Tot nu toe heeft Alves 3 interlands achter zijn naam.quote:Afonso Alves Martins Jr (Belo Horizonte, 30 januari 1981) is een Braziliaanse voetballer. Hij is de topscorer van de Eredivisie 2006/2007. Afonso Alves, zoals zijn voetbalnaam luidt, staat momenteel onder contract bij het Friese sc Heerenveen.
De Braziliaan begon zijn carričre bij Atlético Mineiro uit zijn vaderland Braziliė. In 2002 maakte de aanvaller de overstap naar de Zweedse Allsvenskan en speelde hij tot de zomer van 2006 bij de clubs Örgryte IS en Malmö FF. Bij de Zweedse topclub Malmö, waarvoor hij actief was in de periode 2004-2005, vormde hij lang het spitsenduo met Markus Rosenberg. Tijdens zijn debuutseizoen in de Zweedse havenstad veroverde Alves de nationale titel. Hij werd in de seizoenen 2004 en 2005 tweede in het topschutterklassement. In juli 2006 werd de spits voor 4,5 miljoen euro overgenomen en staat hij daardoor te boek als de duurste aankoop aller tijden van sc Heerenveen.
Op zaterdag 10 januari 2007 verbrak Alves het clubrecord van Jon Dahl Tomasson en Anthony Lurling
door tegen PSV zijn 19e seizoenstreffer (na 21 wedstrijden) aan te tekenen. Om uiteindelijk in de laatste wedstrijd van het seizoen tegen Feyenoord dankzij vier treffers op een seizoenstotaal van maar liefst 34 doelpunten uit te komen. Hiermee staat Alves op een gedeelde zesde plaats van de doelpuntenmakers in de eredivisie aller tijden.
Op donderdag 17 mei 2007 heeft hij een uitnodiging van de Braziliaanse bondscoach Dunga ontvangen voor de Seleēao, voor de oefencampagne van Braziliė tegen Engeland en Turkije ter voorbereiding op de Copa America.
Alves heeft zijn eigen fanlied (op de melodie van You are my sunshine):
You are my Alves, Afonso Alves
You make me happy, when skies are grey
When it's boring, you just keep scoring
O, please don't take, my Alves away
Denk je of hoop je dat?quote:Op zondag 5 augustus 2007 19:15 schreef Heerlijkheid het volgende:
Ik denk trouwens dat ie bij dat ongeluk is overleden en daarom niet is teruggekomen. Maar ik kan er naast zitten.
Een overstap naar Oekraine/Rusland hoeft niet het einde van je carriere te betekenen hoor.quote:Op zondag 5 augustus 2007 19:15 schreef Heerlijkheid het volgende:
Lijkt me heel raar dat een voetballer die eerst naar Heerenveen (daar ga je niet heen voor je plezier, wel voor je ontwikkeling) gaat, vervolgens voor het grote geld naar Rusland vertrekt. Daar kan 'ie misschien wel cashen, maar het betekent ook meteen het einde van je carričre. Als je net bij de Braziliaanse ploeg bent aanbeland, is het verstandiger om wat anders te doen.
Ik denk trouwens dat ie bij dat ongeluk is overleden en daarom niet is teruggekomen. Maar ik kan er naast zitten.
Maar het is enkel financieel een stap vooruit en sportieve stilstand.quote:Op zondag 5 augustus 2007 20:29 schreef sjimz het volgende:
[..]
Een overstap naar Oekraine/Rusland hoeft niet het einde van je carriere te betekenen hoor.
Kijk maar naar Elano, Olic, Aghahowa en Matuzalem.
Ik schat de ploeg Lokomotiv Moskou wel degelijk hoger in dan de ploeg Heerenveen, maar het is geen europese topclub.quote:Op zondag 5 augustus 2007 22:31 schreef Grulez het volgende:
[..]
Maar het is enkel financieel een stap vooruit.
Dat wel, maar de competitie lijjkt me niet veel beter en je raakt behoorlijk uit beeld.quote:Op zondag 5 augustus 2007 22:32 schreef sjimz het volgende:
[..]
Ik schat de ploeg Lokomotiv Moskou wel degelijk hoger in dan de ploeg Heerenveen, maar het is geen europese topclub.
Je hebt met CSKA moskou, Zenit, Spartak Moskou en Lokomotiv 4 goede ploegen.quote:Op zondag 5 augustus 2007 22:34 schreef Grulez het volgende:
[..]
Dat wel, maar de competitie lijjkt me niet veel beter en je raakt behoorlijk uit beeld.
http://www1.omropfryslan.nl/Mear_Nijs_41256.aspxquote:Alves poerrazend op Almeida
Hearrenfean-spits Afonso Alves wol juridyske stappen nimme tsjin Paulo Almeida, omdat dy him sneon yn in ferklearring oan de media foardie as syn saakwaarnimmer wylst er dat net is. "Almeida brūkt myn namme om der sels better fan te wurden", skriuwt Alves yn in ferklearring. "De man liicht, ik kin net oars sizze."
Alves hat syn akvokaten yn Europa al frege om juridyske stappen te nimmen tsjin Paulo Cesar Alves Almeida.
Alves meldt yn syn ferklearring dat hy de ōfrūne wike gewoan op fakānsje wie en dat der op dit stuit noch gjin nijs is oer in mooglike transfer nei in oare klub. Fierder wol hy de fans fan SC Hearrenfean betankje foar alle belangstelling en stipe.
Hjirūnder Alves syn ferklearring yn it Portugees en Ingelsk..
Omdat ik in friesland woon, en dus ook wel fries ken :p, hier een globale vertaling naar het Nederlandsquote:Alves poerrazend op Almeida
Hearrenfean-spits Afonso Alves wol juridyske stappen nimme tsjin Paulo Almeida, omdat dy him sneon yn in ferklearring oan de media foardie as syn saakwaarnimmer wylst er dat net is. "Almeida brūkt myn namme om der sels better fan te wurden", skriuwt Alves yn in ferklearring. "De man liicht, ik kin net oars sizze."
Alves hat syn akvokaten yn Europa al frege om juridyske stappen te nimmen tsjin Paulo Cesar Alves Almeida.
Alves meldt yn syn ferklearring dat hy de ōfrūne wike gewoan op fakānsje wie en dat der op dit stuit noch gjin nijs is oer in mooglike transfer nei in oare klub. Fierder wol hy de fans fan SC Hearrenfean betankje foar alle belangstelling en stipe.
Hjirūnder Alves syn ferklearring yn it Portugees en Ingelsk..
quote:'Afonso Alves onderweg naar Duitse topclub'
6/8/2007 8 :25
Met een weekje vertraging komt Afonso Alves weer naar Europa. Maar de Braziliaanse spits zou zich niet opmaken voor een rentree bij SC Heerenveen. Hem wacht een ontmoeting met een Duitse topclub.
Op zijn weblog spreekt Alves tegen dat er al sprake is van een transfer. 'Ik ben nog niet getransfereerd van SC Heerenveen. Ik ben met mijn familie op vakantie in Braziliė sinds de strijd om de Copa América.'
Het is zeer de vraag of Alves nog terugkeert in Friesland. Volgens Wagner Augusto, die de communicatie van Alves voor zijn rekening neemt, zijn er gesprekken geweest met een Duitse topclub. Om welke club het gaat wordt niet duidelijk.
In Braziliė wordt echter ook gesproken over FC Porto, Barcelona, Juventus en Lokomotiv Moskou als mogelijk nieuwe bestemming van de Braziliaanse international.
Alves liet afgelopen week SC Heerenveen wachten. De Braziliaanse spits had zich donderdag moeten melden na een verlengde vakantie vanwege de Copa América en een auto-ongeluk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |