Volgende week donderdag/vrijdagbijvoorbeeld, wind:quote:Op donderdag 11 januari 2007 19:30 schreef INViCTuS het volgende:
Welke dag? Er viel wel meer regen dan ik had verwacht. wel weer is leuk met die slagregens. Laatste keren dat het hier stormde was er voornamelijk wind.
quote:One man was killed as gale force winds and heavy rain caused severe disruption across parts of the country on Thursday, knocking down power lines and closing roads.
The man died after a tree fell on his car in the village of Britty Common near Taunton in Somerset, police said.
Trees falling across railway lines also caused problems and there were warnings of flooding if rivers burst their banks.
The Met Office said gusts of wind could reach 70 mph to 80 mph in places in the afternoon and evening and advised people to take extra care.
"It is an Atlantic storm that is going to the north of the British Isles but causing windy conditions over much of the country," a Met Office forecaster said.
While the strongest winds hit north Wales and Scotland, trees were flattened across much of the country, in part because heavy rain has loosened the soil and made trees more vulnerable.
Up to 80,000 homes in south and mid-Wales were without power after trees brought down power lines.
Dat weet ik ook wel.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 00:01 schreef Hi_flyer het volgende:
Windstoten worden niet uitgedrukt in de schaal van Beaufort, dus het was wel degelijk een echte windkracht 12. Dat is overigens wel EXTREEM!
Leuk wintertje toen, flinke vorstperiode, schaatsen op een ondergelopen weilandje tussen de appelbomen. De voorgaande kerst was al koud verlopen en het had een paar keer gesneeuwd. Echt winter. Maar wat was het koud op de fiets, elke dag 12km heen en terug. Indertijd woonden we in een oud boerderijtje zonder verwarming. Alleen een open haard en in de keuken een antiek houtgestookt fornuis. Gaan slapen was steenkoud, je lag diep onder de wol te kleumen. Opstaan was vreselijk, jezelf wassen. Je bevroor bijna. Zo koud. Maar ik denk er met veel plezier aan terug. Tegenwoordig is het niet meer voor te stellen.quote:Op donderdag 11 januari 2007 22:30 schreef KonnieKipke het volgende:
zucht....
Het weer op zondag 10 januari 1982 te De Bilt
Temperatuur
Gemiddelde -9.1 °C
Maximum -3.8 °C
Minimum -13.6 °C
December was toen al erg koud met een rijtje ijsdagen en strenge vorst.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 05:23 schreef Keromane het volgende:
[..]
Leuk wintertje toen, flinke vorstperiode, schaatsen op een ondergelopen weilandje tussen de appelbomen. De voorgaande kerst was al koud verlopen en het had een paar keer gesneeuwd. Echt winter. Maar wat was het koud op de fiets, elke dag 12km heen en terug. Indertijd woonden we in een oud boerderijtje zonder verwarming. Alleen een open haard en in de keuken een antiek houtgestookt fornuis. Gaan slapen was steenkoud, je lag diep onder de wol te kleumen. Opstaan was vreselijk, jezelf wassen. Je bevroor bijna. Zo koud. Maar ik denk er met veel plezier aan terug. Tegenwoordig is het niet meer voor te stellen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |