abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 29 december 2007 @ 23:29:58 #101
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_55638235
Ik vind het eigenlijk wel een goed plan. Want waarom zou je van 0:00 tot 04:00 moeten stappen? Vaak verveel je jezelf maar tot 23:00, en de dag erna ben je helemaal niks meer waard.
Ik ken juist veel mensen die dit ook vinden, maar ja, vóór 0:00 is er nog niks te beleven, hoor je dan, dus daarom gaan we zo laat. Op de een of andere manier komt het toch zo uit. Zal wel met het een of andere kansspel te maken hebben, als je te vroeg komt ben je een nerd, dus iedereen komt steeds later. In principe wil je vroeg komen, maar niet als een van de eersten, dus loopt de tijd op.
The End Times are wild
pi_55638875
Ook niet leuk als je in de binnenstad woont.

Maar: Dwing dit niet af bij de politiek. ga gewoon zelf eens wat vroeger uit.
  zaterdag 29 december 2007 @ 23:48:22 #103
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_55638938
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 23:29 schreef LXIV het volgende:
Ik vind het eigenlijk wel een goed plan. Want waarom zou je van 0:00 tot 04:00 moeten stappen? Vaak verveel je jezelf maar tot 23:00, en de dag erna ben je helemaal niks meer waard.
Ik ken juist veel mensen die dit ook vinden, maar ja, vóór 0:00 is er nog niks te beleven, hoor je dan, dus daarom gaan we zo laat. Op de een of andere manier komt het toch zo uit. Zal wel met het een of andere kansspel te maken hebben, als je te vroeg komt ben je een nerd, dus iedereen komt steeds later. In principe wil je vroeg komen, maar niet als een van de eersten, dus loopt de tijd op.
Helemaal mee eens, vooral het punt dat je de volgende dag helemaal kapot bent. En vaak werkt het ook nog door naar de dag daarop, dus als je zaterdag tot 5 uur gaat stappen kom je zondagsavonds moeilijk op tijd in slaap, waardoor je maandag ook nog redelijk verrot op je werk komt en dinsdags pas weer op en top bent.

Het enige zure aan dit voorstel is dat het de indruk wekt dat het door overbezorgde moeders is georganiseerd en dat het middels onze grote vriend Rouvoet geregeld moet gaan worden...

Misschien toch maar niet doen
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
  zondag 30 december 2007 @ 01:04:23 #104
104871 remlof
Europees federalist
pi_55641596
Volgens mij is dat steeds later uitgaan gewoon een logisch gevolg van de 24 uurs economie.
  zondag 30 december 2007 @ 02:19:09 #105
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_55643544
quote:
Op zondag 30 december 2007 01:04 schreef remlof het volgende:
Volgens mij is dat steeds later uitgaan gewoon een logisch gevolg van de 24 uurs economie.
Nee hoor, dat kan ik bevestigen.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_55643644
leuk plan wel
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  zondag 30 december 2007 @ 02:50:39 #107
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_55644060
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 21:34 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik mag denken wat ik wil, hoef voor jou mijn bek niet te houden.

Ik hoop stiekem dat de fokkers die het er wel mee eens zijn, gewoon ook even tekenen.
Dat is dan ook de hoofdreden dat ik dit topic geopend heb.
De discussie terzijde.
toch wil ik dat gegeven heel abrupt omdraaien.
De discussie is prima, het plaatsen van een link naar de petitie niet
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_55644065
quote:
Op zondag 30 december 2007 02:50 schreef buzzer het volgende:

[..]

ik von die bek houwe anders ook nie netjes
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  zondag 30 december 2007 @ 03:16:02 #109
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_55644321
quote:
Op zondag 30 december 2007 02:51 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

ik von die bek houwe anders ook nie netjes
Ja maar dat is Lenny
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_55644676
quote:
Op zondag 30 december 2007 02:50 schreef buzzer het volgende:

[..]

Wat Buzzer zegt.

Gaan we nu dan weer ontopic? Al is het laat..vroeg..

Niet over het stemgedeelte dus, maar de rest van de OP.

Ik vond de discussie best leuk om te lezen.

Ik ben tegen, maar van mij mogen ze die nachtelijke uitgaansgelegenheden ook wel op een terrein zetten waar geen winkels staan of mensen wonen. Ik heb een tijd dichtbij een discotheek gewoond en elke keer was het raak met het even een spiegel van de auto aftrappen enz. En de dronken mannen moeten hebben gedacht dat we de schutting niet genoeg water gegeven hadden, want iedere keer werd er tegenaan gepiest. Weten jullie wel hoe goor dat stinkt in de zomer? En wanneer er een bezopen gek ruzie had? Lagen onze plantjes weer plat in de voortuin We hebben nog aan een stekelheg gedacht, maar ja, studenten en geld

Het lawaai van muziek vonden we niet storend. De bezopen gasten wel.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_55645997
Dit is slechts het verplaatsen van het probleem, sommige dingen zullen beter gaan, andere juist weer slechter.
pi_55646236
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 21:34 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik mag denken wat ik wil, hoef voor jou mijn bek niet te houden.

Ik hoop stiekem dat de fokkers die het er wel mee eens zijn, gewoon ook even tekenen.
Dat is dan ook de hoofdreden dat ik dit topic geopend heb.
De discussie terzijde.

Vind eigelijk dat jij niet eens mag klagen. In Helmond sluiten ze al om 4 uur..
pi_55648287
Deze actie biedt alleen maar voordelen: horecabezoekers zijn op een redelijke tijd weer thuis en kunnen de zondag weer gebruiken voor sport en hobbies.
Politie kan 's nachts de aandacht weer richten op belangrijkere zaken dan als stadswachten in horecagebieden te moeten rondlopen.
Het horecapersoneel en de amusementswereld zal deze actie zeker toejuichen. Mijn broer werkt bijvoorbeeld in de geluidsverhuursector. Hij moet nu regelmatig tot wel 5 uur in de ochtend in touw zijn om de appartuur na een optreden weer in de wagen te krijgen.
Het voordrinken en zogenaamde 'comazuipen' door jonge tieners is een probleem dat een andere aanpak vergt. Dat is volgens mij meer een taak voor ouders en verzorgers.
pi_55649463
Belachelijk dit. Blijkbaar willen mensen laat pas gaan stappen, anders was deze situatie niet ontstaan.

Ik ga zelf altijd pas een uurtje of half 1 richting discotheek/kroeg. Ik werk op zaterdag de hele dag en heb echt geen in om me dan te moeten gaan haasten om om 21:00 uur ergens te zijn. Eerst even rustig eten, even op de bank hangen, douchen en dan chillen met vrienden en bier. Bovendien, en dat is geen laf praatje, kost het me een godsvermogen als ik gelijk naar de discotheek of kroeg zou gaan. Meer dan 2,- euro voor een biertje. Dat kost gewoon klauwen met geld.

En wat loopt iedereen nou te zeuren dat je niks meer aan je zondag hebt als je laat gaat stappen? Dat bepaald iedereen toch lekker voor zichzelf!? Keuzes maken noemen ze dat. Ik verveel me altijd kapot op zondag en kom dus lekker laat mijn bed uit rollen.

Bovendien is de zondag een rustdag. God heeft het niet zo gewild dat mensen dan gaan sporten of iets ergelijks.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_55649509
P.S. Laat stappen is geen Nederlandsa verschijnsel hoor. Bijna overal gaan ze later pas uit. Helemaal als je kijkt naar Zuid-Europese landen. Daar begint alles pas om 2 uur 's nachts.
  zondag 30 december 2007 @ 13:42:00 #116
pi_55650690
quote:
Op zondag 30 december 2007 12:24 schreef ABBA_Jehova het volgende:
Deze actie biedt alleen maar voordelen: horecabezoekers zijn op een redelijke tijd weer thuis en kunnen de zondag weer gebruiken voor sport en hobbies.
Politie kan 's nachts de aandacht weer richten op belangrijkere zaken dan als stadswachten in horecagebieden te moeten rondlopen.
Het horecapersoneel en de amusementswereld zal deze actie zeker toejuichen. Mijn broer werkt bijvoorbeeld in de geluidsverhuursector. Hij moet nu regelmatig tot wel 5 uur in de ochtend in touw zijn om de appartuur na een optreden weer in de wagen te krijgen.
Het voordrinken en zogenaamde 'comazuipen' door jonge tieners is een probleem dat een andere aanpak vergt. Dat is volgens mij meer een taak voor ouders en verzorgers.
Iedereen moet voor zichzelf kunnen bepalen tot hoe laat ie gaat stappen en jouw broer moet gewoon een vak gaan leren als dit hem niet bevalt.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  zondag 30 december 2007 @ 16:18:26 #117
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_55655895
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 23:29 schreef LXIV het volgende:
Nogmaals, het is een kwestie van vraag en aanbod. Kennelijk is de behoefte om laat te stappen groter dan vroeg stappen. Anders zouden de mensen voor de opening al in de rij staan om als eerste naar binnen te mogen.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  maandag 31 december 2007 @ 15:12:17 #118
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_55683359
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 11:57 schreef Gia het volgende:
Heb effe gegoogled, maar kon hier geen topic over vinden. Daarom wil ik dit bericht toch even onder ieders aandacht brengen:

[i]Het doel van de actie is om de openingstijden in het uitgaansleven in het weekend
op normale tijden te doen plaatsvinden.

Dus NIET meer van 24.00 - 6.00 uur maar van ongeveer 21.00 tot 1.00 uur.
Veel jongeren gaan eerst "indrinken" om dan pas rond middernacht uit te gaan.
En dan hebben we het niet over de drank, drugs en het vele zinloze geweld, wat verhoudingsgewijs veel vaker voorkomt na 1.00 uur 's nachts.

Je kunt ook gezellig uitgaan van bijvoorbeeld 21.00 tot 1.00 uur. Dat weten wij ouders vanuit onze eigen ervaring. Wij konden de volgende dag lekker sporten, aan ons huiswerk enz.
Vinden jullie ook dat onze kinderen recht hebben op een normaal uitgaansleven en vinden jullie ook dat je als ouders je nachtrust mag hebben teken dan de petitie en MAIL DIT BERICHT VERDER NAAR AL JE KENNISSEN IN NEDERLAND.

In korte tijd hebben al 9.000 mensen getekend.

Doe mee. Vanuit de horeca en discotheken zijn er instemmende reacties.

Het is de hoogste tijd dat overheid en horeca gezamenlijk afspraken gaan maken.

Dit initiatief is ontstaan in het noorden van ons land.

Vroeg op stap, vroeg weer thuis!
Vroeg Op Stap is een actiegroep die pleit voor vervroegde opening -en sluitingstijden van de horeca.
Vroeg Op Stap wil dit bewerkstelligen door het verzamelen van digitale handtekeningen.

De voordelen:
-We gaan eerder naar de kroeg/disco en zijn weer eerder thuis.
-De tijd die we daar doorbrengen blijft hetzelfde.
-De tijd van indrinken verkort.
-Ouders hoeven niet in de vroege uurtjes eruit om de jonge jeugd op te halen.
-Er hoeft geen taxi te rijden, je kunt terug met de laatste trein.

De volgende dag zijn we eerder uitgeslapen en blijft er meer tijd over voor vele andere bezigheden .
De sluitingstijd van de horeca is op dit moment een hot item!
Alle gemeenten in het noorden hebben hierover een brief van ons gehad en we zijn in gesprek met de provincies. Maar als we echt iets willen bereiken moet het landelijk!

We weten dat heel veel mensen moeite hebben met het laat (of zeg maar vroeg) thuis komen van de jeugd. Door kenbaar te maken aan de politiek hoeveel mensen er net zo over denken, vragen wij allen, ook de jeugd, om deze actie te ondersteunen.

Geef dan NU gehoor aan deze oproep, dan zorgen wij er met elkaar voor. dat dit een sneeuwbaleffect veroorzaakt en dat we zo samen sterk staan!
Dit kan door een digitale handtekening te plaatsen via dit formulier.

Stuur vooral door naar zoveel mogelijk contactpersonen, liefst door het hele land.

Wij zijn er van overtuigd dat het ons samen gaat lukken. Het politieke klimaat is momenteel gunstig om de sluitingstijden aan de orde te stellen!

Hoewel ik persoonlijk 1.00 uur wel wat vroeg vind als sluitingstijd, heb ik wel getekend, omdat ik 12.00 uur pas op stap gaan belachelijk laat vind. Wij gingen vroeger om 21.00 uur tot een uur of 2.00.

Ik vraag me af waarom jongeren pas zo laat gaan? Dat het dan pas gezellig wordt, is natuurlijk onzin. Als iedereen, gedwongen, eerder gaat, is het ook eerder gezellig.
Tsja, provinciaaltjes bij uitstek he? Lekker allemaal stemmen op dat kut CDA en je sterk maken voor regels die jou met je luie reet (immers, laat de wetgever het maar opknappen, je zal zelf je eigen strontkinderen regels op leggen zeg!) het leven makkelijker maken maar een ander (stappers alsmede horeca uitbaters) de mogelijkheid ontzeggen te doen wat hij of zij wél graag wil.

Ik heb 0,0 respect voor het provinciale klootjesvolk dat achter dit soort intrieste initiatieven staat. Regel je eigen sores lekker, maar ga anderen niet je kleinburgerlijke wil opleggen.

Overigens, mijn pa en ma zijn beiden 54 en die gingen ook altijd stappen tot in de vroege uurtjes (oftewel: tot de zon weer opkomt). Dus dat gelul over vroeger kunnen ze ook wel achterwege laten. Vroeger vrat je ook uit dezelfde emmer waarin je scheet... die goeie ouwe tijd
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  maandag 31 december 2007 @ 18:47:04 #119
3542 Gia
User under construction
pi_55689294
quote:
Op maandag 31 december 2007 15:12 schreef Pappie_Culo het volgende:

Overigens, mijn pa en ma zijn beiden 54 en die gingen ook altijd stappen tot in de vroege uurtjes (oftewel: tot de zon weer opkomt).
Flower power lui?

Damn, ik was net te laat geboren!!
pi_55690122
quote:
Op maandag 31 december 2007 15:12 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Tsja, provinciaaltjes bij uitstek he? Lekker allemaal stemmen op dat kut CDA en je sterk maken voor regels die jou met je luie reet (immers, laat de wetgever het maar opknappen, je zal zelf je eigen strontkinderen regels op leggen zeg!) het leven makkelijker maken maar een ander (stappers alsmede horeca uitbaters) de mogelijkheid ontzeggen te doen wat hij of zij wél graag wil.

Ik heb 0,0 respect voor het provinciale klootjesvolk dat achter dit soort intrieste initiatieven staat. Regel je eigen sores lekker, maar ga anderen niet je kleinburgerlijke wil opleggen.

Overigens, mijn pa en ma zijn beiden 54 en die gingen ook altijd stappen tot in de vroege uurtjes (oftewel: tot de zon weer opkomt). Dus dat gelul over vroeger kunnen ze ook wel achterwege laten. Vroeger vrat je ook uit dezelfde emmer waarin je scheet... die goeie ouwe tijd

Zeg uh....hier bij mij in de provincie (Drenthe) kun je zonder problemen 24 uur per dag stappen....hetzelfde geldt voor Groningen....in vele grote steden zouden ze dat provinciaalse edrag wel eens over mogen nemen.
pi_55700341
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 12:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ook als ik om 19.00 uur begin wil ik gewoon stappen tot ik geen zin meer heb.

Dit is weer een typisch geval van "We kunnen onze kinderen niet opvoeden dus belasten we de hele maatschappij er mee."
Niet helemaal waar. De huidige uitgaanstijden belasten de maatschappij juist. Horeca personeel moet belachelijke werktijden aanhouden, wat weer een wissel trekt op het gezinsleven. Hoe je het ook wendt of keert, een portier zal er een gezelliger gezinsweekend op kunnen nahouden als hij om 2 uur naar huis mag ipv de hele nacht door moet gaan.

Van mij mag het ook wel allemaal wat vroeger. Wallen sluiten, verregaande betutteling op bepaalde gebieden is niet goed, maar op sommige gebieden heeft men wel een punt vind ik. Vroeger was het ergens om 22.00 al druk, nu wordt het pas na twaalven gezellig. En losstaande initiatieven werken helaas niet.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_55700392
quote:
Op zondag 30 december 2007 16:18 schreef ACT-F het volgende:
Nogmaals, het is een kwestie van vraag en aanbod. Kennelijk is de behoefte om laat te stappen groter dan vroeg stappen. Anders zouden de mensen voor de opening al in de rij staan om als eerste naar binnen te mogen.
Da's dus het principe van groepsdruk. Langzaam wordt het steeds later. 20 jaar geleden was het om 10 uur druk, 10 jaar geleden om 11 uur, tegenwoordig komt men pas binnen om 12 uur of later 'omdat het anders nog niet gezellig is'. Ben benieuwd waar de grens ligt. Denk dat hij nu wel een beetje bereikt is gezien het gemor van de uitbaters.
pi_55700477
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 13:12 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Da's dus het principe van groepsdruk. Langzaam wordt het steeds later. 20 jaar geleden was het om 10 uur druk, 10 jaar geleden om 11 uur, tegenwoordig komt men pas binnen om 12 uur of later 'omdat het anders nog niet gezellig is'. Ben benieuwd waar de grens ligt. Denk dat hij nu wel een beetje bereikt is gezien het gemor van de uitbaters.

20 jaar geleden was het ook pas om 12 uur gezellig druk....er zijn echter ook genoeg tenten waar het al om 10 uur gezellig druk is....dan ga je daar heen.
  dinsdag 1 januari 2008 @ 13:19:11 #124
3542 Gia
User under construction
pi_55700488
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 13:09 schreef Knipoogje het volgende:
verregaande betutteling op bepaalde gebieden is niet goed
Tja, er zijn mensen die menen dat alles maar moet kunnen.
Autogordel om? Moet ik toch zelf weten!
Winkels moeten ook steeds later open blijven, want één keer in de week grote boodschappen doen, kan tegenwoordig niet meer. Men wil 's avonds nog effe boodschappen kunnen doen. Of liever 24 uur per dag!
En zo wil men dus ook kunnen stappen wanneer men zelf wil. Hoe dat voor het personeel is, boeit deze mensen niet. Die zijn er voor hun vermaak! Zo ook met het rookverbod. Iedereen heeft recht op een rookvrije werkplek, behalve horeca-personeel. Want men wil uit kunnen gaan op elk tijdstip van de dag en ook gewoon mogen roken.

Wat mij betreft mag deze 'betutteling' nog veel verder gaan!

Vettax? Prima. Als dat betekent dat vet voer duurder wordt dan gezond voer.
Betere controle op de opvoeding van kinderen? Prima. Want er gaat nogal eens wat fout.
Rookverbod komt er gelukkig al.

Enz....
pi_55700516
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 19:09 schreef ACT-F het volgende:
TS heeft iets totaal niet begrepen en dat heet: vraag en aanbod. Je kunt er proberen tegenin te gaan, maar dan krijg je weer andere uitwassen waarmee het medicijn erger is dan de kwaal zelf.
Juist wel. Als je niks doet blijft vraag en aanbod zo
Als je wil dat er iets verandert moet je het break even point een beetje cosmetisch bijsturen. Groepsdruk passen niet echt in een economisch model.

Iedereen draagt immers ook nog steeds stropdassen omdat het zo hoort, terwijl die dingen ruk zitten
pi_55700546
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 13:19 schreef Gia het volgende:

[..]

Zo ook met het rookverbod. Iedereen heeft recht op een rookvrije werkplek, behalve horeca-personeel. Want men wil uit kunnen gaan op elk tijdstip van de dag en ook gewoon mogen roken.

Maak daar maar een verplichte rookwerkvrije werkplek van....je hebt geen keuze meer, zelfs als je 1-manszaak een rookplek wilt als horecaondernemer mag dat niet meer.

Aangezien er zoveel mensen een rookvrije horecaplek willen bezoeken zouden er rook en niet-rook horeca gelegenheden moeten zijn, zodat iedereen kan kiezen.
  dinsdag 1 januari 2008 @ 13:27:01 #127
pi_55700608
quote:

[..]

Niet helemaal waar. De huidige uitgaanstijden belasten de maatschappij juist. Horeca personeel moet belachelijke werktijden aanhouden, wat weer een wissel trekt op het gezinsleven. Hoe je het ook wendt of keert, een portier zal er een gezelliger gezinsweekend op kunnen nahouden als hij om 2 uur naar huis mag ipv de hele nacht door moet gaan.

Van mij mag het ook wel allemaal wat vroeger. Wallen sluiten, verregaande betutteling op bepaalde gebieden is niet goed, maar op sommige gebieden heeft men wel een punt vind ik. Vroeger was het ergens om 22.00 al druk, nu wordt het pas na twaalven gezellig. En losstaande initiatieven werken helaas niet.
Wat heb ik nou te maken met het gezinsleven van een barkeeper? Dat weet je toch als je dat werk gaat doen? Moeten criminelen straks ook rekening houden met de het gezin van oom agent?
pi_55700852
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 13:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Wat heb ik nou te maken met het gezinsleven van een barkeeper? Dat weet je toch als je dat werk gaat doen? Moeten criminelen straks ook rekening houden met de het gezin van oom agent?
Yep, je bent een perfect voorbeeld van de huidige maatschappij. "Ikke ikke en de rest kan opzouten, want dat boeit me niet"

En dan een vergelijking met criminelen maken en agenten
Je lijkt wel een creationist
  dinsdag 1 januari 2008 @ 13:44:09 #129
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_55700896
Roken ook dat lossen we samen wel op wij als regering wel op met absurde regeltjes.
Roken op de werkplek mocht niet meer bij een klant van ons volgens de controleur.
Eigenaar heeft die man het erf afgetrapt met de mededeling: "Dat ik zelf wel even bepaal wat er in mijn bedrijf gebeurd."

Ontopic maar weer.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  dinsdag 1 januari 2008 @ 13:50:28 #130
pi_55700993
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 13:41 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Yep, je bent een perfect voorbeeld van de huidige maatschappij. "Ikke ikke en de rest kan opzouten, want dat boeit me niet"

En dan een vergelijking met criminelen maken en agenten
Je lijkt wel een creationist
Omdat sommige barkeepers vroeg naar huis willen moeten alle tenten verplicht op tijd dicht. Je lijkt wel een communist.
  dinsdag 1 januari 2008 @ 13:52:27 #131
pi_55701031
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 13:44 schreef GizartFRL het volgende:
Roken ook dat lossen we samen wel op wij als regering wel op met absurde regeltjes.
Roken op de werkplek mocht niet meer bij een klant van ons volgens de controleur.
Eigenaar heeft die man het erf afgetrapt met de mededeling: "Dat ik zelf wel even bepaal wat er in mijn bedrijf gebeurd."

Ontopic maar weer.
Er was gisteren weer ff een rook topic open. Die zat snel vol Het is er weer tijd voor geloof ik.
pi_55701041
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 13:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Omdat sommige barkeepers vroeg naar huis willen moeten alle tenten verplicht op tijd dicht. Je lijkt wel een communist.

De barkeepers die vroeg naar huis willen, die sluiten hun tent ook vroeg, waardoor er een natuurlijke spreiding komt van de sluitingstijden....iedereen kan dus daar voor kiezen wat hij graag wil....prima geregeld lijkt me.
  dinsdag 1 januari 2008 @ 13:56:45 #133
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_55701087
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 13:21 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Juist wel. Als je niks doet blijft vraag en aanbod zo
Als je wil dat er iets verandert moet je het break even point een beetje cosmetisch bijsturen. Groepsdruk passen niet echt in een economisch model.
Oh, heet een verbod onder de dreiging van extreem geweld en financiële chantage tegenwoordig cosmetisch bijsturen. Is dat van Stalin?
quote:
Iedereen draagt immers ook nog steeds stropdassen omdat het zo hoort, terwijl die dingen ruk zitten
Ha-ha-ha Theo Maassen ha-ha. Draag die dingen dan gewoon goed, niemand verplicht je ze verder om ze wel of niet te dragen.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  dinsdag 1 januari 2008 @ 13:58:31 #134
pi_55701109
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 13:53 schreef Kingstown het volgende:

[..]

De barkeepers die vroeg naar huis willen, die sluiten hun tent ook vroeg, waardoor er een natuurlijke spreiding komt van de sluitingstijden....iedereen kan dus daar voor kiezen wat hij graag wil....prima geregeld lijkt me.
Stel je voor dat sommige dingen goed gaan zeg, het is veel beter dingen centraal slecht te regelen, toch?
  dinsdag 1 januari 2008 @ 14:03:24 #135
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_55701188
quote:

[..]

Of horecapersoneel vindt elkaar, omdat ze hetzelfde 'lot' hebben. Wat weer stabiele gezinnen creëert. Als losstaande initiatieven tegengesteld aan de trend niet werken, is daar geen helaas, het is slechts een teken dat het een sterke trend is.
pi_55701294
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 13:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Stel je voor dat sommige dingen goed gaan zeg, het is veel beter dingen centraal slecht te regelen, toch?

Ik ken redelijk wat horeca uitbaters in het plaatselijke circuit en de meesten worden absoluut niet vrolijk van al die nieuwe regels/wetgevingen....het gaat steeds meer lijken op een eenheidsworst, waar de vergelijking met een communistische heilstaat geeneens meer zo gek is....de overheid bepaalt wat goed voor ons is en waneer het bedtijd is....steeds minder keuzes en minder mogelijkheden, omdat een bepaalde groepering hun wil op willen leggen aan de rest.
pi_55701320
Laat die mensen die lopen te zeiken dan lekker zelf cafees/kroegen beginnen met vroegere tijden. Vrije marktwerking. Als er vraag naar is, loopt het, zo niet, lekker weer optyfen met je gare initiatief.
  dinsdag 1 januari 2008 @ 14:28:01 #138
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_55701629
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 14:11 schreef Dutch_Courage het volgende:
Laat die mensen die lopen te zeiken dan lekker zelf cafees/kroegen beginnen met vroegere tijden. Vrije marktwerking. Als er vraag naar is, loopt het, zo niet, lekker weer optyfen met je gare initiatief.
Exact, het is zo'n eenvoudige effectieve en doeltreffende gedachte, dat het sommigen tegen de borst stuit, en dat de overheid er op de 1 of andere manier wat van moet zeggen.
pi_55701840
Ik ben het er helemaal mee eens, het is echt bespottelijk dat het tegenwoordig pas rond een uur of 1 begint. Om over het belachelijke fenomeen afterparty's nog maar te zwijgen. Het na-feesten na het eigenlijke feest, hoe belachelijk wil je het hebben?

Wat is er mis met een stapavond van 22:00 uur tot 01:00? Desgewenst begonnen met een lekker etentje om een uur of 19:00?
Gaap Goals rulezzz!
  dinsdag 1 januari 2008 @ 14:44:52 #140
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_55701907
We zijn hier met wat vrienden een tijdje geleden mee begonnen, en als je wat ouder wordt en dus wat minder op de vleeschmarkt in de lokale discotheek aangewezen bent gaat het prima. Het bevalt erg goed.

Echter, elk nieuw regeltje is er een teveel. Tegen dus.
Vampire Romance O+
pi_55702043
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 14:41 schreef M_Schtoppel het volgende:

Wat is er mis met een stapavond van 22:00 uur tot 01:00? Desgewenst begonnen met een lekker etentje om een uur of 19:00?

Daar is niets mis mee....genoeg mogelijkheden om het op die manier te doen, maar waarom wil jij een groep mensen die op een ander tijdstip anders wil stappen ook dwingen om het op jouw manier in te vullen?
pi_55703840
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 14:54 schreef Kingstown het volgende:
Daar is niets mis mee....genoeg mogelijkheden om het op die manier te doen, maar waarom wil jij een groep mensen die op een ander tijdstip anders wil stappen ook dwingen om het op jouw manier in te vullen?
Kijk, je hebt helemaal gelijk om de mensen die op een ander tijdstip willen stappen dat te laten doen, maar het merendeel van het type mensen met exact hetzelfde karakter dat tegenwoordig pas om 12 uur de deur uit gaat ging vroeger om 9 uur de deur uit. En dat is langzaam zo gegroeid. En daar is het dus een beetje mis gegaan. Je moet dus een manier verzinnen om het weer terug te draaien zodat het gros weer gewoon om 9 uur komt en de late stappers gewoon kunnen blijven afterpartyen. Maar inderdaad, door het vraag/aanbod principe is de boel langzaam verschoven. Niet omdat het veel gezelliger was of zoveel handiger uitkwam voor de uitbaters, maar door psychologische factoren en wellicht het indrinkgebeuren.

Van mij mag de overheid best een beetje betuttelen om de boel weer om 9 uur vol te krijgen om het vervolgens langzaam te laten vieren tot iedereen happy is.

Stel dat het om 9 uur net zo gezellig is als om 12 uur en dat om 2 uur het meeste publiek inmiddels wel weer richting huis aan het gaan is omdat ze het wel gehad hebben. En vervolgens ook nog wat aan hun zaterdag of zondag hebben. Dat lijkt me voor het merendeel een win-win situatie. Een weekend waarin ze 2 dagen kunnen functioneren, het zou wat
En stel dat iedereen het zo gewoon gewend is. Wat is daar mis mee dan?
pi_55703914
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 16:37 schreef Knipoogje het volgende:

.

Stel dat het om 9 uur net zo gezellig is als om 12 uur en dat om 2 uur het meeste publiek inmiddels wel weer richting huis aan het gaan is omdat ze het wel gehad hebben. En vervolgens ook nog wat aan hun zaterdag of zondag hebben. Dat lijkt me voor het merendeel een win-win situatie. Een weekend waarin ze 2 dagen kunnen functioneren, het zou wat
En stel dat iedereen het zo gewoon gewend is. Wat is daar mis mee dan?

Daar is ook niets mis mee, maar wat ik ken daar is dat al zo....je kunt hier om 9 uur al in gezellig drukke kroegen terecht en dat kan om 6 uur 's nachts nog steeds....idem dito voor Groningen, dus ik snap niet dat er een probleem zou zijn of dat er iets veranderd zou moeten worden.

Het kan zijn dat het in andere delen van het land anders is, maar ik ben erg blij met de keuze die er nu bij ons is. (niet dat ik er als bejaarde nog vaak gebruik van maak, maar dat is weer een ander verhaal)
pi_55704120
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 14:41 schreef M_Schtoppel het volgende:
Ik ben het er helemaal mee eens, het is echt bespottelijk dat het tegenwoordig pas rond een uur of 1 begint. Om over het belachelijke fenomeen afterparty's nog maar te zwijgen. Het na-feesten na het eigenlijke feest, hoe belachelijk wil je het hebben?

Wat ben jij een triest figuur zeg.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_55704170
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 16:52 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Hij vroeg wat er mis was met een stapavond van 22.00 tot 1.00. Kun je daar antwoord op geven?
  dinsdag 1 januari 2008 @ 17:00:22 #146
125913 Devolution
Beep beep Richie
pi_55704281
De discotheek hier in de buurt heeft er een mooie oplossing voor trouwens. De disco zelf ligt een beetje in een afgelegen gebied en de bezoekers komen van redelijk ver weg vaak. Ze hebben daarom speciale bussen die van een aantal dorpen naar de disco rijden. Ze laten deze bussen op redelijk vroege tijden rijden zodat de disco al op een relatief vroeg tijdstip gezellig druk wordt. Aangezien de meeste bezoekers tussen de 16 en 20 zijn (voornamelijk 16-18) hebben er veel niet de mogelijkheid om met eigen auto te komen en gaan ze dus met de bus.
"You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
  dinsdag 1 januari 2008 @ 17:04:56 #147
pi_55704378
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 16:55 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Hij vroeg wat er mis was met een stapavond van 22.00 tot 1.00. Kun je daar antwoord op geven?
Daar is net zo veel mis mee als met een avond van 23.00 tot 8.00uur, maar ik wil graag zelf kiezen. Ik vind het prima dat jij vroeg naar bed wilt maar dwing mijj niet om jouw ritme aan te houden. Ik dwing jou toch ook niet?
pi_55704589
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 17:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Daar is net zo veel mis mee als met een avond van 23.00 tot 8.00uur, maar ik wil graag zelf kiezen. Ik vind het prima dat jij vroeg naar bed wilt maar dwing mijj niet om jouw ritme aan te houden. Ik dwing jou toch ook niet?
Maar waarom kom jij pas na twaalven en niet om 21.00?
pi_55704946
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 16:52 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Met dank aan Knipoogje!

Ik vind jullie juist triest, dat het allemaal zo over de top moet zijn met de dingen die ik eerder beschreven heb.
Laten we terug naar normale proporties gaan qua uitgaan.
Gaap Goals rulezzz!
  dinsdag 1 januari 2008 @ 17:49:25 #150
pi_55705278
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 17:16 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Maar waarom kom jij pas na twaalven en niet om 21.00?
Omdat ik rustig wil eten en nieuws kijken en aankleden en karten en bioscoopje pakken of op andere manieren nuttige en leuke dingen wil doen. En omdat rond een uur of 1 bij mij en mijn vrienden de stemming er goed in komt en omdat ik nooit voor 4 uur 's nacht de neiging krijg om naar huis te willen gaan.

Ik ben een avondmens en heb zin om door te gaan en uit te slapen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')