Helemaal mee eens, vooral het punt dat je de volgende dag helemaal kapot bent. En vaak werkt het ook nog door naar de dag daarop, dus als je zaterdag tot 5 uur gaat stappen kom je zondagsavonds moeilijk op tijd in slaap, waardoor je maandag ook nog redelijk verrot op je werk komt en dinsdags pas weer op en top bent.quote:Op zaterdag 29 december 2007 23:29 schreef LXIV het volgende:
Ik vind het eigenlijk wel een goed plan. Want waarom zou je van 0:00 tot 04:00 moeten stappen? Vaak verveel je jezelf maar tot 23:00, en de dag erna ben je helemaal niks meer waard.
Ik ken juist veel mensen die dit ook vinden, maar ja, vóór 0:00 is er nog niks te beleven, hoor je dan, dus daarom gaan we zo laat. Op de een of andere manier komt het toch zo uit. Zal wel met het een of andere kansspel te maken hebben, als je te vroeg komt ben je een nerd, dus iedereen komt steeds later. In principe wil je vroeg komen, maar niet als een van de eersten, dus loopt de tijd op.
Nee hoor, dat kan ik bevestigen.quote:Op zondag 30 december 2007 01:04 schreef remlof het volgende:
Volgens mij is dat steeds later uitgaan gewoon een logisch gevolg van de 24 uurs economie.
toch wil ik dat gegeven heel abrupt omdraaien.quote:Op zaterdag 29 december 2007 21:34 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik mag denken wat ik wil, hoef voor jou mijn bek niet te houden.
Ik hoop stiekem dat de fokkers die het er wel mee eens zijn, gewoon ook even tekenen.
Dat is dan ook de hoofdreden dat ik dit topic geopend heb.
De discussie terzijde.
ik von die bek houwe anders ook nie netjesquote:Op zondag 30 december 2007 02:50 schreef buzzer het volgende:
[..]
toch wil ik dat gegeven heel abrupt omdraaien.
De discussie is prima, het plaatsen van een link naar de petitie niet
Ja maar dat is Lennyquote:Op zondag 30 december 2007 02:51 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
ik von die bek houwe anders ook nie netjes
Wat Buzzer zegt.quote:Op zondag 30 december 2007 02:50 schreef buzzer het volgende:
[..]
toch wil ik dat gegeven heel abrupt omdraaien.
De discussie is prima, het plaatsen van een link naar de petitie niet
quote:Op zaterdag 29 december 2007 21:34 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik mag denken wat ik wil, hoef voor jou mijn bek niet te houden.
Ik hoop stiekem dat de fokkers die het er wel mee eens zijn, gewoon ook even tekenen.
Dat is dan ook de hoofdreden dat ik dit topic geopend heb.
De discussie terzijde.
Iedereen moet voor zichzelf kunnen bepalen tot hoe laat ie gaat stappen en jouw broer moet gewoon een vak gaan leren als dit hem niet bevalt.quote:Op zondag 30 december 2007 12:24 schreef ABBA_Jehova het volgende:
Deze actie biedt alleen maar voordelen: horecabezoekers zijn op een redelijke tijd weer thuis en kunnen de zondag weer gebruiken voor sport en hobbies.
Politie kan 's nachts de aandacht weer richten op belangrijkere zaken dan als stadswachten in horecagebieden te moeten rondlopen.
Het horecapersoneel en de amusementswereld zal deze actie zeker toejuichen. Mijn broer werkt bijvoorbeeld in de geluidsverhuursector. Hij moet nu regelmatig tot wel 5 uur in de ochtend in touw zijn om de appartuur na een optreden weer in de wagen te krijgen.
Het voordrinken en zogenaamde 'comazuipen' door jonge tieners is een probleem dat een andere aanpak vergt. Dat is volgens mij meer een taak voor ouders en verzorgers.
Nogmaals, het is een kwestie van vraag en aanbod. Kennelijk is de behoefte om laat te stappen groter dan vroeg stappen. Anders zouden de mensen voor de opening al in de rij staan om als eerste naar binnen te mogen.quote:Op zaterdag 29 december 2007 23:29 schreef LXIV het volgende:
Ik vind het eigenlijk wel een goed plan. Want waarom zou je van 0:00 tot 04:00 moeten stappen? Vaak verveel je jezelf maar tot 23:00, en de dag erna ben je helemaal niks meer waard.
Ik ken juist veel mensen die dit ook vinden, maar ja, vóór 0:00 is er nog niks te beleven, hoor je dan, dus daarom gaan we zo laat. Op de een of andere manier komt het toch zo uit. Zal wel met het een of andere kansspel te maken hebben, als je te vroeg komt ben je een nerd, dus iedereen komt steeds later. In principe wil je vroeg komen, maar niet als een van de eersten, dus loopt de tijd op.
Tsja, provinciaaltjes bij uitstek he? Lekker allemaal stemmen op dat kut CDA en je sterk maken voor regels die jou met je luie reet (immers, laat de wetgever het maar opknappen, je zal zelf je eigen strontkinderen regels op leggen zeg!) het leven makkelijker maken maar een ander (stappers alsmede horeca uitbaters) de mogelijkheid ontzeggen te doen wat hij of zij wél graag wil.quote:Op zaterdag 29 december 2007 11:57 schreef Gia het volgende:
Heb effe gegoogled, maar kon hier geen topic over vinden. Daarom wil ik dit bericht toch even onder ieders aandacht brengen:
[i]Het doel van de actie is om de openingstijden in het uitgaansleven in het weekend
op normale tijden te doen plaatsvinden.
Dus NIET meer van 24.00 - 6.00 uur maar van ongeveer 21.00 tot 1.00 uur.
Veel jongeren gaan eerst "indrinken" om dan pas rond middernacht uit te gaan.
En dan hebben we het niet over de drank, drugs en het vele zinloze geweld, wat verhoudingsgewijs veel vaker voorkomt na 1.00 uur 's nachts.
Je kunt ook gezellig uitgaan van bijvoorbeeld 21.00 tot 1.00 uur. Dat weten wij ouders vanuit onze eigen ervaring. Wij konden de volgende dag lekker sporten, aan ons huiswerk enz.
Vinden jullie ook dat onze kinderen recht hebben op een normaal uitgaansleven en vinden jullie ook dat je als ouders je nachtrust mag hebben teken dan de petitie en MAIL DIT BERICHT VERDER NAAR AL JE KENNISSEN IN NEDERLAND.
In korte tijd hebben al 9.000 mensen getekend.
Doe mee. Vanuit de horeca en discotheken zijn er instemmende reacties.
Het is de hoogste tijd dat overheid en horeca gezamenlijk afspraken gaan maken.
Dit initiatief is ontstaan in het noorden van ons land.
Vroeg op stap, vroeg weer thuis!
Vroeg Op Stap is een actiegroep die pleit voor vervroegde opening -en sluitingstijden van de horeca.
Vroeg Op Stap wil dit bewerkstelligen door het verzamelen van digitale handtekeningen.
De voordelen:
-We gaan eerder naar de kroeg/disco en zijn weer eerder thuis.
-De tijd die we daar doorbrengen blijft hetzelfde.
-De tijd van indrinken verkort.
-Ouders hoeven niet in de vroege uurtjes eruit om de jonge jeugd op te halen.
-Er hoeft geen taxi te rijden, je kunt terug met de laatste trein.
De volgende dag zijn we eerder uitgeslapen en blijft er meer tijd over voor vele andere bezigheden .
De sluitingstijd van de horeca is op dit moment een hot item!
Alle gemeenten in het noorden hebben hierover een brief van ons gehad en we zijn in gesprek met de provincies. Maar als we echt iets willen bereiken moet het landelijk!
We weten dat heel veel mensen moeite hebben met het laat (of zeg maar vroeg) thuis komen van de jeugd. Door kenbaar te maken aan de politiek hoeveel mensen er net zo over denken, vragen wij allen, ook de jeugd, om deze actie te ondersteunen.
Geef dan NU gehoor aan deze oproep, dan zorgen wij er met elkaar voor. dat dit een sneeuwbaleffect veroorzaakt en dat we zo samen sterk staan!
Dit kan door een digitale handtekening te plaatsen via dit formulier.
Stuur vooral door naar zoveel mogelijk contactpersonen, liefst door het hele land.
Wij zijn er van overtuigd dat het ons samen gaat lukken. Het politieke klimaat is momenteel gunstig om de sluitingstijden aan de orde te stellen!
Hoewel ik persoonlijk 1.00 uur wel wat vroeg vind als sluitingstijd, heb ik wel getekend, omdat ik 12.00 uur pas op stap gaan belachelijk laat vind. Wij gingen vroeger om 21.00 uur tot een uur of 2.00.
Ik vraag me af waarom jongeren pas zo laat gaan? Dat het dan pas gezellig wordt, is natuurlijk onzin. Als iedereen, gedwongen, eerder gaat, is het ook eerder gezellig.
Flower power lui?quote:Op maandag 31 december 2007 15:12 schreef Pappie_Culo het volgende:
Overigens, mijn pa en ma zijn beiden 54 en die gingen ook altijd stappen tot in de vroege uurtjes (oftewel: tot de zon weer opkomt).
quote:Op maandag 31 december 2007 15:12 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Tsja, provinciaaltjes bij uitstek he? Lekker allemaal stemmen op dat kut CDA en je sterk maken voor regels die jou met je luie reet (immers, laat de wetgever het maar opknappen, je zal zelf je eigen strontkinderen regels op leggen zeg!) het leven makkelijker maken maar een ander (stappers alsmede horeca uitbaters) de mogelijkheid ontzeggen te doen wat hij of zij wél graag wil.
Ik heb 0,0 respect voor het provinciale klootjesvolk dat achter dit soort intrieste initiatieven staat. Regel je eigen sores lekker, maar ga anderen niet je kleinburgerlijke wil opleggen.
Overigens, mijn pa en ma zijn beiden 54 en die gingen ook altijd stappen tot in de vroege uurtjes (oftewel: tot de zon weer opkomt). Dus dat gelul over vroeger kunnen ze ook wel achterwege laten. Vroeger vrat je ook uit dezelfde emmer waarin je scheet... die goeie ouwe tijd
Niet helemaal waar. De huidige uitgaanstijden belasten de maatschappij juist. Horeca personeel moet belachelijke werktijden aanhouden, wat weer een wissel trekt op het gezinsleven. Hoe je het ook wendt of keert, een portier zal er een gezelliger gezinsweekend op kunnen nahouden als hij om 2 uur naar huis mag ipv de hele nacht door moet gaan.quote:Op zaterdag 29 december 2007 12:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ook als ik om 19.00 uur begin wil ik gewoon stappen tot ik geen zin meer heb.
Dit is weer een typisch geval van "We kunnen onze kinderen niet opvoeden dus belasten we de hele maatschappij er mee."
Da's dus het principe van groepsdruk. Langzaam wordt het steeds later. 20 jaar geleden was het om 10 uur druk, 10 jaar geleden om 11 uur, tegenwoordig komt men pas binnen om 12 uur of later 'omdat het anders nog niet gezellig is'. Ben benieuwd waar de grens ligt. Denk dat hij nu wel een beetje bereikt is gezien het gemor van de uitbaters.quote:Op zondag 30 december 2007 16:18 schreef ACT-F het volgende:
Nogmaals, het is een kwestie van vraag en aanbod. Kennelijk is de behoefte om laat te stappen groter dan vroeg stappen. Anders zouden de mensen voor de opening al in de rij staan om als eerste naar binnen te mogen.
quote:Op dinsdag 1 januari 2008 13:12 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Da's dus het principe van groepsdruk. Langzaam wordt het steeds later. 20 jaar geleden was het om 10 uur druk, 10 jaar geleden om 11 uur, tegenwoordig komt men pas binnen om 12 uur of later 'omdat het anders nog niet gezellig is'. Ben benieuwd waar de grens ligt. Denk dat hij nu wel een beetje bereikt is gezien het gemor van de uitbaters.
Tja, er zijn mensen die menen dat alles maar moet kunnen.quote:Op dinsdag 1 januari 2008 13:09 schreef Knipoogje het volgende:
verregaande betutteling op bepaalde gebieden is niet goed
Juist wel. Als je niks doet blijft vraag en aanbod zoquote:Op zaterdag 29 december 2007 19:09 schreef ACT-F het volgende:
TS heeft iets totaal niet begrepen en dat heet: vraag en aanbod. Je kunt er proberen tegenin te gaan, maar dan krijg je weer andere uitwassen waarmee het medicijn erger is dan de kwaal zelf.
quote:Op dinsdag 1 januari 2008 13:19 schreef Gia het volgende:
[..]
Zo ook met het rookverbod. Iedereen heeft recht op een rookvrije werkplek, behalve horeca-personeel. Want men wil uit kunnen gaan op elk tijdstip van de dag en ook gewoon mogen roken.
Wat heb ik nou te maken met het gezinsleven van een barkeeper? Dat weet je toch als je dat werk gaat doen? Moeten criminelen straks ook rekening houden met de het gezin van oom agent?quote:Op dinsdag 1 januari 2008 13:09 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Niet helemaal waar. De huidige uitgaanstijden belasten de maatschappij juist. Horeca personeel moet belachelijke werktijden aanhouden, wat weer een wissel trekt op het gezinsleven. Hoe je het ook wendt of keert, een portier zal er een gezelliger gezinsweekend op kunnen nahouden als hij om 2 uur naar huis mag ipv de hele nacht door moet gaan.
Van mij mag het ook wel allemaal wat vroeger. Wallen sluiten, verregaande betutteling op bepaalde gebieden is niet goed, maar op sommige gebieden heeft men wel een punt vind ik. Vroeger was het ergens om 22.00 al druk, nu wordt het pas na twaalven gezellig. En losstaande initiatieven werken helaas niet.
Yep, je bent een perfect voorbeeld van de huidige maatschappij. "Ikke ikke en de rest kan opzouten, want dat boeit me niet"quote:Op dinsdag 1 januari 2008 13:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Wat heb ik nou te maken met het gezinsleven van een barkeeper? Dat weet je toch als je dat werk gaat doen? Moeten criminelen straks ook rekening houden met de het gezin van oom agent?
Omdat sommige barkeepers vroeg naar huis willen moeten alle tenten verplicht op tijd dicht. Je lijkt wel een communist.quote:Op dinsdag 1 januari 2008 13:41 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Yep, je bent een perfect voorbeeld van de huidige maatschappij. "Ikke ikke en de rest kan opzouten, want dat boeit me niet"
En dan een vergelijking met criminelen maken en agenten![]()
Je lijkt wel een creationist
Er was gisteren weer ff een rook topic open. Die zat snel volquote:Op dinsdag 1 januari 2008 13:44 schreef GizartFRL het volgende:
Roken ook dat lossen we samen wel op wij als regering wel op met absurde regeltjes.
Roken op de werkplek mocht niet meer bij een klant van ons volgens de controleur.
Eigenaar heeft die man het erf afgetrapt met de mededeling: "Dat ik zelf wel even bepaal wat er in mijn bedrijf gebeurd."
Ontopic maar weer.
quote:Op dinsdag 1 januari 2008 13:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Omdat sommige barkeepers vroeg naar huis willen moeten alle tenten verplicht op tijd dicht. Je lijkt wel een communist.
Oh, heet een verbod onder de dreiging van extreem geweld en financiële chantage tegenwoordig cosmetisch bijsturen. Is dat van Stalin?quote:Op dinsdag 1 januari 2008 13:21 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Juist wel. Als je niks doet blijft vraag en aanbod zo
Als je wil dat er iets verandert moet je het break even point een beetje cosmetisch bijsturen. Groepsdruk passen niet echt in een economisch model.
Ha-ha-ha Theo Maassen ha-ha. Draag die dingen dan gewoon goed, niemand verplicht je ze verder om ze wel of niet te dragen.quote:Iedereen draagt immers ook nog steeds stropdassen omdat het zo hoort, terwijl die dingen ruk zitten
Stel je voor dat sommige dingen goed gaan zeg, het is veel beter dingen centraal slecht te regelen, toch?quote:Op dinsdag 1 januari 2008 13:53 schreef Kingstown het volgende:
[..]
De barkeepers die vroeg naar huis willen, die sluiten hun tent ook vroeg, waardoor er een natuurlijke spreiding komt van de sluitingstijden....iedereen kan dus daar voor kiezen wat hij graag wil....prima geregeld lijkt me.
Of horecapersoneel vindt elkaar, omdat ze hetzelfde 'lot' hebben. Wat weer stabiele gezinnen creëert. Als losstaande initiatieven tegengesteld aan de trend niet werken, is daar geen helaas, het is slechts een teken dat het een sterke trend is.quote:Op dinsdag 1 januari 2008 13:09 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Niet helemaal waar. De huidige uitgaanstijden belasten de maatschappij juist. Horeca personeel moet belachelijke werktijden aanhouden, wat weer een wissel trekt op het gezinsleven. Hoe je het ook wendt of keert, een portier zal er een gezelliger gezinsweekend op kunnen nahouden als hij om 2 uur naar huis mag ipv de hele nacht door moet gaan.
Van mij mag het ook wel allemaal wat vroeger. Wallen sluiten, verregaande betutteling op bepaalde gebieden is niet goed, maar op sommige gebieden heeft men wel een punt vind ik. Vroeger was het ergens om 22.00 al druk, nu wordt het pas na twaalven gezellig. En losstaande initiatieven werken helaas niet.
quote:Op dinsdag 1 januari 2008 13:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Stel je voor dat sommige dingen goed gaan zeg, het is veel beter dingen centraal slecht te regelen, toch?
Exact, het is zo'n eenvoudige effectieve en doeltreffende gedachte, dat het sommigen tegen de borst stuit, en dat de overheid er op de 1 of andere manier wat van moet zeggen.quote:Op dinsdag 1 januari 2008 14:11 schreef Dutch_Courage het volgende:
Laat die mensen die lopen te zeiken dan lekker zelf cafees/kroegen beginnen met vroegere tijden. Vrije marktwerking. Als er vraag naar is, loopt het, zo niet, lekker weer optyfen met je gare initiatief.
quote:Op dinsdag 1 januari 2008 14:41 schreef M_Schtoppel het volgende:
Wat is er mis met een stapavond van 22:00 uur tot 01:00? Desgewenst begonnen met een lekker etentje om een uur of 19:00?
Kijk, je hebt helemaal gelijk om de mensen die op een ander tijdstip willen stappen dat te laten doen, maar het merendeel van het type mensen met exact hetzelfde karakter dat tegenwoordig pas om 12 uur de deur uit gaat ging vroeger om 9 uur de deur uit. En dat is langzaam zo gegroeid. En daar is het dus een beetje mis gegaan. Je moet dus een manier verzinnen om het weer terug te draaien zodat het gros weer gewoon om 9 uur komt en de late stappers gewoon kunnen blijven afterpartyen. Maar inderdaad, door het vraag/aanbod principe is de boel langzaam verschoven. Niet omdat het veel gezelliger was of zoveel handiger uitkwam voor de uitbaters, maar door psychologische factoren en wellicht het indrinkgebeuren.quote:Op dinsdag 1 januari 2008 14:54 schreef Kingstown het volgende:
Daar is niets mis mee....genoeg mogelijkheden om het op die manier te doen, maar waarom wil jij een groep mensen die op een ander tijdstip anders wil stappen ook dwingen om het op jouw manier in te vullen?
quote:Op dinsdag 1 januari 2008 16:37 schreef Knipoogje het volgende:
.
Stel dat het om 9 uur net zo gezellig is als om 12 uur en dat om 2 uur het meeste publiek inmiddels wel weer richting huis aan het gaan is omdat ze het wel gehad hebben. En vervolgens ook nog wat aan hun zaterdag of zondag hebben. Dat lijkt me voor het merendeel een win-win situatie. Een weekend waarin ze 2 dagen kunnen functioneren, het zou wat
En stel dat iedereen het zo gewoon gewend is. Wat is daar mis mee dan?
Wat ben jij een triest figuur zeg.quote:Op dinsdag 1 januari 2008 14:41 schreef M_Schtoppel het volgende:
Ik ben het er helemaal mee eens, het is echt bespottelijk dat het tegenwoordig pas rond een uur of 1 begint. Om over het belachelijke fenomeen afterparty's nog maar te zwijgen. Het na-feesten na het eigenlijke feest, hoe belachelijk wil je het hebben?
Wat is er mis met een stapavond van 22:00 uur tot 01:00? Desgewenst begonnen met een lekker etentje om een uur of 19:00?
Hij vroeg wat er mis was met een stapavond van 22.00 tot 1.00. Kun je daar antwoord op geven?quote:Op dinsdag 1 januari 2008 16:52 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Wat ben jij een triest figuur zeg.
Daar is net zo veel mis mee als met een avond van 23.00 tot 8.00uur, maar ik wil graag zelf kiezen. Ik vind het prima dat jij vroeg naar bed wilt maar dwing mijj niet om jouw ritme aan te houden. Ik dwing jou toch ook niet?quote:Op dinsdag 1 januari 2008 16:55 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Hij vroeg wat er mis was met een stapavond van 22.00 tot 1.00. Kun je daar antwoord op geven?
Maar waarom kom jij pas na twaalven en niet om 21.00?quote:Op dinsdag 1 januari 2008 17:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Daar is net zo veel mis mee als met een avond van 23.00 tot 8.00uur, maar ik wil graag zelf kiezen. Ik vind het prima dat jij vroeg naar bed wilt maar dwing mijj niet om jouw ritme aan te houden. Ik dwing jou toch ook niet?
Met dank aan Knipoogje!quote:Op dinsdag 1 januari 2008 16:52 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Wat ben jij een triest figuur zeg.
Omdat ik rustig wil eten en nieuws kijken en aankleden en karten en bioscoopje pakken of op andere manieren nuttige en leuke dingen wil doen. En omdat rond een uur of 1 bij mij en mijn vrienden de stemming er goed in komt en omdat ik nooit voor 4 uur 's nacht de neiging krijg om naar huis te willen gaan.quote:Op dinsdag 1 januari 2008 17:16 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Maar waarom kom jij pas na twaalven en niet om 21.00?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |