abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55853942

Iek ken keen Urnie Brants

Eerdere topics:
Het grote Afonso Alves topic
Het grote Afonso Alves topic # 2
Het grote Afonso Alves topic #3 - In een illuster rijtje!
Afonso Alves topic #4 Feanster kanarie met gouden SCHoen?
Afonso Alves topic #5 : Waar speelt hij komend seizoen?
Afonso Alves topic # 6 : Afonso blijft een SuperFries!
Afonso Alves topic #7 Afonso wer bisto ?
Afonso Alves #8: buut Afonso, achter de struikjes!
Afonso Alves topic #9 Op naar de 8 treffers
Afonso Alves topic #10 Haha, ben je gek?
Afonso Alves topic #11 Aztie er maar niet teveel maakt

Eigen website: http://afonso9.wordpress.com (nou ja, eigen)
Goals afgelopen seizoen: http://www.youtube.com/watch?v=OrsE-4BA6ow
7x tegen Heracles: http://www.youtube.com/watch?v=a8lDedYark0&feature=related
quote:
Alves op weg naar Engeland
Door EDDY VAN DER LEY MAARTEN WIJFFELS

HEERENVEEN - Als het aan Afonso Alves ligt, verruilt hij SC Heerenveen niet voor AZ, maar voor Manchester City.

,,De onderhandelingen bevinden zich in een afrondend stadium, meldde Alves manager Roberto Tiburcio gisteravond telefonisch. Meer wil de manager die ook de vertrouwensman van de hele familie Alves is, nog niet kwijt.

Deze curieuze mededeling volgt op quotes van Afonso Alves zelf, die gisteren verschenen in Braziliaanse en Engelse media. De spits werd aldus geciteerd: ,,Het is een droom om in Engeland te kunnen spelen, bij deze ambitieuze club. We hebben al langer contact met Manchester City en nu lijkt het dan eindelijk zover. Ik hoop nu ook mijn plaats in het Braziliaanse elftal veilig te kunnen stellen.

Of het ook daadwerkelijk tot een transfer naar City komt, is echter maar de vraag. Nog maar zes weken geleden liep een poging van Alves en zijn management om bij die club binnen te komen stuk op de Engelse voetbalwetgeving.

In die regels is vastgelegd dat een aan te trekken speler uit een niet-EU-land in de laatste twee jaar in 75 procent van de interlands van zijn geboorteland moet hebben gespeeld. Dat percentage haalt Alves niet.

Er zijn voorbeelden van spelers die desondanks Engeland binnen zijn gekomen. Zij claimden bij een speciale commissie met succes een uitzonderingspositie. Dat lukte onder anderen Salomon Kalou bij zijn transfer van Feyenoord naar Chelsea.

Heerenveen-directeur Yme Kuiper wilde gisteravond officieel niets kwijt over de nieuwe stand van zaken rond de spits. Hij bevestigde noch ontkende dat naast AZ ook Manchester City zich opnieuw voor Alves heeft gemeld.

Bij AZ tastte men zelfs helemaal in het duister. Afgelopen vrijdag nog leek Alves definitief voor 4,5 jaar te kunnen worden vastgelegd. AZ-directeur Marcel Brands had daar alle vertrouwen in, maar moest vrijdagavond laat zwaar teleurgesteld laten weten dat er na lang onderhandelen géén akkoord was.

Heerenveen en AZ waren er op een aantal details na wel uitgekomen, maar tussen Heerenveen en het kamp-Alves bleef er onduidelijkheid bestaan over financiële afspraken in het Friese contract van de Braziliaanse spits.

Alves zou een clausule hebben die hem voor een bepaald percentage laat meedelen bij een toekomstige transfer.

Heerenveen-directeur Kuiper wilde gisteravond ook niet bevestigen dat een financieel geschil een transfer van Alves naar AZ verspert. Hij zei alleen: ,,Het probleem ligt in mijn beleving niet bij de zaakwaarnemers van Alves. Waar dan wel? Daar kan ik nu niets over zeggen. Binnenkort geven we uitleg, als de zaak achter de rug is.

Alves zelf verblijft nog in Brazilië. Hij hoeft vandaag niet te verschijnen op de eerste training van Heerenveen in 2008. De clubleiding heeft zijn sterspeler laten weten dat hij zelfs deze hele week weg mag blijven, óók bij de uitwedstrijd van zondag tegen FC Utrecht.

,,Een bewuste keuze, zegt directeur Kuiper. ,,De vele geruchten brengen een boel rumoer met zich mee en daar is niemand in Heerenveen bij gebaat, ook Alves zelf niet. Stel dat het woensdag tot een doorbraak komt en hij is in Heerenveen, dan zou dat de wedstrijdvoorbereiding verstoren. En alles draait nu eenmaal om een goed resultaat.
pi_55854153
We zullen zien waar ie heen gaat, ik zie hem vooralsnog gewoon gepresenteerd worden bij AZ..
Op vrijdag 5 oktober 2007 14:40 schreef BobRooney het volgende:
Volgens mij probeerde die invalide zelf een strijker af te steken, maar ging er iets fout.
  maandag 7 januari 2008 @ 18:48:58 #3
146874 DANILXL
timeo danaos et dona ferentes
pi_55854219
ik zie hem nu weer sneller bij AZ tekenen dan een paar maanden terug
woensdag 24 juni 2008 01:51 schreef clumsy_clown het volgende:
Je topics zijn kut. Die klacht bijvoorbeeld, is pure vervuiling.
pi_55854485
Voor hemzelf geldt natuurlijk ook dat hij wat water bij de wijn kan doen en die 9 ton kan laten vervallen. Volgens mij zou de transfer dan rond moeten zijn.

Met zijn leeftijd kan hij ook weer niet zo heel veel switchen. Manchester City is nu afgevallen en blijft AZ over. Dan moet hij zelf gaan bedenken of hij die overstap het sportief en financieel het waard vind.

Of zou die blijven hopen op een transfer naar Spanje, Engeland of iets dergelijks? Als hij daar nu heen gaat kan hij er 4-5 jaar spelen en dan lekker chillen.
pi_55854615
quote:
Op maandag 7 januari 2008 18:48 schreef DANILXL het volgende:
ik zie hem nu weer sneller bij AZ tekenen dan een paar maanden terug
Dat doe je niet als Manchester City lonkt.
pi_55854635
quote:
Op maandag 7 januari 2008 18:57 schreef xFriendx het volgende:
Voor hemzelf geldt natuurlijk ook dat hij wat water bij de wijn kan doen en die 9 ton kan laten vervallen. Volgens mij zou de transfer dan rond moeten zijn.

Met zijn leeftijd kan hij ook weer niet zo heel veel switchen. Manchester City is nu afgevallen en blijft AZ over. Dan moet hij zelf gaan bedenken of hij die overstap het sportief en financieel het waard vind.

Of zou die blijven hopen op een transfer naar Spanje, Engeland of iets dergelijks? Als hij daar nu heen gaat kan hij er 4-5 jaar spelen en dan lekker chillen.
Ik snap alleen niet waarom Alves naar AZ zou willen. Gezien zijn leeftijd is het slimmer om gewoon naar City te gaan, ook voor het geld. Maar vooral voor het in de kijker spelen van zichzelf. Scoort ie bij City 30 doelpunten per seizoen, is ie iig zeker van een plaats in de selectie voor het wk.
A king in the making, and the throne is for the taking
So I climb the mountain top and put my stake in
Got the weight of the world on my shoulder
Not a nigga nor a hoodrat bitch can stop me from taking it over
pi_55854794
Wie zegt dat Manchester City van de baan is? Je ziet toch dat de kranten iedere dag weer wat nieuws melden, ik zou niet op 1 bericht afgaan.
pi_55854835
quote van azfanpage:
quote:
AZ is nog steeds in onderhandeling over Afonso Alves. Dat maakte Marcel Brands maandagmiddag bekend tijdens een presentatie exclusief voor sponsoren. Zolang alle betrokken partijen nog voldoende perspectief zien, zullen de pogingen om tot een akkoord te komen niet worden gestaakt.

Van een ‘Plan B’ is geen sprake, zo liet de technisch directeur weten. “Het is Alves of niks.” Daarmee verwees Brands de berichten over de mogelijke komst van Mateja Kezman en Lasse Nilsson naar het rijk der fabelen.
pi_55854873
Zoals Arveladze zeker...

Dat zou jammer zijn..
Ach we moeten maar zien wat het gaat worden, feit is wel dat ik me zo'n groot verhaal over een transfer niet eerder kan herinneren. Deus gaat in de boeken
Volgens mij probeerde die invalide zelf een strijker af te steken, maar ging er iets fout.
pi_55855121
Zou het ook raar vinden als Alves naar AZ gaat, leuke club maar niet veel meer dan Heerenveen.. en dan loopt AZ niet echt super dit seizoen, waarom zou je in godsnaam naar een club gaan waarvan je bijna zeker weet geen prijzen te halen, of laat ik het zo zeggen"voor Alves geen prijzen te halen vallen"?

Alves heeft ambitie, en de nederlandse competitie is niet echt aantrekkelijk voor een braziliaan die door zn landgenoten wordt uitgelachen dat ie bij Heerenveen speelt.

Mja wie weet he in voetbal is alles mogelijk.
pi_55855250
quote:
Op maandag 7 januari 2008 19:22 schreef Jnk18 het volgende:
Alves heeft ambitie, en de nederlandse competitie is niet echt aantrekkelijk voor een braziliaan die door zn landgenoten wordt uitgelachen dat ie bij Heerenveen speelt.
Juist. Als ze hem uitlachen om Dingsdag zullen ze Opdam ook wel lachen vinden.
pi_55855529
quote:
Op maandag 7 januari 2008 19:26 schreef Triptamine het volgende:

[..]

Juist. Als ze hem uitlachen om Dingsdag zullen ze Opdam ook wel lachen vinden.
Opdam is prima! Beter dan Urby
Die luie brazilianen lachen iedereen uit die niet in de top 3 van Spanje/Italie of UK speelt
pi_55855645
quote:
Op maandag 7 januari 2008 19:22 schreef Jnk18 het volgende:
Zou het ook raar vinden als Alves naar AZ gaat, leuke club maar niet veel meer dan Heerenveen.. en dan loopt AZ niet echt super dit seizoen, waarom zou je in godsnaam naar een club gaan waarvan je bijna zeker weet geen prijzen te halen, of laat ik het zo zeggen"voor Alves geen prijzen te halen vallen"?
quote:
Als het aan Marcel Brands ligt haalt AZ dit seizoen nog zijn doelstelling. Ondanks de lage plaats op de ranglijst en de uitschakeling in zowel het bekertoernooi als de Uefa Cup, is er volgens de technisch directeur nog voldoende kans op een geslaagd seizoen.

Afgelopen september maakte de clubleiding haar doelstelling bekend: meestrijden om de prijzen. Dat is nog steeds mogelijk, stelt Brands halverwege het seizoen. “Het winnen van de play-offs beschouwen wij ook als een prijs”, liet hij op de nieuwjaarsreceptie weten.

De winnaar van de play-offs verdient een ticket voor de voorronde van de Champions League. AZ zal in de competitie in ieder geval bij de eerste vijf moeten eindigen, wil het hier kans op maken.
pi_55856490
TerugVindAlves
  maandag 7 januari 2008 @ 21:43:20 #15
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_55859192
tvp
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
pi_55859303
MIDDLESBROUGH have made a £12million bid to nab Heerenveen goal machine Afonso Alves.

SunSport can reveal the Teessiders have met the Brazilian hitman’s get-out clause at the Dutch club but now it is a case of convincing the striker to come to the Riverside.

A source close to Alves said: “Middlesbrough have made an offer and the player and Heerenveen are studying it.

http://www.thesun.co.uk/s(...)ll/article534907.ece

Alles behalve een goede bron, maar the soap continues.
pi_55859577
quote:
Op maandag 7 januari 2008 21:46 schreef Hertog_Martin het volgende:
MIDDLESBROUGH have made a £12million bid to nab Heerenveen goal machine Afonso Alves.

SunSport can reveal the Teessiders have met the Brazilian hitman’s get-out clause at the Dutch club but now it is a case of convincing the striker to come to the Riverside.

A source close to Alves said: “Middlesbrough have made an offer and the player and Heerenveen are studying it.

http://www.thesun.co.uk/s(...)ll/article534907.ece

Alles behalve een goede bron, maar the soap continues.
Das ¤ 16,082,478 en wat centen. Ligt dus 2 mil onder het bod van AZ en 2,9 mil onder dat van Manchester City. Maar ook hier heb je dat gezeur dan met die werkvergunning.
pi_55860606
Wanneer komt er een einde aan dit soap......
  maandag 7 januari 2008 @ 22:37:36 #19
163488 RubenSosa
pi_55860743
quote:
Op maandag 7 januari 2008 22:32 schreef Mar0988 het volgende:
Wanneer komt er een einde aan dit soap......
31 januari 2008 is de laatste dag...en dan is er een zomerstop...en ergens in augustus gaan we weer verder
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
pi_55863225
is ie al weg?
pi_55863444
wat een gedoe toch weer, dat ie lekker naar Engeland gaat of zo
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
pi_55865464
quote:
Voor alle duidelijkheid: Scheringa kan grote transfers niet financieren met geld vanuit zijn eigen DSB-bank, dat staat de Nederlandse wetgeving niet toe. Scheringa: ,,AZ heeft zijn eigen middelen. Het blijkt ook geen probleem om bij een andere bank krediet te krijgen.’’

http://www.ad.nl/sport/vo(...)nscategory=topStoryB
pi_55865742
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 08:26 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Oftewel, hij leent 20 mil bij de ING om maar iets te noemen, dokt Alves daarmee en maakt vervolgens weer 20 mil over vanuit de DSB naar de ING.

Nou ja, tis altijd nog beter dan een leninkje met 12% rente
pi_55867445
quote:

[..]

Sja zo zit de wetgeving in elkaar beste, of denk je dat hij het geld niet heeft?
Moet je anders even de Quote 500 erbij pakken...

Voor het weekend zou ik graag duidelijkheid zien, het blijft gissen/raden/gokken

http://www.voetbalprimeur.nl/index.tv.php?id=66940
Leuk stukje televisie....
pi_55868314
quote:
AZ: Afonso Alves of niks
door Fuckbuddy
ALKMAAR - De slingers konden worden opgeborgen, want voorlopig was er nog geen spoor van Afonso Alves in Alkmaar. AZ dacht hem bij de eerste training van 2008 en aansluitende nieuwjaarsreceptie te kunnen presenteren, maar verkeert nog altijd in onzekerheid. „Eerst schatte ik de kans in op 80 procent. Later werd het 20 procent. Nu weet ik eigenlijk zelf niet meer waar ik aan toe ben”, maakte Marcel Brands de diffuse situatie duidelijk. „We zien wel af van plan B om een alternatief voor hem te halen. Want dan kom je toch in een mindere categorie terecht. En we hebben daar al vier spitsen van lopen, met alle respect. Het is nu voor ons Alves of niks. En dat moet nog deze week, want we hebben deze maand nog zeven wedstrijden.”

Het was in Alkmaar toch al een bizarre start van 2008. Aanwinst Moreno zat nog in Mexico met visumproblemen en wordt op zijn vroegst op 14 januari verwacht. De tweede aankoop Simon Poulsen was ziek geweest en trainde apart. Met zijn gemillimeterde kapsel en donkere ogen voedde hij de geruchten dat de Braziliaanse verlosser in Alkmaar was gearriveerd. Veel mensen dachten in de Deen Alves te herkennen. „Nou, als ik er evenveel goals inschiet als hij, ben ik dik tevreden”, zag de lookalike er zelf de humor wel van in. De nieuwe verhalen, dat Alves weer met Manchester City praat, zijn bij AZ niet bekend. Voorlopig is SC Heerenveen zo slim geweest hem een extra week vakantie te gunnen in Brazilië, waardoor Alves zondag ook niet van de partij is tegen FC Utrecht. „Ik heb geen enkele indicatie dat hij in de slag is met City”, zei Brands.

Voorzitter Dirk Scheringa heeft de hoop nog niet opgegeven, maar brandde nergens zijn vingers aan. Hij wilde wel duidelijk maken, waarom hij de investering van 18 miljoen euro verantwoord vindt. „Zonder dat ik dat bedrag daarmee bevestig. Iemand uit de buitencategorie vergt een bepaalde investering. Misschien is hij over twee jaar wel evenveel waard, als hij er twee keer 40 inschiet. En als we bij de eerste vijf eindigen, doen we mee in de play-offs en kun je nog in de Champions League komen. Dan gaat de begroting ook met tientallen miljoenen omhoog. En speel je op dat niveau, dan worden je spelers ook meer waard. De huidige waarde van deze groep schat ik op 110 miljoen. Het kan zodoende, dat Alves zo in feite gratis wordt. Alleen heb je daarvoor geen garantie. Dat noemen ze ondernemersrisico. Waarvan je moet bepalen of het verantwoord is. Maar het is dus een investering die zichzelf terug kan verdienen.”

De voorzitter-eigenaar benadrukte dat AZ een club was zonder schulden, die op een begroting van 32 miljoen winst maakt en dus extern makkelijk een lening kan afsluiten voor het aantrekken van Alves, zoals de regels voorschrijven. ,,Dat ging makkelijk. Wil je de top halen, dan merkt iedere topclub in Nederland dat dat enorme investeringen vraagt. Tientallen miljoenen, áls ze al komen. Het is eigenlijk al uniek dát zo’n speler naar Alkmaar wil komen. Daarmee doorbreek je gelijk een psychologische barrière. En het is een verhaal dat je qua imago best uit kunt leggen naar je supporters toe. Daar maak ik me geen zorgen over.”
  dinsdag 8 januari 2008 @ 11:14:13 #26
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_55868382
die gozer heeft buiten de wedstrijd tegen Heracles toch maar 3x gescoord deze seizoenshelft?

En dat hij zo vaak afwezig was getuigt wel van een slechte mentaliteit.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  dinsdag 8 januari 2008 @ 11:18:40 #27
163488 RubenSosa
pi_55868478
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 11:14 schreef Catch22- het volgende:
die gozer heeft buiten de wedstrijd tegen Heracles toch maar 3x gescoord deze seizoenshelft?

En dat hij zo vaak afwezig was getuigt wel van een slechte mentaliteit.
Totaal 11 goals. waarvan 7 tegen heracles. Maar heeft veel wedstrijd gemist door schorsingen/blessures.

8 wedstrijden. / 11 doelpunten....
pi_55869137
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 11:18 schreef RubenSosa het volgende:

[..]

Totaal 11 goals. waarvan 7 tegen heracles. Maar heeft veel wedstrijd gemist door schorsingen/blessures.

Waarvan ie tegen Feyenoord pas 2e helft kwam en andere wedstrijd ging ie geloof ik met last van een blessure het veld af. Maar idd, het is nog niet zoals vorig seizoen.... mooie toen was ook dat bijna alle doelpunten mooi waren, meeste tegen heracles waren lelijke intikkers, tegen AZ bal die van paal terugkomt en intikken voor leeg doel (ok je moet er wel staan).
pi_55869271
quote:
We zien wel af van plan B om een alternatief voor hem te halen. Want dan kom je toch in een mindere categorie terecht. En we hebben daar al vier spitsen van lopen, met alle respect.
Hopen dat Ari en Pelle nog geen Nederlands kunnen lezen.
Xbox Live Gamertag: Harmen84
pi_55869446
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 11:50 schreef Harmen1984 het volgende:

[..]

Hopen dat Ari en Pelle nog geen Nederlands kunnen lezen.
Ari zat blij als een kind interviewer te spelen met z'n microfoon, maar als ie idd wist wat er gezegd werd had ie niet zo'n big grin gehad
pi_55869844
quote:
'Man City en Fener bieden twintig miljoen voor Alves'

Afonso Alves lijkt niet van plan zijn carrière voort te zetten in Nederland. De Braziliaanse spits van SC Heerenveen heeft zijn zinnen gezet op een transfer naar Engeland of Turkije, zo meldt hij op zijn eigen website. Van AZ wordt met geen woord gerept.

Alves bevestigt dat zowel Manchester City als Fenerbahçe twintig miljoen voor hem over heeft. 'Ik heb de afgelopen dagen bij familie en vrienden in Belo Horizonte doorgebracht en keer op 7 januari terug naar Nederland. Ik hoop mijn transfer naar een van de geïnteresseerde clubs dan af te ronden.'

Alves denkt dat het voor zijn toekomst als international beter is te verkassen naar een club buiten Nederland. 'Ik wil mijn werk voortzetten en in beeld blijven bij bondscoach Dunga. Ik wil me opwerken tot basisspeler in de Braziliaanse nationale ploeg.'

De woorden van Alves, of het ontbreken van AZ als serieuze gegadigde in zijn commentaar, zullen in Alkmaar hard aankomen. AZ-voorzitter Dirk Scheringa had het maandag op de nieuwjaarsreceptie nog over een ingewikkelde situatie, maar zei dat zijn club het nog niet had opgegeven.
pi_55869871
pi_55869975
oh wacht, VI vertaalt even een berichtje op 'zijn' website van 2007..
  dinsdag 8 januari 2008 @ 12:19:02 #34
163488 RubenSosa
pi_55869983
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 12:13 schreef Nywuob het volgende:

[..]
Onzin, Alves was rond met AZ. En nu heeft hij nooit gesproken met AZ??
pi_55870102
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 12:18 schreef MaxPower het volgende:
oh wacht, VI vertaalt even een berichtje op 'zijn' website van 2007..
Serieus? Wat slecht dan, zeg.

VI
pi_55870111
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 12:19 schreef RubenSosa het volgende:

[..]

Onzin, Alves was rond met AZ. En nu heeft hij nooit gesproken met AZ??
Bij Fener en Man City zit meer geld dan bij ome Dirk hoor.
  dinsdag 8 januari 2008 @ 12:25:06 #37
3185 Adelante
To let it go now
pi_55870133
die jongen speelt gewoon nog 5 maanden bij Heerenveen en dan begint in juli/augustus de poppenkast opnieuw
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  dinsdag 8 januari 2008 @ 12:25:22 #38
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_55870140
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 11:18 schreef RubenSosa het volgende:

[..]

of 7 wedstrijden/4 goals
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_55870182
Sja wat moet je hier dan nog mee?!
pi_55870223
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 12:26 schreef fuckbuddy het volgende:
Sja wat moet je hier dan nog mee?!
Niet meer mee bezig houden tot het echt 110% bevestigd is allemaal... tijdverspilling
  dinsdag 8 januari 2008 @ 12:29:12 #41
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_55870244
Heb een beetje het idee dat als deze transfer afketst en AZ de play offs niet wint van Gaal zomaar eens zou kunnen opstappen aan het einde van het seizoen.
For those involved, No explanation is necessary
For those who are not, No explanation is possible
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 8 januari 2008 @ 12:33:15 #42
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_55870372
quote:

[..]

dan geeft AZ gewoon nieuwe aandelen uit ter waarde van 18 miljoen en die koopt Scheringa dan. En dan zit het geld alsnog in de club.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_55870438
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 12:29 schreef PyTh het volgende:
Heb een beetje het idee dat als deze transfer afketst en AZ de play offs niet wint van Gaal zomaar eens zou kunnen opstappen aan het einde van het seizoen.
Het zou zo maar kunnen, kan ook dat wel met Alves kampioen worden...
Maar het volgende artikel is Alves + AC Milan..
pi_55870470
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 12:29 schreef PyTh het volgende:
Zal er sterk vanaf hangen hoe de huidige spitsen van AZ dit oppakken. Natuurlijk spreken die geen woord Nederland of alleen 'hoi' en 'doei', maar die snappen natuurlijk ook wel dat met de huidige uitspraken over Alves (Alves laatste hoop, met hem hadden we ruim bovenaan gestaan, het is Alves of niets etc etc) dit ook meteen betekent dat zij ondermaats hebben gepresteerd.

Ik hoop dan ook dat zowel Ari als Pelle (El hamdiedoediedoe boeit me niet) dit aangrijpen om de tweede seizoenshelft te laten zien dat zij na een slow start wel degelijk vaak kunnen scoren. Qua 'karakter' vind ik hen ook meer bij AZ passen dan Alves.

Scoren zij inderdaad zoals zij behoren te doen kan het gewoon hard gaan met AZ. Nogmaals, verdediging en middenveld is wel in orde, het spel is in orde, genoeg kansen, alleen te weinig doelpunten.

Gaat het niet lopen dan hangt het er nog vanaf hoever AZ desondanks nog komt. Blijven zij buiten het Europese voetbal dan zou ik ook gaan twijfelen of Van Gaal nog wel blijft.
pi_55872653
Plan Zero voor AZ dus
pi_55872887
Dussss, AZ gaat verder met Pelle dit seizoen?
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  dinsdag 8 januari 2008 @ 14:31:35 #47
194154 BigKahuna
De Eindbaars.
pi_55873270
Ik heb medelijden met Ari en Pelle
><(({°>
pi_55873320
Eerst maar eens zien waar Alves heen gaat... daarna mogen we pas concluderen hoe en wat.
Feit is wel dat als het niet lukt ik me behoorlijk genaaid voel. Misschien wel net zoals de Ajax fans zich voelde na een "grote naam" toen Sneijder was verpatst en er niets kwam.

Een Koevermans verpatsen en niet de grote jangen binnenhalen was al fout één, nu hadden ze een herkansing en schijnt het er toch slecht uit te zien...
MAAR zet meteen een kanttekening bij Alves en zijn homey's die europa inrennen met de prijs van AZ. Als je interesse hebt, dan ga je. Heb je geen interesse zeg dan:" Fuck off Dirk" en zoek een andere club.

Vooralsnog Pellè die er 15 gaat maken dit seizoen venom!
pi_55873577
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 14:31 schreef BigKahuna het volgende:
Ik heb medelijden met Ari en Pelle
pi_55876648
20 miljoen nog maar - dat kan hoger
  dinsdag 8 januari 2008 @ 16:45:07 #51
163488 RubenSosa
pi_55876725
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 14:34 schreef fuckbuddy het volgende:
Eerst maar eens zien waar Alves heen gaat... daarna mogen we pas concluderen hoe en wat.
Feit is wel dat als het niet lukt ik me behoorlijk genaaid voel. Misschien wel net zoals de Ajax fans zich voelde na een "grote naam" toen Sneijder was verpatst en er niets kwam.

Een Koevermans verpatsen en niet de grote jangen binnenhalen was al fout één, nu hadden ze een herkansing en schijnt het er toch slecht uit te zien...
MAAR zet meteen een kanttekening bij Alves en zijn homey's die europa inrennen met de prijs van AZ. Als je interesse hebt, dan ga je. Heb je geen interesse zeg dan:" Fuck off Dirk" en zoek een andere club.

JIj hebt verder geen informatie meer gekregen van je bron? Ik zou het wel begrijpen als az supporter, dat je dan genaaid zou voelen..
pi_55880162
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 14:34 schreef fuckbuddy het volgende:

Waarom voel je je als Az supporter genaaid? Alves is gewoon te goed voor jullie. Az zit inmiddels ver ver boven hun zogenaamde budget te bieden. En als ie dan niet komt voel je je genaaid? Denk jij dat je een seizoenskaart heb gekocht bij Chelsea ofzo?
Jullie hebben zowel qua geld niet recht op Alves, maar ook gewoon qua contract. Alves' contract loopt af in ik geloof 2011, dan kan je hem overnemen. Wil je dat eerder moet je de marktprijs betalen.
Nog een lesje vraag-en aanbod, hoe schaarser het product, dan verkrijgt de meest betalende persoon. En dat AZ dat probeert is 1, maar dat is toch niet serieus? Maar de meeste mensen zijn het allemaal weer in Alkmaar vergeten; het budget is er niet en DS stopt de lieverds bij AZ weer een zakje geld toe.

Dus genaaid zou ik me maar niet voelen. Er wordt wederom weer ver ver ver boven hun stand geleefd in Noord-Holland.
Je mag trots zijn dat AZ het als enige in Nederland probeert, maar wees reeël, Alves is (ook) voor AZ niet te koop. Niet huilen, voortaan ook zelf proberen een goede spits te scouten!.

Ps: ik hoop niet dat er inmiddels mensen in Alkmaar rondlopen met een tattoe van Alves .
pi_55882193
@Tekst hierboven
Feiten, feiten en nog eens feiten.

Sowieso heb ik het idee dat Marcel Brands en Scheringa niet veel moeite doen om naar verdere mogelijkheden te kijken. En dan ben je ook nog bereid om 20 miljoen neer te strijken voor een nieuwe spits. Voor dit (absurde) bedrag zijn er toch echt wel alternatieven te vinden zou je zeggen.
pi_55883530
Ja maar Alves is er een van de buitencategorie Cyberia18, niet naar meneer scheringa geluisterd?

Ze willen niet weer 'talenten' a la Pelle.
pi_55883762
Ja ik hoef die oogkleppen met eurotekens van hem niet te zien dus dat verklaart een hoop.

Maar ik blijf bij mijn standpunt dat AZ voor 20 miljoen ook wel verder kan kijken op de markt. Blijf het opmerkelijk vinden dat AZ het zo snel er bij laat terwijl de transfermarkt pas volgende maand sluit.
pi_55884026
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 21:30 schreef Cyberia18 het volgende:
Ja ik hoef die oogkleppen met eurotekens van hem niet te zien dus dat verklaart een hoop.

Maar ik blijf bij mijn standpunt dat AZ voor 20 miljoen ook wel verder kan kijken op de markt. Blijf het opmerkelijk vinden dat AZ het zo snel er bij laat terwijl de transfermarkt pas volgende maand sluit.
Over dat laatste. Best mogelijk dat men bij AZ wel aan het verder kijken is maar niets loslaat daarover. Alves kan niet in Engeland ballen ivm die vergunning. Rest alleen Italie en Spanje als grote landen. Wellicht Frankrijk of Duitsland nog, maar daar heeft ie volgens mij zelf weinig oren naar. Italiaanse en Spaanse clubs staan niet bepaald in de rij dus over Alves kan je gewoon openlijk praten.

Een eventueel alternatief zal goedkoper zijn en wellicht iemand zijn die ook interessant is voor Ajax of PSV, of de subtop in eerder genoemde landen. Dan doe je er goed aan om één en ander nog even stil te houden. Anders heb je aanmerkelijk meer kapers op de kust die het gevraagde transferbedrag kunnen voldoen, met name Ajax op dit moment.
pi_55884336
Dat Alves niet naar Engeland kan gaan ivm met werkvergunning is nog niet definitief beslist hoor. Er schijnt nog wel een mogelijkheid te zijn al is het wel via een omweg. Kans schat ik zelf nog wel reëel, echter kost het wel wat tijd zoals we eerder bij Alex al konden zien.
pi_55889559
Als Alves niks wordt kunnen ze altijd nog voor Guiseppe Rossini gaan
pi_55891785
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 19:09 schreef dagizmo het volgende:

[..]

Waarom voel je je als Az supporter genaaid? Alves is gewoon te goed voor jullie. Az zit inmiddels ver ver boven hun zogenaamde budget te bieden. En als ie dan niet komt voel je je genaaid? Denk jij dat je een seizoenskaart heb gekocht bij Chelsea ofzo?
Mijn god.... of je nou bij AZ, PSV of Cambuur supporter bent er vanuit kan/mag/moet gaan dat als je als supporter iets "beloofd" wordt, dit ook nagekomen word. Alles in verhouding tot elkaar natuurlijk. Das toch logisch? Of vind jij dat als PSV een spits verkoopt en roept dat ze er een bij halen, en dat niet doen onterecht is? En als een cambuur dit doet het wel terecht is? Dat suggereer je volgens mij.
Bij een subtop mag je dus niet van uitspraken verwachten begrijp ik?
quote:
Jullie hebben zowel qua geld niet recht op Alves, maar ook gewoon qua contract. Alves' contract loopt af in ik geloof 2011, dan kan je hem overnemen. Wil je dat eerder moet je de marktprijs betalen.
FOUT, de marktprijs moet je niet betalen, je betaald die prijs die gevraagd word en dat zou 18 miljoen zijn, DAT is de prijs die Heerenveen vroeg, alleen kwam Alves met zijn afspraak tussen Heerenveen en zichzelf en dat betrof die 5%, daar heeft AZ niets mee te maken. Alleen word die 5% nu richting Alkmaar gegooid en dat is niet de manier.
quote:
Nog een lesje vraag-en aanbod, hoe schaarser het product, dan verkrijgt de meest betalende persoon. En dat AZ dat probeert is 1, maar dat is toch niet serieus? Maar de meeste mensen zijn het allemaal weer in Alkmaar vergeten; het budget is er niet en DS stopt de lieverds bij AZ weer een zakje geld toe.
Hoezo niet serieus? Budget is er wel anders word deze procedure toch niet gestart? Alleen weigerd Scheringa na de vraagprijs te willen betalen ook nog eens extra munten op tafel te moeten leggen. Dat is wat ik ervan begrepen heb.
quote:
Dus genaaid zou ik me maar niet voelen. Er wordt wederom weer ver ver ver boven hun stand geleefd in Noord-Holland.
Wederom? Hoezo ver ver ver? Kom eens met wat feiten
quote:
Je mag trots zijn dat AZ het als enige in Nederland probeert, maar wees reeël, Alves is (ook) voor AZ niet te koop. Niet huilen, voortaan ook zelf proberen een goede spits te scouten!.
Dembélé en Koevermans?

Dat ik er nog op in ga!
pi_55893379
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 16:45 schreef RubenSosa het volgende:

[..]

JIj hebt verder geen informatie meer gekregen van je bron? Ik zou het wel begrijpen als az supporter, dat je dan genaaid zou voelen..
Nope, wat ik toen geroepen had is nog steeds aan de hand, die financiele kwestie tussen Heerenveen en Alves. Dus klopt hetgeen mij is verteld.

van azfanpage.nl
quote:
geob81 schreef:
Dit mailtje kreeg ik net van RT Marketing (tiburcio)..op de vraag of we Alves zaterdag bij AZ kunnen verwachten:

Friends ventiladores.Contract of Afonso Alves very perfeict.cde negocieition Afonso has 5% of directio.Tiburcio not goes to leave AFONSO if to receive this money. AZ not has responsibility with 5% more has that to pay to Alfonso paid Alves.Se AZ Alves it is AZ perfecty.Not paid Afonso and of Heerenveen and finity.

Misschien dat jullie eruit kunnen komen wat ze nou precies bedoelen (nog steeds die 5% problemen?). Ze zullen het wel met een vertaalmachine hebben vertaald naar het Engels denk.

Ruwweg staat er het volgende:
  • Hallo vriend. In het contract van Afonso Alves staat duidelijk dat Afonso recht heeft op 5% van de transfersom. Tilburcio zal Afonso niet laten vertrekken voordat dit bedrag is ontvangen. Het is niet de verantwoordelijkheid van AZ. De verhouding tussen AZ en Alves is perfect. Als dit bedrag is betaald zijn Heerenveen en Alves klaar.
  • Het is trouwens een secretaresse van Tilburcio die dit beantwoord, niet hijzelf. We kunnen concluderen dat:
  • -Fenerbahce en Man City idd als drukmiddelen gebruikt zijn en dus bullshit geruchten zijn. Immers, dit mailtje geeft aan dat het nog steeds alleen maar gaat om die 5%.
  • -Heerenveen zich hoogstwaarschijnlijk tracht te onttrekken aan een contractuele verplichting.
  • -Er nog niets rond is en dat deze soap waarschijnlijk pas vlak voor de 31e beeindigd zal gaan worden. Dan zullen partijen gedwongen zijn water bij de wijn te doen en dat zal wel gebeuren want hier heeft niemand anders wat aan.
  • Alves komt (uiterlijk) zaterdag naar Alkmaar lees ik net.
    Van een betrouwbare bron op het forum, die ook als eerste de bevestiging van Pellè kon bevestigen!

Ik acht de kans dat ie komt 99% zeker!

[ Bericht 9% gewijzigd door fuckbuddy op 09-01-2008 11:31:32 ]
    pi_55893862
    quote:
    Op woensdag 9 januari 2008 11:23 schreef fuckbuddy het volgende:

Ik acht de kans dat ie komt 99% zeker!
    pi_55893962
    quote:
    Op woensdag 9 januari 2008 11:41 schreef SCH het volgende:

[..]

Je moet blijven dromen toch?
    Of verkoopt Heerenveen hem pas na de wedstrijd tegen AZ???
    pi_55893993
    quote:
    Op woensdag 9 januari 2008 11:45 schreef fuckbuddy het volgende:

Of verkoopt Heerenveen hem pas na de wedstrijd tegen AZ???
    Uiteraard. Daar is dit hele toneelstuk om te doen.
    pi_55894070
    quote:
    Op woensdag 9 januari 2008 11:46 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Uiteraard. Daar is dit hele toneelstuk om te doen.
    Zijn we eruit, Hij kan op slot hoor!
    pi_55898175
    Ik hoor net van de chauffeur van de schoonmaker van AZ dat ie komt!
    pi_55898634
    Ik hoor net van de vrouw van de slager die wel eens vlees levert aan de scout van Heerenveen dat Alves gewoon blijft.
    Dit weet ik voor 99% zeker.
    pi_55899246
    quote:
    Op woensdag 9 januari 2008 14:40 schreef Hertog_Martin het volgende:
    Ik hoor net van de chauffeur van de schoonmaker van AZ dat ie komt!

Heeft Abdel een schoonmaker dan?
    Daar geloof ik niets van dus ik beschouw jouw bron als onbetrouwbaar..

Laat ik het zo zeggen, de vorige 2 keren waren ook goed.
    Koevermans die naar PSV ging en Pellè die naar AZ kwam..
    Dus ik blijf toch nog even volhouden...
    pi_55899367
    Help het je hopen, hoewel ik 'm liever naar engeland zie gaan, kijken hoe goed ie nou echt is.

Maar dat kan volgend seizoen ook nog, als Alves brengt wat AZ ervan hoopt als ie komt, dan kan AZ 'm echt geen 4.5 jaar behouden. Je kan zelfs stellen dat als AZ 'm over 4 jaar nog heeft het een miskoop was. Als je snapt wat ik bedoel.
    pi_55899540
    Ja ons "enfant terrible" is niet meer aan de straatstenen te slijten.
    Typisch iets voor AZ... Engeland zou mooi zijn, dan kan je hem meten met de groten.
    Vind ik voor KJH ook trouwens, Italie/Spanje etc. Kuyt/Robben waren ook van wereld klasse ongeveer.... Maar voor de komende jaren wil ik hem er nog wel bij.

Tot aan de arbitragezaak zeg maar
    pi_55899583
    VERS NIEUWS!
    quote:
    'Afonso Alves is eruit met AZ'

Afonso Alves tekent voor het einde van deze week een contract bij AZ Alkmaar, dat meldt de Braziliaanse sportkrant Jornal dos Sports op haar website. Het medium zou dit hebben vernomen van personen die dichtbij de aanvaller staan.

Al geruime tijd deden de geruchten de ronde dat AZ, op aandringen van trainer Louis van Gaal, de Braziliaanse topschutter in deze winterstop wil contracteren. De transfer zou echter stuk zijn gelopen op een vergoeding die Alves vraagt bij een toptransfer. AZ weigerde vooralsnog om 900.000 tekengeld te geven aan Alves bovenop de transfersom van circa 18 miljoen euro die betaald moet worden aan SC Heerenveen.

De Braziliaanse krant meldt dat de aanvaller, die momenteel in Zweden bij zijn vriendin zou zijn, donderdag terugkeert naar Nederland om daar vervolgens zijn overgang naar Alkmaar af te ronden.
    pi_55899647
    Het leek mij ook raar dat die deal om een paar ton niet zou rondkomen.
    pi_55899662
    Dat ze hem bij AZ nog willen
    pi_55899681
    quote:
    Op woensdag 9 januari 2008 15:41 schreef fuckbuddy het volgende:
    VERS NIEUWS!
    [..]
    quote:
    Afonso será vendido por R$39 milhões

Jogador segue no futebol da Holanda

O atacante Afonso não é visto com muito bons olhos pelo torcedor brasileiro, mas na Europa está cada vez mais valorizado. O Middlesbrough e o Manchester City, ambos da Inglaterra, já sondaram o jogador, mas Afonso deverá permanecer no futebol holandês. No entanto, o atacante irá mudar de time.

De acordo com pessoas próximas ao jogador, o AZ Alkmaar deve fechar nas próximas semanas a contratação do atleta, artilheiro do último Campeonato Holandês com 34 gols em 31 jogos.

O valor aproximado que o Heerenveem, atual clube de Afonso, deve receber pelo jogador é de ¤ 15 milhões (R$ 39 milhões). O atacante, que estava de férias no Brasil, embarcou para a Holanda na última terça-feira e se reapresenta ao Heerenveen nesta quinta-feira.
    pi_55899713
    quote:
    Op woensdag 9 januari 2008 15:41 schreef fuckbuddy het volgende:
    VERS NIEUWS!
    [..]
    Ik las even verkeerd, dacht dat je als grap dat bericht zelf in elkaar gezet had toen ik las dat een medium dat vernomen had van mensen dicht bij AZ.... Jomanda style dus

Maar was dus 'het' medium, verwijzend naar de bron
    pi_55899718
    pi_55899802
    Intussen:

Birmingham manager Alex McLeish has reportedly joined the race to sign Heerenveen's Brazilian striker Afonso Alves.

Ik ga nóóit meer transfergeruchten volgen, wat een loos geblaat.
    pi_55899979
    Dat 'ie maar even na 15 januari bij Heerenveen weggaat als 'ie naar az gaat.
    pi_55900033
    Volgens de krant zal hij zich morgen melden...

quote:
    Alves is er nu wel uit met AZ
    Afonso Alves heeft toch gekozen voor AZ. Volgens de Braziliaanse sportkrant Jornal dos Sports tekent de Braziliaanse topschutter van sc Heerenveen nog deze week een contract bij de Alkmaarders.

De krant baseert zich op bronnen rondom Alves. Lange tijd zag het er niet naar uit dat de international nog naar Alkmaar ging, aangezien AZ weigerde 900.000 euro tekengeld aan Alves, bovenop de transfersom van 18 miljoen, te betalen. Nu zijn de beide partijen er echter wel uit.

Alves, die bij zijn vriendin in Zweden is, zou donderdag naar Nederland terugkeren om de overgang naar AZ af te ronden.

De berichten in de categorie Boulevard zijn vaak gebaseerd op geruchten of bronnen waarvan niet kan worden bepaald of ze betrouwbaar zijn. Toch meent VoetbalPrimeur dat dit nieuws dusdanig interessant is, dat we het onze bezoekers niet willen onthouden. Neem deze nieuwtjes echter wel met een korreltje zout.
    Wel mooi die zgn. zelf bescherming van voetbalprimeur dat ze wel degelijk instaat zijn om onzin te posten...
    http://www.voetbalprimeur.nl/?t=news&id=67125&c=1

[ Bericht 65% gewijzigd door fuckbuddy op 09-01-2008 16:11:42 ]
    pi_55900852
    Bij voetbalprimeur doen ze inderdaad maar wat, want Jornal dos Sport meldt alleen dat hij bezig is met Az, maar dat men er dan wel de komende weken uit moet komen (semanas = weken)
    pi_55901854
    quote:
    ,,Alves donderdag terug, dan naar Alkmaar''

Het artikel in de Braziliaanse krant vind je hier. Geen idee hoe betrouwbaar dat ding is, eerlijk gezegd. Er staat dat AZ zo'n vijftien miljoen euro gaat betalen, een bedrag dat ons aan de lage kant lijkt. Dat de overgang naar Alkmaar eind deze week toch nog beklonken wordt, vernam de krant van bronnen rondom de speler. Die was voor een korte vakantie in Brazilië en zou nu in Zweden verblijven. Donderdag keert hij terug naar Nederland.

VI meldt in de papieren editie dat sc Heerenveen met (de zaakwaarnemers van) Alves een transfersom heeft vastgesteld en dat iedere club die dat wil betalen met de speler mag praten. Aan onderhandelingen over de prijs doet sc Heerenveen in principe niet. Dat is volgens VI nieuws, maar volgens ons valt dat nogal mee. Wij schreven het al op de dag dat VI berichtte dat alles al was afgerond.

De geruchten over Manchester City, Middlesbrough en Fenerbahce zijn inmiddels ook volkomen terecht op de achtergrond geraakt. Boro wist een dag voor de berichten over de belangstelling al dat het niets zou worden. Fenerbahce zou 20,2 Heerenveen miljoen bieden, maar ook dat leek ons al sterk. Waarom zou een club een paar miljoen bovenop de vraagprijs doen? Of betaal jij in het Abe Lenstra Stadion een biertje ook altijd met twee munten, terwijl je het voor eentje ook wel meekrijgt?

Als die Turken (of welke andere partij ook) nog iets willen, kunnen ze beter 18 miljoen aan sc Heerenveen geven en twee miljoen aan (de zaakwaarnemers van) Alves. Doen ze dat niet, dan staat hij volgens onze (tot nu toe steeds betrouwbare) informatie op 19 januari met AZ in het Abe Lenstra Stadion. Maar we kunnen het een keer mishebben, natuurlijk

http://www.abelenstra.com/site/index.php?option=com_content&view=article&id=163:alves-donderdag-terug-dan-naar-alkmaar&catid=34:laatste%20nieuws&Itemid=60
    pi_55906636
    quote:
    AZ Move For Afonso Alves Back On?

With three weeks to go until the winter transfer window closes the protracted Afonso Alves saga goes on. But maybe not for long, as several Brazilian media insist that the 26-year-old will join AZ after all!

The Heerenveen star has made it clear in every possible way that he wants out. And this time he’s desperate, since his club’s negotiations with AZ last August failed in spectacular fashion.

After being linked with the likes of Manchester City, Tottenham, Middlesbrough and Fenerbahçe, to mention a few, at least two highly respected Brazilian media report today that Alves is set to complete a move which fell through a few days ago, when AZ refused to pay 900.000 euros in advance of a reported 18 million deal.

Three million cheaper

Brazil’s oldest sports daily Jornal dos Sports insists that the former Atlético Mineiro and Malmö FF striker will join AZ shortly after he returns to the Netherlands tomorrow, with Heerenveen finally cashing in 15 million.

And if that report wasn’t convincing enough, Rede Globo, the world’s fourth largest TV network, reports on its online version that Alves’s agent, Roberto Tibúrcio, is already in the Netherlands working out a deal with AZ president Dirk Scheringa, who’s been under pressure from Louis van Gaal to complete the transfer.
    Louis zet Dirkie ff onder druk...

http://www.goal.com/en/Articolo.aspx?ContenutoId=540978
    quote:
    Dat zien of horen we niet vaak, dat sc Heerenveen zich in het openbaar uitlaat over transfers die nog moeten plaatsvinden. Het gebeurde woensdag. Yme Kuiper: ,,Een vertrek van Afonso is aanstaande. Momenteel wordt bekeken welke club de beste optie is.''

Kuiper sprak zijn woorden tijdens de nieuwjaarsreceptie van de zakenclub van sc Heerenveen. Het vertrek van Alves is nog niet definitief, maar de kans dat we hem niet meer terugzien in het shirt van Heerenveen wordt met de dag groter. Verschillende clubs uit binnen- en buitenland hebben belangstelling, stelt Kuiper nu. ,,De zaakwaarnemers zijn bezig met een soort van ‘Alves-elfstedentocht’. Momenteel wordt bekeken welke club de beste optie is’’, aldus Yme Kuiper.

AZ had lang de allerbeste papieren en was akkoord met zowel sc Heerenveen als Afonso Alves. Diens zaakwaarnemers zijn blijkbaar (tenminste, zo interpreteren wij de woorden van Kuiper) toch de boer opgegaan met het bod uit Alkmaar. Daardoor is nog steeds niet helemaal zeker waar Alves de komende tijd speelt. Kuiper: ,,Dat is voor ons niet helder.'' De verwachting is dat er eind deze week duidelijkheid is. Morgen of overmorgen, vermoeden we.
    http://www.abelenstra.com/site/index.php?option=com_content&task=view&id=165
    pi_55912139
    Alves gaat niet naar AZ.

Een Braziliaan bedenkt zich niet in een dag.
    pi_55912263
    Ach er werd helemaal niets gezegd op die nieuwjaarsreceptie. Ik kom er net vandaan en ben niets te weten gekomen wat nog niet bekend was. Het woord AZ is niet eens gevallen.
      woensdag 9 januari 2008 @ 23:31:08 #84
    139407 jorienvdherik
    Feyenoord KNVB Beker 07-08
    pi_55912373
    Prachtig dat die naar az gaat
    pi_55912593
    quote:
    Op woensdag 9 januari 2008 23:31 schreef jorienvdherik het volgende:
    Prachtig dat die naar az gaat
    Jaaaaaaaaaaaaaaaaaa?
    pi_55914959
    De situatie is m.i. ongeveer zo:
    Scheringa gaat all in

nog voor de flop Maar had hij dit niet beter kunnen slowplayen?
      donderdag 10 januari 2008 @ 06:06:35 #87
    163488 RubenSosa
    pi_55915291
    quote:
    Op woensdag 9 januari 2008 23:24 schreef Cyberia18 het volgende:
    Alves gaat niet naar AZ.

Een Braziliaan bedenkt zich niet in een dag.
    Hij is toch al zo lang bezig met az...
    pi_55916898
    quote:
    Alves-soap: Middlesbrough bijna rond
    Afonso Alves lijkt na weken van commotie eindelijk een rustpunt te hebben gevonden. Volgens The Independent hoopt het Engelse Middlesbrough de Braziliaanse aanvaller vandaag aan publiek en pers te presenteren.

De Premier League-club schrijft naar verluidt zestien miljoen euro naar de bankrekening van sc Heerenveen. Middlesbrough, dat donderdag een bezoek brengt aan de Friezen, hoopt dat bedrag middels de verkoop van Stewart Downing op te kunnen hoesten.

Het blijft echter de vraag of ook Alves trek heeft in een transfer naar Boro. De Braziliaanse goaltjesdief heeft zelf zijn zinnen gezet op Manchester City of Fenerbahçe, terwijl zijn zaakwaarnemers azen op het meeste geld.
    Nou moet je niet vergeten, dat Downing nog niet eens verkocht is..
    Maar voor de Soap blijft het weer een leuk verhaal!
    quote:
    Verbeek is wispelturige Alves meer dan zat
    Geschreven door Daniel Cabot-Kerkdijk op donderdag, 10 januari om 08:06

Het transfer-feuilleton rondom Afonso Alves houdt half Nederland al maanden op het puntje van de stoel, maar voor Gertjan Verbeek is het schoon genoeg geweest. Onder zijn leiding komt de Braziliaanse topschutter niet meer in actie voor SC Heerenveen, stelt de coach vastberaden vast. “Zonder hem scoren we óók vaak”, verdedigt de vertrekkende coach zich in de donderdageditie van het Algemeen Dagblad. “Het boek is gesloten. Vanaf het moment dat hij kenbaar heeft gemaakt weg te willen, is het verhaal over. Dat hij nog geen contract heeft getekend bij AZ of een andere club? Dat interesseert me niet.”

“Ik werk alleen met jongens die met hoofd en hart bij SC Heerenveen zijn en dat geldt niet voor Alves”, stelt de oefenmeester. “Hij is er psychisch en fysiek ook niet klaar voor. Ik zou hem hem misschien nog wel vier wedstrijden kunnen opstellen, maar geen haar op mijn hoofd die daaraan denkt.”

Verbeek is het verleden niet vergeten. “Ik wil niet nog een keer overgeleverd zijn aan zijn wispelturige gedrag, zoals in augustus, toen hij plotseling verstek liet gaan voor de wedstrijd tegen Ajax. Dat zorgt alleen maar voor rumoer en ellende. Er is leven na Alves, dat hebben we al wel aangetoond. Zonder hem hebben we meer gewonnen dan met hem, al zegt dat niet alles, want hij blijft een fenomeen.”
    Straks zeker meer!
    pi_55917250
    Ik vind het ook erg goed van Heerenveen dat ze hem nu niet bij de selectie zetten. Respect
    pi_55917710
    Jep, niemand is groter dan de club.

Maar ga maar lekker naar het buitenland Alves. Dan lachen je ploeggenoten bij Brazilie je vast niet meer uit.
    A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
    Klik dan als je durft
    pi_55917776
    Stoere houding van Heerenveen, hou ik wel van
    pi_55918966
    Mooie quote van Yme Kuiper gister op de nieuwjaarsreceptie:
    We hebben toen tegen hem gezegd: "Misschien moet je je ATV-dagen maar eens opmaken"
    I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
    Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
    Hattrick: SC diepFries (1295088)
    pi_55919188
    Dus Alves staat met zijn rug tegen de muur. Zijn eigen club wilt hem niet meer (snap ik best) en hij MOET dus weg.
      donderdag 10 januari 2008 @ 11:49:16 #94
    146874 DANILXL
    timeo danaos et dona ferentes
    pi_55919264
    jah en naar AZ dus. Al weet ik niet of hij daar ook gedijt
    woensdag 24 juni 2008 01:51 schreef clumsy_clown het volgende:
    Je topics zijn kut. Die klacht bijvoorbeeld, is pure vervuiling.
    pi_55919370
    quote:
    Op donderdag 10 januari 2008 11:46 schreef fuckbuddy het volgende:
    Dus Alves staat met zijn rug tegen de muur. Zijn eigen club wilt hem niet meer (snap ik best) en hij MOET dus weg.
    Als hij zich er mentaal en fysiek voor de volle 100% voor geeft, dan mag die best weer meespelen hoor.. Het is en blijft een bijzonder kind (aldus Yme Kuiper). Feit is dat het elftal zonder Alves beter 'voetbalt', het is veel meer een team. En met alle heisa rondom Alves deze weken kun je wel wat rust in de spelersgroep gebruiken. Vandaar liever een voorbereiding zonder Alves dan met...

Ik kan me er wel wat bij voorstellen, hoe groot acht je zelf de kans dat Alves tegen FC Utrecht (mits hij nog niet zou zijn verkocht) 'fatsoenlijk' op het veld zou staan?
    I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
    pi_55919531
    quote:
    Op donderdag 10 januari 2008 11:49 schreef DANILXL het volgende:
    jah en naar AZ dus. Al weet ik niet of hij daar ook gedijt
    Tis pas zeker als het op az.nl staat... Maare ergens zegt mijn gevoel me dat het op vrijdag gaat gebeuren..
    quote:
    Op donderdag 10 januari 2008 11:53 schreef Proud2beDiepfries het volgende:

[..]

Als hij zich er mentaal en fysiek voor de volle 100% voor geeft, dan mag die best weer meespelen hoor.. Het is en blijft een bijzonder kind (aldus Yme Kuiper). Feit is dat het elftal zonder Alves beter 'voetbalt', het is veel meer een team. En met alle heisa rondom Alves deze weken kun je wel wat rust in de spelersgroep gebruiken. Vandaar liever een voorbereiding zonder Alves dan met...

Ik kan me er wel wat bij voorstellen, hoe groot acht je zelf de kans dat Alves tegen FC Utrecht (mits hij nog niet zou zijn verkocht) 'fatsoenlijk' op het veld zou staan?
    Je das het gekke met Alves weet je het gewoon niet.. Kan zo zijn dat ie er 3 inschiet.
    Maar uit oogpunt van Heerenveen had ik hetzelfde gehandeld. Ik had hem bij AZ ook niet als stoorzender in de kleedkamer/selectie moeten hebben.
    Feit is dat zijn hoofd voor de volle 100% op een transfer zit, dus Heerenveen is voor hem afgesloten.
    Dan moet je cashen en klaar. Heerenveen bedankt, fans bedankt.
    pi_55919874
    Heel veel berichten opeens dat hij vandaag mij M'borough gaat tekenen.
    pi_55919909
    Respect voor de opstelling van Heerenveen
    pi_55920159
    quote:
    Op donderdag 10 januari 2008 12:15 schreef Theoden het volgende:
    Sja en morgen is het weer FC Schuddekutteveen..
    Hoewel Telstar ook bezig is met Alves..

Zoals je Van Gaal hoort praten op az.tv krijg je het idee dat alles in kannen en kruiken is.
    pi_55920175
    Telstar
    pi_55920181
    quote:
    Op woensdag 9 januari 2008 15:44 schreef SCH het volgende:
    Dat ze hem bij AZ nog willen
    Wanhoop
      donderdag 10 januari 2008 @ 12:31:12 #102
    22794 Enchanter
    Right you are Ken!!!
    pi_55920235
    quote:
    Op donderdag 10 januari 2008 12:15 schreef Theoden het volgende:
    Ben bang dat dat niks wordt ivm werkvergunning enzo , of heb ik iets gemost
    Ik ben inmiddels overleden
    pi_55920293
    Middlesbrough bied 16 miljoen, AZ 18... Oh blijkbaar hebben ze het nu ook opgeschroefd naar 18.9:

Middlesbrough are reportedly on the brink of sealing a £14million deal for striker Afonso Alves.

The 27-year-old Brazilian ace has been linked with the Teesside club for months now as he continues to star in Holland with Heerenveen.

And according to The Sun he's set to move to the Riverside Stadium despite interest from Manchester City.

The tabloid claims Alves has already agreed terms with Boro, and his signing would give boss Gareth Southgate a massive boost.

A source close to the player said: "Middlesbrough and the player have an agreement in place and the clubs also.

"There are a few other details to sort out but the player should be in England by the end of the week."
    pi_55920473
    Infeite wat hierboven staat is hetzelfde wat AZ bereikt had.

@Chadi,

Wanhoop is het infeite wel.
    De spitsen die er zijn scoren niet, of te weinig.
    En Alves kan idd scoren.. das bekend.

Dus wat moet/doe je dan als dit je enige kans is.
    quote:
    Boro lead chase for Fred
    EXCLUSIVE 21 DAY'S UNTIL THE TRANSFER WINDOW CLOSES
    10/01/2008

Middlesbrough are in talks with Lyon's Brazilian striker Fred about a stunning £10million move to join Gareth Southgate's club.

Spurs are also interested in the unsettled samba star, whose agents have been to Teesside to speak to Boro ahead of talks with Tottenham today.

Fred has fallen out with the French giants after coming back late off a winter break to his homeland, on top of being in and out of their side this season.

He has been hotly tipped for a move to Paris St Germain and Lyon president Jean-Michel Aulas said: "If he wants to leave, he can do so.

"We'll take the time to discuss things with him. It's in his interest to find a club which will play him more and value him." Lyon want a huge fee but Boro hope to drop the price and pay in stages as they seek the missing link in their side - with chairman Steve Gibson's cash.

Fred - full name Frederico Chaves Guedes - was rated one of the best strikers in France when he first signed from Cruzeiro but he has only started two league games this season and wants out.

The 24-year-old hitman could be a big success at Boro who have a tradition of signing leading South American players dating back to Juninho and the legendary status he achieved.

Boro have also been talking to another Brazilian striker, Afonso Alves, but he would struggle to get a work permit and Dutch side Heerenveen want £12 million for him.

Boss Southgate had been looking to recruit a couple of domestic strikers in the transfer window. But after debate within the club they are now pursuing 'bigger' names - and Fred could be the surprise answer to their prayers..

bron.
    http://www.mirror.co.uk/s(...)fred-89520-20280565/

[ Bericht 41% gewijzigd door fuckbuddy op 10-01-2008 12:46:45 ]
    pi_55920807
    Toch denk ik dat een groot deel van het weinig scoren van Ari kwam door eerst aanpassing en daarna pech. Ari kan wel scoren. Pelle echter.... niet overtuigd. Maar AZ kan wel iemand gebruiken die al dusdanig ver is dat ie altijd en overal scoort.
    pi_55920985
    quote:
    AZ en sc Heerenveen zijn het eens (update)

De transfersom is geen probleem meer. AZ is bereid de prijs te betalen die sc Heerenveen wil hebben. In andere woorden: de clubs zijn er wel uit. Omdat ook Alves er geen geheim van maakt dat hij graag naar Alkmaar wil en afgelopen zomer al akkoord was met AZ hoeft ook dat geen levensgroot probleem te zijn.

Wat de exacte hoogte van de transfersom is, is ons niet bekend. Wat er nog precies moet gebeuren om de transfer af te ronden, is ook enigszins vaag. Op AZ-sites circuleert het verhaal dat Alves al medisch gekeurd is, maar volgens onze informatie is de speler niet eens in Nederland. Hij zit voor een korte vakantie in Zweden of Zuid-Amerika. Wellicht dat de jakhalzen rondom de speler nog proberen hun eigen financiële toekomst veilig te stellen over de rug van Alves? Hoe het ook zij... Betrokkenen denken niet dat de laatste details nog grote problemen gaan opleveren.

Via de mail vroeg een aantal mensen waarom we zo lang wachtten met het plaatsen van het VI-bericht. De reden was vrij simpel: wij hadden andere informatie en die bleek achteraf (gelukkig) betrouwbaar. We hebben het VI-bericht zelfs helemaal niet geplaatst, wel een bericht dat daar wat inhoud betreft haaks op stond. De transfer was en is (!) nog niet helemaal afgerond. De kans dat Alves op 19 januari in het Abe Lenstra Stadion aantreedt in het AZ-shirt wordt echter met het uur groter.

UPDATE! Tsja! Voor het weekeinde zullen we van AZ of sc Heerenveen wel niets meer over Afonso Alves horen. Donderdag meldden we dat de clubs akkoord zijn over de transfersom. Daar blijven we bij.

Verschillende websites zijn inmiddels met het bericht aan de haal gegaan en geven er in sommige gevallen een eigen draai aan. Voor de duidelijkheid: de transfer is niet afgerond, maar dat hebben we ook nooit gezegd. In tegendeel. Het VI-bericht van die strekking spraken we als eerste tegen. We hebben wel gemeld dat de clubs het eens zijn en daar blijven we bij.

Wat er mis kan gaan? Afonso Alves schijnt nog ergens in het buitenland te blijven en het zou toch handig zijn wanneer hij de moeite neemt om zelf een handtekening onder het contract te zetten. Maar goed, Alves en op tijd terug… Dat is in het verleden niet altijd de meest gelukkige combinatie gebleken.

Op verschillende forums wordt gespeculeerd over de vraag waarom nieuws via de officiële kanalen uitblijft. Dirk Scheringa zou in termijnen willen betalen, Alves moet nog medisch gekeurd worden, AZ kiest inmiddels voor Lasse Nilsson en meer van dat soort dingen. Geen van die berichten kregen wij vijrdagavond bevestigd.

We gaan gewoon door!
    pi_55921086
    Bron?

Het VI-bericht van die strekking spraken we als eerste tegen

Oh Sportweek zeker

Ik check dit af en toe trouwens: http://news.google.com/news?source=ig&hl=en&rlz=&q=afonso+alves&um=1&ie=UTF-8&tab=wn&scoring=n

[ Bericht 44% gewijzigd door Hertog_Martin op 10-01-2008 13:09:11 ]
    pi_55921372
    pi_55921404
    edit ik ben dom

[ Bericht 96% gewijzigd door Hertog_Martin op 10-01-2008 13:18:17 ]
    pi_55922443
    Soap rond Afonso Alves duurt voort
    Gepubliceerd op 10-01-08 om 13:22 door David Franken

Soap rond Afonso Alves duurt voortDe soap rond SC Heerenveen-spits Afonso Alves duurt maar voort. Diverse bronnen meldden eerder dat Alves naar Manchester City zou verhuizen. Gisteren leek een transfer van de Braziliaan naar AZ al beklonken. Middlesbrough lijkt nu de belangrijkste gegadigde om de Braziliaans international in te lijven.

Volgens de Engelse krant The Independent hoopt Boro de komst van Alves vandaag wereldkundig te maken. De Engelse club zou zo’n 16 miljoen euro over hebben voor de 26-jarige aanvaller.

Mocht Alves daadwerkelijk naar Middlesbrough komen, dan zou dit voor de Engelse club een enorme opluchting zijn. De club is namelijk al maanden op zoek naar een echte goaltjesdief. De huidige nummer vijftien van de Premier League raakte afgelopen zomer de spitsen Mark Viduka en Yakubu Aiyegbeni kwijt en heeft dit vooralsnog niet kunnen opvangen.
    pi_55922531
    16 miljoen
    pi_55926669
    TVzeikbraziliaan
    pi_55926945
    Hopelijk zit ie zonder club straks

Ik weet niet wat ik van hem moet denken. Volgens mij is het geen sterke persoonlijkheid, een beetje de Braziliaanse Kluivert.

Hup daar een kindje, hup daar een huwelijkje, hup daar een auto-ongelukje en huppie naar het zoveelste kluppie
    pi_55927378
    Geld vangen voor die gast en op laten rotten. Hoop dat ie niet naar een Nederlandse club gaat want dit zou wel eens het einde van die club kunnen betekenen.
    pi_55927394
    Kluivert verdient wel ff meer credits beste dan wat jij ervan maakt.
    Die gast heeft het nederlandse voetbal en Ajax aardig wat gegeven.

Maar snap je gedachte wel.

Alves wordt morgen gepresenteerd bij AZ overigens...
    according to my sources...
    pi_55927481
    quote:
    Op donderdag 10 januari 2008 16:50 schreef fuckbuddy het volgende:
    Kluivert verdient wel ff meer credits beste dan wat jij ervan maakt.
    Die gast heeft het nederlandse voetbal en Ajax aardig wat gegeven.

Maar snap je gedachte wel.

Ik hang je op aan je ballen op de kaasmarkt als dit niet klopt.
    pi_55927550
    quote:
    Op donderdag 10 januari 2008 16:53 schreef Hertog_Martin het volgende:

[..]

Ik hang je op aan je ballen op de kaasmarkt als dit niet klopt.
    Als het niet klopt dan zal ik mijn signature aanpassen met een "ik lul maar wat" erin.
    Wat als het wel klopt??
    pi_55927563
    quote:
    Dan heeft ie een drukke dag. Eerst Turkije, dan presentatie bij Middlesborough en dan nog bij AZ
    pi_55927571
    Dan heb je een goede post gemaakt zojuist
    pi_55927625
    quote:
    Op donderdag 10 januari 2008 16:57 schreef SCH het volgende:

[..]

Dan heeft ie een drukke dag. Eerst Turkije, dan presentatie bij Middlesborough en dan nog bij AZ
    Heerenveen is klaar met Alves, in Engeland mag ie nog niet spelen... dus hij heeft getekend bij Middlesbrough en AZ mag 'm lenen voor de rest van dit seizoen voor 2 miljoen. Zo hebben ze die extra 2 miljoen gevonden bij Middlesbrough
    pi_55927635
    quote:

[..]

Boro en Turkije is allemaal misleiding en BS.
    Boro vindt het teveel geld (geef ze eens ongelijk ) voor een speler als Alves.

We zullen zien ok?
    pi_55927696
    quote:

[..]

pi_55928037
    Als ie morgen niet tekent bij AZ hoeft Dirk hem niet meer. 17:00 deadline!

En anders 20:00 deadline, en anders 23:59 deadline. Maar dan hoeven ze hem écht niet meer!
    pi_55928084
    quote:

Net als die ene keer dat je in het vorige Alves-topic verkondigde dat het al rond was zeker:
    quote:
    Op vrijdag 4 januari 2008 16:11 schreef fuckbuddy het volgende:
    Tis rond, en zeker ook!
    Met als bron:
    quote:
    Op vrijdag 4 januari 2008 16:34 schreef fuckbuddy het volgende:

[..]

Persoonlijke bron, scout van AZ.
    Is de vader van een vrouwlijke "kennis" van me...

Hij was ook degene die mij vertelde dat Koevermans weg was en ik melde het hier op Fok! en het bleek 1 dag idd zo te zijn. Laat ik het zo zeggen, gaat dit niet door dan leg ik mijn ballen hier op Fok wel behoorlijk op het blok.
    Dus eerder dan vi.nl of wie dan ook
    Heb je het nieuws nu weer van diezelfde betrouwbare bron?
    quote:
    Op donderdag 10 januari 2008 16:56 schreef fuckbuddy het volgende:

[..]

Als het niet klopt dan zal ik mijn signature aanpassen met een "ik lul maar wat" erin.
    Wat als het wel klopt??
    Hier ga je nog spijt van krijgen.
    'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
    pi_55928169
    fuckbuddy haalt het ook gewoon van azfanpage, ik heb nog nooit zoveel onzin op 1 forum gelezen daar.
    pi_55928344
    Dit is echt een geweldige soap!
    Zou het knap vinden als iemand hier een samenvatting van zou kunnen geven achteraf
    Koning.
    pi_55928717
    Maar stel dat ie naar AZ gaat, dat is dan 100 procent een keuze voor het geld. En dan volgt de soap binnenkort waarschijnlijk weer. Want denk niet dat meneer er dan lang zin in heeft als het allemaal niet zo loopt.
    pi_55928733
    With personal terms agreed, the only possible hiccup in this transfer would be the issue of a work permit to the player. Yet Boro are confident the document will be granted to Alves relatively soon.

With one of the most prolific goalscoring records in European football under his belt, and with a massive 82% of Vital Boro readers voting on Southgate to buy him, the prospect of Alves at the Riverside is leaving many Boro fans simply drooling.

http://www.middlesbrough.vitalfootball.co.uk/article.asp?a=96019
    pi_55928876
    Hehe wat een soap. Als ik het zo allemaal al lees gaat ie morgen bij vier clubs tekenen. Gisteravond wist een az-vriendje van me te vertellen dat ie vandaag gepresenteerd zou worden, morgen trainen en zondag spelen. Iedereen die zijn betrouwbare bronnen aanboort

Ik zou die gozer geeneens meer willen hebben, wat een oelewappert.
    Vincent zag het koren
    Einstein het getal
    Zeppelin de Zeppelin
    En Johan zag de bal
    pi_55928933
    quote:
    Afonso Alves is nog wel degelijk welkom bij Heerenveen. In diverse media werd gemeld dat Gertjan Verbeek een terugkeer van de Braziliaan niet meer zag zitten, maar volgens de trainer zijn zijn woorden uit het verband gerukt. ,,Zo lang Alves bezig is om weg te komen zal ik geen beroep op hem doen, maar als hij geen andere club vindt, is hij op 1 februari weer van harte welkom. Het boek Alves is, zoals her en der gesuggereerd wordt, niet gesloten’’

Volgens Gertjan Verbeek heeft de club geleerd van de transferperikelen rondom Alves van afgelopen zomer. De onrust die ontstond over een eventueel vertrek van de aanvaller kwam de rust in het Heerenveen-kamp niet ten goede. ,,Die periode heeft veel energie gekost en dat gaat ten koste van de prestaties,’’ aldus de trainer.

Verbeek heeft daarom besloten om zo lang Alves bezig is een andere club te zoeken, geen beroep te doen op de Braziliaan. Mocht Alves op 1 februari nog steeds op de Friese loonlijst staan, dan ontstaat er een nieuwe situatie. Gertjan Verbeek: ,,Dan gaan we opnieuw om tafel, maar tot die tijd doe ik geen beroep op Alves. We moeten presteren en willen daarom rust rondom het team.’’

sc-heerenveen.nl
    pi_55928969
    Over heel europa worden spelers aan 3-4 clubs gelinkt en constant geruchten over en weer en ontkenningen en berichten dat er getekend zou zijn etc. Dat heeft vooral met de media te maken en de spelletjes rondom transfers.... beetje onzin dat iedereen begint te roepen dat 't weer Alves z'n schuld is, alsof hij elk nieuwsartikel zelf heeft geschreven.
    pi_55929004
    Hij is er wel een beetje debet aan Hertog, met zijn rare optreden na de zomer, met zijn rare zaakwaarnemers die ook weer onderling ruzie hebben, met zijn mysterieuze verdwijining en nog het meest: met zijn malle interesse voor AZ..
    pi_55929114
    Ja, een beetje, maar ik lees overal van dat ze '' hem nu al zat zijn'. Nee, ze zijn de geruchten zat... want verder is er niks concreets om zat van te kunnen zijn. Ik heb geen piep gehoord of gezien van Alves, behalve dat ie graag naar engeland zou willen, nouja welke speler wil dat niet hier. Maar om nou alles op Alves te blijven schuiven vanwege afgelopen zomer... waar óók nog steeds niks duidelijk over is hoe alles nou precies zat.

We schrijven hier in NL mensen altijd zo snel af, 1x negatief in de spotlight staan en de rest van je leven kan je niks meer goed doen.
    pi_55929362
    Ik niet hoor, ik ben juist zo'n hondstrouwe supporter die Allback nog steeds een wereldster vindt
    pi_55929533
    quote:
    Op donderdag 10 januari 2008 18:11 schreef SCH het volgende:
    Ik niet hoor, ik ben juist zo'n hondstrouwe supporter die Allback nog steeds een wereldster vindt
    Allbäck is dan ook een wereldster..
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    pi_55929581
    quote:
    Op donderdag 10 januari 2008 18:17 schreef Proud2beDiepfries het volgende:

[..]

Allbäck is dan ook een wereldster..
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    Ik was een enorme fan van die vorige Braziliaan die we ooit hadden, die lange, hoe heet ie ook alweer. Heeft volgens mij een keer in het eerste gespeeld, maar ik bleef in hem geloven
    pi_55930246
    Rafael Pires Viera.

Die naam mag nooit weer in 1 topic met Alves genoemd worden.
    pi_55930322
    Rafael

Hij was eigenlijk veel beter dan Alves maar het kwam er nooit zo uit
    pi_55930353
    quote:
    Op donderdag 10 januari 2008 18:43 schreef MaxPower het volgende:
    Rafael Pires Viera.

Die naam mag nooit weer in 1 topic met Alves genoemd worden.
    Wel een prachtige voetbalnaam.
    pi_55930758

Hiermee staat het vast!
    pi_55931220
    quote:
    Op donderdag 10 januari 2008 17:19 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Net als die ene keer dat je in het vorige Alves-topic verkondigde dat het al rond was zeker:
    [..]

Met als bron:
    [..]

Heb je het nieuws nu weer van diezelfde betrouwbare bron?
    [..]

Hier ga je nog spijt van krijgen.
    In 1 ding kan je me geen ongelijk geven, AZ werd verteld dat het voor elkaar was.
    Dus ik heb diezelfde info te horen gekregen, en dus ook verteld.
    Er zijn dus geen onwaarheden geroepen
    Dus vandaar de melding op vi.nl en als ook een scherp verhaal van Brands. Toen bleek Heerenveen nog een konijn uit de hoed te toveren die van te voren wel bekend was, MAAR niet dat AZ dit wel ff mocht ophoesten... Dus tot op heden heb ik geen ongelijk gehad, maar goed ik kan zgn. bluffen natuurlijk.
    Maar je kan beter hier te bek houden, want als het nou wel doorgaat dan krijg je natuurlijk weer de kritiek dat het ook niet anders kon blablabla. Dus logisch dat je dat riep dit en dat..
    Of dan komt het commentaar, ja hoor 18 miljoen voor een net-niet subtopclub etc etc

En MaxPower tis zeker geen echo van azfanpage.nl

Maar we zullen zien, feit is dat ik persoonlijk er niet op zit te wachten 18.000.000 aftikken voor een speler die zijn tijd uitzit in NL, en die onbetrouwbaar is.
    Had 10x liever een andere spits gezien. Maar daar denkt de techische afdeling anders over.
    pi_55931222
    quote:
    Op donderdag 10 januari 2008 18:45 schreef SCH het volgende:
    Rafael

Hij was eigenlijk veel beter dan Alves
    Inderdaad, Rafael was zelfs op het veld onzichtbaar
    pi_55931837
    quote:
    Middlesbrough bood nog niet op Alves
    Middlesbrough heeft volgens manager Gareth Southgate nog geen concreet bod uitgebracht op welke speler dan ook, dus ook niet op Afonso Alves. De Braziliaan van sc Heerenveen wordt al langer gelinkt aan de Engelse ploeg.

"Iedereen wordt aan ons gelinkt. Maar we hebben nog op niemand een bod uitgebracht", zegt Southgate op de website van zijn club. Volgens de site zouden ook Hakan Sükur, Fred, Jeremain Defoe, Peter Crouch en Cristiano Lucarelli op het lijstje van aanvallende versterkingen staan.

De manager gaf wel aan dat er bij enkele clubs navraag is gedaan voor spelers. Clubs of spelers wil hij niet noemen. Eerder verschenen nog berichten dat de 26-jarige Alves dicht bij een vertrek was naar Boro.

Om maar weer verder te speculeren..
    pi_55932995
    Wie zei ook alweer over Boro van dat Davies eerst nog verkocht moest worden willen ze Alves kopen? Sorry, dat ging over Downing
    quote:
    Davies Deal Confirmed

The first transfer activity for Boro this month has turned out not to be the transfer-record-breaking purchase of Afonso Alves. Rather it is the sale of defender Andrew Davies.

Davies, who has been on loan all season with the Saints, has been signed for an undisclosed fee, believed to be in the region of £1m.

On Tuesday evening, we broke the story that Davies was on his way, and today confirmation that we were right has emerged.

The 23-year-old has signed a two-and-a-half year contract with the South Coast club, with manager George Burely remarking, 'Andrew is a very talented player and I am delighted he has signed for us.'

Hopefully, that brings to an end the January sales!

And a beginning to the January spending!!
    http://www.middlesbrough.vitalfootball.co.uk/article.asp?a=96051
    pi_55942096
    quote:
    Op donderdag 10 januari 2008 19:37 schreef fuckbuddy het volgende:

[..]

Om maar weer verder te speculeren..
    En hier dan hoofdstuk #12487934:
    quote:
    'Boro' pronkt al met Alves
    Uitgegeven: 11 januari 2008 00:10
    Laatst gewijzigd: 11 januari 2008 00:10

MIDDLESBROUGH - SC Heerenveen verkeert nog steeds in het onzekere, maar Middlesbrough maakte zijn fans donderdag alvast even lekker.

De Engelse club pronkt op zijn website pontificaal met een grote foto van Afonso Alves.
    Bron: nu.nl

Koning.
      vrijdag 11 januari 2008 @ 06:23:51 #146
    163488 RubenSosa
    pi_55942454
    quote:
    Op vrijdag 11 januari 2008 03:56 schreef tha_dark het volgende:

[..]

En hier dan hoofdstuk #12487934:
    [..]

Bron: nu.nl

en dan kijk op de site:

Alves, Fred, Crouch, Defoe,Suker als mogelijke transfer

Ik heb zo'n gevoel dat hij vandaag bij AZ tekent. Maar dan is hij te laat om tegen ajax te spelen, das dan wel weer jammer

[ Bericht 15% gewijzigd door RubenSosa op 11-01-2008 06:34:53 ]
    pi_55943048
    Tegen ajax scoort ie toch nooit..

Dat wil zeggen, tegen ajax heeft ie nog nooit gescoort. Helaas..
    pi_55943070
    Heeft ie vannacht al stiekem ergens getekend?
    pi_55943101
    quote:
    Op vrijdag 11 januari 2008 06:23 schreef RubenSosa het volgende:

[..]

en dan kijk op de site:

Alves, Fred, Crouch, Defoe,Suker als mogelijke transfer

Ik heb zo'n gevoel dat hij vandaag bij AZ tekent. Maar dan is hij te laat om tegen ajax te spelen, das dan wel weer jammer
    Hoezo te laat??

Zit er een minimaal aantal dagen aan?
    pi_55945553
    quote:
    Op donderdag 10 januari 2008 18:59 schreef Hertog_Martin het volgende:
    [ afbeelding ]

Hiermee staat het vast!
    Tuurlijk staat het nu vast. Er zijn idioten in Alkmaar die hun been alvast laten tattoeren met het zgn kampioenschap. Dan is het voor mij ook geen verrassing dat er in Alkmaar ook een zwakzinnige bakker is die alvast een Alves taart maakt.
      vrijdag 11 januari 2008 @ 11:45:47 #151
    163488 RubenSosa
    pi_55946643
    quote:
    Op vrijdag 11 januari 2008 08:35 schreef fuckbuddy het volgende:

[..]

Hoezo te laat??

Zit er een minimaal aantal dagen aan?
    Van Gaal kenende zal hij dan niet gelijk spelen. Noem alleen maar de naam Donk, die te lang in de zon stond.

Maar verwacht jij dat hij vandaag nog gaat tekenen?? Het maakt AZ wel titelkandidaat nummer 1 in mijn ogen.
    pi_55947437
    quote:
    Op vrijdag 11 januari 2008 11:45 schreef RubenSosa het volgende:

[..]

Van Gaal kenende zal hij dan niet gelijk spelen. Noem alleen maar de naam Donk, die te lang in de zon stond.

Maar verwacht jij dat hij vandaag nog gaat tekenen?? Het maakt AZ wel titelkandidaat nummer 1 in mijn ogen.
    Alleen omdat ze een spits halen?
    Iedereen heeft het wel over het spitsenprobleem bij AZ, dat ze te weinig scoren. Maar de rest van het elftal is ook niet echt in topvorm hoor. Cziommer bijvoorbeeld is geen schim meer van vorig jaar en dat is toch een van de spelers die Alves van assists moet gaan voorzien. In mijn ogen is en blijft AZ niet meer of minder dan een gevaarlijke outsider maar zeker niet titelkandidaat nummer 1.
    Koning.
      vrijdag 11 januari 2008 @ 12:29:22 #153
    163488 RubenSosa
    pi_55947774
    quote:
    Op vrijdag 11 januari 2008 12:15 schreef tha_dark het volgende:

[..]

Alleen omdat ze een spits halen?
    Iedereen heeft het wel over het spitsenprobleem bij AZ, dat ze te weinig scoren. Maar de rest van het elftal is ook niet echt in topvorm hoor. Cziommer bijvoorbeeld is geen schim meer van vorig jaar en dat is toch een van de spelers die Alves van assists moet gaan voorzien. In mijn ogen is en blijft AZ niet meer of minder dan een gevaarlijke outsider maar zeker niet titelkandidaat nummer 1.
    Het 1 heeft invloed op het andere. Net zoals Davids ajax een stuk sterker maakt. NIet omdat hij zelf alleen goed speelt, maar laat de rest ook goed spelen.

Schijnbaar kan ik als psv supporter wel de kwaliteiten van az inzien, en jij als ajax supporter niet....

Een aanval met:

...........Dembele..........

Alves.........Ari.........

is gewoon topkwaliteit.
    pi_55947878
    quote:
    Op vrijdag 11 januari 2008 12:29 schreef RubenSosa het volgende:

[..]

Het 1 heeft invloed op het andere. Net zoals Davids ajax een stuk sterker maakt. NIet omdat hij zelf alleen goed speelt, maar laat de rest ook goed spelen.

Schijnbaar kan ik als psv supporter wel de kwaliteiten van az inzien, en jij als ajax supporter niet....

Een aanval met:

is gewoon topkwaliteit.
    Waar zeg ik dan dat ze geen kwaliteiten hebben?
    Op papier ziet het er vooralsnog aardig uit ja. Maar feit is dat ze een uiterst belabberde eerste competitie helft erop hebben zitten en ze 11 punten achter staan op de nummer 1. (kunnen er 8 worden als ze hun inhaal wedstrijd winnen) Dus waarop basseer jij jou mening dat ze titelkandidaat nummer 1 zijn? Alleen omdat Dembele, Ari en Alves wel een aardig trio voorin vormen? Ik zie niet in waarom ze met het aantrekken van Alves ineens meer kwaliteit zouden hebben als Ajax, Psv of Feyenoord...
    Koning.
    pi_55947918
    Ja hallo zeg, hij is nog steeds van ons - gaan ze hier een beetje AZ-opstellingen posten.

Opzouten jullie
    pi_55948202
    Nog twaalf uur en dan krijgen we een avatar met "ik lul maar wat" erboven
      vrijdag 11 januari 2008 @ 13:06:57 #157
    163488 RubenSosa
    pi_55948773
    quote:
    Op vrijdag 11 januari 2008 12:35 schreef SCH het volgende:
    Ja hallo zeg, hij is nog steeds van ons - gaan ze hier een beetje AZ-opstellingen posten.

Opzouten jullie
    Supporters zoals jij die denken dat Alves ooit nog in een shirt van Heerenveen speelt. Zijn jullie nou zo'n dom daar in het noorden?
      vrijdag 11 januari 2008 @ 13:36:49 #158
    89850 Proud2beDiepfries
    Fryslân Boppe!!!
    pi_55949621
    quote:
    Op vrijdag 11 januari 2008 13:06 schreef RubenSosa het volgende:

[..]

Supporters zoals jij die denken dat Alves ooit nog in een shirt van Heerenveen speelt. Zijn jullie nou zo'n dom daar in het noorden?
    Supporters zoals jij snappen het kennelijk niet helemaal en daar wil ik het in het belang van de orde en veiligheid hier op het forum maar bij laten.
    SPOILER
    pi_55949719
    quote:

[..]

stoer ventje ben je hoor.
      vrijdag 11 januari 2008 @ 13:45:10 #160
    163488 RubenSosa
    pi_55949809
    quote:
    Op vrijdag 11 januari 2008 13:36 schreef Proud2beDiepfries het volgende:

[..]

Supporters zoals jij snappen het kennelijk niet helemaal en daar wil ik het in het belang van de orde en veiligheid hier op het forum maar bij laten.
    SPOILER

pi_55950018
    quote:

[..]

Ik hoop dat ie gaat hoor, maar voorlopig drukt ie nog op onze begroting.

SEEVPE
    pi_55951017
    Hij heeft getekend!

flauw van AZfanpage hoor
    pi_55951041
    waar?

edit: laat maar, zag het plaatje eerst niet
    De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
    pi_55951319
    quote:
    Op vrijdag 11 januari 2008 14:32 schreef Hertog_Martin het volgende:
    Hij heeft getekend!

[ afbeelding ]

flauw van AZfanpage hoor
      vrijdag 11 januari 2008 @ 15:29:25 #165
    163488 RubenSosa
    pi_55952533
    Aflevering 901:

AZ spant spoedarbitrage aan om Alves te krijgen

11/01/2008 15:20

AZ spant een spoedarbitrage bij de KNVB aan tegen SC Heerenveen. De Alkmaarders willen dat de Friese club onmiddellijk de overschrijvingsformulieren van de Braziliaanse spits tekent, zodat Alves zo snel mogelijk voor AZ kan spelen.

Eind december zette Alves zelf al zijn handtekening onder een contract met AZ, begin januari tekenden ook Henk Hoekstra en Yme Kuiper namens Heerenveen een contract, waarin beide clubs overeenstemming bereikten over de overgang van Alves.

Die papieren heeft Voetbal International vandaag ingezien in Alkmaar. Nadat alle partijen hadden getekend weigerde Heerenveen ineens de overgangsformulieren te ondertekenen. AZ heeft Heerenveen tot vrijdag twaalf uur de tijd gegeven dat alsnog te doen.

Nu dat niet is gebeurt wacht de clubs dus een spoedarbitrage. Die zal begin volgende week dienen in Zeist.
      vrijdag 11 januari 2008 @ 15:33:20 #166
    55709 Stereotomy
    Mens sana in corpore sano
    pi_55952625
    wtf, ik dacht dat AZ én SCH ruzie hadden met het management van Alves, niet met elkaar?
    Confidence through competence
    pi_55952636
    "Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
      vrijdag 11 januari 2008 @ 15:37:16 #168
    55709 Stereotomy
    pi_55952732
    quote:
    Mededeling omtrent Afonso Alves
    ALKMAAR- AZ heeft vrijdag 11 januari bij de KNVB een spoedarbitragezaak aangevraagd tegen sc Heerenveen inzake de overgang van Afonso Alves van sc Heerenveen naar AZ. Over de reden van de arbitragezaak geeft AZ in onderstaande tekst uitleg.

De stand van zaken is momenteel als volgt:

1. Er is een getekende transferovereenkomst tussen AZ en sc Heerenveen betreffende de overgang van Afonso Alves naar AZ. Ook over het aandeel in de transfersom, waar Alves volgens zijn contract bij Heerenveen recht op heeft, is door alle partijen overeenstemming bereikt.

2. Er is een getekende arbeidsovereenkomst tussen AZ en Afonso Alves per 1 januari 2008.

3. Er is een door AZ en Alves getekend overschrijvingsformulier bestemd voor de KNVB. Alleen Heerenveen weigert dit formulier te ondertekenen.

4. Om die reden heeft AZ vrijdag 11 januari een spoedarbitragezaak bij de KNVB aangevraagd om er voor te zorgen dat Heerenveen haar verplichtingen nakomt.

Woordvoerder namens AZ in deze zaak is Klaas Wilting.
    az.nl
    pi_55952758
    quote:
    Op vrijdag 11 januari 2008 15:33 schreef Stereotomy het volgende:
    wtf, ik dacht dat AZ én SCH ruzie hadden met het management van Alves, niet met elkaar?
    AZ heeft het gevraagde bedrag geboden en dat zou genoeg moeten zijn, maar het gaat voorlopig niet door omdat Heerenveen zich niet aan het contract wil houden (die 5% of hoeveel is het). Vind het wel logisch dat ze daar zat van worden.
    Something good: you look like Snoopy and it makes me smile.
    Where you need improvement: you have smelly dog farts.
    pi_55952846
    quote:
    AZ heeft contract met Alves en spant arbitrage aan

AZ spant een spoedarbitrage bij de KNVB aan tegen SC Heerenveen. De Alkmaarders willen dat de Friese club onmiddellijk de overschrijvingsformulieren van de Braziliaanse spits tekent, zodat Alves zo snel mogelijk voor AZ kan spelen.

'Alves is gewoon van AZ', zegt Klaas Wilting, woordvoerder van de Alkmaarders. 'We hebben getekende contracten en bewijzen.'

Eind december zette Alves zelf al zijn handtekening onder een contract met AZ, begin januari tekenden ook Henk Hoekstra en Yme Kuiper namens Heerenveen een contract, waarin beide clubs overeenstemming bereikten over de overgang van Alves.

Die papieren heeft Voetbal International vandaag ingezien in Alkmaar. Nadat alle partijen hadden getekend weigerde Heerenveen ineens de overgangsformulieren te ondertekenen. AZ heeft Heerenveen tot vrijdag twaalf uur de tijd gegeven dat alsnog te doen.

Nu dat niet is gebeurt wacht de clubs dus een spoedarbitrage. Die zal begin volgende week dienen in Zeist.

VI
    Hadden ze blijbaar toch gelijk bij VI dat er al getekend was, of iig een akkoord was.
    pi_55952852
    De soap gaat door
      vrijdag 11 januari 2008 @ 15:44:17 #172
    55709 Stereotomy
    pi_55952878
    Denk dat ze bedoelen 12 uur 's nachts
      vrijdag 11 januari 2008 @ 15:47:32 #173
    163488 RubenSosa
    pi_55952952
    quote:
    Op vrijdag 11 januari 2008 15:37 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

az.nl
    Duidelijker kan het dus niet !
    pi_55953031
    Klaas Wilting!

Was hij niet lijstduwer bij die partij van Peter R. de Vries?
    pi_55953044
    quote:
    Op vrijdag 11 januari 2008 15:50 schreef Roellio het volgende:
    Klaas Wilting!

Was hij niet lijstduwer bij die partij van Peter R. de Vries?
    Ja, en oud politiewoordvoerder in Amsterdam. Heeft ook nog meegedaan aan Sterren Dansen Op Het IJs
    pi_55953063
    quote:
    Op vrijdag 11 januari 2008 15:44 schreef Stereotomy het volgende:
    Denk dat ze bedoelen 12 uur 's nachts
    Nog een keer lezen:

AZ heeft Heerenveen tot vrijdag twaalf uur de tijd gegeven dat alsnog te doen.

Nu dat niet is gebeurt ...
    pi_55953152
    quote:
    Op vrijdag 11 januari 2008 12:29 schreef RubenSosa het volgende:

[..]

Een aanval met:

is gewoon topkwaliteit.
    Allemaal leuk en aardig, maar in de verdediging ontbreekt ook veel kwaliteit. En misschien wel het allerbelangrijkste voor het team: ervaring. Hetgene wat nog altijd ontbreekt bij AZ na het vertrek van Shota. Ajax (Edgar, Perez), Feyenoord (Gio, Makaay) en PSV (Simons, Gomes) hebben dat wel.

AZ titelkandidaat nummer 1? Donderstraal toch op

@Tha_ Dark
    Dembele vind ik anders ook geen schim meer van vorig seizoen.
      vrijdag 11 januari 2008 @ 16:03:35 #178
    163488 RubenSosa
    pi_55953366
    quote:
    Op vrijdag 11 januari 2008 15:55 schreef Cyberia18 het volgende:

[..]

Allemaal leuk en aardig, maar in de verdediging ontbreekt ook veel kwaliteit. En misschien wel het allerbelangrijkste voor het team: ervaring. Hetgene wat nog altijd ontbreekt bij AZ na het vertrek van Shota. Ajax (Edgar, Perez), Feyenoord (Gio, Makaay) en PSV (Simons, Gomes) hebben dat wel.

AZ titelkandidaat? Donderstraal toch op

@The Dark
    Dembele vind ik anders ook geen schim meer van vorig seizoen.
    Waarom moet je nou gelijk weer vol de aanval zoeken met die laatste zin? Misschien is dat ajaxcied eigen

Tuurlijk is ervaring belangrijk. Maar AZ is wat stabieler geworden. En geef nou zelf toe.... Ajax, Feyenoord en PSV, alle 3 (inclusief die ervaring ) morsen punten tegen iedereen.

Juist met Alves erbij in de belangrijk maand januari kan AZ aansluiten (of def. afvallen)
    pi_55953412
    1. Er is een getekende transferovereenkomst tussen AZ en sc Heerenveen betreffende de overgang van Afonso Alves naar AZ. Ook over het aandeel in de transfersom, waar Alves volgens zijn contract bij Heerenveen recht op heeft, is door alle partijen overeenstemming bereikt.

2. Er is een getekende arbeidsovereenkomst tussen AZ en Afonso Alves per 1 januari 2008.

3. Er is een door AZ en Alves getekend overschrijvingsformulier bestemd voor de KNVB. Alleen Heerenveen weigert dit formulier te ondertekenen.

4. Om die reden heeft AZ vrijdag 11 januari een spoedarbitragezaak bij de KNVB aangevraagd om er voor te zorgen dat Heerenveen haar verplichtingen nakomt.

Wat vreemd, als je een getekende transferovereenkomst hebt waarom heb je dan ook nog een overschrijvingsformulier te tekenen? En hoe kan je ooit de één wel tekenen en de ander niet.

Als bovenstaande allemaal klopt is de arbitrage zaak slechts een formaliteit en is Alves binnenkort in shirt van AZ te bewonderen.
    pi_55953454
    Áls deze door AZ op tafel gelegde feiten inderdaad juist zijn vind ik het toch een beetje jammer van Heerenveen. Hebben ze zich zelf verkeken op hun eigen contract met Alves of hebben ze gewoon spijt...
    pi_55953508
    quote:
    Op vrijdag 11 januari 2008 16:03 schreef RubenSosa het volgende:

[..]

Tuurlijk is ervaring belangrijk. Maar AZ is wat stabieler geworden. En geef nou zelf toe.... Ajax, Feyenoord en PSV, alle 3 (inclusief die ervaring ) morsen punten tegen iedereen.
    Perez en Davids moeten hun eerste competitiewedstrijd voor Ajax nog spelen

Nee maar de titel zal gewoon tussen PSV, Ajax en (eventueel) Feyenoord gaan.
    pi_55953613
    Ik weet weinig af van de gang van zaken omtrent getekende contracten, maar wat als Alves straks gewoon de voorkeur geeft aan een buitenlandse trip?
    pi_55953675
    Dan heeft AZ wellicht pech (zie PSV en Nedved in de jaren '90). Er zijn wel vaker dat soort dingen voorgevallen in het verleden en meestal pakte dat voor de club die als 1e de handtekening had toch slecht uit.
    pi_55953735
    quote:
    Op vrijdag 11 januari 2008 16:07 schreef Cyberia18 het volgende:

[..]

Perez en Davids moeten hun eerste competitiewedstrijd voor Ajax nog spelen

Nee maar de titel zal gewoon tussen PSV, Ajax en (eventueel) Feyenoord gaan.
    AZ heeft enorm veel kwaliteit lopen, grotendeels was het ook gewoon pech hoor, ander deel was klap van einde vorig seizoen, nog een deel was dat de aankopen teveel tijd nodig hebben om hun draai te vinden en overall het door dit alles dalende zelfvertrouwen. Maar Ari heeft z'n draai redelijk gevonden vind ik, alleen was laatste tijd vooral pech. Dembele is, wat je ook zegt, ook dit seizoen weer fantastisch... ongelovelijk balvast en geweldig overzicht. De Zeeuw voetbalt al alsof ie al een jaren een doorgewinterde international is. De verdediging is echt niet slecht, hoe je daar bij komt??? 18 goals tegen in een seizoen dat niets lukt, hoeveel heeft ajax er tegen?

+ zelfvertrouwen + alves + doorontwikkeling > inhaalslag AZ ... ze staan als ze inhaalwedstrijd winnen ook maar 8 punten achter.
    pi_55953816
    De hamvraag is dus: waarom tekent Heerenveen het overschrijvingsformulier niet??
    pi_55953824
    'Heerenveen krabbelt terug' @ hyves.nl
    pi_55954008
    Arbitrage zaak gaat ie niet winnen, gezien AZ geen sportieve verbetering is tov Heerenveen.
      vrijdag 11 januari 2008 @ 16:25:28 #188
    73305 Stpan
    Zullen wij laten hoo-ooren...
    pi_55954029
    Als dit eenzijdige verhaal waar is vind ik het jammer dat mede door het handelen van SC Heerenveen, Afonso Alves de Nederlandse competitie zal verlaten.
    Immers, hij had 'gewoon' naar AZ gegaan. Nu heeft SC Heerenveen bedacht dat er misschien andere partijen zijn die meer geld (dat % dat naar Alves zou gaan) op tafel kunnen/willen leggen en hun concurrentie niet versterken. Daarmee is SC Heerenveen naar mijn inzien mede verantwoordelijk voor het nog verder op hol brengen van het hoofd van Alves en het wellicht ontnemen van een aanvulling voor de eredivisie.
    pi_55954040
    quote:
    Op vrijdag 11 januari 2008 16:24 schreef patrickt37 het volgende:
    Arbitrage zaak gaat ie niet winnen, gezien AZ geen sportieve verbetering is tov Heerenveen.
    pi_55954044
    quote:

Daar gaat het helemaal niet om Gaat er om hoe ze naar de contracten kijken en of ze Heerenveen verplicht vinden om ook dat laatste formulier te ondertekenen.

"regeling van of uitspraak in een geschil door arbiters "
    pi_55954049
    quote:
    Op vrijdag 11 januari 2008 16:16 schreef Hertog_Martin het volgende:

[..]
    De verdediging is echt niet slecht, hoe je daar bij komt??? 18 goals tegen in een seizoen dat niets lukt, hoeveel heeft ajax er tegen?
    We missen al maanden lang twee vaste krachten in het team, met als gevolg dat een middenvelder plaats moeten nemen op die positie. Overigens mag je de tegendoelpunten gerust op de naam van Urby zetten. Hij heeft ons veel punten gekost.

Maar dat er bij AZ ''enorm veel talent'' loopt zal best, alleen zie ik het zelf niet (op Dembele en De Zeeuw na).

Wat Dembele betreft baseer ik mijn mening op de wedstrijden die ik dit seizoen van AZ heb gezien (en dat zijn er meer dan genoeg). Maar de klasse en bepalende factor van vorig seizoen is in geen wegen te bekennen. Dat hij vorig seizoen fantastisch speelde had ook te maken met het feit dat hij een mentor voor zich had in de naam van Shota. Die ''mentor'' is er dit jaar niet.
    pi_55954056
    quote:
    Op vrijdag 11 januari 2008 16:05 schreef vingerplant het volgende:
    Áls deze door AZ op tafel gelegde feiten inderdaad juist zijn vind ik het toch een beetje jammer van Heerenveen. Hebben ze zich zelf verkeken op hun eigen contract met Alves of hebben ze gewoon spijt...
    Misschien is het nu de beurt aan Heerenveen om eens lekker dwars te zijn. Alves doet dit heel het seizoen al.
      vrijdag 11 januari 2008 @ 16:26:46 #193
    73305 Stpan
    Zullen wij laten hoo-ooren...
    pi_55954062
    quote:
    Een arbitragezaak om weg te mogen bij je huidige club is wat anders dan een arbitragezaak vanwege getekende contracten en een overschrijvingsformulier.
    pi_55954117
    quote:
    Op vrijdag 11 januari 2008 16:26 schreef Stpan het volgende:

[..]

Een arbitragezaak om weg te mogen bij je huidige club is wat anders dan een arbitragezaak vanwege getekende contracten en een overschrijvingsformulier.
    Heerenveen tekent niet, dus dat wil zeggen dat ze hem niet laten gaan.
    Dmv een arbitragezaak wil AZ dat forceren.
    Het zit iets ingewikkelder in elkaar, maar komt op hetzelfde neer.
    pi_55954162
    Straks had Alves net zijn zinnen gezet op Manchester, komt ie nog in Alkmaar uit
    pi_55954275
    quote:
    Op vrijdag 11 januari 2008 16:29 schreef patrickt37 het volgende:

[..]

Heerenveen tekent niet, dus dat wil zeggen dat ze hem niet laten gaan.
    Dmv een arbitragezaak wil AZ dat forceren.
    Het zit iets ingewikkelder in elkaar, maar komt op hetzelfde neer.
    nee, je snapt het niet.

Jij hebt ws ooit voor het eerst het woord 'arbitragezaak' gehoord toen Suarez naar Ajax wilde en alles wat daar over gezegd werd aangenomen als definitie van arbitragezaak...
    pi_55954342
    quote:
    Op vrijdag 11 januari 2008 16:31 schreef JeroenV het volgende:
    Straks had Alves net zijn zinnen gezet op Manchester, komt ie nog in Alkmaar uit
    Inderdaad.

Ook wel aandoenlijk dat ze bij Az echt schijnen te denken dat Alves graag voor Az wilt spelen en dat ze hem een plezier doen met deze arbitragezaak.

Volgens mij hoopt Alves de laatste week juist stiekum op een transfer naar Engeland en baalt hij als een stekker als hij straks toch nog vast zit aan Az. (Ookal heeft hij met z'n volle verstand getekend, maar waarschijnlijk was er destijds nog geen sprake van interesse uit Engeland, of nog niet concreet oid).

Mocht hij naar Az gaan / moeten dan zal hij komende zomer of in de winterstop volgend seizoen wel weer een vertrek proberen te forceren, maar dan wel meteen naar een droomclub in Engeland denk ik.
    'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
    pi_55954392
    quote:
    Op vrijdag 11 januari 2008 16:39 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Inderdaad.

Ook wel aandoenlijk dat ze bij Az echt schijnen te denken dat Alves graag voor Az wilt spelen en dat ze hem een plezier doen met deze arbitragezaak.

Volgens mij hoopt Alves de laatste week juist stiekum op een transfer naar Engeland en baalt hij als een stekker als hij straks toch nog vast zit aan Az. (Ookal heeft hij met z'n volle verstand getekend, maar waarschijnlijk was er destijds nog geen sprake van interesse uit Engeland, of nog niet concreet oid).

Mocht hij naar Az gaan / moeten dan zal hij komende zomer of in de winterstop volgend seizoen wel weer een vertrek proberen te forceren, maar dan wel meteen naar een droomclub in Engeland denk ik.
    Je gaat niet voor de opening van de transferperiode al bespreken en tekenen op 2 januari dan als je daar rekening mee wilt houden, met de interesse die er al langer was uit het buitenland... als ie daar nu moeilijk over gaat doen heeft ie echt puur aan zichzelf te wijten idd.
    pi_55954527
    Niet slim van AZ om het nu zo via de VI te spelen, dat maakt het er niet beter op.
    pi_55954545
    quote:
    Heerenveen: Alves wil geen overschrijving naar AZ

HEERENVEEN (ANP) - SC Heerenveen ziet met vertrouwen de spoedarbitragezaak van AZ inzake de overgang van Afonso Alves tegemoet. Directeur algemene - en technische zaken Yme Kuiper was vrijdag niet onder de indruk van het nieuws uit Alkmaar. ,,Het klopt dat wij het overschrijvingsformulier richting de KNVB niet ondertekenen, zoals AZ graag wil. Alves en zijn zaakwaarnemers hebben Heerenveen laten weten dat de speler niet overgeschreven wil worden naar AZ. Alves zegt geen contract met AZ te hebben.''

Kuiper ziet Heerenveen in de hele soap rond de Braziliaan als de derde partij. ,,We hebben op 30 december een transferovereenkomst met AZ getekend, met een aantal voorwaarden daarin. Een ervan was dat er op 5 januari een schriftelijke overeenkomst zou zijn tussen Alves en Heerenveen over de beëindiging van zijn contract. Dat had onder meer betrekking op de vergoedingen voor Alves. Die schriftelijke overeenkomst was er niet op 5 januari en nu nog niet'', aldus Kuiper. Daarnaast heeft de speler dus aangegeven niet overgeschreven te willen worden. Daar houden we ons aan.''
    Alves zelf ontkent het dus weer
    pi_55954615
    wake me when it's over
    pi_55954671
    quote:
    Op vrijdag 11 januari 2008 16:51 schreef Hertog_Martin het volgende:
    wake me when it's over
    Nee man, het wordt steeds leuker
    pi_55954700
    Maar kan nog 20 dagen duren en das wel heul lang
      vrijdag 11 januari 2008 @ 16:55:22 #204
    55709 Stereotomy
    pi_55954721
    quote:
    Op vrijdag 11 januari 2008 16:39 schreef Tomatenboer het volgende:

Je denkt toch echt niet serieus dat welke club dan ook in Nederland denkt, dat Alves graag bij hun wil spelen vanwege 'de mooie club / clubliefde / attractieve speelstijl' etc. etc.

Hoe naïef ben jij?

Alves wil gewoon $$$ en uiteindelijk een toptransfer naar het buitenland. Punt. En hij wil de kortste weg daarnaartoe. Dat leek AZ, nu lijkt dat weer iets anders, dus zit ie met wat contracten in z'n maag.
    pi_55954734
    quote:
    Op vrijdag 11 januari 2008 16:53 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee man, het wordt steeds leuker
    Maar in de versie die jij aanhaalt hebben AZ en Heerenveen dus alle papieren ondertekend die zij kunnen ondertekenen, alleen heeft Alves nu het formulier tot beeindiging bij Heerenveen niet ondertekent en zit hij dan nog vast aan Heerenveen. Tevens wil hij nu ook niet tekenen bij AZ?

Oftewel, Alves (of zaakwaarnemers) zelf tekenen niet voldoende waardoor er juridisch nog steeds nergens een complete deal is beklonken.

Misschien is het goed als Alves lekker optieft naar het buitenland, beter voor zowel AZ als Heerenveen.
    pi_55954792
    quote:
    Op vrijdag 11 januari 2008 16:55 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Je denkt toch echt niet serieus dat welke club dan ook in Nederland denkt, dat Alves graag bij hun wil spelen vanwege 'de mooie club / clubliefde / attractieve speelstijl' etc. etc.

Hoe naïef ben jij?

Alves wil gewoon $$$ en uiteindelijk een toptransfer naar het buitenland. Punt. En hij wil de kortste weg daarnaartoe. Dat leek AZ, nu lijkt dat weer iets anders, dus zit ie met wat contracten in z'n maag.
    Wow, jij hebt echt een rare bril gekocht onlangs Hij zegt hetzelfde als jij
    pi_55954818
    quote:
    Op vrijdag 11 januari 2008 16:54 schreef Hertog_Martin het volgende:
    Maar kan nog 20 dagen duren en das wel heul lang
    Zie je mij nog'ns man
    pi_55954856
    quote:
    Spoedarbitragezaak AZ tegen Heerenveen

EREDIVISIE

N i e u w bericht, meer informatie

ALKMAAR (ANP) - AZ heeft vrijdag bij de KNVB een spoedarbitragezaak aangevraagd inzake de overgang van Afonso Alves van SC Heerenveen naar Alkmaar.

AZ beschikt inmiddels over een getekende transferovereenkomst tussen AZ en de Friese eredivisieclub betreffende de overgang van de Braziliaanse spits. Ook over het aandeel in de transfersom waar Alves volgens zijn contract bij Heerenveen recht op heeft, is door alle partijen overeenstemming bereikt. Met de aanvaller is de Alkmaarse club ook persoonlijk akkoord. Alves zou AZ zo'n 18 miljoen euro kosten.

De problemen bij de transfer liggen volgens AZ bij Heerenveen, dat weigert een overschrijvingsformulier voor de KNVB te ondertekenen. Een datum voor de spoedarbitragezaak is nog niet bekend. Naar verwachting wordt dat begin volgende week.

Heerenveen bevestigde vrijdag dat het de overschrijvingspapieren niet tekent. ,,Alves en zijn zaakwaarnemers hebben aangegeven dat Alves niet wil worden overgeschreven naar AZ. Heerenveen en AZ bereikten op 30 december een akkoord over de transfer, met als één van de voorwaarden dat er op 5 januari een schriftelijke overeenkomst zou zijn tussen Alves en Heerenveen over de beëindiging van zijn contract. Die was er niet op 5 januari en nu nog niet. Daardoor is voor ons de transfer niet rechtsgeldig'', zegt directeur algemene - en technische zaken Yme Kuiper van de Friese club.

Kuiper: ,,We zijn in deze affaire slechts de derde partij. AZ en Alves moeten er maar zien uit te komen. We geven gehoor aan de wens van de speler.''

Woordvoerder Klaas Wilting van AZ was vrijdag duidelijk. ,,Alves is van AZ. Hij is in Alkmaar op bezoek geweest, met zijn familie en zaakwaarnemer. De contracten zijn getekend. Met Heerenveen waren we er ook helemaal uit, met een bevestiging van Heerenveen. Op 9 januari hebben we het door AZ en Alves ondertekende overschrijdingsformulier naar Heerenveen gestuurd. En vervolgens hoorden we niets van Heerenveen, tot de mededeling dat ze het overschrijdingsformulier richting KNVB niet ondertekenen'', aldus Wilting.

Trainer Louis van Gaal wacht met smart op de komst van de Braziliaan. Hij rekent er op dat Alves zich op korte termijn bij de Alkmaarse selectie aansluit. ,,Het ligt ook niet aan hem dat hij er niet is. Dat komt door andere personen. Ik vind het sowieso vervelend dat het bij ons nu alleen maar over Alves gaat. Zondag spelen we namelijk tegen Ajax. Die wedstrijd moeten wij winnen.''
      vrijdag 11 januari 2008 @ 17:01:18 #209
    55709 Stereotomy
    pi_55954860
    quote:
    Op vrijdag 11 januari 2008 16:58 schreef Hertog_Martin het volgende:

[..]

Wow, jij hebt echt een rare bril gekocht onlangs Hij zegt hetzelfde als jij
    Ik vrees dat jij deze keer het bericht opnieuw moet lezen
    pi_55954889
    Ik lach me krom als Alves vanavond of morgen gewoon bij een engelse PL club tekent.
    pi_55954925
    quote:
    Op vrijdag 11 januari 2008 16:59 schreef SCH het volgende:

[..]

Zie je mij nog'ns man
    Ik zie je wel in het live eredivisie verslagen topic. Waar Alves dan speelt boeit me niet, als het maar duidelijk is. Vanavond begint de compeitie alweer mên
    pi_55954942
    Ik vertrouw eerlijk gezegd meer op de verhalen van Heerenveen dan van AZ, niet omdat het mijn club is maar omdat ik meer vertrouwen heb in Kuiper en Van de Velde dan in Scheringa/Wilting.
    pi_55954948
    quote:
    Op vrijdag 11 januari 2008 17:01 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Uhm, nee.

Laten we er een arbitragezaak van maken. Wat vind jij SCH ?
    pi_55954975
    Als het echt zo is dat Alves zelf niet wil tekenen dan lekker meteen alles afkappen.

Dan wil je een eventuele arbitragezaak niet eens meer winnen. Dan komt ie straks voor 18 miljoen en gaat hij opzettelijk de helft van alles kansen naast schieten of komt gewoon niet opdagen.

Wellicht kan je hem dan voor een rechter slepen omdat hij zijn werkzaamheden niet correct uitvoert, maar dat is in het voetbal natuurlijk heel lastig te beoordelen. Hoe dan ook kan Alves er voor zorgen dat je met een dure speler zit die geen drol presteert omdat hij helemaal niet bij AZ wil ballen.

Ik hoop nogmaals dat deze rare Braziliaanse vogel snel uit Nederland verdwijnt.
    pi_55954977
    quote:
    Op vrijdag 11 januari 2008 17:01 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Scheringa lijkt mij wel zo ijdel, die ziet zijn club toch als een topclub (in wording).

Maar verder zei ik niets anders dan dat je in je reactie ook al aangaf.

Maar er lijkt mij iets niet pluis, waarom komt Az nú pas met dit nieuws, als de situatie zo zou zijn als Az aangeeft dan had het geen probleem moeten zijn om maandag (of nog eerder) al een arbitragezaak aan te spannen toch?
      vrijdag 11 januari 2008 @ 17:07:47 #216
    55709 Stereotomy
    pi_55954985
    quote:
    Op vrijdag 11 januari 2008 17:05 schreef Hertog_Martin het volgende:

[..]

Uhm, nee.

Tomatenboer zegt dat ie het aandoenlijk vindt dat AZ denkt dat Alves graag naar Alkmaar komt.

Maar AZ weet net zo goed als de rest van Nederland dat Alves gewoon $$$ wil en een toptransfer naar het buitenland. Erg naïef dus, om te zeggen dat AZ denkt dat Alves graag naar AZ wil gaan.
    quote:
    Op vrijdag 11 januari 2008 17:07 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Scheringa lijkt mij wel zo ijdel, die ziet zijn club toch als een topclub (in wording).
    Ja precies, daar reageerde ik ook specifiek op. Scheringa is heus niet zo naïef. AZ is best realistisch, maar 't zijn alleen mensen die AZ van alles misgunnen die plakkaten als 'ze zeggen dat ze een topclub zijn' op AZ plakken.
    pi_55954986
    Hij doet een Ikediaatje
    pi_55954995
    Echt te ziek voor woorden deze zaak..
    pi_55955011
    quote:
    Op vrijdag 11 januari 2008 17:07 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Maar verder zei ik niets anders dan dat je in je reactie ook al aangaf.

Maar er lijkt mij iets niet pluis, waarom komt Az nú pas met dit nieuws, als de situatie zo zou zijn als Az aangeeft dan had het geen probleem moeten zijn om maandag (of nog eerder) al een arbitragezaak aan te spannen toch?
    Zoals hierboven nu staat hadden ze de 9e het opgestuurd naar heerenveen, woensdag dus, en heerenveen tot vandaag 12:00 gegeven om het te ondertekeken.
    pi_55955023
    quote:
    Op vrijdag 11 januari 2008 17:05 schreef SCH het volgende:
    Ik vertrouw eerlijk gezegd meer op de verhalen van Heerenveen dan van AZ, niet omdat het mijn club is maar omdat ik meer vertrouwen heb in Kuiper en Van de Velde dan in Scheringa/Wilting.
    Ze kunnen in deze allebei gelijk hebben.

Overschrijvingsformulier niet getekend, dat punt van AZ kan kloppen. Dat Heerenveen dan niet tekent tegen beter weten in zonder toestemming van Alves zou wel slecht zijn, maar als Alves nu terugkrabbelt en zegt dat Heerenveen niet moet/mag tekenen van hem ligt het probleem bij Alves zoals Heerenveen dan al zelf aangeeft.

Zowel Heerenveen als AZ kunnen dus gelijk hebben, met als struikelblok Alves zelf.
      vrijdag 11 januari 2008 @ 17:10:53 #221
    55709 Stereotomy
    pi_55955055
    Het beste is dat ie oprot uit Nederland, en dan in de eerste wedstrijd buiten Nederland z'n been breekt zodat ie nooit meer kan voetballen, vuile geldhond.

pi_55955073
    quote:
    Op vrijdag 11 januari 2008 17:10 schreef Stereotomy het volgende:
    Het beste is dat ie oprot uit Nederland, en dan in de eerste wedstrijd buiten Nederland z'n been breekt zodat ie nooit meer kan voetballen, vuile geldhond.

Mijn idee ook
    pi_55955193
    quote:
    Op vrijdag 11 januari 2008 17:05 schreef Hertog_Martin het volgende:

[..]

Uhm, nee.

Lijkt me heerlijk. Gaan we er samen naar toe?
      vrijdag 11 januari 2008 @ 17:19:00 #224
    55709 Stereotomy
    pi_55955233
    quote:
    Op vrijdag 11 januari 2008 17:11 schreef xFriendx het volgende:

[..]

Mijn idee ook
    Je kunt Scheringa ook een vuile geldhond vinden, maar ik denk dat hij als voorzitter ECHT hart voor voetbal, de sport en zijn club heeft. In tegenstelling tot veel andere voorzitters van grote(re) clubs, die uit het bedrijfsleven komen, en totaal geen binding hebben met het voetbal.
    pi_55955386
    Fantastisch verhaal dit .
    pi_55955389
    quote:
    Op vrijdag 11 januari 2008 16:55 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Hoe naïef ben jij?

Alves voetbalt juist liever vandaag dan morgen. Nog steeds slachtoffer van al die inhalige partijen.
    pi_55955407
    quote:
    Op vrijdag 11 januari 2008 17:27 schreef BliksemSchigt het volgende:
    Fantastisch verhaal dit .
    Inderdaad. Net als je denkt dat er een einde aan lijkt te komen, is er weer een nieuwe plotwending.
    pi_55955635
    Ik begin steeds meer het gevoel te krijgen dat de voetballers van vandaag vaak te dom zijn om hun eigen kont nog af te vegen.

Als voetballer kun je in 1 van die vele vrije dagen toch wel 1 keertje in het rond kijken wat voetballers van een vergelijkbaar caliber verdienen en aan de hand daarvan toch wel een contractvoorstel vragen/krijgen van de club waar je bij zit? Met zaakwaarnemers creeer je alleen maar een extra partij wat de communicatie nou niet echt vermakkelijkt kijkende naar al die arbitragezaken.

Echt hulde aan de eerste topvoetballer die dit systeem gewoon verbreekt en zegt: ik regel het zelf wel.

Wat betreft Alves: Opdat we hem nooit meer terug hoeven te zien in NL. Wat een belachelijk slechte GTST soap...
      vrijdag 11 januari 2008 @ 17:46:57 #229
    139407 jorienvdherik
    Feyenoord KNVB Beker 07-08
    pi_55955718
    Echt bizar dit.
    pi_55955728
    Alves dient zijn contract gewoon tot 2011 uit. Wie wil zo'n joker nog hebben?
    pi_55955999
    pi_55956147
    het wordt oud, Alves die weg gaat bij Heerenveen, dat is zoooooooooooo 2007
      vrijdag 11 januari 2008 @ 18:14:20 #233
    55709 Stereotomy
    pi_55956166
    quote:
    Op vrijdag 11 januari 2008 17:47 schreef MaxPower het volgende:
    Alves dient zijn contract gewoon tot 2011 uit. Wie wil zo'n joker nog hebben?
    Verbeek niet, maarja, die is idd weg aan het eind van het jaar.
    pi_55956202
    Alves stopt na dit seizoen met voetballen .
    pi_55956897
    quote:
    Op vrijdag 11 januari 2008 18:16 schreef koemleit het volgende:
    Alves stopt na dit seizoen met voetballen .
    Daarna wordt ie zaakwaarnemer?
    pi_55957137
    quote:
    Op vrijdag 11 januari 2008 18:52 schreef xFriendx het volgende:

[..]

Daarna wordt ie zaakwaarnemer?
    volgens mijn bronnen wel, en dat wordt morgen bekend gemaakt!.
    pi_55957246
    Volgens Wilting is Alves met moeder en broer en zaakwaarnemer bij AZ geweest, met Van Gaal besproken en is de hele zaak beklonken.

Volgens Kuiper wil Alves niet dat Heerenveen hem overschrijft.

De arbitragezaak dient komende woensdag.
    pi_55957352
    Het wordt nu wel een beetje triest, hoe ie zich aan het gedragen is. En dan wil ie hogerop, gaat ie naar AZ
    FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
    Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
    Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
    Ain't it good to be alive
    pi_55957430
    Dat lijkt Heerenveen dan bij voorbaat te verliezen. Zijnde de club, die voortdurend het contact met de Braziliaan kwijt was. Hij werd van onrechtmatige vakantie in zijn vaderland "zuigen aan een cocktail" en werkweigering "lui" beticht, waar hij voor dood lag in de woeste jungle en zijn laatste dagen leken geteld, daar deed Foppe er nog een schepje bovenop, nadat de Heerenveense fans deze arme spits al eerder bij verstek uithoonden
    pi_55957462
    quote:
    Op vrijdag 11 januari 2008 19:14 schreef okee6 het volgende:
    Dat lijkt Heerenveen dan bij voorbaat te verliezen. Zijnde de club, die voortdurend het contact met de Braziliaan kwijt was. Hij werd van onrechtmatige vakantie in zijn vaderland "zigen aan een cocktail" en werkweigering "lui" beticht, waar hij voor dood lag in de woeste jungle en zijn laatste dagen leken geteld, daar deed Foppe er nog een schepje bovenop, nadat de Heerenveense fans deze arme spits al eerder bij verstek uithoonden
    Rot eens een keer op met dit soort vage kutteksten man
    pi_55957491
    quote:
    Op vrijdag 11 januari 2008 19:16 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Rot eens een keer op met dit soort vage kutteksten man
    Nee van jou word ik blij

Waarom laten ze Alves zelf niet eerst eens praten, in plaats van al die vage geruchten van zaakwaarnemers en clubs primair door het zogenaamde journalistieke stortgat te frotten

zal wel niet mogen
    pi_55957513
    quote:
    Op vrijdag 11 januari 2008 19:14 schreef okee6 het volgende:
    Dat lijkt Heerenveen dan bij voorbaat te verliezen.
    Dat zou kunnen maar dit
    quote:
    Zijnde de club, die voortdurend het contact met de Braziliaan kwijt was. Hij werd van onrechtmatige vakantie in zijn vaderland "zuigen aan een cocktail" en werkweigering "lui" beticht, waar hij voor dood lag in de woeste jungle en zijn laatste dagen leken geteld, daar deed Foppe er nog een schepje bovenop, nadat de Heerenveense fans deze arme spits al eerder bij verstek uithoonden
    biedt geen enkel maar dan ook geen enkel argument.

Ik denk zelf dat Heerenveen weinig te vrezen heeft van die arbitragezaak, volgens mij is AZ bij de verkeerde. Heerenveen heeft alle recht om die overschrijving niet te ondertekenen.
    pi_55957537
    quote:
    Op vrijdag 11 januari 2008 19:17 schreef okee6 het volgende:

[..]

Nee van jou word ik blij

Waarom laten ze Alves zelf niet eerst eens praten, in plaats van al die vage geruchten van zaakwaarnemers en clubs primair door het zogenaamde journalistieke stortgat te frotten

zal wel niet mogen
    zal ie wel niet willen he

Jezus okee, ga iemand anders in de maling nemen
    pi_55957593
    quote:
    Op vrijdag 11 januari 2008 19:18 schreef SCH het volgende:

[..]

zal ie wel niet willen he

Jezus okee, ga iemand anders in de maling nemen
    Heb je ergens, maar dan ook ergens, gelezen dat Alves denkt dat hij zich in Alkmaar kan verbeteren? Nee dus. Het is alleen wel heel scheef dat juist Heerenveen deze zaak voor hem moet winnen. Alsof zijn woorden niet voldoende zijn, als een slaaf.
    pi_55957611
    quote:
    Op vrijdag 11 januari 2008 19:21 schreef okee6 het volgende:

[..]

Heb je ergens, maar dan ook ergens, gelezen dat Alves denkt dat hj zich in Alkmaar kan verbeteren? Nee dus. Het is alleen wel heel scheef dat juist Heerenveen deze zaak voor hem moet winnen.
    Ik snap weer geen ruk van je tekst, zoals gewoonlijk.
    pi_55957686
    quote:
    Op vrijdag 11 januari 2008 19:21 schreef okee6 het volgende:

[..]

Heb je ergens, maar dan ook ergens, gelezen dat Alves denkt dat hij zich in Alkmaar kan verbeteren? Nee dus. Het is alleen wel heel scheef dat juist Heerenveen deze zaak voor hem moet winnen. Alsof zijn woorden niet voldoende zijn, als een slaaf.
    Zijn je pillen weer op voor deze week? Man man man WEES NOU EENS DUIDELIJK!!!!!!!!!!
    pi_55957694
    quote:
    Op vrijdag 11 januari 2008 19:21 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik snap weer geen ruk van je tekst, zoals gewoonlijk.
    Nou stel dat Alves zegt: verkoop mij aan de hoogst biedende!
    Dat wat 'iedereen' denkt.

Wat is dan de kans dat AZ eruit rolt als kopende club, erg klein. Dus zal Heerenveen daar een handje in hebben, het had nog steeds contact met AZ. En waarom is die hand nu dan pas teruggetrokken, nadat er al een deal lag? Zou dat de stem van Alves zelf zijn, hij leek toch weinig invloed te hebben.
    pi_55958287
    quote:
    Op vrijdag 11 januari 2008 19:24 schreef okee6 het volgende:

[..]

Wat is dan de kans dat AZ eruit rolt als kopende club, erg klein. Dus zal Heerenveen daar een handje in hebben, het had nog steeds contact met AZ. En waarom is die hand nu dan pas teruggetrokken, nadat er al een deal lag? Zou dat de stem van Alves zelf zijn, hij leek toch weinig invloed te hebben.
    itt de anderen snapte ik je eerdere post zowaar wel, maar van deze snap ik ook weer niets
      vrijdag 11 januari 2008 @ 19:52:08 #249
    89850 Proud2beDiepfries
    Fryslân Boppe!!!
    pi_55958330
    Ook ik ben je kwijt okee6...

Het zou nog wel eens simpeler kunnen zijn dan de meesten denken. Alves c.s. zal best een soort van principe-overeenkomst met AZ hebben gehad. Ook SC Heerenveen was er kennelijk uit, echter op voorwaarde dat er uiterlijk 5 januari een overeenkomst was omtrent de beëindiging van het contract tussen SCH en Alves. Deze overeenkomst is er kennelijk nog niet geweest. AZ stuurt pas op 9 januari het overschrijvingsformulier op (dat is al weer 4 (!!!) dagen later). Op dat moment heeft Alveswaarschijnlijk ook al weer aangegeven niet meer te willen. Dan hoeft SC Heerenveen sowieso niet meer te tekenen en kan AZ willen afdwingen wat ze willen, maar hebben ze geen schijn van kans.

Nu nog afwachten of er andere interesse is voor onze wispelturige Kanarie. Oa heeft Bolton (hoewel die nog wat Brazilianen op hun lijstje hebben) inmiddels een zak met geld gekregen uit Rusland (Abramovich).

[ Bericht 4% gewijzigd door Proud2beDiepfries op 11-01-2008 20:13:18 ]
      vrijdag 11 januari 2008 @ 20:03:56 #250
    21578 Elvislives
    Fietstas, Pumista
    pi_55958566
    quote:
    Op vrijdag 11 januari 2008 19:24 schreef okee6 het volgende:

[..]

Gelukkig heb je je punt verduidelijkt

Volgens mij is AZ tot nu toe de enige club geweest waarvan het zeker is dat ze hebben geboden op Alves, dus dan valt er weinig te kiezen voor Heerenveen. Het kan wel zijn dat andere clubs contact op hebben genomen met Alves zelf, waardoor hij nu niet meer naar AZ wil...
    No chingues con mi barrio!
    Vamos el TRI!
    pi_55959725
    Heerlijk, dit soap rondom sc Heerenveen, AZ en Alves. Maar toch hoop ik dat Alves weggaat en in vergetelheid raakt!
    pi_55960519
    Er is dus geen contract meer tussen AZ en Heerenveen, aangezien het onder opschortende voorwaarde is getekend.
    5 Januari moest het overschrijvingsformulier worden getekend, maar dat is niet gebeurd. Einde verbintenis dus.

Ben benieuwd waar Alves heen gaat of dat ie ballenjongen wordt bij het 1e. Hij heeft in ieder geval afgelopen jaar zijn carriere heeeeeel erg negatief beïnvloed.
    pi_55961225
    Morgen tekent ie bij Man. City óf Boro dus.

Heerlijk om AZ zo op hun bek te zien gaan
    pi_55961263
    quote:
    Op vrijdag 11 januari 2008 20:03 schreef Elvislives het volgende:

[..]

Gelukkig heb je je punt verduidelijkt

Volgens mij is AZ tot nu toe de enige club geweest waarvan het zeker is dat ze hebben geboden op Alves, dus dan valt er weinig te kiezen voor Heerenveen. Het kan wel zijn dat andere clubs contact op hebben genomen met Alves zelf, waardoor hij nu niet meer naar AZ wil...
    Tenzij Heerenveen intussen van gedachten is veranderd, en dan verandert Alves spontaan van gedachten mee. Itt tot anderen lijkt mij Alves van alle betrokken partijen degene die nog het minste inbrengt. De club lijkt hier te bepalen, niet Alves. En daar lijkt komend geschil ook uit voort te komen. Alves had geen reden om zelf de deal af te blazen. En andere kopers melden zich allereerst bij de club!
    pi_55961885
    quote:
    Op vrijdag 11 januari 2008 22:08 schreef Cyberia18 het volgende:

Heerlijk om AZ zo op hun bek te zien gaan
    De gene die hier het hardst onderuit gaat is eigenlijks Alves. Mijn oprechte mening is dat die hele Alves bij zowel Heerenveen én AZ niet meer moet spelen. Ik snap AZ nu ook niet meer dat ze doorzetten, die hele Alves vertoont zich vóór een eventuele transfer al niet positief tov Az op. Anders had hij toch al gewoon lekker kunnen mee gaan trainen met AZ? Volgens mij wil hij zelf inderdaad niet meer en blijft ie stilletjes in Brazilië zitten.
    Je mag niet spreken van een clubhoer, maar het is wel de grootste clubnaaier van Nederland en misschien zelfs Europa?
    pi_55961976
    quote:
    Op vrijdag 11 januari 2008 22:35 schreef dagizmo het volgende:

[..]

De gene die hier het hardst onderuit gaat is eigenlijks Alves. Mijn oprechte mening is dat die hele Alves bij zowel Heerenveen én AZ niet meer moet spelen. Ik snap AZ nu ook niet meer dat ze doorzetten, die hele Alves vertoont zich vóór een eventuele transfer al niet positief tov Az op. Anders had hij toch al gewoon lekker kunnen mee gaan trainen met AZ? Volgens mij wil hij zelf inderdaad niet meer en blijft ie stilletjes in Brazilië zitten.
    Je mag niet spreken van een clubhoer, maar het is wel de grootste clubnaaier van Nederland en misschien zelfs Europa?
    Na zijn goal tegen AZ had hij de rekening vereffend, op basis daarvan was er ook weer een gesprek mogelijk. Maar tegen de jaarwisseling zijn er duistere spelletjes gespeeld. De kwestie is nu: een speler die zijn handtekening heeft geplaatst, lijkt klaar voor een andere club. Heerenveen hield de zaak aan, ondertussen motiverende dat de hoogstbiedende zou kopen. Zou ik als AZ zijnde ook kriegelig van worden.
    pi_55962144
    quote:
    Op vrijdag 11 januari 2008 22:10 schreef okee6 het volgende:
    En andere kopers melden zich allereerst bij de club!
    Dit geloof jij, als man van de complottheorettes, toch zelf ook niet? Natuurlijk hebben de geinteresseerde clubs eerst contact met de Tiburcio-clan, en anders zoekt die clan wel contact met de clubs.
    pi_55962220
    quote:
    Op donderdag 10 januari 2008 16:56 schreef fuckbuddy het volgende:

[..]

Wat als het wel klopt??
    Iemand mag 'ik lul maar wat' boven zijn avatar toevoegen.
    pi_55962271
    Klaas Wilting
    pi_55962282
    quote:
    Op vrijdag 11 januari 2008 22:52 schreef Cyberia18 het volgende:
    Klaas Wilting
    Heerlijk dat hij zich er ook mee bemoeit nu
      Moderator / Redactie Sport vrijdag 11 januari 2008 @ 22:53:49 #261
    92686 crew  borisz
    Keurmeester
    pi_55962297
    quote:
    Op vrijdag 11 januari 2008 22:52 schreef Cyberia18 het volgende:
    Klaas Wilting
    ik moest ook
    winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
    pi_55962369
    Sinds wanneer is die hapsnurk woordvoerder van AZ dan?
    pi_55962380
    quote:
    Op vrijdag 11 januari 2008 22:56 schreef Cyberia18 het volgende:
    Sinds wanneer is die hapsnurk woordvoerder van AZ dan?
    Hij is al een flinke poos woordvoerder van DSB en Scheringa, niet van AZ.

Ben bang dat Gerrit Zalm binnenkort ook nog zijn zegje gaat doen
    pi_55962401
    Dus de commissaris van Basie en Adriaan heeft nu een nieuwe baan gevonden waar hij snel rijk kan worden.
    pi_55962407
    Een woordvoerder die het steeds over Alfonso heeft.
    pi_55962423
    quote:
    Op vrijdag 11 januari 2008 22:56 schreef SCH het volgende:

[..]

niet van AZ.
    RTL Voetbal
    pi_55962443
    quote:
    Op vrijdag 11 januari 2008 22:58 schreef MaxPower het volgende:
    Een woordvoerder die het steeds over Alfonso heeft.
    Wat een kneus is het ook
    pi_55962477
    quote:
    Op vrijdag 11 januari 2008 22:49 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Iemand mag 'ik lul maar wat' boven zijn avatar toevoegen.
    @Fuckbuddy is geen velden of wegen te bespeuren.
    En ongeacht of Alves nu noch naar AZ gaat, "ik lul maar wat" moet een jaar boven zijn avatar staan.
    De voorwaarde was dat het vandaag bekend zou worden gemaakt.
    Nog 1 uur te gaan.
    pi_55962519
    quote:
    Op vrijdag 11 januari 2008 22:58 schreef Cyberia18 het volgende:

[..]

RTL Voetbal
    Zeiden ze dat ie woordvoerder van AZ is?
    Dat is ie zeker niet, hij is persoonlijk woordvoerder van Scheringa, regelt zijn mediacontacten en van DSB. Dat loopt in dat geval natuurljik wel een beetje door elkaar met AZ maar de club heeft geheel eigen woordvoerders uiteraard.
    pi_55962544
    quote:
    Op vrijdag 11 januari 2008 23:02 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja
    pi_55962590
    "Ze lullen maar wat" of niet fuckbuddy?
    pi_55962857
    Het mooiste scenario en passend slot aan deze soap lijkt mij wanneer Alves morgen door Heerenveen voor een megabedrag aan een PL club verkocht wordt, waarna het getekende contract met AZ wel degelijk rechtsgeldig is, waardoor AZ de arbitragezaak wint, en Kuiper & Partners BV de verdiende miljoenen per direct naar de bankrekening van Dirk uit Alkmaar mogen overmaken. En dat AZ daarna gewoon zonder Alves met 0 – 3 wint in Heerenveen.
    “Everybody's got plans...until they get hit.” - Mike Tyson
    pi_55962890
    quote:
    Op vrijdag 11 januari 2008 23:02 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat is ie zeker niet, hij is persoonlijk woordvoerder van Scheringa, regelt zijn mediacontacten en van DSB. Dat loopt in dat geval natuurljik wel een beetje door elkaar met AZ maar de club heeft geheel eigen woordvoerders uiteraard.
    Meerdere woordvoerders? Ja, Brands voor het technisch beleid, Van Gaal voor de opstelling en Scheringa voor de overige zaken? Zo'n cluppie heeft alleen een persvoorlichter nodig en zelfs die kan de halve dag mijnenveger spelen.
    pi_55962893
    quote:
    Op vrijdag 11 januari 2008 23:16 schreef Mugger het volgende:
    Het mooiste scenario en passend slot aan deze soap lijkt mij wanneer Alves morgen door Heerenveen voor een megabedrag aan een PL club verkocht wordt, waarna het getekende contract met AZ wel degelijk rechtsgeldig is, waardoor AZ de arbitragezaak wint, en Kuiper & Co. de verdiende miljoenen per direct naar de bankrekening van Dirk uit Alkmaar mogen overmaken. En dat AZ daarna gewoon zonder Alves met 0 – 3 wint in Heerenveen.
    Dus in jouw ogen is Heerenveen de schuldige?
    pi_55962936
    quote:
    Op vrijdag 11 januari 2008 23:18 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Meerdere woordvoerders? Ja, Brands voor het technisch beleid, Van Gaal voor de opstelling en Scheringa voor de overige zaken? Zo'n cluppie heeft alleen een persvoorlichter nodig en zelfs die kan de halve dag mijnenveger spelen.
      vrijdag 11 januari 2008 @ 23:21:28 #276
    55709 Stereotomy
    pi_55962971
    quote:
    Mededeling omtrent Afonso Alves
    ALKMAAR- AZ heeft vrijdag 11 januari bij de KNVB een spoedarbitragezaak aangevraagd tegen sc Heerenveen inzake de overgang van Afonso Alves van sc Heerenveen naar AZ. Over de reden van de arbitragezaak geeft AZ in onderstaande tekst uitleg.

De stand van zaken is momenteel als volgt:

Woordvoerder namens AZ in deze zaak is Klaas Wilting.
    Bron: http://www.az.nl/index.php?module=news&articleID=22224

Laat die man toch. Werkverschaffing van Dirk.
    pi_55962979
    quote:
    Op vrijdag 11 januari 2008 23:18 schreef patrickt37 het volgende:

[..]

Dus in jouw ogen is Heerenveen de schuldige?
    Alle partijen in deze soap zijn knettergek. Als gematigd Heerenveen supporter hoop ik alleen dat het 'greedy' bestuur een keertje genadeloos wordt afgestraft.
    “Everybody's got plans...until they get hit.” - Mike Tyson
    pi_55963115
    Woensdag dus de arbitragezaak...
    pi_55963277
    quote:
    Op vrijdag 11 januari 2008 23:26 schreef Hertog_Martin het volgende:
    Woensdag dus de arbitragezaak...
    Ik hoop dat we em verliezen ondanks dat we dan de 'verliezer' zijn. Persoonlijk zie ik die hele Alves liever niet komen. Straks winnen we en hebben we er een ongemotiveerde speler bij voor 18 mil, dan pas zit je met de gebakken Braziliaan.
    pi_55963449
    Het mooiste scenario zou zijn dat Heerenveen de arbitragezaak zou winnen.
    Alves weigerd om nog voor Heerenveen te voetballen, waardoor de rechter het contract ontbind, en de zaakwaarnemers de afkoopsom moeten betalen.
    pi_55963719
    quote:
    Op vrijdag 11 januari 2008 16:18 schreef Mutsaers__78 het volgende:
    De hamvraag is dus: waarom tekent Heerenveen het overschrijvingsformulier niet??
    Waarom zouden ze als ze nog geen rooie cent hebben ontvangen??? Verkoop jij je auto ook door eerst over te schrijven en dan pas je centen te beuren.. ???

Ik denk dat SCH hem echt niet houdt als ze centen haddne gezien en akkoord zijn gegaan . Maar AZ zoekt zo graag haar ongeluk op. Die man heeft binnen no time een arbeidsconflict in Alkmaar.
    pi_55963827
    quote:
    Op vrijdag 11 januari 2008 23:16 schreef Mugger het volgende:
    Het mooiste scenario en passend slot aan deze soap lijkt mij wanneer Alves morgen door Heerenveen voor een megabedrag aan een PL club verkocht wordt, waarna het getekende contract met AZ wel degelijk rechtsgeldig is, waardoor AZ de arbitragezaak wint, en Kuiper & Partners BV de verdiende miljoenen per direct naar de bankrekening van Dirk uit Alkmaar mogen overmaken. En dat AZ daarna gewoon zonder Alves met 0 – 3 wint in Heerenveen.
    Weet je wat het hele kutte is .

AZ maakt zich hie rvreselijk impopulair voor een een speler die de moeite niet waard is want binnen 3 weken wil hij alweer weg. Weg gegooid geld dus. Op het moment dat je de 18 miljon euro kid in huis hebt is hij de club en ben je alle controle kwijt over je club.
    pi_55964186
    quote:
    Op vrijdag 11 januari 2008 23:00 schreef patrickt37 het volgende:

[..]

@Fuckbuddy is geen velden of wegen te bespeuren.
    En ongeacht of Alves nu noch naar AZ gaat, "ik lul maar wat" moet een jaar boven zijn avatar staan.
    De voorwaarde was dat het vandaag bekend zou worden gemaakt.
    Nog 1 uur te gaan.
    Hij zou vandaag zelfs gepresenteerd worden.

Er is echter nog geen enkel schot in de zaak, want nadat Az met de bewijzen van de overeenkomst kwam, is Heerenveen net zo hard met een tegen-argument gekomen.

Voorlopig blijft het één groot schimmenspel.
    pi_55964273
    quote:
    Op zaterdag 12 januari 2008 00:13 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Hij zou vandaag zelfs gepresenteerd worden.

Er is echter nog geen enkel schot in de zaak, want nadat Az met de bewijzen van de overeenkomst kwam, is Heerenveen net zo hard met een tegen-argument gekomen.

Voorlopig blijft het één groot schimmenspel.
    Het maakt mij niet uit waar Alves is, maar ben wel benieuwd naar @fuckbuddy
    pi_55970438
    Artikelen uit de Telegraaf:
    quote:
    SPOEDARBITRAGE KNVB MOET EINDE MAKEN AAN TRIESTE TRANSFERSOAP AFONSO ALVES

Strijd om krabbel

ALKMAAR, zaterdag
    De handtekeningen bij AZ in het dossier Afonso Alves zijn legio. Ze staan er zwart op wit van vertegenwoordigers van AZ, van SC Heerenveen en van de Braziliaanse spits zelf. Omdat er één krabbel ontbreekt, is Alves ondergedoken, moeten Louis van Gaal en Gertjan Verbeek het komende weekeinde doen met respectievelijk Ari en Gerald Sibon in de spits en staan AZ en Heerenveen volgende week in Zeist tegenover elkaar voor een spoedarbitragezaak.

AZ pikt het namelijk niet dat Heerenveen weigert het overschrijvingsformulier te ondertekenen terwijl de club de afgesproken 18 miljoen euro naar het Friese Haagje wil overmaken. Vermoed wordt dat de Friezen samen met de zaakwaarnemer van Alves in Europa zijn gaan shoppen met het bod van AZ in de hand. En in Turkije bij Fenerbahçe zijn geslaagd voor 20 miljoen euro en dat bod de voorkeur geniet.

AZ-woordvoerder Klaas Wilting liep gisteren met een berg paperassen door het DSB Stadion. Daarin was te zien dat AZ 18 miljoen euro aan Heerenveen betaalt voor de Braziliaan, AZ de Friezen een bonus betaalt als de Alkmaarders zich kwalificeren voor de Champions League en Alves iets minder dan 900.000 euro tekengeld krijgt, waaraan beide clubs meebetalen. Daarbij bevindt zich eveneens een door Alves ondertekend spelerscontract, wat hem voor 4,5 jaar aan AZ verbindt en wat bevestigingen per sms over mondelinge afspraken tussen AZ en Heerenveen. „Alleen weigert Heerenveen het overschrijvingsformulier te ondertekenen, dat wij op 9 januari hebben opgestuurd. Hoewel we akkoord zijn over alle voorwaarden”, zegt Wilting, die het woord voert omdat de directie (Marcel Brands en Toon Gerbrands) als getuigen kunnen worden opgeroepen.

Overigens wordt AZ vertegenwoordigd door Eric Vilé, advocaat en ex-voorzitter van het sectiebestuur betaald voetbal. Pikant is dat de raadsheer eerder in de week bakzeil haalde bij de FIFA en niet kon voorkomen dat zijn cliënt Co Adriaanse 1,15 miljoen euro boete aan FC Porto moet betalen wegens contractbreuk.

Een korte reconstructie hoe het volgens AZ zover heeft kunnen komen.

Na het klappen van de transfer van Afonso Alves van Heerenveen naar AZ in de zomer van 2007 ontstaat zo veel irritatie tussen beide clubs, dat AZ-directeur Gerbrands persoonlijk naar Heerenveen reist om met de Friese directie, bestaande uit Henk Hoekstra en Yme Kuiper, de verhoudingen te normaliseren. Hij vertelt daarbij dat AZ in januari 2008 Alves alsnog wil kopen en krijgt de verzekering dat Heerenveen de Alkmaarders zal inlichten als er andere kapers op de kust komen.

In oktober 2007 krijgen Brands en Gerbrands een belletje uit Heerenveen dat Manchester City zich heeft gemeld voor de Braziliaanse topschutter. AZ komt direct in actie en legt een bod neer in het Abe Lenstra Stadion voor Alves. Eind november volgen stevige onderhandelingen en half december bereiken beide partijen een akkoord over een transfersom van 18 miljoen euro.

Op 23 december, een dag na Heerenveen-FC Twente en de avond na AZ-Roda JC, is Afonso Alves op bezoek in Alkmaar samen met zijn moeder, z’n broer en zaakwaarnemer en na een gesprek met onder meer trainer Louis van Gaal tekent de Braziliaan voor 4,5 jaar.

Over twee details moeten AZ en Heerenveen alsnog overeenstemming bereiken. Op 27 december volgt een akkoord tussen AZ en Heerenveen over een bonus voor de Friezen als AZ zich kwalificeert voor de Champions League. 4 januari 2008 stuurt Gerbrands een sms naar de Heerenveen-directeur Henk Hoekstra met daarin de afgesproken verdeling van het tekengeld voor Alves. Even later volgt per sms de bevestiging van de Fries.

9 januari 2008 stuurt AZ het overschrijvingsformulier van de KNVB met de handtekeningen van AZ en Alves naar Heerenveen om de transfer af te ronden. Heerenveen reageert niet en laat op 10 januari aan AZ weten problemen te hebben met de verdeling van het tekengeld, wat als opschortende voorwaarde was opgenomen in het originele contract.

Voor AZ reden om op 11 januari Vilé in de arm te nemen en spoedarbitrage aan te vragen bij de KNVB. Woensdag buigt de arbitragecommissie van de KNVB zich over bovenstaande argumenten van AZ en die van Heerenveen, genoemd in bijgaand kader.

Trouwens, AZ zoekt al een week tevergeefs contact met Alves zelf. Het laatste levensteken dat in Alkmaar van de Braziliaanse schutter is vernomen, is een sms op 4 januari aan directeur Marcel Brands: ’Arriveer op dinsdag, happy 2008’.

De arbitragecommissie moet woensdagavond half acht – AZ speelt trouwens een half uur later de inhaalwedstrijd op De Vijverberg tegen De Graafschap – besluiten voor wie de transfersoap daadwerkelijk een ’happy end’ krijgt.
    quote:
    HEERENVEEN: „GÉÉN DEAL; AZ OVERSCHREED DEADLINE”

door Mike Verweij

HEERENVEEN, zaterdag
    Heerenveen-directeur Yme Kuiper ziet de spoedarbitrage die AZ heeft aangespannen om Afonso Alves binnen te halen vol vertrouwen tegemoet. „Vorige week zaterdag meldde AZ in diverse media dat de transfer van Afonso verder weg was dan ooit, dat de kans van slagen nog maar twintig procent was. Nu zegt men in Alkmaar op basis van precies hetzelfde feitencomplex dat er wél een akkoord is. Vreemd toch?”

De Fries legt uit waarom Heerenveen geen handtekening zet onder het overschrijvingsformulier. „Omdat wij niet op de stoel van de rechter willen zitten. Als wij tekenen, kan er mogelijk een latere transfer van Afonso geblokkeerd worden en zitten wij met een terecht boze Alves. Wij doen geen onomkeerbare dingen. AZ kiest in mijn ogen dan ook de verkeerde route. Laat men eerst eens aantonen dat er een overeenstemming is met Alves.”

Kuiper: „Een tweede complicatie is dat er geen deal meer is tussen AZ en Heerenveen. We hebben een overeenkomst gehad, met de nadruk op gehad. Die is getekend op 30 december, vlak voor Heerenveen-Feyenoord. In het contract stond 5 januari als deadline en een aantal opschortende voorwaarden. Als daar niet aan werd voldaan, was er géén akkoord. Eén opschortende voorwaarde was, dat er schriftelijke overeenstemming moest komen tussen Heerenveen en Afonso over de ontbinding van zijn contract. Dat klinkt eenvoudig, maar was het niet, omdat Afonso bij een transfer een aandeel van vijf procent had in de winst die Heerenveen daarbij maakte. Dat percentage werd echter geclaimd door een andere partij (Alves’ oud-zaakwaarnemer, red.), die zei de rechten overgedragen te hebben gekregen van Afonso.”

Dat AZ nu schermt met een sms’je waarin Kuipers mededirectielid Henk Hoekstra zou aangeven dat er een akkoord was over de opschortende voorwaarden, noemt Kuiper sluw. „Ze hebben één bericht uit een hele reeks gehaald. Ik was op dat moment met Henk in Noorwegen. Op 4 januari, om 23.45 uur, een kwartier voor het verstrijken van de deadline, schreef Toon Gerbrands: ’We moeten wachten tot Alves en zijn zaakwaarnemers het definitieve contract bevestigen. Er zijn nieuwe voorwaarden gesteld.’ Volgens Heerenveen betekent dit dat er géén akkoord was tussen Alves, AZ en Heerenveen en dat AZ de deadline in het contract niét heeft gehaald.”
    quote:
    Alves zet trend

AMSTERDAM, zaterdag
    Waarom heeft FC Groningen Bruno Silva niet geschorst of een boete opgelegd vanwege werkweigering?
    En waarom heeft Ajax de verdediger niet laten weten dat bij nog één boycot van de training hij naar de transfer kan fluiten?

Maar beide clubs hielden zich koest en komt Afonso Alves de eer toe een heuse trend te hebben gezet. Want wanneer je als voetballer je zin niet krijgt, dan chanteer je gewoon de boel en komt het vanzelf goed.

Zo simpel is het.

Wat dat betreft, kan het geen kwaad als AZ na Heerenveen ook het kind van de rekening wordt. Gewoon een sms’je van Alves, dat hij bij nader inzien toch maar voor Fenerbahçe of zo heeft getekend. ’Happy 2008 and bye, bye!’

Want net als FC Groningen en Ajax lieten ook de Alkmaarders na een stakende voetballer te waarschuwen toen hij Heerenveen afgelopen zomer aan het uitroken was. De duidelijke boodschap aan Alves, dat als hij nog één keer niet bij de Friezen zou komen opdagen de transfer naar Alkmaar van de baan was. Omdat ze in Noord-Holland nu eenmaal niet van onfatsoenlijke spelers houden.

Dan nog iets. Heeft er nooit iemand bij AZ bij stilgestaan, dat als Alves & co in staat zijn om Heerenveen dit te flikken, het scenario ook moeiteloos op de Alkmaarders kan worden toegepast?

Laten we maar eerlijk zijn, Alves kiest voor AZ bij gebrek aan beter. Tenslotte was de Braziliaan begin november al kogelrond met Manchester City. Een transfersom van 20 miljoen euro, betaling van alle bonussen en nog veel meer. Voor de Thaise eigenaar van Manchester City, Thaksin Shinawatra, was het allemaal geen probleem.

Maar wie slecht doet, slecht ontmoet. Dus ook Alves. Die in die periode de pech had, dat Engeland zich niet wist te plaatsen voor EURO 2008, waardoor in het voetbalmaffe land de discussie losbarstte over de uitholling van het nationale elftal door de toenemende stroom aan buitenlanders.

Was met PSV’er Alex nog de hand gelicht, voor Alves besloot de Engelse voetbalbond de deur weer dicht te gooien. Een maand na het akkoord in Amsterdam moest Manchester City daarom laten weten dat de benodigde papieren voor de Braziliaan niet loskwamen en de transfer van de baan was.

Zo werd AZ weer een optie.

Zelden een transfer meegemaakt waarin zo respectloos met elkaar werd omgegaan. Alves en AZ die in augustus zonder medeweten van Heerenveen een principeakkoord bereiken, Alves die vervolgens bij de Friezen trainingen en wedstrijden gaat boycotten, dan buiten AZ om een akkoord bereikt met Manchester City, maar weer voor AZ kiest als Manchester City bij de Engelse autoriteiten bakzeil haalt, waarna AZ Heerenveen voor de arbitragecommissie sleept en Alves plotseling aan Heerenveen vraagt om het overschrijvingsformulier niet te ondertekenen.

Wat zou het toch lekker zijn als de affaire-Alves straks alleen maar verliezers kent. Verliezers die er allemaal om gevraagd hebben.
    pi_55970472
    Rare conclusie van de Telegraf, waarom heeft iedereen er om gevraagd verliezer te zijn???
    pi_55970862
    Ben wel benieuwd wat er nou gebeurd als Heerenveen dus die zaak wint. Zolang Alves geen werkvergunning krijgt kan hij (nog) niet naar Engeland. Andere clubs zijn er niet die interesse tonen. Als Heerenveen de zaak wint zie ik Alves niet alsnog naar AZ verhuizen na verdere gesprekken.

Lijkt mij niet dat je kan doen alsof je neus bloed en er niets is voorgevallen. Alves blijft dan, hopende dat de relatie tussen Alves/Heerenveen nog in orde is. Echter bij een volgende transferperiode zullen sommige clubs naar aanleiding van dit hele verhaal zich wel twee keer achter de oren krabben voordat zij de aankoop van AA overwegen.
    pi_55971185
    'Alves en Middlesbrough hadden al akkoord'
    Gepubliceerd op 12-01-08 om 12:42 door Nick Velten

Volgens The Independent was er tussen Afonso Alves en Middlesbrough een akkoord voor een overgang en zou er een bedrag van twintig miljoen euro betaald worden voor Alves, die zelfs al naar Engeland reisde om zijn handtekening te zetten.

AZ geeft echter aan een handtekening op papier te hebben staan wat betekend dat de Braziliaan naar Alkmaar moet vertrekken. Aanstaande woensdag zal de zaak bij de arbritagecommissie voorkomen.

Middlesbrough zelf verwacht dat Afonso Alves gewoon naar Engeland zal verkassen. Mocht het niet het geval zijn dan heeft de club nog een andere speler op het oog. Het lijkt er echter op dat AZ de 26-jarige voetballer niet zal binnenhalen en hij dus naar het buitenland zal vertrekken. De soap is nog niet voorbij...
    pi_55971325
    Haha Alves lijkt wel een timeshare huisje aan de Spaanse costa.
    Iedereen moet het delen en niemand kan er echt gebruik van maken.
    A.F.C. Ajax - Piet de Visser
    pi_55971377
    Straks heeft die domme lul gewoon bij 2 clubs getekend. Kun je helemaal lachen!
    pi_55971438
    Voor hoeveel is Alves destijds gekocht door Heerenveen overigens en waar vandaan geplukt?
    pi_55971510
    Naast Alves is nu ook Fuckbuddy verdwenen?
    pi_55971539
    quote:
    Op zaterdag 12 januari 2008 13:20 schreef dagizmo het volgende:
    Naast Alves is nu ook Fuckbuddy verdwenen?
    Waar is onze #1 insider ja?
    pi_55971596
    quote:
    Op zaterdag 12 januari 2008 13:18 schreef Flawless2006 het volgende:
    Voor hoeveel is Alves destijds gekocht door Heerenveen overigens en waar vandaan geplukt?
    4,5 miljoen van Malmö FF, Zweden.

Toen heerenveen hem gekocht heeft daar, waren toen ook allemaal perikelen rondom de transfer.
    AA had getekend bij heerenveen, maar de zaakwaarnemers hebben toen er ook voor gezorgd dat Heerenveen een half jaar heeft lopen touw trekken om hem.

AA kent tot nu toe volgens mij alleen maar problemen rondom transfers.
    pi_55971630
    quote:
    Op zaterdag 12 januari 2008 13:22 schreef Cyberia18 het volgende:

[..]

Waar is onze #1 insider ja?
    Volgens mij spoedoverleg met Van Gaal, over hoe hij het beste nu zich kan presenteren op Fok. Er is geen betere mediatrainer dan Van Gaal
      zaterdag 12 januari 2008 @ 13:29:54 #296
    55709 Stereotomy
    pi_55971714
    Fuckbuddy is gewoon leuk.

Ik denk dat behalve de doelpunten niemand voorstander bij AZ is geweest voor Alves, en dat deze soap wel bijna verwacht werd. Ik kan me dan eigenlijk haast ook niet voorstellen dat de trots van Van Gaal Alves nu nog wil, of denkt hij soms door te zeggen dat hij slim is en Alves dom, dat Alves dan weer bij zinnen komt?

Van mij part loopt de soap voor SCH en AZ schadevrij af, vertrekt Alves naar Timboektoe waar hij zijn scheenbeen op 3 plaatsen breekt en nooit meer kan voetballen. En als het echt zo is dat hij onder (bedreigende) invloed van malafide zaakwaarnemers handelt, dan mogen in plaats daarvan die zaakwaarnemers hun poten breken, respectloze honden.
    pi_55971750
    Lijkt me de enige juiste conclusie stereotomy
    pi_55971862
    Ik zie Alves en van Gaal eigenlijk ook niet echt samengaan, hoe heet die braziliaanse speler ook alweer bij Barcelona die hij aan de kant zette?
    pi_55976108
    quote:
    Op zaterdag 12 januari 2008 13:36 schreef Flawless2006 het volgende:
    Ik zie Alves en van Gaal eigenlijk ook niet echt samengaan, hoe heet die braziliaanse speler ook alweer bij Barcelona die hij aan de kant zette?
    Rivaldo.
    pi_55977341
    'Afonso Alves was in Teesside yesterday to try and complete his £14m deal to join Middlesbrough - but a serious hitch to the transfer has emerged back in the Netherlands,' reports The Independent.

'AZ Alkmaar, the Eredivisie club which thought it had signed Alves from Heerenveen, yesterday requested a "speed trial" with the Dutch Football Association. The hearing is scheduled for 7.30pm next Wednesday with AZ claiming they have a transfer agreement signed by Alves and them - although, perhaps crucially, not by Heerenveen.'

For the record, The Indy believes the deal could still go through, but says Boro are looking at back-up strikers just in case it all goes wrong.

http://www.football365.com/story/0,17033,8671_3041562,00.html
    pi_55977509
    Alves gaat dus waarschijnlijk naar Boro. AZ en Heerenveen maken er nog een schijnproces van, maar AA knijpt er via de achterdeur tussen uit.
    Wat is het ook een rat eigenlijks. Hij beloofd AZ iets, maar probeert Heerenveen voor de kar te spannen nu hij een veel betere deal heeft weten te maken. Zowel AZ als Heerenveen worden gewoon door de sluwe vos genaaid.

Die hele spoedarbitrage zaak is een lachertje, want hij gaat er toch vandoor. En mocht (wat ik niet zie gebeuren wegens die ontbindende voorwaarde) AZ gelijk krijgen en dus AA op contract hebben, dan komt ie daar gewoon niet opdagen, want hij wil naar Boro.

De 9-0 tegen Heracles was een Alves-show, maar deze transferperiode is een nog grotere Alves-show.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')