quote:
Op zondag 6 oktober 2024 13:35 schreef InTrePidIvity het volgende:Kickje:
Leuk, een terugblik met de cast (alleen Jack & Charlie blijkbaar helaas niet)
Ze schuwen er ook niet voor om het einde te bespreken, ben benieuwd wat J.J. Abrams daar over te zeggen heeft. Ik had er zelf overigens helemaal vrede mee, vond de 'reis' met de vele karakters uiteindelijk toch het sterkste van de serie. De (vele) plotgaten konden op een gegeven moment niet meer gedicht worden, maar elk personage had wel een mooie character arc doorgemaakt

Ik zag de aankondiging ook al voorbij komen in m'n tijdlijn. Leuk, Lost was toch wel een fenomeen in z'n tijd.

quote:
Ook al grijpen de huidige streamingdiensten steeds meer terug op een wekelijkse release, er zijn sinds Lost door toegenomen on-demand beschikbaarheid volgens mij maar weinig series geweest waarbij kijkers zo collectief in opgingen (ook hier op FOK!). Die wekelijkse complottheorieën over wat er de volgende aflevering ging gebeuren, droegen voor mij wel echt bij aan het genieten van de serie. Ben benieuwd naar dit kijkje achter de schermen!
Ja, je ziet streamingdiensten teruggrijpen naar de wekelijkse releases, maar er is alsnog veel minder die
must-watch urgentie zoals er twintig jaar geleden was. Wanneer je toen die aflevering Lost niet op dinsdagavond keek moest je wachten op een herhaling, downloaden of tien maanden wachten op de DVD box. Tegenwoordig blijft content altijd beschikbaar om op een later moment te kijken. Dus het moment waarop gekeken wordt is alsnog versplinterd. De die-hard fan kijkt direct, maar de casual fan kijkt een dag of aantal dagen later, of wacht zelfs tot het hele seizoen erop staat.
Dat maakt het alsnog lastig om er collectief in op te gaan. Echter bestaat het nog wel degelijk, de
episode discussion hubs van populaire series op Reddit zijn een goed voorbeeld en zien veel activiteit. Al loop je vier jaar achter met kijken, in de discussion hub vind je een thread met 600 reacties specifiek gericht op die ene aflevering.
Fok als traditioneel message board leent zich daar veel minder voor, een serie hier kent één centraal thread waar alles door elkaar gepost wordt, dat is een 100% garantie op spoilers.