Volgende week donderdag/vrijdagbijvoorbeeld, wind:quote:Op donderdag 11 januari 2007 19:30 schreef INViCTuS het volgende:
Welke dag? Er viel wel meer regen dan ik had verwacht. wel weer is leuk met die slagregens. Laatste keren dat het hier stormde was er voornamelijk wind.
quote:One man was killed as gale force winds and heavy rain caused severe disruption across parts of the country on Thursday, knocking down power lines and closing roads.
The man died after a tree fell on his car in the village of Britty Common near Taunton in Somerset, police said.
Trees falling across railway lines also caused problems and there were warnings of flooding if rivers burst their banks.
The Met Office said gusts of wind could reach 70 mph to 80 mph in places in the afternoon and evening and advised people to take extra care.
"It is an Atlantic storm that is going to the north of the British Isles but causing windy conditions over much of the country," a Met Office forecaster said.
While the strongest winds hit north Wales and Scotland, trees were flattened across much of the country, in part because heavy rain has loosened the soil and made trees more vulnerable.
Up to 80,000 homes in south and mid-Wales were without power after trees brought down power lines.
Dat weet ik ook wel.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 00:01 schreef Hi_flyer het volgende:
Windstoten worden niet uitgedrukt in de schaal van Beaufort, dus het was wel degelijk een echte windkracht 12. Dat is overigens wel EXTREEM!
Leuk wintertje toen, flinke vorstperiode, schaatsen op een ondergelopen weilandje tussen de appelbomen. De voorgaande kerst was al koud verlopen en het had een paar keer gesneeuwd. Echt winter. Maar wat was het koud op de fiets, elke dag 12km heen en terug. Indertijd woonden we in een oud boerderijtje zonder verwarming. Alleen een open haard en in de keuken een antiek houtgestookt fornuis. Gaan slapen was steenkoud, je lag diep onder de wol te kleumen. Opstaan was vreselijk, jezelf wassen. Je bevroor bijna. Zo koud. Maar ik denk er met veel plezier aan terug. Tegenwoordig is het niet meer voor te stellen.quote:Op donderdag 11 januari 2007 22:30 schreef KonnieKipke het volgende:
zucht....
Het weer op zondag 10 januari 1982 te De Bilt
Temperatuur
Gemiddelde -9.1 °C
Maximum -3.8 °C
Minimum -13.6 °C
December was toen al erg koud met een rijtje ijsdagen en strenge vorst.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 05:23 schreef Keromane het volgende:
[..]
Leuk wintertje toen, flinke vorstperiode, schaatsen op een ondergelopen weilandje tussen de appelbomen. De voorgaande kerst was al koud verlopen en het had een paar keer gesneeuwd. Echt winter. Maar wat was het koud op de fiets, elke dag 12km heen en terug. Indertijd woonden we in een oud boerderijtje zonder verwarming. Alleen een open haard en in de keuken een antiek houtgestookt fornuis. Gaan slapen was steenkoud, je lag diep onder de wol te kleumen. Opstaan was vreselijk, jezelf wassen. Je bevroor bijna. Zo koud. Maar ik denk er met veel plezier aan terug. Tegenwoordig is het niet meer voor te stellen.
Hoeft van mij niet meer, geef nu maar een paar mooie stormen!quote:Op vrijdag 12 januari 2007 18:41 schreef The_S het volgende:
maar nog steeds geen kou :|
zolang het waait komt er geen kouquote:Op vrijdag 12 januari 2007 18:41 schreef The_S het volgende:
maar nog steeds geen kou :|
De media weet niet eens het verschil tussen een tornado en een orkaanquote:Op donderdag 11 januari 2007 23:11 schreef Bolkesteijn het volgende:
Dat is vast een windstoot geweest, een uurgemiddeld of zelfs een 10 minuten gemiddeld lijkt mij sterk, dat zou wel een hele grote piek zijn.
Helemaal mee eens.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 18:43 schreef Hi_flyer het volgende:
Hoeft van mij niet meer, geef nu maar een paar mooie stormen!
Denk eens terug aan de winter 1996/1997, dagen achter elkaar windkracht 6 uit het oosten.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 20:10 schreef Party_P het volgende:
zolang het waait komt er geen kou
quote:De staafdiagrammen vertonen een opvallende eensgezinde richting: Zowel qua temperatuur (aanhoudend zacht) als qua neerslag en wind (voortzetting van wisselvallig weertype). De kans op een storm op donderdag is groot en ook de vroege voorwaarschuwing geeft op donderdag 18 januari voor de locatie Den Helder een kans van 61% op ZEER ZWARE WINDSTOTEN (was 50 % bij de vorige run).
Met een storm waaien ze weg.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 11:21 schreef kepler het volgende:
het mag wel weer eens flink gaan vriezenIk word echt gek van al die muggen
Het is fucking januari en nog heb ik last van muggen![]()
Waaraan moeten we dan denken, qua BFT ?quote:Op zaterdag 13 januari 2007 16:10 schreef SpeedyGJ het volgende:
Storm op donderdag en zware storm op zaterdag
Eigelijk mag die nog wel wat zuidelijker
Leuk, op mijn werk hadden ze wat stormschade, omgewaaide pallets en zo.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 11:20 schreef Bolkesteijn het volgende:
GFS is wild geworden, volgende week zaterdag een dikke windkracht 10![]()
Euh als dat roze boven mijn hoofd licht kan ik wel wat harder dan een 10 verwachtenquote:Op zaterdag 13 januari 2007 16:38 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Waaraan moeten we dan denken, qua BFT ?
Nevermind ik lees het al.
[..]
Leuk, op mijn werk hadden ze wat stormschade, omgewaaide pallets en zo.![]()
quote:Op zaterdag 13 januari 2007 16:38 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Waaraan moeten we dan denken, qua BFT ?
Nevermind ik lees het al.
[..]
Leuk, op mijn werk hadden ze wat stormschade, omgewaaide pallets en zo.![]()
Een vaantje met een driehoekje is 50 knopen, dat is windkracht 10.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 16:59 schreef SpeedyGJ het volgende:
Euh als dat roze boven mijn hoofd licht kan ik wel wat harder dan een 10 verwachten
Ja maar verder dan dat berekent die niet, dus een 12 pakt die al niet opquote:Op zaterdag 13 januari 2007 17:06 schreef Bolkesteijn het volgende:
Nieuwe GFS run, storm noordelijker berekend.Maar wel dieper, 957 hPa.
[[afbeelding]]
[..]
Een vaantje met een driehoekje is 50 knopen, dat is windkracht 10.
Het kan nog alle kanten op, beter dit dan dat die compleet verdwenen is. Daarnaast is het met zulke stormen altijd last minuut werk, zelfs op het laatste moment kan het nog alle kanten op. Eigelijk moeten we er nu momenteel gewoon niet naar kijken.quote:
Het is pas over een week...quote:Op zaterdag 13 januari 2007 17:09 schreef Drugshond het volgende:
Ziet er tof uit. Weer een weeralarm.
Misschien wel 2 achterelkaarquote:Op zaterdag 13 januari 2007 17:09 schreef Drugshond het volgende:
Idd helaas wel, van mij mag het nu wel komenquote:
Wel hoor, er worden bijvoorbeeld in die kaart die ik net postte een vaantje met driehoekje en streepje berekend, dat is windkracht 11.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 17:07 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ja maar verder dan dat berekent die niet, dus een 12 pakt die al niet op
Ja en dan hopelijk voor (zeer) zware storm, in plaats van dat halfzachte geneuzel met windstoten.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 17:09 schreef Drugshond het volgende:
De storm zit er wel consequent in, dus die depressie lijkt mij redelijk zeker, maar inderdaad baan die dat ding gaat volgen zal alles bepalen.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 17:12 schreef -skippybal- het volgende:
Het is pas over een week...
Die voor zaterdag wordt hooguit stormachtig zoals het er nu uit ziet. Vast geen weeralarm, al kan zoiets snel veranderen.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 17:15 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Misschien wel 2 achterelkaar
[..]
Idd helaas wel, van mij mag het nu wel komen![]()
Ja eigenlijk wel, daar is het iedere week prijs lijkt het wel.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 17:21 schreef Hi_flyer het volgende:
Als je een storm wilt, kan je beter naar Schotland of Denemarken gaan.
Ja dat is een 11 maar ik heb het over een 12quote:Op zaterdag 13 januari 2007 17:18 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Wel hoor, er worden bijvoorbeeld in die kaart die ik net postte een vaantje met driehoekje en streepje berekend, dat is windkracht 11.
[..]
Ja en dan hopelijk voor (zeer) zware storm, in plaats van dat halfzachte geneuzel met windstoten.![]()
[..]
De storm zit er wel consequent in, dus die depressie lijkt mij redelijk zeker, maar inderdaad baan die dat ding gaat volgen zal alles bepalen.
Juist, alles kan snel veranderenquote:Op zaterdag 13 januari 2007 17:20 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Die voor zaterdag wordt hooguit stormachtig zoals het er nu uit ziet. Vast geen weeralarm, al kan zoiets snel veranderen.
Klopt, maar dan verspeel ik mijn geld aan een reisje naar de VS om een orkaan mee te makenquote:Op zaterdag 13 januari 2007 17:21 schreef Hi_flyer het volgende:
Als je een storm wilt, kan je beter naar Schotland of Denemarken gaan.
in bed?quote:Op zaterdag 13 januari 2007 23:47 schreef SpeedyGJ het volgende:
Woooooohooooooooooooo gaat weer lekker te keer hier![]()
quote:
Geen idee, iemand haalt me morgen op, aangezien ik zelf niet over vervoer beschrikquote:Op zondag 14 januari 2007 01:14 schreef highway101 het volgende:
Het Lauwersmeer staat altijd blank. Of bedoel je die pier bij Lauwersoog? Die in Holwerd wil iik wel eens overstromen.
spannend donderdag, zal uiteindelijk van de precieze koers gaan afhangen.quote:Op zondag 14 januari 2007 07:49 schreef indahnesia.com het volgende:
ooh, die is voor zaterdag de tigste.. hoe zit het met donderdag?
quote:De kans op een zware storm op donderdag is 8 % en ook de vroege voorwaarschuwing geeft op donderdag 18 januari voor de locatie Den Helder een kans van 58% op ZEER ZWARE WINDSTOTEN (was 61 % bij de vorige run en 50 % bij twee runs geleden).
quote:zaterdag 20 januari tot en met dinsdag 23 januari 2007
Kans van ca. 50 % op aanhoudend tamelijk zacht en wisselvallig weer, met af en toe veel wind, maar nu ook een kleine kans van ongeveer 20 % op een stabieler en kouder weertype.
ben benieuwd, ben volgende week weer thuis (noorden)quote:Op zondag 14 januari 2007 15:55 schreef aloa het volgende:
Het hele noorden kans op zware storm. Windkracht 10 zit er wel in. (op de wadden)
[afbeelding]
Het precieze tijdstip is altijd lastig, net als de uiteindelijke windkracht. Dat blijft toch echt last-minute werk.quote:Op zondag 14 januari 2007 16:11 schreef INViCTuS het volgende:
Wat mij soms nog niet helemaal duidelijk is het tijdstip dat het plaats zal vinden?! In het noorden een zware storm en in het binnenland vast zware windstoten maar hoelaat zal ongeveer het hoogtepunt zijn?!
klopt, GFS is wel eens wat onnauwkeurig, maar de forse wind hebben ze erg goed te pakken de laatste tijdquote:Op zondag 14 januari 2007 17:31 schreef SpeedyGJ het volgende:
GFS doet het momenteel wel erg goed als het om qua stormen gaat. Daarom zit ik dit ook goed in de gaten te houdenhet kan wel eens erg leuk worden
ja, als het dan toch niet wintert, dan maar dikke woei!quote:
Idd ik zei al vanquote:Op zondag 14 januari 2007 17:40 schreef Againzender het volgende:
[..]
ja, als het dan toch niet wintert, dan maar dikke woei!
Ik zie nu trouwens pas de laatste GFS uitvoer, en die is voor donderdag wat minder met de wind.quote:Op zondag 14 januari 2007 17:43 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Idd ik zei al van![]()
Geen kou?? geen sneeuw??
Dan maakt deze stormen deze maand helemaal goed
Bestonden er maar weergoden waar je even mee zou kunnen bellen. Ik zou wel wat steekpenningen over hebben voor een flinke windkracht 11 eigenlijk.quote:Op zondag 14 januari 2007 18:10 schreef aloa het volgende:
Kaarten zijn alweer veranderd ja. En morgen zijn ze waarschijnlijk weer anders.
Ben benieuwd wat het wordt donderdag
mooi plaatje!quote:
Regen, Regen, Regenquote:Op maandag 15 januari 2007 11:15 schreef Frutsel het volgende:
wat wordt het weer zaterdag?
Zoals het er nu naar uit ziet word het idd regenachtig met een stormachtige wind aan de kust en in het binnenland krachtig windkracht 5 tot 6.quote:
och armequote:Op maandag 15 januari 2007 12:08 schreef Hertog_Martin het volgende:
in arnhem-zuid dus niet
Serieusquote:Op maandag 15 januari 2007 12:08 schreef Hertog_Martin het volgende:
in arnhem-zuid dus niet
quote:Op maandag 15 januari 2007 12:15 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
SerieusHier ook gewoon zon en zon
kom gezellig naar eindhovenquote:Op maandag 15 januari 2007 12:14 schreef Hertog_Martin het volgende:
[..]
Ja, ik had er op gerekend vandaag buiten te gaan vertoeven in de zon.
quote:Op maandag 15 januari 2007 11:12 schreef -skippybal- het volgende:
Tja die storm gaat waarschijnlijk nogall heftig worden, maar waar ik naar kijk is wat er daarna gaat gebeuren. Kregen we een paar weken geleden al een erectie bij een winterkaart die 360 uur ver weg was, nu wordt met geen woord gerept over de minimaal leuke kaarten.
Eerst de storm om vervolgens naar een koud en wit eind-Januari/Februari te gaan? Het zou niet de eerste keer zijn...
Echt vaag. Hier geen wolkje te zienquote:Op maandag 15 januari 2007 12:17 schreef Hertog_Martin het volgende:
[..]dan haat god me wel heel erg dat ie precies mij nept door alleen hier geen zon te tonen..
Maar als elders hier dus wel zon schijnt zal ik dan toch maar naar buiten gaan.. in goede hoop.
edit; ik zie overigens wel zonneschijn, maar gister was die schijn 10x sterker lijkt wel.
Mwah, moet het laag nog even richting Italië zakken...quote:
jep bij mij ook...quote:Op maandag 15 januari 2007 13:14 schreef Jodelaar het volgende:
Trouwens ik kan deze pagina niet normaal bekijken hij blijft me zeggen dat ik wachtwoord van knmi moet invullen..
[afbeelding]
Komt door die reachtie van Hertog. Wat daar ook mag staan....quote:
dat mag duidelijk zijn.quote:Op maandag 15 januari 2007 13:19 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Speciaal voor mijn verjaardag gedaan natuurlijk![]()
![]()
schokkende opname zal dat worden als je te dichtbij staatquote:Op maandag 15 januari 2007 13:35 schreef picobyte het volgende:
Ik hoop op ijsregen, dan ga ik filmen hoe de 380KV leiding hier achter mijn huis bezwijkt onder al dat gewicht
Waar heen?quote:Op maandag 15 januari 2007 13:29 schreef Frutsel het volgende:
Zaterdag zou ik hele dag weggaan, buitenlucht..dus hoop dat het goed weer wordt.. in elk geval droog
hey, regenquote:Op maandag 15 januari 2007 13:45 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Waar heen?
[afbeelding]
Valt op zich nog wel mee tot nu toe, ook al kan je er nog niks over zeggen...
ach, jammer zegquote:
[SC] De lounge #535quote:Op maandag 15 januari 2007 14:01 schreef -skippybal- het volgende:
Wat doe je eigenlijk in Nederland?
quote:Op maandag 15 januari 2007 14:02 schreef 61neorej het volgende:
Na de storm nog een paar zachte dagen en dan kan het idd weer wat kouder worden.
Details zijn nog lang niet zeker en het word waarschijnlijk nog geen echte vorsperiode maar wel kans op vorst en misschien wat vlokken. beter dan dit dus.
brrr....quote:Op maandag 15 januari 2007 14:22 schreef tralalala het volgende:
Lekker weertje vandaag, lekker met de raam open in de auto![]()
Waddenquote:Op maandag 15 januari 2007 15:00 schreef 61neorej het volgende:
Wow, kom net dit kaartje tegen.
Ziek gewoon.
[afbeelding]
wow, ik denk dat ik maar binnen blijf donderdagquote:Op maandag 15 januari 2007 15:00 schreef 61neorej het volgende:
Wow, kom net dit kaartje tegen.
Ziek gewoon.
[afbeelding]
Ik heb deze winter ook nog nooit de ramen van m'n auto hoeven te krabben 's morgens. Zegt ook al genoeg. Volgens mij heeft het hier midden in Rotterdam met een beetje stadswarmte nog nooit gevroren deze winter (nou ja, winterquote:Op maandag 15 januari 2007 14:09 schreef Evil-Cherry het volgende:
Moet wel heel koud worden wil het blijven liggen.. Sneeuw alleen al is goed, dat hebben we deze winter ook nog niet gezien!
150...quote:Op maandag 15 januari 2007 15:03 schreef indahnesia.com het volgende:
dat zijn windstoten van 90 km/h.. dat is toch niet zo heel extreem? Of mis ik iets?
Het grijze gedeelte komt tot over NH, en die zijn 150.quote:Op maandag 15 januari 2007 15:03 schreef indahnesia.com het volgende:
dat zijn windstoten van 90 km/h.. dat is toch niet zo heel extreem? Of mis ik iets?
had ik dat toch goed.. ik had alleen de schaalverdeling niet goed bekeken..quote:Op maandag 15 januari 2007 15:07 schreef -Carioca- het volgende:
[..]
1 knoop is 1 zeemijl/uur. 1 zeemijl is 1852 meter![]()
pff windstoten van 140 km/uur... dan wil je niet op je fietsje zittenquote:Op maandag 15 januari 2007 15:05 schreef 61neorej het volgende:
[..]
Het grijze gedeelte komt tot over NH, en die zijn 150.
Zal nog wel iets afgaan want dit zou het maximale zijn maar 140 is nog steeds zeer extreem natuurlijk.
bij 100 ook al niet geloof ikquote:Op maandag 15 januari 2007 15:11 schreef kepler het volgende:
[..]
pff windstoten van 140 km/uur... dan wil je niet op je fietsje zitten
goed puntquote:Op maandag 15 januari 2007 15:12 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
bij 100 ook al niet geloof ik
Volgens mij niet, is een upload bij Weerwoord..quote:Op maandag 15 januari 2007 15:16 schreef JoeKurr het volgende:
Wordt dat kaartje uit 61neorej's post automagisch bijgewerkt?
Zoals die er namelijk nu uitziet krijgt Noord-Holland het nog zwaarder dan de Wadden, met 150+ km/h
jah, zeker. anders hebben we toch serieus een noodsituatie.quote:Op maandag 15 januari 2007 15:39 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Nah, dit zakt echt nog wel af..
maar bij een orkaan is het sustained windspeed he.. geen windstoot.quote:Op maandag 15 januari 2007 15:55 schreef Party_P het volgende:
pff 150km.h windstoten, komt overeen met bijna categorie 2 orkaan (die begint bij 155km/h geloof ik)
en wat is 850 HPA dan?quote:Op maandag 15 januari 2007 17:06 schreef SpeedyGJ het volgende:
Het gaat tegenwoordig zo lekker dat GFS zich compleet aan de windsnelheid gaat aanpassen! IVP 50KT nu 90KT
[afbeelding]
LET WEL OP: windsnelheid op 850HPA dus geen 10M
Ongeveer 1500 meter hoogtequote:
Laat maar weten waar je naartoe gaat, ik ben in Nederland en kan vast wel naar het westen afreizen.quote:Op maandag 15 januari 2007 17:14 schreef SpeedyGJ het volgende:
Maar goed, donderdag maar vrij vragen, mits het luktdan wil ik naar de kust, misschien een meeting?
In Friesland zekerquote:Op maandag 15 januari 2007 17:14 schreef SpeedyGJ het volgende:
Maar goed, donderdag maar vrij vragen, mits het luktdan wil ik naar de kust, misschien een meeting?
Mits ik donderdag vrij kan krijgen, hmmz kan me beter maar ziek melden of zow, kan wel eerst vrij vragen maar als het niet kan dan verlul ik me zelf alquote:Op maandag 15 januari 2007 17:15 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Laat maar weten waar je naartoe gaat, ik ben in Nederland en kan vast wel naar het westen afreizen.
Tuurlijkquote:
Mwah, daar doe ik niet aan mee dan. Dat is is me toch een pokkeeind met de trein 2.5 uurquote:
Tja ik moet zuinig aan doen met mijn geld, en het noorden krijgt meestal de volle laag, kan wel naar het zuiden gaan maar dan mis ik de grote stormquote:Op maandag 15 januari 2007 17:19 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Mwah, daar doe ik niet aan mee dan. Dat is is me toch een pokkeeind met de trein 2.5 uur![]()
Nu valt het toch wel mee? Ik zie weinig roze-achtigs meer. Nog steeds genoeg voor een storm natuurlijkquote:Op maandag 15 januari 2007 17:07 schreef -skippybal- het volgende:
Nieuwe GFS:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
jaja, straks wordt het nog winter ookquote:
idd, een hele lieve roze kleurquote:
quote:
Is al eens gebeurt: Dikke stormen, gevolgt door flinke winterquote:Op maandag 15 januari 2007 17:47 schreef Againzender het volgende:
[..]
jaja, straks wordt het nog winter ook
quote:Op maandag 15 januari 2007 17:48 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Is al eens gebeurt: Dikke stormen, gevolgt door flinke winter
geen idee, toen was ik nog niet geboren..quote:Op maandag 15 januari 2007 17:49 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
![]()
Was dat in '79 ook niet het geval?
hoop doet levenquote:Op maandag 15 januari 2007 17:51 schreef -skippybal- het volgende:
Toch nu al wel weer de kriebels, ook al zijn die tot nu toe steeds opgevolgd door zware teleurstellingen...
Mij maakt het niks uitquote:Op maandag 15 januari 2007 17:51 schreef -skippybal- het volgende:
Toch nu al wel weer de kriebels, ook al zijn die tot nu toe steeds opgevolgd door zware teleurstellingen...
Straks hebben ze NL van de kaart gegumt, als dat zo is, dan wil je niet weten hoe snel ik hier weg benquote:Op maandag 15 januari 2007 17:55 schreef 61neorej het volgende:
Ik ben benieuwd wat EC gaat doen vanavond.
Die hadden de storm er iets minder zwaar inzitten, kijken of die daar ook toeneemt.
En of ze de vinger van GFS ook laten zien.
geen idee, weet wel dat het eerst takkeweer was. 's nachts regen bij 6 graden boven nul, tegen het middaguur vroor het en begon er allemaal winterse neerslag te vallen. Dampende sloten erbij, heel maf.quote:Op maandag 15 januari 2007 17:49 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
![]()
Was dat in '79 ook niet het geval?
Geduld, Wetterzentrale heeft op dit moment volgens mij een invasie van winterliefhebbersquote:
kan het nu zien, wat mooi als het zo zou uitkomen!quote:Op maandag 15 januari 2007 18:06 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Geduld, Wetterzentrale heeft op dit moment volgens mij een invasie van winterliefhebbers
Idd, 1 keer goede kaarten en de hele boel ligt platquote:Op maandag 15 januari 2007 18:06 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Geduld, Wetterzentrale heeft op dit moment volgens mij een invasie van winterliefhebbers
Zeikwijf..quote:Op maandag 15 januari 2007 18:31 schreef indahnesia.com het volgende:
jah, dat vooruit kijken doe ik wel in mijn glazen bol.
ach kom, over het algemeen ga ik gewoon mee in wat vooruit kijken, niets mis mee. Maar iedereen weet dat zover iets heel anders is. Sterker nog, ik heb eerder al geopperd er een aparte topic(reeks) van te maken, een DASOO en een 'Vooruitblik'. Ik zal het eens in FB aanhalen binnenkort.quote:
Pas maar op, ik zoek je op, ben nu in Nederland hequote:Op maandag 15 januari 2007 18:49 schreef -skippybal- het volgende:
Relluhhhhhhhh!!
Een mens mag toch dromen hebben? Laat lekker.. Het is toch leuk om zoiets te zien, en om straks te weten hoeveel ervan over is. Die storm van donderdag kan ook gewoon afzakken tot een kracht 8. Boeie.quote:Op maandag 15 januari 2007 18:50 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
ach kom, over het algemeen ga ik gewoon mee in wat vooruit kijken, niets mis mee. Maar iedereen weet dat zover iets heel anders is. Sterker nog, ik heb eerder al geopperd er een aparte topic(reeks) van te maken, een DASOO en een 'Vooruitblik'. Ik zal het eens in FB aanhalen binnenkort.
Ja leuk, de hele tijd lekker crosspostenquote:Op maandag 15 januari 2007 18:57 schreef indahnesia.com het volgende:
Dromen mag zeker, maar ik zie daadwerkelijk eens kans dat als deze twee gesplits worden dat er een 'verre vooruitblik' en 'nowcasting' kan ontstaan. Dan kan er uiteindelijk een derde topic komen waarin het verre vooruitkijken besproken kan worden met de daadwerkelijke bevindingen bijvoorbeeld. Maar goed, dat is zomaar een gedachte.
...
Precies, in feite een controle van de verwachting tegen de waarheid en de kleine details waarom het fout of goed ging bijvoorbeeld.quote:Op maandag 15 januari 2007 18:59 schreef Evil-Cherry het volgende:
@Inda; Je hebt gelijk ook.. Ik zie het wel zitten, zo'n apart topic. Waarom niet? Maar dan niet als slowchat en kwijlplaatjes, maar echt als vergelijking, in hoeverre het overeen komt. Ofzo?! (lamme hersenpan ^_^)
I am all for it!
dat gebeurt dan in 1 topic, maar niet in DASOO en 'Ver kijken'.quote:Op maandag 15 januari 2007 18:58 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Ja leuk, de hele tijd lekker crossposten![]()
Dat zou jammer zijn, die dingen zijn pas in de afgelopen jaren 'gezaaid'.quote:Op maandag 15 januari 2007 19:55 schreef picobyte het volgende:
Het kan hier niet hard genoeg stormen, januari 1990 was hard maar het kan nu nog harder gaan waarneer de storm ideaal ligt tov nederland en het duitse achterland voorzie ik dat er heel veel duitse en ook een paar nederlandse windturbines tegen de vlakte gaan.
Die windturbines in de 1~3MW schaal zijn veel te fragiel in mijn ogen.
Je meent hetquote:Op maandag 15 januari 2007 20:01 schreef DemonRage het volgende:
Donderdag zou de wind wel eens flink uit kunnen halen:
[afbeelding]
En eentje van 3 uur later:
[afbeelding]
Over het hele land een storm(achtige) wind.
beetje scrollen zit er nog wel in dan.quote:Op maandag 15 januari 2007 20:17 schreef 61neorej het volgende:
Hehe ik scroll altijd ff snel het topic door, puur tegen dit soort uitspraken
Inderdaad ja zo heb ik dus ook de eerste 500KW windturbine in nederland zien gaan hequote:Op maandag 15 januari 2007 19:59 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Dat zou jammer zijn, die dingen zijn pas in de afgelopen jaren 'gezaaid'.
Verdeeld over 144Hquote:Op maandag 15 januari 2007 20:36 schreef -skippybal- het volgende:
Dit stond net op weerwoord:
[afbeelding]
Is dat echt?
precies, geen man overboord dusquote:Op maandag 15 januari 2007 20:37 schreef DemonRage het volgende:
Dat kan 's zomers ook uit 1 wolkbreuk komen.
Ooohhhhhhhhhquote:
Ik wil het niet wetenquote:Op maandag 15 januari 2007 20:39 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
6 dagen bij elkaar opgeteld dus.. waarom zou je dat willen weten eigenlijk?
Ja, da's wel aardig ja, maar allemaal nog redelijk te verwerken.quote:Op maandag 15 januari 2007 20:39 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ik wil het niet weten15 tot 20mm op donderdag
ja natuurlijk is dat echtquote:Op maandag 15 januari 2007 20:36 schreef -skippybal- het volgende:
Dit stond net op weerwoord:
[afbeelding]
Is dat echt?
Ik sta klaar, kom maar opquote:Op maandag 15 januari 2007 21:05 schreef indahnesia.com het volgende:
prima, ik zit toch in Eindhoven he.
Heerlijk dat droge binnenland.quote:Op maandag 15 januari 2007 21:05 schreef indahnesia.com het volgende:
prima, ik zit toch in Eindhoven he.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |