Je hebt de vrijheid jezelf "normale proporties" op te leggen. Ga jij maar lekker in je eentje vroeg naar bed.quote:Op dinsdag 1 januari 2008 17:35 schreef M_Schtoppel het volgende:
[..]
Met dank aan Knipoogje!
Ik vind jullie juist triest, dat het allemaal zo over de top moet zijn met de dingen die ik eerder beschreven heb.
Laten we terug naar normale proporties gaan qua uitgaan.
Jij gebruikt woorden als bespottelijk, over de top en normaal. Wie ben jij in godsnaam om te bepalen wat normaal is? Arrogante lul.quote:Op dinsdag 1 januari 2008 17:35 schreef M_Schtoppel het volgende:
[..]
Met dank aan Knipoogje!
Ik vind jullie juist triest, dat het allemaal zo over de top moet zijn met de dingen die ik eerder beschreven heb.
Laten we terug naar normale proporties gaan qua uitgaan.
Helemaal niks. Maar als ik het leuker vind om het anders te doen, wat is daar dan mis mee? Ik gedraag me als ik zat de kroeg uitrol en als ik de hele zondag wil slapen dan is dat toch gvd mijn zaak?quote:Op dinsdag 1 januari 2008 16:55 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Hij vroeg wat er mis was met een stapavond van 22.00 tot 1.00. Kun je daar antwoord op geven?
De overheid moet zijn neus ver buiten dit soort zaken houden. Waar gaat het in godsnaam over!?quote:Op dinsdag 1 januari 2008 16:37 schreef Knipoogje het volgende:
Van mij mag de overheid best een beetje betuttelen om de boel weer om 9 uur vol te krijgen om het vervolgens langzaam te laten vieren tot iedereen happy is.
Dan begrijp ik Klink wel dat hij politie op zuipende minderjarigen afstuurt t.b.v. blaastests.quote:Op zaterdag 29 december 2007 12:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ook als ik om 19.00 uur begin wil ik gewoon stappen tot ik geen zin meer heb.
Dit is weer een typisch geval van "We kunnen onze kinderen niet opvoeden dus belasten we de hele maatschappij er mee."
Hij moet de politie op de ouders afsturen.quote:Op dinsdag 1 januari 2008 23:51 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Dan begrijp ik Klink wel dat hij politie op zuipende minderjarigen afstuurt t.b.v. blaastests.
Ik moet er niet aan denken, wat een ramp.quote:Op woensdag 2 januari 2008 01:28 schreef pfaf het volgende:
17:00 - 20:00, zuipen in de voetbalkantine
20:00 - 21:00, een paar blikjes bier bij de shoarmaboer
21:00 - 0:00, 'verzamelen' en indrinken bij iemand thuis.
0:00 - 2:00, 'indrinken' in de kroeg
2:00 - 6:00, discotheek
6:00 - 9:00, afterparty
Voetbalwedstrijden eerder laten eindigen! Dan zijn ze tenminste op tijd thuis endezo!quote:Op woensdag 2 januari 2008 01:28 schreef pfaf het volgende:
17:00 - 20:00, zuipen in de voetbalkantine
20:00 - 21:00, een paar blikjes bier bij de shoarmaboer
21:00 - 0:00, 'verzamelen' en indrinken bij iemand thuis.
0:00 - 2:00, 'indrinken' in de kroeg
2:00 - 6:00, discotheek
6:00 - 9:00, afterparty
snotneuzen van 15 horen niet in de kroegquote:Op zaterdag 29 december 2007 12:29 schreef Gia het volgende:
[..]
En wat had je gedaan als de kroegen al om 20 00 uur open waren?
Wat zou je ervan vinden als er een 'regel' zou komen dat jeugd onder de 17 jaar, na 1.00 uur niet meer in de kroeg mag blijven?
Oftewel: van 20.00 uur tot 1.00 voor jongeren van 15 tot 17, en van 22.00 tot ? voor de 'volwassenen'.
Overigens, waren in mijn tijd de kroegen hier al om 2.00 dicht, met uitzondering van nieuwjaarsochtend en carnaval.
Schandalig die christenen!quote:Op woensdag 2 januari 2008 10:13 schreef Stansfield het volgende:
Ik woon in een klein christelijk dorpje waar alle kroegen om 2 uur leeg moeten zijn. Daar begint het dus al jaren redelijk vroeg. Dit is echter ook niet alles want als de kroegen om half 2 langzaam leeg geveegd worden komt iedereen tegelijk buiten op het pleintje en dan vind iedereen het nog veel te vroeg om naar huis te gaan dus wordt er nog nagedronken bij iemand thuis of op speelplaatjes enz. of een beetje dingen vernielen.
Ach ja dat boeit me niet zoveel. Ik zeg alleen dat vroeger beginnen ook niet uitmaakt qua overlast en drankgebruik.quote:Op woensdag 2 januari 2008 10:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Schandalig die christenen!
ME er op af sturen en over de grens zetten!
echt wel .. in die tijd ging je namelijk naar die 1 of 2 gelegenheden die nog wel open waren na 1:00 of 2:00 uur, en daar was het dan ook altijd stervensdruk, tot 6:00 uur in de ochtend. Soms was het zo druk dat je aan de deur geweigerd werd, met als gevolg dat de andere tenten steeds vroeger leegliepen, niemand die het risico wou lopen om voor de deur weg gestuurd te worden ..quote:Op maandag 31 december 2007 15:12 schreef Pappie_Culo het volgende:
Overigens, mijn pa en ma zijn beiden 54 en die gingen ook altijd stappen tot in de vroege uurtjes (oftewel: tot de zon weer opkomt). Dus dat gelul over vroeger kunnen ze ook wel achterwege laten.
Het gaat juist om de mate van drankgebruik en de regie van de ouders.quote:Op woensdag 2 januari 2008 10:59 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Ach ja dat boeit me niet zoveel. Ik zeg alleen dat vroeger beginnen ook niet uitmaakt qua overlast en drankgebruik.
Helemaal niets. Persoonlijk ga ik vaak genoeg op vrijdag na het werk op stap en ben dan vanaf 17:00 tot wanneer ik naar huis wil op pad. overal waar ik kom is het gezellig en de ene keer ben ik 22:00 thuis, de andere keer 06:00 de volgende ochtend. Al naar gelang de gezelligheid. Maar als je weet welke kroegen je moet zijn, kun je prima vanaf 17:00 in de kroeg zitten. Ik zit zelden in een lege kroeg. Dus ik snap niet goed waarom je andere mensen niet de keuze wil laten om later te gaan. iedereen moet lekker zelf bepalen wanneer en waar hij wil gaan stappen.quote:Op dinsdag 1 januari 2008 16:55 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Hij vroeg wat er mis was met een stapavond van 22.00 tot 1.00. Kun je daar antwoord op geven?
Nederland is Engeland nietquote:Op donderdag 3 januari 2008 01:50 schreef rubbereend het volgende:
vroeg op stap ja dat werkt, dat hebben we jarenlang in Engeland kunnen zienom 9 uur de kroeg in zo snel mogelijk lam worden omdat de kroegen vroeg dichtgaan
nee en laten we dat dan ajb zo houdenquote:
Het is de provinciale politiek van import Amsterdammers die Amsterdam tot een tuttig dorpje heeft gemaakt wat dat betreft hoor.quote:Op maandag 31 december 2007 19:22 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Zeg uh....hier bij mij in de provincie (Drenthe) kun je zonder problemen 24 uur per dag stappen....hetzelfde geldt voor Groningen....in vele grote steden zouden ze dat provinciaalse edrag wel eens over mogen nemen.
Daar is niets mis mee. Waar iets mis mee is, is het dwingende karakter van dit idee. Men wil anderen hun wil opleggen en anderen dus meeduwen in de door hen gewenste richting. Dat is per definitie een insteek die een vijandige reactie in mij losmaakt.quote:Op dinsdag 1 januari 2008 16:55 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Jammer genoeg is mijn vrijheid (en die van anderen) geenszins vrijblijvend.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 15:17 schreef ArendBarend het volgende:
Een beetje sturing voor dat losgeslagen tuig is misschien niet eens zo'n slecht idee. Het idee dat meer vrijheid en minder controle beter is is al lang achterhaald, me dunkt
Maar niet ten koste van anderen. Laten ouders lekker hun eigen troep opruimen zonder zich met mijn stap-gedrag te bemoeien.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 15:17 schreef ArendBarend het volgende:
Een beetje sturing voor dat losgeslagen tuig is misschien niet eens zo'n slecht idee. Het idee dat meer vrijheid en minder controle beter is is al lang achterhaald, me dunkt
denk ik niet. de meerderheid van de Nederlanders kan prima omgaan met die vrijheid. Het is altijd een kleine groep die er niet mee kan omgaan en zo de rest treft. Laat ze wat aan dat kleine groepje doen.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 15:17 schreef ArendBarend het volgende:
Mogen ze van mij dan ook keihard aanpakken, zodat het 'normaal' wordt om geen abri's te gaan slopen of je op straat te vervelen. Dat je wel gek in je hoofd moet zijn om iets te vernielen of vuilnis op straat laten slingeren.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 15:50 schreef Boris_Karloff het volgende:
denk ik niet. de meerderheid van de Nederlanders kan prima omgaan met die vrijheid. Het is altijd een kleine groep die er niet mee kan omgaan en zo de rest treft. Laat ze wat aan dat kleine groepje doen.
Het feit dat de kroegen en discotheken tot diep in de nacht open zijn is er niet de oorzaak van dat 'losgeslagen tuig' tot in de kleine uurtjes het uitgaansleven onveilig maakt.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 15:17 schreef ArendBarend het volgende:
quote:Op zondag 6 januari 2008 07:21 schreef voyeur het volgende:
Ja, het grote raadsel is hoe het mogelijk is dat Gia, Milagro en nog 30.000 mutsen openbaar toegeven dat ze niet kunnen opvoeden. Ik heb een 19 jarige zoon rondlopen die ik de laatste acht jaar alleen opgevoed heb, dus ik weet wel iets van de materie.
Kennelijk zijn Fortuynisten niet zo goed in opvoeden als andersdenkenden. Moslims het land uitzetten en disco's verbieden zijn blijkbaar makkelijker oplossingen voor haatzaaiende huisvrouwen.
goed plan mein fuherquote:Op zaterdag 29 december 2007 12:29 schreef Gia het volgende:
[..]
En wat had je gedaan als de kroegen al om 20 00 uur open waren?
Wat zou je ervan vinden als er een 'regel' zou komen dat jeugd onder de 17 jaar, na 1.00 uur niet meer in de kroeg mag blijven?
Oftewel: van 20.00 uur tot 1.00 voor jongeren van 15 tot 17, en van 22.00 tot ? voor de 'volwassenen'.
Overigens, waren in mijn tijd de kroegen hier al om 2.00 dicht, met uitzondering van nieuwjaarsochtend en carnaval.
quote:Op zaterdag 29 december 2007 12:32 schreef Gia het volgende:
[..]
Waarom? Een bakker mag toch ook niet zelf de openingstijden bepalen!! Waarom zou een kroeg dat wel moeten mogen?
Als kroegen eerder open gaan, dan is het indrinken van jongeren niet meer nodig. Ze kunnen dan al in de kroeg terecht.
om je even in de werkelijk te gooien.. die mensen werken daar vrijwillig hoor. Ik heb zelf ook juist express een avondbaan gehadvoor de tijden . Zou dr niet aan moeten denken om 8uur op mn werk te moeten staan, laat mij maar in de avond beginnen, ben ik lekker wakkerquote:Op dinsdag 1 januari 2008 13:19 schreef Gia het volgende:
[..]
Tja, er zijn mensen die menen dat alles maar moet kunnen.
Autogordel om? Moet ik toch zelf weten!
Winkels moeten ook steeds later open blijven, want één keer in de week grote boodschappen doen, kan tegenwoordig niet meer. Men wil 's avonds nog effe boodschappen kunnen doen. Of liever 24 uur per dag!
En zo wil men dus ook kunnen stappen wanneer men zelf wil. Hoe dat voor het personeel is, boeit deze mensen niet. Die zijn er voor hun vermaak! Zo ook met het rookverbod. Iedereen heeft recht op een rookvrije werkplek, behalve horeca-personeel. Want men wil uit kunnen gaan op elk tijdstip van de dag en ook gewoon mogen roken.
Wat mij betreft mag deze 'betutteling' nog veel verder gaan!
Vettax? Prima. Als dat betekent dat vet voer duurder wordt dan gezond voer.
Betere controle op de opvoeding van kinderen? Prima. Want er gaat nogal eens wat fout.
Rookverbod komt er gelukkig al.
Enz....
Ikke ikke ikke en de rest van Nedeland kan stikken..quote:Op maandag 7 januari 2008 11:24 schreef PAA-053 het volgende:
Ik ga geregeld tot 6 uur uit maar ik ben hier wel voor. Het hoeft voor mij helemaal niet zo laat....alleen als we nu eerder gaan is er nog geen kip. Dus, vervroegen maar die tijden, ik ben ervoor, heb ik ook nog iets aan mn volgende dag
quote:Op maandag 7 januari 2008 11:34 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ikke ikke ikke en de rest van Nedeland kan stikken..
Gelukkig is er ook al een wet voor de autogordel niet?quote:Op dinsdag 1 januari 2008 13:19 schreef Gia het volgende:
[..]
Tja, er zijn mensen die menen dat alles maar moet kunnen.
Autogordel om? Moet ik toch zelf weten!
Winkels moeten ook steeds later open blijven, want één keer in de week grote boodschappen doen, kan tegenwoordig niet meer. Men wil 's avonds nog effe boodschappen kunnen doen. Of liever 24 uur per dag!
En zo wil men dus ook kunnen stappen wanneer men zelf wil. Hoe dat voor het personeel is, boeit deze mensen niet. Die zijn er voor hun vermaak! Zo ook met het rookverbod. Iedereen heeft recht op een rookvrije werkplek, behalve horeca-personeel. Want men wil uit kunnen gaan op elk tijdstip van de dag en ook gewoon mogen roken.
Wat mij betreft mag deze 'betutteling' nog veel verder gaan!
Vettax? Prima. Als dat betekent dat vet voer duurder wordt dan gezond voer.
Betere controle op de opvoeding van kinderen? Prima. Want er gaat nogal eens wat fout.
Rookverbod komt er gelukkig al.
Enz....
Heb ik al verteld. de openingstijden zijn prima zo. Eigenlijk zouden ze de openingstijden helemaal los moeten laten. Gewoon lekker aan de eigenaar van de gelegenheid overlaten. Mensen die vroeg willen gaan, gaan lekker vroeg. Mensen die laat willen gaan, gaan lekker laat. Lekker de vrijheid om zelf te kiezen wanneer je ergens heen gaat.quote:
Ja, het is ook echt nodig dat 14 jarigen helemaal lam zijn aan het eind van de avond. Die prijzen zijn niet laag, maar ik vind er weinig mis mee.quote:Op maandag 7 januari 2008 13:14 schreef Crack_david het volgende:
Volgens mij wordt er vaak vergeten dat veel jeugd indrinkt omdat de prijzen in de horeca veel te hoog zijn. Als je een half kratje pils leeg kunt drinken voor een euro of 7 en je gaat mooi aangeschoten naar de kroeg ben je een stuk minder geld kwijt als dat je dezelfde hoeveelheid daar zou moeten betalen.
Dat er 14 jarige koters helemaal lam zijn aan de avond, ligt toch echt aan het gebrek van opvoeding hoor. Je kan als ouder je kind best in de gaten houden en mocht het gebeuren dat je kroost straal bezopen thuis komt, mag je als ouder er best consequenties aan hangen....echt waar, dat mag...daar is nog geen wet tegen.quote:Op maandag 7 januari 2008 13:26 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Ja, het is ook echt nodig dat 14 jarigen helemaal lam zijn aan het eind van de avond. Die prijzen zijn niet laag, maar ik vind er weinig mis mee.
Een 14 jarige hoort ook niet in een discotheek of kroeg. Laat ze wat beter op de leeftijdgrenzen letten en daar wat meer aan handhaving doen.quote:Op maandag 7 januari 2008 13:26 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Ja, het is ook echt nodig dat 14 jarigen helemaal lam zijn aan het eind van de avond. Die prijzen zijn niet laag, maar ik vind er weinig mis mee.
Ah ok...tja sorry hoor, het was meer een algemene rant, waar ik jouw post even als "voorbeeld" nam.quote:Op maandag 7 januari 2008 13:36 schreef Cheiron het volgende:
Ho, je snapt mn punt niet. Hierboven begint iemand over de hoge prijzen en dat er daarom wordt ingedronken. Mijn vraag was waarom kinderen dronken moeten zijn voordat ze uitgaan. Als je mijn andere posts had gelezen had je geweten dat ik juist voor het nemen van verantwoordelijkheid door de ouders ben.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |