abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 29 december 2007 @ 11:57:05 #1
3542 Gia
User under construction
pi_55620696
Heb effe gegoogled, maar kon hier geen topic over vinden. Daarom wil ik dit bericht toch even onder ieders aandacht brengen:

[i]Het doel van de actie is om de openingstijden in het uitgaansleven in het weekend
op normale tijden te doen plaatsvinden.

Dus NIET meer van 24.00 - 6.00 uur maar van ongeveer 21.00 tot 1.00 uur.
Veel jongeren gaan eerst "indrinken" om dan pas rond middernacht uit te gaan.
En dan hebben we het niet over de drank, drugs en het vele zinloze geweld, wat verhoudingsgewijs veel vaker voorkomt na 1.00 uur 's nachts.

Je kunt ook gezellig uitgaan van bijvoorbeeld 21.00 tot 1.00 uur. Dat weten wij ouders vanuit onze eigen ervaring. Wij konden de volgende dag lekker sporten, aan ons huiswerk enz.
Vinden jullie ook dat onze kinderen recht hebben op een normaal uitgaansleven en vinden jullie ook dat je als ouders je nachtrust mag hebben teken dan de petitie en MAIL DIT BERICHT VERDER NAAR AL JE KENNISSEN IN NEDERLAND.

In korte tijd hebben al 9.000 mensen getekend.

Doe mee. Vanuit de horeca en discotheken zijn er instemmende reacties.

Het is de hoogste tijd dat overheid en horeca gezamenlijk afspraken gaan maken.

Dit initiatief is ontstaan in het noorden van ons land.

Vroeg op stap, vroeg weer thuis!
Vroeg Op Stap is een actiegroep die pleit voor vervroegde opening -en sluitingstijden van de horeca.
Vroeg Op Stap wil dit bewerkstelligen door het verzamelen van digitale handtekeningen.

De voordelen:
-We gaan eerder naar de kroeg/disco en zijn weer eerder thuis.
-De tijd die we daar doorbrengen blijft hetzelfde.
-De tijd van indrinken verkort.
-Ouders hoeven niet in de vroege uurtjes eruit om de jonge jeugd op te halen.
-Er hoeft geen taxi te rijden, je kunt terug met de laatste trein.

De volgende dag zijn we eerder uitgeslapen en blijft er meer tijd over voor vele andere bezigheden .
De sluitingstijd van de horeca is op dit moment een hot item!
Alle gemeenten in het noorden hebben hierover een brief van ons gehad en we zijn in gesprek met de provincies. Maar als we echt iets willen bereiken moet het landelijk!

We weten dat heel veel mensen moeite hebben met het laat (of zeg maar vroeg) thuis komen van de jeugd. Door kenbaar te maken aan de politiek hoeveel mensen er net zo over denken, vragen wij allen, ook de jeugd, om deze actie te ondersteunen.

Geef dan NU gehoor aan deze oproep, dan zorgen wij er met elkaar voor. dat dit een sneeuwbaleffect veroorzaakt en dat we zo samen sterk staan!
Dit kan door een digitale handtekening te plaatsen via dit formulier.

Stuur vooral door naar zoveel mogelijk contactpersonen, liefst door het hele land.

Wij zijn er van overtuigd dat het ons samen gaat lukken. Het politieke klimaat is momenteel gunstig om de sluitingstijden aan de orde te stellen!

Hoewel ik persoonlijk 1.00 uur wel wat vroeg vind als sluitingstijd, heb ik wel getekend, omdat ik 12.00 uur pas op stap gaan belachelijk laat vind. Wij gingen vroeger om 21.00 uur tot een uur of 2.00.

Ik vraag me af waarom jongeren pas zo laat gaan? Dat het dan pas gezellig wordt, is natuurlijk onzin. Als iedereen, gedwongen, eerder gaat, is het ook eerder gezellig.

[ Bericht 8% gewijzigd door paddy op 30-12-2007 01:35:26 (Zie PM :)) ]
pi_55620745
Dit is toch ook al zo in Engeland. In hoeverre heeft het daar geholpen?
  zaterdag 29 december 2007 @ 12:00:45 #3
105356 psv01
-----040-----
pi_55620765
Van 20.00 uur tot 2.00 uur is een mooie tijd.
pi_55620819
quote:
Hoewel ik persoonlijk 1.00 uur wel wat vroeg vind als sluitingstijd, heb ik wel getekend, omdat ik 12.00 uur pas op stap gaan belachelijk laat vind. Wij gingen vroeger om 21.00 uur tot een uur of 2.00.

Ik weet niet hoe oud jij bent, maar toen ik een jaar of 20-25 geleden geregeld ging stappen in het weekend (in het Noorden btw) kwam ik ook nooit voor 4 uur thuis en vaak nog veel later.

Overigens ben ik tegen nog meer vrijheidsbeperkende maatregelen....laat iedereen maar voor zichzelf uitmaken hoelaat hij/zij weg wil gaan/thuis wil komen.
  zaterdag 29 december 2007 @ 12:04:48 #5
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_55620824
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 11:59 schreef Fides het volgende:
Dit is toch ook al zo in Engeland. In hoeverre heeft het daar geholpen?
Niet, uiteraard.

Daar ging men als volgt de avond in.

tot 19.30: eten.
Dan ff chillen, vaak met wat vrienden erbij: 21.00-22.00
Dan hup naar de kroeg, of soms gelijk na het eten, in hoog tempo voltanken tot 0.00 - 1.00
Daarna kotstend en slopend naar huis.

Done.

Nu heeft men in Engeland die vroege sluitingstijd opgeheven. En nu dat nét een beetje vergeten is bij sommige mensen, wil men dat hier invoeren.

Lekker kansloos. Kroegen zijn ook om 22.00 open, en je kunt ook dan stappen als je wilt. Niemand die je tegenhoudt.

Conclusie: vroege stappers: prima. Maar ga niet die sluitingstijden vervroegen. 2.00 vind ik al achterlijk vroeg.
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 11:57 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik vraag me af waarom jongeren pas zo laat gaan? Dat het dan pas gezellig wordt, is natuurlijk onzin. Als iedereen, gedwongen, eerder gaat, is het ook eerder gezellig.
Eh. Die 2 woorden passen niet helemaal bij elkaar.

Verder heeft iedereen zijn persoonlijke redenen om niet direct na het eten te gaan stappen.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zaterdag 29 december 2007 @ 12:16:02 #6
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_55621037
Ook als ik om 19.00 uur begin wil ik gewoon stappen tot ik geen zin meer heb.

Dit is weer een typisch geval van "We kunnen onze kinderen niet opvoeden dus belasten we de hele maatschappij er mee."
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_55621062
Nouja, lijkt me soms best fijn om eens wat eerder op stap te gaan, de rek om tot acht uur door te gaan en om negen uur de collegebanken in te schuiven is er als bejaarde 24er al bijna een beetje uit. Ik ben alleen natuurlijk principieel tegen dit voorstel omdat het uit een stelletje gereformeerde en betuttelende sufkutten komt.
Ik ga naar huis.
  zaterdag 29 december 2007 @ 12:20:29 #8
3542 Gia
User under construction
pi_55621126
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 12:04 schreef Yildiz het volgende:
Kroegen zijn ook om 22.00 open, en je kunt ook dan stappen als je wilt. Niemand die je tegenhoudt.
Dat vind ik dus zo belachelijk. Waarom zijn kroegen niet gewoon om 20.00 uur open?

Pas dan hebben mensen de keus hoe laat ze op stap willen gaan.

Ik denk dat wanneer kroegen inderdaad vroeger open gaan, de tendens van vroeger op stap er vanzelf wel komt. Nu heeft men geen keus. Je kunt er pas om 22.00 terecht. En dan wordt het al gauw 4.00 uur.

Daarbij, wat maakt het uit of ze nou om 2.00 uur kotsend en slopen naar huis gaan of pas om 6.00 uur 's morgens?

In het eerste geval zijn ze de volgende dag weer om een uur of 11 boven water, in het tweede geval pas om 4 uur 's middags.
pi_55621130
quote:
Als iedereen, gedwongen, eerder gaat, is het ook eerder gezellig.
Precies, traangas en knuppels om die jeugd lekker vroeg de horeca in te jagen! En nou gezellig doen verdomme!

Overigens ben ik het met het idee wel eens, tegenwoordig is mijn weekend me eigenlijk te kostbaar om om 6 uur thuis te komen en dus tot een uur of 2 in bed te liggen.
Wat mij betreft is er niks mis mee om eerder te beginnen en (dus) eerder te stoppen, maar ik haat regeltjes ( ) en dwang ( ), laat iedereen lekkker zelf beslissen hoe laat ze gaan. Krijg er een vieze SGP smaak van in mijn mond.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
  zaterdag 29 december 2007 @ 12:21:12 #10
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_55621148
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 12:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Dit is weer een typisch geval van "We kunnen onze kinderen niet opvoeden dus belasten we de hele maatschappij er mee."
Precies, zeik niet en richt je kinderen gewoon af. Ik moest het als zestienjarige echt niet proberen om nog om zeven uur 's ochtends aan te komen kakken.
Ik ga naar huis.
pi_55621177
Misschien moet de horeca het zichzelf eens gaan aanrekenen dat de jeugd eerst gaat indrinken voordat men op stap gaat .. Natuurlijk is de horeca voor dit plan, die zien de kassa alweer rinkelen.
quote:
Je kunt ook gezellig uitgaan van bijvoorbeeld 21.00 tot 1.00 uur. Dat weten wij ouders vanuit onze eigen ervaring. Wij konden de volgende dag lekker sporten, aan ons huiswerk enz.
Lol. Zondag is bij uitstek de dag om eens lekker tot 12 uur in je nest te rotten. Verzuurde korthaardragende mutsmoeders.
  zaterdag 29 december 2007 @ 12:25:16 #12
3542 Gia
User under construction
pi_55621216
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 12:21 schreef nietzman het volgende:

[..]

Precies, zeik niet en richt je kinderen gewoon af. Ik moest het als zestienjarige echt niet proberen om nog om zeven uur 's ochtends aan te komen kakken.
Mijn kinderen zijn prima afgericht. Daarbij zijn die liever thuis dan in de kroeg. Nog wel.

Maar daar gaat het mij niet om.

Zoals ik al eerder zei: Je kunt gewoon niet eerder in de disco terecht. Dus, om de avond door te brengen tot je wel kunt gaan, gaan jongeren nu ergens zitten 'indrinken', om vervolgens om 11.00 uur of zo eens te vertrekken. Dan al halfbezopen!
Als die kids gewoon om 20.00 uur al ergens terecht kunnen, en wat zou dáár nu op tegen zijn (?), dan gaan zij vanzelf wat vroeger naar huis. De ouderen, die liever niet tussen de jeugd hangen, kunnen dan later gaan, en wat mij betreft later wegblijven.

Sluitingstijd hoeft wmb ook niet per se, maar wel een vroegere openingstijd.
pi_55621243
Toen ik 16 was (zo'n 16 jaar geleden) was het trouwens ook al zo .. Eerst bij vrienden wat drinken en dan om een uur of 12 stappen tot een uurtje of 5..
  zaterdag 29 december 2007 @ 12:29:08 #14
3542 Gia
User under construction
pi_55621296
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 12:26 schreef gelly het volgende:
Toen ik 16 was (zo'n 16 jaar geleden) was het trouwens ook al zo .. Eerst bij vrienden wat drinken en dan om een uur of 12 stappen tot een uurtje of 5..
En wat had je gedaan als de kroegen al om 20 00 uur open waren?

Wat zou je ervan vinden als er een 'regel' zou komen dat jeugd onder de 17 jaar, na 1.00 uur niet meer in de kroeg mag blijven?
Oftewel: van 20.00 uur tot 1.00 voor jongeren van 15 tot 17, en van 22.00 tot ? voor de 'volwassenen'.

Overigens, waren in mijn tijd de kroegen hier al om 2.00 dicht, met uitzondering van nieuwjaarsochtend en carnaval.
  zaterdag 29 december 2007 @ 12:30:08 #15
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_55621317
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 12:20 schreef Gia het volgende:
Dat vind ik dus zo belachelijk. Waarom zijn kroegen niet gewoon om 20.00 uur open?

Pas dan hebben mensen de keus hoe laat ze op stap willen gaan.

Ik denk dat wanneer kroegen inderdaad vroeger open gaan, de tendens van vroeger op stap er vanzelf wel komt. Nu heeft men geen keus. Je kunt er pas om 22.00 terecht. En dan wordt het al gauw 4.00 uur.

Daarbij, wat maakt het uit of ze nou om 2.00 uur kotsend en slopen naar huis gaan of pas om 6.00 uur 's morgens?

In het eerste geval zijn ze de volgende dag weer om een uur of 11 boven water, in het tweede geval pas om 4 uur 's middags.
Of eerder ofzo. Mag de eigenaar dat zelf even bepalen? .

De kroegen waar ik kom zijn 's middags al open. Doe maar zo rond 12.00 's middags dus. Dan hebben ze er lunch, 's middags kun je er ook drinken en 's avonds even wat eten. Daarna wordt het een kroeg / club / whatever.

Zo. Nu slaat heel je argument -bewezen- op stront.
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 12:25 schreef Gia het volgende:

[..]

Mijn kinderen zijn prima afgericht. Daarbij zijn die liever thuis dan in de kroeg. Nog wel.

Zoals ik al eerder zei: Je kunt gewoon niet eerder in de disco terecht. Dus, om de avond door te brengen tot je wel kunt gaan, gaan jongeren nu ergens zitten 'indrinken', om vervolgens om 11.00 uur of zo eens te vertrekken. Dan al halfbezopen!
Als die kids gewoon om 20.00 uur al ergens terecht kunnen, en wat zou dáár nu op tegen zijn (?), dan gaan zij vanzelf wat vroeger naar huis. De ouderen, die liever niet tussen de jeugd hangen, kunnen dan later gaan, en wat mij betreft later wegblijven.

Jawel, dat kun je dus wel, maar je bedenkt net zelf even van niet.

Dat bewijst maar even dat er totaal niet over nagedacht is.

"Wat vind je nu zelf van je verbod?"

[ Bericht 29% gewijzigd door Yildiz op 29-12-2007 12:35:58 ]
pi_55621360
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 12:29 schreef Gia het volgende:

[..]

En wat had je gedaan als de kroegen al om 20 00 uur open waren?
Die waren (en zijn) al om 20 00 open ...
quote:
Wat zou je ervan vinden als er een 'regel' zou komen dat jeugd onder de 17 jaar, na 1.00 uur niet meer in de kroeg mag blijven?
Oftewel: van 20.00 uur tot 1.00 voor jongeren van 15 tot 17, en van 22.00 tot ? voor de 'volwassenen'.
Geweldig plan, erg realistisch ook. Krijgen ze een plakkertje op hun voorhoofd bij binnenkomst en worden ze als vee de kroeg weer uitgedreven als de tijd daar is ?
quote:
Overigens, waren in mijn tijd de kroegen hier al om 2.00 dicht, met uitzondering van nieuwjaarsochtend en carnaval.
Sja, hier in het noorden is dat simpwelweg anders. In groningen zijn zelfs geen sluitingstijden.
  zaterdag 29 december 2007 @ 12:32:46 #17
3542 Gia
User under construction
pi_55621369
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 12:30 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Of eerder ofzo. Mag de eigenaar dat zelf even bepalen? .
Waarom? Een bakker mag toch ook niet zelf de openingstijden bepalen!! Waarom zou een kroeg dat wel moeten mogen?

Als kroegen eerder open gaan, dan is het indrinken van jongeren niet meer nodig. Ze kunnen dan al in de kroeg terecht.
  zaterdag 29 december 2007 @ 12:33:37 #18
798 voyeur
bemoeit zich
pi_55621388
De voordelen:

Oh, dus die ouders willen vroeger naar de kroeg? Dat kunnen ze dan toch gewoon doen zonder een diitale handtekening van mij?
Here we are now, entertain us.
pi_55621404
Leuk en aardig natuurlijk, maar vergeet niet dat de meeste jongeren een bijbaantje hebben, tot jawel, een uur of 22:00 op de zaterdagavond . Supermarkt/horeca etc zijn meestal ook tot laat open waardoor je over het algemeen ook pas laat echt vrij bent. Overigens is het hele idee weer te betuttelend voor woorden.
" tonight we proved once more that the true strength of our nation comes not from our the might of our arms or the scale of our wealth, but from the enduring power of our ideals: democracy, liberty, opportunity, and unyielding hope."
pi_55621417
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 12:32 schreef Gia het volgende:

[..]

Als kroegen eerder open gaan, dan is het indrinken van jongeren niet meer nodig. Ze kunnen dan al in de kroeg terecht.
Het concept van indrinken ontgaat je een beetje geloof ik.. Jongeren drinken eerst ergens anders omdat ze geen geld genoeg hebben om in de kroeg dronken te worden. Daarom komt dit idee ook van een stel suffe mutsen, die hoefden zelf nooit drank te betalen of dronken enkel cola.
pi_55621446
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 12:34 schreef febster het volgende:
Leuk en aardig natuurlijk, maar vergeet niet dat de meeste jongeren een bijbaantje hebben, tot jawel, een uur of 22:00 op de zaterdagavond . Supermarkt/horeca etc zijn meestal ook tot laat open waardoor je over het algemeen ook pas laat echt vrij bent. Overigens is het hele idee weer te betuttelend voor woorden.
Ook dat idd.. Ik had destijds ook een bijbaantje in een supermarkt. Toen ging de winkel om 5 uur dicht en om half 6 was je klaar. Dan nog even een biertje drinken met collega's, thuis wat eten, afspreken met je vrienden en dan is het al een uur of 10.
pi_55621451
in Engeland loopt iedereen NA te zuipen...
  zaterdag 29 december 2007 @ 12:37:11 #23
798 voyeur
bemoeit zich
pi_55621454
Maar laten die ouders gewoon gezellig vroeg naar de disco gaan. De uitbater blij want die heeft de tent meestal de hele avond open, maar er is niemand. Nu kan hij twee shifts draaien tot 12.00 de bezorgde ouders met een opvoedingprobleem die lekker kunnen jiven en twisten en rijdansen op Andre Hazes en dan om 12.00 verplicht eruit, goeie DJ erin en de jongeren kunnen naar binnen.

Iedereen blij toch zo|?
Here we are now, entertain us.
  zaterdag 29 december 2007 @ 12:37:15 #24
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_55621456
quote:

[..]

Dan moet je ze wel extra zakgeld meegeven. De belangrijkste reden om in te drinken was voor mij dat ik geen compleet weeksalaris in de kroeg kwijt wilde zijn. Want de horeca weet wel hoe ze geld moeten verdienen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_55621478
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 12:32 schreef gelly het volgende:

Sja, hier in het noorden is dat simpwelweg anders. In groningen zijn zelfs geen sluitingstijden.

Dat is al zolang als ik me kan herinneren, wat betekent dat er voor ieder wat wils is....je kunt vroeg of laat beginnen/thuis komen.

Jammer dat men die keuzevrijheid wil beperken.
  zaterdag 29 december 2007 @ 12:38:59 #26
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_55621486
quote:

[..]

Waarom? Een bakker mag toch ook niet zelf de openingstijden bepalen!! Waarom zou een kroeg dat wel moeten mogen?

Murphy's Law zegt: "in case of doubt, make it sound convincing"

Zelfs met die droevig geplaatste uitroeptekens slaag je daar niet in.
  zaterdag 29 december 2007 @ 12:39:09 #27
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_55621489
quote:
Wij gingen vroeger...
Hoe arrogant dat je meent jouw achterhaalde bejaardenideeën uit de tijd dat de guldens nog van hout waren op te moeten leggen aan jong volwassenen van tegenwoordig.

Wil je eerder stappen, dan ga je eerder stappen. Wil je eerder weg, dan ga je eerder weg.
pi_55621527
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 12:39 schreef Lithion het volgende:

[..]

Hoe arrogant dat je meent jouw achterhaalde bejaardenideeën uit de tijd dat de guldens nog van hout waren op te moeten leggen aan jong volwassenen van tegenwoordig.

Wil je eerder stappen, dan ga je eerder stappen. Wil je eerder weg, dan ga je eerder weg.
  zaterdag 29 december 2007 @ 12:41:05 #29
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_55621537
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 12:39 schreef Lithion het volgende:

[..]

Ik moest lachen . .
  zaterdag 29 december 2007 @ 12:42:24 #30
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_55621557
2e Kerstdag ben ik van 19:30 tot 05:00 op pad geweest. Mooie avond. Zeker zonder hysterische ouwe dozen zoals de TS om je heen.
  zaterdag 29 december 2007 @ 12:44:06 #31
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_55621597
quote:
Waarom? Een bakker mag toch ook niet zelf de openingstijden bepalen!!
Oh nee? Ik ben in Maastricht wel eens om 04:00 een bakker binnengestapt om na het stappen lekker verse broodjes naar binnen te schuiven. Heerlijk.
pi_55621616
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 12:42 schreef Lithion het volgende:
2e Kerstdag ben ik van 19:30 tot 05:00 op pad geweest. Mooie avond. Zeker zonder hysterische ouwe dozen zoals de TS om je heen.

Twee weken geleden ben ik nog op stap geweest tot 06.30 uur in een oude lullen tent....hele mooie avond, zeker zonder dat hysterische jonge grut om me heen.
pi_55621619
Wij gingen vroeger... afbieren, als de kroegen om 2 uur - 3 uur in het weekend - dichtgingen. Dat gaat ook weer gebeuren als je op één of andere manier het uitgaanspatroon gedwongen kan opschuiven naar voren. Dan gaan de mensen niet meer indrinken, zoals nu het geval is, maar afbieren. Denk ik.
I´m back.
  zaterdag 29 december 2007 @ 12:48:09 #34
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_55621683
quote:
Zoals ik al eerder zei: Je kunt gewoon niet eerder in de disco terecht.
Dan trap je ze voor die tijd toch een kroeg in? Genoeg kroegen die om 20:00 al open zijn hoor.
quote:
Dus, om de avond door te brengen tot je wel kunt gaan, gaan jongeren nu ergens zitten 'indrinken', om vervolgens om 11.00 uur of zo eens te vertrekken. Dan al halfbezopen!
Als die kids gewoon om 20.00 uur al ergens terecht kunnen, en wat zou dáár nu op tegen zijn (?), dan gaan zij vanzelf wat vroeger naar huis.
Nou, als ze vanzelf vroeger naar huis gaan, dan hoeven kroegen dus ook niet om 02:00 al dicht. Bij mij (en de mensen die om me heen) heeft het overigens nog nooit zo gewerkt dat hoe vroeger je op pad gaat, des te vroeger je weer naar huis gaat. Ik ga wanneer ik het geen reet meer aan vindt of wanneer ik de kroeg uitgeveegd wordt. Toevalligerwijs vallen die momenten heel vaak met elkaar samen.
quote:
De ouderen, die liever niet tussen de jeugd hangen, kunnen dan later gaan, en wat mij betreft later wegblijven.
Ouderen die liever niet tussen de jeugd hangen gaan gewoon naar andere tenten. Zo werkt dat. Misschien 120 jaar geleden niet, of wat je referentiekader dan ook is, maar tegenwoordig dus wel.
  zaterdag 29 december 2007 @ 12:50:04 #35
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_55621730
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 12:44 schreef Kingstown het volgende:
Twee weken geleden ben ik nog op stap geweest tot 06.30 uur in een oude lullen tent....hele mooie avond, zeker zonder dat hysterische jonge grut om me heen.
Ook mooi. Nog een ouwe doos opgedaan of heb je een vaste oude doos?
  zaterdag 29 december 2007 @ 12:51:46 #36
125913 Devolution
Beep beep Richie
pi_55621770
Zoals al eerder is gezegd ontgaat deze ouders het hele idee van indrinken. Dit doen 'we' omdat dat goedkoper is dan dezelfde hoeveelheid drank tijdens het uitgaan te kopen. Tijdens het uitgaan kun je soms voor de prijs van 1-2 glas een complete fles van die drank halen in een supermarkt. Als voorbeeld; ik drink altijd apfelkorn. In de discotheek waar ik uitga kost dit 2 munten, 3,40 euro. In de supermarkt kost de fles apfelkorn (die ook in die discotheek gebruikt wordt, van Berentzen) van 0.7L 8.99 euro. In de discotheek krijg je dan bij wijze van spreke een bodempje per glas. Dan drink ik liever alvast wat in om zo de kosten te besparen.
"You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
pi_55621814
Ik kom nog wel eens in tenten waar ik vroeger dacht wat oude lullen als ik daar in godesnaam deden

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 29-12-2007 12:53:47 ]
pi_55621840
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 12:50 schreef Lithion het volgende:

[..]

Ook mooi. Nog een ouwe doos opgedaan of heb je een vaste oude doos?

Een voor jou oude doos die in mijn ogen nog jong is.
pi_55621870
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 12:44 schreef Ryan3 het volgende:
Wij gingen vroeger... afbieren, als de kroegen om 2 uur - 3 uur in het weekend - dichtgingen. Dat gaat ook weer gebeuren als je op één of andere manier het uitgaanspatroon gedwongen kan opschuiven naar voren. Dan gaan de mensen niet meer indrinken, zoals nu het geval is, maar afbieren. Denk ik.
dat heb je nu al bij de verschillende shoarma tenten
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zaterdag 29 december 2007 @ 12:56:08 #40
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_55621871
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 12:51 schreef Devolution het volgende:
Zoals al eerder is gezegd ontgaat deze ouders het hele idee van indrinken. Dit doen 'we' omdat dat goedkoper is dan dezelfde hoeveelheid drank tijdens het uitgaan te kopen. Tijdens het uitgaan kun je soms voor de prijs van 1-2 glas een complete fles van die drank halen in een supermarkt. Als voorbeeld; ik drink altijd apfelkorn. In de discotheek waar ik uitga kost dit 2 munten, 3,40 euro. In de supermarkt kost de fles apfelkorn (die ook in die discotheek gebruikt wordt, van Berentzen) van 0.7L 8.99 euro. In de discotheek krijg je dan bij wijze van spreke een bodempje per glas. Dan drink ik liever alvast wat in om zo de kosten te besparen.
"VOC-mentaliteit"
  zaterdag 29 december 2007 @ 12:59:36 #41
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_55621939
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 12:54 schreef Kingstown het volgende:
Een voor jou oude doos die in mijn ogen nog jong is.
Hoe oud schat je mij dan?
  zaterdag 29 december 2007 @ 13:01:35 #42
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_55621984
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 12:44 schreef Ryan3 het volgende:
In mijn omgeving doet / deed men dat ook ja. Afteren / afterparty of hoe dat dan ook heette. Daar ging je gewoon heen met wat vrienden, vaak was dat inderdaad bij iemand thuis. En natuurlijk lag het zuip-tempo daar niet zo hoog als in het begin van de avond, maar er werd daar ook nog gedronken. Geweldige 'feestjes'' zijn dat, en uiteraard lig je dan zo rond 7.00 op je nest. Om er dan heerlijk rond 15.00-18.00 weer uit te komen zeilen idd. Heeft moeders op de zondag ook rust.

Terwijl (TS en aanverwanten, even opletten) we soms al zo rond 14.00 begonnen met drinken. Stelletje alcoholisten dat we daar waren zeg. Nou. Poeh. Iedereen is nu ook keihard aan de drugs en bijstand. Of wacht, nee, ik vertel gewoon even de waarheid en veruineer daarmee de fantasie. Ieder van die groep heeft nu een prima baan, huis danwel universitaire studie. Pwnd.

[ Bericht 0% gewijzigd door Yildiz op 29-12-2007 13:06:49 ]
pi_55621992
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 12:59 schreef Lithion het volgende:

[..]

Hoe oud schat je mij dan?

begin-mid 20 .... puur geschat op basis van de paar postings die ik hier van je gelezen heb en dan is een meid van begin 30 vast een oude doos.
pi_55622019
Lithion is volgens mij midden- of eind dertig
pi_55622052
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 12:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
juist
alhoewel de sluitingstijden altijd te vroeg zijn is dit plan vast verzonnen en wordt gesteund door niet stappende mensen
  zaterdag 29 december 2007 @ 13:07:25 #46
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_55622141
Wat jammer dat er geen doordacht tegengas gegeven wordt. Een beetje discussie op niveau leek me wel wat.
pi_55622193
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 13:01 schreef Yildiz het volgende:

[..]

In mijn omgeving doet / deed men dat ook ja. Afterbakkie / afteren / afterparty of hoe dat dan ook heette. Daar ging je gewoon heen met wat vrienden, vaak was dat inderdaad bij iemand thuis. En natuurlijk lag het zuip-tempo daar niet zo hoog als in het begin van de avond, maar er werd daar ook nog gedronken. Geweldige 'feestjes'' zijn dat, en uiteraard lig je dan zo rond 7.00 op je nest. Om er dan heerlijk rond 15.00-18.00 weer uit te komen zeilen idd. Heeft moeders op de zondag ook rust.

Terwijl (TS en aanverwanten, even opletten) we soms al zo rond 14.00 begonnen met drinken. Stelletje alcoholisten dat we daar waren zeg. Nou. Poeh. Iedereen is nu ook keihard aan de drugs en bijstand. Of wacht, nee, ik vertel gewoon even de waarheid en veruineer daarmee de fantasie. Ieder van die groep heeft nu een prima baan, huis danwel universitaire studie. Pwnd.
Ja idd, als het doel is de hoeveelheid genuttigde alcohol onder jongeren op deze manier in afnemende zin te beïnvloeden, dan kan men wel stoppen met deze actie. Ook als het uitgaanspatroon zoals bedoeld zal worden verschoven, dan zal de totale hoeveelheid genuttigde alcohol dezelfde wrs stijgende lijn te zien geven.
I´m back.
  zaterdag 29 december 2007 @ 13:09:46 #48
154726 ArendBarend
Spread the hype!
pi_55622201
quote:
Heb effe gegoogled, maar kon hier geen topic over vinden. Daarom wil ik dit bericht toch even onder ieders aandacht brengen:

Het doel van de actie is om de openingstijden in het uitgaansleven in het weekend
op normale tijden te doen plaatsvinden.

Dus NIET meer van 24.00 - 6.00 uur maar van ongeveer 21.00 tot 1.00 uur.

[..]
De voordelen:
-Ouders hoeven niet in de vroege uurtjes eruit om de jonge jeugd op te halen.
-Er hoeft geen taxi te rijden, je kunt terug met de laatste trein.
Volgens mij is van 24:00 tot 6:00 ongeveer wel 2 uur langer dan 21:00 tot 1:00
Ouderdom is ook slecht voor de gezondheid!
pi_55622209
'k Vind dat van die treinen wel een goed argument .
pi_55622281
D'r is hier in Utrecht in Tivoli op zaterdag af en toe zo'n ehm... doelgroepfeestje, waar je eigenlijk om 21 uur al in de rij moet gaan staan om nog binnen te komen.

Van tevoren kaartjes kopen kan ook, maar die zijn maar tot 22.30 uur geldig ofzo, daarna mag je weer in de rij gaan staan.

Vreselijk om zo vroeg te moeten beginnen, je hele zaterdag is naar de knoppen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')