Samenvatting:quote:Op zondag 6 januari 2008 18:25 schreef RacerDKB het volgende:
Samenvatting?
Slechte ervaringen met vrouwen gehad ofzo?, ik zeg toch ook niet dat alle kerels ongenuanceerde kwiebussen zijnquote:Op zondag 6 januari 2008 18:57 schreef milagro het volgende:
moraal van dit verhaal, alle vrouwen zijn kuthoererende liegende bedriegende ...kuthoeren, trap er niet in.
oh, ik vergat "dom" , ze zijn ook nog dom!quote:Op zondag 6 januari 2008 19:00 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Slechte ervaringen met vrouwen gehad ofzo?, ik zeg toch ook niet dat alle kerels ongenuanceerde kwiebussen zijn
Klein beetje overdreven, maar het komt er opzich best redelijk dicht in de buurt inderdaad.quote:Op zondag 6 januari 2008 18:57 schreef milagro het volgende:
reken er dan maar op dat ze wel vaker dan die ene keer met hem sex gehad heeft, dat het al weken speelde en dat ze niet kon wachten om weer in zijn armen te liggen nadat jij weg was weer.
ik bedoel, drie dagen nadat jij weg was na 2 volgens jouw beleving iig fantastische weken, al naar een ander toe rennen, doe je niet als het niets betekende, het een eenmalig iets wat, je niet wist wat je bezield heeft.
dat wist ze wel, die 2 weken met jou waren ms best leuk, maar ergens ook afzien, want 2 weken zonder hem... alleen 'hem' heeft iedere week een ander naief NL's schatje en ziet haar ondertussen niet meer staan, bovendien ze gaat toch weer weg, dat was nu net het leuke aan haar... ze rotte weer op.... en jij ook, na die 2 weken, dat was het leuke van jou... en nu is het leuke van jou, dat ze alsnog bij jou terecht kan, en omdat 'hem' haar niet meer ziet staan , is dat best fijn, staat ze iig niet met lege handen, NL is al zo koud, helemaal deze tijd van het jaar.
moraal van dit verhaal, alle vrouwen zijn kuthoererende liegende bedriegende ...kuthoeren, trap er niet in.
oh en rot voor je enzo, uiteraard, maar het gaat over, kijk maar naar je vriendin, die deed er maar een paar weken over, om jou te vergeten, en het was niet eens uit, kun je nagaan, hoe snel jij er overheen kan zijn, als je maar wil en die wil komt er wel, want wie wil er nu een kuthoerende liegende bedriegende kuthoer als vriendin. die godbetert drie dagen na twee fantastische weken met jou, om het over de 2 en half jaar daarvoor maar niet te hebben, zich liet bepotelen door een hitsige polygamist met een lichaam dat Adonis groen zou doen zien van afgunst en met een nooit weigerend lid, met van de warme edoch niet zweterige handen langzaam over de vrouwelijk rondingen, de rondingen van jouw vriendin, glijdend, en haar lieve en spannende woordjes toefluisterend haar in no time wist te verleiden, en dat in een ambiance waar lust toch al zo de boventoon voert... compleet kansloos, zo ver van jullie bed en het natte koude Nederland, kansloos was je, en of je dat blijft is aan jou, en haar terugwinnen maakt je geen winnaar persé
jezus, houd je bek eens, milagro
maar denk er eens over na
De uitvoerige situatieschets is verder weer zeer levendig en logisch, meneer Milagroquote:Op zondag 6 januari 2008 19:01 schreef milagro het volgende:
oh, ik vergat "dom" , ze zijn ook nog dom!
In die volgordequote:Op zondag 6 januari 2008 18:38 schreef RacerDKB het volgende:
a) haar vergeven b) een ander neuken om wraak te nemen c) niet meer met haar omgaan
Ja, en ze heeft nog een punt ookquote:Op zondag 6 januari 2008 19:30 schreef Xeanor het volgende:
Haha, milagro is opeens weer flink op dreef
quote:Op zondag 6 januari 2008 18:57 schreef milagro het volgende:
reken er dan maar op dat ze wel vaker dan die ene keer met hem sex gehad heeft, dat het al weken speelde en dat ze niet kon wachten om weer in zijn armen te liggen nadat jij weg was weer.
ik bedoel, drie dagen nadat jij weg was na 2 volgens jouw beleving iig fantastische weken, al naar een ander toe rennen, doe je niet als het niets betekende, het een eenmalig iets wat, je niet wist wat je bezield heeft.
dat wist ze wel, die 2 weken met jou waren ms best leuk, maar ergens ook afzien, want 2 weken zonder hem... alleen 'hem' heeft iedere week een ander naief NL's schatje en ziet haar ondertussen niet meer staan, bovendien ze gaat toch weer weg, dat was nu net het leuke aan haar... ze rotte weer op.... en jij ook, na die 2 weken, dat was het leuke van jou... en nu is het leuke van jou, dat ze alsnog bij jou terecht kan, en omdat 'hem' haar niet meer ziet staan , is dat best fijn, staat ze iig niet met lege handen, NL is al zo koud, helemaal deze tijd van het jaar.
oh en rot voor je enzo, uiteraard, maar het gaat over, kijk maar naar je vriendin, die deed er maar een paar weken over, om jou te vergeten, en het was niet eens uit, kun je nagaan, hoe snel jij er overheen kan zijn, als je maar wil en die wil komt er wel, want wie wil er nu een kuthoerende liegende bedriegende kuthoer als vriendin. die godbetert drie dagen na twee fantastische weken met jou, om het over de 2 en half jaar daarvoor maar niet te hebben, zich liet bepotelen door een hitsige polygamist met een lichaam dat Adonis groen zou doen zien van afgunst en met een nooit weigerend lid, met van de warme edoch niet zweterige handen langzaam over de vrouwelijk rondingen, de rondingen van jouw vriendin, glijdend, en haar lieve en spannende woordjes toefluisterend haar in no time wist te verleiden, en dat in een ambiance waar lust toch al zo de boventoon voert... compleet kansloos, zo ver van jullie bed en het natte koude Nederland, kansloos was je, en of je dat blijft is aan jou, en haar terugwinnen maakt je geen winnaar persé
Ze heeft wel een punt moet ik zeggen.quote:Op zondag 6 januari 2008 19:30 schreef Xeanor het volgende:
Haha, milagro is opeens weer flink op dreef
Eerst b dan cquote:Op zondag 6 januari 2008 18:38 schreef RacerDKB het volgende:
a) haar vergeven b) een ander neuken om wraak te nemen c) niet meer met haar omgaan
En wat zeggen die bronnen nu? Nu het uit is, is ze onbeperkt met die ander aan het krikken?quote:Op zondag 6 januari 2008 20:04 schreef Electrical-Storm het volgende:
@Milagro
Haha, ik moest er eigenlijk nog een beetje om lachen ook. Je botte beschrijving zal ik je maar niet kwalijk nemen, een maand geleden had ik precies zo kunnen reageren. Ik ga deze dagen uit een soort van zelfbescherming ook al van het ergste uit, hoewel ik weet dankzij bepaalde 'bronnen' dat het voor mijn komst niet heeft gespeeld... Anyway, ik zal het nooit te weten komen en alleen al om die reden krijgt ze mijn vertrouwen nooit meer volledig terug...
Nee die zeggen dat er op dit moment twee negers onbeperkt jouw moeder aan het uitwonen zijn...quote:Op zondag 6 januari 2008 21:38 schreef n0a het volgende:
[..]
En wat zeggen die bronnen nu? Nu het uit is, is ze onbeperkt met die ander aan het krikken?
Dank je.quote:Op zondag 6 januari 2008 21:45 schreef Electrical-Storm het volgende:
[..]
Nee die zeggen dat er op dit moment twee negers onbeperkt jouw moeder aan het uitwonen zijn...
Alsjeblieft, kunnen mensen als jij die niks nuttigs toe te voegen hebben aan mijn probleem gewoon hun muil houden? Ik heb het al zwaar genoeg, dus ik heb aan de prikkelingen die je met jouw reactie beoogt een broertje dood...
Een les die ik nooit had willen leren...quote:Op zondag 6 januari 2008 21:48 schreef katerwater het volgende:
Als liefde is zoals TS het hier voorstelt, wil ik zelfs niet beginnen aan een relatie. De Liefde wordt hier overromantisch voorgesteld. TS is naïef geweest en heeft een levensles geleerd.
Misschien moeten we de definitie van Relatie maar eens veranderen. De tijd is rijp daarvoor![]()
![]()
Tsja... ook dat zal ik uiteindelijk nooit zeker weten. Ze kan over een maand bij hoog en laag beweren dat ze hem nooit meer heeft gezien, maar haar geloofwaardigheid is niet meer wat het is geweestquote:Op zondag 6 januari 2008 21:49 schreef n0a het volgende:
[..]
Dank je.
Ik heb in een soortgelijke situatie gezeten. Als zij nog wat voor je zou voelen en je gelukkig zou willen maken en je terug zou willen dan zou ze nu, nu het uit is dat ook moeten bewijzen. Als ze zich nu nog steeds laat uitwonen dat zou dat wat mij betreft ook verdere toenaderings pogingen uitsluiten.
Heeft ie toch al gezegtquote:Op zondag 6 januari 2008 22:15 schreef Xennia het volgende:
Hoe kwam je erachter dan?
Nog een behoorlijk realistische situatieschets ook.quote:Op zondag 6 januari 2008 18:57 schreef milagro het volgende:
want wie wil er nu een kuthoerende liegende bedriegende kuthoer als vriendin. die godbetert drie dagen na twee fantastische weken met jou, om het over de 2 en half jaar daarvoor maar niet te hebben, zich liet bepotelen door een hitsige polygamist met een lichaam dat Adonis groen zou doen zien van afgunst en met een nooit weigerend lid, met van de warme edoch niet zweterige handen langzaam over de vrouwelijk rondingen, de rondingen van jouw vriendin, glijdend, en haar lieve en spannende woordjes toefluisterend haar in no time wist te verleiden, en dat in een ambiance waar lust toch al zo de boventoon voert... compleet kansloos, zo ver van jullie bed en het natte koude Nederland, kansloos was je, en of je dat blijft is aan jou, en haar terugwinnen maakt je geen winnaar persé
Opnieuw dankquote:Op zondag 6 januari 2008 22:17 schreef Electrical-Storm het volgende:
@Noa
Onze relatie zal nooit sterker kunnen worden... Ik zal haar altijd wantrouwen en wat is gebeurd zal aan me blijven knagen. De oude persoon zoals ik haar kende is dood in mijn beleving... Daarom heb ik er nu een punt achter gezet en wil ik haar vergeten. Ik vraag me alleen af of dat gaat lukken, zoals het vroeger was tussen ons zal ook altijd in mijn hoofd rondspoken en ik wil dat allemaal niet opgeven...
Ging het in jouw situatie ook gepaard met zoveel leugens? Excuses van mij zijn trouwens wel op zijn plaats, je inbreng is best nuttig
Ach, monogame liefdesrelaties worden al vanaf het begin der tijden geidealiseerd. Als mensen volwassen gaan ze ineens inzien dat een relatie af en toe niks anders is dan een kinderachtig machtsspelletje waarin diegene met de meeste desinteresse hem controleert.quote:Op zondag 6 januari 2008 21:48 schreef katerwater het volgende:
Als liefde is zoals TS het hier voorstelt, wil ik zelfs niet beginnen aan een relatie. De Liefde wordt hier overromantisch voorgesteld.
ramptoeristquote:Op zondag 6 januari 2008 23:25 schreef Riro het volgende:
O en denk er eens over om schrijver te worden, wat een stuk drama![]()
een betrapte zal zelden tot nooit het gehele verhaal bekennen, waarom zou hij/zij ook, het is al erg genoeg zoals het nu is, dus waarom all the gory details erbij.quote:Op zondag 6 januari 2008 23:55 schreef Riro het volgende:
Toch wel apart dat ze juist nadat jij d'r gezien had de fout in ging. Je zou dan zeggen dat je dan weer een tijdje 'nieuwe energie' hebt om het niet te doen. Het had logischer geklonken als het daarvoor gebeurd was of in ieder geval tijden nadat ze jou had gezien.
Hoe kan je dat gevoeld hebben dan terwijl jullie 2 zulke passionele weken hadden en alles koek en ei voor je leek?quote:Op zondag 6 januari 2008 23:40 schreef Electrical-Storm het volgende:
Mijn bron is haar eigen mailbox... Ontzettend verkeerd maar ik voelde al een zekere spanning in de week dat ik terug was in NL...
Dit vind ik trouwens een héle goede vraag. Denk vooral daar maar eens over na...quote:Op maandag 7 januari 2008 00:21 schreef Xennia het volgende:
[..]
Hoe kan je dat gevoeld hebben dan terwijl jullie 2 zulke passionele weken hadden en alles koek en ei voor je leek?
Zo van; "best gezellig en al, maar achteraf vond ik die gebruikte condooms in d'r kamer best raar"quote:Op maandag 7 januari 2008 02:35 schreef mr.digitus het volgende:
[..]
Dit vind ik trouwens een héle goede vraag. Denk vooral daar maar eens over na...
quote:en per 1 augustus ben ik een jaar stage in buitenland.. ook de ultieme test voor onze relatie..
he had ik hier niet eens een topic over geopend.quote:Op zondag 6 januari 2008 23:40 schreef Electrical-Storm het volgende:
Mijn bron is haar eigen mailbox... Ontzettend verkeerd maar ik voelde al een zekere spanning in de week dat ik terug was in NL... Ik ben uiteraard ook een klein beetje terug gaan lezen (eerdere mailtjes) en daaruit bleek dat ze juist de hele tijd afstand aan het nemen was van die kerel, ze wilde het hier nooit op aan laten komen. Daarom weet ik vrij zeker dat ze pas na mijn komst voor het eerst over de grens is gegaan. Ik heb haar mailbox verder nooit gecontroleerd, nooit behoefte aan gehad omdat ik haar blind vertrouwde... Achteraf ben ik blij dat ik het heb gedaan, ze had het denk ik nooit uit zichzelf verteld...
Uiteraard heeft ze een nieuw wachtwoord, en daarom zal ik er nooit achterkomen wat er na die week is gebeurd...
Dat dusquote:Op maandag 7 januari 2008 03:25 schreef e2mtr2 het volgende:
Tja eeeh hier zo lezende. Ik vraag me ernstig af hoevelen er bedrogen zijn zonder dat het ooit uitkomt. Ik bedoel: Dit is toevallig uitgekomen. Maar Ik zou bijna gaan geloven dat een best wel aardig groot percentage van het vrouwelijk geslacht er tegenwoordig ook niet bepaald moeilijk over doet om eens lekker buiten de deur te eten.
Het zal de "tijdgeest" zijn. Programma's als "Temptation Island" wordt niet voor niets door voornamelijk vrouwen bekeken, voorzien van huichelachtig commentaar als: "Zoiets zou ik nou nooit kunnen he? Dan vraag je er toch om dat het foutgaat?"
Jaja.![]()
Ben ook ruim 10 jaar getrouwd geweest met de meest 'trouwe vrouw' die ik me kon .... eeeh ... inbeelden. Dus niet. Uiteindelijk ook alles naar de klote door dit soort avonturen. En ook ik had het nooit van haar verwacht.
Dat komt dan alleen maar omdat jij nooit slechte ervaringen met kerels hebt gehad. Maar dat komt nog wel.quote:Op zondag 6 januari 2008 19:00 schreef Marijkezwolle het volgende:
Slechte ervaringen met vrouwen gehad ofzo?, ik zeg toch ook niet dat alle kerels ongenuanceerde kwiebussen zijn
Dus die slet heeft ook nog anale sex met die kerel gehadquote:Op maandag 7 januari 2008 00:14 schreef milagro het volgende:
5. ik heb geen kontakt meer met hem/haar, echt niet
quote:Op maandag 7 januari 2008 10:04 schreef Oksel het volgende:
Post eens een foto trouwens? Misschien heb ik haar ook nog wel eens een veeg gegeven, het verhaal komt me bekend voor..Dan weet je iig zeker dat ze niet trouw is.
Sowieso het hele bullshit verhaal van trouw zijn werkt nooit.. en het is ook grote onzin imho.
Zegt de vreemdgangerquote:Succes ermee kameraad. Let love rule.
Daar heb je dan wel weer gelijk in.quote:PS. Lach nooit meer mensen uit die je waarschuwen voor iets dat voor jou zeer onwaarschijnlijk lijkt.
Sterkte gozerquote:Op maandag 7 januari 2008 11:02 schreef CoolGuy het volgende:
Mja, das kut. Welcome to the club, sinds woensdag is mijn relatie met een prachtmeid ook voorbij na 3,5 jaar. Ik hou nog van d'r met alles wat ik in me heb, maar het is blijkbaar gewoon over. En dat doet verrekte veel pijn.
Nogmaals, ik schaamde me kapot toen ik het deed... Een vlaag van verstandsverbijstering en overmand door een soort van jaloezie en machteloosheid die ik nooit eerder had ervaren... Maar ik heb er geen spijt van, achteraf is het gerechtvaardigd in mijn ogen. Zij moest zich nog veel en veel dieper schamen en ik betwijfel echt sterk of ze alles uit haarzelf zou hebben opgebiechtquote:Op maandag 7 januari 2008 11:59 schreef CoolGuy het volgende:
Ja moeilijk gozer, maar mail is privé, dat lees je niet, is mijn opvatting. Ik kan wel begrijpen dat je het doet in een moment van zwakte, maar toch, het is iets dermate privé dat ik het in ieder geval nooit zou doen.
Ja dank je. Tja, in jouw geval is je vriendin vreemd gegaan. In mijn geval is dat niet zo, en is er ook niet ook maar een miniscule aanwijzing dat ze vreemd is gegaan of dat er iemand anders is. Ik heb het haar gevraagd, zij zegt dat het niet zo is, ik heb in die 3,5 jaar geen reden gehad om aan haar eerlijkheid te twijfelen. Klaar.quote:Op maandag 7 januari 2008 12:02 schreef Electrical-Storm het volgende:
[..]
Nogmaals, ik schaamde me kapot toen ik het deed... Een vlaag van verstandsverbijstering en overmand door een soort van jaloezie en machteloosheid die ik nooit eerder had ervaren... Maar ik heb er geen spijt van, achteraf is het gerechtvaardigd in mijn ogen. Zij moest zich nog veel en veel dieper schamen en ik betwijfel echt sterk of ze alles uit haarzelf zou hebben opgebiecht
Jij ook sterkte trouwens
quote:Op zondag 6 januari 2008 18:57 schreef milagro het volgende:
Nooit jouw fouten vergelijken (of vergoeilijken) door ze te spiegelen aan die van een ander. Haar mail lezen was niet gerechtvaardigd, haar aanspreken was ook een optie. Natuurlijk moet zij zich schamen, maar dat is geen excuus voor het lezen van haar mail.quote:Op maandag 7 januari 2008 12:02 schreef Electrical-Storm het volgende:
[..]
Nogmaals, ik schaamde me kapot toen ik het deed... Een vlaag van verstandsverbijstering en overmand door een soort van jaloezie en machteloosheid die ik nooit eerder had ervaren... Maar ik heb er geen spijt van, achteraf is het gerechtvaardigd in mijn ogen. Zij moest zich nog veel en veel dieper schamen en ik betwijfel echt sterk of ze alles uit haarzelf zou hebben opgebiecht
Jij ook sterkte trouwens
Dat dus. En dat zijn vriendin nog zo naief is om te zeggen dat het NOOIT meer zal gebeuren terwijl het overduidelijk al een keer is gebeurt, zou mij genoeg aanleiding geven de relatie de nek om te draaien.quote:Op maandag 7 januari 2008 12:19 schreef SHE het volgende:
Mensen die het hardst schreeuwen iets nooit te zullen doen, zijn de perfecte kandidaat het juist wel te doen.
Bij mij zouden alle alarmbellen al zijn gaan rinkelen bij zo'n stellige overtuiging.
Wat mensen betrouwbaar maakt, is een openlijke imperfectie. Ik wil kunnen zien en voelen wat iemand waard is. Ik mag me gelukkig prijzen met een man die heel goed weet hoe zijn duistere kant eruit ziet, net als dat hij de mijne kent.
Dat is voor mij liefde; alles.
Sterkte ermee en ik hoop dat je er wat van geleerd hebt.
Jaja, eens een vreemdganger , altijd een vreemdganger, eens een dief altijd een dief...quote:Op maandag 7 januari 2008 12:45 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat dus. En dat zijn vriendin nog zo naief is om te zeggen dat het NOOIT meer zal gebeuren terwijl het overduidelijk al een keer is gebeurt, zou mij genoeg aanleiding geven de relatie de nek om te draaien.
Eenmaal met de hand in de koekjespot is het namelijk erg makkelijk snoepen imo.
quote:Op maandag 7 januari 2008 12:48 schreef JamesBrownie het volgende:
[..]
Jaja, eens een vreemdganger , altijd een vreemdganger, eens een dief altijd een dief...
Gelul.
Ik in ieder geval niet. Doel heiligt de middelen.quote:Op maandag 7 januari 2008 12:48 schreef het.ismij het volgende:
En niemand valt erover dat hij HAAR mail leest?
Das nou precies wat ik dacht van jouw post....quote:
Hebben we iig iets gemeen. Maar ja, ik ben dan ook niet diegene die een vreemdgaander terugneemt, dus ik wil er ook geen ervaring in kwekenquote:Op maandag 7 januari 2008 12:54 schreef JamesBrownie het volgende:
[..]
Das nou precies wat ik dacht van jouw post....
Tuurlijk wel. De TS is een lamlul dat hij haar mail leest. En als hij dat niet had gedaan was hij waarschijnlijk zielsgelukkig geweest als ze weer geland was op Schiphol, en had hij nooit geweten dat zijn perfekt vrouwtje toch lang niet zo perfekt is.quote:Op maandag 7 januari 2008 12:54 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Ik in ieder geval niet. Doel heiligt de middelen.
Zo denk jij erover, ik niet. Gelukkig mogen onze meningen afwijken. Er wordt gevraagd of iemand zich daar aan stoort; ik geef aan ik niet.quote:Op maandag 7 januari 2008 12:58 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. De TS is een lamlul dat hij haar mail leest. En als hij dat niet had gedaan was hij waarschijnlijk zielsgelukkig geweest als ze weer geland was op Schiphol, en had hij nooit geweten dat zijn perfekt vrouwtje toch lang niet zo perfekt is.
Jongen, ik ben het roerend met je eensquote:Op maandag 7 januari 2008 13:01 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Zo denk jij erover, ik niet. Gelukkig mogen onze meningen afwijken. Er wordt gevraagd of iemand zich daar aan stoort; ik geef aan ik niet.
Ik zou het ook wel willen weten als mn vriendin door een of andere gladjakker wordt doorgesmeerd in een auto. Ik ben niet zo een fan van onwetendheid..
Niet voor mensen die mij bedriegen. Net zoals ik vind dat een inbreker vogelvrij is. Hoef je het niet mee eens te zijn, maar dat is wel hoe ik er over denk.quote:Op maandag 7 januari 2008 13:06 schreef het.ismij het volgende:
@cheiron: geen respect voor privacy?
@scorp: t komt wat sarcastisch over
I knowquote:Op maandag 7 januari 2008 13:06 schreef het.ismij het volgende:
@cheiron: geen respect voor privacy?
@scorp: t komt wat sarcastisch over
-edit-
Zoals ik al dacht.
Inbrekeres gewoon ter plekke nekschot geven, zowiezo elke dief, (tenzij je dief bent van je eigen portomoneequote:Op maandag 7 januari 2008 13:08 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Niet voor mensen die mij bedriegen. Net zoals ik vind dat een inbreker vogelvrij is. Hoef je het niet mee eens te zijn, maar dat is wel hoe ik er over denk.
Dat heeftie gedaanquote:Op maandag 7 januari 2008 13:18 schreef loveli het volgende:
Waarom heb je haar niet op de man af gevraagd wat er was? Het is duidelijk dat je voelde dat er iets niet klopte, anders had je haar mail niet gelezen.
Maar gast, serieus, sterkte man.quote:Op maandag 7 januari 2008 13:22 schreef Electrical-Storm het volgende:
Wat Scorpie zegt...
Iets wat ik me zeker bedenk... Het wrange is alleen, het meisje die mij dit heeft geflikt ken ik niet. 2,5 jaar heb ik een relatie gehad met iemand die goudeerlijk en open was over alles, daar ben ik van overtuigd! In mijn belevening is zij nu dood, en DAT is waar ik niet mee kan leven. Dat klote-eiland met die tyfus-moraal heeft haar overhoop gehaald, haar veranderd tot een persoon die zij niet is... Nu wel dus, en zo'n sloerie verdien ik zeker niet. Alleen de oude haar mis ik vreselijk, ik zou een nier afstaan omwille van dat het allemaal was zoals het was voordat ze ging...quote:Op maandag 7 januari 2008 13:24 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Maar gast, serieus, sterkte man.
Je moet je maar bedenken dat ze jou uiteindelijk niet waard was, en dat je beter verdient dan zo`n figuur.
Heb je nog contact met haar gehad?
Vast niet... Al die praat kwam vooral van haar kantquote:Op maandag 7 januari 2008 13:27 schreef Nouk het volgende:
"Het waren de mooiste jaren van mijn leven, en ik voelde me volmaakt met haar aan mijn zijde. "
Misschien kreeg ze het toch een beetje benauwd hoor van dit soort zinnen, het klinkt echt TE.
Mensen veranderen nu eenmaal. Daarom is het ook zo verdomd lastig om te zeggen dat je je leven lang bij 1 iemand blijft. Mensen groeien uit elkaar, that stuff happens.quote:Op maandag 7 januari 2008 13:30 schreef Electrical-Storm het volgende:
[..]
Iets wat ik me zeker bedenk... Het wrange is alleen, het meisje die mij dit heeft geflikt ken ik niet. 2,5 jaar heb ik een relatie gehad met iemand die goudeerlijk en open was over alles, daar ben ik van overtuigd! In mijn belevening is zij nu dood, en DAT is waar ik niet mee kan leven. Dat klote-eiland met die tyfus-moraal heeft haar overhoop gehaald, haar veranderd tot een persoon die zij niet is... Nu wel dus, en zo'n sloerie verdien ik zeker niet. Alleen de oude haar mis ik vreselijk, ik zou een nier afstaan omwille van dat het allemaal was zoals het was voordat ze ging...
We hebben alleen gesmst, ze wil weten waar ze aan toe is... Maar ze kan van mij niet verwachten dat ik binnen een paar dagen met de waarheid op de proppen kom terwijl zij nu al een maand met de waarheid aan het sjoemelen is. Ik heb terug gesmst dat het over is, en zoals ik er nu over denk voorgoed...
[..]
Vast niet... Al die praat kwam vooral van haar kant
Ik denk niet dat ze compleet veranderd is hoor...quote:Op maandag 7 januari 2008 13:30 schreef Electrical-Storm het volgende:
[..]
Iets wat ik me zeker bedenk... Het wrange is alleen, het meisje die mij dit heeft geflikt ken ik niet. 2,5 jaar heb ik een relatie gehad met iemand die goudeerlijk en open was over alles, daar ben ik van overtuigd! In mijn belevening is zij nu dood, en DAT is waar ik niet mee kan leven. Dat klote-eiland met die tyfus-moraal heeft haar overhoop gehaald, haar veranderd tot een persoon die zij niet is... Nu wel dus, en zo'n sloerie verdien ik zeker niet. Alleen de oude haar mis ik vreselijk, ik zou een nier afstaan omwille van dat het allemaal was zoals het was voordat ze ging...
We hebben alleen gesmst, ze wil weten waar ze aan toe is... Maar ze kan van mij niet verwachten dat ik binnen een paar dagen met de waarheid op de proppen kom terwijl zij nu al een maand met de waarheid aan het sjoemelen is. Ik heb terug gesmst dat het over is, en zoals ik er nu over denk voorgoed...
[..]
Ik ben blij dat ik niet zo inelkaar zit. Ik praat het niet goed maar...... als het echt alleen om sex ging (zonder verdere gevoelens) zou mijn relatie niet over zijn (en al helemaal niet als het mijn droomprins is/was).quote:Op maandag 7 januari 2008 13:30 schreef Electrical-Storm het volgende:
[..]
[..]
Dat waag ik te betwijfelen. De TS geeft al aan dat hij dit gedrag nooit van haar zou verwachten.quote:Op maandag 7 januari 2008 13:37 schreef JamesBrownie het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ze compleet veranderd is hoor...
Ze is dezelfde persoon, alleen heeft ze iets doms gedaan.
En IEDEREEN maakt fouten!quote:Op maandag 7 januari 2008 13:37 schreef JamesBrownie het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ze compleet veranderd is hoor...
Ze is dezelfde persoon, alleen heeft ze iets doms gedaan.
Met praten gaat haar vreemdgaan niet opeens weg ofzo. En ook haar verraad aan de relatie niet. En ook niet haar leugens erover niet.quote:Op maandag 7 januari 2008 13:40 schreef -moppie- het volgende:
[..]
Ik ben blij dat ik niet zo inelkaar zit. Ik praat het niet goed maar...... als het echt alleen om sex ging (zonder verdere gevoelens) zou mijn relatie niet over zijn (en al helemaal niet als het mijn droomprins is/was).
Praat eerst eens met elkaar (en dan niet over de telefoon)!
Dat betekent toch niet dat het een ander mens is.quote:Op maandag 7 januari 2008 13:41 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat waag ik te betwijfelen. De TS geeft al aan dat hij dit gedrag nooit van haar zou verwachten.
Blijkbaar is er in die setting waarin ze zit iets in haar veranderd waardoor ze nu wel overstag gaat voor avances van een ander, en hier thuis niet.
Ja, en de TS zit daar blijkbaar niet op te wachten, een vriendin vol duistere verrassingen.quote:Op maandag 7 januari 2008 13:46 schreef JamesBrownie het volgende:
[..]
Dat betekent toch niet dat het een ander mens is.
Ik vind dat toch altijd zo'n onzin.
Als ik iets doe wat mensen niet van me verwachten, ben ik toch niet ineesn een ander mens? Dan heb ik gewoon iets gedaan wat niet van me verwacht werd.
Nee, praten heeft het nut dat je allebei kan vertellen hoe je je voelt, als je je partner niet kwijt wil(als vreemdganger of "slachtoffer"quote:Op maandag 7 januari 2008 13:45 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Met praten gaat haar vreemdgaan niet opeens weg ofzo. En ook haar verraad aan de relatie niet. En ook niet haar leugens erover niet.
Wat heeft praten voor zin? Haar beweegredenen horen? Heeft niet zoveel nut imo.
Als dat zo afgesproken is is het prima ja. Maar het komt op mij over alsof de ex van TS van te voren zoiets nooit zou willen afspreken omdat ze dat toch niet nodig had etc.quote:Op maandag 7 januari 2008 13:47 schreef Semisane het volgende:
Zeg, wat ik me afvraag he, is het niet heel onrealistisch te denken dat als 2 personen 5 maanden lang gescheiden zijn, op behoorlijke afstand, dat beide de gehele tijd geen sex zullen hebben?
Niet om bot te zijn en persoonlijk ook niet in zo'n situatie gezeten, maar je kan toch niet verwachten dat iemand 5 maanden of langer als een geheel onthouder door het leven gaat? Of moet je zoets gewoon verwachten van je partner? Is hetgene wat ik zeg een taboe en denkt men er liever niet over na?
Ik kom hierop omdat een koppel wat ik kende ook een jaar lang op grote afstand van elkaar leefde, de 1 bleef in mexico-city (waar ze wonen) en de ander ging stage lopen in Duitsland. Ja idd of all places..., maar gezien het feit dat ze alle twee er over eens waren dat je niet een jaarlang of in iedergeval maanden lang zonder sex kon, ze van elkaar accepteerde dat het kon gebeuren dat ze een slippertje konden maken, zolang het "safe" gebeurde...ze zijn nog bijelkaar..dus blijkbaar werkte het voor hun.
Anyways...had de TS realistische verwachtingen van zijn vriendin of was de TS naief in zijn "eis" dat ze geen sex met anderen mochten hebben in die 5 maanden?![]()
Ik gooi maar even een balletje op
De TS weet dat heus allemaal al. Hij hoeft niet tot in den treure te horen dat het haar spijt dat hij erachter is gekomen (want dat is waar ze werkelijk spijt om heeft; het uitkomen van haar slippertje).quote:Op maandag 7 januari 2008 13:48 schreef JamesBrownie het volgende:
[..]
Nee, praten heeft het nut dat je allebei kan vertellen hoe je je voelt, als je je partner niet kwijt wil(als vreemdganger of "slachtoffer") kun je dat vertellen, ik houd van je, sorry andersom, je hebt mijn vertrouwen zo beschaamd dat ik niet weet of het ooit nog goed kan komen, als ik dat al zou willen. enzenzenz.
Dat klopt, in mijn geval had ik op oudjaarsavond nooit gedacht dat het 2 dagen later voorbij zou zijn. Ze gedraagt zich nu anders ja, afstandelijker etc etc. Zoals ze nu doet is ze totaal anders dan hoe ik haar al die tijd heb gekend, zo aanhankelijk etc, daar is weinig tot niets meer van te merken.quote:Op maandag 7 januari 2008 13:46 schreef JamesBrownie het volgende:
[..]
Dat betekent toch niet dat het een ander mens is.
Ik vind dat toch altijd zo'n onzin.
Als ik iets doe wat mensen niet van me verwachten, ben ik toch niet ineesn een ander mens? Dan heb ik gewoon iets gedaan wat niet van me verwacht werd.
Als hij niet meer wil praten was ze ook niet zijn droomvrouw!quote:Op maandag 7 januari 2008 13:51 schreef Scorpie het volgende:
[..]
De TS weet dat heus allemaal al. Hij hoeft niet tot in den treure te horen dat het haar spijt dat hij erachter is gekomen (want dat is waar ze werkelijk spijt om heeft; het uitkomen van haar slippertje).
En hoe iedereen zich voelt kunnen ze beiden wel raden, boos, gekwetst, vertrouwen beschaamd, you name it. Dat zijn geen dingen waarvoor je nou echt eens moet praten , want daar hebben beiden geen zak aan. Dus, waarom zouden ze nog moeten praten?
Dus eigenlijk geef je een vrijbrief aan je vent om jou ontzettend veel pijn te doen, en dan nog zou jij het pikken? Weinig zelfrespect heb je dan volgens mij.quote:Op maandag 7 januari 2008 13:55 schreef -moppie- het volgende:
[..]
Als hij niet meer wil praten was ze ook niet zijn droomvrouw!
Vreemdgaan is ontzettend fout maar ik hou zo veel van mijn partner dat ik het hem zou kunnen vergeven...
Misschien is dat iets om over na te denken.........
Als je op die manier in elkaar zit en je bespreekt het; best.quote:Op maandag 7 januari 2008 13:47 schreef Semisane het volgende:
Zeg, wat ik me afvraag he, is het niet heel onrealistisch te denken dat als 2 personen 5 maanden lang gescheiden zijn, op behoorlijke afstand, dat beide de gehele tijd geen sex zullen hebben?
Niet om bot te zijn en persoonlijk ook niet in zo'n situatie gezeten, maar je kan toch niet verwachten dat iemand 5 maanden of langer als een geheel onthouder door het leven gaat? Of moet je zoets gewoon verwachten van je partner? Is hetgene wat ik zeg een taboe en denkt men er liever niet over na?
Ik kom hierop omdat een koppel wat ik kende ook een jaar lang op grote afstand van elkaar leefde, de 1 bleef in mexico-city (waar ze wonen) en de ander ging stage lopen in Duitsland. Ja idd of all places..., maar gezien het feit dat ze alle twee er over eens waren dat je niet een jaarlang of in iedergeval maanden lang zonder sex kon, ze van elkaar accepteerde dat het kon gebeuren dat ze een slippertje konden maken, zolang het "safe" gebeurde...ze zijn nog bijelkaar..dus blijkbaar werkte het voor hun.
Anyways...had de TS realistische verwachtingen van zijn vriendin of was de TS naief in zijn "eis" dat ze geen sex met anderen mochten hebben in die 5 maanden?![]()
Nee, dat kan, en ik zeg ook helemaal niet dat hij bij haar moet blijven ofzo, dat moet TS toch zelf allemaal uitzoeken, ik zeg gewoon dat het niet klopt als je zegt dat het iemand anders is, misschien is haar DAAD niet die van haar, maar dat maakt HAAR nog niet een ander.quote:Op maandag 7 januari 2008 13:47 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja, en de TS zit daar blijkbaar niet op te wachten, een vriendin vol duistere verrassingen.
Als het om een man had gegaan, had ik hetzelfde gezegd.quote:Op maandag 7 januari 2008 13:49 schreef Scorpie het volgende:
Wel frappant; alle vrouwen in dit topic nemen het op voor de vriendin, de mannen voor de TS
Nee hoor, ik geloof alleen dat liefde en sex 2 totaal verschillende dingen zijn.quote:Op maandag 7 januari 2008 13:56 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dus eigenlijk geef je een vrijbrief aan je vent om jou ontzettend veel pijn te doen, en dan nog zou jij het pikken? Weinig zelfrespect heb je dan volgens mij.
quote:Op maandag 7 januari 2008 13:56 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dus eigenlijk geef je een vrijbrief aan je vent om jou ontzettend veel pijn te doen, en dan nog zou jij het pikken? Weinig zelfrespect heb je dan volgens mij.
Omdat, en dat klinkt je misschien heel vreemd in de oren, het WEL kan opluchten en anders kan zijn als iemand tienduizend keer sorry zegt, en omdat het WEL op kan luchten om haar eens even heel duidelijk te vertellen hoe hij zich voelt.quote:Op maandag 7 januari 2008 13:51 schreef Scorpie het volgende:
[..]
De TS weet dat heus allemaal al. Hij hoeft niet tot in den treure te horen dat het haar spijt dat hij erachter is gekomen (want dat is waar ze werkelijk spijt om heeft; het uitkomen van haar slippertje).
En hoe iedereen zich voelt kunnen ze beiden wel raden, boos, gekwetst, vertrouwen beschaamd, you name it. Dat zijn geen dingen waarvoor je nou echt eens moet praten , want daar hebben beiden geen zak aan. Dus, waarom zouden ze nog moeten praten?
Niet als dat gewoon twee kanten op werkt, dat je binnen je relatie allebei de ander kan vergeven bij het maken van een fout. In het geval van TS zou hij dan haar het vreemdgaan moeten vergeven en zij hem het checken van haar email. Dat laatste is namelijk toch niet zo goed een schending van de regels van de relatie die ze hadden als ik het zo begrijp.quote:Op maandag 7 januari 2008 13:56 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nogmaals, het is een halve week gebeurd nadat ik 2 weken bij haar ben langsgeweest... In die twee weken hebben we vaak genoeg de liefde bedreven, dus ik mag aannemen dat de spanning (de noodzakelijke drang) er voor haar even af was... Ik begrijp je punt, maar dan had dit niet vlak na mijn komst mogen gebeuren...quote:Op maandag 7 januari 2008 13:47 schreef Semisane het volgende:
Of je begrijpt het verkeerd...quote:Op maandag 7 januari 2008 13:56 schreef Scorpie het volgende:
[..]
quote:Op maandag 7 januari 2008 14:04 schreef Electrical-Storm het volgende:
[..]
Nogmaals, het is een halve week gebeurd nadat ik 2 weken bij haar ben langsgeweest... In die twee weken hebben we vaak genoeg de liefde bedreven, dus ik mag aannemen dat de spanning (de noodzakelijke drang) er voor haar even af was... Ik begrijp je punt, maar dan had dit niet vlak na mijn komst mogen gebeuren...
Bovendien, ze heeft het me beloofd, ze heeft het gezweerd... Als ze niet in staat is om zich aan een dergelijke belofte te houden had ze me dat van tevoren moeten meedelen. Niet voor haar reis, want dat is lastig in te schatten... Maar wel voor dit incident.. Daarnaast ben ik er prima toe in staat, ik mis de sex ontzettend maar ik zie het niet als iets dat met bepaalde regelmaat moet gebeuren om maar niet 'te onthouden'. Voor mij is het speciaal, en ik wil het alleen met haar
quote:Op maandag 7 januari 2008 14:07 schreef JamesBrownie het volgende:
[..]
Of je begrijpt het verkeerd...
quote:Op maandag 7 januari 2008 13:40 schreef -moppie- het volgende:
[..]
Ik ben blij dat ik niet zo inelkaar zit. Ik praat het niet goed maar...... als het echt alleen om sex ging (zonder verdere gevoelens) zou mijn relatie niet over zijn (en al helemaal niet als het mijn droomprins is/was).
Praat eerst eens met elkaar (en dan niet over de telefoon)!
Thanks! Het hoort volgens mij bij de tegenwoordige Fok-cultuur, maar het maakt me kotsmisselijkquote:Op maandag 7 januari 2008 14:23 schreef Inbox4me het volgende:
Balen TS, ik kan weinig anders doen dan je succes wensen in deze k*ttijd.
PS de users die extra zout in de wonden strooien door expliciet te vermelden/toespelingen te maken op wat zijn vriendin allemaal uitgespookt heeft: verplaats jezelf eens in de situatie en bedenk dan of je die 'geintjes' leuk vindt...
Mensen doen nooit dingen die ze niet willen doen. Je wil het altijd doen, anders doe je het niet. Het is toch niet zo dat je vreemdgaat omdat je daar toe gedwongen wordt? Ja als iemand een wapen tegen je hoofd zet, maar das geen normale situatie.quote:Op maandag 7 januari 2008 14:15 schreef -moppie- het volgende:
Ik begrijp je wel maar soms doen mensen dingen die ze helemaal niet zo willen doen etc..
Misschien was ze bang of misschien wilde ze je geen pijn doen.
Heb je haar gevraagd waarom ze toen niets heeft verteld?
Niks betekende? Wat een onzin, ze doet net alsof ze jeuk had ofzo. Lijkt me geweldig joh, ik heb een relatie met jou, dus zoende ik met de eerste de beste gast die voorbij kwam, maar het betekende niets! Nou als het niets betekende, waarom kon ze zich dan niet inhouden?quote:Op maandag 7 januari 2008 14:12 schreef Electrical-Storm het volgende:
[..]
We hebben de afgelopen maand ontzettend veel gepraat, en daarin heeft zij oneindig veel spijt betuigd en gezworen dat het niks betekende en het incident niet verder is gegaan dan zoenen. Ik heb dat van haar aangenomen, het probleem naast me gelegd en was weer volop begonnen met naar haar verlangen en de dagen aftellen. Oftewel: het vergevings' proces' was al in volle gang, mensen maken fouten en als zij er immens veel spijt van had (zowel het vreemdgaan als het liegen) had het onze relatie niet in gevaar gebracht.
Zaterdag kreeg ik als vervolg het hele verhaal voor m'n kiezen, en daardoor voel ik me extra belazerd. Als zij me vorige maand eerlijk had opgebiecht hoe en wat, dan was ik zeker met je meegegaan wat betreft je mening over praten. Nu niet, het is gebleken dat ze een spelletje met me heeft gespeeld en dat ze minder betrouwbaar is dan een gemiddeld kamerlid
quote:Op maandag 7 januari 2008 14:27 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Mensen doen nooit dingen die ze niet willen doen. Je wil het altijd doen, anders doe je het niet. Het is toch niet zo dat je vreemdgaat omdat je daar toe gedwongen wordt? Ja als iemand een wapen tegen je hoofd zet, maar das geen normale situatie.
Op het moment dat jij met iemand zoent, dan doe je dat omdat je dat op dat moment wil, niet omdat je dat 'eigenlijk niet wil'. Als je je partner geen pijn wil doen, dan moet je gewoon niet vreemdgaan. Lijkt me vrij simpel. Als je het daarna niet vertelt dan doe je dat niet voor je partner, maar omdat je bang bent voor de gevolgen.
Tuurlijk, geef drank maar weer de schuld...quote:Op maandag 7 januari 2008 14:33 schreef Electrical-Storm het volgende:
[..]
Een van de weinige details die me zijn bijgebleven (de rest kon ik niet aanhoren) is dat ze het redelijk snel heeft 'afgebroken' en zichzelf naar huis heeft laten brengen toen ze besefte waar ze mee bezig was. Ander saillant detail: ze had een fles wijn uit haar kerstpakket in een uur tijd opgezopen. Anyway, het was te laat en het zijn weliswaar verzachtende omstandigheden maar ze heeft het er wel op aan laten komen
Meid, ik heb een relatie van 4 jaar nu, en woon sinds 4 maanden samen, en dat gaat perfekt tot nu toe.quote:Op maandag 7 januari 2008 14:02 schreef -moppie- het volgende:
[..]
Nee hoor, ik geloof alleen dat liefde en sex 2 totaal verschillende dingen zijn.
En ja houd maar op met het verhaal; als het echte liefde is dan zou hij het nooit doen!
Als hij het een keer uit lust doet verteld hij niks, zodra hij verliefd word op een ander moet hij kappen met onze relatie!
Heb jij weleens een relatie gehad wat langer dan een paar jaar heeft geduurd?
Jawel, jawel. Het principe "gij zult eerlijk zijn en niet tegen mij liegen" wint het van de gevoelens die jullie voor elkaar hebben. Jij houdt van haar, zij houdt van jou, maar het eerlijkheidsprincipe maakt verder gaan onmogelijk. Begrijpelijk en veel voorkomend, mensen verwachten monogamie en eerlijkheid van elkaar. Jouw vertrouwen is weg. Als je dat zo voelt moet je daar de consequentie van nemen. Ik vind het evengoed zonde van twee mensen die van elkaar houdenquote:Op maandag 7 januari 2008 14:27 schreef Electrical-Storm het volgende:
@ Roquefort
Ik heb niet uitgemaakt uit principe, zeker niet.
Als je weet dat je je grenzen niet meer in het oog kunt houden als je teveel alcohol op hebt, en je wil gewoon niet vreemdgaan, dan moet je ook geen fles wijn leegzuipen. Je kunt altijd in verleiding komen, sure, maar dingen doen waardoor je weet dat het meer gevaar oplevert en het daadwerkelijk doen is een heel ander verhaal.quote:Op maandag 7 januari 2008 14:33 schreef Electrical-Storm het volgende:
[..]
Een van de weinige details die me is bijgebleven (de rest kon ik niet aanhoren) is dat ze het redelijk snel heeft 'afgebroken' en zichzelf naar huis heeft laten brengen toen ze besefte waar ze mee bezig was. Ander saillant detail: ze had een fles wijn uit haar kerstpakket in een uur tijd opgezopen. Anyway, het was te laat en het zijn weliswaar verzachtende omstandigheden maar ze heeft het er wel op aan laten komen
Zeker mee eens, daarom is dat balletje ook niet voor ons opgegaanquote:Op maandag 7 januari 2008 14:37 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Als je weet dat je je grenzen niet meer in het oog kunt houden als je teveel alcohol op hebt, en je wil gewoon niet vreemdgaan, dan moet je ook geen fles wijn leegzuipen. Je kunt altijd in verleiding komen, sure, maar dingen doen waardoor je weet dat het meer gevaar oplevert en het daadwerkelijk doen is een heel ander verhaal.
Je moet de kat niet op het spek binden natuurlijk.
Zeker het feit dat je er een halve week (dat is 72 uur!!!) ervoor nog bij haar was, maakt het des te bezwaarlijker.quote:Op maandag 7 januari 2008 14:42 schreef Electrical-Storm het volgende:
[..]
Zeker mee eens, daarom is dat balletje ook niet voor ons opgegaan
Daarnaast, de verzachtende omstandigheden worden weer 'ongedaan gemaakt' door de verzwarende omstandigheid dat ik nog geen halve week daarvoor bij haar was. Godsamme en die tickets zijn al zo duur
quote:Op maandag 7 januari 2008 14:17 schreef Roquefort het volgende:
Pff, wat een hoop moraalridders in dit topic weer.
Tsja, laten we dan de inquisitie er maar bij roepen ja... en ons eigen geluk afbreken. What a price to pay!
O god daar heb je er weer zo`n 1 die denkt dat zijn levensvisie de enige waarheid isquote:Op maandag 7 januari 2008 14:48 schreef toine999 het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
IID wat een stel pubers. Met dt soort discussies hoor je altijd 1 deel van het verhaal. Ik zou Mevr. Mej. in kwestie haar kant ook wel willen horen. Maar om hier een beetje te gaan zitten janken en nergens een schuldvraag bij je zelf neer te leggen vind ik wel wat. Laat ik het zo zeggen, ik heb ook veel verdriet en teleurstelling in mijn leven gekend.
Feit blijft ook dat ik daar deels de oorzaak van ben. Feit ook is dat me dat nooit zal overkomen dat mijn partner vreemd gaat. Ik heb namelijk een op afstand bedienbare Trace and Tracker bij haar ingebracht. Na lichamelijk contact krijg ik een SMS
Misschien is het dan echt zoals eerder in dit topic gezegd: je neukt gewoon beroerd?quote:Op maandag 7 januari 2008 14:04 schreef Electrical-Storm het volgende:
[..]
Nogmaals, het is een halve week gebeurd nadat ik 2 weken bij haar ben langsgeweest... In die twee weken hebben we vaak genoeg de liefde bedreven, dus ik mag aannemen dat de spanning (de noodzakelijke drang) er voor haar even af was... Ik begrijp je punt, maar dan had dit niet vlak na mijn komst mogen gebeuren...
Fucking hell, ik heb alles voor haar gedaan! Nooit maar dan ook nooit heb ik haar vertrouwen geschaad, ik heb haar de vrijheid gegeven om te doen en laten wat ze wil binnen bepaalde 'fatsoensgrenzen'. Ik heb haar laten gaan naar het buitenland zonder haar te claimen, ik heb haar alles gegund. Ik heb haar bijna iedere dag overtuigd van mijn gevoelens voor haar en ik ben haar komen opzoeken op dat godvergeten tyfuseiland! Ook niet iets dat je zomaar doet als arme student met een relatie die je toch niet al te serieus neemt. En als ze wat bij me tekort kwam had ze dat kunnen communiceren, maar zoals ik het altijd heb meegekregen zaten we redelijk op 1 lijn en was ik alles wat ze zichzelf kon wensen... En nu moet ik het volgens jou de schuldvraag bij mezelf neerleggen????quote:Op maandag 7 januari 2008 14:48 schreef toine999 het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
IID wat een stel pubers. Met dt soort discussies hoor je altijd 1 deel van het verhaal. Ik zou Mevr. Mej. in kwestie haar kant ook wel willen horen. Maar om hier een beetje te gaan zitten janken en nergens een schuldvraag bij je zelf neer te leggen vind ik wel wat. Laat ik het zo zeggen, ik heb ook veel verdriet en teleurstelling in mijn leven gekend.
Feit blijft ook dat ik daar deels de oorzaak van ben. Feit ook is dat me dat nooit zal overkomen dat mijn partner vreemd gaat. Ik heb namelijk een op afstand bedienbare Trace and Tracker bij haar ingebracht. Na lichamelijk contact krijg ik een SMS
Scorpie; volgens mij ben jij de enige hier die denkt dat zijn levensvisie de enige waarheid is hoor.quote:Op maandag 7 januari 2008 14:54 schreef Scorpie het volgende:
[..]
O god daar heb je er weer zo`n 1 die denkt dat zijn levensvisie de enige waarheid is
Grow up, leer ermee leven dat mensen andere visies op het leven hebben als jij. Blijkbaar kan je er gewoon niet mee omgaan, zoveel frustratie druipt er van deze post af
Ik zou zeggen; zoek een vriendin die je visie deelt en word gelukkig, maar ga in godsnaam niet meer hier posten, je bijdrage is alles behalve constructief.
Dat zegt helemaal niemand hierquote:Op maandag 7 januari 2008 15:00 schreef Electrical-Storm het volgende:
[..]
En nu moet ik het volgens jou op mezelf gaan betrekken????
Jongen rustig aan. Er lopen hier mensen met verschillende meningen etc etc. Dat hou je toch altijd.quote:Op maandag 7 januari 2008 15:00 schreef Electrical-Storm het volgende:
[..]
Fucking hell, ik heb alles voor haar gedaan! Nooit maar dan ook nooit heb ik haar vertrouwen geschaad, ik heb haar de vrijheid gegeven om te doen en laten wat ze wil binnen bepaalde 'fatsoensgrenzen'. Ik heb haar laten gaan naar het buitenland zonder haar te claimen, ik heb haar alles gegund. Ik heb haar bijna iedere dag overtuigd van mijn gevoelens voor haar en ik ben haar komen opzoeken op dat godvergeten tyfuseiland! Ook niet iets dat je zomaar doet als arme student met een relatie die je toch niet al te serieus neemt. En als ze wat bij me tekort kwam had ze dat kunnen communiceren, maar zoals ik het altijd heb meegekregen zaten we redelijk op 1 lijn en was ik alles wat ze zichzelf kon wensen... En nu moet ik het volgens jou op mezelf gaan betrekken????
Ja, herhaal een op zichzelf al zwakke grap nog evenquote:Op maandag 7 januari 2008 14:54 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Misschien is het dan echt zoals eerder in dit topic gezegd: je neukt gewoon beroerd?
IDD Mischien wel een goed begin. Ik vind het rot voor je, maar ga me niet wijs maken dat je liever getrouwd zou zijn geweest al wel 10 jaar drie kinderen op je achterbank zitten en dan er achter komen dat ze toch niet helemaal monogaam is geweest die laatste 10 jaar.quote:Op maandag 7 januari 2008 15:00 schreef Electrical-Storm het volgende:
[..]
.............................
En nu moet ik het volgens jou op mezelf gaan betrekken????
Zo zie ik vreemdgaan dus niet.quote:Op maandag 7 januari 2008 14:41 schreef Scorpie het volgende:
@Roquefort,
Waarom praten we eigenlijk consequent over "fouten", want het vreemdgaan als een fout bestempelen in plaats van een moedwillige actie (want dat is het gewoon), maakt het makkelijker om dit te "vergeven en vergeten".
Ik zie vreemdgaan niet als fout. Ik zie vreemdgaan als een doelbewuste actie, al dan niet uit onvrede of onmacht in de huidige relatie, erop gericht om de eigen relatie schade aan te richten.Fouten maken doet iedereen, vreemdgaan is een ander verhaal.
Bedoel jij dat jij het liever na 10 jaar weet?quote:Op maandag 7 januari 2008 15:07 schreef toine999 het volgende:
[..]
IDD Mischien wel een goed begin. Ik vind het rot voor je, maar ga me niet wijs maken dat je liever getrouwd zou zijn geweest al wel 10 jaar drie kinderen op je achterbank zitten en dan er achter komen dat ze toch niet helemaal monogaam is geweest die laatste 10 jaar.
Nou dan ben je pas echt veel beter af.
Het lijkt er mij op dat je ex vriendin in kwestie op het matje door jouw is geroepen, door mail verkeer te lezen die prive is. Nou mooie relatie..................
Gefeliciteerd, je "Principes" hebben het gewonnen. Toch jammer dat juist jij de enige vrouw hebt getroffen in Nederland die ooit vreemd is gegaan. Erg sneu.
Buitengewoon sterk staaltje van de pot die de ketel verwijt, scorpie!quote:Op maandag 7 januari 2008 14:54 schreef Scorpie het volgende:
[..]
O god daar heb je er weer zo`n 1 die denkt dat zijn levensvisie de enige waarheid is
Grow up, leer ermee leven dat mensen andere visies op het leven hebben als jij. Blijkbaar kan je er gewoon niet mee omgaan, zoveel frustratie druipt er van deze post af
Ik zou zeggen; zoek een vriendin die je visie deelt en word gelukkig, maar ga in godsnaam niet meer hier posten, je bijdrage is alles behalve constructief.
kan best hoor. iets sluimert al een tijdje, maar het wordt niet geadresseerd; dan gaat toch een keer de deksel van de beerput en dan ineens zit je in een stroomversnelling.quote:Op maandag 7 januari 2008 15:04 schreef CoolGuy het volgende:
Echter, zij stelt dat ze dat gevoel van 'wat er nog meer is' is gekomen in 24 uur (letterlijk) en in die 24uur was het ook uit. Daar heb ik wat meer moeite mee. Het zal best kunnen, maar ik vind dat vreemd.
Vind je het gek dat je vriendin dan iemand zoekt die de knopjes wel kan vinden?quote:Op maandag 7 januari 2008 15:16 schreef CoolGuy het volgende:
geweldig, al de 3e keer de verkeerde knop.
Jazeker, het kan best zijn dat het idee dat ze op eigen benen wilde staan en wilde ontdekken wat er nog meer is al langer speelde. Echter, ik wist er niets van tot 1 dag voor het uit was. Dat zij dat idee al langer had, dat zou heel goed kunnen, maar zo heeft ze het mij niet uitgelegd.quote:Op maandag 7 januari 2008 15:16 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
kan best hoor. iets sluimert al een tijdje, maar het wordt niet geadresseerd; dan gaat toch een keer de deksel van de beerput en dan ineens zit je in een stroomversnelling.
Dat was het probleem nietquote:Op maandag 7 januari 2008 15:19 schreef Roquefort het volgende:
[..]
Vind je het gek dat je vriendin dan iemand zoekt die de knopjes wel kan vinden?
Alleen relaties tussen infantielen misschien?quote:Op maandag 7 januari 2008 12:02 schreef sanger het volgende:
Sommige relaties worden beter door vreemdgaan....
Als het echt je droomvrouw is zou ik proberen het haar te vergeven
En dat is dus precies de instelling die ik NIET heb. Ik hou van haar, ik wil haar, zij was niet 'een neukertje', zij was mijn vriendin, met alle positieve en negatieve punten. Die wil ik, niet een of ander neuksletje.quote:Op maandag 7 januari 2008 15:22 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Alleen relaties tussen infantielen misschien?
Dumpen die vuile teringhoer. Ze is niet te vertrouwen, dat heeft ze nu dus wel duidelijk gemaakt. Heb je niks aan. Even doorbijten en dan opzoek naar een nieuw neukertje.
Mensen die het wel vertellen doen dat inmo ook regelmatig uit egoisme, ik kan niet leven met dat schuldgevoel...quote:Op maandag 7 januari 2008 14:27 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Mensen doen nooit dingen die ze niet willen doen. Je wil het altijd doen, anders doe je het niet. Het is toch niet zo dat je vreemdgaat omdat je daar toe gedwongen wordt? Ja als iemand een wapen tegen je hoofd zet, maar das geen normale situatie.
Op het moment dat jij met iemand zoent, dan doe je dat omdat je dat op dat moment wil, niet omdat je dat 'eigenlijk niet wil'. Als je je partner geen pijn wil doen, dan moet je gewoon niet vreemdgaan. Lijkt me vrij simpel. Als je het daarna niet vertelt dan doe je dat niet voor je partner, maar omdat je bang bent voor de gevolgen.
Nergens prijs ik mijzelf de hemel in... Ik heb haar mail gelezen, hoe ideaal ben je dan? Ik zeg alleen dat ik haar actie mezelf niet ga aanrekenen. Daar heb ik teveel zelfrespect voor en qua zekerheid zit het bij mezelf door dit hele gebeuren toch al niet helemaal snor. Als ze bij mij bepaalde dingen tekort kwam had ze die kunnen aankaarten, en verder staan ze buiten mijn macht omdat zij daar is en ik hier... Behalve lieve dingen zeggen via mail is er weinig dat ik heb kunnen doen om dit te voorkomen... Moet ik dan bij mezelf beginnen met nadenken?quote:Op maandag 7 januari 2008 15:13 schreef toine999 het volgende:
Ik snap het al, nee het was sarcastisch bedoelt. Is hier wel op zijn plaats als iemand zichzelf introduceerd als idiaale schoonzoon. Nooit iets fout heeft gedaan en zich zelf de hemel in prijst.
Zeer zeker waar. Die mensen vertellen het omdat het hun heel erg dwars zit dat ze dat hebben gedaan, maar dan vertellen ze het niet zo zeer om hun partner te vertellen dat ze zijn vreemd gegaan, maar meer om van het geheim af te zijn en het idee te hebben van 'ik heb het in ieder geval verteld'.quote:Op maandag 7 januari 2008 15:25 schreef JamesBrownie het volgende:
[..]
Mensen die het wel vertellen doen dat inmo ook regelmatig uit egoisme, ik kan niet leven met dat schuldgevoel...
Wat vind je dan wel een fout? De meeste fouten bestaan uit moedwillige acties die achteraf een verkeerde keus blijken te zijn.quote:Op maandag 7 januari 2008 14:41 schreef Scorpie het volgende:
@Roquefort,
Waarom praten we eigenlijk consequent over "fouten", want het vreemdgaan als een fout bestempelen in plaats van een moedwillige actie (want dat is het gewoon), maakt het makkelijker om dit te "vergeven en vergeten".
Ik zie vreemdgaan niet als fout. Ik zie vreemdgaan als een doelbewuste actie, al dan niet uit onvrede of onmacht in de huidige relatie, erop gericht om de eigen relatie schade aan te richten.
Fouten maken doet iedereen, vreemdgaan is een ander verhaal.
Nee, daar heb je volkomen gelijk in.quote:Op maandag 7 januari 2008 15:27 schreef Electrical-Storm het volgende:
[..]
Nergens prijs ik mijzelf de hemel in... Ik heb haar mail gelezen, hoe ideaal ben je dan? Ik zeg alleen dat ik haar actie mezelf niet ga aanrekenen. Daar heb ik teveel zelfrespect voor en qua zekerheid zit het bij mezelf door dit hele gebeuren toch al niet helemaal snor. Als ze bij mij bepaalde dingen tekort kwam had ze die kunnen aankaarten, en verder staan ze buiten mijn macht omdat zij daar is en ik hier... Behalve lieve dingen zeggen via mail is er weinig dat ik heb kunnen doen om dit te voorkomen... Moet ik dan bij mezelf beginnen met nadenken?
Inderdaad, ik was ook zo zwart-wit. Dat is nu wel even anders. Ik ben de meid van wie ik hou kwijt. En waarom? Onder andere om dingen die ik wel of niet heb gedaan. Als ik dat toen wel of niet had gedaan, als ik beter naar dr had geluisterd, dan waren we nu nog bij elkaar geweest. Misschien ook niet, maar ik zal het nooit meer zeker weten. Ik heb spijt als haren op mn hoofd, maar zelfs al zou ik het veranderen, dan nog zijn er dingen waar ik geen invloed op heb.quote:Op maandag 7 januari 2008 15:35 schreef Roquefort het volgende:
[..]
Nee, daar heb je volkomen gelijk in.
Dat nadenken is ueberhaupt maar zoeken naar een verklaring. Shit happens, and it did. De bevredigende verklaring zul je niet bij haar vinden en niet bij jou. Wat dat betreft is het een simpele keuze: Kun jij haar vergeven of niet? En kun je daarna weer vertrouwen opbrengen of niet?
Ik zie nog steeds twee mensen die van elkaar houden, op dit moment van jouw kant vermomd in woede. Ik geef je zefls groot gelijk dat je eigen gevoelens over het gebeurde voor jouw centraal staan. Maar toch, los van dat al, is het jammer dat een paar domme gebeurtensiisen twee mensen die van elkaar houden uiteen drijven, hoe dom en stom het ook is wat er gebeurd is. Gebaseerd op wat je allemaal geschreven hebt lijkt het me buiten kijf dat ze
a. vreemd is gegaan
b. toch van je houdt.
Vanuit jouw positie is dat lastig met elkaar te rijmen. Maar als je nog iets van hoop op je relatie hebt, bedenk dan dat er geen verstandelijke verklaring is, de zoektocht naar een verstandelijke verklaring zal ten alle tijden vruchteloos zijn. De centrale vraag is of jij vergeving kunt geven en vertrouwen terug kunt krijgen.
Hoe zonde het ook kan zijn, het is begrijpelijk als dat vertrouwen bij jou weg is.
Nou dat zegt toch genoeg, als zij behoefte heeft aan een ander so be it. Als jij het voor je zelf niet op een rijtje wilt krijgen om te bezien wat mischien de oorzaak is, ook prima, jouw keuze. Ik zie aan de lopende band relaties om me heen uit elkaar spatten. Feit blijft dat hier altijd 2 schuldigen zijn. Of het nu gewoon is op elkaar uit gekeken te zijn of vreemd gaan, overal lag een diepere onderliggende rden in. Ik heb al veel te veel om me heen dingen zien gebeuren, ben beslist niet op mijn achterhoofd gevallen. Waarom nodig je haar niet uit op dit forum topic dan kunnen we nog een week of twee door. Waarom voer jij hier in je eentje een discussie.quote:Op maandag 7 januari 2008 15:27 schreef Electrical-Storm het volgende:
[..]
Nergens prijs ik mijzelf de hemel in... Ik heb haar mail gelezen, hoe ideaal ben je dan? Ik zeg alleen dat ik haar actie mezelf niet ga aanrekenen. Daar heb ik teveel zelfrespect voor en qua zekerheid zit het bij mezelf door dit hele gebeuren toch al niet helemaal snor. Als ze bij mij bepaalde dingen tekort kwam had ze die kunnen aankaarten, en verder staan ze buiten mijn macht omdat zij daar is en ik hier... Behalve lieve dingen zeggen via mail is er weinig dat ik heb kunnen doen om dit te voorkomen... Moet ik dan bij mezelf beginnen met nadenken?
Je eerste vriendin, altijd lastig als dat uit gaat. Maar je studeert nog, dus nog tijd en kansen genoeg om iets anders aan de haak te slaanquote:Op zondag 6 januari 2008 18:23 schreef Electrical-Storm het volgende:
Even mijn hart luchten, m'n wereld is dit weekend ingestort
2,5 jaar heb ik een relatie gehad met mijn droomvriendin, ze was m'n alles en we zaten gebeiteld voor de toekomst. bla . Ondanks dat het mijn eerste serieuze relatie is geweest wist ik dat dat meisje een schot in de roos was, ze was voor mij de allerliefste eerste, allermooiste eerste, meest opwindende eerste en meest betrouwbare eerste meid die ik me kon wensen.
Ik denk dat ze zich gewoon gigantisch heeft laten uitwonen daar.quote:Op maandag 7 januari 2008 16:22 schreef Noisekick het volgende:
1 keer liegen is één ding en kan nog wel gebeuren.
Gebeurd het een 2e keer, dan is het einde zoek.Zal nog wel een hoop gebeurd zijn waar je niks van af weet.
Nou ja, de TS is gewoon heel stellig in zijn opvatting; vreemdgaan is exit. En eerlijkheid is alles.quote:Op maandag 7 januari 2008 16:12 schreef mgerben het volgende:
Ik weet niet of vreemdgaan het eindee van een relatie moet betekenen. Ik denk dat dat vooral afhangt van de reacties van de partner. Maar ik vind jou wel héél erg reageren. Het is bij het bezitterige af.
Je overdrijft, TS is geen lul, TS is kwaad, heel erg en dat is heel logisch, op dit moment.quote:Op maandag 7 januari 2008 16:12 schreef mgerben het volgende:
TS, aka Electrical-Storm, ik vind jou een behoorlijke lul.
Je spreekt over vergeven, maar je hele houding is zó fel dat dat niet meer dan een loos woord is dat je wel eens gehoord hebt en eens in een conversatie wilde gebruiken.
En terecht, in jouw ogen. Want jou is Groot Onrecht aangedaan. Je vriendin met een ander, en er nog over liegen ook. Freselijk!
Maar vergeven als je niet boos bent is ook niet echt moeilijk. Nu zit je met een situatie waarin het er écht op aankomt of je kunt vergeven. Zo te lezen kun jij dat dus niet.
Je zegt (vele malen) dat je het zo erg vindt dat ze oneerlijk tegen je is geweest.
Ik zou daar willen opvoeren dat jij het to-taal onmogelijk voor haar maakt om eerlijk te zijn. Je geeft al van tevoren aan dat je alleen wilt horen wat je wilt horen (dat ze je volledig trouw is gebleven). Je hebt geen boodschap aan iets minder prettige informatie.
Ik weet niet of vreemdgaan het eindee van een relatie moet betekenen. Ik denk dat dat vooral afhangt van de reacties van de partner. Maar ik vind jou wel héél erg reageren. Het is bij het bezitterige af.
Ps. en ik vind het puberaal om halverwege de vakantie nog even voor een kapitaal over te vliegen.
Hi CG!
Wow, het is zelden dat ik een reactie lees die echt toaal het tegenovergestelde is van wat ik vind. Ik heb in dit topic reacties gezien over elkaar vrij laten tijdens lange afwezigheid, en dat kan ik allemaal nog begrijpen, maar wat jij hier allemaal neer durft te zetten.quote:Op maandag 7 januari 2008 16:12 schreef mgerben het volgende:
Je spreekt over vergeven, maar je hele houding is zó fel dat dat niet meer dan een loos woord is dat je wel eens gehoord hebt en eens in een conversatie wilde gebruiken.
En terecht, in jouw ogen. Want jou is Groot Onrecht aangedaan. Je vriendin met een ander, en er nog over liegen ook. Freselijk!
Maar vergeven als je niet boos bent is ook niet echt moeilijk. Nu zit je met een situatie waarin het er écht op aankomt of je kunt vergeven. Zo te lezen kun jij dat dus niet.
Je zegt (vele malen) dat je het zo erg vindt dat ze oneerlijk tegen je is geweest.
Ik zou daar willen opvoeren dat jij het to-taal onmogelijk voor haar maakt om eerlijk te zijn. Je geeft al van tevoren aan dat je alleen wilt horen wat je wilt horen (dat ze je volledig trouw is gebleven). Je hebt geen boodschap aan iets minder prettige informatie.
Ps. en ik vind het puberaal om halverwege de vakantie nog even voor een kapitaal over te vliegen.
Hi CG!
quote:Op maandag 7 januari 2008 16:47 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wat ik wel kwalijk vind, is de intolerantie van alle partijen in dit topic. Mensen worden nog net niet voor debiel uitgemaakt omdat ze het niet eens zijn met elkaars visie. Ikzelf maak me er ook schuldig aan.
Dit is echter erg jammer, want constructief is het topic hierdoor niet geworden.
ispynow ?quote:Op zondag 6 januari 2008 23:40 schreef Electrical-Storm het volgende:
Mijn bron is haar eigen mailbox... Ontzettend verkeerd maar ik voelde al een zekere spanning in de week dat ik terug was in NL... Ik ben uiteraard ook een klein beetje terug gaan lezen (eerdere mailtjes) en daaruit bleek dat ze juist de hele tijd afstand aan het nemen was van die kerel, ze wilde het hier nooit op aan laten komen. Daarom weet ik vrij zeker dat ze pas na mijn komst voor het eerst over de grens is gegaan. Ik heb haar mailbox verder nooit gecontroleerd, nooit behoefte aan gehad omdat ik haar blind vertrouwde... Achteraf ben ik blij dat ik het heb gedaan, ze had het denk ik nooit uit zichzelf verteld...
Uiteraard heeft ze een nieuw wachtwoord, en daarom zal ik er nooit achterkomen wat er na die week is gebeurd...
Tot hij rare bultjes krijgt, branderig gevoel tijdens het plassen en de doctor hem bij zich roept om een serieus gesprek aan te gaan. Dit soort bullshit was leuk geweest rond de jaren 60, vertrouwen hebben gelul... Maar inmiddels leven we in de jaren 2008 waarin Aids/HIV, en alle andere SOA's een keiharde realiteit is.quote:Op maandag 7 januari 2008 12:58 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. De TS is een lamlul dat hij haar mail leest. En als hij dat niet had gedaan was hij waarschijnlijk zielsgelukkig geweest als ze weer geland was op Schiphol, en had hij nooit geweten dat zijn perfekt vrouwtje toch lang niet zo perfekt is.
"Deze verschillende gevolgen van overspel worden weerspiegeld in de verschillende reacties van mannen en vrouwen op het vreemdgaan van hun partner. Uit onderzoek blijkt namelijk dat vrouwen zich jaloers voelen wanneer hun man een diepgaande emotionele band met een andere vrouw blijkt te hebben. Mannen daarentegen vinden het omgekeerde niet zo erg. Zij worden eerder jaloers wanneer ze erachter komen dat hun vrouw een seksuele relatie met een andere man heeft. Dit vinden vrouwen weer minder reden tot jaloezie."quote:Op maandag 7 januari 2008 13:49 schreef Scorpie het volgende:
Wel frappant; alle vrouwen in dit topic nemen het op voor de vriendin, de mannen voor de TS
Ja, je hebt gelijk.quote:Op maandag 7 januari 2008 17:17 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Tot hij rare bultjes krijgt, branderig gevoel tijdens het plassen en de doctor hem bij zich roept om een serieus gesprek aan te gaan. Dit soort bullshit was leuk geweest rond de jaren 60, vertrouwen hebben gelul... Maar inmiddels leven we in de jaren 2008 waarin Aids/HIV, en alle andere SOA's een keiharde realiteit is.
Het enige wat niet klopt aan die redenatie is dat heel veel mensen na zoiets toch bij elkaar blijven.quote:Op maandag 7 januari 2008 17:20 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Ben het verder trouwens volledig met Scorpie eens. Vreemdgaan is menselijk, maar wil daarom nog niet betekenen dat we het maar half goed moeten praten vanuit 'behoeftes'. Je hebt als mens de keuze om iets te weigeren, om verantwoordelijkheden te nemen voor je relatie. Als je die verantwoordelijkheid niet neemt is er naar mijn mening gewoon geen relatie. Klaar.
Ja, ik houd wel van hoenderhokken om knuppels in te werpen.quote:Op maandag 7 januari 2008 17:01 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Wow, het is zelden dat ik een reactie lees die echt toaal het tegenovergestelde is van wat ik vind. Ik heb in dit topic reacties gezien over elkaar vrij laten tijdens lange afwezigheid, en dat kan ik allemaal nog begrijpen, maar wat jij hier allemaal neer durft te zetten.
En dan ook nog zijn reisje naar haar toe puberaal noemen, hoe kom je daar nu weer bij... Echt te belachelijk voor woorden. Maar, mening is mening.. succes ermee
Bagataliseer het maar, vorig jaar waren het er 10.000+ met herpes, dan hebben we het nog niet eens over de overige SOA's. Ik weet iig zeker dat als je het met een fles wijn in een auto doet, er waarschijnlijk geen condoom gebruikt word.quote:Op maandag 7 januari 2008 17:20 schreef JamesBrownie het volgende:
[..]
Ja, je hebt gelijk.
Iedereen krijgt ook een soa, dat is iets dat zeker is.
Mensen op jonge leeftijd zullen het eerder uitmaken, omdat zij vaker wat principieler zijn en hun levens minder in elkaar verweven zijn. Relaties waarin men al kinderen heeft, getrouwd is en samen een huis gekocht heeft zullen beter bestand zijn tegen een slippertje. Waarom? Wederzijdse afhankelijkheid. It's that simple.quote:Op maandag 7 januari 2008 17:22 schreef JamesBrownie het volgende:
[..]
Het enige wat niet klopt aan die redenatie is dat heel veel mensen na zoiets toch bij elkaar blijven.
Eens, maar heel veel mensen zijn vroeger of later uit die naieve droom geholpen. Niemand is perfect, mensen veranderen, het vlees is zwak en maar op. Uiteindelijk is het natuurlijk gewoon hartstikke kut en heb je het gevoel dat je nóóít meer iemand zal vinden waarvan je zoveel houdt en die zo perfect bij je past als zij. Maar ook in de cliché dat tijd wonden heelt zit een kern van waarheid.quote:Op maandag 7 januari 2008 15:47 schreef B1nulnul het volgende:
ik word daar altijd zo moe van als ik lees perfecte relatie, perfecte meisje.
What he fuck? Ze ging vreemd. Ze heeft je bedrogen.
Dan was de relatie niet perfect, en zij al helemaal niet.
Je neukt niet zomaar met iemand anders.
Zeker niet 3 dagen nadat je je vermeende grote liefde gedag hebt gezegd.
A man/woman is as faithfull as his/her optionsquote:Op maandag 7 januari 2008 14:36 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Als hij van je houdt, neukt hij geen ander.
Monogamie heet dat.
Normaliter vind ik jou ook wel tof, maar deze mening onderschrijf ik dan weer niet. Dat je mij als hoofdschuldige durft aan te wijzen is tot daar aan toe, maar dat ik iemand voor meer dan debiel uitmaak, dat kan ik toch echt niet terughalen, mijn beste.quote:Op maandag 7 januari 2008 17:04 schreef Roquefort het volgende:
[..]
In alle eerlijkheid ben je zelfs de hoofdschuldige daaraan in dit topic, en tot twee keer toe iemand manen om niet meer te posten of op te rotten uit dit topic is al helemaal de meest kansloze manier om jezelf voor lul te zetten. Haal die balk uit je eigen oog man, je bent erger op je eigen gelijk gericht dan de mensen die je datzelfde verwijt. Je maakt mensen voor ergere dingen uit dan debiel. Ik vind je over het algemeen een kwaliteitposter, maar in dit topic ben je een dreinende peuter die perse zijn gelijk wil hebben.
Ik baal eigenlijk nu al dat ik me heb laten verleiden om op jou te reageren, maar ik wil je aanraden het hele verhaal nog een keer door te lezen. Nogmaals, een maand geleden ben ik erachter gekomen dat ze me niet trouw is gebleven. Ik heb open gestaan voor alle verzoeningspogingen, en heb keihard geknokt om het in mijn koppie allemaal weer recht te krijgen. Dat is gelukt, ik heb het losgelaten in de zin van 'het probleem geparkeerd' en ik heb het haar (grotendeels) vergeven. Tuurlijk, ik verwachte nog een behoorlijke uitleg als ze terug zou zijn in NL, maar ik nam het haar niet meer kwalijk omdat ik weet dat mensen (vooral in die setting) fouten maken, en dat ze teveel van me houdt om onze relatie op het spel te zetten... Daartegenover stond dat ik haar nog enkele malen de kans heb gegeven om met de volledige waarheid op de proppen te komen. Niet op een gestapo-manier, maar rustig, begripvol en geduldig. Zij heeft daarop heel stellig gereageerd dat het eenmalig was en niet verder was gegaan dan een simpele zoen. Verder hield ze teveel van me om me nog meer verdriet aan te doen, en had ze er vreselijk veel spijt van dat ze de waarheid had verdraaid...quote:Op maandag 7 januari 2008 16:12 schreef mgerben het volgende:
Hi CG!
Ook daar is een verklaring voor; veel mensen zijn bang om er alleen voor te komen staan, vooral in relaties die langer duren met kids/woning etc, waarin het hele leven al is opgebouwd zie je vaak dat mensen desondanks bij elkaar blijven.quote:Op maandag 7 januari 2008 17:22 schreef JamesBrownie het volgende:
[..]
Het enige wat niet klopt aan die redenatie is dat heel veel mensen na zoiets toch bij elkaar blijven.
Kennelijk is er dus toch sprake van een relatie
Helemaal mee eens.quote:Op maandag 7 januari 2008 17:28 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Mensen op jonge leeftijd zullen het eerder uitmaken, omdat zij vaker wat principieler zijn en hun levens minder in elkaar verweven zijn. Relaties waarin men al kinderen heeft, getrouwd is en samen een huis gekocht heeft zullen beter bestand zijn tegen een slippertje. Waarom? Wederzijdse afhankelijkheid. It's that simple.
Ik ook, en ik spreek dan deels uit ervaringquote:
Wat een achterhaalde stelling zeg.quote:Op maandag 7 januari 2008 18:18 schreef VrouwelijkICE het volgende:
Dat bewijst maar weer dat mensen niet monogaam zijn. Tja, je kan zeggen wat je wilt, maar mensen zijn een product van de natuur. Mensen zijn net als dieren.
Het idee om altijd bij elkaar te blijven kán wel (met moeite en onderdrukken van gevoelens enzovoorts) maar als iedereen zijn of haar eigen gevoel zou volgen gaat iedereen vroeg of laat vreemd. Nou vraag je je misschien af, waarom heeft ze die moeite niet voor me gedaan, nou waarschijnlijk heeft ze dat wel, maar zijn die gevoelens moeilijk te stoppen en al helemaal als je jong bent. Dan is de drang naar sex (grof uitgedrukt) gewoon het grootst. En ja, kijk maar naar de natuur, dat gebeurt niet het hele leven met maar één partner.
Dat is nou eenmaal zo.
of het viel tegen..quote:Op zondag 6 januari 2008 23:55 schreef Riro het volgende:
Toch wel apart dat ze juist nadat jij d'r gezien had de fout in ging. Je zou dan zeggen dat je dan weer een tijdje 'nieuwe energie' hebt om het niet te doen. Het had logischer geklonken als het daarvoor gebeurd was of in ieder geval tijden nadat ze jou had gezien.
Ik schrijf ook niet dat je mensen voor debiel uitmaakt, dat schreef jij.quote:Op maandag 7 januari 2008 18:02 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Normaliter vind ik jou ook wel tof, maar deze mening onderschrijf ik dan weer niet. Dat je mij als hoofdschuldige durft aan te wijzen is tot daar aan toe, maar dat ik iemand voor meer dan debiel uitmaak, dat kan ik toch echt niet terughalen, mijn beste.
Hoewel ik mij heel goed kan voorstellen dat het 'aan het lijntje houden' nog erger is dan het vreemdgaan, insult after injury, kan daar wel iets positiefs in schuilen. Jouw ex kan best wel heel erg van zichzelf gebaald hebben dat zij het zover, het vreemdgaan, heeft laten komen. Zelfs schaamte over het hele gebeuren, zeker met het in de tijd kort daarvoor liggende bezoek van jou. Mensen hebben iets raars met schaamte, het zijn dingen die zij het liefst wegstoppen. Niet iets wat je van de daken gaat schreeuwen.quote:Op maandag 7 januari 2008 14:27 schreef Electrical-Storm het volgende:
@ Roquefort
Ik heb niet uitgemaakt uit principe, zeker niet. Nogmaals, een maand geleden hoorde ik (achteraf bezien) de halve waarheid, en dat was iets wat ik haar uiteindelijk zeker kon vergeven. Afgelopen weekend kreeg ik de volgende klap, en het feit dat ze opnieuw had gelogen kwam harder aan dan het idee dat ze haar benen heeft gespreid voor een Antilliaan.
Dit gaat me niet meer lukken, al dat 'aan het lijntje houden' geeft aan dat ze blijkbaar in staat is de hele waarheid te verduisteren, en om die reden gaat mijn vertrouwen in haar niet terugkomen. Vertrouwen is geen keuze, het is iets dat je moet ervaren en het staat dus ook los van mijn keuze om niet meer met haar verder te gaan. Ik vind persoonlijk dat eerlijkheid een van de belangrijkste bouwstenen is van een relatie, en die bouwsteen zal nu altijd ontbreken, hoe hard ik er ook voor vecht!
Je haalt nog steeds adem, je kan nog typen..hey, zou je het dan, tegen alle verwachtingen inquote:Op maandag 7 januari 2008 13:30 schreef Electrical-Storm het volgende:
[..]
Iets wat ik me zeker bedenk... Het wrange is alleen, het meisje die mij dit heeft geflikt ken ik niet. 2,5 jaar heb ik een relatie gehad met iemand die goudeerlijk en open was over alles, daar ben ik van overtuigd! In mijn belevening is zij nu dood, en DAT is waar ik niet mee kan leven.
Andere omstandigheden halen andere karaktertrekjes naar boven, de som van al die dingen, dat is de gehele persoonquote:Dat klote-eiland met die tyfus-moraal heeft haar overhoop gehaald, haar veranderd tot een persoon die zij niet is...
De dramaquote:Nu wel dus, en zo'n sloerie verdien ik zeker niet. Alleen de oude haar mis ik vreselijk, ik zou een nier afstaan omwille van dat het allemaal was zoals het was voordat ze ging...
Mwoh... Ik voorspel minimaal een deel 2quote:We hebben alleen gesmst, ze wil weten waar ze aan toe is... Maar ze kan van mij niet verwachten dat ik binnen een paar dagen met de waarheid op de proppen kom terwijl zij nu al een maand met de waarheid aan het sjoemelen is. Ik heb terug gesmst dat het over is, en zoals ik er nu over denk voorgoed...
Dat klopt. Dat is menseigen. Wat ook menseigen is, is de discipline om niet aan die verlangens toe te geven. Kwestie van respect voor je partner, nietwaar?quote:Op maandag 7 januari 2008 21:15 schreef VrouwelijkICE het volgende:
Pff TS gelooft echt in de ware liefde he. Het is hartstikke menseigen om te verlangen naar andere dingen.
Ik heb altijd een beetje medelijden met je... Zoveel negativiteit.quote:Op zondag 6 januari 2008 18:57 schreef milagro het volgende:
Net het hele topic doorgespit en miste deze opmerking al.quote:Op maandag 7 januari 2008 21:50 schreef Xennia het volgende:
Ik vind het geen slimme zet van haar om jou nu al tot een keuze te dwingen. Ze is niet in de positie bovendien om iets te eisen. Zij doet er beter aan jou alle ruimte te geven om hier eens goed over na te denken.
Een beetje verdacht vind ik het ook wel, wil ze weten of je ermee wilt kappen zodat ze weer vrijspel heeft?
Ik snap overigens wel dat ze wilde wachten met jou het hele verhaal vertellen. Zoiets doe je beter face to face dan via de telefoon
Ik denk dat ze gewoon wil weten of ze de rest van de vakantie nog van bil kan gaan met die andere gastquote:Op dinsdag 8 januari 2008 02:23 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Net het hele topic doorgespit en miste deze opmerking al.
Waarom wil ze nu uitsluitsel? Als ze zoveel van je houdt pakt ze toch alles aan om jou rustig tot een, voor haar hopelijk positieve, keuze te laten komen.![]()
Vreemd op z'n minst.
Dat kan ze sowieso wel, als ze het een beetje verborgen weet te houdenquote:Op dinsdag 8 januari 2008 08:17 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik denk dat ze gewoon wil weten of ze de rest van de vakantie nog van bil kan gaan met die andere gast
quote:Op dinsdag 8 januari 2008 08:23 schreef milagro het volgende:
ik denk dat ze er eigenlijk zelf ook wel klaar mee is, maar sommige mensen laten het liever de ander uit maken, dan hebben ze de ander alsnog wat te verwijten , mocht het zo uitkomen... "ja, hoor eens, JIJ wilde er mee kappen, dus nu niet aankomen met ...etc" "Ja, hoor eens, ik heb nooit echt een kans gekregen van je"
TS zou dus eigenlijk haar moeten vergeven, dat verwacht ze niet ws... (en wil ze ook niet)
"Hè?.......Oh.. okay.....nou, fijn!" (gvd, bummer bummer bummer)
quote:Op dinsdag 8 januari 2008 08:46 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Offtopic; heb je nou al gekeken naar het UM-topic in DC![]()
Doet me denken aan een aantal andere topics waarin precies dezelfde mensen, precies dezelfde stellingen aan het verdedigen zijn/waren.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 09:40 schreef Just_Shut_Up het volgende:
Strak topic geworden [ afbeelding ].
Vertel mij iets over vrouwen die japans praten en mannen die chinees mandarijn praten, wie zegt dat er voordien niet al voldoende signalen zijn afgegeven door haar, waarbij ze indirect al had aangegeven dat de relatie klote is? Hij op een rose prinsjes wolk zij in een donkere gletsjerspleet. Lachu zeg, dit komt maar al te vaak voor, dat relaties verbroken worden als een donderslag bij heldere hemel, mischien ha ze wel ontzettend veel jeuk en had ze zin een keer flink geknikkerd te worden.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 11:06 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Had ze van te voren netjes gezegd dat ze slijm wilde uitwisselen met Giovannie (fictieve naam, sorry voor de grafische omschrijving TS) had TS geweten waar hij aan toe was en had hij daar zijn conclusies uit kunnen trekken. Wat je ermee doet is een tweede en voor iedereen anders...
Maar dat heeft ze niet gedaan.
[offtopic]
En voor de mensen die nou nog steeds bléren dat 'de mens' geen 'monogaam dier' is... Sommige mensen gaan uit van vrije keuzes en eigen verantwoordelijkheid. Anderen verschuilen zich achter makkelijke, ergens gelezen, pseudo wetenschappelijke onderzoeken om de verantwoordelijkheid van hun acties af te schuiven.
Lijkt me wel een briljante opmerking trouwens:
Vreemdganger - Jamaar, schatje... Je weet toch dat 'wij mensen' geen monogame dieren zijn. Ik schuif mijn hele eigen verantwoordelijkheid en zelfstandig denken aan de kant en beroep mij op mijn oerdriften. Het stemmetje in mijn hoofd wat mij aanzet tot het onbeperkt neuken van naar zweet en pheromonen riekende Alpha mannetjes/vruchtbare vrouwtjes.
[/offtopic]
Als je iets verder had gelezen, had je gelezen dat ze vreemd is gegaan 3 dagen nadat hij weg ging. Dus dan heeft ze wel hele grote behoeftes.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 11:23 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Je doet net of er niets negatiefs is aan die 2,5 jaar
Beetje beklemmend allemaal... En vreemdgaan is vooral met gevoelens (voor mij).. Sja ik weet 't niet aar een foutje kan ooit ggebeuren.. Als ze hem verder niet leuk vind of zo maar gewoon behoeftes hasd... Lastig lastig
Is dat niet een beetje zender gericht denken? Kennelijk heeft ze niet genoeg signalen afgegeven (als dit al het geval was) anders was het niet zo koud op TS's dak gevallen.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 11:27 schreef toine999 het volgende:
[..]
Vertel mij iets over vrouwen die japans praten en mannen die chinees mandarijn praten, wie zegt dat er voordien niet al voldoende signalen zijn afgegeven door haar, waarbij ze indirect al had aangegeven dat de relatie klote is?
Al heb je een onstopbare druipgrot en zin om het met 10 negers tegelijk te doen... Als je iets belooft dan hou je je daaraan. Anders moet je iets niet beloven.quote:Hij op een rose prinsjes wolk zij in een donkere gletsjerspleet. Lachu zeg, dit komt maar al te vaak voor, dat relaties verbroken worden als een donderslag bij heldere hemel, mischien ha ze wel ontzettend veel jeuk en had ze zin een keer flink geknikkerd te worden.
Ik denk dat vreemdgaan altijd te voorkomen is, al is het alleen maar een smsje naar je partner 'hij gaat er nu in schat' en dan is het al geen vreemdgaan meer (Maar dan moet je meteen de consequenties van je eigen daden onder ogen zien en niet iedereen vind dat prettig.). Misschien mijn naieve gedachte, maar in mijn ogen ben ik 100% verantwoordelijk voor mijn eigen daden. Tevens ben ik 100% bewust van het feit dat ik mijn vriendin trouw heb belooft en als laatste hecht ik persoonlijk veel waarde aan mijn woord.quote:Vreemdgaan is denk ik in veel relaties nooit te voorkomen. Maar leef eens een keer bij de dag. Het had ook omgekeerd kunnen gebeuren, ....... de reden??????
Heerlijk abstract, maar als het er niet is gaat er toch iets mis.quote:Mensen lullen altijd over vertrouwen, echt zo'n heerlijk abstract woord. Vraag 10 mensen wat vertrouwen is en je krijgt 10 verschillende antwoorden. Mooi je moet mijn vertrouwen verdienen, winnen, veroveren, terug winnen, herstellen. F*ckmet die stelling, vertrouwen is een gevoel en niet een soort van thermometer. Als ie op dertig graden staat is het warm, als ie 35 aan geeft dan mag je met me gaan zeilen. Vertrouwen is een gevoel, niet meer niet minder, je hebt het of je hebt het niet. Het klikt of het klikt niet.
Hier kan ik me dan wel weer deels in vinden. Maar ik geef ruiterlijk toe dat mijn vriendin absoluut een onderdeel van mijn geluk is!quote:Roze wolken zijn een voedingsbodem voor een hoop ellende, begin eens gewoon eerlijk naar je zelf te zijn. Sommige mannen en vrouwen zoeken altijd het ongeluk op, raar he? Nee bepaalt niet, leer eerst maar eens eerlijk en gelukkig met je zelf te zijn, vreemd dat TS het geluk van een ander laat afhangen.
Misschien dat ik hem nog een doorlees, nu even geen zin in!quote:TS hier een tip: http://merelnet.be/?page_id=626
Het is wat je zegt, op dit moment, je bent boos en dat is niet meer dan logisch.quote:Op maandag 7 januari 2008 18:04 schreef Electrical-Storm het volgende:
[..]
Ik baal eigenlijk nu al dat ik me heb laten verleiden om op jou te reageren, maar ik wil je aanraden het hele verhaal nog een keer door te lezen. Nogmaals, een maand geleden ben ik erachter gekomen dat ze me niet trouw is gebleven. Ik heb open gestaan voor alle verzoeningspogingen, en heb keihard geknokt om het in mijn koppie allemaal weer recht te krijgen. Dat is gelukt, ik heb het losgelaten in de zin van 'het probleem geparkeerd' en ik heb het haar (grotendeels) vergeven. Tuurlijk, ik verwachte nog een behoorlijke uitleg als ze terug zou zijn in NL, maar ik nam het haar niet meer kwalijk omdat ik weet dat mensen (vooral in die setting) fouten maken, en dat ze teveel van me houdt om onze relatie op het spel te zetten... Daartegenover stond dat ik haar nog enkele malen de kans heb gegeven om met de volledige waarheid op de proppen te komen. Niet op een gestapo-manier, maar rustig, begripvol en geduldig. Zij heeft daarop heel stellig gereageerd dat het eenmalig was en niet verder was gegaan dan een simpele zoen. Verder hield ze teveel van me om me nog meer verdriet aan te doen, en had ze er vreselijk veel spijt van dat ze de waarheid had verdraaid...
Maarrrrr, afgelopen weekend kon ze er toch niet langer mee leven dat ze me niet alles had verteld. Ze was dus verder gegaan dan zoenen, en bekende dat ze opnieuw had gelogen. Op dat moment is mijn vertrouwen in haar compleet naar de klote gegaan. Vergeving vereist begrip, maar ik kan mij nu totaal niet meer in haar verplaatsen. Ze heeft geen moment aan ons gedacht, alleen aan haarzelf en daarom neem ik het haar nu zeer kwalijk.
Nogmaals, nu zit het hoog, diep, m'n hart is gebroken, ik sta ermee op en ik ga ermee naar bed. Ook hier zal ik aan wennen, en ik wil absoluut nog een keer met haar praten. Ze wilde weten waar ze aan toe is... fijn... op dit moment kan ik niet meer zeggen dan dat het over is. Dat is geen principiele keuze, maar gewoon een gevoel. Een natuurlijke reactie, mensen die mij zo hard kwetsen wil ik niet meer in mijn omgeving. 'Instinctief' ga ik dat gewoon liever uit de weg. Over een tijd zullen mijn herinneringen en mijn positieve gevoelens voor haar weer opspelen, misschien bekijk ik het dan wel opnieuw... Bottomline is dat ik vergeving niet meer kan opbrengen voor haar, niet op dit moment. Uit zelfbescherming ga ik dan ook alle valse hoop uit de weg door er een punt achter te zetten. Als ik mezelf nu nog illusies ga maken dat het de oude kan worden maak ik mezelf gek...
Het klopt dat dat het geval kan zijn, zeker, ik ken zat mensen die niet uit elkaar durven te gaan, want kinderen, huis, geld...quote:Op maandag 7 januari 2008 18:05 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ook daar is een verklaring voor; veel mensen zijn bang om er alleen voor te komen staan, vooral in relaties die langer duren met kids/woning etc, waarin het hele leven al is opgebouwd zie je vaak dat mensen desondanks bij elkaar blijven.
Of dat echt angst is of niet, dat weet ik niet. Lijkt me wel een reeele optie imo.
EDIT:
[..]
Helemaal mee eens.
Of coursequote:Op dinsdag 8 januari 2008 12:17 schreef JamesBrownie het volgende:
[..]
Het klopt dat dat het geval kan zijn, zeker, ik ken zat mensen die niet uit elkaar durven te gaan, want kinderen, huis, geld...
Maar dat is niet altijd zo en daar kun je alleen iets zinnigs over zeggen als je de situatie van binnen en buiten kent.
Zucht, je kan iemand WEL vertrouwen na een slippertje, ligt aan de persoon natuurlijk, er zijn ECHT mensen die er overheen komen.quote:Op maandag 7 januari 2008 19:44 schreef VaLkyRie het volgende:
Ik kan je echter wel vertellen dat je haar nooit meer zal vertrouwen en op het moment dat je besluit te vergeven en vergeten maak je het leven voor jezelf erg moeilijk. Ze zal je altijd herinneren aan een verloren illusie en aan de zwakheid van de mensheid. Uitmaken is voor jou de enige optie...
We woonden niet eens samen op dat moment, hadden wel kinderen.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 12:19 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Of courseElke situatie is anders, maar het zou wel verklaren waarom op latere leeftijd minder mensen nog uit elkaar gaan. Uitzonderingen zijn er altijd. Vraagje aan jou; was het bij jou makkelijker geweest uit elkaar te gaan zonder kids en een huis, nadat je erachter kwam?
Helemaal mee eens.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 12:15 schreef JamesBrownie het volgende:
[..]
Het is wat je zegt, op dit moment, je bent boos en dat is niet meer dan logisch.
Natuurlijk ben je boos, vergeving werkt niet, nu zeker niet, misschien nooit.
Wat ik vreemd vind is dat de 'schuld van het liegen' op het 'slachtoffer' geprojecteerd/geschoven wordt. Als of het de schuld van TS is dat zijn vriendin én vreemdgaat én er over liegt?..quote:Wat ik wel vreemd vind is dat je het hebt over dat liegen, dat je dat niet begrijpt.
Ik denk dat DAT juist iets is wat gemakkelijk te begrijpen is, zij loog uit zelfbescherming. Niet goed, maar wel zeer begrijpelijk. Want ze weet dat jij het haar ws niet kan vergeven...
Als ik niks aan hem had gemerkt ws niet, alleen was het nadeel daarvan geweest dat hij dan inderdaad gedacht zou kunnen hebben: ik kom ermee weg, dus waarom niet doorgaan?quote:Op dinsdag 8 januari 2008 12:25 schreef 05.11.2007 het volgende:
@ JamesBrownie: had jij het achteraf gezien willen weten?
Dat zeg ik niet.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 12:28 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Helemaal mee eens.
[..]
Wat ik vreemd vind is dat de 'schuld van het liegen' op het 'slachtoffer' geprojecteerd/geschoven wordt. Als of het de schuld van TS is dat zijn vriendin én vreemdgaat én er over liegt?..
Zij loog uit zelfbescherming omdat ze dacht/weet dat TS het haar niet zou kunnen vergeven?..
Ik heb liever een vriendin die niet vreemdgaat uit zelfbescherming omdat ik het haar waarschijnlijk niet zou kunnen vergeven!
[offtopic]
Deze redenatie zou verdorie hetzelfde zijn als een bank beroven en dan de politie en rechtstaat de schuld geven van jou onwil om te bekennen/de waarheid te spreken omdat de politie en rechtstaat een klimaat gekweekt hebben waarin eerlijkheid niet beloond wordt!![]()
[/offtopic]
Wat is er gebeurd met het goeie ouwe 'bezint eer ge begint'?
Mee eens. Dit soort reacties vind ik ook altijd heel erg storend. Omdat iemand anders slechte ervaringen heeft met vergeving en een relatie voortzetten na fouten, wil dit nog niet zeggen dat het zo voor iedereen gaat. Ik vind het eigenlijk nogal lomp om mensen zo duidelijk uit een relatie proberen te praten.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 12:21 schreef JamesBrownie het volgende:
[..]
Zucht, je kan iemand WEL vertrouwen na een slippertje, ligt aan de persoon natuurlijk, er zijn ECHT mensen die er overheen komen.
Ik weet het niet, als hij denkt dat het beter is...quote:Op dinsdag 8 januari 2008 12:36 schreef MrDice het volgende:
[..]
Mee eens. Dit soort reacties vind ik ook altijd heel erg storend. Omdat iemand anders slechte ervaringen heeft met vergeving en een relatie voortzetten na fouten, wil dit nog niet zeggen dat het zo voor iedereen gaat. Ik vind het eigenlijk nogal lomp om mensen zo duidelijk uit een relatie proberen te praten.
Iedereen moet voor zichzelf besluiten of er een mogelijkheid is om verder te gaan. Er is niemand anders behalve TS zelf die kan bepalen of hij behoort tot de mensen die het wel of niet kan. Afgaande op zijn posts vrees ik trouwens wel dat TS tot de niet vergevingsgezinde groep hoort, maar dat vind ik vooral voor hem heel erg spijtig.
Yep, en ze komen er toch nooit uitquote:Doet me denken aan een aantal andere topics waarin precies dezelfde mensen, precies dezelfde stellingen aan het verdedigen zijn/waren.
Hij heeft haar proberen te vergeven, zij komt later met nog een bekentenis en zijn vertrouwen is daardoor volledig weg... Lijkt voor mij (!) een uitgemaakte zaak.quote:Afgaande op zijn posts vrees ik trouwens wel dat TS tot de niet vergevingsgezinde groep hoort, maar dat vind ik vooral voor hem heel erg spijtig.
Nee, daar is TS niet schuldig aan.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 12:28 schreef SicSicSics het volgende:
Wat ik vreemd vind is dat de 'schuld van het liegen' op het 'slachtoffer' geprojecteerd/geschoven wordt. Als of het de schuld van TS is dat zijn vriendin én vreemdgaat én er over liegt?..
Dude, heb ik iets getypt waaruit je dit kunt opmaken? Alle woorden die ik hier heb neergezet zijn nog geen miljardste van de woorden die ik met haar heb uitgewisseld tijdens onze relatie. Zelfs op Aruba hebben we het vrij uitgebreid gehad over ons samenzijn, toekomst, vreemdgaan, vergeving etc. Ik heb haar op ons hotelbalkon gezegd dat ik een eventuele misstap van haar best zou kunnen vergeven (niet dat ik het voelde aankomenquote:Op dinsdag 8 januari 2008 13:10 schreef mgerben het volgende:
[..]
Waar TS mogelijk schuldig aan is is aan een relatie waarin de onvrede van de vriendin niet bespreekbaar is, en waar geen ruimte is voor begrip voor misstappen.
Sorry hoor, maar je bent oud en wijs genoeg om zelf te beslissen wat je met je leven wil, natuurlijk vinden je ouders het klote voor je, maar JIJ bent degene die er overheen zal moeten komen, niet zij.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 13:30 schreef Electrical-Storm het volgende:
Trouwens... nog een probleempje
Bij mijn ouders komt ze er (in ieder geval in 2008) niet meer in. Dat gaat nog leuk worden als we elkaar terugvinden
Heb ik ook gedaanquote:Op dinsdag 8 januari 2008 13:38 schreef MrDice het volgende:
Laat je niet zo opfokken TS. mgerben heeft natuurlijk wel een punt, maar je moet het wel relativeren. Kennelijk was er een reden waardoor zij ervoor koos niet gelijk het hele verhaal uit de doeken te doen. Of dit nu komt door gebrek aan communicatie, door hoe jij bent, of hoe zij zelf is, maakt op zich niet zoveel uit. Dit is wel belangrijk om tot een keuze te komen of je verder wilt overigens... maar zover wil ik nu nog niet eens gaan.
Vind de lange post hierboven van je al getuigen van wat meer relativeringsvermogen. Laat je niet van de wijs brengen door al die negatievelingen hier. En ja, de kans is nog steeds groot dat jullie nooit meer bij elkaar komen. En dat zou op zich best wel logisch zijn na wat er is gebeurd. Maar dan zal het op basis van verstand zo lopen, en niet zoals nu op basis van extreme woede en verdriet...
En tja, haar opwachten op Schiphol... dan weet je wel gelijk wat je aan haar hebt als je haar blik ziet denk ik. Zeker als het een verrassing is, kan ze zich er niet op voorbereiden.
Ach en je ouders komen er ook wel overheen hoor. Die beschermen hun kroost, dus dat is best wel logisch. Maar als ze een beetje normaal kunnen denken is het toch uiteindelijk jou keus, en niet die van hun.
Wij denken best wel een beetje hetzelfdequote:Op dinsdag 8 januari 2008 13:43 schreef JamesBrownie het volgende:
[..]
Heb ik ook gedaan
Hij had die vakantie geboekt en vlak daarvoor kwam ik erachter dat ie vreemdging, we hebben wel een paar keer gebeld terwijl hij weg was, maar niet veel en niet lang, want dat wilde ik niet.
Maar ik was wel op schiphol.
Hij was zo blij
Mooi man, eet smakelijk.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 13:37 schreef Electrical-Storm het volgende:
Ghehe, het is ook het laatste waar ik mij druk om maak verder...
Edit: nog meer positief nieuws: voor het eerst in 48 uur heb ik de drang om te eten
Tis geen hond, die ziet heus wel in dat ze fout was.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 14:09 schreef nummer_zoveel het volgende:
Zou haar niet opwachten bij Schiphol. Soms is het goed om iemand even niet te zien en de gedachten op een rijtje te zetten. Over een paar weken kun je misschien zelf ook rustiger en meer nuchter over de situatie nadenken.
Door haar nu even niet te zien voorkom je emotionele toestanden. Tenminste, zo denk ik erover.
Ze heeft je toch belazerd, en zelfs een langere periode? Jij moest er toch zelf achterkomen, uit zichzelf zou ze het niet vertellen maar lekker doorgaan met vreemdgaan.
Als je haar nu weer wilt zien beloon je haar alleen maar voor haar gedrag (in mijn ogen).
Dit spreekt elkaar een beetje tegen, denk je niet?quote:Op dinsdag 8 januari 2008 13:38 schreef MrDice het volgende:
Vind de lange post hierboven van je al getuigen van wat meer relativeringsvermogen.
Laat je niet van de wijs brengen door al die negatievelingen hier.
En ja, de kans is nog steeds groot dat jullie nooit meer bij elkaar komen.
Jij gaat wel errug makkelijk uit van het schuldgevoel van haar. Ik denk dat dat eigenlijk wel meevalt. Sommige mensen hebben wat vreemdgaan betreft echt een bord voor hun kop, en zien vaak niet in wat ze fout doenquote:Op dinsdag 8 januari 2008 14:11 schreef JamesBrownie het volgende:
[..]
Tis geen hond, die ziet heus wel in dat ze fout was.
En ik heb geen idee wanneer ze terug komt trouwens, over een maand ofzo?
Heb je helemaal gelijk in. Wat ik bedoelde, je kunt proberen realistisch te stellen dat er wel wat moet gebeuren voordat het 'zomaar' weer goed zit tussen die twee. En de kans best aanwezig is dat ze het niet samen gaan redden.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 14:14 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dit spreekt elkaar een beetje tegen, denk je niet?![]()
Niet dat het zoveel invloed heeft op de ander idd, maar wel dat het niet kloptquote:Op dinsdag 8 januari 2008 14:15 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Jij gaat wel errug makkelijk uit van het schuldgevoel van haar. Ik denk dat dat eigenlijk wel meevalt. Sommige mensen hebben wat vreemdgaan betreft echt een bord voor hun kop, en zien vaak niet in wat ze fout doen
Mja, maar er is niks mis mee om haar even te laten merken dat ze fout is, door haar niet op te wachten bij Schiphol. Soms moet je gewoon even dat laten merken, dat heeft iedereen wel eens.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 14:31 schreef JamesBrownie het volgende:
[..]
Niet dat het zoveel invloed heeft op de ander idd, maar wel dat het niet klopt
Ik vind alleen de manier waarop diegene het zei zo stom: je beloont haar daarmee voor haar gedrag, zij ziet best wel in dat dat geen beloning is voor haar vreenmdgaan, je moet wel een heel groot bord voor je kop hebben, wil je DAT niet begrijpen.
Als je daar staat komt het wel erg snel over dat alles wel weer goedkomt, en dat die persoon wel erg graag z'n vreemdgaande meisje weer terugwilt.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 14:31 schreef JamesBrownie het volgende:
[..]
Niet dat het zoveel invloed heeft op de ander idd, maar wel dat het niet klopt
Ik vind alleen de manier waarop diegene het zei zo stom: je beloont haar daarmee voor haar gedrag, zij ziet best wel in dat dat geen beloning is voor haar vreenmdgaan, je moet wel een heel groot bord voor je kop hebben, wil je DAT niet begrijpen.
Dat je er staat, betekent niet dat het vergeven is.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 14:35 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Als je daar staat komt het wel erg snel over dat alles wel weer goedkomt, en dat die persoon wel erg graag z'n vreemdgaande meisje weer terugwilt.
Nee, laat zo iemand maar even lekker alleen nadenken over wat ze gedaan heeft.![]()
Als je iemand die op z'n manier vreemdgaat zo snel vergeeft kan ze wel het gevoel hebben de volgende keer, mocht het nog eens gebeuren, er net zo makkelijk af te komen.
Juist.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 14:51 schreef JonKeL het volgende:
In dit geval zou ik er niet gaan staan.
TS heeft al medegedeeld aan haar dat het over is, maar dat er nog wel een kans is voor haar. Dan is het haar zaak om actie te ondernemen.
En bovendien geeft hij dubbele signalen af denk ik als hij er zou staan. Hij zegt haar het is over, maar vervolgens gaat hij haar wel staan opwachten. In hoeverre is het dan over?
Er al aan gedacht dat dat voor hem evengoed een straf kan zijn trouwens.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 14:34 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Mja, maar er is niks mis mee om haar even te laten merken dat ze fout is, door haar niet op te wachten bij Schiphol. Soms moet je gewoon even dat laten merken, dat heeft iedereen wel eens.
Hoezo zou het voor hem een straf moeten zijn? Ik zou sowieso niet blij zijn haar weer te zien, ik zou het een zeer pijnlijk moment vinden elkaar voor het eerst weer te zien. Dat doe ik dan liever op een prive moment, niet met duizenden mensen om mij heen.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 15:11 schreef JamesBrownie het volgende:
[..]
Er al aan gedacht dat dat voor hem evengoed een straf kan zijn trouwens.
Ik had het heel erg gevonden om daar niet te zijn, maar: zie post hierboven
maar we weten niet wanneer z'n vriendin weer terugkomt, dus wellicht tegen die tijd ligt het wat anders... Kijk als ze morgen aankomt zou ik het ook afraden. En ja het is best een pijnlijk moment, maar je weet denk ik wel vrij snel waar je allebei staat. En wellicht is het juist precies wat ze beiden nodighebben om bij die eerste blik te realiseren dat ze nog wel heel veel van elkaar houden...quote:Op dinsdag 8 januari 2008 15:21 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hoezo zou het voor hem een straf moeten zijn? Ik zou sowieso niet blij zijn haar weer te zien, ik zou het een zeer pijnlijk moment vinden elkaar voor het eerst weer te zien. Dat doe ik dan liever op een prive moment, niet met duizenden mensen om mij heen.
Maar goed, de TS moet dat natuurlijk helemaal zelf bepalen. Wat jij zegt is dat je er stond omdat je door wilde gaan met hem, de TS is hier nog lang niet zeker van, dus dan moet hij er ook niet gaan staan.
Nou ja, ik had hem gewoon ook heel erg gemist...quote:Op dinsdag 8 januari 2008 15:26 schreef MrDice het volgende:
[..]
maar we weten niet wanneer z'n vriendin weer terugkomt, dus wellicht tegen die tijd ligt het wat anders... Kijk als ze morgen aankomt zou ik het ook afraden. En ja het is best een pijnlijk moment, maar je weet denk ik wel vrij snel waar je allebei staat. En wellicht is het juist precies wat ze beiden nodighebben om bij die eerste blik te realiseren dat ze nog wel heel veel van elkaar houden...
Nog precies een maand...quote:Op dinsdag 8 januari 2008 15:26 schreef MrDice het volgende:
[..]
maar we weten niet wanneer z'n vriendin weer terugkomt
Of hij slaat door bij het aangezicht van zijn vriendin hand in hand met een grote neger die ze meegenomen heeftquote:Op dinsdag 8 januari 2008 15:26 schreef MrDice het volgende:
[..]
maar we weten niet wanneer z'n vriendin weer terugkomt, dus wellicht tegen die tijd ligt het wat anders... Kijk als ze morgen aankomt zou ik het ook afraden. En ja het is best een pijnlijk moment, maar je weet denk ik wel vrij snel waar je allebei staat. En wellicht is het juist precies wat ze beiden nodighebben om bij die eerste blik te realiseren dat ze nog wel heel veel van elkaar houden...
o ja...quote:Op dinsdag 8 januari 2008 15:31 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Of hij slaat door bij het aangezicht van zijn vriendin hand in hand met een grote neger die ze meegenomen heeft, omdat ze toch niet verwachtte dat hij er zou staan met zijn bosje bloemen en bonbons
![]()
Oke, we moetne maar zien wat de TS gaat doen
Kom op zeg, beetje humor mag ook welquote:
Ik moest lachen.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 15:38 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Kom op zeg, beetje humor mag ook wel
We weten gewoon echt niet wat de TS zal beslissen, er zijn voors en tegens, hij moet het zelf weten, ja toch?
Mocht ik besluiten om toch te gaan dan zal ik in ieder geval een mes meenemenquote:Op dinsdag 8 januari 2008 15:31 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Of hij slaat door bij het aangezicht van zijn vriendin hand in hand met een grote neger die ze meegenomen heeft, omdat ze toch niet verwachtte dat hij er zou staan met zijn bosje bloemen en bonbons
![]()
Oke, we moetne maar zien wat de TS gaat doen
Ik heb vijf tentamens deze maand...quote:Op dinsdag 8 januari 2008 15:41 schreef Paramnesia het volgende:
Fuck haar, neem 400 van de bank, ga een week helemaal los aan de drank en de hoeren. En beslis dan wat je gaat doen.
Dit klinkt uber-puberaal maar ik weet zeker dat het enigsins helpt.
Ah oke duidelijk meidquote:Op dinsdag 8 januari 2008 15:41 schreef JamesBrownie het volgende:
[..]
Ik moest lachen.
Alleen als je me niet ziet, moet ik eigenlijk zo'n stomme PI gebruiken, of twintig smileys om dat duidelijk te maken en dat doe ik vaak niet in de hoop dat mensen het wel begrijpen, want als ze het niet begrijpen moet ik het uit gaan leggen zoals nu
Probeer je daar zoveel mogelijk op te concentreren, ook al is dat fucking moelijk! Dat is toch wel even wat belangrijker!!quote:Op dinsdag 8 januari 2008 15:42 schreef Electrical-Storm het volgende:
Ik heb vijf tentamens deze maand...
Avatar buddyquote:Op dinsdag 8 januari 2008 20:39 schreef SadKingBilly het volgende:
Kortom, je hebt een vriendinnetje gehad. Niet je eerste en vast ook niet je laatste. De pijn hoort erbij en ook dát zal niet de laatste keer zijn. Geloof me.
Life is a bitch.
Enjoy your misery for a while and get on with it...
DUS!! gewoon helemaal naar de maan en weer terug! Je bent geen hondje wat staat te wachten! right in the face wat ze wil ! Take it .... or Leave me please! basta! Als het overwaait denk je over 5 jaar opeens terug en word je wakker .. ben je erg blij dat je haar voor iemand anders hebt verruiltquote:Op dinsdag 8 januari 2008 15:42 schreef Electrical-Storm het volgende:
[..]
Mocht ik besluiten om toch te gaan dan zal ik in ieder geval een mes meenemen
[..]
Ik heb vijf tentamens deze maand...
quote:Op maandag 7 januari 2008 12:02 schreef sanger het volgende:
Sommige relaties worden beter door vreemdgaan....
Als het echt je droomvrouw is zou ik proberen het haar te vergeven
dat weet je helemaal niet.quote:Op woensdag 9 januari 2008 11:42 schreef Oksel het volgende:
[..]Komt me bekend voor.
Ik weet zeker dat mijn vriendin niet bij mij weg gaat als ik een slippertje maak..
Kapitale denkfout nummer 1: "mijn partner gaat toch nooit bij me weg".quote:Op woensdag 9 januari 2008 11:42 schreef Oksel het volgende:
[..]Komt me bekend voor.
Ik weet zeker dat mijn vriendin niet bij mij weg gaat als ik een slippertje maak..
En jij bent degene die dat beslist?quote:Op woensdag 9 januari 2008 12:04 schreef EggsTC het volgende:
Wat een herkenning lees ik in je verhaal zeg, gewoon om eng van te worden. Je hebt de juiste keuze gemaakt, net als ik dat deed 4 jaar geleden. Weglopen en niet meer omkijken.
Edit: niet alles gelezen, als je der terug neemt ben je niet goed bezig.
Ik ben degene die dat advies geeft.quote:Op woensdag 9 januari 2008 12:18 schreef JamesBrownie het volgende:
[..]
En jij bent degene die dat beslist?
Zo denk ik er ook over. Jammer genoeg het merendeel van de bevolking niet en ze hoeven maar een stijve pik of een natte kut van een ander te krijgen en dan liggen ze al te neuken. Vaak is het al een leugen dat er alleen maar gezoent is, let er maar eens op hoe ze het vertellenquote:Tenslotte nog een inbreng van mij over beloften, monogamie en 'natuurlijke driften' van een mens. Tijdens nieuwjaarsnacht heeft een niet-onaantrekkelijke dame mij op een -behoorlijk recht door zeëe manier - proberen te verleiden om bovenop haar te duiken. M'n vrienden waren al naar huis en ze begon zich half uit te kleden op mijn bed. Op dat bewuste moment was ik al op de hoogte van het feit dat mijn vriendin mij niet trouw was geweest. Verder was ik behoorlijk aangeschoten en stond ik dus ook alweer een paar weken droog. Niemand hoefde er ooit achter te komen, het was een perfecte manier om 'wraak' te nemen (hoewel ik niet wraakzuchtig en) etc, maar het heeft me totaal GEEN moeite gekost om haar mijn kamer uit te schoppen.
Het verschil tussen mens en dier is dat een mens een bepaalde ratio heeft om oerdriften te beteugelen. Misschien ben ik op dat gebied iets slimmer dan mijn vriendin, want ik had van tevoren al precies op een rijtje dat de voordelen van zo'n slippertje NOOIT zouden kunnen opwegen tegen de nadelen. Het pleziertje is slechts een fractie vergeleken met de pijn achteraf, allicht wist ik dat omdat ik toen al uit ervaring kon spreken wat die pijn betreft. Het was het toppunt van verleidelijk, maar nogmaals: het koste me helemaal geen moeite om mij aan de belofte van trouw te houden. Juist de rationele afweging die ik kon maken is wat een mens onderscheid van een dier..
quote:Op woensdag 9 januari 2008 12:37 schreef Netstorm het volgende:
Ik zou d'r nog een keer keihard neuken en d'r dan het huis uit flikkeren
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |