foto zwart wit gemaaktquote:Op woensdag 21 november 2007 15:31 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
hangt er vanaf hoe je het hebt gedaankun je dat even uitleggen?
Weet je dat zelfs dit me niet lukt in PS?quote:Op zaterdag 17 november 2007 19:53 schreef Ynske het volgende:
[over resizen]
in PS kun je t doen via image > image size
bicubic als standaard gebruikenquote:Op woensdag 21 november 2007 21:46 schreef Sugar het volgende:
![]()
![]()
Kamermans!
Ik heb Resample image aangeklikt en toen kon ik constrain proportions ook aanvinken. Dus nu doet ie wat ik wil! Het zag er dus inderdaad hetzelfde uit, alleen waren de bovenste twee hokjes (scale styles en constrain proportions) grijs.
Maar op welke optie kan ik 'resample image' het beste zetten? Ik heb de keuze uit:nearest neighbor bilinear bicubic bicubic smoother bicubic sharper
quote:Je zou zelf even kunnen stoeien met de "levels / niveaus" (ctrl+L als sneltoets, of kijk bij afbeelding > aanpassing > niveaus / image > edit > levels)...
wat ik gedaan heb bij deze tekening: Link is van de inhoud 1 layer maken, deze vergroten zodat het over de lijst heen valt. vervolgens erg wazig maken. daarna heb ik de binnen kant uitgeknipt zodat het alleen op de lijst zit. en vervolgens met een grote en softe gum de buitsenste rand weg werkt. die layer vervolgens op color dodge zetten.quote:Op dinsdag 27 november 2007 21:39 schreef brenneke het volgende:
De reflectie van het orgineel is mijn spiegelbeeld, toen ik het orginele beeld en dit blende kwam er geen mooi geheel uit, vandaar dat ik hem zo gedaan heb. Ik denk dat de hele lijst zo licht maken alsof er een gloed vanaf komt het mooist is. Allleen weet ik dus absoluut niet hoe ik dat moet doen?
koopt iemand zulke programma's nog dan via legale kanalen dan?quote:Op dinsdag 13 november 2007 10:49 schreef zeeuwse het volgende:
Ik zou ook wel eens wat foto's wllen bewerken met photoshop. Ik heb gekeken maar ik schrok van de prijs, ruim 1000 euro!
Is dit een professionele versie die voor de gemiddelde amateurfotograaf veel te ver gaat, of moet ik inderdaad aan zo'n bedrag denken?
Is er een goedkopere versie die toch wel het een en ander kan?
Ik heb versie 5.5 legaalquote:Op woensdag 28 november 2007 14:33 schreef OnderBroekenPoep het volgende:
[..]
koopt iemand zulke programma's nog dan via legale kanalen dan?
het is heel fout maar als het budget niet zo hoog is zou ik voor de grap eens wat torrent website's gaan bezoeken, kost het je dan mischien 2 dagen van je tijd maar is al beter dan 1000 euro voor iets neer tellen waar je met gemakt aankan komen zonder 1cent te hoeven betalen.
wil wel eens vingertjes zien van die wie um legaal hebben aangeschaft
T'is me niet helemaal gelukt zoals jij het zei. De lijst heb ik donkerder kunnen maken d.m.v. in een nieuwe layer wat spelen met de hue en saturation. Zijn handigheidjes die ik nog even door moet krijgen.quote:Op woensdag 28 november 2007 10:52 schreef Kamermans het volgende:
[..]
wat ik gedaan heb bij deze tekening: Link is van de inhoud 1 layer maken, deze vergroten zodat het over de lijst heen valt. vervolgens erg wazig maken. daarna heb ik de binnen kant uitgeknipt zodat het alleen op de lijst zit. en vervolgens met een grote en softe gum de buitsenste rand weg werkt. die layer vervolgens op color dodge zetten.
Maar voodat je dit gaat doen moet de lijst wel overal het zelfde zijn. zoals het nu aan de bovenkant is, is het denk ik te licht en aan de onder kant te donker. op ooghoogte zegmaar ziet het er goed uit.
voor de bovenkant kan je met een gradient layer van 100% opacity naar 0% opacity vullen met zwart en die op softlight zetten.
de onderkant is volgens mij gewoon puur zwart, wat je daar kan doen is de bovenkant kopieren en omdraaien.
Tja, als de foto niet plaatst wordt het lastig. Dus zet ergens het originele bestand neer en dan is er vast iemand die er naar wil kijken. Trouwens overbelicht is moeilijker te verhelpen dan onderbelicht.quote:Op vrijdag 14 december 2007 00:54 schreef CarOnline het volgende:
Kan iemand mij helpen?
Sta ik ein-de-lijk met mijn held Ewan McGregorop de foto, is ie zwaaaaaaaaar over belicht
![]()
Hij staat er als altijd natuurlijk geweldig op, en ik als bijna iemand zonder gezicht![]()
Help help!
Probeer de volgende keer de eend van de voorkant te nemen.quote:Op dinsdag 18 december 2007 21:27 schreef theemuts1982 het volgende:
[ afbeelding ]
Hoe kan ik deze foto verbeteren?
Vertel mij wat. Ik ben de "gek" die er in al zijn onschuld naar heeft gekeken en er nog wat probeert van te maken. Moeilijker is op zich nog een klein understatement. Maar op de een of andere manier wel lekker om mee te prutsen en te klooien. Leuke uitdaging.quote:Op woensdag 19 december 2007 01:14 schreef tim2308 het volgende:
[..]
Tja, als de foto niet plaatst wordt het lastig. Dus zet ergens het originele bestand neer en dan is er vast iemand die er naar wil kijken. Trouwens overbelicht is moeilijker te verhelpen dan onderbelicht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |