quote:Three periods for which Weather Action are 90% confident there will be severe damaging storms:
October 26th to 31st or Nov 1st. Storm gusts of 130 to 160kmh in places. This is likely to be a major storm period but probably only a ‘warm-up’ for what is to come in November. The storm will track East from the British Isles and likely (80% confident) affect Holland, Denmark, South Norway, South Sweden and parts of North Germany.
8th-13th November. Storm/hurricane force gusts of 145 to 175 kmh and tornado type developments. The storm will bring damage to a band of N Europe which is likely to include (80% confident) Bergen, Oslo, Stockholm, Helsinki and possibly St Petersburg.
24th to 28th November. Storm/hurricane gusts of 145 to 210 kmh. This is the 304th anniversary of the devastating tempest of 26th/27th November 1703. Likely track (80% confident) of damage eastwards from the British Isles: Netherlands, Denmark, North Germany, South Sweden and parts of the Baltic countries and Finland.
eind oktober en tegen midden november zijn ook stormen voorspeld, maar minder zwaar als de storm van eind november.quote:24/25-27/28 November
A SUPERSTORM, which affects a larger area than the one of November 10th – 13th,
develops on the day 304 years after the devastating storm of 1703.
An extraordinarily powerful series of troughs, deep low pressures, frontal wave depressions
and sublows including tornadoes and hurricane force winds sweep across the British Isles,
Holland, Denmark, South Sweden and part of Finland or the Baltic countries.
Solar effects: Extra top double extra enhanced frontal activity compared with traditional
meteorology.
quote:17-20 October
Weather
Dry. Fog and frost during the night.
Confidence level B.
Background
The high pressure over the Atlantic moves North and the one in the East expands westwards.
The low pressures fill out and the wind declines. The front is less active and is blocked out of
Scandianvia and Finland. Quiet solar magnetic activity.
Utrecht hier. Succes!quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 23:28 schreef DutchErrorist het volgende:
Naja ik woon tenminste in drenthe... daar blijft het nog wel droog als het water over de dijken gaat
Idd, laat die A'dammers/R'dammers maar lekker verdrinken.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 23:28 schreef DutchErrorist het volgende:
Naja ik woon tenminste in drenthe... daar blijft het nog wel droog als het water over de dijken gaat
Inderdaad.quote:Op maandag 22 oktober 2007 00:41 schreef DutchErrorist het volgende:
hoe kan je dit uberhaupt nu al weten....
Dit is net zoiets als nu al voorspellen dat er een koude winter komt.quote:Op maandag 22 oktober 2007 10:08 schreef Frutsel het volgende:
interessant...
maar idd..hoe weten we dit nu al...
is dat net zoiets als "boven gemiddelde orkaan seizoen voorspeld", terwijl ze d'r dan nog vaak naast zitten?
Je kunt beter lager wonen, alles boven de tiende verdieping van alle flats waait eraf. Alles onder de 3e loopt onder.quote:
Is van diezelfde prutser die koude winter voorspelt op basis van de zonnecyclus (ik heb nog nooit resultaten van hem gezien!)quote:The British phycisist Piers Corbyn has been interested in meteorology since boyhood. He has studied the relationships beteween solar activity and weather during three decades and has found out how predictable solar magnetic and particle effects drive high and low pressures on Earth, even down to one day.
11 november is niet eind november en dat is nog steeds veel te ver weg.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 11:51 schreef Fredo55 het volgende:
Alhoewel..
[ afbeelding ]
11nov is nog steeds geen eind november.
Dat zei ik toch ook.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 12:01 schreef IHVK het volgende:
[..]
11 november is niet eind november en dat is nog steeds veel te ver weg.![]()
het voorspelde stormachtige weer van 8 tot 13 november staat inmiddels op de weerkaarten:quote:Our forecast for September published 15.9, contained a warning for a storm 26-31.10, which would bring heavy rain and severe gales causing widespread wind damage. The storm did take place but its path did not touch the Netherlands.
Its main action 27th/28th was confirmed in timing but not in intensity and track. The British Isles saw very wet weather and strong winds, but the highest wind gusts were in the 22-27 m/s range not the 35-45 m/s we had forecast as likely. Severe weather warnings were issued by the MetOffice as events unfolded, thunder with tornado potential warnings on TV, local flooding, ten Environment Agency coastal Flood Watches regarding onshore winds and tides, travel disruption by road & air (runway water). The timing of the main rain was correct to 1 day from 300 days ahead and half a day from 30days ahead. The Weather Action warning of simultaneous extreme rain/storm events around the world was also confirmed by tropical storm enhancement, for instance on Cuba and devastating floods in Mexico, Congo, India and Vietnam. The magnetic developments forecast on the Sun also came on time.
En maar hopen dat de temperatuur flink kelderd...quote:Op zaterdag 3 november 2007 21:37 schreef Caesu het volgende:
en daarna komt de superstorm van 24-28 november in de buurt.
ik ben benieuwd.![]()
hehe, moest ook gelijk aan dit topic denken toen ik de kaarten zag, grappigquote:Op zaterdag 3 november 2007 21:37 schreef Caesu het volgende:
[..]
het voorspelde stormachtige weer van 8 tot 13 november staat inmiddels op de weerkaarten:
[ link | afbeelding ][ link | afbeelding ]
ik ben benieuwd.![]()
Nou poe poe, wat een stormquote:Op zaterdag 3 november 2007 21:37 schreef Caesu het volgende:
[..]
het voorspelde stormachtige weer van 8 tot 13 november staat inmiddels op de weerkaarten:
[ link | afbeelding ][ link | afbeelding ]
ik ben benieuwd.![]()
Het is zondag... vrijdag duurt nog 5 dagen, modellen verspringen nog welquote:Op zondag 4 november 2007 12:15 schreef Fredo55 het volgende:
Dit kunnen we vrijdag verwachten:
[ afbeelding ]
De eerste echte herfststorm.![]()
De duitsers hebben hier ook alles onder water gezet, en nog de ramp van '53.quote:Op zondag 4 november 2007 12:22 schreef mcmir het volgende:
lekker heb een huis gekocht in Zeeland en krijg half november de sleutel,
het was net opgedroogd van '53![]()
http://pietpaulusma.sbs6.(...)orm-in-november.htmlquote:Superstorm november 2007?
zondag, 04 november 2007
De Engelse weerkundige Piers Corbijn heeft op de website Weather Action.fi een globale weersverwachting voor de maand november staan. Deze verwachting geeft aan dat wij later in november een superstorm kunnen verwachten. Ik heb besloten dit artikel te vertalen en nu bij mij op de site te plaatsen.
Superstorm in november?
Piers Corbijn heeft hier toestemming voor gegeven, omdat hij vindt dat iedereen gewaarschuwd moet worden. Piers Corbijn baseert zijn verwachting op de zonne-activiteit. Hieronder de verwachting van Piers Corbijn voor Nederland in november: November kent eerst een korte periode van rustig weer onder invloed van een hogedrukgebied. Dit is echter stilte voor de (eerste) zware storm, die tussen 8 en 13 november wordt verwacht. Er bestaat een kans van 80% dat deze over Nederland trekt, met windstoten van 145 tot 175 km/uur. Hierna wisselen koudere en zachtere perioden elkaar af, terwijl zich op de Atlantische Oceaan t.g.v. aangevoerde tropische lucht een zich uitdiepende depressie ontwikkelt. Er omheen vormen zich randstoringen en een zeer actief (kou) front. Het gevolg is een verschijnsel dat zich als een superstorm laat beschrijven; een exemplaar dat groter zal zijn dan de storm van 1987 en die van 1703. Deze superstorm wordt tussen 24 en 28 november verwacht. De bijbehorende diepe troglijnen zullen voor orkaankracht kunnen zorgen. Er worden windstoten van meer dan 200 km/uur verwacht! De kans dat deze storm over Nederland trekt wordt ook op 80% geschat. T.g.v. de grote onstabiliteit van de atmosfeer zijn tornado’s niet uitgesloten. Eind november zal deze superstorm langzaam uitdoven, terwijl het stormachtig en nat blijft. Maar begin december lijkt het kouder te worden met kans op sneeuw.
Paulusma is ook niet goed bij zn hoofdquote:Op zondag 4 november 2007 19:09 schreef Caesu het volgende:
weerman Piet Paulusma blogt er ook over:
[..]
http://pietpaulusma.sbs6.(...)orm-in-november.html
maar dat wisten we al langer.quote:Op maandag 5 november 2007 08:02 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Paulusma is ook niet goed bij zn hoofd
Paulusma voorspelt die storm ook helemaal niet.quote:Op maandag 5 november 2007 08:02 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Paulusma is ook niet goed bij zn hoofd
Ah, jij weet toch nog wel dat DE bestaatquote:Op maandag 5 november 2007 07:59 schreef flugeltje het volgende:
Damn, die blog wilde ik net komen plaatsen
Maar goed, reden genoeg om hier even een tvp'tje te plaatsen, ben benieuwd wat er van uit gaat komen...
Ja tuuk, maar bij rustig weer doe ik vaak andere dingen. Je weet toch dat het pas begint te kriebelen bij stormvooruitzichten?quote:Op maandag 5 november 2007 08:16 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ah, jij weet toch nog wel dat DE bestaat
Waar is toch de goeie tijd gebleven...quote:Op maandag 5 november 2007 08:25 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Ja tuuk, maar bij rustig weer doe ik vaak andere dingen. Je weet toch dat het pas begint te kriebelen bij stormvooruitzichten?
Overigens lees ik nog altijd mee hier
Als het KNMI ook serieus melding begint te maken over een storm wordt het pas interessant.quote:Op maandag 5 november 2007 11:06 schreef Jodelaar het volgende:
wie maakt het storm topic net als vorige keer? :p
Maar hij is wel niet goed bij zn hoofd dat hij dat bericht op zn site zet. Dat heet mensen voorliegen... het is namelijk onmogelijk dit te voorspellen op die termijn... En het feit dat ik van meneer Piers Corbyn geen enkele verificatie van zijn verwachtingen kan vinden en dus ook niet hoeveel er uit komen, zegt al genoeg!quote:Op maandag 5 november 2007 08:12 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Paulusma voorspelt die storm ook helemaal niet.![]()
Niet... het is wetenschappelijk onverantwoord... je liegt de mensen gewoon voor met een dergelijke ononderbouwde verwachting. Ik kan net zo goed mn vinger opsteken en zeggen dat we een witte kerst krijgen, kans is net zo groot.. krijg ik dan ook een bericht op de frontpage?quote:Op maandag 5 november 2007 11:21 schreef Frutsel het volgende:
inderdaad
ik zie dat er al 2 gasten op de Frontpage hetzelfde bericht van Paulusma gesubmit hebben en willen dat het op de FP komt. Ik twijfel nog altijd om het erop te zetten.
Al is de tracker erg leeg, alleen daarom moet er al wat op
De vraag ligt al sinds 8.45 uur bij de Redactie om het wel of niet te posten...
Tot op heden geen antwoord
Klopt...maar er staan wel vaker dingen op de FP omdat iemand iets roept, wat achteraf dan weer niet waar is of uitkomt. En idd komen de bronnen van de submits nu van de Pietpaulusma site, daar hebben ze ze gelezen.quote:Op maandag 5 november 2007 11:23 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Niet... het is wetenschappelijk onverantwoord... je liegt de mensen gewoon voor met een dergelijke ononderbouwde verwachting. Ik kan net zo goed mn vinger opsteken en zeggen dat we een witte kerst krijgen, kans is net zo groot.. krijg ik dan ook een bericht op de frontpage?
Het is een blog, zegt al genoeg!quote:Op maandag 5 november 2007 11:22 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Maar hij is wel niet goed bij zn hoofd dat hij dat bericht op zn site zet. Dat heet mensen voorliegen... het is namelijk onmogelijk dit te voorspellen op die termijn... En het feit dat ik van meneer Piers Corbyn geen enkele verificatie van zijn verwachtingen kan vinden en dus ook niet hoeveel er uit komen, zegt al genoeg!
Stilte voor de "storm"?quote:Op maandag 5 november 2007 11:26 schreef Frutsel het volgende:
Plus het feit dat er al genoeg britney en showbizz bagger op de tracker staat en deze vandaag angstvallig leeg is, why not
Omdat je dan meedoet aan het gehypte mediageneuzel, waardoor mensen er nog in gaan geloven ook... maar goed, dat is de verantwoordelijkheid van ieder mediabedrijf en dus ook van Fok! zelf... als je het plaatst, zet er dan bij dat zijn verwachtigen ongeverifieerd zijn, zijn methode statistisch gezien nauwelijks waarde heeft en het eigenlijk gewoon natte vinger werk is omdat de atmosfeer zo chaotisch is dat dit soort details niet langer dan 2 weken van tevoren te voorspellen zijn (voorspelbaarheidshorizon) vanwege de chaostheorie enzoquote:Op maandag 5 november 2007 11:26 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Klopt...maar er staan wel vaker dingen op de FP omdat iemand iets roept, wat achteraf dan weer niet waar is of uitkomt. En idd komen de bronnen van de submits nu van de Pietpaulusma site, daar hebben ze ze gelezen.
Ook staan er vaker "opmerkelijke" berichten op de site... dus onder dat kopje, zou het dan kunnen... ik zou het niet onder binnenland zetten of bij serieus nieuws.
Plus het feit dat er al genoeg britney en showbizz bagger op de tracker staat en deze vandaag angstvallig leeg is, why not
Idd als hij zegt dat we sneeuw krijgen, begint de zon te schijnenquote:
De oorspronkelijke bron is geen blog, maar een bedrijf:quote:Op maandag 5 november 2007 11:26 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Het is een blog, zegt al genoeg!![]()
Maar inderdaad. De gemiddelde kijker van HvN/Piet's weerbericht schat ik niet zo hoog in dat ze snappen dat dit nergens opslaat. Deze mensen zullen vast al aan het hamsteren geslagen zijn.![]()
Klopt... das helemaal waar... en daarom twijfel ik ook... al denk ik dat menig andere NP hem al geplaatst had of enkelen ook weer niet. Maar goed, ik zou er dan idd zeker bij zetten dat het nattevinger werk is en ongeverifieerd.quote:Op maandag 5 november 2007 11:28 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Omdat je dan meedoet aan het gehypte mediageneuzel, waardoor mensen er nog in gaan geloven ook... maar goed, dat is de verantwoordelijkheid van ieder mediabedrijf en dus ook van Fok! zelf... als je het plaatst, zet er dan bij dat zijn verwachtigen ongeverifieerd zijn, zijn methode statistisch gezien nauwelijks waarde heeft en het eigenlijk gewoon natte vinger werk is omdat de atmosfeer zo chaotisch is dat dit soort details niet langer dan 2 weken van tevoren te voorspellen zijn (voorspelbaarheidshorizon) vanwege de chaostheorie enzoKijk maar eens naar de ensembles... die lopen ook uit elkaar na 2 weken, laat staan na 4 weken.
Ik dacht dat Corbyn zei 140-175 km/u windstoten dan... daar komen we voorlopig nog niet aan. Ik denk nu aan zo'n 120km/u voor de wadden aan windstoten en gem een 8/9 bft..quote:Op maandag 5 november 2007 11:31 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Klopt... das helemaal waar... en daarom twijfel ik ook... al denk ik dat menig andere NP hem al geplaatst had of enkelen ook weer niet. Maar goed, ik zou er dan idd zeker bij zetten dat het nattevinger werk is en ongeverifieerd.
Hoe is het eigenlijk met dat andere stormpje, van 8 tot 13 november, gesteld?
Ik had het over het gedeelte van de website van Piet Paulusma waar het bericht opstond. Maar je hebt volledig gelijk.quote:Op maandag 5 november 2007 11:30 schreef maniack28 het volgende:
[..]
De oorspronkelijke bron is geen blog, maar een bedrijf:
http://www.weatheraction.com/
T/m maart kan je de maandverwachtingen bekijken, daarna moet je gaan dokken.
Overigens zie ik dat ze eindelijk de site hebben geupdate en er nu een link staat naar een paper die bewijs levert... ik ga het eens lezen.
edit - ik zie zelfs dat je nu al moet betalen... hij heeft dus al genoeg media-aandacht gehad
Over dat andere stormpje zijn de verwachtingen volgens mij wat duidelijker. Heb het al meerdere malen voorbij horen komen.quote:Op maandag 5 november 2007 11:31 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Klopt... das helemaal waar... en daarom twijfel ik ook... al denk ik dat menig andere NP hem al geplaatst had of enkelen ook weer niet. Maar goed, ik zou er dan idd zeker bij zetten dat het nattevinger werk is en ongeverifieerd.
Hoe is het eigenlijk met dat andere stormpje, van 8 tot 13 november, gesteld?
quote:Superstorm op komst
AMSTERDAM - Zandzakken voor de deur want een vooraanstaand weerkundige in Engeland voorspelt deze maand een storm die we nog nooit eerder hebben meegemaakt.
AD ook.. dus dan moet het maar op de FPquote:Op maandag 5 november 2007 12:21 schreef Lariekoek het volgende:
De telegraaf meldt het nu ook. Link
[..]
![]()
Zo'n storm is een paar dagen van de voren wel te voorspellen hoor. Echter om nu al zo exact aan tegen wanneer de storm komt is onmogelijk.quote:Op maandag 5 november 2007 13:04 schreef sjakie007 het volgende:
Iig hoeven we straks niet te janken dat we niet gewaarschuwd waren voor een dergelijke storm, als deze werkelijk aankomt...
bron: weer.nlquote:Je kunt er de klok op vooruit zetten, in de periode begin september tot en met half november zijn er altijd lieden die, om wat voor reden dan ook, een strenge winter zien aankomen. Soms krijgen ze gelijk, maar meestal niet. Strenge winters in ons land zijn nu eenmaal geen gemeengoed. Wat dat betreft kan een veel hoger scoringspercentage worden verkregen door telkens een vrij zachte winter in het vooruitzicht te stellen, met daarbij de veelbetekenende opmerking: “Maar vooral in januari zal het wel af en toe tot vorst en sneeuw komen, maar de kou zet niet door.” Geheid dat je dan in minstens 30% van alle winters goed zit!
Maar soms gaat men verder. Jaren geleden was er een ziener in Gelderland die verwachtte dat een groot deel van het rivierengebied geconfronteerd zou worden met een enorme overstroming, die op zijn beurt door een gigantische windhoos zou worden opgewekt. Niet gehinderd door enige meteorologische kennis werd deze voorspelling voor radio en tv geponeerd. Overbodig om te zeggen dat de voorspelling van deze persoon geen realiteit werd.
Maar ook sommige vakbroeders wagen zich soms op glad ijs. Zo veroorzaakte de Engelse weerkundige Piers Corbijn vandaag enige opschudding in de medio door de verwachting uit te spreken dat we in de loop van november met een ‘superstorm’ te maken zouden krijgen, dit op basis van de zonneactiviteit. De eerste zware storm zou tussen 8 en 13 november de Noordzee gaan bezoeken en ook Nederland vol gaan treffen, met een kanspercentage van 80%. Daarbij zouden er windstoten van 145 tot 175 km/uur gaan optreden. Die laatste waarde is trouwens hoger dan de krachtigste windstoot tijdens een storm die ooit in ons land is geregistreerd. Maar deze storm zou slechts een voorproefje zijn van de orkaan die we tussen 24 en 28 november over ons heen zouden krijgen! Windstoten zouden dan de 200 km/uur te boven gaan en tornado’s zouden de chaos compleet maken. Deze ‘superstorm’ zou eind november langzaam uitdoven, terwijl het stormachtig en nat zou blijven. Begin december zou het dan kouder worden met een kans op sneeuw.
Voor wat betreft dat laatste, hoeft men geen meteorologie gestudeerd te hebben om te verwachten dat er ‘een kans’ is op kouder weer en misschien ook sneeuw in december. Sterker nog, een ieder zou nu al kunnen beweren dat er in juli volgend jaar wel kans is op een aantal zomerse dagen, maar dat het ook wel eens tot een onweersbui komt… Hetzelfde geldt trouwens voor juli 2009, 2010, enzovoorts. Dit soort nietszeggende ‘verwachtingen’ komen vrijwel altijd uit.
Het is beter dat we ons maar eens met de realiteit bezighouden en eens kijken wat de nieuwste weermodellen voor ons in petto hebben. Duidelijk is in ieder geval dat het rustige herfstweer nu passé is. De komende dagen waait het flink, aan zee geregeld krachtig tot hard en ook houden we het niet droog. De eerste zware storm van Piers Corbijn lijkt op 8 en 9 november over het uiterste zuiden van Noorwegen en vervolgens over Zuid-Zweden naar de Oostzee te koersen. Het is een flink actief systeem en op de noordelijke Noordzee komt tijdelijk een windkracht 10 te staan (zie kaartjes). Het stormveld is echter niet erg groot qua omvang en mist ons land ook grotendeels. Vooral in het Waddengebied kan er tussen donderdagmiddag en vrijdagavond windkracht acht worden bereikt, en eventjes windkracht negen is ook nog mogelijk, dat zullen de ontwikkelingen van de komende dagen echter nog moeten uitwijzen.
Met andere woorden, er is gewoon sprake van een huis-tuin-en-keukenstorm, zoals die veel vaker in november optreden, niets om ons druk over te maken. Mocht het toch langs onze kusten tot een storm komen, dan zal deze ongetwijfeld enige overlast of hinder veroorzaken, maar niet meer dan dat. “Typisch herfstweer” zal menigeen dan zeggen, om vervolgens over te gaan tot de orde van de dag. Of we later deze maand misschien wel een echte zware storm over ons heen krijgen, valt nu nog niet te zeggen. Waarschijnlijk niet, héél misschien wel. Maar een superstorm? De kans daarop is wellicht niet nul, maar waarschijnlijk (veel) kleiner dan 1%. De kans dat er in de komende vijf winters ook vijf maal een Elfstedentocht gereden kan worden, zal wellicht ongeveer even groot zijn. Ik zou mijn geld er niet op zetten…
De vier-weekse verwachting, uitgegeven op 1 november gaf voor Den Helder in ieder geval géén duidelijke aanwijzing voor een zware storm op die termijn. Wél valt op dat het de hele periode tamelijk winderig is. Let wel, de grafiek geeft de gemiddelde windsnelheid voor het hele etmaal. De kans is steeds zo’n 10% dat dit daggemiddelde in Den Helder rond 20 knopen of meer ligt. Aardig detail is trouwens dat volgens deze modelrun grootste kans op een sterke wind juist op 28 november valt. De kans op minimaal 20 knopen is dan ruim 20% en de kans op meer dan 24 knopen 10%. De kans op een etmaalgemiddelde van 28 knopen (windkracht 7 dus) is dan 1 of 2% en in dat geval kan het een deel van dat etmaal flink stormen. Maar dat kan ook op andere novemberdagen gebeuren en is, zoals hiervoor al is verteld, voor de kuststrook in november natuurlijk een betrekkelijk normaal verschijnsel.
waar danquote:Op maandag 5 november 2007 13:54 schreef HPayne het volgende:
Jajaja, er werd ook een snikhete recordwarme zomer voorspeld. Stemmingmakerij dus vooralsnog.
wel voor NL-begrippen lijkt mequote:Op maandag 5 november 2007 13:20 schreef Robin2130 het volgende:
Superstorm? In de trant van orkaan van de categorie 1? Nou, dat noem ik geen superstormDaar bij Mexico zijn ze orkanen gewend van de gategorie 5 dus ja
Windsnelheden of windstoten? Windstoten valt wel mee, windsnelheden gem idd aardig superstormpje.. maar vergeet niet dat dat alleen aan de kust is, niet in het binnenland. Wrijving aan het aardoppervlak zorgt daar voor lagere snelheden.quote:Op maandag 5 november 2007 15:15 schreef kepler het volgende:
[..]
wel voor NL-begrippen lijkt meWindsnelheden van boven de 120 km/u (gemiddeld) noem ik best een superstorm in Nederland
Ik denk dat er dan aardige chaos heerst in Nederland...
je hebt gelijkquote:Op maandag 5 november 2007 15:18 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Windsnelheden of windstoten? Windstoten valt wel mee, windsnelheden gem idd aardig superstormpje.. maar vergeet niet dat dat alleen aan de kust is, niet in het binnenland. Wrijving aan het aardoppervlak zorgt daar voor lagere snelheden.
quote:Op maandag 5 november 2007 17:55 schreef michiel_merk het volgende:
Kan me van vorige jaar nog herinneren dat de kaarten ongev hetzelfde waren , heeft iemand ze nog in het archief ?maargoed toen was het ook eerst wel toen niet en toen weer wel achteraf viel het iig wel mee
quote:Op maandag 5 november 2007 18:23 schreef i2Them2 het volgende:
[..]Zeer zware storm verwacht a.s. donderdag (18-01-2007) Zeer zware storm verwacht a.s. donderdag (18-01-2007) #2 Zeer zware storm verwacht a.s. donderdag (18-01-2007) #3 Zeer zware storm verwacht VANDAAG (18-01-2007) #4 Zeer zware storm verwacht VANDAAG (18-01-2007) #5 Zeer zware storm verwacht VANDAAG (18-01-2007) #6 Zeer zware storm verwacht VANDAAG (18-01-2007) #7 Zeer zware storm VANDAAG (18-01-2007) #8 Zeer zware storm VANDAAG (18-01-2007) #9 Zeer zware storm VANDAAG (18-01-2007) #10 Zeer zware storm verwacht VANDAAG (18-01-2007) #11 Zeer zware storm VANDAAG (18-01-2007) #12 Stormschade Zuidwesterstorm (18-01-2007) Stormschade Zuidwesterstorm (18-01-2007) #2 Stormschade Zuidwesterstorm (18-01-2007) #3 Stormschade Zuidwesterstorm (18-01-2007) #4 Stormschade Zuidwesterstorm (18-01-2007) #5 Stormschade Zuidwesterstorm (18-01-2007) #6 De Atmosfeer Staat Op Ontploffen #186 - Nog een keer storm? De Atmosfeer Staat Op Ontploffen #187 - met veel wind De Atmosfeer Staat Op Ontploffen #188 - It giet oan!
Als je deze storm iig bedoelde. Staat vast nog wel een kaartje hier en daar.
quote:Op maandag 5 november 2007 18:39 schreef Ruzbeh het volgende:
[ afbeelding ]
Rode lijn aan de rechterkant lijkt bizar veel op een puntje puntje puntje.
Hier nog een kaartje. De wind op hoogte was afgelopen januari vooral opmerkelijk. Daardoor was de storm ook zo verraderlijk.quote:
quote:Op maandag 5 november 2007 18:57 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Hier nog een kaartje. De wind op hoogte was afgelopen januari vooral opmerkelijk. Daardoor was de storm ook zo verraderlijk.
[ afbeelding ]
quote:maandag 5 november 2007 14:49 uur
Engelsman voorspelt megastorm
UTRECHT - Nederland staat aan de vooravond van een superstorm. De Engelse astrofysicus Piers Corbyn verwacht tussen 24 en 28 november windstoten van meer dan 200 km/u. Weerman Piet Paulusma steunt de voorspelling.
Komend weekend zou Nederland al een voorproefje krijgen op de superstorm, heeft de Brit berekend.
Piers Corbyn voorspelt het weer op basis van zonneactiviteit en richt zich vooral op de lange termijn. Hij claimt een succespercentage van 75 procent, schrijft het AD.
Ik denk:quote:Op maandag 5 november 2007 19:30 schreef JohnFoK het volgende:
wat worden de kansen voor het hele land ( binneland) ?
Bronquote:Nederland in 2007 koppie onder?
Nederland wordt de komende jaren geteisterd door vreselijke stormen. Zo krachtig, dat onze dijken en kustlijn het niet zullen houden. Delen van het land worden weggevaagd en worden onbewoonbaar.
Een doemscenario!! Maar als we het Amerikaanse Pentagon, het ministerie van Defensie, moeten geloven, zal deze ramp ons niet bespaard blijven. Sterker nog: in 2007 zou het al zo ver zijn. Dit staat allemaal in een uitgelekt geheim rapport.
Ik heb niks van deze 'storm' meegekregen, iemand anders? Geloof daarom weinig van de rest van de voorspelling. Ook niet dat het over 3 dagen ook gaat spoken. We zien welquote:Three periods for which Weather Action are 90% confident there will be severe damaging storms:
October 26th to 31st or Nov 1st. Storm gusts of 130 to 160kmh in places. This is likely to be a major storm period but probably only a ‘warm-up’ for what is to come in November. The storm will track East from the British Isles and likely (80% confident) affect Holland, Denmark, South Norway, South Sweden and parts of North Germany.
Hoe zit dat met springtij eigenlijk? Volgens mij is het over een aantal dagen nieuwe maan, en iets van twee dagen daarna hebben we dan sprintij in Nederland. Weet jij waar ik de precieze data kan vinden van springtij?quote:Op maandag 5 november 2007 19:30 schreef Fredo55 het volgende:
RTV Utrecht
[..]
![]()
![]()
Springtij + windkracht 9 + noordwester is natuurlijk wel link.
Vergeet niet wat er is gebeurd in Marum.
volgens het pentagon lagen er ook massavernietigingswapens in Irak....quote:Op maandag 5 november 2007 20:20 schreef Darklight het volgende:
Wel vaag dat het Pentagon het al voorspeld heeft enkele jaren terug
We zullen wel zien
Berg je partytent maar opquote:Op maandag 5 november 2007 20:49 schreef DaMart het volgende:
Ik zit natuurlijk wel eerste rang in Zandvoort dan [afbeelding].
De zwaarste storm die ik me kan herinneren is uit 1986 of zo. Gemiddeld windkracht 12/13.... vergelijkbaar met wat ze voorspellen dus, zo ongeveer [afbeelding].
dan nog houd ik het op puur toeval vanwege te weinig meetpunten.quote:Op maandag 5 november 2007 20:46 schreef Evil_Jur het volgende:
Het zal toch wat zijn als een van die sensatie voorspellingen daadwerkelijk correct blijkt.
dat was in 1944 geloof ikquote:Op maandag 5 november 2007 20:49 schreef DaMart het volgende:
Ik zit natuurlijk wel eerste rang in Zandvoort dan.
De zwaarste storm die ik me kan herinneren is uit 1986 of zo. Gemiddeld windkracht 12/13.... vergelijkbaar met wat ze voorspellen dus, zo ongeveer.
Nee, 1986. Dat weet ik omdat we toen nog op het oude adres woonden... kan ook 1985 geweest zijn trouwens. Maar 1990 is het zeker niet geweestquote:Op maandag 5 november 2007 20:56 schreef Againzender het volgende:
[..]
dan nog houd ik het op puur toeval vanwege te weinig meetpunten.
[..]
dat was in 1944 geloof ikenige keer dat er in Nederland een uurgemiddelde van 12Bft is gemeten
maar ff serieus, denk dat je 1990 bedoelt?
ja, maar ook die storm is voorspeldquote:Op maandag 5 november 2007 21:11 schreef Tmaatje het volgende:
Hallo, de superstorm is pas voor eind November aangekondigd, Vrijdag is een generale...
[Lui] Storm vrijdag?quote:Op maandag 5 november 2007 21:11 schreef Tmaatje het volgende:
Hallo, de superstorm is pas voor eind November aangekondigd, Vrijdag is een generale...
Wie neemt Paulus nog serieus?quote:Op maandag 5 november 2007 21:45 schreef Tmaatje het volgende:
[..]
Tja ze zeggen het, in ieder geval die Paulus![]()
![]()
Dat is niet te lezen op zn site dus waar haal jij dat vandaan ?quote:Op maandag 5 november 2007 22:04 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Wie neemt Paulus nog serieus?
Hij heeft het over natte sneeuw in het noordoosten vannacht.![]()
Wikipedia:quote:Op maandag 5 november 2007 20:44 schreef Againzender het volgende:
[..]
Hoe zit dat met springtij eigenlijk? Volgens mij is het over een aantal dagen nieuwe maan, en iets van twee dagen daarna hebben we dan sprintij in Nederland. Weet jij waar ik de precieze data kan vinden van springtij?
Ik weet ook niet wanneer het nieuwe maan is,kan het nergens vinden.quote:Doordat het getij, zoals het in Nederland wordt waargenomen, vooral wordt veroorzaakt door de invloed van maan en zon op het water van de Atlantische oceaan, treedt springtij in Nederland op ongeveer 3 dagen ná volle maan.
Ik woon +/- 10m boven NAP, dus kut voor je.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 23:30 schreef Tinuzzz_Talpa het volgende:
[..]
Idd, laat die A'dammers/R'dammers maar lekker verdrinken.
Wij zitten hier droog.![]()
10 november en 27 november...quote:Op maandag 5 november 2007 22:13 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Wikipedia:
[..]
Ik weet ook niet wanneer het nieuwe maan is,kan het nergens vinden.![]()
zaterdag is het nieuwe maan.quote:Op maandag 5 november 2007 22:13 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Wikipedia:
[..]
Ik weet ook niet wanneer het nieuwe maan is,kan het nergens vinden.![]()
Ik woon in Zeeland..op een eiland.quote:Op maandag 5 november 2007 22:15 schreef cheqy het volgende:
[..]
Ik woon +/- 10m boven NAP, dus kut voor je.![]()
tja.. Storm is leuk op het strand, maar mijn ervaring is dat je landinwaarts er weinig van merkt, afgezien van dat het wat harder waait dan normaal.. Zodra ze het over orkanen gaan hebben, moet je mss maar eens beginnen ze serieus te nemenquote:Op maandag 5 november 2007 22:02 schreef Apotheose het volgende:
nou ik vind t maar nix eigenlijk.... Storm is leuk idd maar als ze over orkanen gaan praten...
Dat verkondigde die beste man net op SBS 6quote:Op maandag 5 november 2007 22:09 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Dat is niet te lezen op zn site dus waar haal jij dat vandaan ?![]()
edit zie het op zn weer video
hoe kom je aan dat plaatje?quote:Op maandag 5 november 2007 22:23 schreef Caesu het volgende:
[..]
zaterdag is het nieuwe maan.
maar als ik deze getijdentabel pak is het a.s. donderdag 170cm tov NAP en zondag 172cm tov NAP.
27 november (periode van de superstorm?) is het dan zelfs 189cm tov NAP.
ook de dagen voor 27 november staat het water hoog.
http://www.duikteamgejo.n(...)jdentabel%202007.htm
[ afbeelding ]
Ik ben een jaar of tien geleden ook eens tijdens een storm op Schiphol geland. We kwamen scheef en slingerend op de baan terecht en de bagagebakken boven ons hoofd vielen open.quote:Op maandag 5 november 2007 22:20 schreef FJD het volgende:
Goeie timing, ik land de 25e op Schiphol....
Dat wordt dus zo'n landing.
mietjequote:Op maandag 5 november 2007 22:28 schreef cheqy het volgende:
[..]
Ik ben een jaar of tien geleden ook eens tijdens een storm op Schiphol geland. We kwamen scheef en slingerend op de baan terecht en de bagagebakken boven ons hoofd vielen open.
Eenmaal uit het vliegtuig kon ik mijn onderbroek uitwringen.![]()
Whehequote:Op maandag 5 november 2007 22:28 schreef cheqy het volgende:
Eenmaal uit het vliegtuig kon ik mijn onderbroek uitwringen.![]()
inderdaad...quote:
Hmmm??? Gaan we toch Amersfoort aan zee krijgen???quote:Op maandag 5 november 2007 22:25 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Ik woon in Zeeland..op een eiland.
En ik weet ook dat er hier slechte zeedijken zijn,die vervangen moeten worden.
1 dijkbreuk,en heel het eiland staat onder water.
hm ,is wat meer wind dan in de eerdere runs volgens mij?quote:
ik weet niet of ze op de auto moeten landen, maar lijkt me niet.quote:Op maandag 5 november 2007 22:42 schreef FJD het volgende:
[..]
Whehe
Iemand vertelde me trouwens dat piloten met zulke omstandigheden niet meer zelf mogen landen maar dat alles op de autopiloot gaat. Iemand die daar meer over weet? Ik meen er wel wat van terug te zien in de filmpjes; de vliegtuigen vliegen erg schokkerig (veel korte, felle correcties) iets wat eerder een AI doet dan een mens.
Verder kan ik er niet heel erg van wakker liggen. Het voordeel van zo'n belachelijk gereguleerd land is dat zo'n vliegtuig alleen mag landen als het voor 99,99999999% zeker is dat ie normaal land. Bij 99,99999998% wijk je uit naar een vliegveld dieper in het vaste land. So what, dan zit ik op Frankfurt
Inderdaad, ziet er wel wat heftiger uit.quote:Op maandag 5 november 2007 23:06 schreef Againzender het volgende:
[..]
hm ,is wat meer wind dan in de eerdere runs volgens mij?
nou, we houden het in de gaten dan maarquote:Op maandag 5 november 2007 23:15 schreef Xenwolfie het volgende:
[..]
Inderdaad, ziet er wel wat heftiger uit.
ja ik ook wel alleen niet zo'n dicht bij je bed show aubquote:Op maandag 5 november 2007 23:25 schreef kres het volgende:
Kan me heel goed voorstellen dat
meeste mensen hier het niet zo leuk vinden maar ik vind dit echt steeds interesanter worden...
Ben een enorme fan van extreem weer.....
Hehe, van mij mag dit eigenlijk best wel 1 keertje gebeuren (denk ik). Alleen nu zit ik me te verheugen op iets wat 1% kans heeft dat het echt gebeurt.quote:Op maandag 5 november 2007 23:43 schreef Apotheose het volgende:
[..]
ja ik ook wel alleen niet zo'n dicht bij je bed show aub![]()
quote:In 2007, a particularly severe storm causes the ocean to break through levees in the Netherlands making a few key coastal cities such as The Hague unlivable.
quote:Op maandag 5 november 2007 23:48 schreef Sjeen het volgende:
Moet ik de tuinstoelen binnenzetten?
Misschien kan jij in de tussentijd je taalkennis wat bijspijkeren.quote:Op dinsdag 6 november 2007 00:04 schreef kres het volgende:
Maar goed... Laten we rieel blijven...Het is nog niet zo ver...
We wachten het gewoon af.
Interesant is het zeker wel ja...
Hee Dude... Het spijt me dat ik niet uit nederland kom.quote:Op dinsdag 6 november 2007 00:06 schreef PizzaSalami het volgende:
[..]
Misschien kan jij in de tussentijd je taalkennis wat bijspijkeren.
Ik ruik een complottheorie...quote:Op dinsdag 6 november 2007 00:08 schreef Xenwolfie het volgende:
[..]
Ik vraag me nou af hoe zij dit denken te weten.
Geeft niet. Succes verder, ook met de storm.quote:Op dinsdag 6 november 2007 00:09 schreef kres het volgende:
[..]
Hee Dude... Het spijt me dat ik niet uit nederland kom.
Ik probeer ook gewoon mee te doen met de nederlandse maatschapij
Niet op letten op die spellingsnazi's. Willen alleen maar aandachtquote:Op dinsdag 6 november 2007 00:09 schreef kres het volgende:
[..]
Hee Dude... Het spijt me dat ik niet uit nederland kom.
Ik probeer ook gewoon mee te doen met de nederlandse maatschapij
Nouja, ik woon toch 4 hoog en volgens mij is Krimpen aan den Ijssel niet al te ver onder NAPquote:Op dinsdag 6 november 2007 00:09 schreef zhe-devilll het volgende:
Met HAARP kan men inderdaad al goed voorspellen ja!
t is dee bedoeling dat ze daar mee beïnvloeden, niet voorspellenquote:Op dinsdag 6 november 2007 00:09 schreef zhe-devilll het volgende:
Met HAARP kan men inderdaad al goed voorspellen ja!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.PSN-ID: Blue-Eyed-NL
quote:Op dinsdag 6 november 2007 09:02 schreef bierbart het volgende:
Ik stond een keer met een heeeel harde storm in een tentje met mn ouders.. moeder totaal hysterisch.. word ze nu ook weer
Ja leuk hè!quote:
Ja, storm in een glas water.quote:Op dinsdag 6 november 2007 09:06 schreef MikelenniuM het volgende:
Krijgt deze superstorm ook een naam? (Katerina ofzo)
quote:Op dinsdag 6 november 2007 09:10 schreef bierbart het volgende:
[..]
Ja leuk hè!Ik kan altijd alleen maar lachen in zo'n situatie.. vind zoiets gewééééldig!
![]()
Tis dat ik niet thuis ben maar anders had ik even naar Scheveningen geredenquote:Op dinsdag 6 november 2007 09:10 schreef bierbart het volgende:
Ja leuk hè!Ik kan altijd alleen maar lachen in zo'n situatie.. vind zoiets gewééééldig!
![]()
quote:Op dinsdag 6 november 2007 09:18 schreef Mickey_Blue_Eyes het volgende:
[..]
![]()
Ik zeg gister tegen d'r heb je al gehoord van die superstorm die binnenkort misschien komt?
Ma: je liegt, je liegt![]()
Nee, nee was vanochtend op de radio, maar dan geloof je het toch niet....
Komt me schoonzusje binnen: Hé heb je het al gehoord van die superstorm.
Ma:![]()
Ik![]()
Onze dakpannen zijn op na de vorige keerquote:Op dinsdag 6 november 2007 09:24 schreef bierbart het volgende:
[..]
Ik zei het gisteren tegen haar.. en toen begon ze over dakpannen die ze al in de kruipruimte hadden gelegd..
word een avontuur danquote:Op dinsdag 6 november 2007 11:00 schreef wise het volgende:
nou lekker, ga het weekend hoogst waarschijnlijk zeevissen
En de nieuwe GFS-run is alweer uit, die geeft meer wind voor Nederland, woeiquote:Op dinsdag 6 november 2007 11:06 schreef maniack28 het volgende:
Op basis van de laatste GFS-run:
windstoten max Ned: 120 km/u (Noordelijke kustlijn en NO).
windsnelheid max Ned: tijdelijk kracht 9 in het noorden, kustlijn over het algemeen kracht 8, landinwaarts kracht 6, in het noorden mss kracht 7
Overige landen:
windstoten max: 130 km/u ( NW Duitsland, Denemarken)
windsnelheid: voor korte periode kracht 10 haalbaar (~90 km/u gem windsnelheid), aan zee NW-kust Duitsland en westkust Denemarken, meest kracht 8 a 9.
Valt dus allemaal wel mee... ter vergelijking:
[ afbeelding ]
Dit was 18 januari 2007.. gekleurd = mijn verwachting 24 u van tevoren, getalletjes zijn werkelijk gemeten waarden.
http://www.knmi.nl/waarsc(...)a/guidance_ecmwf.phpquote:Vooral op vrijdag moet er rekening gehouden worden met extreem weer. De kans op het overschrijden van de 8 bft in de Kooy ligt is 61 % en de kans op het overschrijden van de grens van zeer zware windstoten 28.5 m/s (weeralarm criterium) is dan 23%. Naast de O/C tube is er nog een andere. Een extreme oplossing die vooral te maken heeft met de vorm van het gradient veld op de Noordzee en dus met de positie van de gebieden met veel wind.
Dat 'ie ineens belt vanuit Londen ofzoquote:Op dinsdag 6 november 2007 11:22 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
zorg maar dat je goed afscheid van em neemt alstie weggaat
Joepie... de 5e etage hierquote:Op maandag 22 oktober 2007 23:28 schreef viagraap het volgende:
[..]
Je kunt beter lager wonen, alles boven de tiende verdieping van alle flats waait eraf. Alles onder de 3e loopt onder.
quote:Op dinsdag 6 november 2007 09:24 schreef bierbart het volgende:
Ach.. ik ben er niet bang voor.. zolang de trein naar Delden maar rijd![]()
Het gaat even om het idee..quote:Op dinsdag 6 november 2007 11:43 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
![]()
De treinen houden het al voor gezien bij 6 Bft en/of bladeren op de rails.
Laat staan een storm zoals Nederland nog nooit gezien heeft![]()
"Treinen die rijden" en "storm" in één post![]()
zowiezo ook geen (zware) regen of onweer.. 't heeft 3 dagen een beetje gemiezerdquote:Op dinsdag 6 november 2007 11:52 schreef maniack28 het volgende:
http://www.lowefo.com/pdf/
De hele dir met zijn verwachtingen... voor oktober Nederland:
Weather warning: Gales with heavy rain and thunder 12th -16th October.
Extreme Weather Warning: Severe gales 26th -31st October causing widespread wind
damage.Ik heb geen wind gezien, jullie wel
En uds is het een duimenzuiger, die de media opzoekt als hij gelijk gaat krijgen en zich afzijdig houdt als hij niet gelijk heeft... kansloze man.. boycot, topic dicht.. geen aandacht meer aan bestedenquote:Op dinsdag 6 november 2007 11:53 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
zowiezo ook geen (zware) regen of onweer.. 't heeft 3 dagen een beetje gemiezerd
was dat niet in januari?quote:Op dinsdag 6 november 2007 12:06 schreef STORMSEEKER het volgende:
Wanneer was dat ook alweer precies? (datum?)
Kansloos.quote:
Inderdaadquote:Op dinsdag 6 november 2007 12:48 schreef Drifter__ het volgende:
Interessant, tvpeetje
en dan zegt hij dat Amerika word getroffen door een grote storm.. en dan steekt iedereen zijn/haar middelste vinger naar hem op en dan blijkt het wél te gebeuren.. ik zie de bui al hangenquote:Op dinsdag 6 november 2007 14:13 schreef HPayne het volgende:
Als het niet waar blijkt te zijn, wordt die man natuurlijk nooit meer serieus genomen
Dat mag wel hoor, maar ik woon maar op de begane grond, en dat is ms wel meer dan -5 NAP?quote:Op dinsdag 6 november 2007 16:33 schreef Greys het volgende:
Ik heb geen survival kit.
En geen kelder.
Wel een zolder, maar daar zit ik met -4.7 NAP nog steeds niet erg droog geloof ik straks
Mag ik bij jou komen logeren, Ole?
ik woon in drenthequote:Op dinsdag 6 november 2007 16:37 schreef Ole het volgende:
[..]
Dat mag wel hoor, maar ik woon maar op de begane grond, en dat is ms wel meer dan -5 NAP?
Ik geloof dat Amsterdam ook overstroomd gaat worden dan';(
We moeten op zoek naar iemand in het oosten van het land![]()
Laat ik daar nou net naast wonen ongeveer...quote:Het laagste punt van Nederland, 6,74 meter onder NAP, ligt in In Nieuwerkerk aan den IJssel in Zuid-Holland.
* Greys reserveert vast!quote:Op dinsdag 6 november 2007 16:40 schreef flugeltje het volgende:
Jullie mogen wel bij mij logeren, ik woon in een flat in Tilburg... Net niet hoog genoeg om weg te waaien, maar wel weer hoog genoeg om geen natte voeten te krijgen
Ach, je bent niet de enige die dood gaat.quote:Op dinsdag 6 november 2007 16:43 schreef Greys het volgende:
Je zit sowieso beter dan ik
[..]
Laat ik daar nou net naast wonen ongeveer...
Nou da's een eh.... hele opluchting?quote:Op dinsdag 6 november 2007 16:45 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Ach, je bent niet de enige die dood gaat.
We zullen naar je zwaaien vanaf ons reddingsvlotquote:Op dinsdag 6 november 2007 16:58 schreef Biogarde het volgende:
Zal het spektakel waarnemen vanaf m'n balkon op de bovenste verdieping van de flat
Hoeveel is zo'n knot eigelijkquote:Op dinsdag 6 november 2007 17:01 schreef IHVK het volgende:
[ afbeelding ]
zwart(buiten de legenda dus)
Is het trouwens springtij? Gaan we lekker verzuipen in Rotterdam.![]()
Weer eens iets anders dan de Waddenquote:Op dinsdag 6 november 2007 16:53 schreef APK het volgende:
We krijgen er wel een paar mooie eilanden bij.
Híer in Utrecht anders niks van gemerktquote:Op dinsdag 6 november 2007 17:04 schreef Biogarde het volgende:
Hier in Utrecht ging het vanmorgen al als een mongeaul te keer zeg. Zware windstoten en plensbuien
Was rond een uur of 9 a 10. Ik sliep maar werd er wakker van omdat de wind vol op m'n slaapkamerramen stond.quote:Op dinsdag 6 november 2007 17:06 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Híer in Utrecht anders niks van gemerktPrecies toen ik stond te tanken ging t even druppelen
, maar echt de hele dag nog geen regen of noemenswaardige wind gezien?
1.85 km en een beetjequote:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Schaal_van_Beaufortquote:
Bij stromingsleer zouden ze dit scharen onder de noemer "niet-convergerende berekening". Die heb je daar nogal eens (stromingen zijn lastig te voorspellen, ook met de computer) en daar zitten dan dit soort extreme uitkomsten tussen. Als er uberhaupt al een uitkomst uit de computer rolt, that is.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 11:19 schreef IHVK het volgende:
Onzinnige voorspellingen die nooit uitkomen.
Zelfde geldt voor mij. Gelukkig woon ik wel praktisch naast de oudste stormvloedkering van Nederland, de oude bokquote:Op dinsdag 6 november 2007 16:43 schreef Greys het volgende:
[..]
Je gaat gewoon dood, kom eens uit die ontkenningsfase.quote:Op dinsdag 6 november 2007 17:49 schreef Merkie het volgende:
[..]
Zelfde geldt voor mij. Gelukkig woon ik wel praktisch naast de oudste stormvloedkering van Nederland, de oude bok.
Ik denk eerder de storm)pje) van vorige jaar november, dus zware windstotenquote:Op dinsdag 6 november 2007 17:36 schreef JohnFoK het volgende:
wt kan het binnenland verwachten, kunnen we deze storm vergelijken met die van januari?
Heb je dat ook met plaats namen er in?quote:Op dinsdag 6 november 2007 16:50 schreef Ole het volgende:
ik had ook al een mooi plaatje:
[ afbeelding ][
ja hoorquote:Op dinsdag 6 november 2007 19:08 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Heb je dat ook met plaats namen er in?
Dan gaat het voor veel mensen nog meer leven![]()
*meldt*quote:Op dinsdag 6 november 2007 16:43 schreef Greys het volgende:
[..]
Ideetje : storm-meet in Tilburg ??quote:Op dinsdag 6 november 2007 16:40 schreef flugeltje het volgende:
Jullie mogen wel bij mij logeren, ik woon in een flat in Tilburg... Net niet hoog genoeg om weg te waaien, maar wel weer hoog genoeg om geen natte voeten te krijgen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |