En dit zie je jezelf de komende 10 (20, 30) jaar doen?quote:Op zondag 20 januari 2008 10:46 schreef Stout het volgende:
[..]
nu ?
smorgens yohurt met fruit, tussendoor fruit, smiddags 2 crackers met vleeswaar (100gram) en een salade, tussendoor weer fruit, savonds vis/kip of vlees en groenten en 2 crackers en dan voor ik ga sport en nog een cracker met bijv. mango.
Ik sport bijna elke dag, ik fiets dagelijks naar mijn werk (30 minuten heen, 30 minuten terug, het is 12 km) 1x per week pilatus en ik ga nog 2x naar cardio. Verder doe ik dagelijks thuis buikspieroefeningen en ga ik in het weekend bewust erop uit met de fiets.
quote:Op zondag 20 januari 2008 11:04 schreef -Bubseltje- het volgende:
Ik val op dit moment ook niet af maar dat is ook niet de bedoeling. Ik moet aansterken.
Drinken gaat goed op dit moment vanochtend al bijna een beker slimpiewater op
Jaren geleden zat ik bij een club (Ega, misschien al eens eerder van gehoord) en dat beviel goed, maar dat was ook de eerste keer dat ik bewust gezonder ging leven en eten om af te vallen. Dat was oa helemaal zonder suiker en de bereiding van het eten zonder vet, en dat is erg onhandig als je nog wel eens bij iemand anders/met iemand anders wil eten. Daarna weight watchers thuis geprobeerd, maar dat punten tellen werd ik kriegel van, dat eeuwige gereken paste niet echt bij me. De laatste keer (vanaf de zomer vorig jaar) was gewoon door gezond te eten: niet/heel weinig snoepen, veel fruit en groentes, 3 maaltijden op een dag en gezonde/magere tussendoortjes waar nodig, veel bewegen, dat soort dingen. En dat beviel eigenlijk het allerbeste, af en toe wat extra en verder heel gezond. Dus dat wil ik nu eigenlijk weer gaan doen, omdat ik dat ook wel goed vol hield.quote:Op zondag 20 januari 2008 11:12 schreef omearos het volgende:
Welkom MarijkeZwolle
Heb je al een idee wat je wilt gaan doen? Concrete stappen zijn vaak ook al een steuk bij het afvallen
Het probleem zit em inderdaad voornamelijk in dat emotie-eten, door wat tegenslagen kan ik heel moeilijk van vreselijk ongezond/veel eten afblijven. Ik heb van een vriendin een "motivatieboekje" gekregen (gisteren per post) waarin concrete tips zouden staan en je een plan kan opstellen inderdaad. Dat wil ik vanmiddag gaan doen (eerst even poetsen in huis, moest nodig, dat is nog iets wat er gebeurd wanneer ik niet lekker in mijn vel zit: m'n huis verslonst...) Ik zat in ieder geval te denken aan sport (yoga, is ontspannend of fietsen vind ik ook heerlijk), een vriendin bellen en een lekker kop thee met een stuk fruit (dat vind ik eigenlijk heerlijk, maar doe dat te weinig op zo'n moment) en tandenpoetsen had ik nog niet aan gedacht, dat is een goede! (en zal m'n tandarts ook fijn vindenquote:Op zondag 20 januari 2008 11:12 schreef Isabeau het volgende:
Welkom Marijke! Afvallen en op gewicht blijven is ook heel erg moeilijkProbeer je nu ook een beetje om te gaan met dat emotie-eten, want dat maakt het extra moeilijk natuurlijk. Kan je bij jezelf nagaan wanneer je gaat eten (verveling, verdriet, frustratie?) en heb je bepaalde strategieën om dat tegen te gaan? (snel een vriendin opzoeken, stuk wandelen, tanden poetsen dat soort dingen helpen soms goed)
Misschien een idee voor een nieuw dieet?quote:Op zondag 20 januari 2008 12:00 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben afgevallenNa 2 stukken appeltaart
Valsquote:Op zondag 20 januari 2008 12:00 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben afgevallenNa 2 stukken appeltaart
Ze is weight watchers coach geworden na zelf 20 kg te zijn kwijtgeraakt met weight watchers, daardoor heeft ze ook dat soort boekjesquote:Op zondag 20 januari 2008 11:30 schreef Isabeau het volgende:
Oeh, dat van dat motivatieboekje is heel lief en klinkt als een goed boek om eens door te lezenAls je briljante tips leest hoor ik die ook graag
En tanden poetsen is soms handig omdat bepaalde dingen ook echt niet meer lekker zijn als je je tanden hebt gepoetst, bij mij werkt het wel!
quote:Ik ben nu 30 kilo afgevallen
Dat is precies wat ik ook altijd heb, ik weet gewoon dat zodra ik die kilo's er af heb, ik de rest van mijn leven er op zal moeten blijven letten... En dan wil ik niet op (bij wijze van) droog brood en water willen leven, ik wil ervan kunnen genieten, maar dan van gezonde voedingquote:Ik word altijd een beetje verdrietig van mensen die op van die treurige dieten proberen te leven... je bent te dik geworden en dus neem ik maar aan dat je van lekker eten houdt. Dan is het toch wel allertreurigst om mensen dan met lange tanden Sonja Bakker of shakes te zien proberen. Je moet vooral iets gaan doen wat je de rest van je leven kan volhouden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |