quote:Alves op weg naar Engeland
Door EDDY VAN DER LEY MAARTEN WIJFFELS
HEERENVEEN - Als het aan Afonso Alves ligt, verruilt hij SC Heerenveen niet voor AZ, maar voor Manchester City.
,,De onderhandelingen bevinden zich in een afrondend stadium, meldde Alves manager Roberto Tiburcio gisteravond telefonisch. Meer wil de manager die ook de vertrouwensman van de hele familie Alves is, nog niet kwijt.
Deze curieuze mededeling volgt op quotes van Afonso Alves zelf, die gisteren verschenen in Braziliaanse en Engelse media. De spits werd aldus geciteerd: ,,Het is een droom om in Engeland te kunnen spelen, bij deze ambitieuze club. We hebben al langer contact met Manchester City en nu lijkt het dan eindelijk zover. Ik hoop nu ook mijn plaats in het Braziliaanse elftal veilig te kunnen stellen.
Of het ook daadwerkelijk tot een transfer naar City komt, is echter maar de vraag. Nog maar zes weken geleden liep een poging van Alves en zijn management om bij die club binnen te komen stuk op de Engelse voetbalwetgeving.
In die regels is vastgelegd dat een aan te trekken speler uit een niet-EU-land in de laatste twee jaar in 75 procent van de interlands van zijn geboorteland moet hebben gespeeld. Dat percentage haalt Alves niet.
Er zijn voorbeelden van spelers die desondanks Engeland binnen zijn gekomen. Zij claimden bij een speciale commissie met succes een uitzonderingspositie. Dat lukte onder anderen Salomon Kalou bij zijn transfer van Feyenoord naar Chelsea.
Heerenveen-directeur Yme Kuiper wilde gisteravond officieel niets kwijt over de nieuwe stand van zaken rond de spits. Hij bevestigde noch ontkende dat naast AZ ook Manchester City zich opnieuw voor Alves heeft gemeld.
Bij AZ tastte men zelfs helemaal in het duister. Afgelopen vrijdag nog leek Alves definitief voor 4,5 jaar te kunnen worden vastgelegd. AZ-directeur Marcel Brands had daar alle vertrouwen in, maar moest vrijdagavond laat zwaar teleurgesteld laten weten dat er na lang onderhandelen géén akkoord was.
Heerenveen en AZ waren er op een aantal details na wel uitgekomen, maar tussen Heerenveen en het kamp-Alves bleef er onduidelijkheid bestaan over financiële afspraken in het Friese contract van de Braziliaanse spits.
Alves zou een clausule hebben die hem voor een bepaald percentage laat meedelen bij een toekomstige transfer.
Heerenveen-directeur Kuiper wilde gisteravond ook niet bevestigen dat een financieel geschil een transfer van Alves naar AZ verspert. Hij zei alleen: ,,Het probleem ligt in mijn beleving niet bij de zaakwaarnemers van Alves. Waar dan wel? Daar kan ik nu niets over zeggen. Binnenkort geven we uitleg, als de zaak achter de rug is.
Alves zelf verblijft nog in Brazilië. Hij hoeft vandaag niet te verschijnen op de eerste training van Heerenveen in 2008. De clubleiding heeft zijn sterspeler laten weten dat hij zelfs deze hele week weg mag blijven, óók bij de uitwedstrijd van zondag tegen FC Utrecht.
,,Een bewuste keuze, zegt directeur Kuiper. ,,De vele geruchten brengen een boel rumoer met zich mee en daar is niemand in Heerenveen bij gebaat, ook Alves zelf niet. Stel dat het woensdag tot een doorbraak komt en hij is in Heerenveen, dan zou dat de wedstrijdvoorbereiding verstoren. En alles draait nu eenmaal om een goed resultaat.
Dat doe je niet als Manchester City lonkt.quote:Op maandag 7 januari 2008 18:48 schreef DANILXL het volgende:
ik zie hem nu weer sneller bij AZ tekenen dan een paar maanden terug
Ik snap alleen niet waarom Alves naar AZ zou willen. Gezien zijn leeftijd is het slimmer om gewoon naar City te gaan, ook voor het geld. Maar vooral voor het in de kijker spelen van zichzelf. Scoort ie bij City 30 doelpunten per seizoen, is ie iig zeker van een plaats in de selectie voor het wk.quote:Op maandag 7 januari 2008 18:57 schreef xFriendx het volgende:
Voor hemzelf geldt natuurlijk ook dat hij wat water bij de wijn kan doen en die 9 ton kan laten vervallen. Volgens mij zou de transfer dan rond moeten zijn.
Met zijn leeftijd kan hij ook weer niet zo heel veel switchen. Manchester City is nu afgevallen en blijft AZ over. Dan moet hij zelf gaan bedenken of hij die overstap het sportief en financieel het waard vind.
Of zou die blijven hopen op een transfer naar Spanje, Engeland of iets dergelijks? Als hij daar nu heen gaat kan hij er 4-5 jaar spelen en dan lekker chillen.
quote:AZ is nog steeds in onderhandeling over Afonso Alves. Dat maakte Marcel Brands maandagmiddag bekend tijdens een presentatie exclusief voor sponsoren. Zolang alle betrokken partijen nog voldoende perspectief zien, zullen de pogingen om tot een akkoord te komen niet worden gestaakt.
Van een ‘Plan B’ is geen sprake, zo liet de technisch directeur weten. “Het is Alves of niks.” Daarmee verwees Brands de berichten over de mogelijke komst van Mateja Kezman en Lasse Nilsson naar het rijk der fabelen.
Juist. Als ze hem uitlachen om Dingsdag zullen ze Opdam ook wel lachen vinden.quote:Op maandag 7 januari 2008 19:22 schreef Jnk18 het volgende:
Alves heeft ambitie, en de nederlandse competitie is niet echt aantrekkelijk voor een braziliaan die door zn landgenoten wordt uitgelachen dat ie bij Heerenveen speelt.
Opdam is prima! Beter dan Urbyquote:Op maandag 7 januari 2008 19:26 schreef Triptamine het volgende:
[..]
Juist. Als ze hem uitlachen om Dingsdag zullen ze Opdam ook wel lachen vinden.
quote:Op maandag 7 januari 2008 19:22 schreef Jnk18 het volgende:
Zou het ook raar vinden als Alves naar AZ gaat, leuke club maar niet veel meer dan Heerenveen.. en dan loopt AZ niet echt super dit seizoen, waarom zou je in godsnaam naar een club gaan waarvan je bijna zeker weet geen prijzen te halen, of laat ik het zo zeggen"voor Alves geen prijzen te halen vallen"?
quote:Als het aan Marcel Brands ligt haalt AZ dit seizoen nog zijn doelstelling. Ondanks de lage plaats op de ranglijst en de uitschakeling in zowel het bekertoernooi als de Uefa Cup, is er volgens de technisch directeur nog voldoende kans op een geslaagd seizoen.
Afgelopen september maakte de clubleiding haar doelstelling bekend: meestrijden om de prijzen. Dat is nog steeds mogelijk, stelt Brands halverwege het seizoen. “Het winnen van de play-offs beschouwen wij ook als een prijs”, liet hij op de nieuwjaarsreceptie weten.
De winnaar van de play-offs verdient een ticket voor de voorronde van de Champions League. AZ zal in de competitie in ieder geval bij de eerste vijf moeten eindigen, wil het hier kans op maken.
Das ¤ 16,082,478 en wat centen. Ligt dus 2 mil onder het bod van AZ en 2,9 mil onder dat van Manchester City. Maar ook hier heb je dat gezeur dan met die werkvergunning.quote:Op maandag 7 januari 2008 21:46 schreef Hertog_Martin het volgende:
MIDDLESBROUGH have made a £12million bid to nab Heerenveen goal machine Afonso Alves.
SunSport can reveal the Teessiders have met the Brazilian hitman’s get-out clause at the Dutch club but now it is a case of convincing the striker to come to the Riverside.
A source close to Alves said: “Middlesbrough have made an offer and the player and Heerenveen are studying it.
http://www.thesun.co.uk/s(...)ll/article534907.ece
Alles behalve een goede bron, maar the soap continues.
31 januari 2008 is de laatste dag...en dan is er een zomerstop...en ergens in augustus gaan we weer verderquote:Op maandag 7 januari 2008 22:32 schreef Mar0988 het volgende:
Wanneer komt er een einde aan dit soap......![]()
![]()
quote:Voor alle duidelijkheid: Scheringa kan grote transfers niet financieren met geld vanuit zijn eigen DSB-bank, dat staat de Nederlandse wetgeving niet toe. Scheringa: ,,AZ heeft zijn eigen middelen. Het blijkt ook geen probleem om bij een andere bank krediet te krijgen.’’
http://www.ad.nl/sport/vo(...)nscategory=topStoryB
Oftewel, hij leent 20 mil bij de ING om maar iets te noemen, dokt Alves daarmee en maakt vervolgens weer 20 mil over vanuit de DSB naar de ING.quote:
quote:
quote:AZ: Afonso Alves of niks
door Fuckbuddy
ALKMAAR - De slingers konden worden opgeborgen, want voorlopig was er nog geen spoor van Afonso Alves in Alkmaar. AZ dacht hem bij de eerste training van 2008 en aansluitende nieuwjaarsreceptie te kunnen presenteren, maar verkeert nog altijd in onzekerheid. „Eerst schatte ik de kans in op 80 procent. Later werd het 20 procent. Nu weet ik eigenlijk zelf niet meer waar ik aan toe ben”, maakte Marcel Brands de diffuse situatie duidelijk. „We zien wel af van plan B om een alternatief voor hem te halen. Want dan kom je toch in een mindere categorie terecht. En we hebben daar al vier spitsen van lopen, met alle respect. Het is nu voor ons Alves of niks. En dat moet nog deze week, want we hebben deze maand nog zeven wedstrijden.”
Het was in Alkmaar toch al een bizarre start van 2008. Aanwinst Moreno zat nog in Mexico met visumproblemen en wordt op zijn vroegst op 14 januari verwacht. De tweede aankoop Simon Poulsen was ziek geweest en trainde apart. Met zijn gemillimeterde kapsel en donkere ogen voedde hij de geruchten dat de Braziliaanse verlosser in Alkmaar was gearriveerd. Veel mensen dachten in de Deen Alves te herkennen. „Nou, als ik er evenveel goals inschiet als hij, ben ik dik tevreden”, zag de lookalike er zelf de humor wel van in. De nieuwe verhalen, dat Alves weer met Manchester City praat, zijn bij AZ niet bekend. Voorlopig is SC Heerenveen zo slim geweest hem een extra week vakantie te gunnen in Brazilië, waardoor Alves zondag ook niet van de partij is tegen FC Utrecht. „Ik heb geen enkele indicatie dat hij in de slag is met City”, zei Brands.
Voorzitter Dirk Scheringa heeft de hoop nog niet opgegeven, maar brandde nergens zijn vingers aan. Hij wilde wel duidelijk maken, waarom hij de investering van 18 miljoen euro verantwoord vindt. „Zonder dat ik dat bedrag daarmee bevestig. Iemand uit de buitencategorie vergt een bepaalde investering. Misschien is hij over twee jaar wel evenveel waard, als hij er twee keer 40 inschiet. En als we bij de eerste vijf eindigen, doen we mee in de play-offs en kun je nog in de Champions League komen. Dan gaat de begroting ook met tientallen miljoenen omhoog. En speel je op dat niveau, dan worden je spelers ook meer waard. De huidige waarde van deze groep schat ik op 110 miljoen. Het kan zodoende, dat Alves zo in feite gratis wordt. Alleen heb je daarvoor geen garantie. Dat noemen ze ondernemersrisico. Waarvan je moet bepalen of het verantwoord is. Maar het is dus een investering die zichzelf terug kan verdienen.”
De voorzitter-eigenaar benadrukte dat AZ een club was zonder schulden, die op een begroting van 32 miljoen winst maakt en dus extern makkelijk een lening kan afsluiten voor het aantrekken van Alves, zoals de regels voorschrijven. ,,Dat ging makkelijk. Wil je de top halen, dan merkt iedere topclub in Nederland dat dat enorme investeringen vraagt. Tientallen miljoenen, áls ze al komen. Het is eigenlijk al uniek dát zo’n speler naar Alkmaar wil komen. Daarmee doorbreek je gelijk een psychologische barrière. En het is een verhaal dat je qua imago best uit kunt leggen naar je supporters toe. Daar maak ik me geen zorgen over.”
Totaal 11 goals. waarvan 7 tegen heracles. Maar heeft veel wedstrijd gemist door schorsingen/blessures.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 11:14 schreef Catch22- het volgende:
die gozer heeft buiten de wedstrijd tegen Heracles toch maar 3x gescoord deze seizoenshelft?
En dat hij zo vaak afwezig was getuigt wel van een slechte mentaliteit.
Waarvan ie tegen Feyenoord pas 2e helft kwam en andere wedstrijd ging ie geloof ik met last van een blessure het veld af. Maar idd, het is nog niet zoals vorig seizoen.... mooie toen was ook dat bijna alle doelpunten mooi waren, meeste tegen heracles waren lelijke intikkers, tegen AZ bal die van paal terugkomt en intikken voor leeg doel (ok je moet er wel staan).quote:Op dinsdag 8 januari 2008 11:18 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Totaal 11 goals. waarvan 7 tegen heracles. Maar heeft veel wedstrijd gemist door schorsingen/blessures.
8 wedstrijden. / 11 doelpunten....
quote:We zien wel af van plan B om een alternatief voor hem te halen. Want dan kom je toch in een mindere categorie terecht. En we hebben daar al vier spitsen van lopen, met alle respect.
Ari zat blij als een kind interviewer te spelen met z'n microfoon, maar als ie idd wist wat er gezegd werd had ie niet zo'n big grin gehadquote:Op dinsdag 8 januari 2008 11:50 schreef Harmen1984 het volgende:
[..]
Hopen dat Ari en Pelle nog geen Nederlands kunnen lezen.
quote:'Man City en Fener bieden twintig miljoen voor Alves'
Afonso Alves lijkt niet van plan zijn carrière voort te zetten in Nederland. De Braziliaanse spits van SC Heerenveen heeft zijn zinnen gezet op een transfer naar Engeland of Turkije, zo meldt hij op zijn eigen website. Van AZ wordt met geen woord gerept.
Alves bevestigt dat zowel Manchester City als Fenerbahçe twintig miljoen voor hem over heeft. 'Ik heb de afgelopen dagen bij familie en vrienden in Belo Horizonte doorgebracht en keer op 7 januari terug naar Nederland. Ik hoop mijn transfer naar een van de geïnteresseerde clubs dan af te ronden.'
Alves denkt dat het voor zijn toekomst als international beter is te verkassen naar een club buiten Nederland. 'Ik wil mijn werk voortzetten en in beeld blijven bij bondscoach Dunga. Ik wil me opwerken tot basisspeler in de Braziliaanse nationale ploeg.'
De woorden van Alves, of het ontbreken van AZ als serieuze gegadigde in zijn commentaar, zullen in Alkmaar hard aankomen. AZ-voorzitter Dirk Scheringa had het maandag op de nieuwjaarsreceptie nog over een ingewikkelde situatie, maar zei dat zijn club het nog niet had opgegeven.
Onzin, Alves was rond met AZ. En nu heeft hij nooit gesproken met AZ??quote:
Serieus? Wat slecht dan, zeg.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 12:18 schreef MaxPower het volgende:
oh wacht, VI vertaalt even een berichtje op 'zijn' website van 2007..
Bij Fener en Man City zit meer geld dan bij ome Dirk hoor.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 12:19 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Onzin, Alves was rond met AZ. En nu heeft hij nooit gesproken met AZ??
of 7 wedstrijden/4 goalsquote:Op dinsdag 8 januari 2008 11:18 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Totaal 11 goals. waarvan 7 tegen heracles. Maar heeft veel wedstrijd gemist door schorsingen/blessures.
8 wedstrijden. / 11 doelpunten....
Niet meer mee bezig houden tot het echt 110% bevestigd is allemaal... tijdverspillingquote:Op dinsdag 8 januari 2008 12:26 schreef fuckbuddy het volgende:
Sja wat moet je hier dan nog mee?!
dan geeft AZ gewoon nieuwe aandelen uit ter waarde van 18 miljoen en die koopt Scheringa dan. En dan zit het geld alsnog in de club.quote:
Het zou zo maar kunnen, kan ook dat wel met Alves kampioen worden...quote:Op dinsdag 8 januari 2008 12:29 schreef PyTh het volgende:
Heb een beetje het idee dat als deze transfer afketst en AZ de play offs niet wint van Gaal zomaar eens zou kunnen opstappen aan het einde van het seizoen.
Zal er sterk vanaf hangen hoe de huidige spitsen van AZ dit oppakken. Natuurlijk spreken die geen woord Nederland of alleen 'hoi' en 'doei', maar die snappen natuurlijk ook wel dat met de huidige uitspraken over Alves (Alves laatste hoop, met hem hadden we ruim bovenaan gestaan, het is Alves of niets etc etc) dit ook meteen betekent dat zij ondermaats hebben gepresteerd.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 12:29 schreef PyTh het volgende:
Heb een beetje het idee dat als deze transfer afketst en AZ de play offs niet wint van Gaal zomaar eens zou kunnen opstappen aan het einde van het seizoen.
JIj hebt verder geen informatie meer gekregen van je bron? Ik zou het wel begrijpen als az supporter, dat je dan genaaid zou voelen..quote:Op dinsdag 8 januari 2008 14:34 schreef fuckbuddy het volgende:
Eerst maar eens zien waar Alves heen gaat... daarna mogen we pas concluderen hoe en wat.
Feit is wel dat als het niet lukt ik me behoorlijk genaaid voel. Misschien wel net zoals de Ajax fans zich voelde na een "grote naam" toen Sneijder was verpatst en er niets kwam.
Een Koevermans verpatsen en niet de grote jangen binnenhalen was al fout één, nu hadden ze een herkansing en schijnt het er toch slecht uit te zien...
MAAR zet meteen een kanttekening bij Alves en zijn homey's die europa inrennen met de prijs van AZ. Als je interesse hebt, dan ga je. Heb je geen interesse zeg dan:" Fuck off Dirk" en zoek een andere club.
Vooralsnog Pellè die er 15 gaat maken dit seizoen venom!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |