abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55700341
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 12:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ook als ik om 19.00 uur begin wil ik gewoon stappen tot ik geen zin meer heb.

Dit is weer een typisch geval van "We kunnen onze kinderen niet opvoeden dus belasten we de hele maatschappij er mee."
Niet helemaal waar. De huidige uitgaanstijden belasten de maatschappij juist. Horeca personeel moet belachelijke werktijden aanhouden, wat weer een wissel trekt op het gezinsleven. Hoe je het ook wendt of keert, een portier zal er een gezelliger gezinsweekend op kunnen nahouden als hij om 2 uur naar huis mag ipv de hele nacht door moet gaan.

Van mij mag het ook wel allemaal wat vroeger. Wallen sluiten, verregaande betutteling op bepaalde gebieden is niet goed, maar op sommige gebieden heeft men wel een punt vind ik. Vroeger was het ergens om 22.00 al druk, nu wordt het pas na twaalven gezellig. En losstaande initiatieven werken helaas niet.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_55700392
quote:
Op zondag 30 december 2007 16:18 schreef ACT-F het volgende:
Nogmaals, het is een kwestie van vraag en aanbod. Kennelijk is de behoefte om laat te stappen groter dan vroeg stappen. Anders zouden de mensen voor de opening al in de rij staan om als eerste naar binnen te mogen.
Da's dus het principe van groepsdruk. Langzaam wordt het steeds later. 20 jaar geleden was het om 10 uur druk, 10 jaar geleden om 11 uur, tegenwoordig komt men pas binnen om 12 uur of later 'omdat het anders nog niet gezellig is'. Ben benieuwd waar de grens ligt. Denk dat hij nu wel een beetje bereikt is gezien het gemor van de uitbaters.
pi_55700477
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 13:12 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Da's dus het principe van groepsdruk. Langzaam wordt het steeds later. 20 jaar geleden was het om 10 uur druk, 10 jaar geleden om 11 uur, tegenwoordig komt men pas binnen om 12 uur of later 'omdat het anders nog niet gezellig is'. Ben benieuwd waar de grens ligt. Denk dat hij nu wel een beetje bereikt is gezien het gemor van de uitbaters.

20 jaar geleden was het ook pas om 12 uur gezellig druk....er zijn echter ook genoeg tenten waar het al om 10 uur gezellig druk is....dan ga je daar heen.
  dinsdag 1 januari 2008 @ 13:19:11 #124
3542 Gia
User under construction
pi_55700488
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 13:09 schreef Knipoogje het volgende:
verregaande betutteling op bepaalde gebieden is niet goed
Tja, er zijn mensen die menen dat alles maar moet kunnen.
Autogordel om? Moet ik toch zelf weten!
Winkels moeten ook steeds later open blijven, want één keer in de week grote boodschappen doen, kan tegenwoordig niet meer. Men wil 's avonds nog effe boodschappen kunnen doen. Of liever 24 uur per dag!
En zo wil men dus ook kunnen stappen wanneer men zelf wil. Hoe dat voor het personeel is, boeit deze mensen niet. Die zijn er voor hun vermaak! Zo ook met het rookverbod. Iedereen heeft recht op een rookvrije werkplek, behalve horeca-personeel. Want men wil uit kunnen gaan op elk tijdstip van de dag en ook gewoon mogen roken.

Wat mij betreft mag deze 'betutteling' nog veel verder gaan!

Vettax? Prima. Als dat betekent dat vet voer duurder wordt dan gezond voer.
Betere controle op de opvoeding van kinderen? Prima. Want er gaat nogal eens wat fout.
Rookverbod komt er gelukkig al.

Enz....
pi_55700516
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 19:09 schreef ACT-F het volgende:
TS heeft iets totaal niet begrepen en dat heet: vraag en aanbod. Je kunt er proberen tegenin te gaan, maar dan krijg je weer andere uitwassen waarmee het medicijn erger is dan de kwaal zelf.
Juist wel. Als je niks doet blijft vraag en aanbod zo
Als je wil dat er iets verandert moet je het break even point een beetje cosmetisch bijsturen. Groepsdruk passen niet echt in een economisch model.

Iedereen draagt immers ook nog steeds stropdassen omdat het zo hoort, terwijl die dingen ruk zitten
pi_55700546
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 13:19 schreef Gia het volgende:

[..]

Zo ook met het rookverbod. Iedereen heeft recht op een rookvrije werkplek, behalve horeca-personeel. Want men wil uit kunnen gaan op elk tijdstip van de dag en ook gewoon mogen roken.

Maak daar maar een verplichte rookwerkvrije werkplek van....je hebt geen keuze meer, zelfs als je 1-manszaak een rookplek wilt als horecaondernemer mag dat niet meer.

Aangezien er zoveel mensen een rookvrije horecaplek willen bezoeken zouden er rook en niet-rook horeca gelegenheden moeten zijn, zodat iedereen kan kiezen.
  dinsdag 1 januari 2008 @ 13:27:01 #127
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_55700608
quote:

[..]

Niet helemaal waar. De huidige uitgaanstijden belasten de maatschappij juist. Horeca personeel moet belachelijke werktijden aanhouden, wat weer een wissel trekt op het gezinsleven. Hoe je het ook wendt of keert, een portier zal er een gezelliger gezinsweekend op kunnen nahouden als hij om 2 uur naar huis mag ipv de hele nacht door moet gaan.

Van mij mag het ook wel allemaal wat vroeger. Wallen sluiten, verregaande betutteling op bepaalde gebieden is niet goed, maar op sommige gebieden heeft men wel een punt vind ik. Vroeger was het ergens om 22.00 al druk, nu wordt het pas na twaalven gezellig. En losstaande initiatieven werken helaas niet.
Wat heb ik nou te maken met het gezinsleven van een barkeeper? Dat weet je toch als je dat werk gaat doen? Moeten criminelen straks ook rekening houden met de het gezin van oom agent?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_55700852
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 13:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Wat heb ik nou te maken met het gezinsleven van een barkeeper? Dat weet je toch als je dat werk gaat doen? Moeten criminelen straks ook rekening houden met de het gezin van oom agent?
Yep, je bent een perfect voorbeeld van de huidige maatschappij. "Ikke ikke en de rest kan opzouten, want dat boeit me niet"

En dan een vergelijking met criminelen maken en agenten
Je lijkt wel een creationist
  dinsdag 1 januari 2008 @ 13:44:09 #129
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_55700896
Roken ook dat lossen we samen wel op wij als regering wel op met absurde regeltjes.
Roken op de werkplek mocht niet meer bij een klant van ons volgens de controleur.
Eigenaar heeft die man het erf afgetrapt met de mededeling: "Dat ik zelf wel even bepaal wat er in mijn bedrijf gebeurd."

Ontopic maar weer.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  dinsdag 1 januari 2008 @ 13:50:28 #130
pi_55700993
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 13:41 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Yep, je bent een perfect voorbeeld van de huidige maatschappij. "Ikke ikke en de rest kan opzouten, want dat boeit me niet"

En dan een vergelijking met criminelen maken en agenten
Je lijkt wel een creationist
Omdat sommige barkeepers vroeg naar huis willen moeten alle tenten verplicht op tijd dicht. Je lijkt wel een communist.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  dinsdag 1 januari 2008 @ 13:52:27 #131
pi_55701031
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 13:44 schreef GizartFRL het volgende:
Roken ook dat lossen we samen wel op wij als regering wel op met absurde regeltjes.
Roken op de werkplek mocht niet meer bij een klant van ons volgens de controleur.
Eigenaar heeft die man het erf afgetrapt met de mededeling: "Dat ik zelf wel even bepaal wat er in mijn bedrijf gebeurd."

Ontopic maar weer.
Er was gisteren weer ff een rook topic open. Die zat snel vol Het is er weer tijd voor geloof ik.
pi_55701041
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 13:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Omdat sommige barkeepers vroeg naar huis willen moeten alle tenten verplicht op tijd dicht. Je lijkt wel een communist.

De barkeepers die vroeg naar huis willen, die sluiten hun tent ook vroeg, waardoor er een natuurlijke spreiding komt van de sluitingstijden....iedereen kan dus daar voor kiezen wat hij graag wil....prima geregeld lijkt me.
  dinsdag 1 januari 2008 @ 13:56:45 #133
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_55701087
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 13:21 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Juist wel. Als je niks doet blijft vraag en aanbod zo
Als je wil dat er iets verandert moet je het break even point een beetje cosmetisch bijsturen. Groepsdruk passen niet echt in een economisch model.
Oh, heet een verbod onder de dreiging van extreem geweld en financiële chantage tegenwoordig cosmetisch bijsturen. Is dat van Stalin?
quote:
Iedereen draagt immers ook nog steeds stropdassen omdat het zo hoort, terwijl die dingen ruk zitten
Ha-ha-ha Theo Maassen ha-ha. Draag die dingen dan gewoon goed, niemand verplicht je ze verder om ze wel of niet te dragen.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  dinsdag 1 januari 2008 @ 13:58:31 #134
pi_55701109
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 13:53 schreef Kingstown het volgende:

[..]

De barkeepers die vroeg naar huis willen, die sluiten hun tent ook vroeg, waardoor er een natuurlijke spreiding komt van de sluitingstijden....iedereen kan dus daar voor kiezen wat hij graag wil....prima geregeld lijkt me.
Stel je voor dat sommige dingen goed gaan zeg, het is veel beter dingen centraal slecht te regelen, toch?
  dinsdag 1 januari 2008 @ 14:03:24 #135
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_55701188
quote:

[..]

Of horecapersoneel vindt elkaar, omdat ze hetzelfde 'lot' hebben. Wat weer stabiele gezinnen creëert. Als losstaande initiatieven tegengesteld aan de trend niet werken, is daar geen helaas, het is slechts een teken dat het een sterke trend is.
pi_55701294
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 13:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Stel je voor dat sommige dingen goed gaan zeg, het is veel beter dingen centraal slecht te regelen, toch?

Ik ken redelijk wat horeca uitbaters in het plaatselijke circuit en de meesten worden absoluut niet vrolijk van al die nieuwe regels/wetgevingen....het gaat steeds meer lijken op een eenheidsworst, waar de vergelijking met een communistische heilstaat geeneens meer zo gek is....de overheid bepaalt wat goed voor ons is en waneer het bedtijd is....steeds minder keuzes en minder mogelijkheden, omdat een bepaalde groepering hun wil op willen leggen aan de rest.
pi_55701320
Laat die mensen die lopen te zeiken dan lekker zelf cafees/kroegen beginnen met vroegere tijden. Vrije marktwerking. Als er vraag naar is, loopt het, zo niet, lekker weer optyfen met je gare initiatief.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
  dinsdag 1 januari 2008 @ 14:28:01 #138
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_55701629
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 14:11 schreef Dutch_Courage het volgende:
Laat die mensen die lopen te zeiken dan lekker zelf cafees/kroegen beginnen met vroegere tijden. Vrije marktwerking. Als er vraag naar is, loopt het, zo niet, lekker weer optyfen met je gare initiatief.
Exact, het is zo'n eenvoudige effectieve en doeltreffende gedachte, dat het sommigen tegen de borst stuit, en dat de overheid er op de 1 of andere manier wat van moet zeggen.
pi_55701840
Ik ben het er helemaal mee eens, het is echt bespottelijk dat het tegenwoordig pas rond een uur of 1 begint. Om over het belachelijke fenomeen afterparty's nog maar te zwijgen. Het na-feesten na het eigenlijke feest, hoe belachelijk wil je het hebben?

Wat is er mis met een stapavond van 22:00 uur tot 01:00? Desgewenst begonnen met een lekker etentje om een uur of 19:00?
Gaap Goals rulezzz!
  dinsdag 1 januari 2008 @ 14:44:52 #140
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_55701907
We zijn hier met wat vrienden een tijdje geleden mee begonnen, en als je wat ouder wordt en dus wat minder op de vleeschmarkt in de lokale discotheek aangewezen bent gaat het prima. Het bevalt erg goed.

Echter, elk nieuw regeltje is er een teveel. Tegen dus.
Vampire Romance O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')