abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 31 oktober 2007 @ 22:31:56 #51
92117 Cydex
Pennywise but Poundfoolish
pi_54291597
Ben mijn foto's van een paar dagen Moskou aan het bewerken. Had maar een eenvoudige camera (Coolpix 3100) en heel wisselvallig weer. Hoe kan ik deze foto tot een mooi plaatje omtoveren? Ik wil de toren er netjes op hebben, maar de zon was net iets te breed

"Werk, en de vreugde komt vanzelf" - Goethe -
pi_54292536
volgens mij is het bovenste gewoon 100%, dat betekend dus dat er geen informatie meer inzit die je zou kunnen manipuleren met bijvoorbeeld curves, contrast, levels enzo.

maar je kan natuurlijk wel wat proberen, wat ik zou doen is een nieuwe layer aanmaken. hier een gradient van boven zwart 100% opacity tot onder zwart 0% opacity maken, deze layer op softlight zetten. als dit effect te klein is kan je de layer copieren.

als dit resultaat niet voldoet kan ik ook best wel foto van internet plukken en dan het deel wat je nu mist copieren en in jou foto verwerken. alleen heb er morgen avond pas tijd voor
  donderdag 1 november 2007 @ 11:31:44 #53
92117 Cydex
pi_54298578
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 23:11 schreef Kamermans het volgende:
volgens mij is het bovenste gewoon 100%, dat betekend dus dat er geen informatie meer inzit die je zou kunnen manipuleren met bijvoorbeeld curves, contrast, levels enzo.

maar je kan natuurlijk wel wat proberen, wat ik zou doen is een nieuwe layer aanmaken. hier een gradient van boven zwart 100% opacity tot onder zwart 0% opacity maken, deze layer op softlight zetten. als dit effect te klein is kan je de layer copieren.

als dit resultaat niet voldoet kan ik ook best wel foto van internet plukken en dan het deel wat je nu mist copieren en in jou foto verwerken. alleen heb er morgen avond pas tijd voor
Ik ben geen PS held dus je antwoord zal ik goed bestuderen en zelf gaan stoeien. Als het me niet lukt zal ik zeker nog even contact met je opnemen. Alvast bedankt!
pi_54301182

alleen de scherpte klopt niet echt helemaal,..
  donderdag 1 november 2007 @ 16:17:56 #55
92117 Cydex
pi_54301275
Dat ziet er al goed uit. Heb je de stappen uitgevoerd die je in je vorige post had vermeld? De kleuren zijn in ieder geval een stuk helderder.
pi_54301299
ik heb ook wat met de curves zitten spelen, en de bij hue/saturation, de saturation omhoog geschroeft.
  donderdag 1 november 2007 @ 21:45:36 #57
92117 Cydex
pi_54306260
Ok. Ik ben zo vrij geweest om de bewerkte foto in mijn eigen collectie te zetten en later op mijn website te plaatsen. Bedankt!
  zaterdag 3 november 2007 @ 23:06:35 #58
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_54348771
Is er iemand die mij zo kan vertellen hoe je een achtergrond die te druk is, vaag maakt in Photoshop? Is daar een tooltje voor? (Dat móet toch wel?)

Bedankt.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_54353613
ik hoop dat je photoshop CS3 hebt, anders werkt het niet .

Open eerst de foto waarbij je de achtergrond wazig wilt hebben.

als je de foto geopent hebt moet je de background layer converten naar smart object. dat kan op 2 verschillende maniere, het resultaat is precies het zelfde:
rechtermuisknop op de layer -> covert to smart object of Filter -> Convert for Smart Filter

Als je dat gedaan hebt dan zie je in je layer windowtje een klein icontje in de onderhoek van de thumbnail. dit geeft aan dat de layer nu een smart object is.

Nu kan je filters op je foto uitvoeren zondat dat je je foto onherstelbaar verandert, de filter kan je dus ten alle tijden aan of uit zetten.
De filter die wij gaan gebruiken is de Gaussian Blur die kan je vinden onder Filter ->Blur -> Gaussian Blur
Je krijgt het volgende windowtje:

ik heb de radius op 14 pixels staan, dit hoef je niet over tenemen, kijk gewoon wat jij mooi vind. De hele foto is nu wazig.

Als we nu kijken naar je layer windowtje dan zie je het volgende

klik op het witte vlak, dit is de layer mask. een layer mask is grof weg een selectie. alles wat wit is is geselecteerd, alles wat zwart is is niet geselecteerd.
voor het gemak maken we nu de hele mask even zwart. dus zodat we niks selecteren.
nu moet je layer windowtje er zo uit zien: en je foto is dus weer helemaal scherp

wat we nu gaan doen is met een witte brush over je object tekenen wat je scherp wilt houden.
het resultaat hiervan ziet er ongeveer zo uit:

we willen nu de layer mask ondraaien, dus alles wat nu scherp is moet wazig zijn, en alles wat nu wazig is moet scherp zijn.
dit doen we als volgt. selecteert weer de layermask. dus klikken op de zwarte thumbnail onder je layer met de foto. nu klikken we op ctrl + i of Image -> Adjustments -> Invert

De layermask werkt niet alleen met zwart en wit, je kan ook grijstinten gebruiken. iets wat grijs is op de layermask laat is dus voor 50% geselecteerd. als je licht grijs gebruikt is het voor meer procent geselecteerd, en als je donker grijs gebruikt is het voor weinig procent geselecteerd.

hopelijk heb je er wat aan

*EDIT
ik zie net dat ik bij de laatste stap, dus met het grijs, dat ik daar een foutje gemaakt heb. ik ben namelijk met een grijze brush over alles heen gegaan, dus ook over het zwart deel, dit heeft als gevolg dat niks echt 100% scherp meer is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kamermans op 04-11-2007 13:05:29 (.) ]
  zondag 4 november 2007 @ 13:11:06 #60
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_54353831
Kamermans, bedankt voor je superuitgebreide uitleg! Ik heb (sinds gisteren) Photoshop Elements 5.0, dus dat is niet die versie die jij hebt. Ik denk dat ik de simpelere versie heb. Maar ik zal wel gaan puzzelen of ik toch wat kan met de tips die je geeft, want sommige dingen zullen wel hetzelfde werken, denk ik?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_54353926
Cool, kan je bij CS3 dus filters gebruiken als zijnde adjusmentlayer?
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_54354058
quote:
Op zondag 4 november 2007 13:11 schreef Sugar het volgende:
Kamermans, bedankt voor je superuitgebreide uitleg! Ik heb (sinds gisteren) Photoshop Elements 5.0, dus dat is niet die versie die jij hebt. Ik denk dat ik de simpelere versie heb. Maar ik zal wel gaan puzzelen of ik toch wat kan met de tips die je geeft, want sommige dingen zullen wel hetzelfde werken, denk ik?
CS3 is de enige versie met adjustment layers,..
wat je wel kan doen is de layer met de foto copieren, en dan blur je de gecopieerde layer.
je hebt dan dus 2 layers, 1tje scherp en 1tje wazig. de wazig foto staat over de scherpe foto.
vervolgens ga je met het gummetje het object uitgummen op de wazige foto. op de plek waar je gumt krijg je de ondere scherpe layer te zien.
quote:
Op zondag 4 november 2007 13:15 schreef tim2308 het volgende:
yup, het is dus zoals ze zelf zeggen "non-destructive", als je gewoon Gaussian blur over je foto heen gooit, dan kan je niet meer terug, met een adjustment layer kan je het altijd weer uitzetten en de sterkte aanpassen enzo.
  zondag 4 november 2007 @ 16:29:34 #63
124655 DarkManta
Tiepvouten onder voorbehout
pi_54358516
quote:
Op zondag 4 november 2007 13:15 schreef tim2308 het volgende:
Jah dat kan, alleen bijvoorbeeld met een Smart Object kun je weer geen andere functies op toepassen zoals; Distort, Perspective....

En mocht je geen Smart Objects gebruiken, en je maakt een grote fout, kun je nog altijd CTRL + ALT + Z.

Dus je layer helemaal niet meer in originele staat terug krijgen klopt niet helemaal.

[ Bericht 2% gewijzigd door DarkManta op 04-11-2007 23:18:42 ]
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
pi_54358626
quote:
Op zondag 4 november 2007 16:29 schreef DarkManta het volgende:
Dus je layer helemaal niet meer in originele staat terug krijgen klopt niet helemaal.
CTRL + ALT + Z werkt niet als je veel dingen na die filter uitgevoerd hebt, en werkt ook niet meer als je het document afgesloten hebt. adjustment layers kan je altijd opniuew aanpassen en verwijderen
  zondag 4 november 2007 @ 16:49:01 #65
124655 DarkManta
pi_54359019
quote:
Op zondag 4 november 2007 16:33 schreef Kamermans het volgende:

[..]

CTRL + ALT + Z werkt niet als je veel dingen na die filter uitgevoerd hebt, en werkt ook niet meer als je het document afgesloten hebt. adjustment layers kan je altijd opniuew aanpassen en verwijderen
Vandaar ook de

Anders hadden ze Smart Objects niet hoeven in te bouwen.
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
pi_54428009
ik kan met adobe photoshop cs3 geen bestanden meer openen of een nieuwe bestand openen.
Ik zie de layers enzo dan wel maar niet het bestand zelf

[ Bericht 31% gewijzigd door Visual op 07-11-2007 13:50:08 ]
  FOK!fotograaf woensdag 7 november 2007 @ 13:43:16 #67
18921 freud
Who's John Galt?
pi_54428167
quote:
Op woensdag 7 november 2007 13:36 schreef Visual het volgende:
ik kan geen bestanden meer openen of een nieuwe krijg het niet meer te zien
Je shift en '.' toets doet het ook niet meer .

But seriously, iets meer info en interpunctie graag.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_54435848
Hoi

Kan iemand mij helpen met deze foto:

Hij is niet helemaal scherp en beetje korrelig, maar dat kan ik zelf wel enigszins verhelpen. Maar wat me het meeste stoort is dat de ogen zo donker zijn. Ik heb al vanalles geprobeerd met contrast, helderheid enzow, en toen kreeg ik dit:

Wel beter, maar zijn ogen blijven donker... Iemand die er misschien iets beters van kan maken, of tips heeft?

Mocht iemand zich willen uitleven, hier de originele grote versie
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  woensdag 7 november 2007 @ 20:30:56 #69
124655 DarkManta
pi_54438489
1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

Ik had meer tijd nodig om ze te plaatsen dan om te bewerken.

Voornamelijk met de Levels, Curves en Photo Filter.. gestoeid.
pi_54458597
Het is misschien een hele rare vraag maar kan iemand voor mij op een of andere manier een leeuw (liefst simba van de lion king maar echte leeuw mag ook) photoshoppen die aan het bellen is?

pi_54458978
Dank je Als er niks kleurigers uitkomt dan heb ik in ieder geval die....
  Forum Admin donderdag 8 november 2007 @ 16:54:17 #73
58651 crew  murp
murp
pi_54458998
ik kan er niet meer van maken

pi_54459352
Die is echt super!

pi_54459430
quote:
Op woensdag 7 november 2007 20:30 schreef DarkManta het volgende:
1.
[ afbeelding ]
Ik had meer tijd nodig om ze te plaatsen dan om te bewerken.

Voornamelijk met de Levels, Curves en Photo Filter.. gestoeid.
Tja voor jou is het blijkbaar een peuleschilletje, voor mij is het "maar wat doen in de hoop dat m'n foto er beter van wordt"

Maar bedankt voor de moeite! Ik vind de eerste wel heel mooi geworden Zou je die in het groot kunnen uploaden, of mailen naar de e-mail in m'n profiel?
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  Boks-Chick donderdag 8 november 2007 @ 17:14:36 #76
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_54459504
vraagje uit nieuwsgierigheid: waar heb je het voor nodig?
lolwut
  donderdag 8 november 2007 @ 17:19:52 #77
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_54459607
Die is nog best tof
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
  donderdag 8 november 2007 @ 17:25:44 #78
124655 DarkManta
pi_54459756
quote:
Op donderdag 8 november 2007 17:11 schreef texelonia het volgende:

[..]

Tja voor jou is het blijkbaar een peuleschilletje, voor mij is het "maar wat doen in de hoop dat m'n foto er beter van wordt"

Maar bedankt voor de moeite! Ik vind de eerste wel heel mooi geworden Zou je die in het groot kunnen uploaden, of mailen naar de e-mail in m'n profiel?
E-mail onderweg
  donderdag 8 november 2007 @ 17:29:48 #79
110163 koffiekoekje
Mag ook bij de thee...
pi_54459854
quote:
Op woensdag 7 november 2007 18:55 schreef texelonia het volgende:
Hoi

Kan iemand mij helpen met deze foto:

[ afbeelding ]

Hij is niet helemaal scherp en beetje korrelig, maar dat kan ik zelf wel enigszins verhelpen. Maar wat me het meeste stoort is dat de ogen zo donker zijn. Ik heb al vanalles geprobeerd met contrast, helderheid enzow, en toen kreeg ik dit:

[ afbeelding ]

Wel beter, maar zijn ogen blijven donker... Iemand die er misschien iets beters van kan maken, of tips heeft?

Mocht iemand zich willen uitleven, hier de originele grote versie
Je zou zelf even kunnen stoeien met de "levels / niveaus" (ctrl+L als sneltoets, of kijk bij afbeelding > aanpassing > niveaus / image > edit > levels)

Schuif hier wat met de pijltjes eerste pijltje beïnvloed wat echt zwart is, de laatste wat wit is, en met de middelste gaat over de mid-tonen (contrast).

Nadeel van brightnes en contrast is, dat je alle pixels in de foto lichter of donkerder maakt. Met Levels heb je hier meer controle over. succes
pi_54459888
Kan je er toevallig ook nog voor zorgen dat degene aan de andere kant van de lijn hakuna matata zegt? In een wolkje ofzo? Of word ik nu erg lastig
pi_54459892
quote:
Op donderdag 8 november 2007 17:14 schreef BrandX het volgende:
vraagje uit nieuwsgierigheid: waar heb je het voor nodig?
Die hou je nog van me te goed
  Boks-Chick donderdag 8 november 2007 @ 17:34:13 #82
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_54459948
quote:
Op donderdag 8 november 2007 17:31 schreef Trusten het volgende:

[..]

Die hou je nog van me te goed
lolwut
pi_54460016
quote:
Op donderdag 8 november 2007 17:34 schreef BrandX het volgende:

[..]

Sorry....heeft met iets te maken dat geheim moet blijven tot bep. datum. Dan hoor je het van me..
  Boks-Chick donderdag 8 november 2007 @ 17:37:34 #84
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_54460030
quote:
Op donderdag 8 november 2007 17:37 schreef Trusten het volgende:

[..]

Sorry....heeft met iets te maken dat geheim moet blijven tot bep. datum. Dan hoor je het van me..
Ok!
lolwut
pi_54460481
Kan niet wachten..
pi_54460571
TVP voor de bepaalde datum
wanneer is die datum?
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
pi_54460625
burnin marijuana pon di corna
it keep mi calma it mek mi smarta
burnin on di highway its di highest grade gettin
to ma head
pi_54460735
quote:
Op donderdag 8 november 2007 17:57 schreef swarmahoer het volgende:
TVP voor de bepaalde datum
wanneer is die datum?
Als ik dat zeg kan iemand het alsnog raden....voor 1 dec laat ik het weten (maar zo spectaculair is het niet hoor!)
pi_54462217
quote:
Op donderdag 8 november 2007 17:25 schreef DarkManta het volgende:

[..]

E-mail onderweg
Bedankt!
©Dumbo
pi_54462280
quote:
Op donderdag 8 november 2007 17:29 schreef koffiekoekje het volgende:

[..]

Je zou zelf even kunnen stoeien met de "levels / niveaus" (ctrl+L als sneltoets, of kijk bij afbeelding > aanpassing > niveaus / image > edit > levels)

[ afbeelding ]
Schuif hier wat met de pijltjes eerste pijltje beïnvloed wat echt zwart is, de laatste wat wit is, en met de middelste gaat over de mid-tonen (contrast).

Nadeel van brightnes en contrast is, dat je alle pixels in de foto lichter of donkerder maakt. Met Levels heb je hier meer controle over. succes
Bedankt voor je tips! Daar ga ik zeker eens naar kijken. Al gebruik ik wel Paint Shop Pro dus zal ik even moeten zoeken waar die optie dan zit.
©Dumbo
  donderdag 8 november 2007 @ 19:20:53 #91
124655 DarkManta
pi_54462738
quote:
Op donderdag 8 november 2007 19:04 schreef texelonia het volgende:

[..]

Bedankt voor je tips! Daar ga ik zeker eens naar kijken. Al gebruik ik wel Paint Shop Pro dus zal ik even moeten zoeken waar die optie dan zit.
In Paint Shop Pro zitten geen Levels zoals Photoshiop ze kent.
Probeer anders in PSP, Aanpassen ---> Slimme Fotocorectie... eens.
  zondag 11 november 2007 @ 22:05:23 #92
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_54537455
Zoiets?

* klik voor beter *
  dinsdag 13 november 2007 @ 10:49:03 #93
90648 zeeuwse
Mostly harmless
pi_54570324
Ik zou ook wel eens wat foto's wllen bewerken met photoshop. Ik heb gekeken maar ik schrok van de prijs, ruim 1000 euro!
Is dit een professionele versie die voor de gemiddelde amateurfotograaf veel te ver gaat, of moet ik inderdaad aan zo'n bedrag denken?
Is er een goedkopere versie die toch wel het een en ander kan?
So Long and Thanks for All the Fish
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 13 november 2007 @ 10:55:22 #94
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_54570460
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 10:49 schreef zeeuwse het volgende:
Ik zou ook wel eens wat foto's wllen bewerken met photoshop. Ik heb gekeken maar ik schrok van de prijs, ruim 1000 euro!
Is dit een professionele versie die voor de gemiddelde amateurfotograaf veel te ver gaat, of moet ik inderdaad aan zo'n bedrag denken?
Photoshop Elements is de uitgekledere consumentenversie
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  dinsdag 13 november 2007 @ 11:57:23 #95
124655 DarkManta
pi_54571934
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 10:49 schreef zeeuwse het volgende:
Je zou ook Gimp kunnen proberen, geheel gratis en toch veel mogelijkheden.
  FOK!fotograaf woensdag 14 november 2007 @ 12:30:10 #96
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_54598090
Deze gaat even aan 't centrale topic vast.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_54760265
mijn 1e probeersel met photoshop (oke stiekem wel een beetrje een tutorial gevolgd)

maar ben er wel trots op

tips ?
De enige echte BaggerUser!
Riemen
fiets kopen
  woensdag 21 november 2007 @ 14:48:25 #98
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_54761072
ik vind 't niet mooi
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_54761992
quote:
Op woensdag 21 november 2007 14:48 schreef Puckzzz het volgende:
ik vind 't niet mooi
oh jammer vond het wel oke voor een eerste poging
De enige echte BaggerUser!
Riemen
fiets kopen
  woensdag 21 november 2007 @ 15:31:05 #100
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_54762154
quote:
Op woensdag 21 november 2007 15:24 schreef BaggerUser het volgende:

[..]

oh jammer vond het wel oke voor een eerste poging
hangt er vanaf hoe je het hebt gedaan kun je dat even uitleggen?
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')