waar danquote:Op maandag 5 november 2007 13:54 schreef HPayne het volgende:
Jajaja, er werd ook een snikhete recordwarme zomer voorspeld. Stemmingmakerij dus vooralsnog.
wel voor NL-begrippen lijkt mequote:Op maandag 5 november 2007 13:20 schreef Robin2130 het volgende:
Superstorm? In de trant van orkaan van de categorie 1? Nou, dat noem ik geen superstormDaar bij Mexico zijn ze orkanen gewend van de gategorie 5 dus ja
Windsnelheden of windstoten? Windstoten valt wel mee, windsnelheden gem idd aardig superstormpje.. maar vergeet niet dat dat alleen aan de kust is, niet in het binnenland. Wrijving aan het aardoppervlak zorgt daar voor lagere snelheden.quote:Op maandag 5 november 2007 15:15 schreef kepler het volgende:
[..]
wel voor NL-begrippen lijkt meWindsnelheden van boven de 120 km/u (gemiddeld) noem ik best een superstorm in Nederland
Ik denk dat er dan aardige chaos heerst in Nederland...
je hebt gelijkquote:Op maandag 5 november 2007 15:18 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Windsnelheden of windstoten? Windstoten valt wel mee, windsnelheden gem idd aardig superstormpje.. maar vergeet niet dat dat alleen aan de kust is, niet in het binnenland. Wrijving aan het aardoppervlak zorgt daar voor lagere snelheden.
quote:Op maandag 5 november 2007 17:55 schreef michiel_merk het volgende:
Kan me van vorige jaar nog herinneren dat de kaarten ongev hetzelfde waren , heeft iemand ze nog in het archief ?maargoed toen was het ook eerst wel toen niet en toen weer wel achteraf viel het iig wel mee
quote:Op maandag 5 november 2007 18:23 schreef i2Them2 het volgende:
[..]Zeer zware storm verwacht a.s. donderdag (18-01-2007) Zeer zware storm verwacht a.s. donderdag (18-01-2007) #2 Zeer zware storm verwacht a.s. donderdag (18-01-2007) #3 Zeer zware storm verwacht VANDAAG (18-01-2007) #4 Zeer zware storm verwacht VANDAAG (18-01-2007) #5 Zeer zware storm verwacht VANDAAG (18-01-2007) #6 Zeer zware storm verwacht VANDAAG (18-01-2007) #7 Zeer zware storm VANDAAG (18-01-2007) #8 Zeer zware storm VANDAAG (18-01-2007) #9 Zeer zware storm VANDAAG (18-01-2007) #10 Zeer zware storm verwacht VANDAAG (18-01-2007) #11 Zeer zware storm VANDAAG (18-01-2007) #12 Stormschade Zuidwesterstorm (18-01-2007) Stormschade Zuidwesterstorm (18-01-2007) #2 Stormschade Zuidwesterstorm (18-01-2007) #3 Stormschade Zuidwesterstorm (18-01-2007) #4 Stormschade Zuidwesterstorm (18-01-2007) #5 Stormschade Zuidwesterstorm (18-01-2007) #6 De Atmosfeer Staat Op Ontploffen #186 - Nog een keer storm? De Atmosfeer Staat Op Ontploffen #187 - met veel wind De Atmosfeer Staat Op Ontploffen #188 - It giet oan!
Als je deze storm iig bedoelde. Staat vast nog wel een kaartje hier en daar.
quote:Op maandag 5 november 2007 18:39 schreef Ruzbeh het volgende:
[ afbeelding ]
Rode lijn aan de rechterkant lijkt bizar veel op een puntje puntje puntje.
Hier nog een kaartje. De wind op hoogte was afgelopen januari vooral opmerkelijk. Daardoor was de storm ook zo verraderlijk.quote:
quote:Op maandag 5 november 2007 18:57 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Hier nog een kaartje. De wind op hoogte was afgelopen januari vooral opmerkelijk. Daardoor was de storm ook zo verraderlijk.
[ afbeelding ]
quote:maandag 5 november 2007 14:49 uur
Engelsman voorspelt megastorm
UTRECHT - Nederland staat aan de vooravond van een superstorm. De Engelse astrofysicus Piers Corbyn verwacht tussen 24 en 28 november windstoten van meer dan 200 km/u. Weerman Piet Paulusma steunt de voorspelling.
Komend weekend zou Nederland al een voorproefje krijgen op de superstorm, heeft de Brit berekend.
Piers Corbyn voorspelt het weer op basis van zonneactiviteit en richt zich vooral op de lange termijn. Hij claimt een succespercentage van 75 procent, schrijft het AD.
Ik denk:quote:Op maandag 5 november 2007 19:30 schreef JohnFoK het volgende:
wat worden de kansen voor het hele land ( binneland) ?
Bronquote:Nederland in 2007 koppie onder?
Nederland wordt de komende jaren geteisterd door vreselijke stormen. Zo krachtig, dat onze dijken en kustlijn het niet zullen houden. Delen van het land worden weggevaagd en worden onbewoonbaar.
Een doemscenario!! Maar als we het Amerikaanse Pentagon, het ministerie van Defensie, moeten geloven, zal deze ramp ons niet bespaard blijven. Sterker nog: in 2007 zou het al zo ver zijn. Dit staat allemaal in een uitgelekt geheim rapport.
Ik heb niks van deze 'storm' meegekregen, iemand anders? Geloof daarom weinig van de rest van de voorspelling. Ook niet dat het over 3 dagen ook gaat spoken. We zien welquote:Three periods for which Weather Action are 90% confident there will be severe damaging storms:
October 26th to 31st or Nov 1st. Storm gusts of 130 to 160kmh in places. This is likely to be a major storm period but probably only a ‘warm-up’ for what is to come in November. The storm will track East from the British Isles and likely (80% confident) affect Holland, Denmark, South Norway, South Sweden and parts of North Germany.
Hoe zit dat met springtij eigenlijk? Volgens mij is het over een aantal dagen nieuwe maan, en iets van twee dagen daarna hebben we dan sprintij in Nederland. Weet jij waar ik de precieze data kan vinden van springtij?quote:Op maandag 5 november 2007 19:30 schreef Fredo55 het volgende:
RTV Utrecht
[..]
![]()
![]()
Springtij + windkracht 9 + noordwester is natuurlijk wel link.
Vergeet niet wat er is gebeurd in Marum.
volgens het pentagon lagen er ook massavernietigingswapens in Irak....quote:Op maandag 5 november 2007 20:20 schreef Darklight het volgende:
Wel vaag dat het Pentagon het al voorspeld heeft enkele jaren terug
We zullen wel zien
Berg je partytent maar opquote:Op maandag 5 november 2007 20:49 schreef DaMart het volgende:
Ik zit natuurlijk wel eerste rang in Zandvoort dan [afbeelding].
De zwaarste storm die ik me kan herinneren is uit 1986 of zo. Gemiddeld windkracht 12/13.... vergelijkbaar met wat ze voorspellen dus, zo ongeveer [afbeelding].
dan nog houd ik het op puur toeval vanwege te weinig meetpunten.quote:Op maandag 5 november 2007 20:46 schreef Evil_Jur het volgende:
Het zal toch wat zijn als een van die sensatie voorspellingen daadwerkelijk correct blijkt.
dat was in 1944 geloof ikquote:Op maandag 5 november 2007 20:49 schreef DaMart het volgende:
Ik zit natuurlijk wel eerste rang in Zandvoort dan.
De zwaarste storm die ik me kan herinneren is uit 1986 of zo. Gemiddeld windkracht 12/13.... vergelijkbaar met wat ze voorspellen dus, zo ongeveer.
Nee, 1986. Dat weet ik omdat we toen nog op het oude adres woonden... kan ook 1985 geweest zijn trouwens. Maar 1990 is het zeker niet geweestquote:Op maandag 5 november 2007 20:56 schreef Againzender het volgende:
[..]
dan nog houd ik het op puur toeval vanwege te weinig meetpunten.
[..]
dat was in 1944 geloof ikenige keer dat er in Nederland een uurgemiddelde van 12Bft is gemeten
maar ff serieus, denk dat je 1990 bedoelt?
ja, maar ook die storm is voorspeldquote:Op maandag 5 november 2007 21:11 schreef Tmaatje het volgende:
Hallo, de superstorm is pas voor eind November aangekondigd, Vrijdag is een generale...
[Lui] Storm vrijdag?quote:Op maandag 5 november 2007 21:11 schreef Tmaatje het volgende:
Hallo, de superstorm is pas voor eind November aangekondigd, Vrijdag is een generale...
Wie neemt Paulus nog serieus?quote:Op maandag 5 november 2007 21:45 schreef Tmaatje het volgende:
[..]
Tja ze zeggen het, in ieder geval die Paulus![]()
![]()
Dat is niet te lezen op zn site dus waar haal jij dat vandaan ?quote:Op maandag 5 november 2007 22:04 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Wie neemt Paulus nog serieus?
Hij heeft het over natte sneeuw in het noordoosten vannacht.![]()
Wikipedia:quote:Op maandag 5 november 2007 20:44 schreef Againzender het volgende:
[..]
Hoe zit dat met springtij eigenlijk? Volgens mij is het over een aantal dagen nieuwe maan, en iets van twee dagen daarna hebben we dan sprintij in Nederland. Weet jij waar ik de precieze data kan vinden van springtij?
Ik weet ook niet wanneer het nieuwe maan is,kan het nergens vinden.quote:Doordat het getij, zoals het in Nederland wordt waargenomen, vooral wordt veroorzaakt door de invloed van maan en zon op het water van de Atlantische oceaan, treedt springtij in Nederland op ongeveer 3 dagen ná volle maan.
Ik woon +/- 10m boven NAP, dus kut voor je.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 23:30 schreef Tinuzzz_Talpa het volgende:
[..]
Idd, laat die A'dammers/R'dammers maar lekker verdrinken.
Wij zitten hier droog.![]()
10 november en 27 november...quote:Op maandag 5 november 2007 22:13 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Wikipedia:
[..]
Ik weet ook niet wanneer het nieuwe maan is,kan het nergens vinden.![]()
zaterdag is het nieuwe maan.quote:Op maandag 5 november 2007 22:13 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Wikipedia:
[..]
Ik weet ook niet wanneer het nieuwe maan is,kan het nergens vinden.![]()
Ik woon in Zeeland..op een eiland.quote:Op maandag 5 november 2007 22:15 schreef cheqy het volgende:
[..]
Ik woon +/- 10m boven NAP, dus kut voor je.![]()
tja.. Storm is leuk op het strand, maar mijn ervaring is dat je landinwaarts er weinig van merkt, afgezien van dat het wat harder waait dan normaal.. Zodra ze het over orkanen gaan hebben, moet je mss maar eens beginnen ze serieus te nemenquote:Op maandag 5 november 2007 22:02 schreef Apotheose het volgende:
nou ik vind t maar nix eigenlijk.... Storm is leuk idd maar als ze over orkanen gaan praten...
Dat verkondigde die beste man net op SBS 6quote:Op maandag 5 november 2007 22:09 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Dat is niet te lezen op zn site dus waar haal jij dat vandaan ?![]()
edit zie het op zn weer video
hoe kom je aan dat plaatje?quote:Op maandag 5 november 2007 22:23 schreef Caesu het volgende:
[..]
zaterdag is het nieuwe maan.
maar als ik deze getijdentabel pak is het a.s. donderdag 170cm tov NAP en zondag 172cm tov NAP.
27 november (periode van de superstorm?) is het dan zelfs 189cm tov NAP.
ook de dagen voor 27 november staat het water hoog.
http://www.duikteamgejo.n(...)jdentabel%202007.htm
[ afbeelding ]
Ik ben een jaar of tien geleden ook eens tijdens een storm op Schiphol geland. We kwamen scheef en slingerend op de baan terecht en de bagagebakken boven ons hoofd vielen open.quote:Op maandag 5 november 2007 22:20 schreef FJD het volgende:
Goeie timing, ik land de 25e op Schiphol....
Dat wordt dus zo'n landing.
mietjequote:Op maandag 5 november 2007 22:28 schreef cheqy het volgende:
[..]
Ik ben een jaar of tien geleden ook eens tijdens een storm op Schiphol geland. We kwamen scheef en slingerend op de baan terecht en de bagagebakken boven ons hoofd vielen open.
Eenmaal uit het vliegtuig kon ik mijn onderbroek uitwringen.![]()
Whehequote:Op maandag 5 november 2007 22:28 schreef cheqy het volgende:
Eenmaal uit het vliegtuig kon ik mijn onderbroek uitwringen.![]()
inderdaad...quote:
Hmmm??? Gaan we toch Amersfoort aan zee krijgen???quote:Op maandag 5 november 2007 22:25 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Ik woon in Zeeland..op een eiland.
En ik weet ook dat er hier slechte zeedijken zijn,die vervangen moeten worden.
1 dijkbreuk,en heel het eiland staat onder water.
hm ,is wat meer wind dan in de eerdere runs volgens mij?quote:
ik weet niet of ze op de auto moeten landen, maar lijkt me niet.quote:Op maandag 5 november 2007 22:42 schreef FJD het volgende:
[..]
Whehe
Iemand vertelde me trouwens dat piloten met zulke omstandigheden niet meer zelf mogen landen maar dat alles op de autopiloot gaat. Iemand die daar meer over weet? Ik meen er wel wat van terug te zien in de filmpjes; de vliegtuigen vliegen erg schokkerig (veel korte, felle correcties) iets wat eerder een AI doet dan een mens.
Verder kan ik er niet heel erg van wakker liggen. Het voordeel van zo'n belachelijk gereguleerd land is dat zo'n vliegtuig alleen mag landen als het voor 99,99999999% zeker is dat ie normaal land. Bij 99,99999998% wijk je uit naar een vliegveld dieper in het vaste land. So what, dan zit ik op Frankfurt
Inderdaad, ziet er wel wat heftiger uit.quote:Op maandag 5 november 2007 23:06 schreef Againzender het volgende:
[..]
hm ,is wat meer wind dan in de eerdere runs volgens mij?
nou, we houden het in de gaten dan maarquote:Op maandag 5 november 2007 23:15 schreef Xenwolfie het volgende:
[..]
Inderdaad, ziet er wel wat heftiger uit.
ja ik ook wel alleen niet zo'n dicht bij je bed show aubquote:Op maandag 5 november 2007 23:25 schreef kres het volgende:
Kan me heel goed voorstellen dat
meeste mensen hier het niet zo leuk vinden maar ik vind dit echt steeds interesanter worden...
Ben een enorme fan van extreem weer.....
Hehe, van mij mag dit eigenlijk best wel 1 keertje gebeuren (denk ik). Alleen nu zit ik me te verheugen op iets wat 1% kans heeft dat het echt gebeurt.quote:Op maandag 5 november 2007 23:43 schreef Apotheose het volgende:
[..]
ja ik ook wel alleen niet zo'n dicht bij je bed show aub![]()
quote:In 2007, a particularly severe storm causes the ocean to break through levees in the Netherlands making a few key coastal cities such as The Hague unlivable.
quote:Op maandag 5 november 2007 23:48 schreef Sjeen het volgende:
Moet ik de tuinstoelen binnenzetten?
Misschien kan jij in de tussentijd je taalkennis wat bijspijkeren.quote:Op dinsdag 6 november 2007 00:04 schreef kres het volgende:
Maar goed... Laten we rieel blijven...Het is nog niet zo ver...
We wachten het gewoon af.
Interesant is het zeker wel ja...
Hee Dude... Het spijt me dat ik niet uit nederland kom.quote:Op dinsdag 6 november 2007 00:06 schreef PizzaSalami het volgende:
[..]
Misschien kan jij in de tussentijd je taalkennis wat bijspijkeren.
Ik ruik een complottheorie...quote:Op dinsdag 6 november 2007 00:08 schreef Xenwolfie het volgende:
[..]
Ik vraag me nou af hoe zij dit denken te weten.
Geeft niet. Succes verder, ook met de storm.quote:Op dinsdag 6 november 2007 00:09 schreef kres het volgende:
[..]
Hee Dude... Het spijt me dat ik niet uit nederland kom.
Ik probeer ook gewoon mee te doen met de nederlandse maatschapij
Niet op letten op die spellingsnazi's. Willen alleen maar aandachtquote:Op dinsdag 6 november 2007 00:09 schreef kres het volgende:
[..]
Hee Dude... Het spijt me dat ik niet uit nederland kom.
Ik probeer ook gewoon mee te doen met de nederlandse maatschapij
Nouja, ik woon toch 4 hoog en volgens mij is Krimpen aan den Ijssel niet al te ver onder NAPquote:Op dinsdag 6 november 2007 00:09 schreef zhe-devilll het volgende:
Met HAARP kan men inderdaad al goed voorspellen ja!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |