abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 19 november 2007 @ 16:15:25 #1
158844 Pwn_zoon
Dangerously Divine
pi_54718830

After Oceanic Air flight 815 tore apart in mid-air and crashed on a Pacific island, its survivors were forced to find inner strength they never knew they had in order to survive. But they discovered that the island holds many secrets, including the intense howls of a mysterious creature stalking the jungle, as well as a polar bear, a marooned and possibly crazy French woman, a mystical boar, a mysterious group known only as "The Others," a ship called The Black Rock and... a hatch.

--------------

Vrijdag 23-nov: de extra langeseizoensfinale! 20.30-22-30 uur op NET5
48 Wildvreemden moeten met elkaar zien te overleven als het vliegtuig waarin ze zitten neerstort op een onbewoond eiland. Sommigen van hen raken in paniek. Anderen vestigen hun hoop op een redding van buitenaf en enkelen vinden de innerlijke kracht waarvan ze zelf niet wisten dat ze die hadden. Die kracht zullen ze hard nodig hebben aangezien het eiland niet zo verlaten is als het in eerste instantie lijkt...

Laatste deel van seizoen 1:
Lost deel 8 (NL uitzendingen)

Vorige delen:
[Lost] #2 Seizoen 2 -winterstop- (NL)
[LOST-NL] #3 Put yourself in the mind of the fish...
[LOST-NL] #4 Everything lost gets found
[LOST-NL] #5 Eko, niet Echo :).
[LOST-NL] #6 What's it gonna be, Jack?
[Lost NL] nr. 7 spoilervrij
[LOST NL] #8 - Lost, Love and Sorrow
[LOST NL] #9 - Seizoensfinale!
[LOST NL] #10 - Nog even wachten tot maart!
[LOST NL] #11 - Zomerstop :'(

Interessante links:
Officiele website: http://abc.go.com/primetime/lost/
Onofficiele website: http://www.lost-tv.com/
Onofficiele website (Nederlands): http://www.lost-tv.nl/
Meer links: http://lost.startkabel.nl
www.lostpedia.com
Episode guide (Engels):
http://www.tv.com/lost/show/24313/episode_guide.html

Aangezien het tot grote irritatie kan leiden, bij deze het verzoek GEEN SPOILERS te plaatsen!!

Hier verder met deel 12.

Link naar startpost

[ Bericht 5% gewijzigd door Pwn_zoon op 20-11-2007 00:52:46 ]
Allmighty & Allrighty :D!
Op 16-04-2007 22:29 schreef Noodly het volgende:
ik wilde even zeggen dat ik die nickname altijd zo leuk vind :@ _O_
  maandag 19 november 2007 @ 17:40:46 #2
158844 Pwn_zoon
Dangerously Divine
pi_54720204
Richard Alpert, die enge kerel in Lost die niet ouder wordt, is een echt bestaand persoon!
Tenminste qua naam, de echte was een proffessor aan de Harvard University.
Hij bestudeerde psychedelische drugs op echte mensen als proefkonijnen!

De schrijver Aldous Huxley heeft samen gewerkt met die echte Richard Alpert, en een boek geschreven dat heet:
Jacob's Hands, waarin een Jacob met zijn handen mensen en dieren weer kon genezen!

Nu zijn er theoriën die zeggen dat zowel Jacob als Walt de mogelijkheid hebben om Bilocatie uit te voeren: op twee plaatsen lichamelijk tegelijk kunnen zijn (dus geen Astrale out-of-body experience).

dit verklaart de verschijning van Walt aan Shannon, toen hij gevangen zat bij The Others.

Jacob zou door Ben gevangen worden gehouden ergens ondergronds op het eiland (grotten?).
Hij is in een cryonische slaap gebracht (ingevroren), deze techniek was een van de doelen van Dharma.

D.m.v. bilocatie kan hij op een bepaalde plek verschijnen aan mensen die hiervoor talent hebben (Ben, Locke, Walt), dit is dus dat huisje, en de grens wordt gemarkeerd door de kring van poeder.
Hij zegt dus "Help Me" tegen Locke omdat hij bevrijd wil worden.
quote:
In the episodes "Not in Portland" & "Stranger in a Strange Land", a title says "God loves you as He loved Jacob". It is in the past tense, meaning Jacob is either dead or believed to be dead.
quote:
The "mysterious eye" has since been confirmed by producers in the Season 3 audio commentary to belong to Jacob.
Jacob was portrayed by prop master Rob Kyker for the filming of this particular episode.
The voice is confirmed as Carlton Cuse.
JACOB IS DUS NIET BEN, LOCKE, OF JACK!

Na nog eens gekeken te hebben naar de Blast Door Map, viel me op dat daar wordt gesproken over het graf van Magnus Hanso, en ook een "Cerberus".

Het schip van Magnus Hanso belandde op het eiland rond 1882:
http://www.lostpedia.com/(...)_traders_excerpt.jpg

Magnus betekent in het Latijn: De Groot! (zoals Gerald and Karen DeGroot)
Albertus Magnus was een middeleeuwse alchemist, die zocht een 'Philosopher's Stone' zou hebben, gemaakt, welke zou opleveren: het eeuwige leven!

volgens de Griekse mythologie:
Cerberus is de bewaker van de onderwereld. Hij zorgde ervoor dat de doden de onderwereld niet konden verlaten en dat de levenden er niet konden binnentreden.
Hij heeft drie koppen en zijn staart is een slang. Ook op zijn rug wemelt het van de slangenkoppen. Hij is de dood in de gedaante van de hond met de vurige ogen, die de lijken verblindt; een feilloze en strenge bewaker.
quote:
In "Left Behind"," when Juliet and Kate encounter the Monster, it emerges from the jungle as three separate streams of black smoke, which then form together.
quote:
In "Exodus, Part 2"," Jack prevents Locke from getting dragged into a deep cavern underground by the Monster. References to the underworld also exist on the hieroglyphs on the Swan, and on the blast door map annotations, and Anthony Cooper claimed that the Island was "Hell".
is deze "Cerberus" soms The Black Smoke? Die Jacob's lichaam bewaakt in een ondergrondse grot ?
quote:
The pilot said that the plane had lost radio contact before the crash and had changed course towards Fiji. They were, in his reckoning, 1000 miles off course. ("Pilot, Part 1"). Desmond believed the island a week east of Fiji at 9 knots. ("Live Together, Die Alone"). This fits with Rousseau's statement that she was 3 days out of Tahiti when she wrecked on the island. ("Solitary")
Tot nu toe is dit de beste theorie over het eiland: Vile Vortices (zoals bijv. de Bermuda-driehoek)

Nu was ik laatst aan het zoeken op "Phantom Islands" in the Pacific, en wat vond ik daar?
Tabor Island
(mogelijk is dit hetzelfde als het Ernest Legouve Reef)

dit is hetzelfde eiland als Jules Verne gebruikte in zijn boek: The Mysterious Island.
En wat komt er in dit boek voor?
  • Een vulkanisch eiland
  • het onverklaarbare genezen van Smith (die uit een ballon viel)
  • Een piratenschip
  • Een duikboot (van capitein Nemo)
  • Een Orangutan genaamd Jupiter, afgekort tot Jup, of in sommige vertalingen: Joop!!!

dit kan gewoon geen toeval zijn!

[ Bericht 1% gewijzigd door Pwn_zoon op 20-11-2007 00:53:52 ]
  • Allmighty & Allrighty :D!
      maandag 19 november 2007 @ 18:34:44 #3
    14612 _GdR_
    3.1415926536
    pi_54721420
    ik krijg altijd kippevel bij die theorieen e.d.
    zowiezo als ik lost kijk heb ik altijd kippevel zodra iets gebeurd echt tof is dat

hebben jullie btw dat stuk over lost en de griekse mythologie al gelezen? die voet met 4 tenen hurley en de 'hurley bird' etc?

Zo nee laat het ff horen dan ga ik dat stuk wel ff zoeken
    Out! out! flapoor your father! | DaFan's moeder
    pi_54721466
    Hoi, Lost is leuk

Vorige week voor het eerst een aflevering op Net5 gekeken, heb ik veel gemist? Ik begreep er namelijk geen zak van
    lekker faxen heel de dag echt genot
      maandag 19 november 2007 @ 18:45:22 #5
    14612 _GdR_
    3.1415926536
    pi_54721743
    quote:
    Op maandag 19 november 2007 18:36 schreef wolfrolf het volgende:
    Hoi, Lost is leuk

Vorige week voor het eerst een aflevering op Net5 gekeken, heb ik veel gemist? Ik begreep er namelijk geen zak van
    ongeveer 90 keer 3kwartier.

ren naar de winkel en koop de dvd boxxen. geld dubbel en dwars waard. nooit zo'n goed/meeslepend verhaal gezien in een serie.
      maandag 19 november 2007 @ 20:51:48 #6
    158844 Pwn_zoon
    Dangerously Divine
    pi_54724445

Volgens sommigen op internet zou het standbeeld van Vishnu zijn.
    Echter ik kan dit totaal niet terugvinden/bevestigen, staat alleen op Lostsites.
    Dus ik vermoed dat er iets door die bedenker door elkaar is gehaald (legende vd. indische godin Sari).

Karl's brainwash-filmpje
    Oeps.. die is dus nep

Heeft het misschien iets te maken met Jin & Sun? (al lijkt het ver gezocht)
    quote:
    Korean mythology claims the dragon originated with man and has always had four toes.
    When the dragon travels east or north, he loses toes, but when he travels south or west, he gains toes.
    Yong is the sky dragon, associated with the weather and water.
    Yo is the hornless ocean dragon.
    Kyo is the mountain dragon.

Misschien is dit de beste verklaring:

Thomas Love Peacock (1785 – 1866) in zijn novel Headlong Hall:

Here you see is the pedestal of a statue, with only half a leg and four toes remaining: there were many here once. When I was a boy, I used to sit every day on the shoulders of Hercules: what became of him I have never been able to ascertain.

Is er daar soms nog een ander verborgen station? nr. 8, The Foot?

Hercules is in het Grieks dus Heracles.
    Die is bekend van de mythe dat hij 12 taken moest uitvoeren om koning te worden.
    Eerst waren dit er trouwens 10, maar omdat hij bij 2 hulp kreeg, moest hij er 2 extra doen.
    Let op!! dit is belangrijk vanwege John Locke!

Zie de parallelen met de taken van Heracles:
    1) Het doden van de leeuw van Nemea. Hij wurgde de leeuw met zijn blote handen.
    Locke moest zijn vader doden, maar krijg hulp van Sawyer, die het met blote handen deed!

Over taak 2 tm 10 ben ik niet zeker, mogelijk moeten deze nog gaan komen in seizoen 4.
    Maar misschien dat het vinden van het luik een test was? of het vangen van een wild zwijn (was namelijk ook een taak van Heracles)

Tijdens taak 11:
    Heracles redde daar Prometheus van een adelaar.
    Dus Prometheus = Hurley, vanwege dit ??

Taak 12 is tenslotte wel duidelijk:
    Het ontvoeren (= uitschakelen?) van de driekoppige hellehond Cerberos (= the black smoke) uit de onderwereld. (grotten of de vulkaan?)
    Herakles gaat naar de ingang van de onderwereld in het zuiden (van het eiland).
    Van Hades (=heerser van de dood, Ben?) mag hij erin afdalen en Cerberos meenemen als hij geen gebruikmaakt van wapens.
    De ijzersterke handen van Heracles (John) kunnen zelfs dit monster wurgen en grommend erkent het zijn meerdere in hem. Op zijn terugweg kan hij nog ook de held Theseus (=Jacob?) bevrijden uit de onderwereld.

En voor wie de connectie tussen de Pacific en de oude Grieken niet ziet...
    Maak kennis met de ruines van Nan Madol:

Dit heeft in 1978 ook in het tijdschrift Kijk gestaan, en gelukkig bewaarde mijn pa alle jaargangen
    Volgens de schrijver Bill Ballinger zijn er daar geen Grieken zich echt gaan vestigen, maar hebben ze wel contacten gelegd met die locale bevolking, en hun veel geleerd over bouwtechnieken en hun cultuur.

[ Bericht 28% gewijzigd door Pwn_zoon op 20-11-2007 02:12:40 ]
      maandag 19 november 2007 @ 20:53:09 #7
    65940 Xurk
    Burnside Deventer
    pi_54724482
    @Pwn_zoon: vette post om het topic mee te beginnen
    pi_54724765
    quote:
    Op maandag 19 november 2007 17:40 schreef Pwn_zoon het volgende:
    -theorieën over Jacob e.d.-

Dat klinkt wel erg leuk allemaal. Door dit soort theorieën krijg ik altijd weer wat meer respect voor de schrijvers en bedenkers van Lost
    quote:
    Op maandag 19 november 2007 20:51 schreef Pwn_zoon het volgende:
    -theorieën over voet-
    Ik denk dat we nog te weinig weten over die voet om dat mysterie al theorie-bedenkend te ontrafelen. Die brainwash-video is nep trouwens, door een fan gemaakt.
    pi_54726648
    Moet je je eens indenken hoe lang de schrijvers van Lost bezig zijn geweest met alleen het opbouwen van dit verhaal. Er zitten -zonder de theorien- zoveel historische feiten en verwijzingen in, ongelooflijk
      dinsdag 20 november 2007 @ 00:47:37 #10
    158844 Pwn_zoon
    Dangerously Divine
    pi_54730335
    quote:
    Op maandag 19 november 2007 21:06 schreef Symer het volgende:
    Die brainwash-video is nep trouwens, door een fan gemaakt.
    Oja ik zie het nu ik het orginele filmpje kijk
    hij lijkt er wel op qua stijl
    ff vorige post aangepast thanx
    pi_54731140
    quote:
    [...]
    Zie de parallelen met de taken van Heracles:
    1) Het doden van de leeuw van Nemea. Hij wurgde de leeuw met zijn blote handen.
    Locke moest zijn vader doden, maar krijg hulp van Sawyer, die het met blote handen deed!
    [...]
    Hij deed het niet met z'n blote handen, maar met een ketting.

De verdere referenties aan Heracles vind ik niet echt treffend. Des te meer omdat John denk ik nooit opdrachten zou uitvoeren in dienst van een ander. Hij zit op het eiland voor zichzelf, door toedoen van het lot en dat lot is vrijwel het enige dat hem drijft.
      dinsdag 20 november 2007 @ 08:34:21 #12
    10119 appelsientje
    Het beste onder de zon
    pi_54731865
    Dus vrijdag de 'laatste' aflevering

Succes!! ik denk dat ik hem ook nog een keer ga kijken..
    To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
      dinsdag 20 november 2007 @ 08:46:36 #13
    11091 SEMTEX
    Mevr. Hoe-die-nie
    pi_54731972
    Oh geweldig, een nieuw complottheorie-topic .
    Heb er alweer helemaal zin in.
    Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
    pi_54731990
    Ik zag net op bol.com dat er een leuke S1 t/m S3 box uitkomt eind van de maand. .
    "I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
    It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
      dinsdag 20 november 2007 @ 08:52:27 #15
    11091 SEMTEX
    Mevr. Hoe-die-nie
    pi_54732060
    Ja, die zag ik ook . Dat rukt, want ik heb seizoen 1 en 2 los gekocht .
    Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
      dinsdag 20 november 2007 @ 10:18:29 #16
    10119 appelsientje
    Het beste onder de zon
    pi_54733268
    Ik vraag me serieus af als LOST helemaal is afgelopen... of ik dan ook daadwerkelijk alles door heb
      dinsdag 20 november 2007 @ 10:37:42 #17
    14612 _GdR_
    3.1415926536
    pi_54733744
    quote:
    Op dinsdag 20 november 2007 10:18 schreef appelsientje het volgende:
    Ik vraag me serieus af als LOST helemaal is afgelopen... of ik dan ook daadwerkelijk alles door heb
    zodra er een nieuw seizoen is kijk ik altijd alles weer vanaf t begin.
    het verbaasd je hoeveel je vergeet. als je in 1x een seizoen achter elkaar kijkt dan krijgen je hersens gewoon te veel info.

van de zomer zag ik 1 aflevering van LOST op tv. ik vond t zo vet. dat ik de dvd box gehaald had.
    heb van 5uur 'smiddags tot 5:30 's nachts non-stop gekeken. tussendoor ben ik even naar de kroeg geweest om sigaretten te halen en daarna gelijk weer verder kijken hulde aan LOST

de dag dr op seizoen 2 gehaald. toen kon ik t niet laten om seizoen 3 te downloaden
      dinsdag 20 november 2007 @ 11:13:39 #18
    10119 appelsientje
    Het beste onder de zon
    pi_54734431
    quote:
    Op dinsdag 20 november 2007 10:37 schreef _GdR_ het volgende:

[..]

zodra er een nieuw seizoen is kijk ik altijd alles weer vanaf t begin.
    het verbaasd je hoeveel je vergeet. als je in 1x een seizoen achter elkaar kijkt dan krijgen je hersens gewoon te veel info.

van de zomer zag ik 1 aflevering van LOST op tv. ik vond t zo vet. dat ik de dvd box gehaald had.
    heb van 5uur 'smiddags tot 5:30 's nachts non-stop gekeken. tussendoor ben ik even naar de kroeg geweest om sigaretten te halen en daarna gelijk weer verder kijken hulde aan LOST

de dag dr op seizoen 2 gehaald. toen kon ik t niet laten om seizoen 3 te downloaden
    grappig
    Ik was in Australië en had daar 2 afleveringen van LOST gezien (S2) vond het meteen zo leuk dat ik alles meteen binnen heb gehaald toen ik weer in Nederland was
      woensdag 21 november 2007 @ 22:20:45 #19
    32543 Sammetje
    Ik is ook lief!
    pi_54770964
    Terug Vind comPlot.........hier moet ik echt even voor gaan zitten......

Zin in vrijdag!!!!
    Fun is a good thing, but only when it spoils nothing better!!!
    pi_54791569
    Jammer dat morgen de laatste afl. zijn van het seizoen...

Wel een goede preview, die ze telkens laten zien. Weet iemand toevallig welke nummer je daar hoort?
      donderdag 22 november 2007 @ 23:16:29 #21
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_54791611
    quote:
    Op donderdag 22 november 2007 23:14 schreef Testdummie het volgende:
    Jammer dat morgen de laatste afl. zijn van het seizoen...

Wel een goede preview, die ze telkens laten zien. Weet iemand toevallig welke nummer je daar hoort?
    Arctic Monkeys - Do Me A Favour. Zeer tof nummer. 6/12 HMH .
    2000 light years from home
      donderdag 22 november 2007 @ 23:19:03 #22
    32543 Sammetje
    Ik is ook lief!
    pi_54791670
    Morgenavond gaat de deurbel uit, telefoons allemaal uit en de video loopt mee.....just in case.......flesje wijn erbij, komt helemaal goed!!!
    pi_54791754
    quote:
    Op donderdag 22 november 2007 23:16 schreef Merkie het volgende:

[..]

Arctic Monkeys - Do Me A Favour. Zeer tof nummer. 6/12 HMH .
    thnx!
    pi_54803708
    Bring on the season final!

Ik heb gisteravond de aflevering van vorige week gezien, zette me aan het denken over m'n eigen top 5 van herinneringen... Toffe episode, en een waanzinnige cliffhanger voor de afleveringen van vanavond, zeker in combinatie met de teaser!

En inderdaad tof nummer van Arctic Monkeys, heb zelf meteen gegoogled van wie het nummer was toen ik de teaser had gezien.
    Nothing has changed. Everything has changed.
      vrijdag 23 november 2007 @ 17:46:27 #25
    125852 suuzepluus
    I'm watching you...
    pi_54805580
    jeeetje!!! al die theorieën
    zou bijna alle theorieën gaan lezen en dan heel Lost NOG een keer kijken!!
    dan snap je t tenminste als je kijkt
    heb zin in vanavond, reclame ziet er vet uit!!
      vrijdag 23 november 2007 @ 17:51:56 #26
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_54805675
    quote:
    Op vrijdag 23 november 2007 16:00 schreef Sequencial het volgende:
    Bring on the season final!

Ik heb gisteravond de aflevering van vorige week gezien, zette me aan het denken over m'n eigen top 5 van herinneringen... Toffe episode, en een waanzinnige cliffhanger voor de afleveringen van vanavond, zeker in combinatie met de teaser!

En inderdaad tof nummer van Arctic Monkeys, heb zelf meteen gegoogled van wie het nummer was toen ik de teaser had gezien.
    Arctic Monkeys zijn niet voor niks tot de beste band ter wereld verkozen.
    2000 light years from home
    pi_54807874
    Nog maar 45 minuten
    pi_54808372
    Damn, ik had ook een nieuw topic geopend. Nou ja, nog 20 minuten voor de seizoensfinale!
      vrijdag 23 november 2007 @ 20:13:25 #29
    8898 Darklight
    The Truth Will Set You Free
    pi_54808467
    Vette finale
    Ga hem nog een keer kijken, isalweer een half jaar geleden
      vrijdag 23 november 2007 @ 20:32:54 #30
    10119 appelsientje
    Het beste onder de zon
    pi_54808961
    hij;s begonnen
    pi_54809696
    quote:
    Op vrijdag 23 november 2007 20:13 schreef Darklight het volgende:
    Vette finale
    Ga hem nog een keer kijken, isalweer een half jaar geleden
    Precies! Heb hem toen ook direct in HD gezien. Erg goed
    Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
    Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
    pi_54809736
    Vertaling is wel slecht trouwens.

Waarom hebben ze de namen van de stations vertaald? Spiegelglas?
    Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
      vrijdag 23 november 2007 @ 21:17:17 #33
    10119 appelsientje
    Het beste onder de zon
    pi_54809857
    quote:
    Op vrijdag 23 november 2007 21:09 schreef DaFrenk het volgende:
    Vertaling is wel slecht trouwens.

Waarom hebben ze de namen van de stations vertaald? Spiegelglas?
    Tja... dat is altijd al zo geweest.. Harry Potter in het Nederlands is ook al zo'n ramp...
    pi_54811366
    Ghehe, tof die Davidoff reclame ertussendoor

http://www.youtube.com/watch?v=L7xQ2uiRSC4&feature=related die dus
    pi_54811495
    quote:
    Op vrijdag 23 november 2007 22:14 schreef DJKoster het volgende:
    Ghehe, tof die Davidoff reclame ertussendoor

http://www.youtube.com/watch?v=L7xQ2uiRSC4&feature=related die dus
    Slimme marketing ja
    pi_54811641
    Toch erg, een heel blok reclame voor dan 2 minuten de aflevering
    pi_54811651
    NEE!

ik wil het niet
    [i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
      vrijdag 23 november 2007 @ 22:26:55 #38
    37478 Luchtbel
    Memories in progress
    pi_54811730
    quote:
    Op vrijdag 23 november 2007 22:23 schreef milagro het volgende:
    NEE!

ik wil het niet
    Wat niet? De stop toch? Denk ik?

Ik ook niet Wanneer komt het weer?
    pi_54811771
    Februari toch? Tenminste, in de states.. online
    pi_54811779
    ik wil de stop niet, en ik wil ook niet dat ze terug zijn

en ik wil niet dat ik niet zag dat dit niet het verleden was maar het morgen

en ik wil niet naar bed, maar toch ook weer wel, want moe, maar toch ook weer niet
    pi_54811814
    oh en ik wil dat iemand die BOL Lost box voor me koopt
      vrijdag 23 november 2007 @ 22:33:17 #42
    37478 Luchtbel
    Memories in progress
    pi_54811925
    quote:
    Op vrijdag 23 november 2007 22:28 schreef milagro het volgende:
    ik wil de stop niet, en ik wil ook niet dat ze terug zijn

en ik wil niet dat ik niet zag dat dit niet het verleden was maar het morgen

en ik wil niet naar bed, maar toch ook weer wel, want moe, maar toch ook weer niet
    Ja maar ja maar ja maar misschien is het een flashforward die nog anders kan gaan.

Of gewoon een boze droom
    pi_54811971
    en morgen als ik wakker word, zie ik eruit als Kate, dat wil ik ook

jeetje, wachten tot ms nog veel verder dan februari, dat houd ik niet vol
      vrijdag 23 november 2007 @ 22:37:51 #44
    10119 appelsientje
    Het beste onder de zon
    pi_54812055
    Leuk eind...
    zo blijf je met nog meer vragen achter...
    bijvoorbeeld... in de 'flashback' praten ze weer over de vader van Jack (alsof die nooit dood is gegaan....)
    Wie ligt er in het graf?
    Wie is hij (waar Kate nu mee omgaat)

vragen vragen en nog eens vragen
      vrijdag 23 november 2007 @ 22:41:11 #45
    37478 Luchtbel
    Memories in progress
    pi_54812152
    quote:
    Op vrijdag 23 november 2007 22:34 schreef milagro het volgende:
    en morgen als ik wakker word, zie ik eruit als Kate, dat wil ik ook
    Ja dat zet ik ook op m'n verlanglijstje vanavond

En dat met die vader van Jack was nogal vaag ja Appelsientje. Misschien gaat Jack voor de tweede keer diezelfde periode in....Zonder liefde ofzo.
      vrijdag 23 november 2007 @ 22:45:31 #46
    10119 appelsientje
    Het beste onder de zon
    pi_54812269
    quote:
    Op vrijdag 23 november 2007 22:41 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Ja dat zet ik ook op m'n verlanglijstje vanavond

En dat met die vader van Jack was nogal vaag ja Appelsientje. Misschien gaat Jack voor de tweede keer diezelfde periode in....Zonder liefde ofzo.
    Het is nu de 2e keer dat ik deze aflevering gezien heb.... maar het is me nog steeds niet duidelijk
    Jammer dat Charlie dood is..
    pi_54812309
    quote:
    Op vrijdag 23 november 2007 22:37 schreef appelsientje het volgende:

bijvoorbeeld... in de 'flashback' praten ze weer over de vader van Jack (alsof die nooit dood is gegaan....)
    Nou, ik denk dat Jack gewoon in de war was of erg sarcastisch deed. Je zag die vent ook kijken van, waarom zegt hij zoiets, weet hij niet dat hij dood is? Het zal ook een manier zijn geweest om de kijker tot aan het einde te laten denken dat het om een flashback gaat. Al was het toen hij z'n gloednieuwe Razr telefoon pakte al vrij snel duidelijk dat zich dit in de 'toekomst' zou afspelen.

De schrijvers hebben ook duidelijk gezegd dat iedereen die dood is, ook echt dood is. Dus betwijfel het of Christian nog leeft.
      vrijdag 23 november 2007 @ 22:52:29 #48
    10119 appelsientje
    Het beste onder de zon
    pi_54812470
    quote:
    Op vrijdag 23 november 2007 22:46 schreef DaFrenk het volgende:

[..]

Nou, ik denk dat Jack gewoon in de war was of erg sarcastisch deed. Je zag die vent ook kijken van, waarom zegt hij zoiets, weet hij niet dat hij dood is? Het zal ook een manier zijn geweest om de kijker tot aan het einde te laten denken dat het om een flashback gaat. Al was het toen hij z'n gloednieuwe Razr telefoon pakte al vrij snel duidelijk dat zich dit in de 'toekomst' zou afspelen.

De schrijvers hebben ook duidelijk gezegd dat iedereen die dood is, ook echt dood is. Dus betwijfel het of Christian nog leeft.
    Ja maar het is tot 2x toe (ook met het halen van z'n medicijnen) en bij lost geloof ik niet meer in toeval
    Goed we wachten maar weer af
    pi_54812596
    Ik heb Lost nog nooit gezien, ik ben niet zon type kijker..d8 ik altijd..heb er nooit voor opgestaan enzo, maar mijn vraag, is dit echt een topserie..als je van bijvoorbeeld One Tree Hill, Grey´s Anatomy, Heroes houd enzo..is dit dan een aanrader?
    pi_54812612
    quote:
    Op vrijdag 23 november 2007 22:45 schreef appelsientje het volgende:

[..]

Het is nu de 2e keer dat ik deze aflevering gezien heb.... maar het is me nog steeds niet duidelijk
    Jammer dat Charlie dood is..
    Áls die echt dood is....
    pi_54812641
    Oh absoluut Desperadoz. In het begin is het even 'vreemd' maar al snel wordt je in het eiland gezogen met al z'n mysteries

Mooi moment om te beginnen, je hebt nog 3 seizoenen te gaan

Maar je moet er wel van houden overigens. Dus wat let je om 1 seizoen eens ergens vandaan te plukken
    pi_54812773
    Oke, ik zal eens kijken of ik hem goedkoop ergens op de kop kan tikken, overal zie ik hem nog liggen voor 60 euro dusja ik wacht dan nog wel heel ff :p
    pi_54812906
    Ow, je wil hem speciaal gaan kopen! Joh, zijn toch andere manieren. Straks zit je met een dure DVD box van een serie waar je misschien niks aan vind!
    pi_54813752
    Is het al februari?
    Saartje
    pi_54814000
    quote:
    Op vrijdag 23 november 2007 23:39 schreef Maneki.Neko het volgende:
    Is het al februari?
    Nope En door die schrijversstaking kan het ook nog wel eens later gaan worden dan februari. En de uitzendingen zijn dan in Amerika, dus eer seizoen 4 op Net 5 te zien is...

Enkele weken na de laatste uitzending in Amerika is er een (officiele) Dharma filmpje gelekt op internet, die wellicht een licht laten schijnen op wat er gaat komen.

Echt gaaf gemaakt in jaren 80 stijl, met dezelfde japanse wetenschapper als in het orientatiefilmpje voor de 'button-bunker'. Het gaat hier om een expiriment dat niet helemaal goed gaat

Klik voor filmpje
    Een Tic-tac zou verfrissend werken, maar een wekker is best nog taai.
      zaterdag 24 november 2007 @ 00:31:52 #56
    125852 suuzepluus
    I'm watching you...
    pi_54815401
    arme Charlie

en die "flashforward" had ik ook pas laat door.... mede doordat hij over zijn vader praat idd.
    ik kan niet wachten tot seizoen 4...................................................................... downloaden!!!

wel raar ook dat die vriendin van Desmond niet weet wie Naomi is.... WIE is zij?!?!?!?!?!

goed cadeau voor kerst!!! de Lost box!!
    pi_54816598
    Pfff heftig hoor, ik wil niet dat Charlie dood is!

En ja, die flashback wat helemaal geen flashback is, we zaten echt ff vreemd te kijken toen Kate aan kwam wandelen. Met frisse haren
    Jack wil weer terug dus, en hij kan het niet nalaten om mensen te redden? Zoiets zei Kate toch?
    Owww vreemd. Lastig, dat wachten tot S4
    Screw them.
    We're going home.
    pi_54816857
    quote:
    Op zaterdag 24 november 2007 00:31 schreef suuzepluus het volgende:
    arme Charlie

en die "flashforward" had ik ook pas laat door.... mede doordat hij over zijn vader praat idd.
    ik kan niet wachten tot seizoen 4...................................................................... downloaden!!!

wel raar ook dat die vriendin van Desmond niet weet wie Naomi is.... WIE is zij?!?!?!?!?!

goed cadeau voor kerst!!! de Lost box!!
    Niet raar hoor... Naomi had gezegd dat ze door Penny was gestuurd. Penny zei tegen Charlie dat ze niet op het schip zat en Naomi niet kende. Ofwel... de 'redders' zijn denk ik niet de 'redders' waar ze van uit gaan. Ben zal misschien toch gelijk hebben dat het nog ergere bad guys zijn dan The Others al waren.
      zaterdag 24 november 2007 @ 07:40:59 #59
    32543 Sammetje
    Ik is ook lief!
    pi_54818279
    Bijzondere aflevering. Maar nog meer vragen ipv antwoorden.....

Leeft de vader van Jack toch nog wel?? Waarom wil Kate geen contact meer met Jack. Met wie is Kate nu samen? Wie lag er in de kist....moet dus iemand zijn zondere naaste....Ben, Locke....? Waar is de rest.....

Wachten tot februari? snif..........

Waaro zwom Charlie niet door dat gat naar buiten? Ik geloof pas dat hij dood is als we het echt gezien hebben......the hobbit mag niet dood zijn......
    pi_54820221
    Ik denk dat Charlie wist dat hij moest sterven, Desmond had gezien dat Claire zou instappen in een helicopter zónder Charlie. Hij was al op zoveel manieren aan de dood ontsnapt dat hij dit keer wel dood moest gaan, laatste wat hij zou willen is de redding van Claire in de weg zitten.

Maar wie weet
      zondag 25 november 2007 @ 11:34:12 #61
    1540 Leonie
    Voor jou van mij
    pi_54820768
    Ik denk dat Charlie echt dood is. Kate woont in de toekomst samen met Sawyer ("hij zal zich afvragen waar ik blijf") En ik denk dat in de kist of Ben, of Juliet ligt.

Ik snap alleen niet hoe het kan dat Locke ineens weer aan komt lopen, die donkere dame vermoord en waarom dat donkere jochie ineens weer van zich laat spreken...zou hij Jacob zijn?

Vragen, vragen, vragen...ik denk dat ik maar ga downloaden vanaf februari...kan niet wachten tot september 2008
    Don't touch the computer, don't ever touch the computer!
    pi_54820856
    Walt die Jacob is, dat zou echt een mooie zijn.
    pi_54822201
    ik zag dat er heel wat boeken te koop zijn over lost. Kan er iemand wat aanraden?
    bijvoorbeeld deze: http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/nl/-/EUR/BOL_DisplayProductInformation-Start?BOL_OWNER_ID=1001004002864719&Section=BOOK_EN

Ik wil het liefst boeken in het Engels
    Wel lekker blijven plakken hè?
      zondag 25 november 2007 @ 20:40:57 #64
    124630 Sender_
    Rotterdam echt wel !!
    pi_54833814
    Wat een einde zeg.
    Het levert iig nog zoveel vragen weer op, en er zijn er nog zoveel niet beantwoord.
    Woord wel ff een tijd wachten op de vervolgen helaas.
    Gory Gory what a Hell of a way to Die
    pi_54840805
    Hurley in de bus

Ik dacht eerst dat Kate niet Kate was, maar een vroegere vriendin van Jack die erg op haar leek ofzo. Goeie twist wel, maar uiteraard erg frustrerend dat we zo lang moeten wachten op het vervolg.

Charlie
      maandag 26 november 2007 @ 11:02:53 #66
    163488 RubenSosa
    Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
    pi_54843415
    quote:
    Op zondag 25 november 2007 20:40 schreef Sender_ het volgende:
    Wat een einde zeg.
    Het levert iig nog zoveel vragen weer op, en er zijn er nog zoveel niet beantwoord.
    Woord wel ff een tijd wachten op de vervolgen helaas.

lang wachten....januari weer hoor
    Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
    pi_54845025
    pi_54845635
    Maar dat is dan zeker in Amerika?
    pi_54846658
    quote:
    Op maandag 26 november 2007 12:58 schreef Eveli het volgende:
    Maar dat is dan zeker in Amerika?

Normaal gesproken begint Net5 in maart met nieuwe seizoenen, maar het is even afwachten wat er met de staking gebeurt en of het kortere seizoen nog invloed heeft.
    pi_54846770
    Ik snapte er echt níks meer van. Eerst dacht ik dat Naomi dood ging toen ze een signaal kreeg door een of andere schok ofzo, maar bleek het John te zijn. Ik dacht dat die lul eindelijk dood was..

En waarom zou iedereen dood gaan? Er komen nog een aantal seizoenen aan dus het kan gewoon niet dat iedereen dood gaat?
    pi_54847239
    Ik weet niet waar jij vandaan haalt dat iedereen dood gaat?

Dat John nog leeft heeft hij aan het eiland te danken, net zoals dat hij dankzij het eiland weer kan lopen ondanks zijn verlamming in z'n benen. Je moet "speciaal" zijn, wat John en Ben blijkbaar zijn.

Wie er in de kist zit, tja dat is dus nog onbekend. De kist lijkt vrij klein, dus veel mensen passen er niet in waarschijnlijk.
    pi_54853018
    Dat zei Ben toch?

Dat als ze van het eiland konden komen iedereen dood zou gaan.
    pi_54853089
    Dat zei Ben inderdaad tegen Jack:
    quote:
    Jack, listen to me. If you phone her boat, every single living person on this Island will be killed.
    Het lijkt mij dat Ben dat alleen zei om Jack ervan te weerhouden om te bellen aangezien duidelijk niet iedereen vermoord wordt (iig Jack en Kate niet).
    pi_56761969
    Thekla Reuten speelt in hitserie Lost

AMSTERDAM - Thekla Reuten vertolkt een rol in het vierde seizoen van de Amerikaanse hitserie Lost. De Nederlandse actrice is te zien in de derde aflevering van het vierde seizoen, die donderdagavond in Amerika werd uitgezonden.

telegraaf
    pi_56763163
    En ze deed het best goed Sowieso gewoon leuk dat een Nederlandse actrice in zo'n serie van formaat acteert. Staat sowieso goed op haar CV me dunkt
      dinsdag 11 maart 2008 @ 07:10:28 #76
    37478 Luchtbel
    Memories in progress
    pi_57299387
    Voor de mensen die nog steeds op NET5 willen kijken. Vanaf aanstaande zondag komt Lost weer! Om 22:20 uur.
      dinsdag 11 maart 2008 @ 08:11:37 #77
    10119 appelsientje
    Het beste onder de zon
    pi_57299726
    quote:
    Op dinsdag 11 maart 2008 07:10 schreef Luchtbel het volgende:
    Voor de mensen die nog steeds op NET5 willen kijken. Vanaf aanstaande zondag komt Lost weer! Om 22:20 uur.
    Cool.. welk seizoen?
    pi_57301214
    seizoen 4
      dinsdag 11 maart 2008 @ 11:35:54 #79
    65940 Xurk
    Burnside Deventer
    pi_57302924
    Toch best snel achter de VS aan, aangezien daar dan aanstaande donderdag aflevering 7 wordt uitgezonden en na aflevering 8 een pauze van ruim een maand komt Dus respect voor NET5! Alleen de dag en tijdstip vind ik een beetje raar, LOST heeft het toch altijd wel goed gedaan prime-time op vrijdagavond hier?
      dinsdag 11 maart 2008 @ 13:17:51 #80
    10119 appelsientje
    Het beste onder de zon
    pi_57304822
    quote:
    Op dinsdag 11 maart 2008 10:04 schreef Brammie1 het volgende:
    seizoen 4
    Damm dat is snel.....
    we zijn weer opnieuw begonnen met LOST... hebben net weer seizoen 1 gekeken...
    pi_57309334
    22:20 uur

Wat een intens kut tijdstip voor zo'n hitserie. Scoort het hier zo beroerd ofzo? Of is de SBSgroep weer eens aan het klootviolen?
      woensdag 12 maart 2008 @ 12:22:16 #82
    11091 SEMTEX
    Mevr. Hoe-die-nie
    pi_57325289
    Ok, dus seizoen 4 wordt nu al in NL uitgezonden komende zaterdag? Hoe vet!
    pi_57325810
    quote:
    Op dinsdag 11 maart 2008 17:19 schreef wolfrolf het volgende:
    22:20 uur

Wat een intens kut tijdstip voor zo'n hitserie. Scoort het hier zo beroerd ofzo? Of is de SBSgroep weer eens aan het klootviolen?
    Helemaal meee eens. 20.30 of 21.30 is een stuk beter om uit te zenden. Naja, gelukkig doet de videorecorder het nog prima.

Een nadeel van het zo snel achter Amerika uitzenden is dat we straks waarschijnlijk heel lang op seizoen 5 moeten wachten. Als ik het goed heb is seizoen 4 nu een heel eind in Amerika, en dan moeten ze 5 nog (af)maken, met die staking enzo.
    "...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
    "Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
    "It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
      woensdag 12 maart 2008 @ 13:07:40 #84
    158844 Pwn_zoon
    Dangerously Divine
    pi_57326138
    volgens mij is het niet seizoen 4.
    Op de Net5 site is niks te vinden van Lost, en bovendien is de vrijdag toch altijd al de vaste Lostdag geweest??
    Lijkt me eerder dat ze seizoen 3 herhalen als opwarmertje voor seizoen 4...
    pi_57326204
    Ze hadden het wel over nieuwe afleveringen in de reclame..dus ik ga er voor de zekerheid maar klaar voor zitten
    Saartje
    pi_57326486
    quote:
    Op woensdag 12 maart 2008 13:07 schreef Pwn_zoon het volgende:
    volgens mij is het niet seizoen 4.
    Op de Net5 site is niks te vinden van Lost, en bovendien is de vrijdag toch altijd al de vaste Lostdag geweest??
    Lijkt me eerder dat ze seizoen 3 herhalen als opwarmertje voor seizoen 4...
    Ik volg Lost seizoen 4 al vanuit Amerika en de beelden in de promo op Net5 (dat onder water het wrak van Oceanic 815 word gevonden bijvoorbeeld) zijn echt van de eerste aflevering van seizoen 4.
      woensdag 12 maart 2008 @ 13:39:30 #87
    73274 Prosac
    Bedankt Ray
    pi_57326672
    quote:
    [ afbeelding ]
    [ afbeelding ]

Volgens sommigen op internet zou het standbeeld van Vishnu zijn.
    Echter ik kan dit totaal niet terugvinden/bevestigen, staat alleen op Lostsites.
    ik kijk geen Lost, omdat ik nog met andere series bezig ben. (maar zal er binnenkort eens aan beginnen, lijkt me wel coole serie)
    Nu zag ik deze plaatjes en ik moest gelijk denken aan de Colossus van Rhodos.

maar goed, ik zal wel weer onzin praten omdat ik die serie nog niet volg.
      woensdag 12 maart 2008 @ 15:01:19 #88
    65940 Xurk
    Burnside Deventer
    pi_57328038
    Niet zaterdag, maar zondag wordt het uitgezonden. Althans, volgens de reclame... En seizoen 4 is nog niet "een heel eind" in Amerika, die is pas bijna zeven weken geleden begonnen en er komen in totaal 13 afleveringen ipv 18 [als gevolg van de schrijversstaking]

Over de Net5 reclame:
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    pi_57338827
    Wát een kúttijd! 22:20?!

Ben nu al bij aflevering 4 van USA, maar twijfel. Nederlandse ondertiteling vind ik vaak toch wel fijn
      donderdag 13 maart 2008 @ 09:24:27 #90
    208890 June.
    Seriously?
    pi_57345509
    Ik ga nu maar eens weer Lost volgen, zie dat Nederland dus nog helemaal niet zo ver achterligt! Op naar seizoen 4 Wel een rare tijd inderdaad
    Shine bright like a diamond.
    pi_57348105
    Van de Net5-site:
    quote:
    Zondag 16 maart: The Beginning of the End
    Het vierde seizoen van Lost heet ‘Verdedig het eiland, of je komt te overlijden’

'Defend the Island, or Die' klinkt nog wel pakkend, maar die Nederlandse vertalingen zien er altijd zo ontzettend knullig uit
      donderdag 13 maart 2008 @ 14:22:59 #92
    65940 Xurk
    Burnside Deventer
    pi_57351515
    Whaha, ik moest zowaar proesten bij het lezen van: "of je komt te overlijden"... WTF!
    pi_57351919
    quote:
    Op donderdag 13 maart 2008 11:47 schreef Symer het volgende:
    Van de Net5-site:
    [..]

'Defend the Island, or Die' klinkt nog wel pakkend, maar die Nederlandse vertalingen zien er altijd zo ontzettend knullig uit
    OT: die Nederlandse vertalingen zijn vaak hilarisch. Zo zag ik ooit eens in een programmablad staan: "Sterren krijgertje". Drie keer raden welke film dat zou zijn Juist, Star Wars
    pi_57354390
    quote:
    Op woensdag 12 maart 2008 15:01 schreef Xurk het volgende:
    En seizoen 4 is nog niet "een heel eind" in Amerika, die is pas bijna zeven weken geleden begonnen en er komen in totaal 13 afleveringen ipv 18 16 [als gevolg van de schrijversstaking]
    Als we dan toch aan het verbeteren zijn...

En @ 'of je komt te overlijden'. Maak er dan 'Verdedig het eiland of sterf' van ofzo...
      donderdag 13 maart 2008 @ 19:37:06 #95
    65940 Xurk
    Burnside Deventer
    pi_57358181
    Oh whoops, waar was ik met mijn hoofd?
      donderdag 13 maart 2008 @ 20:03:16 #96
    124630 Sender_
    Rotterdam echt wel !!
    pi_57358839
    Wat een kuttijd weer zeg dat het wordt uitgezonden.
    pi_57367125
    Zondag 22.20 uur. Dat wordt dus opnemen.
      vrijdag 14 maart 2008 @ 08:47:51 #98
    110654 Foeske
    lives life, loves life
    pi_57367947
    Ik ben juist eigenlijk wel blij met dit nieuwe tijdstip (als enige volgens mij). Vrijdagavond heb ik zelden de rust om het te kijken (mensen over de vloer, ouders die iets anders willen zien). Zondagavond half 11 heb ik het rijk voor mij alleen!

Kan niet wachten!
    *´¨)
    ¸.· ¸.·´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
    (¸.·´ (_.·´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
      maandag 17 maart 2008 @ 07:20:55 #99
    37478 Luchtbel
    Memories in progress
    pi_57425820
    Nou ik vind het best eng om op zondagavond zo laat vanuit bed te kijken Het is wel echt spannend weer vind ik. Wel jammer dat er geen herhaling is geweest van de laatste uitzending.
    Ben benieuwd of we nu alleen nog maar flashforwards krijgen. En eng met Hurley en dat huis! Ieks!
      maandag 17 maart 2008 @ 07:34:00 #100
    153480 Maneki.Neko
    sloopkogel©
    pi_57425861
    Ik heb de laatste twee van vorig seizoen opgenomen LB..mocht je ze nog eens willen zien?

Dat huis was echt superfreaky ja!
    Saartje
      maandag 17 maart 2008 @ 08:04:21 #101
    37478 Luchtbel
    Memories in progress
    pi_57425988
    Nee dat hoeft niet. Ik wist het tijdens wel weer allemaal. Ik vind het gewoon gek, bijna zonder aankondiging en zonder herhaling. Ineens weer Lost.
      maandag 17 maart 2008 @ 08:22:23 #102
    11091 SEMTEX
    Mevr. Hoe-die-nie
    pi_57426117
    Toch is DVD's kijken fijner, nu moet je ver'dm'n weer een week wachten .
      maandag 17 maart 2008 @ 08:54:04 #103
    153480 Maneki.Neko
    sloopkogel©
    pi_57426403
    doe mij een kopietje van jullie dvdbox Semmie?
    Saartje
    pi_57427107
    Ah shit, gisteren gemist. Ondanks dat ik het ook "live" uit de states volg. Naja.Volgende week weer een kans
      maandag 17 maart 2008 @ 14:12:13 #105
    11091 SEMTEX
    Mevr. Hoe-die-nie
    pi_57431710
    quote:
    Op maandag 17 maart 2008 08:54 schreef Maneki.Neko het volgende:
    doe mij een kopietje van jullie dvdbox Semmie?
    van welke precies? .
      maandag 17 maart 2008 @ 14:51:27 #106
    153480 Maneki.Neko
    sloopkogel©
    pi_57432456
    Lost natuurlijk , seizoen 1 t/m 3 ofzo
    Saartje
    pi_57436516
    quote:
    Op maandag 17 maart 2008 14:51 schreef Maneki.Neko het volgende:
    Lost natuurlijk , seizoen 1 t/m 3 ofzo
    Loop lekker naar de winkel ofzo
      maandag 17 maart 2008 @ 22:20:09 #108
    153480 Maneki.Neko
    sloopkogel©
    pi_57441325
    ga er ff om janken ofzo
    Saartje
    pi_57443693
    Damn, gemist gisteren.
    pi_57447287
    quote:
    Op maandag 17 maart 2008 23:47 schreef Eveli het volgende:
    Damn, gemist gisteren.
    Net als 16,3 miljoen anderen

Kan me niet voorstellen dat Lost veel geld oplevert voor Net5 met slechts 282.000 kijkers.
      woensdag 19 maart 2008 @ 12:39:19 #111
    110654 Foeske
    lives life, loves life
    pi_57473980
    Ik heb wel gekeken hoor! Maar ik weet niet wat ik ervan moet denken met die flash forwards. Zijn dingen die je eigenlijk helemaal niet wil weten. "The six"...

En ik ben zo benieuwd van wie nu die begrafenis was waar alleen Jack heen ging.

Goed, het blijft spannend genoeg om er elke zondagavond voor op te blijven!
    *´¨)
    pi_57475049
    Gisteravond heb ik de aflevering van zondag gezien.
    Goeie aflevering. En wederom meer vragen, als antwoorden.
    Die 'flash forwards' vind ik juist wel boeiend.

Het is door die blikken in de toekomst duidelijk dat er een aantal van het eiland gekomen zijn, maar hoe ze er af zijn gekomen blijft een raadsel.

Gelukkig werd wel duidelijk wat Hurley zag in die winkel waardoor ie zo in de war raakte en in die achtervolging terecht kwam.

pi_57520101
    quote:
    Op woensdag 19 maart 2008 12:39 schreef Foeske het volgende:
    Ik heb wel gekeken hoor! Maar ik weet niet wat ik ervan moet denken met die flash forwards. Zijn dingen die je eigenlijk helemaal niet wil weten. "The six"...

Goed, het blijft spannend genoeg om er elke zondagavond voor op te blijven!
    Mee eensch
    pi_57521053
    Wie weet trouwens hoe dat liedje heet als Julliet zich klaarmaakt voor een boekenclub met the others.Ze kijkt in de spiegel,bakt muffins ofzo en je ziet dat ze met de others een boekbespreking hebben.Het is een wat ouder nummer met een vrouwelijke zangeres.
    pi_57522027
    Laat maar,heb het liedje al gevonden
      vrijdag 21 maart 2008 @ 16:30:17 #116
    124630 Sender_
    Rotterdam echt wel !!
    pi_57522958
    Welke is het dan :p
    pi_57525203
    quote:
    Op vrijdag 21 maart 2008 16:30 schreef Sender_ het volgende:
    Welke is het dan :p
    Petula Clark - Downtown
    pi_57549823
    Die opmerking van Hurley.... 1 of the Oceanic 6!

Watzo...hoezo? 6 overlevenden? of 6 die in zijn teruggekeerd? In ieder geval, gelet op de flashforwards... Jack, Kate en Hurley....en naar wie ging Kate terug in de laatste aflevering van vorig seizoen? Sawyer? (zo ja, dan zou dat 4 zijn). En dan die in de kist? (Ben?).
    “To destroy a people you must first sever their roots.”
      zondag 23 maart 2008 @ 23:18:02 #119
    125852 suuzepluus
    I'm watching you...
    pi_57569365
    Jack, Kate, Hurley, Sawyer, Said, Juliet?
    en dan zou Juliet degene in de kist kunnen zijn....
      zondag 23 maart 2008 @ 23:52:45 #120
    110654 Foeske
    lives life, loves life
    pi_57570346
    Wederom weer echt boeiend vandaag. Weer een hoop nieuwe karakters, al had ik niet verwacht dat er vandaag al zoveel duidelijk zou worden over wat ze kwamen doen en wat Ben daarvan wist...

Waar ik wel echt ontzettend nieuwsgierig naar ben, is waarom flight 815 zo belangrijk voor dat team was, en waarom het zo erg zou zijn als ze overlevenden tegenkwamen. En hoe en waarom ze de crash van 815 in relatie brengen met het eiland... Het klinkt bijna alsof het de bedoeling was dat dit vliegtuig daar zou neerstorten. En wat te denken van het Dharma logo in de woestijn? Komt die ijsbeer toch weer terug...

Vaaaaaaaag allemaal.... en het ergste is dat je weet dat er nog maar een paar afleveringen zijn opgenomen en dat we dus waarschijnlijk ontzettend lang moeten wachten voor dit alles weer duidelijk wordt

Lost..
    *´¨)
      maandag 24 maart 2008 @ 09:07:51 #121
    33232 Againzender
    Vriend van de show
    pi_57574218
    Verdomme, zag gisteren pas dat er Lost was, heb ik de vorige aflevering gemist wat een kuttijdstip zeg

* Againzender gaat eens wat torrents zoeken.
    [b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
    GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
    :P
    pi_57576601
    Gisteren voor het eerst een Lost aflevering gekeken. Veel snap ik er niet van maar het is wel een erg goede serie van wat ik er gezien heb. Wel snap ik die Oceanix six niet ofzo..veel mensen praten daarover. Maar er is toch nog niemand van het eiland af ? Ben benieuwd of ze volgende week gebruik maken van die helikopter en dat ze daarmee de bewoonde wereld ingaan , maar Lost heeft weer een kijker erbij. Binnenkort eens kijken voor de boxen van seizoen 1-3 maar ze zijn nog prijzig
    Rabbits, Cavia's, Dogs, Monkey's, People , What is the difference :)
    pi_57577060
    quote:
    Op maandag 24 maart 2008 12:28 schreef Seriefreaker het volgende:
    Gisteren voor het eerst een Lost aflevering gekeken. Veel snap ik er niet van maar het is wel een erg goede serie van wat ik er gezien heb. Wel snap ik die Oceanix six niet ofzo..veel mensen praten daarover. Maar er is toch nog niemand van het eiland af ? Ben benieuwd of ze volgende week gebruik maken van die helikopter en dat ze daarmee de bewoonde wereld ingaan , maar Lost heeft weer een kijker erbij. Binnenkort eens kijken voor de boxen van seizoen 1-3 maar ze zijn nog prijzig
    http://www.lostpedia.com/wiki/Oceanic_Six

pas wel op voor eventuele spoilers, hè
    pi_57577125
    quote:
    Op maandag 24 maart 2008 12:50 schreef milagro het volgende:

[..]

http://www.lostpedia.com/wiki/Oceanic_Six

pas wel op voor eventuele spoilers, hè
    Daar staat op de eerste pagina al wie de 6 zijn, terwijl dat juist nog een mysterie hoort te zijn. De volgende afleveringen gaan dat langzaam onthullen en als je dat nu al weet verpest het tenminste 1 aflevering.
    pi_57581172
    quote:
    Op maandag 24 maart 2008 12:28 schreef Seriefreaker het volgende:
    . Binnenkort eens kijken voor de boxen van seizoen 1-3 maar ze zijn nog prijzig
    Ik zou eerst seizoen 1-3 maar eens gaan kijken voordat je begint met seizoen 4
    pi_57583981
    quote:
    Op maandag 24 maart 2008 16:31 schreef Saphia het volgende:

[..]

Ik zou eerst seizoen 1-3 maar eens gaan kijken voordat je begint met seizoen 4
    Ja dat is ook logischer maar gisteren toch even gekeken of het wat was. Ik weet van verschillende mensen dat de eerste seizoenen de beste zijn dus die wil ik ook op dvd, vooral ook voor optimaal kijkplezier , je volgt het verhaal. Gisteren zat ik echt dik vaak te kijken wat er eigenlijk aan de hand was. Snapte er niks van. Die Hurley is trouwens best wel grappig. En die Juliet..poe wat een meid.
      maandag 24 maart 2008 @ 22:51:27 #127
    148174 Kantar
    TV junkie.
    pi_57589405
    quote:
    Op maandag 24 maart 2008 18:53 schreef Seriefreaker het volgende:

[..]

En die Juliet..poe wat een meid.
    YAY! Nog een Juliet-fan erbij.
      vrijdag 28 maart 2008 @ 16:16:12 #128
    210763 Wiiperdiipii
    Worship yourself
    pi_57675454
    Vandaag alle 3 de seizoenen van Lost aangeschaft. Eerder op tv nooit gezien, dus allemaal nog nieuw voor mij maar wat hebben ze deze serie mooi gemaakt, ben al helemaal verkocht. Die hond ( Vincent ) is zo lief he. En Kate, de ex gevangene, had ik niet gedacht eigenlijk. Ik begin vanavond met aflevering 4 te kijken en ik denk dat ik dan op automatische piloot ga kijken. Echt een hele goede serie.
    Gilmore Girls, Greys Anatomy, Charmed, One Tree Hill, The OC, Dawsons Creek, Veronica Mars, Buffy The Vampire Slayer, Brothers & Sisters, Lost, House , Heroes, Medium , Friends, Desperate Housewives, 24 , Simpsons,Southpark, AllyMcBeal
      vrijdag 28 maart 2008 @ 17:08:22 #129
    158344 RoodWitBlauw
    rasechte hollander
    pi_57676613
    waarom is er geen nieuwe aflevering!? ook deze serie weer on hold!?

kuttig is het allemaal!
    “YOU’RE FUCKING OUT, I’M FUCKING IN”
    pi_57693740
    quote:
    Op vrijdag 28 maart 2008 16:16 schreef Wiiperdiipii het volgende:
    Vandaag alle 3 de seizoenen van Lost aangeschaft. Eerder op tv nooit gezien, dus allemaal nog nieuw voor mij maar wat hebben ze deze serie mooi gemaakt, ben al helemaal verkocht. Die hond ( Vincent ) is zo lief he. En Kate, de ex gevangene, had ik niet gedacht eigenlijk. Ik begin vanavond met aflevering 4 te kijken en ik denk dat ik dan op automatische piloot ga kijken. Echt een hele goede serie.
    Veel kijkplezier! en als je niks te doen hebt verder en seizoen 1 t/m 3 hebt gezien,kun je morgenavond beginnen met seizoen 4 op Net 5
      zaterdag 29 maart 2008 @ 12:20:43 #131
    110654 Foeske
    lives life, loves life
    pi_57693745
    quote:
    Op vrijdag 28 maart 2008 17:08 schreef RoodWitBlauw het volgende:
    waarom is er geen nieuwe aflevering!? ook deze serie weer on hold!?

kuttig is het allemaal!
    Zondag weer, de 3e van het nieuwe seizoen alweer!
    *´¨)
    pi_57698367
    Met Tekla Reuten,Nl actrice
    pi_57698647
    Oh nu hoop ik er toch eens aan te denken zeg Ben het al die tijd al vergeten. Nouja, scheelt dat ik ze ook gewoon via internet volg als ze uitkomen. Maar toch
      zondag 30 maart 2008 @ 11:11:56 #134
    210763 Wiiperdiipii
    Worship yourself
    pi_57711459
    quote:
    Op zaterdag 29 maart 2008 12:20 schreef Saphia het volgende:

[..]

Veel kijkplezier! en als je niks te doen hebt verder en seizoen 1 t/m 3 hebt gezien,kun je morgenavond beginnen met seizoen 4 op Net 5
    Dankje Ik ben nu bij de aflevering dat Jack zijn vader zag op het eiland. Al het water op en dergelijke. Wel keispannend. Vandaag heel wat afleveringen gaan bekijken.
    Gilmore Girls, Greys Anatomy, Charmed, One Tree Hill, The OC, Dawsons Creek, Veronica Mars, Buffy The Vampire Slayer, Brothers & Sisters, Lost, House , Heroes, Medium , Friends, Desperate Housewives, 24 , Simpsons,Southpark, AllyMcBeal
      zondag 30 maart 2008 @ 17:41:39 #135
    124630 Sender_
    Rotterdam echt wel !!
    pi_57718395
    Vanavond weer een aflevering
    pi_57721561
    Edit: oeps, verkeerde Lost-topic.
    pi_57723130
    quote:
    Op zondag 30 maart 2008 17:41 schreef Sender_ het volgende:
    Vanavond weer een aflevering
    Ja ben echt wel benieuwd wie er bij de Oceanic six hoort.Kate,Jack en Hurley hadden we al gezien.Ik denk zelf aan Claire en Aaron en Sun.
      zondag 30 maart 2008 @ 23:25:38 #138
    110654 Foeske
    lives life, loves life
    pi_57726883
    OMG

Ze blijven me verbazen... Ik weet echt niet meer wat ik er van moet denken. Snap er niks meer van. Ben heel benieuwd hoeveel we nog te weten krijgen in dit seizoen, aangezien het maar zo kort duurt.

Maar zou dit dus betekenen dat de Oceanic 6 de enigen zijn die van het eiland af zijn gekomen, maar dat de rest er nog zit? En dat dat dan hun geheim is? Dan zou ik bijvoorbeeld wel snappen dat Jack zo gestoord is geworden. Nou ja, ik vind het zo vaag dat ik er geen zinnig woord over kan zeggen. Maar weer een weekje wachten dus!
    *´¨)
    pi_57729991
    Wat een mysterieuze mysteries weer!
    pi_57730911
    Oceanic-6 dus nu Jack, Kate, Hurley en Sayid. Denk niet dan Ben daar bij hoort, hij zat tenslotte niet in dat vliegtuig. Dus nog 2 te gaan....

...en dan dat tijdsverschil! Een half uur tussen de tijd dat 'de raket' aan had moeten komen en dat het daadwerkelijk landde...wtf....

...en hoe komt Sayid erbij om hitman te worden van Ben...wow!? En wie staan er op die lijst? Wat zijn dat voor figuren?
    pi_57734809
    quote:
    Op maandag 31 maart 2008 08:33 schreef Montagui het volgende:
    Oceanic-6 dus nu Jack, Kate, Hurley en Sayid. Denk niet dan Ben daar bij hoort, hij zat tenslotte niet in dat vliegtuig. Dus nog 2 te gaan....

...en dan dat tijdsverschil! Een half uur tussen de tijd dat 'de raket' aan had moeten komen en dat het daadwerkelijk landde...wtf....

...en hoe komt Sayid erbij om hitman te worden van Ben...wow!? En wie staan er op die lijst? Wat zijn dat voor figuren?
    Sayid werd toch hitman om zijn vrienden te beschermen, zoiets zei Ben toch op het eind....
    Keep the faith!!
    pi_57735764
    Wat een aflevering weer! Raar om die flash forwards te zien,maar dat maakt Lost wel weer een stuk leuker.Nu wil je weten wat er precies is gebeurd toen Jack met Naomi's telefoon heeeft gebeld.Wie zijn die mensen die ingehuurd zijn om Ben te pakken? en Penelope weet dat Desmond nog leeft en op het eiland zit,gaat zij nog actie ondernemen? en er is blijkbaar iets ergs op het eiland gebeurd waardoor Sayid nu huurmoordenaar is geworden voor Ben! allemaal weer nieuwe mysteries
    pi_57744471
    Bwah, veel te veel denkwerk en nieuwe vragen om allemaal neer te pennen .
    Ik moet zeggen dat het wel weer een beetje als seizoen 1 voelt. Veel vragen door al die flashforwards, maar dat houdt het wel spannend.
    "...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
      dinsdag 1 april 2008 @ 08:46:41 #144
    158844 Pwn_zoon
    Dangerously Divine
    pi_57754647
    quote:
    Op maandag 31 maart 2008 08:33 schreef Montagui het volgende:
    Het zou kunnen dat er een andere organisatie aanzit achter de ontdekkingen van Dharma.
    Die golfer en dat meisje (Elsa) hadden beidden een pistool bij zich, en Elsa was ook getraind om deze te gebruiken.
    Die vader van Penelope zie ik als goede kandidaat: zie zijn koele houding toen Desmond hem de hand kwam vragen van zijn dochter, het was duidelijk een zeer machtige CEO met veel minachting voor gewone burgers.
    Hanso vs. Widmore ?
      dinsdag 1 april 2008 @ 08:55:24 #145
    11091 SEMTEX
    Mevr. Hoe-die-nie
    pi_57754737
    Weet iemand nog een leuk spoilertopic/forum/webzijde? Ik kan m'n nieuwsgierigheid niet bedwingen tot de komende zondagen
    pi_57758238
    Moet je even naar de openingspost kijken of anders het USA topic van Lost
    pi_57768755
    Door flash forwards te gebruiken ipv flashbacks zou je denken dat het minder spannend wordt, er minder vragen zijn, maar niets is minder waar! Goed gedaan van de makers.

Wat betreft afgelopen aflevering, ik had bij Elsa telkens het gevoel van "die ken ik!". Dat blijkt gewoon Thekla Reuten te zijn. Volgens mij had ik hier eerder al gelezen dat een Nederlandse actrice een rol in Lost had, zal zij wel geweest zijn.

Verder nog de vraag hoe Sayid gerecruteerd is door Ben. Ik zelf denk dat het gebeurd is toen ze samen opgesloten waren bij de barakken van the others. Ben zal hem wel verteld hebben wie die gasten van de boot zijn en wat ze willen.
      woensdag 2 april 2008 @ 14:44:20 #148
    11091 SEMTEX
    Mevr. Hoe-die-nie
    pi_57780145
    Ja, ik had Thekla idd ook gespot. Doet ze goed.
    pi_57875074
    Zondag 6 april: Eggtown

Kate probeert informatie te krijgen van de gegijzelden, maar dit kan haar verstandhouding met Locke en Sawyer in gevaar brengen.

Niet vergeten om te kijken hoor
    pi_57879937
    Huh!

Kate... Aaron....

?!

.
    pi_57879983
    ...en waarom is het feit dat Kate Aaron heeft zo pijnlijk voor Jack?
    Het is zijn neefje overigens, want Claire en hij delen dezelfde vader.
    pi_57884101
    goede aflevering, maar er komen wel steeds meer vragen bij. Wel tof dat van Aaron en Kate, dat betekend dus eigenlijk ook dat Claire niet van het eiland afgaat maar haar baby wel wil laten opgroeien buiten het eiland.
    Ik kan niet wachten op de 5e aflevering.
      maandag 7 april 2008 @ 10:22:25 #153
    11091 SEMTEX
    Mevr. Hoe-die-nie
    pi_57884428
    Wéér nieuwe plotwendingen. En wéér een week wachten. Lost, wat doe je met m'n zenuwen .
    pi_57884875
    Wat een aflevering weer! Op zich niet veel spannende dingen,pas het laatste stukje met Kate en Aaron was Raar zeg. Desmond zag toch in zijn visioenen dat Claire in een helikopter zou stappen,? om die reden ging Charlie ook dood,zodat hij naast de andere overlevenden, Claire kon redden. Blijkbaar is ze dood gegaan en heeft Kate besloten om voor Aaron te zorgen en is Jack verdrietig om Claire.

En Sayid is dus niet bij die boot aangekomen

Ook werd er gezegd dat er 8 overlevenden waren maar ik zie door de flashforwards dat er gesproken wordt van de oceanic six, heel spannend allemaal.
      maandag 7 april 2008 @ 10:51:05 #155
    11091 SEMTEX
    Mevr. Hoe-die-nie
    pi_57884956
    Het zou heel goed kunnen dat weer door een of andere timeloop de helikopter nog niet aangekomen is. De raket kwam ook een half uur later aan, wie weet de helikopter ook wel verlaat.
    Het kan ook nog steeds dat de rest van de lui op het eiland achtergebleven is en Claire wilde dat Aaron op 't vaste land zou opgroeien...
    pi_57885302
    quote:
    Op maandag 7 april 2008 10:51 schreef SEMTEX het volgende:
    Het zou heel goed kunnen dat weer door een of andere timeloop de helikopter nog niet aangekomen is. De raket kwam ook een half uur later aan, wie weet de helikopter ook wel verlaat.
    Het kan ook nog steeds dat de rest van de lui op het eiland achtergebleven is en Claire wilde dat Aaron op 't vaste land zou opgroeien...
    Maar Claire leek me juist heel blij met haar baby,erg gehecht ook aan Aaron.Lijkt me niet dat ze Aaron zomaar zou meegeven aan die mensen en aan Kate.
    pi_57885744
    quote:
    Op maandag 7 april 2008 10:47 schreef Saphia het volgende:
    Wat een aflevering weer! Op zich niet veel spannende dingen,pas het laatste stukje met Kate en Aaron was Raar zeg. Desmond zag toch in zijn visioenen dat Claire in een helikopter zou stappen,? om die reden ging Charlie ook dood,zodat hij naast de andere overlevenden, Claire kon redden. Blijkbaar is ze dood gegaan en heeft Kate besloten om voor Aaron te zorgen en is Jack verdrietig om Claire.

Ook werd er gezegd dat er 8 overlevenden waren maar ik zie door de flashforwards dat er gesproken wordt van de oceanic six, heel spannend allemaal.
    Volgens mij zit er toch nog veel meer achter dan alleen Jack die verdrietig is....

Maar het was wel een HE? moment, toen Kate Aron zijn naam noemde. Ik had verwacht een klein jongetje te zien die precies op Saywer leek, en dacht dat Jack daarom niet meewilde.
    pi_57885800
    8 overlevenden, oceanic-6? hmm....

Misschien dan originele oceanic-6 zoals we nu weten in ieder geval Kate, Jack, Sayid en Hurley. Hoort Aaron daar dan ook bij, denk niet dat hij op de passagierslijst stond? Ben zou dan 1 van de andere 2 kunnen zijn, en Aaron dan de andere....of misschien wordt hij toch bij de 6 geteld?

En ja, wat gebeurt er met de helikopter? Een eventueel half uur tijdverschil was toch al voorbij lijkt me.
    Raadselachtig vind ik ook dat de 'reddingsboot' schijnbaar het eiland niet ziet of zo....

En uiteraard kan het zo zijn dat er een aantal vrijwillig op het eiland achtergebleven zijn.
      maandag 7 april 2008 @ 11:51:49 #159
    11091 SEMTEX
    Mevr. Hoe-die-nie
    pi_57886163
    quote:
    Op maandag 7 april 2008 11:11 schreef Saphia het volgende:

[..]

Maar Claire leek me juist heel blij met haar baby,erg gehecht ook aan Aaron.Lijkt me niet dat ze Aaron zomaar zou meegeven aan die mensen en aan Kate.
    Het voedsel op een eiland raakt ooit op en het is er niet altijd even veilig
    pi_57887034
    Het kan zijn dat Claire met Aaron in een helikopter is gestapt en later onverwachts is overleden.Maar Aaron zomaar meegeven aan Kate lijkt me sterk,omdat ze toch wel veel van Aaron is gaan houden.De oceanic six liegen duidelijk over wat er allemaal echt is gebeurd, na de crash, dus het kan zijn dat ze beweren dat Aaron het kind is van Kate.Jack erachter is gekomen dat Claire zijn halfzusje is ,ze is gestorven en daarom het kind niet wilt zien.
    pi_57887147
    Over de Oceanic six,heb ik dit gevonden op een forum.Zou een goede theorie kunnen zijn.
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
      maandag 7 april 2008 @ 16:16:59 #162
    32543 Sammetje
    Ik is ook lief!
    pi_57891101
    quote:
    Op maandag 7 april 2008 11:34 schreef Montagui het volgende:
    8 overlevenden, oceanic-6? hmm....

Misschien dan originele oceanic-6 zoals we nu weten in ieder geval Kate, Jack, Sayid en Hurley. Hoort Aaron daar dan ook bij, denk niet dat hij op de passagierslijst stond? Ben zou dan 1 van de andere 2 kunnen zijn, en Aaron dan de andere....of misschien wordt hij toch bij de 6 geteld?

En uiteraard kan het zo zijn dat er een aantal vrijwillig op het eiland achtergebleven zijn.
    Ik denk dat Sun en haar man de 2 andere overlevenden zijn, maar niet teruggegaan zijn, maar achtergebleven of naar hun eigen land gegaan zijn en buiten de publiciteit willen blijven vanwege haar vader....vandaar Oceanic-6 en 8 overlevenden...tis maar een idee!
    pi_57897247
    quote:
    Op maandag 7 april 2008 10:47 schreef Saphia het volgende:

Oceanic Six zijn de overlevenden, maar ik denk niet dat Ben daarbij wordt gerekend. Ben is dus nummer 7, blijft er nog een 8e overlevende over. Een van de gegijzelde (Miles, Charlotte) misschien? Of een overlevende die niet in het nieuws is/wilde?
    Kate, Jack, Hurley, Sayid en Aaron = 5 van de 6 in ieder geval...
    pi_57897361
    Nee, er werd gesproken over 8 overlevenden van de crash maar er zijn er 2 op het eiland gestorven. Het moge duidelijk zijn dat de O6 onderling dus een afspraak hebben (moeten) maken om een ander verhaal te vertellen.
    pi_57897845
    quote:
    Op maandag 7 april 2008 21:22 schreef DaFrenk het volgende:
    Nee, er werd gesproken over 8 overlevenden van de crash maar er zijn er 2 op het eiland gestorven. Het moge duidelijk zijn dat de O6 onderling dus een afspraak hebben (moeten) maken om een ander verhaal te vertellen.
    Ah, dat had ik even gemist. Ik dacht dat ze onderling wisten dat er 8 overlevenden waren/van het eiland waren gekomen, waarvan er maar 6 bekend waren, de Oceanic 6.
    pi_57909292
    Ik snap allemaal niks meer van die Oceanic 6 .
    pi_57909740
    quote:
    Op dinsdag 8 april 2008 13:48 schreef Coastertommm het volgende:
    Ik snap allemaal niks meer van die Oceanic 6 .
    Er zijn maar 6 mensen van het eiland, die zijn gecrasht met oceanic flight 815 van het eiland gekomen.
    Hoe en wat weten we nog niet,maar het is allemaal niet vlekkeloos verlopen,blijkbaar
    Tot zover hebben we kunnen zien dat Jack,Kate,Hurley,Sayid en Aaron bij de Oceanic six horen.
    Deze mensen hebben afgesproken om te liegen naar de buitenwereld toe over wat er echt allemaal is gebeurd na de crash in september 2004.Waarschijnlijk om hun vrienden op het eiland te beschermen.

Snap je het nu ?:P
    pi_57910390
    quote:
    Op dinsdag 8 april 2008 14:12 schreef Saphia het volgende:

[..]

Er zijn maar 6 mensen van het eiland, die zijn gecrasht met oceanic flight 815 van het eiland gekomen.
    Hoe en wat weten we nog niet,maar het is allemaal niet vlekkeloos verlopen,blijkbaar
    Tot zover hebben we kunnen zien dat Jack,Kate,Hurley,Sayid en Aaron bij de Oceanic six horen.
    Deze mensen hebben afgesproken om te liegen naar de buitenwereld toe over wat er echt allemaal is gebeurd na de crash in september 2004.Waarschijnlijk om hun vrienden op het eiland te beschermen.

Snap je het nu ?:P
    Ik wel. De 6 die van het eiland zijn gekomen hebben doen voorkomen alsof maar 8 mensen de crash hebben overleefd.
    Ben benieuwd wie de 6e is, en wie de 2 'overledenen' zijn. Ik denk niet dat Ben als 6e bij de Oceanic Six hoort...
    pi_57910703
    SPOILER
    pi_57914791
    Ben blij dat de serie weer begonnen is.
    Moet ze toch maar es op dvd gaan kopen.
    pi_57915445
    Ja, ik snap hem. Dankje.
      woensdag 9 april 2008 @ 14:09:49 #172
    39559 Karrel_Laaglawaai
    vnav on van vond
    pi_57934157
    Ik heb in het voorstukje van Lost op Net5 een grijze man gezien die ook in een comedy serie speelde vroeger, maar ik kan er niet opkomen welke serie.
    Weet iemand welek acteur ik bedoel?
    Hij was een grijze kerel, normaal postuur, rond de 50-60. en een lelslie Nielsen scheiding, maar dan lager.
    Ik word er helemaal gestoord van.
    Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
    Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
    pi_57938973
    Hmmm... Moet eens de DVD-Boxes gaan kopen.
    pi_57940554
    Nog 4 dagen en dan weer LOST ben echt verslaafd aan die serie zeg!
    pi_57955449
    nog maar 3 dagen. Beste serie sinds Nowhere Man. Die ook al lekker vaag was altijd.
    pi_58017502
    Vanavond afl 5 the Constant
    een Desmond episode,ben benieuwd!
      zondag 13 april 2008 @ 11:41:03 #177
    153480 Maneki.Neko
    sloopkogel©
    pi_58018071
    Daar zit ik dan..zonder tv. Nu baal ik wel
    Iemand hier die het op wil nemen en mij een kopietje wil sturen oid?
    Saartje
      zondag 13 april 2008 @ 12:39:19 #178
    16245 CarOnline
    met lange O
    pi_58018889
    Maneki, ik heb alles op mn pc, maar dat is zonder subs, weet niet of dat een probleem is?
    Anders wil ik wel ff een dvd-tje voor je branden.
    Screw them.
    We're going home.
      zondag 13 april 2008 @ 12:43:18 #179
    153480 Maneki.Neko
    sloopkogel©
    pi_58018941
    Ik heb inmiddels een website gevonden waar de afleveringen ook staan, ook zonder subs.
    Wel bedankt voor het aanbod
    Saartje
      zondag 13 april 2008 @ 12:44:35 #180
    16245 CarOnline
    met lange O
    pi_58018960
    Oké, prima
    Tis echt een ramp als je niet kan kijken
    Screw them.
    We're going home.
    pi_58031044
    Yes, het is weer begonnen!
    pi_58031372
    Veel plezier met kijken. Heb the constant al een paar keer gezien, het is echt met afstand de beste aflevering van alle Lost seizoenen. Absolute topaflevering!
    Op donderdag 9 mei 2013 16:42 schreef tong80 het volgende:
    Je bent de grootste kut-user van FOK! realiseer je je dat ?
    pi_58032742
    Pfff wat een aflevering. Geweldig!
    Nu moet ik weer wachten Waarom is het niet 7 dagen in de week zondag?
      zondag 13 april 2008 @ 23:23:34 #184
    72691 T3rr0r
    Technoofsow!
    pi_58032973
    quote:
    Op zondag 13 april 2008 22:34 schreef Cara het volgende:
    Veel plezier met kijken. Heb the constant al een paar keer gezien, het is echt met afstand de beste aflevering van alle Lost seizoenen. Absolute topaflevering!
    Helemaal mee eens!

Heb hem net weer gezien en blijf het zo'n sterke aflevering vinden, vooral het einde is geweldig ( )
    It's about being boss, not being the boss...
      zondag 13 april 2008 @ 23:42:04 #185
    153480 Maneki.Neko
    sloopkogel©
    pi_58033550
    wow! dit was een aflevering die je wel een paar keer kunt kijken!
    Saartje
    pi_58034281
    Ah, The Constant.. ja, dat was weer een hoogtepunt
    pi_58040009
    Wow wat een aflevering! seizoen 4 is een sterk seizoen tot nu toe knap van de schrijvers om de serie zo spannend te houden zonder dat je al in de gaten hebt hoe het nou echt precies zit met het eiland.Jammer dat er nog maar 3 afleveringen komen.Wie weet of net 5 ook de andere afleveringen die 24 april in de VS starten hier ook meteen uitzenden? ik wil niet nog een paar maanden wachten
    pi_58042154
    Hoeveel afleveringen telt dit seizoen eigenlijk?
      maandag 14 april 2008 @ 14:32:43 #189
    65940 Xurk
    Burnside Deventer
    pi_58043051
    Oorspronkelijk zou het 16 afleveringen tellen, net als seizoen 5 en 6. Door de staking werd dit ingekort tot 13 afleveringen, waarvan er nog 5 moesten komen. Ik geloof echter dat er nog een extra uurtje bij is gekregen door de makers, waardoor er nog zes uur LOST komt, verspreid over 5 afleveringen en waarvan de laatste drie uur de finale zullen vormen [uur 2 en 3 worden dan achter elkaar uitgezonden]
    pi_58043508
    Dan zal net 5 pas na de zomer of volgend jaar de overige afleveringen uitzenden heb ik het idee
      zondag 20 april 2008 @ 20:28:35 #191
    210763 Wiiperdiipii
    Worship yourself
    pi_58186980
    Vanavond weer
    pi_58190697
    Het is weer begonnen

Maar komen er nog 2 seizoenen na deze?
      zondag 20 april 2008 @ 23:10:30 #193
    148174 Kantar
    TV junkie.
    pi_58191652
    quote:
    Op zondag 20 april 2008 22:38 schreef _Flea_ het volgende:
    Maar komen er nog 2 seizoenen na deze?
    In totaal dus 6, waarvan de laatste twee heel waarschijnlijk ieder 17 afleveringen zullen hebben. Het originele plan was dat seizoen 4, 5 en 6 elk 16 afleveringen zouden hebben, maar door de staking werd seizoen 4 teruggebracht tot 13 afleveringen. Nu is er vorige week een extra uur aangekondigd voor dit seizoen, wat dus betekent we nu in totaal 14 afleveringen krijgen. Voor seizoen 5 e 6 blijven er dan nog 34 over die nog gemaakt/uitgezonden moeten worden.
    pi_58215662
    Dit topic loopt ook niet echt!

Ik ben nog bij aflevering 5, maar ga die morgen afkijken incl aflevering 6 Leve de torrents..
    pi_58223823
    Verwarrend ineens een aflevering met Juliet en flashbacks in plaats van flashforwards.
    pi_58225124
    Op de een of andere manier mis ik het de hele tijd. Iemand enig idee waar je de gemiste afleveringen kunt bekijken?
    pi_58225429
    quote:
    Op maandag 21 april 2008 23:37 schreef Coastertommm het volgende:
    Dit topic loopt ook niet echt!

Ik ben nog bij aflevering 5, maar ga die morgen afkijken incl aflevering 6 Leve de torrents..
    Ja ik verbaas me er een beetje over, het Lost USA topic gaat als een tierelier.Ik kom ook regelmatig op ander Lost sites en die theorien en discussies die je daar leest zijn echt

Die Julliette episode was niet echt boeiend,behalve de stukken met Ben en Locke waren spannend.En dat stukje met Hurley en Saywer was grappig.

Ik twijfel steeds meer aan Ben,waarom gewoon niet veel eerder met de Losties samenwerken i.p.v tegenwerken? heeft hij nou wel of niet goede bedoelingen? gaat hij nog uitleggen wat de Dharma mensen hebben gedaan op het eiland? ook is het leuk om de andere others beter te leren kennen want wat doen zij nu eigenlijk op het eiland?
      dinsdag 22 april 2008 @ 13:54:46 #198
    65940 Xurk
    Burnside Deventer
    pi_58225993
    Ik denk dat dit topic niet meer zo hard loopt omdat de meesten die eerst op Net5 keken, nu zijn overgestapt op de Amerikaanse uitzendingen. Dat deed ik aan het begin van seizoen 3 al, maar ik keek het ook nog altijd op Net5 en praatte er hier over mee, maar sinds het op zondag komt kijk ik het eigenlijk nooit meer op Net5
    pi_58235297
    Hmja. Ik heb het ook een tijd gekeken via Amerika maar als ik niet een vast ritme heb (dus elke zondagavond) vergeet ik het heel vaak te kijken. En als je dan een keer niet download, dan loop je meteen achter. Wel jammer! Heftig trouwens dat van Desmond en dat tijdverschil. Wie was nou die andere man die het ook had?
      dinsdag 22 april 2008 @ 22:49:32 #200
    158844 Pwn_zoon
    Dangerously Divine
    pi_58239038
    quote:
    Op dinsdag 22 april 2008 20:38 schreef Coastertommm het volgende:
    Wel jammer! Heftig trouwens dat van Desmond en dat tijdverschil. Wie was nou die andere man die het ook had?
    George Minowski, die knakker op de boot die in het begin het radiocontact deed.
    Maar die is nu dus dood, hij wilde het eiland met een klein bootje gaan bezoeken en raakte door die "storm" in de war,
    pi_58251682
    Volgens Lostpedia gaat Net 5 aflevering 9 vanaf 11 mei uit zenden ,dus geen break na aflevering 8
    pi_58345901
    Straks weer Lost! Hopelijk kan ik het kijken bij m'n ouders. En zo niet, thuis draait de dvdrecorder mee!
    Iemand een idee of deze aflevering weer goed is? Vond die van vorige week niet zo sterk.
    pi_58346572
    Ik weet 't niet, laat me verrassen. Ik vond die van vorige week juist wel vet hoor!
      zondag 27 april 2008 @ 21:38:52 #204
    210763 Wiiperdiipii
    Worship yourself
    pi_58347131
    Heb deze episode al gezien via de Amerikaanse tv. Het is een episode die in ieder geval veel vragen oproept. Veel kan en ga ik niet zeggen want dan spoil ik de boel. Het is een van de betere episodes van dit seizoen in ieder geval.
    pi_58349016
    Heb het helaas niet kunnen zien. Wachten tot morgen/overmorgen dus!
    pi_58349073
    Vandaag episode Ji Yeon? Toffe aflvering, vooral die flashbacks
      maandag 28 april 2008 @ 11:23:10 #207
    158844 Pwn_zoon
    Dangerously Divine
    pi_58355735
    quote:
    Op zondag 27 april 2008 23:08 schreef DJKoster het volgende:
    Vandaag episode Ji Yeon? Toffe aflvering, vooral die flashbacks
    Ook flashforwards, de bevalling van Sun
    Vraag me alleen af hoe Jin is komen te overlijden
    pi_58357477
    quote:
    Op maandag 28 april 2008 11:23 schreef Pwn_zoon het volgende:

[..]

Ook flashforwards, de bevalling van Sun
    Vraag me alleen af hoe Jin is komen te overlijden
    Of Jin is achtergebleven op het eiland en dat ze gewoon een herdenkingssteen heeft geplaatst.

Gaat Net5 nu gewoon door met uitzenden elke week? Heel netjes van hun, dan lopen ze nog maar 2 weekjes achter op de VS.
    pi_58360069
    Ja net 5 blijft uitzenden tot eind mei juni geloof ik.

Op Jin's grafsteen stond 22 september 2004 ,en we weten allemaal dat de oceanic 6 naar de buitenwereld toe liegen over wat er precies allemaal is gebeurd na de crash.Jin kan nog leven en op het eiland zijn of hij is overleden op het eiland.

Ik vond Eggtown en the Constant tot nu toe de beste afleveringen ,aflevering 9 schijnt helemaal te zijn.Dus ben echt blij dat net 5 doorgaat met uitzenden

Ik vond het wel raar dat Kate niet op kraambezoek kwam bij Sun.Op het eiland waren ze best goede vriendinnen geworden.

Volgende week aflevering 8 meet Kevin Johnson dan komen we erachter wie de spion van Ben is
    pi_58364617
    Kevin Johnson was toch Michael? Op die boot waar Sayid en die Schotse gast zitten.
    pi_58364684
    Ja natuurlijk, dat was juist de clou dat hij de spion is!
    pi_58364751
    quote:
    Op maandag 28 april 2008 15:10 schreef Saphia het volgende:

Ik vond het wel raar dat Kate niet op kraambezoek kwam bij Sun.Op het eiland waren ze best goede vriendinnen geworden.

Volgende week aflevering 8 meet Kevin Johnson dan komen we erachter wie de spion van Ben is
    Maar misschien zat Kate op dat moment nog vast. Je weet de volgorde van de flashforwards niet, aangezien Hurley juist weer rondloopt.
    pi_58375874
    quote:
    Op maandag 28 april 2008 19:18 schreef bloodymary het volgende:
    Ja natuurlijk, dat was juist de clou dat hij de spion is!
    Maar het laatste wat we 'weten' van Michael en Walt is toch dat ze (een heleboel afleveringen terug) per boot mochten vetrekken? Of mis ik iets?

Waarom zou Michael dan nu opeens gaan spioneren voor Ben?
      dinsdag 29 april 2008 @ 10:39:48 #214
    210763 Wiiperdiipii
    Worship yourself
    pi_58376103
    Ik denk dat ze dat gaan vertellen dmv flash backs. Het laatste wat we van hun gezien hebben is inderdaad dat ze vertrokken per boot bij die steiger omdat ze Kate, Hurley, Sawyer en Jack verraden hadden naar de Others toe zodat ze van het eiland af konden komen.
      dinsdag 29 april 2008 @ 11:31:13 #215
    158844 Pwn_zoon
    Dangerously Divine
    pi_58377019
    Die kapitein op de boot, is dat niet die legermaat van Desmond?
    Komt me bekend voor die kop..
    pi_58387367
    Meh. Vage aflevering. Jin en Sun lijken van het eiland te zijn gekomen. Sun bevalt, maar denkt dat Jin dood is. En heeft ene trouwring om, van Jin? Jin lijkt nog gewoon te leven, net 2 maanden getrouwd te zijn, en druk aan het werk te zijn. Maar of het dezelfde tijdslijnen zijn weet ik niet.

Waren Jin en Sun eigenlijk getrouwd voor ze op het eiland kwamen?
    pi_58387451
    quote:
    Op dinsdag 29 april 2008 20:25 schreef WheeleE het volgende:
    Meh. Vage aflevering. Jin en Sun lijken van het eiland te zijn gekomen. Sun bevalt, maar denkt dat Jin dood is. En heeft ene trouwring om, van Jin? Jin lijkt nog gewoon te leven, net 2 maanden getrouwd te zijn, en druk aan het werk te zijn. Maar of het dezelfde tijdslijnen zijn weet ik niet.

Waren Jin en Sun eigenlijk getrouwd voor ze op het eiland kwamen?
    Jin = Flashback
    Sun = Flashforward

En ze zijn getrouwd voordat ze op het eiland kwamen, al in het eerste seizoen ofzo.
    pi_58395311
    quote:
    Op dinsdag 29 april 2008 20:29 schreef DJKoster het volgende:

[..]

Jin = Flashback
    Sun = Flashforward

En ze zijn getrouwd voordat ze op het eiland kwamen, al in het eerste seizoen ofzo.
    Ja dat dacht ik dus ook, dat maakte het extra verwarrend. Ik was net gewend aan FF's...
    pi_58400132
    Op Lostpedia.nl heb ik een oceanic 6 theorie gevonden die best kan kloppen.

The Oceanic Six (De zes van Oceanic (815)) zijn de zes personages die veilig van het eiland geraken. Dit zijn: Jack, Kate, Sun, Hurley, Sayid en Aaron [3]. Enkele van De Oceanic Six zijn degene die op het lijstje van Michael stonden om naar "de Anderen" gebracht te worden, hierdoor waren zij het verst weg van de implosie waardoor zij het minst elektromagnetische straling opgevangen hebben en wel van het eiland afkunnen. Er gaat een theorie dat Benjamin juist deze mensen op zijn lijstje heeft gezet omdat hij ze nog nodig had, Hurley om "The Cabin" te vinden, Sayid om mensen te vermoorden en de rest is nog onbekend.

Zou dus ook kunnen dat de anderen het eiland gewoon niet kunnen verlaten (Saywer weer wel omdat hij ook is gevangen genomen door Ben en de Others in seizoen 4,maar hij wil niet weg) etc De Oceanic six denken hun leven weer te kunnen oppakken maar blijven verbonden met het eiland en de overgebleven Losties.
    Ze willen weer terug naar het eiland willen om hun vrienden daar te helpen met de oorlog tussen Charles Widmore en Ben Linus/locke's kamp en de opdracht krijgen om het eiland te beschermen voor de buitenwereld.
      woensdag 30 april 2008 @ 21:15:02 #220
    210763 Wiiperdiipii
    Worship yourself
    pi_58404334
    Zit een kern van waarheid in inderdaad. Alleen dan vraag ik me af waarom Sun en Aaron van het eiland geraken. En Sayid was ook niet meegenomen door the Others. Nu bedenk ik me net dat hij en Sun met de boot gingen om Jack,Hurley,Sawyer en Kate te volgen, dus hun waren er ook ver vandaan, dus je theorie kan best eens kloppen. Hoop het tevens niet want ik wil ook Claire van het eiland
    pi_58417097
    Sun,Jin en Sayid zaten inderdaad op Desmond's schip om Jack en de rest te helpen mocht Michael en the others hen in een hinderlaag te laten stappen.Die implosie was zo heftig dus kan best zijn dat daar consequenties aan zijn verbonden voor degene die daar zo heftig aan bloot zijn gesteld bijv.Desmond die in de Hatch zat en nu in the Constant er last mee kreeg(tijdreizen? , bijna dood)
    pi_58417176
    Theorie klinkt plausibel. Alleen Jin zat ook in die boot. Als je dan zijn grafsteen meeneemt betekent het dus dat hij op het eiland dood is gegaan.
    pi_58417749
    Claire zal ook wel dood gaan want No WAY dat zij zonder Aaron zou willen leven.Dat werd wel duidelijk in Eggtown.Ik denk ook dat Ben een bad guy is, die niet alleen de mensen van de Dharma Iniative uitmoorde en met de originele eilandbewoners ging samenwerken om te overleven maar ook om macht te krijgen over hen en het eiland.Charles Widmore zou best kunnen afstammen van Alvar Hanso of familie zijn van Gerard en Karen de Groot en het eiland weer willen heroveren, door de oorlog tussen Ben met Locke/Saywer en Charles met Jack/Sayid zullen er veel doden vallen waardoor er nog maar een paar Losties zullen overblijven, de rest zoals Saywer,Bernard en Rose,Locke etc willen op het eiland blijven, de Oceanix six kan weer naar huis door de electromagnetische straling waar ze het minst van hebben opgegvangen.Maar moeten wel liegen over wat er allemaal is gebreurd na de crash, aaangezien het vliegtuigwrak met lijken zogenaamd was gevonden.Maar ja eenmaal weer thuis komen ze erachter dat ze weer terug naar het eiland willen of moeten.Ik denk dan ook dat de Losties een soort van 'speciale taak'hebben om de mensheid te redden in 2012 ofzo(maya voorspelling).

Ik vond op You Tube een interessante video over het eiland.

Hoezo Lost verslaafd?!
      donderdag 1 mei 2008 @ 16:48:59 #224
    210763 Wiiperdiipii
    Worship yourself
    pi_58418686
    Volgens mij zijn de verklaringen echt heel simpel maar laten de schrijvers ons heel moeilijk denken. De theorie van Saphia zou kunnen kloppen maar als er mensen op het eiland blijven vind ik het op een of andere manier geen happy ending hebben. Locke kan ik wel begrijpen dat hij blijft, net als Rose en Bernard maar de rest niet.
    pi_58470189
    Vanavond aflevering 8 meet Kevin Johnson om 22.15 uur i.p.v. 22.20 uur

Als Sayid Michael tegenkomt, wordt er ineens heel veel duidelijk. In Locke's kamp stuurt Ben zijn dochter Alex naar een veiligere plek, omdat hij denkt dat er een aanval komt.

hier alvast een preview (van ABC)
    pi_58476724
    Spannend!

Die 2012 theorie lijkt me niet echt relevant. In heel Lost is nog geen een keer dat onderwerp aan bod gekomen, dus lijkt het me raar als het daar om draait. Toch?
      maandag 5 mei 2008 @ 09:10:02 #227
    160029 Sequencial
    Psychophonic
    pi_58485753
    quote:
    Op dinsdag 29 april 2008 20:29 schreef DJKoster het volgende:

[..]

Jin = Flashback
    Sun = Flashforward
    Ah ja, dat kan natuurlijk ook! Ik dacht dat Jin doodgewaand werd maar stiekem toch nog leefde in Korea en z'n oude baantje terug had gekregen, en een nieuwe vrouw. Maar dit verklaart zijn uitspraak dat ie 2 maanden getrouwd was op een veel betere manier...

Over de Oceanic 6: het kan ook zijn dat er toch meer overlevenden zijn, waarvan het bestaan niet bekend is bij de media. Dat er zes als een groep zijn teruggekomen en als Oceanic 6 bekend zijn, hoeft uiteraard niet alles te betekenen...
      maandag 5 mei 2008 @ 19:27:36 #228
    14328 WheeleE
    StrikeE
    pi_58496455
    Meh! Wat een wause aflevering!
    pi_58496934
    Tjeez.. Je kan dus niet dood als je van het eiland af bent, maar Jin is wel dood? En die ene dude van the Others is dus gay, dat was z'n toyboy ? En arme Alex en Karl. En Danielle ook al dood!

Waarom zijn er niet meer van die mysterieuze sites? Dat was altijd wel leuk (die aap, Joop, en die Hanso foundation site..)
      dinsdag 6 mei 2008 @ 00:29:34 #230
    158844 Pwn_zoon
    Dangerously Divine
    pi_58503619
    quote:
    Op maandag 5 mei 2008 19:48 schreef Coastertommm het volgende:
    Tjeez.. Je kan dus niet dood als je van het eiland af bent, maar Jin is wel dood? En die ene dude van the Others is dus gay, dat was z'n toyboy
    Er is een andere mogelijkheid: Tom heeft snel dat pistool omgewisseld voor een gesabboteerde.
    Een trucje om Michael te overtuigen langs te komen, en hij kan dus wel degelijk doodgaan in dat geval

En die dude Arturo was een Italiaan, die begroeten elkaar meestal op de wang.
    Het zou beide kanten op kunnen
      dinsdag 6 mei 2008 @ 01:07:37 #231
    37478 Luchtbel
    Memories in progress
    pi_58504089
    quote:
    Op maandag 5 mei 2008 19:48 schreef Coastertommm het volgende:
    En Danielle ook al dood!
    Nou daar was ik sowieso wel klaar mee hoor, eerst was ze nog tof maar nu was het alleen maar geslijm.

Voor de rest wel heel spannend nu vind ik. Vooral wat er nu met Michael/ Kevin gaat gebeuren. Hoewel die kapitein niet echt verbaasd keek.
    pi_58509554
    quote:
    Op zondag 4 mei 2008 19:26 schreef Coastertommm het volgende:
    Spannend!

Die 2012 theorie lijkt me niet echt relevant. In heel Lost is nog geen een keer dat onderwerp aan bod gekomen, dus lijkt het me raar als het daar om draait. Toch?
    mmm ik denk het volgende; Alvar Hanso (CEO van de Hanso Group dat de Dharma iniative oprichtte)een (achter)kleinzoon van Magnus Hanso heeft via via vast gehoord van de Maya voorspelling, een eiland met speciale krachten , van Jacob of wat of wie dan ook.Op een gegeven moment ontdekt hij ook de Valenzetti Equation de cijfers 4815162342 , eenwiskundige formule om het einde van de wereld te voorspellen.
    (gelinkt aan de Maya bevolking die een kalender ontwikkelde met 2012 als einddatum waarop de wereld zal vergaan)

Link :http://www.valenzettifoundation.org/ Enzo Valenzetti is trouwens door een vliegtuigcrash vermist

In 1967 sprak hij voor de Verenigde Naties en hield een speech "man being blessed by his own curiosity".
    waarschijnlijk met goedkeuring van de VN en met hulp van de VN begon Alvar Hanso
    In 1975 met het recruiteren van studenten,wetenschappers etc. voor de DHARMA Iniative
    het doel was om onderzoek te doen en uiteindelijk de mensheid te redden ,doordat de Valenzetti Equation de exacte tijd voorspelde wanneer de mensheid /wereld zou vergaan. Hanso zorgde ervoor dat er op het eiland faciliteiten werden gebouwd om onderzoek te kunnen doen en om uiteindelijk de datum te kunnen veranderen wanneer de wereld zal vergaanm(dus niet 2012 volgens de Maya's maar later en waarschijnlijk nooit omdat de mensen op het eiland, de missie hebben om voor altijd de datum te veranderen)
      woensdag 7 mei 2008 @ 19:10:46 #233
    199522 xalo
    Internetheld op sokken.
    pi_58538571
    Ik ga vandaag die aflevering van zondag kijken, heb er nog geen tijd voor gehad
    Het probleem is alleen dat ik aflevering.. 6 gemist heb, kan iemand in het kort vertellen waar dat ongeveer over ging? Want ben bang dat ik er anders vrij weinig van snap
    Op woensdag 15 juli 2009 22:20 schreef moonmovies het volgende:
    [..]
    En door figuren zoals jij wordt PUB gezellig :7
    pi_58539910
    Het is stil aan de overkant
    pi_58547639
    quote:
    Op dinsdag 6 mei 2008 12:19 schreef Saphia het volgende:

[..]

Link :http://www.valenzettifoundation.org/ Enzo Valenzetti is trouwens door een vliegtuigcrash vermist

Grappig die site....

Als je dan verder snuffelt kom je dit tegen:

"Although little is known about the circumstances leading to the creation of the equation, mystery novelist Gary Troup put forward an interesting theory in his sole non-fiction book "The Valenzetti Equation" (a fair-to-middling tome which owes as much to popular conspiracy fiction as it does to higher mathematics, and has been called "balderdash" by Enzo's son Enrico Valenzetti)."

En die Gary Troup zou dus op flight Oceanic 815 hebben gezeten, overleefd.....maar degene te zijn die in de eerste aflevering de turbine wordt ingezogen!!!

Het heeft op zich wel iets al die internet links
    pi_58614165
    Vanavond weer! Ben benieuwd.
    pi_58614624
    The Shape of Things to Come
    pi_58618941
    Jeetje.. arme Ben.. Maar wel vaag van al die tijdssprongen. Sayid is dus in 2005 van het eiland afgekomen?

Ik denk er trouwens steeds meer over om het maar via Amerika te praten, dan kan je tenminste een beetje speculeren over afleveringen oid, want dit topic is bijna dood..
      maandag 12 mei 2008 @ 01:49:15 #239
    11091 SEMTEX
    Mevr. Hoe-die-nie
    pi_58621014
    Kut, aflevering gemist! Wel al afl. 9, 10 en 11 getorrent gelukkig!
      maandag 12 mei 2008 @ 13:40:13 #240
    148174 Kantar
    TV junkie.
    pi_58625952
    quote:
    Op maandag 12 mei 2008 01:49 schreef SEMTEX het volgende:
    Kut, aflevering gemist! Wel al afl. 9, 10 en 11 getorrent gelukkig!
    Uhm, de aflevering die gisteravond op tv was is aflevering 9, dus dan kun je in principe meteen verder kijken.
      maandag 12 mei 2008 @ 16:46:53 #241
    11091 SEMTEX
    Mevr. Hoe-die-nie
    pi_58628766
    quote:
    Op maandag 12 mei 2008 13:40 schreef Kantar het volgende:

[..]

Uhm, de aflevering die gisteravond op tv was is aflevering 9, dus dan kun je in principe meteen verder kijken.
    Precies!
    pi_58634429
    The shape of things to come is één van de betere Lost afleveringen
    pi_58634432
    Ik vond het wel zielig voor Alex. Maar de kapitein van de boot is dus de bad guy, en Ben en Charles Widmore kennen elkaar al goed..
    pi_58634542
    Ik denk niet dat die kapitein zo bad guy is maar die Martin Keamy weer wel.

Charles Widmore en Ben lijken elkaar goed te kennen ja.Hoop dat we in dit seizoen nog te weten komen waarom ze elkaar kennen.
      dinsdag 13 mei 2008 @ 10:01:16 #245
    158844 Pwn_zoon
    Dangerously Divine
    pi_58639877
    quote:
    Op maandag 12 mei 2008 22:23 schreef Saphia het volgende:
    Charles Widmore en Ben lijken elkaar goed te kennen ja.Hoop dat we in dit seizoen nog te weten komen waarom ze elkaar kennen.
    Natuurlijk kennen Widmore en Ben elkaar, Widmore heeft toch net die boot gestuurd om Ben gevangen te namen
    Maar ik had het idee dat Widmore en Ben elkaar voor het eerst in levende lijve zagen in die penthouse suite..

Riep weer een hoop vragen op deze aflevering...
    - Het lijkt erop dat Ben kan tijdreizen of teleporteren; hij vroeg in het hotel wat de datum en het jaar was.
    - Maar wat moest Ben in Tunesië?
    - Hurley zei tijdens dat potje Risk: "Dude, Australie is the key to this whole game": heeft dit een achterliggende betekenis?
    - Wat was dat voor een geheime kamer waarin ben het Smokemonster opriep? en in hoeverre kan hij het controleren?
    - Is Ben echt met de boot van Desmond van het eiland gekomen, of was dit een leugen? Zou wel achterbaks zijn als hij dan later Penelope, Desmonds grote liefde, zou vermooorden!
    pi_58640414
    quote:
    Op dinsdag 13 mei 2008 10:01 schreef Pwn_zoon het volgende:

[..]

Natuurlijk kennen Widmore en Ben elkaar, Widmore heeft toch net die boot gestuurd om Ben gevangen te namen
    Maar ik had het idee dat Widmore en Ben elkaar voor het eerst in levende lijve zagen in die penthouse suite..

Riep weer een hoop vragen op deze aflevering...
    - Het lijkt erop dat Ben kan tijdreizen of teleporteren; hij vroeg in het hotel wat de datum en het jaar was.
    - Maar wat moest Ben in Tunesië?
    - Hurley zei tijdens dat potje Risk: "Dude, Australie is the key to this whole game": heeft dit een achterliggende betekenis?
    - Wat was dat voor een geheime kamer waarin ben het Smokemonster opriep? en in hoeverre kan hij het controleren?
    - Is Ben echt met de boot van Desmond van het eiland gekomen, of was dit een leugen? Zou wel achterbaks zijn als hij dan later Penelope, Desmonds grote liefde, zou vermooorden!
    Volgens mij was Widmore hooguit verbaasd om Ben daar te zien, maar ze kenden elkaar volgens mij al wel.

- Er zit een verschil in tijd tussen het eiland en de buitenwereld. Mogelijk is hij door de reis wat gedesillusioneerd geraakt en wist ie daarom niet waar en wanneer hij was.
    - De landingsplaats?
    - Flight 815 vertrok vanuit Australië, meer dan die connectie zie ik niet.
    - Een soort controlekamer voor diverse faciliteiten ofzo? Kennelijk weet en kan hij meer met/van het monster (Cerberus genaamd?).
    - Wie weet. Ik denk dat Ben wel in staat is om Penelope te vermoorden, maar ik vermoed dat ie nog ee nstapje verder gaat, of een andere manier heeft bedacht om wraak te nemen. Ben is te slim en te doordacht om rucksichlos wraak te nemen. Hij volgt eerder zijn verstand dan zijn hart.
    -
    pi_58662136
    Voor mij was de belangrijkste zin die van Ben t.a.v. Widmore "You changed the rules".

Mijn vermoeden is dat het eiland inderdaad iets te maken heeft met de mogelijkheid tot tijdreizen (geen verrassing). Ben en Widmore azen op de alleenrechten hiervoor. Ben is mij altijd iets te slim geweest, alsof hij de dingen van te voren wist of doorzag. Wat nu als Ben al weet (door te tijdreizen) wat er zich afspeelt en gaat afspelen? En dat hij, zoals de toekomst *IS* en zoals de *spelregels tussen hem en Widmore* zijn, hij weet dat Alex niet vermoord zal worden door die ene gast en dat hij dus *wist* dat hij kon bluffen omdat Alex toch zou blijven leven? Widmore heeft door Alex te laten vermoorden de regels tussen hem en Ben (en misschien het tijdreizen?) gewijzigd waardoor Ben nu op zijn beurt Penelope wil vermoorden.

Overigens was Widmore m.i. ook best verrast dat Ben er stond. Misschien dat Alex vermoord is door een 3e partij?

Het lijkt me dus in ieder geval dat Ben *kan* tijdreizen met gebruik van het eiland maar niet de totale controle of zo, gezien zijn vraag in Tunesie wat de datum is. Overigens was hij dus ook supersnel om die 2 nomaden te ontwapenen....alsof hij al van te voren wist hoe of wat?

En hoe zit het met de originele 'others', de 'others' die al op het eiland zaten toen Ben klein was? Richard bv. Die gast leek niet veel ouder geworden toen Ben hem weer ontmoette toen hij volwassen was. Wie zijn die gasten overigens en waar kwamen die vandaan?
      woensdag 14 mei 2008 @ 15:45:49 #248
    65940 Xurk
    Burnside Deventer
    pi_58666132
    Zo cool dat Net5 maar een weekje of drie[?] achterloopt op de uitzendingen in de VS! Ik krijg bijna spijt dat ik het via Amerika volg, ware het niet dat de topicreeksen daarvoor een stuk beter lopen dan de Nederlandse tegenwoordig...

Dat Ben de boot van Desmond gebruikt heeft is pure bullshit volgens mij, zodat Sayid niet erachter komt dat Ben kan tijdreizen / teleporteren / whatever. Je ziet hem niet voor niets midden in de woestijn wakker worden, even later overgeven en eenmaal in de bewoonde wereld vragen welk jaar het is In ieder geval, zo denk ik erover.

En of dat van "Australia is the key to the game" verder van belang wordt weet ik niet, maar ik denk dat het in eerste instantie als leuke knipoog naar de fans erin is gestopt
    pi_58667853
    quote:
    Op dinsdag 13 mei 2008 10:01 schreef Pwn_zoon het volgende:

[..]

Tuurlijk wist ik dat Ben en Widmore elkaar kennen maar niet dat ze elkaar zo GOED kennen ,want in the shape of things to come is pas duidelijk geworden dat ze een geschiedenis metelkaar delen blijkbaar,tenminste voor mij.Ik vond dat stukje in Widmores appartement best

pi_58675857
    Ik ben eindelijk ook weer bij. Heb gisteren even 2 afleveringen gekeken. Maar wat een boel vragen rijzen er weer op.
    Op de een of andere manier krijg ik meer sympathie voor Ben. Weet niet waarom.
      maandag 19 mei 2008 @ 07:03:39 #251
    37478 Luchtbel
    Memories in progress
    pi_58755395
    Oke. Ik ben in de war. Is de vader van Jack ook de vader van Claire? En speelt de eerste flashforward die we zagen (Jack op brug en Kate die hem daar opzoekt) zich voor of na het stuk af dat we gister zagen?
    pi_58755809
    Ik vermoed dat van de brug is na wat er in deze aflevering gebeurde. Jack zat redelijk goed in zijn vel deze aflevering totdat hij bij Hurley was geweest en het telefoontje had afgeluisterd, daarna werd ie snel een wrak. Eigenlijk in net zo'n staat als bij de scene met de brug.

En het schijnt inderdaad dat de vader van Jack ook de vader van Claire is.
    pi_58758943
    quote:
    Op maandag 19 mei 2008 07:03 schreef Luchtbel het volgende:
    Oke. Ik ben in de war. Is de vader van Jack ook de vader van Claire?
    Dit is al bekend sinds S03E12..
    pi_58797977
    Meh, dat heb ik al die tijd niet doorgehad!
    Ik dacht zondag al wel dat Jacks vader erg op Claire's vader leek. Logisch, naar nu blijkt.
    Wat ook pas na even denken duidelijk werd is dat de stukken van Jack & Kate in de laatste aflevering na de gebeurtenissen in de rechtszaal eerder in het seizoen speelde.

Het stuk van Sawyer en Claire in de jungle met Keamy vlakbij was trouwens wel spannend vond ik. Sawyer heeft toch wel wat als beschermer van Claire .
    pi_58800352
    Sawyer is sowieso een leuk personage. Altijd die heerlijke opmerkingen van 'm.
    De spanning wordt goed opgebouwd in de serie. Kijk iedere week weer uit naar de nieuwe aflevering.
      zondag 25 mei 2008 @ 23:27:05 #256
    9247 texelonia
    ploetermoeder
    pi_58909446
    Pff ik snap echt welke week/aflevering minder van Lost Ik mis ook echt belangrijke dingen als ik hier zo eens door het topic lees... Frustrerend!
    Rest your head close to my heart
    Never to part, baby of mine
    ©Dumbo
    While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
    pi_58912620
    Vragen?

Die Richard...hij wordt maar niet ouder....

Hij was dus bij de geboorte van Locke, hij was op het eiland toen Ben klein was, later hebben ze samen Dharma initiative vermoord...en elke keer leek ie niet ouder te zijn geworden. Wie is die gast? Tijdreiziger? eeuwig leven?

Christian? Hij was toch dood, alhoewel zijn doodskist leeg was teruggevonden op het eiland, maar toch, hij was toch dood?

Pffff
    pi_58912875
    Waarom is het altijd weer zo snel voorbij? Vind het steeds boeiender worden. Meer en meer vragen komen op.
    pi_58913937
    Spannende aflevering, dat moment tussen Hugo en Ben was grappig.En Keamy slaat door weer een paar vragen erbij want Christian is blijkbaar niet dood of iets er tussenin.Jack denkt dat hij de helikopter moet volgen maar ik denk dat ze juist uit de buurt moeten blijven aangezien Keamy niet in zo'n geweldige bui is.
    En die Horace van Dharma ! ik hoop dat de makers van Lost in seizoen 5 wat meer laten zien van het Dharma iniatief
    pi_58925004
    En wat deed Claire er in eens bij?
    pi_58926621
    quote:
    Op maandag 26 mei 2008 19:28 schreef Mr.BomBastique het volgende:
    En wat deed Claire er in eens bij?
    Tja, Claire is Christians dochter, maar dat is hetenge verband wat ik kan bedenken. Of beiden daar ook echt waren of dat het een denkbeeld/droom/gedachte van John was weet ik niet.

Ik heb trouwens de laatste 3 of 4 minuten gemist, de recorder was te vroeg afgeslagen. Het laatste wat ik zag was Locke die uit de cabin kwam. Iemand die weet wat er daarna nog voor belangrijks is gezegd/gebeurd?

[ Bericht 14% gewijzigd door WheeleE op 26-05-2008 21:07:02 ]
    pi_58927641
    Wooh...nogal ja.

Ben: Did he tell you what we're supposed to do?
    Locke: He did.
    Ben: Well?
    Locke: He wants us to move the island.

pi_58927858
    Let ook eens op de naam van het zomerkamp wat de jonge Locke aangeboden wordt
      maandag 26 mei 2008 @ 21:54:28 #264
    199522 xalo
    Internetheld op sokken.
    pi_58928206
    Er komt geen eind aan al die vragen.. maar wat is de naam?
    [..]
    pi_58928244
    Ik had wel het idee dat dat iets te betekenen had, maar ik weet niet wat. De naam kon ik niet direct thuisbrengen.
      maandag 26 mei 2008 @ 21:59:31 #266
    199522 xalo
    Internetheld op sokken.
    pi_58928338
    Ik heb 't niet helemaal meegekregen, het was iig voor "hoogbegaafde kinderen" en hij moest die voorwerpen uitzoeken.. snapte het niet helemaal
    [..]
    pi_58928409
    quote:
    Op maandag 26 mei 2008 21:59 schreef xalo het volgende:
    Ik heb 't niet helemaal meegekregen, het was iig voor "hoogbegaafde kinderen" en hij moest die voorwerpen uitzoeken.. snapte het niet helemaal
    Ja, 'school for gifted kids', net als 'Professor Xaviers School for Gifted Children' in X-Men. Maar meer dan dat verband zie ik ook nog niet.
    pi_58929794
    Nee, dat zomerkamp waar de tienerLocke naar toe kan (zal waarschijnlijk hetzelfde zijn) is http://www.lostpedia.com/wiki/Mittelos_Bioscience
    pi_58934271
    Aan het eind van het vorig seizoen zag je een kist met iemand erin zonder vrienden/familie. Heb toen gedacht dat het misschien Ben was, maar dat blijkt uit dit seizoen m.i. toch niet zo te zijn omdat je Ben in flashforwards ziet. Denk nu meer aan Locke....the chosen one? Alsof Ben Locke zo manipuleerd dat hij zijn leven voor het eiland geeft...om het te "verplaatsen"...of zo

Just a thought.
      dinsdag 27 mei 2008 @ 14:23:22 #270
    199522 xalo
    Internetheld op sokken.
    pi_58941223
    quote:
    Op dinsdag 27 mei 2008 08:55 schreef Montagui het volgende:
    Aan het eind van het vorig seizoen zag je een kist met iemand erin zonder vrienden/familie. Heb toen gedacht dat het misschien Ben was, maar dat blijkt uit dit seizoen m.i. toch niet zo te zijn omdat je Ben in flashforwards ziet. Denk nu meer aan Locke....the chosen one? Alsof Ben Locke zo manipuleerd dat hij zijn leven voor het eiland geeft...om het te "verplaatsen"...of zo

Just a thought.
    Maar dan zullen er toch wel meer mensen komen dan alleen Jack? (Hugo ofzo?)
    [..]
      dinsdag 27 mei 2008 @ 15:58:22 #271
    216440 Billy10
    Boom Boom Billy
    pi_58943437
    Ok ff voor de duidelijkheid, is dit topic voor de mensen die Lost op tv in NL volgen? Niet dat ik hier dadelijk dingen ga plaatsen die jullie nog lang niet gezien hebben..
      dinsdag 27 mei 2008 @ 16:22:43 #272
    148174 Kantar
    TV junkie.
    pi_58943961
    quote:
    Op dinsdag 27 mei 2008 15:58 schreef Billy10 het volgende:
    Ok ff voor de duidelijkheid, is dit topic voor de mensen die Lost op tv in NL volgen? Niet dat ik hier dadelijk dingen ga plaatsen die jullie nog lang niet gezien hebben..
    Ik denk dat de NL in de topictitel toch wel duidelijk genoeg is... En zo niet, ja, dit is inderdaad het topic voor mensen die Lost op NET5 volgen. Als je meekijkt met de afleveringen in Amerika, dan moet je even het USA topic opzoeken.
    pi_58943977
    quote:
    Op dinsdag 27 mei 2008 15:58 schreef Billy10 het volgende:
    Inderdaad, alleen voor Lost NL fans.... maar we lopen (meen ik) niet ver achter?

In NL is 'Cabin Fever' afgelopen zondag de laatste geweest die we gezien hebben.
      dinsdag 27 mei 2008 @ 19:31:30 #274
    65940 Xurk
    Burnside Deventer
    pi_58947747
    Nope, Nederland loopt nu nog maar één aflevering achter De volgende is deel 1 van de seizoensfinale, terwijl aanstaande donderdag in Amerika deel 2 en 3 daarvan uitgezonden worden!
      zaterdag 31 mei 2008 @ 21:22:26 #275
    22457 Patch
    FTR HUNK 2009-2007-2005-2004
    pi_59038368
    Ben en Hurley met het delen van de reep chocolade =
    * Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
      zondag 1 juni 2008 @ 12:13:18 #276
    14328 WheeleE
    StrikeE
    pi_59045572
    Vanavond later dan anders, om 23.10 uur pas...
      zondag 1 juni 2008 @ 13:44:09 #277
    136488 sandycoast
    too sweet for rock & roll
    pi_59047211
    waarom zo laat?
    dan slaap ik al hoor

ik vind het trouwens wel vermoeiend om het nog te volgen bij net 5. je moet je echt een weg banen door alle reclames heen (ik háát reclame) en verschillende (en late!) tijdstippen. pfff. maar ik wil het natuurlijk wel blijven kijken want ik wil weten hoe het allemaal afloopt, dus het moet maar. ik mag dus eigenlijk niet klagen

ohja en ik vond Hurley ook zo leuk met die chocolade
    no one i think is in my tree
    pi_59047999
    quote:
    Op zondag 1 juni 2008 12:13 schreef WheeleE het volgende:
    Vanavond later dan anders, om 23.10 uur pas...
    Hier staat dat het gewoon om 22.15 uur begint.
    pi_59051395
    Ik ga vanavond maar weer eens kijken naar NET5 - Ik heb de laaste weken via download gekeken omdat ik geen tijd had. Het tijdstip van vanavond, gewoon om 22.05 de tv op net5 komt het niet dan komt het om 23.10. Niet leuk voor echte fans. Maar bij sbs en net5 is de regel nu eenmaal : hoe jagen we de kijkers weg van onze zenders.
      zondag 1 juni 2008 @ 20:40:01 #280
    14328 WheeleE
    StrikeE
    pi_59055147
    Volgens de KRO-gids, en volgens de programmaguide van mijn HDrecorder komt het om 23.10. Vaag dat ze er zo mee gaan schuiven.
    pi_59055715
    Op net5 teletekst staat ook 23.10 uur.
    Eerst komt Law and Order.
    pi_59056089
    quote:
    Op zondag 1 juni 2008 21:04 schreef aloa het volgende:
    Op net5 teletekst staat ook 23.10 uur.
    Eerst komt Law and Order.
    Want een herhaling van een oude serie op willekeurige tijdstippen uitzenden is natuurlijk belangrijker dan een dure serie consistent houden.

Als je dat schema van Law & Order ook bekijkt word je er duizelig van. In 1 week zenden ze zo afleveringen uit 4 verschillende seizoenen uit op tijdstippen waar met geen mogelijkheid enige regelmaat in te ontdekken valt. Alsof ze de afspeellijst op shuffle hebben staan.
    pi_59057896
    23.10 uur pas Lost en Law and order (een herhaling ) nu..... Net 5 is goed bezig
    Pfff hadden ze niet even 2 weken kunnen wachten, Lost heeft nog maar 2 afleveringen te gaan .
    pi_59059341
    quote:
    Op zondag 1 juni 2008 22:47 schreef Saphia het volgende:
    23.10 uur pas Lost en Law and order (een herhaling ) nu..... Net 5 is goed bezig
    Pfff hadden ze niet even 2 weken kunnen wachten, Lost heeft nog maar 2 afleveringen te gaan .
    En natuurlijk moet de 2 uur durende finale verknipt worden tot 2 losse afleveringen, want dat een herhaling van Law & Order een keer plaats maakt voor Lost is ondenkbaar.

Dat ze Law & Order naar voren halen en Lost rond middernacht zetten vind ik overigens geen goed teken. Ik weet niet hoe het contract is, maar als dat per seizoen is zie ik Lost niet terugkeren na de zomerstop. Het lijkt erop dat Net5 er van af wil.
    pi_59076701
    Oh, dus ik moet weer gaan downloaden, want ik had hem op oude tijd opgenomen. Was de laatste aflevering S04E12 of S04E13?
    pi_59076824
    12
    pi_59080083
    Nou ja zeg. Wil ik het net gaan kijken van gisteren, blijkt idd L&O opgenomen te zijn. Nou moet ik de aflevering maar gaan downloaden ben ik bang. Maar klote dat m'n veronica gids zegt dat het op het "normale" tijdstip uitgezonden wordt.
      woensdag 4 juni 2008 @ 10:31:25 #288
    160029 Sequencial
    Psychophonic
    pi_59109870
    Gloeiende gloeiende L&O op de recorder, net5 josti's bedankt heur
    pi_59110065
    quote:
    Op zondag 1 juni 2008 21:21 schreef Symer het volgende:

[..]

Want een herhaling van een oude serie op willekeurige tijdstippen uitzenden is natuurlijk belangrijker dan een dure serie consistent houden.

Als je dat schema van Law & Order ook bekijkt word je er duizelig van. In 1 week zenden ze zo afleveringen uit 4 verschillende seizoenen uit op tijdstippen waar met geen mogelijkheid enige regelmaat in te ontdekken valt. Alsof ze de afspeellijst op shuffle hebben staan.
    Is het nog een herhaling ook...
    Ze zijn echt achterlijk daar bij net5. Eerst verplaatsen ze het van de vrijdagavond naar de zondagavond en dan ineens het tijdstip veranderen, omdat er een herhaling van Law en Order tussen moet.

Wie verzint dat.
    pi_59110104
    Gisteravond de aflevering van zondag gezien.
    Topaflevering
    pi_59110328
    quote:
    Op zondag 1 juni 2008 23:41 schreef Symer het volgende:

[..]

En natuurlijk moet de 2 uur durende finale verknipt worden tot 2 losse afleveringen, want dat een herhaling van Law & Order een keer plaats maakt voor Lost is ondenkbaar.

Dat ze Law & Order naar voren halen en Lost rond middernacht zetten vind ik overigens geen goed teken. Ik weet niet hoe het contract is, maar als dat per seizoen is zie ik Lost niet terugkeren na de zomerstop. Het lijkt erop dat Net5 er van af wil.
    de finale in twee delen geknipt, wie bedenkt dat?!

Net 5 en geen Lost meer, wie bedenkt dat?!

Die krijgt dan een bom aan boze e-mailtjes
    pi_59112613
    Zitten we helemaal geinstalleerd voor de video om lekker Lost te gaan kijken, hebben we fijn L&O opgenomen. Met dank aan de Veronica gids. Heb helaas weinig verstand van downloaden, dus kan iemand me even laten weten wat we gemist hebben?
    pi_59142822
    quote:
    Op woensdag 4 juni 2008 12:18 schreef Natalia het volgende:
    Zitten we helemaal geinstalleerd voor de video om lekker Lost te gaan kijken, hebben we fijn L&O opgenomen. Met dank aan de Veronica gids. Heb helaas weinig verstand van downloaden, dus kan iemand me even laten weten wat we gemist hebben?
    Met de satelliettelefoon in de hand besluit Jack (tegen het advies van Juliette in) om de helikopter te volgen. Kate gaat mee. Ze komen onderweg Miles, Sawyer en Aaron tegen. Kate neemt de baby over van Sawyer en gaat terug naar het strand, want Sawyer gaat met Jack mee op zoek naar de helikopter. Daar aangekomen vinden ze een geboeide Frank Lapidus, die hen zo snel mogelijk van dit eiland wil afkrijgen. Maar Hurley moet ook nog van het eiland af, dus gaan de twee op zoek naar hem.

Sayid is met zijn bootje tot op het strand geraakt, en wil iedereen zo snel mogelijk van het eiland af. Maar Jack is de helikopter achterna, dus wil Sayid Jack volgen. Kate komt dan net aan op het strand, en wil mee met Sayid. Ze geeft Aaron aan Sun, die daarna aan boord van het bootje klimt en zo met Jin, Daniel en nog enkele overlevenden naar de Kahana vaart. Eenmaal aan boord van het schip, ontmoeten ze daar ook weer Michael, die er ondertussen in geslaagd is de motor van het schip te repareren. Maar er blijkt nog een storing te zitten in een radar, en dus gaat Desmond op zoek naar de bron van de storing. Op zoek naar de stoorzender vindt Desmond een grote lading explosieven.

Hurley, Ben en Locke zijn op weg naar The Orchid (= de Orchidee), een station dat te maken heeft met de opdracht van Locke (het eiland verplaatsen), die hij kreeg in de hut van Jacob. Ben neemt zijn voorzorgen want hij weet dat de huurlingen hem daar zullen opwachten. En hij krijgt gelijk: de huurlingen wachten hem inderdaad op. Hij geeft Locke instructies over wat hij moet doen eenmaal John het station is binnengegaan en voegt er aan toe dat hij altijd een plan heeft- waarop Ben opstaat en zichzelf gaat overgeven aan de huurlingen. Kate en Sayid worden ondertussen (op hun zoektocht naar Jack) omsingeld en overmeesterd door de Anderen...

Flashforwards:

We zien de Oceanic 6 (Jack, Sayid, Hurley, Sun, Kate en Aaron) in een vliegtuig. Er wordt hen duidelijk gemaakt wat hen te wachten staat- ze zijn namelijk op weg naar de bewoonde wereld. We volgen hen bij hun aankomst en zien ze ook herenigd worden met hun familie. Op de persconferentie wordt aan de pers een leugen vertelt: het vliegtuig zou gecrasht zijn in de buurt van een Indonesisch eilandje en 8 overlevenden hebben geteld. Twee ervan zijn gestorven nadat ze op een onbewoond eiland zouden zijn aangespoeld. Na de persconferentie wordt Sayid dan terug samengebracht met zijn vriendin, Nadia.

Daarna zien we kleine stukjes van elk van de overlevenden na hun terugkomst: Jack leert op zijn vaders begrafenis dat Claire zijn halfzus is (en hij dus de oom van Aaron is); Sun neemt wraak op haar vader (die ze verantwoordelijk acht voor de dood van Jin) en neemt een meerderheidsaandeel in zijn bedrijf en Hurley verjaart en krijgt een auto cadeau- waarvan de kilometerstand de getallenreeks 481516 en 2342 aangeeft.

Van wikipedia.
    pi_59151438
    Dank je wel Symer!!!
    pi_59151529
    quote:
    Op donderdag 5 juni 2008 13:28 schreef Symer het volgende:

[..]

Flashforwards:

Hurley verjaart en krijgt een auto cadeau- waarvan de kilometerstand de getallenreeks 481516 en 2342 aangeeft.

Van wikipedia.
    Dat was toch dezelfde auto, waar hij een aantal afleveringen terug mee werd aangehouden na een achtervolging door de politie. ? Nadat ie charlie had gezien in een winkel.
      donderdag 5 juni 2008 @ 18:57:05 #296
    11091 SEMTEX
    Mevr. Hoe-die-nie
    pi_59151724
    quote:
    Op woensdag 4 juni 2008 12:18 schreef Natalia het volgende:
    Download uTorrent en zoek daar naar de user deathmule. Elke aflevering is daar, zonder reclame, wel ondertiteling missend, terug te kijken .
    pi_59166003
    Net 5 blijft Lost om 23.15 uur uitzenden wat een kutzender
    pi_59288587
    Topic bijna vol!

Maar wat debiel zeg om Lost zo laat uit te zenden. Wtf.

Ik ben erg benieuwd hoe ze het eiland gaan verplaatsen...
      dinsdag 10 juni 2008 @ 21:48:45 #299
    77098 Foreverblue
    The blue one
    pi_59289556
    quote:
    Op vrijdag 6 juni 2008 10:38 schreef Saphia het volgende:
    Net 5 blijft Lost om 23.15 uur uitzenden wat een kutzender
    Ik denk dat ze dit gedaan hebben omdat rond die tijd de EK wedstrijd op Nederland 1 wel is afgelopen.
    pi_59301313
    Denk je met een HD-recorder wel snor te zitten, is de OnlineProgramGuide van dat ding niet bijgewerkt, staat L&O op schijf :S. Lang leve internet dan maar.

Die uitvaart waar Jack als enige bij aanschoof bleek dus van Jeremy Bentham te zijn als ik het goed heb onthouden. Hebben we die naam al eerder gehoord? Voor zover ik me kan herinneren niet.
    pi_59309458
    Het is nog niet duidelijk geworden waarom Claire zo plotseling verdwenen is en opeens in de hut zat toch?
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')