en indrinken heeft zoals al vaker gezegd, gewoon met het geld te maken. Met uitgaan is drinken erg duur, en het is nét zo gezellig om vantevoren al wat te drinken.quote:2e Kerstdag ben ik van 23:30 tot 05:00 op pad geweest. Mooie avond. Daarna nog een after bij iemand thuis, dus was uiteindelijk om 13.30 weer thuis![]()
Na het avondeten door de ouders de kroeg ingetrapt worden dus.quote:Op zaterdag 29 december 2007 13:09 schreef ArendBarend het volgende:
[..]
Volgens mij is van 24:00 tot 6:00 ongeveer wel 2 uur langer dan 21:00 tot 1:00
Je kan ook gewoon treinen de hele nacht laten rijden.quote:Op zaterdag 29 december 2007 13:10 schreef DennisMoore het volgende:
'k Vind dat van die treinen wel een goed argument.
Nee, dat kan ik nietquote:Op zaterdag 29 december 2007 13:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Je kan ook gewoon treinen de hele nacht laten rijden.
Dan moet je beter je best doenquote:
Juist. Dan moet je je zo haasten enzo.quote:Op zaterdag 29 december 2007 13:49 schreef du_ke het volgende:
pff als we een keer afspreken om om 23.00 te verzamelen trek ik dat al matig.
Juist!quote:Op zaterdag 29 december 2007 13:20 schreef fokje het volgende:
als de ouders willen dat hun kroost eerder thuis komt, hebben ze zelf de regels maar te bepalen. Want daar komt het op neer begrijp ik.
Als ouders geen grenzen meer kunnen stellen, moet de overheid het maar doen? Bezopen zeg. Toon eens wat karakter ofzo.
Tuurlijk! Volgens de Topicstarter hebben mensen spontaan geen behoefte meer aan drugs, drank als ze voor drie uur de kroeg uit komen! Laat staan dat ze je schedel stuk schoppen, dat is pas leuk als zelfs de plaatselijke kebab-turk je niet meer binnen laat!quote:Op zaterdag 29 december 2007 13:46 schreef HeyFreak het volgende:
goed plan, iedereen stomdronken om 01:00 uur op straat schoppen
Dat is precies het probleem wat ik heb met kapitalisme. Als iedereen hard werkt en studeert moet ik dat ook doen. Anders ben ik een arme pauper.quote:Op zaterdag 29 december 2007 14:08 schreef zwemmerseczeem het volgende:
[..]
Juist!
Toch wil ik het ff nuanceren. Als de hele jeugd gaat stappen van 2400 tot 0400, moet je als ouders wel heel sterk in je schoenen staan om tegen je 17-jarige te zeggen 'Je gaat maar wat vroeger en je bent om 1 uur thuis! En daarmee basta!' Want dat betekent dat pubertje 3 uur lang in een lege kroeg zit, en als het een beetje begint te leven weg moet. Dan kan-ie net zo goed niet uit. Dat zou je zelf ook niet willen.
Sjaa, waarom toch?quote:Op zaterdag 29 december 2007 14:52 schreef Nosh het volgende:
Treinen zijn ook geen argument meer, nu er nachtnet is in de hele bewoonde wereld.
Behalve Drenthe en die andere tweedewereldprovincies, maar die doen toch al sinds jaar en dag aan comazuipen met vaders toestemming in brakke keten, dus och.
Behoorlijk inderdaad.quote:Op zaterdag 29 december 2007 14:08 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Juist. Dan moet je je zo haasten enzo.
heb je absoluut gelijk in, wil je je kroost ook niet aandoen.quote:Op zaterdag 29 december 2007 14:08 schreef zwemmerseczeem het volgende:
[..]
Juist!
Toch wil ik het ff nuanceren. Als de hele jeugd gaat stappen van 2400 tot 0400, moet je als ouders wel heel sterk in je schoenen staan om tegen je 17-jarige te zeggen 'Je gaat maar wat vroeger en je bent om 1 uur thuis! En daarmee basta!' Want dat betekent dat pubertje 3 uur lang in een lege kroeg zit, en als het een beetje begint te leven weg moet. Dan kan-ie net zo goed niet uit. Dat zou je zelf ook niet willen.
Sja, in deze wereld moet de politiek alles voor ons opknappen..quote:Op zaterdag 29 december 2007 15:35 schreef fokje het volgende:
[..]
heb je absoluut gelijk in, wil je je kroost ook niet aandoen.
Ik begrijp alleen niet dat het hier gaat om een groep ouders die hiertegen protesteerd. Wanneer al deze ouders de koppen bij elkaar steken en afspreken dat hun kroost om half 3 thuis moet zijn, dan hoeft er geen overheid aan te pas komen om het één en ander op te dringen. Ik vind deze petitie slap; een soort onvermogen van grenzen stellen van de ouders.
FAGGUTquote:Op zaterdag 29 december 2007 13:12 schreef DennisMoore het volgende:
D'r is hier in Utrecht in Tivoli op zaterdag af en toe zo'n ehm... doelgroepfeestje, waar je eigenlijk om 21 uur al in de rij moet gaan staan om nog binnen te komen.
Van tevoren kaartjes kopen kan ook, maar die zijn maar tot 22.30 uur geldig ofzo, daarna mag je weer in de rij gaan staan.
Vreselijk om zo vroeg te moeten beginnen, je hele zaterdag is naar de knoppen.
Plus indrinken bij iemand thuis is natuurlijk gezelliger. Je zit met al je vrienden bij elkaar onder het genot van een biertje en misschien een jointje en gaat dan overleggen wat iedereen die avond gaat doen.quote:Op zaterdag 29 december 2007 12:35 schreef gelly het volgende:
[..]
Het concept van indrinken ontgaat je een beetje geloof ik.. Jongeren drinken eerst ergens anders omdat ze geen geld genoeg hebben om in de kroeg dronken te worden.
Ja, ik vind het ook jammer dat van die 9000 bejaarde mutsen er maar twee in dit topic verschenen. Misschien vielen de reacties tegen?quote:Op zaterdag 29 december 2007 13:07 schreef Yildiz het volgende:
Wat jammer dat er geen doordacht tegengas gegeven wordt. Een beetje discussie op niveau leek me wel wat.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |