quote:Hoewel ik persoonlijk 1.00 uur wel wat vroeg vind als sluitingstijd, heb ik wel getekend, omdat ik 12.00 uur pas op stap gaan belachelijk laat vind. Wij gingen vroeger om 21.00 uur tot een uur of 2.00.
Niet, uiteraard.quote:Op zaterdag 29 december 2007 11:59 schreef Fides het volgende:
Dit is toch ook al zo in Engeland. In hoeverre heeft het daar geholpen?
Eh. Die 2 woorden passen niet helemaal bij elkaar.quote:Op zaterdag 29 december 2007 11:57 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik vraag me af waarom jongeren pas zo laat gaan? Dat het dan pas gezellig wordt, is natuurlijk onzin. Als iedereen, gedwongen, eerder gaat, is het ook eerder gezellig.
Dat vind ik dus zo belachelijk. Waarom zijn kroegen niet gewoon om 20.00 uur open?quote:Op zaterdag 29 december 2007 12:04 schreef Yildiz het volgende:
Kroegen zijn ook om 22.00 open, en je kunt ook dan stappen als je wilt. Niemand die je tegenhoudt.
Precies, traangas en knuppels om die jeugd lekker vroeg de horeca in te jagen! En nou gezellig doen verdomme!quote:Op zaterdag 29 december 2007 11:57 schreef Gia het volgende:
Als iedereen, gedwongen, eerder gaat, is het ook eerder gezellig.
Precies, zeik niet en richt je kinderen gewoon af. Ik moest het als zestienjarige echt niet proberen om nog om zeven uur 's ochtends aan te komen kakken.quote:Op zaterdag 29 december 2007 12:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ook als ik om 19.00 uur begin wil ik gewoon stappen tot ik geen zin meer heb.
Dit is weer een typisch geval van "We kunnen onze kinderen niet opvoeden dus belasten we de hele maatschappij er mee."
Lol. Zondag is bij uitstek de dag om eens lekker tot 12 uur in je nest te rotten. Verzuurde korthaardragende mutsmoeders.quote:Je kunt ook gezellig uitgaan van bijvoorbeeld 21.00 tot 1.00 uur. Dat weten wij ouders vanuit onze eigen ervaring. Wij konden de volgende dag lekker sporten, aan ons huiswerk enz.
Mijn kinderen zijn prima afgericht. Daarbij zijn die liever thuis dan in de kroeg. Nog wel.quote:Op zaterdag 29 december 2007 12:21 schreef nietzman het volgende:
[..]
Precies, zeik niet en richt je kinderen gewoon af. Ik moest het als zestienjarige echt niet proberen om nog om zeven uur 's ochtends aan te komen kakken.
En wat had je gedaan als de kroegen al om 20 00 uur open waren?quote:Op zaterdag 29 december 2007 12:26 schreef gelly het volgende:
Toen ik 16 was (zo'n 16 jaar geleden) was het trouwens ook al zo .. Eerst bij vrienden wat drinken en dan om een uur of 12 stappen tot een uurtje of 5..
Of eerder ofzo. Mag de eigenaar dat zelf even bepalen?quote:Op zaterdag 29 december 2007 12:20 schreef Gia het volgende:
Dat vind ik dus zo belachelijk. Waarom zijn kroegen niet gewoon om 20.00 uur open?
Pas dan hebben mensen de keus hoe laat ze op stap willen gaan.
Ik denk dat wanneer kroegen inderdaad vroeger open gaan, de tendens van vroeger op stap er vanzelf wel komt. Nu heeft men geen keus. Je kunt er pas om 22.00 terecht. En dan wordt het al gauw 4.00 uur.
Daarbij, wat maakt het uit of ze nou om 2.00 uur kotsend en slopen naar huis gaan of pas om 6.00 uur 's morgens?
In het eerste geval zijn ze de volgende dag weer om een uur of 11 boven water, in het tweede geval pas om 4 uur 's middags.
Jawel, dat kun je dus wel, maar je bedenkt net zelf even van niet.quote:Op zaterdag 29 december 2007 12:25 schreef Gia het volgende:
[..]
Mijn kinderen zijn prima afgericht. Daarbij zijn die liever thuis dan in de kroeg. Nog wel.
Maar daar gaat het mij niet om.
Zoals ik al eerder zei: Je kunt gewoon niet eerder in de disco terecht. Dus, om de avond door te brengen tot je wel kunt gaan, gaan jongeren nu ergens zitten 'indrinken', om vervolgens om 11.00 uur of zo eens te vertrekken. Dan al halfbezopen!
Als die kids gewoon om 20.00 uur al ergens terecht kunnen, en wat zou dáár nu op tegen zijn (?), dan gaan zij vanzelf wat vroeger naar huis. De ouderen, die liever niet tussen de jeugd hangen, kunnen dan later gaan, en wat mij betreft later wegblijven.
Sluitingstijd hoeft wmb ook niet per se, maar wel een vroegere openingstijd.
Die waren (en zijn) al om 20 00 open ...quote:Op zaterdag 29 december 2007 12:29 schreef Gia het volgende:
[..]
En wat had je gedaan als de kroegen al om 20 00 uur open waren?
Geweldig plan, erg realistisch ook. Krijgen ze een plakkertje op hun voorhoofd bij binnenkomst en worden ze als vee de kroeg weer uitgedreven als de tijd daar is ?quote:Wat zou je ervan vinden als er een 'regel' zou komen dat jeugd onder de 17 jaar, na 1.00 uur niet meer in de kroeg mag blijven?
Oftewel: van 20.00 uur tot 1.00 voor jongeren van 15 tot 17, en van 22.00 tot ? voor de 'volwassenen'.
Sja, hier in het noorden is dat simpwelweg anders. In groningen zijn zelfs geen sluitingstijden.quote:Overigens, waren in mijn tijd de kroegen hier al om 2.00 dicht, met uitzondering van nieuwjaarsochtend en carnaval.
Waarom? Een bakker mag toch ook niet zelf de openingstijden bepalen!! Waarom zou een kroeg dat wel moeten mogen?quote:Op zaterdag 29 december 2007 12:30 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Of eerder ofzo. Mag de eigenaar dat zelf even bepalen?.
Het concept van indrinken ontgaat je een beetje geloof ik.. Jongeren drinken eerst ergens anders omdat ze geen geld genoeg hebben om in de kroeg dronken te worden. Daarom komt dit idee ook van een stel suffe mutsen, die hoefden zelf nooit drank te betalen of dronken enkel cola.quote:Op zaterdag 29 december 2007 12:32 schreef Gia het volgende:
[..]
Als kroegen eerder open gaan, dan is het indrinken van jongeren niet meer nodig. Ze kunnen dan al in de kroeg terecht.
Ook dat idd.. Ik had destijds ook een bijbaantje in een supermarkt. Toen ging de winkel om 5 uur dicht en om half 6 was je klaar. Dan nog even een biertje drinken met collega's, thuis wat eten, afspreken met je vrienden en dan is het al een uur of 10.quote:Op zaterdag 29 december 2007 12:34 schreef febster het volgende:
Leuk en aardig natuurlijk, maar vergeet niet dat de meeste jongeren een bijbaantje hebben, tot jawel, een uur of 22:00 op de zaterdagavond. Supermarkt/horeca etc zijn meestal ook tot laat open waardoor je over het algemeen ook pas laat echt vrij bent. Overigens is het hele idee weer te betuttelend voor woorden.
Dan moet je ze wel extra zakgeld meegeven. De belangrijkste reden om in te drinken was voor mij dat ik geen compleet weeksalaris in de kroeg kwijt wilde zijn. Want de horeca weet wel hoe ze geld moeten verdienen.quote:Op zaterdag 29 december 2007 12:25 schreef Gia het volgende:
[..]
Mijn kinderen zijn prima afgericht. Daarbij zijn die liever thuis dan in de kroeg. Nog wel.
Maar daar gaat het mij niet om.
Zoals ik al eerder zei: Je kunt gewoon niet eerder in de disco terecht. Dus, om de avond door te brengen tot je wel kunt gaan, gaan jongeren nu ergens zitten 'indrinken', om vervolgens om 11.00 uur of zo eens te vertrekken. Dan al halfbezopen!
Als die kids gewoon om 20.00 uur al ergens terecht kunnen, en wat zou dáár nu op tegen zijn (?), dan gaan zij vanzelf wat vroeger naar huis. De ouderen, die liever niet tussen de jeugd hangen, kunnen dan later gaan, en wat mij betreft later wegblijven.
Sluitingstijd hoeft wmb ook niet per se, maar wel een vroegere openingstijd.
quote:Op zaterdag 29 december 2007 12:32 schreef gelly het volgende:
Sja, hier in het noorden is dat simpwelweg anders. In groningen zijn zelfs geen sluitingstijden.
Murphy's Law zegt: "in case of doubt, make it sound convincing"quote:Op zaterdag 29 december 2007 12:32 schreef Gia het volgende:
[..]
Waarom? Een bakker mag toch ook niet zelf de openingstijden bepalen!! Waarom zou een kroeg dat wel moeten mogen?
Als kroegen eerder open gaan, dan is het indrinken van jongeren niet meer nodig. Ze kunnen dan al in de kroeg terecht.
Hoe arrogant dat je meent jouw achterhaalde bejaardenideeën uit de tijd dat de guldens nog van hout waren op te moeten leggen aan jong volwassenen van tegenwoordig.quote:Op zaterdag 29 december 2007 11:57 schreef Gia het volgende:
Wij gingen vroeger...
quote:Op zaterdag 29 december 2007 12:39 schreef Lithion het volgende:
[..]
Hoe arrogant dat je meent jouw achterhaalde bejaardenideeën uit de tijd dat de guldens nog van hout waren op te moeten leggen aan jong volwassenen van tegenwoordig.
Wil je eerder stappen, dan ga je eerder stappen. Wil je eerder weg, dan ga je eerder weg.
Ik moest lachenquote:Op zaterdag 29 december 2007 12:39 schreef Lithion het volgende:
[..]
Hoe arrogant dat je meent jouw achterhaalde bejaardenideeën uit de tijd dat de guldens nog van hout waren op te moeten leggen aan jong volwassenen van tegenwoordig.
Wil je eerder stappen, dan ga je eerder stappen. Wil je eerder weg, dan ga je eerder weg.
Oh nee? Ik ben in Maastricht wel eens om 04:00 een bakker binnengestapt om na het stappen lekker verse broodjes naar binnen te schuiven. Heerlijk.quote:Op zaterdag 29 december 2007 12:32 schreef Gia het volgende:
Waarom? Een bakker mag toch ook niet zelf de openingstijden bepalen!!
quote:Op zaterdag 29 december 2007 12:42 schreef Lithion het volgende:
2e Kerstdag ben ik van 19:30 tot 05:00 op pad geweest. Mooie avond. Zeker zonder hysterische ouwe dozen zoals de TS om je heen.
Dan trap je ze voor die tijd toch een kroeg in? Genoeg kroegen die om 20:00 al open zijn hoor.quote:Op zaterdag 29 december 2007 12:25 schreef Gia het volgende:
Zoals ik al eerder zei: Je kunt gewoon niet eerder in de disco terecht.
Nou, als ze vanzelf vroeger naar huis gaan, dan hoeven kroegen dus ook niet om 02:00 al dicht. Bij mij (en de mensen die om me heen) heeft het overigens nog nooit zo gewerkt dat hoe vroeger je op pad gaat, des te vroeger je weer naar huis gaat. Ik ga wanneer ik het geen reet meer aan vindt of wanneer ik de kroeg uitgeveegd wordt. Toevalligerwijs vallen die momenten heel vaak met elkaar samen.quote:Dus, om de avond door te brengen tot je wel kunt gaan, gaan jongeren nu ergens zitten 'indrinken', om vervolgens om 11.00 uur of zo eens te vertrekken. Dan al halfbezopen!
Als die kids gewoon om 20.00 uur al ergens terecht kunnen, en wat zou dáár nu op tegen zijn (?), dan gaan zij vanzelf wat vroeger naar huis.
Ouderen die liever niet tussen de jeugd hangen gaan gewoon naar andere tenten. Zo werkt dat. Misschien 120 jaar geleden niet, of wat je referentiekader dan ook is, maar tegenwoordig dus wel.quote:De ouderen, die liever niet tussen de jeugd hangen, kunnen dan later gaan, en wat mij betreft later wegblijven.
Ook mooi. Nog een ouwe doos opgedaan of heb je een vaste oude doos?quote:Op zaterdag 29 december 2007 12:44 schreef Kingstown het volgende:
Twee weken geleden ben ik nog op stap geweest tot 06.30 uur in een oude lullen tent....hele mooie avond, zeker zonder dat hysterische jonge grut om me heen.
quote:Op zaterdag 29 december 2007 12:50 schreef Lithion het volgende:
[..]
Ook mooi. Nog een ouwe doos opgedaan of heb je een vaste oude doos?
dat heb je nu al bij de verschillende shoarma tentenquote:Op zaterdag 29 december 2007 12:44 schreef Ryan3 het volgende:
Wij gingen vroeger... afbieren, als de kroegen om 2 uur - 3 uur in het weekend - dichtgingen. Dat gaat ook weer gebeuren als je op één of andere manier het uitgaanspatroon gedwongen kan opschuiven naar voren. Dan gaan de mensen niet meer indrinken, zoals nu het geval is, maar afbieren. Denk ik.
"VOC-mentaliteit"quote:Op zaterdag 29 december 2007 12:51 schreef Devolution het volgende:
Zoals al eerder is gezegd ontgaat deze ouders het hele idee van indrinken. Dit doen 'we' omdat dat goedkoper is dan dezelfde hoeveelheid drank tijdens het uitgaan te kopen. Tijdens het uitgaan kun je soms voor de prijs van 1-2 glas een complete fles van die drank halen in een supermarkt. Als voorbeeld; ik drink altijd apfelkorn. In de discotheek waar ik uitga kost dit 2 munten, 3,40 euro. In de supermarkt kost de fles apfelkorn (die ook in die discotheek gebruikt wordt, van Berentzen) van 0.7L 8.99 euro. In de discotheek krijg je dan bij wijze van spreke een bodempje per glas. Dan drink ik liever alvast wat in om zo de kosten te besparen.
Hoe oud schat je mij dan?quote:Op zaterdag 29 december 2007 12:54 schreef Kingstown het volgende:
Een voor jou oude doos die in mijn ogen nog jong is.
In mijn omgeving doet / deed men dat ook ja. Afteren / afterparty of hoe dat dan ook heette. Daar ging je gewoon heen met wat vrienden, vaak was dat inderdaad bij iemand thuis. En natuurlijk lag het zuip-tempo daar niet zo hoog als in het begin van de avond, maar er werd daar ook nog gedronken. Geweldige 'feestjes'' zijn dat, en uiteraard lig je dan zo rond 7.00 op je nest. Om er dan heerlijk rond 15.00-18.00 weer uit te komen zeilen idd. Heeft moeders op de zondag ook rust.quote:Op zaterdag 29 december 2007 12:44 schreef Ryan3 het volgende:
Wij gingen vroeger... afbieren, als de kroegen om 2 uur - 3 uur in het weekend - dichtgingen. Dat gaat ook weer gebeuren als je op één of andere manier het uitgaanspatroon gedwongen kan opschuiven naar voren. Dan gaan de mensen niet meer indrinken, zoals nu het geval is, maar afbieren. Denk ik.
quote:
juistquote:Op zaterdag 29 december 2007 12:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ja idd, als het doel is de hoeveelheid genuttigde alcohol onder jongeren op deze manier in afnemende zin te beďnvloeden, dan kan men wel stoppen met deze actie. Ook als het uitgaanspatroon zoals bedoeld zal worden verschoven, dan zal de totale hoeveelheid genuttigde alcohol dezelfde wrs stijgende lijn te zien geven.quote:Op zaterdag 29 december 2007 13:01 schreef Yildiz het volgende:
[..]
In mijn omgeving doet / deed men dat ook ja. Afterbakkie / afteren / afterparty of hoe dat dan ook heette. Daar ging je gewoon heen met wat vrienden, vaak was dat inderdaad bij iemand thuis. En natuurlijk lag het zuip-tempo daar niet zo hoog als in het begin van de avond, maar er werd daar ook nog gedronken. Geweldige 'feestjes'' zijn dat, en uiteraard lig je dan zo rond 7.00 op je nest. Om er dan heerlijk rond 15.00-18.00 weer uit te komen zeilen idd. Heeft moeders op de zondag ook rust.
Terwijl (TS en aanverwanten, even opletten) we soms al zo rond 14.00 begonnen met drinken. Stelletje alcoholisten dat we daar waren zeg. Nou. Poeh. Iedereen is nu ook keihard aan de drugs en bijstand. Of wacht, nee, ik vertel gewoon even de waarheid en veruineer daarmee de fantasie. Ieder van die groep heeft nu een prima baan, huis danwel universitaire studie. Pwnd.
Volgens mij is van 24:00 tot 6:00 ongeveer wel 2 uur langer dan 21:00 tot 1:00quote:Op zaterdag 29 december 2007 11:57 schreef Gia het volgende:
Heb effe gegoogled, maar kon hier geen topic over vinden. Daarom wil ik dit bericht toch even onder ieders aandacht brengen:
Het doel van de actie is om de openingstijden in het uitgaansleven in het weekend
op normale tijden te doen plaatsvinden.
Dus NIET meer van 24.00 - 6.00 uur maar van ongeveer 21.00 tot 1.00 uur.
[..]
De voordelen:
-We gaan eerder naar de kroeg/disco en zijn weer eerder thuis.
-De tijd die we daar doorbrengen blijft hetzelfde.
-De tijd van indrinken verkort.
-Ouders hoeven niet in de vroege uurtjes eruit om de jonge jeugd op te halen.
-Er hoeft geen taxi te rijden, je kunt terug met de laatste trein.
en indrinken heeft zoals al vaker gezegd, gewoon met het geld te maken. Met uitgaan is drinken erg duur, en het is nét zo gezellig om vantevoren al wat te drinken.quote:2e Kerstdag ben ik van 23:30 tot 05:00 op pad geweest. Mooie avond. Daarna nog een after bij iemand thuis, dus was uiteindelijk om 13.30 weer thuis![]()
Na het avondeten door de ouders de kroeg ingetrapt worden dus.quote:Op zaterdag 29 december 2007 13:09 schreef ArendBarend het volgende:
[..]
Volgens mij is van 24:00 tot 6:00 ongeveer wel 2 uur langer dan 21:00 tot 1:00
Je kan ook gewoon treinen de hele nacht laten rijden.quote:Op zaterdag 29 december 2007 13:10 schreef DennisMoore het volgende:
'k Vind dat van die treinen wel een goed argument.
Nee, dat kan ik nietquote:Op zaterdag 29 december 2007 13:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Je kan ook gewoon treinen de hele nacht laten rijden.
Dan moet je beter je best doenquote:
Juist. Dan moet je je zo haasten enzo.quote:Op zaterdag 29 december 2007 13:49 schreef du_ke het volgende:
pff als we een keer afspreken om om 23.00 te verzamelen trek ik dat al matig.
Juist!quote:Op zaterdag 29 december 2007 13:20 schreef fokje het volgende:
als de ouders willen dat hun kroost eerder thuis komt, hebben ze zelf de regels maar te bepalen. Want daar komt het op neer begrijp ik.
Als ouders geen grenzen meer kunnen stellen, moet de overheid het maar doen? Bezopen zeg. Toon eens wat karakter ofzo.
Tuurlijk! Volgens de Topicstarter hebben mensen spontaan geen behoefte meer aan drugs, drank als ze voor drie uur de kroeg uit komen! Laat staan dat ze je schedel stuk schoppen, dat is pas leuk als zelfs de plaatselijke kebab-turk je niet meer binnen laat!quote:Op zaterdag 29 december 2007 13:46 schreef HeyFreak het volgende:
goed plan, iedereen stomdronken om 01:00 uur op straat schoppen
Dat is precies het probleem wat ik heb met kapitalisme. Als iedereen hard werkt en studeert moet ik dat ook doen. Anders ben ik een arme pauper.quote:Op zaterdag 29 december 2007 14:08 schreef zwemmerseczeem het volgende:
[..]
Juist!
Toch wil ik het ff nuanceren. Als de hele jeugd gaat stappen van 2400 tot 0400, moet je als ouders wel heel sterk in je schoenen staan om tegen je 17-jarige te zeggen 'Je gaat maar wat vroeger en je bent om 1 uur thuis! En daarmee basta!' Want dat betekent dat pubertje 3 uur lang in een lege kroeg zit, en als het een beetje begint te leven weg moet. Dan kan-ie net zo goed niet uit. Dat zou je zelf ook niet willen.
Sjaa, waarom toch?quote:Op zaterdag 29 december 2007 14:52 schreef Nosh het volgende:
Treinen zijn ook geen argument meer, nu er nachtnet is in de hele bewoonde wereld.
Behalve Drenthe en die andere tweedewereldprovincies, maar die doen toch al sinds jaar en dag aan comazuipen met vaders toestemming in brakke keten, dus och.
Behoorlijk inderdaad.quote:Op zaterdag 29 december 2007 14:08 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Juist. Dan moet je je zo haasten enzo.
heb je absoluut gelijk in, wil je je kroost ook niet aandoen.quote:Op zaterdag 29 december 2007 14:08 schreef zwemmerseczeem het volgende:
[..]
Juist!
Toch wil ik het ff nuanceren. Als de hele jeugd gaat stappen van 2400 tot 0400, moet je als ouders wel heel sterk in je schoenen staan om tegen je 17-jarige te zeggen 'Je gaat maar wat vroeger en je bent om 1 uur thuis! En daarmee basta!' Want dat betekent dat pubertje 3 uur lang in een lege kroeg zit, en als het een beetje begint te leven weg moet. Dan kan-ie net zo goed niet uit. Dat zou je zelf ook niet willen.
Sja, in deze wereld moet de politiek alles voor ons opknappen..quote:Op zaterdag 29 december 2007 15:35 schreef fokje het volgende:
[..]
heb je absoluut gelijk in, wil je je kroost ook niet aandoen.
Ik begrijp alleen niet dat het hier gaat om een groep ouders die hiertegen protesteerd. Wanneer al deze ouders de koppen bij elkaar steken en afspreken dat hun kroost om half 3 thuis moet zijn, dan hoeft er geen overheid aan te pas komen om het één en ander op te dringen. Ik vind deze petitie slap; een soort onvermogen van grenzen stellen van de ouders.
FAGGUTquote:Op zaterdag 29 december 2007 13:12 schreef DennisMoore het volgende:
D'r is hier in Utrecht in Tivoli op zaterdag af en toe zo'n ehm... doelgroepfeestje, waar je eigenlijk om 21 uur al in de rij moet gaan staan om nog binnen te komen.
Van tevoren kaartjes kopen kan ook, maar die zijn maar tot 22.30 uur geldig ofzo, daarna mag je weer in de rij gaan staan.
Vreselijk om zo vroeg te moeten beginnen, je hele zaterdag is naar de knoppen.
Plus indrinken bij iemand thuis is natuurlijk gezelliger. Je zit met al je vrienden bij elkaar onder het genot van een biertje en misschien een jointje en gaat dan overleggen wat iedereen die avond gaat doen.quote:Op zaterdag 29 december 2007 12:35 schreef gelly het volgende:
[..]
Het concept van indrinken ontgaat je een beetje geloof ik.. Jongeren drinken eerst ergens anders omdat ze geen geld genoeg hebben om in de kroeg dronken te worden.
Ja, ik vind het ook jammer dat van die 9000 bejaarde mutsen er maar twee in dit topic verschenen. Misschien vielen de reacties tegen?quote:Op zaterdag 29 december 2007 13:07 schreef Yildiz het volgende:
Wat jammer dat er geen doordacht tegengas gegeven wordt. Een beetje discussie op niveau leek me wel wat.
Beetje slap plan zo. Gezond eten is ook belangrijk en dat wordt vaak vergeten door de 'bezorgde ouders'. Dus uitbreiden met:quote:Op zaterdag 29 december 2007 13:27 schreef ytram het volgende:
Ik kan me opzich wel vinden in het idee. Als iedereen eerder op de avond naar een discotheek/club/cafe/uitgaansgelegenheid gaat dan is het er rond 21u ook gewoon gezellig.
Daar zit ook juist het probleem. Iedereen gaat na 23u richting discotheek/club/cafe/uitgaansgelegenheid en daarom is het er dan ook pas gezellig. Al is de discotheek/club/cafe/uitgaansgelegenheid eerder open, dan is het er uitgestorven. Als ik kijk naar de boerenkermissen hier in de buurt, daar is het op zondag al vanaf 15u gezellig in het cafe, omdat iedereen daar is (en op maandagochtend vanaf 11u).
En ik kan me ook wel vinden in een verplichte sluitingstijd van 02u (niet meer schenken) met een uitloop tot 3u (zaak sluiten).
Het voordrink verhaal. Tja, wij gaan meestal ook verzamelen bij iemand thuis om, als het dan (eindelijk) 23u is, richting discotheek/club/cafe/uitgaansgelegenheid te gaan. En voordrinken is volgens mij niet alleen omdat de horeca prijzig is, maar ook omdat iedereen met een groep gelijk uit wil gaan.
Zoiets heb ik voor ogen.
20u voordrinken
21u ri discotheek/club/cafe/uitgaansgelegenheid
02u tap dicht
02u-03u uitloop-zaak sluiten.
Ik denk dat door de "vroeger op stap" campagne niet minder zal worden voorgedronken. En misschien zal de campagne zelfs wel averechts werken. Je bent immers iemand als je niet doet wat de campagne je voorschrijft.
Nee, met geld. Alcohol is in de supermarkt goedkoper.quote:Op zaterdag 29 december 2007 16:51 schreef ABBA_Jehova het volgende:
Los van de discussie over het eerder uitgaan en dus ook eerder weer naar huis valt me op dat jongeren nu de nadruk zo op het 'zuipen' leggen. Ik ging veel uit en dronk best stevig (ik ben bijna 40) maar begon nooit voorafgaand aan het stappen al in te drinken. Heeft dit indrinken nu misschien met de groepsmentaliteit te maken?
Oh, ik ben nu plotseling voor dit plan.quote:Op zaterdag 29 december 2007 16:55 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Overheid controleert steeksproefsgewijs aan huis?
Tof hoor.
Ik vind dat trouwens iedereen die voor dit plan is gewoon zijn bek moet houden. Jullie bepalen niet hoe ik leef.lmd
Alcohol was in mijn tijd ook al veel goedkoper in de supermarkten hoor, dus dat kan niet de enige reden zijn.quote:Op zaterdag 29 december 2007 16:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee, met geld. Alcohol is in de supermarkt goedkoper.
Mijn ouders dronken twee biertjes op 1 avond. Meer geld hadden ze niet.quote:Op zaterdag 29 december 2007 16:51 schreef ABBA_Jehova het volgende:
Los van de discussie over het eerder uitgaan en dus ook eerder weer naar huis valt me op dat jongeren nu de nadruk zo op het 'zuipen' leggen. Ik ging veel uit en dronk best stevig (ik ben bijna 40) maar begon nooit voorafgaand aan het stappen al in te drinken. Heeft dit indrinken nu misschien met de groepsmentaliteit te maken?
Het was 23:00 in Engeland.quote:Op zaterdag 29 december 2007 12:04 schreef Yildiz het volgende:
Daar ging men als volgt de avond in.
tot 19.30: eten.
Dan ff chillen, vaak met wat vrienden erbij: 21.00-22.00
Dan hup naar de kroeg, of soms gelijk na het eten, in hoog tempo voltanken tot 0.00 - 1.00
Daarna kotstend en slopend naar huis.
Maar toenertijd was de absolute prijs wel vééél lager. Tegenwoordig betaal je 1.70 euro voor een biertje/fris en 3.40 voor >5% drank in het uitgaanscircuit.quote:Op zaterdag 29 december 2007 17:00 schreef ABBA_Jehova het volgende:
[..]
Alcohol was in mijn tijd ook al veel goedkoper in de supermarkten hoor, dus dat kan niet de enige reden zijn.
quote:Op zaterdag 29 december 2007 16:52 schreef voyeur het volgende:
[..]
Beetje slap plan zo. Gezond eten is ook belangrijk en dat wordt vaak vergeten door de 'bezorgde ouders'. Dus uitbreiden met:
7.00 moeder serveert gezond ontbijt
[12.30 er word collectief gelucht en men eet een salade en een joris driepinter
17.30 aan tafel. Moeders heeflt zelf gekookt (nee, niet pakje opengemaakt, gekookt) netjes volgens de schijf van vijf. Er wordt een nationaal menu bedacht voor iedere dag van de maand. Pubers verplicht aan tafel.
17.45 Klaar met eten want langer dan een kwartier samen is teveel voor het gezin.
18.00 opmaken etc
19.00 presentie register tekenen in cafe.
21u ri discotheek/club/cafe/uitgaansgelegenheid
02u tap dicht
02u-03u uitloop-zaak sluiten.
Overheid controleert steeksproefsgewijs aan huis. Presentie register gaat naar de politie.
De lonen zijn uiteraard ook meegestegen.quote:Op zaterdag 29 december 2007 17:36 schreef Devolution het volgende:
[..]
Maar toenertijd was de absolute prijs wel vééél lager. Tegenwoordig betaal je 1.70 euro voor een biertje/fris en 3.40 voor >5% drank in het uitgaanscircuit.
Ja, ik heb onbewust mijn eigen plan verbeterd. Freud hequote:Op zaterdag 29 december 2007 17:51 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ik vind het in dit kader een prachtige typo....
Dan gaan we er dus twee uur op achteruit! Ik weiger mee te werken!quote:Op zaterdag 29 december 2007 11:57 schreef Gia het volgende:
Vind dat ook irritant. Heel fok! vindt me nu weer vast een mietje, maar ik vind het niet relaxed om om half 5 s' nachts stronken in bed te rollen en om half 9 weer op te staan. Ik moet na het zuipen ruim uit kunnen slapen, anders word ik ziek. (en komt de patat van gister op zeer ongelegen momenten er weer uit) Dus als ik een vroeg college heb ga ik gewoon niet mee. Dan zou wat vroeger uitgaan wel handig zijn.quote:Op zaterdag 29 december 2007 18:13 schreef SeLang het volgende:
Ik heb me altijd ontzettend geergerd aan dat laat moeten uitgaan. Je hebt geen keus, want als je om 22:00u binnenkomt ben je zo'n beetje de eerste. Pas na 00:00u begint het gezellig te worden, dus ga je pas om 3:00 of 4:00 naar juis. Resultaat: de volgende dag lig je tot het middaguur in je bed te rotten en zo heb je dan je hele dag verpest.
quote:Op zaterdag 29 december 2007 17:36 schreef Devolution het volgende:
Tegenwoordig betaal je 1.70 euro voor een biertje
* Herkenbaar vindtquote:Op zaterdag 29 december 2007 17:36 schreef zwemmerseczeem het volgende:
Straks gaan ze i.p.v. indrinken nog ff luidruchtig afterpartyen, in mama's huis om 1 uur s' nachts. Moet je zien hoe snel die moekes spijt krijgen.
Da's onzin, want de meeste mensen gaan net uit in de grotere stad. Zo woon ik in Oisterwijk, en ga graag uit in Tilburg, maar het nachtnet is een Intercity, en ik denk niet dat er veel mensen uit grote steden uitgaan in een andere grote stad.quote:Op zaterdag 29 december 2007 14:52 schreef Nosh het volgende:
Treinen zijn ook geen argument meer, nu er nachtnet is in de hele bewoonde wereld.
Behalve Drenthe en die andere tweedewereldprovincies, maar die doen toch al sinds jaar en dag aan comazuipen met vaders toestemming in brakke keten, dus och.
Maakt het iets uit of dat pas om 6 uur is?quote:Op zaterdag 29 december 2007 13:46 schreef HeyFreak het volgende:
goed plan, iedereen stomdronken om 01:00 uur op straat schoppen
Dan is er meer spreiding. Als je zelf een moment kan kiezen om naar huis te gaan tussen pakweg 1 en 4 geeft dat minder problemen dan wanneer iedereen om half 2 buiten moet zijn.quote:Op zaterdag 29 december 2007 21:28 schreef Gia het volgende:
[..]
Maakt het iets uit of dat pas om 6 uur is?
Zijn er inmiddels al meer dan 30000. Campagne loopt al langer.quote:Op zaterdag 29 december 2007 16:42 schreef voyeur het volgende:
[..]
Ja, ik vind het ook jammer dat van die 9000 bejaarde mutsen er maar twee in dit topic verschenen. Misschien vielen de reacties tegen?
Ik mag denken wat ik wil, hoef voor jou mijn bek niet te houden.quote:Op zaterdag 29 december 2007 16:55 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ik vind dat trouwens iedereen die voor dit plan is gewoon zijn bek moet houden. Jullie bepalen niet hoe ik leef.lmd
Helemaal mee eens, vooral het punt dat je de volgende dag helemaal kapot bent. En vaak werkt het ook nog door naar de dag daarop, dus als je zaterdag tot 5 uur gaat stappen kom je zondagsavonds moeilijk op tijd in slaap, waardoor je maandag ook nog redelijk verrot op je werk komt en dinsdags pas weer op en top bent.quote:Op zaterdag 29 december 2007 23:29 schreef LXIV het volgende:
Ik vind het eigenlijk wel een goed plan. Want waarom zou je van 0:00 tot 04:00 moeten stappen? Vaak verveel je jezelf maar tot 23:00, en de dag erna ben je helemaal niks meer waard.
Ik ken juist veel mensen die dit ook vinden, maar ja, vóór 0:00 is er nog niks te beleven, hoor je dan, dus daarom gaan we zo laat. Op de een of andere manier komt het toch zo uit. Zal wel met het een of andere kansspel te maken hebben, als je te vroeg komt ben je een nerd, dus iedereen komt steeds later. In principe wil je vroeg komen, maar niet als een van de eersten, dus loopt de tijd op.
Nee hoor, dat kan ik bevestigen.quote:Op zondag 30 december 2007 01:04 schreef remlof het volgende:
Volgens mij is dat steeds later uitgaan gewoon een logisch gevolg van de 24 uurs economie.
toch wil ik dat gegeven heel abrupt omdraaien.quote:Op zaterdag 29 december 2007 21:34 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik mag denken wat ik wil, hoef voor jou mijn bek niet te houden.
Ik hoop stiekem dat de fokkers die het er wel mee eens zijn, gewoon ook even tekenen.
Dat is dan ook de hoofdreden dat ik dit topic geopend heb.
De discussie terzijde.
ik von die bek houwe anders ook nie netjesquote:Op zondag 30 december 2007 02:50 schreef buzzer het volgende:
[..]
toch wil ik dat gegeven heel abrupt omdraaien.
De discussie is prima, het plaatsen van een link naar de petitie niet
Ja maar dat is Lennyquote:Op zondag 30 december 2007 02:51 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
ik von die bek houwe anders ook nie netjes
Wat Buzzer zegt.quote:Op zondag 30 december 2007 02:50 schreef buzzer het volgende:
[..]
toch wil ik dat gegeven heel abrupt omdraaien.
De discussie is prima, het plaatsen van een link naar de petitie niet
quote:Op zaterdag 29 december 2007 21:34 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik mag denken wat ik wil, hoef voor jou mijn bek niet te houden.
Ik hoop stiekem dat de fokkers die het er wel mee eens zijn, gewoon ook even tekenen.
Dat is dan ook de hoofdreden dat ik dit topic geopend heb.
De discussie terzijde.
Iedereen moet voor zichzelf kunnen bepalen tot hoe laat ie gaat stappen en jouw broer moet gewoon een vak gaan leren als dit hem niet bevalt.quote:Op zondag 30 december 2007 12:24 schreef ABBA_Jehova het volgende:
Deze actie biedt alleen maar voordelen: horecabezoekers zijn op een redelijke tijd weer thuis en kunnen de zondag weer gebruiken voor sport en hobbies.
Politie kan 's nachts de aandacht weer richten op belangrijkere zaken dan als stadswachten in horecagebieden te moeten rondlopen.
Het horecapersoneel en de amusementswereld zal deze actie zeker toejuichen. Mijn broer werkt bijvoorbeeld in de geluidsverhuursector. Hij moet nu regelmatig tot wel 5 uur in de ochtend in touw zijn om de appartuur na een optreden weer in de wagen te krijgen.
Het voordrinken en zogenaamde 'comazuipen' door jonge tieners is een probleem dat een andere aanpak vergt. Dat is volgens mij meer een taak voor ouders en verzorgers.
Nogmaals, het is een kwestie van vraag en aanbod. Kennelijk is de behoefte om laat te stappen groter dan vroeg stappen. Anders zouden de mensen voor de opening al in de rij staan om als eerste naar binnen te mogen.quote:Op zaterdag 29 december 2007 23:29 schreef LXIV het volgende:
Ik vind het eigenlijk wel een goed plan. Want waarom zou je van 0:00 tot 04:00 moeten stappen? Vaak verveel je jezelf maar tot 23:00, en de dag erna ben je helemaal niks meer waard.
Ik ken juist veel mensen die dit ook vinden, maar ja, vóór 0:00 is er nog niks te beleven, hoor je dan, dus daarom gaan we zo laat. Op de een of andere manier komt het toch zo uit. Zal wel met het een of andere kansspel te maken hebben, als je te vroeg komt ben je een nerd, dus iedereen komt steeds later. In principe wil je vroeg komen, maar niet als een van de eersten, dus loopt de tijd op.
Tsja, provinciaaltjes bij uitstek he? Lekker allemaal stemmen op dat kut CDA en je sterk maken voor regels die jou met je luie reet (immers, laat de wetgever het maar opknappen, je zal zelf je eigen strontkinderen regels op leggen zeg!) het leven makkelijker maken maar een ander (stappers alsmede horeca uitbaters) de mogelijkheid ontzeggen te doen wat hij of zij wél graag wil.quote:Op zaterdag 29 december 2007 11:57 schreef Gia het volgende:
Heb effe gegoogled, maar kon hier geen topic over vinden. Daarom wil ik dit bericht toch even onder ieders aandacht brengen:
[i]Het doel van de actie is om de openingstijden in het uitgaansleven in het weekend
op normale tijden te doen plaatsvinden.
Veel jongeren gaan eerst "indrinken" om dan pas rond middernacht uit te gaan.
En dan hebben we het niet over de drank, drugs en het vele zinloze geweld, wat verhoudingsgewijs veel vaker voorkomt na 1.00 uur 's nachts.
Je kunt ook gezellig uitgaan van bijvoorbeeld 21.00 tot 1.00 uur. Dat weten wij ouders vanuit onze eigen ervaring. Wij konden de volgende dag lekker sporten, aan ons huiswerk enz.
Vinden jullie ook dat onze kinderen recht hebben op een normaal uitgaansleven en vinden jullie ook dat je als ouders je nachtrust mag hebben teken dan de petitie en MAIL DIT BERICHT VERDER NAAR AL JE KENNISSEN IN NEDERLAND.
In korte tijd hebben al 9.000 mensen getekend.
Doe mee. Vanuit de horeca en discotheken zijn er instemmende reacties.
Het is de hoogste tijd dat overheid en horeca gezamenlijk afspraken gaan maken.
Dit initiatief is ontstaan in het noorden van ons land.
Vroeg op stap, vroeg weer thuis!
Vroeg Op Stap is een actiegroep die pleit voor vervroegde opening -en sluitingstijden van de horeca.
Vroeg Op Stap wil dit bewerkstelligen door het verzamelen van digitale handtekeningen.
De voordelen:
-We gaan eerder naar de kroeg/disco en zijn weer eerder thuis.
-De tijd die we daar doorbrengen blijft hetzelfde.
-De tijd van indrinken verkort.
-Ouders hoeven niet in de vroege uurtjes eruit om de jonge jeugd op te halen.
-Er hoeft geen taxi te rijden, je kunt terug met de laatste trein.
De volgende dag zijn we eerder uitgeslapen en blijft er meer tijd over voor vele andere bezigheden .
De sluitingstijd van de horeca is op dit moment een hot item!
Alle gemeenten in het noorden hebben hierover een brief van ons gehad en we zijn in gesprek met de provincies. Maar als we echt iets willen bereiken moet het landelijk!
We weten dat heel veel mensen moeite hebben met het laat (of zeg maar vroeg) thuis komen van de jeugd. Door kenbaar te maken aan de politiek hoeveel mensen er net zo over denken, vragen wij allen, ook de jeugd, om deze actie te ondersteunen.
Geef dan NU gehoor aan deze oproep, dan zorgen wij er met elkaar voor. dat dit een sneeuwbaleffect veroorzaakt en dat we zo samen sterk staan!
Dit kan door een digitale handtekening te plaatsen via dit formulier.
Stuur vooral door naar zoveel mogelijk contactpersonen, liefst door het hele land.
Wij zijn er van overtuigd dat het ons samen gaat lukken. Het politieke klimaat is momenteel gunstig om de sluitingstijden aan de orde te stellen!
Hoewel ik persoonlijk 1.00 uur wel wat vroeg vind als sluitingstijd, heb ik wel getekend, omdat ik 12.00 uur pas op stap gaan belachelijk laat vind. Wij gingen vroeger om 21.00 uur tot een uur of 2.00.
Ik vraag me af waarom jongeren pas zo laat gaan? Dat het dan pas gezellig wordt, is natuurlijk onzin. Als iedereen, gedwongen, eerder gaat, is het ook eerder gezellig.
Flower power lui?quote:Op maandag 31 december 2007 15:12 schreef Pappie_Culo het volgende:
Overigens, mijn pa en ma zijn beiden 54 en die gingen ook altijd stappen tot in de vroege uurtjes (oftewel: tot de zon weer opkomt).
quote:Op maandag 31 december 2007 15:12 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Tsja, provinciaaltjes bij uitstek he? Lekker allemaal stemmen op dat kut CDA en je sterk maken voor regels die jou met je luie reet (immers, laat de wetgever het maar opknappen, je zal zelf je eigen strontkinderen regels op leggen zeg!) het leven makkelijker maken maar een ander (stappers alsmede horeca uitbaters) de mogelijkheid ontzeggen te doen wat hij of zij wél graag wil.
Ik heb 0,0 respect voor het provinciale klootjesvolk dat achter dit soort intrieste initiatieven staat. Regel je eigen sores lekker, maar ga anderen niet je kleinburgerlijke wil opleggen.
Overigens, mijn pa en ma zijn beiden 54 en die gingen ook altijd stappen tot in de vroege uurtjes (oftewel: tot de zon weer opkomt). Dus dat gelul over vroeger kunnen ze ook wel achterwege laten. Vroeger vrat je ook uit dezelfde emmer waarin je scheet... die goeie ouwe tijd
Niet helemaal waar. De huidige uitgaanstijden belasten de maatschappij juist. Horeca personeel moet belachelijke werktijden aanhouden, wat weer een wissel trekt op het gezinsleven. Hoe je het ook wendt of keert, een portier zal er een gezelliger gezinsweekend op kunnen nahouden als hij om 2 uur naar huis mag ipv de hele nacht door moet gaan.quote:Op zaterdag 29 december 2007 12:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dit is weer een typisch geval van "We kunnen onze kinderen niet opvoeden dus belasten we de hele maatschappij er mee."
Da's dus het principe van groepsdruk. Langzaam wordt het steeds later. 20 jaar geleden was het om 10 uur druk, 10 jaar geleden om 11 uur, tegenwoordig komt men pas binnen om 12 uur of later 'omdat het anders nog niet gezellig is'. Ben benieuwd waar de grens ligt. Denk dat hij nu wel een beetje bereikt is gezien het gemor van de uitbaters.quote:Op zondag 30 december 2007 16:18 schreef ACT-F het volgende:
Nogmaals, het is een kwestie van vraag en aanbod. Kennelijk is de behoefte om laat te stappen groter dan vroeg stappen. Anders zouden de mensen voor de opening al in de rij staan om als eerste naar binnen te mogen.
quote:Op dinsdag 1 januari 2008 13:12 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Da's dus het principe van groepsdruk. Langzaam wordt het steeds later. 20 jaar geleden was het om 10 uur druk, 10 jaar geleden om 11 uur, tegenwoordig komt men pas binnen om 12 uur of later 'omdat het anders nog niet gezellig is'. Ben benieuwd waar de grens ligt. Denk dat hij nu wel een beetje bereikt is gezien het gemor van de uitbaters.
Tja, er zijn mensen die menen dat alles maar moet kunnen.quote:Op dinsdag 1 januari 2008 13:09 schreef Knipoogje het volgende:
verregaande betutteling op bepaalde gebieden is niet goed
Juist wel. Als je niks doet blijft vraag en aanbod zoquote:Op zaterdag 29 december 2007 19:09 schreef ACT-F het volgende:
TS heeft iets totaal niet begrepen en dat heet: vraag en aanbod. Je kunt er proberen tegenin te gaan, maar dan krijg je weer andere uitwassen waarmee het medicijn erger is dan de kwaal zelf.
quote:Op dinsdag 1 januari 2008 13:19 schreef Gia het volgende:
[..]
Zo ook met het rookverbod. Iedereen heeft recht op een rookvrije werkplek, behalve horeca-personeel. Want men wil uit kunnen gaan op elk tijdstip van de dag en ook gewoon mogen roken.
Wat heb ik nou te maken met het gezinsleven van een barkeeper? Dat weet je toch als je dat werk gaat doen? Moeten criminelen straks ook rekening houden met de het gezin van oom agent?quote:Op dinsdag 1 januari 2008 13:09 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Niet helemaal waar. De huidige uitgaanstijden belasten de maatschappij juist. Horeca personeel moet belachelijke werktijden aanhouden, wat weer een wissel trekt op het gezinsleven. Hoe je het ook wendt of keert, een portier zal er een gezelliger gezinsweekend op kunnen nahouden als hij om 2 uur naar huis mag ipv de hele nacht door moet gaan.
Van mij mag het ook wel allemaal wat vroeger. Wallen sluiten, verregaande betutteling op bepaalde gebieden is niet goed, maar op sommige gebieden heeft men wel een punt vind ik. Vroeger was het ergens om 22.00 al druk, nu wordt het pas na twaalven gezellig. En losstaande initiatieven werken helaas niet.
Yep, je bent een perfect voorbeeld van de huidige maatschappij. "Ikke ikke en de rest kan opzouten, want dat boeit me niet"quote:Op dinsdag 1 januari 2008 13:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Wat heb ik nou te maken met het gezinsleven van een barkeeper? Dat weet je toch als je dat werk gaat doen? Moeten criminelen straks ook rekening houden met de het gezin van oom agent?
Omdat sommige barkeepers vroeg naar huis willen moeten alle tenten verplicht op tijd dicht. Je lijkt wel een communist.quote:Op dinsdag 1 januari 2008 13:41 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Yep, je bent een perfect voorbeeld van de huidige maatschappij. "Ikke ikke en de rest kan opzouten, want dat boeit me niet"
En dan een vergelijking met criminelen maken en agenten![]()
Je lijkt wel een creationist
Er was gisteren weer ff een rook topic open. Die zat snel volquote:Op dinsdag 1 januari 2008 13:44 schreef GizartFRL het volgende:
Roken ook dat lossen we samen wel op wij als regering wel op met absurde regeltjes.
Roken op de werkplek mocht niet meer bij een klant van ons volgens de controleur.
Eigenaar heeft die man het erf afgetrapt met de mededeling: "Dat ik zelf wel even bepaal wat er in mijn bedrijf gebeurd."
Ontopic maar weer.
quote:Op dinsdag 1 januari 2008 13:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Omdat sommige barkeepers vroeg naar huis willen moeten alle tenten verplicht op tijd dicht. Je lijkt wel een communist.
Oh, heet een verbod onder de dreiging van extreem geweld en financiële chantage tegenwoordig cosmetisch bijsturen. Is dat van Stalin?quote:Op dinsdag 1 januari 2008 13:21 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Juist wel. Als je niks doet blijft vraag en aanbod zo
Als je wil dat er iets verandert moet je het break even point een beetje cosmetisch bijsturen. Groepsdruk passen niet echt in een economisch model.
Ha-ha-ha Theo Maassen ha-ha. Draag die dingen dan gewoon goed, niemand verplicht je ze verder om ze wel of niet te dragen.quote:Iedereen draagt immers ook nog steeds stropdassen omdat het zo hoort, terwijl die dingen ruk zitten
Stel je voor dat sommige dingen goed gaan zeg, het is veel beter dingen centraal slecht te regelen, toch?quote:Op dinsdag 1 januari 2008 13:53 schreef Kingstown het volgende:
[..]
De barkeepers die vroeg naar huis willen, die sluiten hun tent ook vroeg, waardoor er een natuurlijke spreiding komt van de sluitingstijden....iedereen kan dus daar voor kiezen wat hij graag wil....prima geregeld lijkt me.
Of horecapersoneel vindt elkaar, omdat ze hetzelfde 'lot' hebben. Wat weer stabiele gezinnen creëert. Als losstaande initiatieven tegengesteld aan de trend niet werken, is daar geen helaas, het is slechts een teken dat het een sterke trend is.quote:Op dinsdag 1 januari 2008 13:09 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Niet helemaal waar. De huidige uitgaanstijden belasten de maatschappij juist. Horeca personeel moet belachelijke werktijden aanhouden, wat weer een wissel trekt op het gezinsleven. Hoe je het ook wendt of keert, een portier zal er een gezelliger gezinsweekend op kunnen nahouden als hij om 2 uur naar huis mag ipv de hele nacht door moet gaan.
Van mij mag het ook wel allemaal wat vroeger. Wallen sluiten, verregaande betutteling op bepaalde gebieden is niet goed, maar op sommige gebieden heeft men wel een punt vind ik. Vroeger was het ergens om 22.00 al druk, nu wordt het pas na twaalven gezellig. En losstaande initiatieven werken helaas niet.
quote:Op dinsdag 1 januari 2008 13:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Stel je voor dat sommige dingen goed gaan zeg, het is veel beter dingen centraal slecht te regelen, toch?
Exact, het is zo'n eenvoudige effectieve en doeltreffende gedachte, dat het sommigen tegen de borst stuit, en dat de overheid er op de 1 of andere manier wat van moet zeggen.quote:Op dinsdag 1 januari 2008 14:11 schreef Dutch_Courage het volgende:
Laat die mensen die lopen te zeiken dan lekker zelf cafees/kroegen beginnen met vroegere tijden. Vrije marktwerking. Als er vraag naar is, loopt het, zo niet, lekker weer optyfen met je gare initiatief.
quote:Op dinsdag 1 januari 2008 14:41 schreef M_Schtoppel het volgende:
Wat is er mis met een stapavond van 22:00 uur tot 01:00? Desgewenst begonnen met een lekker etentje om een uur of 19:00?
Kijk, je hebt helemaal gelijk om de mensen die op een ander tijdstip willen stappen dat te laten doen, maar het merendeel van het type mensen met exact hetzelfde karakter dat tegenwoordig pas om 12 uur de deur uit gaat ging vroeger om 9 uur de deur uit. En dat is langzaam zo gegroeid. En daar is het dus een beetje mis gegaan. Je moet dus een manier verzinnen om het weer terug te draaien zodat het gros weer gewoon om 9 uur komt en de late stappers gewoon kunnen blijven afterpartyen. Maar inderdaad, door het vraag/aanbod principe is de boel langzaam verschoven. Niet omdat het veel gezelliger was of zoveel handiger uitkwam voor de uitbaters, maar door psychologische factoren en wellicht het indrinkgebeuren.quote:Op dinsdag 1 januari 2008 14:54 schreef Kingstown het volgende:
Daar is niets mis mee....genoeg mogelijkheden om het op die manier te doen, maar waarom wil jij een groep mensen die op een ander tijdstip anders wil stappen ook dwingen om het op jouw manier in te vullen?
quote:Op dinsdag 1 januari 2008 16:37 schreef Knipoogje het volgende:
.
Stel dat het om 9 uur net zo gezellig is als om 12 uur en dat om 2 uur het meeste publiek inmiddels wel weer richting huis aan het gaan is omdat ze het wel gehad hebben. En vervolgens ook nog wat aan hun zaterdag of zondag hebben. Dat lijkt me voor het merendeel een win-win situatie. Een weekend waarin ze 2 dagen kunnen functioneren, het zou wat
En stel dat iedereen het zo gewoon gewend is. Wat is daar mis mee dan?
Wat ben jij een triest figuur zeg.quote:Op dinsdag 1 januari 2008 14:41 schreef M_Schtoppel het volgende:
Ik ben het er helemaal mee eens, het is echt bespottelijk dat het tegenwoordig pas rond een uur of 1 begint. Om over het belachelijke fenomeen afterparty's nog maar te zwijgen. Het na-feesten na het eigenlijke feest, hoe belachelijk wil je het hebben?
Wat is er mis met een stapavond van 22:00 uur tot 01:00? Desgewenst begonnen met een lekker etentje om een uur of 19:00?
Hij vroeg wat er mis was met een stapavond van 22.00 tot 1.00. Kun je daar antwoord op geven?quote:Op dinsdag 1 januari 2008 16:52 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Wat ben jij een triest figuur zeg.
Daar is net zo veel mis mee als met een avond van 23.00 tot 8.00uur, maar ik wil graag zelf kiezen. Ik vind het prima dat jij vroeg naar bed wilt maar dwing mijj niet om jouw ritme aan te houden. Ik dwing jou toch ook niet?quote:Op dinsdag 1 januari 2008 16:55 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Hij vroeg wat er mis was met een stapavond van 22.00 tot 1.00. Kun je daar antwoord op geven?
Maar waarom kom jij pas na twaalven en niet om 21.00?quote:Op dinsdag 1 januari 2008 17:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Daar is net zo veel mis mee als met een avond van 23.00 tot 8.00uur, maar ik wil graag zelf kiezen. Ik vind het prima dat jij vroeg naar bed wilt maar dwing mijj niet om jouw ritme aan te houden. Ik dwing jou toch ook niet?
Met dank aan Knipoogje!quote:Op dinsdag 1 januari 2008 16:52 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Wat ben jij een triest figuur zeg.
Omdat ik rustig wil eten en nieuws kijken en aankleden en karten en bioscoopje pakken of op andere manieren nuttige en leuke dingen wil doen. En omdat rond een uur of 1 bij mij en mijn vrienden de stemming er goed in komt en omdat ik nooit voor 4 uur 's nacht de neiging krijg om naar huis te willen gaan.quote:Op dinsdag 1 januari 2008 17:16 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Maar waarom kom jij pas na twaalven en niet om 21.00?
Je hebt de vrijheid jezelf "normale proporties" op te leggen. Ga jij maar lekker in je eentje vroeg naar bed.quote:Op dinsdag 1 januari 2008 17:35 schreef M_Schtoppel het volgende:
[..]
Met dank aan Knipoogje!
Ik vind jullie juist triest, dat het allemaal zo over de top moet zijn met de dingen die ik eerder beschreven heb.
Laten we terug naar normale proporties gaan qua uitgaan.
Jij gebruikt woorden als bespottelijk, over de top en normaal. Wie ben jij in godsnaam om te bepalen wat normaal is? Arrogante lul.quote:Op dinsdag 1 januari 2008 17:35 schreef M_Schtoppel het volgende:
[..]
Met dank aan Knipoogje!
Ik vind jullie juist triest, dat het allemaal zo over de top moet zijn met de dingen die ik eerder beschreven heb.
Laten we terug naar normale proporties gaan qua uitgaan.
Helemaal niks. Maar als ik het leuker vind om het anders te doen, wat is daar dan mis mee? Ik gedraag me als ik zat de kroeg uitrol en als ik de hele zondag wil slapen dan is dat toch gvd mijn zaak?quote:Op dinsdag 1 januari 2008 16:55 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Hij vroeg wat er mis was met een stapavond van 22.00 tot 1.00. Kun je daar antwoord op geven?
De overheid moet zijn neus ver buiten dit soort zaken houden. Waar gaat het in godsnaam over!?quote:Op dinsdag 1 januari 2008 16:37 schreef Knipoogje het volgende:
Van mij mag de overheid best een beetje betuttelen om de boel weer om 9 uur vol te krijgen om het vervolgens langzaam te laten vieren tot iedereen happy is.
Dan begrijp ik Klink wel dat hij politie op zuipende minderjarigen afstuurt t.b.v. blaastests.quote:Op zaterdag 29 december 2007 12:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Hij moet de politie op de ouders afsturen.quote:Op dinsdag 1 januari 2008 23:51 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Dan begrijp ik Klink wel dat hij politie op zuipende minderjarigen afstuurt t.b.v. blaastests.
Ik moet er niet aan denken, wat een ramp.quote:Op woensdag 2 januari 2008 01:28 schreef pfaf het volgende:
17:00 - 20:00, zuipen in de voetbalkantine
20:00 - 21:00, een paar blikjes bier bij de shoarmaboer
21:00 - 0:00, 'verzamelen' en indrinken bij iemand thuis.
0:00 - 2:00, 'indrinken' in de kroeg
2:00 - 6:00, discotheek
6:00 - 9:00, afterparty
Voetbalwedstrijden eerder laten eindigen! Dan zijn ze tenminste op tijd thuis endezo!quote:Op woensdag 2 januari 2008 01:28 schreef pfaf het volgende:
17:00 - 20:00, zuipen in de voetbalkantine
20:00 - 21:00, een paar blikjes bier bij de shoarmaboer
21:00 - 0:00, 'verzamelen' en indrinken bij iemand thuis.
0:00 - 2:00, 'indrinken' in de kroeg
2:00 - 6:00, discotheek
6:00 - 9:00, afterparty
snotneuzen van 15 horen niet in de kroegquote:Op zaterdag 29 december 2007 12:29 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat zou je ervan vinden als er een 'regel' zou komen dat jeugd onder de 17 jaar, na 1.00 uur niet meer in de kroeg mag blijven?
Oftewel: van 20.00 uur tot 1.00 voor jongeren van 15 tot 17, en van 22.00 tot ? voor de 'volwassenen'.
Overigens, waren in mijn tijd de kroegen hier al om 2.00 dicht, met uitzondering van nieuwjaarsochtend en carnaval.
Schandalig die christenen!quote:Op woensdag 2 januari 2008 10:13 schreef Stansfield het volgende:
Ik woon in een klein christelijk dorpje waar alle kroegen om 2 uur leeg moeten zijn. Daar begint het dus al jaren redelijk vroeg. Dit is echter ook niet alles want als de kroegen om half 2 langzaam leeg geveegd worden komt iedereen tegelijk buiten op het pleintje en dan vind iedereen het nog veel te vroeg om naar huis te gaan dus wordt er nog nagedronken bij iemand thuis of op speelplaatjes enz. of een beetje dingen vernielen.
Ach ja dat boeit me niet zoveel. Ik zeg alleen dat vroeger beginnen ook niet uitmaakt qua overlast en drankgebruik.quote:Op woensdag 2 januari 2008 10:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Schandalig die christenen!
ME er op af sturen en over de grens zetten!
echt wel .. in die tijd ging je namelijk naar die 1 of 2 gelegenheden die nog wel open waren na 1:00 of 2:00 uur, en daar was het dan ook altijd stervensdruk, tot 6:00 uur in de ochtend. Soms was het zo druk dat je aan de deur geweigerd werd, met als gevolg dat de andere tenten steeds vroeger leegliepen, niemand die het risico wou lopen om voor de deur weg gestuurd te worden ..quote:Op maandag 31 december 2007 15:12 schreef Pappie_Culo het volgende:
Overigens, mijn pa en ma zijn beiden 54 en die gingen ook altijd stappen tot in de vroege uurtjes (oftewel: tot de zon weer opkomt). Dus dat gelul over vroeger kunnen ze ook wel achterwege laten.
Het gaat juist om de mate van drankgebruik en de regie van de ouders.quote:Op woensdag 2 januari 2008 10:59 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Ach ja dat boeit me niet zoveel. Ik zeg alleen dat vroeger beginnen ook niet uitmaakt qua overlast en drankgebruik.
Helemaal niets. Persoonlijk ga ik vaak genoeg op vrijdag na het werk op stap en ben dan vanaf 17:00 tot wanneer ik naar huis wil op pad. overal waar ik kom is het gezellig en de ene keer ben ik 22:00 thuis, de andere keer 06:00 de volgende ochtend. Al naar gelang de gezelligheid. Maar als je weet welke kroegen je moet zijn, kun je prima vanaf 17:00 in de kroeg zitten. Ik zit zelden in een lege kroeg. Dus ik snap niet goed waarom je andere mensen niet de keuze wil laten om later te gaan. iedereen moet lekker zelf bepalen wanneer en waar hij wil gaan stappen.quote:Op dinsdag 1 januari 2008 16:55 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Nederland is Engeland nietquote:Op donderdag 3 januari 2008 01:50 schreef rubbereend het volgende:
vroeg op stap ja dat werkt, dat hebben we jarenlang in Engeland kunnen zienom 9 uur de kroeg in zo snel mogelijk lam worden omdat de kroegen vroeg dichtgaan
nee en laten we dat dan ajb zo houdenquote:
Het is de provinciale politiek van import Amsterdammers die Amsterdam tot een tuttig dorpje heeft gemaakt wat dat betreft hoor.quote:Op maandag 31 december 2007 19:22 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Zeg uh....hier bij mij in de provincie (Drenthe) kun je zonder problemen 24 uur per dag stappen....hetzelfde geldt voor Groningen....in vele grote steden zouden ze dat provinciaalse edrag wel eens over mogen nemen.
Daar is niets mis mee. Waar iets mis mee is, is het dwingende karakter van dit idee. Men wil anderen hun wil opleggen en anderen dus meeduwen in de door hen gewenste richting. Dat is per definitie een insteek die een vijandige reactie in mij losmaakt.quote:Op dinsdag 1 januari 2008 16:55 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Jammer genoeg is mijn vrijheid (en die van anderen) geenszins vrijblijvend.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 15:17 schreef ArendBarend het volgende:
Een beetje sturing voor dat losgeslagen tuig is misschien niet eens zo'n slecht idee. Het idee dat meer vrijheid en minder controle beter is is al lang achterhaald, me dunkt
Maar niet ten koste van anderen. Laten ouders lekker hun eigen troep opruimen zonder zich met mijn stap-gedrag te bemoeien.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 15:17 schreef ArendBarend het volgende:
Een beetje sturing voor dat losgeslagen tuig is misschien niet eens zo'n slecht idee. Het idee dat meer vrijheid en minder controle beter is is al lang achterhaald, me dunkt
denk ik niet. de meerderheid van de Nederlanders kan prima omgaan met die vrijheid. Het is altijd een kleine groep die er niet mee kan omgaan en zo de rest treft. Laat ze wat aan dat kleine groepje doen.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 15:17 schreef ArendBarend het volgende:
Mogen ze van mij dan ook keihard aanpakken, zodat het 'normaal' wordt om geen abri's te gaan slopen of je op straat te vervelen. Dat je wel gek in je hoofd moet zijn om iets te vernielen of vuilnis op straat laten slingeren.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 15:50 schreef Boris_Karloff het volgende:
denk ik niet. de meerderheid van de Nederlanders kan prima omgaan met die vrijheid. Het is altijd een kleine groep die er niet mee kan omgaan en zo de rest treft. Laat ze wat aan dat kleine groepje doen.
Het feit dat de kroegen en discotheken tot diep in de nacht open zijn is er niet de oorzaak van dat 'losgeslagen tuig' tot in de kleine uurtjes het uitgaansleven onveilig maakt.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 15:17 schreef ArendBarend het volgende:
quote:Op zondag 6 januari 2008 07:21 schreef voyeur het volgende:
Ja, het grote raadsel is hoe het mogelijk is dat Gia, Milagro en nog 30.000 mutsen openbaar toegeven dat ze niet kunnen opvoeden. Ik heb een 19 jarige zoon rondlopen die ik de laatste acht jaar alleen opgevoed heb, dus ik weet wel iets van de materie.
Kennelijk zijn Fortuynisten niet zo goed in opvoeden als andersdenkenden. Moslims het land uitzetten en disco's verbieden zijn blijkbaar makkelijker oplossingen voor haatzaaiende huisvrouwen.
goed plan mein fuherquote:Op zaterdag 29 december 2007 12:29 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat zou je ervan vinden als er een 'regel' zou komen dat jeugd onder de 17 jaar, na 1.00 uur niet meer in de kroeg mag blijven?
Overigens, waren in mijn tijd de kroegen hier al om 2.00 dicht, met uitzondering van nieuwjaarsochtend en carnaval.
quote:Op zaterdag 29 december 2007 12:32 schreef Gia het volgende:
[..]
Waarom? Een bakker mag toch ook niet zelf de openingstijden bepalen!! Waarom zou een kroeg dat wel moeten mogen?
om je even in de werkelijk te gooien.. die mensen werken daar vrijwillig hoor. Ik heb zelf ook juist express een avondbaan gehadvoor de tijden . Zou dr niet aan moeten denken om 8uur op mn werk te moeten staan, laat mij maar in de avond beginnen, ben ik lekker wakkerquote:Op dinsdag 1 januari 2008 13:19 schreef Gia het volgende:
[..]
Tja, er zijn mensen die menen dat alles maar moet kunnen.
Autogordel om? Moet ik toch zelf weten!
Winkels moeten ook steeds later open blijven, want één keer in de week grote boodschappen doen, kan tegenwoordig niet meer. Men wil 's avonds nog effe boodschappen kunnen doen. Of liever 24 uur per dag!
En zo wil men dus ook kunnen stappen wanneer men zelf wil. Hoe dat voor het personeel is, boeit deze mensen niet. Die zijn er voor hun vermaak! Zo ook met het rookverbod. Iedereen heeft recht op een rookvrije werkplek, behalve horeca-personeel. Want men wil uit kunnen gaan op elk tijdstip van de dag en ook gewoon mogen roken.
Wat mij betreft mag deze 'betutteling' nog veel verder gaan!
Vettax? Prima. Als dat betekent dat vet voer duurder wordt dan gezond voer.
Betere controle op de opvoeding van kinderen? Prima. Want er gaat nogal eens wat fout.
Rookverbod komt er gelukkig al.
Enz....
Ikke ikke ikke en de rest van Nedeland kan stikken..quote:Op maandag 7 januari 2008 11:24 schreef PAA-053 het volgende:
Ik ga geregeld tot 6 uur uit maar ik ben hier wel voor. Het hoeft voor mij helemaal niet zo laat....alleen als we nu eerder gaan is er nog geen kip. Dus, vervroegen maar die tijden, ik ben ervoor, heb ik ook nog iets aan mn volgende dag
quote:Op maandag 7 januari 2008 11:34 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ikke ikke ikke en de rest van Nedeland kan stikken..
Gelukkig is er ook al een wet voor de autogordel niet?quote:Op dinsdag 1 januari 2008 13:19 schreef Gia het volgende:
[..]
Tja, er zijn mensen die menen dat alles maar moet kunnen.
Autogordel om? Moet ik toch zelf weten!
Winkels moeten ook steeds later open blijven, want één keer in de week grote boodschappen doen, kan tegenwoordig niet meer. Men wil 's avonds nog effe boodschappen kunnen doen. Of liever 24 uur per dag!
En zo wil men dus ook kunnen stappen wanneer men zelf wil. Hoe dat voor het personeel is, boeit deze mensen niet. Die zijn er voor hun vermaak! Zo ook met het rookverbod. Iedereen heeft recht op een rookvrije werkplek, behalve horeca-personeel. Want men wil uit kunnen gaan op elk tijdstip van de dag en ook gewoon mogen roken.
Wat mij betreft mag deze 'betutteling' nog veel verder gaan!
Vettax? Prima. Als dat betekent dat vet voer duurder wordt dan gezond voer.
Betere controle op de opvoeding van kinderen? Prima. Want er gaat nogal eens wat fout.
Rookverbod komt er gelukkig al.
Enz....
Heb ik al verteld. de openingstijden zijn prima zo. Eigenlijk zouden ze de openingstijden helemaal los moeten laten. Gewoon lekker aan de eigenaar van de gelegenheid overlaten. Mensen die vroeg willen gaan, gaan lekker vroeg. Mensen die laat willen gaan, gaan lekker laat. Lekker de vrijheid om zelf te kiezen wanneer je ergens heen gaat.quote:
Ja, het is ook echt nodig dat 14 jarigen helemaal lam zijn aan het eind van de avond. Die prijzen zijn niet laag, maar ik vind er weinig mis mee.quote:Op maandag 7 januari 2008 13:14 schreef Crack_david het volgende:
Volgens mij wordt er vaak vergeten dat veel jeugd indrinkt omdat de prijzen in de horeca veel te hoog zijn. Als je een half kratje pils leeg kunt drinken voor een euro of 7 en je gaat mooi aangeschoten naar de kroeg ben je een stuk minder geld kwijt als dat je dezelfde hoeveelheid daar zou moeten betalen.
Dat er 14 jarige koters helemaal lam zijn aan de avond, ligt toch echt aan het gebrek van opvoeding hoor. Je kan als ouder je kind best in de gaten houden en mocht het gebeuren dat je kroost straal bezopen thuis komt, mag je als ouder er best consequenties aan hangen....echt waar, dat mag...daar is nog geen wet tegen.quote:Op maandag 7 januari 2008 13:26 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Ja, het is ook echt nodig dat 14 jarigen helemaal lam zijn aan het eind van de avond. Die prijzen zijn niet laag, maar ik vind er weinig mis mee.
Een 14 jarige hoort ook niet in een discotheek of kroeg. Laat ze wat beter op de leeftijdgrenzen letten en daar wat meer aan handhaving doen.quote:Op maandag 7 januari 2008 13:26 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Ja, het is ook echt nodig dat 14 jarigen helemaal lam zijn aan het eind van de avond. Die prijzen zijn niet laag, maar ik vind er weinig mis mee.
Ah ok...tja sorry hoor, het was meer een algemene rant, waar ik jouw post even als "voorbeeld" nam.quote:Op maandag 7 januari 2008 13:36 schreef Cheiron het volgende:
Ho, je snapt mn punt niet. Hierboven begint iemand over de hoge prijzen en dat er daarom wordt ingedronken. Mijn vraag was waarom kinderen dronken moeten zijn voordat ze uitgaan. Als je mijn andere posts had gelezen had je geweten dat ik juist voor het nemen van verantwoordelijkheid door de ouders ben.
Neeheeeeeee regel-trut!! Los het zelf op...ga nou niet de hele tijd zaadvragend naar de overheid kijken...regels zoals deze zorgen er voor dat wij als Nederlanders achterlijk veel belasting betalen, omdat de overheid een idioot duur apparaat is geworden, juist door dit soort regeltjes en de daarbij behorende controle-afdelingen die daarvoor in het leven moeten worden geroepen.quote:Op maandag 7 januari 2008 13:38 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Een 14 jarige hoort ook niet in een discotheek of kroeg. Laat ze wat beter op de leeftijdgrenzen letten en daar wat meer aan handhaving doen.
Beste is om in heel nederland een algemeen stappaspoort in te voeren. identificatie bij de deur, geen pas geen entree. Rotzooitrappers worden op die manier ook buiten de deur gehouden, 1 keer waarschuwen, nogmaals de fout in dan wordt pas ingenomen en kom je gewoon de rest van je leven nergens in Nederland meer een horecagelegenheid in. Moet je eens opletten hoe snel het afgelopen is met de rottigheid in uitgaansgebieden (pas innemen geldt dus ook als je door de politie gepakt wordt op rottigheid in een uitgaansgebied )
Aan het systeem kan een leeftijd gekoppeld worden en te jonge mensen vallen dan automatisch buiten de boot.
ten eerste is de overheid daar niet verantwoordelijk voor maar de horeca zelf. De overheid heeft weinig van doen met een landelijk passysteem, waarmee de horeca beter en makkelijker bepaalde zaken kan reguleren. Waar lees jij dat ik wil dat de overheid dat systeem moet invoeren?quote:Op maandag 7 januari 2008 14:19 schreef Semisane het volgende:
[..]
Neeheeeeeee regel-trut!! Los het zelf op...ga nou niet de hele tijd zaadvragend naar de overheid kijken...regels zoals deze zorgen er voor dat wij als Nederlanders achterlijk veel belasting betalen, omdat de overheid een idioot duur apparaat is geworden, juist door dit soort regeltjes en de daarbij behorende controle-afdelingen die daarvoor in het leven moeten worden geroepen.![]()
Man het lijkt wel als of de gemiddelde Nederlander zijn/haar loon wilt weg geven aan de staat.
Sorry, maar in jouw post zie ik toch echt dingen staan als landelijk (dus centraal) passysteem, indentificatie en politie...allemaal elementen die op dit moment in meer of mindere mate via de overheid lopen.quote:Op maandag 7 januari 2008 14:29 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
ten eerste is de overheid daar niet verantwoordelijk voor maar de horeca zelf. De overheid heeft weinig van doen met een landelijk passysteem, waarmee de horeca beter en makkelijker bepaalde zaken kan reguleren. Waar lees jij dat ik wil dat de overheid dat systeem moet invoeren?
Gewoon een convenant binnen de horeca ofzo.quote:Op maandag 7 januari 2008 14:41 schreef Semisane het volgende:
Sorry, maar in jouw post zie ik toch echt dingen staan als landelijk (dus centraal) passysteem, indentificatie en politie...allemaal elementen die op dit moment in meer of mindere mate via de overheid lopen.
Ten eerste kan de landelijke horecabond dat prima zelf regelen in overleg met de politie.quote:Op maandag 7 januari 2008 14:41 schreef Semisane het volgende:
[..]
Sorry, maar in jouw post zie ik toch echt dingen staan als landelijk (dus centraal) passysteem, indentificatie en politie...allemaal elementen die op dit moment in meer of mindere mate via de overheid lopen.
Het is leuk dat jij denkt dat zo'n systeem via de horeca kan en moet lopen, enkel dat is met de huidige regelgeving niet mogelijk. Als dit een voorzetje is om de huidige regelgeving omtrent indentificatie en landelijke pasjessystemen tot de grond aan af te breken, steun ik je trouwens.![]()
precies .. in Amsterdam bestaat al zoiets soortgelijks ..quote:Op maandag 7 januari 2008 14:50 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ten eerste kan de landelijke horecabond dat prima zelf regelen in overleg met de politie.
Waarom is dat niet mogelijk. Als alle horecazaken onderling afspreken dat ze alleen nog maar mensen binnenlaten in het bezit van een pas dan mogen ze dat naar mijn weten gewoon doen. Iedereen is gebaat bij zo'n systeem, want uiteindelijk zal dat de rotzooitrappers uit de horeca weren.
Ja, heb daar weleens iets over gehoord op AT5. 25 Euro kon ofzo kon je zo een pasje aanschaffen en zonder kwam je niet binnen. Pasfoto erop. Weet niet het precieze verhaal meer, maar het staat mij wel bij. Beetje jammer voor toeristen alleen..quote:Op maandag 7 januari 2008 15:34 schreef DennisMoore het volgende:
Ik lees daar niets over pasjes?
Je kan zo ook makkelijker niet-rokers weigeren.quote:Op maandag 7 januari 2008 14:41 schreef DennisMoore het volgende:
Wordt nog veel geld mee bespaard uiteindelijk ook, zo'n pasjessysteem.
Minder vernielingen, minder ziekenhuisbezoek, minder overlast, prettiger sfeer, dus hogere omzetten.
quote:Op maandag 7 januari 2008 15:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je kan zo ook makkelijker niet-rokers weigeren.
Het gaat hier ook om mensen die iedereen iets willen verbieden om dat zij zelf ergens een probleem mee hebben. Het is in feite dezelfde discussie.quote:Op maandag 7 januari 2008 15:59 schreef Cheiron het volgende:
[..]begin je hier nou ook al? het gaat hier niet over roker-niet rokers, dat is het andere topic...
malibu melkquote:Op maandag 7 januari 2008 16:22 schreef DennisMoore het volgende:
Karnemelk telt niet.
Waarom zou dat met sluitingstijden wel gaan werken en met roken in de horeca niet?quote:Op maandag 7 januari 2008 14:46 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Gewoon een convenant binnen de horeca ofzo.
't Zou alleen fijn zijn als de overheid bij invoering e.e.a. wat stuurt, en er wel een landelijke standaard wordt afgesproken. Daarmee wordt het invoeren voor individuele horeca-ondernemers goedkoper. Er schijnen regionaal wel wat ondernemers te zijn die al zo'n systeem gebruiken, las ik eens. Het moet ook niet verplicht zijn natuurlijk, maar men gaat vanzelf de voordelen ervan wel inzien.
Wettelijk gezien moet het wel kloppen qua registratie persoongegevens etc.
Net als alcohol in het verkeer en pedofilie, dat is in feite dezelfde discussie. Een paar zeikers hebben daar een probleem mee, en dan willen ze het voor iedereen verbieden.quote:Op maandag 7 januari 2008 16:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het gaat hier ook om mensen die iedereen iets willen verbieden om dat zij zelf ergens een probleem mee hebben. Het is in feite dezelfde discussie.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |