Heerenveen ook, trouwens.quote:Op vrijdag 7 december 2007 19:33 schreef Tomatenboer het volgende:
("Met Alves weet ik zeker dat we met 2 vingers in de neus bovenaan hadden gestaan").
10-15% max.. Vandaar dat ik er zelf ook al helemaal niets van geloof.. Aan de andere kant, AZ moet nu toch echt resultaten gaan boeken willen ze dit seizoen niet 'afgaan'. En ik kan me voorstellen dat een kat in het nauw rare sprongen maakt..quote:Op donderdag 13 december 2007 14:49 schreef MaxPower het volgende:
Zeer onwaarschijnlijk verhaal. Voor 3 miljoen minder krijgen ze hem ook. Hoe betrouwbaar schat je je bron?
jij denkt ook maar aan 1 dingquote:
Als 'ie er na de winterstop 20 inschiet en in de zomer voor 20 miljoen de deur uit gaat, zul je mij niet horen klagenquote:Op vrijdag 14 december 2007 08:42 schreef SCH het volgende:
[..]
jij denkt ook maar aan 1 ding![]()
Maar praat me eens even bij. Gaat ie nou nog weg tijdens de winterstop of zitten we de 2e seizoenshelft nog steeds met deze lastige meneer opgescheept?
Als Scheringa kampioen wil worden gaat ie weg. Engeland gaat niet lukken en in de rest van Europa willen ze de gok niet wagen voor 20 miljoen.quote:Op vrijdag 14 december 2007 08:42 schreef SCH het volgende:
[..]
jij denkt ook maar aan 1 ding![]()
Maar praat me eens even bij. Gaat ie nou nog weg tijdens de winterstop of zitten we de 2e seizoenshelft nog steeds met deze lastige meneer opgescheept?
Komende 4 wedstrijden winnen en we staan bovenaan!quote:Op vrijdag 14 december 2007 13:03 schreef SCH het volgende:
Alsof dat een straf is. Heerenveen doet vooralsnog mee om de titel.
Maar dat is toch helemaal niet leuk. 4x winnen is veel gezelligerquote:
ja, da's ook wel zo, maar we moeten het nog een beetje verborgen houden dat we gewoon voor de titel gaanquote:Op vrijdag 14 december 2007 13:37 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
Maar dat is toch helemaal niet leuk. 4x winnen is veel gezelligerDan kunnen we (met of zonder Alves) met een goed gevoel het nieuwe jaar in
erg mager gerucht, maar we zullen zien.quote:AZ haalt Mexicaanse verdediger
door onze Telesportredactie
ALKMAAR - AZ heeft de Mexicaan Hector Moreno definitief vastgelegd. De 19-jarige verdediger is afkomstig
De 1,83 meter lange Moreno was actief op het WK onder 20, eerder dit jaar in Canada. Daar werd hij gescout door AZ. Inmiddels heeft hij zijn opwachting ook al gemaakt in de nationale ploeg. In Alkmaar worden de geluiden steeds sterker dat ook Afonso Alves gestrikt is. De Braziliaanse topschutter van SC Heerenveen stond afgelopen zomer al op het verlanglijstje van Dirk Scheringa, maar de deal ketste toen op het laatste moment af
quote:AZ gaat weer vol voor Afonso Alves
Door MAARTEN WIJFFELS
ALKMAAR - AZ is druk bezig de voorwaarden te scheppen voor een nieuwe poging om Afonso Alves te halen. De spits van SC Heerenveen is dé gedroomde transfer voor de maand januari. Met de Braziliaanse topschutter denkt AZ-coach Louis van Gaal nog een succesvolle inhaalrace te kunnen beginnen.
AZ staat opnieuw in contact met Alves’ zaakwaarnemer, Roberto Tiburcio. Het wachten is op een geschikt moment om weer met Heerenveen aan tafel te komen.
De uitdaging waar AZ voor staat, is de Friese concurrent mee te krijgen in een deal die afgelopen zomer stuk liep in de laatste uren voor het sluiten van de transfermarkt. Dat gebeurde in een ruzieachtige sfeer vol verwijten.
Sindsdien heeft AZ een paar belangrijke stappen gezet. Zo zijn de directeuren Marcel Brands en Toon Gerbands afgelopen najaar in gesprek gegaan met hun Heerenveen-collega’s Yme Kuiper en Henk Hoekstra. De AZ-delegatie reisde naar Friesland met de bedoeling de verhoudingen te normaliseren. Zij keerden terug met het gevoel dat dat was gelukt.
Namens Heerenveen bevestigde Yme Kuiper gisteren dat beeld. ,,Wij hebben niets meer tegen AZ. De club is weer een normale gesprekspartner als het tot onderhandelingen over spelers komt,’’ stelde Kuiper. Hij noch de AZ-directie wil iets kwijt over de situatie rond Alves, voor wie Heerenveen deze zomer 20 miljoen euro verlangde en AZ naar verluidt maximaal 16 miljoen wilde betalen.
In het najaarsonderhoud tussen beide directies ging het vooral over twee punten waarop Heerenveen zich bedonderd voelde. AZ kon aannemelijk maken dat het Alves nooit persoonlijk in het DSB-stadion had ontvangen om druk te zetten op de onderhandelingen. Ook konden Brands en Gerbrands weerleggen dat ruim voor het sluiten van de transferperiode op 31 augustus een werkvergunning voor Alves was aangevraagd. Die aanvraag ging pas de deur uit op 31ste augustus.
Een andere belangrijke stap zette AZ binnen het eigen loongebouw. Het wordt straks mogelijk een nieuwe klasse te plaatsen bovenop de hoogste salarisschaal.
Daarin zou een speler met buitensporige kwaliteiten zoals Alves kunnen worden geparkeerd. Eerder werden al de bandbreedtes van de verschillende schalen opgerekt. AZ beloont zijn topspelers nog niet met een salaris op het niveau van Ajax, PSV en Feyenoord. Het was één van de redenen waarom Roy Makaay afgelopen zomer niet lang nadacht over interesse van AZ. Hij koos voor Feyenoord.
Op 1 januari gaat de transfermarkt opnieuw open voor de duur van een maand. Dan zal blijken in hoeverre Heerenveen bereid is mee te denken met AZ. Dat heeft nog niet precies bepaald welk bedrag het nu over heeft voor Alves.
De Braziliaan staat nog steeds open voor AZ, dat hij als een promotie ziet. Nog liever zou Alves naar een mooie Engelse club gaan, maar dat land komt hij als niet-EU-speler niet in, omdat hij te weinig interlands heeft gespeeld. Een poging van Manchester City is definitief mislukt.
Voldoet hij aan de verwachtingen red je misschien nog dit seizoen, koop je hem voor 23, verkoop je hem misschien ook voor dat bedrag en draai je break-even en heb je wat doelpunten gekregen.quote:Op dinsdag 25 december 2007 00:00 schreef SCH het volgende:
Ik vraag me ook af wat de verwachting dan is: denkt Scheringa dat ie lang blijft? Dat ze hem voor nog meer gaan verkopen?
Ach een voorzitter in paniek maakt rare sprongen... dat geld krijgen ze er nimmer en nooit meer voor terug.quote:Op dinsdag 25 december 2007 01:55 schreef SCH het volgende:
Ik zou het ook een onbegrijpelijke aankoop vinden. Maar ik vind het nog raarder van Alves zelf. Als je bijna Europees topscorer van het jaar was ga je toch niet nu naar AZ? Wacht dan lekker tot de zomer op een buitenlandse club die echt wel komt.
quote:Op dinsdag 25 december 2007 01:57 schreef tong80 het volgende:
Ja en daar lekker op de bank gaan zitten. Wat is Heerenveen nu helemaal en die Nederlandse competitie ?
Klopt, maar dat gaat niet betaald worden, dat is het probleem. AZ wil voor een dubbeltje op de eerste rang. Als ze nou gewoon het bedrag van Pelle, Ari en Hamdaoui + 3 miljoen betaald hadden, hadden ze Alves gehad. Nu nog eens 20 miljoen ophoesten is zelfs Dirk teveel van het goede.quote:Op dinsdag 25 december 2007 12:39 schreef Pizzakoppo het volgende:
Volgens mij kan Heerenveen hartelijk lachen als Az Alves koopt voor 23 miljoen, een nare speler kwijt, paar goals minder die Sibon wel maakt en 23 fucking miljoen!
Wie weet, ik hoop iig dat Az Alves koopt voor flink wat miljoenen, en dat Alves dan een scenario van Friend gaat voorkomen!quote:Op dinsdag 25 december 2007 12:52 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Klopt, maar dat gaat niet betaald worden, dat is het probleem. AZ wil voor een dubbeltje op de eerste rang. Als ze nou gewoon het bedrag van Pelle, Ari en Hamdaoui + 3 miljoen betaald hadden, hadden ze Alves gehad. Nu nog eens 20 miljoen ophoesten is zelfs Dirk teveel van het goede.
Lijkt mij ook, maar las ook ergens van Derksen dat Van Gaal intern Alves geëist zou hebben van Scheringa en anders zou opstappen....quote:Op dinsdag 25 december 2007 12:52 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Klopt, maar dat gaat niet betaald worden, dat is het probleem. AZ wil voor een dubbeltje op de eerste rang. Als ze nou gewoon het bedrag van Pelle, Ari en Hamdaoui + 3 miljoen betaald hadden, hadden ze Alves gehad. Nu nog eens 20 miljoen ophoesten is zelfs Dirk teveel van het goede.
Volgens mij ligt hij er bij Dirk acuut uit als hij eisen gaat stellen. Dirk lijkt wel een aimabele man maar zo is hij niet rijk geworden.quote:Op woensdag 26 december 2007 11:44 schreef methodmich het volgende:
Lijkt mij ook, maar las ook ergens van Derksen dat Van Gaal intern Alves geëist zou hebben van Scheringa en anders zou opstappen....
En ene KJH.quote:Op woensdag 26 december 2007 12:46 schreef SCH het volgende:
De meeste spelers die wij verkopen, doen het eigenlijk helemaal niet zo goed meer, behalve Van Nistelrooij en Thomasson.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |