abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35946862

After Oceanic Air flight 815 tore apart in mid-air and crashed on a Pacific island, its survivors were forced to find inner strength they never knew they had in order to survive. But they discovered that the island holds many secrets, including the intense howls of a mysterious creature stalking the jungle, as well as a polar bear, a marooned and possibly crazy French woman, a mystical boar, a mysterious group known only as "The Others," a ship called The Black Rock and... a hatch.

--------------

Elke vrijdag om 21.25 uur op NET5
48 Wildvreemden moeten met elkaar zien te overleven als het vliegtuig waarin ze zitten neerstort op een onbewoond eiland. Sommigen van hen raken in paniek. Anderen vestigen hun hoop op een redding van buitenaf en enkelen vinden de innerlijke kracht waarvan ze zelf niet wisten dat ze die hadden. Die kracht zullen ze hard nodig hebben aangezien het eiland niet zo verlaten is als het in eerste instantie lijkt...

Laatste deel van seizoen 1:
Lost deel 8 (NL uitzendingen)

Vorige delen:
[Lost] #2 Seizoen 2 -winterstop- (NL)
[LOST-NL] #3 Put yourself in the mind of the fish...

Interessante links:
Officiele website: http://abc.go.com/primetime/lost/
Onofficiele website: http://www.lost-tv.com/
Onofficiele website (Nederlands): http://www.lost-tv.nl/
Meer links: http://lost.startkabel.nl

Aangezien het in de vorige topics tot grote irritatie leidde, bij deze het verzoek GEEN SPOILERS te plaatsen!!

Hier verder met deel 4.

[ Bericht 1% gewijzigd door Eveli op 13-03-2006 18:19:08 ]
pi_35946960
Omdat ik het vorige deel volgespammed heb (sorry ) hier nog even een extra vermelding van het vorige deel: [LOST-NL] #3 Put yourself in the mind of the fish...

[ Bericht 2% gewijzigd door Eveli op 11-03-2006 19:41:37 ]
  zaterdag 11 maart 2006 @ 19:06:42 #3
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_35947327
Pff, heb ik net twee uitgebreide posts gemaakt aan het eind van het vorige topic... waarom heb ik dat nou altijd Allemaal gaan lezen dus

En ook nog uit het vorige topic: @Eveli: aha, zo kan het natuurlijk ook
pi_35947832
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 11 maart 2006 @ 19:31:18 #5
141503 haphaphap
Ik ben een moviestar
pi_35948038
en we gaan weer verder
pi_35948512
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 19:06 schreef Xurk het volgende:
Pff, heb ik net twee uitgebreide posts gemaakt aan het eind van het vorige topic... waarom heb ik dat nou altijd Allemaal gaan lezen dus

En ook nog uit het vorige topic: @Eveli: aha, zo kan het natuurlijk ook
Ik ga ze wel even lezen hoor
Een discussie win je nooit.
Er ging vannacht om 9 uur nog een auto voorbij.
pi_35948662
Ik heb echt zo'n hekel aan die troela die de baas van dat andere kamp schijnt te zijn
Arrogant wijf. Dan vind ik ons kamp leuker!

*Terug Vind Lost*
Screw them.
We're going home.
pi_35948740
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 17:30 schreef Xurk het volgende:
Wat ik dan ook raar vind, is dat bijvoorbeeld die groep van die Latina [hoe heet ze ook alweer?] en Mr. Echo [Simon Adebisi uit OZ!!] en "onze" groep elkaar nooit eerder zijn tegengekomen
Je bedoelt Ana-Lucia (en Mr. Eko moet met een K )
Zoals je kunt zien is het een heel groot eiland en is het dus goed mogelijk dat de 2 groepen elkaar nooit tegen zijn gekomen:

Volgens mij staan er geen spoilers op, 'Alex' op dat eilandje is gewoon speculatie, ook in Amerika weten we nog niks over Alex
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 17:30 schreef Xurk het volgende:
Als heel Lost voorbij is kunnen ze nog een seizoen maken waarin we alles te zien krijgen van wat de andere groep mee heeft gemaakt sinds de crash.
Ik denk dat de verhaallijnen over wat er met de taillies, de Black Rock en Rousseau's team gebeurd is veel te goed zijn om mee te wachten totdat Lost afgelopen is.
  zaterdag 11 maart 2006 @ 21:02:19 #9
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_35951335
Vette map zeg! echt -materiaal!

Alleen lees ik er één ding op wat spoilerig lijkt volgens mij...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verder: naar die schaal kijkend valt het best mee hoe groot het eiland is, maar als je dan naar de afstanden tussen bijvoorbeeld de beach en de caves, of de caves en de hatch, dan lijken ze veel te dichtbij elkaar te liggen, om die verhaallijnen daarvan aanvaardbaar te laten lijken
Ook heb ik het idee dat het jungle-gedeelte veel en veel groter zou moeten zijn [of ze hebben al die keren dat ze aan het verkennen en rennen zijn gewoon dezelfde stukken zitten lopen, maar dat lijkt me sterk ], want Locke bijvoorbeeld heeft volgens mij écht veel verkend

Desondanks is het erg vet om te bekijken / analyseren!

[edit] Wat zouden die drie grote X-en voorstellen? Normaal is het toch "X marks the spot" als je het over schatten hebt...?
pi_35954489
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 21:02 schreef Xurk het volgende:
Alleen lees ik er één ding op wat spoilerig lijkt volgens mij...
SPOILER
Met Hatch 2 wordt inderdaad die bunker bedoeld waar ze Michael, Jin en Sawyer mee naar toe namen.
quote:
Verder: naar die schaal kijkend valt het best mee hoe groot het eiland is.
Ook heb ik het idee dat het jungle-gedeelte veel en veel groter zou moeten zijn [of ze hebben al die keren dat ze aan het verkennen en rennen zijn gewoon dezelfde stukken zitten lopen, maar dat lijkt me sterk ], want Locke bijvoorbeeld heeft volgens mij écht veel verkend
Gebasseerd op deze schaal zou het eiland denk ik zo'n 150-200 km2 zijn? Ruimte zat lijkt mij, bovendien is de schaal natuurlijk slechts een schatting gebasseerd op wat we gezien hebben.
quote:
maar als je dan naar de afstanden tussen bijvoorbeeld de beach en de caves, of de caves en de hatch, dan lijken ze veel te dichtbij elkaar te liggen, om die verhaallijnen daarvan aanvaardbaar te laten lijken
Volgens deze kaart zou er ongeveer 3 kilometer tussen het strand en de hatch zitten. Waaruit maak je op dat dat niet genoeg is?
  zaterdag 11 maart 2006 @ 22:23:01 #11
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_35955020
De "caves" liggen er ongeveer tussenin, die zouden dus anderhalve kilometer van het strand vandaan liggen. Dat kan op zich ook best kloppen, maar ik heb altijd het idee gehad dat het heel ver lopen was [denk terug aan het gedoe om water te halen daar], vandaar.
Ook lijkt het me raar dat niemand die bij de grotten woonde op Boone en Locke die luidruchtig bij de hatch bezig waren stuitte, gedurende enkele weken[?], aangezien 1500 meter echt niet ongelofelijk veel is.

Maar je hebt gelijk, het blijven schattingen
pi_35955985
Dat gedoe met het water was ik al bijna weer vergeten.
Volgens mij hadden ze 8 halve liter flessen, met 45 man zouden ze 90 liter per dag nodig hebben. Dat zijn 180 flessen, oftewel 23 keer heen en weer lopen.
1500 meter in een dichtbeboste jungle is natuurlijk veel meer dan 1500 meter in open gebied, dus stel dat je er elke keer een uur over doet om heen en terug te gaan. Dan zou je dus 23 uur per dag bezig zijn met heen en weer lopen. Dat is goed te doen met ploegendienst.

Om een lang verhaal kort te maken: je hebt gelijk, de grotten liggen te dicht bij het strand.
  zondag 12 maart 2006 @ 01:14:08 #13
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_35957546
Maar toch blijft het een goede schatting vind ik, er heeft volgens mij veel tijd in gestoken en veel nagedacht bij het maken van deze kaart!

Die twee 'vage' gedeelten, moeten dat trouwens gewoon gebieden voorstellen die "we nog niet zo goed kennen"? En waar zijn alle bergen / verhogingen? Ik snap dat reliëf moeilijk is aan te geven, omdat we daar nog minder van weten, maar moeten die ruggegraat-achtige wervels bergen voorstellen?

Alex, dat is toch het zoontje van Danielle Rousseau? Ik weet het eventjes niet meer goed
SPOILER
pi_35960361
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 19:56 schreef Symer het volgende:

Je bedoelt Ana-Lucia (en Mr. Eko moet met een K )

Ik denk dat de verhaallijnen over wat er met de taillies, de Black Rock en Rousseau's team gebeurd is veel te goed zijn om mee te wachten totdat Lost afgelopen is.
Bij Net5 ondertitelen ze het fijn met Mr. Echo Maar ach, het zal niet het eerste programma zijn wat fout ondertiteld wordt.

Ik ben ook nog geen fan van Ana-Lucia
bij-zonder
pi_35961070
Is de juiste topictitel niet 'everything lost gets found'?
'losts' bestaat volgens mij niet Maar misschien ben ik abuis?
bij-zonder
pi_35961257
Ik vraag me af en toe ook af hoe groot dat eiland is. Hoe ver lag bv het vliegtuigje met die priesters verwijderd van het kamp? Lag dat niet in de buurt van de Eko groep bv...
Denk dat het groter is dan we denken.

oh, tvp.
pi_35961314
quote:

[..]

Zoals je kunt zien is het een heel groot eiland en is het dus goed mogelijk dat de 2 groepen elkaar nooit tegen zijn gekomen:
[afbeelding]
Volgens mij staan er geen spoilers op, 'Alex' op dat eilandje is gewoon speculatie, ook in Amerika weten we nog niks over Alex
tering dan heb je vrije tijd
quote:
Ze hebben nog zat materiaal om minstens 2 seizoenen vol te maken.
pi_35961654
En nog eens een overzichtje van wie/wat er op het eiland is (geweest)

- overlevenden uit de middensectie vliegtuig (23, 5 overlevenden)
- overlevenden uit de staart vliegtuig (stuk of 48..)
- Rosseau (en crew)
- Ethan (niet bekend waar die bij hoort)
- De dode mensen in de grot waar ze schuilen (2)
- drugssmokkelaars
- Desmond in die ondergrondse bunker (hard weggerend )
- Een ander persoon die in die bunker heeft gezeten (volgens die gast)
- Uiteraard de bouwers van de bunkers
- Die gasten op de boot die Walt hebben ontvoerd
- De opvarenden van 'The Black Rock' ?
- Die gasten die blootsvoets door het bos liepen (The Others?)
- Het monster..
- 2 ijsberen (1 nog in leven )
- ?
pi_35961893
quote:
Op zondag 12 maart 2006 01:14 schreef Xurk het volgende:
Die twee 'vage' gedeelten, moeten dat trouwens gewoon gebieden voorstellen die "we nog niet zo goed kennen"? En waar zijn alle bergen / verhogingen? Ik snap dat reliëf moeilijk is aan te geven, omdat we daar nog minder van weten, maar moeten die ruggegraat-achtige wervels bergen voorstellen?
Dat zijn inderdaad bergen, deze kaart is grotendeels overgetekend van de kaarten die Sayid van Rousseau gestolen had. Misschien dat de vage gedeelten minder duidelijk in beeld zijn gekomen?
quote:
Alex, dat is toch het zoontje van Danielle Rousseau? Ik weet het eventjes niet meer goed
SPOILER
Alex is de dochter van Rousseau. Ik weet het niet zeker, maar volgens mij is 'Alex' op het eilandje gebasseerd op geruchten die inmiddels al weer ontkracht zijn door de makers.
pi_35962860
Een vraagje aan de niet-fans van Ana-Lucia: vinden jullie Sawyer dan ook irritant? Ik vind die twee namelijk perfect bij elkaar passen!
pi_35965186
quote:
Op zondag 12 maart 2006 11:21 schreef DJKoster het volgende:

- Rosseau (en crew)
- drugssmokkelaars
- Het monster..
- ?
De vader van jack, in die kist ?
Filmcrew
Een discussie win je nooit.
Er ging vannacht om 9 uur nog een auto voorbij.
pi_35965322
quote:
Op zondag 12 maart 2006 14:45 schreef mikezwet het volgende:

[..]

De vader van jack, in die kist ?
Hmm.. dat kon een hallicunatie zijn van Jack, hij was toen uitgeput. Maar die kist was wel leeg dus het is mogelijk..
quote:
Filmcrew
pi_35966141
quote:
Op zondag 12 maart 2006 12:51 schreef Eveli het volgende:
Een vraagje aan de niet-fans van Ana-Lucia: vinden jullie Sawyer dan ook irritant? Ik vind die twee namelijk perfect bij elkaar passen!
Ik vind Sawyer leuker dan haar, en ik wil Saywer niet bij haar maar bij Kate(zo heet ze toch?) hebben
People live to learn things, and I learn to live...
pi_35966212
quote:
ook in Amerika weten we nog niks over Alex
Oohjawel, maar heeeel weinig
pi_35968849
quote:
Op zondag 12 maart 2006 11:21 schreef DJKoster het volgende:

- Rosseau (en crew)
- drugssmokkelaars
- Het monster..
- ?
De "vaste" Lost personen (uit de OP) zaten toch in het middenstuk en de anderen die Sawyer, Jin en Micheal gevangen namen zaten volgens mij in het staartstuk.
Wel lekker blijven plakken hè?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')