Volgende week donderdag/vrijdagbijvoorbeeld, wind:quote:Op donderdag 11 januari 2007 19:30 schreef INViCTuS het volgende:
Welke dag? Er viel wel meer regen dan ik had verwacht. wel weer is leuk met die slagregens. Laatste keren dat het hier stormde was er voornamelijk wind.
quote:One man was killed as gale force winds and heavy rain caused severe disruption across parts of the country on Thursday, knocking down power lines and closing roads.
The man died after a tree fell on his car in the village of Britty Common near Taunton in Somerset, police said.
Trees falling across railway lines also caused problems and there were warnings of flooding if rivers burst their banks.
The Met Office said gusts of wind could reach 70 mph to 80 mph in places in the afternoon and evening and advised people to take extra care.
"It is an Atlantic storm that is going to the north of the British Isles but causing windy conditions over much of the country," a Met Office forecaster said.
While the strongest winds hit north Wales and Scotland, trees were flattened across much of the country, in part because heavy rain has loosened the soil and made trees more vulnerable.
Up to 80,000 homes in south and mid-Wales were without power after trees brought down power lines.
Dat weet ik ook wel.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 00:01 schreef Hi_flyer het volgende:
Windstoten worden niet uitgedrukt in de schaal van Beaufort, dus het was wel degelijk een echte windkracht 12. Dat is overigens wel EXTREEM!
Leuk wintertje toen, flinke vorstperiode, schaatsen op een ondergelopen weilandje tussen de appelbomen. De voorgaande kerst was al koud verlopen en het had een paar keer gesneeuwd. Echt winter. Maar wat was het koud op de fiets, elke dag 12km heen en terug. Indertijd woonden we in een oud boerderijtje zonder verwarming. Alleen een open haard en in de keuken een antiek houtgestookt fornuis. Gaan slapen was steenkoud, je lag diep onder de wol te kleumen. Opstaan was vreselijk, jezelf wassen. Je bevroor bijna. Zo koud. Maar ik denk er met veel plezier aan terug. Tegenwoordig is het niet meer voor te stellen.quote:Op donderdag 11 januari 2007 22:30 schreef KonnieKipke het volgende:
zucht....
Het weer op zondag 10 januari 1982 te De Bilt
Temperatuur
Gemiddelde -9.1 °C
Maximum -3.8 °C
Minimum -13.6 °C
December was toen al erg koud met een rijtje ijsdagen en strenge vorst.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 05:23 schreef Keromane het volgende:
[..]
Leuk wintertje toen, flinke vorstperiode, schaatsen op een ondergelopen weilandje tussen de appelbomen. De voorgaande kerst was al koud verlopen en het had een paar keer gesneeuwd. Echt winter. Maar wat was het koud op de fiets, elke dag 12km heen en terug. Indertijd woonden we in een oud boerderijtje zonder verwarming. Alleen een open haard en in de keuken een antiek houtgestookt fornuis. Gaan slapen was steenkoud, je lag diep onder de wol te kleumen. Opstaan was vreselijk, jezelf wassen. Je bevroor bijna. Zo koud. Maar ik denk er met veel plezier aan terug. Tegenwoordig is het niet meer voor te stellen.
Hoeft van mij niet meer, geef nu maar een paar mooie stormen!quote:Op vrijdag 12 januari 2007 18:41 schreef The_S het volgende:
maar nog steeds geen kou :|
zolang het waait komt er geen kouquote:Op vrijdag 12 januari 2007 18:41 schreef The_S het volgende:
maar nog steeds geen kou :|
De media weet niet eens het verschil tussen een tornado en een orkaanquote:Op donderdag 11 januari 2007 23:11 schreef Bolkesteijn het volgende:
Dat is vast een windstoot geweest, een uurgemiddeld of zelfs een 10 minuten gemiddeld lijkt mij sterk, dat zou wel een hele grote piek zijn.
Helemaal mee eens.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 18:43 schreef Hi_flyer het volgende:
Hoeft van mij niet meer, geef nu maar een paar mooie stormen!
Denk eens terug aan de winter 1996/1997, dagen achter elkaar windkracht 6 uit het oosten.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 20:10 schreef Party_P het volgende:
zolang het waait komt er geen kou
quote:De staafdiagrammen vertonen een opvallende eensgezinde richting: Zowel qua temperatuur (aanhoudend zacht) als qua neerslag en wind (voortzetting van wisselvallig weertype). De kans op een storm op donderdag is groot en ook de vroege voorwaarschuwing geeft op donderdag 18 januari voor de locatie Den Helder een kans van 61% op ZEER ZWARE WINDSTOTEN (was 50 % bij de vorige run).
Met een storm waaien ze weg.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 11:21 schreef kepler het volgende:
het mag wel weer eens flink gaan vriezenIk word echt gek van al die muggen
Het is fucking januari en nog heb ik last van muggen![]()
Waaraan moeten we dan denken, qua BFT ?quote:Op zaterdag 13 januari 2007 16:10 schreef SpeedyGJ het volgende:
Storm op donderdag en zware storm op zaterdag
Eigelijk mag die nog wel wat zuidelijker
Leuk, op mijn werk hadden ze wat stormschade, omgewaaide pallets en zo.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 11:20 schreef Bolkesteijn het volgende:
GFS is wild geworden, volgende week zaterdag een dikke windkracht 10![]()
Euh als dat roze boven mijn hoofd licht kan ik wel wat harder dan een 10 verwachtenquote:Op zaterdag 13 januari 2007 16:38 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Waaraan moeten we dan denken, qua BFT ?
Nevermind ik lees het al.
[..]
Leuk, op mijn werk hadden ze wat stormschade, omgewaaide pallets en zo.![]()
quote:Op zaterdag 13 januari 2007 16:38 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Waaraan moeten we dan denken, qua BFT ?
Nevermind ik lees het al.
[..]
Leuk, op mijn werk hadden ze wat stormschade, omgewaaide pallets en zo.![]()
Een vaantje met een driehoekje is 50 knopen, dat is windkracht 10.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 16:59 schreef SpeedyGJ het volgende:
Euh als dat roze boven mijn hoofd licht kan ik wel wat harder dan een 10 verwachten
Ja maar verder dan dat berekent die niet, dus een 12 pakt die al niet opquote:Op zaterdag 13 januari 2007 17:06 schreef Bolkesteijn het volgende:
Nieuwe GFS run, storm noordelijker berekend.Maar wel dieper, 957 hPa.
[[afbeelding]]
[..]
Een vaantje met een driehoekje is 50 knopen, dat is windkracht 10.
Het kan nog alle kanten op, beter dit dan dat die compleet verdwenen is. Daarnaast is het met zulke stormen altijd last minuut werk, zelfs op het laatste moment kan het nog alle kanten op. Eigelijk moeten we er nu momenteel gewoon niet naar kijken.quote:
Het is pas over een week...quote:Op zaterdag 13 januari 2007 17:09 schreef Drugshond het volgende:
Ziet er tof uit. Weer een weeralarm.
Misschien wel 2 achterelkaarquote:Op zaterdag 13 januari 2007 17:09 schreef Drugshond het volgende:
Idd helaas wel, van mij mag het nu wel komenquote:
Wel hoor, er worden bijvoorbeeld in die kaart die ik net postte een vaantje met driehoekje en streepje berekend, dat is windkracht 11.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 17:07 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ja maar verder dan dat berekent die niet, dus een 12 pakt die al niet op
Ja en dan hopelijk voor (zeer) zware storm, in plaats van dat halfzachte geneuzel met windstoten.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 17:09 schreef Drugshond het volgende:
De storm zit er wel consequent in, dus die depressie lijkt mij redelijk zeker, maar inderdaad baan die dat ding gaat volgen zal alles bepalen.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 17:12 schreef -skippybal- het volgende:
Het is pas over een week...
Die voor zaterdag wordt hooguit stormachtig zoals het er nu uit ziet. Vast geen weeralarm, al kan zoiets snel veranderen.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 17:15 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Misschien wel 2 achterelkaar
[..]
Idd helaas wel, van mij mag het nu wel komen![]()
Ja eigenlijk wel, daar is het iedere week prijs lijkt het wel.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 17:21 schreef Hi_flyer het volgende:
Als je een storm wilt, kan je beter naar Schotland of Denemarken gaan.
Ja dat is een 11 maar ik heb het over een 12quote:Op zaterdag 13 januari 2007 17:18 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Wel hoor, er worden bijvoorbeeld in die kaart die ik net postte een vaantje met driehoekje en streepje berekend, dat is windkracht 11.
[..]
Ja en dan hopelijk voor (zeer) zware storm, in plaats van dat halfzachte geneuzel met windstoten.![]()
[..]
De storm zit er wel consequent in, dus die depressie lijkt mij redelijk zeker, maar inderdaad baan die dat ding gaat volgen zal alles bepalen.
Juist, alles kan snel veranderenquote:Op zaterdag 13 januari 2007 17:20 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Die voor zaterdag wordt hooguit stormachtig zoals het er nu uit ziet. Vast geen weeralarm, al kan zoiets snel veranderen.
Klopt, maar dan verspeel ik mijn geld aan een reisje naar de VS om een orkaan mee te makenquote:Op zaterdag 13 januari 2007 17:21 schreef Hi_flyer het volgende:
Als je een storm wilt, kan je beter naar Schotland of Denemarken gaan.
in bed?quote:Op zaterdag 13 januari 2007 23:47 schreef SpeedyGJ het volgende:
Woooooohooooooooooooo gaat weer lekker te keer hier![]()
quote:
Geen idee, iemand haalt me morgen op, aangezien ik zelf niet over vervoer beschrikquote:Op zondag 14 januari 2007 01:14 schreef highway101 het volgende:
Het Lauwersmeer staat altijd blank. Of bedoel je die pier bij Lauwersoog? Die in Holwerd wil iik wel eens overstromen.
spannend donderdag, zal uiteindelijk van de precieze koers gaan afhangen.quote:Op zondag 14 januari 2007 07:49 schreef indahnesia.com het volgende:
ooh, die is voor zaterdag de tigste.. hoe zit het met donderdag?
quote:De kans op een zware storm op donderdag is 8 % en ook de vroege voorwaarschuwing geeft op donderdag 18 januari voor de locatie Den Helder een kans van 58% op ZEER ZWARE WINDSTOTEN (was 61 % bij de vorige run en 50 % bij twee runs geleden).
quote:zaterdag 20 januari tot en met dinsdag 23 januari 2007
Kans van ca. 50 % op aanhoudend tamelijk zacht en wisselvallig weer, met af en toe veel wind, maar nu ook een kleine kans van ongeveer 20 % op een stabieler en kouder weertype.
ben benieuwd, ben volgende week weer thuis (noorden)quote:Op zondag 14 januari 2007 15:55 schreef aloa het volgende:
Het hele noorden kans op zware storm. Windkracht 10 zit er wel in. (op de wadden)
[afbeelding]
Het precieze tijdstip is altijd lastig, net als de uiteindelijke windkracht. Dat blijft toch echt last-minute werk.quote:Op zondag 14 januari 2007 16:11 schreef INViCTuS het volgende:
Wat mij soms nog niet helemaal duidelijk is het tijdstip dat het plaats zal vinden?! In het noorden een zware storm en in het binnenland vast zware windstoten maar hoelaat zal ongeveer het hoogtepunt zijn?!
klopt, GFS is wel eens wat onnauwkeurig, maar de forse wind hebben ze erg goed te pakken de laatste tijdquote:Op zondag 14 januari 2007 17:31 schreef SpeedyGJ het volgende:
GFS doet het momenteel wel erg goed als het om qua stormen gaat. Daarom zit ik dit ook goed in de gaten te houdenhet kan wel eens erg leuk worden
ja, als het dan toch niet wintert, dan maar dikke woei!quote:
Idd ik zei al vanquote:Op zondag 14 januari 2007 17:40 schreef Againzender het volgende:
[..]
ja, als het dan toch niet wintert, dan maar dikke woei!
Ik zie nu trouwens pas de laatste GFS uitvoer, en die is voor donderdag wat minder met de wind.quote:Op zondag 14 januari 2007 17:43 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Idd ik zei al van![]()
Geen kou?? geen sneeuw??
Dan maakt deze stormen deze maand helemaal goed
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |