abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 20 januari 2008 @ 14:25:01 #51
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_56177456
quote:
Op zondag 20 januari 2008 12:45 schreef Jojogirl het volgende:
Welkom Stout en Marijkezwolle

Hier stond de weegschaalvanochtend weer net boven de 80, dus nog maar even geen update.
Dankje!
Zag dat jij ook al ruim 13 kg kwijt bent! Wat goed zeg! Wel balen dat de weegschaal dan vandaag niet zo "vriendelijk" was, maar je bent al een heel eind op weg Hoe val jij af? Heb je een speciaal dieet of gewoon gezond eten?
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
  zondag 20 januari 2008 @ 14:25:33 #52
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_56177474
quote:
Op zondag 20 januari 2008 13:14 schreef Fannetje het volgende:
Welkom aan alle nieuwelingen
Dankje
pi_56178081
Ik vind het Weight Watchers dieet overigens erg verantwoord en de steun van een groep is perfect!
Ze leren je daar echt goede eetgewoontes en als je die vasthoudt moet het helemaal goed komen, Marijkezwolle!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_56179177
MZ: welkom.

Ik herken t wel, wat je zegt, over snoepen en je rot voelen, maar je moet goed onderscheid maken tussen lekker eten en snoepen!!
Een snoepje of een stuk appeltaart is heerlijk, ja. Maar een pak gevulde koeken of een halve zak drop is niet lekker, dat heeft (iig voor mij) niets meer met genieten te maken.

Doseren is the magic word. En gewoon lekker blijven eten, dat vind ik heel belangrijk (en daarom val ik zo niet echt snel af ). Een keer per maand patat van de goeie patatboer in de straat, en nooit meer van die vieze vette smullersfriet op het station, etc.

* ColdFeet klust twee lekkere meergranenpistoletjes rosbief/ augurk/ grove mosterd.
Supersmakelijk en gezondachtig en dat soort dingen
pi_56179991
Dat van die eieren zei Evy inderdaad, maar zo slecht is dat toch niet? Nog bizarder vond ik dat ze wil dat ik drie glazen melk per dag ga drinken. Dat gaat me echt te ver.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_56180054
Evy en eieren?
pi_56180118
quote:
Op zondag 20 januari 2008 16:08 schreef Miss_S het volgende:
Evy en eieren?
Nou! Je negeert me gewoon!
quote:
Op zondag 20 januari 2008 12:50 schreef Liejannuh het volgende:
Ik heb volgens de eetmeter 3400 calorieen nodig.
En van Evy mag ik geen eieren meer eten.
Nou, mooi pech, want ik ga lekker een gekookt eitje op mn knackerbrod doen.
En het was behoorlijk lekker het eitje op dat knackerbrod. Heb er zelfs nog een likje mayonaise op gedaan.

Yp, weet jij ook waarom je geen eieren mag eten van Evy? Isabeau en ik konden allebei geen goede reden verzinnen. We wisten alleen maar redenen om wel eieren te eten.
pi_56180134
quote:
Op zondag 20 januari 2008 16:05 schreef YPPY het volgende:
Dat van die eieren zei Evy inderdaad, maar zo slecht is dat toch niet? Nog bizarder vond ik dat ze wil dat ik drie glazen melk per dag ga drinken. Dat gaat me echt te ver.
Melk

Yoghurt, dat wil nog wel. Maar geen melk
En wat is er mis met eieren? Die zijn toch haske gezond? De dooier is ahw de placenta van de kip: vol met mineralen en andere leuke dingen!

Yppy, hoe gaat het met je? Loop je nog wel s hard?
pi_56180260
Geen idee waarom Evy dat zegt Liejannuh. Het lijkt me niet ongezond.

Miss_S, dat zegt ze tijdens de tweede serie lessen, les 3 of 4 geloof ik.

Het lopen gaat best goed ColdFeet, ik ga nu minimaal twee keer per week. Vaak 's ochtends vroeg. Dan loop ik een half uurtje. Verder opbouwen in tijd ga ik nu niet doen, eerst mijn tempo wat meer omhoog.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_56180329
BTW misschien ben ik heel flauw en kinderachtig maar kan die TT niet anders? Ik vind m best stom eigenlijk...
pi_56180363
Yppy, ik vind 's morgens vroeg ook vaak wel lekker. meteen daarna douchen en aan de dag beginnen, zo voelt dat een beetje!
Maar dat krijg ik niet voor elkaar als ik om 8 uur de deur uit moet, hoor Jij wel?
pi_56180415
Wij hebben natuurlijk een natuurlijke wekker die rond 6.15 uur gaat. Dan komt ze bij me drinken en daarna ga ik lopen. Ben ik wel weer op tijd terug en kan ik onder de douche wakker worden.
*OUD heilige*
pi_56180436
Held
pi_56180437
quote:
Op zondag 20 januari 2008 16:16 schreef YPPY het volgende:

Aha, ik wou al zeggen ik heb in de 1e serie nooit iets over eieren gehoord
  zondag 20 januari 2008 @ 16:26:37 #65
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_56180540
quote:
Op zondag 20 januari 2008 14:46 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind het Weight Watchers dieet overigens erg verantwoord en de steun van een groep is perfect!
Ze leren je daar echt goede eetgewoontes en als je die vasthoudt moet het helemaal goed komen, Marijkezwolle!
Ikzelf zit niet bij de weight watchers, heb het een tijdje thuis gedaan met een cd-rom. Heb wel bij een andere groep gezeten, maar dit waren voornamelijk ongemotiveerde oude dames. Hierdoor voelde ik me daar niet echt op m'n plek...

Maar ik heb inderdaad wel geleerd hoe je heel gebalanceerd toch lekker kan eten! Kook ook nog regelmatig weight watchers recepten, omdat ze gewoon smakelijk zijn en makkelijk
  zondag 20 januari 2008 @ 16:28:37 #66
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_56180596
quote:
Op zondag 20 januari 2008 15:31 schreef ColdFeet het volgende:

Ik herken t wel, wat je zegt, over snoepen en je rot voelen, maar je moet goed onderscheid maken tussen lekker eten en snoepen!!
Een snoepje of een stuk appeltaart is heerlijk, ja. Maar een pak gevulde koeken of een halve zak drop is niet lekker, dat heeft (iig voor mij) niets meer met genieten te maken.

Doseren is the magic word. En gewoon lekker blijven eten, dat vind ik heel belangrijk (en daarom val ik zo niet echt snel af ). Een keer per maand patat van de goeie patatboer in de straat, en nooit meer van die vieze vette smullersfriet op het station, etc.
Ja, dat heeft inderdaad niets met genieten te maken, maar voor mij iets proberen op te vullen/op te lossen wat helemaal niet gaat met voedsel...
Maar inderdaad, af en toe een stukje/beetje/portie, das genieten en ook verstandig

Hoeveel kilo ben jij inmiddels kwijt?
  zondag 20 januari 2008 @ 16:29:27 #67
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_56180612
quote:
Op zondag 20 januari 2008 16:16 schreef YPPY het volgende:

Lessen? Ik ben nieuw hier, dus was even nieuwsgierig, wat voor lessen?
pi_56180714
quote:
Op zondag 20 januari 2008 16:28 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Ja, dat heeft inderdaad niets met genieten te maken, maar voor mij iets proberen op te vullen/op te lossen wat helemaal niet gaat met voedsel...
Maar inderdaad, af en toe een stukje/beetje/portie, das genieten en ook verstandig

Hoeveel kilo ben jij inmiddels kwijt?
Twee

Ik moet zeggen, het gaat hier echt met vallen en opstaan. Eten heb ik inmiddels redelijk onder controle, dus ik kom niet meer aan, dat is al iets.

Maar ik zal toch meer moeten gaan sporten wil ik echt afvallen; ik wil namelijk 'gewoon' blijven eten en niet rond moeten komen op 1200 kcal/dag.

Ik ben ook begonnen met gesprekken met een psycholoog, want ik wil ook het onderliggende/bijkomende probleem - een negatief zelfbeeld/lichaamsbeeld - grondig aanpakken

* ColdFeet steekt een honingdropje in haar mond... Zo nog even appeltjes kopen!
  zondag 20 januari 2008 @ 16:38:21 #69
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_56180827
quote:
Op zondag 20 januari 2008 16:33 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Twee

Ik moet zeggen, het gaat hier echt met vallen en opstaan. Eten heb ik inmiddels redelijk onder controle, dus ik kom niet meer aan, dat is al iets.

Maar ik zal toch meer moeten gaan sporten wil ik echt afvallen; ik wil namelijk 'gewoon' blijven eten en niet rond moeten komen op 1200 kcal/dag.

Ik ben ook begonnen met gesprekken met een psycholoog, want ik wil ook het onderliggende probleem - een negatief zelfbeeld/lichaamsbeeld grondig aanpakken

* ColdFeet steekt een honingdropje in haar mond... Zo nog even appeltjes kopen!
Dat zijn 2 pakken suiker, of een enorme zak aardappelen het is net hoe je het bekijkt
Lekker dat je dat al onder controle hebt! Dat zal dus mijn eerste klus zijn.
En 1200 kcal/p dag is inderdaad te weinig! Daar hou ik het ook niet op vol. Bij de weight watchers stemmen ze het aantal punten (of kcal) af op je gewicht, als je zwaarder weegt verbrand je ook meer in verhouding (dat wil natuurlijk niet zeggen dat je het dubbele zou mogen ). Maar ik heb ook gemerkt, zodra ik afval, dan eet ik steeds minder, ik heb dan ook aan steeds minder genoeg zeg maar.

En wat goed dat je ook die stap gezet hebt!

hahaha, honingdropjes, mjum
pi_56181163
weet je wat ik nu regelmatig tussen de middag eet en ik ben er verslaafd aan

1 hele komkommer in kleine stukjes snijden
2 eitjes alleen het eiwit ervan
1 tomaat in stukjes

daar overheen een dressing van:

olijfolie met chilli erin 1,5 eetlepel mengen met een klein beetje mosterd knoflookpoeder kerriepoeder uienpoeder en een klein beetje zout

echt overheerlijk
pi_56181286
quote:
Op zondag 20 januari 2008 16:33 schreef ColdFeet het volgende:
Ik ben ook begonnen met gesprekken met een psycholoog, want ik wil ook het onderliggende/bijkomende probleem - een negatief zelfbeeld/lichaamsbeeld - grondig aanpakken
  zondag 20 januari 2008 @ 17:01:27 #72
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_56181367
welkom MarijkeZwolle en Stout en natuurlijk veel succes gewenst met het afvallen

Ik ben nu net weer een weekje bezig met deel 2 en wil eigenlijk nog niet op de weegschaal....
Eerst maar even een poosje doorgaan met gezonderen (klinkt beter als dieeten en ik vind dieet meer als iets tijdelijks klinken...).
Gister lekker de hele wedstrijd gevolleybald... helaas wel verloren, maar wel redelijk gespeeld. Was in elk geval moe en hongerig na de tijd
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_56182184
Ik heb gisteren uit de bieb " Het dikke afvalboek" gehaald, een medisch iemand die zijn licht over afvallen laat schijnen, ik ben erg benieuwd...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_56182332
Dat klinkt interessant Teigan! Ben benieuwd of er nog verhelderende dingen in staan.
pi_56182581
Ik ben er ook erg benieuwd naar Liejannuh... In een van de bladen die ik kreeg stond een recensie, en die was wel lovend..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_56183499
quote:
Op zondag 20 januari 2008 15:31 schreef ColdFeet het volgende:

* ColdFeet klust twee lekkere meergranenpistoletjes rosbief/ augurk/ grove mosterd.
Supersmakelijk en gezondachtig en dat soort dingen
Helemaal met je eens hoor! Ik eet liever lekker dan dat ik supersnel afval (ik kan er weinig aandoen dat ik nu lekker eet èn snel afval, sue me )

Ik las ergens een grappige tip (ik geloof in één van de boekjes die Levi nu ook heeft), dat je je favoriete filmster of model voor je moet visualiseren met een zak chips of dropjes. Dat ziet er niet uit... chips en dropjes per zak naar binnen werken is niet sexy, flateus, vrouwelijk etc Maar één lekker dropje: kan prima Doseren en maat weten te houden is erg belangrijk en met dat in je achterhoofd hoef je nooit ook maar iets te verbannen qua eten. Je moet bepaalde dingen alleen niet al te vaak eten
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 20 januari 2008 @ 18:45:39 #77
149959 SQ
snelle trees
pi_56183650
Tvp, na friet
disclaimer
pi_56183685
Lekker, friet
  zondag 20 januari 2008 @ 18:50:28 #79
149959 SQ
snelle trees
pi_56183733
En een frikandel speciaal, een kroket en een kipcorn

Maar wel met Yofresh
disclaimer
pi_56183742
hier ook een tvp, ben behoorlijk verkouden geworden en voel me beroerd, maar wil wel even de nieuwelingen welkom heten
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
pi_56183800
quote:
Op zondag 20 januari 2008 18:50 schreef Stormqueen het volgende:

Maar wel met Yofresh

Morgen weer sonjabakkeren?

@gothicblackie: ga je binnenkort een keertje mee aquarobicen met Octo en mij? Rotterdam-Delft is helemaal niet zo ver!
  zondag 20 januari 2008 @ 18:53:50 #82
149959 SQ
snelle trees
pi_56183807
Dat kutbeest hier loopt nog steeds non-stop te mauwen
Morgen zal ze wel anders piepen
disclaimer
pi_56183818
quote:
Op zondag 20 januari 2008 18:53 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

@gothicblackie: ga je binnenkort een keertje mee aquarobicen met Octo en mij? Rotterdam-Delft is helemaal niet zo ver!
euhm ik moet me al weer gaan dwingen om naar de sportschool te gaan en daar dat toch 60 euro per maand kost ga ik me daar eerst weer eens toe zetten
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
  zondag 20 januari 2008 @ 18:54:32 #84
149959 SQ
snelle trees
pi_56183822
quote:
Op zondag 20 januari 2008 18:53 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Sonjabakkeren doe ik al maanden niet meer, waarom denk je dat ik zo ongans vet ben geworden lately?
disclaimer
pi_56183831
quote:
Op zondag 20 januari 2008 18:50 schreef Stormqueen het volgende:

Maar wel met Yofresh
En cola light?
pi_56183842
quote:
Op zondag 20 januari 2008 18:53 schreef Stormqueen het volgende:
Dat kutbeest hier loopt nog steeds non-stop te mauwen
Morgen zal ze wel anders piepen
krolse poezen
maar ja, je zal maar zo'n wandelende hormonenbom zijn
  zondag 20 januari 2008 @ 18:55:44 #87
149959 SQ
snelle trees
pi_56183850
quote:
Op zondag 20 januari 2008 18:54 schreef Miss_S het volgende:

[..]

En cola light?
Nee, die Yofresh stond er nog van mijn SonjaBakkermaandje
disclaimer
  zondag 20 januari 2008 @ 18:56:50 #88
149959 SQ
snelle trees
pi_56183879
quote:
Op zondag 20 januari 2008 18:55 schreef octopussy het volgende:

[..]

krolse poezen
maar ja, je zal maar zo'n wandelende hormonenbom zijn
Idd zeg, dat je gillend over straat loopt: neem me, neem me!
disclaimer
pi_56183883
quote:
Op zondag 20 januari 2008 18:54 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Sonjabakkeren doe ik al maanden niet meer, waarom denk je dat ik zo ongans vet ben geworden lately?
Van de friet?

Ik ga zo, heel erg Sonja, afwegen hoeveel pasta ik neem (75 g denk ik ) want ik ga vanavond naar een feestje en de gastvrouw daar maakt ont-zet-tend lekkere taarten, weet ik dan. Niet teveel carbs vantevoren, dus!
pi_56183887
quote:
Op zondag 20 januari 2008 18:55 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Nee, die Yofresh stond er nog van mijn SonjaBakkermaandje
Beetje lekker?
  zondag 20 januari 2008 @ 18:58:09 #91
149959 SQ
snelle trees
pi_56183921
quote:
Op zondag 20 januari 2008 18:56 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Van de friet?

Ik ga zo, heel erg Sonja, afwegen hoeveel pasta ik neem (75 g denk ik ) want ik ga vanavond naar een feestje en de gastvrouw daar maakt ont-zet-tend lekkere taarten, weet ik dan. Niet teveel carbs vantevoren, dus!
Nee, dat eet ik 6 keer per jaar ofzo. Meer de werkloosheid enzo
disclaimer
  zondag 20 januari 2008 @ 18:58:52 #92
149959 SQ
snelle trees
pi_56183941
quote:
Op zondag 20 januari 2008 18:57 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Beetje lekker?
Mwah, best te doen, als je van yoghurtsmaakjes houdt dan
disclaimer
pi_56184203
quote:
Op zondag 20 januari 2008 18:58 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Nee, dat eet ik 6 keer per jaar ofzo. Meer de werkloosheid enzo
Awww. Jammer, vooral jammer dat je je zo kut voelt. Hopelijk lukt het snel om een echt leuke baan te vinden en dan weer wat meer regelmaat op te bouwen
Ik ben oprecht helemaal niet klef, maar ik vind het zonde dat je in zo'n vervelende situatie zit.
pi_56184423
Dat is een Belgische serie Marijke, je leert met 'Evy' in 10 weken 5 km hardlopen. Erg leuk, kun je op een mp3 speler zetten.

Dat is goed ColdFeet, om het meteen helemaal aan te pakken!

Je had nu toch een uitnodiging voor een gesprek? Misschien wordt dat wel iets.
*OUD heilige*
  zondag 20 januari 2008 @ 19:54:24 #95
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_56185348
uitgerekend Troel heeft een zoon gekregen hoor
Gefeliciteerd met Ruben en misschien ooit met je dochtertje (sorry)
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_56185915
Iemand vroeg hoe het kan dat je het weet en toch dik word :

* aanleg (zie familie)
* op jezelf gaan wonen
* zwangerschappen (en dan heb ik het niet over 10 kg aankomen, maar 40 kg, zonder dat ik iets bijzonders at !)
* borstvoeding geven en niet afvallen maar aankomen
* veel stress
* in korte tijd veel overlijdens en ziektes binnen je familie/vrienden
* en zo kan ik nog wel even doorgaan

Nu eindelijk na jaren rustig vaarwater, ik zit goed in mijn vel, nu tijd om mijn lijf aan te pakken.

Hou ik dit mijn leven vol ? Kwa sport waarschijnlijk niet maar dat hoeft ook niet, ik doe wel cardio maar heel matig intensief (mag niet ivm gewrichten), kwa voeding zeker ! Het is voor mij geen opgaaf wat iedereen lijkt te denken. Ik heb genoeg gegeten, ben verzadigd en heb echt geen trek.

Ik hoop dat ik vanaf nu ook gewoon gezien wordt als mens .... niet als "die -daar-die weer wat bijzonders moet"
pi_56185949
Hoi
pi_56186031
quote:
Op zondag 20 januari 2008 20:13 schreef freecell het volgende:
Hoi
Hoi terug
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_56186075
schoonfamilie die gezonde hapjes op tafel zet zodat ik ook lekker mee kon snoepen

bloemkool, komkommer, cherrytomaatjes, worteltjes..

en 2 blikjes spa-rood gedronken

we kregen wel 'verplicht' een saucijzenbroodje en een mini-appelbeignet, maar dat heb ik met het gezond snacken wel in balans gehouden
Ja doei.
pi_56186359
quote:
Op zondag 20 januari 2008 20:12 schreef Stout het volgende:
Iemand vroeg hoe het kan dat je het weet en toch dik word :

* aanleg (zie familie)
* op jezelf gaan wonen
* zwangerschappen (en dan heb ik het niet over 10 kg aankomen, maar 40 kg, zonder dat ik iets bijzonders at !)
* borstvoeding geven en niet afvallen maar aankomen
* veel stress
* in korte tijd veel overlijdens en ziektes binnen je familie/vrienden
* en zo kan ik nog wel even doorgaan

Nu eindelijk na jaren rustig vaarwater, ik zit goed in mijn vel, nu tijd om mijn lijf aan te pakken.

Hou ik dit mijn leven vol ? Kwa sport waarschijnlijk niet maar dat hoeft ook niet, ik doe wel cardio maar heel matig intensief (mag niet ivm gewrichten), kwa voeding zeker ! Het is voor mij geen opgaaf wat iedereen lijkt te denken. Ik heb genoeg gegeten, ben verzadigd en heb echt geen trek.

Ik hoop dat ik vanaf nu ook gewoon gezien wordt als mens .... niet als "die -daar-die weer wat bijzonders moet"
Pff, veel meegemaakt idd, top dat je je nu weer goed in je vel voelt
En weten hoe het komt dat je bent aangekomen kan helpen bij het afvallen, daarom vroeg ik het. Want iedereen hier weet wel wat gezond eten is, maar voor sommigen is het dan toch niet duidelijk waarom ze dik zijn of niet (meer) afvallen.

Natuurlijk word je als mens gezien, we zijn hier alleen wat bezorgder over mensen met flinke plannen, en helaas is de ervaring dat we die na een (korte) tijd ook niet meer zien. En dat is jammer, want we hopen echt dat het iedereen hier lukt en dat we de dieetclub ooit kunnen opheffen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')