Yo! Thanks, dat zocht ik.quote:Op zaterdag 29 september 2007 20:48 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
GIMP
Ga ik nu door voor de koelkast?
verzint fotoshop dan de rawinfo erbij?quote:Op zondag 30 september 2007 11:48 schreef DarkManta het volgende:
Ook maar weer eens tip van mijn kant:
Vrijwel veel mensen hebben een camera die niet over een RAW extension beschikken.
Een RAW bestand kun je zien als HET origineel dat je uit je camera plukt, dus zonder verlies van enige kwalitiet of data.
Helaas zijn er camera`s die dit niet ondersteunen, meestal zijn dat de wat goedkopere camera`s.
Om toch je .jpg bestanden in RAW te kunnen weergeven en te openen heeft ADOBE Photoshop fotograaf vriendelijk gemaakt.
Toets CTRL + K, helemaal aan de linkerkant van het scherm zie je nu een lijst staan, kies uit die lijst File Handling
[afbeelding]
Vink nu Prefer Adobe Camera RAW fpr JPEG Files aan.
Wanneer je dus nu een jpg bestand opent, opent photoshop deze als een RAW bestand.
Veel plezier!
Nee, het geeft je de mogelijkheid om het te lezen als rawinfo.quote:Op zondag 30 september 2007 13:33 schreef Ynske het volgende:
[..]
verzint fotoshop dan de rawinfo erbij?
quote:Op zondag 30 september 2007 14:36 schreef DarkManta het volgende:
[..]
Nee, het geeft je de mogelijkheid om het te lezen als rawinfo.
idd, jpg bestanden zijn gecomprimeerd, die info is gewoon weg. Wat zou anders het nut zijn van 4x zo grote RAW-bestanden?quote:Op zondag 30 september 2007 13:31 schreef ralpje het volgende:
En dat is nuttig, omdat?
Het is niet zo dat er dan opeens bestandsinformatie in je foto zat die er eerst niet inzat, ofzo.
klopt, alleen CS3 heeft de functie om jpg's te openen als raw bestand. dus als je gewend bent aan camera raw van photohsop kan je nu dus op de zelfde manier je jpg's aanpassen. alleen je hebt minder functies.quote:Op zondag 30 september 2007 15:52 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
[..]
idd, jpg bestanden zijn gecomprimeerd, die info is gewoon weg. Wat zou anders het nut zijn van 4x zo grote RAW-bestanden?
die is wel heel erg onscherp,... denk dat het lastig wordt om hem echt goed scherp te krijgen,...quote:Op zondag 30 september 2007 20:51 schreef Anitra het volgende:
Ik hier? Ja ik hier want ik heb hulp nodig, ps hulp of wat de foto ook scherper maken kan.
Deze foto is zo mooi, het is zo Arwen, alleen mijn camaera happerde en deed raar. Ik krijg hem dus niet scherp, is er iemand die me wil helpen omdeze foto mooi te krijgen?
Is het mogelijk om hem scherper te maken of at dan ook?
[afbeelding]
thanks alvast!
orgineel is een mailtje en dan stuurn ik hem op
Ja zekerquote:Op maandag 1 oktober 2007 20:30 schreef Sugar het volgende:
Koffiekoekje, je hebt wel de strekking van de docu meegekregen?![]()
In ieder geval is dat de Warp Tool.quote:Op maandag 1 oktober 2007 20:28 schreef koffiekoekje het volgende:
Gezocht.... photoshop tooltje
Ik zag laatst op tv dat er een apart tooltje werd gebruikt. (tv docu: Beperkt houdbaar).
Hierin lieten ze zien hoe fotomodellen bewerkt werden naar een (doelgericht) "schoonheidsideaal". Bijvoorbeeld iets meer (wespen)taille, iets meer borst... Het was een tooltje dat werkte met een grid wat bestond uit 9 vakjes, vervolgens kan met aan de vakjes en/of lijnen trekken en zo de foto plaatselijk vervormen.
Nu wou ik weten waar ik dat tooltje kan vinden (CS2). Kan em nergens vinden![]()
quote:Op maandag 1 oktober 2007 20:56 schreef DarkManta het volgende:
[..]
In ieder geval is dat de Warp Tool.
Toets CTRL + T, daarna op de rechtermuisknop en kies voor warp.
Welke instellingen bedoel je?quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 12:45 schreef Curri het volgende:
heb je instellingen wel goed staan?
ps. cs3 sucks best wel, cs2 vind ik nog steeds veul beter!
Nou voel ik me bijna dom... Ik zie idd. dat de selectie (stippellijn) verandert van vorm. Maar ik snap je toch niet helemaal. Ik maak eerst een selectie. Kies dan [refine edge]. Daar stel ik wat in. Ik klik op [ok] en dan zie is het resultaat weer ongedaan gemaakt. Wat moet ik waar kopieeren.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 12:50 schreef Misanthropist het volgende:
je ziet inderdaad wat simpels over het hoofd. je verandert namelijk alleen de selectie. als je gewoon copy-paste doet na je refine edge (bijvoorbeeld in een nieuw of ander bestand) dan zie je dat het gewoon werkt en kun je het gewoon opslaan.
je verandert alleen het selectielijntje, wat geselecteerd staat (van de foto dus) dat kun je kopiëren of weet ik veel wat mee doen. het resultaat wordt niet ongedaan gemaakt, kijk maar naar de selectie. jij bent waarschijnlijk op zoek naar een bepaald filterquote:Op zaterdag 20 oktober 2007 13:07 schreef morphinum het volgende:
[..]
Nou voel ik me bijna dom... Ik zie idd. dat de selectie (stippellijn) verandert van vorm. Maar ik snap je toch niet helemaal. Ik maak eerst een selectie. Kies dan [refine edge]. Daar stel ik wat in. Ik klik op [ok] en dan zie is het resultaat weer ongedaan gemaakt. Wat moet ik waar kopieeren.
Ieg bedankt voor je hulp!
Ah, hebbes! :-)quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 14:44 schreef Misanthropist het volgende:
[..]
je verandert alleen het selectielijntje, wat geselecteerd staat (van de foto dus) dat kun je kopiëren of weet ik veel wat mee doen. het resultaat wordt niet ongedaan gemaakt, kijk maar naar de selectie. jij bent waarschijnlijk op zoek naar een bepaald filter
Dat ligt per merk muis af en niet zo zeer aan photoshop. Zelf heb ik 2 Logitech MX revolution muizen en daarmee stel ik het gewoon in het programma/driver setpoint af.quote:Op zondag 21 oktober 2007 17:55 schreef Ynske het volgende:
Sugar, Ik heb getracht, maar de fotos zijn echt te bewogen/onscherp om er bij mij nog enigsins iets scherps uit te halen, sorry.
Slimmerds van Photoshop... Ik kan iets niet meer vinden. Weet iemand toevallig waar ik in kan stellen dat wanneer ik met mijn scrollwieltje beweeg dat er in Photoshop ingezoomd/uitgezoomd word?
heb t net gevonden, onder edit > preferences > general > en dan zoom with scrollweel aanvinkenquote:Op zondag 21 oktober 2007 19:06 schreef DarkManta het volgende:
[..]
Dat ligt per merk muis af en niet zo zeer aan photoshop. Zelf heb ik 2 Logitech MX revolution muizen en daarmee stel ik het gewoon in het programma/driver setpoint af.
Klopt inderdaad, dat ik daar niet meer aan had gedachtquote:Op zondag 21 oktober 2007 19:08 schreef Ynske het volgende:
[..]
heb t net gevonden, onder edit > preferences > general > en dan zoom with scrollweel aanvinken
toch bedankt
ja klopt, nummer 2 heeft te veel grain. sowieso altijd wel lastig om zulke dingen echt goed scherp te krijgen.quote:Op zondag 21 oktober 2007 19:26 schreef DarkManta het volgende:
origineel:
Het is niet even makkelijk om via een forum af te tasten hoe en wat ieamnd graag mooi vind, dan via direct contact.
Zelf vind ik foto 1 het mooiste, bij foto 2 begint te korrelig te worden.
als je foto niet scherp geschoten is, blijft hij altijd storen ookal ga je m verscherpen in Photoshop. Tenminste ik blijf zien dat hij digitaal verscherpt is en dat stoort me.quote:Op zondag 21 oktober 2007 20:19 schreef Incolumis het volgende:
[..]
ja klopt, nummer 2 heeft te veel grain. sowieso altijd wel lastig om zulke dingen echt goed scherp te krijgen.
nog een weekje tot die Adobe dag
Oh geen sorry hoorquote:Op zondag 21 oktober 2007 20:22 schreef Ynske het volgende:
[..]
als je foto niet scherp geschoten is, blijft hij altijd storen ookal ga je m verscherpen in Photoshop. Tenminste ik blijf zien dat hij digitaal verscherpt is en dat stoort me.
Ik vind dat 1 ook al stoortsorry darkmanta
Photoshop werkt met Adobe RGB, en volgens mij laat Windows de kleuren zien adv Srgb kleurenprofiel.quote:Op zondag 21 oktober 2007 20:59 schreef _Kaatje_ het volgende:
Ik heb een vraag over photoshop vs het voorbeeldscherm van windows xp. Als ik mijn foto in PS (CS3) heb bewerkt heeft die levendige, mooie kleuren en een fijn contrast. Dan open ik de afbeelding met voorbeeldscherm van windows en is mijn foto veranderd in een flets, vlak, grauw plaatje. Laat ik de foto afdrukken bij Pixum heb ik het idee dat hij ook zo afgedrukt wordt. Erg lastig, want ik ga natuurlijk wel van PS uit.
Weet iemand hoe dit kan, en belangrijker nog, wat ik eraan kan doen? Ik heb zelf niet het idee dat het aan al dan niet calibreren van het scherm ligt, dan zou er immers nog niet zo'n groot verschil mogen zitten tussen de twee geopende bestanden, toch?
Even voor andere gebruikers...quote:Op zondag 21 oktober 2007 17:55 schreef Ynske het volgende:
Sugar, Ik heb getracht, maar de fotos zijn echt te bewogen/onscherp om er bij mij nog enigsins iets scherps uit te halen, sorry.
Slimmerds van Photoshop... Ik kan iets niet meer vinden. Weet iemand toevallig waar ik in kan stellen dat wanneer ik met mijn scrollwieltje beweeg dat er in Photoshop ingezoomd/uitgezoomd word?
hier quote uit de OP van vorige deel:quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 22:44 schreef tim2308 het volgende:
Die scrollwheelfunctie is ideaal, bedankt! Wat is het verschil tussen dit topic en dat andere in DIG? Ze lijken elkaar te overlappen of vergis ik me nu.
daarom dusquote:Er loopt toch al zo'n reeks in DIG?
Dat klopt. Alleen die reeks bevat een wijd scala aan vragen over Photoshop, waarvan fotobewerking maar een kleiner gedeelte omvat. Deze vragen en problemen willen we nu thuis brengen in FOT. Het forum heeft niet voor niets, "beeldbewerking" in zijn omschrijving staan .
Ik ben geen PS held dus je antwoord zal ik goed bestuderen en zelf gaan stoeien. Als het me niet lukt zal ik zeker nog even contact met je opnemen. Alvast bedankt!quote:Op woensdag 31 oktober 2007 23:11 schreef Kamermans het volgende:
volgens mij is het bovenste gewoon 100%, dat betekend dus dat er geen informatie meer inzit die je zou kunnen manipuleren met bijvoorbeeld curves, contrast, levels enzo.
maar je kan natuurlijk wel wat proberen, wat ik zou doen is een nieuwe layer aanmaken. hier een gradient van boven zwart 100% opacity tot onder zwart 0% opacity maken, deze layer op softlight zetten. als dit effect te klein is kan je de layer copieren.
als dit resultaat niet voldoet kan ik ook best wel foto van internet plukken en dan het deel wat je nu mist copieren en in jou foto verwerken. alleen heb er morgen avond pas tijd voor
CS3 is de enige versie met adjustment layers,..quote:Op zondag 4 november 2007 13:11 schreef Sugar het volgende:
Kamermans, bedankt voor je superuitgebreide uitleg! Ik heb (sinds gisteren) Photoshop Elements 5.0, dus dat is niet die versie die jij hebt. Ik denk dat ik de simpelere versie heb. Maar ik zal wel gaan puzzelen of ik toch wat kan met de tips die je geeft, want sommige dingen zullen wel hetzelfde werken, denk ik?
yup, het is dus zoals ze zelf zeggen "non-destructive", als je gewoon Gaussian blur over je foto heen gooit, dan kan je niet meer terug, met een adjustment layer kan je het altijd weer uitzetten en de sterkte aanpassen enzo.quote:Op zondag 4 november 2007 13:15 schreef tim2308 het volgende:
Cool, kan je bij CS3 dus filters gebruiken als zijnde adjusmentlayer?
Jah dat kan, alleen bijvoorbeeld met een Smart Object kun je weer geen andere functies op toepassen zoals; Distort, Perspective....quote:Op zondag 4 november 2007 13:15 schreef tim2308 het volgende:
Cool, kan je bij CS3 dus filters gebruiken als zijnde adjusmentlayer?
CTRL + ALT + Z werkt niet als je veel dingen na die filter uitgevoerd hebt, en werkt ook niet meer als je het document afgesloten hebt. adjustment layers kan je altijd opniuew aanpassen en verwijderenquote:Op zondag 4 november 2007 16:29 schreef DarkManta het volgende:
Dus je layer helemaal niet meer in originele staat terug krijgen klopt niet helemaal.
Vandaar ook dequote:Op zondag 4 november 2007 16:33 schreef Kamermans het volgende:
[..]
CTRL + ALT + Z werkt niet als je veel dingen na die filter uitgevoerd hebt, en werkt ook niet meer als je het document afgesloten hebt. adjustment layers kan je altijd opniuew aanpassen en verwijderen
Je shift en '.' toets doet het ook niet meerquote:Op woensdag 7 november 2007 13:36 schreef Visual het volgende:
ik kan geen bestanden meer openen of een nieuwe krijg het niet meer te zien
Tja voor jou is het blijkbaar een peuleschilletje, voor mij is het "maar wat doen in de hoop dat m'n foto er beter van wordt"quote:Op woensdag 7 november 2007 20:30 schreef DarkManta het volgende:
1.
[ afbeelding ]
Ik had meer tijd nodig om ze te plaatsen dan om te bewerken.
Voornamelijk met de Levels, Curves en Photo Filter.. gestoeid.
E-mail onderwegquote:Op donderdag 8 november 2007 17:11 schreef texelonia het volgende:
[..]
Tja voor jou is het blijkbaar een peuleschilletje, voor mij is het "maar wat doen in de hoop dat m'n foto er beter van wordt"
Maar bedankt voor de moeite! Ik vind de eerste wel heel mooi gewordenZou je die in het groot kunnen uploaden, of mailen naar de e-mail in m'n profiel?
Je zou zelf even kunnen stoeien met de "levels / niveaus" (ctrl+L als sneltoets, of kijk bij afbeelding > aanpassing > niveaus / image > edit > levels)quote:Op woensdag 7 november 2007 18:55 schreef texelonia het volgende:
Hoi
Kan iemand mij helpen met deze foto:
[ afbeelding ]
Hij is niet helemaal scherp en beetje korrelig, maar dat kan ik zelf wel enigszins verhelpen. Maar wat me het meeste stoort is dat de ogen zo donker zijn. Ik heb al vanalles geprobeerd met contrast, helderheid enzow, en toen kreeg ik dit:
[ afbeelding ]
Wel beter, maar zijn ogen blijven donker... Iemand die er misschien iets beters van kan maken, of tips heeft?
Mocht iemand zich willen uitleven, hier de originele grote versie
Die hou je nog van me te goedquote:Op donderdag 8 november 2007 17:14 schreef BrandX het volgende:
vraagje uit nieuwsgierigheid: waar heb je het voor nodig?
Sorry....heeft met iets te maken dat geheim moet blijven tot bep. datum. Dan hoor je het van me..quote:
Ok!quote:Op donderdag 8 november 2007 17:37 schreef Trusten het volgende:
[..]
Sorry....heeft met iets te maken dat geheim moet blijven tot bep. datum. Dan hoor je het van me..![]()
Als ik dat zeg kan iemand het alsnog raden....voor 1 dec laat ik het wetenquote:Op donderdag 8 november 2007 17:57 schreef swarmahoer het volgende:
TVP voor de bepaalde datum
wanneer is die datum?
Bedankt!quote:
Bedankt voor je tips!quote:Op donderdag 8 november 2007 17:29 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
Je zou zelf even kunnen stoeien met de "levels / niveaus" (ctrl+L als sneltoets, of kijk bij afbeelding > aanpassing > niveaus / image > edit > levels)
[ afbeelding ]
Schuif hier wat met de pijltjeseerste pijltje beïnvloed wat echt zwart is, de laatste wat wit is, en met de middelste gaat over de mid-tonen (contrast).
Nadeel van brightnes en contrast is, dat je alle pixels in de foto lichter of donkerder maakt. Met Levels heb je hier meer controle over. succes
In Paint Shop Pro zitten geen Levels zoals Photoshiop ze kent.quote:Op donderdag 8 november 2007 19:04 schreef texelonia het volgende:
[..]
Bedankt voor je tips!Daar ga ik zeker eens naar kijken. Al gebruik ik wel Paint Shop Pro
dus zal ik even moeten zoeken waar die optie dan zit.
Photoshop Elements is de uitgekledere consumentenversiequote:Op dinsdag 13 november 2007 10:49 schreef zeeuwse het volgende:
Ik zou ook wel eens wat foto's wllen bewerken met photoshop. Ik heb gekeken maar ik schrok van de prijs, ruim 1000 euro!
Is dit een professionele versie die voor de gemiddelde amateurfotograaf veel te ver gaat, of moet ik inderdaad aan zo'n bedrag denken?
Is er een goedkopere versie die toch wel het een en ander kan?
Je zou ook Gimp kunnen proberen, geheel gratis en toch veel mogelijkheden.quote:Op dinsdag 13 november 2007 10:49 schreef zeeuwse het volgende:
Ik zou ook wel eens wat foto's wllen bewerken met photoshop. Ik heb gekeken maar ik schrok van de prijs, ruim 1000 euro!
Is dit een professionele versie die voor de gemiddelde amateurfotograaf veel te ver gaat, of moet ik inderdaad aan zo'n bedrag denken?
hangt er vanaf hoe je het hebt gedaanquote:Op woensdag 21 november 2007 15:24 schreef BaggerUser het volgende:
[..]
oh jammervond het wel oke voor een eerste poging
foto zwart wit gemaaktquote:Op woensdag 21 november 2007 15:31 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
hangt er vanaf hoe je het hebt gedaankun je dat even uitleggen?
Weet je dat zelfs dit me niet lukt in PS?quote:Op zaterdag 17 november 2007 19:53 schreef Ynske het volgende:
[over resizen]
in PS kun je t doen via image > image size
bicubic als standaard gebruikenquote:Op woensdag 21 november 2007 21:46 schreef Sugar het volgende:
![]()
![]()
Kamermans!
Ik heb Resample image aangeklikt en toen kon ik constrain proportions ook aanvinken. Dus nu doet ie wat ik wil! Het zag er dus inderdaad hetzelfde uit, alleen waren de bovenste twee hokjes (scale styles en constrain proportions) grijs.
Maar op welke optie kan ik 'resample image' het beste zetten? Ik heb de keuze uit:nearest neighbor bilinear bicubic bicubic smoother bicubic sharper
quote:Je zou zelf even kunnen stoeien met de "levels / niveaus" (ctrl+L als sneltoets, of kijk bij afbeelding > aanpassing > niveaus / image > edit > levels)...
wat ik gedaan heb bij deze tekening: Link is van de inhoud 1 layer maken, deze vergroten zodat het over de lijst heen valt. vervolgens erg wazig maken. daarna heb ik de binnen kant uitgeknipt zodat het alleen op de lijst zit. en vervolgens met een grote en softe gum de buitsenste rand weg werkt. die layer vervolgens op color dodge zetten.quote:Op dinsdag 27 november 2007 21:39 schreef brenneke het volgende:
De reflectie van het orgineel is mijn spiegelbeeld, toen ik het orginele beeld en dit blende kwam er geen mooi geheel uit, vandaar dat ik hem zo gedaan heb. Ik denk dat de hele lijst zo licht maken alsof er een gloed vanaf komt het mooist is. Allleen weet ik dus absoluut niet hoe ik dat moet doen?
koopt iemand zulke programma's nog dan via legale kanalen dan?quote:Op dinsdag 13 november 2007 10:49 schreef zeeuwse het volgende:
Ik heb versie 5.5 legaalquote:Op woensdag 28 november 2007 14:33 schreef OnderBroekenPoep het volgende:
[..]
koopt iemand zulke programma's nog dan via legale kanalen dan?
het is heel fout maar als het budget niet zo hoog is zou ik voor de grap eens wat torrent website's gaan bezoeken, kost het je dan mischien 2 dagen van je tijd maar is al beter dan 1000 euro voor iets neer tellen waar je met gemakt aankan komen zonder 1cent te hoeven betalen.
wil wel eens vingertjes zien van die wie um legaal hebben aangeschaft
T'is me niet helemaal gelukt zoals jij het zei. De lijst heb ik donkerder kunnen maken d.m.v. in een nieuwe layer wat spelen met de hue en saturation. Zijn handigheidjes die ik nog even door moet krijgen.quote:Op woensdag 28 november 2007 10:52 schreef Kamermans het volgende:
[..]
wat ik gedaan heb bij deze tekening: Link is van de inhoud 1 layer maken, deze vergroten zodat het over de lijst heen valt. vervolgens erg wazig maken. daarna heb ik de binnen kant uitgeknipt zodat het alleen op de lijst zit. en vervolgens met een grote en softe gum de buitsenste rand weg werkt. die layer vervolgens op color dodge zetten.
Maar voodat je dit gaat doen moet de lijst wel overal het zelfde zijn. zoals het nu aan de bovenkant is, is het denk ik te licht en aan de onder kant te donker. op ooghoogte zegmaar ziet het er goed uit.
voor de bovenkant kan je met een gradient layer van 100% opacity naar 0% opacity vullen met zwart en die op softlight zetten.
de onderkant is volgens mij gewoon puur zwart, wat je daar kan doen is de bovenkant kopieren en omdraaien.
Tja, als de foto niet plaatst wordt het lastig. Dus zet ergens het originele bestand neer en dan is er vast iemand die er naar wil kijken. Trouwens overbelicht is moeilijker te verhelpen dan onderbelicht.quote:Op vrijdag 14 december 2007 00:54 schreef CarOnline het volgende:
Kan iemand mij helpen?
Sta ik ein-de-lijk met mijn held Ewan McGregorop de foto, is ie zwaaaaaaaaar over belicht
![]()
Hij staat er als altijd natuurlijk geweldig op, en ik als bijna iemand zonder gezicht![]()
Help help!
Probeer de volgende keer de eend van de voorkant te nemen.quote:Op dinsdag 18 december 2007 21:27 schreef theemuts1982 het volgende:
[ afbeelding ]
Hoe kan ik deze foto verbeteren?
Vertel mij wat. Ik ben de "gek" die er in al zijn onschuld naar heeft gekeken en er nog wat probeert van te maken. Moeilijker is op zich nog een klein understatement. Maar op de een of andere manier wel lekker om mee te prutsen en te klooien. Leuke uitdaging.quote:Op woensdag 19 december 2007 01:14 schreef tim2308 het volgende:
[..]
Tja, als de foto niet plaatst wordt het lastig. Dus zet ergens het originele bestand neer en dan is er vast iemand die er naar wil kijken. Trouwens overbelicht is moeilijker te verhelpen dan onderbelicht.
Zie PBquote:Op woensdag 19 december 2007 11:27 schreef tim2308 het volgende:
Zoals gezegd, ik wil het origineel zoals die uit de camra komt...
hoe blauwer? alleen de aanwezige blauw versterken?quote:Op zaterdag 29 december 2007 16:16 schreef blomst het volgende:
Wie kan of wil me helpen.
Hoe kan ik de achter grond wat blauwer krijgen?
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 13 december 2007 16:42 schreef Sugar het volgende:
[ afbeelding ]
Kan iemand me hier misschien helpen om dat roze linksonderin subtiel weg te werken? Ik vind het storend, die kleur daar.
Bedankt alvast.
phoe uhm, tja het is wel erg donker, ik kan wel wat lichter proberen te maken maar denk dat dat heel lelijk wordt,...quote:Op dinsdag 1 januari 2008 22:33 schreef theemuts1982 het volgende:
De bomen van deze foto zijn zwaar onderbelicht. Mij lukt het niet om deze mooier te krijgen. Is dat nog mogelijk? Ik hoor het graag
[ afbeelding ]
Netjes, je had alleen de reflectie niet mogen meeklonen.quote:Op zondag 6 januari 2008 22:35 schreef Kamermans het volgende:
Yashaaaaa voldoet dit aan je wensen? Link
quote:Op zondag 6 januari 2008 22:35 schreef Kamermans het volgende:
Yashaaaaa voldoet dit aan je wensen? Link
waar heb je dat oor vandaan getoverd?quote:Op zaterdag 12 januari 2008 14:56 schreef Rosbief het volgende:
Je moet hem gewoon een oor aannaaien man. [ afbeelding ]
[ afbeelding ]
van Ronald Koemanquote:Op zaterdag 12 januari 2008 19:23 schreef Impala-neuker het volgende:
[..]
waar heb je dat oor vandaan getoverd?
Ik zal er ook wel even naar gaan kijkenquote:Op maandag 14 januari 2008 17:56 schreef Romek het volgende:
iemand elders?
ik weet niet hoe het Frans Bauer font er uit ziet. Maar ik weet wel dat er een website is waar je jpg's met text kan uploaden en dat dan die website zoekt naar een font die er erg op lijkt: WhatTheFontquote:Op maandag 14 januari 2008 20:23 schreef Hukkie het volgende:
Ik meende mij te herinneren dat er een centraal lettertype topic was, maar de search werkt voor geen meter, dus vraag ik het ff hier. Ik zoek de font van Frans Bauer, iemand enig idee waar ik die kan vinden?
quote:Op dinsdag 15 januari 2008 14:43 schreef Kamermans het volgende:
ik weet niet hoe het Frans Bauer font er uit ziet. Maar ik weet wel dat er een website is waar je jpg's met text kan uploaden en dat dan die website zoekt naar een font die er erg op lijkt: WhatTheFont
WhatTheFont komt er niet uit. maar ja, gewoon zoeken naar Handwritten fonts. Dit vind ik altijd wel een prettige site:quote:Op dinsdag 15 januari 2008 19:53 schreef Hukkie het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Denk dat het een soort handwriting font is, ben hem nog niet zo lang geleden een keer tegengekomen ergens, maar had hem toen niet nodig, nu wel. Dat wordt dus zoeken op de Old Fashioned Way. Dank iig.
heb even die van de andere beetje aangepastquote:Op maandag 14 januari 2008 17:56 schreef Romek het volgende:
iemand elders?
Wel heel leuk dat dit er nog van te maken valt.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 20:24 schreef Kamermans het volgende:
[..]
heb even die van de andere beetje aangepast
[ afbeelding ]
Dank voor de info, mss dat ik ook nog wel iets verder kom met merk- fonts, maar ben nu een beetje gaar geworden, morgen weer een dag.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 20:13 schreef Kamermans het volgende:
WhatTheFont komt er niet uit. maar ja, gewoon zoeken naar Handwritten fonts. Dit vind ik altijd wel een prettige site:
link
Hij heeft nog steeds het oor van Ronald Koeman.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 20:24 schreef Kamermans het volgende:
[..]
heb even die van de andere beetje aangepast
[ afbeelding ]
om welke fotos gaat t?quote:Op woensdag 16 januari 2008 12:54 schreef DeLiedje het volgende:
Iemand hier die zich verveeld?![]()
Ik wil twee foto's aan elkaar geshopt hebben, zodat ik ze als een geheel op doek kan laten afdrukken... Er hoeft alleen een beetje aan de kleuren en contrasten gedaan te worden denk ik...
Ik wil best een poging wagen, dus ik ga je even PM'en voor de grote versiequote:Op donderdag 17 januari 2008 17:51 schreef DeLiedje het volgende:
Ik heb bovemstaande foto's van mijn 5 weken oude dochtertje aan elkaar geshopt...
Zou het uberhaupt mogelijk zijn om de achtergrond als één (wittig) geheel te krijgen? En zo ja, iemand zin om dat voor me te proberen?
(grote versie via pm verkrijgbaar)
[ afbeelding ]
Ik wil ook wel een poging wagenquote:Op donderdag 17 januari 2008 17:51 schreef DeLiedje het volgende:
Ik heb bovemstaande foto's van mijn 5 weken oude dochtertje aan elkaar geshopt...
Zou het uberhaupt mogelijk zijn om de achtergrond als één (wittig) geheel te krijgen? En zo ja, iemand zin om dat voor me te proberen?
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 17 januari 2008 17:51 schreef DeLiedje het volgende:
[ afbeelding ]
Jee ik vind het een hele leuke plaat zo.. Wat een leuk idee. -- slaat op in archief--quote:Op donderdag 17 januari 2008 22:09 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik PM je de grote versie wel even.
kun je wat specifieker zijn? lolquote:Op maandag 21 januari 2008 07:34 schreef Meisje.meisje het volgende:
hallo ik had ik vraagje
kan iemand deze foto voor mij bewerken wat maak niet zo veel uit
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 22 januari 2008 15:03 schreef Rise. het volgende:
Zou iemand de 1ste foto kunnen bewerken (tijd over dan mag de 2e ook) Alvast bedankttt..
Hier de links want de afbeeldingen zijn wat grooot
Foto 1 ; (maakt niet uit wat, ander achtergrondje ofzo)
http://imageupload.com/out.php/i67793_1001433.JPG
Foto 2 ; ( lijkt mij een geschikte foto zijn... iets met een werkje herman brood ofzo op de achtergrond ? ofzo ... of iets met dat hij rocker is )
http://imageupload.com/out.php/i67792_1001338.JPG
bvb,
Dylan
WOW!! many thankx!!quote:Op maandag 28 januari 2008 22:03 schreef Kamermans het volgende:
[..]
[ [url=http://www.kamermans.net/Fok!/DSC01053[1].jpg]afbeelding[/url] ]
met clone stamp en healing brushquote:Op maandag 28 januari 2008 22:18 schreef theemuts1982 het volgende:
[..]
WOW!! many thankx!!![]()
![]()
Maar hoe heb je dit gedaan? Ik hoor het graag.
photoshop wordt het meest gebruiktquote:Op maandag 28 januari 2008 22:35 schreef Badabingea het volgende:
Welke programma's gebruiken jullie om te foto's een beetje meer mooie kleuren te geven?
Het is een grove spellingsfout, daar mag best op geattendeerd worden.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 08:39 schreef Kamermans het volgende:
[..]
bedankt voor je inhoudelijke bijdragen aan dit topic
tjongejonge waar je je al niet druk om kan maken zeg,..quote:Op dinsdag 29 januari 2008 09:09 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Het is een grove spellingsfout, daar mag best op geattendeerd worden.![]()
quote:Op dinsdag 22 januari 2008 17:18 schreef Rosbief het volgende:
Ik denk dat je voor zo'n doe-maar-wat foto beter een topic in ONZ kunt openen.
quote:
Rosbief houdt op met dit gezeur/ semi-leukheid / sfeer verziekenquote:Op dinsdag 29 januari 2008 09:09 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Het is een grove spellingsfout, daar mag best op geattendeerd worden.![]()
Niemand? Ik ben ongeduldig, ik weet het, maar ik heb alleen morgen nog om de taart te bestellen, anders is het te laat (ja, last moment kind of girlquote:Op maandag 28 januari 2008 21:53 schreef beefcake het volgende:
Mijn jongste wordt 1 jaar en ik wil graag zijn hoofd op een taart. Nu is hij niet zo fotogeniek () en dit is eigenlijk de enige recente foto waar hij leuk (of in ieder geval taartwaardig) op staat. Maar de achtergrond is natuurlijk verschrikkelijk rommelig en zijn hoofd is ook niet scherp
Zou iemand er voor mij iets moois van willen maken? Er mag eventueel ook een feesthoedje op zijn hoofd
Het gaat ook echt alleen om zijn hoofd (en schouders, zo'n zwevend hoofd is ook raar
) dus er mag ook flink geknipt worden
Ik heb ook de grote versie natuurlijk, maar die zal ik moeten mailen dus pm maar als je hem wilt hebben. Alvast heel erg bedankt!
[ afbeelding ]
als ik vanaaf nog wat tijd heb zal ik wel ff kijken of ik er iets leuks mee kanquote:Op dinsdag 29 januari 2008 23:40 schreef beefcake het volgende:
[..]
Niemand? Ik ben ongeduldig, ik weet het, maar ik heb alleen morgen nog om de taart te bestellen, anders is het te laat (ja, last moment kind of girl). Geeft verder ook niet hoor, dan gebruik ik een andere foto, maar deze leek me gewoon net iets leuker.
Echt niemand ?quote:Op dinsdag 22 januari 2008 15:03 schreef Rise. het volgende:
Zou iemand de 1ste foto kunnen bewerken (tijd over dan mag de 2e ook) Alvast bedankttt..
Hier de links want de afbeeldingen zijn wat grooot
Foto 1 ; (maakt niet uit wat, ander achtergrondje ofzo)
http://imageupload.com/out.php/i67793_1001433.JPG
Foto 2 ; ( lijkt mij een geschikte foto zijn... iets met een werkje herman brood ofzo op de achtergrond ? ofzo ... of iets met dat hij rocker is )
http://imageupload.com/out.php/i67792_1001338.JPG
bvb,
Dylan
hmm, hij is wel erg wazig, maar dit heb ik er van kunnen maken:quote:Op zondag 3 februari 2008 20:33 schreef -Robbedoes- het volgende:
Nu heb ik nog een oude foto van mijn vader.
Het is de enige redelijke foto die we nog van hem hebben.
Hij is vergroot vanaf een pasfoto.
Is er hier iemand die de kwaliteit nog wat kan oppoetsen.
Ben zelf niet zo bedreven in de skills van photoshop.
[ afbeelding ]
fotos zijn offline lijkt het, maar wat ik me er van herinner waren de fotos niet echt goed kwalitiet, enorm veel ruis zat er geloof ik in,..quote:
kamermans alvast bedankt voor de gedane moeite,quote:Op maandag 4 februari 2008 16:03 schreef Kamermans het volgende:
[..]
hmm, hij is wel erg wazig, maar dit heb ik er van kunnen maken:
[ afbeelding ]
misschien heeft iemand anders nog technieken die hij er op kan toepassen waardoor het mooier wordt
GVD ik zie Martin Gaus!quote:Op maandag 4 februari 2008 18:20 schreef theemuts1982 het volgende:
[ afbeelding ]
De voorgrond is een beetje overbelicht. Kan dat veranderd worden? Zo ja hoe?
Als ik klik zie ik de foto's nog steeds gewoon.. en ja dat klopt maar als je ze verkleind dan nietquote:Op maandag 4 februari 2008 16:08 schreef Kamermans het volgende:
[..]
fotos zijn offline lijkt het, maar wat ik me er van herinner waren de fotos niet echt goed kwalitiet, enorm veel ruis zat er geloof ik in,..
als ik weer eens tijd heb om beetje te photoshoppen zal ik wel ff kijken. maar mensen waarbij iets niet lukt met photoshop ofzo krijgen voorang
http://www.plaatjesupload.nl/img34/1202149983-160.jpgquote:Op maandag 4 februari 2008 18:20 schreef theemuts1982 het volgende:
[ afbeelding ]
De voorgrond is een beetje overbelicht. Kan dat veranderd worden? Zo ja hoe?
FATAL ERROR: Connection to database server failedquote:Op maandag 4 februari 2008 19:17 schreef Rise. het volgende:
[..]
Als ik klik zie ik de foto's nog steeds gewoon.. en ja dat klopt maar als je ze verkleind dan nietbij voorbaat dank
Ik weet niet of dit nu verbeterd is, maar scan de foto eens op een hogere resolutie, misschien gaat het dan nog wel beter.quote:
Ja goed he. Was afgelopen vrijdag bij ekstra weekend op 3fmquote:
quote:Op maandag 4 februari 2008 19:50 schreef Rise. het volgende:
Kamermans hier nog een keer dan ;
1. http://www.plaatjesupload.nl/img34/1202150689-570.jpg
2. http://www.plaatjesupload.nl/img34/1202150576-681.jpg
Super!! Thankxquote:Op maandag 4 februari 2008 19:39 schreef Rise. het volgende:
[..]
http://www.plaatjesupload.nl/img34/1202149983-160.jpg
Al gelukt zie ikquote:Op dinsdag 5 februari 2008 21:48 schreef Webkim het volgende:
Is er nog een handige fotosoepert / painter online?
Ik wil het gezicht van Neef graag in het gezicht van het boertje op de kleurplaat. Zou ik best zelf even mee kunnen aanklooien, weet ik ;-) , maar het is nogal een last-minute idee en hij is morgen jarig.
Anyone?
Leer ik weer van, thx !quote:Op zondag 10 februari 2008 13:32 schreef Vinn het volgende:
Hallo... ik heb een vraag en refereer even naar het bericht van webkim - last minute hulp gezocht - gezicht plaatsen op kleurplaat.
Ik kan best goed met foto bewerking programma's omgaan dus het uitknippen van iets en dat dan als layer toevoegen gaat behoorlijk goed. Ik maak dan ook vrijveel gebruik van zo'n layer foto's daar het toch wel hilarische dingen kan opleveren.
Vraag is:
Ik knip iemand zijn gezicht uit en maak een leuke layer foto via CTRL-C // CTRL-V. Foto is af en klaar voor te gebruiken. Nu, het uitknippen van het hoofd heeft me veel moeite en tijd gekost met als gevolg dat ik dat hoofd ergens wil opslaan voor als ik het later nog eens wil gebruiken. DIT KRIJG IK DUS NIET KLAAR ??![]()
Ik heb alles al geprobeerd... den hele boel weg-gommen en dan opslaan. Telkens als ik het programma terug wil opstarten en het hoofd terug oproep dan is er een vage kader rond het hoofd. weliswaar een witte maar als je die dan als layer gaat gebruiken dan ben je stukken van de kleurplaat kwijt. De enigste oplossing is dan aan de kleurplaat beginnen te gommen.
Korter gezegd ?
Iemand enig idee ?
Thx
Vinn
quote:Foam besteedt door middel van kleine tentoonstellingen regelmatig aandacht aan het werk van beginnende fotografen. De bibliotheek op de 3e verdieping is de locatie voor deze kleine, snel wisselende tentoonstellingen.
In het kader van Foam_3h presenteert Foam:
Foam_3h: Ruth van Beek
Reconstructions
29 februari t/m 9 april 2008
Ruth van Beek verzamelt losse snapshots, pasfoto’s, dia’s en albums en knipt plaatjes uit kranten en oude boeken. Door het materiaal te vouwen, te snijden en te combineren met andere beeldfragmenten krijgt het beeld een nieuwe betekenis en ontstaat een kruising tussen fotografie en tekenen. Voor de tentoonstelling Reconstructions in Foam laat Van Beek een overzicht zien van beelden waarin dansende mensen vechten, dubbelportretten elkaar overlappen, gezichten verdwijnen, bloemen veranderen in ruimteschepen en wrakken vervormen tot karkassen van uitgestorven machines. Langzaam vervormt zij haar verzameling beelden tot een droomwereld, waarin heden, verleden en toekomst door elkaar heen lopen.
De tentoonstelling 'Reconstructions' wordt geopend op 28 februari 2008. U bent vanaf 17.30 uur van harte welkom !
Misschien een beetje aan de late kant, maar:quote:Op woensdag 6 februari 2008 23:10 schreef klarendaller het volgende:
hoi allemaal,
aangezien ik zelf nog maar net aan het uitvogelen ben hoe corel paint shpo photo werkt. vraag ik even jullie hulp voor de volgende foto.
het heeft sentimentele waarde voor onze familie aangezien onze hond nog niet zo lang is overleden.
helaas is de foto met een mobiel genomen dus hij s al niet goed van kwaliteit. hoop dat jullie er iets mee kunnen.
originele foto
[ afbeelding ]
wat ik er tot nu toe mee heb kunnen doen
[ afbeelding ]
dit zijn helaas al de originele bestanden dus heb geen grotere beschikbaar
Even een kleine Work in Progress. Als er morgen niemand met iets briljanters is gekomen knutsel ik lekker verder...ik ben nu zo toe aan slapen! Zeg het trouwens maar even of het storend is, zo zonder lamp. Sommige mensen houden liever meer vast aan de realiteit, andere zijn daar een stuk makkelijker in.quote:Op maandag 7 april 2008 21:51 schreef Sugar het volgende:
Is er misschien iemand die mij wil helpen de foto achter deze link mooi te maken? Achtergrond (lamp) minder storend, de dame in kwestie zo mooi mogelijk laten uitkomen? Ik zou het heel fijn vinden als iemand het wil doen, hartstikke bedankt alvast!
het geheel wat lichter gemaakt, de achtergrond geblurred zodat ze meer er uit springt, pukkeltje verwijderd op der voorhoofd en der tanden wat gebleekt en iets eye liner aangebracht.quote:Op maandag 7 april 2008 21:51 schreef Sugar het volgende:
Is er misschien iemand die mij wil helpen de foto achter deze link mooi te maken? Achtergrond (lamp) minder storend, de dame in kwestie zo mooi mogelijk laten uitkomen? Ik zou het heel fijn vinden als iemand het wil doen, hartstikke bedankt alvast!
1 laag met totaalfotoquote:Op donderdag 19 juni 2008 21:48 schreef La_Vita het volgende:
D'r is al 55 dagen niet in dit topic gepost, ik hoop dat ik antwoord krijg![]()
Ik zag op internet deze foto:
[ afbeelding ]
En nu zie ik wel vaker zulke foto's. Kan iemand mij vertellen hoe dit in z'n werk gaat?
Is het een kwestie van fototoestel op een statief plaatsen en dan 4 verschillende foto's maken? En hoe gaat dat dan verder in Photoshop?
Het lijkt me niet moeilijk, maar zou toch fijn zijn als iemand het uit wil leggen voordat ik er besluit aan te beginnen
Jaquote:Op donderdag 19 juni 2008 21:48 schreef La_Vita het volgende:
En nu zie ik wel vaker zulke foto's. Kan iemand mij vertellen hoe dit in z'n werk gaat?
Is het een kwestie van fototoestel op een statief plaatsen en dan 4 verschillende foto's maken?
Je opent de vier foto's in één bestand (dus als verschillende lagen), en dan ga je gummen. En eigenlijk zou je dat dan met masks moeten doen (maar ik heb dat nooit echt onder de knie gekregen).quote:En hoe gaat dat dan verder in Photoshop?
met masks heel simpelquote:Op donderdag 19 juni 2008 21:54 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ja. Dat gedeelte heb je al door.
[..]
Je opent de vier foto's in één bestand (dus als verschillende lagen), en dan ga je gummen. En eigenlijk zou je dat dan met masks moeten doen (maar ik heb dat nooit echt onder de knie gekregen).
Ik zou het zo doen, beginnen met twee foto's in verschillende lagen en dan gummen waar je wil dat de onderste foto te zien is, en dan steeds een foto in een nieuw laagje er bovenop en dan weer gummen waar je wil dat de onderliggende foto's naar boven moeten komen, en zo voorts.
Misschien niet de meest duidelijke uitleg, dus als iemand anders een betere uitleg/manier heeft, vrees niet om te posten
bedankt voor de link.quote:Op donderdag 19 juni 2008 21:59 schreef Ynske het volgende:
met m
[..]
met masks heel simpel
selecteer het gedeelte dat je wilt behouden en klik in het lagen menu op t rechthoekje met rondje erin
nu heb je een mask waarbij hij alleen laat zien wat wit is in het mask (zie lagending)
wil je iets meer weg hebben kun je dat uit de selectie halen of van de mask weggummen,
hier zie je snel hoe zo'n mask gemaakt word
die heb ik niet, maar als je me een groter vergrootglas kunt leverenquote:Op maandag 23 juni 2008 12:42 schreef Trusten het volgende:
Thanks, heb je ook een iets grotere versie
of lukt dat niet?
quote:Op maandag 23 juni 2008 13:31 schreef Trusten het volgende:
http://networkinstruments(...)magnifying-glass.jpg
(Voor als hij niet opent: google -> magnifying glass)
Alvast bedankt!
een masker maken van de man en hier van de brightness aanpassenquote:Op dinsdag 8 juli 2008 16:42 schreef BillyOcean het volgende:
Ik wil op de volgende foto dat de man links een wat minder felle witte plek in zijn gezicht krijggt. Net zoals de vrouw naast hem. Zij staat in de schaduw en hij niet.. Hoe kan ik dit een beetje gelijk trekken?
[ afbeelding ]
best makkelijk hoorquote:
quote:Op dinsdag 8 juli 2008 17:31 schreef Ynske het volgende:
[..]
best makkelijk hoor
eerst kijken hoe groot het vlak is van de loep
daarnaar de foto die erin moet verkleinen
vervolgens in photoshop de foto activeren en de filter liquify (of hoe je het schrijft) starten
hierin het aantal pixels van de loepgrootte invullen en 1 keer klikken
dan word hij zo bol
vervolgens dat plaatje in een nieuwe laag laden van de loep
als onderste laag zetten
en met de blendingopties spelen tot hij mooi doordrukt
Proberen met het toverstafje de achtergrond te selecteren en dan levels aanpassen of gewoon met wit invullen.quote:
Heb ik gedaan, maar de objecten zijn zelf ook al vrij licht en hebben een lichte schaduw.quote:Op woensdag 23 juli 2008 09:42 schreef Fipotje het volgende:
[..]
Proberen met het toverstafje de achtergrond te selecteren en dan levels aanpassen of gewoon met wit invullen.
1) maak de foto opnieuw, belicht je achtergrond een stop extra.quote:Op woensdag 23 juli 2008 08:52 schreef Werewolf het volgende:
Ik heb nog een vraagje...
Ik wil een aantal kleine objecten fotograferen tegen een witte achtergrond.
Nu krijg ik met mijn provisorisch in elkaar geknutselde lichttent de achtergrond vrij mooi wit, maar niet puur wit (wat ik wel wil).
Nu kan ik met photoshop aan de de levels gaan sleutelen. Dan wordt de achtergrond egaal wit, maar het object wordt dan weer overbelicht![]()
Nu kan ik de objecten helemaal uit gaan snijden en dan alleen op de achtergrond de levels toepassen, maar dit is echt een rotwerk en enorm arbeidsintensief.
Vandaar dat ik me afvroeg of er misschien een andere (lees makkelijkere) manier is om dit goed, maar wel netjes te doen?
Hoe kan ik dit doen? Ik belicht dan toch mijn hele foto extra, dus dan wordt toch ook mijn onderwerp weer lichter/overbelicht?quote:Op woensdag 23 juli 2008 09:50 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
1) maak de foto opnieuw, belicht je achtergrond een stop extra.
Dit bedoelde ik met arbeidsintensiefquote:2) maak een layer met levels aan, stel die zo in dat de achtergrond net wit is, en ga dan met een zacht kwastje 40% grijs je objecten voorzichtig in zitten kleuren op het masker (geen fijn werkje, optie 1 is ws makkelijker).
Dit probeer ik dus, maar zoals je zelf al aangeeft is dit lastig met lichte objecten of objecten met lichte plekken erop. Deze worden dan overbelicht...quote:3) als je objecten zelf niet al te licht van kleur zijn, kun je met curves of levels het wit net over de kop jagen, maar de gemiddelde belichting gelijk houden. (makkelijkste, maar lukt niet als je objecten licht van kleur zijn of highlights hebben)
Ik ken jouw situatie (mn de grootte van je lichttent) niet, maar dit zijn twee mogelijke manierenquote:Op woensdag 23 juli 2008 10:12 schreef Werewolf het volgende:
[..]
Hoe kan ik dit doen? Ik belicht dan toch mijn hele foto extra, dus dan wordt toch ook mijn onderwerp weer lichter/overbelicht?
Met photoshop kan je het perspectief van je foto aanpassen:quote:Op vrijdag 25 juli 2008 10:38 schreef blomst het volgende:
Kan iemand mij ook vertellen hoe ik een gebouw welke naar achteren helt? recht kan krijgen?
Dank je, ga ik uit proberen .quote:Op vrijdag 25 juli 2008 11:17 schreef Werewolf het volgende:
[..]
Met photoshop kan je het perspectief van je foto aanpassen:
http://www.computer-darkroom.com/tutorials/tutorial_1_1.htm
Huidige lucht wissen (zo goed mogelijk). Daarna een luchtje van internet plukken of uit je archieven, deze als nieuwe layer onder de huidige foto plakkenquote:Op dinsdag 29 juli 2008 01:18 schreef RoOoYtJuH het volgende:
Ik kom net terug uit Spanje en heb daar wat portret foto's gemaakt maar de lucht valt heel wit uit, wil dit natuurlijk graag blauw hebben. Of wat ik me net zit te bedenken is om van die witte lucht wolken te maken oid.
Maar hoe doe ik dit?
quote:Adobe Photoshop Lightroom 2.0 now available
Monday, July 28, 2008 | by Rob Galbraith
Adobe Photoshop Lightroom 2.0 for Mac and Windows is now out of beta and available in its final form. The new release of Adobe's pro photo management and RAW conversion software adds dual monitor support, a refined interface, localized corrections and more.
Illuminating: Adobe Photoshop Lightroom 2.0 (Screenshot courtesy Adobe)
Photoshop Lightroom 2.0 is a US$99 upgrade from v1.x, or US$299 for a new license. A trial version is available.
quote:Upgrade from ¤ 117.81 ¤ 99.00 ex VAT
Full from ¤ 296.31 ¤ 249.00 ex VAT
Daar heb ik ooit een hele mooie action voor gevonden. Je vind em hier http://www.outdooreyes.com/photo58.php3 Je kan zelfs wolkjes maken als je daar de brushes voor opzoekt.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 01:18 schreef RoOoYtJuH het volgende:
Ik kom net terug uit Spanje en heb daar wat portret foto's gemaakt maar de lucht valt heel wit uit, wil dit natuurlijk graag blauw hebben. Of wat ik me net zit te bedenken is om van die witte lucht wolken te maken oid.
Maar hoe doe ik dit?
ja veel ervaring meequote:Op donderdag 7 augustus 2008 20:22 schreef limpix het volgende:
Heeft er iemand ervaring met zón tekentablet in combinatie met photoshop ?
Ik muis me een rotje en vraag me af of zón tablet voordelen biedt, werkt het rustiger/sneller/prettiger als een muis?
Als er veel voordelen zijn, wat is dan een geschikt model, wat heb je nodig en waarom? (prijs is niet van belang in de vraagstelling).
Thanks.
ik heb zelf een Wacom Bamboo, ik wil nooit meer zonder!quote:Op donderdag 7 augustus 2008 20:22 schreef limpix het volgende:
Ik muis me een rotje en vraag me af of zón tablet voordelen biedt, werkt het rustiger/sneller/prettiger als een muis?
Als er veel voordelen zijn, wat is dan een geschikt model, wat heb je nodig en waarom? (prijs is niet van belang in de vraagstelling).
Thanks.
Ja die heb ik, ik stuur je zo een PM (ivm de rechten...)quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 23:19 schreef Mss het volgende:
Kan iemand het plaatje van het onderstaande shirt voor mij vergroten of namaken zodat ik het zelf ergens op kan laten drukken?
[ afbeelding ]
canvas vergroten, en een kleur gevenquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 15:08 schreef BabblingBrook het volgende:
Ik heb een vraagje, hoe krijg een kader met daarin je naam en datum daarin? Beetje om je foto's te beveiligen tegen jatten
Ik ben gek op makkelijker! Ik kies voor makkelijk, tnx!quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 15:09 schreef Ynske het volgende:
[..]
canvas vergroten, en een kleur geven
vervolgens een laag maken met je naam erin en datum
makkelijker nog is bordermaker downloaden en die t werk laten doen
Volgens mijkun je dan beter een copyright notice in de foto zelf zetten. Anders is het gewoon en kwestie van de borders wegkroppen en je naam etc. zijn verdwenen van de foto.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 15:08 schreef BabblingBrook het volgende:
Ik heb een vraagje, hoe krijg een kader met daarin je naam en datum daarin? Beetje om je foto's te beveiligen tegen jatten
Door te werken met percentagesquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 14:32 schreef Kremers het volgende:
Even een hele simpele vraag waar ik het antwoord zo even niet op kan vinden: Hoe verklein in foto's in photoshop middels de longside? In Lightroom heb je deze functie als je een foto wilt verkleinen, maar in de Resize functie van photoshop staat hij er niet tussen?
Ik heb zelf een A3 wacom omdat ik i.v.m. een muis arm grote bewegingen moet maken. Maar het werkt zeer prettig omdat je veel presiezer kan werken.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 20:22 schreef limpix het volgende:
het makkelijkste is om een bestand te maken dat een aantal pixels kleiner is dan je eigen fotoquote:Op maandag 18 augustus 2008 12:07 schreef Faja-Lobi het volgende:
Ik heb even een korte vraag. Ik wil een frame in een foto maken maar wel een dun streepje zodat de omlijsting dus gewoon de foto blijft.
Met de vierkante selectietool een vierkant maken waar je het dunne streepje wil, dan rechtsklikken in de selectie, kiezen voor stroke. Dan kan je aangeven hoeveel pixels het streepje moet zijn en welke kleur.quote:Op maandag 18 augustus 2008 12:07 schreef Faja-Lobi het volgende:
Ik heb even een korte vraag. Ik wil een frame in een foto maken maar wel een dun streepje zodat de omlijsting dus gewoon de foto blijft.
In dig loopt ook een photoshop topic [Centraal] Photoshop - Vragen, tutorials en meer... #16 , die houden zich daar meer mee bezig, maar dat wil niet zeggen dat ze het hier niet leuk vinden om door te kijken hoorquote:Op woensdag 20 augustus 2008 22:28 schreef doornroos91 het volgende:
Hee, ik gebruik cs3, ik gebruik meerdere grafische programma's trouwens. Ik heb wat werkjes online gezet: www.graphicmania.6x.to nog niet heel tof allemaal, het is hiervan de bedoeling dat ik ga groeienIk wil meer ontwerpen, en mezelf verbeteren
laat maar weten wat je ervan vind
![]()
Redelijk offtopic bericht eigenlijk, want dit gaat natuurlijk over fotografie, sorry.Ik dacht dat ze op fok wel een speciaal graphicdesign hoekje hadden of zo, maar niet dus? of wel?
![]()
Hey Pauld,quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 19:19 schreef pauld het volgende:
Heb deze foto zelf al behoorlijk bewerkt, maar dat heeft uitiendelijk tot effect gehad het donkere gedeelte van de brug er niet meer 'effen' uitziet. Ik heb de blur tool al geprobeerd, maar dat had relatief weinig effect. Iemand nog tips?
[ afbeelding ]
Grotere versie staat hier: http://www.flickr.com/photos/pauldamen/2765143680/sizes/l/
quote:Op donderdag 28 augustus 2008 18:53 schreef Bibikuif22 het volgende:
Hoi!!
Vraagje, ik mag op deze laptop van het werk niets installeren en de mijne is nog leeg door herinstallatie door Acer maar nu wil ik 2 canvasdoeken laten maken. Ze lijken mij mooi in sepia maar ik kan dat dus niet checken... Zou iemand van jullie deze 3 misschien in sepia willen zetten zodat ik een idee heb.. Vast heeeeeeeeeeeeel erg bedankt!!!
Uhh, enige nieuwe aan CS3.3 is Acrobat 9. Goede kans dat Acrobat 9 ook in CS4 zit.quote:Op woensdag 3 september 2008 22:27 schreef ebeaydojraes het volgende:
pffff. you got to be kidding me. CS3 nieuwe versie is uberhaupt net 3 maanden uit (en de NL versie nog geen maand):
Adobe to unveil Creative Suite 4 in September 23 webcast
Wednesday, September 3, 2008 | by Rob Galbraith
Adobe will unveil Creative Suite 4, including Photoshop CS4, in a series of webcasts starting on September 23. The Flash-based webcasts will be run on the following schedule (all times local):
Europe: 11:00AM CET (September 23, 2008)
North America: 9:00AM Eastern (September 23, 2008)
North America: 9:00AM Pacific (September 23, 2008)
Australia: 4:00PM AET (September 24, 2008)
Singapore/Hong Kong: 2:00PM (September 24, 2008)
India: 11:30AM IST (September 24, 2008)
The webcast URL will be www.adobe.com/go/brilliantevent, though as of this writing the event page isn't yet live. To receive an email reminder ahead of the webcast, you can register here.
He Pippin,quote:Op maandag 1 september 2008 16:16 schreef Pippin89 het volgende:
[..]
Hey Pauld,
Bedoel je dat effect wat je ook in de lucht ziet, een niet zo mooie overgang van licht naar donker? Dat is namelijk posterisatie. Bij een RAW bestand worden er 2048 gradatie verdeeld over een histogram van 256 niveaus. Dat betekent dat er minder tot geen ‘Posterisatie’ optreed tijdens het bewerken van een raw bestand. Maar waneer je een 'normaal' bestand gaat bewerken is daar niet veel meer van over... het helpt om in 16bit te bewerken. Dan heb je meer gradaties om te verdelen over je histogram.
Opslaan als PSD file?quote:Op zondag 7 september 2008 01:26 schreef JX het volgende:
HELPIk werk al jaren met Photoshop, maak regelmatig illustraties met transparante achtergronden. Maar ik heb net CS3 geinstalleerd en nu krijg ik gewoon niets opgeslagen met transparante achtergrond
Heb alles al geprobeerd.. nieuw document met instelling transparant en selectie van plaatje daarin gekopieerd - opslaan als gif, tga etc. - instellingen geprobeert te veranderen.. Het blijft een witte achtergrond krijgen na het opslaan.
Ik heb gegoogled, Photoshop help doorzocht, vanalles geprobeerd.. Ik weet het niet meer![]()
Paar jaar terug had ik hetzelfde probleem na een nieuwe installatie van photoshop en toen heeft een wizkid voor mij iets aangepast aan de instellingen. Ik dacht Color Settings.. Maar ik heb na een aantal verschillende Color Settings geprobeert te hebben nog steeds geen verschil.
Bij het opslaan zie ik ook geen optie om het met Transparency op te slaan, zoals bij mijn oudere versie wel zo was.
Iemand enig idee??
Heb je al geprobeerd om in plaats van "save as" te kiezen voor "save for web & devices"? Dan verschijnt er namelijk een nieuw groot venster met allerlei verschillende instellingen en als je kiest voor .gif / .png krijg je wel de mogelijk om "transparency"aan te vinken en bij "matte" de kleur te kiezen die transparant moet worden. Wat daarbij de juiste instellingen zijn weet overigens niet...quote:Op zondag 7 september 2008 01:26 schreef JX het volgende:
HELPIk werk al jaren met Photoshop, maak regelmatig illustraties met transparante achtergronden. Maar ik heb net CS3 geinstalleerd en nu krijg ik gewoon niets opgeslagen met transparante achtergrond
Heb alles al geprobeerd.. nieuw document met instelling transparant en selectie van plaatje daarin gekopieerd - opslaan als gif, tga etc. - instellingen geprobeert te veranderen.. Het blijft een witte achtergrond krijgen na het opslaan.
Ik heb gegoogled, Photoshop help doorzocht, vanalles geprobeerd.. Ik weet het niet meer![]()
Paar jaar terug had ik hetzelfde probleem na een nieuwe installatie van photoshop en toen heeft een wizkid voor mij iets aangepast aan de instellingen. Ik dacht Color Settings.. Maar ik heb na een aantal verschillende Color Settings geprobeert te hebben nog steeds geen verschil.
Bij het opslaan zie ik ook geen optie om het met Transparency op te slaan, zoals bij mijn oudere versie wel zo was.
Iemand enig idee??
Ja, ik sla alles in eerste instantie op als .psd, sowiesoquote:Op zondag 7 september 2008 11:09 schreef P_B het volgende:
[..]
Heb je al geprobeerd om in plaats van "save as" te kiezen voor "save for web & devices"? Dan verschijnt er namelijk een nieuw groot venster met allerlei verschillende instellingen en als je kiest voor .gif / .png krijg je wel de mogelijk om "transparency"aan te vinken en bij "matte" de kleur te kiezen die transparant moet worden. Wat daarbij de juiste instellingen zijn weet overigens niet...
En vergeet ook niet je document inderdaad als .psd op te slaan, zo kun je altijd makkelijker nog wat veranderingen aanbrengen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |