Je denkt toch echt niet serieus dat welke club dan ook in Nederland denkt, dat Alves graag bij hun wil spelen vanwege 'de mooie club / clubliefde / attractieve speelstijl' etc. etc.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 16:39 schreef Tomatenboer het volgende:
Ook wel aandoenlijk dat ze bij Az echt schijnen te denken dat Alves graag voor Az wilt spelen en dat ze hem een plezier doen met deze arbitragezaak.![]()
Maar in de versie die jij aanhaalt hebben AZ en Heerenveen dus alle papieren ondertekend die zij kunnen ondertekenen, alleen heeft Alves nu het formulier tot beeindiging bij Heerenveen niet ondertekent en zit hij dan nog vast aan Heerenveen. Tevens wil hij nu ook niet tekenen bij AZ?quote:
Wow, jij hebt echt een rare bril gekocht onlangsquote:Op vrijdag 11 januari 2008 16:55 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Je denkt toch echt niet serieus dat welke club dan ook in Nederland denkt, dat Alves graag bij hun wil spelen vanwege 'de mooie club / clubliefde / attractieve speelstijl' etc. etc.
Hoe naïef ben jij?
Alves wil gewoon $$$ en uiteindelijk een toptransfer naar het buitenland. Punt. En hij wil de kortste weg daarnaartoe. Dat leek AZ, nu lijkt dat weer iets anders, dus zit ie met wat contracten in z'n maag.
Zie je mij nog'ns manquote:Op vrijdag 11 januari 2008 16:54 schreef Hertog_Martin het volgende:
Maar kan nog 20 dagen duren en das wel heul lang
quote:Spoedarbitragezaak AZ tegen Heerenveen
EREDIVISIE
N i e u w bericht, meer informatie
ALKMAAR (ANP) - AZ heeft vrijdag bij de KNVB een spoedarbitragezaak aangevraagd inzake de overgang van Afonso Alves van SC Heerenveen naar Alkmaar.
AZ beschikt inmiddels over een getekende transferovereenkomst tussen AZ en de Friese eredivisieclub betreffende de overgang van de Braziliaanse spits. Ook over het aandeel in de transfersom waar Alves volgens zijn contract bij Heerenveen recht op heeft, is door alle partijen overeenstemming bereikt. Met de aanvaller is de Alkmaarse club ook persoonlijk akkoord. Alves zou AZ zo'n 18 miljoen euro kosten.
De problemen bij de transfer liggen volgens AZ bij Heerenveen, dat weigert een overschrijvingsformulier voor de KNVB te ondertekenen. Een datum voor de spoedarbitragezaak is nog niet bekend. Naar verwachting wordt dat begin volgende week.
Heerenveen bevestigde vrijdag dat het de overschrijvingspapieren niet tekent. ,,Alves en zijn zaakwaarnemers hebben aangegeven dat Alves niet wil worden overgeschreven naar AZ. Heerenveen en AZ bereikten op 30 december een akkoord over de transfer, met als één van de voorwaarden dat er op 5 januari een schriftelijke overeenkomst zou zijn tussen Alves en Heerenveen over de beëindiging van zijn contract. Die was er niet op 5 januari en nu nog niet. Daardoor is voor ons de transfer niet rechtsgeldig'', zegt directeur algemene - en technische zaken Yme Kuiper van de Friese club.
Kuiper: ,,We zijn in deze affaire slechts de derde partij. AZ en Alves moeten er maar zien uit te komen. We geven gehoor aan de wens van de speler.''
Woordvoerder Klaas Wilting van AZ was vrijdag duidelijk. ,,Alves is van AZ. Hij is in Alkmaar op bezoek geweest, met zijn familie en zaakwaarnemer. De contracten zijn getekend. Met Heerenveen waren we er ook helemaal uit, met een bevestiging van Heerenveen. Op 9 januari hebben we het door AZ en Alves ondertekende overschrijdingsformulier naar Heerenveen gestuurd. En vervolgens hoorden we niets van Heerenveen, tot de mededeling dat ze het overschrijdingsformulier richting KNVB niet ondertekenen'', aldus Wilting.
Trainer Louis van Gaal wacht met smart op de komst van de Braziliaan. Hij rekent er op dat Alves zich op korte termijn bij de Alkmaarse selectie aansluit. ,,Het ligt ook niet aan hem dat hij er niet is. Dat komt door andere personen. Ik vind het sowieso vervelend dat het bij ons nu alleen maar over Alves gaat. Zondag spelen we namelijk tegen Ajax. Die wedstrijd moeten wij winnen.''
Ik vrees dat jij deze keer het bericht opnieuw moet lezenquote:Op vrijdag 11 januari 2008 16:58 schreef Hertog_Martin het volgende:
[..]
Wow, jij hebt echt een rare bril gekocht onlangsHij zegt hetzelfde als jij
Ik zie je wel in het live eredivisie verslagen topic. Waar Alves dan speelt boeit me niet, als het maar duidelijk is. Vanavond begint de compeitie alweer mênquote:
Uhm, nee.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 17:01 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ik vrees dat jij deze keer het bericht opnieuw moet lezen
Scheringa lijkt mij wel zo ijdel, die ziet zijn club toch als een topclub (in wording).quote:Op vrijdag 11 januari 2008 17:01 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ik vrees dat jij deze keer het bericht opnieuw moet lezen
Tomatenboer zegt dat ie het aandoenlijk vindt dat AZ denkt dat Alves graag naar Alkmaar komt.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 17:05 schreef Hertog_Martin het volgende:
[..]
Uhm, nee.
Laten we er een arbitragezaak van maken. Wat vind jij SCH ?
Ja precies, daar reageerde ik ook specifiek op. Scheringa is heus niet zo naïef. AZ is best realistisch, maar 't zijn alleen mensen die AZ van alles misgunnen die plakkaten als 'ze zeggen dat ze een topclub zijn' op AZ plakken.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 17:07 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Scheringa lijkt mij wel zo ijdel, die ziet zijn club toch als een topclub (in wording).
Zoals hierboven nu staat hadden ze de 9e het opgestuurd naar heerenveen, woensdag dus, en heerenveen tot vandaag 12:00 gegeven om het te ondertekeken.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 17:07 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Scheringa lijkt mij wel zo ijdel, die ziet zijn club toch als een topclub (in wording).
Maar verder zei ik niets anders dan dat je in je reactie ook al aangaf.![]()
Maar er lijkt mij iets niet pluis, waarom komt Az nú pas met dit nieuws, als de situatie zo zou zijn als Az aangeeft dan had het geen probleem moeten zijn om maandag (of nog eerder) al een arbitragezaak aan te spannen toch?
Ze kunnen in deze allebei gelijk hebben.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 17:05 schreef SCH het volgende:
Ik vertrouw eerlijk gezegd meer op de verhalen van Heerenveen dan van AZ, niet omdat het mijn club is maar omdat ik meer vertrouwen heb in Kuiper en Van de Velde dan in Scheringa/Wilting.
Mijn idee ookquote:Op vrijdag 11 januari 2008 17:10 schreef Stereotomy het volgende:
Het beste is dat ie oprot uit Nederland, en dan in de eerste wedstrijd buiten Nederland z'n been breekt zodat ie nooit meer kan voetballen, vuile geldhond.
Lijkt me heerlijk. Gaan we er samen naar toe?quote:Op vrijdag 11 januari 2008 17:05 schreef Hertog_Martin het volgende:
[..]
Uhm, nee.
Laten we er een arbitragezaak van maken. Wat vind jij SCH ?
Je kunt Scheringa ook een vuile geldhond vinden, maar ik denk dat hij als voorzitter ECHT hart voor voetbal, de sport en zijn club heeft. In tegenstelling tot veel andere voorzitters van grote(re) clubs, die uit het bedrijfsleven komen, en totaal geen binding hebben met het voetbal.quote:
Alves voetbalt juist liever vandaag dan morgen. Nog steeds slachtoffer van al die inhalige partijen.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 16:55 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Je denkt toch echt niet serieus dat welke club dan ook in Nederland denkt, dat Alves graag bij hun wil spelen vanwege 'de mooie club / clubliefde / attractieve speelstijl' etc. etc.
Hoe naïef ben jij?
Alves wil gewoon $$$ en uiteindelijk een toptransfer naar het buitenland. Punt. En hij wil de kortste weg daarnaartoe. Dat leek AZ, nu lijkt dat weer iets anders, dus zit ie met wat contracten in z'n maag.
Inderdaad. Net als je denkt dat er een einde aan lijkt te komen, is er weer een nieuwe plotwending.quote:
Verbeek niet, maarja, die is idd weg aan het eind van het jaar.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 17:47 schreef MaxPower het volgende:
Alves dient zijn contract gewoon tot 2011 uit. Wie wil zo'n joker nog hebben?
Daarna wordt ie zaakwaarnemer?quote:Op vrijdag 11 januari 2008 18:16 schreef koemleit het volgende:
Alves stopt na dit seizoen met voetballen.
Rot eens een keer op met dit soort vage kutteksten manquote:Op vrijdag 11 januari 2008 19:14 schreef okee6 het volgende:
Dat lijkt Heerenveen dan bij voorbaat te verliezen. Zijnde de club, die voortdurend het contact met de Braziliaan kwijt was. Hij werd van onrechtmatige vakantie in zijn vaderland "zigen aan een cocktail" en werkweigering "lui" beticht, waar hij voor dood lag in de woeste jungle en zijn laatste dagen leken geteld, daar deed Foppe er nog een schepje bovenop, nadat de Heerenveense fans deze arme spits al eerder bij verstek uithoonden
Nee van jou word ik blijquote:Op vrijdag 11 januari 2008 19:16 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Rot eens een keer op met dit soort vage kutteksten man
Dat zou kunnen maar ditquote:Op vrijdag 11 januari 2008 19:14 schreef okee6 het volgende:
Dat lijkt Heerenveen dan bij voorbaat te verliezen.
biedt geen enkel maar dan ook geen enkel argument.quote:Zijnde de club, die voortdurend het contact met de Braziliaan kwijt was. Hij werd van onrechtmatige vakantie in zijn vaderland "zuigen aan een cocktail" en werkweigering "lui" beticht, waar hij voor dood lag in de woeste jungle en zijn laatste dagen leken geteld, daar deed Foppe er nog een schepje bovenop, nadat de Heerenveense fans deze arme spits al eerder bij verstek uithoonden
zal ie wel niet willen hequote:Op vrijdag 11 januari 2008 19:17 schreef okee6 het volgende:
[..]
Nee van jou word ik blij![]()
Waarom laten ze Alves zelf niet eerst eens praten, in plaats van al die vage geruchten van zaakwaarnemers en clubs primair door het zogenaamde journalistieke stortgat te frotten
zal wel niet mogen
Heb je ergens, maar dan ook ergens, gelezen dat Alves denkt dat hij zich in Alkmaar kan verbeteren? Nee dus. Het is alleen wel heel scheef dat juist Heerenveen deze zaak voor hem moet winnen. Alsof zijn woorden niet voldoende zijn, als een slaaf.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 19:18 schreef SCH het volgende:
[..]
zal ie wel niet willen he
Jezus okee, ga iemand anders in de maling nemen
Ik snap weer geen ruk van je tekst, zoals gewoonlijk.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 19:21 schreef okee6 het volgende:
[..]
Heb je ergens, maar dan ook ergens, gelezen dat Alves denkt dat hj zich in Alkmaar kan verbeteren? Nee dus. Het is alleen wel heel scheef dat juist Heerenveen deze zaak voor hem moet winnen.
Zijn je pillen weer op voor deze week? Man man man WEES NOU EENS DUIDELIJK!!!!!!!!!!quote:Op vrijdag 11 januari 2008 19:21 schreef okee6 het volgende:
[..]
Heb je ergens, maar dan ook ergens, gelezen dat Alves denkt dat hij zich in Alkmaar kan verbeteren? Nee dus. Het is alleen wel heel scheef dat juist Heerenveen deze zaak voor hem moet winnen. Alsof zijn woorden niet voldoende zijn, als een slaaf.
Nou stel dat Alves zegt: verkoop mij aan de hoogst biedende!quote:Op vrijdag 11 januari 2008 19:21 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik snap weer geen ruk van je tekst, zoals gewoonlijk.
itt de anderen snapte ik je eerdere post zowaar wel, maar van deze snap ik ook weer nietsquote:Op vrijdag 11 januari 2008 19:24 schreef okee6 het volgende:
[..]
Nou stel dat Alves zegt: verkoop mij aan de hoogst biedende!
Dat wat 'iedereen' denkt.
Wat is dan de kans dat AZ eruit rolt als kopende club, erg klein. Dus zal Heerenveen daar een handje in hebben, het had nog steeds contact met AZ. En waarom is die hand nu dan pas teruggetrokken, nadat er al een deal lag? Zou dat de stem van Alves zelf zijn, hij leek toch weinig invloed te hebben.
Gelukkig heb je je punt verduidelijktquote:Op vrijdag 11 januari 2008 19:24 schreef okee6 het volgende:
[..]
Nou stel dat Alves zegt: verkoop mij aan de hoogst biedende!
Dat wat 'iedereen' denkt.
Wat is dan de kans dat AZ eruit rolt als kopende club, erg klein. Dus zal Heerenveen daar een handje in hebben, het had nog steeds contact met AZ. En waarom is die hand nu dan pas teruggetrokken, nadat er al een deal lag? Zou dat de stem van Alves zelf zijn, hij leek toch weinig invloed te hebben.
Tenzij Heerenveen intussen van gedachten is veranderd, en dan verandert Alves spontaan van gedachten mee. Itt tot anderen lijkt mij Alves van alle betrokken partijen degene die nog het minste inbrengt. De club lijkt hier te bepalen, niet Alves. En daar lijkt komend geschil ook uit voort te komen. Alves had geen reden om zelf de deal af te blazen. En andere kopers melden zich allereerst bij de club!quote:Op vrijdag 11 januari 2008 20:03 schreef Elvislives het volgende:
[..]
Gelukkig heb je je punt verduidelijkt![]()
Volgens mij is AZ tot nu toe de enige club geweest waarvan het zeker is dat ze hebben geboden op Alves, dus dan valt er weinig te kiezen voor Heerenveen. Het kan wel zijn dat andere clubs contact op hebben genomen met Alves zelf, waardoor hij nu niet meer naar AZ wil...
De gene die hier het hardst onderuit gaat is eigenlijks Alves. Mijn oprechte mening is dat die hele Alves bij zowel Heerenveen én AZ niet meer moet spelen. Ik snap AZ nu ook niet meer dat ze doorzetten, die hele Alves vertoont zich vóór een eventuele transfer al niet positief tov Az op. Anders had hij toch al gewoon lekker kunnen mee gaan trainen met AZ? Volgens mij wil hij zelf inderdaad niet meer en blijft ie stilletjes in Brazilië zitten.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 22:08 schreef Cyberia18 het volgende:
Heerlijk om AZ zo op hun bek te zien gaan
Na zijn goal tegen AZ had hij de rekening vereffend, op basis daarvan was er ook weer een gesprek mogelijk. Maar tegen de jaarwisseling zijn er duistere spelletjes gespeeld. De kwestie is nu: een speler die zijn handtekening heeft geplaatst, lijkt klaar voor een andere club. Heerenveen hield de zaak aan, ondertussen motiverende dat de hoogstbiedende zou kopen. Zou ik als AZ zijnde ook kriegelig van worden.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 22:35 schreef dagizmo het volgende:
[..]
De gene die hier het hardst onderuit gaat is eigenlijks Alves. Mijn oprechte mening is dat die hele Alves bij zowel Heerenveen én AZ niet meer moet spelen. Ik snap AZ nu ook niet meer dat ze doorzetten, die hele Alves vertoont zich vóór een eventuele transfer al niet positief tov Az op. Anders had hij toch al gewoon lekker kunnen mee gaan trainen met AZ? Volgens mij wil hij zelf inderdaad niet meer en blijft ie stilletjes in Brazilië zitten.
Je mag niet spreken van een clubhoer, maar het is wel de grootste clubnaaier van Nederland en misschien zelfs Europa?
Dit geloof jij, als man van de complottheorettes, toch zelf ook niet? Natuurlijk hebben de geinteresseerde clubs eerst contact met de Tiburcio-clan, en anders zoekt die clan wel contact met de clubs.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 22:10 schreef okee6 het volgende:
En andere kopers melden zich allereerst bij de club!
Iemand mag 'ik lul maar wat' boven zijn avatar toevoegen.quote:Op donderdag 10 januari 2008 16:56 schreef fuckbuddy het volgende:
[..]
Als het niet klopt dan zal ik mijn signature aanpassen met een "ik lul maar wat" erin.
Wat als het wel klopt??
Hij is al een flinke poos woordvoerder van DSB en Scheringa, niet van AZ.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 22:56 schreef Cyberia18 het volgende:
Sinds wanneer is die hapsnurk woordvoerder van AZ dan?![]()
quote:Op vrijdag 11 januari 2008 22:58 schreef MaxPower het volgende:
Een woordvoerder die het steeds over Alfonso heeft.
@Fuckbuddy is geen velden of wegen te bespeuren.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 22:49 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Iemand mag 'ik lul maar wat' boven zijn avatar toevoegen.
Zeiden ze dat ie woordvoerder van AZ is?quote:
Jaquote:Op vrijdag 11 januari 2008 23:02 schreef SCH het volgende:
[..]
Zeiden ze dat ie woordvoerder van AZ is?
Meerdere woordvoerders? Ja, Brands voor het technisch beleid, Van Gaal voor de opstelling en Scheringa voor de overige zaken? Zo'n cluppie heeft alleen een persvoorlichter nodig en zelfs die kan de halve dag mijnenveger spelen.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 23:02 schreef SCH het volgende:
[..]
Zeiden ze dat ie woordvoerder van AZ is?
Dat is ie zeker niet, hij is persoonlijk woordvoerder van Scheringa, regelt zijn mediacontacten en van DSB. Dat loopt in dat geval natuurljik wel een beetje door elkaar met AZ maar de club heeft geheel eigen woordvoerders uiteraard.
Dus in jouw ogen is Heerenveen de schuldige?quote:Op vrijdag 11 januari 2008 23:16 schreef Mugger het volgende:
Het mooiste scenario en passend slot aan deze soap lijkt mij wanneer Alves morgen door Heerenveen voor een megabedrag aan een PL club verkocht wordt, waarna het getekende contract met AZ wel degelijk rechtsgeldig is, waardoor AZ de arbitragezaak wint, en Kuiper & Co. de verdiende miljoenen per direct naar de bankrekening van Dirk uit Alkmaar mogen overmaken. En dat AZ daarna gewoon zonder Alves met 0 – 3 wint in Heerenveen.
quote:Op vrijdag 11 januari 2008 23:18 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Meerdere woordvoerders? Ja, Brands voor het technisch beleid, Van Gaal voor de opstelling en Scheringa voor de overige zaken? Zo'n cluppie heeft alleen een persvoorlichter nodig en zelfs die kan de halve dag mijnenveger spelen.
Bron: http://www.az.nl/index.php?module=news&articleID=22224quote:Mededeling omtrent Afonso Alves
ALKMAAR- AZ heeft vrijdag 11 januari bij de KNVB een spoedarbitragezaak aangevraagd tegen sc Heerenveen inzake de overgang van Afonso Alves van sc Heerenveen naar AZ. Over de reden van de arbitragezaak geeft AZ in onderstaande tekst uitleg.
De stand van zaken is momenteel als volgt:
1. Er is een getekende transferovereenkomst tussen AZ en sc Heerenveen betreffende de overgang van Afonso Alves naar AZ. Ook over het aandeel in de transfersom, waar Alves volgens zijn contract bij Heerenveen recht op heeft, is door alle partijen overeenstemming bereikt.
2. Er is een getekende arbeidsovereenkomst tussen AZ en Afonso Alves per 1 januari 2008.
3. Er is een door AZ en Alves getekend overschrijvingsformulier bestemd voor de KNVB. Alleen Heerenveen weigert dit formulier te ondertekenen.
4. Om die reden heeft AZ vrijdag 11 januari een spoedarbitragezaak bij de KNVB aangevraagd om er voor te zorgen dat Heerenveen haar verplichtingen nakomt.
Woordvoerder namens AZ in deze zaak is Klaas Wilting.
Alle partijen in deze soap zijn knettergek. Als gematigd Heerenveen supporter hoop ik alleen dat het 'greedy' bestuur een keertje genadeloos wordt afgestraft.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 23:18 schreef patrickt37 het volgende:
[..]
Dus in jouw ogen is Heerenveen de schuldige?
Ik hoop dat we em verliezen ondanks dat we dan de 'verliezer' zijn. Persoonlijk zie ik die hele Alves liever niet komen. Straks winnen we en hebben we er een ongemotiveerde speler bij voor 18 mil, dan pas zit je met de gebakken Braziliaan.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 23:26 schreef Hertog_Martin het volgende:
Woensdag dus de arbitragezaak...
Waarom zouden ze als ze nog geen rooie cent hebben ontvangen??? Verkoop jij je auto ook door eerst over te schrijven en dan pas je centen te beuren.. ???quote:Op vrijdag 11 januari 2008 16:18 schreef Mutsaers__78 het volgende:
De hamvraag is dus: waarom tekent Heerenveen het overschrijvingsformulier niet??
Weet je wat het hele kutte is .quote:Op vrijdag 11 januari 2008 23:16 schreef Mugger het volgende:
Het mooiste scenario en passend slot aan deze soap lijkt mij wanneer Alves morgen door Heerenveen voor een megabedrag aan een PL club verkocht wordt, waarna het getekende contract met AZ wel degelijk rechtsgeldig is, waardoor AZ de arbitragezaak wint, en Kuiper & Partners BV de verdiende miljoenen per direct naar de bankrekening van Dirk uit Alkmaar mogen overmaken. En dat AZ daarna gewoon zonder Alves met 0 – 3 wint in Heerenveen.
Hij zou vandaag zelfs gepresenteerd worden.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 23:00 schreef patrickt37 het volgende:
[..]
@Fuckbuddy is geen velden of wegen te bespeuren.
En ongeacht of Alves nu noch naar AZ gaat, "ik lul maar wat" moet een jaar boven zijn avatar staan.
De voorwaarde was dat het vandaag bekend zou worden gemaakt.
Nog 1 uur te gaan.![]()
Het maakt mij niet uit waar Alves is, maar ben wel benieuwd naar @fuckbuddyquote:Op zaterdag 12 januari 2008 00:13 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Hij zou vandaag zelfs gepresenteerd worden.![]()
Er is echter nog geen enkel schot in de zaak, want nadat Az met de bewijzen van de overeenkomst kwam, is Heerenveen net zo hard met een tegen-argument gekomen.
Voorlopig blijft het één groot schimmenspel.
quote:SPOEDARBITRAGE KNVB MOET EINDE MAKEN AAN TRIESTE TRANSFERSOAP AFONSO ALVES
Strijd om krabbel
ALKMAAR, zaterdag
De handtekeningen bij AZ in het dossier Afonso Alves zijn legio. Ze staan er zwart op wit van vertegenwoordigers van AZ, van SC Heerenveen en van de Braziliaanse spits zelf. Omdat er één krabbel ontbreekt, is Alves ondergedoken, moeten Louis van Gaal en Gertjan Verbeek het komende weekeinde doen met respectievelijk Ari en Gerald Sibon in de spits en staan AZ en Heerenveen volgende week in Zeist tegenover elkaar voor een spoedarbitragezaak.
AZ pikt het namelijk niet dat Heerenveen weigert het overschrijvingsformulier te ondertekenen terwijl de club de afgesproken 18 miljoen euro naar het Friese Haagje wil overmaken. Vermoed wordt dat de Friezen samen met de zaakwaarnemer van Alves in Europa zijn gaan shoppen met het bod van AZ in de hand. En in Turkije bij Fenerbahçe zijn geslaagd voor 20 miljoen euro en dat bod de voorkeur geniet.
AZ-woordvoerder Klaas Wilting liep gisteren met een berg paperassen door het DSB Stadion. Daarin was te zien dat AZ 18 miljoen euro aan Heerenveen betaalt voor de Braziliaan, AZ de Friezen een bonus betaalt als de Alkmaarders zich kwalificeren voor de Champions League en Alves iets minder dan 900.000 euro tekengeld krijgt, waaraan beide clubs meebetalen. Daarbij bevindt zich eveneens een door Alves ondertekend spelerscontract, wat hem voor 4,5 jaar aan AZ verbindt en wat bevestigingen per sms over mondelinge afspraken tussen AZ en Heerenveen. „Alleen weigert Heerenveen het overschrijvingsformulier te ondertekenen, dat wij op 9 januari hebben opgestuurd. Hoewel we akkoord zijn over alle voorwaarden”, zegt Wilting, die het woord voert omdat de directie (Marcel Brands en Toon Gerbrands) als getuigen kunnen worden opgeroepen.
Overigens wordt AZ vertegenwoordigd door Eric Vilé, advocaat en ex-voorzitter van het sectiebestuur betaald voetbal. Pikant is dat de raadsheer eerder in de week bakzeil haalde bij de FIFA en niet kon voorkomen dat zijn cliënt Co Adriaanse 1,15 miljoen euro boete aan FC Porto moet betalen wegens contractbreuk.
Een korte reconstructie hoe het volgens AZ zover heeft kunnen komen.
Na het klappen van de transfer van Afonso Alves van Heerenveen naar AZ in de zomer van 2007 ontstaat zo veel irritatie tussen beide clubs, dat AZ-directeur Gerbrands persoonlijk naar Heerenveen reist om met de Friese directie, bestaande uit Henk Hoekstra en Yme Kuiper, de verhoudingen te normaliseren. Hij vertelt daarbij dat AZ in januari 2008 Alves alsnog wil kopen en krijgt de verzekering dat Heerenveen de Alkmaarders zal inlichten als er andere kapers op de kust komen.
In oktober 2007 krijgen Brands en Gerbrands een belletje uit Heerenveen dat Manchester City zich heeft gemeld voor de Braziliaanse topschutter. AZ komt direct in actie en legt een bod neer in het Abe Lenstra Stadion voor Alves. Eind november volgen stevige onderhandelingen en half december bereiken beide partijen een akkoord over een transfersom van 18 miljoen euro.
Op 23 december, een dag na Heerenveen-FC Twente en de avond na AZ-Roda JC, is Afonso Alves op bezoek in Alkmaar samen met zijn moeder, z’n broer en zaakwaarnemer en na een gesprek met onder meer trainer Louis van Gaal tekent de Braziliaan voor 4,5 jaar.
Over twee details moeten AZ en Heerenveen alsnog overeenstemming bereiken. Op 27 december volgt een akkoord tussen AZ en Heerenveen over een bonus voor de Friezen als AZ zich kwalificeert voor de Champions League. 4 januari 2008 stuurt Gerbrands een sms naar de Heerenveen-directeur Henk Hoekstra met daarin de afgesproken verdeling van het tekengeld voor Alves. Even later volgt per sms de bevestiging van de Fries.
9 januari 2008 stuurt AZ het overschrijvingsformulier van de KNVB met de handtekeningen van AZ en Alves naar Heerenveen om de transfer af te ronden. Heerenveen reageert niet en laat op 10 januari aan AZ weten problemen te hebben met de verdeling van het tekengeld, wat als opschortende voorwaarde was opgenomen in het originele contract.
Voor AZ reden om op 11 januari Vilé in de arm te nemen en spoedarbitrage aan te vragen bij de KNVB. Woensdag buigt de arbitragecommissie van de KNVB zich over bovenstaande argumenten van AZ en die van Heerenveen, genoemd in bijgaand kader.
Trouwens, AZ zoekt al een week tevergeefs contact met Alves zelf. Het laatste levensteken dat in Alkmaar van de Braziliaanse schutter is vernomen, is een sms op 4 januari aan directeur Marcel Brands: ’Arriveer op dinsdag, happy 2008’.
De arbitragecommissie moet woensdagavond half acht – AZ speelt trouwens een half uur later de inhaalwedstrijd op De Vijverberg tegen De Graafschap – besluiten voor wie de transfersoap daadwerkelijk een ’happy end’ krijgt.
quote:HEERENVEEN: „GÉÉN DEAL; AZ OVERSCHREED DEADLINE”
door Mike Verweij
HEERENVEEN, zaterdag
Heerenveen-directeur Yme Kuiper ziet de spoedarbitrage die AZ heeft aangespannen om Afonso Alves binnen te halen vol vertrouwen tegemoet. „Vorige week zaterdag meldde AZ in diverse media dat de transfer van Afonso verder weg was dan ooit, dat de kans van slagen nog maar twintig procent was. Nu zegt men in Alkmaar op basis van precies hetzelfde feitencomplex dat er wél een akkoord is. Vreemd toch?”
De Fries legt uit waarom Heerenveen geen handtekening zet onder het overschrijvingsformulier. „Omdat wij niet op de stoel van de rechter willen zitten. Als wij tekenen, kan er mogelijk een latere transfer van Afonso geblokkeerd worden en zitten wij met een terecht boze Alves. Wij doen geen onomkeerbare dingen. AZ kiest in mijn ogen dan ook de verkeerde route. Laat men eerst eens aantonen dat er een overeenstemming is met Alves.”
Kuiper: „Een tweede complicatie is dat er geen deal meer is tussen AZ en Heerenveen. We hebben een overeenkomst gehad, met de nadruk op gehad. Die is getekend op 30 december, vlak voor Heerenveen-Feyenoord. In het contract stond 5 januari als deadline en een aantal opschortende voorwaarden. Als daar niet aan werd voldaan, was er géén akkoord. Eén opschortende voorwaarde was, dat er schriftelijke overeenstemming moest komen tussen Heerenveen en Afonso over de ontbinding van zijn contract. Dat klinkt eenvoudig, maar was het niet, omdat Afonso bij een transfer een aandeel van vijf procent had in de winst die Heerenveen daarbij maakte. Dat percentage werd echter geclaimd door een andere partij (Alves’ oud-zaakwaarnemer, red.), die zei de rechten overgedragen te hebben gekregen van Afonso.”
Dat AZ nu schermt met een sms’je waarin Kuipers mededirectielid Henk Hoekstra zou aangeven dat er een akkoord was over de opschortende voorwaarden, noemt Kuiper sluw. „Ze hebben één bericht uit een hele reeks gehaald. Ik was op dat moment met Henk in Noorwegen. Op 4 januari, om 23.45 uur, een kwartier voor het verstrijken van de deadline, schreef Toon Gerbrands: ’We moeten wachten tot Alves en zijn zaakwaarnemers het definitieve contract bevestigen. Er zijn nieuwe voorwaarden gesteld.’ Volgens Heerenveen betekent dit dat er géén akkoord was tussen Alves, AZ en Heerenveen en dat AZ de deadline in het contract niét heeft gehaald.”
quote:Alves zet trend
AMSTERDAM, zaterdag
Waarom heeft FC Groningen Bruno Silva niet geschorst of een boete opgelegd vanwege werkweigering?
En waarom heeft Ajax de verdediger niet laten weten dat bij nog één boycot van de training hij naar de transfer kan fluiten?
Maar beide clubs hielden zich koest en komt Afonso Alves de eer toe een heuse trend te hebben gezet. Want wanneer je als voetballer je zin niet krijgt, dan chanteer je gewoon de boel en komt het vanzelf goed.
Zo simpel is het.
Wat dat betreft, kan het geen kwaad als AZ na Heerenveen ook het kind van de rekening wordt. Gewoon een sms’je van Alves, dat hij bij nader inzien toch maar voor Fenerbahçe of zo heeft getekend. ’Happy 2008 and bye, bye!’
Want net als FC Groningen en Ajax lieten ook de Alkmaarders na een stakende voetballer te waarschuwen toen hij Heerenveen afgelopen zomer aan het uitroken was. De duidelijke boodschap aan Alves, dat als hij nog één keer niet bij de Friezen zou komen opdagen de transfer naar Alkmaar van de baan was. Omdat ze in Noord-Holland nu eenmaal niet van onfatsoenlijke spelers houden.
Dan nog iets. Heeft er nooit iemand bij AZ bij stilgestaan, dat als Alves & co in staat zijn om Heerenveen dit te flikken, het scenario ook moeiteloos op de Alkmaarders kan worden toegepast?
Laten we maar eerlijk zijn, Alves kiest voor AZ bij gebrek aan beter. Tenslotte was de Braziliaan begin november al kogelrond met Manchester City. Een transfersom van 20 miljoen euro, betaling van alle bonussen en nog veel meer. Voor de Thaise eigenaar van Manchester City, Thaksin Shinawatra, was het allemaal geen probleem.
Maar wie slecht doet, slecht ontmoet. Dus ook Alves. Die in die periode de pech had, dat Engeland zich niet wist te plaatsen voor EURO 2008, waardoor in het voetbalmaffe land de discussie losbarstte over de uitholling van het nationale elftal door de toenemende stroom aan buitenlanders.
Was met PSV’er Alex nog de hand gelicht, voor Alves besloot de Engelse voetbalbond de deur weer dicht te gooien. Een maand na het akkoord in Amsterdam moest Manchester City daarom laten weten dat de benodigde papieren voor de Braziliaan niet loskwamen en de transfer van de baan was.
Zo werd AZ weer een optie.
Zelden een transfer meegemaakt waarin zo respectloos met elkaar werd omgegaan. Alves en AZ die in augustus zonder medeweten van Heerenveen een principeakkoord bereiken, Alves die vervolgens bij de Friezen trainingen en wedstrijden gaat boycotten, dan buiten AZ om een akkoord bereikt met Manchester City, maar weer voor AZ kiest als Manchester City bij de Engelse autoriteiten bakzeil haalt, waarna AZ Heerenveen voor de arbitragecommissie sleept en Alves plotseling aan Heerenveen vraagt om het overschrijvingsformulier niet te ondertekenen.
Wat zou het toch lekker zijn als de affaire-Alves straks alleen maar verliezers kent. Verliezers die er allemaal om gevraagd hebben.
Waar is onze #1 insider ja?quote:Op zaterdag 12 januari 2008 13:20 schreef dagizmo het volgende:
Naast Alves is nu ook Fuckbuddy verdwenen?
4,5 miljoen van Malmö FF, Zweden.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 13:18 schreef Flawless2006 het volgende:
Voor hoeveel is Alves destijds gekocht door Heerenveen overigens en waar vandaan geplukt?
Volgens mij spoedoverleg met Van Gaal, over hoe hij het beste nu zich kan presenteren op Fok. Er is geen betere mediatrainer dan Van Gaalquote:
Rivaldo.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 13:36 schreef Flawless2006 het volgende:
Ik zie Alves en van Gaal eigenlijk ook niet echt samengaan, hoe heet die braziliaanse speler ook alweer bij Barcelona die hij aan de kant zette?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |