen
pi_56179991
Dat van die eieren zei Evy inderdaad, maar zo slecht is dat toch niet? Nog bizarder vond ik dat ze wil dat ik drie glazen melk per dag ga drinken. Dat gaat me echt te ver.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_56180054
Evy en eieren?
pi_56180118
quote:
Op zondag 20 januari 2008 16:08 schreef Miss_S het volgende:
Evy en eieren?
Nou! Je negeert me gewoon!
quote:
Op zondag 20 januari 2008 12:50 schreef Liejannuh het volgende:
Ik heb volgens de eetmeter 3400 calorieen nodig.
En van Evy mag ik geen eieren meer eten.
Nou, mooi pech, want ik ga lekker een gekookt eitje op mn knackerbrod doen.
En het was behoorlijk lekker het eitje op dat knackerbrod. Heb er zelfs nog een likje mayonaise op gedaan.

Yp, weet jij ook waarom je geen eieren mag eten van Evy? Isabeau en ik konden allebei geen goede reden verzinnen. We wisten alleen maar redenen om wel eieren te eten.
pi_56180134
quote:
Op zondag 20 januari 2008 16:05 schreef YPPY het volgende:
Dat van die eieren zei Evy inderdaad, maar zo slecht is dat toch niet? Nog bizarder vond ik dat ze wil dat ik drie glazen melk per dag ga drinken. Dat gaat me echt te ver.
Melk

Yoghurt, dat wil nog wel. Maar geen melk
En wat is er mis met eieren? Die zijn toch haske gezond? De dooier is ahw de placenta van de kip: vol met mineralen en andere leuke dingen!

Yppy, hoe gaat het met je? Loop je nog wel s hard?
pi_56180260
Geen idee waarom Evy dat zegt Liejannuh. Het lijkt me niet ongezond.

Miss_S, dat zegt ze tijdens de tweede serie lessen, les 3 of 4 geloof ik.

Het lopen gaat best goed ColdFeet, ik ga nu minimaal twee keer per week. Vaak 's ochtends vroeg. Dan loop ik een half uurtje. Verder opbouwen in tijd ga ik nu niet doen, eerst mijn tempo wat meer omhoog.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_56180329
BTW misschien ben ik heel flauw en kinderachtig maar kan die TT niet anders? Ik vind m best stom eigenlijk...
pi_56180363
Yppy, ik vind 's morgens vroeg ook vaak wel lekker. meteen daarna douchen en aan de dag beginnen, zo voelt dat een beetje!
Maar dat krijg ik niet voor elkaar als ik om 8 uur de deur uit moet, hoor Jij wel?
pi_56180415
Wij hebben natuurlijk een natuurlijke wekker die rond 6.15 uur gaat. Dan komt ze bij me drinken en daarna ga ik lopen. Ben ik wel weer op tijd terug en kan ik onder de douche wakker worden.
*OUD heilige*
pi_56180436
Held
pi_56180437
quote:
Op zondag 20 januari 2008 16:16 schreef YPPY het volgende:

Aha, ik wou al zeggen ik heb in de 1e serie nooit iets over eieren gehoord
  zondag 20 januari 2008 @ 16:26:37 #65
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_56180540
quote:
Op zondag 20 januari 2008 14:46 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind het Weight Watchers dieet overigens erg verantwoord en de steun van een groep is perfect!
Ze leren je daar echt goede eetgewoontes en als je die vasthoudt moet het helemaal goed komen, Marijkezwolle!
Ikzelf zit niet bij de weight watchers, heb het een tijdje thuis gedaan met een cd-rom. Heb wel bij een andere groep gezeten, maar dit waren voornamelijk ongemotiveerde oude dames. Hierdoor voelde ik me daar niet echt op m'n plek...

Maar ik heb inderdaad wel geleerd hoe je heel gebalanceerd toch lekker kan eten! Kook ook nog regelmatig weight watchers recepten, omdat ze gewoon smakelijk zijn en makkelijk
  zondag 20 januari 2008 @ 16:28:37 #66
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_56180596
quote:
Op zondag 20 januari 2008 15:31 schreef ColdFeet het volgende:

Ik herken t wel, wat je zegt, over snoepen en je rot voelen, maar je moet goed onderscheid maken tussen lekker eten en snoepen!!
Een snoepje of een stuk appeltaart is heerlijk, ja. Maar een pak gevulde koeken of een halve zak drop is niet lekker, dat heeft (iig voor mij) niets meer met genieten te maken.

Doseren is the magic word. En gewoon lekker blijven eten, dat vind ik heel belangrijk (en daarom val ik zo niet echt snel af ). Een keer per maand patat van de goeie patatboer in de straat, en nooit meer van die vieze vette smullersfriet op het station, etc.
Ja, dat heeft inderdaad niets met genieten te maken, maar voor mij iets proberen op te vullen/op te lossen wat helemaal niet gaat met voedsel...
Maar inderdaad, af en toe een stukje/beetje/portie, das genieten en ook verstandig

Hoeveel kilo ben jij inmiddels kwijt?
  zondag 20 januari 2008 @ 16:29:27 #67
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_56180612
quote:
Op zondag 20 januari 2008 16:16 schreef YPPY het volgende:

Lessen? Ik ben nieuw hier, dus was even nieuwsgierig, wat voor lessen?
pi_56180714
quote:
Op zondag 20 januari 2008 16:28 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Ja, dat heeft inderdaad niets met genieten te maken, maar voor mij iets proberen op te vullen/op te lossen wat helemaal niet gaat met voedsel...
Maar inderdaad, af en toe een stukje/beetje/portie, das genieten en ook verstandig

Hoeveel kilo ben jij inmiddels kwijt?
Twee

Ik moet zeggen, het gaat hier echt met vallen en opstaan. Eten heb ik inmiddels redelijk onder controle, dus ik kom niet meer aan, dat is al iets.

Maar ik zal toch meer moeten gaan sporten wil ik echt afvallen; ik wil namelijk 'gewoon' blijven eten en niet rond moeten komen op 1200 kcal/dag.

Ik ben ook begonnen met gesprekken met een psycholoog, want ik wil ook het onderliggende/bijkomende probleem - een negatief zelfbeeld/lichaamsbeeld - grondig aanpakken

* ColdFeet steekt een honingdropje in haar mond... Zo nog even appeltjes kopen!
  zondag 20 januari 2008 @ 16:38:21 #69
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_56180827
quote:
Op zondag 20 januari 2008 16:33 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Twee

Ik moet zeggen, het gaat hier echt met vallen en opstaan. Eten heb ik inmiddels redelijk onder controle, dus ik kom niet meer aan, dat is al iets.

Maar ik zal toch meer moeten gaan sporten wil ik echt afvallen; ik wil namelijk 'gewoon' blijven eten en niet rond moeten komen op 1200 kcal/dag.

Ik ben ook begonnen met gesprekken met een psycholoog, want ik wil ook het onderliggende probleem - een negatief zelfbeeld/lichaamsbeeld grondig aanpakken

* ColdFeet steekt een honingdropje in haar mond... Zo nog even appeltjes kopen!
Dat zijn 2 pakken suiker, of een enorme zak aardappelen het is net hoe je het bekijkt
Lekker dat je dat al onder controle hebt! Dat zal dus mijn eerste klus zijn.
En 1200 kcal/p dag is inderdaad te weinig! Daar hou ik het ook niet op vol. Bij de weight watchers stemmen ze het aantal punten (of kcal) af op je gewicht, als je zwaarder weegt verbrand je ook meer in verhouding (dat wil natuurlijk niet zeggen dat je het dubbele zou mogen ). Maar ik heb ook gemerkt, zodra ik afval, dan eet ik steeds minder, ik heb dan ook aan steeds minder genoeg zeg maar.

En wat goed dat je ook die stap gezet hebt!

hahaha, honingdropjes, mjum
pi_56181163
weet je wat ik nu regelmatig tussen de middag eet en ik ben er verslaafd aan

1 hele komkommer in kleine stukjes snijden
2 eitjes alleen het eiwit ervan
1 tomaat in stukjes

daar overheen een dressing van:

olijfolie met chilli erin 1,5 eetlepel mengen met een klein beetje mosterd knoflookpoeder kerriepoeder uienpoeder en een klein beetje zout

echt overheerlijk
pi_56181286
quote:
Op zondag 20 januari 2008 16:33 schreef ColdFeet het volgende:
Ik ben ook begonnen met gesprekken met een psycholoog, want ik wil ook het onderliggende/bijkomende probleem - een negatief zelfbeeld/lichaamsbeeld - grondig aanpakken
  zondag 20 januari 2008 @ 17:01:27 #72
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_56181367
welkom MarijkeZwolle en Stout en natuurlijk veel succes gewenst met het afvallen

Ik ben nu net weer een weekje bezig met deel 2 en wil eigenlijk nog niet op de weegschaal....
Eerst maar even een poosje doorgaan met gezonderen (klinkt beter als dieeten en ik vind dieet meer als iets tijdelijks klinken...).
Gister lekker de hele wedstrijd gevolleybald... helaas wel verloren, maar wel redelijk gespeeld. Was in elk geval moe en hongerig na de tijd
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_56182184
Ik heb gisteren uit de bieb " Het dikke afvalboek" gehaald, een medisch iemand die zijn licht over afvallen laat schijnen, ik ben erg benieuwd...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_56182332
Dat klinkt interessant Teigan! Ben benieuwd of er nog verhelderende dingen in staan.
pi_56182581
Ik ben er ook erg benieuwd naar Liejannuh... In een van de bladen die ik kreeg stond een recensie, en die was wel lovend..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_56183499
quote:
Op zondag 20 januari 2008 15:31 schreef ColdFeet het volgende:

* ColdFeet klust twee lekkere meergranenpistoletjes rosbief/ augurk/ grove mosterd.
Supersmakelijk en gezondachtig en dat soort dingen
Helemaal met je eens hoor! Ik eet liever lekker dan dat ik supersnel afval (ik kan er weinig aandoen dat ik nu lekker eet èn snel afval, sue me )

Ik las ergens een grappige tip (ik geloof in één van de boekjes die Levi nu ook heeft), dat je je favoriete filmster of model voor je moet visualiseren met een zak chips of dropjes. Dat ziet er niet uit... chips en dropjes per zak naar binnen werken is niet sexy, flateus, vrouwelijk etc Maar één lekker dropje: kan prima Doseren en maat weten te houden is erg belangrijk en met dat in je achterhoofd hoef je nooit ook maar iets te verbannen qua eten. Je moet bepaalde dingen alleen niet al te vaak eten
  zondag 20 januari 2008 @ 18:45:39 #77
149959 SQ
snelle trees
pi_56183650
Tvp, na friet
disclaimer
pi_56183685
Lekker, friet
  zondag 20 januari 2008 @ 18:50:28 #79
149959 SQ
snelle trees
pi_56183733
En een frikandel speciaal, een kroket en een kipcorn

Maar wel met Yofresh
disclaimer
pi_56183742
hier ook een tvp, ben behoorlijk verkouden geworden en voel me beroerd, maar wil wel even de nieuwelingen welkom heten
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
pi_56183800
quote:
Op zondag 20 januari 2008 18:50 schreef Stormqueen het volgende:

Maar wel met Yofresh

Morgen weer sonjabakkeren?

@gothicblackie: ga je binnenkort een keertje mee aquarobicen met Octo en mij? Rotterdam-Delft is helemaal niet zo ver!
  zondag 20 januari 2008 @ 18:53:50 #82
149959 SQ
snelle trees
pi_56183807
Dat kutbeest hier loopt nog steeds non-stop te mauwen
Morgen zal ze wel anders piepen
disclaimer
pi_56183818
quote:
Op zondag 20 januari 2008 18:53 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

@gothicblackie: ga je binnenkort een keertje mee aquarobicen met Octo en mij? Rotterdam-Delft is helemaal niet zo ver!
euhm ik moet me al weer gaan dwingen om naar de sportschool te gaan en daar dat toch 60 euro per maand kost ga ik me daar eerst weer eens toe zetten
  zondag 20 januari 2008 @ 18:54:32 #84
149959 SQ
snelle trees
pi_56183822
quote:
Op zondag 20 januari 2008 18:53 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Sonjabakkeren doe ik al maanden niet meer, waarom denk je dat ik zo ongans vet ben geworden lately?
disclaimer
pi_56183831
quote:
Op zondag 20 januari 2008 18:50 schreef Stormqueen het volgende:

Maar wel met Yofresh
En cola light?
pi_56183842
quote:
Op zondag 20 januari 2008 18:53 schreef Stormqueen het volgende:
Dat kutbeest hier loopt nog steeds non-stop te mauwen
Morgen zal ze wel anders piepen
krolse poezen
maar ja, je zal maar zo'n wandelende hormonenbom zijn
  zondag 20 januari 2008 @ 18:55:44 #87
149959 SQ
snelle trees
pi_56183850
quote:
Op zondag 20 januari 2008 18:54 schreef Miss_S het volgende:

[..]

En cola light?
Nee, die Yofresh stond er nog van mijn SonjaBakkermaandje
disclaimer
  zondag 20 januari 2008 @ 18:56:50 #88
149959 SQ
snelle trees
pi_56183879
quote:
Op zondag 20 januari 2008 18:55 schreef octopussy het volgende:

[..]

krolse poezen
maar ja, je zal maar zo'n wandelende hormonenbom zijn
Idd zeg, dat je gillend over straat loopt: neem me, neem me!
disclaimer
pi_56183883
quote:
Op zondag 20 januari 2008 18:54 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Sonjabakkeren doe ik al maanden niet meer, waarom denk je dat ik zo ongans vet ben geworden lately?
Van de friet?

Ik ga zo, heel erg Sonja, afwegen hoeveel pasta ik neem (75 g denk ik ) want ik ga vanavond naar een feestje en de gastvrouw daar maakt ont-zet-tend lekkere taarten, weet ik dan. Niet teveel carbs vantevoren, dus!
pi_56183887
quote:
Op zondag 20 januari 2008 18:55 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Nee, die Yofresh stond er nog van mijn SonjaBakkermaandje
Beetje lekker?
  zondag 20 januari 2008 @ 18:58:09 #91
149959 SQ
snelle trees
pi_56183921
quote:
Op zondag 20 januari 2008 18:56 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Van de friet?

Ik ga zo, heel erg Sonja, afwegen hoeveel pasta ik neem (75 g denk ik ) want ik ga vanavond naar een feestje en de gastvrouw daar maakt ont-zet-tend lekkere taarten, weet ik dan. Niet teveel carbs vantevoren, dus!
Nee, dat eet ik 6 keer per jaar ofzo. Meer de werkloosheid enzo
disclaimer
  zondag 20 januari 2008 @ 18:58:52 #92
149959 SQ
snelle trees
pi_56183941
quote:
Op zondag 20 januari 2008 18:57 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Beetje lekker?
Mwah, best te doen, als je van yoghurtsmaakjes houdt dan
disclaimer
pi_56184203
quote:
Op zondag 20 januari 2008 18:58 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Nee, dat eet ik 6 keer per jaar ofzo. Meer de werkloosheid enzo
Awww. Jammer, vooral jammer dat je je zo kut voelt. Hopelijk lukt het snel om een echt leuke baan te vinden en dan weer wat meer regelmaat op te bouwen
Ik ben oprecht helemaal niet klef, maar ik vind het zonde dat je in zo'n vervelende situatie zit.
pi_56184423
Dat is een Belgische serie Marijke, je leert met 'Evy' in 10 weken 5 km hardlopen. Erg leuk, kun je op een mp3 speler zetten.

Dat is goed ColdFeet, om het meteen helemaal aan te pakken!

Je had nu toch een uitnodiging voor een gesprek? Misschien wordt dat wel iets.
*OUD heilige*
  zondag 20 januari 2008 @ 19:54:24 #95
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_56185348
uitgerekend Troel heeft een zoon gekregen hoor
Gefeliciteerd met Ruben en misschien ooit met je dochtertje (sorry)
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_56185915
Iemand vroeg hoe het kan dat je het weet en toch dik word :

* aanleg (zie familie)
* op jezelf gaan wonen
* zwangerschappen (en dan heb ik het niet over 10 kg aankomen, maar 40 kg, zonder dat ik iets bijzonders at !)
* borstvoeding geven en niet afvallen maar aankomen
* veel stress
* in korte tijd veel overlijdens en ziektes binnen je familie/vrienden
* en zo kan ik nog wel even doorgaan

Nu eindelijk na jaren rustig vaarwater, ik zit goed in mijn vel, nu tijd om mijn lijf aan te pakken.

Hou ik dit mijn leven vol ? Kwa sport waarschijnlijk niet maar dat hoeft ook niet, ik doe wel cardio maar heel matig intensief (mag niet ivm gewrichten), kwa voeding zeker ! Het is voor mij geen opgaaf wat iedereen lijkt te denken. Ik heb genoeg gegeten, ben verzadigd en heb echt geen trek.

Ik hoop dat ik vanaf nu ook gewoon gezien wordt als mens .... niet als "die -daar-die weer wat bijzonders moet"
pi_56185949
Hoi
pi_56186031
quote:
Op zondag 20 januari 2008 20:13 schreef freecell het volgende:
Hoi
Hoi terug
***Levi was here***
pi_56186075
schoonfamilie die gezonde hapjes op tafel zet zodat ik ook lekker mee kon snoepen

bloemkool, komkommer, cherrytomaatjes, worteltjes..

en 2 blikjes spa-rood gedronken

we kregen wel 'verplicht' een saucijzenbroodje en een mini-appelbeignet, maar dat heb ik met het gezond snacken wel in balans gehouden
Ja doei.
pi_56186359
quote:
Op zondag 20 januari 2008 20:12 schreef Stout het volgende:

* aanleg (zie familie)
* op jezelf gaan wonen
* zwangerschappen (en dan heb ik het niet over 10 kg aankomen, maar 40 kg, zonder dat ik iets bijzonders at !)
* veel stress

Nu eindelijk na jaren rustig vaarwater, ik zit goed in mijn vel, nu tijd om mijn lijf aan te pakken.

Hou ik dit mijn leven vol ? Kwa sport waarschijnlijk niet maar dat hoeft ook niet, ik doe wel cardio maar heel matig intensief (mag niet ivm gewrichten), kwa voeding zeker ! Het is voor mij geen opgaaf wat iedereen lijkt te denken. Ik heb genoeg gegeten, ben verzadigd en heb echt geen trek.

Ik hoop dat ik vanaf nu ook gewoon gezien wordt als mens .... niet als "die -daar-die weer wat bijzonders moet"
Pff, veel meegemaakt idd, top dat je je nu weer goed in je vel voelt
En weten hoe het komt dat je bent aangekomen kan helpen bij het afvallen, daarom vroeg ik het. Want iedereen hier weet wel wat gezond eten is, maar voor sommigen is het dan toch niet duidelijk waarom ze dik zijn of niet (meer) afvallen.

Natuurlijk word je als mens gezien, we zijn hier alleen wat bezorgder over mensen met flinke plannen, en helaas is de ervaring dat we die na een (korte) tijd ook niet meer zien. En dat is jammer, want we hopen echt dat het iedereen hier lukt en dat we de dieetclub ooit kunnen opheffen
pi_56186471
quote:

* aanleg (zie familie)
* op jezelf gaan wonen
* veel stress

40 kilo aan komen zonder iets bijzonders te eten, heb je je daarna laten onderzoeken? Want dat is volgens mij toch niet gezond (ook niet als je zwanger bent)
pi_56186743
quote:

* aanleg (zie familie)
* op jezelf gaan wonen
* veel stress

Duidelijk. Vette hihi, ze zei vette pech en emotie eten en dan ben je de pineut.
Ik hoop heel erg voor je dat het lukt om af te vallen. Al was het alleen maar om in een kledingwinkle gewoon een leuk kledingstuk uit het rek te kunnen pakken en dat het dan gewoon past! Daar wordt je namelijk echt heel blij van.
Leuk dat je meepost!
  zondag 20 januari 2008 @ 20:50:54 #103
149959 SQ
snelle trees
pi_56186931
Turkish Apple thee
disclaimer
pi_56187016
gewone thee heb ik nu

maar Turkse Appel Thee klinkt ook wel goed...

Nu ik écht toch zo'n twee weken écht bezig ben (hardlopen, écht letten op eten (één bord avondeten, dat soort dingen)) merk ik dat mijn broeken/motorbroek wel wat losser gaan zitten toffe shit
Ja doei.
pi_56187328
Isabeau, als ik lees dat je zo afgevallen bent, ben ik stiekem wel jaloers. Niet afgunstig, maar ik let altijd een beetje extra op hoe het bij jou gaat, omdat wij even lang zijn en wij op een gegeven moment hetzelfde gewicht en nagenoeg hetzelfde figuur hadden. Dan voel ik me wel dom dat ik gewoon wéér boven de 90 kilo ben gekomen.

Ik ben sinds 2 januari wel afgevallen van 92 naar 89, maar dat zal ook wel vocht zijn en ik zat verstopt dankzij al het ongezonde eten met de feestdagen. Nu hoop ik maar dat ik het op z'n minst gelijk kan houden. Sinds mijn vriend naar Irak is, vind ik het moeilijk de lege dagen niet in te vullen met bonbons en chocoladetaart. Ik ben geen emotie-eter, ik ben een leegte-opvuller, een gebrek-aan-emotie-eter. Het vervelende is dat je ergens wel weet dat je die leegte ook op zou kunnen vullen met een activiteit, maar ik heb ook nergens zin in, niets interesseert me, ik kan me nergens toe zetten, dus die activiteiten komen ook niet van de grond tenzij iemand anders me op sleeptouw neemt. Nou ja, en toen ik vorige week op sleeptouw genomen ben naar de bios heb ik een liter cola op, een bak popcorn en een halve zak m&m's. Als ik op sleeptouw genomen word door dunne mensen die niet aan de lijn doen, helpt het blijkbaar nog niet
Sanity is (not) statistical
pi_56187516
quote:
Op zondag 20 januari 2008 21:08 schreef Maeghan het volgende:
Isabeau, als ik lees dat je zo afgevallen bent, ben ik stiekem wel jaloers. Niet afgunstig, maar ik let altijd een beetje extra op hoe het bij jou gaat, omdat wij even lang zijn en wij op een gegeven moment hetzelfde gewicht en nagenoeg hetzelfde figuur hadden. Dan voel ik me wel dom dat ik gewoon wéér boven de 90 kilo ben gekomen.
Alsof ik niet mijn portie jojo'en heb gehad En op mij hoef je niet jaloers te zijn, de bron van mijn huidige gewichtsverlies was het feit dat mijn vriend me verlaten heeft. Niet iets om jaloers op te zijn hoor Ik kon gewoon niets meer eten (alcohol ging prima overigens ).

En ik herken het 'leegte opvullen'-eten wel. Dat is heel erg moeilijk te weerstaan omdat het je en op dat moment niet echt interesseert en omdat je jezelf voor de gek houdt door tegen jezelf te zeggen dat het vandaag wel even kan/mag Maar dat moet je dan niet dagelijks zeggen zoals ik deed. En daarna voel je je weer heel stom en maakt het allemaal al helemaal niets uit. Welkom kilo's!
pi_56187536
Isa!

MSN
Ja doei.
pi_56187593
Ja, ik had al gereageerd, maar bericht kon niet afgeleverd worden
pi_56187638
quote:
Op zondag 20 januari 2008 21:08 schreef Maeghan het volgende:

Ik ben sinds 2 januari wel afgevallen van 92 naar 89, maar dat zal ook wel vocht zijn en ik zat verstopt dankzij al het ongezonde eten met de feestdagen. Nu hoop ik maar dat ik het op z'n minst gelijk kan houden. Sinds mijn vriend naar Irak is, vind ik het moeilijk de lege dagen niet in te vullen met bonbons en chocoladetaart. Ik ben geen emotie-eter, ik ben een leegte-opvuller, een gebrek-aan-emotie-eter. Het vervelende is dat je ergens wel weet dat je die leegte ook op zou kunnen vullen met een activiteit, maar ik heb ook nergens zin in, niets interesseert me, ik kan me nergens toe zetten, dus die activiteiten komen ook niet van de grond tenzij iemand anders me op sleeptouw neemt. Nou ja, en toen ik vorige week op sleeptouw genomen ben naar de bios heb ik een liter cola op, een bak popcorn en een halve zak m&m's. Als ik op sleeptouw genomen word door dunne mensen die niet aan de lijn doen, helpt het blijkbaar nog niet
Ik denk dat je pas over een paar jaar kan kijken of je jaloers moet zijn op Isa
Niet lullig bedoelt trouwens maar Isa had het er zelf al over dat het er af houden het moeilijkste is
pi_56187729
quote:
Op zondag 20 januari 2008 21:20 schreef Isabeau het volgende:
Ja, ik had al gereageerd, maar bericht kon niet afgeleverd worden

ja, gets
Ja doei.
pi_56187860
quote:
Op zondag 20 januari 2008 21:17 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Alsof ik niet mijn portie jojo'en heb gehad En op mij hoef je niet jaloers te zijn, de bron van mijn huidige gewichtsverlies was het feit dat mijn vriend me verlaten heeft. Niet iets om jaloers op te zijn hoor Ik kon gewoon niets meer eten (alcohol ging prima overigens ).

En ik herken het 'leegte opvullen'-eten wel. Dat is heel erg moeilijk te weerstaan omdat het je en op dat moment niet echt interesseert en omdat je jezelf voor de gek houdt door tegen jezelf te zeggen dat het vandaag wel even kan/mag Maar dat moet je dan niet dagelijks zeggen zoals ik deed. En daarna voel je je weer heel stom en maakt het allemaal al helemaal niets uit. Welkom kilo's!
Ja natuurlijk, dat soort dingen wéét ik ook wel. Nou ja, niet dat je vriend er vandoor was trouwens, dat vind ik wel weer schokkend nieuws. Maar afgezien daarvan, op een gegeven moment zink je zo laag dat je denkt 'het maakt niet meer uit hoe, als het maar gebeurt' of herken je dat niet?

Dat is inderdaad het moeilijke aan die buien. Het interesseert je niet, dus je hebt niets om jezelf ervan te weerhouden. Alcohol gaat bij mij ook altijd goed als ik me leeg voel, daar word je natuurlijk ook niet slank van. En daarnaast word ik daar nog eens enorm melancholiek van, dus dan kan er nog wel wat bij die borrel ook.

Ik heb sinds mijn vriend weg is gegaan (7 jan) hetvolgende gesnoept:
6 ons bonbons
een doos petit fours
2 glazen baileys
3 glazen dessertwijn
1 glas claerkampster kloosterbitter
een medium zoete popcorn
1 liter cola
een halve zak m&m's
een zak chips
een halve zak kerstspekkies
een blik gezouten cashewnoten
een zakje macadamia's
een stuk brie
een halve chocoladetaart met chocoladeslagroom
een beker chocomel
drie koppen koffie met slagroom

Ok, ook een halve kilo wortelbolletjes en een paar potten augurken, maar over het algemeen kan ik me gewoon niet zo heel goed inhouden. Overdag wel, op m'n werk, daar heb ik afleiding en een soort van controle van collega's. Ik kan daar niet zomaar gaan lopen janken en vreten natuurlijk. Maar dan gaat het de hele dag goed, ik eet netjes een paar bruine boterhammen of twee schaaltjes all-bran, een glaasje vruchtensap, een thee zonder suiker, een stuk fruit, en dan 's avonds ben ik alleen, heb ik niets te doen en mis ik m'n vriend zo erg dat het voelt of ik platgedrukt word tussen twee olifanten, en dan gaat het mis.

Ik vind het ook erg om te horen dat het over is tussen jullie. Ik word nu al gek, laat staan als m'n vriend er definitief vandoor gaat.

Nou ja, het enige voordeel van dat ie weg is, is dat we dalijk samen kunnen afvallen. Hij wordt door z'n familie zo verwend en door kennissen zo volgepropt (en weigeren is niet beleefd), dat ie al 8 kilo aangekomen zegt te zijn in deze twee weken, en we hebben er nog 3 1/2 te gaan.
pi_56190553
Jee, Maeghan, ik krijg gewoon zin in lekkers van dat lijstje van je Knap dat je dat nog allemaal zo goed weet, maar het is wel heel herkenbaar hoor, dat gewoon volproppen en dat het niets uitmaakt. Heel gevaarlijk gedrag voor je lijn. En dan zei ik hier ook gewoon dat ik dat deed en dan vroegen mensen heel lief of het wel lekker was En ik paste dan mijn gedrag totaal niet aan, at gewoon maar door. Kon me ook ineen sniet voorstellen dat ik géén chocolademouse voor op de bank zou meenemen uit de supermarkt. Nu kan ik me niet meer voorstellen dat ik dat wel meeneem Het werkt soms echt als een knop en ik heb geen flauw idee hoe die knop werkt. Kan je denk ik rijk mee worden als je dat ontdekt

En ik ben heel erg kapot geweest van verdriet. We zouden dit jaar trouwen en oip het moment dat hij me inruilde voor een jonger en slanker exemplaar was ik al gestopt met de pil omdat hij (ik ook wel hoor) zo graag kinderen wilde. Ach ja, wat kan je toekomst ineens veranderen. Maar ik kreeg dus letterlijk van de acute shock geen hap meer door mijn keel. Heb niets doorgehad en niets zien aankomen. Ik voelde me wel heel stom Maar ben gelukkig niet gaat verdriet-eten. En ik ben lid geworden van de sportschool uit sociale redenen, ik vond het fijn om mensen om me heen te hebben 's avonds. Alleen op de bank zitten is ook maar niks natuurlijk. Dus zowel mijn gezonde eetpatroon nu al smijn vele sporten komen beiden door mijn ex. Heeft hij tenminst enog iets goeds gedaan
pi_56190602
quote:
Op zondag 20 januari 2008 21:22 schreef Miss_S het volgende:
Ik denk dat je pas over een paar jaar kan kijken of je jaloers moet zijn op Isa
Niet lullig bedoelt trouwens maar Isa had het er zelf al over dat het er af houden het moeilijkste is
Ben het ook helemaal met je eens hoor
pi_56191235
Dat is echt heel erg verrot. En voel je niet dom, want het kan iedereen overkomen. Je bent de eerste niet. Een exklasgenote van me woonde net samen en toen bleek dat haar vriend ondertussen met een andere vrouw een huis had gekocht. Zoiets verwacht je gewoon niet en dat moet je ook niet verwachten in een gezonde relatie.

De laatste tijd voel ik me toch al zo rot, omdat ik aan de ene kant het gevoel heb dat ik met m'n vriend echt oud ga worden, maar aan de andere kant zijn er dan dit soort verhalen, waardoor je beseft dat dingen altijd anders kunnen lopen. Daarnaast is een half jaar geleden de vriend van een collega overleden, en een paar dagen geleden is de vriend van een vriendin overleden op 31-jarige leeftijd. Het is voor het eerst in m'n leven dat ik iemand heb waar ik echt gelukkig mee ben en die ik helemaal vertrouw en ik ben zo verschrikkelijk bang dat er iets mis gaat. Als ik dan jouw verhaal lees komt er zo'n golf van misselijkheid over me heen en zo'n gevoel dat je uiteindelijk toch niemand kan vertrouwen en dat je het altijd allemaal maar alleen moet opknappen.

Ik ben wel blij voor je dat je de goede kant in ieder geval bent opgeslagen. Ik vind dat echt knap. Ik heb ook bewondering voor die meiden die hun vriend dood hebben zien gaan (een was erbij toen hij dood ging, de ander heeft haar vriend onder de douche gevonden... ze hadden ook trouwplannen volgens mij). Mijn collega was na een week weer aan het werk. Over hoe het dat andere meisje zal vergaan valt natuurlijk nog niet zo veel te zeggen. Behalve dat ik bang ben dat er iets met m'n vriend zou gebeuren, of dat onze relatie een illusie blijkt (ok, dit klinkt vreemd omdat ik net zei dat ik hem vertrouw, maar ik heb na jarenlange psychische klachten nog steeds in lichte mate last van paranoide gedachten en ik twijfel altijd over alles en iedereen, inclusief mijn eigen oordeel omdat ik van mezelf wéét dat ik die gedachten heb, en dit soort verhalen bevestigt die twijfel natuurlijk weer), ben ik als de dood dat ik er zelf ook niet veel meer van zou maken. Je kan wel zeggen dat het gewoon een reactie is of zo, dat je het niet zelf doet, maar dat het een knop is, maar je maakt wel weer iedere keer die keuze om naar de sportschool te gaan, je maakt wel de keuze om wat te gaan doen terwijl een ander gewoon lamlendig op de bank blijft hangen. Als ik me niet lekker voel, trek ik me terug, verwaarloos iedereen, ga niet naar buiten en blijf gewoon de halve dag in bed liggen en de rest van de dag op de bank.

Over die knoppen, die werken bij mij per productgroep. Wat ik momenteel absoluut niet koop: afgebakken brood en snacks, ijs, vla, yoghurt, chips, fastfood en suikerwerk (die spekkies kwamen uit het kerstpakket). Maar om een of andere reden heb ik die remming nooit met chocola. Het is nog nooit in mijn hoofd opgekomen om geen chocola te eten. Ik probeer het af en toe weleens, terwijl ik ondertussen nergens anders aan denk dan aan chocola, maar na een dag of twee, drie houd ik het echt niet meer vol.

Ik wil gewoon afvallen met chocola, kaas en rode wijn. Waarom kan dat nou niet?
pi_56192055
Pfff, dan lees je even bij 's morgens en meteen allemaal heftige verhalen

Even iets luchtigs: 'pickwick elements; water' is lekkere thee
pi_56192076
quote:
Op maandag 21 januari 2008 08:39 schreef freecell het volgende:

Even iets luchtigs: pickwich "water" is lekkere thee
En in de aanbieding bij de Dekamarkt deze week. Niet dat ik daar iets aan heb, maar andere mensen misschien wel.

Owja, Maeghan, je mag best chocolade eten hoor. Je moet alleen niet alles tegelijk willen eten. Dus een stukje van een reep en geen hele reep. Na een paar stukjes eet je toch alleen nog maar om te eten, niet omdat het zo lekker is.
* Liejannuh geeft er nog even een dikke knuffel bij!
pi_56192179
Ik geloof niet dat wij een dekamarkt hebben!
Volgens mij mag ik echt in mn handjes knijpen dat ik chocola wel lekker vind, maar ook weer niet zo lekker dat ik het echt af en toe moet eten
  maandag 21 januari 2008 @ 09:13:14 #118
35189 Troel
scherp en bot
pi_56192401
quote:
Op zondag 20 januari 2008 19:54 schreef uniekhoorn het volgende:
uitgerekend Troel heeft een zoon gekregen hoor
Gefeliciteerd met Ruben en misschien ooit met je dochtertje (sorry)
Maakt niet uit hoor

Toen ik mijn opa feliciteerde met zijn eerste achterkleinzoon werd ik ook al met mijn dochter gefeliciteerd, dus je was niet de eerste

Overigens, voor de mensen die willen weten waarom je geen eieren mag van Evy:
In het ziekenhuis kreeg ik bij het ontbijt en de lunch een gekookt ei en dat alle dagen voor de bevalling. Tijdens een ruggeprik heb je echt je darmen niet meer onder controle. Arme verpleegster vroeg of het raam open mocht en we riepen allemaal in koor dat ze allemaal open mochten
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_56192475
quote:
Op maandag 21 januari 2008 08:39 schreef freecell het volgende:

Even iets luchtigs: 'pickwick elements; water' is lekkere thee
Ik vind de vuur-versie erg lekker Ik heb ze alle 4, als echte theeverslaafde.
pi_56192794
pi_56192821
Maeghan, dat je nu ineens twijfelt aan je eigen relatie kan ik me wel voorstellen, dat heb ik de afgelopen maanden helaas bij wel meer mensen om me heen veroorzaakt. Mijn vriend en ik hadden in mijn ogen de beste relatie uit vrienden en kennissenkring en dan nòg gaat het kapot. Nooit gedacht dat ik me zo in iemand kon vergissen. Belangrijke les die ik eruit heb gehaald is: geniet van elk moment met je partner en neem het allemaal niet voor vanzelfsprekend. Ook al zou het dat wel moeten zijn. Voor mij was onze relatie heel vanzelfsprekend.

Momenteel is mijn huidige lifestyle wel degelijk van mij. Ik ga naar de sportschool op m'n fietsje ook al regent en stormt het en als ik me heel rot voel ga ik hardlopen en geen chocolade eten. Allemaal nieuwe gewoontes waarvan ik hoop dat ik ze vast kan houden. Gezond eten is overigens een stuk eenvoudiger als je niet met iemand samenwoont Mijn ex kocht dagelijks een nieuwe fles cola en dingen als koek en chips en ik at en dronk dan gewoon mee. Nu eet ik dat allemaal niet meer, terwijl het wel in huis is. Ik geloof dat ik nog 6 zakken chips heb liggen, al heel erg lang.

En ja, je kan best lijnen met chocolade, kaas en rode wijn. Maar je kan het alleen met mate eten. Eén glas rode wijn: niets mis mee. Zes glazen? Niet handig Een lekker stukje dure pure chocolade: yummie. Het naar binnen werken van een hele reep goedkope zooi? Tsja, heb je niets aan, word je alleen dikker van. En bij kaas ook denken in dobbelsteentjes en niet in hompen. Leer genieten van je eten en dingen als een lekkere feestelijke tractatie te zien en niet als troostvoedsel. Moeilijk? Absoluut. Het opschrijven is heel makkelijk, maar het uitvoeren is een heel proces waar je door moet.

Nieuwe gewoontes kan je leren. En het kan je even aan komen waaien zoals bij mij, of je moet het zelf in gang zetten. Soms heb je een wake-up call nodig en zonder acute noodzaak is het gewoon heel erg moeilijk om dingen te veranderen aan jezelf. Denk in babystapjes, niet in alles moet NU anders.
pi_56192879
En zoals Liejannuh al zei: bij de dekamarkt deze week allerlei soorten thee waaronder pick wick elements en de lipton soorten 2 halen 1 betalen

En die Garfield is hilarisch
pi_56192975
Die Garfields zijn inderdaad leuk!!

Ik heb het gelukkig wat rustiger op mijn werk nu, vandaag maar even wat dingen bijwerken, en nog wat cijfers uit gaan delen...

Qua eten gaat het wat minder, ik eet toch weer wat ongezonder de laatste weken, maar nu het allemaal wat minder hectisch lijkt zal ook dat wel weer goedkomen hoop ik..
pi_56193228
quote:
Op maandag 21 januari 2008 09:44 schreef Isabeau het volgende:
En zoals Liejannuh al zei: bij de dekamarkt deze week allerlei soorten thee waaronder pick wick elements en de lipton soorten 2 halen 1 betalen

En die Garfield is hilarisch
Ik wil een dekamarkt
Nuja, ik heb vanmorgen een heleboel (houdbare) vruchtenkwark gekocht voor een kwartje per bak, dus ik ben ook al wel happy
pi_56194488
goedemorgen

kom dus echt NET mijn bed uit

heerlijk

zo maar eens ontbijten, boodschapjes doen en dan hardlopen het is gode zij dank droog terwijl het de hele nacht hoosde van de regen had al geen zin om 'af te zeggen' maar ik heb al zo'n paupere weerstand, dat ik meteen zit te snotteren als ik in de regen ga hardlopen

Garfield
Ja doei.
pi_56195252
Ik heb 2 cursussen bij de LOI.

En hierbij krijg je nu dus gratis een snelstudie, gezond en fit.
Dit boek is erg interesant, je leert er alles over eten, voedingswaarden etc.

Hier gaat het kwa lijnen al 2 dagen goed.
Ik eet een beetje te weinig door alle stress weer, maar goed, komt goed
pi_56195312
Oh ja, per vandaag ga ik een dagboek bijhouden.
Er ligt een schrift bij het aanrecht, hierin schrijf ik dus alles op wat ik eet en/of driink.
  maandag 21 januari 2008 @ 11:41:40 #128
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_56195524
Goedemorgen allemaal! Vandaag dag 1 voor mijn "nieuwe tijdperk" Ben begonnen met een schaaltje havermoutpap en frambozen (mjum ) en dan strakjes nog wat oefeningen op de fitness bal

Wat een vreselijk naar verhaal Isabeau! Helaas ben je niet de enige, gruwel verhalen genoeg gehoord (vriendin die net een huis kocht met partner, nog geen 2 weken later was ze al hun spaargeld kwijt en was ie er met een ander vandoor... sta je dan na 10 jaar samen geweest te zijn..) Heel veel sterkte in ieder geval!!

En Maeghan, dat herken ik, die leegte willen opvullen... Hopelijk kun je daar toch een weg in vinden! Hoe lang blijft je vriend weg?

Ik ben nu erg benieuwd naar de water-thee van Pickwick, had em in de aanbieding gekocht laatst, dan vandaag maar eens proberen Ik drink al wel een tijd Nan Yu thee, dat zou helpen vet te verbranden (vanuit chinese geneeskunst), weet niet of ie dat ook daadwerkelijk doet, maar hij is gewoon erg lekker

En Ymme, een dagboek bijhouden werkt voor mij altijd erg goed, ik ben er ook weer mee begonnen. Heb een mooi boekje gekocht bij de Action, en die gaat overal mee naar toe .

[edit] Garfield leuk begin van de dag!

[ Bericht 2% gewijzigd door Marijkezwolle op 21-01-2008 11:50:51 ]
pi_56195664
MZ: verse frambozen zijn nou echt van die prima 'geniet-dingen' (ook als je er veel van eet ). Dat je echt het gevoel van een lekkere zoete snack hebt. Met helemaal niet zoveel caloriën natuurlijk!
  maandag 21 januari 2008 @ 11:50:40 #130
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_56195753
quote:
Op maandag 21 januari 2008 11:46 schreef ColdFeet het volgende:
MZ: verse frambozen zijn nou echt van die prima 'geniet-dingen' (ook als je er veel van eet ). Dat je echt het gevoel van een lekkere zoete snack hebt. Met helemaal niet zoveel caloriën natuurlijk!
Absoluut! Die zijn echt heerlijk! zag ze bij de C1000 zaterdag voor een euro per bakje, kon ze niet laten staan Ik vind sharon fruit (of kaki vruchten) ook heerlijk! Ze hebben een beetje een mango achtige structuur, maar dan een iets minder sterke maar lekker zoete smaak
  Licht Ontvlambaar maandag 21 januari 2008 @ 12:17:30 #131
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_56196429
OK... vraagje, ik heb zaterdag van zeven tot drie staan tappen. Klinkt het logisch dat je door dat staan misschien vocht vasthoudt? (ik weet dat ik na een dag wandelen tijdens 4daagse ook vocht vast hou...)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_56196540
MMmmm...door die dat gepraat over zoet fruit moest ik even denken aan een vakantie in Kroatie een paar jaar terug waar we zulke heerlijke rijpe zoete vijgen uit de bomen konden halen
pi_56196677
quote:
Op maandag 21 januari 2008 12:21 schreef octopussy het volgende:
MMmmm...door die dat gepraat over zoet fruit moest ik even denken aan een vakantie in Kroatie een paar jaar terug waar we zulke heerlijke rijpe zoete vijgen uit de bomen konden halen
Het is echt zonde dat dat soort verrukkelijk fruit duur en moeilijk te krijgen is! Dat zijn zulke fijne snacks voor lijnende mensen
pi_56196854
quote:
Op maandag 21 januari 2008 12:28 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Het is echt zonde dat dat soort verrukkelijk fruit duur en moeilijk te krijgen is! Dat zijn zulke fijne snacks voor lijnende mensen
Ga naar de markt, daar is van alles en behoorlijk goedkoop
Het mooi kotsende meisje.
pi_56196964
quote:
Op maandag 21 januari 2008 11:50 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Absoluut! Die zijn echt heerlijk! zag ze bij de C1000 zaterdag voor een euro per bakje, kon ze niet laten staan Ik vind sharon fruit (of kaki vruchten) ook heerlijk! Ze hebben een beetje een mango achtige structuur, maar dan een iets minder sterke maar lekker zoete smaak
Sharonfruit vind ik niet lekker, ze zijn zo kweer! Brrr.
  maandag 21 januari 2008 @ 12:42:08 #136
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_56197013
hmmm pickwick elements... ik heb ook alle 4 smaken en ik vind ze heerlijk straks maar ff een paar kopjes maken, krijg er acuut zin in na jullie verhalen

en na een weekje gezonderen, merk ik al dat mijn buik een stuk minder bol is, een beetje minder opgeblazen gevoel. Zoals al eerder vermeld mag ik van mezelf in het weekend wat extra hebben, de schade dit weekend:

* zakje snack a jacks
* 2 toastjes selerij-salade
* handje pinda;s

verder heb ik gewoon veel fruit gegeten savonds... elke avond 2 appels werkt heel goed tegen lekkere trek...;)

vandaag gaan we op bezoek bij mijn schoonouders, want mijn schoonmoeder is 50 geworden... hoop dat ze niet al te slecht eten kookt..
en de oranjekoek maar een keertje overslaan ook al is dat zoooooo lekker....
verder maar ff kijken... geen wijn ofzo, want moet ook nog terug rijden.
pi_56197037
quote:
Op maandag 21 januari 2008 12:35 schreef veiligheidsspeldje het volgende:

[..]

Ga naar de markt, daar is van alles en behoorlijk goedkoop
Doe ik, doe ik. Maar dat betekent dat je je in het weekend helemaal ongans moet eten aan fruit om het allemaal op te krijgen. Meestal is het niet zo lang houdbaar.

Vorige week: 4 bakjes blauwe bessen voor een euro
  maandag 21 januari 2008 @ 12:43:35 #138
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_56197052
quote:
Op maandag 21 januari 2008 12:17 schreef Sjeen het volgende:
OK... vraagje, ik heb zaterdag van zeven tot drie staan tappen. Klinkt het logisch dat je door dat staan misschien vocht vasthoudt? (ik weet dat ik na een dag wandelen tijdens 4daagse ook vocht vast hou...)
Misschien dat je doordat het zo laat geworden is en je inderdaad de hele avond gestaan hebt toch wat vocht vasthoudt. Kan ook te maken hebben met de tijd van de maand of je hormoonhuishouding Ik gok dat als het inderdaad zo is dat je wat vocht vasthoudt dat het een dezer dagen wel weer weg is.
  maandag 21 januari 2008 @ 12:46:03 #139
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_56197124
quote:
Op maandag 21 januari 2008 12:42 schreef Beessie-Jen het volgende:
en na een weekje gezonderen, merk ik al dat mijn buik een stuk minder bol is, een beetje minder opgeblazen gevoel. Zoals al eerder vermeld mag ik van mezelf in het weekend wat extra hebben, de schade dit weekend:

* zakje snack a jacks
* 2 toastjes selerij-salade
* handje pinda;s

verder heb ik gewoon veel fruit gegeten savonds... elke avond 2 appels werkt heel goed tegen lekkere trek...;)
Dit is toch helemaal niet verkeerd, deze "schade"!
Wat ik nog wel eens doe is een appel schillen, kaneel en zoetstof erover en dan in de oven/magnetron, dat si zo lekker! Of een banaan met een heel klein beetje cacao in aluminiumfolie in de oven
  maandag 21 januari 2008 @ 12:53:09 #140
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_56197274
quote:
Op maandag 21 januari 2008 12:46 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Dit is toch helemaal niet verkeerd, deze "schade"!
Wat ik nog wel eens doe is een appel schillen, kaneel en zoetstof erover en dan in de oven/magnetron, dat si zo lekker! Of een banaan met een heel klein beetje cacao in aluminiumfolie in de oven
nee dat valt ook nog wel mee, en bedankt voor de tip...
ik vind een appel gewoon fris gesneden ook erg lekker, maar die banaan zal ik eens proberen....
pi_56197733
Ik ga ook maar eens naar de markt zaterdag of misschien morgen
Goed idee
pi_56198040
Ik wil trouwens nog even Isa openlijk bedanken voor haar manier om paprika's te snijden, echt geniaal!
  maandag 21 januari 2008 @ 13:23:50 #143
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_56198074
Ik wilde vrijdag weer eens naar de markt gaan, op zaterdag is het altijd zo druk

En de water-variant van Pickwick is heeeerlijk!
pi_56198185
quote:
Op maandag 21 januari 2008 13:22 schreef freecell het volgende:
Ik wil trouwens nog even Isa openlijk bedanken voor haar manier om paprika's te snijden, echt geniaal!
Anders deel je ook nog even he geniaal dat werkt?
pi_56198247
de markt hier is écht pauper 5 kramen, en de groentekraam verkoopt niet meer houdbare paprika's van de Appie heb de helft weg kunnen flikkeren

helaas was ook de zak sperziebonen die ik vorige week dinsdag bij de aldi had gehaald beschimmeld grom.. gewoon weg moeten gooien
Ja doei.
  maandag 21 januari 2008 @ 13:32:13 #146
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_56198299
quote:
Op maandag 21 januari 2008 13:30 schreef motorbloempje het volgende:
de markt hier is écht pauper 5 kramen, en de groentekraam verkoopt niet meer houdbare paprika's van de Appie heb de helft weg kunnen flikkeren

helaas was ook de zak sperziebonen die ik vorige week dinsdag bij de aldi had gehaald beschimmeld grom.. gewoon weg moeten gooien
Das balen ja! Ik vind dat zelf ook zo vreselijk irritant als dat gebeurd met groente en fruit...
Ik haal paprika en sperziebonen tegenwoordig uit de vriezer (bij de C1000), dat is goedkoper dan "ontdooit vers" en langer houdbaar, bovendien heb ik dat altijd in huis, mocht ik het nodig hebben
pi_56198338
quote:
Op maandag 21 januari 2008 13:27 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Anders deel je ook nog even he geniaal dat werkt?
Ik kan het niet zo goed uitleggen
Maar je maakt hem in ieder geval niet zoals normaal eerst open

Misschien kan Isa het uitleggen?
pi_56198357
Ik heb bergen smaken in de kast staan, kwa thee..
Maar ik vergeet 't gewoon. Zie nu wel dat ik niets over heb voormezelf. Zelfs geen thee zetten

Ik ga ff een bammetje smeren, en de waterkoker uit de kast trekken
pi_56198394
het is qua, en niet kwa....

wij hebben hier meestal gewoon engelse thee van de Marks & Spencer en soms wat kaneelthee...

we doen ook aardig wat zuinig aan de laatste tijd.. dus leven we vooral daar op.. de sap is ook al dagen niet aangeraakt
Ja doei.
pi_56198488
quote:
Op maandag 21 januari 2008 13:33 schreef freecell het volgende:

[..]

Ik kan het niet zo goed uitleggen
Maar je maakt hem in ieder geval niet zoals normaal eerst open

Misschien kan Isa het uitleggen?
Of je maakt een fotoreportage?
pi_56198741
quote:
Op maandag 21 januari 2008 13:40 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Of je maakt een fotoreportage?
Maar mijn paprika is nu al gesneden
pi_56198776
quote:
Op maandag 21 januari 2008 13:52 schreef freecell het volgende:

[..]

Maar mijn paprika is nu al gesneden
Jamaar ik ga er zometeen ook een paar snijden... Het zou zo handig zijn....

Ik ga vandaag vast lekker rundvlees stoven voor morgen. Op z'n provencaals. Met liefde
pi_56198811
Maar ik heb geen paprika meer, hoe moet ik dan een fotoreportage maken?
pi_56198859
quote:
Op maandag 21 januari 2008 13:56 schreef freecell het volgende:
Maar ik heb geen paprika meer, hoe moet ik dan een fotoreportage maken?
Wees creatief

Wat maak je, met de paprika?
pi_56198893
Ik heb hier even geen fototoestel, maar ik zal een fotoreportage maken over paprika's snijden De manier van snijden heb ik trouwens van Jamie Oliver, dus ik heb het ook gejat.

En Ymme, wat een goed idee, zo'n dagboekje
pi_56198899
Mexicaanse wraps
Met kidneybonen en gehakt en mais. Ruikt goed. Is voor vanavond, maar vanmiddag komt er iemand op bezoek en dan heb ik geen zin om te koken
  maandag 21 januari 2008 @ 14:08:47 #157
188728 Lyzio
why do we fall
pi_56199058
Ik moet ook echt gaan afvallen. Want het loopt de spuigaten uit. Ik ben 21 jaar, weeg 84 kilo en ben 1.74.

Het begon eigenlijk allemaal toen ik mijn rijbewijs haalde. Je fietst dan dus totaal niet meer. Mijn toenmalige vriendin woonde zo een 10 kilometer van mij af. Ik ging altijd met de fiets, omdat je niks anders had om daar te komen. Verder fietste ik altijd naar school, dat was zo'n 5 kilometer en voetbalde ik 3x per week. Twee keer trainen, en in het weekend wedstrijd.

Inmiddels ben ik gestopt met voetballen, omdat ik daar totaal geen animo meer voor had. Ook zit ik momenteel (eigenlijk al anderhalf jaar) zonder school en werk. Maar ik heb een baantje gevonden en begin in augustus (?) weer met school. Je zou kunnen zeggen dat de afgelopen anderhalf jaar de zwartste uit mijn leven waren. Ik deed niks, had nergens zin in, at zeer onregelmatig en meestal vettig. Soms at ik alleen 'savonds, had totaal geen trek. Om vervolgens 'savonds een pizza d'rin te proppen in recordtijd.

Ook drink ik teveel, dat weet ik. Iedere avond wordt er wel een biertje gevat met vrienden. Ook zij zien dat 't dikker worden redelijk extreem word en ik wil d'r wat aan gaan doen. Want ik voel me zelf ook niet lekker in dit lijf. Mijn streefgewicht houd ik op 75 kilo.

Iemand nog tips?
live as if you'll die today
dream as if you'll live forever
- james 'jimmy' dean
pi_56199114
Klinkt lekker freecell..

wij krijgen vanavond een eter, mooie gelegenheid om die tegrootvoortweepersonen-bloemkool te verwerken...
pi_56199274
quote:
Op maandag 21 januari 2008 14:08 schreef Lyzio het volgende:
Ik moet ook echt gaan afvallen. Want het loopt de spuigaten uit. Ik ben 21 jaar, weeg 84 kilo en ben 1.74.

Het begon eigenlijk allemaal toen ik mijn rijbewijs haalde. Je fietst dan dus totaal niet meer. Mijn toenmalige vriendin woonde zo een 10 kilometer van mij af. Ik ging altijd met de fiets, omdat je niks anders had om daar te komen. Verder fietste ik altijd naar school, dat was zo'n 5 kilometer en voetbalde ik 3x per week. Twee keer trainen, en in het weekend wedstrijd.

Inmiddels ben ik gestopt met voetballen, omdat ik daar totaal geen animo meer voor had. Ook zit ik momenteel (eigenlijk al anderhalf jaar) zonder school en werk. Maar ik heb een baantje gevonden en begin in augustus (?) weer met school. Je zou kunnen zeggen dat de afgelopen anderhalf jaar de zwartste uit mijn leven waren. Ik deed niks, had nergens zin in, at zeer onregelmatig en meestal vettig. Soms at ik alleen 'savonds, had totaal geen trek. Om vervolgens 'savonds een pizza d'rin te proppen in recordtijd.

Ook drink ik teveel, dat weet ik. Iedere avond wordt er wel een biertje gevat met vrienden. Ook zij zien dat 't dikker worden redelijk extreem word en ik wil d'r wat aan gaan doen. Want ik voel me zelf ook niet lekker in dit lijf. Mijn streefgewicht houd ik op 75 kilo.

Iemand nog tips?
minder drinken, regelmatig eten (dus ontbijt, lunch, avondeten) en tussendoortjes voor het grootste gedeelte beperkten tot fruit drink minder frisdrank, meer thee

en ga wat bewegen: hardlopen, fitness, tennis, whatever
Ja doei.
pi_56199283
ik ga vanavond iets met pittige mie maken

en nu: hardlopen
Ja doei.
  maandag 21 januari 2008 @ 14:26:15 #161
188728 Lyzio
why do we fall
pi_56199418
quote:
Op maandag 21 januari 2008 14:19 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

minder drinken, regelmatig eten (dus ontbijt, lunch, avondeten) en tussendoortjes voor het grootste gedeelte beperkten tot fruit drink minder frisdrank, meer thee

en ga wat bewegen: hardlopen, fitness, tennis, whatever
Ik heb gehoord dat iedere dag 10 kilometer lopen erg bevorderlijk is voor het afvallen.
- james 'jimmy' dean
pi_56199534
Lyzio, dat zal vast wel helpen, maar ik denk dat je dat niet zomaar even vanuit het niets doet, 10 km hardlopen op een dag..

Begin met kleine stappen, en leg de lat niet te hoog voor jezelf..
pi_56199597
quote:
Op maandag 21 januari 2008 14:26 schreef Lyzio het volgende:

Ik heb gehoord dat iedere dag 10 kilometer lopen erg bevorderlijk is voor het afvallen.
En heel slecht voor je gewrichten, ook als je slank bent.
  maandag 21 januari 2008 @ 14:35:38 #164
188728 Lyzio
why do we fall
pi_56199605
quote:
Op maandag 21 januari 2008 14:31 schreef teigan het volgende:
Lyzio, dat zal vast wel helpen, maar ik denk dat je dat niet zomaar even vanuit het niets doet, 10 km hardlopen op een dag..

Begin met kleine stappen, en leg de lat niet te hoog voor jezelf..
I know. Gewoon eens een vast ritme krijgen, deed ik al een moord voor. En gewoon iedere dag bewegen, that's it.
- james 'jimmy' dean
pi_56199710
Isa, dat had ik je zaterdag nog willen vragen, misschien weet jij het zo uit je hoofd: Ik krijg echt enorm snel blauwe plekken. Hoef me helemaal niet hard te stoten om weer een mooie shiner te pakken te krijgen...

Is dat gewoon erfelijk, of kan het duiden op een tekort aan een bepaalde vitamine oid?

Als je erop googelt, blijkt het een symptoom te zijn van allerlei vreselijk enge ziektes, maar ik ben tamelijk gezond en heb het al jaren
  maandag 21 januari 2008 @ 14:42:23 #166
188728 Lyzio
why do we fall
pi_56199742
quote:
Op maandag 21 januari 2008 14:40 schreef ColdFeet het volgende:
Isa, dat had ik je zaterdag nog willen vragen, misschien weet jij het zo uit je hoofd: Ik krijg echt enorm snel blauwe plekken. Hoef me helemaal niet hard te stoten om weer een mooie shiner te pakken te krijgen...

Is dat gewoon erfelijk, of kan het duiden op een tekort aan een bepaalde vitamine oid?

Als je erop googelt, blijkt het een symptoom te zijn van allerlei vreselijk enge ziektes, maar ik ben tamelijk gezond en heb het al jaren
Mijn vader heeft dat ook. Die hoeft maar ergens aan te komen en het wordt blauw. Volgens de dokter is het niets. Ook hij heeft het al jaren
- james 'jimmy' dean
pi_56200066
Lyzio: lopen of hárdlopen? Gewoon lopen is natuurlijk heel erg gezond en niet belastend
pi_56200101
Ben er weer... nog steeds niet fit.
Vanmorgen een begrafenis (moeder van een goede vriend, 59 jaar) en was dus pas om 14.15 op mijn werk. Maar ik moet vanavond nog wat installeren als iedereen weg is, dus dan maak ik weer wat extra uurtjes.

Heb al 2 dagen koppijn alsof ik een kater heb, maar ik heb geen slok alcohol op. Misschien ben ik gewoon een beetje ziekjes, wie weet... Ik wil ontzettend graag slapen, uren en uren slapen. Hopelijk is het morgen weer over.
***Levi was here***
  maandag 21 januari 2008 @ 14:57:28 #169
188728 Lyzio
why do we fall
pi_56200127
quote:
Op maandag 21 januari 2008 14:55 schreef freecell het volgende:
Lyzio: lopen of hárdlopen? Gewoon lopen is natuurlijk heel erg gezond en niet belastend
Gewoon lopen. Zoals je ook met je hond loopt
- james 'jimmy' dean
pi_56200158
opbeurknuffel(virtueel ) voor Levi
Ja doei.
pi_56200199
net hardgelopen

de lucht was zo donker als het donkerblauw van de FA's maar ik heb het droog gehouden

was best zwaar eigenlijk, terwijl het hetzelfde was als vrijdag... woensdag is het een les van 24 minuten, met elke keer 2 minuten, met maar een pauze van een minuut er tussen ben benieuwd hoe ik dat ga doen hoop goed eigenlijk

zo verder met het huishouden (lijk wel een burgertrut ) en dan lekker filmpje kijken denk ik
Ja doei.
pi_56201518
quote:
Op maandag 21 januari 2008 14:35 schreef Isabeau het volgende:

[..]

En heel slecht voor je gewrichten, ook als je slank bent.
gewoon lopen of ook hardlopen?
  maandag 21 januari 2008 @ 17:31:13 #173
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_56203283
quote:
Op maandag 21 januari 2008 15:01 schreef motorbloempje het volgende:
net hardgelopen

de lucht was zo donker als het donkerblauw van de FA's maar ik heb het droog gehouden

was best zwaar eigenlijk, terwijl het hetzelfde was als vrijdag... woensdag is het een les van 24 minuten, met elke keer 2 minuten, met maar een pauze van een minuut er tussen ben benieuwd hoe ik dat ga doen hoop goed eigenlijk

zo verder met het huishouden (lijk wel een burgertrut ) en dan lekker filmpje kijken denk ik
Wat goed dat je ondanks de onheilspellende lucht wel gegaan bent!
Hoeveel heb je gelopen?

Hahaha, niets burgelijks aan hoor, helaas hoort dat erbij (heb vandaag ook gepoetst...)
  maandag 21 januari 2008 @ 17:46:54 #174
35189 Troel
scherp en bot
pi_56203606
Ik moet haast nog steeds bijvoeding gebruiken, gewicht is weeeer omlaag
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_56204013
quote:
Op maandag 21 januari 2008 17:31 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Wat goed dat je ondanks de onheilspellende lucht wel gegaan bent!
Hoeveel heb je gelopen?

Hahaha, niets burgelijks aan hoor, helaas hoort dat erbij (heb vandaag ook gepoetst...)
was ook wel een beetje 'fier' op mezelf

Ik loop ook de Evy-lessen (die onder deze link zijn te vinden en heb vandaag les 7 gelopen. De les 7 uit de van 0 naar 5 km overigens..

Les 7 bestond uit:

1 minuut hardlopen, 1 minuut wandelen
2 minuten hardlopen, 2 minuten wandelen
3 minuten hardlopen, 3 minuten wandelen

morgen wordt de les 24 minuten lang
2 minuten hardlopen, 1 minuut wandelen

ben benieuwd

ga zo lekker koken vriendlief zit in zijn tentamenweek, dus ik neem het héle huishouden voor mijn rekening deze 2 weken: heb vandaag boodschappen gedaan, 3 wassen gedraaid, in de droger/opgehangen, opgevouwen van gisteren wat droog was, de kattenbak uitgemest en geFok!t druk schema, vast veel verbrand
Ja doei.
pi_56204283
quote:
Op maandag 21 januari 2008 14:57 schreef Lyzio het volgende:

Gewoon lopen. Zoals je ook met je hond loopt
oh ok! Ik dacht hardlopen Komt door Evy, die zegt lopen als ze hardlopen bedoelt
Elke dag wandelen is niet zo belastend voor je gewrichten, Miss S.

En Coldfeet, snel blauwe plekken krijgen is heel vrouwelijk en heeft zèlden iets te betekenen. Tenzij je constant blauwe plekken krijgt zonder dat je je kan herinneren dat je je ergens aan hebt gestoten... Maar dat kan ook dementie zijn Als het echt heel erg is en al heel snel en je maakt je zorgen dan kan je huisarts je testen op allerlei stollingsfactoren.
pi_56204786
quote:
Op maandag 21 januari 2008 18:18 schreef Isabeau het volgende:

[..]

oh ok! Ik dacht hardlopen Komt door Evy, die zegt lopen als ze hardlopen bedoelt
Elke dag wandelen is niet zo belastend voor je gewrichten, Miss S.
Ja bij lopen denk ik ook meteen aan hardlopen
Maar ik toen ik jouw reacties las begon ik me af te vragen of gewoon wandelen ookal slecht is
  maandag 21 januari 2008 @ 19:57:16 #178
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_56206601
quote:
Op maandag 21 januari 2008 17:46 schreef Troel het volgende:
Ik moet haast nog steeds bijvoeding gebruiken, gewicht is weeeer omlaag
Heb wel een sonde voor je over

Eten en drinken gaat weer bijna 'normaal' . Kom vandaag wel aan de 1,5 liter water/slimpie.
Heb vandaag een beschuit en een vitalu cracker op met kaas. En nu eet ik een babypotje .
pi_56208725
quote:
Op maandag 21 januari 2008 19:57 schreef -Bubseltje- het volgende:

[..]

Heb wel een sonde voor je over

Eten en drinken gaat weer bijna 'normaal' . Kom vandaag wel aan de 1,5 liter water/slimpie.
Heb vandaag een beschuit en een vitalu cracker op met kaas. En nu eet ik een babypotje .
Als je er nu op terug kijkt heb je dan geen spijt van je operatie?
Of sowieso spijt dat je het zover hebt laten komen?

(en als dit weer verkeerd word opgevat verwijder ik het wel weer maar vraag me gewoon af wat dit met je doet)
  maandag 21 januari 2008 @ 21:38:45 #180
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_56209042
Ik heb op dit moment behoorlijke spijt maar goed dat komt omdat ik pech op pech heb op dit moment. De dokter kwam niet voor niets binnen met he pechvogel

En ja ik had eerder ingegrepen als ik alles had over kunnen doen . Maar achteraf kijk je een koe in zijn ... en ik zal het ermee moeten doen.
pi_56209923
Er breekt hier net een noodweer los!
Onweer, hagel, regen... lijkt wel of het een warme zomerdag is!
Ik blij dat ik niet aan het hardlopen ben.
***Levi was here***
pi_56210172
noodweer

als je binnenzit met een kop thee, that is

ik heb net Sushi mogen aaien
Ja doei.
  maandag 21 januari 2008 @ 22:41:15 #183
149959 SQ
snelle trees
pi_56210714
Sushi
disclaimer
  maandag 21 januari 2008 @ 22:43:26 #184
149959 SQ
snelle trees
pi_56210786
Mijn Noortje heeft nu een kale plek en een scar. Ze was heel stoer geweest, maar heeft echt kansloos hard liggen mauwen in de draagkooi terwijl ik naar de dierenarts liep Mensen zullen wel gedacht hebben...

Toen ze thuis kwam zwalkte ze, maar heeft wel meteen voor 2 dagen gevroten, dus die is binnen no time weer de oude
disclaimer
pi_56211009
quote:
Op maandag 21 januari 2008 22:41 schreef Stormqueen het volgende:
Sushi
Volgens mij is Sushi -in dit geval- een kat.
Dus minstens zo smakelijk als Noortje.
***Levi was here***
pi_56211419
Sushi over 2 weken Sushi maken met Isa

en nee, we gaan niet de kat in een matje rollen
Ja doei.
pi_56212711
iemand nog buikdansen?

schijnt goed voor de lijn te zijn
Ja doei.
pi_56214059
quote:
Op maandag 21 januari 2008 23:46 schreef motorbloempje het volgende:
iemand nog buikdansen?

die maakt een verpletterende indruk
pi_56216358
Auwe
pi_56217306
quote:
iemand nog buikdansen?

een daverend slot was dat zeg!

Ik zit hier nu met links een flesje water, en rechts een mok thee..
Dat zou toch goed moeten komen met de hoeveelheid vocht vandaag..
pi_56217524
Ik heb eigenlijk zelden moeite om genoeg te drinken, drink zelfs veel. Vind het al weinig als ik maar 2 liter op een dag drink. Alleen soms in het weekend als ik op stap ben drink ik wel eens wat minder, maar daar krijg ik ook meteen last van.
***Levi was here***
  dinsdag 22 januari 2008 @ 09:54:07 #192
149959 SQ
snelle trees
pi_56217554
quote:
Op maandag 21 januari 2008 22:49 schreef Levitation het volgende:

[..]

Volgens mij is Sushi -in dit geval- een kat.
Je meent het
disclaimer
pi_56217630
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 09:54 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Je meent het

Is Noortje al weer helemaal opgeknapt?
***Levi was here***
pi_56217663
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 09:40 schreef teigan het volgende:

[..]

een daverend slot was dat zeg!

Ik zit hier nu met links een flesje water, en rechts een mok thee..
Dat zou toch goed moeten komen met de hoeveelheid vocht vandaag..
Klinkt goed
Ik zit met een thermoskan thee aan een verslag te werken en te SOGgen.
pi_56217692
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 10:00 schreef freecell het volgende:

[..]

Klinkt goed
ik meer aan het WOGgen..
  dinsdag 22 januari 2008 @ 10:04:33 #196
149959 SQ
snelle trees
pi_56217739
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 09:58 schreef Levitation het volgende:

[..]

Is Noortje al weer helemaal opgeknapt?
Ja hoor, helemaal de oude alweer. Ging dat bij mensen ook maar zo snel
disclaimer
pi_56217805
quote:
iemand nog buikdansen?

Wat een doos!
Daarbij wil ik nog even aantekenen dat buikdansen -normaal gesproken- niet per definitie goed voor de lijn is... anders was ik al wel slank...
Wat natuurlijk wel weer ego-strelend is, is dat ik beter dans dan die doos... ... en zo slim ben nooit aan een kast te gaan hangen.
***Levi was here***
pi_56218088
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 10:00 schreef freecell het volgende:

[..]

Klinkt goed
Hier een 1,5l-fles water, en ook aan het soggen terwijl ik een verslag moet maken
  dinsdag 22 januari 2008 @ 10:30:35 #199
149959 SQ
snelle trees
pi_56218204
Donker pistoletje geitenkaas, als ik al iets kan ontwijken is het de was, dus dan dat maar
disclaimer
pi_56218388
yoghurt met muesli

en dan zo even met m'n handen in 't vet: motorketting spannen

en dan hardlopen
Ja doei.
pi_56218455
oh, en ik heb besloten dat ik hem eens even flink ga verwennen

schoonmaken dus

vanavond even naar de motorclub dus wel even posen
Ja doei.
pi_56218458
Wat ben je lekker enthousiast over het lopen MoBlo.

Vanochtend heb ik Anna wandelend naar het kinderdagverblijf gebracht en daarna ben ik gaan steppen voor de tv. Arme buren, de tv stond best hard, maar wel motiverend.
*OUD heilige*
pi_56218559
Ik heb al gedweilt in huis.
En als ontbijt een lekker kopje thee en een beschuitje met jam.

Als lunch ga ik maar eens lekker 2 boterhammen gezond eten (kaas, ham en komkommer).

En vanavond hebben we vis uit de oven, en wat d'r bij weet ik nog niet
  dinsdag 22 januari 2008 @ 10:50:39 #204
149959 SQ
snelle trees
pi_56218619
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 10:47 schreef ymme het volgende:
Ik heb al gedweilt in huis.
En als ontbijt een lekker kopje thee en een beschuitje met jam.

Als lunch ga ik maar eens lekker 2 boterhammen gezond eten (kaas, ham en komkommer).

En vanavond hebben we vis uit de oven, en wat d'r bij weet ik nog niet
Heb je alweer uitzicht op nieuw werk? Deed je je laatste baan via een uitzendbureau of niet?
disclaimer
pi_56218789
Nee mijn laatste baan was niet via het uitzendbureau.

De supermarkt in het dorp, zoekt nog iemand. En ja wat is er idealer voor mij (aangezien ik nog geen rijbewijs heb, en het ov hier kut is, loopt wel een buurdbus, maar meer voor de schoolkinderen), om lekker 1 min lopen van huis te werken, tussen de middag naar huis (honden uitlaten), en geen 40 uur. Ik kan dan lekker nog wat studies afronden enzo, mijn rijbewijs halen (ach ja, voor de 2x gezakt, en inmiddels nog steeds niets gehoord).
Ik vind dat wel even lekker, voor een jaartje ofzo. En dan op zoek gaan naar ander werk, of misschien ook wel niet. Mijn vriend wil namelijk voor zichzelf beginnen, as weekend hebben we afspraken met adviseurs etc.

En voor hem ga ik de administratie doen. En natuurlijk onze huisdieren, die hebben veel aandacht nodig, en als je dan 's middags een uur thuis ben, is ideaal natuurlijk.

Maar goed, moeten ze wel terug bellen
pi_56218837
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 10:43 schreef YPPY het volgende:
Wat ben je lekker enthousiast over het lopen MoBlo.

Vanochtend heb ik Anna wandelend naar het kinderdagverblijf gebracht en daarna ben ik gaan steppen voor de tv. Arme buren, de tv stond best hard, maar wel motiverend.
ik had het ook noooooooooit verwacht

whehe.. de buren moeten gewoon niet zeuren

zit hier met een wrsch zieke kat

kreeg net smsje van René dat Cato waar hij bij was op de deurmat was gaan poepen (flinke diarree )en dat we misschien maar 's naar de dierenarts moesten dus vanavond maar even langs
Ja doei.
  dinsdag 22 januari 2008 @ 11:26:24 #207
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_56219511
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 10:23 schreef omearos het volgende:

[..]
en ook aan het soggen terwijl ik een verslag moet maken
Ik ook, moet eigenlijk bezig met 2 papers, maar heb zo geen zin...

Ik merk trouwens dat ik groot fan ben van de "light" producten van de Lidl, betaalbaar en ook smaakvol! Ik ben echt dol op de salami en de magere vanille/kersen kwark
  dinsdag 22 januari 2008 @ 11:29:07 #208
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_56219585
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 10:59 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

ik had het ook noooooooooit verwacht

-knip-

zit hier met een wrsch zieke kat

kreeg net smsje van René dat Cato waar hij bij was op de deurmat was gaan poepen (flinke diarree )en dat we misschien maar 's naar de dierenarts moesten dus vanavond maar even langs
Goed inderdaad dat je zo consequent aan het hardlopen bent!
Ik wou vanmiddag weer eens oefeningen op de fitness bal gaan doen, als ik het eenmaal aan het doen ben vind ik het altijd vreselijk leuk, alleen duurt het even voordat ik mezelf echt gemotiveerd heb en het daadwerkelijk doe...

En balen van je kat! Succes bij de dierenarts!
pi_56220060
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 11:26 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Ik ook, moet eigenlijk bezig met 2 papers, maar heb zo geen zin...
Ik sluit me nu al sinds de kerstvakantie elke dag op in de bieb, vanaf ongeveer half 9 tot iets van 5 uur, en tussendoor lunchen op het werk van om toch wat mensen te zien. Werkt voor mij erg goed, ik kan echt niet thuis werken, dan doe ik nagenoeg niks.
  dinsdag 22 januari 2008 @ 11:49:51 #210
35189 Troel
scherp en bot
pi_56220186
BMI van 27

Misschien moet ik mijn streefgewicht eens bij gaan stellen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_56220257
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 11:49 schreef Troel het volgende:
BMI van 27

pi_56220336
quote:
BMI van 27

Misschien moet je in het Slank-topic gaan posten

Wel tof trouwens
pi_56220368
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 11:55 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Misschien moet je in het Slank-topic gaan posten

Wel tof trouwens
Ja zou wel interessant zijn iemand die afgevallen is door operatie en een kind krijgen in het Slanke topic
pi_56220523
quote:
BMI van 27

Ga je nu dan naar Slank voor de lente?
***Levi was here***
  dinsdag 22 januari 2008 @ 12:05:38 #215
149959 SQ
snelle trees
pi_56220595
Ik ga voor slank voor de lente 2011
disclaimer
pi_56220601
ik post toch ook in beide want je mag zelf kiezen dus kies ik voor beide
Ja doei.
pi_56220640
Ik doe nog steeds aan een vijfjarenplan, maar wat nou het eindstreven is ben ik nog steeds niet uit...
pi_56220793
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 12:05 schreef Stormqueen het volgende:
Ik ga voor slank voor de lente 2011
Ik mag niet meer teveel afvallen, anders is mijn jurk te groot.
Maar een kilo of 5 mag er van mij nog wel af voor mei...
***Levi was here***
  dinsdag 22 januari 2008 @ 12:19:25 #219
35189 Troel
scherp en bot
pi_56220919
Die kunnen ze innemen hoor

IS leuk, van de stof die je over hebt kan je dan een doopjurk maken als je genoeg afvalt
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 22 januari 2008 @ 12:21:01 #220
149959 SQ
snelle trees
pi_56220956
Als Levi zoveel afvalt schop ik d'r naar een dokter
disclaimer
pi_56221004
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 12:21 schreef Stormqueen het volgende:
Als Levi zoveel afvalt schop ik d'r naar een dokter
Niet schoppen
Alsof ik ooit zo heftig af zou vallen...
***Levi was here***
pi_56221083
Oh het is lunch tijd
Laat ik maar eens gaan lunchen. En daarna doe ik mijn sportschoenen aan, en ga lekker in het zonnetje, een pokke eind lopen met de honden.
  † In Memoriam † dinsdag 22 januari 2008 @ 12:31:44 #223
43556 miss_dynastie
pi_56221205
Ik heb gister tentamen gehad en kan nu nauwelijks geloven dat ik weer kan ontspannen... dat omschakelen kost me echt moeite, merk ik. Een soort omgekeerd SOG... En nu kan ik ook al niet op visite bij Troel, want ik ben aan het hoesten als een gek en wil de kleine Ruben niet aansteken
pi_56222063
Miss_D, ga lekker een wandeling maken. Is goed voor je weerstand en goed om je hoofd even helemaal leeg te maken
pi_56226156
kreeg net van een kennis wat nieuws te horen over hardlopen

misschien leuk voor degenen die klaar zijn met Evy en wel willen blijven hardlopen:

Fartlek trainen

gebaseerd op gevariëerd lopen/wandelen/joggen/rennen/etc. Dit is zowel te doen lopend als op de fiets als op de skates. Maar kreeg te horen dat het vooral de bedoeling was om dat op een soort van crosscountry-achtige manier te doen: harde ondergrond, zand, hellingen, dalingen erg effectief naar het schijnt
Ja doei.
pi_56226488
Dat klinkt echt heel erg vies
pi_56226524
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 15:37 schreef ColdFeet het volgende:
Dat klinkt echt heel erg vies
dat was ook mijn eerste gedachte
Ja doei.
pi_56226549
Net naar de markt geweest, voor een tientje het volgende gehaald:

- Navelsinaasappels (5 hele grote)
- Chinese peren (lekker! ) (ook 5)
- Kiwi's (5 )
- Een grote Ananas
- 1 Kilo tomaten (pomodori)
- 3 paprika's
- Bosje bosui
- En een bak aardbeien

Lang leve de markt
pi_56226629
de markt is inderdaad heel handig!!

Wij zijn bij sommige kramen nu vaste klant, en soms krijg je dan ook nog wat extra's mee.. Zaterdag nog een stuk roombrie(wat dan opeet, ik ben niet zo van de brie..)
pi_56226677
De markt hier op het dorp is helemaal niet zo tof eigenlijk 5 kraampjes en komkommers zijn 2 euro per 2, die kan je dus beter in de supermarkt halen

Fartlek is uhh een beetje vreemde naam. Je wordt er vast vies van en er staat dat je het liefst het 45+ minuten moet doen, dat is mij een beetje te lang. Ik hou het wel bij mn 30-45 minuten hardlopen
pi_56226678
Ik dwarrel alle kramen langs en pik overal het goedkoopste uit Best leuk om te doen.
En nog een haring gekocht Lekker en gezond
pi_56226712
En de aardbeien waren 90 cent per bak
In Januari
pi_56226896
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 15:43 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
De markt hier op het dorp is helemaal niet zo tof eigenlijk 5 kraampjes en komkommers zijn 2 euro per 2, die kan je dus beter in de supermarkt halen

Fartlek is uhh een beetje vreemde naam. Je wordt er vast vies van en er staat dat je het liefst het 45+ minuten moet doen, dat is mij een beetje te lang. Ik hou het wel bij mn 30-45 minuten hardlopen
ik zette er ook bij 'voor als je Evy zat bent'

dus als je dat wel aankunt
Ja doei.
  dinsdag 22 januari 2008 @ 16:50:44 #234
149959 SQ
snelle trees
pi_56228340
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 15:45 schreef freecell het volgende:
En de aardbeien waren 90 cent per bak
In Januari
Dan zullen ze ook wel naar een glas water smaken
disclaimer
  dinsdag 22 januari 2008 @ 16:59:57 #235
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_56228542
Wow MoBlo, dat wil ik ooit ook eens kunnen, hardlopen....
Ben sinds 2 1/2 maand van het roken af en sinds 2 week echt weer wat aan beweging aan het doen.
Op het werk lopen we minimaal 7 km per dag maar dat is verspreid over 8 uur.
Heb nu goede wandelschoenen gekocht en mijn plan is: Maandag een uur flink doortrappen op de hometrainer (ik haat fietsen!) woensdag en vrijdag een blokje wandelen om mijn woonplaats dat kan varieren van 1 uur tot 2 uur.
Qua eten: Ontbijten (wat ik nooit deed want er moest gerookt worden), veel fruit in huis en wat magerder proberen te koken. Voor de rest doe ik er nog niet zo heel veel aan, het moet niet allemaal in 1 keer komen want dan ga ik sowieso alles opgeven

Verdrietige verhalen hier....
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  dinsdag 22 januari 2008 @ 17:02:08 #236
149959 SQ
snelle trees
pi_56228592
Stoppen met roken
disclaimer
  dinsdag 22 januari 2008 @ 17:02:59 #237
149959 SQ
snelle trees
pi_56228619
ik heb trouwens net 2 lellen van blaren doorgeprikt, van een uur wandelen. Ik zou willen dat ik niet zo blaargevoelig was, want het is behoorlijk pijnlijk
disclaimer
pi_56228831
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 15:51 schreef motorbloempje het volgende:

ik zette er ook bij 'voor als je Evy zat bent'

dus als je dat wel aankunt
Nou ik ben Evy al behoorlijk zat hoor!! Wat een &*^%$@ muziek
Vanochtend hoorde ik 'jealousy' op de radio en ik kreeg echt agressieve neigingen
pi_56228881
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 16:50 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Dan zullen ze ook wel naar een glas water smaken
Dan kunnen ze in de yoghurt, de fruitsalade of in de smoothie
Ik laat wel weten hoe ze smaakten
pi_56228942
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 17:02 schreef Stormqueen het volgende:
ik heb trouwens net 2 lellen van blaren doorgeprikt, van een uur wandelen. Ik zou willen dat ik niet zo blaargevoelig was, want het is behoorlijk pijnlijk
Van een uur wandelen? Dat is inderdaad behoorlijk blaargevoelig! Ligt het aan je schoenen, of heb je dat altijd?
  dinsdag 22 januari 2008 @ 17:24:23 #241
149959 SQ
snelle trees
pi_56229004
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 17:21 schreef freecell het volgende:

[..]

Van een uur wandelen? Dat is inderdaad behoorlijk blaargevoelig! Ligt het aan je schoenen, of heb je dat altijd?
Jep, dat heb ik altijd. Ik zit ook altijd onder de blauwe plekken. En je zou wel verwachten dat ik een dikke huid zou hebben
disclaimer
pi_56229755
Stormqueen, je kan bij de hema wandelsokken en hardloopsokken kopen die de druk een beetje anders verdelen (dmv verstevigingen en geen naden). Ik vind dat zelf er prettig, ben namelijk ook al zo iemand die snel blaren heeft.

Ik ben net genept door een mevrouw van de kruidvat ze vertelde dat het gratis kaartje bij een besteding van meer dan 12,50 alleen voor de negen maandenbeurs geldt en niet voor de huishoudbeurs. Nu lees ik thuis in het foldertje dat het WEL voor de huishoudbeurs geldig is. Morgen maar even terug met mijn bonnetje
pi_56229784
Aardbeientest:
De aardbeien zijn niet mooi rood, alsof ze niet helemaal rijp zijn nog.
Hapje: zoet, sappig en stevig Ze zijn écht heel lekker. En ze zitten nu allemaal in het toetje, op de 5 na die ik al heb opgegeten

Toetje: aarbeien met verse ananas
pi_56229980
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 17:15 schreef veiligheidsspeldje het volgende:

[..]

Nou ik ben Evy al behoorlijk zat hoor!! Wat een &*^%$@ muziek
Vanochtend hoorde ik 'jealousy' op de radio en ik kreeg echt agressieve neigingen
ik vind 't juist wel grappig, die knullige muziek, en zing keihard mee

Iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii'l be ready!!!!!!!!! W
neeeeeeeeeeeeeever you fear
oh don't you fear!!!!!!
IIIIIIIIIIIIII'l be ready!
For ever and aaaahaaalwaaahaaays!

I'm always neaaaaaar
Ja doei.
  dinsdag 22 januari 2008 @ 18:34:40 #245
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_56230424
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 17:02 schreef Stormqueen het volgende:
Stoppen met roken
Ja en dat doe ik ook maar 1 x, mocht ik weer beginnen dan stop ik echt nooit meer

SQ, ai blaren dat is niet echt motiverend
  dinsdag 22 januari 2008 @ 18:44:24 #246
149959 SQ
snelle trees
pi_56230676
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 18:34 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Ja en dat doe ik ook maar 1 x, mocht ik weer beginnen dan stop ik echt nooit meer

SQ, ai blaren dat is niet echt motiverend
Oh, ik ben nu ongeveer voor de zesde keer aan het stoppen, ik ben daar niet zo consequent in
disclaimer
pi_56230979
Ik ben ook een keer of 6 gestopt en toen uiteindelijk écht gestopt zo'n 2 jaar geleden.
Het enige wat ik nu nog rook is met mijn vader een sigaar met oud en nieuw of op zn verjaardag
pi_56231069
Ik stop elke dag met roken. Als ik 'm uitdrukt in de asbak.
En begin dan weer bij de volgende.

Ik heb wel eens geprobeert te stoppen, maar dit is al 3x niet gelukt, en ik weet niet hoe het dan wel zal lukken
Ik heb wel van die pleisters en kauwgom in de kast liggen, ook zonde eigenlijk.
pi_56231297
Bij mij was elke keer stoppen met roken precies gelijk, elke keer sowieso 3 weken volgehouden. Alleen bj die laatste keer ben ik gewoon nooit meer begonnen En ik begin ook niet meer
pi_56231373
Bij mij ging het geleidelijk, tot ik alleen nog rookte als ik bij een vriendin of op mijn werk (1 avond per week) was. Toen heb ik dat afgebouwd tot ik helemaal niet meer rookte. Nu heb ik alleen nog behoefte aan een sigaret als ik niet goed in mijn vel zit.
pi_56231390
Tja, misschien werkt het net als bij dieten: je moet er eerst 100% achterstaan om te willen veranderen. Ik ken mensen die roepen dat ze willen stoppen met roken, maar eigenlijk liefst niet hun gewoonte opgeven. Dan werkt het dus gewoon niet.

Aan de andere kent ken ik ook een aantal mensen (ao MoBlo) die succesvol gestopt zijn met roken. Dat vind ik heel bewonderenswaardig
pi_56231448
Ik ben onder protest gestopt hoor
Ik wilde helemaal niet stoppen, ik vond roken heerlijk en gezellig en lekker en leuk.
Maar het is niet gezond schijnt En TARA vond het héél goor. Om die 2 redenen uiteindelijk maar gestopt.

De keren daarvoor stond ik er vaak wél helemaal achter. Ik dacht ook altijd dat je alleen kon stoppen als je er écht achter stond, maar blijkbaar niet dus
  dinsdag 22 januari 2008 @ 19:22:01 #253
149959 SQ
snelle trees
pi_56231644
Ik wor zwak als ik alcohol op heb. Voor de rest gaat het me nu goed af, maar het loslaten van de gewoonte om aan roken te denken is zo moeilijk. Je bent voorgeprogrammeerd op zin hebben in een sigaret. Wat ik nu doe als ik dat idee krijg, is me de asbaksmaak indenken. Roken is na 2 dagen "clean" zijn al heel goor namelijk. En als ik denk aan die muffe smaak hoef ik al niet meer
disclaimer
pi_56232045
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 19:22 schreef Stormqueen het volgende:
Ik wor zwak als ik alcohol op heb. Voor de rest gaat het me nu goed af, maar het loslaten van de gewoonte om aan roken te denken is zo moeilijk. Je bent voorgeprogrammeerd op zin hebben in een sigaret. Wat ik nu doe als ik dat idee krijg, is me de asbaksmaak indenken. Roken is na 2 dagen "clean" zijn al heel goor namelijk. En als ik denk aan die muffe smaak hoef ik al niet meer
Ben heel trots op je!
***Levi was here***
  dinsdag 22 januari 2008 @ 19:39:08 #255
149959 SQ
snelle trees
pi_56232098
tnx Levi

Ik heb veel te lekkere nasi goreng gemaakt... 2 borden op
disclaimer
pi_56232149
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 19:39 schreef Stormqueen het volgende:
tnx Levi

Ik heb veel te lekkere nasi goreng gemaakt... 2 borden op
Jekkie, nasi! Als je 2 dagen clean bent vind je het vanzelf goor!
***Levi was here***
  dinsdag 22 januari 2008 @ 19:44:35 #257
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_56232243
hellow allemaal

veel mensen hier die (Evy) hardlopen zeg! is dat nou echt zo verslavend als ze altijd zeggen? (misschien dat ik ook maar eens een poging moet doen, alleen heb ik geen tijd om meerdere malen per week te lopen. (aangezien ik al fanatiek volleybal en daarnaast onregelmatige diensten draai enzo.). )

en stoppen met roken schijnt erg moeilijk te zijn, misschien wel moeilijker als definitief stoppen met verkeerd eten (beide een verslaving). Klasse als je beide tegelijk gaat doen!

verder weinig te melden. nog steeds niet gewogen, wel gezond aan het eten. Gister op verjaardag van schoonmams 1 klein puntje vruchtenvlaai gehad, en verder geen hapjes ofzo, geen alcohol. Dus al met al nog keurig gedragen.
Net lekker rundertartaar en een groentemix met pijnboompitten gegeten.
vanavond nog ff appeltje en dan is het wel weer prima voor vandaag
pi_56232520
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 19:13 schreef freecell het volgende:
Ik ben onder protest gestopt hoor
Ik wilde helemaal niet stoppen, ik vond roken heerlijk en gezellig en lekker en leuk.
Maar het is niet gezond schijnt En TARA vond het héél goor. Om die 2 redenen uiteindelijk maar gestopt.

De keren daarvoor stond ik er vaak wél helemaal achter. Ik dacht ook altijd dat je alleen kon stoppen als je er écht achter stond, maar blijkbaar niet dus
die stof die ik vorige week binnenkreeg, krijg je ook binnen als je rookt kwam ik vandaag achter.. Alleen dan dus in iets minder grote heoveelheden.. Maarja, uiteindelijk mol je dus je lever en nieren ermee...
  dinsdag 22 januari 2008 @ 20:03:04 #259
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_56232772
Evy hardlopen is toch die atletiekschema? Ik vind hem mooi maar nog niet voor mij, moet echt veel lopen en fietsen.
Roken.. tja ik zag een dieet met sport, en sport met roken en ik rookte van uit bed tot naar bed, zo'n 35 peuken.
Die sigaretten hoef ik niet maar dan kan ik me toch niet toe zetten aan sporten terwijl het zo lekker is, en dit juist de periode is om conditie op te bouwen
pi_56234084
Veiligheidsspeldje, waar ben jij nu met Evy? 5-10 km gok ik?
Ik ben ook niet weg van de muziek, maar lekker boeiend. Ik ga voor het schema.

Stoppen met roken is trouwens niet zo moeilijk hoor. Tenminste, dat vond ik.
10 jaar geleden gestopt, nog 1 keer een sigaret geprobeerd en ik heb 'm na 3 hijsen uitgemaakt. Smerig!
Maar afijn, je moet het echt willen. Dan lukt het wel. Zelfde als met afvallen. Als je echt wilt, dan lukt het je. En dat is ook niet altijd makkelijk.
pi_56235425
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 20:54 schreef Liejannuh het volgende:
Veiligheidsspeldje, waar ben jij nu met Evy? 5-10 km gok ik?
Ik ben ook niet weg van de muziek, maar lekker boeiend. Ik ga voor het schema.
Sporadisch loop ik een les van Evy. Vandaag hoorde ik dat het 30 minuten achtereen hardlopen was, dus dan ga ik niet op evymuziek lopen Het ging wel goed: 5,8 km in 30 min.
Ik loop gewoon 30-45 minuten een rondje, ik hoef ook niet per sé voor de 10 km te gaan.

Maar om mee te beginnen vind ik Evy perfect: ik denk dat ik er anders niet genoeg discipline voor gehad zou hebben; maar op de een of andere manier werkt het wel als ze zegt 'tot (over)morgen'!
pi_56235440
Ik wil ook weer hardlopen, maar ik heb al dagen bij de minste inspanning hoofdpijn... hopelijk is 't snel weer over.
***Levi was here***
pi_56235528
Ik heb zondag een date
pi_56235587
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 21:50 schreef Riann het volgende:
Ik heb zondag een date
Cool! Spannend!
***Levi was here***
pi_56235588
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 21:47 schreef veiligheidsspeldje het volgende:

[..]

Sporadisch loop ik een les van Evy. Vandaag hoorde ik dat het 30 minuten achtereen hardlopen was, dus dan ga ik niet op evymuziek lopen Het ging wel goed: 5,8 km in 30 min.
Ik loop gewoon 30-45 minuten een rondje, ik hoef ook niet per sé voor de 10 km te gaan.

Maar om mee te beginnen vind ik Evy perfect: ik denk dat ik er anders niet genoeg discipline voor gehad zou hebben; maar op de een of andere manier werkt het wel als ze zegt 'tot (over)morgen'!
Ik ga met Isa een wedstrijd lopen in Hoogeveen van 8 km. Dus die moet ik natuurlijk wel in een fatsoenlijke tijd kunnen lopen. Vandaar dat ik ook ineens aan Evy doe. Hopelijk gaat mijn snelheid er ook van omhoog, want 5,8 km in 30 minuten red ik echt niet!
pi_56235816
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 21:51 schreef Levitation het volgende:

[..]

Cool! Spannend!
idd spannend
pi_56236025
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 21:52 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Ik ga met Isa een wedstrijd lopen in Hoogeveen van 8 km. Dus die moet ik natuurlijk wel in een fatsoenlijke tijd kunnen lopen. Vandaar dat ik ook ineens aan Evy doe. Hopelijk gaat mijn snelheid er ook van omhoog, want 5,8 km in 30 minuten red ik echt niet!
Binnen de 50 min. moet wel lukken als je op het Evy schema loopt toch
Als ik met zo'n wedstrijd mee zou doen zou ik het wel heel erg vinden om als laatste ofzo te eindigen... Maar op zich lijkt het me wel leuk. Misschien doe ik wel mee met de ladies' run in r'dam (dan kan ik ook nog goed oefenen )
pi_56236173
Ik ben vorig jaar bij een estafette als allerlangzaamste deelnemer geeindigd. Had ik mijn tijd geweten dan had ik echt wel 20 seconden sneller kunnen lopen en was ik 1 na laatste geworden.

Maar ik ga idd voor een tijd binnen de 50 minuten. En dan zijn we volgens mij nog bij de snellere lopers daar!
pi_56242034
HOi hoi !
Wat schrijven jullie veel zeg ! Heb eigenlijk alleen in het weekend en op woensdag tijd om even achter de pc te hangen. Verder ben ik altijd druk of onderweg.
Wat knap dat jullie zoveel lopen, dat lukt mij echt niet met 2 zwakke enkels en dit overgewicht. Ik hou het voorlopig nog even bij fietsen en cardio.
Het afvallen gaat prima, wie het wil weten moet maar even op de linkjes hieronder klikken
Succes allemaal !
Groetjes Stout
pi_56242252
goedemorgen

wat is 't vroeg zeg

maarjah, hoef maar tot half 1 of 1 uur vandaag

heeft vandaag een spannende presentatie, dus de helft van de dag gaat op aan duimen

vond dat ik er goed uitzag vandaag.. lijkt alsof je het begint te zien.. maar dat kan ook mijn verbeelding zijn
Ja doei.
pi_56242406
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 06:40 schreef Stout het volgende:
HOi hoi !
Wat schrijven jullie veel zeg ! Heb eigenlijk alleen in het weekend en op woensdag tijd om even achter de pc te hangen. Verder ben ik altijd druk of onderweg.
Wat knap dat jullie zoveel lopen, dat lukt mij echt niet met 2 zwakke enkels en dit overgewicht. Ik hou het voorlopig nog even bij fietsen en cardio.
Het afvallen gaat prima, wie het wil weten moet maar even op de linkjes hieronder klikken
Succes allemaal !
Groetjes Stout
Ik loop 2 keer per week in mijn lunchpauze en verder zitten hier nogal wat studenten. Ik moet er ook niet aan denken om na mijn werk nog een keer hard te gaan lopen. Alhoewel dat nu wel in de planning zit voor de vrijdagen.
Fietsen is trouwens ook heel goed voor. Alle beweging is goed voor je!
Fijn dat het nog zo goed gaat met afvallen.
  woensdag 23 januari 2008 @ 08:18:11 #272
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_56242462
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 06:40 schreef Stout het volgende:
Succes allemaal !
Groetjes Stout
Wat fijn dat het afvallen goed gaat! Nu volhouden!
  woensdag 23 januari 2008 @ 08:18:57 #273
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_56242468
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 08:10 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Ik loop 2 keer per week in mijn lunchpauze en verder zitten hier nogal wat studenten. Ik moet er ook niet aan denken om na mijn werk nog een keer hard te gaan lopen. Alhoewel dat nu wel in de planning zit voor de vrijdagen.
Fietsen is trouwens ook heel goed voor. Alle beweging is goed voor je!
Fijn dat het nog zo goed gaat met afvallen.
Hardlopen doe ik niet ivm mijn gewrichten, maar doe wel veel oefeningen en fietsen inderdaad. En ik voel me daar erg prettig bij moet ik zeggen
Ik merk dat ik er actiever en fitter van wordt! (en het is natuurlijk erg goed voor de lijn )
  woensdag 23 januari 2008 @ 08:20:25 #274
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_56242479
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 07:40 schreef motorbloempje het volgende:
goedemorgen
-knip-
vond dat ik er goed uitzag vandaag.. lijkt alsof je het begint te zien.. maar dat kan ook mijn verbeelding zijn
Goedemorgen!
Ik weet niet hoeveel je bent afgevallen, maar als je al even "onderweg" bent is het vast te zien!
pi_56242505
Vanmiddag weer zwemmen! En vandaag weer op de fiets naar mijn werk.
Ben 2 dagen met de auto geweest, écht vreselijk! Voel me zo lui en lamlendig als ik niet kan fietsen op een dag. Ben gewend aan meer dan een uur beweging per dag en als ik dan een paar dagen niets doe word ik chagrijnig.

Kon gisteren ook slecht slapen, wilde ontzettend graag dansen... maar ik lag in bed en moest écht slapen. Dat ik niet gewoon een paar uur eerder had verzonnen om mijn energie er uit te dansen.
Heerlijk dat ik vandaag weer een normale dag heb.
***Levi was here***
pi_56242682
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 08:20 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Goedemorgen!
Ik weet niet hoeveel je bent afgevallen, maar als je al even "onderweg" bent is het vast te zien!
't valt wel mee hoor zit nog zo rond de 83 kilo maar ben ook aan het sporten, dus ook spieropbouw

merk wel dat mijn broeken losser gaan zitten etc. dus dat is een goed teken

ben nu 3 weken 'echt' bezig ongeveer, dus mag wel een béétje: 3 keer per week hardlopen en echt 3 keer per dag eten:

ontbijt: yoghurt met muesli en melk
lunch: 2 boterhammen met kaas oid
diner: 'gewoon eten' en nooit een toetje

tussendoor soms wel eens een stuk fruit, maar verder eigenlijk niet en het gaat me best goed af
Ja doei.
pi_56242781
Goedemorgen! Gisteren had ik er flink de balen van, de sollicitatie is op niks uitgelopen, maar we moeten door. (meer info in het hormonentopic in OUD). Vandaag kan ik niet gaan sporten, maar ik heb net wel een wandeling gemaakt met Anna en vanmiddag tijdens de lunchpauze ga ik post bezorgen heb ik al aangeboden. Dat betekent een half uur (minimaal) wandelen. Altijd goed.
*OUD heilige*
pi_56242839
Ik had het al gelezen YPPY, wat vreselijk jammer zeg...

Goed dat je nog even lekker gaat wandelen vandaag, beweging is goed voor de mens..

Mijn gewicht lijkt terug te gaan naar het niveau van voor het practicum assisteren.. Reden voor paniek bij mij, maar het gaat vast wel weer omlaag straks..
pi_56242861
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 08:54 schreef YPPY het volgende:
Goedemorgen! Gisteren had ik er flink de balen van, de sollicitatie is op niks uitgelopen, maar we moeten door. (meer info in het hormonentopic in OUD). Vandaag kan ik niet gaan sporten, maar ik heb net wel een wandeling gemaakt met Anna en vanmiddag tijdens de lunchpauze ga ik post bezorgen heb ik al aangeboden. Dat betekent een half uur (minimaal) wandelen. Altijd goed.
hè gets balen YPPY

we duimen (ik in ieder geval) voor een snelle nieuwe sollicitatiemogelijkheid

het gaat wel regenen vandaag, dus neem je paraplu mee
Ja doei.
pi_56242879
Er staat nog een halfgecrashte paraplu van toen ik vorige week ging wandelen. Nu ben ik echt weg, anders ben ik te laat.
*OUD heilige*
pi_56242918
Dikke knuffel, Yppy. Klote zeg, het leek je zo'n leuke functie Weet je ook waarom ze niet voor jou kiezen?

En teigan ook een knuf, weet je ook waarom je weer een beetje aankomt?

Levitation Ik moest wel een beetje grinniken toen ik las dat je toen je in bed lag wilde dansen, dat heb ik nou nooit

Moblo, je kan best na 3 weken al verbeteringen zien hoor, zelfs als de weegschaal amper beweegt
pi_56242932
Balen Yp Maar wandelen is goed

Goedemorgen trouwens allemaal
pi_56243019
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 09:07 schreef Isabeau het volgende:
Levitation Ik moest wel een beetje grinniken toen ik las dat je toen je in bed lag wilde dansen, dat heb ik nou nooit
Ik ben gewoon een raar meisje.
Ik had zo'n zin om te dansen dat ik echt moeite had om stil te blijven liggen. Ik heb wel vaker dat er dingen door mijn hoofd spoken die mij wakker houden, vroeger had ik altijd een rekenmachine en kladblok naast mijn bed liggen... omdat ik altijd dingen wilde uitrekenen als ik niet kon slapen.
Toen ik eindelijk mezelf had overtuigd dat ik écht niet kon gaan dansen en moest slapen, droomde ik onrustig over mijn jurk... ik was DE jurk kwijt... Maar gelukkig hangt die in werkelijkheid gewoon veilig bij mijn schoonouders. Wel lastig, dat slechte slapen...
***Levi was here***
pi_56243082
Isa, ik denk dat ik het wel weet.. De afgelopen weken is het avondeten niet altijd even gezond geweest, en ik denk dat dat toch wel meespeelt, plus dat ik toch vaker chips en snoep heb gehad(en bier en wijn.. )

Ik neem aan dat als ik dat nu even niet meer doe, dat het wel weer omlaag zal gaan met mijn gewicht..
pi_56243208
Goedemorgen

Gisteren heb ik 1,5 uur gewandeld Door het bos een modderpoel Wel 3 reeën gezien En 1 dode ree Nou ja, dat is de natuur.
pi_56243245
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 09:21 schreef teigan het volgende:
Isa, ik denk dat ik het wel weet.. De afgelopen weken is het avondeten niet altijd even gezond geweest, en ik denk dat dat toch wel meespeelt, plus dat ik toch vaker chips en snoep heb gehad(en bier en wijn.. )

Ik neem aan dat als ik dat nu even niet meer doe, dat het wel weer omlaag zal gaan met mijn gewicht..
Ja, dat denk ik ook Gewoon weer wat meer aandacht voor je avondeten. En af en toe een wijntje of biertje moet kunnen hoor!
pi_56243339
Die aandacht voor het avondeten is er weer hoor, dat gaat nu wel weer lukken..

maar op zo'n moment merk ik dat mijn eetstoornis er nog een beetje is, die paniekgedachten omdat de weegschaal weer een hoger getalletje aangeeft..
pi_56243369
Hoe vaak weeg je jezelf momenteel dan? En je weet dat 1 tot 1,5 kilo schommeling niet gek is?
pi_56243483
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 09:37 schreef Isabeau het volgende:
Hoe vaak weeg je jezelf momenteel dan? En je weet dat 1 tot 1,5 kilo schommeling niet gek is?
Ik schommel met gemak 2kg in een week... Teigan, diep adem halen... niet schrikken...
***Levi was here***
pi_56243489
ik weeg 's ochtends, en ik probeer het nu weer verder af te bouwen, dus ik sla af en toe een dag over..

En ik zit nu iets meer dan een kilo boven wat ik de afgelopen weken meestal zag staan, dus het kan inderdaad nog wel onder schommelingen vallen, maar het mag van mij nu wel weer wat naar beneden.
pi_56243898
Vandaag weegdag, en wat gaf de weegschaal aan -0,3

Ik ben weer op de goede weg
  woensdag 23 januari 2008 @ 10:17:15 #292
149959 SQ
snelle trees
pi_56244125
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 08:24 schreef Levitation het volgende:
Vanmiddag weer zwemmen! En vandaag weer op de fiets naar mijn werk.
Ben 2 dagen met de auto geweest, écht vreselijk! Voel me zo lui en lamlendig als ik niet kan fietsen op een dag. Ben gewend aan meer dan een uur beweging per dag en als ik dan een paar dagen niets doe word ik chagrijnig.

Kon gisteren ook slecht slapen, wilde ontzettend graag dansen... maar ik lag in bed en moest écht slapen. Dat ik niet gewoon een paar uur eerder had verzonnen om mijn energie er uit te dansen.
Heerlijk dat ik vandaag weer een normale dag heb.
Je weet dat ik om 15:00 een sollicitatie in Veghel heb en dus niet op tijd in de Tongelreep kan zijn?
disclaimer
pi_56244128
Ik had net, in een SOG-bui , een grafiek gemaakt van mijn gewicht van afgelopen jaar om te zien hoe het mijn schommelingen zat per week, en als ik het zo in een grafiek zie valt het me ineens heel erg mee. Ik had steeds het idee dat ik stilstond en langzaam afviel, maar als je het zo bij elkaar ziet ga ik eigenlijk best hard
pi_56244386
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 10:17 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Je weet dat ik om 15:00 een sollicitatie in Veghel heb en dus niet op tijd in de Tongelreep kan zijn?
Oja... Dan moet Levi in haar uppie gaan zwemmen... Maar ik ga wel!
Ga jij eerder op de dag zwemmen, of sla je vandaag over?

Alvast muchos succes in Veghel!
***Levi was here***
pi_56244415
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 10:17 schreef omearos het volgende:
Ik had net, in een SOG-bui , een grafiek gemaakt van mijn gewicht van afgelopen jaar om te zien hoe het mijn schommelingen zat per week, en als ik het zo in een grafiek zie valt het me ineens heel erg mee. Ik had steeds het idee dat ik stilstond en langzaam afviel, maar als je het zo bij elkaar ziet ga ik eigenlijk best hard
Dat soort dingen doe ik altijd op mijn werk als ik iets moet doen waar ik geen zin in heb
Maar het is een indrukwekkende grafiek!!
***Levi was here***
pi_56244487
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 10:17 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ik ga heel hard voor je duimen vanmiddag!
  woensdag 23 januari 2008 @ 10:43:10 #297
149959 SQ
snelle trees
pi_56244697
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 10:29 schreef Levitation het volgende:

[..]

Oja... Dan moet Levi in haar uppie gaan zwemmen... Maar ik ga wel!
Ga jij eerder op de dag zwemmen, of sla je vandaag over?

Alvast muchos succes in Veghel!
Nee, want ik leen de auto van mijn moeder, dwz dat ik van tevoren nog 2 uur koffie bij mijn mama moet inplannen enzo
Misschien later vnaaf

En thanks voor de succeswensen iedereen
disclaimer
pi_56244723
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 10:33 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Ik ga heel hard voor je duimen vanmiddag!
ik ook
Ja doei.
pi_56245125
In wat voor programma maak je die grafiek? Ik ben ook wel eens benieuwd
pi_56245694
het lijkt mij een excelgrafiek freecell
pi_56248475
zo ik ga hier even trots doen, vriendje en ik gaan vanmiddag 2 koopwoningen bekijken in de hoop dat er eentje bij zit die we wel graag willen hebben. het zijn wel alle twee woningen die niet super zijn, maar we zien dit ook als startwoning, waar we na een paar jaar weer uit gaan.

voor de nieuwsgierigen onder ons het zijn deze twee woningen:

http://www.funda.nl/WoningAanbod/Koop/Detail/Default.aspx?id=625b9bf8-859b-4ace-990c-8599fb1b428f&objecttype=DetailKoopObject&hbx=1
en
http://www.funda.nl/WoningAanbod/Koop/Detail/Default.aspx?id=9719e2af-bae9-4bd9-b386-4d9953aa79fd&objecttype=DetailKoopObject&hbx=1

de vasaristraat heeft voor mij nu de voorkeur, omdat de metro op 2 minuten afstand zit, dus dat is wel makkelijk voor mij, maar aan de andere kant heeft de teldersweg meer kamers, ligt er al laminaat, zijn de muren al wit geverft en ligt het op twee minuten afstand van de tram maar het is gewoon afwachten, we gaan vanmiddag om 4 uur kijken, dus zal vanavond wel even een update doen voor iedereen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')