Nog niet veel verder dan vermeld in het vorige topic. Binnenkort maar weer even langs bij de locatie om wat details door te spreken.quote:Op woensdag 19 december 2007 08:10 schreef draculettetje het volgende:
zal later even OP aanpassen even snel toegevoegd
Maarre hoe staat het dus met de voorbereidingen bij iedereen?
Of het nagenieten van?
Is dat i.v.m. vakanties?quote:Op woensdag 19 december 2007 16:26 schreef voodoolady het volgende:
Wij denken eraan om de uitnodigingen voor 4 januari te versturen met de kras kerstzegelsmaar waarschijnlijk komen we er niet aan toe. Verder geen vorderingen.
nou precies wat ik bedoelquote:Op woensdag 19 december 2007 18:53 schreef tessie het volgende:
Wij hebben op de kerstkaarten een klein save-the-date tekstje gezet, met daarbij de url naar onze trouw-site. Maar de uitnodigingen versturen we ook pas zo'n 6 weken vantevoren...
Wat doen jullie trouwens met makeup? Doen jullie dat zelf of laten jullie dat doen? En waar dan?
Lijkt me heel erg wennen een andere naamquote:Op woensdag 19 december 2007 19:10 schreef bianca en michael het volgende:
Het nagenieten gaat hier prima, ik geniet er nog dagelijks van om me mevrouw van ... te noemen! Michael zei, hadden we jáááren eerder moeten doen dat trouwen
ja dan is het probleem op gelostquote:Op woensdag 19 december 2007 21:03 schreef Fannetje het volgende:
Make up en kapsel laat ik door degene doen waarbij ik mijn trouwjurk heb gekocht. Heel handig
Een andere naam lijkt me ook erg raar. Maar ik hoef daar niet aan te wennen, ik hou gewoon mijn eigen achternaam
Ik heb juist getwijfeld om andere redenenquote:Op donderdag 20 december 2007 00:43 schreef tessie het volgende:
Ik neem de naam van mn vriend aan. Ik ben eigenlijk blij dat ik van mijn eigen achternaam af ben. Mijn ouders zijn gescheiden en heb haast geen contact meer met mn vader. En de naam van mn vriend is ook mooi en klinkt goed met mijn naam. Vind het ook wel leuk om dezelfde achternaam te hebben.
In de zin van iedereen kent je al met deze achternaam ook de officiele instanties praktisch?quote:Op donderdag 20 december 2007 08:33 schreef Levitation het volgende:
Ik heb altijd geroepen dat ik dolgraag een andere achternaam wilde... maar nu puntje bij paaltje komt lijkt 't me toch veel praktischer om (zeker zakelijk) mijn eigen naam blijven gebruiken. Dan maar telkens alle 12 letters spellen. Ik heb een Portugese achternaam, maar niemand in mijn familie spreekt meer Portugees.![]()
Zoiets ja...quote:Op donderdag 20 december 2007 08:52 schreef draculettetje het volgende:
[..]
In de zin van iedereen kent je al met deze achternaam ook de officiele instanties praktisch?
hihiquote:Op donderdag 20 december 2007 08:56 schreef Levitation het volgende:
[..]
Zoiets ja...En het is ook altijd leuk om verwarring te zaaien door heel snel je bedrijfsnaam (ook lang) en dan mijn volledige naam te zeggen.
quote:Op donderdag 20 december 2007 16:52 schreef Pure-Poison het volgende:
Ik neem de achternaam van mijn vriend aan.
Verder zijn we niet verder met voorberijden dan vorige topic,december is hier zo'n drukke maand dat dat het nieuwe jaar weer wordt.
ha ha die had ik nog niet eens gezien!quote:Op donderdag 20 december 2007 22:12 schreef octopussy het volgende:
[..]
je oefent vast voor je huwelijksnacht?
Oeps....haha! Ik heb trouwens zo'n vermoeden dat dat er tijdens de huwlijksnacht niet echt meer van gaat komen!quote:Op donderdag 20 december 2007 22:12 schreef octopussy het volgende:
[..]
je oefent vast voor je huwelijksnacht?
Hier ook niet hoor!quote:Op vrijdag 21 december 2007 10:52 schreef Pure-Poison het volgende:
[..]
Oeps....haha! Ik heb trouwens zo'n vermoeden dat dat er tijdens de huwlijksnacht niet echt meer van gaat komen!
twijfel? in de zin van hoe het staat of zit?quote:Op zondag 30 december 2007 17:04 schreef Pure-Poison het volgende:
Vandaag naar veel twijfelen mijn bruidslingerie gekocht
quote:Na jaren dubben was Remco mijn getwijfel zat en ging op nieuwjaarsdag voor me op zijn knieën "Wil je met met trouwen" vroeg hij mij, hier kon ik natuurlijk maar 1 antwoord op geven!![]()
We kennen elkaar nu 10 jaar, we hebben een fijne relatie met elkaar waarin alles bespreekbaar is, we hebben 2 kinderen en we hebben het goed met elkaar. Als familie gaan we straks onder 1 naam veder, dat voelt goed!
De datum wordt de som van de geboortedata van de kinders, 27-04-03 + 02-05-05 = 29-09-08 en dat valt op een maandag, dus dat wordt op de fiets naar het gemeentehuis![]()
Wat voor invulling we verder aan deze dag gaan geven weten we nog niet, ons jaar is gelukkig gelukkig begonnen!![]()
Wacht maar totdat je indenkt hoe Chiara eruit ziet in zo'n mooi jurkje en Yoram in zo'n net pakjequote:Op vrijdag 4 januari 2008 16:57 schreef melonovy het volgende:
Ik heb meteen even het topic doorgekeken, Troel wat zag jij er mooi uit meid, wauw! En een superleuke taart had je!
Ik word trouwens steeds enthousiaster, tot grote vreugd van mijn verloofde![]()
Wilde ik eerst nog alleen even het boterbriefje tekenen en eten met de familie, neig ik nu al naar meer, mooier en een onvergetelijke dag.
Het pak van mjn man kostte rond de 600 euro (schoenen niet inbegrepen en die kwamen uiteindelijk op 250 euro). Het ging wel om een tweeledig pak.quote:Op zondag 30 december 2007 20:14 schreef Pure-Poison het volgende:
Pas geleden nog met mijn vriend voor een pak gekeken,niet uitgekozen want ik mag het niet weten maar kijken wat ik wel en niet mooi vind,het moet op maat gemaakt worden omdat ie heel lang is en slank.Het komt op ongeveer 900 euro.Wat zijn jullie mannen kwijt voor een pak? Is dat een gemiddelde prijs?
Wat leuk dat je er steeds meer en meer zin in krijgt. Zie je wel dat het niet zo lang duurt om al een idee te krijgen voor jouw trouwdagquote:Op vrijdag 4 januari 2008 16:57 schreef melonovy het volgende:
Ik heb meteen even het topic doorgekeken, Troel wat zag jij er mooi uit meid, wauw! En een superleuke taart had je!
Ik word trouwens steeds enthousiaster, tot grote vreugd van mijn verloofde![]()
Wilde ik eerst nog alleen even het boterbriefje tekenen en eten met de familie, neig ik nu al naar meer, mooier en een onvergetelijke dag.
datz ou ik ook graag willen! hebben er wel offerte laten maken maar dat is wel heeeeel duuur om te trouwen daarquote:
Gewoon mooi en romantisch dusquote:Op zondag 6 januari 2008 20:09 schreef draculettetje het volgende:
even een vraagje voor de mensen die graag foto's willen maken bij een kasteel oid,
waarom daar als je er niet trouwt of feest houdt? niet dat er wat op tegen is hoor vraag me dat gewoon af.
Lijkt mij ook wel heel mooi hoor maar is dat dan alleen de meerwaarde?
ik ben er wel achter dat ik bij de meeste droomlocaties niet hetgeen kan geven aan feest of iedereen kan uitnodigen ivm het kostenplaatje.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 17:08 schreef melonovy het volgende:
Wat is jouw droomlocatie dan Draculettetje?
Nou ik schrik ook echt van de prijzen.....quote:Op woensdag 9 januari 2008 15:40 schreef melonovy het volgende:
* melonovy krapt nog eens op d'r achterhoofd ...
En ik weet heus wel dat je het zo bont kan maken als je zelf wil, maar dan nog ...![]()
daar had ik ook een offerte aangevraagd! maar idd erg duurquote:Op vrijdag 18 januari 2008 20:09 schreef voodoolady het volgende:
Wij hebben een mooi en groot park om de hoek, zelfs met villa en kasteeltje, maar ik denk dat we een combinatie gaan doen van park en stad/evt. dijk want de auto mag het park niet in.
Afgelopen week hebben we de bruidssuite gereserveerd bij landgoed Groot Warnsborn, ook vlakbij. We konden daar trouwens ook het huwelijk laten voltrekken en het feest geven maar dat was errug duur, dus we gaan er alleen slapen (ook niet goedkoop hoor).
Ben je ook bij ze langs geweest of hun bij jou? Of heb je de ringen alleen in de folder gezien.ZOu eens op het trouwforum gaan snuffelen,daar kom ik eigenlijk nooit.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 11:19 schreef Fannetje het volgende:
Ik heb ook naar die ringen gekeken. Het schijnen prima ringen te zijn, heel veel mensen op het forum van trouwshop hebben er ervaring mee. Wij hebben uiteindelijk toch andere ringen gekocht.
die ken ik nietquote:Op zaterdag 19 januari 2008 10:51 schreef Pure-Poison het volgende:
Iemand bekend met Italodesign (trouwringen)? Ze komen bij je aan huis als je wilt.
www.italodesign.nl
We hebben de ringen alleen in een folder gezien. We stonden op het punt om een afspraak te maken toen we tegen onze ringen aanliepenquote:Op zaterdag 19 januari 2008 12:16 schreef Pure-Poison het volgende:
[..]
Ben je ook bij ze langs geweest of hun bij jou? Of heb je de ringen alleen in de folder gezien.ZOu eens op het trouwforum gaan snuffelen,daar kom ik eigenlijk nooit.
Ik ben zo beroerd in geheimen houden dat ik 't niet eens echt probeer.quote:Op maandag 21 januari 2008 01:41 schreef tessie het volgende:
En hoe ziet ie eruit Levitation?? Of is dat strict geheim?
quote:Op maandag 21 januari 2008 16:26 schreef octopussy het volgende:
Ik vind dit nog het meeste lijken op je jurk Levi
[ afbeelding ]
Je bent liefquote:maar bij jou stond ie veel mooier![]()
Jouw jurk is ook echt gaaf en hij staat je echt super! Kleurt vooral super tof bij je haar!quote:Ik kan mijn jurk helemaal niet op internet terugvinden. Het is een mint (geen lelijk mint!) kleurige avondjurk van San Patrick by Pronovias. Vanavond post ik de foto
Ja hoor:quote:Op zondag 20 januari 2008 11:48 schreef tessie het volgende:
Hebben zij ook een site draculettetje?
Wel een mooi bedrag, 400 euro voor een set.. De ringen die ik eigenlijk wil zijn iets van 1200 euro geloof ik, maar dat vinden we toch wel te duur.. maar ze zijn zo mooi!
Die site ziet er wel goed uit! Denk dat we daar binnenkort ook eens gaan kijken...quote:Op maandag 21 januari 2008 18:43 schreef draculettetje het volgende:
[..]
Ja hoor:
http://www.goldsilverdesign.nl/
ik wil er nog een klein diamantje in maar de prijs daarvan is afhankelijk van de grote, verschilt van 20 tot weet ik hoe duur
die ik wil zal tussen de 25 en 50 zijn dus dan voor 450 totaal klaar.....
Oe leuk jurken! Gefeliciteerd met de aankoop! Ik ben nog aan het wachten wanneer m'n jurk binnen is
hoe ze er echt uit gaan zien weet ik nog niet precies aangezien we ze nog niet hebben besteld alleen offerte van hebben latenquote:Op maandag 21 januari 2008 19:38 schreef tessie het volgende:
[..]
Die site ziet er wel goed uit! Denk dat we daar binnenkort ook eens gaan kijken...
Hoe zien jullie ringen eruit?
Mijn man en ik zijn onze kleren samen gaan uitkiezenquote:Op maandag 21 januari 2008 19:01 schreef octopussy het volgende:
Ik heb geen zin om mijn jurk geheim te houden. Kan mijn mond toch geen 7 maanden houden, ik zou ontploffen![]()
Is nu ook wel iets makkelijker als we het pak van lief gaan uitzoeken, ik neem gewoon de stola mee voor de kleur
dat lijkt me op zich ook wel gezellig...quote:Op maandag 21 januari 2008 19:58 schreef leonieke het volgende:
[..]
Mijn man en ik zijn onze kleren samen gaan uitkiezen
Ik vond het gewoon een hele geruststelling om te weten dat mijn man mijn kleed mooi vond en op dat half uurtje tijd hebben we ons ook wel geamuseerd jaquote:Op maandag 21 januari 2008 20:02 schreef draculettetje het volgende:
[..]
dat lijkt me op zich ook wel gezellig...
alhoewel ik zo'n dag met wat meiden op stap ook errug gezellig vond
heb jij serieus binnen het half uur je jurk gevonden? wow of je had al een heel goed beeld of een goede verkoopster die goed kan luisteren en daarop de jurk heeft gepakt......quote:Op maandag 21 januari 2008 20:36 schreef leonieke het volgende:
[..]
Ik vond het gewoon een hele geruststelling om te weten dat mijn man mijn kleed mooi vond en op dat half uurtje tijd hebben we ons ook wel geamuseerd ja
Half uur?quote:Op maandag 21 januari 2008 20:36 schreef leonieke het volgende:
[..]
Ik vond het gewoon een hele geruststelling om te weten dat mijn man mijn kleed mooi vond en op dat half uurtje tijd hebben we ons ook wel geamuseerd ja
ow ja binnen dat half uur ook nog pak voor hem!quote:Op maandag 21 januari 2008 20:43 schreef Levitation het volgende:
[..]
Half uur?Ik vond mezelf al zo snel met 2,5 uur en Octo met een uurtje.
Ik ben naar 1 winkel geweest. Heb daar 1 jurk gepast wat voor mij echt geschikt was. Een aantal wijzigingen die ik wou (als in vorm van corset, borduursel op corset, borduursel op rok, ...) opgegeven. Daarvoor hebben ze mijn maten genomen. Daartussen had ik nog 1 andere jurk aangedaan om zeker te zijn dat zo'n soort jurk niet voor mij geschikt was.quote:Op maandag 21 januari 2008 20:43 schreef Levitation het volgende:
[..]
Half uur?Ik vond mezelf al zo snel met 2,5 uur en Octo met een uurtje.
Ik weet niet of ik dat zo raar vind,quote:Op maandag 21 januari 2008 21:51 schreef leonieke het volgende:
Het is eigenlijk raar, maar ik heb héél wat meer tijd besteed aan het samenstellen van onze misviering ipv het uitzoeken van mijn jurk
Oeh, die puntjes waren er idd welquote:Op dinsdag 22 januari 2008 08:01 schreef draculettetje het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik dat zo raar vind,
als je je jurk mooi vind is het goed, bij je misviering is het kijken wat past en niet past, hoe je het hebben wil of toch beter zo? dan nog niet de puntjes op de i te vergeten.
Ken dat wel hoor...quote:Op dinsdag 22 januari 2008 08:07 schreef leonieke het volgende:
[..]
Oeh, die puntjes waren er idd wel![]()
Maar ik ben dan ook een pietje precies. Heb dat veel minder met kleren eigenlijk(het feit dat ik niet graag winkel zal er ook wel mee te maken hebben
) Maar minder pietje precies wil natuurlijk niet zeggen dat ik er slordig uitzie
In Nederland is dat denk ik toch persoonlijker dan in België (toch volgens hetgeen ik onlangs eens ergens gelezen heb). In België duurt het ongeveer 10 minuten op het stadhuis, geen muziek, geen verhaaltjes over het echtpaar, geen gedicht, ...quote:Op dinsdag 22 januari 2008 13:19 schreef tessie het volgende:
Ik vind dat ook niet zo raar... een misviering lijkt me ook wel belangrijker dan wat je aan hebt eigenlijk.... (wat niet wil zeggen dat je jurk onbelangrijk is ofzo..)
Ik vind het wel jammer dat als je gewoon in het gemeentehuis trouwt het vaak niet zo persoonlijk is... Ik heb eigenlijk geen idee wat daar de mogelijkheden zijn om het wat persoonlijker te maken...
Ik vond er alleszins niet zo heel veel aanquote:Op dinsdag 22 januari 2008 14:07 schreef tessie het volgende:
Oh dan is trouwen in het gemeentehuis in belgie nog erger idd! Hier kan je idd wel zelf muziek uitkiezen en die abs vertelt wel wat over het stel enzo, maar ik vind het alsnog wel weinig hoor...
Thxquote:Maar jullie mis klinkt wel heel mooi Leonie!
zo hebben wij het dus ongeveer ook gedaan. Alleen vond mijn vriend bijna alles mooi wat ik aan voorbeelden liet zienquote:Op dinsdag 22 januari 2008 18:46 schreef Pure-Poison het volgende:
Mijn vriend heeft geen idee hoe mijn jurk eruit ziet,ik weet ook niks van zijn pak (hij moet het nog gaan kopen),wel hebben we tegen elkaar verteld wat we absoluut niet mooi vinden,hij vind een hoed b.v echt niet mooi en ik een creme kleurig pak.We vinden het wel leuk zo,ik ken hem wel goed genoeg dat ik niet twijfel of ie het wel mooi vind.
20Februari komen ze van ItaloDesign bij ons thuis,ben erg benieuwd
quote:Op dinsdag 22 januari 2008 19:23 schreef Fannetje het volgende:
Ik heb uiteindelijk de tweede jurk gekocht die ik aan had. En dat terwijl ik eigenlijk helemaal geen strapless jurk wilde, en dit er toch écht een was. Inmiddels niet meer trouwens, er zitten nu spaghettibandjes aan
Wij zijn tot nu toe de meeste tijd bezig geweest met de trouwkaarten en de gastenlijst. Wat een gedoe!
Bij mij is het uiteindelijk de 1e jurk geworden die ik aan had (met wat aanpassingen).quote:Op dinsdag 22 januari 2008 19:23 schreef Fannetje het volgende:
Ik heb uiteindelijk de tweede jurk gekocht die ik aan had. En dat terwijl ik eigenlijk helemaal geen strapless jurk wilde, en dit er toch écht een was. Inmiddels niet meer trouwens, er zitten nu spaghettibandjes aan
Wij zijn tot nu toe de meeste tijd bezig geweest met de trouwkaarten en de gastenlijst. Wat een gedoe!
En hij staat geweldig!quote:Op dinsdag 22 januari 2008 19:38 schreef Levitation het volgende:
[..]
Zo wist ik precies 1 ding zeker: ik wilde geen halter...
... inderdaad mijn jurk heeft een halter!
oh super super super, jij woont vast inquote:Op vrijdag 18 januari 2008 20:09 schreef voodoolady het volgende:
Wij hebben een mooi en groot park om de hoek, zelfs met villa en kasteeltje, maar ik denk dat we een combinatie gaan doen van park en stad/evt. dijk want de auto mag het park niet in.
Afgelopen week hebben we de bruidssuite gereserveerd bij landgoed Groot Warnsborn, ook vlakbij. We konden daar trouwens ook het huwelijk laten voltrekken en het feest geven maar dat was errug duur, dus we gaan er alleen slapen (ook niet goedkoop hoor).
Wij hebben ook onze eigen uitnodigingen ontworpen en hebben er heel veel leuke reacties op gehadquote:Op woensdag 23 januari 2008 12:02 schreef tessie het volgende:
Wij ontwerpen onze uitnodigingen zelf, vond ei standaart uitnodigingen het ook steeds net niet, en zo is het wel leuk persoonlijk ook.
Afgrijselijk vond ik dat, ja. Van die vervaagde foto's of tekeningen van ringen enzo. Uiteindelijk hebben wij voor een tamelijk hippe kaart gekozen, ik was er erg blij mee.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 20:30 schreef Fannetje het volgende:
En de kaarten.. tja, als je geen cremekleuring kaart wil en ook nog geen ringen, rozen of het woord "ja" erop, vallen er héél veel kaarten af.
da´s waar lijkt me ook heel erg naar en vervelend als er dierbare net overlijden voor de bruiloft....quote:Op woensdag 23 januari 2008 20:34 schreef Fannetje het volgende:
Ik heb gelukkig nog geen nachtmerries gehad over de bruiloft
Ik hoop alleen heel erg dat er geen mensen vlak voor onze bruioft dood gaan ofzo. Net na de kerst is mijn oom heel plotseling overleden en sindsdien ben ik daar best veel mee bezig. Gerbert heeft een tante die behoorlijk ziek is (longkanker), zijn vader is aardig aan het kwakkelen met zijn gezondheid en mijn beide oma's zijn boven de 80...
Maar we blijven maar hopen op het beste... je kunt het toch niet echt voorspellen!
Heb ik ook, tante van V. is heel erg ziek (borstkanker uitgezaaid naar longen, botten en lever) en mijn oma is eigenlijk al best "op". Denk dat oma er sowieso niet bij zal zijn, ze raakt volledig in de war zodra ze ergens anders is dan thuis. Ze is onze laatste grootouder, vorig jaar hebben we rond deze tijd van het jaar een oma (moeders kant) en een opa (vaders kant) van V. begraven. Vorig jaar mijn portie begrafenissen eigenlijk al wel gehad.quote:Op woensdag 23 januari 2008 20:34 schreef Fannetje het volgende:
Ik heb gelukkig nog geen nachtmerries gehad over de bruiloft
Ik hoop alleen heel erg dat er geen mensen vlak voor onze bruioft dood gaan ofzo. Net na de kerst is mijn oom heel plotseling overleden en sindsdien ben ik daar best veel mee bezig. Gerbert heeft een tante die behoorlijk ziek is (longkanker), zijn vader is aardig aan het kwakkelen met zijn gezondheid en mijn beide oma's zijn boven de 80...
Maar we blijven maar hopen op het beste... je kunt het toch niet echt voorspellen!
yepquote:Op dinsdag 22 januari 2008 22:43 schreef melonovy het volgende:
[..]
oh super super super, jij woont vast inArnhem
![]()
Wij hebben er ook eens een paar nachtjes gelogeerd in het koetshuis, helemaal super was dat, echt de mooiste hotelkamer die ik ooit bezocht heb! Geniet ervan!
Bellenblaasquote:Op donderdag 24 januari 2008 13:58 schreef tessie het volgende:
Ik heb net bij de blokker bruids-bellenblaas gekochtHaha , ja lekker vroeg, maar ik kwam het toevallig tegen, en het was maar 1.50 voor 6 stuks, dus gelijk maar een paar pakjes gekocht
quote:Op donderdag 24 januari 2008 15:38 schreef tessie het volgende:
Het is dus speciaal bruids-bellenblaas, en die vlekt nietEn het zit in hele gave kitch-potjes, in de vorm van een mini bruidstaart haha
In de gemeente waar in woon mag dat wel!quote:Op donderdag 24 januari 2008 15:53 schreef tessie het volgende:
Hahaha ja is het ook , daarom vond ik ze ook zo geweldig
En bellen staan leuk op de foto(hier mag je nergens met rijst gooien)
Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 24 januari 2008 16:07 schreef draculettetje het volgende:ik (wij) zijn vandaag in ondertrouw gegaan ondanks dat hij al de hele week ziek is!
![]()
Gefelciteerdquote:Op donderdag 24 januari 2008 16:07 schreef draculettetje het volgende:ik (wij) zijn vandaag in ondertrouw gegaan ondanks dat hij al de hele week ziek is!
![]()
oe bellenblaas..... ik wil ook wel sterretjes maar da's overdag eigenlijk ook niet leuk
bellenblaas wel, wat is er zo speciaal of anders aan dat het niet vlekt?
nou ja 6 voor 1.50 is ook geen geld
bij ons is inderdaad alleen genoteerd of we uberhaupt muziek wildenquote:Op vrijdag 25 januari 2008 18:47 schreef tessie het volgende:
Volgens mij mag je zelfs 3 nummers uitkiezen, een voor als je binnenkomt, een wordt volgens mij tijdens de ceremonie ergens gedraaid, en een voor als jullie weg gaan.
ja mn nichtje had let me entertain you als openingsdans zit erg dansbaar!quote:Op zaterdag 26 januari 2008 00:06 schreef tessie het volgende:
Maar denk je wel dat andere mensen dan ook gelijk mee komen dansen Fannetje? En je kan dan toch trouwens oko nog wel een speciaal nummer uitkiezen? Zou er dan vooral eentje kiezen die goed dansbaar is voor iedereen, zodat ze gelijk ook echt zin krijgen om te gaan dansen.
een mooie reis kunnen jullie dan altijd toch nog gaan maken wanneer hij de zaak wel alleen kan laten in de toekomst?quote:Op zaterdag 26 januari 2008 15:39 schreef Pure-Poison het volgende:
Wij gaan niet op huwlijksreis helaas,we hebben een eigen zaak en mijn vriend wil de boel niet zo lang alleen laten (wat ik op zich wel kan begrijpen maar in dit geval...) dus word het waarschijnlijk een lang weekend/paar daagjes gezellig er tussen uit!
Maar dat komt alleen omdat het lijstje niet up-to-date is.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 22:03 schreef draculettetje het volgende:
en dan te bedenken dat ik na jou op de lijst sta......
hihi da's waar! nog 2 wachtende voor me ha haquote:Op zondag 27 januari 2008 11:28 schreef Levitation het volgende:
[..]
Maar dat komt alleen omdat het lijstje niet up-to-date is.Ik trouw namelijk op 3 mei.
![]()
Wij hadden 'Here, there and everywhere' van The Beatles, en 'As time goes by' van Louis Armstrong. Zeker dat laatste nummer is ontzettend romantischquote:Op vrijdag 25 januari 2008 21:35 schreef Fannetje het volgende:
En qua muziek in het gemeentehuis... moeilijk hoor!
Wij hebben nu één liedje uitgekozen, maar de andere twee weten we nog steeds niet!
Gefeliciteerd! Is idd al weer erg dichtbij!quote:Op dinsdag 5 februari 2008 09:56 schreef J-net het volgende:
J-Net gaat ook trouwen! op 20 juni 2008 is het zover. K weet het al heel lang, maar nu komt het toch wel snel dichterbij!
Jippie en de jee! spannend......quote:
Het gaat bij mij nu echt wel kriebelen.quote:Op dinsdag 5 februari 2008 10:01 schreef draculettetje het volgende:
[..]
Jippie en de jee! spannend......
zit met smart te wachten dat ik gebeld wordt voor mijn jurk......
ik blijf het bij jou geloof ik altijd vragen.... wanneer ook al weer.....quote:Op dinsdag 5 februari 2008 10:02 schreef sjimz het volgende:
[..]
Het gaat bij mij nu echt wel kriebelen.
Maar ja het duurt ook niet meer zo lang tot de dag.
29 februariquote:Op dinsdag 5 februari 2008 10:03 schreef draculettetje het volgende:
[..]
ik blijf het bij jou geloof ik altijd vragen.... wanneer ook al weer.....
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 5 februari 2008 10:12 schreef Levitation het volgende:
Ik ben zojuist in ondertrouw gegaan.![]()
Grappige gemeente woon in toch... echt een (Brabants)dorp. De vrouw van burgerzaken die het regelde was nogal verstrooid en kletse heel vrolijk over van alles en nogwat... maar ze vergat eerst nog onze legitimatiebewijzen te vragen (en dus te kopiëren voor 't dossier). Vervolgens staan we buiten en komen we tot de conclusie dat ze is vergeten de leges te rekenen.Ach, ze sturen maar een keer een rekening.
![]()
Het gemeentehuis zag er trouwens ook niet uit, was duidelijk gisteren carnaval gevierd, de tap stond nog in de hal en het meurde naar oud bier.Ben ik als randstadse stedeling ook écht niet gewend.
Stadhuis:geregeld (20 juni 2008 om 14 uur hier op het stadhuis)quote:Op dinsdag 5 februari 2008 10:00 schreef draculettetje het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Is idd al weer erg dichtbij!
zijn er nog dingen die je moet regelen?
Voor ondertrouw moest we vooral wat documenten tekenen en legitimatie laten zien. De papieren met vragenlijst en getuigengegevens konden we meenemen en thuis invullen.quote:Op dinsdag 5 februari 2008 16:37 schreef J-net het volgende:
Ow ik moet hier alles hebben:
- geboorteaktes bruid en bruidegom
- uittreksel uit GBA (ligt bij ons klaar door de gemeente verzorgt)
- hele ingevulde vragenlijst over wie we zijn etc etc
- wat voor toespraak we wensen
- ID's van de getuigen (kopie ervan).
Je blijft altijd Eigennaam, alleen komt er achterop je ID te staan e/v Partnernaam. Ik weet niet of dat er ook komt te staan als je je eigen naam aanhoudt, maar het lijkt me toch wel. Overigens kan de ambtenaar je dit ook vertellen, wellicht een mailtje sturen?quote:Op woensdag 6 februari 2008 08:29 schreef Levitation het volgende:
Nog een vraagje... over naamkeuze:
Ik heb nu nog niet opgegeven hoe ik straks wil heten, maar dat moet ik straks dus nog wel doen...
Hoe bindend is die keuze? Als ik mezelf "officieel" Partnernaam-Eigennaam ga noemen, hoe komt het dan in mijn paspoort? Als Eigennaam echtgenoot van Partnernaam... ??
En als ik zijn naam niet aanneem? Komt er dan ook "echtgenoot van" te staan?
Heb eigenlijk geen flauw idee hoe dit in elkaar zit...
Maar als je ooit kinderen krijgt is het wel weer zo handig om het zelfde te heten als je kinderen... lijkt me?quote:Op woensdag 6 februari 2008 10:33 schreef ColdFeet het volgende:
Gewoon je eigen naam houdenLekker makkelijk.
hihi dat idee dat had ik nou ookquote:Op woensdag 6 februari 2008 10:37 schreef Levitation het volgende:
[..]
Maar als je ooit kinderen krijgt is het wel weer zo handig om het zelfde te heten als je kinderen... lijkt me?
Maar ik blijf natuurlijk altijd een rasechte <Eigennnaam>![]()
Liefst zou ik mijn (toekomstige, eventuele, if any) kinderen mijn achternaam meegeven, maar daar stemt V. nooit mee in. Hij vindt dat niet handig voor die kinderen, veel te moeilijke naam.(ik heb een lange latino-naam, V. een korte hollandse naam)
Mja. Ik heb een mooiere achternaam dan manliefquote:Op woensdag 6 februari 2008 10:37 schreef Levitation het volgende:
[..]
Maar als je ooit kinderen krijgt is het wel weer zo handig om het zelfde te heten als je kinderen... lijkt me?
Maar ik blijf natuurlijk altijd een rasechte <Eigennnaam>![]()
Liefst zou ik mijn (toekomstige, eventuele, if any) kinderen mijn achternaam meegeven, maar daar stemt V. nooit mee in. Hij vindt dat niet handig voor die kinderen, veel te moeilijke naam.(ik heb een lange latino-naam, V. een korte hollandse naam)
Is dit niet duidelijk genoeg dat ik 't nog niet weet?quote:Op woensdag 6 februari 2008 10:57 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Mja. Ik heb een mooiere achternaam dan manliefen (voorlopig zeker) geen kinderwens.
Ik vind jouw achternaam ook wel sjiek. Zeker als je wrs kinderen krijgt met donker haar en donkere ogen.
Heb je plannen, dan?
quote:...(toekomstige, eventuele, if any)...
Neuhquote:Op woensdag 6 februari 2008 11:04 schreef Levitation het volgende:
[..]
Is dit niet duidelijk genoeg dat ik 't nog niet weet?![]()
[..]
quote:Op woensdag 6 februari 2008 11:17 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
NeuhDat lijkt er meer op alsof je ons in t ongewisse wilt laten, om ons binnen nu en een jaar te verrassen met een zwangerschaps-bericht
quote:Op woensdag 6 februari 2008 11:17 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
NeuhDat lijkt er meer op alsof je ons in t ongewisse wilt laten, om ons binnen nu en een jaar te verrassen met een zwangerschaps-bericht
quote:Op woensdag 6 februari 2008 11:28 schreef Levitation het volgende:
[..]
Van zwangerschap wordt je dik... heb 't er net af.
Nietusquote:Op woensdag 6 februari 2008 11:28 schreef Levitation het volgende:
[..]
Sommige mensen vallen ervan af, hoor. Kwestie van risicoanalysequote:Op woensdag 6 februari 2008 11:28 schreef Levitation het volgende:
[..]
Nee, maar jij bent gewoon heel speciaal.quote:
Ik niet... ... hoop ik...quote:
quote:Op donderdag 7 februari 2008 08:16 schreef leonieke het volgende:
Ik heb schoenen met een hakje gekocht (iets wat ik normaalgezien niet zo heel vaak draag).
Rond 3u in de ochtend heb ik die schoenen wel verwisseld voor een paar héél comfortabele sandalen (het is niet dat je het kon zien onder mijn kleed) zodat ik nog tot het einde van het feest heb kunnen dansen.
Antraciet met een witte blouse en een paarsachtige stropdas.quote:
Ons feest staat in ieder geval gepland tot 1.00 uur. Dat vind ik ook wel laat genoeg, want ik lig normaal gesproken al voor elf uur in bedquote:Op donderdag 7 februari 2008 09:46 schreef Levitation het volgende:
[..]
Tot hoe laat duurde dat feest? Ik hoop om 3 uur allang in mijn bedje te liggen.
Maar ik ben normaal gesproken om middernacht al aan mijn bedje toe.
zijn wel mooie schoenen en het hakje valt haast niet op!quote:Op donderdag 7 februari 2008 10:23 schreef Fannetje het volgende:
[..]
Ons feest staat in ieder geval gepland tot 1.00 uur. Dat vind ik ook wel laat genoeg, want ik lig normaal gesproken al voor elf uur in bed
En over de schoenen: Ik heb deze:
[ afbeelding ]
pssst zulke wil ik in oranjequote:Op donderdag 7 februari 2008 11:20 schreef octopussy het volgende:
Voor echte trouwschoenen die ik moet laten verven in de kleur van mijn jurk ben ik 170 euro kwijt![]()
![]()
Ik denk dat ik dus maar zelf wat ga zoeken. Had in gedachten om gehakte sandaaltjes te kopen aangezien het dan hoogzomer is. Ik ben al hard aan het oefenen om lang te lopen op gehakte schoenen dus hopelijk is het in augustus wel te doen. Misschien is het inderdaad ook wel handig om een paar goedkope ballerina's erbij te kopen voor als je toch zere voeten krijgt.
je kan zoiets al voor 12,50 krijgen:
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 7 februari 2008 12:36 schreef ColdFeet het volgende:
SNEAKERS??? Nee tochKoop dan gewoon lieve ballerinaatjes.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Levi is nu eenmaal een eigenwijs ding. Als ik sneakers aan wil, doe ik sneakers aan.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
Welke maat heb je octo?quote:Op donderdag 7 februari 2008 11:20 schreef octopussy het volgende:
Voor echte trouwschoenen die ik moet laten verven in de kleur van mijn jurk ben ik 170 euro kwijt![]()
![]()
Ik denk dat ik dus maar zelf wat ga zoeken. Had in gedachten om gehakte sandaaltjes te kopen aangezien het dan hoogzomer is. Ik ben al hard aan het oefenen om lang te lopen op gehakte schoenen dus hopelijk is het in augustus wel te doen. Misschien is het inderdaad ook wel handig om een paar goedkope ballerina's erbij te kopen voor als je toch zere voeten krijgt.
je kan zoiets al voor 12,50 krijgen:
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 7 februari 2008 12:36 schreef ColdFeet het volgende:
SNEAKERS??? Nee tochKoop dan gewoon lieve ballerinaatjes.
Ik zou na twee passen op mijn bek gegaan zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
Normaal maat 42, maar ik heb in de winkel schoenen van Sophie Sposa aangehad in maat 41 en die waren eigenlijk niet eens te klein.quote:
Die heb ik dus ook!quote:Op donderdag 7 februari 2008 14:36 schreef Troel het volgende:
Klopt, Sposa's vallen redelijk groot.
Ik heb nog deze staan, volgens mij in 41 of 42
[ afbeelding ]
Da's overigens geen sposa, maar een elsa rainbow, model Gail. Gegarandeerd over te schilderen
Valt mee. Ik kan redelijk lopenop hakken, maar doe het ook niet elke dag. Mij werd verteld dat het veel scheelt als het hakje onder je hak zit ipv er achteraaan, zeg maar.quote:Op donderdag 7 februari 2008 14:07 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik zou na twee passen op mijn bek gegaan zijn.
zou ik ook doen, aangezien ik niet weet of ik om mijn rechtervoet uberhaupt een schoen ga passen wil ik en moet ik hoe dan ook makkelijke schoenen, helemaal omdat ik (deels) ook zonder mn krukken wil hoe dan ook!quote:Op donderdag 7 februari 2008 12:44 schreef Levitation het volgende:
[..]
Levi is nu eenmaal een eigenwijs ding. Als ik sneakers aan wil, doe ik sneakers aan.
Ik kan op blokhakken wel lopen, maar niet op zulke dingen, zelfs niet als ze maar een centimeter zijnquote:Op donderdag 7 februari 2008 16:37 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Valt mee. Ik kan redelijk lopenop hakken, maar doe het ook niet elke dag. Mij werd verteld dat het veel scheelt als het hakje onder je hak zit ipv er achteraaan, zeg maar.
We lagen denk ik rond 6u in bed en de feestzaal lag op een kwartier rijden van hier. Waarschijnlijk rond 5.15u gedaanquote:Op donderdag 7 februari 2008 09:46 schreef Levitation het volgende:
[..]
Tot hoe laat duurde dat feest? Ik hoop om 3 uur allang in mijn bedje te liggen.
Maar ik ben normaal gesproken om middernacht al aan mijn bedje toe.
Om 12.00 ga ik haar ophalen waarna we doorrijden naar onze fotolocatie.quote:Op donderdag 7 februari 2008 19:40 schreef leonieke het volgende:
Wanneer begint jullie dag? Onze trouwmis begon maar om 15u dus we hebben niet zo'n lange dag gehad
dus jullie gaan eerst foto's maken?quote:Op donderdag 7 februari 2008 19:44 schreef sjimz het volgende:
[..]
Om 12.00 ga ik haar ophalen waarna we doorrijden naar onze fotolocatie.
ha ha niet zo'n lange dag? van 15 (zonder voorbereidingen) tot 5 is toch errug langquote:Op donderdag 7 februari 2008 19:40 schreef leonieke het volgende:
Wanneer begint jullie dag? Onze trouwmis begon maar om 15u dus we hebben niet zo'n lange dag gehad
We trouwen om 15.00 uur.quote:Op donderdag 7 februari 2008 19:47 schreef draculettetje het volgende:
[..]
dus jullie gaan eerst foto's maken?
en hoe laat gaan jullie trouwen
jeetje nog maar 2 weken voor jullie! Heeft ze haar jurk ook al opgehaald?
ow dan hebben jullie flink wat tijd uitgetrokken voor de foto's of moet je daar een end voor omrijden?quote:Op donderdag 7 februari 2008 19:50 schreef sjimz het volgende:
[..]
We trouwen om 15.00 uur.
De jurk ligt in de kluis van de bruidsjurkenzaak die bij ons in de straat zit.
We moeten flink wat kilometers maken en hebben geen zin in gehaast.quote:Op donderdag 7 februari 2008 19:54 schreef draculettetje het volgende:
[..]
ow dan hebben jullie flink wat tijd uitgetrokken voor de foto's of moet je daar een end voor omrijden?
Bwa, de tijd gaat heel vlug hoor op zo'n dag (jammergenoeg eigenlijkquote:Op donderdag 7 februari 2008 19:49 schreef draculettetje het volgende:
[..]
ha ha niet zo'n lange dag? van 15 (zonder voorbereidingen) tot 5 is toch errug lang![]()
![]()
En gelijk heb jequote:Op donderdag 7 februari 2008 19:56 schreef sjimz het volgende:
[..]
We moeten flink wat kilometers maken en hebben geen zin in gehaast.
gelijk heb je....quote:Op donderdag 7 februari 2008 19:56 schreef sjimz het volgende:
[..]
We moeten flink wat kilometers maken en hebben geen zin in gehaast.
is dat hetzelfde als drank afkoop?quote:Op donderdag 7 februari 2008 20:26 schreef leonieke het volgende:
Hmz, zal typisch Belgisch zijn dan idd![]()
Hebben jullie dan drankforfaits?
Dat is het bedrag dat wij betalen voor de drank na het eten. Het eten was bij ons afgelopen rond half twaalf. Voor de eerste 5 uur daarna was de drank op voorhand betaald. Was ook wel nodig bij onsquote:Op donderdag 7 februari 2008 20:41 schreef draculettetje het volgende:
[..]
is dat hetzelfde als drank afkoop?
wij hebben daar wel arrangementen voor, ik betaal een prijs persoon incl alle drank, eten en hapjesbuffetquote:Op donderdag 7 februari 2008 21:03 schreef leonieke het volgende:
[..]
Dat is het bedrag dat wij betalen voor de drank na het eten. Het eten was bij ons afgelopen rond half twaalf. Voor de eerste 5 uur daarna was de drank op voorhand betaald. Was ook wel nodig bij onsDenk als dat in België niet zo ingeburgerd zou zijn, er heel veel mensen failliet gaan aan hun eigen trouw.
Ik vroeg me dat nu eigenlijk gewoon af omdat bij jullie het feest blijkbaar meestal rond 1u afgelopen is.
Op zich wel stoer! wat voor dag trouw je?quote:Op donderdag 7 februari 2008 21:01 schreef octopussy het volgende:
Wij huren het danscafe af tot 0.00 uur en dan kan het gewone publiek naar binnen dus iedereen die wil kan lekker verder feesten. Wij betalen de drankjes tot die tijd en daarna is het voor eigen rekening.
Ik sta daar dus straks in mijn trouwjurk tussen iedereen te feesten. Daar heb ik dan wel rekening mee gehouden bij het kiezen van de trouwjurk
dat is dan ook aardig wat!quote:Op donderdag 7 februari 2008 21:23 schreef Fannetje het volgende:
Wij hebben de drank bij ons feest niet afgekocht. Omdat we op een dinsdag trouwen, verwachten we niet dat mensen al te veel gaan drinken en men moet gemiddeld 12 drankjes pp drinken om de afkoopprijs eruit te halen.
Dat viel bij ons echt heel goed mee, hoorquote:Op vrijdag 8 februari 2008 08:21 schreef draculettetje het volgende:
wat ik me afvroeg voor diegene die na 1 juli trouwen (dacht ten minste dat het 1 juli was)
hoe gaan jullie om met het rookverbod in de horeca? nou snap ik wel dat de feest gelegenheid daar wat op zal bedenken, maar op 1 of andere manier zie ik iedereen tijdens de bruiloft buiten staan
en dat dan de band voor de helft van de genodigden staat te spelen......
Ik trouw 3 mei en op ons verzoek wordt er niet binnen gerookt, er worden dus géén asbakken neergezet en wel bordjes neergezet dat er niet gerookt mag worden. Ik heb geen zin om na mijn eigen feestje naar rook te stinken.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 08:21 schreef draculettetje het volgende:
wat ik me afvroeg voor diegene die na 1 juli trouwen (dacht ten minste dat het 1 juli was)
hoe gaan jullie om met het rookverbod in de horeca? nou snap ik wel dat de feest gelegenheid daar wat op zal bedenken, maar op 1 of andere manier zie ik iedereen tijdens de bruiloft buiten staan
Aan onze zaal zit een dakterras en daar mag gerookt worden,ik vind het heerlijk dat er binnen niet meer gerookt mag worden aangezien ik zelf niet rook.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 08:21 schreef draculettetje het volgende:
Ik trek mijn jurk aan nadat mijn haar en make-up is gedaan. Wij gaan al vroeg foto's maken (vertrekken al rond 9.15!). Tijdens de lunch doe ik gewoon een slabber om ofzo, want ik ken mezelfquote:Op vrijdag 8 februari 2008 11:19 schreef Pure-Poison het volgende:
Wat zouden jullie doen of hebben jullie gedaan?
Ik denk dat het toch maar een slab/schort word,wil ook eigenlijk wel heel de dag van mij jurk genieten!quote:Op vrijdag 8 februari 2008 11:50 schreef draculettetje het volgende:
hey waar is mijn reactie?
nou ja komt erop neer dat dat best kan met een schort of slab! ik hoop uberhaupt voor die tijd wat naar binnen te kunnen krijgen
ben trouwens bezig met de offertes voor de huwelijkse voorwaarden, maar wat een prijsverschillen hanteren die notarissen
is goed, ik heb 6 offertes aangevraagd via notaristarieven.nl de goedkoopste 3 zal ik je pm'enquote:Op vrijdag 8 februari 2008 17:44 schreef Pure-Poison het volgende:
[..]
Ik denk dat het toch maar een slab/schort word,wil ook eigenlijk wel heel de dag van mij jurk genieten!
Is dat zo? Nou dan mag ik dat ook wel es gaan uitzoeken hoe dat zit met die notarissen! Zou je me anders een PM willen sturen als je een voordelige weet?
Wij trouwen er net voor (het is idd 1 juli) maar wij hebben sowieso besloten dat er bij ons in de zaal niet gerookt mag worden!!!quote:Op vrijdag 8 februari 2008 08:21 schreef draculettetje het volgende:
Superquote:Op vrijdag 8 februari 2008 19:26 schreef draculettetje het volgende:
[..]
is goed, ik heb 6 offertes aangevraagd via notaristarieven.nl de goedkoopste 3 zal ik je pm'en
ligt er ook aan of je/jullie een testament willenquote:Op vrijdag 8 februari 2008 21:20 schreef Pure-Poison het volgende:
[..]
SuperGeen idee aan wat voor bedrag ik moet denken maar zal wel niet goedkoop zijn ben ik bang!
dan heb je een mooie combi gemaakt!quote:Op zaterdag 9 februari 2008 11:32 schreef tessie het volgende:
MIjn jurk is zwart/wit, helemaal wit vond ik echt niet bij mij passen, en helemaal zwart vond ik ook een beetje te heftig...
Dit geldt ook voor ons, alleen doe ik mijn jurk wel meteen aan, maar wel inderdaad met iets ervoor. Het zou zonde zijn als er vlekken op de foto's te zien zijnquote:Op vrijdag 8 februari 2008 11:19 schreef Pure-Poison het volgende:
[..]
Ik weet niet zo goed wat ik met mijn trouwjurk moet doen,nou ja wanneer ik em aan moet.
Wij gaan om 11.00 met ouders,broers,zussen en getuige brunchen,dan worden er rond half 2-2uur foto's gemaakt,om 16.00 trouwen,daarna dinner en dan feest.
Nu twijfel ik of ik mijn jurk gelijk s'morgens aan doe of na de brunch.Het liefst heb ik em heel de dag aan natuurlijk maar aan de andere kant ben ik bang dat ik er iets op knoei tijdens de brunch en dan moeten we dus nog foto's maken en trouwen.
Wat zouden jullie doen of hebben jullie gedaan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |