Ik ben geen PS held dus je antwoord zal ik goed bestuderen en zelf gaan stoeien. Als het me niet lukt zal ik zeker nog even contact met je opnemen. Alvast bedankt!quote:Op woensdag 31 oktober 2007 23:11 schreef Kamermans het volgende:
volgens mij is het bovenste gewoon 100%, dat betekend dus dat er geen informatie meer inzit die je zou kunnen manipuleren met bijvoorbeeld curves, contrast, levels enzo.
maar je kan natuurlijk wel wat proberen, wat ik zou doen is een nieuwe layer aanmaken. hier een gradient van boven zwart 100% opacity tot onder zwart 0% opacity maken, deze layer op softlight zetten. als dit effect te klein is kan je de layer copieren.
als dit resultaat niet voldoet kan ik ook best wel foto van internet plukken en dan het deel wat je nu mist copieren en in jou foto verwerken. alleen heb er morgen avond pas tijd voor
CS3 is de enige versie met adjustment layers,..quote:Op zondag 4 november 2007 13:11 schreef Sugar het volgende:
Kamermans, bedankt voor je superuitgebreide uitleg! Ik heb (sinds gisteren) Photoshop Elements 5.0, dus dat is niet die versie die jij hebt. Ik denk dat ik de simpelere versie heb. Maar ik zal wel gaan puzzelen of ik toch wat kan met de tips die je geeft, want sommige dingen zullen wel hetzelfde werken, denk ik?
yup, het is dus zoals ze zelf zeggen "non-destructive", als je gewoon Gaussian blur over je foto heen gooit, dan kan je niet meer terug, met een adjustment layer kan je het altijd weer uitzetten en de sterkte aanpassen enzo.quote:Op zondag 4 november 2007 13:15 schreef tim2308 het volgende:
Cool, kan je bij CS3 dus filters gebruiken als zijnde adjusmentlayer?
Jah dat kan, alleen bijvoorbeeld met een Smart Object kun je weer geen andere functies op toepassen zoals; Distort, Perspective....quote:Op zondag 4 november 2007 13:15 schreef tim2308 het volgende:
Cool, kan je bij CS3 dus filters gebruiken als zijnde adjusmentlayer?
CTRL + ALT + Z werkt niet als je veel dingen na die filter uitgevoerd hebt, en werkt ook niet meer als je het document afgesloten hebt. adjustment layers kan je altijd opniuew aanpassen en verwijderenquote:Op zondag 4 november 2007 16:29 schreef DarkManta het volgende:
Dus je layer helemaal niet meer in originele staat terug krijgen klopt niet helemaal.
Vandaar ook dequote:Op zondag 4 november 2007 16:33 schreef Kamermans het volgende:
[..]
CTRL + ALT + Z werkt niet als je veel dingen na die filter uitgevoerd hebt, en werkt ook niet meer als je het document afgesloten hebt. adjustment layers kan je altijd opniuew aanpassen en verwijderen
Je shift en '.' toets doet het ook niet meerquote:Op woensdag 7 november 2007 13:36 schreef Visual het volgende:
ik kan geen bestanden meer openen of een nieuwe krijg het niet meer te zien
Tja voor jou is het blijkbaar een peuleschilletje, voor mij is het "maar wat doen in de hoop dat m'n foto er beter van wordt"quote:Op woensdag 7 november 2007 20:30 schreef DarkManta het volgende:
1.
[ afbeelding ]
Ik had meer tijd nodig om ze te plaatsen dan om te bewerken.
Voornamelijk met de Levels, Curves en Photo Filter.. gestoeid.
E-mail onderwegquote:Op donderdag 8 november 2007 17:11 schreef texelonia het volgende:
[..]
Tja voor jou is het blijkbaar een peuleschilletje, voor mij is het "maar wat doen in de hoop dat m'n foto er beter van wordt"
Maar bedankt voor de moeite! Ik vind de eerste wel heel mooi gewordenZou je die in het groot kunnen uploaden, of mailen naar de e-mail in m'n profiel?
Je zou zelf even kunnen stoeien met de "levels / niveaus" (ctrl+L als sneltoets, of kijk bij afbeelding > aanpassing > niveaus / image > edit > levels)quote:Op woensdag 7 november 2007 18:55 schreef texelonia het volgende:
Hoi
Kan iemand mij helpen met deze foto:
[ afbeelding ]
Hij is niet helemaal scherp en beetje korrelig, maar dat kan ik zelf wel enigszins verhelpen. Maar wat me het meeste stoort is dat de ogen zo donker zijn. Ik heb al vanalles geprobeerd met contrast, helderheid enzow, en toen kreeg ik dit:
[ afbeelding ]
Wel beter, maar zijn ogen blijven donker... Iemand die er misschien iets beters van kan maken, of tips heeft?
Mocht iemand zich willen uitleven, hier de originele grote versie
Die hou je nog van me te goedquote:Op donderdag 8 november 2007 17:14 schreef BrandX het volgende:
vraagje uit nieuwsgierigheid: waar heb je het voor nodig?
Sorry....heeft met iets te maken dat geheim moet blijven tot bep. datum. Dan hoor je het van me..quote:
Ok!quote:Op donderdag 8 november 2007 17:37 schreef Trusten het volgende:
[..]
Sorry....heeft met iets te maken dat geheim moet blijven tot bep. datum. Dan hoor je het van me..![]()
Als ik dat zeg kan iemand het alsnog raden....voor 1 dec laat ik het wetenquote:Op donderdag 8 november 2007 17:57 schreef swarmahoer het volgende:
TVP voor de bepaalde datum
wanneer is die datum?
Bedankt!quote:
Bedankt voor je tips!quote:Op donderdag 8 november 2007 17:29 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
Je zou zelf even kunnen stoeien met de "levels / niveaus" (ctrl+L als sneltoets, of kijk bij afbeelding > aanpassing > niveaus / image > edit > levels)
[ afbeelding ]
Schuif hier wat met de pijltjeseerste pijltje beïnvloed wat echt zwart is, de laatste wat wit is, en met de middelste gaat over de mid-tonen (contrast).
Nadeel van brightnes en contrast is, dat je alle pixels in de foto lichter of donkerder maakt. Met Levels heb je hier meer controle over. succes
In Paint Shop Pro zitten geen Levels zoals Photoshiop ze kent.quote:Op donderdag 8 november 2007 19:04 schreef texelonia het volgende:
[..]
Bedankt voor je tips!Daar ga ik zeker eens naar kijken. Al gebruik ik wel Paint Shop Pro
dus zal ik even moeten zoeken waar die optie dan zit.
Photoshop Elements is de uitgekledere consumentenversiequote:Op dinsdag 13 november 2007 10:49 schreef zeeuwse het volgende:
Ik zou ook wel eens wat foto's wllen bewerken met photoshop. Ik heb gekeken maar ik schrok van de prijs, ruim 1000 euro!
Is dit een professionele versie die voor de gemiddelde amateurfotograaf veel te ver gaat, of moet ik inderdaad aan zo'n bedrag denken?
Is er een goedkopere versie die toch wel het een en ander kan?
Je zou ook Gimp kunnen proberen, geheel gratis en toch veel mogelijkheden.quote:Op dinsdag 13 november 2007 10:49 schreef zeeuwse het volgende:
Ik zou ook wel eens wat foto's wllen bewerken met photoshop. Ik heb gekeken maar ik schrok van de prijs, ruim 1000 euro!
Is dit een professionele versie die voor de gemiddelde amateurfotograaf veel te ver gaat, of moet ik inderdaad aan zo'n bedrag denken?
Is er een goedkopere versie die toch wel het een en ander kan?
hangt er vanaf hoe je het hebt gedaanquote:Op woensdag 21 november 2007 15:24 schreef BaggerUser het volgende:
[..]
oh jammervond het wel oke voor een eerste poging
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |