Die hou je nog van me te goedquote:Op donderdag 8 november 2007 17:14 schreef BrandX het volgende:
vraagje uit nieuwsgierigheid: waar heb je het voor nodig?
Sorry....heeft met iets te maken dat geheim moet blijven tot bep. datum. Dan hoor je het van me..quote:
Ok!quote:Op donderdag 8 november 2007 17:37 schreef Trusten het volgende:
[..]
Sorry....heeft met iets te maken dat geheim moet blijven tot bep. datum. Dan hoor je het van me..![]()
Als ik dat zeg kan iemand het alsnog raden....voor 1 dec laat ik het wetenquote:Op donderdag 8 november 2007 17:57 schreef swarmahoer het volgende:
TVP voor de bepaalde datum
wanneer is die datum?
Bedankt!quote:
Bedankt voor je tips!quote:Op donderdag 8 november 2007 17:29 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
Je zou zelf even kunnen stoeien met de "levels / niveaus" (ctrl+L als sneltoets, of kijk bij afbeelding > aanpassing > niveaus / image > edit > levels)
[ afbeelding ]
Schuif hier wat met de pijltjeseerste pijltje beïnvloed wat echt zwart is, de laatste wat wit is, en met de middelste gaat over de mid-tonen (contrast).
Nadeel van brightnes en contrast is, dat je alle pixels in de foto lichter of donkerder maakt. Met Levels heb je hier meer controle over. succes
In Paint Shop Pro zitten geen Levels zoals Photoshiop ze kent.quote:Op donderdag 8 november 2007 19:04 schreef texelonia het volgende:
[..]
Bedankt voor je tips!Daar ga ik zeker eens naar kijken. Al gebruik ik wel Paint Shop Pro
dus zal ik even moeten zoeken waar die optie dan zit.
Photoshop Elements is de uitgekledere consumentenversiequote:Op dinsdag 13 november 2007 10:49 schreef zeeuwse het volgende:
Ik zou ook wel eens wat foto's wllen bewerken met photoshop. Ik heb gekeken maar ik schrok van de prijs, ruim 1000 euro!
Is dit een professionele versie die voor de gemiddelde amateurfotograaf veel te ver gaat, of moet ik inderdaad aan zo'n bedrag denken?
Is er een goedkopere versie die toch wel het een en ander kan?
Je zou ook Gimp kunnen proberen, geheel gratis en toch veel mogelijkheden.quote:Op dinsdag 13 november 2007 10:49 schreef zeeuwse het volgende:
Ik zou ook wel eens wat foto's wllen bewerken met photoshop. Ik heb gekeken maar ik schrok van de prijs, ruim 1000 euro!
Is dit een professionele versie die voor de gemiddelde amateurfotograaf veel te ver gaat, of moet ik inderdaad aan zo'n bedrag denken?
hangt er vanaf hoe je het hebt gedaanquote:Op woensdag 21 november 2007 15:24 schreef BaggerUser het volgende:
[..]
oh jammervond het wel oke voor een eerste poging
foto zwart wit gemaaktquote:Op woensdag 21 november 2007 15:31 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
hangt er vanaf hoe je het hebt gedaankun je dat even uitleggen?
Weet je dat zelfs dit me niet lukt in PS?quote:Op zaterdag 17 november 2007 19:53 schreef Ynske het volgende:
[over resizen]
in PS kun je t doen via image > image size
bicubic als standaard gebruikenquote:Op woensdag 21 november 2007 21:46 schreef Sugar het volgende:
![]()
![]()
Kamermans!
Ik heb Resample image aangeklikt en toen kon ik constrain proportions ook aanvinken. Dus nu doet ie wat ik wil! Het zag er dus inderdaad hetzelfde uit, alleen waren de bovenste twee hokjes (scale styles en constrain proportions) grijs.
Maar op welke optie kan ik 'resample image' het beste zetten? Ik heb de keuze uit:nearest neighbor bilinear bicubic bicubic smoother bicubic sharper
quote:Je zou zelf even kunnen stoeien met de "levels / niveaus" (ctrl+L als sneltoets, of kijk bij afbeelding > aanpassing > niveaus / image > edit > levels)...
wat ik gedaan heb bij deze tekening: Link is van de inhoud 1 layer maken, deze vergroten zodat het over de lijst heen valt. vervolgens erg wazig maken. daarna heb ik de binnen kant uitgeknipt zodat het alleen op de lijst zit. en vervolgens met een grote en softe gum de buitsenste rand weg werkt. die layer vervolgens op color dodge zetten.quote:Op dinsdag 27 november 2007 21:39 schreef brenneke het volgende:
De reflectie van het orgineel is mijn spiegelbeeld, toen ik het orginele beeld en dit blende kwam er geen mooi geheel uit, vandaar dat ik hem zo gedaan heb. Ik denk dat de hele lijst zo licht maken alsof er een gloed vanaf komt het mooist is. Allleen weet ik dus absoluut niet hoe ik dat moet doen?
koopt iemand zulke programma's nog dan via legale kanalen dan?quote:Op dinsdag 13 november 2007 10:49 schreef zeeuwse het volgende:
Ik heb versie 5.5 legaalquote:Op woensdag 28 november 2007 14:33 schreef OnderBroekenPoep het volgende:
[..]
koopt iemand zulke programma's nog dan via legale kanalen dan?
het is heel fout maar als het budget niet zo hoog is zou ik voor de grap eens wat torrent website's gaan bezoeken, kost het je dan mischien 2 dagen van je tijd maar is al beter dan 1000 euro voor iets neer tellen waar je met gemakt aankan komen zonder 1cent te hoeven betalen.
wil wel eens vingertjes zien van die wie um legaal hebben aangeschaft
T'is me niet helemaal gelukt zoals jij het zei. De lijst heb ik donkerder kunnen maken d.m.v. in een nieuwe layer wat spelen met de hue en saturation. Zijn handigheidjes die ik nog even door moet krijgen.quote:Op woensdag 28 november 2007 10:52 schreef Kamermans het volgende:
[..]
wat ik gedaan heb bij deze tekening: Link is van de inhoud 1 layer maken, deze vergroten zodat het over de lijst heen valt. vervolgens erg wazig maken. daarna heb ik de binnen kant uitgeknipt zodat het alleen op de lijst zit. en vervolgens met een grote en softe gum de buitsenste rand weg werkt. die layer vervolgens op color dodge zetten.
Maar voodat je dit gaat doen moet de lijst wel overal het zelfde zijn. zoals het nu aan de bovenkant is, is het denk ik te licht en aan de onder kant te donker. op ooghoogte zegmaar ziet het er goed uit.
voor de bovenkant kan je met een gradient layer van 100% opacity naar 0% opacity vullen met zwart en die op softlight zetten.
de onderkant is volgens mij gewoon puur zwart, wat je daar kan doen is de bovenkant kopieren en omdraaien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |