abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56207613
quote:
Op maandag 21 januari 2008 20:02 schreef draculettetje het volgende:

[..]

dat lijkt me op zich ook wel gezellig...

alhoewel ik zo'n dag met wat meiden op stap ook errug gezellig vond
Ik vond het gewoon een hele geruststelling om te weten dat mijn man mijn kleed mooi vond en op dat half uurtje tijd hebben we ons ook wel geamuseerd ja
pi_56207710
quote:
Op maandag 21 januari 2008 20:36 schreef leonieke het volgende:

[..]

Ik vond het gewoon een hele geruststelling om te weten dat mijn man mijn kleed mooi vond en op dat half uurtje tijd hebben we ons ook wel geamuseerd ja
heb jij serieus binnen het half uur je jurk gevonden? wow of je had al een heel goed beeld of een goede verkoopster die goed kan luisteren en daarop de jurk heeft gepakt......
pi_56207800
quote:
Op maandag 21 januari 2008 20:36 schreef leonieke het volgende:

[..]

Half uur? Ik vond mezelf al zo snel met 2,5 uur en Octo met een uurtje.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_56207880
quote:
Op maandag 21 januari 2008 20:43 schreef Levitation het volgende:

[..]

ow ja binnen dat half uur ook nog pak voor hem!
pi_56208680
quote:
Op maandag 21 januari 2008 20:43 schreef Levitation het volgende:

[..]

Ik ben naar 1 winkel geweest. Heb daar 1 jurk gepast wat voor mij echt geschikt was. Een aantal wijzigingen die ik wou (als in vorm van corset, borduursel op corset, borduursel op rok, ...) opgegeven. Daarvoor hebben ze mijn maten genomen. Daartussen had ik nog 1 andere jurk aangedaan om zeker te zijn dat zo'n soort jurk niet voor mij geschikt was.
Toen ik mijn kleed ging ophalen, nog 1 keer gepast en dat was het

Mijn man heeft 2 pakken aangedaan en dat was het. Wel een paar winkels gedaan daarvoor.
pi_56209246
Ik had mijn jurk in zo'n 3 kwartier, maar hij wordt dan ook speciaal gemaakt voor mij. Moest een top en een rok passen en daar drappeerde ze wat stoffen over enzo, en na 3 kwartier stond ik weer buiten Was samen met mn moeder, en vond het ook wel gezellie, ook al duurde het maar kort. We zijn daarna nog ff lekker gaan shoppen
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_56209375
Het is eigenlijk raar, maar ik heb héél wat meer tijd besteed aan het samenstellen van onze misviering ipv het uitzoeken van mijn jurk
pi_56216211
quote:
Op maandag 21 januari 2008 21:51 schreef leonieke het volgende:
Het is eigenlijk raar, maar ik heb héél wat meer tijd besteed aan het samenstellen van onze misviering ipv het uitzoeken van mijn jurk
Ik weet niet of ik dat zo raar vind,
als je je jurk mooi vind is het goed, bij je misviering is het kijken wat past en niet past, hoe je het hebben wil of toch beter zo? dan nog niet de puntjes op de i te vergeten.
pi_56216255
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 08:01 schreef draculettetje het volgende:

[..]

Ik weet niet of ik dat zo raar vind,
als je je jurk mooi vind is het goed, bij je misviering is het kijken wat past en niet past, hoe je het hebben wil of toch beter zo? dan nog niet de puntjes op de i te vergeten.
Oeh, die puntjes waren er idd wel
Maar ik ben dan ook een pietje precies. Heb dat veel minder met kleren eigenlijk (het feit dat ik niet graag winkel zal er ook wel mee te maken hebben ) Maar minder pietje precies wil natuurlijk niet zeggen dat ik er slordig uitzie
pi_56217531
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 08:07 schreef leonieke het volgende:

[..]

Oeh, die puntjes waren er idd wel
Maar ik ben dan ook een pietje precies. Heb dat veel minder met kleren eigenlijk (het feit dat ik niet graag winkel zal er ook wel mee te maken hebben ) Maar minder pietje precies wil natuurlijk niet zeggen dat ik er slordig uitzie
Ken dat wel hoor...
pi_56222334
Ik vind dat ook niet zo raar... een misviering lijkt me ook wel belangrijker dan wat je aan hebt eigenlijk.... (wat niet wil zeggen dat je jurk onbelangrijk is ofzo..)
Ik vind het wel jammer dat als je gewoon in het gemeentehuis trouwt het vaak niet zo persoonlijk is... Ik heb eigenlijk geen idee wat daar de mogelijkheden zijn om het wat persoonlijker te maken...
pi_56222879
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 13:19 schreef tessie het volgende:
Ik vind dat ook niet zo raar... een misviering lijkt me ook wel belangrijker dan wat je aan hebt eigenlijk.... (wat niet wil zeggen dat je jurk onbelangrijk is ofzo..)
Ik vind het wel jammer dat als je gewoon in het gemeentehuis trouwt het vaak niet zo persoonlijk is... Ik heb eigenlijk geen idee wat daar de mogelijkheden zijn om het wat persoonlijker te maken...
In Nederland is dat denk ik toch persoonlijker dan in België (toch volgens hetgeen ik onlangs eens ergens gelezen heb). In België duurt het ongeveer 10 minuten op het stadhuis, geen muziek, geen verhaaltjes over het echtpaar, geen gedicht, ...
Onze mis duurde iets meer dan een uur en die vonden mijn man en ik (en gelukkig ook onze gasten) Trouwbeloften zelf geschreven enzo Net *die* liedjes
Mijn oom (uit Nederland) die niet katholiek is en eigenlijk niet naar missen wil gaan, was meegekomen met zijn vrouw en zelfs hij vond ze heel mooi. Niet te veel gedoe met God, maar net die waarden die wij belangrijk vinden.
pi_56223782
Oh dan is trouwen in het gemeentehuis in belgie nog erger idd! Hier kan je idd wel zelf muziek uitkiezen en die abs vertelt wel wat over het stel enzo, maar ik vind het alsnog wel weinig hoor...

Maar jullie mis klinkt wel heel mooi Leonie!
pi_56225117
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 14:07 schreef tessie het volgende:
Oh dan is trouwen in het gemeentehuis in belgie nog erger idd! Hier kan je idd wel zelf muziek uitkiezen en die abs vertelt wel wat over het stel enzo, maar ik vind het alsnog wel weinig hoor...
Ik vond er alleszins niet zo heel veel aan maar anderzijds hebben we op het stadhuis wel gekust en in de kerk niet (we zijn dit helemaal vergeten ) Maar het was wel een beetje een teleurstelling.
quote:
Maar jullie mis klinkt wel heel mooi Leonie!
Thx Jammer dat mijn man zoiets heeft van: er mag veel online komen, maar onze trouwmis toch niet. Anders ging ik een paar zaken hier eens neer plempen
pi_56230732
wat een verschil dan tussen belgie en nederland

ben het met tessie eens jullie mis klinkt erg mooi leonieke!
pi_56230742
Mijn vriend heeft geen idee hoe mijn jurk eruit ziet,ik weet ook niks van zijn pak (hij moet het nog gaan kopen),wel hebben we tegen elkaar verteld wat we absoluut niet mooi vinden,hij vind een hoed b.v echt niet mooi en ik een creme kleurig pak.We vinden het wel leuk zo,ik ken hem wel goed genoeg dat ik niet twijfel of ie het wel mooi vind.
20Februari komen ze van ItaloDesign bij ons thuis,ben erg benieuwd
01-08-2008
pi_56230813
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 18:46 schreef Pure-Poison het volgende:
Mijn vriend heeft geen idee hoe mijn jurk eruit ziet,ik weet ook niks van zijn pak (hij moet het nog gaan kopen),wel hebben we tegen elkaar verteld wat we absoluut niet mooi vinden,hij vind een hoed b.v echt niet mooi en ik een creme kleurig pak.We vinden het wel leuk zo,ik ken hem wel goed genoeg dat ik niet twijfel of ie het wel mooi vind.
20Februari komen ze van ItaloDesign bij ons thuis,ben erg benieuwd
zo hebben wij het dus ongeveer ook gedaan. Alleen vond mijn vriend bijna alles mooi wat ik aan voorbeelden liet zien
ik ben eigenlijk wel zeker dat ie mijn jurk dus hoe dan ook mooi vind, aangezien ik er echt verliefd op ben zal ik ook wel stralen!
pi_56231702
Ik heb uiteindelijk de tweede jurk gekocht die ik aan had. En dat terwijl ik eigenlijk helemaal geen strapless jurk wilde, en dit er toch écht een was. Inmiddels niet meer trouwens, er zitten nu spaghettibandjes aan

Wij zijn tot nu toe de meeste tijd bezig geweest met de trouwkaarten en de gastenlijst. Wat een gedoe!
pi_56232088
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 19:23 schreef Fannetje het volgende:
Ik heb uiteindelijk de tweede jurk gekocht die ik aan had. En dat terwijl ik eigenlijk helemaal geen strapless jurk wilde, en dit er toch écht een was. Inmiddels niet meer trouwens, er zitten nu spaghettibandjes aan

Wij zijn tot nu toe de meeste tijd bezig geweest met de trouwkaarten en de gastenlijst. Wat een gedoe!
Zo wist ik precies 1 ding zeker: ik wilde geen halter...
... inderdaad mijn jurk heeft een halter!
***Levi was here***
pi_56232245
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 19:23 schreef Fannetje het volgende:

Bij mij is het uiteindelijk de 1e jurk geworden die ik aan had (met wat aanpassingen).
Vind de gastenlijst en de trouwkaarten ook een heel gedoe hoor! De locatie,fotograaf,muziek enzo was eigenlijk zo gepiept maar daar komen we nog niet echt over uit!
01-08-2008
pi_56233465
We zijn nu redelijk uit de gastenlijst, maar we hebben heel wat geschoven
Moet je nagaan dat we daar bijna een half jaar mee bezig zijn geweest

En de kaarten.. tja, als je geen cremekleuring kaart wil en ook nog geen ringen, rozen of het woord "ja" erop, vallen er héél veel kaarten af. Uiteindelijk iets gevonden wat we leuk vonden, maar niet "super". Doordat ze gelukkig een hoop konden aanpassen, zijn we nu wel heel tevreden
Alleen hebben we ze nog steeds niet betaald... lang verhaal!
pi_56235480
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 19:38 schreef Levitation het volgende:

[..]

Zo wist ik precies 1 ding zeker: ik wilde geen halter...
... inderdaad mijn jurk heeft een halter!
En hij staat geweldig!
Net als de jurk van Octopussy, die staat ook geweldig!
  dinsdag 22 januari 2008 @ 22:43:50 #124
34891 melonovy
La Kutschie
pi_56237436
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 20:09 schreef voodoolady het volgende:
Wij hebben een mooi en groot park om de hoek, zelfs met villa en kasteeltje, maar ik denk dat we een combinatie gaan doen van park en stad/evt. dijk want de auto mag het park niet in.

Afgelopen week hebben we de bruidssuite gereserveerd bij landgoed Groot Warnsborn, ook vlakbij. We konden daar trouwens ook het huwelijk laten voltrekken en het feest geven maar dat was errug duur, dus we gaan er alleen slapen (ook niet goedkoop hoor).
oh super super super, jij woont vast in Arnhem
Wij hebben er ook eens een paar nachtjes gelogeerd in het koetshuis, helemaal super was dat, echt de mooiste hotelkamer die ik ooit bezocht heb! Geniet ervan!
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_56243728
weten jullie eigenlijk of je je afspraak voor ondertrouw gewoon kan verzetten een dag van te voren?
pi_56246782
Ik denk dat je dat nog wel kan verzetten hoor draculettetje... hier kon je het zelfs ook zonder afspraak doen... Gewoon ff bellen dus zou ik zeggen

Wij ontwerpen onze uitnodigingen zelf, vond ei standaart uitnodigingen het ook steeds net niet, en zo is het wel leuk persoonlijk ook.
pi_56246894
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 12:02 schreef tessie het volgende:

Wij ontwerpen onze uitnodigingen zelf, vond ei standaart uitnodigingen het ook steeds net niet, en zo is het wel leuk persoonlijk ook.
Wij hebben ook onze eigen uitnodigingen ontworpen en hebben er heel veel leuke reacties op gehad
pi_56249016
Super toch om het zelf te ontwerpen, lekker origineel, zegt meer over jezelf dan de standaard kaartjes.
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_56249720
Inderdaad leuk, maar ik ben niet zo'n ontwerpwonder

Onze kaartjes zijn nu samengesteld uit een paar verschillende kaartjes. Dat vind ik ook al best origineel
pi_56252176
Is het toch ook Fannetje, je hebt in elk geval dan een orginele kaart die niemand anders heeft

Hebben jullie ook wel eens nachtmerries over wat er allemaal mis kan gaan als je gaat trouwen? Of ben ik de enige Bridezilla hier?
Ik heb al een paar keer nachtmerries gehad over mijn jurk die niet goed was (dat krijg je als je hem zelf nog niet gezien hebt denk ik haha!) en ook over familie die er niet bij was, maar dat kon ze dan ook niet zoveel schelen enzo...
pi_56252478
Ik heb sinds ik zaterdag mijn jurk heb gekocht al 2 keer gedroomd dat 'ie verdwenen was.
Ik denk dat de overige dromen nog wel komen als ik dichter bij "de dag" kom.
***Levi was here***
pi_56252708
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 20:30 schreef Fannetje het volgende:
En de kaarten.. tja, als je geen cremekleuring kaart wil en ook nog geen ringen, rozen of het woord "ja" erop, vallen er héél veel kaarten af.
Afgrijselijk vond ik dat, ja. Van die vervaagde foto's of tekeningen van ringen enzo. Uiteindelijk hebben wij voor een tamelijk hippe kaart gekozen, ik was er erg blij mee.

@Levi, ja, dat had ik dus ook. Of dromen dat er iets mis gaat bij de kapper en je een heel erg korte pony hebt ineens
pi_56253994
Ik ben blij dat ik niet de enige ben hahaha!
pi_56254592
Tijdens de week voor ons kerkelijk huwelijk heb ik gedroomd dat er tijdens onze mis een begrafenis plaatsvond IN de kerk en dat wij onze trouwmis moesten laten plaatsvinden voor de kerk. Al onze gasten waren verkeerd want die zaten uiteraard in de kerk en mijn man en ik moesten alles zelf doen (muziek opzetten, teksten voorlezen, ...). Vreselijk was het
pi_56255637
ik heb nu nog geen nachtmerries ofzo gehad
vriend lief heeft besloten gewoon in ondertrouw te willen gaan!

Ik heb ook zelf de uitnodigingen bedacht en ben ze dan ook zelf aan het maken (veeeeel ste veeeeel werk maar ja ben nu eenmaal begonnen)

wel hoe het met kamperen gaat en of mn zoessie de laatste avond bij mij kan zijn.....
pi_56259473
Ik heb gelukkig nog geen nachtmerries gehad over de bruiloft

Ik hoop alleen heel erg dat er geen mensen vlak voor onze bruioft dood gaan ofzo. Net na de kerst is mijn oom heel plotseling overleden en sindsdien ben ik daar best veel mee bezig. Gerbert heeft een tante die behoorlijk ziek is (longkanker), zijn vader is aardig aan het kwakkelen met zijn gezondheid en mijn beide oma's zijn boven de 80...

Maar we blijven maar hopen op het beste... je kunt het toch niet echt voorspellen!
pi_56259892
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 20:34 schreef Fannetje het volgende:

Ik hoop alleen heel erg dat er geen mensen vlak voor onze bruioft dood gaan ofzo. Net na de kerst is mijn oom heel plotseling overleden en sindsdien ben ik daar best veel mee bezig. Gerbert heeft een tante die behoorlijk ziek is (longkanker), zijn vader is aardig aan het kwakkelen met zijn gezondheid en mijn beide oma's zijn boven de 80...

Maar we blijven maar hopen op het beste... je kunt het toch niet echt voorspellen!
da´s waar lijkt me ook heel erg naar en vervelend als er dierbare net overlijden voor de bruiloft....
maar het is idd niet te voorspellen
pi_56261518
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 20:34 schreef Fannetje het volgende:

Heb ik ook, tante van V. is heel erg ziek (borstkanker uitgezaaid naar longen, botten en lever) en mijn oma is eigenlijk al best "op". Denk dat oma er sowieso niet bij zal zijn, ze raakt volledig in de war zodra ze ergens anders is dan thuis. Ze is onze laatste grootouder, vorig jaar hebben we rond deze tijd van het jaar een oma (moeders kant) en een opa (vaders kant) van V. begraven. Vorig jaar mijn portie begrafenissen eigenlijk al wel gehad.

Ik hoop gewoon heel hard dat er voorlopig even geen nare dingen gebeuren... al hoop ik dat natuurlijk altijd!
***Levi was here***
pi_56262193
Ik had mijn trouwjurk uitgezocht maar er moesten nog wel een stel dingen anders.Hun zouden het in orde maken maar in de weken voordat ik em dus echt daadwerkelijk helmaal naar mijn zin kon passen heb ik echt gedroomd dat er vanalles niet goed aan zou zijn en dat ze het niet konden maken zoals ik het wilde.Toen ik em helemaal af gezien en gepast was en er zeker weten helemaal blij mee was was het ook goed,geen enge dromen meer over gehad.Nu zijn we met de ringen bezig en droomde ik vorige week dat we op de dag van ons trouwen er in het stadhuis achter kwamen dat we waren vergeten ringen te kopen!!! We moesten toen in een klein winkeltje in het stadhuis ringen uitzoeken maar we hadden maar heel weinig keuze en de ring was eigenlijk niet naar ons zin,ik vond het zo erg dat ik dus voortaan met een trouwring moest lopen die ik eigenlijk niet mooi vond! Pfffffff....hoe krijg ik het verzonnen,en dan nog een half jaar te gaan!!!
01-08-2008
pi_56268834
hihi ik zou zeggen succes
ik krijg steeds van mensen te horen het gaat nu snel he
maar ik heb zoiets van het zal wel, klinkt nog steeds als ver van mn bed show ( juli is toch ook nog ver weg) heb het idee praktisch geregeld te hebben ik zou niet weten wat ik nu nog moet doen,

behalve als een gek mn uitnodigingen af te maken
pi_56270744
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 22:43 schreef melonovy het volgende:

[..]

oh super super super, jij woont vast in Arnhem
Wij hebben er ook eens een paar nachtjes gelogeerd in het koetshuis, helemaal super was dat, echt de mooiste hotelkamer die ik ooit bezocht heb! Geniet ervan!
yep ik ben heel benieuwd hoe de kamer eruit ziet, we gaan er zeker van genieten Ook wel heel netjes trouwens: we mogen de sleutel van de kamer een dag eerder komen halen.

Verder nog geen nachtmerries, hier al is het in theorie nog mogelijk om mijn jurk te verpesten als die vermaakt wordt (verkoopster had daar net iets andere ideeen over dan ik). De enige echte zorg die ik heb, is als ik maar geen uitslag in mijn nek krijg net die dag, want dat kan van de een op de andere dag ontstaan

Ik heb dat ook, dat mensen vragen of ik nog veel moet regelen en dat de maanden voorbij zijn voordat ik het weet, maar ik heb praktisch ook alles al geregeld.

Wij moeten binnenkort ook maar eens iets aan uitnodigingen gaan doen, is er nog niet echt van gekomen. Nou ja eerst maar even uitzieken *snif, snotter*
pi_56271224
beterschap!
fijn dat je de sleutel een dag eerder kan ophalen hoef je er op de dag zelf niet meer aan te denken, al moet je de sleutel dan alsnog niet vergeten!
pi_56274742
Ik heb net bij de blokker bruids-bellenblaas gekocht Haha , ja lekker vroeg, maar ik kwam het toevallig tegen, en het was maar 1.50 voor 6 stuks, dus gelijk maar een paar pakjes gekocht
pi_56275455
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 13:58 schreef tessie het volgende:
Ik heb net bij de blokker bruids-bellenblaas gekocht Haha , ja lekker vroeg, maar ik kwam het toevallig tegen, en het was maar 1.50 voor 6 stuks, dus gelijk maar een paar pakjes gekocht
Bellenblaas Vlekt dat niet op je jurk? Heeft iemand daar ervaring mee? Lijkt me zo zonde als je allemaal bellenblaas vlekker hebt.
***Levi was here***
pi_56276936
Het is dus speciaal bruids-bellenblaas, en die vlekt niet En het zit in hele gave kitch-potjes, in de vorm van een mini bruidstaart haha
pi_56276970
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 15:38 schreef tessie het volgende:
Het is dus speciaal bruids-bellenblaas, en die vlekt niet En het zit in hele gave kitch-potjes, in de vorm van een mini bruidstaart haha
Klinkt vreselijk kitch! Denk dat ik ze ook maar ga halen!
***Levi was here***
pi_56277290
Hahaha ja is het ook , daarom vond ik ze ook zo geweldig
En bellen staan leuk op de foto (hier mag je nergens met rijst gooien)
pi_56277421
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 15:53 schreef tessie het volgende:
Hahaha ja is het ook , daarom vond ik ze ook zo geweldig
En bellen staan leuk op de foto (hier mag je nergens met rijst gooien)
In de gemeente waar in woon mag dat wel! Alleen trouw ik daar dan weer niet.
***Levi was here***
pi_56277513
ik (wij) zijn vandaag in ondertrouw gegaan ondanks dat hij al de hele week ziek is!

oe bellenblaas..... ik wil ook wel sterretjes maar da's overdag eigenlijk ook niet leuk
bellenblaas wel, wat is er zo speciaal of anders aan dat het niet vlekt?
nou ja 6 voor 1.50 is ook geen geld
pi_56277530
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 16:07 schreef draculettetje het volgende:
ik (wij) zijn vandaag in ondertrouw gegaan ondanks dat hij al de hele week ziek is!
Gefeliciteerd!
***Levi was here***
pi_56277540
Geen idee wat er zo anders aan is.... Wij hadden zo'n trouwbox gekregen, en daar zat toevallig ook zo'n bruidsbellenblaas dingetje in, en daar stond dus bij dat het speciaal was omdat het niet vlekt... Denk dat ze een ander soort zeep gebruikt hebben ofzo.... En idd, het was gewoon heel goedkoop, dus zo'n miskoop kan het niet zijn Ik heb nu 30 van die dingetjes voor 7,50.
pi_56277545
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 16:09 schreef Levitation het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!
dank je wel!
pi_56280870
Gefeliciteerd met je ondertrouw, draculettetje!

Die bellenblaatip heb ik al eerder gehoord, maar ik kon ze nergens vinden bij de blokker. Nog maar eens goed kijken dan, want ik vind het wel leuk voor de kids in mijn klas
pi_56285488
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 16:07 schreef draculettetje het volgende:

oe bellenblaas..... ik wil ook wel sterretjes maar da's overdag eigenlijk ook niet leuk
bellenblaas wel, wat is er zo speciaal of anders aan dat het niet vlekt?
nou ja 6 voor 1.50 is ook geen geld
Gefelciteerd
Hoe gaat het eigenlijk in zijn werk?
01-08-2008
pi_56287651
(nogmaals) dank voor de felicitaties!

Hoe ondertrouw in z´n werk gaat...
afspraak gemaakt krijg je netjes bevestiging van. Je moet zorgen dat je al het papier werk op orde hebt, als je niet bij ons in de plaats geboren bent moet je van de gemeente waar je geboren bent een geboorte uitreksel hebben, kopie van identiteitsbewijs van je getuige mee.

Dan neemt degene van de gemeente alle gegevens door, van jezelf, ouders en getuige.
Je geeft je trouwdatum en tijd en plaats door. je moet je naam kiezen die je wilt gaan gebruiken, of je met een koets komt, of je muziek wilt etc

als je hier in het stadhuis trouwt krijg je parkeervergunningen voor je gasten en dan moet je alles betalen dus ook al de kosten van het huwelijk die de gemeente er aan verbind.

geloof dat ik nu alles heb opgenoemd.....

Op zich eigenlijk niet veel bijzonders en een hoop papier werk
  vrijdag 25 januari 2008 @ 11:31:59 #156
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_56295643
Even een vraagje. Als je getrouwd bent, welke instanties stuur je dan allemaal een kopietje van de trouwakte (ivm gewijzigde tenaamstelling enzo).
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_56295765
Bij ons ging het iets anders draculetetje. Wij hoefden nog geen gegevens van de getuigen door te geven en ook niet of we muziek willen en welke naam ik wil gaan gebruiken. We kregen wel formuliertjes mee waarop we dat eventueel zelf in konden vullen, maar omdat we in een ander gemeentehuis gaan trouwen moeten we dat straks toch weer op andere formuliertjes in gaan vullen. En we hoefden ook niet gelijk alles te betalen, alleen de kosten voor de ondertrouw.
Toen ik bij het andere gemeentehuis (of stadsdeelkantoor zoals dat hier heet) de trouwzaal ging reserveren kon ik daar wel gelijk betalen, of ze kon een acceptgiro opsturen, en dan moesten we dat binnen 2 maanden betalen.

Maar ik vond het ook niet zo heel bijzonder, was idd meer een administratief-gedoe. Maar wij zijn die dag gezellie gaan shoppen, en savonds kwam onze familie en getuige bij ons gourmetten om het toch nog een beetje te vieren
pi_56296051
ik denk ook dat het per gemeente anders zal zijn maar ik weet dat pure poison in dezelfde gemeente woont en trouwt!
Wij zouden ook uit eten gaan maar ja hij is ziek dus dat ging wat moeilijk, s'avonds wel zijn ouders op bezoek gehad!

Ik vind het op zich ook niks bijzonders
pi_56304236
Yep daarom wist ik ook dat ik het jou kon vragen draculettetje! Zal maandag eens een afspraak maken voor maart,kunnen we ook nog even de papieren die we nodig hebben regelen.O ja en de muziek voor in het stadhuis,is dat muziek voor als je binnenkomt ofzo? (ja ik ben niet zo op veel huwlijken geweest,ook nooit echt op gelet!).
01-08-2008
pi_56304857
Volgens mij mag je zelfs 3 nummers uitkiezen, een voor als je binnenkomt, een wordt volgens mij tijdens de ceremonie ergens gedraaid, en een voor als jullie weg gaan.
pi_56305114
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 18:47 schreef tessie het volgende:
Volgens mij mag je zelfs 3 nummers uitkiezen, een voor als je binnenkomt, een wordt volgens mij tijdens de ceremonie ergens gedraaid, en een voor als jullie weg gaan.
bij ons is inderdaad alleen genoteerd of we uberhaupt muziek wilden
ligt ook aan de locatie (moet uiuteraard installatie voor zijn) en wordt het hoe en wat besproken als de ambtenaar bij je thuis komt (neemt ong 10 dagen van te voren kontakt met je op).

Standaard is wel bij binnenkomst, bij ondertekening en bij het naar buiten gaan
pi_56306709
Ooh, tijdens het tekenen.. ik vroeg me al af wanneer dan precies... Maar, dat tekenen duurt toch niet zo lang als een heel nummer? Of wel?
pi_56306762
Nou moeten we daar ook nog muziek voor uitzoeken,we weten nog eens niet wat we als openingsdans willen,vinden het zo moeilijk!! Weet genoeg mooie liedjes,maar ja de text moet ook wel een beetje gepast zijn natuurlijk!
01-08-2008
pi_56308524
Wij doen geen openingsdans.. we zijn allebei geen (stijl)dansers. We beginnen gewoon met z'n allen

En qua muziek in het gemeentehuis... moeilijk hoor!

Wij hebben nu één liedje uitgekozen, maar de andere twee weten we nog steeds niet!
pi_56311803
Maar denk je wel dat andere mensen dan ook gelijk mee komen dansen Fannetje? En je kan dan toch trouwens oko nog wel een speciaal nummer uitkiezen? Zou er dan vooral eentje kiezen die goed dansbaar is voor iedereen, zodat ze gelijk ook echt zin krijgen om te gaan dansen.
pi_56312674
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 00:06 schreef tessie het volgende:
Maar denk je wel dat andere mensen dan ook gelijk mee komen dansen Fannetje? En je kan dan toch trouwens oko nog wel een speciaal nummer uitkiezen? Zou er dan vooral eentje kiezen die goed dansbaar is voor iedereen, zodat ze gelijk ook echt zin krijgen om te gaan dansen.
ja mn nichtje had let me entertain you als openingsdans zit erg dansbaar!

tekenen op zich duurt niet zo lang, maar dan ook je getuige enzo met wisselen erbij.... toch wel 1 nummertje....
pi_56316157
Stand van zaken:
- Jurk: check
- Ondertrouw: in progress
... aanvraag geboorteakte bij mijn geboortegemeente is de deur uit. Schriftelijk, ze hebben nog geen mogelijkheid om dat met DigiD te doen. Gemeente waar vriend geboren is wel, dus dat gaat allemaal veel sneller. Getuigen zijn gevraagd, nu nog wachten op kopieen van de legitimatiebewijzen.
- Ambtenaar: wacht op ondertrouw
- Huwelijksreis: in progress
... vluchten staan al in optie, nu nog een leuke accomodatie op Madeira vinden.
- Verder nog te doen: ringen of alternatief, pak voor vriend, muziek, gastenlijst bijwerken, etc etc
***Levi was here***
pi_56316867
Ik moest mijn geboorteakte zelf op gaan halen, anders zou het een week of 4 duren als ik het schriftelijk wou doen. Vond ik toch een beetje belachelijk lang.. Omslachtig gedoe altijd he!

Maar jullie hebben ook al lekker veel geregeld Levitation, wij zijn ook ongeveer zo ver, alleen zijn wij dus al in ondertrouw, en we hebben nog geen idee waar de huwelijksreis heen moet gaan. Maar ligt ook aan het feit dat we nog niet weten hoe lang mijn Lief vrij kan krijgen, aangezien hij op een school werkt en wij net een maand na de zomervakantie gaan trouwen....
pi_56320011
pfff ik wou ook ff een lijstje opsommen maar denk dat wij ook bijna zover zijn, ook net als tessie al in ondertrouw en nog niks bekend van de vakantie erna, helaas weet ik dat ook pas een dag na de bruiloft (of 2 of meer) in de zin van waar we heen kunnen
pi_56320174
Wij gaan niet op huwlijksreis helaas,we hebben een eigen zaak en mijn vriend wil de boel niet zo lang alleen laten (wat ik op zich wel kan begrijpen maar in dit geval...) dus word het waarschijnlijk een lang weekend/paar daagjes gezellig er tussen uit!
01-08-2008
pi_56320204
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 15:39 schreef Pure-Poison het volgende:
Wij gaan niet op huwlijksreis helaas,we hebben een eigen zaak en mijn vriend wil de boel niet zo lang alleen laten (wat ik op zich wel kan begrijpen maar in dit geval...) dus word het waarschijnlijk een lang weekend/paar daagjes gezellig er tussen uit!
een mooie reis kunnen jullie dan altijd toch nog gaan maken wanneer hij de zaak wel alleen kan laten in de toekomst?
Al snap ik wel dat het niet helemaal hetzelfde voelt dan...
pi_56320261
wij hebben geregeld:
-stadhuis
-feestlocatie
-hapjes en drankje
-huisDJ
-vervoer (cabrio van schoonouders )
-ringen (moeten nog wel gegraveerd worden)
-fotograaf
-jurk (nog niet vermaakt)
-ondertrouw

huwelijksreis gaan we waarschijnlijk 2 weken motorrijden ergens in het buitenland..op de bonnefooi dus we hoeven daar niets voor te boeken.

nu nog te doen:
-uitnodigingen en gastenlijst
-taart
-bloemen
-pak van bruidegom
-overige kleding (schoenen, lingerie enzo)
-muziek kiezen
-fotolocatie kiezen
-reserveren van avondeten

En ik vergeet vast nog veel dingen.
pi_56320316
hihi dan toch maar ook mijn lijstje:
wij hebben geregeld:
* trouwlocatie
* feestlocatie
* avond eten
* band
* muziek tijdens ceremonie
* jurk gekocht (niet afgepast)
* vervoer
* fotograaf
* fotolocatie
* ringen (moeten alleen nog besteld)
* ondertrouw
* gastenlijsten (kan altijd veranderen natuurlijk)
* bezig met uitnodigingen

wat nog te doen
* pak voor hem
* bruidsboeket
* taart
* mn haar
en verder zou ik het niet weten iemand nog suggesties.....
pi_56320655
Ik heb vandaag ook de bellenblaastaartjes gevonden bij de blokker.

Verder een strapless bh besteld, maat 85 E (!) maar liefst. Kost slechts 111 euro

Wat wij al geregeld hebben:

*trouwlocatie
*receptie/diner/feestlocatie
*jurk + schoenen + ketting + bh
*fotograaf + locatie (alleen nog geen alternatief voor als het regent)
*dj
*auto
*gastenlijst
*ringen
*ondertrouw
*uitnodigingen
*iemand voor mn make up en kapsel
*kleding bruidsmeisje
*bedankjes
*tasjes en inhoud voor kids op de kinderreceptie
*huwelijksreis

Wat we nog moeten doen:
*bloemen
*kleding bruidegom
*kleding bruisdjonkertje
*bruidstaart
*alternatieve fotolocatie voor als het regent

Vergeet ik iets?? Nog minder dan 3 maanden te gaan!
pi_56320821
Leuk fannetje een kinderreceptie, neem aan voo de kinderen van je klas.....
ow ja bruidslingerie zit bij mijn jurk in alleen nog een broekje.....
en bedankjes hebben we nu wel een beeld van

jeetje nog maar minder dan maar 3 maanden fannetje gaat snel!
pi_56321668
Ja he, nog maar 87 dagen! Het begint nu echt op te schieten!

De kinderreceptie is inderdaad voor de 30 kids in mijn klas
pi_56328630
en dan te bedenken dat ik na jou op de lijst sta......
ik moet er zo aan wennen dat ik dit jaar ga trouwen
pi_56336097
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 22:03 schreef draculettetje het volgende:
en dan te bedenken dat ik na jou op de lijst sta......
Maar dat komt alleen omdat het lijstje niet up-to-date is. Ik trouw namelijk op 3 mei.
***Levi was here***
pi_56337168
quote:
Op zondag 27 januari 2008 11:28 schreef Levitation het volgende:

[..]

Maar dat komt alleen omdat het lijstje niet up-to-date is. Ik trouw namelijk op 3 mei.
hihi da's waar! nog 2 wachtende voor me ha ha
kunnen jullie me mooi nog tips geven!
pi_56344979
Ik ben verliefd! Op mijn jurk.

Gisteren nog even aangehad en hij is zo gaaf. Vriend heeft hem gisteren gekeurd... (nee, da's niet volgens de etiquetten, maar dat interesseert me weinig)... en hij zat helemaal te stralen.
***Levi was here***
pi_56345114
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 21:35 schreef Fannetje het volgende:
En qua muziek in het gemeentehuis... moeilijk hoor!

Wij hebben nu één liedje uitgekozen, maar de andere twee weten we nog steeds niet!
Wij hadden 'Here, there and everywhere' van The Beatles, en 'As time goes by' van Louis Armstrong. Zeker dat laatste nummer is ontzettend romantisch

'She' van Aznavour viel uiteindelijk af bij de selectie, maar is leuk voor als de bruid apart binnenkomt.
pi_56345282
Oh lieve mensen, wat heerlijk Geniet ervan!

Ik ben nu alweer bijna 3 jaar getrouwd (en 9 jaar samen!) maar ik zou zo opnieuw willen trouwen (met dezelfde vent welteverstaan )... Gewoon weer helemaal in de voorbereidingen zitten.. Dat is zo leuk!

Ik blijf hier lekker meelurken! Trouwen is leuk!
~Geluk, is beseffen dat het geluk in je zit~
  dinsdag 5 februari 2008 @ 09:56:49 #183
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_56541505
J-Net gaat ook trouwen! op 20 juni 2008 is het zover. K weet het al heel lang, maar nu komt het toch wel snel dichterbij!
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
pi_56541539
Ik kan morgen mijn trouwpak ophalen
pi_56541558
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 09:56 schreef J-net het volgende:
J-Net gaat ook trouwen! op 20 juni 2008 is het zover. K weet het al heel lang, maar nu komt het toch wel snel dichterbij!
Gefeliciteerd! Is idd al weer erg dichtbij!
zijn er nog dingen die je moet regelen?
pi_56541567
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 09:59 schreef sjimz het volgende:
Ik kan morgen mijn trouwpak ophalen
Jippie en de jee! spannend......

zit met smart te wachten dat ik gebeld wordt voor mijn jurk......
pi_56541585
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 10:01 schreef draculettetje het volgende:

[..]

Jippie en de jee! spannend......

zit met smart te wachten dat ik gebeld wordt voor mijn jurk......
Het gaat bij mij nu echt wel kriebelen.
Maar ja het duurt ook niet meer zo lang tot de dag.
pi_56541597
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 10:02 schreef sjimz het volgende:

[..]

Het gaat bij mij nu echt wel kriebelen.
Maar ja het duurt ook niet meer zo lang tot de dag.
ik blijf het bij jou geloof ik altijd vragen.... wanneer ook al weer.....
pi_56541601
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 10:03 schreef draculettetje het volgende:

[..]

ik blijf het bij jou geloof ik altijd vragen.... wanneer ook al weer.....
29 februari
pi_56541630
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 10:03 schreef sjimz het volgende:

[..]

29 februari
da's wel heeeel snel.......
pi_56541670
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 10:06 schreef draculettetje het volgende:

[..]

da's wel heeeel snel.......
Dat klopt.
pi_56541724
Ik ben zojuist in ondertrouw gegaan.

Grappige gemeente woon in toch... echt een (Brabants)dorp. De vrouw van burgerzaken die het regelde was nogal verstrooid en kletse heel vrolijk over van alles en nogwat... maar ze vergat eerst nog onze legitimatiebewijzen te vragen (en dus te kopiëren voor 't dossier). Vervolgens staan we buiten en komen we tot de conclusie dat ze is vergeten de leges te rekenen. Ach, ze sturen maar een keer een rekening.

Het gemeentehuis zag er trouwens ook niet uit, was duidelijk gisteren carnaval gevierd, de tap stond nog in de hal en het meurde naar oud bier. Ben ik als randstadse stedeling ook écht niet gewend.
***Levi was here***
pi_56541765
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 10:12 schreef Levitation het volgende:
Ik ben zojuist in ondertrouw gegaan.

Grappige gemeente woon in toch... echt een (Brabants)dorp. De vrouw van burgerzaken die het regelde was nogal verstrooid en kletse heel vrolijk over van alles en nogwat... maar ze vergat eerst nog onze legitimatiebewijzen te vragen (en dus te kopiëren voor 't dossier). Vervolgens staan we buiten en komen we tot de conclusie dat ze is vergeten de leges te rekenen. Ach, ze sturen maar een keer een rekening.

Het gemeentehuis zag er trouwens ook niet uit, was duidelijk gisteren carnaval gevierd, de tap stond nog in de hal en het meurde naar oud bier. Ben ik als randstadse stedeling ook écht niet gewend.
Gefeliciteerd!

ik heb ook mijn legitimatie niet laten zien
pi_56543405
Hahaha klinkt erg 'sfeervol' Levitation! Maar wel gefeliciteerd

Ik heb eindelijk schoenen gevonden. Ik wou per se zwart/witte, maar nu heb ik dus zonder hak gevonden, en eigenlijk wou ik liever een klein hakje.. Maar ja, kon het steeds echt niet vinden, en deze zijn wel super leuk. Dus misschien draag ik ze alleen 'savonds bij het feest als ik later misschien nog zwart/witte met klein hakje kan vinden.
  dinsdag 5 februari 2008 @ 15:48:11 #195
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_56545623
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 10:00 schreef draculettetje het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! Is idd al weer erg dichtbij!
zijn er nog dingen die je moet regelen?
Stadhuis:geregeld (20 juni 2008 om 14 uur hier op het stadhuis)
Locatie: geregeld (we gaan daar eten met daggasten en 's avonds feesten)
Getuigen: na veel wikken en weken eruit, bijna iedereen gevraagd, alle ID's verzameld voor ondertrouw
Ondertrouw: 19 februari 2008

Fotograaf: geregeld (door hier mee te lezen ben k bij fotohunt uitgekomen)
DJ: leuke setting van Ocean Entertainment (met een extra bellenblaasmachine!!! jippie, wilde ik graag)

Jurk: heb ik al lang! inclusief schoenen etc in zelfde kleur, korselet voor eronder (erg dat je een jaar vantevoren je jurk al hebt, indien geinteresseerden wil k het verhaal erover wel vertellen )

Pak R (R is voorletter van aanstaande) : moet nog, we zijn al wezen kijken, maar hij wil Hindoestaans pak, zijn moeder is hindoestaanse en hij is wel beetje zo opgevoed. We gaan snel weer kijken. Eerste keer was niet zo'n succes door die stomme verkoopster

Taart: gaan we binnenkort doen bij bakker van het hotel waar we het vieren. We doen alleen maar taart voor daggasten, niet voor avondgasten, die mogen meteen aan andere hapjes. Vaak eet helft toch geen taart etc.

We zijn bezig notaris zoeken voor huwelijkse voorwaarden vastleggen (ja we gaan echt op huwelijkse voorwaarden trouwen, heeft ook echt goede reden! )

Kaarten: morgen mogen we naar de proefdruk gaan kijken.
Ringen: zijn klaar, ik moet alleen nog 1 keer passen en waarschijnlijk moet ring nog een kwart kleiner voor mij, nu is hij net ietsiepietse te groot.

Huwelijksreis: Geregeld! een week naar NYC en dan 3.5 weken naar brits guyana waar familie van R woont.
pi_56545910
Voor ondertrouw hoefde ik de ID's van de getuigen helemaal niet te hebben.
  dinsdag 5 februari 2008 @ 16:37:00 #197
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_56546133
Ow ik moet hier alles hebben:
- geboorteaktes bruid en bruidegom
- uittreksel uit GBA (ligt bij ons klaar door de gemeente verzorgt)
- hele ingevulde vragenlijst over wie we zijn etc etc
- wat voor toespraak we wensen
- ID's van de getuigen (kopie ervan).

We hebben 4 getuigen: broer van mij, zusje van R, vriendin van mij en vriend van R.

Het zusje van R is pas 16 als we trouwen, maar we hopen van harte dat ze voor spek en bonen mag meetekenen omdat we toch wel 3 mensen hebben die wel ouder zijn dan 18.
Mijn broertje hebben we het nog niet verteld dat hij getuige is, omdat hij verstandelijk gehandicapt is en nu al stuitert bij het idee van de bruiloft, laat staan als hij weet dat hij getuige is/wordt (alles in overleg met mn ouders en R is dit gegaan om het op deze manier te doen). Hij hoort het kort ervoor (paar dagen ofzo)
pi_56547635
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 16:37 schreef J-net het volgende:
Ow ik moet hier alles hebben:
- geboorteaktes bruid en bruidegom
- uittreksel uit GBA (ligt bij ons klaar door de gemeente verzorgt)
- hele ingevulde vragenlijst over wie we zijn etc etc
- wat voor toespraak we wensen
- ID's van de getuigen (kopie ervan).
Voor ondertrouw moest we vooral wat documenten tekenen en legitimatie laten zien. De papieren met vragenlijst en getuigengegevens konden we meenemen en thuis invullen.
Die formulieren samen met de legitimatie-kopieen van de getuigen hebben we later ingeleverd en meteen leges betaald. Maar ik zie dat het dus per gemeente weer best veel scheelt.

Overigens moeten we later weer opnieuw een legitimatie bewijs van 1 van onze getuigen (zusje van ) inleveren omdat zij binnenkort gaat trouwen en haar achternaam veranderd
pi_56547863
Gefeliciteerd met de ondertrouw, Levitation!
pi_56555201
Nog een vraagje... over naamkeuze:
Ik heb nu nog niet opgegeven hoe ik straks wil heten, maar dat moet ik straks dus nog wel doen...
Hoe bindend is die keuze? Als ik mezelf "officieel" Partnernaam-Eigennaam ga noemen, hoe komt het dan in mijn paspoort? Als Eigennaam echtgenoot van Partnernaam... ??
En als ik zijn naam niet aanneem? Komt er dan ook "echtgenoot van" te staan?
Heb eigenlijk geen flauw idee hoe dit in elkaar zit...
***Levi was here***
pi_56555265
dat mag je altijd blijven keizen, bij wettelijke dingen blijft je eigen naam hoe dan ook bestaan, ook als je die van je echtgenoot aanneemt.
Maar wanneer je bijv zijn naam en dan jouw naam doet voor op papier dan betekend dat niet automatisch dat je dat ook in je paspoort zet, dat is dan jou eigen keuze, evenals echtgenote van....

geloof ik tenminste
  woensdag 6 februari 2008 @ 10:29:06 #202
35189 Troel
scherp en bot
pi_56556867
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 08:29 schreef Levitation het volgende:
Nog een vraagje... over naamkeuze:
Ik heb nu nog niet opgegeven hoe ik straks wil heten, maar dat moet ik straks dus nog wel doen...
Hoe bindend is die keuze? Als ik mezelf "officieel" Partnernaam-Eigennaam ga noemen, hoe komt het dan in mijn paspoort? Als Eigennaam echtgenoot van Partnernaam... ??
En als ik zijn naam niet aanneem? Komt er dan ook "echtgenoot van" te staan?
Heb eigenlijk geen flauw idee hoe dit in elkaar zit...
Je blijft altijd Eigennaam, alleen komt er achterop je ID te staan e/v Partnernaam. Ik weet niet of dat er ook komt te staan als je je eigen naam aanhoudt, maar het lijkt me toch wel. Overigens kan de ambtenaar je dit ook vertellen, wellicht een mailtje sturen?

Hier is het Partnernaam-Eigennaam geworden
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')