Ik vond het gewoon een hele geruststelling om te weten dat mijn man mijn kleed mooi vond en op dat half uurtje tijd hebben we ons ook wel geamuseerd jaquote:Op maandag 21 januari 2008 20:02 schreef draculettetje het volgende:
[..]
dat lijkt me op zich ook wel gezellig...
alhoewel ik zo'n dag met wat meiden op stap ook errug gezellig vond
heb jij serieus binnen het half uur je jurk gevonden? wow of je had al een heel goed beeld of een goede verkoopster die goed kan luisteren en daarop de jurk heeft gepakt......quote:Op maandag 21 januari 2008 20:36 schreef leonieke het volgende:
[..]
Ik vond het gewoon een hele geruststelling om te weten dat mijn man mijn kleed mooi vond en op dat half uurtje tijd hebben we ons ook wel geamuseerd ja
Half uur?quote:Op maandag 21 januari 2008 20:36 schreef leonieke het volgende:
[..]
Ik vond het gewoon een hele geruststelling om te weten dat mijn man mijn kleed mooi vond en op dat half uurtje tijd hebben we ons ook wel geamuseerd ja
ow ja binnen dat half uur ook nog pak voor hem!quote:Op maandag 21 januari 2008 20:43 schreef Levitation het volgende:
[..]
Half uur?Ik vond mezelf al zo snel met 2,5 uur en Octo met een uurtje.
Ik ben naar 1 winkel geweest. Heb daar 1 jurk gepast wat voor mij echt geschikt was. Een aantal wijzigingen die ik wou (als in vorm van corset, borduursel op corset, borduursel op rok, ...) opgegeven. Daarvoor hebben ze mijn maten genomen. Daartussen had ik nog 1 andere jurk aangedaan om zeker te zijn dat zo'n soort jurk niet voor mij geschikt was.quote:Op maandag 21 januari 2008 20:43 schreef Levitation het volgende:
[..]
Half uur?Ik vond mezelf al zo snel met 2,5 uur en Octo met een uurtje.
Ik weet niet of ik dat zo raar vind,quote:Op maandag 21 januari 2008 21:51 schreef leonieke het volgende:
Het is eigenlijk raar, maar ik heb héél wat meer tijd besteed aan het samenstellen van onze misviering ipv het uitzoeken van mijn jurk
Oeh, die puntjes waren er idd welquote:Op dinsdag 22 januari 2008 08:01 schreef draculettetje het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik dat zo raar vind,
als je je jurk mooi vind is het goed, bij je misviering is het kijken wat past en niet past, hoe je het hebben wil of toch beter zo? dan nog niet de puntjes op de i te vergeten.
Ken dat wel hoor...quote:Op dinsdag 22 januari 2008 08:07 schreef leonieke het volgende:
[..]
Oeh, die puntjes waren er idd wel![]()
Maar ik ben dan ook een pietje precies. Heb dat veel minder met kleren eigenlijk(het feit dat ik niet graag winkel zal er ook wel mee te maken hebben
) Maar minder pietje precies wil natuurlijk niet zeggen dat ik er slordig uitzie
In Nederland is dat denk ik toch persoonlijker dan in België (toch volgens hetgeen ik onlangs eens ergens gelezen heb). In België duurt het ongeveer 10 minuten op het stadhuis, geen muziek, geen verhaaltjes over het echtpaar, geen gedicht, ...quote:Op dinsdag 22 januari 2008 13:19 schreef tessie het volgende:
Ik vind dat ook niet zo raar... een misviering lijkt me ook wel belangrijker dan wat je aan hebt eigenlijk.... (wat niet wil zeggen dat je jurk onbelangrijk is ofzo..)
Ik vind het wel jammer dat als je gewoon in het gemeentehuis trouwt het vaak niet zo persoonlijk is... Ik heb eigenlijk geen idee wat daar de mogelijkheden zijn om het wat persoonlijker te maken...
Ik vond er alleszins niet zo heel veel aanquote:Op dinsdag 22 januari 2008 14:07 schreef tessie het volgende:
Oh dan is trouwen in het gemeentehuis in belgie nog erger idd! Hier kan je idd wel zelf muziek uitkiezen en die abs vertelt wel wat over het stel enzo, maar ik vind het alsnog wel weinig hoor...
Thxquote:Maar jullie mis klinkt wel heel mooi Leonie!
zo hebben wij het dus ongeveer ook gedaan. Alleen vond mijn vriend bijna alles mooi wat ik aan voorbeelden liet zienquote:Op dinsdag 22 januari 2008 18:46 schreef Pure-Poison het volgende:
Mijn vriend heeft geen idee hoe mijn jurk eruit ziet,ik weet ook niks van zijn pak (hij moet het nog gaan kopen),wel hebben we tegen elkaar verteld wat we absoluut niet mooi vinden,hij vind een hoed b.v echt niet mooi en ik een creme kleurig pak.We vinden het wel leuk zo,ik ken hem wel goed genoeg dat ik niet twijfel of ie het wel mooi vind.
20Februari komen ze van ItaloDesign bij ons thuis,ben erg benieuwd
quote:Op dinsdag 22 januari 2008 19:23 schreef Fannetje het volgende:
Ik heb uiteindelijk de tweede jurk gekocht die ik aan had. En dat terwijl ik eigenlijk helemaal geen strapless jurk wilde, en dit er toch écht een was. Inmiddels niet meer trouwens, er zitten nu spaghettibandjes aan
Wij zijn tot nu toe de meeste tijd bezig geweest met de trouwkaarten en de gastenlijst. Wat een gedoe!
Bij mij is het uiteindelijk de 1e jurk geworden die ik aan had (met wat aanpassingen).quote:Op dinsdag 22 januari 2008 19:23 schreef Fannetje het volgende:
Ik heb uiteindelijk de tweede jurk gekocht die ik aan had. En dat terwijl ik eigenlijk helemaal geen strapless jurk wilde, en dit er toch écht een was. Inmiddels niet meer trouwens, er zitten nu spaghettibandjes aan
Wij zijn tot nu toe de meeste tijd bezig geweest met de trouwkaarten en de gastenlijst. Wat een gedoe!
En hij staat geweldig!quote:Op dinsdag 22 januari 2008 19:38 schreef Levitation het volgende:
[..]
Zo wist ik precies 1 ding zeker: ik wilde geen halter...
... inderdaad mijn jurk heeft een halter!
oh super super super, jij woont vast inquote:Op vrijdag 18 januari 2008 20:09 schreef voodoolady het volgende:
Wij hebben een mooi en groot park om de hoek, zelfs met villa en kasteeltje, maar ik denk dat we een combinatie gaan doen van park en stad/evt. dijk want de auto mag het park niet in.
Afgelopen week hebben we de bruidssuite gereserveerd bij landgoed Groot Warnsborn, ook vlakbij. We konden daar trouwens ook het huwelijk laten voltrekken en het feest geven maar dat was errug duur, dus we gaan er alleen slapen (ook niet goedkoop hoor).
Wij hebben ook onze eigen uitnodigingen ontworpen en hebben er heel veel leuke reacties op gehadquote:Op woensdag 23 januari 2008 12:02 schreef tessie het volgende:
Wij ontwerpen onze uitnodigingen zelf, vond ei standaart uitnodigingen het ook steeds net niet, en zo is het wel leuk persoonlijk ook.
Afgrijselijk vond ik dat, ja. Van die vervaagde foto's of tekeningen van ringen enzo. Uiteindelijk hebben wij voor een tamelijk hippe kaart gekozen, ik was er erg blij mee.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 20:30 schreef Fannetje het volgende:
En de kaarten.. tja, als je geen cremekleuring kaart wil en ook nog geen ringen, rozen of het woord "ja" erop, vallen er héél veel kaarten af.
da´s waar lijkt me ook heel erg naar en vervelend als er dierbare net overlijden voor de bruiloft....quote:Op woensdag 23 januari 2008 20:34 schreef Fannetje het volgende:
Ik heb gelukkig nog geen nachtmerries gehad over de bruiloft
Ik hoop alleen heel erg dat er geen mensen vlak voor onze bruioft dood gaan ofzo. Net na de kerst is mijn oom heel plotseling overleden en sindsdien ben ik daar best veel mee bezig. Gerbert heeft een tante die behoorlijk ziek is (longkanker), zijn vader is aardig aan het kwakkelen met zijn gezondheid en mijn beide oma's zijn boven de 80...
Maar we blijven maar hopen op het beste... je kunt het toch niet echt voorspellen!
Heb ik ook, tante van V. is heel erg ziek (borstkanker uitgezaaid naar longen, botten en lever) en mijn oma is eigenlijk al best "op". Denk dat oma er sowieso niet bij zal zijn, ze raakt volledig in de war zodra ze ergens anders is dan thuis. Ze is onze laatste grootouder, vorig jaar hebben we rond deze tijd van het jaar een oma (moeders kant) en een opa (vaders kant) van V. begraven. Vorig jaar mijn portie begrafenissen eigenlijk al wel gehad.quote:Op woensdag 23 januari 2008 20:34 schreef Fannetje het volgende:
Ik heb gelukkig nog geen nachtmerries gehad over de bruiloft
Ik hoop alleen heel erg dat er geen mensen vlak voor onze bruioft dood gaan ofzo. Net na de kerst is mijn oom heel plotseling overleden en sindsdien ben ik daar best veel mee bezig. Gerbert heeft een tante die behoorlijk ziek is (longkanker), zijn vader is aardig aan het kwakkelen met zijn gezondheid en mijn beide oma's zijn boven de 80...
Maar we blijven maar hopen op het beste... je kunt het toch niet echt voorspellen!
yepquote:Op dinsdag 22 januari 2008 22:43 schreef melonovy het volgende:
[..]
oh super super super, jij woont vast inArnhem
![]()
Wij hebben er ook eens een paar nachtjes gelogeerd in het koetshuis, helemaal super was dat, echt de mooiste hotelkamer die ik ooit bezocht heb! Geniet ervan!
Bellenblaasquote:Op donderdag 24 januari 2008 13:58 schreef tessie het volgende:
Ik heb net bij de blokker bruids-bellenblaas gekochtHaha , ja lekker vroeg, maar ik kwam het toevallig tegen, en het was maar 1.50 voor 6 stuks, dus gelijk maar een paar pakjes gekocht
quote:Op donderdag 24 januari 2008 15:38 schreef tessie het volgende:
Het is dus speciaal bruids-bellenblaas, en die vlekt nietEn het zit in hele gave kitch-potjes, in de vorm van een mini bruidstaart haha
In de gemeente waar in woon mag dat wel!quote:Op donderdag 24 januari 2008 15:53 schreef tessie het volgende:
Hahaha ja is het ook , daarom vond ik ze ook zo geweldig
En bellen staan leuk op de foto(hier mag je nergens met rijst gooien)
Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 24 januari 2008 16:07 schreef draculettetje het volgende:ik (wij) zijn vandaag in ondertrouw gegaan ondanks dat hij al de hele week ziek is!
![]()
Gefelciteerdquote:Op donderdag 24 januari 2008 16:07 schreef draculettetje het volgende:ik (wij) zijn vandaag in ondertrouw gegaan ondanks dat hij al de hele week ziek is!
![]()
oe bellenblaas..... ik wil ook wel sterretjes maar da's overdag eigenlijk ook niet leuk
bellenblaas wel, wat is er zo speciaal of anders aan dat het niet vlekt?
nou ja 6 voor 1.50 is ook geen geld
bij ons is inderdaad alleen genoteerd of we uberhaupt muziek wildenquote:Op vrijdag 25 januari 2008 18:47 schreef tessie het volgende:
Volgens mij mag je zelfs 3 nummers uitkiezen, een voor als je binnenkomt, een wordt volgens mij tijdens de ceremonie ergens gedraaid, en een voor als jullie weg gaan.
ja mn nichtje had let me entertain you als openingsdans zit erg dansbaar!quote:Op zaterdag 26 januari 2008 00:06 schreef tessie het volgende:
Maar denk je wel dat andere mensen dan ook gelijk mee komen dansen Fannetje? En je kan dan toch trouwens oko nog wel een speciaal nummer uitkiezen? Zou er dan vooral eentje kiezen die goed dansbaar is voor iedereen, zodat ze gelijk ook echt zin krijgen om te gaan dansen.
een mooie reis kunnen jullie dan altijd toch nog gaan maken wanneer hij de zaak wel alleen kan laten in de toekomst?quote:Op zaterdag 26 januari 2008 15:39 schreef Pure-Poison het volgende:
Wij gaan niet op huwlijksreis helaas,we hebben een eigen zaak en mijn vriend wil de boel niet zo lang alleen laten (wat ik op zich wel kan begrijpen maar in dit geval...) dus word het waarschijnlijk een lang weekend/paar daagjes gezellig er tussen uit!
Maar dat komt alleen omdat het lijstje niet up-to-date is.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 22:03 schreef draculettetje het volgende:
en dan te bedenken dat ik na jou op de lijst sta......
hihi da's waar! nog 2 wachtende voor me ha haquote:Op zondag 27 januari 2008 11:28 schreef Levitation het volgende:
[..]
Maar dat komt alleen omdat het lijstje niet up-to-date is.Ik trouw namelijk op 3 mei.
![]()
Wij hadden 'Here, there and everywhere' van The Beatles, en 'As time goes by' van Louis Armstrong. Zeker dat laatste nummer is ontzettend romantischquote:Op vrijdag 25 januari 2008 21:35 schreef Fannetje het volgende:
En qua muziek in het gemeentehuis... moeilijk hoor!
Wij hebben nu één liedje uitgekozen, maar de andere twee weten we nog steeds niet!
Gefeliciteerd! Is idd al weer erg dichtbij!quote:Op dinsdag 5 februari 2008 09:56 schreef J-net het volgende:
J-Net gaat ook trouwen! op 20 juni 2008 is het zover. K weet het al heel lang, maar nu komt het toch wel snel dichterbij!
Jippie en de jee! spannend......quote:
Het gaat bij mij nu echt wel kriebelen.quote:Op dinsdag 5 februari 2008 10:01 schreef draculettetje het volgende:
[..]
Jippie en de jee! spannend......
zit met smart te wachten dat ik gebeld wordt voor mijn jurk......
ik blijf het bij jou geloof ik altijd vragen.... wanneer ook al weer.....quote:Op dinsdag 5 februari 2008 10:02 schreef sjimz het volgende:
[..]
Het gaat bij mij nu echt wel kriebelen.
Maar ja het duurt ook niet meer zo lang tot de dag.
29 februariquote:Op dinsdag 5 februari 2008 10:03 schreef draculettetje het volgende:
[..]
ik blijf het bij jou geloof ik altijd vragen.... wanneer ook al weer.....
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 5 februari 2008 10:12 schreef Levitation het volgende:
Ik ben zojuist in ondertrouw gegaan.![]()
Grappige gemeente woon in toch... echt een (Brabants)dorp. De vrouw van burgerzaken die het regelde was nogal verstrooid en kletse heel vrolijk over van alles en nogwat... maar ze vergat eerst nog onze legitimatiebewijzen te vragen (en dus te kopiëren voor 't dossier). Vervolgens staan we buiten en komen we tot de conclusie dat ze is vergeten de leges te rekenen.Ach, ze sturen maar een keer een rekening.
![]()
Het gemeentehuis zag er trouwens ook niet uit, was duidelijk gisteren carnaval gevierd, de tap stond nog in de hal en het meurde naar oud bier.Ben ik als randstadse stedeling ook écht niet gewend.
Stadhuis:geregeld (20 juni 2008 om 14 uur hier op het stadhuis)quote:Op dinsdag 5 februari 2008 10:00 schreef draculettetje het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Is idd al weer erg dichtbij!
zijn er nog dingen die je moet regelen?
Voor ondertrouw moest we vooral wat documenten tekenen en legitimatie laten zien. De papieren met vragenlijst en getuigengegevens konden we meenemen en thuis invullen.quote:Op dinsdag 5 februari 2008 16:37 schreef J-net het volgende:
Ow ik moet hier alles hebben:
- geboorteaktes bruid en bruidegom
- uittreksel uit GBA (ligt bij ons klaar door de gemeente verzorgt)
- hele ingevulde vragenlijst over wie we zijn etc etc
- wat voor toespraak we wensen
- ID's van de getuigen (kopie ervan).
Je blijft altijd Eigennaam, alleen komt er achterop je ID te staan e/v Partnernaam. Ik weet niet of dat er ook komt te staan als je je eigen naam aanhoudt, maar het lijkt me toch wel. Overigens kan de ambtenaar je dit ook vertellen, wellicht een mailtje sturen?quote:Op woensdag 6 februari 2008 08:29 schreef Levitation het volgende:
Nog een vraagje... over naamkeuze:
Ik heb nu nog niet opgegeven hoe ik straks wil heten, maar dat moet ik straks dus nog wel doen...
Hoe bindend is die keuze? Als ik mezelf "officieel" Partnernaam-Eigennaam ga noemen, hoe komt het dan in mijn paspoort? Als Eigennaam echtgenoot van Partnernaam... ??
En als ik zijn naam niet aanneem? Komt er dan ook "echtgenoot van" te staan?
Heb eigenlijk geen flauw idee hoe dit in elkaar zit...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |