abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 januari 2008 @ 17:20:45 #201
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_55852264
quote:
Op maandag 7 januari 2008 17:17 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Tot hij rare bultjes krijgt, branderig gevoel tijdens het plassen en de doctor hem bij zich roept om een serieus gesprek aan te gaan. Dit soort bullshit was leuk geweest rond de jaren 60, vertrouwen hebben gelul... Maar inmiddels leven we in de jaren 2008 waarin Aids/HIV, en alle andere SOA's een keiharde realiteit is.
Ja, je hebt gelijk.
Iedereen krijgt ook een soa, dat is iets dat zeker is.
I am wondering today in the sun on a boat to Dover
How it comes that I feel so high
When I ought to feel lower
  maandag 7 januari 2008 @ 17:22:19 #202
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_55852291
quote:
Op maandag 7 januari 2008 17:20 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Ben het verder trouwens volledig met Scorpie eens. Vreemdgaan is menselijk, maar wil daarom nog niet betekenen dat we het maar half goed moeten praten vanuit 'behoeftes'. Je hebt als mens de keuze om iets te weigeren, om verantwoordelijkheden te nemen voor je relatie. Als je die verantwoordelijkheid niet neemt is er naar mijn mening gewoon geen relatie. Klaar.
Het enige wat niet klopt aan die redenatie is dat heel veel mensen na zoiets toch bij elkaar blijven.
Kennelijk is er dus toch sprake van een relatie
pi_55852386
quote:
Op maandag 7 januari 2008 17:01 schreef Cheiron het volgende:

[..]

Wow, het is zelden dat ik een reactie lees die echt toaal het tegenovergestelde is van wat ik vind. Ik heb in dit topic reacties gezien over elkaar vrij laten tijdens lange afwezigheid, en dat kan ik allemaal nog begrijpen, maar wat jij hier allemaal neer durft te zetten.

En dan ook nog zijn reisje naar haar toe puberaal noemen, hoe kom je daar nu weer bij... Echt te belachelijk voor woorden. Maar, mening is mening.. succes ermee
Ja, ik houd wel van hoenderhokken om knuppels in te werpen.
Al dat gejammer over hoe TS bedrogen is.
Het is ook geen mooi verhaal, hoor.

Maar wat mij treft is zijn onbuizame starre houding. Iemand anders zei het wat anders: Er zijn twee mensen die van elkaar houden, maar omdat de één een fout heeft gemaakt en de ander niet kan vergeven, gaan ze uit elkaar.
Vooral dat tweede stuk: vergeven - daar gaat het mij om. De reden dat ze uit elkaar gaan is niet dat zij een fout heeft gemaakt. De reden dat ze uit elkaar moeten is dat TS daar niet mee om kan gaan.

TS gebruikt het woord 'vergeven' wel, maar hij heeft geen benul van wat het inhoudt.
'to know all is to forgive all' - ken je die?
Door de deur zo hard dicht te slaan maakt TS het voor zichzelf onmogelijk om begrip voor zijn vriendin te kweken. En allemaal omdat hij gekwetst is.

Ja, vriendin zat fout, geen discussie over. Maar er is nog een kant aan dit verhaal, en dat is hoe TS hier mee omgaat.
pi_55852430
quote:
Op maandag 7 januari 2008 17:20 schreef JamesBrownie het volgende:

[..]

Ja, je hebt gelijk.
Iedereen krijgt ook een soa, dat is iets dat zeker is.
Bagataliseer het maar, vorig jaar waren het er 10.000+ met herpes, dan hebben we het nog niet eens over de overige SOA's. Ik weet iig zeker dat als je het met een fles wijn in een auto doet, er waarschijnlijk geen condoom gebruikt word.

@TS ik zou me iig laten testen, kan geen kwaad.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 07-01-2008 17:29:10 ]
pi_55852433
quote:
Op maandag 7 januari 2008 17:22 schreef JamesBrownie het volgende:

[..]

Het enige wat niet klopt aan die redenatie is dat heel veel mensen na zoiets toch bij elkaar blijven.
Mensen op jonge leeftijd zullen het eerder uitmaken, omdat zij vaker wat principieler zijn en hun levens minder in elkaar verweven zijn. Relaties waarin men al kinderen heeft, getrouwd is en samen een huis gekocht heeft zullen beter bestand zijn tegen een slippertje. Waarom? Wederzijdse afhankelijkheid. It's that simple.
pi_55852618
quote:
Op maandag 7 januari 2008 15:47 schreef B1nulnul het volgende:
ik word daar altijd zo moe van als ik lees perfecte relatie, perfecte meisje.
What he fuck? Ze ging vreemd. Ze heeft je bedrogen.
Dan was de relatie niet perfect, en zij al helemaal niet.

Je neukt niet zomaar met iemand anders.
Zeker niet 3 dagen nadat je je vermeende grote liefde gedag hebt gezegd.
Eens, maar heel veel mensen zijn vroeger of later uit die naieve droom geholpen. Niemand is perfect, mensen veranderen, het vlees is zwak en maar op. Uiteindelijk is het natuurlijk gewoon hartstikke kut en heb je het gevoel dat je nóóít meer iemand zal vinden waarvan je zoveel houdt en die zo perfect bij je past als zij. Maar ook in de cliché dat tijd wonden heelt zit een kern van waarheid.

Vwb het vergeven na het vreemdgaan én meerdere malen liegen. Ik zou idd die vertrouwensbreuk heel moeilijk kunnen overwinnen. Vooral door dat laatste, je kan er gewoon niet op vertrouwen dat ze niet (al is het jaren later) bij een volgend slippertje met "verzachtende omstandigheden" weer zwijgt. Bij een relatiedip of bij vreemd gedrag zou ik gelijk gaan twijfelen en toch altijd wat achterdochtig blijven.

Shame on you if you fool me once, shame on me if you fool me twice.
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
  maandag 7 januari 2008 @ 17:44:56 #207
59332 Little_Meanie
Cidade Maravilhosa, RJ Brasil
pi_55852757
quote:
Op maandag 7 januari 2008 14:36 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Als hij van je houdt, neukt hij geen ander.
Monogamie heet dat.
A man/woman is as faithfull as his/her options
pi_55853136
quote:
Op maandag 7 januari 2008 17:04 schreef Roquefort het volgende:

[..]

In alle eerlijkheid ben je zelfs de hoofdschuldige daaraan in dit topic, en tot twee keer toe iemand manen om niet meer te posten of op te rotten uit dit topic is al helemaal de meest kansloze manier om jezelf voor lul te zetten. Haal die balk uit je eigen oog man, je bent erger op je eigen gelijk gericht dan de mensen die je datzelfde verwijt. Je maakt mensen voor ergere dingen uit dan debiel. Ik vind je over het algemeen een kwaliteitposter, maar in dit topic ben je een dreinende peuter die perse zijn gelijk wil hebben.
Normaliter vind ik jou ook wel tof, maar deze mening onderschrijf ik dan weer niet. Dat je mij als hoofdschuldige durft aan te wijzen is tot daar aan toe, maar dat ik iemand voor meer dan debiel uitmaak, dat kan ik toch echt niet terughalen, mijn beste.
  maandag 7 januari 2008 @ 18:04:21 #209
95788 Electrical-Storm
Ondertitels zijn voor mietjes
pi_55853151
quote:
Op maandag 7 januari 2008 16:12 schreef mgerben het volgende:
TS, aka Electrical-Storm, ik vind jou een behoorlijke lul.

Je spreekt over vergeven, maar je hele houding is zó fel dat dat niet meer dan een loos woord is dat je wel eens gehoord hebt en eens in een conversatie wilde gebruiken.

En terecht, in jouw ogen. Want jou is Groot Onrecht aangedaan. Je vriendin met een ander, en er nog over liegen ook. Freselijk!
Maar vergeven als je niet boos bent is ook niet echt moeilijk. Nu zit je met een situatie waarin het er écht op aankomt of je kunt vergeven. Zo te lezen kun jij dat dus niet.

Je zegt (vele malen) dat je het zo erg vindt dat ze oneerlijk tegen je is geweest.
Ik zou daar willen opvoeren dat jij het to-taal onmogelijk voor haar maakt om eerlijk te zijn. Je geeft al van tevoren aan dat je alleen wilt horen wat je wilt horen (dat ze je volledig trouw is gebleven). Je hebt geen boodschap aan iets minder prettige informatie.

Ik weet niet of vreemdgaan het eindee van een relatie moet betekenen. Ik denk dat dat vooral afhangt van de reacties van de partner. Maar ik vind jou wel héél erg reageren. Het is bij het bezitterige af.

Ps. en ik vind het puberaal om halverwege de vakantie nog even voor een kapitaal over te vliegen.

Hi CG!
Ik baal eigenlijk nu al dat ik me heb laten verleiden om op jou te reageren, maar ik wil je aanraden het hele verhaal nog een keer door te lezen. Nogmaals, een maand geleden ben ik erachter gekomen dat ze me niet trouw is gebleven. Ik heb open gestaan voor alle verzoeningspogingen, en heb keihard geknokt om het in mijn koppie allemaal weer recht te krijgen. Dat is gelukt, ik heb het losgelaten in de zin van 'het probleem geparkeerd' en ik heb het haar (grotendeels) vergeven. Tuurlijk, ik verwachte nog een behoorlijke uitleg als ze terug zou zijn in NL, maar ik nam het haar niet meer kwalijk omdat ik weet dat mensen (vooral in die setting) fouten maken, en dat ze teveel van me houdt om onze relatie op het spel te zetten... Daartegenover stond dat ik haar nog enkele malen de kans heb gegeven om met de volledige waarheid op de proppen te komen. Niet op een gestapo-manier, maar rustig, begripvol en geduldig. Zij heeft daarop heel stellig gereageerd dat het eenmalig was en niet verder was gegaan dan een simpele zoen. Verder hield ze teveel van me om me nog meer verdriet aan te doen, en had ze er vreselijk veel spijt van dat ze de waarheid had verdraaid...

Maarrrrr, afgelopen weekend kon ze er toch niet langer mee leven dat ze me niet alles had verteld. Ze was dus verder gegaan dan zoenen, en bekende dat ze opnieuw had gelogen. Op dat moment is mijn vertrouwen in haar compleet naar de klote gegaan. Vergeving vereist begrip, maar ik kan mij nu totaal niet meer in haar verplaatsen. Ze heeft geen moment aan ons gedacht, alleen aan haarzelf en daarom neem ik het haar nu zeer kwalijk.

Nogmaals, nu zit het hoog, diep, m'n hart is gebroken, ik sta ermee op en ik ga ermee naar bed. Ook hier zal ik aan wennen, en ik wil absoluut nog een keer met haar praten. Ze wilde weten waar ze aan toe is... fijn... op dit moment kan ik niet meer zeggen dan dat het over is. Dat is geen principiele keuze, maar gewoon een gevoel. Een natuurlijke reactie, mensen die mij zo hard kwetsen wil ik niet meer in mijn omgeving. 'Instinctief' ga ik dat gewoon liever uit de weg. Over een tijd zullen mijn herinneringen en mijn positieve gevoelens voor haar weer opspelen, misschien bekijk ik het dan wel opnieuw... Bottomline is dat ik vergeving niet meer kan opbrengen voor haar, niet op dit moment. Uit zelfbescherming ga ik dan ook alle valse hoop uit de weg door er een punt achter te zetten. Als ik mezelf nu nog illusies ga maken dat het de oude kan worden maak ik mezelf gek...
Als wat hierboven geschreven is geen hout snijdt dan ligt dat aan jezelf
pi_55853168
quote:
Op maandag 7 januari 2008 17:22 schreef JamesBrownie het volgende:

[..]

Kennelijk is er dus toch sprake van een relatie
Ook daar is een verklaring voor; veel mensen zijn bang om er alleen voor te komen staan, vooral in relaties die langer duren met kids/woning etc, waarin het hele leven al is opgebouwd zie je vaak dat mensen desondanks bij elkaar blijven.

Of dat echt angst is of niet, dat weet ik niet. Lijkt me wel een reeele optie imo.

EDIT:
quote:
Op maandag 7 januari 2008 17:28 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Mensen op jonge leeftijd zullen het eerder uitmaken, omdat zij vaker wat principieler zijn en hun levens minder in elkaar verweven zijn. Relaties waarin men al kinderen heeft, getrouwd is en samen een huis gekocht heeft zullen beter bestand zijn tegen een slippertje. Waarom? Wederzijdse afhankelijkheid. It's that simple.
Helemaal mee eens.

[ Bericht 29% gewijzigd door #ANONIEM op 07-01-2008 18:06:12 ]
  maandag 7 januari 2008 @ 18:17:52 #211
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_55853480
quote:
Op maandag 7 januari 2008 18:05 schreef Scorpie het volgende:

EDIT:
[..]

Helemaal mee eens.
Ik ook, en ik spreek dan deels uit ervaring
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_55853496
Dat bewijst maar weer dat mensen niet monogaam zijn. Tja, je kan zeggen wat je wilt, maar mensen zijn een product van de natuur. Mensen zijn net als dieren.

Het idee om altijd bij elkaar te blijven kán wel (met moeite en onderdrukken van gevoelens enzovoorts) maar als iedereen zijn of haar eigen gevoel zou volgen gaat iedereen vroeg of laat vreemd. Nou vraag je je misschien af, waarom heeft ze die moeite niet voor me gedaan, nou waarschijnlijk heeft ze dat wel, maar zijn die gevoelens moeilijk te stoppen en al helemaal als je jong bent. Dan is de drang naar sex (grof uitgedrukt) gewoon het grootst. En ja, kijk maar naar de natuur, dat gebeurt niet het hele leven met maar één partner.

Dat is nou eenmaal zo.
pi_55853533
quote:
Op maandag 7 januari 2008 18:18 schreef VrouwelijkICE het volgende:
Dat bewijst maar weer dat mensen niet monogaam zijn. Tja, je kan zeggen wat je wilt, maar mensen zijn een product van de natuur. Mensen zijn net als dieren.

Het idee om altijd bij elkaar te blijven kán wel (met moeite en onderdrukken van gevoelens enzovoorts) maar als iedereen zijn of haar eigen gevoel zou volgen gaat iedereen vroeg of laat vreemd. Nou vraag je je misschien af, waarom heeft ze die moeite niet voor me gedaan, nou waarschijnlijk heeft ze dat wel, maar zijn die gevoelens moeilijk te stoppen en al helemaal als je jong bent. Dan is de drang naar sex (grof uitgedrukt) gewoon het grootst. En ja, kijk maar naar de natuur, dat gebeurt niet het hele leven met maar één partner.

Dat is nou eenmaal zo.
Wat een achterhaalde stelling zeg.
  maandag 7 januari 2008 @ 18:20:25 #214
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_55853549
Take a break, zou ik zeggen. Zet't op een laag pitje en kijk over een maand of drie of jullie elkaar nog leuk kunnen vinden. Je gaat alletwee straks afstuderen denk ik, en dan gaat er sowieso veel veranderen, dus dan is het tijd om te kiezen. Voor elkaar, of niet.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  maandag 7 januari 2008 @ 18:22:09 #215
39114 Angst
CorticotropinReleasingHormon
pi_55853585
quote:
Op zondag 6 januari 2008 23:55 schreef Riro het volgende:
Toch wel apart dat ze juist nadat jij d'r gezien had de fout in ging. Je zou dan zeggen dat je dan weer een tijdje 'nieuwe energie' hebt om het niet te doen. Het had logischer geklonken als het daarvoor gebeurd was of in ieder geval tijden nadat ze jou had gezien.
of het viel tegen..
ze had hem juist geidealiseerd, in de afwezigheid, en toen bleek dat ie niet perfect was, maar gewoon zoals het altijd was, kreeg ze behoefte toch met die ander te gaan
In theorie vind ik iedereen aardig!
<a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank">check mijn schilderij!</a>
Jagermaster alleen als ie bloed en bloedheet is!
pi_55855095
quote:
Op maandag 7 januari 2008 18:02 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Normaliter vind ik jou ook wel tof, maar deze mening onderschrijf ik dan weer niet. Dat je mij als hoofdschuldige durft aan te wijzen is tot daar aan toe, maar dat ik iemand voor meer dan debiel uitmaak, dat kan ik toch echt niet terughalen, mijn beste.
Ik schrijf ook niet dat je mensen voor debiel uitmaakt, dat schreef jij.
Ik schreef dat jij wel ergere dingen zegt, en sorrie, ik ga de aanspreekvormen "lamlul" en "domme doos" die je in dit topic gebruikt hebt echt niet voor je terugquoten hoor, nog los van wat al door Inekris is wegge-edit en dat je die "domme doos" die toch echt niet onbeleefd een tegengestelde mening aan de jouwe verkondigde niet alleen adviseerde om uit dit topic weg te gaan maar zelfs maande om tegen een bus aan te lopen.

Ruwweg elke post waarin je mensen verweet jou persoonlijk aan te vallen, waren die mensen netjes in hun tegengestelde mening en ging jij vervolgens verbaal over de schreef.

Verder no problem, doe ik ook in talloze topics, forums zijn wat dat betreft kloteplekken om qua omgang, ik lees mezelf ook vaak hoofdschuddend terug, maar dat het verzoek om netjes te reageren in dit topic van jou kwam ging me net even te ver.
twee violen en een trommel en een fluit
  maandag 7 januari 2008 @ 19:27:57 #217
163382 Inekris
Keeper of The Kangal
pi_55855274
quote:
Op maandag 7 januari 2008 14:27 schreef Electrical-Storm het volgende:
@ Roquefort

Ik heb niet uitgemaakt uit principe, zeker niet. Nogmaals, een maand geleden hoorde ik (achteraf bezien) de halve waarheid, en dat was iets wat ik haar uiteindelijk zeker kon vergeven. Afgelopen weekend kreeg ik de volgende klap, en het feit dat ze opnieuw had gelogen kwam harder aan dan het idee dat ze haar benen heeft gespreid voor een Antilliaan.

Dit gaat me niet meer lukken, al dat 'aan het lijntje houden' geeft aan dat ze blijkbaar in staat is de hele waarheid te verduisteren, en om die reden gaat mijn vertrouwen in haar niet terugkomen. Vertrouwen is geen keuze, het is iets dat je moet ervaren en het staat dus ook los van mijn keuze om niet meer met haar verder te gaan. Ik vind persoonlijk dat eerlijkheid een van de belangrijkste bouwstenen is van een relatie, en die bouwsteen zal nu altijd ontbreken, hoe hard ik er ook voor vecht!
Hoewel ik mij heel goed kan voorstellen dat het 'aan het lijntje houden' nog erger is dan het vreemdgaan, insult after injury, kan daar wel iets positiefs in schuilen. Jouw ex kan best wel heel erg van zichzelf gebaald hebben dat zij het zover, het vreemdgaan, heeft laten komen. Zelfs schaamte over het hele gebeuren, zeker met het in de tijd kort daarvoor liggende bezoek van jou. Mensen hebben iets raars met schaamte, het zijn dingen die zij het liefst wegstoppen. Niet iets wat je van de daken gaat schreeuwen.

Als ik het zo lees, ben je woedend over alles wat er gebeurd is, en echt ongelijk kan ik je daarin niet geven, maar het kleurt wel op een vreselijke manier je andere emoties. Die ook nog eens lekker verwarrend zijn, want jij houdt zielsveel van haar. Laat het eerst zinken, en ga dan pas het gesprek aan, sterker, vermijd alle contact tot jouw woede behoorlijk getemperd is. Ik zeg niet dat jij door moet gaan met de relatie, maar jouw woede maakt jou niet eerlijker. Er zijn nog andere emoties die meespelen, maar die worden aan alle kanten overspeeld door jouw woede.

In ieder geval veel sterkte (en wijsheid).
Op donderdag 17 januari 2008 15:49 schreef Burdie het volgende: Je bent in elk geval niet zo'n ingelikt en opgeschoten pubertje die wel even de wijsneus uit gaat hangen
pi_55855714
En zo kom ik weer terug op mijn puntje dat je nog geen beslissingen moet nemen nu je dat nog niet kunt. Wat zeg nou zelf, zou je je er aan kunnen houden? Je houdt nog veel teveel van haar om "te beslissen" dat het klaar is. Anderzijds zijn de wonden te vers om nu "te beslissen" het haar toch te vergeven. Het is goed dat je het hier even van je af schrijft, maar alle suggesties inclusief het gepieker van jouzelf brengen je nergens. Het enige dat je nu helpt is tijd en rust. Als jullie echt zoveel om elkaar geven brengt het nu even aan de kant zetten een eventuele toekomst samen niet in gevaar. Als ze echt zoveel om jou geeft als andersom, laat ze het er niet zomaar bij zitten en gunt ze je de tijd om tot jezelf te komen.
  maandag 7 januari 2008 @ 19:44:28 #219
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_55855755
Het was de eerste liefde van TS, de naiviteit is hardhandig de nek omgedraaid door de overspelige vriendin, je wordt volwassen TS...

Denk dat veel mannen in beginsel zoeken naar die perfecte vriendin, die onvoorwaardelijk aan de zijde van haar man blijft staan, in goede en slechte tijden. Het leven is echter geen sprookje en geen enkele vrouw is dat droomprinsesje. Beter kom je daar nu achter dan na 10 jaar huwelijk. Dus misschien moet je je ex bedanken voor een harde doch wijze les.

Ik kan je echter wel vertellen dat je haar nooit meer zal vertrouwen en op het moment dat je besluit te vergeven en vergeten maak je het leven voor jezelf erg moeilijk. Ze zal je altijd herinneren aan een verloren illusie en aan de zwakheid van de mensheid. Uitmaken is voor jou de enige optie...

Ik denk verder dat je geen blaam treft voor het lezen van haar mail; leuk dat alle moraalridders je erom veroordelen, maar je hebt jezelf wel beschermd. Degenen die vinden dat je maar beter je kop in het zand had moeten steken hebben werkelijk waar geen zelfrespect. De gezondheid van een relatie gaat nooit boven je eigen gezondheid (metaforisch gesproken).
Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
  maandag 7 januari 2008 @ 20:32:33 #220
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_55857108
quote:
Op maandag 7 januari 2008 13:30 schreef Electrical-Storm het volgende:

[..]

Iets wat ik me zeker bedenk... Het wrange is alleen, het meisje die mij dit heeft geflikt ken ik niet. 2,5 jaar heb ik een relatie gehad met iemand die goudeerlijk en open was over alles, daar ben ik van overtuigd! In mijn belevening is zij nu dood, en DAT is waar ik niet mee kan leven.
Je haalt nog steeds adem, je kan nog typen..hey, zou je het dan, tegen alle verwachtingen in , toch overleven? Ik denk van wel hoor, wat je hierboven zegt klinkt namelijk niet als iets uitzonderlijks..meer als een ongelooflijk cliché.

Idd, het is even flink klote, maar het is echt iets wat we allemaal wel eens meemaken. Feit dat je er nog zo van staat te kijken plus de nogal overgeromantiseerde OP geeft alleen maar aan dat je nog een beetje (erg) naief bent in dit soort dingen. Maar goed, het was je eerste relatie ook he.
quote:
Dat klote-eiland met die tyfus-moraal heeft haar overhoop gehaald, haar veranderd tot een persoon die zij niet is...
Andere omstandigheden halen andere karaktertrekjes naar boven, de som van al die dingen, dat is de gehele persoon
quote:
Nu wel dus, en zo'n sloerie verdien ik zeker niet. Alleen de oude haar mis ik vreselijk, ik zou een nier afstaan omwille van dat het allemaal was zoals het was voordat ze ging...
De drama
quote:
We hebben alleen gesmst, ze wil weten waar ze aan toe is... Maar ze kan van mij niet verwachten dat ik binnen een paar dagen met de waarheid op de proppen kom terwijl zij nu al een maand met de waarheid aan het sjoemelen is. Ik heb terug gesmst dat het over is, en zoals ik er nu over denk voorgoed...
Mwoh... Ik voorspel minimaal een deel 2
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_55858335
Pff TS gelooft echt in de ware liefde he. Het is hartstikke menseigen om te verlangen naar andere dingen. Jij hebt deze relatie al geidealiseerd vanaf het begin - alleen maar gebasseerd op wat je om je heen ziet gebeuren als je opgroeit ('relaties').

Je bent veels te serieus geweest... ik krijg het al benauwd als ik je reacties lees.
pi_55858785
quote:
Op maandag 7 januari 2008 21:15 schreef VrouwelijkICE het volgende:
Pff TS gelooft echt in de ware liefde he. Het is hartstikke menseigen om te verlangen naar andere dingen.
Dat klopt. Dat is menseigen. Wat ook menseigen is, is de discipline om niet aan die verlangens toe te geven. Kwestie van respect voor je partner, nietwaar?
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  maandag 7 januari 2008 @ 21:34:15 #223
88139 JoeyT
Ecoutez.. We komen hard...
pi_55858919
quote:
Op zondag 6 januari 2008 18:57 schreef milagro het volgende:
reken er dan maar op dat ze wel vaker dan die ene keer met hem sex gehad heeft, dat het al weken speelde en dat ze niet kon wachten om weer in zijn armen te liggen nadat jij weg was weer.

ik bedoel, drie dagen nadat jij weg was na 2 volgens jouw beleving iig fantastische weken, al naar een ander toe rennen, doe je niet als het niets betekende, het een eenmalig iets wat, je niet wist wat je bezield heeft.

dat wist ze wel, die 2 weken met jou waren ms best leuk, maar ergens ook afzien, want 2 weken zonder hem... alleen 'hem' heeft iedere week een ander naief NL's schatje en ziet haar ondertussen niet meer staan, bovendien ze gaat toch weer weg, dat was nu net het leuke aan haar... ze rotte weer op.... en jij ook, na die 2 weken, dat was het leuke van jou... en nu is het leuke van jou, dat ze alsnog bij jou terecht kan, en omdat 'hem' haar niet meer ziet staan , is dat best fijn, staat ze iig niet met lege handen, NL is al zo koud, helemaal deze tijd van het jaar.

moraal van dit verhaal, alle vrouwen zijn kuthoererende liegende bedriegende ...kuthoeren, trap er niet in.

oh en rot voor je enzo, uiteraard, maar het gaat over, kijk maar naar je vriendin, die deed er maar een paar weken over, om jou te vergeten, en het was niet eens uit, kun je nagaan, hoe snel jij er overheen kan zijn, als je maar wil en die wil komt er wel, want wie wil er nu een kuthoerende liegende bedriegende kuthoer als vriendin. die godbetert drie dagen na twee fantastische weken met jou, om het over de 2 en half jaar daarvoor maar niet te hebben, zich liet bepotelen door een hitsige polygamist met een lichaam dat Adonis groen zou doen zien van afgunst en met een nooit weigerend lid, met van de warme edoch niet zweterige handen langzaam over de vrouwelijk rondingen, de rondingen van jouw vriendin, glijdend, en haar lieve en spannende woordjes toefluisterend haar in no time wist te verleiden, en dat in een ambiance waar lust toch al zo de boventoon voert... compleet kansloos, zo ver van jullie bed en het natte koude Nederland, kansloos was je, en of je dat blijft is aan jou, en haar terugwinnen maakt je geen winnaar persé

jezus, houd je bek eens, milagro
maar denk er eens over na
Ik heb altijd een beetje medelijden met je... Zoveel negativiteit.

@ TS: Vergeven zal je haar toch wel. De vraag is nu voor jou of je de relatie nog de moeite waard vindt of dat er definitief iets kapot gemaakt is.

Mensen maken fouten. Blijft het aan dan kan het zijn zoals het was, gaat het uit dan vind je een ander meisje met wie je gelukkig wordt...
"Meisje kijk me aan en laat je tranen lopen.
Oog in oog met genialiteit sta je.
Hier had je toch niet op durven hopen.
Je gaat met Joey mee, want deze jongen komt zo hard."
  maandag 7 januari 2008 @ 21:49:33 #224
187328 B1nulnul
telefoon te koop
pi_55859404
Bovendien geldt; als je het nu accepteert dat zij vreemdgaat
en jullie daarna weer lekker met de relatie verder gaan, ze het de volgende keer misschien nog wel makkelijker flikt.

Dat gelul over dieren zijn ook niet monogaam. Wij zijn geen dieren. Dieren kennen dan ook een veel minder fijn gevoelsleven. Als ik van mijn partner houd heb ik er helemaal geen moeite mee om monogaam te zijn. En met mij gelukkig een hoop anderen. Dus ts, ik zou lekker zoeken naar een beter meisje. Ze houdt niet zoveel van jou als jij van haar. Want 3 dagen na jouw vertrek?
ik heb ook altijd pech.. :'(
pi_55859435
Ik vind het geen slimme zet van haar om jou nu al tot een keuze te dwingen. Ze is niet in de positie bovendien om iets te eisen. Zij doet er beter aan jou alle ruimte te geven om hier eens goed over na te denken.
Een beetje verdacht vind ik het ook wel, wil ze weten of je ermee wilt kappen zodat ze weer vrijspel heeft?

Ik snap overigens wel dat ze wilde wachten met jou het hele verhaal vertellen. Zoiets doe je beter face to face dan via de telefoon
pi_55864512
quote:
Op maandag 7 januari 2008 21:50 schreef Xennia het volgende:
Ik vind het geen slimme zet van haar om jou nu al tot een keuze te dwingen. Ze is niet in de positie bovendien om iets te eisen. Zij doet er beter aan jou alle ruimte te geven om hier eens goed over na te denken.
Een beetje verdacht vind ik het ook wel, wil ze weten of je ermee wilt kappen zodat ze weer vrijspel heeft?

Ik snap overigens wel dat ze wilde wachten met jou het hele verhaal vertellen. Zoiets doe je beter face to face dan via de telefoon
Net het hele topic doorgespit en miste deze opmerking al.
Waarom wil ze nu uitsluitsel? Als ze zoveel van je houdt pakt ze toch alles aan om jou rustig tot een, voor haar hopelijk positieve, keuze te laten komen.

Vreemd op z'n minst.
pi_55865390
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 02:23 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Net het hele topic doorgespit en miste deze opmerking al.
Waarom wil ze nu uitsluitsel? Als ze zoveel van je houdt pakt ze toch alles aan om jou rustig tot een, voor haar hopelijk positieve, keuze te laten komen.

Vreemd op z'n minst.
Ik denk dat ze gewoon wil weten of ze de rest van de vakantie nog van bil kan gaan met die andere gast
  dinsdag 8 januari 2008 @ 08:20:27 #228
65960 sanger
pi_55865415
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 08:17 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik denk dat ze gewoon wil weten of ze de rest van de vakantie nog van bil kan gaan met die andere gast
Dat kan ze sowieso wel, als ze het een beetje verborgen weet te houden

Snap de reden daarachter ook niet geheel.
pi_55865440
ik denk dat ze er eigenlijk zelf ook wel klaar mee is, maar sommige mensen laten het liever de ander uit maken, dan hebben ze de ander alsnog wat te verwijten , mocht het zo uitkomen... "ja, hoor eens, JIJ wilde er mee kappen, dus nu niet aankomen met ...etc" "Ja, hoor eens, ik heb nooit echt een kans gekregen van je"

TS zou dus eigenlijk haar moeten vergeven, dat verwacht ze niet ws... (en wil ze ook niet)

"Hè?.......Oh.. okay.....nou, fijn!" (gvd, bummer bummer bummer )
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  dinsdag 8 januari 2008 @ 08:26:19 #230
65960 sanger
pi_55865467
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 08:23 schreef milagro het volgende:
ik denk dat ze er eigenlijk zelf ook wel klaar mee is, maar sommige mensen laten het liever de ander uit maken, dan hebben ze de ander alsnog wat te verwijten , mocht het zo uitkomen... "ja, hoor eens, JIJ wilde er mee kappen, dus nu niet aankomen met ...etc" "Ja, hoor eens, ik heb nooit echt een kans gekregen van je"

TS zou dus eigenlijk haar moeten vergeven, dat verwacht ze niet ws... (en wil ze ook niet)

"Hè?.......Oh.. okay.....nou, fijn!" (gvd, bummer bummer bummer )
pi_55865709
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 08:26 schreef sanger het volgende:

[..]

Offtopic; heb je nou al gekeken naar het UM-topic in DC
  dinsdag 8 januari 2008 @ 09:09:49 #232
65960 sanger
pi_55866011
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 08:46 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Offtopic; heb je nou al gekeken naar het UM-topic in DC

Ik heb het zelfs geprint. Maar nadat ik gister tot 20.30 aan het werk was had ik geen zin meer om er naar te kijken. Vanavond of morgenochtend
  dinsdag 8 januari 2008 @ 09:40:27 #233
183691 Just_Shut_Up
Moments we forget...
pi_55866548
Strak topic geworden .
There is no rehab for stupidity.
  dinsdag 8 januari 2008 @ 11:06:14 #234
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_55868194
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 09:40 schreef Just_Shut_Up het volgende:
Strak topic geworden [ afbeelding ].
Doet me denken aan een aantal andere topics waarin precies dezelfde mensen, precies dezelfde stellingen aan het verdedigen zijn/waren. En daar kwamen ze er ook al niet uit!

Maar als we nou even de feiten op een rijtje zetten... Een soort 'actoren/factoren - analyse' erop loslaten... Dan kom je er toch op uit dat iemand (Vriendin van TS) gezworen heeft om iets NIET te doen en het daarna doodleuk wél doet.

Dat is het probleem. Niet het hele vreemdgaan maar gewoon het feit dat ze gelogen heeft.

Had ze van te voren netjes gezegd dat ze slijm wilde uitwisselen met Giovannie (fictieve naam, sorry voor de grafische omschrijving TS) had TS geweten waar hij aan toe was en had hij daar zijn conclusies uit kunnen trekken. Wat je ermee doet is een tweede en voor iedereen anders...

Maar dat heeft ze niet gedaan.

[offtopic]
En voor de mensen die nou nog steeds bléren dat 'de mens' geen 'monogaam dier' is... Sommige mensen gaan uit van vrije keuzes en eigen verantwoordelijkheid. Anderen verschuilen zich achter makkelijke, ergens gelezen, pseudo wetenschappelijke onderzoeken om de verantwoordelijkheid van hun acties af te schuiven.

Lijkt me wel een briljante opmerking trouwens:

Vreemdganger - Jamaar, schatje... Je weet toch dat 'wij mensen' geen monogame dieren zijn. Ik schuif mijn hele eigen verantwoordelijkheid en zelfstandig denken aan de kant en beroep mij op mijn oerdriften. Het stemmetje in mijn hoofd wat mij aanzet tot het onbeperkt neuken van naar zweet en pheromonen riekende Alpha mannetjes/vruchtbare vrouwtjes.
[/offtopic]

Aan TS: Sterkte. En bedenk goed, met jezelf als stralend middelpunt, wat jij persoonlijk zelf wil gaan doen. En doe dat dan!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 8 januari 2008 @ 11:17:11 #235
150131 MrDice
Decibel 4ever
pi_55868448
Moppie, Scorptie & JamesBrownie , precies dezelfde discussie als eind vorig jaar gevoerd.

TS, het is je inmiddels wel duidelijk dat dit topic ook bij de andere posters veel emoties losmaakt. Vreemdgaan is iets waar iedereen echt heel verschillend mee omgaat. Het is dan ook, denk ik, onmogelijk om gericht advies te geven wat nu voor jou goed of fout is hier. Wel zijn er inmiddels hele nuttige dingen gezegd, zoals geduld hebben om eerst je woede wat te laten afkoelen.

Wat mij persoonlijk wel heel erg opviel was de dosis drama waarmee je je openingspost hebt geschreven. En dan met name de fase van 'de zoen', waarbij je al kommer en kwel schrijft. Misschien ben jij het type persoon, zoals Scorpie, die heel principieel hierin moet zijn. Dat een zoen al een drama van proportie is. Zelf krijg ik er de rillingen van, zulke veronderstellingen. Nee, ik praat het niet goed, nee het is geen vrijbrief, maar wat relativeringsvermogen is niet verkeerd.

Zelf zou ik het vreselijk vinden om mee te maken wat je schrijft, ik zou boos zijn en zeker de relatie op een laag pitje zetten. Maar als het mijn droomvrouw zou zijn, zou ik haar dus echt niet zomaar opgeven. Uitmaken kan altijd nog, maar nu je zo emotioneel en boos bent...

Ik begrijp je reactie en ik begrijp je woede. Maar ik denk dat er met mij mensen in dit topic zijn die wellicht zien aankomen dat het moeilijkste nog moet komen voor je... het besef dat JIJ uiteindelijk de stekker eruit hebt getrokken en door JOU keuze, je de vrouw van je dromen never nooit meer terugziet.

succes
And what makes you think you have a choice? What makes you think you will ever be any good at all in this world!
pi_55868567
Je doet net of er niets negatiefs is aan die 2,5 jaar
Beetje beklemmend allemaal... En vreemdgaan is vooral met gevoelens (voor mij).. Sja ik weet 't niet aar een foutje kan ooit ggebeuren.. Als ze hem verder niet leuk vind of zo maar gewoon behoeftes hasd... Lastig lastig
  dinsdag 8 januari 2008 @ 11:27:05 #237
200262 toine999
Je leeft maar 1 keer
pi_55868658
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 11:06 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Had ze van te voren netjes gezegd dat ze slijm wilde uitwisselen met Giovannie (fictieve naam, sorry voor de grafische omschrijving TS) had TS geweten waar hij aan toe was en had hij daar zijn conclusies uit kunnen trekken. Wat je ermee doet is een tweede en voor iedereen anders...

Maar dat heeft ze niet gedaan.

[offtopic]
En voor de mensen die nou nog steeds bléren dat 'de mens' geen 'monogaam dier' is... Sommige mensen gaan uit van vrije keuzes en eigen verantwoordelijkheid. Anderen verschuilen zich achter makkelijke, ergens gelezen, pseudo wetenschappelijke onderzoeken om de verantwoordelijkheid van hun acties af te schuiven.

Lijkt me wel een briljante opmerking trouwens:

Vreemdganger - Jamaar, schatje... Je weet toch dat 'wij mensen' geen monogame dieren zijn. Ik schuif mijn hele eigen verantwoordelijkheid en zelfstandig denken aan de kant en beroep mij op mijn oerdriften. Het stemmetje in mijn hoofd wat mij aanzet tot het onbeperkt neuken van naar zweet en pheromonen riekende Alpha mannetjes/vruchtbare vrouwtjes.
[/offtopic]
Vertel mij iets over vrouwen die japans praten en mannen die chinees mandarijn praten, wie zegt dat er voordien niet al voldoende signalen zijn afgegeven door haar, waarbij ze indirect al had aangegeven dat de relatie klote is? Hij op een rose prinsjes wolk zij in een donkere gletsjerspleet. Lachu zeg, dit komt maar al te vaak voor, dat relaties verbroken worden als een donderslag bij heldere hemel, mischien ha ze wel ontzettend veel jeuk en had ze zin een keer flink geknikkerd te worden.

Vreemdgaan is denk ik in veel relaties nooit te voorkomen. Maar leef eens een keer bij de dag. Het had ook omgekeerd kunnen gebeuren, ....... de reden??????

Mensen lullen altijd over vertrouwen, echt zo'n heerlijk abstract woord. Vraag 10 mensen wat vertrouwen is en je krijgt 10 verschillende antwoorden. Mooi je moet mijn vertrouwen verdienen, winnen, veroveren, terug winnen, herstellen. F*ck met die stelling, vertrouwen is een gevoel en niet een soort van thermometer. Als ie op dertig graden staat is het warm, als ie 35 aan geeft dan mag je met me gaan zeilen. Vertrouwen is een gevoel, niet meer niet minder, je hebt het of je hebt het niet. Het klikt of het klikt niet.

Roze wolken zijn een voedingsbodem voor een hoop ellende, begin eens gewoon eerlijk naar je zelf te zijn. Sommige mannen en vrouwen zoeken altijd het ongeluk op, raar he? Nee bepaalt niet, leer eerst maar eens eerlijk en gelukkig met je zelf te zijn, vreemd dat TS het geluk van een ander laat afhangen.

TS hier een tip: http://merelnet.be/?page_id=626
pi_55869121
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 11:23 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Je doet net of er niets negatiefs is aan die 2,5 jaar
Beetje beklemmend allemaal... En vreemdgaan is vooral met gevoelens (voor mij).. Sja ik weet 't niet aar een foutje kan ooit ggebeuren.. Als ze hem verder niet leuk vind of zo maar gewoon behoeftes hasd... Lastig lastig
Als je iets verder had gelezen, had je gelezen dat ze vreemd is gegaan 3 dagen nadat hij weg ging. Dus dan heeft ze wel hele grote behoeftes.
  dinsdag 8 januari 2008 @ 11:49:38 #239
116015 SicSicSics
pi_55869236
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 11:27 schreef toine999 het volgende:

[..]

Vertel mij iets over vrouwen die japans praten en mannen die chinees mandarijn praten, wie zegt dat er voordien niet al voldoende signalen zijn afgegeven door haar, waarbij ze indirect al had aangegeven dat de relatie klote is?
Is dat niet een beetje zender gericht denken? Kennelijk heeft ze niet genoeg signalen afgegeven (als dit al het geval was) anders was het niet zo koud op TS's dak gevallen.
quote:
Hij op een rose prinsjes wolk zij in een donkere gletsjerspleet. Lachu zeg, dit komt maar al te vaak voor, dat relaties verbroken worden als een donderslag bij heldere hemel, mischien ha ze wel ontzettend veel jeuk en had ze zin een keer flink geknikkerd te worden.
Al heb je een onstopbare druipgrot en zin om het met 10 negers tegelijk te doen... Als je iets belooft dan hou je je daaraan. Anders moet je iets niet beloven.
quote:
Vreemdgaan is denk ik in veel relaties nooit te voorkomen. Maar leef eens een keer bij de dag. Het had ook omgekeerd kunnen gebeuren, ....... de reden??????
Ik denk dat vreemdgaan altijd te voorkomen is, al is het alleen maar een smsje naar je partner 'hij gaat er nu in schat' en dan is het al geen vreemdgaan meer (Maar dan moet je meteen de consequenties van je eigen daden onder ogen zien en niet iedereen vind dat prettig.). Misschien mijn naieve gedachte, maar in mijn ogen ben ik 100% verantwoordelijk voor mijn eigen daden. Tevens ben ik 100% bewust van het feit dat ik mijn vriendin trouw heb belooft en als laatste hecht ik persoonlijk veel waarde aan mijn woord.
quote:
Mensen lullen altijd over vertrouwen, echt zo'n heerlijk abstract woord. Vraag 10 mensen wat vertrouwen is en je krijgt 10 verschillende antwoorden. Mooi je moet mijn vertrouwen verdienen, winnen, veroveren, terug winnen, herstellen. F*ck met die stelling, vertrouwen is een gevoel en niet een soort van thermometer. Als ie op dertig graden staat is het warm, als ie 35 aan geeft dan mag je met me gaan zeilen. Vertrouwen is een gevoel, niet meer niet minder, je hebt het of je hebt het niet. Het klikt of het klikt niet.
Heerlijk abstract, maar als het er niet is gaat er toch iets mis.
quote:
Roze wolken zijn een voedingsbodem voor een hoop ellende, begin eens gewoon eerlijk naar je zelf te zijn. Sommige mannen en vrouwen zoeken altijd het ongeluk op, raar he? Nee bepaalt niet, leer eerst maar eens eerlijk en gelukkig met je zelf te zijn, vreemd dat TS het geluk van een ander laat afhangen.
Hier kan ik me dan wel weer deels in vinden. Maar ik geef ruiterlijk toe dat mijn vriendin absoluut een onderdeel van mijn geluk is!
quote:
Misschien dat ik hem nog een doorlees, nu even geen zin in!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 8 januari 2008 @ 12:15:06 #240
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_55869883
quote:
Op maandag 7 januari 2008 18:04 schreef Electrical-Storm het volgende:

[..]

Ik baal eigenlijk nu al dat ik me heb laten verleiden om op jou te reageren, maar ik wil je aanraden het hele verhaal nog een keer door te lezen. Nogmaals, een maand geleden ben ik erachter gekomen dat ze me niet trouw is gebleven. Ik heb open gestaan voor alle verzoeningspogingen, en heb keihard geknokt om het in mijn koppie allemaal weer recht te krijgen. Dat is gelukt, ik heb het losgelaten in de zin van 'het probleem geparkeerd' en ik heb het haar (grotendeels) vergeven. Tuurlijk, ik verwachte nog een behoorlijke uitleg als ze terug zou zijn in NL, maar ik nam het haar niet meer kwalijk omdat ik weet dat mensen (vooral in die setting) fouten maken, en dat ze teveel van me houdt om onze relatie op het spel te zetten... Daartegenover stond dat ik haar nog enkele malen de kans heb gegeven om met de volledige waarheid op de proppen te komen. Niet op een gestapo-manier, maar rustig, begripvol en geduldig. Zij heeft daarop heel stellig gereageerd dat het eenmalig was en niet verder was gegaan dan een simpele zoen. Verder hield ze teveel van me om me nog meer verdriet aan te doen, en had ze er vreselijk veel spijt van dat ze de waarheid had verdraaid...

Maarrrrr, afgelopen weekend kon ze er toch niet langer mee leven dat ze me niet alles had verteld. Ze was dus verder gegaan dan zoenen, en bekende dat ze opnieuw had gelogen. Op dat moment is mijn vertrouwen in haar compleet naar de klote gegaan. Vergeving vereist begrip, maar ik kan mij nu totaal niet meer in haar verplaatsen. Ze heeft geen moment aan ons gedacht, alleen aan haarzelf en daarom neem ik het haar nu zeer kwalijk.

Nogmaals, nu zit het hoog, diep, m'n hart is gebroken, ik sta ermee op en ik ga ermee naar bed. Ook hier zal ik aan wennen, en ik wil absoluut nog een keer met haar praten. Ze wilde weten waar ze aan toe is... fijn... op dit moment kan ik niet meer zeggen dan dat het over is. Dat is geen principiele keuze, maar gewoon een gevoel. Een natuurlijke reactie, mensen die mij zo hard kwetsen wil ik niet meer in mijn omgeving. 'Instinctief' ga ik dat gewoon liever uit de weg. Over een tijd zullen mijn herinneringen en mijn positieve gevoelens voor haar weer opspelen, misschien bekijk ik het dan wel opnieuw... Bottomline is dat ik vergeving niet meer kan opbrengen voor haar, niet op dit moment. Uit zelfbescherming ga ik dan ook alle valse hoop uit de weg door er een punt achter te zetten. Als ik mezelf nu nog illusies ga maken dat het de oude kan worden maak ik mezelf gek...
Het is wat je zegt, op dit moment, je bent boos en dat is niet meer dan logisch.

Natuurlijk ben je boos, vergeving werkt niet, nu zeker niet, misschien nooit.

Wat ik wel vreemd vind is dat je het hebt over dat liegen, dat je dat niet begrijpt.
Ik denk dat DAT juist iets is wat gemakkelijk te begrijpen is, zij loog uit zelfbescherming. Niet goed, maar wel zeer begrijpelijk. Want ze weet dat jij het haar ws niet kan vergeven...
  dinsdag 8 januari 2008 @ 12:17:22 #241
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_55869937
quote:
Op maandag 7 januari 2008 18:05 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ook daar is een verklaring voor; veel mensen zijn bang om er alleen voor te komen staan, vooral in relaties die langer duren met kids/woning etc, waarin het hele leven al is opgebouwd zie je vaak dat mensen desondanks bij elkaar blijven.

Of dat echt angst is of niet, dat weet ik niet. Lijkt me wel een reeele optie imo.

EDIT:
[..]

Helemaal mee eens.
Het klopt dat dat het geval kan zijn, zeker, ik ken zat mensen die niet uit elkaar durven te gaan, want kinderen, huis, geld...

Maar dat is niet altijd zo en daar kun je alleen iets zinnigs over zeggen als je de situatie van binnen en buiten kent.
pi_55869992
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 12:17 schreef JamesBrownie het volgende:

[..]

Het klopt dat dat het geval kan zijn, zeker, ik ken zat mensen die niet uit elkaar durven te gaan, want kinderen, huis, geld...

Maar dat is niet altijd zo en daar kun je alleen iets zinnigs over zeggen als je de situatie van binnen en buiten kent.
Of course Elke situatie is anders, maar het zou wel verklaren waarom op latere leeftijd minder mensen nog uit elkaar gaan. Uitzonderingen zijn er altijd. Vraagje aan jou; was het bij jou makkelijker geweest uit elkaar te gaan zonder kids en een huis, nadat je erachter kwam?
  dinsdag 8 januari 2008 @ 12:21:46 #243
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_55870045
quote:
Op maandag 7 januari 2008 19:44 schreef VaLkyRie het volgende:

Ik kan je echter wel vertellen dat je haar nooit meer zal vertrouwen en op het moment dat je besluit te vergeven en vergeten maak je het leven voor jezelf erg moeilijk. Ze zal je altijd herinneren aan een verloren illusie en aan de zwakheid van de mensheid. Uitmaken is voor jou de enige optie...
Zucht, je kan iemand WEL vertrouwen na een slippertje, ligt aan de persoon natuurlijk, er zijn ECHT mensen die er overheen komen.
  dinsdag 8 januari 2008 @ 12:23:26 #244
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_55870092
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 12:19 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Of course Elke situatie is anders, maar het zou wel verklaren waarom op latere leeftijd minder mensen nog uit elkaar gaan. Uitzonderingen zijn er altijd. Vraagje aan jou; was het bij jou makkelijker geweest uit elkaar te gaan zonder kids en een huis, nadat je erachter kwam?
We woonden niet eens samen op dat moment, hadden wel kinderen.
Het had voor mij heel weinig uitgemaakt, ik heb nooit het gevoel gehad dat ik afhankelijk was van hem.
pi_55870126
TS, ik vind het erg rot voor jou en je vriendin dat dit gebeurd is.
Ik heb het gelukkig nog niet hoeven meemaken dat een vriendin vreemd is gegaan.

Ik heb wel meegemaakt dat er iets gebeurd is wat me vertrouwen heeft geschaad. Daarover hebben we gepraat. Vervolgens blijkt dat gesprek ook niet eerlijk geweest te zijn.
Dat deelde bij mij een grote klap uit. Bij jou ook zo te zien. Je denkt dat ze eerlijk is, wat ze vervolgens dus totaal niet blijkt te zijn. Vervolgens ga je overal vraagtekens plaatsen. Logisch het vertrouwen is weg. Dit vertrouwen kan weer terug komen! Als je het een kans geeft.
Tijd heelt wonden. Littekens zullen er wel achterblijven.

Wat jij jezelf goed moet afvragen is, wat zie jij nog in haar?
Laat het even een tijdje rusten. Stop het contact. Als ze terug is in Nederland, ga samen eens rond de tafel zitten. Geef haar de mogelijkheid haar verhaal te doen. Gewoon luisteren, sla het hele verhaal op. Slaap er nog eens een tijd over. Vorm er een mening over. Wellicht kan je er misschien zelfs wel inkomen dat het gebeurd is. Vreemdgaan is niet leuk. Liegen ook niet. Helaas gebeuren er wel vaker dingen die niet leuk zijn.
Misschien heeft ze er begrijpelijke redenen voor dat het toch zover gekomen is.
Zij wilt het graag recht breien. Geef haar gewoon die kans. Jullie hadden het geweldig als ik je openings post lees. Zou toch geweldig zijn als het weer zo zou kunnen worden?

Als je het nu al geen kans geeft, alleen maar omdat nu al die gevoelens nog overheersen vind ik je stom.
Het stoppen van de relatie kan altijd nog als blijkt dat jij er echt niet mee kan leven.

Edit: Zie het ook eens vanuit haar kant. Jij hebt ook haar vertrouwen en privacy geschaad. Je hebt in haar mail gekeken. Daar zal ze waarschijnlijk ook niet blij mee zijn. Maar waarschijnlijk zal ze het ergens wel kunnen begrijpen. Het is niet te rechtvaardigen dat je het gedaan hebt. Maar het is wel te begrijpen.

[ Bericht 5% gewijzigd door JonKeL op 08-01-2008 12:45:13 ]
pi_55870143
@ JamesBrownie: had jij het achteraf gezien willen weten?
  dinsdag 8 januari 2008 @ 12:28:02 #247
116015 SicSicSics
pi_55870216
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 12:15 schreef JamesBrownie het volgende:

[..]

Het is wat je zegt, op dit moment, je bent boos en dat is niet meer dan logisch.

Natuurlijk ben je boos, vergeving werkt niet, nu zeker niet, misschien nooit.
Helemaal mee eens.
quote:
Wat ik wel vreemd vind is dat je het hebt over dat liegen, dat je dat niet begrijpt.
Ik denk dat DAT juist iets is wat gemakkelijk te begrijpen is, zij loog uit zelfbescherming. Niet goed, maar wel zeer begrijpelijk. Want ze weet dat jij het haar ws niet kan vergeven...
Wat ik vreemd vind is dat de 'schuld van het liegen' op het 'slachtoffer' geprojecteerd/geschoven wordt. Als of het de schuld van TS is dat zijn vriendin én vreemdgaat én er over liegt?..

Zij loog uit zelfbescherming omdat ze dacht/weet dat TS het haar niet zou kunnen vergeven?..

Ik heb liever een vriendin die niet vreemdgaat uit zelfbescherming omdat ik het haar waarschijnlijk niet zou kunnen vergeven!

[offtopic]
Deze redenatie zou verdorie hetzelfde zijn als een bank beroven en dan de politie en rechtstaat de schuld geven van jou onwil om te bekennen/de waarheid te spreken omdat de politie en rechtstaat een klimaat gekweekt hebben waarin eerlijkheid niet beloond wordt!
[/offtopic]

Wat is er gebeurd met het goeie ouwe 'bezint eer ge begint'?
Fine, fuck you then!
  dinsdag 8 januari 2008 @ 12:31:56 #248
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_55870329
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 12:25 schreef 05.11.2007 het volgende:
@ JamesBrownie: had jij het achteraf gezien willen weten?
Als ik niks aan hem had gemerkt ws niet, alleen was het nadeel daarvan geweest dat hij dan inderdaad gedacht zou kunnen hebben: ik kom ermee weg, dus waarom niet doorgaan?

Nu merkte ik het, hij deed anders, kan niet eens uitleggen WAT ik merkte, maar ik heb hem gezegd dat ik wist dat ie vreemdging en hij ontkende niet.
Ik heb hem gezegd dat ie moest kappen, dat deed ie.

In het heel kort dus he.

Als ik vreemd zou gaan, een keer (dus gewoon sex) zou ik het hem niet vertellen, al die ellende is een keer een beurt van een ander me niet waard.
Andersom, als hij een keer een ander neukt, hoef ik dat ook niet te weten, zolang het geen gewoonte wordt.
  dinsdag 8 januari 2008 @ 12:35:48 #249
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_55870447
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 12:28 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Helemaal mee eens.
[..]

Wat ik vreemd vind is dat de 'schuld van het liegen' op het 'slachtoffer' geprojecteerd/geschoven wordt. Als of het de schuld van TS is dat zijn vriendin én vreemdgaat én er over liegt?..

Zij loog uit zelfbescherming omdat ze dacht/weet dat TS het haar niet zou kunnen vergeven?..

Ik heb liever een vriendin die niet vreemdgaat uit zelfbescherming omdat ik het haar waarschijnlijk niet zou kunnen vergeven!

[offtopic]
Deze redenatie zou verdorie hetzelfde zijn als een bank beroven en dan de politie en rechtstaat de schuld geven van jou onwil om te bekennen/de waarheid te spreken omdat de politie en rechtstaat een klimaat gekweekt hebben waarin eerlijkheid niet beloond wordt!
[/offtopic]

Wat is er gebeurd met het goeie ouwe 'bezint eer ge begint'?
Dat zeg ik niet.

Ik zeg dat liegen in deze situatie wel begrijpelijk is, natuurlijk had ze er niet aan moeten beginnen.
Maar dat ze erover liegt is niet zo heel vreemd natuurlijk.
  dinsdag 8 januari 2008 @ 12:36:17 #250
150131 MrDice
Decibel 4ever
pi_55870459
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 12:21 schreef JamesBrownie het volgende:

[..]

Zucht, je kan iemand WEL vertrouwen na een slippertje, ligt aan de persoon natuurlijk, er zijn ECHT mensen die er overheen komen.
Mee eens. Dit soort reacties vind ik ook altijd heel erg storend. Omdat iemand anders slechte ervaringen heeft met vergeving en een relatie voortzetten na fouten, wil dit nog niet zeggen dat het zo voor iedereen gaat. Ik vind het eigenlijk nogal lomp om mensen zo duidelijk uit een relatie proberen te praten.

Iedereen moet voor zichzelf besluiten of er een mogelijkheid is om verder te gaan. Er is niemand anders behalve TS zelf die kan bepalen of hij behoort tot de mensen die het wel of niet kan. Afgaande op zijn posts vrees ik trouwens wel dat TS tot de niet vergevingsgezinde groep hoort, maar dat vind ik vooral voor hem heel erg spijtig.
And what makes you think you have a choice? What makes you think you will ever be any good at all in this world!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')