Waarom wil je prijzen winnen? Om de beste te zijn of om het respect van anderen voor jouw prestaties af te dwingen? Wat heb je er aan om de beste te zijn als iedereen schijt aan je heeft?quote:Op donderdag 3 januari 2008 18:59 schreef MaxPower het volgende:
Respect? Volgens mij wil Dirk een prijs kopen. Ook dat is niet te koop trouwens.
Gewaagde voorspelling.quote:Op donderdag 3 januari 2008 19:03 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Hij gaat nog wel weg tijdens deze transferperiode.
TT aangepast op verzoek van TSquote:Op donderdag 3 januari 2008 19:03 schreef SCH het volgende:
Ik had de TT Aztie er maar niet teveel maakt in gedachten
Weinig nieuws dus..quote:03/01 (16:53) – Bijna niets kan een transfer van Afonso Alves naar AZ nog tegenhouden. De details worden op dit moment besproken en uitgewerkt en de kans is groot dat de overgang nog voor het weekeinde wereldkundig wordt gemaakt.
nieuws De transfersom is geen probleem meer. AZ is bereid de prijs te betalen die sc Heerenveen wil hebben. In andere woorden: de clubs zijn er wel uit. Omdat ook Alves er geen geheim van maakt dat hij graag naar Alkmaar wil en afgelopen zomer al akkoord was met AZ hoeft ook dat geen levensgroot probleem te zijn. Welingelichte bronnen binnen de club uit Alkmaar verwachten dat de overgang voor het weekeinde een feit is.
Wat de exacte hoogte van de transfersom is, is ons niet bekend. Wat er nog precies moet gebeuren om de transfer af te ronden, is ook enigszins vaag. Op AZ-sites circuleert het verhaal dat Alves al medisch gekeurd is, maar volgens onze informatie is de speler niet eens in Nederland. Hij zit voor een korte vakantie in Zweden of Zuid-Amerika. Wellicht dat de jakhalzen rondom de speler nog proberen hun eigen financiële toekomst veilig te stellen over de rug van Alves? Hoe het ook zij... Betrokkenen denken niet dat de laatste details nog grote problemen gaan opleveren.
Via de mail vroeg een aantal mensen waarom we zo lang wachtten met het plaatsen van het VI-bericht. De reden was vrij simpel: wij hadden andere informatie en die bleek achteraf (gelukkig) betrouwbaar. We hebben het VI-bericht zelfs helemaal niet geplaatst, wel een bericht dat daar wat inhoud betreft haaks op stond. De transfer was en is (!) nog niet helemaal afgerond. De kans dat Alves op 19 januari in het Abe Lenstra Stadion aantreedt in het AZ-shirt wordt echter met het uur groter.
Bedankt, die komt de 19e op een behangrolquote:Op donderdag 3 januari 2008 19:15 schreef sjimz het volgende:
Alves Zakkenvuller
mijn matigste tvp in tijden![]()
Ik denk dat je daar op zo'n moment even schijt aan hebt...quote:Op donderdag 3 januari 2008 19:02 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
Waarom wil je prijzen winnen? Om de beste te zijn of om het respect van anderen voor jouw prestaties af te dwingen? Wat heb je er aan om de beste te zijn als iedereen schijt aan je heeft?
SCHijt dan welteverstaanquote:Op donderdag 3 januari 2008 19:25 schreef The_Verve het volgende:
[..]
Ik denk dat je daar op zo'n moment even schijt aan hebt...
Dat zal... We zitten hier echter op een forum waar je over dat soort zaken discusseert. Op zo'n moment mag die dan best hebben gewonnen, maar ik heb daar nul respect voor..quote:Op donderdag 3 januari 2008 19:25 schreef The_Verve het volgende:
[..]
Ik denk dat je daar op zo'n moment even schijt aan hebt...
Waarom dan? Omdat het bij elkaar gekocht is?quote:Op donderdag 3 januari 2008 19:35 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
Dat zal... We zitten hier echter op een forum waar je over dat soort zaken discusseert. Op zo'n moment mag die dan best hebben gewonnen, maar ik heb daar nul respect voor..
Ik zie het probleem niet zo dat Alves in Nederland blijft. Veel mensen zien het als het sterker maken van de concurrentie. Is natuurlijk ook wel zo, maar aan de andere kant houdt het je competitie wel sterk. En dat is voor alle clubs goed.quote:Op donderdag 3 januari 2008 19:35 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
Als DSB denkt dat ze met Alves succes kunnen kopen, moeten ze 'm vooral halen.. En als Alves graag Alv¤$ wil zijn, moet 'ie dat vooral ook niet laten.. Wil die echter echt wat gaan bereiken, zou ik als ik hem was lekker met SC Heerenveen de CL-play-offs halen en gaan voor die Europese (sub-)topper (die overigens ook best deze winterstop al kan komen)
Onder andere, net zoals de handelswijze, presentatie van de club, etc. Echter is dat een discussie over AZ die ik reeds enkele malen in andere (AZ-gerelateerde) topics heb gevoerd. Lijkt me hier niet echt de plaats voor en bovendien zou dat slechts een herhaling van zetten worden.quote:Op donderdag 3 januari 2008 19:41 schreef The_Verve het volgende:
[..]
Waarom dan? Omdat het bij elkaar gekocht is?
Hoewel ik hem liever naar het buitenland zie vertrekken indien daar hetzelfde geboden wordt (concurrentie versterken kun je mijns inziens beter niet doen), kan ik me er heus wel in vinden wanneer hij uiteindelijk naar AZ vertrekt. Misschien dat AZ met Alves inderdaad wel een stapje hogerop maakt en vooral in Europa goed presteert, waar uiteindelijk SC Heerenveen ook weer van profiteert. En met die 18 miljoen waarover men nu spreekt kan SC Heerenveen héél veel, dat is het punt niet.quote:[..]
Ik zie het probleem niet zo dat Alves in Nederland blijft. Veel mensen zien het als het sterker maken van de concurrentie. Is natuurlijk ook wel zo, maar aan de andere kant houdt het je competitie wel sterk. En dat is voor alle clubs goed.
Andere optie is om Alves te verkopen aan een Sparta Praag of Werder Bremen zodat 1 van die ploegen ons er volgend jaar weer uit kan kegelen in een voorronde UEFA Cup of CL. Daarnaast zal een Werder Bremen die 18 miljoen ook niet zo hard missen, dus bankroet gaan ze toch niet.quote:Op donderdag 3 januari 2008 19:56 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
Onder andere, net zoals de handelswijze, presentatie van de club, etc. Echter is dat een discussie over AZ die ik reeds enkele malen in andere (AZ-gerelateerde) topics heb gevoerd. Lijkt me hier niet echt de plaats voor en bovendien zou dat slechts een herhaling van zetten worden.
[..]
Hoewel ik hem liever naar het buitenland zie vertrekken indien daar hetzelfde geboden wordt (concurrentie versterken kun je mijns inziens beter niet doen), kan ik me er heus wel in vinden wanneer hij uiteindelijk naar AZ vertrekt. Misschien dat AZ met Alves inderdaad wel een stapje hogerop maakt en vooral in Europa goed presteert, waar uiteindelijk SC Heerenveen ook weer van profiteert. En met die 18 miljoen waarover men nu spreekt kan SC Heerenveen héél veel, dat is het punt niet.
Ik vraag me echter af waarom Alves niet wacht op die Europese (sub-)topper (en dat is AZ bij lange na (nog) niet), waar hij én veel geld kan verdienen én in sportief opzicht kan presteren. Want met alle respect, de Nederlandse competitie stelt tov de Duitse, Engelse, Franse, Italiaanse en Spaanse competities (en dan vergeet ik er vast nog een paar) weinig voor.
Spijker op de kop.quote:Zou Louis van Gaal nog een fles champagne koud hebben staan? Een transfer van Afonso Alves naar AZ is immers dichterbij dan ooit. Al maanden dringt Van Gaal bij de clubleiding aan op de komst van de Braziliaanse goaltjesdief en eindelijk lijkt hij zijn zin te krijgen. Hoewel enigszins verlaat geen lullig kerstcadeau van Dirk Scheringa, maar doet de voorzitter er verstandig aan achttien miljoen euro te spenderen aan een spits wiens gemoedstoestand net zo veranderlijk is als het weer? En: heeft Alves eigenlijk wel zoveel te zoeken in Alkmaar?
De tragikomische soap rond Alves zorgde het voorbije jaar voor veel ophef. Afgelopen zomer verlieten AZ en SC Heerenveen in een ruziesfeer de onderhandelingstafel. Een zeker lijkende deal ketste, vooral tot frustratie van Van Gaal, af op twee miljoen euro. Een teleurstellende eerste competitiehelft later lijkt Scheringa alsnog bereid een voor eredivisiebegrippen astronomisch bedrag neer te leggen.
Dat AZ een stuk sterker wordt als de transfer doorgaat, staat buiten kijf. Geen spits ter wereld was het voorbije voetbaljaar zo productief als Alves. Met hem koop je goals, en als AZ ergens behoefte aan heeft is het wel een afmaker. Natúúrlijk krijgt de voetballiefhebber rode koontjes bij de gedachte aan het aanvalskoppel Dembélé-Alves. Het voetballende vermogen van spelers als Maarten Martens, Simon Cziommer en de nieuwgehaalde Simon Poulsen gekoppeld aan het killer-instinct van Alves maakt van AZ zomaar weer een serieuze titelkandidaat.
Maar wat als succes uitblijft en de Alkmaarders komend seizoen met scheve gezichten op bezoek moeten bij pakweg Dnjepr Dnjepropetrovsk? Is Alves dan nog steeds de gemotiveerde goalgetter die er alles aan wil doen AZ uit het dal te helpen? Hij is 26 jaar, in de bloei van zijn carrière en spits van het Braziliaanse elftal. Voor een Goddelijke Kanarie is een overstap van Friesland naar de kaasstad nou niet echt een spectaculaire. Alves moet zich gek gelachen hebben tijdens zijn one man show in Almelo, toen de Heracles-verdediging keer op keer haar onkunde toonde. Ziet de spits zelf niet in dat hij klaar is voor de échte top?
Want echte top, dat is AZ nog niet. Scheringa sloeg wat dat betreft onlangs de spijker op z’n kop. “Afonso Alves is eigenlijk een grote stap te ver,” zei de preses maandag in De Telegraaf. “Wij moeten toe naar de situatie, dat we hem zelf ontdekken op 18-jarige leeftijd.” Zijn club is een topclub in opbouw die stap voor stap wil groeien. Een speler kopen voor achttien miljoen euro past niet in dat patroon. Daarbij komt dat Alves’ huidige werkgever als betaald voetbalorganisatie helemaal niet zoveel kleiner is. Het verschil tussen AZ en SC Heerenveen zit ‘m niet eens zozeer in Alves zelf. Zonder een klasbak als hij is AZ niet veel meer dan een subtopper, mét hem titelkandidaat. Maar in Heerenveen durft men nog niet aan een plek bij de eerste drie te denken. Ten onrechte. Met een ontketende Michael Bradley en gewaardeerde krachten als Danijel Pranjic en Gerald Sibon om zich heen zou Alves de Friezen minimaal een Champions League-plek kunnen bezorgen.
Ook zal Scheringa zijn vraagtekens zetten bij de persoon Alves. Een modelprof haalt hij immers niet in huis. Zodra de doelpuntenmachine op gang komt, ziet Alves zichzelf in gedachten alweer op een hoger podium schitteren. Hij zal zich gek laten maken door obscure zaakwaarnemers, de geur van Zuid-Europese roem en euro’s willen opsnuiven. Hoe moet Alves aan Kaká en Ronaldinho uitleggen dat hij in de polder voetbalt?
Hoewel Alves voor Van Gaal een schot in de roos zal lijken, zijn de twijfels van Scheringa meer dan terecht. Alves heeft zijn langste tijd in de eredivisie gehad. Op het moment dat hij dat zelf gaat inzien, is een volgende rel geboren. AZ doet er beter aan vast te houden aan zijn filosofie en een goedkopere spits te halen. En Alves? Ronald Koeman schijnt voor zijn Valencia nog een spits te zoeken. Al heeft hij wel bewezen lak te hebben aan reputaties, dus de grillige soapster Alves kan zich maar beter inhouden..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |