abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53575678
Ja, ik gooide m dicht, deel 3 dus.

En dan moet je dus een nieuwe openen. Dat doe ik dus.

Game on

Volgens Kamermans mocht de onderstaande link in de OP.
Photoshop_tutorials_op_FOK!
Bij deze

[ Bericht 35% gewijzigd door HMaster-II op 28-01-2008 22:19:17 ]
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
  zaterdag 29 september 2007 @ 20:53:20 #2
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_53575727
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 20:48 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

GIMP

Ga ik nu door voor de koelkast?
Yo! Thanks, dat zocht ik. .
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_53583350
tvphotoshop
pi_53584822
deze tip had ik ook in vorige topic gepost, maar geloof dat iedereen er over heen gekeken heeft

het resizen in photoshop staat altijd op een manier die niet super goed werkt voor fotografie, maar wel weer goed voor gradienten enzo.

normaal staat de mode op"bicubic (best for smooth gradients)", Als je deze op "Bicubic sharper (best voor reduction)" zet, dan verlies je net wat minder detail.

hier nog een plaatje van waar je het kan veranderen:
  zondag 30 september 2007 @ 11:48:04 #5
124655 DarkManta
Tiepvouten onder voorbehout
pi_53585047
Ook maar weer eens tip van mijn kant:
Vrijwel veel mensen hebben een camera die niet over een RAW extension beschikken.
Een RAW bestand kun je zien als HET origineel dat je uit je camera plukt, dus zonder verlies van enige kwalitiet of data.

Helaas zijn er camera`s die dit niet ondersteunen, meestal zijn dat de wat goedkopere camera`s.
Om toch je .jpg bestanden in RAW te kunnen weergeven en te openen heeft ADOBE Photoshop fotograaf vriendelijk gemaakt.

Toets CTRL + K, helemaal aan de linkerkant van het scherm zie je nu een lijst staan, kies uit die lijst File Handling

Vink nu Prefer Adobe Camera RAW fpr JPEG Files aan.

Wanneer je dus nu een jpg bestand opent, opent photoshop deze als een RAW bestand.

Veel plezier!
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
pi_53587491
En dat is nuttig, omdat?
Het is niet zo dat er dan opeens bestandsinformatie in je foto zat die er eerst niet inzat, ofzo.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 30 september 2007 @ 13:33:27 #7
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_53587552
quote:
Op zondag 30 september 2007 11:48 schreef DarkManta het volgende:
Ook maar weer eens tip van mijn kant:
Vrijwel veel mensen hebben een camera die niet over een RAW extension beschikken.
Een RAW bestand kun je zien als HET origineel dat je uit je camera plukt, dus zonder verlies van enige kwalitiet of data.

Helaas zijn er camera`s die dit niet ondersteunen, meestal zijn dat de wat goedkopere camera`s.
Om toch je .jpg bestanden in RAW te kunnen weergeven en te openen heeft ADOBE Photoshop fotograaf vriendelijk gemaakt.

Toets CTRL + K, helemaal aan de linkerkant van het scherm zie je nu een lijst staan, kies uit die lijst File Handling
[afbeelding]

Vink nu Prefer Adobe Camera RAW fpr JPEG Files aan.

Wanneer je dus nu een jpg bestand opent, opent photoshop deze als een RAW bestand.

Veel plezier!
verzint fotoshop dan de rawinfo erbij?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  zondag 30 september 2007 @ 14:36:33 #8
124655 DarkManta
pi_53589289
quote:
Op zondag 30 september 2007 13:33 schreef Ynske het volgende:

[..]

verzint fotoshop dan de rawinfo erbij?
Nee, het geeft je de mogelijkheid om het te lezen als rawinfo.
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
pi_53591825
quote:
Op zondag 30 september 2007 14:36 schreef DarkManta het volgende:

[..]

Nee, het geeft je de mogelijkheid om het te lezen als rawinfo.
quote:
Op zondag 30 september 2007 13:31 schreef ralpje het volgende:
En dat is nuttig, omdat?
Het is niet zo dat er dan opeens bestandsinformatie in je foto zat die er eerst niet inzat, ofzo.
idd, jpg bestanden zijn gecomprimeerd, die info is gewoon weg. Wat zou anders het nut zijn van 4x zo grote RAW-bestanden?
Mijn DeviantART gallery
,
pi_53599698
Ik hier? Ja ik hier want ik heb hulp nodig, ps hulp of wat de foto ook scherper maken kan.
Deze foto is zo mooi, het is zo Arwen, alleen mijn camaera happerde en deed raar. Ik krijg hem dus niet scherp, is er iemand die me wil helpen omdeze foto mooi te krijgen?
Is het mogelijk om hem scherper te maken of at dan ook?

thanks alvast!
orgineel is een mailtje en dan stuurn ik hem op
pi_53600639
quote:
Op zondag 30 september 2007 15:52 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

[..]

idd, jpg bestanden zijn gecomprimeerd, die info is gewoon weg. Wat zou anders het nut zijn van 4x zo grote RAW-bestanden?
klopt, alleen CS3 heeft de functie om jpg's te openen als raw bestand. dus als je gewend bent aan camera raw van photohsop kan je nu dus op de zelfde manier je jpg's aanpassen. alleen je hebt minder functies.

om een jpg als raw te openen hoef je niet allemaal preferences aan te passen, gewoon "open as" en dan camera raw kiezen. dat lijkt me prettiger dan je preferences te veranderen, anders open hij het altijd in camera raw
pi_53600677
quote:
Op zondag 30 september 2007 20:51 schreef Anitra het volgende:
Ik hier? Ja ik hier want ik heb hulp nodig, ps hulp of wat de foto ook scherper maken kan.
Deze foto is zo mooi, het is zo Arwen, alleen mijn camaera happerde en deed raar. Ik krijg hem dus niet scherp, is er iemand die me wil helpen omdeze foto mooi te krijgen?
Is het mogelijk om hem scherper te maken of at dan ook?
[afbeelding]

thanks alvast!
orgineel is een mailtje en dan stuurn ik hem op
die is wel heel erg onscherp,... denk dat het lastig wordt om hem echt goed scherp te krijgen,...
  zondag 30 september 2007 @ 22:05:36 #13
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_53602114
Ik kan er, met echt lekenervaring, hoor, niets beters dan dit van maken.

Maar dat kunnen de anderen hier vast beter, met het origineel dan.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  zondag 30 september 2007 @ 22:55:14 #14
187910 Dya
http://www.jeroenlucas.nl
pi_53603659
zie post hieronder

[ Bericht 62% gewijzigd door Dya op 30-09-2007 23:05:41 ]
A person isn't who they are during the last conversation you had with them -
they're who they've been throughout your whole relationship.
  zondag 30 september 2007 @ 22:58:23 #15
187910 Dya
http://www.jeroenlucas.nl
pi_53603742
oooh men.. dan maar even zo...
dat imagehack is ook 3x niks zeg.. dus heb em maar even op me deviantart gezet
zodat je em iig ff kan zien...

[ Bericht 34% gewijzigd door Dya op 30-09-2007 23:06:49 ]
A person isn't who they are during the last conversation you had with them -
they're who they've been throughout your whole relationship.
pi_53603755
gele kikker :/
pi_53608946
Het stomme was dat hij op mijn schermpje van he toestel dus heel scherp over kwam en ik dus helemaal verliefd op die foto en toen bleek hij dus zo Ik hoorde wel een hapering in mijn camera dus baade wel ff.
Dya thanks!!!
Sugar het is al een stuk beter dan wat ik vor elkaar kreeg
  maandag 1 oktober 2007 @ 20:28:27 #18
110163 koffiekoekje
Mag ook bij de thee...
pi_53625890
Gezocht.... photoshop tooltje

Ik zag laatst op tv dat er een apart tooltje werd gebruikt. (tv docu: Beperkt houdbaar).

Hierin lieten ze zien hoe fotomodellen bewerkt werden naar een (doelgericht) "schoonheidsideaal". Bijvoorbeeld iets meer (wespen)taille, iets meer borst... Het was een tooltje dat werkte met een grid wat bestond uit 9 vakjes, vervolgens kan met aan de vakjes en/of lijnen trekken en zo de foto plaatselijk vervormen.

Nu wou ik weten waar ik dat tooltje kan vinden (CS2). Kan em nergens vinden
  maandag 1 oktober 2007 @ 20:30:54 #19
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_53625957
Koffiekoekje, je hebt wel de strekking van de docu meegekregen?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  maandag 1 oktober 2007 @ 20:40:34 #20
110163 koffiekoekje
Mag ook bij de thee...
pi_53626171
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 20:30 schreef Sugar het volgende:
Koffiekoekje, je hebt wel de strekking van de docu meegekregen?
Ja zeker van vrouwen moet je af blijven

't gaat even om het tooltje, niet over de ethische norm

Wees gerust, ik ben niet van plan een onrealistisch schoonheidsbeeld te creëren

Als het goed is zijn er meer mogelijkheden met dat tooltje
  maandag 1 oktober 2007 @ 20:56:54 #21
124655 DarkManta
pi_53626500
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 20:28 schreef koffiekoekje het volgende:
Gezocht.... photoshop tooltje

Ik zag laatst op tv dat er een apart tooltje werd gebruikt. (tv docu: Beperkt houdbaar).

Hierin lieten ze zien hoe fotomodellen bewerkt werden naar een (doelgericht) "schoonheidsideaal". Bijvoorbeeld iets meer (wespen)taille, iets meer borst... Het was een tooltje dat werkte met een grid wat bestond uit 9 vakjes, vervolgens kan met aan de vakjes en/of lijnen trekken en zo de foto plaatselijk vervormen.

Nu wou ik weten waar ik dat tooltje kan vinden (CS2). Kan em nergens vinden
In ieder geval is dat de Warp Tool.
Toets CTRL + T, daarna op de rechtermuisknop en kies voor warp.
  maandag 1 oktober 2007 @ 22:35:30 #22
110163 koffiekoekje
Mag ook bij de thee...
pi_53629354
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 20:56 schreef DarkManta het volgende:

[..]

In ieder geval is dat de Warp Tool.
Toets CTRL + T, daarna op de rechtermuisknop en kies voor warp.

Verdraaid ik dank u
  donderdag 18 oktober 2007 @ 14:58:11 #23
124655 DarkManta
pi_54011142
Canon EOS Discovery
Fotografieseminar voor enthousiaste amateur- en semi-beroepsfotografen.
Adobe toont op EOS Discovery Lightroom & Photoshop CS3
voor optimalisatie van de fotografie workflow.
3 en 4 november, Utrecht
pi_54049340
In Photoshop CS3 zit een knop die precies zou moeten doen wat ik wil: refine edge.
Ik maak een selectie op de afbeelding en klik refine edge. Ik zie wat ik wil. Maar ik kan met geen mogelijkheid de aanpassing bewaren. Als ik op [OK] klik in het refine edge scherm, dan vervalt de aanpassing. Op support-sites en manuals kan ik hierover niets vinden. Misschien zie ik iets simpels over het hoofd?
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 12:45:52 #25
189454 Curri
Banaantje 4 life..
pi_54050034
heb je instellingen wel goed staan?

ps. cs3 sucks best wel, cs2 vind ik nog steeds veul beter!
pi_54050110
je ziet inderdaad wat simpels over het hoofd. je verandert namelijk alleen de selectie. als je gewoon copy-paste doet na je refine edge (bijvoorbeeld in een nieuw of ander bestand) dan zie je dat het gewoon werkt en kun je het gewoon opslaan.
pi_54050117
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 12:45 schreef Curri het volgende:
heb je instellingen wel goed staan?

ps. cs3 sucks best wel, cs2 vind ik nog steeds veul beter!
Welke instellingen bedoel je?
CS2 is OK, maar [refine edge] zit er pas in sinds CS3. Ik wil zo'n 60+ foto's bewerken; als ik dat stuk voor stuk doe met layers ben ik 10 uur verder. Refine edge doet in 1x wat ik wil...
pi_54050313
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 12:50 schreef Misanthropist het volgende:
je ziet inderdaad wat simpels over het hoofd. je verandert namelijk alleen de selectie. als je gewoon copy-paste doet na je refine edge (bijvoorbeeld in een nieuw of ander bestand) dan zie je dat het gewoon werkt en kun je het gewoon opslaan.
Nou voel ik me bijna dom... Ik zie idd. dat de selectie (stippellijn) verandert van vorm. Maar ik snap je toch niet helemaal. Ik maak eerst een selectie. Kies dan [refine edge]. Daar stel ik wat in. Ik klik op [ok] en dan zie is het resultaat weer ongedaan gemaakt. Wat moet ik waar kopieeren.

Ieg bedankt voor je hulp!
pi_54051829
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 13:07 schreef morphinum het volgende:

[..]

Nou voel ik me bijna dom... Ik zie idd. dat de selectie (stippellijn) verandert van vorm. Maar ik snap je toch niet helemaal. Ik maak eerst een selectie. Kies dan [refine edge]. Daar stel ik wat in. Ik klik op [ok] en dan zie is het resultaat weer ongedaan gemaakt. Wat moet ik waar kopieeren.

Ieg bedankt voor je hulp!
je verandert alleen het selectielijntje, wat geselecteerd staat (van de foto dus) dat kun je kopiëren of weet ik veel wat mee doen. het resultaat wordt niet ongedaan gemaakt, kijk maar naar de selectie. jij bent waarschijnlijk op zoek naar een bepaald filter
pi_54052847
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 14:44 schreef Misanthropist het volgende:

[..]

je verandert alleen het selectielijntje, wat geselecteerd staat (van de foto dus) dat kun je kopiëren of weet ik veel wat mee doen. het resultaat wordt niet ongedaan gemaakt, kijk maar naar de selectie. jij bent waarschijnlijk op zoek naar een bepaald filter
Ah, hebbes! :-)

Idd. na de [refine] moet ik de eerder gemaakte selectie kopieeren en in een nieuw plaatje plakken. Het werkt. Bedankt!
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 21:18:08 #31
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_54058955
Mijn eerste experiment met layers in Photoshop..
Met dank aan Ynske voor de uitleg

[ Bericht 5% gewijzigd door buzzer op 20-10-2007 21:23:11 ]
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  zondag 21 oktober 2007 @ 15:28:55 #32
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_54071314
Mag ik jullie om hulp vragen?
Ik heb 3 foto's die ik erg leuk vind, maar ze zijn (net) niet scherp. Ik hoop dat er hier mensen zijn die er toch heel wat van kunnen maken. Ik vind het uitzoeken van de simpele dingen als kleur en contrast leuk, dus dat hoeft niet echt, maar de scherpte kan ik met Picasa niet oké krijgen. Jullie?
Ik zou er erg blij mee zijn.

Edit: weer weg, lang genoeg online gestaan.

[ Bericht 40% gewijzigd door Sugar op 22-10-2007 15:01:17 ]
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 21 oktober 2007 @ 17:55:48 #33
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_54073516
Sugar, Ik heb getracht, maar de fotos zijn echt te bewogen/onscherp om er bij mij nog enigsins iets scherps uit te halen, sorry.

Slimmerds van Photoshop... Ik kan iets niet meer vinden. Weet iemand toevallig waar ik in kan stellen dat wanneer ik met mijn scrollwieltje beweeg dat er in Photoshop ingezoomd/uitgezoomd word?
Today is life -

Dale Carnegie
  zondag 21 oktober 2007 @ 19:06:56 #34
124655 DarkManta
pi_54074816
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 17:55 schreef Ynske het volgende:
Sugar, Ik heb getracht, maar de fotos zijn echt te bewogen/onscherp om er bij mij nog enigsins iets scherps uit te halen, sorry.

Slimmerds van Photoshop... Ik kan iets niet meer vinden. Weet iemand toevallig waar ik in kan stellen dat wanneer ik met mijn scrollwieltje beweeg dat er in Photoshop ingezoomd/uitgezoomd word?
Dat ligt per merk muis af en niet zo zeer aan photoshop. Zelf heb ik 2 Logitech MX revolution muizen en daarmee stel ik het gewoon in het programma/driver setpoint af.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 21 oktober 2007 @ 19:08:59 #35
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_54074846
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 19:06 schreef DarkManta het volgende:

[..]

Dat ligt per merk muis af en niet zo zeer aan photoshop. Zelf heb ik 2 Logitech MX revolution muizen en daarmee stel ik het gewoon in het programma/driver setpoint af.
heb t net gevonden, onder edit > preferences > general > en dan zoom with scrollweel aanvinken

toch bedankt
Today is life -

Dale Carnegie
  zondag 21 oktober 2007 @ 19:26:49 #36
124655 DarkManta
pi_54075201
-edit-

PM gelezen

[ Bericht 89% gewijzigd door DarkManta op 22-10-2007 16:49:30 ]
  zondag 21 oktober 2007 @ 19:30:55 #37
124655 DarkManta
pi_54075267
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 19:08 schreef Ynske het volgende:

[..]

heb t net gevonden, onder edit > preferences > general > en dan zoom with scrollweel aanvinken

toch bedankt
Klopt inderdaad, dat ik daar niet meer aan had gedacht Zal wel komen dat ik laatst mijn muis opnieuw heb ingesteld of dat ik het domweg ben vergeten.

In ieder geval.... geen dank...

-edit- vooral als je naar het plaatje kijkt dat Kamermans had gepost
pi_54076263
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 19:26 schreef DarkManta het volgende:
origineel:

Het is niet even makkelijk om via een forum af te tasten hoe en wat ieamnd graag mooi vind, dan via direct contact.

Zelf vind ik foto 1 het mooiste, bij foto 2 begint te korrelig te worden.
ja klopt, nummer 2 heeft te veel grain. sowieso altijd wel lastig om zulke dingen echt goed scherp te krijgen.
nog een weekje tot die Adobe dag

[ Bericht 11% gewijzigd door Chell op 22-10-2007 18:38:02 (links weg op verzoek) ]
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 21 oktober 2007 @ 20:22:38 #39
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_54076298
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 20:19 schreef Incolumis het volgende:

[..]

ja klopt, nummer 2 heeft te veel grain. sowieso altijd wel lastig om zulke dingen echt goed scherp te krijgen.
nog een weekje tot die Adobe dag
als je foto niet scherp geschoten is, blijft hij altijd storen ookal ga je m verscherpen in Photoshop. Tenminste ik blijf zien dat hij digitaal verscherpt is en dat stoort me.
Ik vind dat 1 ook al stoort sorry darkmanta
Today is life -

Dale Carnegie
  zondag 21 oktober 2007 @ 20:39:08 #40
124655 DarkManta
pi_54076615
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 20:22 schreef Ynske het volgende:

[..]

als je foto niet scherp geschoten is, blijft hij altijd storen ookal ga je m verscherpen in Photoshop. Tenminste ik blijf zien dat hij digitaal verscherpt is en dat stoort me.
Ik vind dat 1 ook al stoort sorry darkmanta
Oh geen sorry hoor Het is niet eens in photoshop gedaan.
Zelf vind ik het ook storen, ik begrijp wat je bedoelt...

Maar nu je het zegt, zal ik het eens met Photoshop doen...
  zondag 21 oktober 2007 @ 20:54:06 #41
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_54076821
DarkManta en Ynske, dankjewel voor het proberen. Ik vind de eerste van DM wel mooier dan de 2e en ook dan het origineel, maar ik zie inderdaad ook wat Ynske bedoelt.

Ik ben wel erg benieuwd of Photoshop een nog wat mooier resultaat geeft, ik hou me aanbevolen, DM!
pi_54076902
Ik heb een vraag over photoshop vs het voorbeeldscherm van windows xp. Als ik mijn foto in PS (CS3) heb bewerkt heeft die levendige, mooie kleuren en een fijn contrast. Dan open ik de afbeelding met voorbeeldscherm van windows en is mijn foto veranderd in een flets, vlak, grauw plaatje. Laat ik de foto afdrukken bij Pixum heb ik het idee dat hij ook zo afgedrukt wordt. Erg lastig, want ik ga natuurlijk wel van PS uit.

Weet iemand hoe dit kan, en belangrijker nog, wat ik eraan kan doen? Ik heb zelf niet het idee dat het aan al dan niet calibreren van het scherm ligt, dan zou er immers nog niet zo'n groot verschil mogen zitten tussen de twee geopende bestanden, toch?
Ik ben gewoon ik en dit is mijn ding.
pi_54076925
het voorbeeldscherm van windows is maar 256 kleuren ofzo dacht ik, daarom ziet het er niet uit
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 21 oktober 2007 @ 21:02:37 #44
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_54076953
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 20:59 schreef _Kaatje_ het volgende:
Ik heb een vraag over photoshop vs het voorbeeldscherm van windows xp. Als ik mijn foto in PS (CS3) heb bewerkt heeft die levendige, mooie kleuren en een fijn contrast. Dan open ik de afbeelding met voorbeeldscherm van windows en is mijn foto veranderd in een flets, vlak, grauw plaatje. Laat ik de foto afdrukken bij Pixum heb ik het idee dat hij ook zo afgedrukt wordt. Erg lastig, want ik ga natuurlijk wel van PS uit.

Weet iemand hoe dit kan, en belangrijker nog, wat ik eraan kan doen? Ik heb zelf niet het idee dat het aan al dan niet calibreren van het scherm ligt, dan zou er immers nog niet zo'n groot verschil mogen zitten tussen de twee geopende bestanden, toch?
Photoshop werkt met Adobe RGB, en volgens mij laat Windows de kleuren zien adv Srgb kleurenprofiel.
Je kunt vaak bij het laten afdrukken aangeven of je met een bepaald profiel werkt, en dat ze dat over moeten nemen.
Today is life -

Dale Carnegie
  zondag 21 oktober 2007 @ 21:09:03 #45
124655 DarkManta
pi_54077080
-edit-

pm gelezen

[ Bericht 43% gewijzigd door DarkManta op 22-10-2007 16:53:01 ]
  maandag 22 oktober 2007 @ 14:02:56 #46
124655 DarkManta
pi_54088720
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 17:55 schreef Ynske het volgende:

Even voor andere gebruikers...
Inderdaad had ik het deels goed met die muis instellingen, namelijk dat je vanaf de CS-series dat in kunt stellen maar de versie daarvoor gaat dat niet omdat simpelweg die optie er nog niet was.

Mocht je inderdaad een Photoshop versie hebben lager dan CS2, dan zul je het in-uitzoom gebeuren in moeten stellen via je je muisinstellingen.
pi_54121978
Die scrollwheelfunctie is ideaal, bedankt! Wat is het verschil tussen dit topic en dat andere in DIG? Ze lijken elkaar te overlappen of vergis ik me nu.
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_54123166
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 22:44 schreef tim2308 het volgende:
Die scrollwheelfunctie is ideaal, bedankt! Wat is het verschil tussen dit topic en dat andere in DIG? Ze lijken elkaar te overlappen of vergis ik me nu.
hier quote uit de OP van vorige deel:
quote:
Er loopt toch al zo'n reeks in DIG?

Dat klopt. Alleen die reeks bevat een wijd scala aan vragen over Photoshop, waarvan fotobewerking maar een kleiner gedeelte omvat. Deze vragen en problemen willen we nu thuis brengen in FOT. Het forum heeft niet voor niets, "beeldbewerking" in zijn omschrijving staan .
daarom dus
  maandag 29 oktober 2007 @ 23:49:37 #49
35325 shi
elegance in simplicity
pi_54255867
kort maar krachtig zullen we maar zeggen
idiots will be shot, survivors will be shot...again.
pi_54266820
zowww terug van de Adobe-Apple event, was wel leuk om eens mee te maken.
  woensdag 31 oktober 2007 @ 22:31:56 #51
92117 Cydex
Pennywise but Poundfoolish
pi_54291597
Ben mijn foto's van een paar dagen Moskou aan het bewerken. Had maar een eenvoudige camera (Coolpix 3100) en heel wisselvallig weer. Hoe kan ik deze foto tot een mooi plaatje omtoveren? Ik wil de toren er netjes op hebben, maar de zon was net iets te breed

"Werk, en de vreugde komt vanzelf" - Goethe -
pi_54292536
volgens mij is het bovenste gewoon 100%, dat betekend dus dat er geen informatie meer inzit die je zou kunnen manipuleren met bijvoorbeeld curves, contrast, levels enzo.

maar je kan natuurlijk wel wat proberen, wat ik zou doen is een nieuwe layer aanmaken. hier een gradient van boven zwart 100% opacity tot onder zwart 0% opacity maken, deze layer op softlight zetten. als dit effect te klein is kan je de layer copieren.

als dit resultaat niet voldoet kan ik ook best wel foto van internet plukken en dan het deel wat je nu mist copieren en in jou foto verwerken. alleen heb er morgen avond pas tijd voor
  donderdag 1 november 2007 @ 11:31:44 #53
92117 Cydex
pi_54298578
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 23:11 schreef Kamermans het volgende:
volgens mij is het bovenste gewoon 100%, dat betekend dus dat er geen informatie meer inzit die je zou kunnen manipuleren met bijvoorbeeld curves, contrast, levels enzo.

maar je kan natuurlijk wel wat proberen, wat ik zou doen is een nieuwe layer aanmaken. hier een gradient van boven zwart 100% opacity tot onder zwart 0% opacity maken, deze layer op softlight zetten. als dit effect te klein is kan je de layer copieren.

als dit resultaat niet voldoet kan ik ook best wel foto van internet plukken en dan het deel wat je nu mist copieren en in jou foto verwerken. alleen heb er morgen avond pas tijd voor
Ik ben geen PS held dus je antwoord zal ik goed bestuderen en zelf gaan stoeien. Als het me niet lukt zal ik zeker nog even contact met je opnemen. Alvast bedankt!
pi_54301182

alleen de scherpte klopt niet echt helemaal,..
  donderdag 1 november 2007 @ 16:17:56 #55
92117 Cydex
pi_54301275
Dat ziet er al goed uit. Heb je de stappen uitgevoerd die je in je vorige post had vermeld? De kleuren zijn in ieder geval een stuk helderder.
pi_54301299
ik heb ook wat met de curves zitten spelen, en de bij hue/saturation, de saturation omhoog geschroeft.
  donderdag 1 november 2007 @ 21:45:36 #57
92117 Cydex
pi_54306260
Ok. Ik ben zo vrij geweest om de bewerkte foto in mijn eigen collectie te zetten en later op mijn website te plaatsen. Bedankt!
  zaterdag 3 november 2007 @ 23:06:35 #58
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_54348771
Is er iemand die mij zo kan vertellen hoe je een achtergrond die te druk is, vaag maakt in Photoshop? Is daar een tooltje voor? (Dat móet toch wel?)

Bedankt.
pi_54353613
ik hoop dat je photoshop CS3 hebt, anders werkt het niet .

Open eerst de foto waarbij je de achtergrond wazig wilt hebben.

als je de foto geopent hebt moet je de background layer converten naar smart object. dat kan op 2 verschillende maniere, het resultaat is precies het zelfde:
rechtermuisknop op de layer -> covert to smart object of Filter -> Convert for Smart Filter

Als je dat gedaan hebt dan zie je in je layer windowtje een klein icontje in de onderhoek van de thumbnail. dit geeft aan dat de layer nu een smart object is.

Nu kan je filters op je foto uitvoeren zondat dat je je foto onherstelbaar verandert, de filter kan je dus ten alle tijden aan of uit zetten.
De filter die wij gaan gebruiken is de Gaussian Blur die kan je vinden onder Filter ->Blur -> Gaussian Blur
Je krijgt het volgende windowtje:

ik heb de radius op 14 pixels staan, dit hoef je niet over tenemen, kijk gewoon wat jij mooi vind. De hele foto is nu wazig.

Als we nu kijken naar je layer windowtje dan zie je het volgende

klik op het witte vlak, dit is de layer mask. een layer mask is grof weg een selectie. alles wat wit is is geselecteerd, alles wat zwart is is niet geselecteerd.
voor het gemak maken we nu de hele mask even zwart. dus zodat we niks selecteren.
nu moet je layer windowtje er zo uit zien: en je foto is dus weer helemaal scherp

wat we nu gaan doen is met een witte brush over je object tekenen wat je scherp wilt houden.
het resultaat hiervan ziet er ongeveer zo uit:

we willen nu de layer mask ondraaien, dus alles wat nu scherp is moet wazig zijn, en alles wat nu wazig is moet scherp zijn.
dit doen we als volgt. selecteert weer de layermask. dus klikken op de zwarte thumbnail onder je layer met de foto. nu klikken we op ctrl + i of Image -> Adjustments -> Invert

De layermask werkt niet alleen met zwart en wit, je kan ook grijstinten gebruiken. iets wat grijs is op de layermask laat is dus voor 50% geselecteerd. als je licht grijs gebruikt is het voor meer procent geselecteerd, en als je donker grijs gebruikt is het voor weinig procent geselecteerd.

hopelijk heb je er wat aan

*EDIT
ik zie net dat ik bij de laatste stap, dus met het grijs, dat ik daar een foutje gemaakt heb. ik ben namelijk met een grijze brush over alles heen gegaan, dus ook over het zwart deel, dit heeft als gevolg dat niks echt 100% scherp meer is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kamermans op 04-11-2007 13:05:29 (.) ]
  zondag 4 november 2007 @ 13:11:06 #60
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_54353831
Kamermans, bedankt voor je superuitgebreide uitleg! Ik heb (sinds gisteren) Photoshop Elements 5.0, dus dat is niet die versie die jij hebt. Ik denk dat ik de simpelere versie heb. Maar ik zal wel gaan puzzelen of ik toch wat kan met de tips die je geeft, want sommige dingen zullen wel hetzelfde werken, denk ik?
pi_54353926
Cool, kan je bij CS3 dus filters gebruiken als zijnde adjusmentlayer?
pi_54354058
quote:
Op zondag 4 november 2007 13:11 schreef Sugar het volgende:
Kamermans, bedankt voor je superuitgebreide uitleg! Ik heb (sinds gisteren) Photoshop Elements 5.0, dus dat is niet die versie die jij hebt. Ik denk dat ik de simpelere versie heb. Maar ik zal wel gaan puzzelen of ik toch wat kan met de tips die je geeft, want sommige dingen zullen wel hetzelfde werken, denk ik?
CS3 is de enige versie met adjustment layers,..
wat je wel kan doen is de layer met de foto copieren, en dan blur je de gecopieerde layer.
je hebt dan dus 2 layers, 1tje scherp en 1tje wazig. de wazig foto staat over de scherpe foto.
vervolgens ga je met het gummetje het object uitgummen op de wazige foto. op de plek waar je gumt krijg je de ondere scherpe layer te zien.
quote:
Op zondag 4 november 2007 13:15 schreef tim2308 het volgende:
yup, het is dus zoals ze zelf zeggen "non-destructive", als je gewoon Gaussian blur over je foto heen gooit, dan kan je niet meer terug, met een adjustment layer kan je het altijd weer uitzetten en de sterkte aanpassen enzo.
  zondag 4 november 2007 @ 16:29:34 #63
124655 DarkManta
pi_54358516
quote:
Op zondag 4 november 2007 13:15 schreef tim2308 het volgende:
Jah dat kan, alleen bijvoorbeeld met een Smart Object kun je weer geen andere functies op toepassen zoals; Distort, Perspective....

En mocht je geen Smart Objects gebruiken, en je maakt een grote fout, kun je nog altijd CTRL + ALT + Z.

Dus je layer helemaal niet meer in originele staat terug krijgen klopt niet helemaal.

[ Bericht 2% gewijzigd door DarkManta op 04-11-2007 23:18:42 ]
pi_54358626
quote:
Op zondag 4 november 2007 16:29 schreef DarkManta het volgende:
Dus je layer helemaal niet meer in originele staat terug krijgen klopt niet helemaal.
CTRL + ALT + Z werkt niet als je veel dingen na die filter uitgevoerd hebt, en werkt ook niet meer als je het document afgesloten hebt. adjustment layers kan je altijd opniuew aanpassen en verwijderen
  zondag 4 november 2007 @ 16:49:01 #65
124655 DarkManta
pi_54359019
quote:
Op zondag 4 november 2007 16:33 schreef Kamermans het volgende:

[..]

CTRL + ALT + Z werkt niet als je veel dingen na die filter uitgevoerd hebt, en werkt ook niet meer als je het document afgesloten hebt. adjustment layers kan je altijd opniuew aanpassen en verwijderen
Vandaar ook de

Anders hadden ze Smart Objects niet hoeven in te bouwen.
pi_54428009
ik kan met adobe photoshop cs3 geen bestanden meer openen of een nieuwe bestand openen.
Ik zie de layers enzo dan wel maar niet het bestand zelf

[ Bericht 31% gewijzigd door Visual op 07-11-2007 13:50:08 ]
  FOK!fotograaf woensdag 7 november 2007 @ 13:43:16 #67
18921 freud
Who's John Galt?
pi_54428167
quote:
Op woensdag 7 november 2007 13:36 schreef Visual het volgende:
ik kan geen bestanden meer openen of een nieuwe krijg het niet meer te zien
Je shift en '.' toets doet het ook niet meer .

But seriously, iets meer info en interpunctie graag.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_54435848
Hoi

Kan iemand mij helpen met deze foto:

Hij is niet helemaal scherp en beetje korrelig, maar dat kan ik zelf wel enigszins verhelpen. Maar wat me het meeste stoort is dat de ogen zo donker zijn. Ik heb al vanalles geprobeerd met contrast, helderheid enzow, en toen kreeg ik dit:

Wel beter, maar zijn ogen blijven donker... Iemand die er misschien iets beters van kan maken, of tips heeft?

Mocht iemand zich willen uitleven, hier de originele grote versie
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  woensdag 7 november 2007 @ 20:30:56 #69
124655 DarkManta
pi_54438489
1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

Ik had meer tijd nodig om ze te plaatsen dan om te bewerken.

Voornamelijk met de Levels, Curves en Photo Filter.. gestoeid.
pi_54458597
Het is misschien een hele rare vraag maar kan iemand voor mij op een of andere manier een leeuw (liefst simba van de lion king maar echte leeuw mag ook) photoshoppen die aan het bellen is?

pi_54458978
Dank je Als er niks kleurigers uitkomt dan heb ik in ieder geval die....
  Forum Admin donderdag 8 november 2007 @ 16:54:17 #73
58651 crew  murp
murp
pi_54458998
ik kan er niet meer van maken

pi_54459352
Die is echt super!

pi_54459430
quote:
Op woensdag 7 november 2007 20:30 schreef DarkManta het volgende:
1.
[ afbeelding ]
Ik had meer tijd nodig om ze te plaatsen dan om te bewerken.

Voornamelijk met de Levels, Curves en Photo Filter.. gestoeid.
Tja voor jou is het blijkbaar een peuleschilletje, voor mij is het "maar wat doen in de hoop dat m'n foto er beter van wordt"

Maar bedankt voor de moeite! Ik vind de eerste wel heel mooi geworden Zou je die in het groot kunnen uploaden, of mailen naar de e-mail in m'n profiel?
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  Boks-Chick donderdag 8 november 2007 @ 17:14:36 #76
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_54459504
vraagje uit nieuwsgierigheid: waar heb je het voor nodig?
lolwut
  donderdag 8 november 2007 @ 17:19:52 #77
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_54459607
Die is nog best tof
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
  donderdag 8 november 2007 @ 17:25:44 #78
124655 DarkManta
pi_54459756
quote:
Op donderdag 8 november 2007 17:11 schreef texelonia het volgende:

[..]

Tja voor jou is het blijkbaar een peuleschilletje, voor mij is het "maar wat doen in de hoop dat m'n foto er beter van wordt"

Maar bedankt voor de moeite! Ik vind de eerste wel heel mooi geworden Zou je die in het groot kunnen uploaden, of mailen naar de e-mail in m'n profiel?
E-mail onderweg
  donderdag 8 november 2007 @ 17:29:48 #79
110163 koffiekoekje
Mag ook bij de thee...
pi_54459854
quote:
Op woensdag 7 november 2007 18:55 schreef texelonia het volgende:
Hoi

Kan iemand mij helpen met deze foto:

[ afbeelding ]

Hij is niet helemaal scherp en beetje korrelig, maar dat kan ik zelf wel enigszins verhelpen. Maar wat me het meeste stoort is dat de ogen zo donker zijn. Ik heb al vanalles geprobeerd met contrast, helderheid enzow, en toen kreeg ik dit:

[ afbeelding ]

Wel beter, maar zijn ogen blijven donker... Iemand die er misschien iets beters van kan maken, of tips heeft?

Mocht iemand zich willen uitleven, hier de originele grote versie
Je zou zelf even kunnen stoeien met de "levels / niveaus" (ctrl+L als sneltoets, of kijk bij afbeelding > aanpassing > niveaus / image > edit > levels)

Schuif hier wat met de pijltjes eerste pijltje beïnvloed wat echt zwart is, de laatste wat wit is, en met de middelste gaat over de mid-tonen (contrast).

Nadeel van brightnes en contrast is, dat je alle pixels in de foto lichter of donkerder maakt. Met Levels heb je hier meer controle over. succes
pi_54459888
Kan je er toevallig ook nog voor zorgen dat degene aan de andere kant van de lijn hakuna matata zegt? In een wolkje ofzo? Of word ik nu erg lastig
pi_54459892
quote:
Op donderdag 8 november 2007 17:14 schreef BrandX het volgende:
vraagje uit nieuwsgierigheid: waar heb je het voor nodig?
Die hou je nog van me te goed
  Boks-Chick donderdag 8 november 2007 @ 17:34:13 #82
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_54459948
quote:
Op donderdag 8 november 2007 17:31 schreef Trusten het volgende:

[..]

Die hou je nog van me te goed
lolwut
pi_54460016
quote:
Op donderdag 8 november 2007 17:34 schreef BrandX het volgende:

[..]

Sorry....heeft met iets te maken dat geheim moet blijven tot bep. datum. Dan hoor je het van me..
  Boks-Chick donderdag 8 november 2007 @ 17:37:34 #84
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_54460030
quote:
Op donderdag 8 november 2007 17:37 schreef Trusten het volgende:

[..]

Sorry....heeft met iets te maken dat geheim moet blijven tot bep. datum. Dan hoor je het van me..
Ok!
lolwut
pi_54460481
Kan niet wachten..
pi_54460571
TVP voor de bepaalde datum
wanneer is die datum?
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
pi_54460625
burnin marijuana pon di corna
it keep mi calma it mek mi smarta
burnin on di highway its di highest grade gettin
to ma head
pi_54460735
quote:
Op donderdag 8 november 2007 17:57 schreef swarmahoer het volgende:
TVP voor de bepaalde datum
wanneer is die datum?
Als ik dat zeg kan iemand het alsnog raden....voor 1 dec laat ik het weten (maar zo spectaculair is het niet hoor!)
pi_54462217
quote:
Op donderdag 8 november 2007 17:25 schreef DarkManta het volgende:

[..]

E-mail onderweg
Bedankt!
©Dumbo
pi_54462280
quote:
Op donderdag 8 november 2007 17:29 schreef koffiekoekje het volgende:

[..]

Je zou zelf even kunnen stoeien met de "levels / niveaus" (ctrl+L als sneltoets, of kijk bij afbeelding > aanpassing > niveaus / image > edit > levels)

[ afbeelding ]
Schuif hier wat met de pijltjes eerste pijltje beïnvloed wat echt zwart is, de laatste wat wit is, en met de middelste gaat over de mid-tonen (contrast).

Nadeel van brightnes en contrast is, dat je alle pixels in de foto lichter of donkerder maakt. Met Levels heb je hier meer controle over. succes
Bedankt voor je tips! Daar ga ik zeker eens naar kijken. Al gebruik ik wel Paint Shop Pro dus zal ik even moeten zoeken waar die optie dan zit.
©Dumbo
  donderdag 8 november 2007 @ 19:20:53 #91
124655 DarkManta
pi_54462738
quote:
Op donderdag 8 november 2007 19:04 schreef texelonia het volgende:

[..]

Bedankt voor je tips! Daar ga ik zeker eens naar kijken. Al gebruik ik wel Paint Shop Pro dus zal ik even moeten zoeken waar die optie dan zit.
In Paint Shop Pro zitten geen Levels zoals Photoshiop ze kent.
Probeer anders in PSP, Aanpassen ---> Slimme Fotocorectie... eens.
  zondag 11 november 2007 @ 22:05:23 #92
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_54537455
Zoiets?

* klik voor beter *
  dinsdag 13 november 2007 @ 10:49:03 #93
90648 zeeuwse
Mostly harmless
pi_54570324
Ik zou ook wel eens wat foto's wllen bewerken met photoshop. Ik heb gekeken maar ik schrok van de prijs, ruim 1000 euro!
Is dit een professionele versie die voor de gemiddelde amateurfotograaf veel te ver gaat, of moet ik inderdaad aan zo'n bedrag denken?
Is er een goedkopere versie die toch wel het een en ander kan?
So Long and Thanks for All the Fish
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 13 november 2007 @ 10:55:22 #94
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_54570460
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 10:49 schreef zeeuwse het volgende:
Ik zou ook wel eens wat foto's wllen bewerken met photoshop. Ik heb gekeken maar ik schrok van de prijs, ruim 1000 euro!
Is dit een professionele versie die voor de gemiddelde amateurfotograaf veel te ver gaat, of moet ik inderdaad aan zo'n bedrag denken?
Photoshop Elements is de uitgekledere consumentenversie
Today is life -

Dale Carnegie
  dinsdag 13 november 2007 @ 11:57:23 #95
124655 DarkManta
pi_54571934
quote:
Je zou ook Gimp kunnen proberen, geheel gratis en toch veel mogelijkheden.
  FOK!fotograaf woensdag 14 november 2007 @ 12:30:10 #96
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_54598090
Deze gaat even aan 't centrale topic vast.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_54760265
mijn 1e probeersel met photoshop (oke stiekem wel een beetrje een tutorial gevolgd)

maar ben er wel trots op

tips ?
De enige echte BaggerUser!
Riemen
fiets kopen
  woensdag 21 november 2007 @ 14:48:25 #98
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_54761072
ik vind 't niet mooi
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_54761992
quote:
Op woensdag 21 november 2007 14:48 schreef Puckzzz het volgende:
ik vind 't niet mooi
oh jammer vond het wel oke voor een eerste poging
Riemen
fiets kopen
  woensdag 21 november 2007 @ 15:31:05 #100
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_54762154
quote:
Op woensdag 21 november 2007 15:24 schreef BaggerUser het volgende:

[..]

oh jammer vond het wel oke voor een eerste poging
hangt er vanaf hoe je het hebt gedaan kun je dat even uitleggen?
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_54762284
nu ziet het er erg vreemd uit omdat de hele foto zwart wit is, en het deel wat je bewerkt hebt heeft opeens kleur.
pi_54762766
quote:
Op woensdag 21 november 2007 15:31 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

hangt er vanaf hoe je het hebt gedaan kun je dat even uitleggen?
foto zwart wit gemaakt
3 lagen met fill > paterns (muurtjes) er over heen welke een beetje doorzichtig gemaakt zijn en bijgewerkt met de brush tool.
daarna een ander oog er overheen geplakt en donker gemaakt.. (zie je niet heel veel van terug in het resultaat trouwens..)
nog een laag met een patern van een schedel er overheen..

en dat was het eigenlijk wel...
Riemen
fiets kopen
  woensdag 21 november 2007 @ 21:26:17 #103
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_54769227
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 19:53 schreef Ynske het volgende:

[over resizen]

in PS kun je t doen via image > image size
Weet je dat zelfs dit me niet lukt in PS?
Ik krijg dan een schermpje en daar kan ik bijvoorbeeld in percentages invullen hoe groot ik de foto wil. Maar doe ik 'width' 30% en wil ik daarna 'height' ook op 30% zetten, dan verspringt 'width' weer gewoon naar 100%. En als ik dan toch maar oké doe, is er vervolgens niks in het formaat veranderd.

Suf, he?

Oh, en het ziet er bij mij zo uit, met rechts dus dat kleine plaatje met background erbij. Zit ik dan standaard in een verkeerd iets (een achtergrond-laag ofzo)?
pi_54769614
De photoshop die jij gebruikt is een een simpelere versie ofzo. Jij hebt Adobe Photoshop Elements.

meestal is het zo dat als je de width veranderd dat hij dan automatich de height ook aanpast, hierdoor blijft de verhouding goed. Dit kan je uit en aanzetten door op "Constrain Proportions" te drukken

hier is een screen van hoe bij photohsop de image size windowtje er uitziet:

ziet het er bij jou ook zo uit? of is het totaal anders?
  woensdag 21 november 2007 @ 21:46:39 #105
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_54769809
Kamermans!

Ik heb Resample image aangeklikt en toen kon ik constrain proportions ook aanvinken. Dus nu doet ie wat ik wil! Het zag er dus inderdaad hetzelfde uit, alleen waren de bovenste twee hokjes (scale styles en constrain proportions) grijs.

Maar op welke optie kan ik 'resample image' het beste zetten? Ik heb de keuze uit:

• nearest neighbor
  • bilinear
  • bicubic
  • bicubic smoother
  • bicubic sharper
  • Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
      woensdag 21 november 2007 @ 22:50:34 #106
    35325 shi
    elegance in simplicity
    pi_54772047
    quote:
    Op woensdag 21 november 2007 21:46 schreef Sugar het volgende:
    Kamermans!

Ik heb Resample image aangeklikt en toen kon ik constrain proportions ook aanvinken. Dus nu doet ie wat ik wil! Het zag er dus inderdaad hetzelfde uit, alleen waren de bovenste twee hokjes (scale styles en constrain proportions) grijs.

Maar op welke optie kan ik 'resample image' het beste zetten? Ik heb de keuze uit:

• nearest neighbor
  • bilinear
  • bicubic
  • bicubic smoother
  • bicubic sharper
  • bicubic als standaard gebruiken

bicubic sharper geeft een iets beter resultaat als je een afbeelding verkleint
    bicubic smoother is ietsje beter als je gaat vergroten...maar vergroten is sowieso altijd lelijk.
    idiots will be shot, survivors will be shot...again.
      donderdag 22 november 2007 @ 07:15:41 #107
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_54775938
    Oké, dankjewel!
    pi_54782626
    even een TVP, denk dat ik hier ook wel wat antwoorden kan geven.
    ------------_--------
    pi_54877276
    Nog niet een bedreven shopper, Altijd gebruik vom schoonheidsfoutjes te verbeteren.
    Maar sinds een paar dagen wat aan het klooien.
    Dit is een van de resultaten. het enige wat ik erg jammer vind is de lichtval op de (spiegel)lijst. daardoor is de overgang lijst/bos te duidelijk.

Iemand tips?

pi_54877645
    je wilt dat de hoek van de lijst links boven donkerder is? zoals aan de onderkant? of wil je alles lichter hebben? zodat het lijkt alsof de inhoud van de spiegel gloeid. wat ik denk ik ook wel mooi staat om te doen is de reflectie van wat origneel te zien is er in verwerken. misschien wazig maken en op scree en dan 30% ofzo te zetten. dan krijg je beetje het effect alsof je door een raam heen kijkt.
    pi_54877991
    De reflectie van het orgineel is mijn spiegelbeeld, toen ik het orginele beeld en dit blende kwam er geen mooi geheel uit, vandaar dat ik hem zo gedaan heb. Ik denk dat de hele lijst zo licht maken alsof er een gloed vanaf komt het mooist is. Allleen weet ik dus absoluut niet hoe ik dat moet doen?
    pi_54884112
    quote:
    Je zou zelf even kunnen stoeien met de "levels / niveaus" (ctrl+L als sneltoets, of kijk bij afbeelding > aanpassing > niveaus / image > edit > levels)...

Tnx erg bruikbaar eindelijk een foto goed gekregen waar ik al een tijd mee aan het stoeien was.
    TG
    pi_54887072
    quote:
    Op dinsdag 27 november 2007 21:39 schreef brenneke het volgende:
    De reflectie van het orgineel is mijn spiegelbeeld, toen ik het orginele beeld en dit blende kwam er geen mooi geheel uit, vandaar dat ik hem zo gedaan heb. Ik denk dat de hele lijst zo licht maken alsof er een gloed vanaf komt het mooist is. Allleen weet ik dus absoluut niet hoe ik dat moet doen?
    wat ik gedaan heb bij deze tekening: Link is van de inhoud 1 layer maken, deze vergroten zodat het over de lijst heen valt. vervolgens erg wazig maken. daarna heb ik de binnen kant uitgeknipt zodat het alleen op de lijst zit. en vervolgens met een grote en softe gum de buitsenste rand weg werkt. die layer vervolgens op color dodge zetten.

Maar voodat je dit gaat doen moet de lijst wel overal het zelfde zijn. zoals het nu aan de bovenkant is, is het denk ik te licht en aan de onder kant te donker. op ooghoogte zegmaar ziet het er goed uit.
    voor de bovenkant kan je met een gradient layer van 100% opacity naar 0% opacity vullen met zwart en die op softlight zetten.
    de onderkant is volgens mij gewoon puur zwart, wat je daar kan doen is de bovenkant kopieren en omdraaien.
    pi_54892969
    quote:
    koopt iemand zulke programma's nog dan via legale kanalen dan?
    het is heel fout maar als het budget niet zo hoog is zou ik voor de grap eens wat torrent website's gaan bezoeken, kost het je dan mischien 2 dagen van je tijd maar is al beter dan 1000 euro voor iets neer tellen waar je met gemakt aankan komen zonder 1cent te hoeven betalen.

wil wel eens vingertjes zien van die wie um legaal hebben aangeschaft
    do you have the guts to smell my nuts?
    pi_54893723
    quote:
    Op woensdag 28 november 2007 14:33 schreef OnderBroekenPoep het volgende:

[..]

koopt iemand zulke programma's nog dan via legale kanalen dan?
    het is heel fout maar als het budget niet zo hoog is zou ik voor de grap eens wat torrent website's gaan bezoeken, kost het je dan mischien 2 dagen van je tijd maar is al beter dan 1000 euro voor iets neer tellen waar je met gemakt aankan komen zonder 1cent te hoeven betalen.

wil wel eens vingertjes zien van die wie um legaal hebben aangeschaft
    Ik heb versie 5.5 legaal
    pi_54932578
    quote:
    Op woensdag 28 november 2007 10:52 schreef Kamermans het volgende:

[..]

wat ik gedaan heb bij deze tekening: Link is van de inhoud 1 layer maken, deze vergroten zodat het over de lijst heen valt. vervolgens erg wazig maken. daarna heb ik de binnen kant uitgeknipt zodat het alleen op de lijst zit. en vervolgens met een grote en softe gum de buitsenste rand weg werkt. die layer vervolgens op color dodge zetten.

Maar voodat je dit gaat doen moet de lijst wel overal het zelfde zijn. zoals het nu aan de bovenkant is, is het denk ik te licht en aan de onder kant te donker. op ooghoogte zegmaar ziet het er goed uit.
    voor de bovenkant kan je met een gradient layer van 100% opacity naar 0% opacity vullen met zwart en die op softlight zetten.
    de onderkant is volgens mij gewoon puur zwart, wat je daar kan doen is de bovenkant kopieren en omdraaien.
    T'is me niet helemaal gelukt zoals jij het zei. De lijst heb ik donkerder kunnen maken d.m.v. in een nieuwe layer wat spelen met de hue en saturation. Zijn handigheidjes die ik nog even door moet krijgen.

Aldoende leert men toch al met al vind ik hem niet slecht voor een eerste echte poging om zelf iets in elkaar te flansen.

Dank je wel voor je hulp.

pi_55096815
    Ik weet niet of dit al eerder ter sprake is geweest, (dit is mijn eerste post hier FOK) het maken van snaphots in photoshop.

Info:
    Je history palet kan (als die op standaard instellingen staat) max. 20 stappen onthouden, dat houd in, dat je maar max. 20 stappen terug kan. (Je kunt wel meer als je dat instelt, maar dat kost je meer geheugen)
    Een paar keer met je brush klikken, opacity veranderen en nog een paar kleine dingentjes doen en je bent er zo bij 20.
    Wat ik je dan kan aanraden is, om af en toe (vooral bij een moment van tevredenheid/zekerheid over je bewerking) een snapshot te maken.

Wat doet een snaphot?
    Een snapshot slaat je werk van dat moment op. Dus bijvoorbeeld met alle lagen e.d. die je een paar stappen later hebt weg gegooid en spijt van hebt. Zo kun je dus makkelijk terug keren naar de staat van je werk in de geschiedenis. Het is wel handig om af en toe een snapshot te verwijderen. Anders heb je een hele palet vol snapshots.

Maar hoe maak je een snapshot:
    Bij je History palet heb je helemaal onderaan 3 icoontjes. De meest rechtse is een prullenbak, bij de middelste zie je een camera, ga maar met je muis erop staan en wacht een seconde. Dan komt er een tekstje erop te staan. Dit raad ik je aan om een keer bij alle iconen te gaan doen. Want bij tools staan ook de snel toetsen erbij vermeld en met snel toetsen werken is uberhandig.
    Any way, ik dwaal af klik 1 keer op de snapshot en helemaal boven aan in de history palet verschijnt een snaphot. Ik zou zeggen probeer het eens een keer.

Druk ook eens op de meest linker knopje naast de snapshot.
    Nadat je die andere knop hebt gedrukt, -dit is dan voor de amateurs- durf dan alles uit, heb de lef om te experimenteren, probeer alle knoppen uit, maak de raarste dingen. Wees niet bang dat er wat fout gaat, de originele foto heb je nog steeds. Je bent namelijk bezig met een copy van de originele foto. (In princiepe is het even handig als die "snapshot" knop, maar werkt een tikketje anders.)

[ Bericht 14% gewijzigd door Konami op 07-12-2007 11:15:44 ]
    Deel je kennis, liefde en kunst, het is een manier om onsterfelijkheid te verwerven....
    "He has a right to criticize, who has a heart to help" Abraham Linco
    Wat is nog mooier dan dat je voor iemand iets kunt betekenen?
      donderdag 13 december 2007 @ 16:42:15 #118
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_55248234

Kan iemand me hier misschien helpen om dat roze linksonderin subtiel weg te werken? Ik vind het storend, die kleur daar.

Bedankt alvast.
      donderdag 13 december 2007 @ 17:56:11 #119
    199699 Impala-neuker
    Aepyceros melampus
    pi_55250144
    quote:
    Op woensdag 21 november 2007 21:26 schreef Sugar het volgende:

[..]
    [ afbeelding ]
    Die fazant is echt magnifiek!
    Passie voor kadavers, en hun anus in 't bijzonder.
    pi_55259682
    Kan iemand mij helpen?
    Sta ik ein-de-lijk met mijn held Ewan McGregor op de foto, is ie zwaaaaaaaaar over belicht
    Hij staat er als altijd natuurlijk geweldig op, en ik als bijna iemand zonder gezicht
    Help help!
    Screw them.
    We're going home.
    pi_55371905

Hoe kan ik deze foto verbeteren?
    Wii: 2627 - 7428 - 7812 - 5841
    Dagboek van een wereldreishttp://wreiziger.blogspot.com/
    Foto's: http://www.oypo.nl/jessica-de-heij
    pi_55378155
    quote:
    Op vrijdag 14 december 2007 00:54 schreef CarOnline het volgende:
    Kan iemand mij helpen?
    Sta ik ein-de-lijk met mijn held Ewan McGregor op de foto, is ie zwaaaaaaaaar over belicht
    Hij staat er als altijd natuurlijk geweldig op, en ik als bijna iemand zonder gezicht
    Help help!
    Tja, als de foto niet plaatst wordt het lastig. Dus zet ergens het originele bestand neer en dan is er vast iemand die er naar wil kijken. Trouwens overbelicht is moeilijker te verhelpen dan onderbelicht.
      woensdag 19 december 2007 @ 06:30:23 #123
    181764 -Robbedoes-
    Nee dit is geen banaan
    pi_55379323
    quote:
    Op dinsdag 18 december 2007 21:27 schreef theemuts1982 het volgende:
    [ afbeelding ]

Hoe kan ik deze foto verbeteren?
    Probeer de volgende keer de eend van de voorkant te nemen.
    pi_55380861
    quote:
    Op woensdag 19 december 2007 01:14 schreef tim2308 het volgende:

[..]

Tja, als de foto niet plaatst wordt het lastig. Dus zet ergens het originele bestand neer en dan is er vast iemand die er naar wil kijken. Trouwens overbelicht is moeilijker te verhelpen dan onderbelicht.
    Vertel mij wat. Ik ben de "gek" die er in al zijn onschuld naar heeft gekeken en er nog wat probeert van te maken. Moeilijker is op zich nog een klein understatement. Maar op de een of andere manier wel lekker om mee te prutsen en te klooien. Leuke uitdaging.
    Hier het origineel. En hier en hier wat ik er in tussenstapjes tot nu toe van heb gebakken. Als je nog goede tips hebt houd ik me aanbevolen. Nooit te oud om te leren.
    Wees niet bang langzaam te gaan, wees alleen bang stil te staan.
    -
    Er is meer in het leven dan het tempo opvoeren.
    pi_55382910
    Zoals gezegd, ik wil het origineel zoals die uit de camra komt...
    pi_55391976
    quote:
    Op woensdag 19 december 2007 11:27 schreef tim2308 het volgende:
    Zoals gezegd, ik wil het origineel zoals die uit de camra komt...
    Zie PB
    Zet ze liever hier niet neer, zo groot.
    Screw them.
    We're going home.
    pi_55626095
    Wie kan of wil me helpen.
    Hoe kan ik de achter grond wat blauwer krijgen?

Goedemorgen :W
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 29 december 2007 @ 16:34:48 #128
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_55626414
    quote:
    Op zaterdag 29 december 2007 16:16 schreef blomst het volgende:
    Wie kan of wil me helpen.
    Hoe kan ik de achter grond wat blauwer krijgen?

[ afbeelding ]
    hoe blauwer? alleen de aanwezige blauw versterken?
    of het geheel blauwer maken

wat ik nu gedaan heb is een nieuwe laag aangemaakt, hierin de lucht geselecteerd
    toen image > adjustments > color balance
    hier voor de middetone, highlights en shadows de schuifjes wat naar cyaan en blue getrokken.

Today is life -

Dale Carnegie
    pi_55711738
    De bomen van deze foto zijn zwaar onderbelicht. Mij lukt het niet om deze mooier te krijgen. Is dat nog mogelijk? Ik hoor het graag

dinsdag 1 januari 2008 @ 22:51:49 #130
    97186 Rosbief
    Gezond en mals
    pi_55712110
    quote:
    Op woensdag 21 november 2007 21:26 schreef Sugar het volgende:
    [ afbeelding ]
    Die fazant
    Subliem!
    Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
    pi_55712973
    quote:
    Op donderdag 13 december 2007 16:42 schreef Sugar het volgende:
    [ afbeelding ]
    Kan iemand me hier misschien helpen om dat roze linksonderin subtiel weg te werken? Ik vind het storend, die kleur daar.

Bedankt alvast.

image -> Adjustments -> Replace Color
    alleen de lippen zitten in het zelfde kleuren gebied, dus pasop als je zelf gaat photoshoppen dat je niet perongeluk ook de lippen veranderd
    quote:
    Op dinsdag 1 januari 2008 22:33 schreef theemuts1982 het volgende:
    De bomen van deze foto zijn zwaar onderbelicht. Mij lukt het niet om deze mooier te krijgen. Is dat nog mogelijk? Ik hoor het graag

[ afbeelding ]
    phoe uhm, tja het is wel erg donker, ik kan wel wat lichter proberen te maken maar denk dat dat heel lelijk wordt,...
    pi_55821519
    - Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 48% gewijzigd door Sander op 13-05-2011 00:00:16 ]
    pi_55834769
    Yashaaaaa voldoet dit aan je wensen? Link
    pi_55834909
    - Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 63% gewijzigd door Sander op 13-05-2011 00:00:16 ]
    pi_55839212
    Netjes gedaan Kamermans !
      zaterdag 12 januari 2008 @ 10:25:11 #136
    75426 Romek
    spreek je uit als ROMMEK
    pi_55968351
    Hallo heb ook een vraag....
    Deze 2 personen staan eigenlijk bijna nooit zo met elkaar op de foto en het is dus zoooo jammer dat die "HAND" de foto verpest....

Is er iemand hier die die hand kan laten verdwijnen, maar wel de foto gewoonlijk normaal kan houden..

(dus de hand ff uitgummen.)

[ Bericht 10% gewijzigd door Romek op 12-01-2008 12:18:16 ]
    Eet nooit gele sneeuw!!
    Didier klinkt als Dj
      zaterdag 12 januari 2008 @ 11:38:03 #137
    97186 Rosbief
    Gezond en mals
    pi_55969364
    quote:
    Op zondag 6 januari 2008 22:35 schreef Kamermans het volgende:
    Netjes, je had alleen de reflectie niet mogen meeklonen.
      Boks-Chick zaterdag 12 januari 2008 @ 11:45:28 #138
    118131 BrandX
    BoksChick & CoffeeAddict
    pi_55969478
    quote:
    Op zondag 6 januari 2008 22:35 schreef Kamermans het volgende:
    wat knap gedaan!
    lolwut
      zaterdag 12 januari 2008 @ 12:17:37 #139
    75426 Romek
    spreek je uit als ROMMEK
    pi_55970157
    Heb mezelf er ook aan gewaagd, maar ben zelf geen goede soeper......
    Iemand moet dit MUCH MORE beter kunnen....

Nu ik zo kijk, ziet het er geneens zo fatsoenlijk uit...

Wie kan me helpen...
    Eet nooit gele sneeuw!!
    Didier klinkt als Dj
      zaterdag 12 januari 2008 @ 14:54:06 #140
    199699 Impala-neuker
    Aepyceros melampus
    pi_55973554
    Hij mist een oor.
      zaterdag 12 januari 2008 @ 14:56:36 #141
    97186 Rosbief
    Gezond en mals
    pi_55973606
    Je moet hem gewoon een oor aannaaien man.
      zaterdag 12 januari 2008 @ 19:23:17 #142
    199699 Impala-neuker
    Aepyceros melampus
    pi_55978942
    quote:
    Op zaterdag 12 januari 2008 14:56 schreef Rosbief het volgende:
    Je moet hem gewoon een oor aannaaien man. [ afbeelding ]
    [ afbeelding ]
    waar heb je dat oor vandaan getoverd?
      zaterdag 12 januari 2008 @ 19:26:16 #143
    97186 Rosbief
    Gezond en mals
    pi_55979012
    quote:
    Op zaterdag 12 januari 2008 19:23 schreef Impala-neuker het volgende:

[..]

waar heb je dat oor vandaan getoverd?
    van Ronald Koeman
      maandag 14 januari 2008 @ 17:56:48 #144
    75426 Romek
    spreek je uit als ROMMEK
    pi_56028382
    iemand elders?
    Eet nooit gele sneeuw!!
    Didier klinkt als Dj
      maandag 14 januari 2008 @ 20:23:08 #145
    39952 Hukkie
    Wanna bang heads with me
    pi_56032071
    Ik meende mij te herinneren dat er een centraal lettertype topic was, maar de search werkt voor geen meter, dus vraag ik het ff hier. Ik zoek de font van Frans Bauer, iemand enig idee waar ik die kan vinden?
    There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
    DeviantArt
    pi_56048682
    quote:
    Op maandag 14 januari 2008 17:56 schreef Romek het volgende:
    iemand elders?
    Ik zal er ook wel even naar gaan kijken , alleen de computer waat ik nu achter zit heeft geen photoshop.
    quote:
    Op maandag 14 januari 2008 20:23 schreef Hukkie het volgende:
    Ik meende mij te herinneren dat er een centraal lettertype topic was, maar de search werkt voor geen meter, dus vraag ik het ff hier. Ik zoek de font van Frans Bauer, iemand enig idee waar ik die kan vinden?
    ik weet niet hoe het Frans Bauer font er uit ziet. Maar ik weet wel dat er een website is waar je jpg's met text kan uploaden en dat dan die website zoekt naar een font die er erg op lijkt: WhatTheFont
      dinsdag 15 januari 2008 @ 19:53:03 #147
    39952 Hukkie
    Wanna bang heads with me
    pi_56055991
    quote:
    Op dinsdag 15 januari 2008 14:43 schreef Kamermans het volgende:
    ik weet niet hoe het Frans Bauer font er uit ziet. Maar ik weet wel dat er een website is waar je jpg's met text kan uploaden en dat dan die website zoekt naar een font die er erg op lijkt: WhatTheFont

Denk dat het een soort handwriting font is, ben hem nog niet zo lang geleden een keer tegengekomen ergens, maar had hem toen niet nodig, nu wel. Dat wordt dus zoeken op de Old Fashioned Way. Dank iig.
    DeviantArt
    pi_56056499
    quote:
    Op dinsdag 15 januari 2008 19:53 schreef Hukkie het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
    Denk dat het een soort handwriting font is, ben hem nog niet zo lang geleden een keer tegengekomen ergens, maar had hem toen niet nodig, nu wel. Dat wordt dus zoeken op de Old Fashioned Way. Dank iig.
    WhatTheFont komt er niet uit. maar ja, gewoon zoeken naar Handwritten fonts. Dit vind ik altijd wel een prettige site:
    link
    pi_56056776
    quote:
    Op maandag 14 januari 2008 17:56 schreef Romek het volgende:
    iemand elders?
    heb even die van de andere beetje aangepast
      dinsdag 15 januari 2008 @ 20:32:42 #150
    1055 Schanulleke
    Een kop vol zaagsel!
    pi_56056988
    quote:
    Op dinsdag 15 januari 2008 20:24 schreef Kamermans het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
    Wel heel leuk dat dit er nog van te maken valt.
    Life is what you make it.
      dinsdag 15 januari 2008 @ 20:42:55 #151
    39952 Hukkie
    Wanna bang heads with me
    pi_56057223
    quote:
    Op dinsdag 15 januari 2008 20:13 schreef Kamermans het volgende:
    WhatTheFont komt er niet uit. maar ja, gewoon zoeken naar Handwritten fonts. Dit vind ik altijd wel een prettige site:
    link
    Dank voor de info, mss dat ik ook nog wel iets verder kom met merk- fonts, maar ben nu een beetje gaar geworden, morgen weer een dag.
    DeviantArt
      dinsdag 15 januari 2008 @ 22:15:33 #152
    97186 Rosbief
    Gezond en mals
    pi_56059629
    quote:
    Op dinsdag 15 januari 2008 20:24 schreef Kamermans het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
    Hij heeft nog steeds het oor van Ronald Koeman.
    pi_56070889
    Iemand hier die zich verveeld?

Ik wil twee foto's aan elkaar geshopt hebben, zodat ik ze als een geheel op doek kan laten afdrukken... Er hoeft alleen een beetje aan de kleuren en contrasten gedaan te worden denk ik...
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 16 januari 2008 @ 12:58:57 #154
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_56070997
    quote:
    Op woensdag 16 januari 2008 12:54 schreef DeLiedje het volgende:
    Iemand hier die zich verveeld?

Ik wil twee foto's aan elkaar geshopt hebben, zodat ik ze als een geheel op doek kan laten afdrukken... Er hoeft alleen een beetje aan de kleuren en contrasten gedaan te worden denk ik...
    om welke fotos gaat t?
    Today is life -

Dale Carnegie
    pi_56071169
    quote:
    Op woensdag 16 januari 2008 12:58 schreef Ynske het volgende:

[..]

om welke fotos gaat t?
    PM!
    pi_56108429
    Ik heb bovemstaande foto's van mijn 5 weken oude dochtertje aan elkaar geshopt...

Zou het uberhaupt mogelijk zijn om de achtergrond als één (wittig) geheel te krijgen? En zo ja, iemand zin om dat voor me te proberen?

(grote versie via pm verkrijgbaar)

donderdag 17 januari 2008 @ 18:37:05 #157
    85235 Tha_Erik
    Erik Jezus Klaas.
    pi_56109481
    quote:
    Op donderdag 17 januari 2008 17:51 schreef DeLiedje het volgende:
    Ik heb bovemstaande foto's van mijn 5 weken oude dochtertje aan elkaar geshopt...

Zou het uberhaupt mogelijk zijn om de achtergrond als één (wittig) geheel te krijgen? En zo ja, iemand zin om dat voor me te proberen?

[ afbeelding ]
    Ik wil best een poging wagen, dus ik ga je even PM'en voor de grote versie .
    Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
    Hoogachtend,
    Erik.
    pi_56112684
    quote:

[ afbeelding ]
    Ik wil ook wel een poging wagen
      donderdag 17 januari 2008 @ 22:09:20 #159
    85235 Tha_Erik
    Erik Jezus Klaas.
    pi_56114714
    quote:

[ afbeelding ]

Ik PM je de grote versie wel even .
    Hoogachtend,
    Erik.
      donderdag 17 januari 2008 @ 22:58:09 #160
    147091 janeway
    live long and prosper
    pi_56116318
    quote:
    Op donderdag 17 januari 2008 22:09 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Ik PM je de grote versie wel even .
    Jee ik vind het een hele leuke plaat zo.. Wat een leuk idee. -- slaat op in archief--
    En wat een mooi floortje..
      FOK!fotograaf vrijdag 18 januari 2008 @ 08:34:00 #161
    18921 freud
    Who's John Galt?
    pi_56121502
    FotosjopMOD toe tè reskjoe!!!!!!!!!!!!!!

Swishhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
    Ik nuf je seuk!
    Ik hier?
    If it's free, you're the product!
      vrijdag 18 januari 2008 @ 11:16:18 #162
    160944 DeLiedje
    trotse mama
    pi_56124517
    Oh wat mooi Tha_Erik!

Echt heeeeel erg bedankt!
    pi_56191665
    hallo ik had ik vraagje
    kan iemand deze foto voor mij bewerken wat maak niet zo veel uit
    pi_56202181
    quote:
    Op maandag 21 januari 2008 07:34 schreef Meisje.meisje het volgende:
    hallo ik had ik vraagje
    kan iemand deze foto voor mij bewerken wat maak niet zo veel uit
    [ afbeelding ]
    kun je wat specifieker zijn? lol
    pi_56225514
    Zou iemand de 1ste foto kunnen bewerken (tijd over dan mag de 2e ook) Alvast bedankttt..
    Hier de links want de afbeeldingen zijn wat grooot

Foto 1 ; (maakt niet uit wat, ander achtergrondje ofzo)
    http://imageupload.com/out.php/i67793_1001433.JPG

Foto 2 ; ( lijkt mij een geschikte foto zijn... iets met een werkje herman brood ofzo op de achtergrond ? ofzo ... of iets met dat hij rocker is )
    http://imageupload.com/out.php/i67792_1001338.JPG

bvb,
    Dylan

[ Bericht 7% gewijzigd door Rise. op 22-01-2008 15:10:56 ]
    ...
      dinsdag 22 januari 2008 @ 17:18:02 #166
    97186 Rosbief
    Gezond en mals
    pi_56228880
    Ik denk dat je voor zo'n doe-maar-wat foto beter een topic in ONZ kunt openen.
    pi_56370898
    Ik heb de volgende foto:

Alleen dat achterste gebouw wil ik verwijderen. Ik zit wel een beetje te klooien met klonen maar dat lukt niet echt. Zijn er nog andere opties?
    pi_56371511
    wat moet er precies allemaal weg? alleen dat gebouw in aanbouw?
    pi_56371893
    Mijn jongste wordt 1 jaar en ik wil graag zijn hoofd op een taart. Nu is hij niet zo fotogeniek ( ) en dit is eigenlijk de enige recente foto waar hij leuk (of in ieder geval taartwaardig) op staat. Maar de achtergrond is natuurlijk verschrikkelijk rommelig en zijn hoofd is ook niet scherp Zou iemand er voor mij iets moois van willen maken? Er mag eventueel ook een feesthoedje op zijn hoofd Het gaat ook echt alleen om zijn hoofd (en schouders, zo'n zwevend hoofd is ook raar ) dus er mag ook flink geknipt worden
    Ik heb ook de grote versie natuurlijk, maar die zal ik moeten mailen dus pm maar als je hem wilt hebben. Alvast heel erg bedankt!
    Een beetje vreemd, maar wel lekker
    pi_56372136
    quote:
    Op dinsdag 22 januari 2008 15:03 schreef Rise. het volgende:
    Zou iemand de 1ste foto kunnen bewerken (tijd over dan mag de 2e ook) Alvast bedankttt..

Foto 2 ; ( lijkt mij een geschikte foto zijn... iets met een werkje herman brood ofzo op de achtergrond ? ofzo ... of iets met dat hij rocker is )

bvb,
    Dylan
    pi_56372563
    quote:
    Op maandag 28 januari 2008 22:03 schreef Kamermans het volgende:

[..]

[ [url=http://www.kamermans.net/Fok!/DSC01053[1].jpg]afbeelding[/url] ]
    WOW!! many thankx!!
    Maar hoe heb je dit gedaan? Ik hoor het graag.
    pi_56372691
    quote:
    Op maandag 28 januari 2008 22:18 schreef theemuts1982 het volgende:

[..]

WOW!! many thankx!!
    Maar hoe heb je dit gedaan? Ik hoor het graag.
    met clone stamp en healing brush . en gewoon erg nauwkeurig werken met wacom tablet
    pi_56373052
    Welke programma's gebruiken jullie om te foto's een beetje meer mooie kleuren te geven?
    KLAAS JAN HUNTELAAR
    pi_56373268
    quote:
    Op maandag 28 januari 2008 22:35 schreef Badabingea het volgende:
    Welke programma's gebruiken jullie om te foto's een beetje meer mooie kleuren te geven?
    photoshop wordt het meest gebruikt , verder wordt paint shop pro ook wel gebruikt. bijde programmas zijn niet gratis.
    Gimp is wel gratis en lijkt erg veel op photoshop.
      maandag 28 januari 2008 @ 23:28:43 #175
    97186 Rosbief
    Gezond en mals
    pi_56374604
    quote:
    Op maandag 28 januari 2008 22:43 schreef Kamermans het volgende:

[..]
    bijde
    pi_56377977
    quote:
    Op maandag 28 januari 2008 23:28 schreef Rosbief het volgende:

[..]

bedankt voor je inhoudelijke bijdragen aan dit topic
      dinsdag 29 januari 2008 @ 09:09:13 #177
    97186 Rosbief
    Gezond en mals
    pi_56378346
    quote:
    Op dinsdag 29 januari 2008 08:39 schreef Kamermans het volgende:

[..]

bedankt voor je inhoudelijke bijdragen aan dit topic
    Het is een grove spellingsfout, daar mag best op geattendeerd worden.
    pi_56379173
    quote:
    Op dinsdag 29 januari 2008 09:09 schreef Rosbief het volgende:

[..]

tjongejonge waar je je al niet druk om kan maken zeg,..
    pi_56379176
    quote:
    Op dinsdag 22 januari 2008 17:18 schreef Rosbief het volgende:
    Ik denk dat je voor zo'n doe-maar-wat foto beter een topic in ONZ kunt openen.
    quote:
    Op maandag 28 januari 2008 23:28 schreef Rosbief het volgende:

[..]

quote:
    Op dinsdag 29 januari 2008 09:09 schreef Rosbief het volgende:

[..]

Rosbief houdt op met dit gezeur/ semi-leukheid / sfeer verzieken
    Je kent de consequenties.
    Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
    Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
    pi_56399594
    quote:
    Op maandag 28 januari 2008 21:53 schreef beefcake het volgende:
    Mijn jongste wordt 1 jaar en ik wil graag zijn hoofd op een taart. Nu is hij niet zo fotogeniek ( ) en dit is eigenlijk de enige recente foto waar hij leuk (of in ieder geval taartwaardig) op staat. Maar de achtergrond is natuurlijk verschrikkelijk rommelig en zijn hoofd is ook niet scherp Zou iemand er voor mij iets moois van willen maken? Er mag eventueel ook een feesthoedje op zijn hoofd Het gaat ook echt alleen om zijn hoofd (en schouders, zo'n zwevend hoofd is ook raar ) dus er mag ook flink geknipt worden
    Ik heb ook de grote versie natuurlijk, maar die zal ik moeten mailen dus pm maar als je hem wilt hebben. Alvast heel erg bedankt!
    [ afbeelding ]
    Niemand? Ik ben ongeduldig, ik weet het, maar ik heb alleen morgen nog om de taart te bestellen, anders is het te laat (ja, last moment kind of girl ). Geeft verder ook niet hoor, dan gebruik ik een andere foto, maar deze leek me gewoon net iets leuker.
    pi_56404591
    quote:
    Op dinsdag 29 januari 2008 23:40 schreef beefcake het volgende:

[..]

Niemand? Ik ben ongeduldig, ik weet het, maar ik heb alleen morgen nog om de taart te bestellen, anders is het te laat (ja, last moment kind of girl ). Geeft verder ook niet hoor, dan gebruik ik een andere foto, maar deze leek me gewoon net iets leuker.
    als ik vanaaf nog wat tijd heb zal ik wel ff kijken of ik er iets leuks mee kan , tis wel beetje druke foto.
    als je nog voorbeelden of ideetjes hebt van hoe je het ongeveer zou willen hebben is dat welkom
    pi_56413967
    Kamermans bedankt voor het aanbod, maar het is niet meer nodig
    Ynske heeft hem al voor me bewerkt
      zondag 3 februari 2008 @ 20:33:06 #183
    181764 -Robbedoes-
    Nee dit is geen banaan
    pi_56507527
    Nu heb ik nog een oude foto van mijn vader.
    Het is de enige redelijke foto die we nog van hem hebben.
    Hij is vergroot vanaf een pasfoto.
    Is er hier iemand die de kwaliteit nog wat kan oppoetsen.
    Ben zelf niet zo bedreven in de skills van photoshop.
    pi_56525017
    quote:
    Op dinsdag 22 januari 2008 15:03 schreef Rise. het volgende:

bvb,
    Dylan
    Echt niemand ?
    ...
    pi_56528100
    quote:
    Op zondag 3 februari 2008 20:33 schreef -Robbedoes- het volgende:
    Nu heb ik nog een oude foto van mijn vader.
    Het is de enige redelijke foto die we nog van hem hebben.
    Hij is vergroot vanaf een pasfoto.
    Is er hier iemand die de kwaliteit nog wat kan oppoetsen.
    Ben zelf niet zo bedreven in de skills van photoshop.
    [ afbeelding ]
    hmm, hij is wel erg wazig, maar dit heb ik er van kunnen maken:

misschien heeft iemand anders nog technieken die hij er op kan toepassen waardoor het mooier wordt
    pi_56528219
    quote:
    Op maandag 4 februari 2008 13:36 schreef Rise. het volgende:

[..]

Echt niemand ?
    fotos zijn offline lijkt het, maar wat ik me er van herinner waren de fotos niet echt goed kwalitiet, enorm veel ruis zat er geloof ik in,..
    als ik weer eens tijd heb om beetje te photoshoppen zal ik wel ff kijken. maar mensen waarbij iets niet lukt met photoshop ofzo krijgen voorang
      maandag 4 februari 2008 @ 16:29:44 #187
    181764 -Robbedoes-
    Nee dit is geen banaan
    pi_56528709
    quote:
    Op maandag 4 februari 2008 16:03 schreef Kamermans het volgende:

[..]

hmm, hij is wel erg wazig, maar dit heb ik er van kunnen maken:
    [ afbeelding ]
    misschien heeft iemand anders nog technieken die hij er op kan toepassen waardoor het mooier wordt
    kamermans alvast bedankt voor de gedane moeite,
    Weet alleen niet of ik het resultaat beter vind dan het orgineel.
    Haar en oor zien er nu wat vreemd uit.
    Maar ik moet niet klagen want zelf lukt het me helemaal niet
    pi_56530666

De voorgrond is een beetje overbelicht. Kan dat veranderd worden? Zo ja hoe?
      maandag 4 februari 2008 @ 18:25:32 #189
    97186 Rosbief
    Gezond en mals
    pi_56530748
      maandag 4 februari 2008 @ 18:27:00 #190
    97186 Rosbief
    Gezond en mals
    pi_56530777
    quote:
    Op maandag 4 februari 2008 18:20 schreef theemuts1982 het volgende:
    [ afbeelding ]

GVD ik zie Martin Gaus!
    pi_56531782
    quote:
    Op maandag 4 februari 2008 16:08 schreef Kamermans het volgende:

[..]

fotos zijn offline lijkt het, maar wat ik me er van herinner waren de fotos niet echt goed kwalitiet, enorm veel ruis zat er geloof ik in,..
    als ik weer eens tijd heb om beetje te photoshoppen zal ik wel ff kijken. maar mensen waarbij iets niet lukt met photoshop ofzo krijgen voorang
    Als ik klik zie ik de foto's nog steeds gewoon.. en ja dat klopt maar als je ze verkleind dan niet bij voorbaat dank
    ...
    pi_56532201
    ...
    pi_56532294
    quote:
    Op maandag 4 februari 2008 18:20 schreef theemuts1982 het volgende:
    [ afbeelding ]

http://www.plaatjesupload.nl/img34/1202149983-160.jpg
    ...
    pi_56532356
    quote:
    Op maandag 4 februari 2008 19:17 schreef Rise. het volgende:

[..]

Als ik klik zie ik de foto's nog steeds gewoon.. en ja dat klopt maar als je ze verkleind dan niet bij voorbaat dank
    FATAL ERROR: Connection to database server failed
      maandag 4 februari 2008 @ 19:55:14 #196
    52657 pea4fun
    valt geen soep van te maken
    pi_56532615
    quote:
    Op maandag 4 februari 2008 18:25 schreef Rosbief het volgende:
    [ afbeelding ]
    Ik weet niet of dit nu verbeterd is, maar scan de foto eens op een hogere resolutie, misschien gaat het dan nog wel beter.

http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
    pi_56532899
    quote:
    Op maandag 4 februari 2008 18:27 schreef Rosbief het volgende:

[..]

GVD ik zie Martin Gaus!
    Ja goed he. Was afgelopen vrijdag bij ekstra weekend op 3fm
    pi_56534417
    pi_56537164
    Kamermans, bedankt is leuk gedaan dankje
    ...
    pi_56547719
    quote:
    Super!! Thankx
    pi_56550017
    Is er nog een handige fotosoepert / painter online?

Ik wil het gezicht van Neef graag in het gezicht van het boertje op de kleurplaat. Zou ik best zelf even mee kunnen aanklooien, weet ik ;-) , maar het is nogal een last-minute idee en hij is morgen jarig.
    Anyone?
    Hardloper.
    IG @webkim
    pi_56556598
    quote:
    Op dinsdag 5 februari 2008 21:48 schreef Webkim het volgende:
    Is er nog een handige fotosoepert / painter online?

Ik wil het gezicht van Neef graag in het gezicht van het boertje op de kleurplaat. Zou ik best zelf even mee kunnen aanklooien, weet ik ;-) , maar het is nogal een last-minute idee en hij is morgen jarig.
    Anyone?
    Al gelukt zie ik
    * Deze reeks bijlezen gaat
    * Me loves it
    All I need is for my man to live up to his role
    Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
      woensdag 6 februari 2008 @ 12:40:22 #204
    181764 -Robbedoes-
    Nee dit is geen banaan
    pi_56559484
    Iedereen die met de foto van mijn vader bezig is geweest hartelijk dank voor de gedane moeite.
    Ga ze nu stuk voor stuk eens uitprinten en dan kijken welke als beste er uit komt.
    Zie wel dat de meeste al veel beter zijn dan het orgineel.
    Zal ook de tip van Pea opvolgen om hem nog een keer in een hele hoge resolutie te scannen.
    pi_56564931
    Iemand zin en tijd om hier even mee te helpen:
    [Crea-Tennis Requests en Answers topic # 1] DIG it ! ??

Antwoord mag hier of daar
    Klooi me gek in Adobe elements 6.0, maar kan achtergrond niet automatisch verwijderen
    ( kan wel selecteren en plakken in andere achtergrond, maar bij overzetten naar animatie of leeg document mislukt het steeds)
    Meer uitleg hier nodig ?
    Of iemand een linkje uit ander topic/ wiki ook Top !
    Misschien ergens overheen gelezen.
    Thx !
    pi_56572412
    hoi allemaal,

aangezien ik zelf nog maar net aan het uitvogelen ben hoe corel paint shpo photo werkt. vraag ik even jullie hulp voor de volgende foto.
    het heeft sentimentele waarde voor onze familie aangezien onze hond nog niet zo lang is overleden.

helaas is de foto met een mobiel genomen dus hij s al niet goed van kwaliteit. hoop dat jullie er iets mee kunnen.

originele foto

wat ik er tot nu toe mee heb kunnen doen

dit zijn helaas al de originele bestanden dus heb geen grotere beschikbaar

[ Bericht 0% gewijzigd door klarendaller op 06-02-2008 23:22:01 ]
    pi_56573720
    pi_56642071
    Hallo... ik heb een vraag en refereer even naar het bericht van webkim - last minute hulp gezocht - gezicht plaatsen op kleurplaat.

Ik kan best goed met foto bewerking programma's omgaan dus het uitknippen van iets en dat dan als layer toevoegen gaat behoorlijk goed. Ik maak dan ook vrijveel gebruik van zo'n layer foto's daar het toch wel hilarische dingen kan opleveren.

Vraag is:
    Ik knip iemand zijn gezicht uit en maak een leuke layer foto via CTRL-C // CTRL-V. Foto is af en klaar voor te gebruiken. Nu, het uitknippen van het hoofd heeft me veel moeite en tijd gekost met als gevolg dat ik dat hoofd ergens wil opslaan voor als ik het later nog eens wil gebruiken. DIT KRIJG IK DUS NIET KLAAR ??

Ik heb alles al geprobeerd... den hele boel weg-gommen en dan opslaan. Telkens als ik het programma terug wil opstarten en het hoofd terug oproep dan is er een vage kader rond het hoofd. weliswaar een witte maar als je die dan als layer gaat gebruiken dan ben je stukken van de kleurplaat kwijt. De enigste oplossing is dan aan de kleurplaat beginnen te gommen.

Korter gezegd ?
    Iemand enig idee ?
    Thx
    Vinn
      zondag 10 februari 2008 @ 13:36:00 #209
    85235 Tha_Erik
    Erik Jezus Klaas.
    pi_56642170
    Kan je dan het uitgeknipte hoofd wat in die nieuwe layer staat niet gewoon als .psd file opslaan? (als je photoshop gebruikt)
    Hoogachtend,
    Erik.
      zondag 10 februari 2008 @ 13:36:35 #210
    39952 Hukkie
    Wanna bang heads with me
    pi_56642181
    In Photoshop kun je gewoon de de selectie kopieren naar een nieuw document. Ben toevallig vannacht nog met een hoofd van Frans Bauer beziggeweest.
    DeviantArt
    pi_56642512
    Tha_Erik >> Bulls Eye denk ik !! Heb het zojuist snel even geprobeerd en denk dat het dat is. De .psd extentie doet de truk ! Super bedankt !!
    Mvg,
    vinn
    pi_56686179
    quote:
    Op zondag 10 februari 2008 13:32 schreef Vinn het volgende:
    Hallo... ik heb een vraag en refereer even naar het bericht van webkim - last minute hulp gezocht - gezicht plaatsen op kleurplaat.

Ik kan best goed met foto bewerking programma's omgaan dus het uitknippen van iets en dat dan als layer toevoegen gaat behoorlijk goed. Ik maak dan ook vrijveel gebruik van zo'n layer foto's daar het toch wel hilarische dingen kan opleveren.

Vraag is:
    Ik knip iemand zijn gezicht uit en maak een leuke layer foto via CTRL-C // CTRL-V. Foto is af en klaar voor te gebruiken. Nu, het uitknippen van het hoofd heeft me veel moeite en tijd gekost met als gevolg dat ik dat hoofd ergens wil opslaan voor als ik het later nog eens wil gebruiken. DIT KRIJG IK DUS NIET KLAAR ??

Ik heb alles al geprobeerd... den hele boel weg-gommen en dan opslaan. Telkens als ik het programma terug wil opstarten en het hoofd terug oproep dan is er een vage kader rond het hoofd. weliswaar een witte maar als je die dan als layer gaat gebruiken dan ben je stukken van de kleurplaat kwijt. De enigste oplossing is dan aan de kleurplaat beginnen te gommen.

Korter gezegd ?
    Iemand enig idee ?
    Thx
    Vinn
    Leer ik weer van, thx !
    ( jouw vraag en de antwoorden)
    Ben nog slecht met Lagen !
    Sla soms de nieuwe achtergrond, met ingeplakt plaatje op, selecteer en gebruik achtergrond gum.
    Ook sla ik een uitgeknipt plaatje soms op in een ander programma, waar ik wel mee overweg kan.
    pi_56868547
    quote:
    Foam besteedt door middel van kleine tentoonstellingen regelmatig aandacht aan het werk van beginnende fotografen. De bibliotheek op de 3e verdieping is de locatie voor deze kleine, snel wisselende tentoonstellingen.

In het kader van Foam_3h presenteert Foam:

Foam_3h: Ruth van Beek
    Reconstructions
    29 februari t/m 9 april 2008

Ruth van Beek verzamelt losse snapshots, pasfoto’s, dia’s en albums en knipt plaatjes uit kranten en oude boeken. Door het materiaal te vouwen, te snijden en te combineren met andere beeldfragmenten krijgt het beeld een nieuwe betekenis en ontstaat een kruising tussen fotografie en tekenen. Voor de tentoonstelling Reconstructions in Foam laat Van Beek een overzicht zien van beelden waarin dansende mensen vechten, dubbelportretten elkaar overlappen, gezichten verdwijnen, bloemen veranderen in ruimteschepen en wrakken vervormen tot karkassen van uitgestorven machines. Langzaam vervormt zij haar verzameling beelden tot een droomwereld, waarin heden, verleden en toekomst door elkaar heen lopen.

De tentoonstelling 'Reconstructions' wordt geopend op 28 februari 2008. U bent vanaf 17.30 uur van harte welkom !

Voor wie het leuk vindt !!!
    Is in Amsterdam !
      zaterdag 23 februari 2008 @ 10:29:04 #214
    98259 mstr
    Een jonge God!
    pi_56922065
    quote:
    Op woensdag 6 februari 2008 23:10 schreef klarendaller het volgende:
    hoi allemaal,

aangezien ik zelf nog maar net aan het uitvogelen ben hoe corel paint shpo photo werkt. vraag ik even jullie hulp voor de volgende foto.
    het heeft sentimentele waarde voor onze familie aangezien onze hond nog niet zo lang is overleden.

helaas is de foto met een mobiel genomen dus hij s al niet goed van kwaliteit. hoop dat jullie er iets mee kunnen.

originele foto
    [ afbeelding ]

wat ik er tot nu toe mee heb kunnen doen
    [ afbeelding ]

dit zijn helaas al de originele bestanden dus heb geen grotere beschikbaar
    Misschien een beetje aan de late kant, maar:
      maandag 7 april 2008 @ 21:51:04 #215
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_57898082
    Is er misschien iemand die mij wil helpen de foto achter deze link mooi te maken? Achtergrond (lamp) minder storend, de dame in kwestie zo mooi mogelijk laten uitkomen? Ik zou het heel fijn vinden als iemand het wil doen, hartstikke bedankt alvast!
    pi_57900850
    quote:
    Op maandag 7 april 2008 21:51 schreef Sugar het volgende:
    Is er misschien iemand die mij wil helpen de foto achter deze link mooi te maken? Achtergrond (lamp) minder storend, de dame in kwestie zo mooi mogelijk laten uitkomen? Ik zou het heel fijn vinden als iemand het wil doen, hartstikke bedankt alvast!
    Even een kleine Work in Progress. Als er morgen niemand met iets briljanters is gekomen knutsel ik lekker verder...ik ben nu zo toe aan slapen! Zeg het trouwens maar even of het storend is, zo zonder lamp. Sommige mensen houden liever meer vast aan de realiteit, andere zijn daar een stuk makkelijker in.

foto achter link wegens privacy

[ Bericht 3% gewijzigd door HMaster-II op 08-04-2008 10:23:49 (Op verzoek van Sugar aangepast) ]
    -
    pi_57901735
    quote:
    Op maandag 7 april 2008 21:51 schreef Sugar het volgende:
    het geheel wat lichter gemaakt, de achtergrond geblurred zodat ze meer er uit springt, pukkeltje verwijderd op der voorhoofd en der tanden wat gebleekt en iets eye liner aangebracht.

in de voorbeeld foto is de arm van die gene links niet helemaal super...dat is in de grote versie verholpen hoor

de grote versie kan je hier vinden:
    http://i25.tinypic.com/25s2wj5.jpg

[ Bericht 6% gewijzigd door HMaster-II op 08-04-2008 10:24:35 (Op verzoek van Sugar aangepast) ]
    do you have the guts to smell my nuts?
    pi_57902572
    Lastig met zo'n donkere foto.
    Heb je hier wat aan?

[ Bericht 20% gewijzigd door HMaster-II op 08-04-2008 10:25:24 (Op verzoek van Sugar aangepast) ]
      dinsdag 8 april 2008 @ 06:42:25 #219
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_57903184
    Hee, bedankt allemaal. Ik vind zowel de versie van PankPinther als die van P_B wel mooi, ik heb absoluut geen problemen met rommelen met de realiteit.

P_B, ik denk dat je niet meer verder hoeft te sleutelen, want als ik die van PankPinther groot mag hebben, dan ben ik heel blij!

Oh ja, belangrijk
    : willen jullie (of een mod) de foto's misschien even achter een link zetten? Ik wil niet dat ze zomaar zo open en bloot online staat, vind ik niet zo oké. Bedankt!
      dinsdag 8 april 2008 @ 09:08:31 #220
    19376 LadyS
    Help Liam --> SMA2
    pi_57904194
    Ik heb hier een foto van mijn oma met mijn oudste dochter. Graag zou ik hem wat mooier willen hebben. Ik wil hem graag inlijsten. Er zit bijvoorbeeld wat chocolade rond haar mond, dus dat zou ik graag weg willen hebben. En misschien is er aan de algehele sfeer nog wat te doen. Het hoofd van oma is bijvoorbeeld net wat donkerder dan mijn dochter, dat soort dingen.

Alvast bedankt!
    http://i148.photobucket.c(...)ber42928-01-2005.jpg
    Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
    https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
    pi_57991221

Hier heb ik de chocolade weg gehaald en de kleuren iets veranderd

Hier heb ik de er ook een andere achtergrond achtergedaan kon het niet laten
      vrijdag 25 april 2008 @ 19:11:44 #222
    19376 LadyS
    Help Liam --> SMA2
    pi_58308378
    Hé. ik zie ze nu pas
    Bedankt zeg! Ik heb er meteen eentje afgedrukt!!!

Die met die blauwe achtergrond is ook wel leuk! Leef je maar uit!
    Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
    https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
      donderdag 19 juni 2008 @ 21:48:49 #223
    177699 La_Vita
    Coo coo ca-choo
    pi_59532202
    D'r is al 55 dagen niet in dit topic gepost, ik hoop dat ik antwoord krijg

Ik zag op internet deze foto:

En nu zie ik wel vaker zulke foto's. Kan iemand mij vertellen hoe dit in z'n werk gaat?
    Is het een kwestie van fototoestel op een statief plaatsen en dan 4 verschillende foto's maken? En hoe gaat dat dan verder in Photoshop?

Het lijkt me niet moeilijk, maar zou toch fijn zijn als iemand het uit wil leggen voordat ik er besluit aan te beginnen
    My mama didn't raise no fool
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 19 juni 2008 @ 21:50:56 #224
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_59532359
    quote:
    Op donderdag 19 juni 2008 21:48 schreef La_Vita het volgende:
    D'r is al 55 dagen niet in dit topic gepost, ik hoop dat ik antwoord krijg

Ik zag op internet deze foto:
    [ afbeelding ]

En nu zie ik wel vaker zulke foto's. Kan iemand mij vertellen hoe dit in z'n werk gaat?
    Is het een kwestie van fototoestel op een statief plaatsen en dan 4 verschillende foto's maken? En hoe gaat dat dan verder in Photoshop?

Het lijkt me niet moeilijk, maar zou toch fijn zijn als iemand het uit wil leggen voordat ik er besluit aan te beginnen
    1 laag met totaalfoto
    laag1 met persoon1 in masker
    laag 2 met persoon2 in masker
    laag 3 met persoon3 in masker
    en alles mergen
    heel simpel gezegd
    Today is life -

Dale Carnegie
      donderdag 19 juni 2008 @ 21:54:42 #225
    85235 Tha_Erik
    Erik Jezus Klaas.
    pi_59532542
    quote:
    Op donderdag 19 juni 2008 21:48 schreef La_Vita het volgende:

Is het een kwestie van fototoestel op een statief plaatsen en dan 4 verschillende foto's maken?
    Ja . Dat gedeelte heb je al door.
    quote:
    En hoe gaat dat dan verder in Photoshop?
    Je opent de vier foto's in één bestand (dus als verschillende lagen), en dan ga je gummen. En eigenlijk zou je dat dan met masks moeten doen (maar ik heb dat nooit echt onder de knie gekregen).

Ik zou het zo doen, beginnen met twee foto's in verschillende lagen en dan gummen waar je wil dat de onderste foto te zien is, en dan steeds een foto in een nieuw laagje er bovenop en dan weer gummen waar je wil dat de onderliggende foto's naar boven moeten komen, en zo voorts.

Misschien niet de meest duidelijke uitleg , dus als iemand anders een betere uitleg/manier heeft, vrees niet om te posten
    Hoogachtend,
    Erik.
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 19 juni 2008 @ 21:59:56 #226
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_59532791
    met m
    quote:
    Op donderdag 19 juni 2008 21:54 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

Ja . Dat gedeelte heb je al door.
    [..]

Je opent de vier foto's in één bestand (dus als verschillende lagen), en dan ga je gummen. En eigenlijk zou je dat dan met masks moeten doen (maar ik heb dat nooit echt onder de knie gekregen).

Ik zou het zo doen, beginnen met twee foto's in verschillende lagen en dan gummen waar je wil dat de onderste foto te zien is, en dan steeds een foto in een nieuw laagje er bovenop en dan weer gummen waar je wil dat de onderliggende foto's naar boven moeten komen, en zo voorts.

Misschien niet de meest duidelijke uitleg , dus als iemand anders een betere uitleg/manier heeft, vrees niet om te posten
    met masks heel simpel
    selecteer het gedeelte dat je wilt behouden en klik in het lagen menu op t rechthoekje met rondje erin
    nu heb je een mask waarbij hij alleen laat zien wat wit is in het mask (zie lagending)
    wil je iets meer weg hebben kun je dat uit de selectie halen of van de mask weggummen,

hier zie je snel hoe zo'n mask gemaakt word
    Today is life -

Dale Carnegie
      donderdag 19 juni 2008 @ 23:01:17 #227
    177699 La_Vita
    Coo coo ca-choo
    pi_59536160
    Ah bedankt voor de reacties

Heb net dat filmpje van de masks bekeken, vond dat er eigenlijk nog best lastig uitzien. Misschien kom ik er na heel wat prutsen wel uit

Steeds gummen op elke laag is eigenlijk ook wel een goed idee, denk dat dat me wel gaat lukken
    My mama didn't raise no fool
    pi_59574425
    quote:
    Op donderdag 19 juni 2008 21:59 schreef Ynske het volgende:
    met m
    [..]

met masks heel simpel
    selecteer het gedeelte dat je wilt behouden en klik in het lagen menu op t rechthoekje met rondje erin
    nu heb je een mask waarbij hij alleen laat zien wat wit is in het mask (zie lagending)
    wil je iets meer weg hebben kun je dat uit de selectie halen of van de mask weggummen,

hier zie je snel hoe zo'n mask gemaakt word
    bedankt voor de link.
    pi_59610651
    TVPhotoshop
    pi_59622800
    Is er iemand die deze foto:

in een vergrootglas kan plaatsen zodat je zoiets krijgt als op deze foto:

Alvast bedankt
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 23 juni 2008 @ 12:35:02 #231
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_59623247
    zoiets?
    ff snel geflanst

Today is life -

Dale Carnegie
    pi_59623435
    Thanks , heb je ook een iets grotere versie of lukt dat niet?
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 23 juni 2008 @ 13:15:26 #233
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_59624201
    quote:
    Op maandag 23 juni 2008 12:42 schreef Trusten het volgende:
    Thanks , heb je ook een iets grotere versie of lukt dat niet?
    die heb ik niet, maar als je me een groter vergrootglas kunt leveren
    ga ik zometeen na de fysio er wel even mee aan de slag
    Today is life -

Dale Carnegie
    pi_59624587
    http://networkinstruments(...)magnifying-glass.jpg

(Voor als hij niet opent: google -> magnifying glass)

Alvast bedankt!
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 23 juni 2008 @ 15:47:05 #235
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_59627731
    quote:
    Op maandag 23 juni 2008 13:31 schreef Trusten het volgende:
    http://networkinstruments(...)magnifying-glass.jpg

(Voor als hij niet opent: google -> magnifying glass)

Alvast bedankt!
    Today is life -

Dale Carnegie
    pi_59627876
    Top, dank je!
      FOK!fotograaf maandag 23 juni 2008 @ 23:08:31 #237
    160750 moonmovies
    zeg maar Peer...
    pi_59639293
    Ik had deze nog ergens staan

Friends are like potatoes. If you eat them, they'll die...
    -------------------------------------
    www.theinvision.nl
      dinsdag 8 juli 2008 @ 16:42:45 #238
    71614 BillyOcean
    Get out of my dreams you woman
    pi_59975835
    Ik wil op de volgende foto dat de man links een wat minder felle witte plek in zijn gezicht krijggt. Net zoals de vrouw naast hem. Zij staat in de schaduw en hij niet.. Hoe kan ik dit een beetje gelijk trekken?

Doch vlakbij zwerft 'n exquise gympje
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 8 juli 2008 @ 16:44:15 #239
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_59975875
    quote:
    Op dinsdag 8 juli 2008 16:42 schreef BillyOcean het volgende:
    Ik wil op de volgende foto dat de man links een wat minder felle witte plek in zijn gezicht krijggt. Net zoals de vrouw naast hem. Zij staat in de schaduw en hij niet.. Hoe kan ik dit een beetje gelijk trekken?

[ afbeelding ]
    een masker maken van de man en hier van de brightness aanpassen
    Today is life -

Dale Carnegie
    pi_59976925
    quote:
    Op maandag 23 juni 2008 15:47 schreef Ynske het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
    * Timmos hier een tutorial van wilt
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 8 juli 2008 @ 17:31:22 #241
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_59977022
    quote:
    Op dinsdag 8 juli 2008 17:27 schreef Timmos het volgende:

[..]

* Timmos hier een tutorial van wilt
    best makkelijk hoor
    eerst kijken hoe groot het vlak is van de loep
    daarnaar de foto die erin moet verkleinen
    vervolgens in photoshop de foto activeren en de filter liquify (of hoe je het schrijft) starten
    hierin het aantal pixels van de loepgrootte invullen en 1 keer klikken
    dan word hij zo bol
    vervolgens dat plaatje in een nieuwe laag laden van de loep
    als onderste laag zetten
    en met de blendingopties spelen tot hij mooi doordrukt
    Today is life -

Dale Carnegie
    pi_59978177
    quote:
    Op dinsdag 8 juli 2008 17:31 schreef Ynske het volgende:

[..]

best makkelijk hoor
    eerst kijken hoe groot het vlak is van de loep
    daarnaar de foto die erin moet verkleinen
    vervolgens in photoshop de foto activeren en de filter liquify (of hoe je het schrijft) starten
    hierin het aantal pixels van de loepgrootte invullen en 1 keer klikken
    dan word hij zo bol
    vervolgens dat plaatje in een nieuwe laag laden van de loep
    als onderste laag zetten
    en met de blendingopties spelen tot hij mooi doordrukt

Niet perfect ofzo, maar iets leuks om op te oefenen
    pi_60287822
    Ik heb nog een vraagje...

Ik wil een aantal kleine objecten fotograferen tegen een witte achtergrond.
    Nu krijg ik met mijn provisorisch in elkaar geknutselde lichttent de achtergrond vrij mooi wit, maar niet puur wit (wat ik wel wil).

Nu kan ik met photoshop aan de de levels gaan sleutelen. Dan wordt de achtergrond egaal wit, maar het object wordt dan weer overbelicht
    Nu kan ik de objecten helemaal uit gaan snijden en dan alleen op de achtergrond de levels toepassen, maar dit is echt een rotwerk en enorm arbeidsintensief.
    Vandaar dat ik me afvroeg of er misschien een andere (lees makkelijkere) manier is om dit goed, maar wel netjes te doen?
    pi_60288662
    quote:
    Op woensdag 23 juli 2008 08:52 schreef Werewolf het volgende:
    ...
    Proberen met het toverstafje de achtergrond te selecteren en dan levels aanpassen of gewoon met wit invullen.
    pi_60288703
    quote:
    Op woensdag 23 juli 2008 09:42 schreef Fipotje het volgende:

[..]

Proberen met het toverstafje de achtergrond te selecteren en dan levels aanpassen of gewoon met wit invullen.
    Heb ik gedaan, maar de objecten zijn zelf ook al vrij licht en hebben een lichte schaduw.
    Mijn ervaring is dat dit niet mooi wordt.
    pi_60288821
    quote:
    Op woensdag 23 juli 2008 08:52 schreef Werewolf het volgende:
    Ik heb nog een vraagje...

Ik wil een aantal kleine objecten fotograferen tegen een witte achtergrond.
    Nu krijg ik met mijn provisorisch in elkaar geknutselde lichttent de achtergrond vrij mooi wit, maar niet puur wit (wat ik wel wil).

Nu kan ik met photoshop aan de de levels gaan sleutelen. Dan wordt de achtergrond egaal wit, maar het object wordt dan weer overbelicht
    Nu kan ik de objecten helemaal uit gaan snijden en dan alleen op de achtergrond de levels toepassen, maar dit is echt een rotwerk en enorm arbeidsintensief.
    Vandaar dat ik me afvroeg of er misschien een andere (lees makkelijkere) manier is om dit goed, maar wel netjes te doen?
    1) maak de foto opnieuw, belicht je achtergrond een stop extra.

2) maak een layer met levels aan, stel die zo in dat de achtergrond net wit is, en ga dan met een zacht kwastje 40% grijs je objecten voorzichtig in zitten kleuren op het masker (geen fijn werkje, optie 1 is ws makkelijker).

3) als je objecten zelf niet al te licht van kleur zijn, kun je met curves of levels het wit net over de kop jagen, maar de gemiddelde belichting gelijk houden. (makkelijkste, maar lukt niet als je objecten licht van kleur zijn of highlights hebben)
    Mijn DeviantART gallery
    ,
    pi_60289279
    quote:
    Op woensdag 23 juli 2008 09:50 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

1) maak de foto opnieuw, belicht je achtergrond een stop extra.
    Hoe kan ik dit doen? Ik belicht dan toch mijn hele foto extra, dus dan wordt toch ook mijn onderwerp weer lichter/overbelicht?
    quote:
    2) maak een layer met levels aan, stel die zo in dat de achtergrond net wit is, en ga dan met een zacht kwastje 40% grijs je objecten voorzichtig in zitten kleuren op het masker (geen fijn werkje, optie 1 is ws makkelijker).
    Dit bedoelde ik met arbeidsintensief
    quote:
    3) als je objecten zelf niet al te licht van kleur zijn, kun je met curves of levels het wit net over de kop jagen, maar de gemiddelde belichting gelijk houden. (makkelijkste, maar lukt niet als je objecten licht van kleur zijn of highlights hebben)
    Dit probeer ik dus, maar zoals je zelf al aangeeft is dit lastig met lichte objecten of objecten met lichte plekken erop. Deze worden dan overbelicht...
    pi_60290429
    quote:
    Op woensdag 23 juli 2008 10:12 schreef Werewolf het volgende:

[..]

Hoe kan ik dit doen? Ik belicht dan toch mijn hele foto extra, dus dan wordt toch ook mijn onderwerp weer lichter/overbelicht?

Ik ken jouw situatie (mn de grootte van je lichttent) niet, maar dit zijn twee mogelijke manieren

1) Als je werkt met een doorzichtige achtergrond, kun je tegenlicht (achter de achtergrond) gebruiken. Zorg dan wel dat je onderwerp ver genoeg van de achtergrond ligt.

Ik werk zelf liever met papieren achtergronden, dan kan dat niet, ik doe het als volgt (object in een geïmproviseerde lichttent):

2) ik gebruik twee lampen, 1 iets links van de camera, ongeveer 80 cm boven het object, en gericht op het object. De tweede lamp staat ongeveer naast het object, ook 80 cm hoger en is gericht op de achtergrond (er is dan wel iets diffusie via de bovenkant van de lichttent, maar niet idioot veel). Ik houd ongeveer 30 cm tussen achtergrond en object aan (dat is krap, maar anders komt je in veel grotere (dus duurdere) vellen papier. In deze opstelling kun je de ratio tussen de twee lampen variëren (ofwel op de lamp instellen, ofwel iets hoger/lager zetten) om je belichting te fine tunen.
    Mijn DeviantART gallery
    ,
    pi_60290716
    Bedankt! Ik ga er wel even mee spelen..
    We dwalen nu wel af van het photoshop gedeelte, maar goed.

Ik heb ook een dergelijke opstelling met twee spotjes (links en rechts) en 1 bureaulamp boven (op de achtergrond).
    Misschien moet ik deze laatste feller laten schijnen (ander peertje/andere lamp).

Ik ga wel weer even knutselen...
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 23 juli 2008 @ 11:29:09 #250
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_60290994
    wat je in photoshop zou kunnen doen is met 2 lagen werken waarbij je in de bovenste een masker aanmaakt van het 'product' en de onderste laag de achtergrond aanpast zodat deze wit is
    de bovenste maskerlaag gooi je wat contrast in en je hebt een witte achtergrond en een niet flets product
    Today is life -

Dale Carnegie
    pi_60336639
    Kan iemand mij ook vertellen hoe ik een gebouw welke naar achteren helt? recht kan krijgen?
    pi_60337577
    quote:
    Op vrijdag 25 juli 2008 10:38 schreef blomst het volgende:
    Kan iemand mij ook vertellen hoe ik een gebouw welke naar achteren helt? recht kan krijgen?
    Met photoshop kan je het perspectief van je foto aanpassen:
    http://www.computer-darkroom.com/tutorials/tutorial_1_1.htm
    pi_60338190
    quote:
    Op vrijdag 25 juli 2008 11:17 schreef Werewolf het volgende:

[..]

Met photoshop kan je het perspectief van je foto aanpassen:
    http://www.computer-darkroom.com/tutorials/tutorial_1_1.htm
    Dank je, ga ik uit proberen .
      zondag 27 juli 2008 @ 15:25:52 #254
    181312 kvdv
    <=50mm Baby!
    pi_60378579
    Tsja, weet niet waar ik 'm anders zou moeten plaatsen...

Crack open the cranium, and let awareness begin...
    &gt; Zoekt kamer in Utrecht!
    pi_60409720
    Ik kom net terug uit Spanje en heb daar wat portret foto's gemaakt maar de lucht valt heel wit uit, wil dit natuurlijk graag blauw hebben. Of wat ik me net zit te bedenken is om van die witte lucht wolken te maken oid.

Maar hoe doe ik dit?
    Ook wel: rooOOOOOoOooOU)( *@)(P!I@ 1U ioTJHih genoemd.
      dinsdag 29 juli 2008 @ 01:19:33 #256
    181312 kvdv
    <=50mm Baby!
    pi_60409734
    quote:
    Op dinsdag 29 juli 2008 01:18 schreef RoOoYtJuH het volgende:
    Ik kom net terug uit Spanje en heb daar wat portret foto's gemaakt maar de lucht valt heel wit uit, wil dit natuurlijk graag blauw hebben. Of wat ik me net zit te bedenken is om van die witte lucht wolken te maken oid.

Maar hoe doe ik dit?
    Huidige lucht wissen (zo goed mogelijk). Daarna een luchtje van internet plukken of uit je archieven, deze als nieuwe layer onder de huidige foto plakken
    Crack open the cranium, and let awareness begin...
    &gt; Zoekt kamer in Utrecht!
      dinsdag 29 juli 2008 @ 08:32:41 #257
    150897 ebeaydojraes
    Gek Zijn Is Gezond (.nl)
    pi_60412238
    quote:
    Adobe Photoshop Lightroom 2.0 now available
    Monday, July 28, 2008 | by Rob Galbraith

Adobe Photoshop Lightroom 2.0 for Mac and Windows is now out of beta and available in its final form. The new release of Adobe's pro photo management and RAW conversion software adds dual monitor support, a refined interface, localized corrections and more.

Illuminating: Adobe Photoshop Lightroom 2.0 (Screenshot courtesy Adobe)

Photoshop Lightroom 2.0 is a US$99 upgrade from v1.x, or US$299 for a new license. A trial version is available.

was ik al bang voor. pay up you fool ... :S
    quote:
    Upgrade from ¤ 117.81 ¤ 99.00 ex VAT
    Full from ¤ 296.31 ¤ 249.00 ex VAT
    - "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
    - 'ye cannae change the laws of physics'
    Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
    pi_60418170
    Hey ebeaydojraes , waarom heb je onderin als tag je camera's staan? Moet je ze kwijt of wil je patsen met je foto-spul (wat niet byzonder is)
      dinsdag 29 juli 2008 @ 15:52:28 #259
    52657 pea4fun
    pi_60421262
    quote:
    Op dinsdag 29 juli 2008 01:18 schreef RoOoYtJuH het volgende:

Maar hoe doe ik dit?
    Daar heb ik ooit een hele mooie action voor gevonden. Je vind em hier http://www.outdooreyes.com/photo58.php3 Je kan zelfs wolkjes maken als je daar de brushes voor opzoekt.

Dit is 1 van mijn eerste experimenten ermee die nog online staat

Deze is ook een bewerkte versie, helaas staat de onbewerkte niet meer online. Ook 1 van de eerdere luchtjes die ik deed, vandaar dat het water niet helemaal klopt omdat de wolken niet weerspiegelen, maar toch.... De hele lucht was dus wit

pi_60518304
    Kan iemand het plaatje van het onderstaande shirt voor mij vergroten of namaken zodat ik het zelf ergens op kan laten drukken?

Aids.
    pi_60613310
    wat ik zelf handig vind (vooral luchten) is om het volgende te doen om mooie blauwe wolken te krijgen:

1. Kijk in de channels van je foto welke het beste contrast geeft (wolken en rest foto, meestal de blauwe als je RGB beeld hebt)
    2. Dan dupliceer je die laag en gooi je er curves of level overheen zodat je vol zwart met wit krijgt
    (dit kun je met brush mooi zwart wit maken, zo gek je het wilt hebben en hoeveel tijd je erin wilt stoppen)
    3. Deze selectie laad je (en klik omkeren selectie)
    4. Zet een masker over je originele foto
    5. Importeer/open/kopieer je wolken foto in je eigen foto en plaats deze onderop

Tada, klaar

Wat je ook kunt doen is het uitmaskeren met een pad van de lucht/gebouwen of whatever, maar dan ben je weel een tijdje bezig als je bomen hebt. Dit is een snelle en opzich nog nette manier.

[edit] resultaat (incl photoshop, al heb ik gewoon een random foto genomen met al een mooie lucht, maar het gaat om het idee):
    http://www.kreja.nl/rommel/wolken-origineel.jpg
    http://www.kreja.nl/rommel/wolken-aangepast.jpg

[ Bericht 6% gewijzigd door kreja op 06-08-2008 23:47:22 ]
    kreja bea!
    pi_60636135
    Heeft er iemand ervaring met zón tekentablet in combinatie met photoshop ?

Ik muis me een rotje en vraag me af of zón tablet voordelen biedt, werkt het rustiger/sneller/prettiger als een muis?

Als er veel voordelen zijn, wat is dan een geschikt model, wat heb je nodig en waarom? (prijs is niet van belang in de vraagstelling).

Thanks.
    http://limpeiven.blogspot.com/
    www.limpeiven.com
    opsomming van in bezit zijnde foto-apparatuur, staat namelijk heel erg cool en draagt bij aan status alhier...
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 7 augustus 2008 @ 20:44:39 #263
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_60636520
    quote:
    Op donderdag 7 augustus 2008 20:22 schreef limpix het volgende:

Ik muis me een rotje en vraag me af of zón tablet voordelen biedt, werkt het rustiger/sneller/prettiger als een muis?

Als er veel voordelen zijn, wat is dan een geschikt model, wat heb je nodig en waarom? (prijs is niet van belang in de vraagstelling).

Thanks.
    ja veel ervaring mee
    gebruik nauwelijks mijn muis nog, alleen voor te fokken
    ik heb een A6 van Intous Wacom, kleiner moet je niet willen, ik heb ook een A4 gehad maar die was voor mij te groot
    waarom? omdat ik hiermee mijn pols ontlast (gescheurde peesschede gehad) en een natuurlijkere beweging maak met een pen ipv een muis
    k zou zowiezo voor wacom gaan, en de intuos is een fijne serie, andere nooit gebruikt
    Today is life -

Dale Carnegie
      donderdag 7 augustus 2008 @ 21:52:19 #264
    150897 ebeaydojraes
    Gek Zijn Is Gezond (.nl)
    pi_60638134
    idem . en de A6 is ook meteen makkelijk voor een Notebook, want makkelijk mee te nemen.
    pi_60638890
    quote:

Thanks.
    ik heb zelf een Wacom Bamboo, ik wil nooit meer zonder!
    het werkt zo veel fijner dan een muis, je kunt veel preciezer tekenen, plus het heeft druksensoren, hoe harder je drukt, hoe dikker de lijn. echt ideaal dingetje
    pi_60640211
    quote:
    Op zaterdag 2 augustus 2008 23:19 schreef Mss het volgende:
    Kan iemand het plaatje van het onderstaande shirt voor mij vergroten of namaken zodat ik het zelf ergens op kan laten drukken?

[ afbeelding ]
    Ja die heb ik, ik stuur je zo een PM (ivm de rechten...)
    pi_60640976
    wacom tekentablet, kan echt niet meer zonder! koste me 250 euro ofzo jaartje geleden voor een A5 en dat is wel besteed al zeg ik zelf!
    kreja bea!
    pi_60654865
    Mijn beginners werkje met Photoshop . Vanmiddag geschoten tussen de A12 en Amersfoort.
    Origineel:

Vignettering weg gehaald, en verloop filter toegepast.
    pi_60656124
    Ik heb een vraagje, hoe krijg een kader met daarin je naam en datum daarin? Beetje om je foto's te beveiligen tegen jatten
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 8 augustus 2008 @ 15:09:58 #270
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_60656187
    quote:
    Op vrijdag 8 augustus 2008 15:08 schreef BabblingBrook het volgende:
    Ik heb een vraagje, hoe krijg een kader met daarin je naam en datum daarin? Beetje om je foto's te beveiligen tegen jatten
    canvas vergroten, en een kleur geven
    vervolgens een laag maken met je naam erin en datum
    makkelijker nog is bordermaker downloaden en die t werk laten doen
    Today is life -

Dale Carnegie
    pi_60656447
    quote:
    Op vrijdag 8 augustus 2008 15:09 schreef Ynske het volgende:

[..]

canvas vergroten, en een kleur geven
    vervolgens een laag maken met je naam erin en datum
    makkelijker nog is bordermaker downloaden en die t werk laten doen
    Ik ben gek op makkelijker! Ik kies voor makkelijk, tnx!
    pi_60683538
    Even een hele simpele vraag waar ik het antwoord zo even niet op kan vinden: Hoe verklein in foto's in photoshop middels de longside? In Lightroom heb je deze functie als je een foto wilt verkleinen, maar in de Resize functie van photoshop staat hij er niet tussen?

Ik wil namelijk via Actions een x aantal foto's automatisch laten resizen, maar gezien sommige in portrait en andere in landscape genomen zijn moet ik de longside functie gebruiken om te kunnen verkleinen.
    quote:
    Op vrijdag 8 augustus 2008 15:08 schreef BabblingBrook het volgende:
    Volgens mijkun je dan beter een copyright notice in de foto zelf zetten. Anders is het gewoon en kwestie van de borders wegkroppen en je naam etc. zijn verdwenen van de foto.
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 9 augustus 2008 @ 14:47:08 #273
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_60683804
    volgens mij kun je dat alleen doen door 2 acties te maken
    waarbij je de staande een relatieve grote voor de height aangeeft
    en bij de liggende een relatieve grote voor de width aangeeft
    Today is life -

Dale Carnegie
    pi_60685351
    Daar was ik al bang voor... Hopelijk krijgt CS4 dan wel een longside resize functie....
      zondag 10 augustus 2008 @ 14:25:31 #275
    51286 w00h00
    Digital man!
    pi_60704991
    even een korte vraag.

ik ben een absolute noob met photoshop, maar ik heb een photoshop bestand (.psd) gekregen dat slechts bestaat uit 1 layer, maar nu wil ik alleen tekstmatig iets aanpassen, maar omdat het uit 1 layer bestaat kan ik niets selecteren.

Heb ik gewoon een verkeerd bestand of is er toch een manier om bij de verschillende layers te komen?

[ Bericht 0% gewijzigd door w00h00 op 10-08-2008 15:42:59 ]
    pi_60705266
    De verschillende layers kunnen worden samengevoegd, in dit geval dus de text layer met de background layer. Als eenmaal de layers zijn samengevoegd kunnen ze niet meer los van elkaar komen zegmaar.

Wat je kan proberen is aan .psd bestand te komen waar ze nog niet zijn samengevoegd, of anders post je ff de foto hier en dan kunnen we misschien de text weg 'clonen' dan plakken we eigenlijk stukjes van de foto over de text heen (maar dan wel op een mooie manier)
    pi_60735693
    quote:
    Op zaterdag 9 augustus 2008 14:32 schreef Kremers het volgende:
    Even een hele simpele vraag waar ik het antwoord zo even niet op kan vinden: Hoe verklein in foto's in photoshop middels de longside? In Lightroom heb je deze functie als je een foto wilt verkleinen, maar in de Resize functie van photoshop staat hij er niet tussen?
    Door te werken met percentages Het is alleen een beetje lastig om uit te zoeken hoeveel % je moet verkleinen als je een pixel maat in je hoofd hebt. Maar het werkt wel als je er een action van wil maken.
    quote:
    Ik heb zelf een A3 wacom omdat ik i.v.m. een muis arm grote bewegingen moet maken. Maar het werkt zeer prettig omdat je veel presiezer kan werken. Ik heb ook gewerkt met een A6, maar omdat dat kleiner is dan mijn monitor/resolutie, wordt elke kleine (foute) beweging vergroot. Denk aan trillen van je hand bijv. Dus let daar op bij de aanschaf.
      dinsdag 12 augustus 2008 @ 19:02:13 #278
    150897 ebeaydojraes
    Gek Zijn Is Gezond (.nl)
    pi_60770060
    http://www.dpreview.com/news/0808/08081204thinkpad.asp

hmmm. opzich goed (al ga ik toch strax voor de nieuwe MacPro ..)

ingebouwd wacom tabletje, 72% AdobeRGB scherm, BlueRay, .. nice

vraag me ook alleen af wat dat wel niet moet gaan kosten.

edit:
    AH!
    "the W700 starts at $2,978 and moves skyward from there."

maar natuurlijk ...

http://www.robgalbraith.com/bins/content_page.asp?cid=7-9314-9557

maximum of 6000 dollar... voor een laptop ... gotta earn some cash first

[ Bericht 27% gewijzigd door ebeaydojraes op 12-08-2008 21:51:35 ]
    pi_60861974
    Heb deze foto zelf al behoorlijk bewerkt, maar dat heeft uitiendelijk tot effect gehad het donkere gedeelte van de brug er niet meer 'effen' uitziet. Ik heb de blur tool al geprobeerd, maar dat had relatief weinig effect. Iemand nog tips?

Grotere versie staat hier: http://www.flickr.com/photos/pauldamen/2765143680/sizes/l/
    pi_60914614
    Ik heb max. 5 regels nodig.
    pi_60920015
    Ik heb even een korte vraag. Ik wil een frame in een foto maken maar wel een dun streepje zodat de omlijsting dus gewoon de foto blijft.
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 18 augustus 2008 @ 12:22:02 #283
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_60920444
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 12:07 schreef Faja-Lobi het volgende:
    Ik heb even een korte vraag. Ik wil een frame in een foto maken maar wel een dun streepje zodat de omlijsting dus gewoon de foto blijft.
    het makkelijkste is om een bestand te maken dat een aantal pixels kleiner is dan je eigen foto
    daarin het lijntje maken
    en dit te kopieren en in een nieuwe laag te plaatsen in je fotobestand

als je wilt dat het randje ook wat donkerder of lichter is zorg je ervoor dat je de ruimte tussen het lijntje en het einde van de foto selecteert vult met een kleur (zwart of wit) en past de opaciteit ervan aan
    Today is life -

Dale Carnegie
      maandag 18 augustus 2008 @ 12:36:01 #284
    52657 pea4fun
    pi_60920824
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 12:07 schreef Faja-Lobi het volgende:
    Met de vierkante selectietool een vierkant maken waar je het dunne streepje wil, dan rechtsklikken in de selectie, kiezen voor stroke. Dan kan je aangeven hoeveel pixels het streepje moet zijn en welke kleur.
    pi_60934917
    Het kader in de foto vond ik niet zo een succes maar nou wil ik graag 2 kleinere foto's in 1 grotere foto plaatsen. Kan iemand mij daar misschien mee helpen?
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 18 augustus 2008 @ 21:19:54 #286
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_60934986
    je kleinere fotos eerst verkleinen tot het gewenste formaat
    in photoshop 3 vensters open hebben staan
    grote foto
    kleine foto 1
    kleine foto 2
    de laag van de kleine foto kopieren en plakken als nieuwe laag in de grote foto (kan ook door te slepen)
    zo ook voor foto2
    dan heb je 3 lagen
    laag1 grote foto
    laag 2 kleine foto1
    laag 3 kleine foto2
    deze lagen kun je weer verplaatsen tot ze op de plaats die gewenst is staan
    Today is life -

Dale Carnegie
    pi_60994486
    Hee, ik gebruik cs3, ik gebruik meerdere grafische programma's trouwens. Ik heb wat werkjes online gezet: www.graphicmania.6x.to nog niet heel tof allemaal, het is hiervan de bedoeling dat ik ga groeien Ik wil meer ontwerpen, en mezelf verbeteren laat maar weten wat je ervan vind

Redelijk offtopic bericht eigenlijk, want dit gaat natuurlijk over fotografie, sorry. Ik dacht dat ze op fok wel een speciaal graphicdesign hoekje hadden of zo, maar niet dus? of wel?
    Graphics created by myself: www.graphicmania.6x.to
      woensdag 20 augustus 2008 @ 22:54:49 #288
    52657 pea4fun
    pi_60995271
    quote:
    Op woensdag 20 augustus 2008 22:28 schreef doornroos91 het volgende:
    Hee, ik gebruik cs3, ik gebruik meerdere grafische programma's trouwens. Ik heb wat werkjes online gezet: www.graphicmania.6x.to nog niet heel tof allemaal, het is hiervan de bedoeling dat ik ga groeien Ik wil meer ontwerpen, en mezelf verbeteren laat maar weten wat je ervan vind

Redelijk offtopic bericht eigenlijk, want dit gaat natuurlijk over fotografie, sorry. Ik dacht dat ze op fok wel een speciaal graphicdesign hoekje hadden of zo, maar niet dus? of wel?
    In dig loopt ook een photoshop topic [Centraal] Photoshop - Vragen, tutorials en meer... #16 , die houden zich daar meer mee bezig, maar dat wil niet zeggen dat ze het hier niet leuk vinden om door te kijken hoor
    pi_61199718
    Hoi!!

Vraagje, ik mag op deze laptop van het werk niets installeren en de mijne is nog leeg door herinstallatie door Acer maar nu wil ik 2 canvasdoeken laten maken. Ze lijken mij mooi in sepia maar ik kan dat dus niet checken... Zou iemand van jullie deze 3 misschien in sepia willen zetten zodat ik een idee heb.. Vast heeeeeeeeeeeeel erg bedankt!!!

Trotse mama van Alyssa (10-08-2003) en Ryan (23-02-2007)
      FOK!fotograaf vrijdag 29 augustus 2008 @ 08:37:56 #290
    25504 Ronhui
    Ja...Dus...?
    pi_61211630
    Goedesmorgens Shoppers,

Weet iemand hier hoe je zwart/wit foto's van een zilveren glans kan voorzien? Dus met andere woorden, de grijstinten moeten zilvertinten worden.

Er schijnen ook filters te zijn die dit zouden doen, maar die zijn niet zo goedkoop (lees gratis ).

Alvast bedankt voor de tips
    pi_61294762
    quote:
    Op vrijdag 15 augustus 2008 19:19 schreef pauld het volgende:
    Heb deze foto zelf al behoorlijk bewerkt, maar dat heeft uitiendelijk tot effect gehad het donkere gedeelte van de brug er niet meer 'effen' uitziet. Ik heb de blur tool al geprobeerd, maar dat had relatief weinig effect. Iemand nog tips?

[ afbeelding ]

Grotere versie staat hier: http://www.flickr.com/photos/pauldamen/2765143680/sizes/l/
    Hey Pauld,

Bedoel je dat effect wat je ook in de lucht ziet, een niet zo mooie overgang van licht naar donker? Dat is namelijk posterisatie. Bij een RAW bestand worden er 2048 gradatie verdeeld over een histogram van 256 niveaus. Dat betekent dat er minder tot geen ‘Posterisatie’ optreed tijdens het bewerken van een raw bestand. Maar waneer je een 'normaal' bestand gaat bewerken is daar niet veel meer van over... het helpt om in 16bit te bewerken. Dan heb je meer gradaties om te verdelen over je histogram.
    pi_61295520
    quote:
    Op donderdag 28 augustus 2008 18:53 schreef Bibikuif22 het volgende:
    Hoi!!

Vraagje, ik mag op deze laptop van het werk niets installeren en de mijne is nog leeg door herinstallatie door Acer maar nu wil ik 2 canvasdoeken laten maken. Ze lijken mij mooi in sepia maar ik kan dat dus niet checken... Zou iemand van jullie deze 3 misschien in sepia willen zetten zodat ik een idee heb.. Vast heeeeeeeeeeeeel erg bedankt!!!

Zoiets ? tis dan wel geen sepia
    http://limpeiven.blogspot.com/
    www.limpeiven.com
    opsomming van in bezit zijnde foto-apparatuur, staat namelijk heel erg cool en draagt bij aan status alhier...
      woensdag 3 september 2008 @ 22:27:58 #293
    150897 ebeaydojraes
    Gek Zijn Is Gezond (.nl)
    pi_61361517
    pffff. you got to be kidding me. CS3 nieuwe versie is uberhaupt net 3 maanden uit (en de NL versie nog geen maand):

Adobe to unveil Creative Suite 4 in September 23 webcast
    Wednesday, September 3, 2008 | by Rob Galbraith

Adobe will unveil Creative Suite 4, including Photoshop CS4, in a series of webcasts starting on September 23. The Flash-based webcasts will be run on the following schedule (all times local):

Europe: 11:00AM CET (September 23, 2008)
    North America: 9:00AM Eastern (September 23, 2008)
    North America: 9:00AM Pacific (September 23, 2008)
    Australia: 4:00PM AET (September 24, 2008)
    Singapore/Hong Kong: 2:00PM (September 24, 2008)
    India: 11:30AM IST (September 24, 2008)
    The webcast URL will be www.adobe.com/go/brilliantevent, though as of this writing the event page isn't yet live. To receive an email reminder ahead of the webcast, you can register here.
    pi_61361778
    quote:
    Op woensdag 3 september 2008 22:27 schreef ebeaydojraes het volgende:
    pffff. you got to be kidding me. CS3 nieuwe versie is uberhaupt net 3 maanden uit (en de NL versie nog geen maand):

Adobe to unveil Creative Suite 4 in September 23 webcast
    Wednesday, September 3, 2008 | by Rob Galbraith

Adobe will unveil Creative Suite 4, including Photoshop CS4, in a series of webcasts starting on September 23. The Flash-based webcasts will be run on the following schedule (all times local):

Europe: 11:00AM CET (September 23, 2008)
    North America: 9:00AM Eastern (September 23, 2008)
    North America: 9:00AM Pacific (September 23, 2008)
    Australia: 4:00PM AET (September 24, 2008)
    Singapore/Hong Kong: 2:00PM (September 24, 2008)
    India: 11:30AM IST (September 24, 2008)
    The webcast URL will be www.adobe.com/go/brilliantevent, though as of this writing the event page isn't yet live. To receive an email reminder ahead of the webcast, you can register here.
    Uhh, enige nieuwe aan CS3.3 is Acrobat 9. Goede kans dat Acrobat 9 ook in CS4 zit.
      woensdag 3 september 2008 @ 22:43:07 #295
    150897 ebeaydojraes
    Gek Zijn Is Gezond (.nl)
    pi_61362136
    mwa.. bij design premium pakket hebben ze Fireworks erbij gegooid. wel zo handig maar echt nieuw nee ok, das waar.
    pi_61419487
    quote:
    Op maandag 1 september 2008 16:16 schreef Pippin89 het volgende:

[..]

Hey Pauld,

Bedoel je dat effect wat je ook in de lucht ziet, een niet zo mooie overgang van licht naar donker? Dat is namelijk posterisatie. Bij een RAW bestand worden er 2048 gradatie verdeeld over een histogram van 256 niveaus. Dat betekent dat er minder tot geen ‘Posterisatie’ optreed tijdens het bewerken van een raw bestand. Maar waneer je een 'normaal' bestand gaat bewerken is daar niet veel meer van over... het helpt om in 16bit te bewerken. Dan heb je meer gradaties om te verdelen over je histogram.
    He Pippin,

thnx vor je input. Fotois in RAW geschoten en nabewerkt. Heb vaker wat 'ruis' op foto's na nabewerken. Teken dat ik te ver ben gegaan met het contrast?
      zaterdag 6 september 2008 @ 08:54:11 #297
    37777 Sigmund_Freud
    Whats On a Mans Mind
    pi_61421145
    Niet meer nodig.

[ Bericht 91% gewijzigd door Sigmund_Freud op 06-09-2008 16:32:30 ]
    Multiply it by infinity, and take it to the depth of forever, and you will still have barely a glimpse of what I'm talking about.
      zondag 7 september 2008 @ 01:26:34 #298
    156462 JX
    Alba gu Brath!
    pi_61440767
    HELP Ik werk al jaren met Photoshop, maak regelmatig illustraties met transparante achtergronden. Maar ik heb net CS3 geinstalleerd en nu krijg ik gewoon niets opgeslagen met transparante achtergrond Heb alles al geprobeerd.. nieuw document met instelling transparant en selectie van plaatje daarin gekopieerd - opslaan als gif, tga etc. - instellingen geprobeert te veranderen.. Het blijft een witte achtergrond krijgen na het opslaan.
    Ik heb gegoogled, Photoshop help doorzocht, vanalles geprobeerd.. Ik weet het niet meer

Paar jaar terug had ik hetzelfde probleem na een nieuwe installatie van photoshop en toen heeft een wizkid voor mij iets aangepast aan de instellingen. Ik dacht Color Settings.. Maar ik heb na een aantal verschillende Color Settings geprobeert te hebben nog steeds geen verschil.
    Bij het opslaan zie ik ook geen optie om het met Transparency op te slaan, zoals bij mijn oudere versie wel zo was.

Iemand enig idee??

[ Bericht 0% gewijzigd door JX op 07-09-2008 01:43:08 ]
    Life is a waste of time, time is a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life!
    pi_61443012
    quote:
    Op zondag 7 september 2008 01:26 schreef JX het volgende:
    HELP Ik werk al jaren met Photoshop, maak regelmatig illustraties met transparante achtergronden. Maar ik heb net CS3 geinstalleerd en nu krijg ik gewoon niets opgeslagen met transparante achtergrond Heb alles al geprobeerd.. nieuw document met instelling transparant en selectie van plaatje daarin gekopieerd - opslaan als gif, tga etc. - instellingen geprobeert te veranderen.. Het blijft een witte achtergrond krijgen na het opslaan.
    Ik heb gegoogled, Photoshop help doorzocht, vanalles geprobeerd.. Ik weet het niet meer

Paar jaar terug had ik hetzelfde probleem na een nieuwe installatie van photoshop en toen heeft een wizkid voor mij iets aangepast aan de instellingen. Ik dacht Color Settings.. Maar ik heb na een aantal verschillende Color Settings geprobeert te hebben nog steeds geen verschil.
    Bij het opslaan zie ik ook geen optie om het met Transparency op te slaan, zoals bij mijn oudere versie wel zo was.

Iemand enig idee??
    Opslaan als PSD file?
    pi_61443839
    quote:
    Op zondag 7 september 2008 01:26 schreef JX het volgende:

Iemand enig idee??
    Heb je al geprobeerd om in plaats van "save as" te kiezen voor "save for web & devices"? Dan verschijnt er namelijk een nieuw groot venster met allerlei verschillende instellingen en als je kiest voor .gif / .png krijg je wel de mogelijk om "transparency"aan te vinken en bij "matte" de kleur te kiezen die transparant moet worden. Wat daarbij de juiste instellingen zijn weet overigens niet...

En vergeet ook niet je document inderdaad als .psd op te slaan, zo kun je altijd makkelijker nog wat veranderingen aanbrengen.
    -
      zondag 7 september 2008 @ 15:34:56 #301
    156462 JX
    Alba gu Brath!
    pi_61449210
    quote:
    Op zondag 7 september 2008 11:09 schreef P_B het volgende:

[..]

Heb je al geprobeerd om in plaats van "save as" te kiezen voor "save for web & devices"? Dan verschijnt er namelijk een nieuw groot venster met allerlei verschillende instellingen en als je kiest voor .gif / .png krijg je wel de mogelijk om "transparency"aan te vinken en bij "matte" de kleur te kiezen die transparant moet worden. Wat daarbij de juiste instellingen zijn weet overigens niet...

En vergeet ook niet je document inderdaad als .psd op te slaan, zo kun je altijd makkelijker nog wat veranderingen aanbrengen.
    Ja, ik sla alles in eerste instantie op als .psd, sowieso

Als ik hem via "Save for web & devices" opsla (als .gif), blijft hij inderdaad de transparante achtergrond houden. Maar ik heb daar niet de optie om hem als .tga op te slaan, wat het wel moet worden Ook als ik de "for web & devices" file opnieuw open en dan probeer hem als .tga op te slaan krijgt ie toch weer een witte achtergrond

Maar goed, voorheen was het gewoon mogelijk om hem via de normale "Save As" op te slaan met Transparency. Ik denk dat het dus iets in mijn Settings/Preferences moet zijn, maar wat?
    Life is a waste of time, time is a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')