abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 januari 2008 @ 13:18:10 #101
95788 Electrical-Storm
Ondertitels zijn voor mietjes
pi_55845736
Ook dat...

Mensen die erover vallen dat ik haar privacy heb geschendt vind ik hypocriet... Alsof dat in verhouding staat tot wat zij me heeft geflikt
Als wat hierboven geschreven is geen hout snijdt dan ligt dat aan jezelf
  Vis een optie? maandag 7 januari 2008 @ 13:18:47 #102
70532 loveli
N
pi_55845747
Waarom heb je haar niet op de man af gevraagd wat er was? Het is duidelijk dat je voelde dat er iets niet klopte, anders had je haar mail niet gelezen.
crap in = crap out
pi_55845794
quote:
Op maandag 7 januari 2008 13:18 schreef loveli het volgende:
Waarom heb je haar niet op de man af gevraagd wat er was? Het is duidelijk dat je voelde dat er iets niet klopte, anders had je haar mail niet gelezen.
Dat heeftie gedaan Ze zei toen dat hij een nerd was en ze niks voor hem voelde!
En nu heeft ze uiteindelijk toch wel wat voor hem gevoeld van hem in haar gevoeld!
  maandag 7 januari 2008 @ 13:22:52 #104
95788 Electrical-Storm
pi_55845856
Wat Scorpie zegt...
pi_55845883
quote:
Op maandag 7 januari 2008 13:22 schreef Electrical-Storm het volgende:
Wat Scorpie zegt...
Maar gast, serieus, sterkte man.
Je moet je maar bedenken dat ze jou uiteindelijk niet waard was, en dat je beter verdient dan zo`n figuur.
Heb je nog contact met haar gehad?
pi_55845973
"Het waren de mooiste jaren van mijn leven, en ik voelde me volmaakt met haar aan mijn zijde. "

Misschien kreeg ze het toch een beetje benauwd hoor van dit soort zinnen, het klinkt echt TE.
  Vis een optie? maandag 7 januari 2008 @ 13:27:47 #107
70532 loveli
N
pi_55845976
Toen was ze toch nog niet vreemd gegaan?
crap in = crap out
  maandag 7 januari 2008 @ 13:30:08 #108
95788 Electrical-Storm
pi_55846035
quote:
Op maandag 7 januari 2008 13:24 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Maar gast, serieus, sterkte man.
Je moet je maar bedenken dat ze jou uiteindelijk niet waard was, en dat je beter verdient dan zo`n figuur.
Heb je nog contact met haar gehad?
Iets wat ik me zeker bedenk... Het wrange is alleen, het meisje die mij dit heeft geflikt ken ik niet. 2,5 jaar heb ik een relatie gehad met iemand die goudeerlijk en open was over alles, daar ben ik van overtuigd! In mijn belevening is zij nu dood, en DAT is waar ik niet mee kan leven. Dat klote-eiland met die tyfus-moraal heeft haar overhoop gehaald, haar veranderd tot een persoon die zij niet is... Nu wel dus, en zo'n sloerie verdien ik zeker niet. Alleen de oude haar mis ik vreselijk, ik zou een nier afstaan omwille van dat het allemaal was zoals het was voordat ze ging...

We hebben alleen gesmst, ze wil weten waar ze aan toe is... Maar ze kan van mij niet verwachten dat ik binnen een paar dagen met de waarheid op de proppen kom terwijl zij nu al een maand met de waarheid aan het sjoemelen is. Ik heb terug gesmst dat het over is, en zoals ik er nu over denk voorgoed...
quote:
Op maandag 7 januari 2008 13:27 schreef Nouk het volgende:
"Het waren de mooiste jaren van mijn leven, en ik voelde me volmaakt met haar aan mijn zijde. "

Misschien kreeg ze het toch een beetje benauwd hoor van dit soort zinnen, het klinkt echt TE.
Vast niet... Al die praat kwam vooral van haar kant
  maandag 7 januari 2008 @ 13:31:08 #109
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_55846063
Ik kijk regelmatig in mijn vriend zijn mail, omdat ik te lam ben om zijn contacten in mijn eigen mail te zetten en ik sommige van hen af en toe een mailtje stuur.
Hij kijkt ook weleens in de mijne, als ik hem open heb staan.
Bij ons is dat helemaal geen probleem
I am wondering today in the sun on a boat to Dover
How it comes that I feel so high
When I ought to feel lower
pi_55846151
Dat krijg je met stage in het buitenland..

Goeie voornemens? blijf vrijgezel.. monogamie heeft deze wereld zo goed als verlaten
pi_55846157
quote:
Op maandag 7 januari 2008 13:30 schreef Electrical-Storm het volgende:

[..]

Iets wat ik me zeker bedenk... Het wrange is alleen, het meisje die mij dit heeft geflikt ken ik niet. 2,5 jaar heb ik een relatie gehad met iemand die goudeerlijk en open was over alles, daar ben ik van overtuigd! In mijn belevening is zij nu dood, en DAT is waar ik niet mee kan leven. Dat klote-eiland met die tyfus-moraal heeft haar overhoop gehaald, haar veranderd tot een persoon die zij niet is... Nu wel dus, en zo'n sloerie verdien ik zeker niet. Alleen de oude haar mis ik vreselijk, ik zou een nier afstaan omwille van dat het allemaal was zoals het was voordat ze ging...

We hebben alleen gesmst, ze wil weten waar ze aan toe is... Maar ze kan van mij niet verwachten dat ik binnen een paar dagen met de waarheid op de proppen kom terwijl zij nu al een maand met de waarheid aan het sjoemelen is. Ik heb terug gesmst dat het over is, en zoals ik er nu over denk voorgoed...
[..]

Mensen veranderen nu eenmaal. Daarom is het ook zo verdomd lastig om te zeggen dat je je leven lang bij 1 iemand blijft. Mensen groeien uit elkaar, that stuff happens.
  maandag 7 januari 2008 @ 13:37:41 #112
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_55846250
quote:

[..]

[..]

Ik denk niet dat ze compleet veranderd is hoor...
Ze is dezelfde persoon, alleen heeft ze iets doms gedaan.
pi_55846340
quote:

[..]

[..]

Ik ben blij dat ik niet zo inelkaar zit. Ik praat het niet goed maar...... als het echt alleen om sex ging (zonder verdere gevoelens) zou mijn relatie niet over zijn (en al helemaal niet als het mijn droomprins is/was).

Praat eerst eens met elkaar (en dan niet over de telefoon)!
pi_55846355
quote:
Op maandag 7 januari 2008 13:37 schreef JamesBrownie het volgende:

[..]

Dat waag ik te betwijfelen. De TS geeft al aan dat hij dit gedrag nooit van haar zou verwachten.
Blijkbaar is er in die setting waarin ze zit iets in haar veranderd waardoor ze nu wel overstag gaat voor avances van een ander, en hier thuis niet.
pi_55846388
quote:
Op maandag 7 januari 2008 13:37 schreef JamesBrownie het volgende:

[..]

En IEDEREEN maakt fouten!
Niet zeggen dat jij het nooit zal doen (stel je eens voor, een lekker wijf die het op jou voorzien heeft, achter je aan loopt etc., misschien wel je p** uit je broek haalt) hoe lang houd je dat vol????? Vlees is zwak.
En dat hoeft niet te betekenen dat je niets om je partner geeft!
pi_55846461
quote:
Op maandag 7 januari 2008 13:40 schreef -moppie- het volgende:

[..]

Ik ben blij dat ik niet zo inelkaar zit. Ik praat het niet goed maar...... als het echt alleen om sex ging (zonder verdere gevoelens) zou mijn relatie niet over zijn (en al helemaal niet als het mijn droomprins is/was).

Met praten gaat haar vreemdgaan niet opeens weg ofzo. En ook haar verraad aan de relatie niet. En ook niet haar leugens erover niet.
Wat heeft praten voor zin? Haar beweegredenen horen? Heeft niet zoveel nut imo.
  maandag 7 januari 2008 @ 13:46:07 #117
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_55846464
quote:
Op maandag 7 januari 2008 13:41 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat waag ik te betwijfelen. De TS geeft al aan dat hij dit gedrag nooit van haar zou verwachten.
Blijkbaar is er in die setting waarin ze zit iets in haar veranderd waardoor ze nu wel overstag gaat voor avances van een ander, en hier thuis niet.
Dat betekent toch niet dat het een ander mens is.
Ik vind dat toch altijd zo'n onzin.
Als ik iets doe wat mensen niet van me verwachten, ben ik toch niet ineesn een ander mens? Dan heb ik gewoon iets gedaan wat niet van me verwacht werd.
  maandag 7 januari 2008 @ 13:47:17 #118
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_55846497
Zeg, wat ik me afvraag he, is het niet heel onrealistisch te denken dat als 2 personen 5 maanden lang gescheiden zijn, op behoorlijke afstand, dat beide de gehele tijd geen sex zullen hebben?

Niet om bot te zijn en persoonlijk ook niet in zo'n situatie gezeten, maar je kan toch niet verwachten dat iemand 5 maanden of langer als een geheel onthouder door het leven gaat? Of moet je zoets gewoon verwachten van je partner? Is hetgene wat ik zeg een taboe en denkt men er liever niet over na?

Ik kom hierop omdat een koppel wat ik kende ook een jaar lang op grote afstand van elkaar leefde, de 1 bleef in mexico-city (waar ze wonen) en de ander ging stage lopen in Duitsland. Ja idd of all places..., maar gezien het feit dat ze alle twee er over eens waren dat je niet een jaarlang of in iedergeval maanden lang zonder sex kon, ze van elkaar accepteerde dat het kon gebeuren dat ze een slippertje konden maken, zolang het "safe" gebeurde...ze zijn nog bijelkaar..dus blijkbaar werkte het voor hun.

Anyways...had de TS realistische verwachtingen van zijn vriendin of was de TS naief in zijn "eis" dat ze geen sex met anderen mochten hebben in die 5 maanden?

Ik gooi maar even een balletje op
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_55846513
quote:
Op maandag 7 januari 2008 13:46 schreef JamesBrownie het volgende:

[..]

Als ik iets doe wat mensen niet van me verwachten, ben ik toch niet ineesn een ander mens? Dan heb ik gewoon iets gedaan wat niet van me verwacht werd.
Ja, en de TS zit daar blijkbaar niet op te wachten, een vriendin vol duistere verrassingen.
  maandag 7 januari 2008 @ 13:48:42 #120
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_55846539
quote:
Op maandag 7 januari 2008 13:45 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Met praten gaat haar vreemdgaan niet opeens weg ofzo. En ook haar verraad aan de relatie niet. En ook niet haar leugens erover niet.
Wat heeft praten voor zin? Haar beweegredenen horen? Heeft niet zoveel nut imo.
Nee, praten heeft het nut dat je allebei kan vertellen hoe je je voelt, als je je partner niet kwijt wil(als vreemdganger of "slachtoffer" ) kun je dat vertellen, ik houd van je, sorry andersom, je hebt mijn vertrouwen zo beschaamd dat ik niet weet of het ooit nog goed kan komen, als ik dat al zou willen. enzenzenz.

Waarom is onzin, dat moet je niet willen weten, daar heb je geen zak aan.
Bovendien is dat meestal toch niet wat je wil horen.
pi_55846556
Wel frappant; alle vrouwen in dit topic nemen het op voor de vriendin, de mannen voor de TS
  maandag 7 januari 2008 @ 13:50:35 #122
143949 Riro
A.F.C. AJAX
pi_55846591
quote:
Op maandag 7 januari 2008 13:47 schreef Semisane het volgende:
Zeg, wat ik me afvraag he, is het niet heel onrealistisch te denken dat als 2 personen 5 maanden lang gescheiden zijn, op behoorlijke afstand, dat beide de gehele tijd geen sex zullen hebben?

Niet om bot te zijn en persoonlijk ook niet in zo'n situatie gezeten, maar je kan toch niet verwachten dat iemand 5 maanden of langer als een geheel onthouder door het leven gaat? Of moet je zoets gewoon verwachten van je partner? Is hetgene wat ik zeg een taboe en denkt men er liever niet over na?

Ik kom hierop omdat een koppel wat ik kende ook een jaar lang op grote afstand van elkaar leefde, de 1 bleef in mexico-city (waar ze wonen) en de ander ging stage lopen in Duitsland. Ja idd of all places..., maar gezien het feit dat ze alle twee er over eens waren dat je niet een jaarlang of in iedergeval maanden lang zonder sex kon, ze van elkaar accepteerde dat het kon gebeuren dat ze een slippertje konden maken, zolang het "safe" gebeurde...ze zijn nog bijelkaar..dus blijkbaar werkte het voor hun.

Anyways...had de TS realistische verwachtingen van zijn vriendin of was de TS naief in zijn "eis" dat ze geen sex met anderen mochten hebben in die 5 maanden?

Als dat zo afgesproken is is het prima ja. Maar het komt op mij over alsof de ex van TS van te voren zoiets nooit zou willen afspreken omdat ze dat toch niet nodig had etc.
pi_55846619
quote:
Op maandag 7 januari 2008 13:48 schreef JamesBrownie het volgende:

[..]

Nee, praten heeft het nut dat je allebei kan vertellen hoe je je voelt, als je je partner niet kwijt wil(als vreemdganger of "slachtoffer" ) kun je dat vertellen, ik houd van je, sorry andersom, je hebt mijn vertrouwen zo beschaamd dat ik niet weet of het ooit nog goed kan komen, als ik dat al zou willen. enzenzenz.
De TS weet dat heus allemaal al. Hij hoeft niet tot in den treure te horen dat het haar spijt dat hij erachter is gekomen (want dat is waar ze werkelijk spijt om heeft; het uitkomen van haar slippertje).
En hoe iedereen zich voelt kunnen ze beiden wel raden, boos, gekwetst, vertrouwen beschaamd, you name it. Dat zijn geen dingen waarvoor je nou echt eens moet praten , want daar hebben beiden geen zak aan. Dus, waarom zouden ze nog moeten praten?
  Moderator maandag 7 januari 2008 @ 13:55:12 #124
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_55846730
quote:
Op maandag 7 januari 2008 13:46 schreef JamesBrownie het volgende:

[..]

Dat klopt, in mijn geval had ik op oudjaarsavond nooit gedacht dat het 2 dagen later voorbij zou zijn. Ze gedraagt zich nu anders ja, afstandelijker etc etc. Zoals ze nu doet is ze totaal anders dan hoe ik haar al die tijd heb gekend, zo aanhankelijk etc, daar is weinig tot niets meer van te merken.

Maar ze is nog steeds zij. Misschien is het een manier voor haar om er mee om te gaan, en misschien is ze nu wel haar echte ik en heeft ze zolang ik dr ken toneelgespeeld. Ik vermoed dan toch echt dat het het eerste is. Kijk, natuurlijk, alles hoe zij nu reageert etc daar denk ik van 'waarom zeg je dat zo, waarom doe je dat zo' maar dat komt omdat ik enorm veel verdriet heb. Zij ook, maar op een andere manier.

Dit soort dingen gebeuren, en op het moment dat het gebeurd is het voor degene die het NIET geinitieerd heeft altijd veel moeilijker, en zit je vol met vragen etc etc, ik merk het aan mezelf. Alles is dan ineens moeilijk, omdat gewoon alles anders is.

En ook al krijg je antwoorden op je vragen, dan nog heb je wel weer nieuwe vragen, en als je de antwoorden daarop krijgt dan kun je ze toch niet geloven, wil je ze niet geloven. Je moet zeer zeker niet alles geloven, want een verhaal is altijd wel gekleurd, maar je twijfelt op zo'n moment aan alles, zo werkt het helaas gewoon.

- Hoe kan ze me elk moment van de dag gesmst en gebeld hebben en gezegd hebben dat ze van me houdt, en waarom kan ze daar nu zomaar ineens mee ophouden.
- Hoe kan het zijn dat het ineens over is.
- Hoe kan het zijn dat ze die twijfel kreeg.
- Hoe kan het zijn dat....

Die vragen heb je allemaal, maar het helpt je geen flikker verder.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_55846747
quote:
Op maandag 7 januari 2008 13:51 schreef Scorpie het volgende:

[..]

De TS weet dat heus allemaal al. Hij hoeft niet tot in den treure te horen dat het haar spijt dat hij erachter is gekomen (want dat is waar ze werkelijk spijt om heeft; het uitkomen van haar slippertje).
En hoe iedereen zich voelt kunnen ze beiden wel raden, boos, gekwetst, vertrouwen beschaamd, you name it. Dat zijn geen dingen waarvoor je nou echt eens moet praten , want daar hebben beiden geen zak aan. Dus, waarom zouden ze nog moeten praten?
Als hij niet meer wil praten was ze ook niet zijn droomvrouw!
Vreemdgaan is ontzettend fout maar ik hou zo veel van mijn partner dat ik het hem zou kunnen vergeven...
Misschien is dat iets om over na te denken.........
pi_55846781
quote:
Op maandag 7 januari 2008 13:55 schreef -moppie- het volgende:

[..]

Als hij niet meer wil praten was ze ook niet zijn droomvrouw!
Vreemdgaan is ontzettend fout maar ik hou zo veel van mijn partner dat ik het hem zou kunnen vergeven...
Misschien is dat iets om over na te denken.........
Dus eigenlijk geef je een vrijbrief aan je vent om jou ontzettend veel pijn te doen, en dan nog zou jij het pikken? Weinig zelfrespect heb je dan volgens mij.
  maandag 7 januari 2008 @ 13:58:56 #127
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_55846828
quote:

Als je op die manier in elkaar zit en je bespreekt het; best.
Voor mij is een relatie onder andere: alleen seks met elkaar, niet met anderen. Of je nu dicht bij elkaar bent of ver van elkaar weg maakt niets uit. En als je relatie op die manier in elkaar steekt, en je geeft echt om de ander mag 5 maanden geen seks geen probleem zijn.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  maandag 7 januari 2008 @ 13:59:37 #128
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_55846848
quote:
Op maandag 7 januari 2008 13:47 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ja, en de TS zit daar blijkbaar niet op te wachten, een vriendin vol duistere verrassingen.
Nee, dat kan, en ik zeg ook helemaal niet dat hij bij haar moet blijven ofzo, dat moet TS toch zelf allemaal uitzoeken, ik zeg gewoon dat het niet klopt als je zegt dat het iemand anders is, misschien is haar DAAD niet die van haar, maar dat maakt HAAR nog niet een ander.
  maandag 7 januari 2008 @ 14:01:50 #129
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_55846906
quote:
Op maandag 7 januari 2008 13:49 schreef Scorpie het volgende:
Wel frappant; alle vrouwen in dit topic nemen het op voor de vriendin, de mannen voor de TS
Als het om een man had gegaan, had ik hetzelfde gezegd.

En ik neem het niet voor haar op, ze was fout.
pi_55846910
quote:
Op maandag 7 januari 2008 13:56 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dus eigenlijk geef je een vrijbrief aan je vent om jou ontzettend veel pijn te doen, en dan nog zou jij het pikken? Weinig zelfrespect heb je dan volgens mij.
Nee hoor, ik geloof alleen dat liefde en sex 2 totaal verschillende dingen zijn.

En ja houd maar op met het verhaal; als het echte liefde is dan zou hij het nooit doen!
Als hij het een keer uit lust doet verteld hij niks, zodra hij verliefd word op een ander moet hij kappen met onze relatie!

Heb jij weleens een relatie gehad wat langer dan een paar jaar heeft geduurd?
pi_55846922
quote:

[..]

[ Bericht 37% gewijzigd door -moppie- op 07-01-2008 14:03:41 (dubbel) ]
  maandag 7 januari 2008 @ 14:04:02 #132
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_55846941
quote:
Op maandag 7 januari 2008 13:51 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Omdat, en dat klinkt je misschien heel vreemd in de oren, het WEL kan opluchten en anders kan zijn als iemand tienduizend keer sorry zegt, en omdat het WEL op kan luchten om haar eens even heel duidelijk te vertellen hoe hij zich voelt.

Voor hem dus, niet voor haar.
pi_55846955
quote:

[..]

Niet als dat gewoon twee kanten op werkt, dat je binnen je relatie allebei de ander kan vergeven bij het maken van een fout. In het geval van TS zou hij dan haar het vreemdgaan moeten vergeven en zij hem het checken van haar email. Dat laatste is namelijk toch niet zo goed een schending van de regels van de relatie die ze hadden als ik het zo begrijp.
Ik ben trouwens heel bang dat we hier weer gaan verzanden in een discussie die we afgelopen maand volgens mij al 2x hebben gevoerd
Ik neem het trouwens verder niet op voor de vriendin van TS trouwens, want ik vind het feit dat ze niet eerlijk is geweest wel héél erg kwalijk. Dat zou voor mij toch reden zijn om er wel degelijk een punt achter te zetten.
Arseen (As), atoomnummer 33
  maandag 7 januari 2008 @ 14:04:50 #134
95788 Electrical-Storm
pi_55846956
quote:

Nogmaals, het is een halve week gebeurd nadat ik 2 weken bij haar ben langsgeweest... In die twee weken hebben we vaak genoeg de liefde bedreven, dus ik mag aannemen dat de spanning (de noodzakelijke drang) er voor haar even af was... Ik begrijp je punt, maar dan had dit niet vlak na mijn komst mogen gebeuren...

Bovendien, ze heeft het me beloofd, ze heeft het gezworen... Als ze niet in staat is om zich aan een dergelijke belofte te houden had ze me dat van tevoren moeten meedelen. Niet voor haar reis, want dat is lastig in te schatten... Maar wel voor dit incident.. Daarnaast ben ik er prima toe in staat, ik mis de sex ontzettend maar ik zie het niet als iets dat met bepaalde regelmaat moet gebeuren om maar niet 'te onthouden'. Voor mij is het speciaal, en ik wil het alleen met haar

[ Bericht 0% gewijzigd door Electrical-Storm op 07-01-2008 14:19:49 ]
  maandag 7 januari 2008 @ 14:07:51 #135
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_55847021
quote:

[..]

Of je begrijpt het verkeerd...
pi_55847045
quote:
Op maandag 7 januari 2008 14:04 schreef Electrical-Storm het volgende:

[..]

Nogmaals, het is een halve week gebeurd nadat ik 2 weken bij haar ben langsgeweest... In die twee weken hebben we vaak genoeg de liefde bedreven, dus ik mag aannemen dat de spanning (de noodzakelijke drang) er voor haar even af was... Ik begrijp je punt, maar dan had dit niet vlak na mijn komst mogen gebeuren...

Bovendien, ze heeft het me beloofd, ze heeft het gezweerd... Als ze niet in staat is om zich aan een dergelijke belofte te houden had ze me dat van tevoren moeten meedelen. Niet voor haar reis, want dat is lastig in te schatten... Maar wel voor dit incident.. Daarnaast ben ik er prima toe in staat, ik mis de sex ontzettend maar ik zie het niet als iets dat met bepaalde regelmaat moet gebeuren om maar niet 'te onthouden'. Voor mij is het speciaal, en ik wil het alleen met haar

Dat wordt dan sex met je ex!
En daarbij is sex voor de een belangrijker dan voor de ander!
pi_55847074
quote:
Op maandag 7 januari 2008 14:07 schreef JamesBrownie het volgende:

[..]

Of je begrijpt het verkeerd...
  maandag 7 januari 2008 @ 14:11:22 #138
200608 Johan.
Californication
pi_55847109
Kut voor je. Je vind vast wel weer een beter scharreltje.
Welkomstborrel gewenst.
  maandag 7 januari 2008 @ 14:12:31 #139
95788 Electrical-Storm
pi_55847145
quote:
Op maandag 7 januari 2008 13:40 schreef -moppie- het volgende:

[..]

We hebben de afgelopen maand ontzettend veel gepraat, en daarin heeft zij oneindig veel spijt betuigd en gezworen dat het niks betekende en het incident niet verder is gegaan dan zoenen. Ik heb dat van haar aangenomen, het probleem naast me gelegd en was weer volop begonnen met naar haar verlangen en de dagen aftellen. Oftewel: het vergevings' proces' was al in volle gang, mensen maken fouten en als zij er immens veel spijt van had (zowel het vreemdgaan als het liegen) had het onze relatie niet in gevaar gebracht.

Zaterdag kreeg ik als vervolg het hele verhaal voor m'n kiezen, en daardoor voel ik me extra belazerd. Als zij me vorige maand eerlijk had opgebiecht hoe en wat, dan was ik zeker met je meegegaan wat betreft je mening over praten. Nu niet, het is gebleken dat ze een spelletje met me heeft gespeeld en dat ze minder betrouwbaar is dan een gemiddeld kamerlid
pi_55847231
Ik begrijp je wel maar soms doen mensen dingen die ze helemaal niet zo willen doen etc..
Misschien was ze bang of misschien wilde ze je geen pijn doen.
Heb je haar gevraagd waarom ze toen niets heeft verteld?
pi_55847289
Pff, wat een hoop moraalridders in dit topic weer.

Ik lees in dat mailtje dat ze een foutje heeft gemaakt maar dondersveel van je houdt. Als je partner vreemdgaat is niet leuk, maar potverjume, op internet zie je de halve wereld vreemdgaan en in het echte leven om je heen zogenaamd niemand. En allemaal maar roepen dat we het uitmaken als de partner vreemdgaat, maar allemaal er intussen wel zelf over fantaseren.

Ik vind het fantastisch principieel van TS, en ja, het is niet leuk als je partner vreemd gaat en je komt erachter. Dat doet pijn.

Maar bottomline is dat je een meisje opzij zet dat fantastisch veel van je houdt. Je betaalt een hoge prijs voor je principes en je gekwetstheid, ik hoop maar dat er nooit een dag komt dat je zelf vreemd gaat in een volgende relatie en terugkijkt op de gebeurtenissen van nu. Mensen zijn rare wezens, door hormonen gedreven dieren soms. In alle liefde voor de partner gaan we soms vreemd, het leven is lang en de verleidingen liggen dagelijks op de loer...

Je vriendin/ex lijkt me echt de beroerdste niet, ze houdt van je maar heeft domme fouten begaan...
En dan zijn er twee manieren om naar de gebeurtenissen achteraf te kijken. Jij zegt dat ze liegt, punt. Zij zegt dat ze je gevoelens probeerde te sparen. Hoezzer dat vanuit jouw positie als leugenachtige onzin klinkt, zij bedoelt het waarschijnlijk oprecht zo. Seks met die gast was een pleziertje voor haar, of een drang, maar geen wraakexercitie om jou pijn te doen. Toch eindigt het helaas met pijn.

Tsja, laten we dan de inquisitie er maar bij roepen ja... en ons eigen geluk afbreken. What a price to pay!
twee violen en een trommel en een fluit
  maandag 7 januari 2008 @ 14:23:27 #142
7152 Inbox4me
 Zo kijk ik altijd
pi_55847422
Balen TS, ik kan weinig anders doen dan je succes wensen in deze k*ttijd.

PS de users die extra zout in de wonden strooien door expliciet te vermelden/toespelingen te maken op wat zijn vriendin allemaal uitgespookt heeft: verplaats jezelf eens in de situatie en bedenk dan of je die 'geintjes' leuk vindt...
Ik ken karate, taekwondo en nog 19 andere gevaarlijke woorden
  maandag 7 januari 2008 @ 14:23:52 #143
84808 Hari-Bo
Onbegrijpelijk?
pi_55847435
Hoe hard het ook is alle connecties met haar verbreken, want al flikt ze je dit wat komt er nog meer of misschien zijn er al dingen gebeurd waar je totaal niets vanaf weet?

Hou de eer aan jezelf!

Zoals de mooie slogan van het zeer foute SS;
„Meine Ehre heißt Treue“
Let's get down to brass tacks. How much for the ape?
Oh, shit. I forgot about the beer. You want one? No, how 'bout some ether?
  maandag 7 januari 2008 @ 14:27:26 #144
95788 Electrical-Storm
pi_55847553
@ Roquefort

Ik heb niet uitgemaakt uit principe, zeker niet. Nogmaals, een maand geleden hoorde ik (achteraf bezien) de halve waarheid, en dat was iets wat ik haar uiteindelijk zeker kon vergeven. Afgelopen weekend kreeg ik de volgende klap, en het feit dat ze opnieuw had gelogen kwam harder aan dan het idee dat ze haar benen heeft gespreid voor een Antilliaan.

Dit gaat me niet meer lukken, al dat 'aan het lijntje houden' geeft aan dat ze blijkbaar in staat is de hele waarheid te verduisteren, en om die reden gaat mijn vertrouwen in haar niet terugkomen. Vertrouwen is geen keuze, het is iets dat je moet ervaren en het staat dus ook los van mijn keuze om niet meer met haar verder te gaan. Ik vind persoonlijk dat eerlijkheid een van de belangrijkste bouwstenen is van een relatie, en die bouwsteen zal nu altijd ontbreken, hoe hard ik er ook voor vecht!

Ik zeg niet dat ik haar nooit meer wil spreken, misschien wil ik onze relatie nog wel een 'waardig einde' geven door een keer een dagje iets leuks te gaan doen. Ik wil ook zeker nog met haar praten, maar ik wil me niet optrekken aan vaste hoop en mezelf een worst voorhouden met de illusie dat alles de oude kan worden.
quote:
Op maandag 7 januari 2008 14:23 schreef Inbox4me het volgende:
Balen TS, ik kan weinig anders doen dan je succes wensen in deze k*ttijd.

PS de users die extra zout in de wonden strooien door expliciet te vermelden/toespelingen te maken op wat zijn vriendin allemaal uitgespookt heeft: verplaats jezelf eens in de situatie en bedenk dan of je die 'geintjes' leuk vindt...
Thanks! Het hoort volgens mij bij de tegenwoordige Fok-cultuur, maar het maakt me kotsmisselijk
  Moderator maandag 7 januari 2008 @ 14:27:52 #145
16180 crew  CoolGuy
pi_55847565
quote:
Op maandag 7 januari 2008 14:15 schreef -moppie- het volgende:
Ik begrijp je wel maar soms doen mensen dingen die ze helemaal niet zo willen doen etc..
Misschien was ze bang of misschien wilde ze je geen pijn doen.
Heb je haar gevraagd waarom ze toen niets heeft verteld?
Mensen doen nooit dingen die ze niet willen doen. Je wil het altijd doen, anders doe je het niet. Het is toch niet zo dat je vreemdgaat omdat je daar toe gedwongen wordt? Ja als iemand een wapen tegen je hoofd zet, maar das geen normale situatie.

Op het moment dat jij met iemand zoent, dan doe je dat omdat je dat op dat moment wil, niet omdat je dat 'eigenlijk niet wil'. Als je je partner geen pijn wil doen, dan moet je gewoon niet vreemdgaan. Lijkt me vrij simpel. Als je het daarna niet vertelt dan doe je dat niet voor je partner, maar omdat je bang bent voor de gevolgen.
  Moderator maandag 7 januari 2008 @ 14:31:27 #146
16180 crew  CoolGuy
pi_55847666
quote:
Op maandag 7 januari 2008 14:12 schreef Electrical-Storm het volgende:

[..]

We hebben de afgelopen maand ontzettend veel gepraat, en daarin heeft zij oneindig veel spijt betuigd en gezworen dat het niks betekende en het incident niet verder is gegaan dan zoenen. Ik heb dat van haar aangenomen, het probleem naast me gelegd en was weer volop begonnen met naar haar verlangen en de dagen aftellen. Oftewel: het vergevings' proces' was al in volle gang, mensen maken fouten en als zij er immens veel spijt van had (zowel het vreemdgaan als het liegen) had het onze relatie niet in gevaar gebracht.

Zaterdag kreeg ik als vervolg het hele verhaal voor m'n kiezen, en daardoor voel ik me extra belazerd. Als zij me vorige maand eerlijk had opgebiecht hoe en wat, dan was ik zeker met je meegegaan wat betreft je mening over praten. Nu niet, het is gebleken dat ze een spelletje met me heeft gespeeld en dat ze minder betrouwbaar is dan een gemiddeld kamerlid
Niks betekende? Wat een onzin, ze doet net alsof ze jeuk had ofzo. Lijkt me geweldig joh, ik heb een relatie met jou, dus zoende ik met de eerste de beste gast die voorbij kwam, maar het betekende niets! Nou als het niets betekende, waarom kon ze zich dan niet inhouden?

Ik vind dat zo'n flutargument. Kijk als je partner nou verscheurd wordt tussen gevoelens voor jou en een ander, dan kan ik daar nog inkomen, maar een relatie hebben met iemand en gewoon maar zoenen met iemand anders omdat dat zo uitkomt, nee dank je. Verschillende mensen, verschillende opvattingen hoor, maar zo werkt het bij mij toch niet.
  maandag 7 januari 2008 @ 14:33:00 #147
95788 Electrical-Storm
pi_55847710
quote:
Op maandag 7 januari 2008 14:27 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Mensen doen nooit dingen die ze niet willen doen. Je wil het altijd doen, anders doe je het niet. Het is toch niet zo dat je vreemdgaat omdat je daar toe gedwongen wordt? Ja als iemand een wapen tegen je hoofd zet, maar das geen normale situatie.

Op het moment dat jij met iemand zoent, dan doe je dat omdat je dat op dat moment wil, niet omdat je dat 'eigenlijk niet wil'. Als je je partner geen pijn wil doen, dan moet je gewoon niet vreemdgaan. Lijkt me vrij simpel. Als je het daarna niet vertelt dan doe je dat niet voor je partner, maar omdat je bang bent voor de gevolgen.

Een van de weinige details die me is bijgebleven (de rest kon ik niet aanhoren) is dat ze het redelijk snel heeft 'afgebroken' en zichzelf naar huis heeft laten brengen toen ze besefte waar ze mee bezig was. Ander saillant detail: ze had een fles wijn uit haar kerstpakket in een uur tijd opgezopen. Anyway, het was te laat en het zijn weliswaar verzachtende omstandigheden maar ze heeft het er wel op aan laten komen
  maandag 7 januari 2008 @ 14:33:54 #148
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_55847731
quote:
Op maandag 7 januari 2008 14:33 schreef Electrical-Storm het volgende:

[..]

Een van de weinige details die me zijn bijgebleven (de rest kon ik niet aanhoren) is dat ze het redelijk snel heeft 'afgebroken' en zichzelf naar huis heeft laten brengen toen ze besefte waar ze mee bezig was. Ander saillant detail: ze had een fles wijn uit haar kerstpakket in een uur tijd opgezopen. Anyway, het was te laat en het zijn weliswaar verzachtende omstandigheden maar ze heeft het er wel op aan laten komen
Tuurlijk, geef drank maar weer de schuld...
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_55847821
quote:
Op maandag 7 januari 2008 14:02 schreef -moppie- het volgende:

[..]

Nee hoor, ik geloof alleen dat liefde en sex 2 totaal verschillende dingen zijn.

En ja houd maar op met het verhaal; als het echte liefde is dan zou hij het nooit doen!
Als hij het een keer uit lust doet verteld hij niks, zodra hij verliefd word op een ander moet hij kappen met onze relatie!

Heb jij weleens een relatie gehad wat langer dan een paar jaar heeft geduurd?
Meid, ik heb een relatie van 4 jaar nu, en woon sinds 4 maanden samen, en dat gaat perfekt tot nu toe.
Dat heb je overigens al eens gevraagd. En ja, ik vind het echt. Als hij van je houdt, neukt hij geen ander.
Monogamie heet dat.
pi_55847826
quote:
Op maandag 7 januari 2008 14:27 schreef Electrical-Storm het volgende:
@ Roquefort

Ik heb niet uitgemaakt uit principe, zeker niet.
Jawel, jawel. Het principe "gij zult eerlijk zijn en niet tegen mij liegen" wint het van de gevoelens die jullie voor elkaar hebben. Jij houdt van haar, zij houdt van jou, maar het eerlijkheidsprincipe maakt verder gaan onmogelijk. Begrijpelijk en veel voorkomend, mensen verwachten monogamie en eerlijkheid van elkaar. Jouw vertrouwen is weg. Als je dat zo voelt moet je daar de consequentie van nemen. Ik vind het evengoed zonde van twee mensen die van elkaar houden

(plus weg-edit van een verkeer gelezen stukje)
twee violen en een trommel en een fluit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')