Dat had ik vroeger op school ook. Alleen leek het dan op de handtekening van ofwel mijn moeder ofwel mijn vader'.quote:Op vrijdag 30 november 2007 10:53 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb best een mooi handschrift. Raar genoeg lijkt het heel erg op dat van mijn moeder..
quote:Op vrijdag 30 november 2007 10:54 schreef Syrena het volgende:
Ik heb mooie ronde letters![]()
Op de lagere school een kriebelhandschrift altijd en toen zag ik het handschrift van mijn tante. Zo mooi, zo leesbaar!![]()
Toen ben ik gaan zeuren voor een Parkervulpen (want die had zij ook) en toen gaan oefenen.
Nadeel is alleen dat iedereen van ver al je aantekeningen kan lezen, kwam ik vorig weekend bij een workshop achter
ha - ha ....quote:Op vrijdag 30 november 2007 10:57 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Ik hanteer het spijkerschrift
quote:Op vrijdag 30 november 2007 11:08 schreef Falco het volgende:
ronde letters zijn voor domme bimbo's, of wil je misschien een domme bimbo zijn?
Ja, mijn handtekening lijkt weer sprekend op die van mij vader...quote:Op vrijdag 30 november 2007 10:55 schreef NED het volgende:
[..]
Dat had ik vroeger op school ook. Alleen leek het dan op de handtekening van ofwel mijn moeder ofwel mijn vader'.
De rest kon ik niet goed namaken (en dat was ook niet nodig)
nou, ik nietquote:Op vrijdag 30 november 2007 12:14 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:
Als je linkshandig bent kun je netjes schrijven
Ja, wellicht.quote:Op vrijdag 30 november 2007 12:03 schreef dubidub het volgende:
Ik heb altijd al zo'n meisjeshandschrift gewild. Dat kun je tenminste lezenBijna alle vrouwen hebben dat 'bolle' 'ronde' lettertype... is dat genetisch bepaald oid?
noobquote:
quote:Op vrijdag 30 november 2007 10:51 schreef Biancavia het volgende:
Wat vinden jullie van je eigen handschrift?
Ik ben zelf niet zo blij met mijn schrift. Als ik soms die andere handschriften zie van meisjes, zo met van die mooie ronde letters en heel netjes en dan kijk ik naar mijn eigen houterige en onregelmatige schrijfsels dan denk ik zo van!
Ik kan er wel heel erg mijn best op doen en langzaam schrijven, dan gaat het wel, maar als ik iets snel opschrijf dan is het helemaal onleesbaar voor een ander.
Als ik het handschrift zie wat ik in de brugklas had, toen ik van 'vast' dus 'los' ging schrijven, dat was helemaal drama, echt onleesbaar gekriebel, echt een jongetjeshandschrift eigenlijk.
Nou ja, het komt er dus op neer dat ik gewoon jaloers ben op die mooie ronde letters van andere vrouwen.
WOJOOW DAT LIJKT OP HET HANDSCHRIFT VAN m'N ZUSTER NEE WAAHTT! DAT KAN NIETquote:Op vrijdag 30 november 2007 12:19 schreef Merel1808 het volgende:
Ik heb ook zo'n mooi bol meisjes handschrift
Hier in de vorm van een proefwerkweekrooster
[ afbeelding ]
Sorry dat ik je usernaam verkeerd heb geschrevenquote:
quote:Op vrijdag 30 november 2007 14:42 schreef Mss het volgende:
Mijn handschrift is oke, wel een vrouwenhandschrift, maar niet met van die bolle breezerletters
Alleen als ik snel moet schrijven dan wordt het rommelig
Netter misschien, of overzichtelijker. Maar mooier?quote:Op vrijdag 30 november 2007 14:56 schreef Viking84 het volgende:
[..].
Vrouwen hebben over het algemeen een mooier handschrift dan mannen.
quote:Op vrijdag 30 november 2007 14:42 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:
[..]
Sorry dat ik je usernaam verkeerd heb geschreven.
Dit is mijn handschriftNormaal...
[ afbeelding ]
Ja maar ik blijf niet eeuwig doorgaan hoor.quote:Op vrijdag 30 november 2007 15:36 schreef Viking84 het volgende:
Zit je dat nou steeds te scannen, SuperrrTuxxx?.
Ik begin er niet aan.
Wel lief hoorquote:Op vrijdag 30 november 2007 15:40 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Ja maar ik blijf niet eeuwig doorgaan hoor.
quote:Op vrijdag 30 november 2007 17:46 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:
[..]
Wel lief hoor![]()
![]()
Ik ben ook linkshandig trouwens
lijkt ook wel beetje op dat van mij geloof ik.quote:Op vrijdag 30 november 2007 15:03 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[ afbeelding ]
En dan heb ik nóg mn best gedaan om leesbaar te schrijven![]()
Jouw L en de H lijken op elkaarquote:Op vrijdag 30 november 2007 15:03 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[ afbeelding ]
En dan heb ik nóg mn best gedaan om leesbaar te schrijven![]()
stelletje palingboerenquote:Op vrijdag 30 november 2007 19:58 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Duvel, die 3e regel kan ik echt geen touw aan vastknopen.![]()
komt wel vaker voor, daarom hebben ze het op mn werk liever niet.quote:Op vrijdag 30 november 2007 19:58 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Duvel, die 3e regel kan ik echt geen touw aan vastknopen.![]()
Het schrijven zelf gaat natuurlijk net zo makkelijk als met rechts,quote:Op vrijdag 30 november 2007 19:48 schreef Duvel86 het volgende:
als je linkshandig bent...is dat niet ontzettend kut schrijven? En dan nog iets: veeg je niet met je eigen hand door de inkt? (vulpen)
zo wil ik ook kunnen schrijven!quote:Op vrijdag 30 november 2007 19:28 schreef Duvel86 het volgende:
[ afbeelding ]
ze hebben liever niet dat ik zo schrijf op mn werk..djezus.
JA!quote:Op vrijdag 30 november 2007 19:40 schreef don-diablo het volgende:
tof handschrift duvel
mijn handschrift is ook één groot drama en heel inconsistent ook![]()
edit: ff foto gemaakt van een aantekeningen blad
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 30 november 2007 11:08 schreef Isdatzo het volgende:
ik ben zo'n beetje de enige die m'n handschrift kan lezen (en zelfs ik moet af en toe moeite doen voor mn eigen handschrift..) tenzij ik niet mn best doe op netjes schrijven
maw. het is echt belabberd..![]()
Mooiquote:Op vrijdag 30 november 2007 21:38 schreef Secretus het volgende:
Ik had geen zin om iets nieuws te schrijven, dus hier mijn snelle-vertaling-handschrift![]()
[ afbeelding ]
Zo'n handschrift heb ik ook ongeveer, wel ietsje minder 'ronder' en ietwat 'strakker', maar dat vooral die 'k' op een 'h' lijkt, komt me bekend voorquote:Op vrijdag 30 november 2007 21:24 schreef yosander het volgende:
Dit is dus mijn normale handschrift als ik toch wel netjes moet schrijven, als het echt snel moet kan ik het zelf alleen zo wat lezen (oftewel woorden afraffelen).
[ afbeelding ]
Hier trap ik dus niet in.quote:Op vrijdag 30 november 2007 21:38 schreef Secretus het volgende:
Ik had geen zin om iets nieuws te schrijven, dus hier mijn snelle-vertaling-handschrift![]()
[ afbeelding ]
Het is mij nooit gelukt. Ben na de basisschool uiteindelijk ook maar overgegaan op balpen. Heb dan af en toe nog wel last van vlekken, maar het is dan een heel stuk minder.quote:Op vrijdag 30 november 2007 20:21 schreef PluisigNijntje het volgende:
[..]
Het schrijven zelf gaat natuurlijk net zo makkelijk als met rechts,
maar het vegen is wel vaak een probleem.
Wel zijn er manieren om dat te omzeilen
Omg...ziet er opzich wel van uitquote:Op vrijdag 30 november 2007 19:28 schreef Duvel86 het volgende:
[ afbeelding ]
ze hebben liever niet dat ik zo schrijf op mn werk..djezus.
quote:Op vrijdag 30 november 2007 19:39 schreef immortalsean het volgende:
heb ook nooit goed kunnen schrijven...
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 30 november 2007 19:40 schreef don-diablo het volgende:
tof handschrift duvel
mijn handschrift is ook één groot drama en heel inconsistent ook![]()
edit: ff foto gemaakt van een aantekeningen blad
[ afbeelding ]
quote:
quote:Op vrijdag 30 november 2007 21:24 schreef yosander het volgende:
Dit is dus mijn normale handschrift als ik toch wel netjes moet schrijven, als het echt snel moet kan ik het zelf alleen zo wat lezen (oftewel woorden afraffelen).
[ afbeelding ]
Wel mooiquote:
Maar ik vind het nogsteeds mooi.quote:
vet een lotgenootquote:Op vrijdag 30 november 2007 21:39 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
JA!
dat lijkt precies op mijn handschrift
[..]
ja dat is erg hèquote:Op vrijdag 30 november 2007 22:31 schreef don-diablo het volgende:
[..]
vet een lotgenoot![]()
heb je ook hetzelfde net als ik als je minimum schrijft en het is een grote krabbel
Ik ook!quote:Op vrijdag 30 november 2007 10:53 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb best een mooi handschrift. Raar genoeg lijkt het heel erg op dat van mijn moeder..
Wat doe je...quote:Op zaterdag 1 december 2007 08:10 schreef MASD het volgende:
overschot aan linkshandigen hierik ook btw.
quote:Op zaterdag 1 december 2007 08:10 schreef MASD het volgende:
overschot aan linkshandigen hierik ook btw.
quote:
Hehe, ja, als je de verkeerde pennen gebruikt wordt je hand helemaal blauwquote:Op vrijdag 30 november 2007 20:21 schreef PluisigNijntje het volgende:
[..]
Het schrijven zelf gaat natuurlijk net zo makkelijk als met rechts,
maar het vegen is wel vaak een probleem.
Wel zijn er manieren om dat te omzeilen
Ik ga dan juist vrij langzaam schrijven. Krijgt de inkt ook de tijd om op te drogen. Dan heb ik er eigenlijk geen last van. Al is het soms ook per pen verschillend.quote:Op zaterdag 1 december 2007 15:38 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Hehe, ja, als je de verkeerde pennen gebruikt wordt je hand helemaal blauw. Ook moet je erop letten dat je geen glad papier gebruikt. Ansichtkaarten gaan bij mij heel snel vlekken. Voor korte tijd kan ik mijn hand wel een stukje optillen zodat ik niet met m'n hand over de net geschreven tekst heen ga.
Rittle_Angel?quote:Op zaterdag 1 december 2007 18:48 schreef Little_Angel het volgende:
[ afbeelding ]
ben er wel tevreden over.
Maar sommigen schijnen moeite te hebben met het lezen ervan.
Ja nu je het zegtquote:
Ja die A is net een O bij mij jaquote:Op zaterdag 1 december 2007 18:14 schreef Alicey het volgende:
[..]
Bij een hondschrift hoort een blaf, dacht ik zo.
Ach, ik kan mijn eigen handschrift soms niet eens lezen. Stel je voor dat anderen dat wel kunnenquote:Op zaterdag 1 december 2007 18:48 schreef Little_Angel het volgende:
[ afbeelding ]
ben er wel tevreden over.
Maar sommigen schijnen moeite te hebben met het lezen ervan.
Ja als ik snel schrijf kan ik het soms ook nietquote:Op zaterdag 1 december 2007 19:31 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Ach, ik kan mijn eigen handschrift soms niet eens lezen. Stel je voor dat anderen dat wel kunnen
Dan moet je zeggen dat daar het goede antwoord staat.quote:Op zondag 2 december 2007 20:32 schreef Little_Angel het volgende:
[..]
Ja als ik snel schrijf kan ik het soms ook niet.
Dan vraagt een docent wat er staat en dan zit ik daar... ''Uhh...''
Dat ga ik de volgende keer doenquote:Op zondag 2 december 2007 21:20 schreef Wackyduck het volgende:
[..]
Dan moet je zeggen dat daar het goede antwoord staat.
en hoe ziet dat eruit> schrijven na een hersenbloeding?quote:Op zondag 2 december 2007 22:22 schreef Tommeke het volgende:
Ik kan redelijk mooi schrijven, maar meestal is het alsof ik een hersenbloeding gehad heb
Motorisch gestoordquote:Op zondag 2 december 2007 22:29 schreef Duvel86 het volgende:
[..]
en hoe ziet dat eruit> schrijven na een hersenbloeding?
quote:Op zondag 2 december 2007 22:20 schreef PluisigNijntje het volgende:
[ afbeelding ]
3d in 3 seconden geschreven.
3 secondenquote:Op zondag 2 december 2007 22:20 schreef PluisigNijntje het volgende:
[ afbeelding ]
3d in 3 seconden geschreven.
Dat had ik ook al gezien. Maar ik zeg daar gewoon nks over.quote:
ach ik dacht laat ik eens behulpzaam doen. zo aardig ben ik hè.quote:Op zondag 2 december 2007 23:23 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Dat had ik ook al gezien. Maar ik zeg daar gewoon nks over.
Fout.quote:Op zondag 2 december 2007 22:51 schreef krioro het volgende:
[..]
het is "bij deze". zonder n dus.
Ook fout, het is namelijk 'niets', met n, i, e, t en s.quote:Op zondag 2 december 2007 23:52 schreef krioro het volgende:
[..]
ach ik dacht laat ik eens behulpzaam doen. zo aardig ben ik hè.
oh en het is trouwens "niks", met een i.![]()
ik doe niet mee aan die nieuwerwetse onzin.quote:Op zondag 2 december 2007 23:53 schreef Insomaniac het volgende:
[..]
Fout.
Bij dezen is correct gespeld.
Zij bv hier en hier.
Beetje de wijsneus uithangen en het nog fout doen ook..
quote:Op zondag 2 december 2007 23:54 schreef Insomaniac het volgende:
[..]
Ook fout, het is namelijk 'niets', met n, i, e, t en s..
jaja ik geloof het wel. zie post voor de jouwe.quote:Op zondag 2 december 2007 23:58 schreef Reese het volgende:
[..]
Nee hoor, bij dezen is correct.. Bron: http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/119/
hehe, dat is inderdaad wel heel suf.quote:Op zondag 2 december 2007 23:57 schreef krioro het volgende:
[..]
ik doe niet mee aan die nieuwerwetse onzin..
[..]
.
edit: zie trouwens eens dikgedrukt in de quote..
Inso was me voorquote:Op maandag 3 december 2007 00:01 schreef krioro het volgende:
[..]
jaja ik geloof het wel. zie post voor de jouwe.
beetje een onhandige poll..quote:Op zaterdag 1 december 2007 11:32 schreef PiRANiA het volgende:
Poll: Links of rechtsLinks Rechts
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
ik vergeef je!quote:Op maandag 3 december 2007 00:04 schreef Insomaniac het volgende:
[..]
hehe, dat is inderdaad wel heel suf.
Al zijn typo's te vergeven en iemand verfouteren niet..
ik blijf het lekker toch op de ouderwetse manier doen!quote:Op maandag 3 december 2007 00:06 schreef Reese het volgende:
[..]
Inso was me voor.
Maar ik ben toch blij dat je voortaan deze walgelijke fout nooit meer hoeft te maken.
Klik dan toch ook op mijn linkje, manquote:Op maandag 3 december 2007 00:11 schreef krioro het volgende:
ik blijf het lekker toch op de ouderwetse manier doen!
quote:In ouder Nederlands volgde op het voorzetsel bij een (voor)naamwoord in een verbogen naamval. Dezen is een oude vorm voor de derde naamval enkelvoud (mannelijk en onzijdig) van het aanwijzend voornaamwoord. De naamvalsuitgang is bewaard gebleven in enkele vaste verbindingen, waaronder de veelvuldig in brieven voorkomende uitdrukking bij dezen ('door deze brief'). Wanneer men de uitdrukking wil vermijden, kan men in plaats daarvan hierbij gebruiken.
oh ja.quote:Op maandag 3 december 2007 00:36 schreef Reese het volgende:
[..]
Klik dan toch ook op mijn linkje, man. Bij dezen is juist hartstikke ouderwetsch ende Oud-Hollandsch
![]()
[..]
quote:Op zondag 2 december 2007 23:57 schreef krioro het volgende:
[..]
ik doe niet mee aan die nieuwerwetse onzin..
[..]
.
edit: zie trouwens eens dikgedrukt in de quote..
bij deze hou ik er over op.quote:
Klopt, maar da's een typfout.quote:Op zondag 2 december 2007 23:52 schreef krioro het volgende:
[..]
ach ik dacht laat ik eens behulpzaam doen. zo aardig ben ik hè.
oh en het is trouwens "niks", met een i.![]()
Typisch zo'n meisjes handschrift!quote:
Dat ligt er aan, als je met een vulpen schrijft, tenminste heb ik vaak, dan moet je eerst weer wachten voor het droog is anders vlekt het meteen weer.. ..en verder schrijf ik ook met links soms vrij onleesbaar, alleen als ik echt heel erg mijn best doe gaat het goed..quote:Op vrijdag 30 november 2007 12:14 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:
Als je linkshandig bent kun je netjes schrijven
quote:Op zondag 2 december 2007 22:01 schreef Locusta het volgende:
Hier nog een linkshandige![]()
Ik heb ook een keer (ergens) gezien dat je je handschrift om kunt laten zetten in een fontLijkt me ook wel lachen
quote:Op vrijdag 30 november 2007 11:07 schreef ikhouvannoodles het volgende:
Ik vind dat soort Breezah handschrift kk lelijkschoonschrift ftw!
Het worden dan gewoon een hoop onregelmatig gevormde bobbellijntjes met af en toe een haal voor de l, f, t en dat soort letters, en iets geks voor de ij.quote:Op woensdag 19 december 2007 23:36 schreef MPG het volgende:
Ed, jouw snelschrift lijkt op mijn snelschrift! Een feest der herkenning
Nee. Al ziet het er wel zo uit. Ook voor mensen die zelf linkshandig zijn.quote:Op vrijdag 30 november 2007 19:48 schreef Duvel86 het volgende:
als je linkshandig bent...is dat niet ontzettend kut schrijven? En dan nog iets: veeg je niet met je eigen hand door de inkt? (vulpen)
De ontwikkeling van een echt font kost een aantal jaren, dus je werkt redelijk efficiënt. Maar daar is het resultaat dan ook wel naar.quote:
Omdat je dan uitgelachen wordtquote:
Nou, zo schreef ik dus ook op de basisschool, precies volgens het voorbeeld. Ik had ook altijd wel hoge cijfers voor 'schrijven', maar in de brugklas ben ik dus 'los' gaan schrijven, want aanelkaar was niet tof en bovendien ging het dan gewoon te langzaam om alle aantekeningen op te kunnen schrijven.quote:Op vrijdag 21 december 2007 00:13 schreef Wouser het volgende:
Maja mijn handschrift ziet eruit zoals je die in de schrijfboekjes hebt gezien. Ik schrijf eigenlijk precies zoals vroeger toen ik in groep 3 zat heb geleerd...
[ afbeelding ]
handig voor mensen die langzaam lezen.quote:Op maandag 24 december 2007 22:48 schreef Franklin89 het volgende:
Mijn handschrift is best netjes, alleen schrijf langzaam.. Dat is een nadeel
quote:Op dinsdag 25 december 2007 00:56 schreef Duvel86 het volgende:
[..]
handig voor mensen die langzaam lezen.
ik moest lachen.quote:Op dinsdag 25 december 2007 00:56 schreef Duvel86 het volgende:
[..]
handig voor mensen die langzaam lezen.
Leek me erg leuk om te doen, maar ik heb een Macquote:
heb ik dus ok heel erg last van.quote:Op vrijdag 30 november 2007 15:52 schreef alwaysthebest het volgende:
Ik heb echt een totaal onleesbaar handschrift, en heb er dan ook altijd de nodige opmerkingen over gekregen.Daarnaast heb ik de laatste tijd de neiging gekregen het einde van woorden niet meer fatsoenlijk op te schrijven en is het gewoon een streepje geworden.
Toffe e's!quote:Op vrijdag 25 januari 2008 01:19 schreef VOLVOMEISTER het volgende:
Wat vinden jullie van m'n handschrift? Een voorbeeld:
[ afbeelding ]
Zwarte balk = prive zaken. Maar wat vinden jullie het ervan?
Meen je dit serieus, geen sarcasme oid? Ik hoor ze altijd klagen dat m'n e moeilijk leesbaar isquote:
Ik zie het nu pas nu je het zegt.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 11:42 schreef oddman het volgende:
Vooral die twee e's naast elkaar is cool. Soort van hele lange 'is identiek aan'.
Ja, leuk handschrift. Je komt zakelijk en serieus over, maar niet saai. Soms wat moeilijk leesbaar, maar dat kan ook een kwestie van wennen zijn.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 01:19 schreef VOLVOMEISTER het volgende:
Wat vinden jullie van m'n handschrift? Een voorbeeld:
[ afbeelding ]
Zwarte balk = prive zaken. Maar wat vinden jullie het ervan?
Ja, nee. klopt maar 't ziet er wel tof uit.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 10:10 schreef VOLVOMEISTER het volgende:
[..]
Meen je dit serieus, geen sarcasme oid? Ik hoor ze altijd klagen dat m'n e moeilijk leesbaar is.
Ik snap wel dat docenten oid er misschien over klaagden, maar ik ben er jaloers op hoorquote:Op vrijdag 25 januari 2008 10:10 schreef VOLVOMEISTER het volgende:
[..]
Meen je dit serieus, geen sarcasme oid? Ik hoor ze altijd klagen dat m'n e moeilijk leesbaar is.
Ik ben er geen, maar: sitequote:Op vrijdag 18 april 2008 15:28 schreef Vogelverschrikker het volgende:
Hebben we onder de fokkers geen handschriftlezer?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |