Hoeft van mij niet meer, geef nu maar een paar mooie stormen!quote:Op vrijdag 12 januari 2007 18:41 schreef The_S het volgende:
maar nog steeds geen kou :|
zolang het waait komt er geen kouquote:Op vrijdag 12 januari 2007 18:41 schreef The_S het volgende:
maar nog steeds geen kou :|
De media weet niet eens het verschil tussen een tornado en een orkaanquote:Op donderdag 11 januari 2007 23:11 schreef Bolkesteijn het volgende:
Dat is vast een windstoot geweest, een uurgemiddeld of zelfs een 10 minuten gemiddeld lijkt mij sterk, dat zou wel een hele grote piek zijn.
Helemaal mee eens.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 18:43 schreef Hi_flyer het volgende:
Hoeft van mij niet meer, geef nu maar een paar mooie stormen!
Denk eens terug aan de winter 1996/1997, dagen achter elkaar windkracht 6 uit het oosten.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 20:10 schreef Party_P het volgende:
zolang het waait komt er geen kou
quote:De staafdiagrammen vertonen een opvallende eensgezinde richting: Zowel qua temperatuur (aanhoudend zacht) als qua neerslag en wind (voortzetting van wisselvallig weertype). De kans op een storm op donderdag is groot en ook de vroege voorwaarschuwing geeft op donderdag 18 januari voor de locatie Den Helder een kans van 61% op ZEER ZWARE WINDSTOTEN (was 50 % bij de vorige run).
Met een storm waaien ze weg.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 11:21 schreef kepler het volgende:
het mag wel weer eens flink gaan vriezenIk word echt gek van al die muggen
Het is fucking januari en nog heb ik last van muggen![]()
Waaraan moeten we dan denken, qua BFT ?quote:Op zaterdag 13 januari 2007 16:10 schreef SpeedyGJ het volgende:
Storm op donderdag en zware storm op zaterdag
Eigelijk mag die nog wel wat zuidelijker
Leuk, op mijn werk hadden ze wat stormschade, omgewaaide pallets en zo.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 11:20 schreef Bolkesteijn het volgende:
GFS is wild geworden, volgende week zaterdag een dikke windkracht 10![]()
Euh als dat roze boven mijn hoofd licht kan ik wel wat harder dan een 10 verwachtenquote:Op zaterdag 13 januari 2007 16:38 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Waaraan moeten we dan denken, qua BFT ?
Nevermind ik lees het al.
[..]
Leuk, op mijn werk hadden ze wat stormschade, omgewaaide pallets en zo.![]()
quote:Op zaterdag 13 januari 2007 16:38 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Waaraan moeten we dan denken, qua BFT ?
Nevermind ik lees het al.
[..]
Leuk, op mijn werk hadden ze wat stormschade, omgewaaide pallets en zo.![]()
Een vaantje met een driehoekje is 50 knopen, dat is windkracht 10.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 16:59 schreef SpeedyGJ het volgende:
Euh als dat roze boven mijn hoofd licht kan ik wel wat harder dan een 10 verwachten
Ja maar verder dan dat berekent die niet, dus een 12 pakt die al niet opquote:Op zaterdag 13 januari 2007 17:06 schreef Bolkesteijn het volgende:
Nieuwe GFS run, storm noordelijker berekend.Maar wel dieper, 957 hPa.
[[afbeelding]]
[..]
Een vaantje met een driehoekje is 50 knopen, dat is windkracht 10.
Het kan nog alle kanten op, beter dit dan dat die compleet verdwenen is. Daarnaast is het met zulke stormen altijd last minuut werk, zelfs op het laatste moment kan het nog alle kanten op. Eigelijk moeten we er nu momenteel gewoon niet naar kijken.quote:
Het is pas over een week...quote:Op zaterdag 13 januari 2007 17:09 schreef Drugshond het volgende:
Ziet er tof uit. Weer een weeralarm.
Misschien wel 2 achterelkaarquote:Op zaterdag 13 januari 2007 17:09 schreef Drugshond het volgende:
Idd helaas wel, van mij mag het nu wel komenquote:
Wel hoor, er worden bijvoorbeeld in die kaart die ik net postte een vaantje met driehoekje en streepje berekend, dat is windkracht 11.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 17:07 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ja maar verder dan dat berekent die niet, dus een 12 pakt die al niet op
Ja en dan hopelijk voor (zeer) zware storm, in plaats van dat halfzachte geneuzel met windstoten.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 17:09 schreef Drugshond het volgende:
De storm zit er wel consequent in, dus die depressie lijkt mij redelijk zeker, maar inderdaad baan die dat ding gaat volgen zal alles bepalen.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 17:12 schreef -skippybal- het volgende:
Het is pas over een week...
Die voor zaterdag wordt hooguit stormachtig zoals het er nu uit ziet. Vast geen weeralarm, al kan zoiets snel veranderen.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 17:15 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Misschien wel 2 achterelkaar
[..]
Idd helaas wel, van mij mag het nu wel komen![]()
Ja eigenlijk wel, daar is het iedere week prijs lijkt het wel.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 17:21 schreef Hi_flyer het volgende:
Als je een storm wilt, kan je beter naar Schotland of Denemarken gaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |