quote:Rode kaart kost Alves vier competitieduels
12 november 2007
Afonso Alves accepteert de straf van vijf wedstrijden schorsing waarvan één voorwaardelijk voor de rode kaart die hij zondag in de uitwedstrijd tegen Vitesse kreeg. Alves maakte in het uitduel met Vitesse een slaande beweging naar Van der Schaaf. Scheidsrechter Kevin Blom trok op aanraden van assistent-scheidsrechter Simons direct rood. Alves mist hierdoor de thuisduels van Heerenveen tegen De Graafschap en FC Groningen en de uitduels tegen NEC en NAC Breda. Verbeek kan pas op zaterdag 22 december, als Heerenveen thuis aantreedt tegen FC Twente, weer beschikken over de Braziliaan.
.
quote:HEERENVEEN - Afonso Alves speelt niet met Brazilie tegen Peru en Uruguay. De spits van Heerenveen hield zondag aan het partijtje schoppen en slaan met Vitesse-speler Remco van der Schaaf een blessure aan een achillespees over, die er toe leidde dat hij zich bij bondscoach Dunga afmeldde voor de komende twee interlands. Alves is niettemin wel naar zijn geboorteland afgereisd.
Trainer Gertjan Verbeek en het bestuur zijn stomverbaasd. ,,Dêr ha wy noch neat fan heard'', aldus Heerenveen-directeur Yme Kuiper. ,,As hy echt net spylje kin, hie hy better hjir bliuwe kind om behannele te wurden.''
Door zijn schorsing van vier duels mist de topschutter de wedstrijden tegen De Graafschap, NEC, Groningen en NAC. Omdat de kans groot is dat Alves in de winterstop zijn gedroomde transfer krijgt, resten hem in december nog drie duels in het shirt van Heerenveen: tegen Twente, Roda en Feyenoord.
quote:Je hebt rust nodig om te presteren. Je voelt je in Heerenveen thuis en de bondscoach selecteert je toch wel, ook al speel je bij een kleine club Nederland. Dan kun je toch net zo goed hier blijven?
Blijven? Haha, ben je gek?
Hoe groot is de kans dat jij hier na de winterstop nog bent?
Vraag dat maar aan de voorzitter.
Die heeft Heerenveen niet meer.
Aan de directie dan.
Heb je dat niet zelf al gedaan?
Heerenveen houdt me aan mijn contract. Het is dus niet zo dat ik de clubs voor het uitkiezen heb.
Je kon toch naar AZ?
Ik ben daar niet naar toe gegaan en dat ligt aan hun voorzitter. Als ze me zo graag wilden hebben, hadden ze moeten betalen wat Heerenveen vroeg. Wat heb ik aan een club die zegt: ik ben geïnteresseerd? Er zijn zoveel clubs geïnteresseerd. Voor interesse koop ik niks. Interesse alleen is niet genoeg, want dan blijft het bij praten.
En daar houd jij niet zo van hè?
Nee, van te veel praten krijg je dorst.
Eigenlijk ongelooflijk dat je hier nog speelt.
Ach ja, maar dat is in het verleden vaker gebeurd. Er zijn meer grote spelers die een tijdje bij Heerenveen hebben gespeeld voordat ze naar een grotere club konden.
Is het frustrerend dat er maar geen club komt die het bedrag betaalt dat Heerenveen wil hebben?
Natuurlijk. Maar er zal toch wel een keer iemand komen die het gewenste bedrag voor me betaalt?
En natuurlijk voor de liefhebbers...quote:Elano bevestigt interesse City in Alves
Datum: 13-nov-2007 21:10
De Braziliaanse middenvelder Elano heeft dinsdag voor de Braziliaanse TV bevestigd dat Manchester City interesse heeft in Afonso Alves. "Ik heb met trainer Sven-Göran Eriksson over hem gepraat. Alves schijnt een probleem met zijn paspoort te hebben, maar ik hoop dat hij naar Engeland komt", aldus de middenvelder van Man City.
Op 1 november berichtte De Telegraaf dat de Engelsen een principe-akkoord hadden bereikt over de spits. Alves zou naar verluidt twintig miljoen euro moeten kosten.
Ja, hoop ik ook, hoe eerder wij hem wegsturen, hoe beter voor Heerenveen zijn spelers!quote:Op woensdag 14 november 2007 14:12 schreef rubbereend het volgende:
nou die gaat dus wel voor de hoofdprijs weg in de winter
Net of je zonder Afonso meer kans op succes hebtquote:Op woensdag 14 november 2007 15:42 schreef Mar0988 het volgende:
[..]
Ja, hoop ik ook, hoe eerder wij hem wegsturen, hoe beter voor Heerenveen zijn spelers!
Ja we hebben met Alonso ook inderdaad meer kans op succes maar aangezien we de begin van de competitie zonder hem moesten doen.... Hadden we ook gescoord en wedstrijden gewonnen...quote:Op donderdag 15 november 2007 16:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Net of je zonder Afonso meer kans op succes hebt
quote:Alves weer in beeld
Weg vrij voor AZ na afhaken van Man. City
Van onze Telesportredactie
NEURENBERG, donderdag
Het ziet er sterk naar uit, dat de transfer van Afonso Alves naar Manchester City niet doorgaat. De Engelse club slaagde er niet in om de benodigde papieren voor de Braziliaan in orde te krijgen. Alves voldoet niet aan de norm van het aantal interlands, dat hij voor de goddelijke kanaries moet hebben gespeeld. "Het was een serieus verhaal", weten ook de directeuren Toon Gerbrands en Marcel Brands van AZ. City vreest dat er voor Alves gezien zijn leeftijd ook geen uitzondering zal worden gemaakt, waardoor Engeland voor hem uit beeld is geraakt en opeens AZ weer een optie is.
Louis van Gaal heeft de afgelopen tijd in ieder geval niet nagelaten te benadrukken, hoe goed Alves is. ";Met hem erbij hadden wij met twee vingers in de neus bovenaan gestaan", zei de trainer kortgeleden.
"Alves is een type speler, dat bij ons ontbrak in de selectie. Met hem erbij hadden Ari en Pellè zich in de luwte kunnen ontwikkelen. Als je om je heen kijkt, zie je dat er bij Ajax (Huntelaar), Feyenoord (Makaay) en PSV (Koevermans, Farfán) overal een afmaker in de selectie zit", zegt Brands, die na de turbulente zomer met Gerbrands de Afsluitdijk overstak om de ontstane irritaties bij de directie van Heerenveen weg te nemen. Wat dat betreft is de weg weer geplaveid voor hernieuwde gesprekken. Die zijn er volgens Brands (nog) niet geweest, al zijn er sterke aanwijzingen dat AZ weer belangstelling heeft.
Het was ook rond, alleen de papieren qua vergunning van Alves zijn niet gelukt.quote:Op donderdag 6 december 2007 09:36 schreef MaxPower het volgende:
Ah, van dezelfde krant die een maand geleden beweerde dat de transfer naar City al rond was.
Nee, er is nooit een officieel bod geweest.quote:Op donderdag 6 december 2007 09:42 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Het was ook rond, alleen de papieren qua vergunning van Alves zijn niet gelukt.
Friesland. Hij was zelfs ruim op tijd terug!quote:Op donderdag 6 december 2007 09:49 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Traint hij nu op de Copa Cabana of in Friesland?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |