Dat heeftie gedaanquote:Op maandag 7 januari 2008 13:18 schreef loveli het volgende:
Waarom heb je haar niet op de man af gevraagd wat er was? Het is duidelijk dat je voelde dat er iets niet klopte, anders had je haar mail niet gelezen.
Maar gast, serieus, sterkte man.quote:Op maandag 7 januari 2008 13:22 schreef Electrical-Storm het volgende:
Wat Scorpie zegt...
Iets wat ik me zeker bedenk... Het wrange is alleen, het meisje die mij dit heeft geflikt ken ik niet. 2,5 jaar heb ik een relatie gehad met iemand die goudeerlijk en open was over alles, daar ben ik van overtuigd! In mijn belevening is zij nu dood, en DAT is waar ik niet mee kan leven. Dat klote-eiland met die tyfus-moraal heeft haar overhoop gehaald, haar veranderd tot een persoon die zij niet is... Nu wel dus, en zo'n sloerie verdien ik zeker niet. Alleen de oude haar mis ik vreselijk, ik zou een nier afstaan omwille van dat het allemaal was zoals het was voordat ze ging...quote:Op maandag 7 januari 2008 13:24 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Maar gast, serieus, sterkte man.
Je moet je maar bedenken dat ze jou uiteindelijk niet waard was, en dat je beter verdient dan zo`n figuur.
Heb je nog contact met haar gehad?
Vast niet... Al die praat kwam vooral van haar kantquote:Op maandag 7 januari 2008 13:27 schreef Nouk het volgende:
"Het waren de mooiste jaren van mijn leven, en ik voelde me volmaakt met haar aan mijn zijde. "
Misschien kreeg ze het toch een beetje benauwd hoor van dit soort zinnen, het klinkt echt TE.
Mensen veranderen nu eenmaal. Daarom is het ook zo verdomd lastig om te zeggen dat je je leven lang bij 1 iemand blijft. Mensen groeien uit elkaar, that stuff happens.quote:Op maandag 7 januari 2008 13:30 schreef Electrical-Storm het volgende:
[..]
Iets wat ik me zeker bedenk... Het wrange is alleen, het meisje die mij dit heeft geflikt ken ik niet. 2,5 jaar heb ik een relatie gehad met iemand die goudeerlijk en open was over alles, daar ben ik van overtuigd! In mijn belevening is zij nu dood, en DAT is waar ik niet mee kan leven. Dat klote-eiland met die tyfus-moraal heeft haar overhoop gehaald, haar veranderd tot een persoon die zij niet is... Nu wel dus, en zo'n sloerie verdien ik zeker niet. Alleen de oude haar mis ik vreselijk, ik zou een nier afstaan omwille van dat het allemaal was zoals het was voordat ze ging...
We hebben alleen gesmst, ze wil weten waar ze aan toe is... Maar ze kan van mij niet verwachten dat ik binnen een paar dagen met de waarheid op de proppen kom terwijl zij nu al een maand met de waarheid aan het sjoemelen is. Ik heb terug gesmst dat het over is, en zoals ik er nu over denk voorgoed...
[..]
Vast niet... Al die praat kwam vooral van haar kant
Ik denk niet dat ze compleet veranderd is hoor...quote:Op maandag 7 januari 2008 13:30 schreef Electrical-Storm het volgende:
[..]
Iets wat ik me zeker bedenk... Het wrange is alleen, het meisje die mij dit heeft geflikt ken ik niet. 2,5 jaar heb ik een relatie gehad met iemand die goudeerlijk en open was over alles, daar ben ik van overtuigd! In mijn belevening is zij nu dood, en DAT is waar ik niet mee kan leven. Dat klote-eiland met die tyfus-moraal heeft haar overhoop gehaald, haar veranderd tot een persoon die zij niet is... Nu wel dus, en zo'n sloerie verdien ik zeker niet. Alleen de oude haar mis ik vreselijk, ik zou een nier afstaan omwille van dat het allemaal was zoals het was voordat ze ging...
We hebben alleen gesmst, ze wil weten waar ze aan toe is... Maar ze kan van mij niet verwachten dat ik binnen een paar dagen met de waarheid op de proppen kom terwijl zij nu al een maand met de waarheid aan het sjoemelen is. Ik heb terug gesmst dat het over is, en zoals ik er nu over denk voorgoed...
[..]
Ik ben blij dat ik niet zo inelkaar zit. Ik praat het niet goed maar...... als het echt alleen om sex ging (zonder verdere gevoelens) zou mijn relatie niet over zijn (en al helemaal niet als het mijn droomprins is/was).quote:Op maandag 7 januari 2008 13:30 schreef Electrical-Storm het volgende:
[..]
[..]
Dat waag ik te betwijfelen. De TS geeft al aan dat hij dit gedrag nooit van haar zou verwachten.quote:Op maandag 7 januari 2008 13:37 schreef JamesBrownie het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ze compleet veranderd is hoor...
Ze is dezelfde persoon, alleen heeft ze iets doms gedaan.
En IEDEREEN maakt fouten!quote:Op maandag 7 januari 2008 13:37 schreef JamesBrownie het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ze compleet veranderd is hoor...
Ze is dezelfde persoon, alleen heeft ze iets doms gedaan.
Met praten gaat haar vreemdgaan niet opeens weg ofzo. En ook haar verraad aan de relatie niet. En ook niet haar leugens erover niet.quote:Op maandag 7 januari 2008 13:40 schreef -moppie- het volgende:
[..]
Ik ben blij dat ik niet zo inelkaar zit. Ik praat het niet goed maar...... als het echt alleen om sex ging (zonder verdere gevoelens) zou mijn relatie niet over zijn (en al helemaal niet als het mijn droomprins is/was).
Praat eerst eens met elkaar (en dan niet over de telefoon)!
Dat betekent toch niet dat het een ander mens is.quote:Op maandag 7 januari 2008 13:41 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat waag ik te betwijfelen. De TS geeft al aan dat hij dit gedrag nooit van haar zou verwachten.
Blijkbaar is er in die setting waarin ze zit iets in haar veranderd waardoor ze nu wel overstag gaat voor avances van een ander, en hier thuis niet.
Ja, en de TS zit daar blijkbaar niet op te wachten, een vriendin vol duistere verrassingen.quote:Op maandag 7 januari 2008 13:46 schreef JamesBrownie het volgende:
[..]
Dat betekent toch niet dat het een ander mens is.
Ik vind dat toch altijd zo'n onzin.
Als ik iets doe wat mensen niet van me verwachten, ben ik toch niet ineesn een ander mens? Dan heb ik gewoon iets gedaan wat niet van me verwacht werd.
Nee, praten heeft het nut dat je allebei kan vertellen hoe je je voelt, als je je partner niet kwijt wil(als vreemdganger of "slachtoffer"quote:Op maandag 7 januari 2008 13:45 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Met praten gaat haar vreemdgaan niet opeens weg ofzo. En ook haar verraad aan de relatie niet. En ook niet haar leugens erover niet.
Wat heeft praten voor zin? Haar beweegredenen horen? Heeft niet zoveel nut imo.
Als dat zo afgesproken is is het prima ja. Maar het komt op mij over alsof de ex van TS van te voren zoiets nooit zou willen afspreken omdat ze dat toch niet nodig had etc.quote:Op maandag 7 januari 2008 13:47 schreef Semisane het volgende:
Zeg, wat ik me afvraag he, is het niet heel onrealistisch te denken dat als 2 personen 5 maanden lang gescheiden zijn, op behoorlijke afstand, dat beide de gehele tijd geen sex zullen hebben?
Niet om bot te zijn en persoonlijk ook niet in zo'n situatie gezeten, maar je kan toch niet verwachten dat iemand 5 maanden of langer als een geheel onthouder door het leven gaat? Of moet je zoets gewoon verwachten van je partner? Is hetgene wat ik zeg een taboe en denkt men er liever niet over na?
Ik kom hierop omdat een koppel wat ik kende ook een jaar lang op grote afstand van elkaar leefde, de 1 bleef in mexico-city (waar ze wonen) en de ander ging stage lopen in Duitsland. Ja idd of all places..., maar gezien het feit dat ze alle twee er over eens waren dat je niet een jaarlang of in iedergeval maanden lang zonder sex kon, ze van elkaar accepteerde dat het kon gebeuren dat ze een slippertje konden maken, zolang het "safe" gebeurde...ze zijn nog bijelkaar..dus blijkbaar werkte het voor hun.
Anyways...had de TS realistische verwachtingen van zijn vriendin of was de TS naief in zijn "eis" dat ze geen sex met anderen mochten hebben in die 5 maanden?![]()
Ik gooi maar even een balletje op
De TS weet dat heus allemaal al. Hij hoeft niet tot in den treure te horen dat het haar spijt dat hij erachter is gekomen (want dat is waar ze werkelijk spijt om heeft; het uitkomen van haar slippertje).quote:Op maandag 7 januari 2008 13:48 schreef JamesBrownie het volgende:
[..]
Nee, praten heeft het nut dat je allebei kan vertellen hoe je je voelt, als je je partner niet kwijt wil(als vreemdganger of "slachtoffer") kun je dat vertellen, ik houd van je, sorry andersom, je hebt mijn vertrouwen zo beschaamd dat ik niet weet of het ooit nog goed kan komen, als ik dat al zou willen. enzenzenz.
Dat klopt, in mijn geval had ik op oudjaarsavond nooit gedacht dat het 2 dagen later voorbij zou zijn. Ze gedraagt zich nu anders ja, afstandelijker etc etc. Zoals ze nu doet is ze totaal anders dan hoe ik haar al die tijd heb gekend, zo aanhankelijk etc, daar is weinig tot niets meer van te merken.quote:Op maandag 7 januari 2008 13:46 schreef JamesBrownie het volgende:
[..]
Dat betekent toch niet dat het een ander mens is.
Ik vind dat toch altijd zo'n onzin.
Als ik iets doe wat mensen niet van me verwachten, ben ik toch niet ineesn een ander mens? Dan heb ik gewoon iets gedaan wat niet van me verwacht werd.
Als hij niet meer wil praten was ze ook niet zijn droomvrouw!quote:Op maandag 7 januari 2008 13:51 schreef Scorpie het volgende:
[..]
De TS weet dat heus allemaal al. Hij hoeft niet tot in den treure te horen dat het haar spijt dat hij erachter is gekomen (want dat is waar ze werkelijk spijt om heeft; het uitkomen van haar slippertje).
En hoe iedereen zich voelt kunnen ze beiden wel raden, boos, gekwetst, vertrouwen beschaamd, you name it. Dat zijn geen dingen waarvoor je nou echt eens moet praten , want daar hebben beiden geen zak aan. Dus, waarom zouden ze nog moeten praten?
Dus eigenlijk geef je een vrijbrief aan je vent om jou ontzettend veel pijn te doen, en dan nog zou jij het pikken? Weinig zelfrespect heb je dan volgens mij.quote:Op maandag 7 januari 2008 13:55 schreef -moppie- het volgende:
[..]
Als hij niet meer wil praten was ze ook niet zijn droomvrouw!
Vreemdgaan is ontzettend fout maar ik hou zo veel van mijn partner dat ik het hem zou kunnen vergeven...
Misschien is dat iets om over na te denken.........
Als je op die manier in elkaar zit en je bespreekt het; best.quote:Op maandag 7 januari 2008 13:47 schreef Semisane het volgende:
Zeg, wat ik me afvraag he, is het niet heel onrealistisch te denken dat als 2 personen 5 maanden lang gescheiden zijn, op behoorlijke afstand, dat beide de gehele tijd geen sex zullen hebben?
Niet om bot te zijn en persoonlijk ook niet in zo'n situatie gezeten, maar je kan toch niet verwachten dat iemand 5 maanden of langer als een geheel onthouder door het leven gaat? Of moet je zoets gewoon verwachten van je partner? Is hetgene wat ik zeg een taboe en denkt men er liever niet over na?
Ik kom hierop omdat een koppel wat ik kende ook een jaar lang op grote afstand van elkaar leefde, de 1 bleef in mexico-city (waar ze wonen) en de ander ging stage lopen in Duitsland. Ja idd of all places..., maar gezien het feit dat ze alle twee er over eens waren dat je niet een jaarlang of in iedergeval maanden lang zonder sex kon, ze van elkaar accepteerde dat het kon gebeuren dat ze een slippertje konden maken, zolang het "safe" gebeurde...ze zijn nog bijelkaar..dus blijkbaar werkte het voor hun.
Anyways...had de TS realistische verwachtingen van zijn vriendin of was de TS naief in zijn "eis" dat ze geen sex met anderen mochten hebben in die 5 maanden?![]()
Nee, dat kan, en ik zeg ook helemaal niet dat hij bij haar moet blijven ofzo, dat moet TS toch zelf allemaal uitzoeken, ik zeg gewoon dat het niet klopt als je zegt dat het iemand anders is, misschien is haar DAAD niet die van haar, maar dat maakt HAAR nog niet een ander.quote:Op maandag 7 januari 2008 13:47 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja, en de TS zit daar blijkbaar niet op te wachten, een vriendin vol duistere verrassingen.
Als het om een man had gegaan, had ik hetzelfde gezegd.quote:Op maandag 7 januari 2008 13:49 schreef Scorpie het volgende:
Wel frappant; alle vrouwen in dit topic nemen het op voor de vriendin, de mannen voor de TS
Nee hoor, ik geloof alleen dat liefde en sex 2 totaal verschillende dingen zijn.quote:Op maandag 7 januari 2008 13:56 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dus eigenlijk geef je een vrijbrief aan je vent om jou ontzettend veel pijn te doen, en dan nog zou jij het pikken? Weinig zelfrespect heb je dan volgens mij.
quote:Op maandag 7 januari 2008 13:56 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dus eigenlijk geef je een vrijbrief aan je vent om jou ontzettend veel pijn te doen, en dan nog zou jij het pikken? Weinig zelfrespect heb je dan volgens mij.
Omdat, en dat klinkt je misschien heel vreemd in de oren, het WEL kan opluchten en anders kan zijn als iemand tienduizend keer sorry zegt, en omdat het WEL op kan luchten om haar eens even heel duidelijk te vertellen hoe hij zich voelt.quote:Op maandag 7 januari 2008 13:51 schreef Scorpie het volgende:
[..]
De TS weet dat heus allemaal al. Hij hoeft niet tot in den treure te horen dat het haar spijt dat hij erachter is gekomen (want dat is waar ze werkelijk spijt om heeft; het uitkomen van haar slippertje).
En hoe iedereen zich voelt kunnen ze beiden wel raden, boos, gekwetst, vertrouwen beschaamd, you name it. Dat zijn geen dingen waarvoor je nou echt eens moet praten , want daar hebben beiden geen zak aan. Dus, waarom zouden ze nog moeten praten?
Niet als dat gewoon twee kanten op werkt, dat je binnen je relatie allebei de ander kan vergeven bij het maken van een fout. In het geval van TS zou hij dan haar het vreemdgaan moeten vergeven en zij hem het checken van haar email. Dat laatste is namelijk toch niet zo goed een schending van de regels van de relatie die ze hadden als ik het zo begrijp.quote:Op maandag 7 januari 2008 13:56 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nogmaals, het is een halve week gebeurd nadat ik 2 weken bij haar ben langsgeweest... In die twee weken hebben we vaak genoeg de liefde bedreven, dus ik mag aannemen dat de spanning (de noodzakelijke drang) er voor haar even af was... Ik begrijp je punt, maar dan had dit niet vlak na mijn komst mogen gebeuren...quote:Op maandag 7 januari 2008 13:47 schreef Semisane het volgende:
Of je begrijpt het verkeerd...quote:Op maandag 7 januari 2008 13:56 schreef Scorpie het volgende:
[..]
quote:Op maandag 7 januari 2008 14:04 schreef Electrical-Storm het volgende:
[..]
Nogmaals, het is een halve week gebeurd nadat ik 2 weken bij haar ben langsgeweest... In die twee weken hebben we vaak genoeg de liefde bedreven, dus ik mag aannemen dat de spanning (de noodzakelijke drang) er voor haar even af was... Ik begrijp je punt, maar dan had dit niet vlak na mijn komst mogen gebeuren...
Bovendien, ze heeft het me beloofd, ze heeft het gezweerd... Als ze niet in staat is om zich aan een dergelijke belofte te houden had ze me dat van tevoren moeten meedelen. Niet voor haar reis, want dat is lastig in te schatten... Maar wel voor dit incident.. Daarnaast ben ik er prima toe in staat, ik mis de sex ontzettend maar ik zie het niet als iets dat met bepaalde regelmaat moet gebeuren om maar niet 'te onthouden'. Voor mij is het speciaal, en ik wil het alleen met haar
quote:Op maandag 7 januari 2008 14:07 schreef JamesBrownie het volgende:
[..]
Of je begrijpt het verkeerd...
quote:Op maandag 7 januari 2008 13:40 schreef -moppie- het volgende:
[..]
Ik ben blij dat ik niet zo inelkaar zit. Ik praat het niet goed maar...... als het echt alleen om sex ging (zonder verdere gevoelens) zou mijn relatie niet over zijn (en al helemaal niet als het mijn droomprins is/was).
Praat eerst eens met elkaar (en dan niet over de telefoon)!
Thanks! Het hoort volgens mij bij de tegenwoordige Fok-cultuur, maar het maakt me kotsmisselijkquote:Op maandag 7 januari 2008 14:23 schreef Inbox4me het volgende:
Balen TS, ik kan weinig anders doen dan je succes wensen in deze k*ttijd.
PS de users die extra zout in de wonden strooien door expliciet te vermelden/toespelingen te maken op wat zijn vriendin allemaal uitgespookt heeft: verplaats jezelf eens in de situatie en bedenk dan of je die 'geintjes' leuk vindt...
Mensen doen nooit dingen die ze niet willen doen. Je wil het altijd doen, anders doe je het niet. Het is toch niet zo dat je vreemdgaat omdat je daar toe gedwongen wordt? Ja als iemand een wapen tegen je hoofd zet, maar das geen normale situatie.quote:Op maandag 7 januari 2008 14:15 schreef -moppie- het volgende:
Ik begrijp je wel maar soms doen mensen dingen die ze helemaal niet zo willen doen etc..
Misschien was ze bang of misschien wilde ze je geen pijn doen.
Heb je haar gevraagd waarom ze toen niets heeft verteld?
Niks betekende? Wat een onzin, ze doet net alsof ze jeuk had ofzo. Lijkt me geweldig joh, ik heb een relatie met jou, dus zoende ik met de eerste de beste gast die voorbij kwam, maar het betekende niets! Nou als het niets betekende, waarom kon ze zich dan niet inhouden?quote:Op maandag 7 januari 2008 14:12 schreef Electrical-Storm het volgende:
[..]
We hebben de afgelopen maand ontzettend veel gepraat, en daarin heeft zij oneindig veel spijt betuigd en gezworen dat het niks betekende en het incident niet verder is gegaan dan zoenen. Ik heb dat van haar aangenomen, het probleem naast me gelegd en was weer volop begonnen met naar haar verlangen en de dagen aftellen. Oftewel: het vergevings' proces' was al in volle gang, mensen maken fouten en als zij er immens veel spijt van had (zowel het vreemdgaan als het liegen) had het onze relatie niet in gevaar gebracht.
Zaterdag kreeg ik als vervolg het hele verhaal voor m'n kiezen, en daardoor voel ik me extra belazerd. Als zij me vorige maand eerlijk had opgebiecht hoe en wat, dan was ik zeker met je meegegaan wat betreft je mening over praten. Nu niet, het is gebleken dat ze een spelletje met me heeft gespeeld en dat ze minder betrouwbaar is dan een gemiddeld kamerlid
quote:Op maandag 7 januari 2008 14:27 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Mensen doen nooit dingen die ze niet willen doen. Je wil het altijd doen, anders doe je het niet. Het is toch niet zo dat je vreemdgaat omdat je daar toe gedwongen wordt? Ja als iemand een wapen tegen je hoofd zet, maar das geen normale situatie.
Op het moment dat jij met iemand zoent, dan doe je dat omdat je dat op dat moment wil, niet omdat je dat 'eigenlijk niet wil'. Als je je partner geen pijn wil doen, dan moet je gewoon niet vreemdgaan. Lijkt me vrij simpel. Als je het daarna niet vertelt dan doe je dat niet voor je partner, maar omdat je bang bent voor de gevolgen.
Tuurlijk, geef drank maar weer de schuld...quote:Op maandag 7 januari 2008 14:33 schreef Electrical-Storm het volgende:
[..]
Een van de weinige details die me zijn bijgebleven (de rest kon ik niet aanhoren) is dat ze het redelijk snel heeft 'afgebroken' en zichzelf naar huis heeft laten brengen toen ze besefte waar ze mee bezig was. Ander saillant detail: ze had een fles wijn uit haar kerstpakket in een uur tijd opgezopen. Anyway, het was te laat en het zijn weliswaar verzachtende omstandigheden maar ze heeft het er wel op aan laten komen
Meid, ik heb een relatie van 4 jaar nu, en woon sinds 4 maanden samen, en dat gaat perfekt tot nu toe.quote:Op maandag 7 januari 2008 14:02 schreef -moppie- het volgende:
[..]
Nee hoor, ik geloof alleen dat liefde en sex 2 totaal verschillende dingen zijn.
En ja houd maar op met het verhaal; als het echte liefde is dan zou hij het nooit doen!
Als hij het een keer uit lust doet verteld hij niks, zodra hij verliefd word op een ander moet hij kappen met onze relatie!
Heb jij weleens een relatie gehad wat langer dan een paar jaar heeft geduurd?
Jawel, jawel. Het principe "gij zult eerlijk zijn en niet tegen mij liegen" wint het van de gevoelens die jullie voor elkaar hebben. Jij houdt van haar, zij houdt van jou, maar het eerlijkheidsprincipe maakt verder gaan onmogelijk. Begrijpelijk en veel voorkomend, mensen verwachten monogamie en eerlijkheid van elkaar. Jouw vertrouwen is weg. Als je dat zo voelt moet je daar de consequentie van nemen. Ik vind het evengoed zonde van twee mensen die van elkaar houdenquote:Op maandag 7 januari 2008 14:27 schreef Electrical-Storm het volgende:
@ Roquefort
Ik heb niet uitgemaakt uit principe, zeker niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |