foto zwart wit gemaaktquote:Op woensdag 21 november 2007 15:31 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
hangt er vanaf hoe je het hebt gedaankun je dat even uitleggen?
Weet je dat zelfs dit me niet lukt in PS?quote:Op zaterdag 17 november 2007 19:53 schreef Ynske het volgende:
[over resizen]
in PS kun je t doen via image > image size
bicubic als standaard gebruikenquote:Op woensdag 21 november 2007 21:46 schreef Sugar het volgende:
![]()
![]()
Kamermans!
Ik heb Resample image aangeklikt en toen kon ik constrain proportions ook aanvinken. Dus nu doet ie wat ik wil! Het zag er dus inderdaad hetzelfde uit, alleen waren de bovenste twee hokjes (scale styles en constrain proportions) grijs.
Maar op welke optie kan ik 'resample image' het beste zetten? Ik heb de keuze uit:nearest neighbor bilinear bicubic bicubic smoother bicubic sharper
quote:Je zou zelf even kunnen stoeien met de "levels / niveaus" (ctrl+L als sneltoets, of kijk bij afbeelding > aanpassing > niveaus / image > edit > levels)...
wat ik gedaan heb bij deze tekening: Link is van de inhoud 1 layer maken, deze vergroten zodat het over de lijst heen valt. vervolgens erg wazig maken. daarna heb ik de binnen kant uitgeknipt zodat het alleen op de lijst zit. en vervolgens met een grote en softe gum de buitsenste rand weg werkt. die layer vervolgens op color dodge zetten.quote:Op dinsdag 27 november 2007 21:39 schreef brenneke het volgende:
De reflectie van het orgineel is mijn spiegelbeeld, toen ik het orginele beeld en dit blende kwam er geen mooi geheel uit, vandaar dat ik hem zo gedaan heb. Ik denk dat de hele lijst zo licht maken alsof er een gloed vanaf komt het mooist is. Allleen weet ik dus absoluut niet hoe ik dat moet doen?
koopt iemand zulke programma's nog dan via legale kanalen dan?quote:Op dinsdag 13 november 2007 10:49 schreef zeeuwse het volgende:
Ik zou ook wel eens wat foto's wllen bewerken met photoshop. Ik heb gekeken maar ik schrok van de prijs, ruim 1000 euro!
Is dit een professionele versie die voor de gemiddelde amateurfotograaf veel te ver gaat, of moet ik inderdaad aan zo'n bedrag denken?
Is er een goedkopere versie die toch wel het een en ander kan?
Ik heb versie 5.5 legaalquote:Op woensdag 28 november 2007 14:33 schreef OnderBroekenPoep het volgende:
[..]
koopt iemand zulke programma's nog dan via legale kanalen dan?
het is heel fout maar als het budget niet zo hoog is zou ik voor de grap eens wat torrent website's gaan bezoeken, kost het je dan mischien 2 dagen van je tijd maar is al beter dan 1000 euro voor iets neer tellen waar je met gemakt aankan komen zonder 1cent te hoeven betalen.
wil wel eens vingertjes zien van die wie um legaal hebben aangeschaft
T'is me niet helemaal gelukt zoals jij het zei. De lijst heb ik donkerder kunnen maken d.m.v. in een nieuwe layer wat spelen met de hue en saturation. Zijn handigheidjes die ik nog even door moet krijgen.quote:Op woensdag 28 november 2007 10:52 schreef Kamermans het volgende:
[..]
wat ik gedaan heb bij deze tekening: Link is van de inhoud 1 layer maken, deze vergroten zodat het over de lijst heen valt. vervolgens erg wazig maken. daarna heb ik de binnen kant uitgeknipt zodat het alleen op de lijst zit. en vervolgens met een grote en softe gum de buitsenste rand weg werkt. die layer vervolgens op color dodge zetten.
Maar voodat je dit gaat doen moet de lijst wel overal het zelfde zijn. zoals het nu aan de bovenkant is, is het denk ik te licht en aan de onder kant te donker. op ooghoogte zegmaar ziet het er goed uit.
voor de bovenkant kan je met een gradient layer van 100% opacity naar 0% opacity vullen met zwart en die op softlight zetten.
de onderkant is volgens mij gewoon puur zwart, wat je daar kan doen is de bovenkant kopieren en omdraaien.
Tja, als de foto niet plaatst wordt het lastig. Dus zet ergens het originele bestand neer en dan is er vast iemand die er naar wil kijken. Trouwens overbelicht is moeilijker te verhelpen dan onderbelicht.quote:Op vrijdag 14 december 2007 00:54 schreef CarOnline het volgende:
Kan iemand mij helpen?
Sta ik ein-de-lijk met mijn held Ewan McGregorop de foto, is ie zwaaaaaaaaar over belicht
![]()
Hij staat er als altijd natuurlijk geweldig op, en ik als bijna iemand zonder gezicht![]()
Help help!
Probeer de volgende keer de eend van de voorkant te nemen.quote:Op dinsdag 18 december 2007 21:27 schreef theemuts1982 het volgende:
[ afbeelding ]
Hoe kan ik deze foto verbeteren?
Vertel mij wat. Ik ben de "gek" die er in al zijn onschuld naar heeft gekeken en er nog wat probeert van te maken. Moeilijker is op zich nog een klein understatement. Maar op de een of andere manier wel lekker om mee te prutsen en te klooien. Leuke uitdaging.quote:Op woensdag 19 december 2007 01:14 schreef tim2308 het volgende:
[..]
Tja, als de foto niet plaatst wordt het lastig. Dus zet ergens het originele bestand neer en dan is er vast iemand die er naar wil kijken. Trouwens overbelicht is moeilijker te verhelpen dan onderbelicht.
Zie PBquote:Op woensdag 19 december 2007 11:27 schreef tim2308 het volgende:
Zoals gezegd, ik wil het origineel zoals die uit de camra komt...
hoe blauwer? alleen de aanwezige blauw versterken?quote:Op zaterdag 29 december 2007 16:16 schreef blomst het volgende:
Wie kan of wil me helpen.
Hoe kan ik de achter grond wat blauwer krijgen?
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 13 december 2007 16:42 schreef Sugar het volgende:
[ afbeelding ]
Kan iemand me hier misschien helpen om dat roze linksonderin subtiel weg te werken? Ik vind het storend, die kleur daar.
Bedankt alvast.
phoe uhm, tja het is wel erg donker, ik kan wel wat lichter proberen te maken maar denk dat dat heel lelijk wordt,...quote:Op dinsdag 1 januari 2008 22:33 schreef theemuts1982 het volgende:
De bomen van deze foto zijn zwaar onderbelicht. Mij lukt het niet om deze mooier te krijgen. Is dat nog mogelijk? Ik hoor het graag
[ afbeelding ]
Netjes, je had alleen de reflectie niet mogen meeklonen.quote:Op zondag 6 januari 2008 22:35 schreef Kamermans het volgende:
Yashaaaaa voldoet dit aan je wensen? Link
quote:Op zondag 6 januari 2008 22:35 schreef Kamermans het volgende:
Yashaaaaa voldoet dit aan je wensen? Link
waar heb je dat oor vandaan getoverd?quote:Op zaterdag 12 januari 2008 14:56 schreef Rosbief het volgende:
Je moet hem gewoon een oor aannaaien man. [ afbeelding ]
[ afbeelding ]
van Ronald Koemanquote:Op zaterdag 12 januari 2008 19:23 schreef Impala-neuker het volgende:
[..]
waar heb je dat oor vandaan getoverd?
Ik zal er ook wel even naar gaan kijkenquote:Op maandag 14 januari 2008 17:56 schreef Romek het volgende:
iemand elders?
ik weet niet hoe het Frans Bauer font er uit ziet. Maar ik weet wel dat er een website is waar je jpg's met text kan uploaden en dat dan die website zoekt naar een font die er erg op lijkt: WhatTheFontquote:Op maandag 14 januari 2008 20:23 schreef Hukkie het volgende:
Ik meende mij te herinneren dat er een centraal lettertype topic was, maar de search werkt voor geen meter, dus vraag ik het ff hier. Ik zoek de font van Frans Bauer, iemand enig idee waar ik die kan vinden?
quote:Op dinsdag 15 januari 2008 14:43 schreef Kamermans het volgende:
ik weet niet hoe het Frans Bauer font er uit ziet. Maar ik weet wel dat er een website is waar je jpg's met text kan uploaden en dat dan die website zoekt naar een font die er erg op lijkt: WhatTheFont
WhatTheFont komt er niet uit. maar ja, gewoon zoeken naar Handwritten fonts. Dit vind ik altijd wel een prettige site:quote:Op dinsdag 15 januari 2008 19:53 schreef Hukkie het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Denk dat het een soort handwriting font is, ben hem nog niet zo lang geleden een keer tegengekomen ergens, maar had hem toen niet nodig, nu wel. Dat wordt dus zoeken op de Old Fashioned Way. Dank iig.
heb even die van de andere beetje aangepastquote:Op maandag 14 januari 2008 17:56 schreef Romek het volgende:
iemand elders?
Wel heel leuk dat dit er nog van te maken valt.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 20:24 schreef Kamermans het volgende:
[..]
heb even die van de andere beetje aangepast
[ afbeelding ]
Dank voor de info, mss dat ik ook nog wel iets verder kom met merk- fonts, maar ben nu een beetje gaar geworden, morgen weer een dag.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 20:13 schreef Kamermans het volgende:
WhatTheFont komt er niet uit. maar ja, gewoon zoeken naar Handwritten fonts. Dit vind ik altijd wel een prettige site:
link
Hij heeft nog steeds het oor van Ronald Koeman.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 20:24 schreef Kamermans het volgende:
[..]
heb even die van de andere beetje aangepast
[ afbeelding ]
om welke fotos gaat t?quote:Op woensdag 16 januari 2008 12:54 schreef DeLiedje het volgende:
Iemand hier die zich verveeld?![]()
Ik wil twee foto's aan elkaar geshopt hebben, zodat ik ze als een geheel op doek kan laten afdrukken... Er hoeft alleen een beetje aan de kleuren en contrasten gedaan te worden denk ik...
Ik wil best een poging wagen, dus ik ga je even PM'en voor de grote versiequote:Op donderdag 17 januari 2008 17:51 schreef DeLiedje het volgende:
Ik heb bovemstaande foto's van mijn 5 weken oude dochtertje aan elkaar geshopt...
Zou het uberhaupt mogelijk zijn om de achtergrond als één (wittig) geheel te krijgen? En zo ja, iemand zin om dat voor me te proberen?
(grote versie via pm verkrijgbaar)
[ afbeelding ]
Ik wil ook wel een poging wagenquote:Op donderdag 17 januari 2008 17:51 schreef DeLiedje het volgende:
Ik heb bovemstaande foto's van mijn 5 weken oude dochtertje aan elkaar geshopt...
Zou het uberhaupt mogelijk zijn om de achtergrond als één (wittig) geheel te krijgen? En zo ja, iemand zin om dat voor me te proberen?
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 17 januari 2008 17:51 schreef DeLiedje het volgende:
[ afbeelding ]
Jee ik vind het een hele leuke plaat zo.. Wat een leuk idee. -- slaat op in archief--quote:Op donderdag 17 januari 2008 22:09 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik PM je de grote versie wel even.
kun je wat specifieker zijn? lolquote:Op maandag 21 januari 2008 07:34 schreef Meisje.meisje het volgende:
hallo ik had ik vraagje
kan iemand deze foto voor mij bewerken wat maak niet zo veel uit
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 22 januari 2008 15:03 schreef Rise. het volgende:
Zou iemand de 1ste foto kunnen bewerken (tijd over dan mag de 2e ook) Alvast bedankttt..
Hier de links want de afbeeldingen zijn wat grooot
Foto 1 ; (maakt niet uit wat, ander achtergrondje ofzo)
http://imageupload.com/out.php/i67793_1001433.JPG
Foto 2 ; ( lijkt mij een geschikte foto zijn... iets met een werkje herman brood ofzo op de achtergrond ? ofzo ... of iets met dat hij rocker is )
http://imageupload.com/out.php/i67792_1001338.JPG
bvb,
Dylan
WOW!! many thankx!!quote:Op maandag 28 januari 2008 22:03 schreef Kamermans het volgende:
[..]
[ [url=http://www.kamermans.net/Fok!/DSC01053[1].jpg]afbeelding[/url] ]
met clone stamp en healing brushquote:Op maandag 28 januari 2008 22:18 schreef theemuts1982 het volgende:
[..]
WOW!! many thankx!!![]()
![]()
Maar hoe heb je dit gedaan? Ik hoor het graag.
photoshop wordt het meest gebruiktquote:Op maandag 28 januari 2008 22:35 schreef Badabingea het volgende:
Welke programma's gebruiken jullie om te foto's een beetje meer mooie kleuren te geven?
Het is een grove spellingsfout, daar mag best op geattendeerd worden.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 08:39 schreef Kamermans het volgende:
[..]
bedankt voor je inhoudelijke bijdragen aan dit topic
tjongejonge waar je je al niet druk om kan maken zeg,..quote:Op dinsdag 29 januari 2008 09:09 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Het is een grove spellingsfout, daar mag best op geattendeerd worden.![]()
quote:Op dinsdag 22 januari 2008 17:18 schreef Rosbief het volgende:
Ik denk dat je voor zo'n doe-maar-wat foto beter een topic in ONZ kunt openen.
quote:
Rosbief houdt op met dit gezeur/ semi-leukheid / sfeer verziekenquote:Op dinsdag 29 januari 2008 09:09 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Het is een grove spellingsfout, daar mag best op geattendeerd worden.![]()
Niemand? Ik ben ongeduldig, ik weet het, maar ik heb alleen morgen nog om de taart te bestellen, anders is het te laat (ja, last moment kind of girlquote:Op maandag 28 januari 2008 21:53 schreef beefcake het volgende:
Mijn jongste wordt 1 jaar en ik wil graag zijn hoofd op een taart. Nu is hij niet zo fotogeniek () en dit is eigenlijk de enige recente foto waar hij leuk (of in ieder geval taartwaardig) op staat. Maar de achtergrond is natuurlijk verschrikkelijk rommelig en zijn hoofd is ook niet scherp
Zou iemand er voor mij iets moois van willen maken? Er mag eventueel ook een feesthoedje op zijn hoofd
Het gaat ook echt alleen om zijn hoofd (en schouders, zo'n zwevend hoofd is ook raar
) dus er mag ook flink geknipt worden
Ik heb ook de grote versie natuurlijk, maar die zal ik moeten mailen dus pm maar als je hem wilt hebben. Alvast heel erg bedankt!
[ afbeelding ]
als ik vanaaf nog wat tijd heb zal ik wel ff kijken of ik er iets leuks mee kanquote:Op dinsdag 29 januari 2008 23:40 schreef beefcake het volgende:
[..]
Niemand? Ik ben ongeduldig, ik weet het, maar ik heb alleen morgen nog om de taart te bestellen, anders is het te laat (ja, last moment kind of girl). Geeft verder ook niet hoor, dan gebruik ik een andere foto, maar deze leek me gewoon net iets leuker.
Echt niemand ?quote:Op dinsdag 22 januari 2008 15:03 schreef Rise. het volgende:
Zou iemand de 1ste foto kunnen bewerken (tijd over dan mag de 2e ook) Alvast bedankttt..
Hier de links want de afbeeldingen zijn wat grooot
Foto 1 ; (maakt niet uit wat, ander achtergrondje ofzo)
http://imageupload.com/out.php/i67793_1001433.JPG
Foto 2 ; ( lijkt mij een geschikte foto zijn... iets met een werkje herman brood ofzo op de achtergrond ? ofzo ... of iets met dat hij rocker is )
http://imageupload.com/out.php/i67792_1001338.JPG
bvb,
Dylan
hmm, hij is wel erg wazig, maar dit heb ik er van kunnen maken:quote:Op zondag 3 februari 2008 20:33 schreef -Robbedoes- het volgende:
Nu heb ik nog een oude foto van mijn vader.
Het is de enige redelijke foto die we nog van hem hebben.
Hij is vergroot vanaf een pasfoto.
Is er hier iemand die de kwaliteit nog wat kan oppoetsen.
Ben zelf niet zo bedreven in de skills van photoshop.
[ afbeelding ]
fotos zijn offline lijkt het, maar wat ik me er van herinner waren de fotos niet echt goed kwalitiet, enorm veel ruis zat er geloof ik in,..quote:
kamermans alvast bedankt voor de gedane moeite,quote:Op maandag 4 februari 2008 16:03 schreef Kamermans het volgende:
[..]
hmm, hij is wel erg wazig, maar dit heb ik er van kunnen maken:
[ afbeelding ]
misschien heeft iemand anders nog technieken die hij er op kan toepassen waardoor het mooier wordt
GVD ik zie Martin Gaus!quote:Op maandag 4 februari 2008 18:20 schreef theemuts1982 het volgende:
[ afbeelding ]
De voorgrond is een beetje overbelicht. Kan dat veranderd worden? Zo ja hoe?
Als ik klik zie ik de foto's nog steeds gewoon.. en ja dat klopt maar als je ze verkleind dan nietquote:Op maandag 4 februari 2008 16:08 schreef Kamermans het volgende:
[..]
fotos zijn offline lijkt het, maar wat ik me er van herinner waren de fotos niet echt goed kwalitiet, enorm veel ruis zat er geloof ik in,..
als ik weer eens tijd heb om beetje te photoshoppen zal ik wel ff kijken. maar mensen waarbij iets niet lukt met photoshop ofzo krijgen voorang
http://www.plaatjesupload.nl/img34/1202149983-160.jpgquote:Op maandag 4 februari 2008 18:20 schreef theemuts1982 het volgende:
[ afbeelding ]
De voorgrond is een beetje overbelicht. Kan dat veranderd worden? Zo ja hoe?
FATAL ERROR: Connection to database server failedquote:Op maandag 4 februari 2008 19:17 schreef Rise. het volgende:
[..]
Als ik klik zie ik de foto's nog steeds gewoon.. en ja dat klopt maar als je ze verkleind dan nietbij voorbaat dank
Ik weet niet of dit nu verbeterd is, maar scan de foto eens op een hogere resolutie, misschien gaat het dan nog wel beter.quote:
Ja goed he. Was afgelopen vrijdag bij ekstra weekend op 3fmquote:
quote:Op maandag 4 februari 2008 19:50 schreef Rise. het volgende:
Kamermans hier nog een keer dan ;
1. http://www.plaatjesupload.nl/img34/1202150689-570.jpg
2. http://www.plaatjesupload.nl/img34/1202150576-681.jpg
Super!! Thankxquote:Op maandag 4 februari 2008 19:39 schreef Rise. het volgende:
[..]
http://www.plaatjesupload.nl/img34/1202149983-160.jpg
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |