abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60336639
Kan iemand mij ook vertellen hoe ik een gebouw welke naar achteren helt? recht kan krijgen?
Goedemorgen :W
pi_60337577
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 10:38 schreef blomst het volgende:
Kan iemand mij ook vertellen hoe ik een gebouw welke naar achteren helt? recht kan krijgen?
Met photoshop kan je het perspectief van je foto aanpassen:
http://www.computer-darkroom.com/tutorials/tutorial_1_1.htm
pi_60338190
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 11:17 schreef Werewolf het volgende:

[..]

Met photoshop kan je het perspectief van je foto aanpassen:
http://www.computer-darkroom.com/tutorials/tutorial_1_1.htm
Dank je, ga ik uit proberen .
Goedemorgen :W
  zondag 27 juli 2008 @ 15:25:52 #254
181312 kvdv
<=50mm Baby!
pi_60378579
Tsja, weet niet waar ik 'm anders zou moeten plaatsen...

Crack open the cranium, and let awareness begin...
&gt; Zoekt kamer in Utrecht!
pi_60409720
Ik kom net terug uit Spanje en heb daar wat portret foto's gemaakt maar de lucht valt heel wit uit, wil dit natuurlijk graag blauw hebben. Of wat ik me net zit te bedenken is om van die witte lucht wolken te maken oid.

Maar hoe doe ik dit?
Ook wel: rooOOOOOoOooOU)( *@)(P!I@ 1U ioTJHih genoemd.
  dinsdag 29 juli 2008 @ 01:19:33 #256
181312 kvdv
<=50mm Baby!
pi_60409734
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 01:18 schreef RoOoYtJuH het volgende:
Ik kom net terug uit Spanje en heb daar wat portret foto's gemaakt maar de lucht valt heel wit uit, wil dit natuurlijk graag blauw hebben. Of wat ik me net zit te bedenken is om van die witte lucht wolken te maken oid.

Maar hoe doe ik dit?
Huidige lucht wissen (zo goed mogelijk). Daarna een luchtje van internet plukken of uit je archieven, deze als nieuwe layer onder de huidige foto plakken
Crack open the cranium, and let awareness begin...
&gt; Zoekt kamer in Utrecht!
  dinsdag 29 juli 2008 @ 08:32:41 #257
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_60412238
quote:
Adobe Photoshop Lightroom 2.0 now available
Monday, July 28, 2008 | by Rob Galbraith

Adobe Photoshop Lightroom 2.0 for Mac and Windows is now out of beta and available in its final form. The new release of Adobe's pro photo management and RAW conversion software adds dual monitor support, a refined interface, localized corrections and more.

Illuminating: Adobe Photoshop Lightroom 2.0 (Screenshot courtesy Adobe)

Photoshop Lightroom 2.0 is a US$99 upgrade from v1.x, or US$299 for a new license. A trial version is available.

was ik al bang voor. pay up you fool ... :S
quote:
Upgrade from ¤ 117.81 ¤ 99.00 ex VAT
Full from ¤ 296.31 ¤ 249.00 ex VAT
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_60418170
Hey ebeaydojraes , waarom heb je onderin als tag je camera's staan? Moet je ze kwijt of wil je patsen met je foto-spul (wat niet byzonder is)
  dinsdag 29 juli 2008 @ 15:52:28 #259
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_60421262
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 01:18 schreef RoOoYtJuH het volgende:

Maar hoe doe ik dit?
Daar heb ik ooit een hele mooie action voor gevonden. Je vind em hier http://www.outdooreyes.com/photo58.php3 Je kan zelfs wolkjes maken als je daar de brushes voor opzoekt.

Dit is 1 van mijn eerste experimenten ermee die nog online staat

Deze is ook een bewerkte versie, helaas staat de onbewerkte niet meer online. Ook 1 van de eerdere luchtjes die ik deed, vandaar dat het water niet helemaal klopt omdat de wolken niet weerspiegelen, maar toch.... De hele lucht was dus wit

http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
pi_60518304
Kan iemand het plaatje van het onderstaande shirt voor mij vergroten of namaken zodat ik het zelf ergens op kan laten drukken?

Aids.
pi_60613310
wat ik zelf handig vind (vooral luchten) is om het volgende te doen om mooie blauwe wolken te krijgen:

1. Kijk in de channels van je foto welke het beste contrast geeft (wolken en rest foto, meestal de blauwe als je RGB beeld hebt)
2. Dan dupliceer je die laag en gooi je er curves of level overheen zodat je vol zwart met wit krijgt
(dit kun je met brush mooi zwart wit maken, zo gek je het wilt hebben en hoeveel tijd je erin wilt stoppen)
3. Deze selectie laad je (en klik omkeren selectie)
4. Zet een masker over je originele foto
5. Importeer/open/kopieer je wolken foto in je eigen foto en plaats deze onderop

Tada, klaar

Wat je ook kunt doen is het uitmaskeren met een pad van de lucht/gebouwen of whatever, maar dan ben je weel een tijdje bezig als je bomen hebt. Dit is een snelle en opzich nog nette manier.

[edit] resultaat (incl photoshop, al heb ik gewoon een random foto genomen met al een mooie lucht, maar het gaat om het idee):
http://www.kreja.nl/rommel/wolken-origineel.jpg
http://www.kreja.nl/rommel/wolken-aangepast.jpg

[ Bericht 6% gewijzigd door kreja op 06-08-2008 23:47:22 ]
kreja bea!
pi_60636135
Heeft er iemand ervaring met zón tekentablet in combinatie met photoshop ?

Ik muis me een rotje en vraag me af of zón tablet voordelen biedt, werkt het rustiger/sneller/prettiger als een muis?

Als er veel voordelen zijn, wat is dan een geschikt model, wat heb je nodig en waarom? (prijs is niet van belang in de vraagstelling).

Thanks.
http://limpeiven.blogspot.com/
www.limpeiven.com
opsomming van in bezit zijnde foto-apparatuur, staat namelijk heel erg cool en draagt bij aan status alhier...
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 7 augustus 2008 @ 20:44:39 #263
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_60636520
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 20:22 schreef limpix het volgende:

Ik muis me een rotje en vraag me af of zón tablet voordelen biedt, werkt het rustiger/sneller/prettiger als een muis?

Als er veel voordelen zijn, wat is dan een geschikt model, wat heb je nodig en waarom? (prijs is niet van belang in de vraagstelling).

Thanks.
ja veel ervaring mee
gebruik nauwelijks mijn muis nog, alleen voor te fokken
ik heb een A6 van Intous Wacom, kleiner moet je niet willen, ik heb ook een A4 gehad maar die was voor mij te groot
waarom? omdat ik hiermee mijn pols ontlast (gescheurde peesschede gehad) en een natuurlijkere beweging maak met een pen ipv een muis
k zou zowiezo voor wacom gaan, en de intuos is een fijne serie, andere nooit gebruikt
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  donderdag 7 augustus 2008 @ 21:52:19 #264
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_60638134
idem . en de A6 is ook meteen makkelijk voor een Notebook, want makkelijk mee te nemen.
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_60638890
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 20:22 schreef limpix het volgende:

Thanks.
ik heb zelf een Wacom Bamboo, ik wil nooit meer zonder!
het werkt zo veel fijner dan een muis, je kunt veel preciezer tekenen, plus het heeft druksensoren, hoe harder je drukt, hoe dikker de lijn. echt ideaal dingetje
pi_60640211
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 23:19 schreef Mss het volgende:
Kan iemand het plaatje van het onderstaande shirt voor mij vergroten of namaken zodat ik het zelf ergens op kan laten drukken?

[ afbeelding ]
Ja die heb ik, ik stuur je zo een PM (ivm de rechten...)
pi_60640976
wacom tekentablet, kan echt niet meer zonder! koste me 250 euro ofzo jaartje geleden voor een A5 en dat is wel besteed al zeg ik zelf!
kreja bea!
pi_60654865
Mijn beginners werkje met Photoshop . Vanmiddag geschoten tussen de A12 en Amersfoort.
Origineel:

Vignettering weg gehaald, en verloop filter toegepast.
pi_60656124
Ik heb een vraagje, hoe krijg een kader met daarin je naam en datum daarin? Beetje om je foto's te beveiligen tegen jatten
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 8 augustus 2008 @ 15:09:58 #270
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_60656187
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 15:08 schreef BabblingBrook het volgende:
Ik heb een vraagje, hoe krijg een kader met daarin je naam en datum daarin? Beetje om je foto's te beveiligen tegen jatten
canvas vergroten, en een kleur geven
vervolgens een laag maken met je naam erin en datum
makkelijker nog is bordermaker downloaden en die t werk laten doen
Today is life -

Dale Carnegie
pi_60656447
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 15:09 schreef Ynske het volgende:

[..]

canvas vergroten, en een kleur geven
vervolgens een laag maken met je naam erin en datum
makkelijker nog is bordermaker downloaden en die t werk laten doen
Ik ben gek op makkelijker! Ik kies voor makkelijk, tnx!
pi_60683538
Even een hele simpele vraag waar ik het antwoord zo even niet op kan vinden: Hoe verklein in foto's in photoshop middels de longside? In Lightroom heb je deze functie als je een foto wilt verkleinen, maar in de Resize functie van photoshop staat hij er niet tussen?

Ik wil namelijk via Actions een x aantal foto's automatisch laten resizen, maar gezien sommige in portrait en andere in landscape genomen zijn moet ik de longside functie gebruiken om te kunnen verkleinen.
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 15:08 schreef BabblingBrook het volgende:
Volgens mijkun je dan beter een copyright notice in de foto zelf zetten. Anders is het gewoon en kwestie van de borders wegkroppen en je naam etc. zijn verdwenen van de foto.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 9 augustus 2008 @ 14:47:08 #273
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_60683804
volgens mij kun je dat alleen doen door 2 acties te maken
waarbij je de staande een relatieve grote voor de height aangeeft
en bij de liggende een relatieve grote voor de width aangeeft
Today is life -

Dale Carnegie
pi_60685351
Daar was ik al bang voor... Hopelijk krijgt CS4 dan wel een longside resize functie....
  zondag 10 augustus 2008 @ 14:25:31 #275
51286 w00h00
Digital man!
pi_60704991
even een korte vraag.

ik ben een absolute noob met photoshop, maar ik heb een photoshop bestand (.psd) gekregen dat slechts bestaat uit 1 layer, maar nu wil ik alleen tekstmatig iets aanpassen, maar omdat het uit 1 layer bestaat kan ik niets selecteren.

Heb ik gewoon een verkeerd bestand of is er toch een manier om bij de verschillende layers te komen?

[ Bericht 0% gewijzigd door w00h00 op 10-08-2008 15:42:59 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')