Ja, je hebt gelijk.quote:Op maandag 7 januari 2008 17:17 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Tot hij rare bultjes krijgt, branderig gevoel tijdens het plassen en de doctor hem bij zich roept om een serieus gesprek aan te gaan. Dit soort bullshit was leuk geweest rond de jaren 60, vertrouwen hebben gelul... Maar inmiddels leven we in de jaren 2008 waarin Aids/HIV, en alle andere SOA's een keiharde realiteit is.
Het enige wat niet klopt aan die redenatie is dat heel veel mensen na zoiets toch bij elkaar blijven.quote:Op maandag 7 januari 2008 17:20 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Ben het verder trouwens volledig met Scorpie eens. Vreemdgaan is menselijk, maar wil daarom nog niet betekenen dat we het maar half goed moeten praten vanuit 'behoeftes'. Je hebt als mens de keuze om iets te weigeren, om verantwoordelijkheden te nemen voor je relatie. Als je die verantwoordelijkheid niet neemt is er naar mijn mening gewoon geen relatie. Klaar.
Ja, ik houd wel van hoenderhokken om knuppels in te werpen.quote:Op maandag 7 januari 2008 17:01 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Wow, het is zelden dat ik een reactie lees die echt toaal het tegenovergestelde is van wat ik vind. Ik heb in dit topic reacties gezien over elkaar vrij laten tijdens lange afwezigheid, en dat kan ik allemaal nog begrijpen, maar wat jij hier allemaal neer durft te zetten.
En dan ook nog zijn reisje naar haar toe puberaal noemen, hoe kom je daar nu weer bij... Echt te belachelijk voor woorden. Maar, mening is mening.. succes ermee
Bagataliseer het maar, vorig jaar waren het er 10.000+ met herpes, dan hebben we het nog niet eens over de overige SOA's. Ik weet iig zeker dat als je het met een fles wijn in een auto doet, er waarschijnlijk geen condoom gebruikt word.quote:Op maandag 7 januari 2008 17:20 schreef JamesBrownie het volgende:
[..]
Ja, je hebt gelijk.
Iedereen krijgt ook een soa, dat is iets dat zeker is.
Mensen op jonge leeftijd zullen het eerder uitmaken, omdat zij vaker wat principieler zijn en hun levens minder in elkaar verweven zijn. Relaties waarin men al kinderen heeft, getrouwd is en samen een huis gekocht heeft zullen beter bestand zijn tegen een slippertje. Waarom? Wederzijdse afhankelijkheid. It's that simple.quote:Op maandag 7 januari 2008 17:22 schreef JamesBrownie het volgende:
[..]
Het enige wat niet klopt aan die redenatie is dat heel veel mensen na zoiets toch bij elkaar blijven.
Eens, maar heel veel mensen zijn vroeger of later uit die naieve droom geholpen. Niemand is perfect, mensen veranderen, het vlees is zwak en maar op. Uiteindelijk is het natuurlijk gewoon hartstikke kut en heb je het gevoel dat je nóóít meer iemand zal vinden waarvan je zoveel houdt en die zo perfect bij je past als zij. Maar ook in de cliché dat tijd wonden heelt zit een kern van waarheid.quote:Op maandag 7 januari 2008 15:47 schreef B1nulnul het volgende:
ik word daar altijd zo moe van als ik lees perfecte relatie, perfecte meisje.
What he fuck? Ze ging vreemd. Ze heeft je bedrogen.
Dan was de relatie niet perfect, en zij al helemaal niet.
Je neukt niet zomaar met iemand anders.
Zeker niet 3 dagen nadat je je vermeende grote liefde gedag hebt gezegd.
A man/woman is as faithfull as his/her optionsquote:Op maandag 7 januari 2008 14:36 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Als hij van je houdt, neukt hij geen ander.
Monogamie heet dat.
Normaliter vind ik jou ook wel tof, maar deze mening onderschrijf ik dan weer niet. Dat je mij als hoofdschuldige durft aan te wijzen is tot daar aan toe, maar dat ik iemand voor meer dan debiel uitmaak, dat kan ik toch echt niet terughalen, mijn beste.quote:Op maandag 7 januari 2008 17:04 schreef Roquefort het volgende:
[..]
In alle eerlijkheid ben je zelfs de hoofdschuldige daaraan in dit topic, en tot twee keer toe iemand manen om niet meer te posten of op te rotten uit dit topic is al helemaal de meest kansloze manier om jezelf voor lul te zetten. Haal die balk uit je eigen oog man, je bent erger op je eigen gelijk gericht dan de mensen die je datzelfde verwijt. Je maakt mensen voor ergere dingen uit dan debiel. Ik vind je over het algemeen een kwaliteitposter, maar in dit topic ben je een dreinende peuter die perse zijn gelijk wil hebben.
Ik baal eigenlijk nu al dat ik me heb laten verleiden om op jou te reageren, maar ik wil je aanraden het hele verhaal nog een keer door te lezen. Nogmaals, een maand geleden ben ik erachter gekomen dat ze me niet trouw is gebleven. Ik heb open gestaan voor alle verzoeningspogingen, en heb keihard geknokt om het in mijn koppie allemaal weer recht te krijgen. Dat is gelukt, ik heb het losgelaten in de zin van 'het probleem geparkeerd' en ik heb het haar (grotendeels) vergeven. Tuurlijk, ik verwachte nog een behoorlijke uitleg als ze terug zou zijn in NL, maar ik nam het haar niet meer kwalijk omdat ik weet dat mensen (vooral in die setting) fouten maken, en dat ze teveel van me houdt om onze relatie op het spel te zetten... Daartegenover stond dat ik haar nog enkele malen de kans heb gegeven om met de volledige waarheid op de proppen te komen. Niet op een gestapo-manier, maar rustig, begripvol en geduldig. Zij heeft daarop heel stellig gereageerd dat het eenmalig was en niet verder was gegaan dan een simpele zoen. Verder hield ze teveel van me om me nog meer verdriet aan te doen, en had ze er vreselijk veel spijt van dat ze de waarheid had verdraaid...quote:Op maandag 7 januari 2008 16:12 schreef mgerben het volgende:
TS, aka Electrical-Storm, ik vind jou een behoorlijke lul.
Je spreekt over vergeven, maar je hele houding is zó fel dat dat niet meer dan een loos woord is dat je wel eens gehoord hebt en eens in een conversatie wilde gebruiken.
En terecht, in jouw ogen. Want jou is Groot Onrecht aangedaan. Je vriendin met een ander, en er nog over liegen ook. Freselijk!
Maar vergeven als je niet boos bent is ook niet echt moeilijk. Nu zit je met een situatie waarin het er écht op aankomt of je kunt vergeven. Zo te lezen kun jij dat dus niet.
Je zegt (vele malen) dat je het zo erg vindt dat ze oneerlijk tegen je is geweest.
Ik zou daar willen opvoeren dat jij het to-taal onmogelijk voor haar maakt om eerlijk te zijn. Je geeft al van tevoren aan dat je alleen wilt horen wat je wilt horen (dat ze je volledig trouw is gebleven). Je hebt geen boodschap aan iets minder prettige informatie.
Ik weet niet of vreemdgaan het eindee van een relatie moet betekenen. Ik denk dat dat vooral afhangt van de reacties van de partner. Maar ik vind jou wel héél erg reageren. Het is bij het bezitterige af.
Ps. en ik vind het puberaal om halverwege de vakantie nog even voor een kapitaal over te vliegen.
Hi CG!
Ook daar is een verklaring voor; veel mensen zijn bang om er alleen voor te komen staan, vooral in relaties die langer duren met kids/woning etc, waarin het hele leven al is opgebouwd zie je vaak dat mensen desondanks bij elkaar blijven.quote:Op maandag 7 januari 2008 17:22 schreef JamesBrownie het volgende:
[..]
Het enige wat niet klopt aan die redenatie is dat heel veel mensen na zoiets toch bij elkaar blijven.
Kennelijk is er dus toch sprake van een relatie
Helemaal mee eens.quote:Op maandag 7 januari 2008 17:28 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Mensen op jonge leeftijd zullen het eerder uitmaken, omdat zij vaker wat principieler zijn en hun levens minder in elkaar verweven zijn. Relaties waarin men al kinderen heeft, getrouwd is en samen een huis gekocht heeft zullen beter bestand zijn tegen een slippertje. Waarom? Wederzijdse afhankelijkheid. It's that simple.
Ik ook, en ik spreek dan deels uit ervaringquote:
Wat een achterhaalde stelling zeg.quote:Op maandag 7 januari 2008 18:18 schreef VrouwelijkICE het volgende:
Dat bewijst maar weer dat mensen niet monogaam zijn. Tja, je kan zeggen wat je wilt, maar mensen zijn een product van de natuur. Mensen zijn net als dieren.
Het idee om altijd bij elkaar te blijven kán wel (met moeite en onderdrukken van gevoelens enzovoorts) maar als iedereen zijn of haar eigen gevoel zou volgen gaat iedereen vroeg of laat vreemd. Nou vraag je je misschien af, waarom heeft ze die moeite niet voor me gedaan, nou waarschijnlijk heeft ze dat wel, maar zijn die gevoelens moeilijk te stoppen en al helemaal als je jong bent. Dan is de drang naar sex (grof uitgedrukt) gewoon het grootst. En ja, kijk maar naar de natuur, dat gebeurt niet het hele leven met maar één partner.
Dat is nou eenmaal zo.
of het viel tegen..quote:Op zondag 6 januari 2008 23:55 schreef Riro het volgende:
Toch wel apart dat ze juist nadat jij d'r gezien had de fout in ging. Je zou dan zeggen dat je dan weer een tijdje 'nieuwe energie' hebt om het niet te doen. Het had logischer geklonken als het daarvoor gebeurd was of in ieder geval tijden nadat ze jou had gezien.
Ik schrijf ook niet dat je mensen voor debiel uitmaakt, dat schreef jij.quote:Op maandag 7 januari 2008 18:02 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Normaliter vind ik jou ook wel tof, maar deze mening onderschrijf ik dan weer niet. Dat je mij als hoofdschuldige durft aan te wijzen is tot daar aan toe, maar dat ik iemand voor meer dan debiel uitmaak, dat kan ik toch echt niet terughalen, mijn beste.
Hoewel ik mij heel goed kan voorstellen dat het 'aan het lijntje houden' nog erger is dan het vreemdgaan, insult after injury, kan daar wel iets positiefs in schuilen. Jouw ex kan best wel heel erg van zichzelf gebaald hebben dat zij het zover, het vreemdgaan, heeft laten komen. Zelfs schaamte over het hele gebeuren, zeker met het in de tijd kort daarvoor liggende bezoek van jou. Mensen hebben iets raars met schaamte, het zijn dingen die zij het liefst wegstoppen. Niet iets wat je van de daken gaat schreeuwen.quote:Op maandag 7 januari 2008 14:27 schreef Electrical-Storm het volgende:
@ Roquefort
Ik heb niet uitgemaakt uit principe, zeker niet. Nogmaals, een maand geleden hoorde ik (achteraf bezien) de halve waarheid, en dat was iets wat ik haar uiteindelijk zeker kon vergeven. Afgelopen weekend kreeg ik de volgende klap, en het feit dat ze opnieuw had gelogen kwam harder aan dan het idee dat ze haar benen heeft gespreid voor een Antilliaan.
Dit gaat me niet meer lukken, al dat 'aan het lijntje houden' geeft aan dat ze blijkbaar in staat is de hele waarheid te verduisteren, en om die reden gaat mijn vertrouwen in haar niet terugkomen. Vertrouwen is geen keuze, het is iets dat je moet ervaren en het staat dus ook los van mijn keuze om niet meer met haar verder te gaan. Ik vind persoonlijk dat eerlijkheid een van de belangrijkste bouwstenen is van een relatie, en die bouwsteen zal nu altijd ontbreken, hoe hard ik er ook voor vecht!
Je haalt nog steeds adem, je kan nog typen..hey, zou je het dan, tegen alle verwachtingen inquote:Op maandag 7 januari 2008 13:30 schreef Electrical-Storm het volgende:
[..]
Iets wat ik me zeker bedenk... Het wrange is alleen, het meisje die mij dit heeft geflikt ken ik niet. 2,5 jaar heb ik een relatie gehad met iemand die goudeerlijk en open was over alles, daar ben ik van overtuigd! In mijn belevening is zij nu dood, en DAT is waar ik niet mee kan leven.
Andere omstandigheden halen andere karaktertrekjes naar boven, de som van al die dingen, dat is de gehele persoonquote:Dat klote-eiland met die tyfus-moraal heeft haar overhoop gehaald, haar veranderd tot een persoon die zij niet is...
De dramaquote:Nu wel dus, en zo'n sloerie verdien ik zeker niet. Alleen de oude haar mis ik vreselijk, ik zou een nier afstaan omwille van dat het allemaal was zoals het was voordat ze ging...
Mwoh... Ik voorspel minimaal een deel 2quote:We hebben alleen gesmst, ze wil weten waar ze aan toe is... Maar ze kan van mij niet verwachten dat ik binnen een paar dagen met de waarheid op de proppen kom terwijl zij nu al een maand met de waarheid aan het sjoemelen is. Ik heb terug gesmst dat het over is, en zoals ik er nu over denk voorgoed...
Dat klopt. Dat is menseigen. Wat ook menseigen is, is de discipline om niet aan die verlangens toe te geven. Kwestie van respect voor je partner, nietwaar?quote:Op maandag 7 januari 2008 21:15 schreef VrouwelijkICE het volgende:
Pff TS gelooft echt in de ware liefde he. Het is hartstikke menseigen om te verlangen naar andere dingen.
Ik heb altijd een beetje medelijden met je... Zoveel negativiteit.quote:Op zondag 6 januari 2008 18:57 schreef milagro het volgende:
reken er dan maar op dat ze wel vaker dan die ene keer met hem sex gehad heeft, dat het al weken speelde en dat ze niet kon wachten om weer in zijn armen te liggen nadat jij weg was weer.
ik bedoel, drie dagen nadat jij weg was na 2 volgens jouw beleving iig fantastische weken, al naar een ander toe rennen, doe je niet als het niets betekende, het een eenmalig iets wat, je niet wist wat je bezield heeft.
dat wist ze wel, die 2 weken met jou waren ms best leuk, maar ergens ook afzien, want 2 weken zonder hem... alleen 'hem' heeft iedere week een ander naief NL's schatje en ziet haar ondertussen niet meer staan, bovendien ze gaat toch weer weg, dat was nu net het leuke aan haar... ze rotte weer op.... en jij ook, na die 2 weken, dat was het leuke van jou... en nu is het leuke van jou, dat ze alsnog bij jou terecht kan, en omdat 'hem' haar niet meer ziet staan , is dat best fijn, staat ze iig niet met lege handen, NL is al zo koud, helemaal deze tijd van het jaar.
moraal van dit verhaal, alle vrouwen zijn kuthoererende liegende bedriegende ...kuthoeren, trap er niet in.
oh en rot voor je enzo, uiteraard, maar het gaat over, kijk maar naar je vriendin, die deed er maar een paar weken over, om jou te vergeten, en het was niet eens uit, kun je nagaan, hoe snel jij er overheen kan zijn, als je maar wil en die wil komt er wel, want wie wil er nu een kuthoerende liegende bedriegende kuthoer als vriendin. die godbetert drie dagen na twee fantastische weken met jou, om het over de 2 en half jaar daarvoor maar niet te hebben, zich liet bepotelen door een hitsige polygamist met een lichaam dat Adonis groen zou doen zien van afgunst en met een nooit weigerend lid, met van de warme edoch niet zweterige handen langzaam over de vrouwelijk rondingen, de rondingen van jouw vriendin, glijdend, en haar lieve en spannende woordjes toefluisterend haar in no time wist te verleiden, en dat in een ambiance waar lust toch al zo de boventoon voert... compleet kansloos, zo ver van jullie bed en het natte koude Nederland, kansloos was je, en of je dat blijft is aan jou, en haar terugwinnen maakt je geen winnaar persé
jezus, houd je bek eens, milagro
maar denk er eens over na
Net het hele topic doorgespit en miste deze opmerking al.quote:Op maandag 7 januari 2008 21:50 schreef Xennia het volgende:
Ik vind het geen slimme zet van haar om jou nu al tot een keuze te dwingen. Ze is niet in de positie bovendien om iets te eisen. Zij doet er beter aan jou alle ruimte te geven om hier eens goed over na te denken.
Een beetje verdacht vind ik het ook wel, wil ze weten of je ermee wilt kappen zodat ze weer vrijspel heeft?
Ik snap overigens wel dat ze wilde wachten met jou het hele verhaal vertellen. Zoiets doe je beter face to face dan via de telefoon
Ik denk dat ze gewoon wil weten of ze de rest van de vakantie nog van bil kan gaan met die andere gastquote:Op dinsdag 8 januari 2008 02:23 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Net het hele topic doorgespit en miste deze opmerking al.
Waarom wil ze nu uitsluitsel? Als ze zoveel van je houdt pakt ze toch alles aan om jou rustig tot een, voor haar hopelijk positieve, keuze te laten komen.![]()
Vreemd op z'n minst.
Dat kan ze sowieso wel, als ze het een beetje verborgen weet te houdenquote:Op dinsdag 8 januari 2008 08:17 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik denk dat ze gewoon wil weten of ze de rest van de vakantie nog van bil kan gaan met die andere gast
quote:Op dinsdag 8 januari 2008 08:23 schreef milagro het volgende:
ik denk dat ze er eigenlijk zelf ook wel klaar mee is, maar sommige mensen laten het liever de ander uit maken, dan hebben ze de ander alsnog wat te verwijten , mocht het zo uitkomen... "ja, hoor eens, JIJ wilde er mee kappen, dus nu niet aankomen met ...etc" "Ja, hoor eens, ik heb nooit echt een kans gekregen van je"
TS zou dus eigenlijk haar moeten vergeven, dat verwacht ze niet ws... (en wil ze ook niet)
"Hè?.......Oh.. okay.....nou, fijn!" (gvd, bummer bummer bummer)
quote:Op dinsdag 8 januari 2008 08:46 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Offtopic; heb je nou al gekeken naar het UM-topic in DC![]()
Doet me denken aan een aantal andere topics waarin precies dezelfde mensen, precies dezelfde stellingen aan het verdedigen zijn/waren.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 09:40 schreef Just_Shut_Up het volgende:
Strak topic geworden [ afbeelding ].
Vertel mij iets over vrouwen die japans praten en mannen die chinees mandarijn praten, wie zegt dat er voordien niet al voldoende signalen zijn afgegeven door haar, waarbij ze indirect al had aangegeven dat de relatie klote is? Hij op een rose prinsjes wolk zij in een donkere gletsjerspleet. Lachu zeg, dit komt maar al te vaak voor, dat relaties verbroken worden als een donderslag bij heldere hemel, mischien ha ze wel ontzettend veel jeuk en had ze zin een keer flink geknikkerd te worden.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 11:06 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Had ze van te voren netjes gezegd dat ze slijm wilde uitwisselen met Giovannie (fictieve naam, sorry voor de grafische omschrijving TS) had TS geweten waar hij aan toe was en had hij daar zijn conclusies uit kunnen trekken. Wat je ermee doet is een tweede en voor iedereen anders...
Maar dat heeft ze niet gedaan.
[offtopic]
En voor de mensen die nou nog steeds bléren dat 'de mens' geen 'monogaam dier' is... Sommige mensen gaan uit van vrije keuzes en eigen verantwoordelijkheid. Anderen verschuilen zich achter makkelijke, ergens gelezen, pseudo wetenschappelijke onderzoeken om de verantwoordelijkheid van hun acties af te schuiven.
Lijkt me wel een briljante opmerking trouwens:
Vreemdganger - Jamaar, schatje... Je weet toch dat 'wij mensen' geen monogame dieren zijn. Ik schuif mijn hele eigen verantwoordelijkheid en zelfstandig denken aan de kant en beroep mij op mijn oerdriften. Het stemmetje in mijn hoofd wat mij aanzet tot het onbeperkt neuken van naar zweet en pheromonen riekende Alpha mannetjes/vruchtbare vrouwtjes.
[/offtopic]
Als je iets verder had gelezen, had je gelezen dat ze vreemd is gegaan 3 dagen nadat hij weg ging. Dus dan heeft ze wel hele grote behoeftes.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 11:23 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Je doet net of er niets negatiefs is aan die 2,5 jaar
Beetje beklemmend allemaal... En vreemdgaan is vooral met gevoelens (voor mij).. Sja ik weet 't niet aar een foutje kan ooit ggebeuren.. Als ze hem verder niet leuk vind of zo maar gewoon behoeftes hasd... Lastig lastig
Is dat niet een beetje zender gericht denken? Kennelijk heeft ze niet genoeg signalen afgegeven (als dit al het geval was) anders was het niet zo koud op TS's dak gevallen.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 11:27 schreef toine999 het volgende:
[..]
Vertel mij iets over vrouwen die japans praten en mannen die chinees mandarijn praten, wie zegt dat er voordien niet al voldoende signalen zijn afgegeven door haar, waarbij ze indirect al had aangegeven dat de relatie klote is?
Al heb je een onstopbare druipgrot en zin om het met 10 negers tegelijk te doen... Als je iets belooft dan hou je je daaraan. Anders moet je iets niet beloven.quote:Hij op een rose prinsjes wolk zij in een donkere gletsjerspleet. Lachu zeg, dit komt maar al te vaak voor, dat relaties verbroken worden als een donderslag bij heldere hemel, mischien ha ze wel ontzettend veel jeuk en had ze zin een keer flink geknikkerd te worden.
Ik denk dat vreemdgaan altijd te voorkomen is, al is het alleen maar een smsje naar je partner 'hij gaat er nu in schat' en dan is het al geen vreemdgaan meer (Maar dan moet je meteen de consequenties van je eigen daden onder ogen zien en niet iedereen vind dat prettig.). Misschien mijn naieve gedachte, maar in mijn ogen ben ik 100% verantwoordelijk voor mijn eigen daden. Tevens ben ik 100% bewust van het feit dat ik mijn vriendin trouw heb belooft en als laatste hecht ik persoonlijk veel waarde aan mijn woord.quote:Vreemdgaan is denk ik in veel relaties nooit te voorkomen. Maar leef eens een keer bij de dag. Het had ook omgekeerd kunnen gebeuren, ....... de reden??????
Heerlijk abstract, maar als het er niet is gaat er toch iets mis.quote:Mensen lullen altijd over vertrouwen, echt zo'n heerlijk abstract woord. Vraag 10 mensen wat vertrouwen is en je krijgt 10 verschillende antwoorden. Mooi je moet mijn vertrouwen verdienen, winnen, veroveren, terug winnen, herstellen. F*ckmet die stelling, vertrouwen is een gevoel en niet een soort van thermometer. Als ie op dertig graden staat is het warm, als ie 35 aan geeft dan mag je met me gaan zeilen. Vertrouwen is een gevoel, niet meer niet minder, je hebt het of je hebt het niet. Het klikt of het klikt niet.
Hier kan ik me dan wel weer deels in vinden. Maar ik geef ruiterlijk toe dat mijn vriendin absoluut een onderdeel van mijn geluk is!quote:Roze wolken zijn een voedingsbodem voor een hoop ellende, begin eens gewoon eerlijk naar je zelf te zijn. Sommige mannen en vrouwen zoeken altijd het ongeluk op, raar he? Nee bepaalt niet, leer eerst maar eens eerlijk en gelukkig met je zelf te zijn, vreemd dat TS het geluk van een ander laat afhangen.
Misschien dat ik hem nog een doorlees, nu even geen zin in!quote:TS hier een tip: http://merelnet.be/?page_id=626
Het is wat je zegt, op dit moment, je bent boos en dat is niet meer dan logisch.quote:Op maandag 7 januari 2008 18:04 schreef Electrical-Storm het volgende:
[..]
Ik baal eigenlijk nu al dat ik me heb laten verleiden om op jou te reageren, maar ik wil je aanraden het hele verhaal nog een keer door te lezen. Nogmaals, een maand geleden ben ik erachter gekomen dat ze me niet trouw is gebleven. Ik heb open gestaan voor alle verzoeningspogingen, en heb keihard geknokt om het in mijn koppie allemaal weer recht te krijgen. Dat is gelukt, ik heb het losgelaten in de zin van 'het probleem geparkeerd' en ik heb het haar (grotendeels) vergeven. Tuurlijk, ik verwachte nog een behoorlijke uitleg als ze terug zou zijn in NL, maar ik nam het haar niet meer kwalijk omdat ik weet dat mensen (vooral in die setting) fouten maken, en dat ze teveel van me houdt om onze relatie op het spel te zetten... Daartegenover stond dat ik haar nog enkele malen de kans heb gegeven om met de volledige waarheid op de proppen te komen. Niet op een gestapo-manier, maar rustig, begripvol en geduldig. Zij heeft daarop heel stellig gereageerd dat het eenmalig was en niet verder was gegaan dan een simpele zoen. Verder hield ze teveel van me om me nog meer verdriet aan te doen, en had ze er vreselijk veel spijt van dat ze de waarheid had verdraaid...
Maarrrrr, afgelopen weekend kon ze er toch niet langer mee leven dat ze me niet alles had verteld. Ze was dus verder gegaan dan zoenen, en bekende dat ze opnieuw had gelogen. Op dat moment is mijn vertrouwen in haar compleet naar de klote gegaan. Vergeving vereist begrip, maar ik kan mij nu totaal niet meer in haar verplaatsen. Ze heeft geen moment aan ons gedacht, alleen aan haarzelf en daarom neem ik het haar nu zeer kwalijk.
Nogmaals, nu zit het hoog, diep, m'n hart is gebroken, ik sta ermee op en ik ga ermee naar bed. Ook hier zal ik aan wennen, en ik wil absoluut nog een keer met haar praten. Ze wilde weten waar ze aan toe is... fijn... op dit moment kan ik niet meer zeggen dan dat het over is. Dat is geen principiele keuze, maar gewoon een gevoel. Een natuurlijke reactie, mensen die mij zo hard kwetsen wil ik niet meer in mijn omgeving. 'Instinctief' ga ik dat gewoon liever uit de weg. Over een tijd zullen mijn herinneringen en mijn positieve gevoelens voor haar weer opspelen, misschien bekijk ik het dan wel opnieuw... Bottomline is dat ik vergeving niet meer kan opbrengen voor haar, niet op dit moment. Uit zelfbescherming ga ik dan ook alle valse hoop uit de weg door er een punt achter te zetten. Als ik mezelf nu nog illusies ga maken dat het de oude kan worden maak ik mezelf gek...
Het klopt dat dat het geval kan zijn, zeker, ik ken zat mensen die niet uit elkaar durven te gaan, want kinderen, huis, geld...quote:Op maandag 7 januari 2008 18:05 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ook daar is een verklaring voor; veel mensen zijn bang om er alleen voor te komen staan, vooral in relaties die langer duren met kids/woning etc, waarin het hele leven al is opgebouwd zie je vaak dat mensen desondanks bij elkaar blijven.
Of dat echt angst is of niet, dat weet ik niet. Lijkt me wel een reeele optie imo.
EDIT:
[..]
Helemaal mee eens.
Of coursequote:Op dinsdag 8 januari 2008 12:17 schreef JamesBrownie het volgende:
[..]
Het klopt dat dat het geval kan zijn, zeker, ik ken zat mensen die niet uit elkaar durven te gaan, want kinderen, huis, geld...
Maar dat is niet altijd zo en daar kun je alleen iets zinnigs over zeggen als je de situatie van binnen en buiten kent.
Zucht, je kan iemand WEL vertrouwen na een slippertje, ligt aan de persoon natuurlijk, er zijn ECHT mensen die er overheen komen.quote:Op maandag 7 januari 2008 19:44 schreef VaLkyRie het volgende:
Ik kan je echter wel vertellen dat je haar nooit meer zal vertrouwen en op het moment dat je besluit te vergeven en vergeten maak je het leven voor jezelf erg moeilijk. Ze zal je altijd herinneren aan een verloren illusie en aan de zwakheid van de mensheid. Uitmaken is voor jou de enige optie...
We woonden niet eens samen op dat moment, hadden wel kinderen.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 12:19 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Of courseElke situatie is anders, maar het zou wel verklaren waarom op latere leeftijd minder mensen nog uit elkaar gaan. Uitzonderingen zijn er altijd. Vraagje aan jou; was het bij jou makkelijker geweest uit elkaar te gaan zonder kids en een huis, nadat je erachter kwam?
Helemaal mee eens.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 12:15 schreef JamesBrownie het volgende:
[..]
Het is wat je zegt, op dit moment, je bent boos en dat is niet meer dan logisch.
Natuurlijk ben je boos, vergeving werkt niet, nu zeker niet, misschien nooit.
Wat ik vreemd vind is dat de 'schuld van het liegen' op het 'slachtoffer' geprojecteerd/geschoven wordt. Als of het de schuld van TS is dat zijn vriendin én vreemdgaat én er over liegt?..quote:Wat ik wel vreemd vind is dat je het hebt over dat liegen, dat je dat niet begrijpt.
Ik denk dat DAT juist iets is wat gemakkelijk te begrijpen is, zij loog uit zelfbescherming. Niet goed, maar wel zeer begrijpelijk. Want ze weet dat jij het haar ws niet kan vergeven...
Als ik niks aan hem had gemerkt ws niet, alleen was het nadeel daarvan geweest dat hij dan inderdaad gedacht zou kunnen hebben: ik kom ermee weg, dus waarom niet doorgaan?quote:Op dinsdag 8 januari 2008 12:25 schreef 05.11.2007 het volgende:
@ JamesBrownie: had jij het achteraf gezien willen weten?
Dat zeg ik niet.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 12:28 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Helemaal mee eens.
[..]
Wat ik vreemd vind is dat de 'schuld van het liegen' op het 'slachtoffer' geprojecteerd/geschoven wordt. Als of het de schuld van TS is dat zijn vriendin én vreemdgaat én er over liegt?..
Zij loog uit zelfbescherming omdat ze dacht/weet dat TS het haar niet zou kunnen vergeven?..
Ik heb liever een vriendin die niet vreemdgaat uit zelfbescherming omdat ik het haar waarschijnlijk niet zou kunnen vergeven!
[offtopic]
Deze redenatie zou verdorie hetzelfde zijn als een bank beroven en dan de politie en rechtstaat de schuld geven van jou onwil om te bekennen/de waarheid te spreken omdat de politie en rechtstaat een klimaat gekweekt hebben waarin eerlijkheid niet beloond wordt!![]()
[/offtopic]
Wat is er gebeurd met het goeie ouwe 'bezint eer ge begint'?
Mee eens. Dit soort reacties vind ik ook altijd heel erg storend. Omdat iemand anders slechte ervaringen heeft met vergeving en een relatie voortzetten na fouten, wil dit nog niet zeggen dat het zo voor iedereen gaat. Ik vind het eigenlijk nogal lomp om mensen zo duidelijk uit een relatie proberen te praten.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 12:21 schreef JamesBrownie het volgende:
[..]
Zucht, je kan iemand WEL vertrouwen na een slippertje, ligt aan de persoon natuurlijk, er zijn ECHT mensen die er overheen komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |