abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55350952
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 00:00 schreef latin_LiZzY het volgende:

[..]

Kamp spreekt tegen een muur van onbegrip
Omdat ie niet luistert, maar alleen zijn eigen verhaaltje steeds loopt te houden.
Harder aanpakken, strafkampen, dreigen met intrekken van verblijfsvergunning etc etc...

Tuurlijk moet er op sommige punten dingen harder aangepakt worden, maar dat alleen lost de problemen niet op. Probleem is vele malen complexer, je heb te maken met vele culturen en (mede door armoede) een enorme variatie aan problemen in die wijk. Dat los niet niet even op door wat harder op te treden.

Daarom irriteert men zich in de zaal aan hem, hij vertelt zijn eigen verhaal maar gaat niet dieper in op sommige vragen of geluiden uit de zaal.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_55351754
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 00:15 schreef venomsnake het volgende:
Omdat ie niet luistert, maar alleen zijn eigen verhaaltje steeds loopt te houden.
Harder aanpakken, strafkampen, dreigen met intrekken van verblijfsvergunning etc etc...

Tuurlijk moet er op sommige punten dingen harder aangepakt worden, maar dat alleen lost de problemen niet op. Probleem is vele malen complexer, je heb te maken met vele culturen en (mede door armoede) een enorme variatie aan problemen in die wijk. Dat los niet niet even op door wat harder op te treden.

Daarom irriteert men zich in de zaal aan hem, hij vertelt zijn eigen verhaal maar gaat niet dieper in op sommige vragen of geluiden uit de zaal.
Het is juist de zaal die het probleem complex maakt. Zij schuiven alles op een hoop en ja, dan wordt de zaak inderdaad complex. Het is zaak om de problemen uit te splitsen en dat is waar Kamp mee bezig is.

Kamp stelt dat er aan de strafrechtelijke kant veel meer ad-rem moet worden opgetreden, we hebben hebben dat strafrecht niet voor niks. (1)

Vervolgens is er dan nog een groep mensen die geen strafbaar feit hebben begaan of de straf hebben uitgezeten maar waarvan het waarschijnlijk is dat zij zich daar wel schuldig aan kunnen gaan maken. Deze groep moet zeer intensief begeleid worden, zie bijvoorbeeld het 8 tot 8 arrangement dat Cohen voorstelde of zelfs een nog ingrijpender maatregel waarbij deze jongeren in een internaat worden geplaatst. Natuurlijk zijn de jongeren hier zelf tegen maar goed dat is een kenmerk van de meeste pubers. (2)

Dan is er nog een langer termijn visie nodig, hoe zorgen we er op langer termijn voor dat de intensieve begeleiding binnen punt 2 minder vaak toegepast hoeft te worden. Bijvoorbeeld door het economisch vooruitzicht in een bepaald probleemgebied te stimuleren. (3)

En dan nog een vierde punt, hoe moet al deze begeleiding geregeld worden vanuit de overheid. Er is nu een bestuurlijk gedrocht ontstaan van maar liefst 22 instanties die zaken als begeleiding en preventie op zich nemen. Dat is absurd en daar zal wat aan gedaan moeten worden. Fuseren die hap tot 2 of 3 organisaties. (4)

Zo zie je dat je eerst structuur moet geven aan de materie voordat oplossingen zich aan kunnen dienen. En dat is gelijk ook mij bezwaar tegen de uitzending zoals die vandaag plaats heeft gevonden. Dit was een ongeleide brainstormsessie waarin iedereen wild voor zich uit aan het denken is, en dan zien we het resultaat, dat is gelijk aan nul. Er moet echt veel meer structuur in de discussie komen voordat je ook echt gericht toe kunt werken naar een nu nog onbekend resultaat. Dat is zo ongeveer les 1 die men leert binnen iedere managementopleiding.
pi_55353662
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 01:00 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Het is juist de zaal die het probleem complex maakt. Zij schuiven alles op een hoop en ja, dan wordt de zaak inderdaad complex. Het is zaak om de problemen uit te splitsen en dat is waar Kamp mee bezig is.

Kamp stelt dat er aan de strafrechtelijke kant veel meer ad-rem moet worden opgetreden, we hebben hebben dat strafrecht niet voor niks. (1)

Vervolgens is er dan nog een groep mensen die geen strafbaar feit hebben begaan of de straf hebben uitgezeten maar waarvan het waarschijnlijk is dat zij zich daar wel schuldig aan kunnen gaan maken. Deze groep moet zeer intensief begeleid worden, zie bijvoorbeeld het 8 tot 8 arrangement dat Cohen voorstelde of zelfs een nog ingrijpender maatregel waarbij deze jongeren in een internaat worden geplaatst. Natuurlijk zijn de jongeren hier zelf tegen maar goed dat is een kenmerk van de meeste pubers. (2)

Dan is er nog een langer termijn visie nodig, hoe zorgen we er op langer termijn voor dat de intensieve begeleiding binnen punt 2 minder vaak toegepast hoeft te worden. Bijvoorbeeld door het economisch vooruitzicht in een bepaald probleemgebied te stimuleren. (3)

En dan nog een vierde punt, hoe moet al deze begeleiding geregeld worden vanuit de overheid. Er is nu een bestuurlijk gedrocht ontstaan van maar liefst 22 instanties die zaken als begeleiding en preventie op zich nemen. Dat is absurd en daar zal wat aan gedaan moeten worden. Fuseren die hap tot 2 of 3 organisaties. (4)

Zo zie je dat je eerst structuur moet geven aan de materie voordat oplossingen zich aan kunnen dienen. En dat is gelijk ook mij bezwaar tegen de uitzending zoals die vandaag plaats heeft gevonden. Dit was een ongeleide brainstormsessie waarin iedereen wild voor zich uit aan het denken is, en dan zien we het resultaat, dat is gelijk aan nul. Er moet echt veel meer structuur in de discussie komen voordat je ook echt gericht toe kunt werken naar een nu nog onbekend resultaat. Dat is zo ongeveer les 1 die men leert binnen iedere managementopleiding.
WAnt jij hebt bestuurskunde gestudeerd?
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_55355653
Ik schakelde weer in tegen het einde van de uitzending, toen was die Amsterdammer van het jaar 2006 aan het woord, Saïd Bensellam. Naast suksesvol begeleiding van Marokkaanse ettertjes en het repareren/versturen van rolstoelen voor het thuisland, is hij in mijn ogen daarnaast helemaal geintegreerd. Want hij stelt dat jongeren-coaches geen miljoenen hoeven te kosten, dat kan helemaal vrijwillig met een zero-tolerantie, kijk...dan ben je in mijn ogen helemaal geintegreerd, het hoeft niks te kosten, toch typisch Hollands! Maar wat werd hij met arrogantie aangehoord en nog net niet uitgelachen, schandelijk.
pi_55362952
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 08:24 schreef Klopkoek het volgende:
WAnt jij hebt bestuurskunde gestudeerd?
Nee, maar wel economie en twee technische studies. Bij alle drie wordt er veel aandacht besteed aan management (soms zelfs teveel vind ik ), zowel op projectmatig gebied als op meer theoretisch vlak. Ook het ontwerpen van een oplossing vanuit een situatie waarin een oplossing slechts vaag afgebakend kan worden is ruim aan bod gekomen. Niet dat ik daarmee hierboven even de juiste oplossing heb beschreven maar het laat wel zien dat juist het uitsplitsen van een probleem noodzakelijk is om het handelbaar te maken en wellicht zelfs tot een oplossing te komen. Als je dit niet doet raak je gevangen in de complexiteit van het probleem.
  Trouwste user 2022 dinsdag 18 december 2007 @ 19:57:05 #96
7889 tong80
Spleenheup
pi_55369517
10 kinderen waarvan de helft crimineel

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  dinsdag 18 december 2007 @ 23:42:50 #97
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_55376276
Karina Wolkers.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Trouwste user 2022 dinsdag 18 december 2007 @ 23:44:55 #98
7889 tong80
Spleenheup
pi_55376351
Ze is net zo lief als haar man

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_55376471
ik snap niet zo goed wat ze daar doet maar ik vind Karina een lieve vrouw.
en de spraakzame zoon ook.

ow, omdat Wolkers het nationale dictee heeft gemaakt dus.
  Trouwste user 2022 dinsdag 18 december 2007 @ 23:50:07 #100
7889 tong80
Spleenheup
pi_55376492
Ik ben echt beniuewd naar dat dictee

Trouwste user 2022 dinsdag 18 december 2007 @ 23:52:14 #101
7889 tong80
Spleenheup
pi_55376553
Jan Wolkers hield echt van voetballen en liep de 100 meter in 10 seconden

pi_55376599
Wat een vent
  Trouwste user 2022 dinsdag 18 december 2007 @ 23:57:08 #103
7889 tong80
Spleenheup
pi_55376721
Han Woljers met Hans Teeuwen

pi_55376831
Tja, moet ik als ik die zoon van Wolkers hoor praten al de hele tijd denken aan Hans Teeuwen die de sketch 'literair cafe' doet (ik heb hem al een paar keer nagedaan net terwijl ik achter de pc zat), komt hij zelf even langs.

[ Bericht 3% gewijzigd door NoCigar op 19-12-2007 08:38:40 ]
anonieme razernist
pi_55376838
Hans Teeuwen moet New York veroveren met z'n Jazz en humor
pi_55376902
quote:
Op woensdag 19 december 2007 00:00 schreef DrDentz het volgende:
Hans Teeuwen moet New York veroveren met z'n Jazz en humor
zo'n geweldige zanger is hij toch niet?
pi_55376939
Frank Sinatra ook niet
pi_55377336
Karina

Teeuwen had niet gehoeven.
pi_55379991
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 15:36 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Nee, maar wel economie en twee technische studies. Bij alle drie wordt er veel aandacht besteed aan management (soms zelfs teveel vind ik ), zowel op projectmatig gebied als op meer theoretisch vlak. Ook het ontwerpen van een oplossing vanuit een situatie waarin een oplossing slechts vaag afgebakend kan worden is ruim aan bod gekomen. Niet dat ik daarmee hierboven even de juiste oplossing heb beschreven maar het laat wel zien dat juist het uitsplitsen van een probleem noodzakelijk is om het handelbaar te maken en wellicht zelfs tot een oplossing te komen. Als je dit niet doet raak je gevangen in de complexiteit van het probleem.
Zoveel studies? Hoe vindt je daar tijd voor? En dan nog zulk rabiaat rechtse meningen uitkramen...
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_55387293
quote:
Op woensdag 19 december 2007 08:51 schreef Klopkoek het volgende:
Zoveel studies? Hoe vindt je daar tijd voor? En dan nog zulk rabiaat rechtse meningen uitkramen...
Nee, die twee technische studies zijn na elkaar. Anders zou het echt te gek worden, het voordeel is dat ik een aardig voorsprong heb door mijn vorige studie. Zie profiel verder. De studies hebben allemaal een aardig overlap dus het lijkt erger dan het is.
pi_55403986
ik vond ooit Rob van Gijzel wel een geschikte kerel
maar da's lang geleden. Tijdperk Melkert:)
  woensdag 19 december 2007 @ 23:28:15 #112
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_55404201
Misschien gaat ie retro vanavond
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
  woensdag 19 december 2007 @ 23:29:26 #113
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_55404236
oeh dreigbriefjes in het broodtrommeltje van je dochter. Voetbal is kei-hard
pi_55404247
Dat zelfs z'n dochtertje een dreigbrief meekrijgt.
  woensdag 19 december 2007 @ 23:39:44 #115
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_55404595
Luijendijk is een toffe vent
pi_55404843
quote:
Op woensdag 19 december 2007 23:39 schreef Aoristus het volgende:
Luijendijk is een toffe vent
Idd.
  woensdag 19 december 2007 @ 23:47:50 #117
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_55404907
quote:
Op woensdag 19 december 2007 23:46 schreef Toad het volgende:

[..]

Idd.
Het geluid liep vast...
L: "het is net alsof de telefoon gaat tijdens het wippen. "

Ik snap 'm niet, maar de situatie is kut.
pi_55404953
Ja, ik snap ook niet waarom er nog niets is gedaan met Luyendijks kritiek op de Uruzganverslaggeving. Hij heeft echt een punt daar.
  woensdag 19 december 2007 @ 23:50:47 #119
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_55405017
quote:
Op woensdag 19 december 2007 23:49 schreef Toad het volgende:
Ja, ik snap ook niet waarom er nog niets is gedaan met Luyendijks kritiek op de Uruzganverslaggeving. Hij heeft echt een punt daar.
Hij vecht tegen de bierkaai
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 19 december 2007 @ 23:52:31 #120
862 Arcee
Look closer
pi_55405085
Luyendijk.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')