Tamelijk irritant nummer wat allang gearchiveerd had moeten zijnquote:
Idd een vervelend mensquote:Op dinsdag 11 december 2007 23:25 schreef golfer het volgende:
Wat een vervelend mens is dat, die CDA-boerin.
Natuurlijk is Paul okéquote:Op dinsdag 11 december 2007 23:59 schreef Ambrosius het volgende:
Paul was ok, rest kon me niet boeien.
Prachtige nummer hoor !!quote:Op dinsdag 11 december 2007 23:48 schreef Aoristus het volgende:
Weer een Rene Klein moment.
Geweldig idd, was ook wel een zeldzaam domme opmerking van die KRO'erquote:Op dinsdag 11 december 2007 23:52 schreef Beelzebub85 het volgende:
Moest wel lachen om de opmerking van Jeroen Pispik over die olifanten die niet naar school gaan
Brenda Schultz-McCarthy, Jenny Arean, Maarten 't Hart en Richard Gill.quote:Op woensdag 12 december 2007 22:30 schreef Mainport het volgende:
Wie komen er vanavond?
Ik vind het wel mooi dat ze probeert terug te komen, de vraag is alleen of ze het niveau nog aankan.quote:Op woensdag 12 december 2007 23:29 schreef Wup het volgende:
nou boeiend zo een uitgerangeerde tennister.......
ja ik oordeelde iets te snel, ze begon zo langdradig met een onzinverhaalquote:Op woensdag 12 december 2007 23:35 schreef Ambrosius het volgende:
Ik vind het wel mooi dat ze probeert terug te komen, de vraag is alleen of ze het niveau nog aankan.
Is die PvdA'er nog niet rood genoeg dan?quote:Op woensdag 12 december 2007 23:44 schreef golfer het volgende:
Nou, schiet eens op.
Ik zit op Jenny Arean te wachten.
Klikquote:Jeroen Pauw en Paul Witteman sluiten het jaar 2007 bijzonder af met hun talkshow op Nederland 1. Zo verzorgt Pauw & Witteman samen met PREMtime een avond vol discussie vanuit Slotervaart, blikt Karina Wolkers terug op het overlijden van haar man en staat Clarence Seedorf stil bij een roerig jaar. Ook de talkshow kan terugkijken op een goed jaar. “December 2007 is tot op heden de meest succesvolle maand in voor Pauw & Witteman“, vertelt een zegsvrouw.
“December 2007 is tot op heden de meest succesvolle maand, met een gemiddelde kijkdichtheid van 6,8 procent, wat neerkomt op 1 miljoen kijkers per avond. Het aantal kijkers van het programma is in anderhalf jaar tijd gegroeid is met bijna 55 procent.”
Op maandag 17 december wordt Pauw & Witteman in samenwerking met ‘PREMtime’ uitgezonden vanuit Slotervaart. Het draait deze avond om de vraag hoe de relatie tussen de straatjeugd en de autoriteiten hersteld kan worden. Aan tafel zitten onder anderen Minister Vogelaar (PvdA) van Wonen, Wijken en Integratie, Henk Kamp (VVD), Bernard Welten, hoofdcommissaris van de regiopolitie Amsterdam en Achmed Marcouch, voorzitter van het stadsdeel Amsterdam Slotervaart. Het publiek bestaat uit mensen uit de wijk: jongeren, ouders, leraren en jeugd- en buurtwerkers.
De volgende dag, dinsdag 18 december, is Karina Wolkers te gast bij Jeroen Pauw en Paul Witteman. Dit is de eerste keer dat zij een interview geeft na het overlijden van haar man, Jan Wolkers. Zij vertelt over het verleden, haar verwerking en haar toekomstplannen.
In de afsluitende week van Pauw & Witteman wordt ook aandacht besteed aan het proces tegen Holleeder. Gesproken wordt dan onder meer over de strafmaat die deze week bepaalt gaat worden. Ook Clarence Seedorf is nog te gast in ‘Pauw & Witteman’. Hij blikt terug op het afgelopen jaar, praat over zijn plek in het Nederlands elftal en wijst op het belang goede doelen.
Pauw & Witteman is om 23.00 uur te zien op Nederland 1.
ja dat verhaal ken ik nou ook wel.quote:Op donderdag 13 december 2007 23:36 schreef golfer het volgende:
Weer dat verhaal over Foekje Dillema.
Zoiets? Celebrity day job - electrocutionquote:Op vrijdag 14 december 2007 23:10 schreef SCH het volgende:
Ik hoop dat Jeroen Pauw onder stroom wordt gezet
Ja, ik ook.quote:Op maandag 17 december 2007 23:06 schreef golfer het volgende:
Ik sla die uitzendingen met Prem over. Ik ben zo allergisch voor die man en die stem van hem.
Ik geef het nog even het voordeel van de twijfel. Maar ik ben niet bepaald fan van Prem.quote:Op maandag 17 december 2007 23:06 schreef golfer het volgende:
Ik sla die uitzendingen met Prem over. Ik ben zo allergisch voor die man en die stem van hem.
Ik heb ook allang uitgezet, vind Prem niet veel aanquote:Op maandag 17 december 2007 23:07 schreef Ronaldsen het volgende:
ik heb net 10 seconden gekeken, dit sla ik maar over denk ik
de aanwezigheid van P&W is dan ook vrij overbodigquote:Op maandag 17 december 2007 23:42 schreef mroijjoijoi het volgende:
Ik vind wel dat ze hun best doen..........
Vraag me af of ik die discussie met die lui lang vol kan houden......
quote:Op maandag 17 december 2007 23:45 schreef Aoristus het volgende:
veel te links
Nee, want ik kijk niet.quote:Op maandag 17 december 2007 23:49 schreef ijsbrekertje het volgende:
Hebben jullie ook het idee dat Henk Kamp gast is in een televisieprogramma, terwijl Vogelaar een gesprek met Slotervaarters heeft dat toevallig wordt uitgezonden?
nee, compleet niet. Vogelaar is in totaal nog geen 5% van de tijd aan het woord geweest. Terecht overigens, want zoveel nuttigs zegt ze niet.quote:Op maandag 17 december 2007 23:49 schreef ijsbrekertje het volgende:
Hebben jullie ook het idee dat Henk Kamp gast is in een televisieprogramma, terwijl Vogelaar een gesprek met Slotervaarters heeft dat toevallig wordt uitgezonden?
quote:Op maandag 17 december 2007 23:49 schreef ijsbrekertje het volgende:
Kamp spreekt tegen een muur van onbegripquote:Op maandag 17 december 2007 23:56 schreef venomsnake het volgende:
[..]
![]()
Kamp loopt gewoon een verkiezingspraatje te houden.
Ik denk dat Prem hem helemaal had ingeblikt en afgemaaktquote:Op maandag 17 december 2007 23:50 schreef Asmodean het volgende:
[..]
misschien hadden ze idd als tegengeluid Wilders de hele tijd "het komt door de Koran en iedere crimineel moet inclusief familie en buren en kennissen die ook moslim zijn het land uit" kunnen schreeuwen, maar hé, dat draagt niet echt zo heel veel bij aan de discussie.
Kamp denkt alleen maar in cijfers. Vreemd eigenlijk voor iemand die namens een volkspartij spreekt.quote:Op dinsdag 18 december 2007 00:01 schreef ijsbrekertje het volgende:
Er zijn zo veel mensen, dat niemand lang aan het woord kan zijn.
Ik heb het idee dat Kamp vooral antwoord geeft aan P&W en voor de camera, terwijl Vogelaar spontaan reageert op wat er vanuit de zaal geroepen wordt. Dat laatste vind ik wel sympathiek, maar als tv-kijker vind ik het eigenlijk maar irritant.
Omdat ie niet luistert, maar alleen zijn eigen verhaaltje steeds loopt te houden.quote:Op dinsdag 18 december 2007 00:00 schreef latin_LiZzY het volgende:
[..]
Kamp spreekt tegen een muur van onbegrip
Het is juist de zaal die het probleem complex maakt. Zij schuiven alles op een hoop en ja, dan wordt de zaak inderdaad complex. Het is zaak om de problemen uit te splitsen en dat is waar Kamp mee bezig is.quote:Op dinsdag 18 december 2007 00:15 schreef venomsnake het volgende:
Omdat ie niet luistert, maar alleen zijn eigen verhaaltje steeds loopt te houden.
Harder aanpakken, strafkampen, dreigen met intrekken van verblijfsvergunning etc etc...
Tuurlijk moet er op sommige punten dingen harder aangepakt worden, maar dat alleen lost de problemen niet op. Probleem is vele malen complexer, je heb te maken met vele culturen en (mede door armoede) een enorme variatie aan problemen in die wijk. Dat los niet niet even op door wat harder op te treden.
Daarom irriteert men zich in de zaal aan hem, hij vertelt zijn eigen verhaal maar gaat niet dieper in op sommige vragen of geluiden uit de zaal.
WAnt jij hebt bestuurskunde gestudeerd?quote:Op dinsdag 18 december 2007 01:00 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Het is juist de zaal die het probleem complex maakt. Zij schuiven alles op een hoop en ja, dan wordt de zaak inderdaad complex. Het is zaak om de problemen uit te splitsen en dat is waar Kamp mee bezig is.
Kamp stelt dat er aan de strafrechtelijke kant veel meer ad-rem moet worden opgetreden, we hebben hebben dat strafrecht niet voor niks. (1)
Vervolgens is er dan nog een groep mensen die geen strafbaar feit hebben begaan of de straf hebben uitgezeten maar waarvan het waarschijnlijk is dat zij zich daar wel schuldig aan kunnen gaan maken. Deze groep moet zeer intensief begeleid worden, zie bijvoorbeeld het 8 tot 8 arrangement dat Cohen voorstelde of zelfs een nog ingrijpender maatregel waarbij deze jongeren in een internaat worden geplaatst. Natuurlijk zijn de jongeren hier zelf tegen maar goed dat is een kenmerk van de meeste pubers. (2)
Dan is er nog een langer termijn visie nodig, hoe zorgen we er op langer termijn voor dat de intensieve begeleiding binnen punt 2 minder vaak toegepast hoeft te worden. Bijvoorbeeld door het economisch vooruitzicht in een bepaald probleemgebied te stimuleren. (3)
En dan nog een vierde punt, hoe moet al deze begeleiding geregeld worden vanuit de overheid. Er is nu een bestuurlijk gedrocht ontstaan van maar liefst 22 instanties die zaken als begeleiding en preventie op zich nemen. Dat is absurd en daar zal wat aan gedaan moeten worden. Fuseren die hap tot 2 of 3 organisaties. (4)
Zo zie je dat je eerst structuur moet geven aan de materie voordat oplossingen zich aan kunnen dienen. En dat is gelijk ook mij bezwaar tegen de uitzending zoals die vandaag plaats heeft gevonden. Dit was een ongeleide brainstormsessie waarin iedereen wild voor zich uit aan het denken is, en dan zien we het resultaat, dat is gelijk aan nul. Er moet echt veel meer structuur in de discussie komen voordat je ook echt gericht toe kunt werken naar een nu nog onbekend resultaat. Dat is zo ongeveer les 1 die men leert binnen iedere managementopleiding.
Nee, maar wel economie en twee technische studies. Bij alle drie wordt er veel aandacht besteed aan management (soms zelfs teveel vind ikquote:Op dinsdag 18 december 2007 08:24 schreef Klopkoek het volgende:
WAnt jij hebt bestuurskunde gestudeerd?
zo'n geweldige zanger is hij toch niet?quote:Op woensdag 19 december 2007 00:00 schreef DrDentz het volgende:
Hans Teeuwen moet New York veroveren met z'n Jazz en humor
Zoveel studies? Hoe vindt je daar tijd voor? En dan nog zulk rabiaat rechtse meningen uitkramen...quote:Op dinsdag 18 december 2007 15:36 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Nee, maar wel economie en twee technische studies. Bij alle drie wordt er veel aandacht besteed aan management (soms zelfs teveel vind ik), zowel op projectmatig gebied als op meer theoretisch vlak. Ook het ontwerpen van een oplossing vanuit een situatie waarin een oplossing slechts vaag afgebakend kan worden is ruim aan bod gekomen. Niet dat ik daarmee hierboven even de juiste oplossing heb beschreven maar het laat wel zien dat juist het uitsplitsen van een probleem noodzakelijk is om het handelbaar te maken en wellicht zelfs tot een oplossing te komen. Als je dit niet doet raak je gevangen in de complexiteit van het probleem.
Nee, die twee technische studies zijn na elkaar.quote:Op woensdag 19 december 2007 08:51 schreef Klopkoek het volgende:
Zoveel studies? Hoe vindt je daar tijd voor? En dan nog zulk rabiaat rechtse meningen uitkramen...
Idd.quote:Op woensdag 19 december 2007 23:39 schreef Aoristus het volgende:
Luijendijk is een toffe vent
Het geluid liep vast...quote:
Hij vecht tegen de bierkaaiquote:Op woensdag 19 december 2007 23:49 schreef Toad het volgende:
Ja, ik snap ook niet waarom er nog niets is gedaan met Luyendijks kritiek op de Uruzganverslaggeving. Hij heeft echt een punt daar.
Ik weet niet of je sarcastisch bent maar ik vind het vrij ver gaan eerlijk gezegd..quote:Op woensdag 19 december 2007 23:29 schreef Aoristus het volgende:
oeh dreigbriefjes in het broodtrommeltje van je dochter. Voetbal is kei-hard
Je moet het maar durven.. ik ga wel kijken. Om de Hells Angel.quote:Op donderdag 20 december 2007 19:51 schreef golfer het volgende:
De Jong liet zich al opsluiten met Richard Klinkhamer die zijn vrouw vermoordde en daar het boek 'Woensdag gehaktdag' over schreef.
Ik vind Pauw en Witteman wel goed juist hier. Lekker fel en goed op elkaar ingespeeld.quote:Op donderdag 20 december 2007 23:12 schreef Wup het volgende:
ow wat een zinloos gesprek is dit
Een keer verkeerd naar hem kijken kan genoeg zijn om een half jaar lang door een rietje te eten.quote:Op donderdag 20 december 2007 23:12 schreef milagro het volgende:
ik word er zenuwachtig van![]()
Een soort Van Gaal situatie, 1 foute vraag en dan.... alleen bij van Gaal kan je er , met kromme tenen en al, om lachen, hier is het toch wat nerveuziger
ja ik had het allang opgegeven. Ze krijgen toch nergens antwoord opquote:Op donderdag 20 december 2007 23:14 schreef Hephaistos. het volgende:
Ik vind Pauw en Witteman wel goed juist hier. Lekker fel en goed op elkaar ingespeeld.
nu ja, ik heb het Lenferink trauma nog, hèquote:Op donderdag 20 december 2007 23:16 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Een keer verkeerd naar hem kijken kan genoeg zijn om een half jaar lang door een rietje te eten.
Dat ze nergens antwoord op kregen was juist de crux!quote:Op donderdag 20 december 2007 23:16 schreef Wup het volgende:
[..]
ja ik had het allang opgegeven. Ze krijgen toch nergens antwoord op
Ik ga ook een poging doen. Denk ik. Wilfried maakt vaak mooie TV, alleen neemt hij zichzelf erg serieus. Het neigt vaak naar wat zware TV.quote:
zeg ik lekker nietquote:Op donderdag 20 december 2007 23:33 schreef partyyboyy het volgende:
Hoe heette dat boek waar Luijendijk het gister over had waar hij hard van moest lachen? Over ene onderzoekscommissie!
zat ik net ook te denkenquote:Op donderdag 20 december 2007 23:42 schreef Cynix ® het volgende:
Oenepoetie verveelt zich bij al dat suffe geneuzel. Als-ie nou maar niet agressief wordt.
dacht ik al, hoofddoekje van mequote:Op donderdag 20 december 2007 23:44 schreef milagro het volgende:
[..]
ik heb niet eens gekeken, gilnicht
LOL, geen sympathieke man vond ik hem. Niet aangenaam om naar te luisteren.quote:Op donderdag 20 december 2007 23:49 schreef milagro het volgende:
Ja, meneer vanVerWaayen, ook hij verdient veel poen met wat hij doet, ongelofelijk, hè
okay, wellicht geen 3.5 miljoen pond per jaar, maar soit
nee, niet sympathiek komt hij over idd, maar ja lekker belangrijlk met zo'n inkomenquote:Op donderdag 20 december 2007 23:56 schreef Wup het volgende:
[..]
LOL, geen sympathieke man vond ik hem. Niet aangenaam om naar te luisteren.
Kan ik een klinker kopen?quote:
quote:
Hij is ook benoemd tot 'Honorary Bag Filler'.quote:Op donderdag 20 december 2007 19:51 schreef golfer het volgende:
Vanwege zijn inzet voor deze wederopstanding van de Britse telecomsector is Verwaayen door de Britse koningin Elizabeth geridderd tot 'Honorary Knight Commander of the Order of the British Empire'.
een Qus is toch een varken?quote:Op vrijdag 21 december 2007 00:09 schreef milagro het volgende:
[..]
nee
![]()
ik geef je er 1, de Q![]()
van Qus![]()
ik ga lief slapen nu
quote:Vanavond in Pauw & Witteman: veel aandacht voor de zaak Holleeder en de uitspraak vandaag en een gesprek met Clarence Seedorf
De zaak Holleeder
Vandaag kwam een voorlopig einde aan de zaak tegen Willem Holleeder. Tijdens de uitspraak die uren in beslag nam, werd Holleeder veroordeeld tot negen jaar gevangenisstraf voor het leiden van een criminele organisatie, 'afpersing in vereniging meermalen gepleegd', witwassen, mishandeling en bedreiging. De rechtbank achtte bewezen dat Holleeder de vastgoed- en hasjhandelaar Kees Houtman afperste. Tegen Holleeder was twaalf jaar geëist.
Op 2 april jonstleden begon het proces letterlijk met een knal, toen de de rechtbank werd bestook met een granaatwerper. In februari trad Holleeders vaste advocaat Moszkowicz terug. Het proces werd stilgelegd omdat de Heinekenontvoerder het aan zijn hart kreeg. Holleeder kwam op de proppen met 'keukentapes' om aan te tonen dat de geliquideerde vastgoedmagnaat Willem Endstra niet zuiver op de graat was. De belangrijke getuige Bram Zeegers stierf onder mysterieuze omstandigheden.
Te gast zijn Holleeders advocaat Jan-Hein Kuijpers, zijn voorganger Bram Moszkowicz, VVD-Kamerlid en voormalig crimefighter Fred Teeven en persrechter Jacqueline Dubois.
Lees het dossier Holleeder op de site van 'Het Parool'
Clarence Seedorf
Een exclusief interview met Clarence Seedorf, Nederlands succesvolste clubvoetballer. Seedorf won vier keer de Champions League, een keer met Ajax en Real Madrid en twee keer met AC Milan. In het seizoen 2006/2007 werd hij uitgeroepen tot beste middenvelder in de Champions League. Seedorf is net terug uit Japan waar hij met AC Milan de Wereldbeker won, de tweede uit zijn carrière. Het gesprek met Seedorf gaat over het geheim van AC Milan, zijn band met Suriname, het werk voor zijn eigen foundation Champions for Children en natuurlijk over Marco van Basten en Oranje.
Ja, dat kan je volgens mij zien als voorlichter van de rechtbank.quote:Op vrijdag 21 december 2007 23:16 schreef Wup het volgende:
persrechter?
ja dank je wel, ik kende de term niet, raar woord ook wel.quote:Op vrijdag 21 december 2007 23:19 schreef Toad het volgende:
Ja, dat kan je volgens mij zien als voorlichter van de rechtbank.
Waarom begonnen ze nou te klappen bij die flauwe vergelijking van Bram. Zo stom was die vraag niet.
Vooral W niet, dat is gewoon genant.quote:Op vrijdag 21 december 2007 23:43 schreef Wup het volgende:
P&W moeten gewoon GEEN sporters interviewen
quote:Vandaag in Pauw & Witteman
Maandag 7 januari, 23.00 – 23.50 uur, Ned1
Vanavond ontvangen Jeroen Pauw en Paul Witteman:
Zanger Guus Meeuwis tourt langs de theaters.
Roeier Ralph Tuijn wilde de Pacific oversteken, maar strandde na 15.000 kilometer vol ontberingen.
Erik van Muiswinkel roept sporters op niet naar Peking te gaan.
Oud-burgemeesterskandidaat Ralph Pans doet een boekje open
Kansloos.quote:Op maandag 7 januari 2008 23:50 schreef Aoristus het volgende:
Meeuwis werd wel professioneel afgezeken, daar kijken we voor
Wie had gedacht dat als je 3x kedengkedeng opschrijft dat het een hit wordt.quote:
Briljant toch?quote:Op maandag 7 januari 2008 23:54 schreef Aoristus het volgende:
Wie had gedacht dat als je 3x kedengkedeng opschrijft dat het een hit wordt.
Nou?
Da's een echte opsteker he?quote:
Top.quote:Op maandag 7 januari 2008 23:53 schreef PietjePuk007 het volgende:
Charles Groenhuijsen morgen over de verkiezingen.
Gaat zeker kijkenquote:Op maandag 7 januari 2008 23:53 schreef PietjePuk007 het volgende:
Charles Groenhuijsen morgen over de verkiezingen.
CMIquote:Op dinsdag 8 januari 2008 23:09 schreef golfer het volgende:
Ik kwam via die stemwijzer ook uit bij John Edwards.
De grote meerderheid.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 23:09 schreef golfer het volgende:
Ik kwam via die stemwijzer ook uit bij John Edwards.
Ik denk dat het grootste deel van vrij denkend democratisch Nederland bij die man uit komt.quote:
jepquote:Op dinsdag 8 januari 2008 23:16 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik denk dat het grootste deel van vrij denkend democratisch Nederland bij die man uit komt.
Zaken die hier volkomen geaccepteerd zijn, zoals abortus en het homohuwelijk worden in de USA als ultra-links beschouwd.
het is vuile stemmingmakerij om naieve mensen zo te bedriegenquote:Op dinsdag 8 januari 2008 23:39 schreef Tomatenboer het volgende:
Blij dat Muller zelf ook weet dat hij naief is.![]()
Overigens wel een schandalige actie van de Telegraaf, met die stemmingsmakende artikelen. Maar dat zijn we gewend van de krant van wakker Nederland.
Ik hoop het van harte, maar ben bang dat de Amerikanen, dus ook de democraten, nou eenmaal veel te conservatief zijn om het aan te durven iemand als Edwards te verkiezen.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 23:48 schreef Tomatenboer het volgende:
Als Obama en Hillary elkaar nu continu vliegen gaan afvangen dan gaat wellicht de derde, Edwards er met de overwinning vandoor.
Pauw is maar 47 jrquote:Op dinsdag 8 januari 2008 23:41 schreef Tomatenboer het volgende:
Wat een ouwe snoepert die Jeroen Pauw ook.
quote:Deze keer aan tafel bij Jeroen Pauw en Paul Witteman: schrijfster Naema Tahir over haar nieuwe roman waarin de hoofdpersoon opgroeit in een Pakistaans gezin in Londen naar analogie met de jeugd van Tahir. Wilco van den Akker vertrekt naar Alaska voor een barre voettocht van 1600 kilometer. Hein Verbruggen is voorzitter van de coördinatiecommissie van de Olympische Spelen in Peking. Hij is boos op Erik van Muiswinkel die maandag in Pauw & Witteman de sporters opriep niet af te reizen naar China.
Naema Tahir
Dina Mojahar is de hoofdpersoon in de nieuwe roman 'Eenzaam heden' van Naema Tahir. Dina groeit net als Tahir op in een Pakistaans migrantengezin in Engeland. Haar vader koestert sinds zijn aankomst in Londen maar een wens: terugkeren naar Pakistan. Verteerd door heimwee meet hij zich een nieuwe identiteit aan. Vanaf nu is hij de zoon van Mohammed Ali Jinna, de Grote Leider, oprichter van Pakistan. Moeder Ruttie klampt zich vast aan de toekomst en mijmert over het bedrijf dat ze nooit zal oprichten. Intussen dwaalt Dina als een schim door het huis, volledig door haar ouders genegeerd. Wanneer ze die uit hun werelden wakker schudt met een simpele vraag, een teken van leven, levert dat steevast een portie sneren en soms zelfs erger op. Van het heden moeten ze niets hebben. Zo wordt het aarden voor Dina een eenzaam en moeilijk, misschien zelfs wel onmogelijk proces.
Wilco van den Akker
De Yukon Quest is een 1600 kilometer lange tocht die door Noord-Canada en Alska voert. Normaliter legt men de tocht af met sleehonden, maar Wilco van den Akker gaat het zonder hondenslee doen en dat deed nooit iemand hem na. Om het zichzelf nog wat moeilijker te maken loopt Van den Akker de Yukon Quest in de winter. Dus niet alleen ravijnen, wolven en beren, maar ook bevriezing is een gevaar voor Van den Akker. Over een paar dagen vertrekt hij naar Amerika. Maandenlang trainde hij voor de barre tocht, onder andere door een tractorband achter zich aan over het strand te slepen. Zo simuleerde hij de loodzware slee die hij voort zal trekken door de sneeuw.
Hein Verbruggen
Sportbestuurder Hein Verbruggen is lid van het Internationaal Olympisch Comité (IOC) en voorzitter van de coördinatiecommissie van de Olympische Spelen in Peking. Verbruggen reageert op de oproep van Erik van Muiswinkel aan sporters om niet af te reizen naar China. De cabaretier noemt China de grootste totalitaire staat ter wereld en vreest een herhaling van 1936, toen de nazi's de Spelen misbruikten. Van Muiswinkel zei afgelopen maandag in Pauw & Witteman dat zijn actie werd ingegeven door een interview van Verbruggen met 'de Volkskrant'. Hierin beschuldigde het IOC-lid op persoonlijk titel Amnesty International ervan de Spelen in China te gebruiken als reclame middel voor hun zaak.
quote:Vanavond in Pauw & Witteman: Joran van der Sloot en zijn ouders Paul en Anita en misdaadverslaggever Peter R. de Vries over de zaak Natalee Holloway
Op 30 mei 2005 verdween het Amerikaanse meisje Natalee Holloway spoorloos. Ze vierde vakantie op Aruba en werd voor het laatst gezien met Joran van der Sloot. Kort na Natalee's verdwijning werd duidelijk dat Joran haar het laatst had gezien. Na een avondje stappen met Joran en de broers Kalpoe is niets meer van haar vernomen. De moeder van Natalee mobiliseerde de Amerikaanse media die zich massaal op de zaak stortten. De Arubaanse politie verdenkt op dat moment Joran en Deepak en Satish Kalpoe ervan achter de verdwijning te zitten. Ook Paul van der Sloot, de vader van Joran, wordt opgepakt. In totaal arresteert de politie tien mensen in verband met de zaak. Bij gebrek aan bewijs komen alle verdachten, Joran incluis, op vrije voeten.
In november 2007, Joran studeert inmiddels in Arnhem, slaat de politie hem andermaal in de boeien. Op Aruba zou nieuw bewijsmateriaal zijn gevonden, aldus het OM. Hij wordt naar Aruba overgebracht. Eind december komt Joran weer vrij en is de verdenking tegen hem opgeheven.
Vanavond geven Joran en zijn ouders Paul en Anita hun laatste interview over de zaak Holloway. Ze kiezen voor 'disclosure', oftewel totale openheid van zaken.
Ook Peter R. de Vries schuift vanavond aan. Hij hield zich intensief bezig met deze zaak. Voor zijn tv-programma maakte hij onder andere een extra lange uitzending op Aruba. Op 7 deceber, toen Joran op vrije voeten kwam, was De Vries te gast bij Pauw & Witteman. Hij zei toen overtuigd te zijn van de betrokkenheid van Joran bij de verdwijning van Natalee.
Ja, maar nu met pa en ma erbij EN Peter R. de Vries.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 19:11 schreef PietjePuk007 het volgende:
Ben benieuwd, heb Joran al een keer gezien bij Jensen.
Ben bang van niet. Voorgeprogrammeerde vragen in de grote rehabiliatieshow.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 19:15 schreef SteveBallmer het volgende:
[..]
Ja, maar nu met pa en ma erbij EN Peter R. de Vries.
Dat belooft vuurwerk te worden.
Peter R de Vries heeft zich kritisch uitgelaten over de betrokkenheid van vd SLoot.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 19:23 schreef SCH het volgende:
[..]
Ben bang van niet. Voorgeprogrammeerde vragen in de grote rehabiliatieshow.
Zijn ze goed in bij P en W. Net als met die Hells Angel een tijdje terug.
hij maakt veel fouten, kan zijn omdat hij nerveus is.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 23:29 schreef Arcee het volgende:
Joran gebruikt vreemde zinsconstructies.
Hij is nog wel jonger dan hij er uit ziet hequote:Op vrijdag 11 januari 2008 23:32 schreef Arcee het volgende:
Wat spreekt die moeder kinderlijk over Joran.
Hij is 20.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 23:33 schreef Rens_Wilders het volgende:
Hij is nog wel jonger dan hij er uit ziet he
quote:Op vrijdag 11 januari 2008 23:41 schreef DrDentz het volgende:
Volgende keer neemt Peter ook z'n moeder mee
O.J. Simpson weer richting celquote:Op vrijdag 11 januari 2008 23:42 schreef matthijst het volgende:
Als Joran slim is belt ie O.J., kunnen ze samen naar The Real Killer zoeken![]()
Geniaal jaquote:Op vrijdag 11 januari 2008 23:53 schreef Arcee het volgende:
De Vries: "MIJ kunt u wel op m'n woord geloven, mevrouw"![]()
Heeft herhaaldelijk Joran de dader genoemd.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 23:58 schreef DrDentz het volgende:
Waarom moet Peter in dat geval excuses aanbieden, het enige wat hij doet is de leugens in de verklaringen blootleggen
Niet zo; "Ik weet zeker dan Joran de dader is.", maar altijd "Waarom zou iemand die niks te verbergen heeft deze leugens verzinnen?" Jorans eigen schuld, hij maakt zichzelf verdacht.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 23:59 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Heeft herhaaldelijk Joran de dader genoemd.
Dat is dan toch gewoon smaad? Dat is strafbaar.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 23:59 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Heeft herhaaldelijk Joran de dader genoemd.
Daar heeft Witteman wel vaker last van.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 23:56 schreef jmac het volgende:
Witteman komt volgens mij over de vloer bij de Slootjes. Z'n voorkeur komt wel heel makkelijk bovendrijven![]()
Ik kan daar best inkomen. Op het moment dat ze dat hadden verzonnen wisten ze niet (als niemand van hun echt de dader is) dat ze vermoord was. Misschien hebben ze die leugens wel verzonnen zodat de vriendin van Joran niet te weten mocht komen dat hij vreemd is gegaan?quote:Op zaterdag 12 januari 2008 00:05 schreef matthijst het volgende:
Hij heeft gelogen "omdat hij het niet netjes vond dat hij haar op het strand had achtergelaten".
Hij suggereert op zijn minst dat Joran er veel meer mee te maken heeft. Ik weet zeker dat Peter niet mens genoeg is om uiteindleijk zijn excuses te maken.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 23:58 schreef DrDentz het volgende:
Waarom moet Peter in dat geval excuses aanbieden, het enige wat hij doet is de leugens in de verklaringen blootleggen
Ik vind de programma's die Peter maakt altijd er boeiend, maar ik moet zeggen dat als hij eenmaal iets in zijn hoofd heeft, hij oogkappen op zet en alleen nog maar in zijn ding gelooft.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 00:11 schreef jens007 het volgende:
Peter R de Vries, goed natuurlijk dat er ook een criticast aan tafel zit, maar ik vond hem maar wat irritant doen. Zoals hij zich niet kan voorstellen dat een puber streken heeft en dan wel eens dingen verdraaid. Over inleven gesproken.
Wat jij zegtquote:Op zaterdag 12 januari 2008 00:12 schreef SCH het volgende:
Peter R. de Vries is degene die het OM maar al te vaak van tunnelvisie beschuldigt. Nu maakt hij zich er zelf schuldig aan. Wat een slecht verhaal had ie vanavond. Respect voor Joran en familie hoe rustig ze er onder bleven.
quote:Op vrijdag 11 januari 2008 23:23 schreef matthijst het volgende:
Peter R. is meesterlijk bezig.... Feiten ook, schitterend....
Dan word het zo'n wellus nietus uitzending.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 00:16 schreef Kidney_Bean het volgende:
Ik snap niet waarom de hele familie wel ALLE spreektijd kreeg in het programma, maar Peter R steeds werd afgekapt.. vooral als er een vraag volgde die er juist toe deed, waar Joran vast kwam te zitten.. Dan werd hij steeds gered door ofwel Pauw of Witteman, of door één van zijn ouders. Een aantal keer zei Witteman 'ja daar komen we later op terug', waarop De Vries terecht zei: 'ja geef hem nog even bedenktijd'. Erg jammer, want zo bleven de prangende vragen onbeantwoord.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |