quote:Rode kaart kost Alves vier competitieduels
12 november 2007
Afonso Alves accepteert de straf van vijf wedstrijden schorsing waarvan één voorwaardelijk voor de rode kaart die hij zondag in de uitwedstrijd tegen Vitesse kreeg. Alves maakte in het uitduel met Vitesse een slaande beweging naar Van der Schaaf. Scheidsrechter Kevin Blom trok op aanraden van assistent-scheidsrechter Simons direct rood. Alves mist hierdoor de thuisduels van Heerenveen tegen De Graafschap en FC Groningen en de uitduels tegen NEC en NAC Breda. Verbeek kan pas op zaterdag 22 december, als Heerenveen thuis aantreedt tegen FC Twente, weer beschikken over de Braziliaan.
.
quote:HEERENVEEN - Afonso Alves speelt niet met Brazilie tegen Peru en Uruguay. De spits van Heerenveen hield zondag aan het partijtje schoppen en slaan met Vitesse-speler Remco van der Schaaf een blessure aan een achillespees over, die er toe leidde dat hij zich bij bondscoach Dunga afmeldde voor de komende twee interlands. Alves is niettemin wel naar zijn geboorteland afgereisd.
Trainer Gertjan Verbeek en het bestuur zijn stomverbaasd. ,,Dêr ha wy noch neat fan heard'', aldus Heerenveen-directeur Yme Kuiper. ,,As hy echt net spylje kin, hie hy better hjir bliuwe kind om behannele te wurden.''
Door zijn schorsing van vier duels mist de topschutter de wedstrijden tegen De Graafschap, NEC, Groningen en NAC. Omdat de kans groot is dat Alves in de winterstop zijn gedroomde transfer krijgt, resten hem in december nog drie duels in het shirt van Heerenveen: tegen Twente, Roda en Feyenoord.
quote:Je hebt rust nodig om te presteren. Je voelt je in Heerenveen thuis en de bondscoach selecteert je toch wel, ook al speel je bij een kleine club Nederland. Dan kun je toch net zo goed hier blijven?
Blijven? Haha, ben je gek?
Hoe groot is de kans dat jij hier na de winterstop nog bent?
Vraag dat maar aan de voorzitter.
Die heeft Heerenveen niet meer.
Aan de directie dan.
Heb je dat niet zelf al gedaan?
Heerenveen houdt me aan mijn contract. Het is dus niet zo dat ik de clubs voor het uitkiezen heb.
Je kon toch naar AZ?
Ik ben daar niet naar toe gegaan en dat ligt aan hun voorzitter. Als ze me zo graag wilden hebben, hadden ze moeten betalen wat Heerenveen vroeg. Wat heb ik aan een club die zegt: ik ben geïnteresseerd? Er zijn zoveel clubs geïnteresseerd. Voor interesse koop ik niks. Interesse alleen is niet genoeg, want dan blijft het bij praten.
En daar houd jij niet zo van hè?
Nee, van te veel praten krijg je dorst.
Eigenlijk ongelooflijk dat je hier nog speelt.
Ach ja, maar dat is in het verleden vaker gebeurd. Er zijn meer grote spelers die een tijdje bij Heerenveen hebben gespeeld voordat ze naar een grotere club konden.
Is het frustrerend dat er maar geen club komt die het bedrag betaalt dat Heerenveen wil hebben?
Natuurlijk. Maar er zal toch wel een keer iemand komen die het gewenste bedrag voor me betaalt?
En natuurlijk voor de liefhebbers...quote:Elano bevestigt interesse City in Alves
Datum: 13-nov-2007 21:10
De Braziliaanse middenvelder Elano heeft dinsdag voor de Braziliaanse TV bevestigd dat Manchester City interesse heeft in Afonso Alves. "Ik heb met trainer Sven-Göran Eriksson over hem gepraat. Alves schijnt een probleem met zijn paspoort te hebben, maar ik hoop dat hij naar Engeland komt", aldus de middenvelder van Man City.
Op 1 november berichtte De Telegraaf dat de Engelsen een principe-akkoord hadden bereikt over de spits. Alves zou naar verluidt twintig miljoen euro moeten kosten.
Ja, hoop ik ook, hoe eerder wij hem wegsturen, hoe beter voor Heerenveen zijn spelers!quote:Op woensdag 14 november 2007 14:12 schreef rubbereend het volgende:
nou die gaat dus wel voor de hoofdprijs weg in de winter
Net of je zonder Afonso meer kans op succes hebtquote:Op woensdag 14 november 2007 15:42 schreef Mar0988 het volgende:
[..]
Ja, hoop ik ook, hoe eerder wij hem wegsturen, hoe beter voor Heerenveen zijn spelers!
Ja we hebben met Alonso ook inderdaad meer kans op succes maar aangezien we de begin van de competitie zonder hem moesten doen.... Hadden we ook gescoord en wedstrijden gewonnen...quote:Op donderdag 15 november 2007 16:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Net of je zonder Afonso meer kans op succes hebt
quote:Alves weer in beeld
Weg vrij voor AZ na afhaken van Man. City
Van onze Telesportredactie
NEURENBERG, donderdag
Het ziet er sterk naar uit, dat de transfer van Afonso Alves naar Manchester City niet doorgaat. De Engelse club slaagde er niet in om de benodigde papieren voor de Braziliaan in orde te krijgen. Alves voldoet niet aan de norm van het aantal interlands, dat hij voor de goddelijke kanaries moet hebben gespeeld. "Het was een serieus verhaal", weten ook de directeuren Toon Gerbrands en Marcel Brands van AZ. City vreest dat er voor Alves gezien zijn leeftijd ook geen uitzondering zal worden gemaakt, waardoor Engeland voor hem uit beeld is geraakt en opeens AZ weer een optie is.
Louis van Gaal heeft de afgelopen tijd in ieder geval niet nagelaten te benadrukken, hoe goed Alves is. ";Met hem erbij hadden wij met twee vingers in de neus bovenaan gestaan", zei de trainer kortgeleden.
"Alves is een type speler, dat bij ons ontbrak in de selectie. Met hem erbij hadden Ari en Pellè zich in de luwte kunnen ontwikkelen. Als je om je heen kijkt, zie je dat er bij Ajax (Huntelaar), Feyenoord (Makaay) en PSV (Koevermans, Farfán) overal een afmaker in de selectie zit", zegt Brands, die na de turbulente zomer met Gerbrands de Afsluitdijk overstak om de ontstane irritaties bij de directie van Heerenveen weg te nemen. Wat dat betreft is de weg weer geplaveid voor hernieuwde gesprekken. Die zijn er volgens Brands (nog) niet geweest, al zijn er sterke aanwijzingen dat AZ weer belangstelling heeft.
Het was ook rond, alleen de papieren qua vergunning van Alves zijn niet gelukt.quote:Op donderdag 6 december 2007 09:36 schreef MaxPower het volgende:
Ah, van dezelfde krant die een maand geleden beweerde dat de transfer naar City al rond was.
Nee, er is nooit een officieel bod geweest.quote:Op donderdag 6 december 2007 09:42 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Het was ook rond, alleen de papieren qua vergunning van Alves zijn niet gelukt.
Friesland. Hij was zelfs ruim op tijd terug!quote:Op donderdag 6 december 2007 09:49 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Traint hij nu op de Copa Cabana of in Friesland?
Geld. Trainer van meer allure. Voornamelijk geld.quote:Op donderdag 6 december 2007 09:42 schreef Dj_Day-V het volgende:
Waarom Heerenveen verlaten voor AZ?
Maar toch lang niet zoveel geld als in engeland..quote:Op donderdag 6 december 2007 12:10 schreef Fides het volgende:
[..]
Geld. Trainer van meer allure. Voornamelijk geld.
Daar ben ik het mee eens! Anders worden we nog slachtoffer van zijn doelpunten als hij in NL blijft als ie naar andere club binnen NL verkastquote:Op donderdag 6 december 2007 14:46 schreef woehoe. het volgende:
Heerenveen boppe AZ
Alves heeft niets bij AZ te zoeken. Wij zijn een betere grotere club! Willen we een aanval op de top drie doen dan mag hij alleen naar buitenland, als hij gaat.
Waar staat dat Alves naar AZ wil? AZ wil Alves, dat is wat anders...quote:Op donderdag 6 december 2007 18:33 schreef RayMania het volgende:
Snap niet waarom AZ een optie is. Eerst wilde hij per se niet naar AZ wegens Scheringa, en nu ineens weer wel?
Ja, daar heb je gelijk in. Ik herinner me zoiets dat hij Scheringa de schuld gaf van de mislukte transfer en daarom ook helemaal niet meer te willen.quote:Op donderdag 6 december 2007 22:31 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Waar staat dat Alves naar AZ wil? AZ wil Alves, dat is wat anders...
Klopt, ''dan had de voorzitter maar zijn belofte na moeten komen waarin hij zei dat hij zou betalen wat Heerenveen zou vragen''.quote:Op vrijdag 7 december 2007 07:25 schreef RayMania het volgende:
[..]
Ja, daar heb je gelijk in. Ik herinner me zoiets dat hij Scheringa de schuld gaf van de mislukte transfer en daarom ook helemaal niet meer te willen.
quote:Op vrijdag 7 december 2007 01:09 schreef okee6 het volgende:
Alves heeft níks te zeggen, hij is een slaaf van Heerenveen.
Dat Alves toen wel wilde, betekent niet automatisch dat hij nu weer geïnteresseerd zou zijn.quote:Op vrijdag 7 december 2007 12:13 schreef fuckbuddy het volgende:
Alves wilde graag
Dirk wilde graag
AZ wilde graag
AZ bood te weinig, dat is het exacte verhaal....
Mocht AZ 20 miljoen bieden zijn ze knettergek!
Klopt.... maar ik moet het maar zien.quote:Op vrijdag 7 december 2007 12:21 schreef Nywuob het volgende:
[..]
Dat Alves toen wel wilde, betekent niet automatisch dat hij nu weer geïnteresseerd zou zijn.
quote:Braziliaanse pers pruimt Afonso Alves niet
Datum: 7-dec-2007 10:36
Door Remco Regterschot
SC Heerenveen-spits Afonso Alves staat ter discussie in Brazilië. De Braziliaanse media begrijpen niet dat Alves, die momenteel een schorsing van vier wedstrijden uitzit, zoveel vertrouwen geniet van bondscoach Dunga. "Hij heeft nog geen echte kans gehad," zegt Dunga.
De media denken er anders over. Volgens hen heeft Alves acht wedstrijden de kans gehad. Omdat hij daarin slechts één doelpunt heeft gemaakt, moet hij volgens hen plaatsmaken voor Luis Fabiano van FC Sevilla. Het feit dat Alves zoveel scoort in Nederland wordt in Brazilië niet gezien als een wereldprestatie. "Het is een kleine competitie," menen de Braziliaanse media.
Alves, die op dit moment met zijn Zweedse vriendin in haar thuisland verblijft, zint inmiddels nog steeds op een transfer naar Engeland. Manchester City is bereid veertien miljoen pond te betalen, wat dicht in de buurt komt van de prijs die de Friezen voor hun topscorer verlangen, maar Alves voldoet nog niet aan de criteria die nodig zijn om als buitenlander in Engeland aan de slag te kunnen.
Inderdaad. AZ doet net alsof het aantrekken van Alves een garantie is voor de landstitel, maar AZ zou niet de eerste club zijn die onverantwoorde risico's gaat nemen om ten koste van alles de top te bereiken.quote:Op vrijdag 7 december 2007 12:13 schreef fuckbuddy het volgende:
Alves wilde graag
Dirk wilde graag
AZ wilde graag
AZ bood te weinig, dat is het exacte verhaal....
Mocht AZ 20 miljoen bieden zijn ze knettergek!
Nu nog niet nee, al komt die 6 miljoen voor Pellé ook vrij wanhopig over, maar als ze bereid zijn 20 miljoen (!!) te betalen voor Alves dan zijn ze wat mij betreft even verblind door het succes dat Alves moet brengen. Maar ik betwijfel of Alves in staat is in zijn eentje AZ kampioen te maken, zoals Louis van Gaal in de krant zei afgelopen week ("Met Alves weet ik zeker dat we met 2 vingers in de neus bovenaan hadden gestaan").quote:Op vrijdag 7 december 2007 19:23 schreef fuckbuddy het volgende:
mwoah, je kan niet van AZ zeggen dat ze onverantwoorde risico's genomen hebben.
Maar we zullen het in januari wel zien... Wie gaat hem halen
Ach, Van Gaal heeft te veel praatjes...quote:Op vrijdag 7 december 2007 19:33 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Nu nog niet nee, al komt die 6 miljoen voor Pellé ook vrij wanhopig over, maar als ze bereid zijn 20 miljoen (!!) te betalen voor Alves dan zijn ze wat mij betreft even verblind door het succes dat Alves moet brengen. Maar ik betwijfel of Alves in staat is in zijn eentje AZ kampioen te maken, zoals Louis van Gaal in de krant zei afgelopen week ("Met Alves weet ik zeker dat we met 2 vingers in de neus bovenaan hadden gestaan").
Helemaal mee eens, ik riep al in het AZ topic dat ik tien keer liever 11 miljoen zou investeren om Peter Crouch te halen bij Liverpool (als zou die willen) dan Alves voor 20. 11 Miljoen werd genoemd genoemd in de pers waarvoor hij mocht vertrekkenquote:maar als ze bereid zijn 20 miljoen (!!) te betalen voor Alves dan zijn ze wat mij betreft even verblind door het succes dat Alves moet brengen.
De man weet wat ie zegt, dus hij heeft altijd gelijkquote:Ach, Van Gaal heeft te veel praatjes...
Heerenveen ook, trouwens.quote:Op vrijdag 7 december 2007 19:33 schreef Tomatenboer het volgende:
("Met Alves weet ik zeker dat we met 2 vingers in de neus bovenaan hadden gestaan").
10-15% max.. Vandaar dat ik er zelf ook al helemaal niets van geloof.. Aan de andere kant, AZ moet nu toch echt resultaten gaan boeken willen ze dit seizoen niet 'afgaan'. En ik kan me voorstellen dat een kat in het nauw rare sprongen maakt..quote:Op donderdag 13 december 2007 14:49 schreef MaxPower het volgende:
Zeer onwaarschijnlijk verhaal. Voor 3 miljoen minder krijgen ze hem ook. Hoe betrouwbaar schat je je bron?
jij denkt ook maar aan 1 dingquote:
Als 'ie er na de winterstop 20 inschiet en in de zomer voor 20 miljoen de deur uit gaat, zul je mij niet horen klagenquote:Op vrijdag 14 december 2007 08:42 schreef SCH het volgende:
[..]
jij denkt ook maar aan 1 ding![]()
Maar praat me eens even bij. Gaat ie nou nog weg tijdens de winterstop of zitten we de 2e seizoenshelft nog steeds met deze lastige meneer opgescheept?
Als Scheringa kampioen wil worden gaat ie weg. Engeland gaat niet lukken en in de rest van Europa willen ze de gok niet wagen voor 20 miljoen.quote:Op vrijdag 14 december 2007 08:42 schreef SCH het volgende:
[..]
jij denkt ook maar aan 1 ding![]()
Maar praat me eens even bij. Gaat ie nou nog weg tijdens de winterstop of zitten we de 2e seizoenshelft nog steeds met deze lastige meneer opgescheept?
Komende 4 wedstrijden winnen en we staan bovenaan!quote:Op vrijdag 14 december 2007 13:03 schreef SCH het volgende:
Alsof dat een straf is. Heerenveen doet vooralsnog mee om de titel.
Maar dat is toch helemaal niet leuk. 4x winnen is veel gezelligerquote:
ja, da's ook wel zo, maar we moeten het nog een beetje verborgen houden dat we gewoon voor de titel gaanquote:Op vrijdag 14 december 2007 13:37 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
Maar dat is toch helemaal niet leuk. 4x winnen is veel gezelligerDan kunnen we (met of zonder Alves) met een goed gevoel het nieuwe jaar in
erg mager gerucht, maar we zullen zien.quote:AZ haalt Mexicaanse verdediger
door onze Telesportredactie
ALKMAAR - AZ heeft de Mexicaan Hector Moreno definitief vastgelegd. De 19-jarige verdediger is afkomstig
De 1,83 meter lange Moreno was actief op het WK onder 20, eerder dit jaar in Canada. Daar werd hij gescout door AZ. Inmiddels heeft hij zijn opwachting ook al gemaakt in de nationale ploeg. In Alkmaar worden de geluiden steeds sterker dat ook Afonso Alves gestrikt is. De Braziliaanse topschutter van SC Heerenveen stond afgelopen zomer al op het verlanglijstje van Dirk Scheringa, maar de deal ketste toen op het laatste moment af
quote:AZ gaat weer vol voor Afonso Alves
Door MAARTEN WIJFFELS
ALKMAAR - AZ is druk bezig de voorwaarden te scheppen voor een nieuwe poging om Afonso Alves te halen. De spits van SC Heerenveen is dé gedroomde transfer voor de maand januari. Met de Braziliaanse topschutter denkt AZ-coach Louis van Gaal nog een succesvolle inhaalrace te kunnen beginnen.
AZ staat opnieuw in contact met Alves’ zaakwaarnemer, Roberto Tiburcio. Het wachten is op een geschikt moment om weer met Heerenveen aan tafel te komen.
De uitdaging waar AZ voor staat, is de Friese concurrent mee te krijgen in een deal die afgelopen zomer stuk liep in de laatste uren voor het sluiten van de transfermarkt. Dat gebeurde in een ruzieachtige sfeer vol verwijten.
Sindsdien heeft AZ een paar belangrijke stappen gezet. Zo zijn de directeuren Marcel Brands en Toon Gerbands afgelopen najaar in gesprek gegaan met hun Heerenveen-collega’s Yme Kuiper en Henk Hoekstra. De AZ-delegatie reisde naar Friesland met de bedoeling de verhoudingen te normaliseren. Zij keerden terug met het gevoel dat dat was gelukt.
Namens Heerenveen bevestigde Yme Kuiper gisteren dat beeld. ,,Wij hebben niets meer tegen AZ. De club is weer een normale gesprekspartner als het tot onderhandelingen over spelers komt,’’ stelde Kuiper. Hij noch de AZ-directie wil iets kwijt over de situatie rond Alves, voor wie Heerenveen deze zomer 20 miljoen euro verlangde en AZ naar verluidt maximaal 16 miljoen wilde betalen.
In het najaarsonderhoud tussen beide directies ging het vooral over twee punten waarop Heerenveen zich bedonderd voelde. AZ kon aannemelijk maken dat het Alves nooit persoonlijk in het DSB-stadion had ontvangen om druk te zetten op de onderhandelingen. Ook konden Brands en Gerbrands weerleggen dat ruim voor het sluiten van de transferperiode op 31 augustus een werkvergunning voor Alves was aangevraagd. Die aanvraag ging pas de deur uit op 31ste augustus.
Een andere belangrijke stap zette AZ binnen het eigen loongebouw. Het wordt straks mogelijk een nieuwe klasse te plaatsen bovenop de hoogste salarisschaal.
Daarin zou een speler met buitensporige kwaliteiten zoals Alves kunnen worden geparkeerd. Eerder werden al de bandbreedtes van de verschillende schalen opgerekt. AZ beloont zijn topspelers nog niet met een salaris op het niveau van Ajax, PSV en Feyenoord. Het was één van de redenen waarom Roy Makaay afgelopen zomer niet lang nadacht over interesse van AZ. Hij koos voor Feyenoord.
Op 1 januari gaat de transfermarkt opnieuw open voor de duur van een maand. Dan zal blijken in hoeverre Heerenveen bereid is mee te denken met AZ. Dat heeft nog niet precies bepaald welk bedrag het nu over heeft voor Alves.
De Braziliaan staat nog steeds open voor AZ, dat hij als een promotie ziet. Nog liever zou Alves naar een mooie Engelse club gaan, maar dat land komt hij als niet-EU-speler niet in, omdat hij te weinig interlands heeft gespeeld. Een poging van Manchester City is definitief mislukt.
Voldoet hij aan de verwachtingen red je misschien nog dit seizoen, koop je hem voor 23, verkoop je hem misschien ook voor dat bedrag en draai je break-even en heb je wat doelpunten gekregen.quote:Op dinsdag 25 december 2007 00:00 schreef SCH het volgende:
Ik vraag me ook af wat de verwachting dan is: denkt Scheringa dat ie lang blijft? Dat ze hem voor nog meer gaan verkopen?
Ach een voorzitter in paniek maakt rare sprongen... dat geld krijgen ze er nimmer en nooit meer voor terug.quote:Op dinsdag 25 december 2007 01:55 schreef SCH het volgende:
Ik zou het ook een onbegrijpelijke aankoop vinden. Maar ik vind het nog raarder van Alves zelf. Als je bijna Europees topscorer van het jaar was ga je toch niet nu naar AZ? Wacht dan lekker tot de zomer op een buitenlandse club die echt wel komt.
quote:Op dinsdag 25 december 2007 01:57 schreef tong80 het volgende:
Ja en daar lekker op de bank gaan zitten. Wat is Heerenveen nu helemaal en die Nederlandse competitie ?
Klopt, maar dat gaat niet betaald worden, dat is het probleem. AZ wil voor een dubbeltje op de eerste rang. Als ze nou gewoon het bedrag van Pelle, Ari en Hamdaoui + 3 miljoen betaald hadden, hadden ze Alves gehad. Nu nog eens 20 miljoen ophoesten is zelfs Dirk teveel van het goede.quote:Op dinsdag 25 december 2007 12:39 schreef Pizzakoppo het volgende:
Volgens mij kan Heerenveen hartelijk lachen als Az Alves koopt voor 23 miljoen, een nare speler kwijt, paar goals minder die Sibon wel maakt en 23 fucking miljoen!
Wie weet, ik hoop iig dat Az Alves koopt voor flink wat miljoenen, en dat Alves dan een scenario van Friend gaat voorkomen!quote:Op dinsdag 25 december 2007 12:52 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Klopt, maar dat gaat niet betaald worden, dat is het probleem. AZ wil voor een dubbeltje op de eerste rang. Als ze nou gewoon het bedrag van Pelle, Ari en Hamdaoui + 3 miljoen betaald hadden, hadden ze Alves gehad. Nu nog eens 20 miljoen ophoesten is zelfs Dirk teveel van het goede.
Lijkt mij ook, maar las ook ergens van Derksen dat Van Gaal intern Alves geëist zou hebben van Scheringa en anders zou opstappen....quote:Op dinsdag 25 december 2007 12:52 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Klopt, maar dat gaat niet betaald worden, dat is het probleem. AZ wil voor een dubbeltje op de eerste rang. Als ze nou gewoon het bedrag van Pelle, Ari en Hamdaoui + 3 miljoen betaald hadden, hadden ze Alves gehad. Nu nog eens 20 miljoen ophoesten is zelfs Dirk teveel van het goede.
Volgens mij ligt hij er bij Dirk acuut uit als hij eisen gaat stellen. Dirk lijkt wel een aimabele man maar zo is hij niet rijk geworden.quote:Op woensdag 26 december 2007 11:44 schreef methodmich het volgende:
Lijkt mij ook, maar las ook ergens van Derksen dat Van Gaal intern Alves geëist zou hebben van Scheringa en anders zou opstappen....
En ene KJH.quote:Op woensdag 26 december 2007 12:46 schreef SCH het volgende:
De meeste spelers die wij verkopen, doen het eigenlijk helemaal niet zo goed meer, behalve Van Nistelrooij en Thomasson.
Daar zijn de mening over verdeeld, ik vind hem niet erg vooruit gegaan en overtuigen sinds zijn vertrek.quote:
Tja, maar toch weer topscorerquote:Op woensdag 26 december 2007 13:37 schreef SCH het volgende:
[..]
Daar zijn de mening over verdeeld, ik vind hem niet erg vooruit gegaan en overtuigen sinds zijn vertrek.
Alsof dat alles zegt.quote:Op woensdag 26 december 2007 13:42 schreef hello_moto1992 het volgende:
[..]
Tja, maar toch weer topscorer
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |