quote:Hoewel ik persoonlijk 1.00 uur wel wat vroeg vind als sluitingstijd, heb ik wel getekend, omdat ik 12.00 uur pas op stap gaan belachelijk laat vind. Wij gingen vroeger om 21.00 uur tot een uur of 2.00.
Niet, uiteraard.quote:Op zaterdag 29 december 2007 11:59 schreef Fides het volgende:
Dit is toch ook al zo in Engeland. In hoeverre heeft het daar geholpen?
Eh. Die 2 woorden passen niet helemaal bij elkaar.quote:Op zaterdag 29 december 2007 11:57 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik vraag me af waarom jongeren pas zo laat gaan? Dat het dan pas gezellig wordt, is natuurlijk onzin. Als iedereen, gedwongen, eerder gaat, is het ook eerder gezellig.
Dat vind ik dus zo belachelijk. Waarom zijn kroegen niet gewoon om 20.00 uur open?quote:Op zaterdag 29 december 2007 12:04 schreef Yildiz het volgende:
Kroegen zijn ook om 22.00 open, en je kunt ook dan stappen als je wilt. Niemand die je tegenhoudt.
Precies, traangas en knuppels om die jeugd lekker vroeg de horeca in te jagen! En nou gezellig doen verdomme!quote:Op zaterdag 29 december 2007 11:57 schreef Gia het volgende:
Als iedereen, gedwongen, eerder gaat, is het ook eerder gezellig.
Precies, zeik niet en richt je kinderen gewoon af. Ik moest het als zestienjarige echt niet proberen om nog om zeven uur 's ochtends aan te komen kakken.quote:Op zaterdag 29 december 2007 12:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ook als ik om 19.00 uur begin wil ik gewoon stappen tot ik geen zin meer heb.
Dit is weer een typisch geval van "We kunnen onze kinderen niet opvoeden dus belasten we de hele maatschappij er mee."
Lol. Zondag is bij uitstek de dag om eens lekker tot 12 uur in je nest te rotten. Verzuurde korthaardragende mutsmoeders.quote:Je kunt ook gezellig uitgaan van bijvoorbeeld 21.00 tot 1.00 uur. Dat weten wij ouders vanuit onze eigen ervaring. Wij konden de volgende dag lekker sporten, aan ons huiswerk enz.
Mijn kinderen zijn prima afgericht. Daarbij zijn die liever thuis dan in de kroeg. Nog wel.quote:Op zaterdag 29 december 2007 12:21 schreef nietzman het volgende:
[..]
Precies, zeik niet en richt je kinderen gewoon af. Ik moest het als zestienjarige echt niet proberen om nog om zeven uur 's ochtends aan te komen kakken.
En wat had je gedaan als de kroegen al om 20 00 uur open waren?quote:Op zaterdag 29 december 2007 12:26 schreef gelly het volgende:
Toen ik 16 was (zo'n 16 jaar geleden) was het trouwens ook al zo .. Eerst bij vrienden wat drinken en dan om een uur of 12 stappen tot een uurtje of 5..
Of eerder ofzo. Mag de eigenaar dat zelf even bepalen?quote:Op zaterdag 29 december 2007 12:20 schreef Gia het volgende:
Dat vind ik dus zo belachelijk. Waarom zijn kroegen niet gewoon om 20.00 uur open?
Pas dan hebben mensen de keus hoe laat ze op stap willen gaan.
Ik denk dat wanneer kroegen inderdaad vroeger open gaan, de tendens van vroeger op stap er vanzelf wel komt. Nu heeft men geen keus. Je kunt er pas om 22.00 terecht. En dan wordt het al gauw 4.00 uur.
Daarbij, wat maakt het uit of ze nou om 2.00 uur kotsend en slopen naar huis gaan of pas om 6.00 uur 's morgens?
In het eerste geval zijn ze de volgende dag weer om een uur of 11 boven water, in het tweede geval pas om 4 uur 's middags.
Jawel, dat kun je dus wel, maar je bedenkt net zelf even van niet.quote:Op zaterdag 29 december 2007 12:25 schreef Gia het volgende:
[..]
Mijn kinderen zijn prima afgericht. Daarbij zijn die liever thuis dan in de kroeg. Nog wel.
Maar daar gaat het mij niet om.
Zoals ik al eerder zei: Je kunt gewoon niet eerder in de disco terecht. Dus, om de avond door te brengen tot je wel kunt gaan, gaan jongeren nu ergens zitten 'indrinken', om vervolgens om 11.00 uur of zo eens te vertrekken. Dan al halfbezopen!
Als die kids gewoon om 20.00 uur al ergens terecht kunnen, en wat zou dáár nu op tegen zijn (?), dan gaan zij vanzelf wat vroeger naar huis. De ouderen, die liever niet tussen de jeugd hangen, kunnen dan later gaan, en wat mij betreft later wegblijven.
Sluitingstijd hoeft wmb ook niet per se, maar wel een vroegere openingstijd.
Die waren (en zijn) al om 20 00 open ...quote:Op zaterdag 29 december 2007 12:29 schreef Gia het volgende:
[..]
En wat had je gedaan als de kroegen al om 20 00 uur open waren?
Geweldig plan, erg realistisch ook. Krijgen ze een plakkertje op hun voorhoofd bij binnenkomst en worden ze als vee de kroeg weer uitgedreven als de tijd daar is ?quote:Wat zou je ervan vinden als er een 'regel' zou komen dat jeugd onder de 17 jaar, na 1.00 uur niet meer in de kroeg mag blijven?
Oftewel: van 20.00 uur tot 1.00 voor jongeren van 15 tot 17, en van 22.00 tot ? voor de 'volwassenen'.
Sja, hier in het noorden is dat simpwelweg anders. In groningen zijn zelfs geen sluitingstijden.quote:Overigens, waren in mijn tijd de kroegen hier al om 2.00 dicht, met uitzondering van nieuwjaarsochtend en carnaval.
Waarom? Een bakker mag toch ook niet zelf de openingstijden bepalen!! Waarom zou een kroeg dat wel moeten mogen?quote:Op zaterdag 29 december 2007 12:30 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Of eerder ofzo. Mag de eigenaar dat zelf even bepalen?.
Het concept van indrinken ontgaat je een beetje geloof ik.. Jongeren drinken eerst ergens anders omdat ze geen geld genoeg hebben om in de kroeg dronken te worden. Daarom komt dit idee ook van een stel suffe mutsen, die hoefden zelf nooit drank te betalen of dronken enkel cola.quote:Op zaterdag 29 december 2007 12:32 schreef Gia het volgende:
[..]
Als kroegen eerder open gaan, dan is het indrinken van jongeren niet meer nodig. Ze kunnen dan al in de kroeg terecht.
Ook dat idd.. Ik had destijds ook een bijbaantje in een supermarkt. Toen ging de winkel om 5 uur dicht en om half 6 was je klaar. Dan nog even een biertje drinken met collega's, thuis wat eten, afspreken met je vrienden en dan is het al een uur of 10.quote:Op zaterdag 29 december 2007 12:34 schreef febster het volgende:
Leuk en aardig natuurlijk, maar vergeet niet dat de meeste jongeren een bijbaantje hebben, tot jawel, een uur of 22:00 op de zaterdagavond. Supermarkt/horeca etc zijn meestal ook tot laat open waardoor je over het algemeen ook pas laat echt vrij bent. Overigens is het hele idee weer te betuttelend voor woorden.
Dan moet je ze wel extra zakgeld meegeven. De belangrijkste reden om in te drinken was voor mij dat ik geen compleet weeksalaris in de kroeg kwijt wilde zijn. Want de horeca weet wel hoe ze geld moeten verdienen.quote:Op zaterdag 29 december 2007 12:25 schreef Gia het volgende:
[..]
Mijn kinderen zijn prima afgericht. Daarbij zijn die liever thuis dan in de kroeg. Nog wel.
Maar daar gaat het mij niet om.
Zoals ik al eerder zei: Je kunt gewoon niet eerder in de disco terecht. Dus, om de avond door te brengen tot je wel kunt gaan, gaan jongeren nu ergens zitten 'indrinken', om vervolgens om 11.00 uur of zo eens te vertrekken. Dan al halfbezopen!
Als die kids gewoon om 20.00 uur al ergens terecht kunnen, en wat zou dáár nu op tegen zijn (?), dan gaan zij vanzelf wat vroeger naar huis. De ouderen, die liever niet tussen de jeugd hangen, kunnen dan later gaan, en wat mij betreft later wegblijven.
Sluitingstijd hoeft wmb ook niet per se, maar wel een vroegere openingstijd.
quote:Op zaterdag 29 december 2007 12:32 schreef gelly het volgende:
Sja, hier in het noorden is dat simpwelweg anders. In groningen zijn zelfs geen sluitingstijden.
Murphy's Law zegt: "in case of doubt, make it sound convincing"quote:Op zaterdag 29 december 2007 12:32 schreef Gia het volgende:
[..]
Waarom? Een bakker mag toch ook niet zelf de openingstijden bepalen!! Waarom zou een kroeg dat wel moeten mogen?
Als kroegen eerder open gaan, dan is het indrinken van jongeren niet meer nodig. Ze kunnen dan al in de kroeg terecht.
Hoe arrogant dat je meent jouw achterhaalde bejaardenideeën uit de tijd dat de guldens nog van hout waren op te moeten leggen aan jong volwassenen van tegenwoordig.quote:Op zaterdag 29 december 2007 11:57 schreef Gia het volgende:
Wij gingen vroeger...
quote:Op zaterdag 29 december 2007 12:39 schreef Lithion het volgende:
[..]
Hoe arrogant dat je meent jouw achterhaalde bejaardenideeën uit de tijd dat de guldens nog van hout waren op te moeten leggen aan jong volwassenen van tegenwoordig.
Wil je eerder stappen, dan ga je eerder stappen. Wil je eerder weg, dan ga je eerder weg.
Ik moest lachenquote:Op zaterdag 29 december 2007 12:39 schreef Lithion het volgende:
[..]
Hoe arrogant dat je meent jouw achterhaalde bejaardenideeën uit de tijd dat de guldens nog van hout waren op te moeten leggen aan jong volwassenen van tegenwoordig.
Wil je eerder stappen, dan ga je eerder stappen. Wil je eerder weg, dan ga je eerder weg.
Oh nee? Ik ben in Maastricht wel eens om 04:00 een bakker binnengestapt om na het stappen lekker verse broodjes naar binnen te schuiven. Heerlijk.quote:Op zaterdag 29 december 2007 12:32 schreef Gia het volgende:
Waarom? Een bakker mag toch ook niet zelf de openingstijden bepalen!!
quote:Op zaterdag 29 december 2007 12:42 schreef Lithion het volgende:
2e Kerstdag ben ik van 19:30 tot 05:00 op pad geweest. Mooie avond. Zeker zonder hysterische ouwe dozen zoals de TS om je heen.
Dan trap je ze voor die tijd toch een kroeg in? Genoeg kroegen die om 20:00 al open zijn hoor.quote:Op zaterdag 29 december 2007 12:25 schreef Gia het volgende:
Zoals ik al eerder zei: Je kunt gewoon niet eerder in de disco terecht.
Nou, als ze vanzelf vroeger naar huis gaan, dan hoeven kroegen dus ook niet om 02:00 al dicht. Bij mij (en de mensen die om me heen) heeft het overigens nog nooit zo gewerkt dat hoe vroeger je op pad gaat, des te vroeger je weer naar huis gaat. Ik ga wanneer ik het geen reet meer aan vindt of wanneer ik de kroeg uitgeveegd wordt. Toevalligerwijs vallen die momenten heel vaak met elkaar samen.quote:Dus, om de avond door te brengen tot je wel kunt gaan, gaan jongeren nu ergens zitten 'indrinken', om vervolgens om 11.00 uur of zo eens te vertrekken. Dan al halfbezopen!
Als die kids gewoon om 20.00 uur al ergens terecht kunnen, en wat zou dáár nu op tegen zijn (?), dan gaan zij vanzelf wat vroeger naar huis.
Ouderen die liever niet tussen de jeugd hangen gaan gewoon naar andere tenten. Zo werkt dat. Misschien 120 jaar geleden niet, of wat je referentiekader dan ook is, maar tegenwoordig dus wel.quote:De ouderen, die liever niet tussen de jeugd hangen, kunnen dan later gaan, en wat mij betreft later wegblijven.
Ook mooi. Nog een ouwe doos opgedaan of heb je een vaste oude doos?quote:Op zaterdag 29 december 2007 12:44 schreef Kingstown het volgende:
Twee weken geleden ben ik nog op stap geweest tot 06.30 uur in een oude lullen tent....hele mooie avond, zeker zonder dat hysterische jonge grut om me heen.
quote:Op zaterdag 29 december 2007 12:50 schreef Lithion het volgende:
[..]
Ook mooi. Nog een ouwe doos opgedaan of heb je een vaste oude doos?
dat heb je nu al bij de verschillende shoarma tentenquote:Op zaterdag 29 december 2007 12:44 schreef Ryan3 het volgende:
Wij gingen vroeger... afbieren, als de kroegen om 2 uur - 3 uur in het weekend - dichtgingen. Dat gaat ook weer gebeuren als je op één of andere manier het uitgaanspatroon gedwongen kan opschuiven naar voren. Dan gaan de mensen niet meer indrinken, zoals nu het geval is, maar afbieren. Denk ik.
"VOC-mentaliteit"quote:Op zaterdag 29 december 2007 12:51 schreef Devolution het volgende:
Zoals al eerder is gezegd ontgaat deze ouders het hele idee van indrinken. Dit doen 'we' omdat dat goedkoper is dan dezelfde hoeveelheid drank tijdens het uitgaan te kopen. Tijdens het uitgaan kun je soms voor de prijs van 1-2 glas een complete fles van die drank halen in een supermarkt. Als voorbeeld; ik drink altijd apfelkorn. In de discotheek waar ik uitga kost dit 2 munten, 3,40 euro. In de supermarkt kost de fles apfelkorn (die ook in die discotheek gebruikt wordt, van Berentzen) van 0.7L 8.99 euro. In de discotheek krijg je dan bij wijze van spreke een bodempje per glas. Dan drink ik liever alvast wat in om zo de kosten te besparen.
Hoe oud schat je mij dan?quote:Op zaterdag 29 december 2007 12:54 schreef Kingstown het volgende:
Een voor jou oude doos die in mijn ogen nog jong is.
In mijn omgeving doet / deed men dat ook ja. Afteren / afterparty of hoe dat dan ook heette. Daar ging je gewoon heen met wat vrienden, vaak was dat inderdaad bij iemand thuis. En natuurlijk lag het zuip-tempo daar niet zo hoog als in het begin van de avond, maar er werd daar ook nog gedronken. Geweldige 'feestjes'' zijn dat, en uiteraard lig je dan zo rond 7.00 op je nest. Om er dan heerlijk rond 15.00-18.00 weer uit te komen zeilen idd. Heeft moeders op de zondag ook rust.quote:Op zaterdag 29 december 2007 12:44 schreef Ryan3 het volgende:
Wij gingen vroeger... afbieren, als de kroegen om 2 uur - 3 uur in het weekend - dichtgingen. Dat gaat ook weer gebeuren als je op één of andere manier het uitgaanspatroon gedwongen kan opschuiven naar voren. Dan gaan de mensen niet meer indrinken, zoals nu het geval is, maar afbieren. Denk ik.
quote:
juistquote:Op zaterdag 29 december 2007 12:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ook als ik om 19.00 uur begin wil ik gewoon stappen tot ik geen zin meer heb.
Ja idd, als het doel is de hoeveelheid genuttigde alcohol onder jongeren op deze manier in afnemende zin te beïnvloeden, dan kan men wel stoppen met deze actie. Ook als het uitgaanspatroon zoals bedoeld zal worden verschoven, dan zal de totale hoeveelheid genuttigde alcohol dezelfde wrs stijgende lijn te zien geven.quote:Op zaterdag 29 december 2007 13:01 schreef Yildiz het volgende:
[..]
In mijn omgeving doet / deed men dat ook ja. Afterbakkie / afteren / afterparty of hoe dat dan ook heette. Daar ging je gewoon heen met wat vrienden, vaak was dat inderdaad bij iemand thuis. En natuurlijk lag het zuip-tempo daar niet zo hoog als in het begin van de avond, maar er werd daar ook nog gedronken. Geweldige 'feestjes'' zijn dat, en uiteraard lig je dan zo rond 7.00 op je nest. Om er dan heerlijk rond 15.00-18.00 weer uit te komen zeilen idd. Heeft moeders op de zondag ook rust.
Terwijl (TS en aanverwanten, even opletten) we soms al zo rond 14.00 begonnen met drinken. Stelletje alcoholisten dat we daar waren zeg. Nou. Poeh. Iedereen is nu ook keihard aan de drugs en bijstand. Of wacht, nee, ik vertel gewoon even de waarheid en veruineer daarmee de fantasie. Ieder van die groep heeft nu een prima baan, huis danwel universitaire studie. Pwnd.
Volgens mij is van 24:00 tot 6:00 ongeveer wel 2 uur langer dan 21:00 tot 1:00quote:Op zaterdag 29 december 2007 11:57 schreef Gia het volgende:
Heb effe gegoogled, maar kon hier geen topic over vinden. Daarom wil ik dit bericht toch even onder ieders aandacht brengen:
Het doel van de actie is om de openingstijden in het uitgaansleven in het weekend
op normale tijden te doen plaatsvinden.
Dus NIET meer van 24.00 - 6.00 uur maar van ongeveer 21.00 tot 1.00 uur.
[..]
De voordelen:
-We gaan eerder naar de kroeg/disco en zijn weer eerder thuis.
-De tijd die we daar doorbrengen blijft hetzelfde.
-De tijd van indrinken verkort.
-Ouders hoeven niet in de vroege uurtjes eruit om de jonge jeugd op te halen.
-Er hoeft geen taxi te rijden, je kunt terug met de laatste trein.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |