abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60705266
De verschillende layers kunnen worden samengevoegd, in dit geval dus de text layer met de background layer. Als eenmaal de layers zijn samengevoegd kunnen ze niet meer los van elkaar komen zegmaar.

Wat je kan proberen is aan .psd bestand te komen waar ze nog niet zijn samengevoegd, of anders post je ff de foto hier en dan kunnen we misschien de text weg 'clonen' dan plakken we eigenlijk stukjes van de foto over de text heen (maar dan wel op een mooie manier)
pi_60735693
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 14:32 schreef Kremers het volgende:
Even een hele simpele vraag waar ik het antwoord zo even niet op kan vinden: Hoe verklein in foto's in photoshop middels de longside? In Lightroom heb je deze functie als je een foto wilt verkleinen, maar in de Resize functie van photoshop staat hij er niet tussen?
Door te werken met percentages Het is alleen een beetje lastig om uit te zoeken hoeveel % je moet verkleinen als je een pixel maat in je hoofd hebt. Maar het werkt wel als je er een action van wil maken.
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 20:22 schreef limpix het volgende:
Heeft er iemand ervaring met zón tekentablet in combinatie met photoshop ?
Ik heb zelf een A3 wacom omdat ik i.v.m. een muis arm grote bewegingen moet maken. Maar het werkt zeer prettig omdat je veel presiezer kan werken. Ik heb ook gewerkt met een A6, maar omdat dat kleiner is dan mijn monitor/resolutie, wordt elke kleine (foute) beweging vergroot. Denk aan trillen van je hand bijv. Dus let daar op bij de aanschaf.
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 19:02:13 #278
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_60770060
http://www.dpreview.com/news/0808/08081204thinkpad.asp

hmmm. opzich goed (al ga ik toch strax voor de nieuwe MacPro ..)

ingebouwd wacom tabletje, 72% AdobeRGB scherm, BlueRay, .. nice

vraag me ook alleen af wat dat wel niet moet gaan kosten.

edit:
AH!
"the W700 starts at $2,978 and moves skyward from there."

maar natuurlijk ...

http://www.robgalbraith.com/bins/content_page.asp?cid=7-9314-9557

maximum of 6000 dollar... voor een laptop ... gotta earn some cash first

[ Bericht 27% gewijzigd door ebeaydojraes op 12-08-2008 21:51:35 ]
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_60861974
Heb deze foto zelf al behoorlijk bewerkt, maar dat heeft uitiendelijk tot effect gehad het donkere gedeelte van de brug er niet meer 'effen' uitziet. Ik heb de blur tool al geprobeerd, maar dat had relatief weinig effect. Iemand nog tips?

Grotere versie staat hier: http://www.flickr.com/photos/pauldamen/2765143680/sizes/l/
pi_60914614
Ik heb max. 5 regels nodig.
pi_60920015
Ik heb even een korte vraag. Ik wil een frame in een foto maken maar wel een dun streepje zodat de omlijsting dus gewoon de foto blijft.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 18 augustus 2008 @ 12:22:02 #283
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_60920444
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 12:07 schreef Faja-Lobi het volgende:
Ik heb even een korte vraag. Ik wil een frame in een foto maken maar wel een dun streepje zodat de omlijsting dus gewoon de foto blijft.
het makkelijkste is om een bestand te maken dat een aantal pixels kleiner is dan je eigen foto
daarin het lijntje maken
en dit te kopieren en in een nieuwe laag te plaatsen in je fotobestand

als je wilt dat het randje ook wat donkerder of lichter is zorg je ervoor dat je de ruimte tussen het lijntje en het einde van de foto selecteert vult met een kleur (zwart of wit) en past de opaciteit ervan aan
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  maandag 18 augustus 2008 @ 12:36:01 #284
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_60920824
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 12:07 schreef Faja-Lobi het volgende:
Met de vierkante selectietool een vierkant maken waar je het dunne streepje wil, dan rechtsklikken in de selectie, kiezen voor stroke. Dan kan je aangeven hoeveel pixels het streepje moet zijn en welke kleur.
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
pi_60934917
Het kader in de foto vond ik niet zo een succes maar nou wil ik graag 2 kleinere foto's in 1 grotere foto plaatsen. Kan iemand mij daar misschien mee helpen?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 18 augustus 2008 @ 21:19:54 #286
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_60934986
je kleinere fotos eerst verkleinen tot het gewenste formaat
in photoshop 3 vensters open hebben staan
grote foto
kleine foto 1
kleine foto 2
de laag van de kleine foto kopieren en plakken als nieuwe laag in de grote foto (kan ook door te slepen)
zo ook voor foto2
dan heb je 3 lagen
laag1 grote foto
laag 2 kleine foto1
laag 3 kleine foto2
deze lagen kun je weer verplaatsen tot ze op de plaats die gewenst is staan
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_60994486
Hee, ik gebruik cs3, ik gebruik meerdere grafische programma's trouwens. Ik heb wat werkjes online gezet: www.graphicmania.6x.to nog niet heel tof allemaal, het is hiervan de bedoeling dat ik ga groeien Ik wil meer ontwerpen, en mezelf verbeteren laat maar weten wat je ervan vind

Redelijk offtopic bericht eigenlijk, want dit gaat natuurlijk over fotografie, sorry. Ik dacht dat ze op fok wel een speciaal graphicdesign hoekje hadden of zo, maar niet dus? of wel?
Graphics created by myself: www.graphicmania.6x.to
  woensdag 20 augustus 2008 @ 22:54:49 #288
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_60995271
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 22:28 schreef doornroos91 het volgende:
Hee, ik gebruik cs3, ik gebruik meerdere grafische programma's trouwens. Ik heb wat werkjes online gezet: www.graphicmania.6x.to nog niet heel tof allemaal, het is hiervan de bedoeling dat ik ga groeien Ik wil meer ontwerpen, en mezelf verbeteren laat maar weten wat je ervan vind

Redelijk offtopic bericht eigenlijk, want dit gaat natuurlijk over fotografie, sorry. Ik dacht dat ze op fok wel een speciaal graphicdesign hoekje hadden of zo, maar niet dus? of wel?
In dig loopt ook een photoshop topic [Centraal] Photoshop - Vragen, tutorials en meer... #16 , die houden zich daar meer mee bezig, maar dat wil niet zeggen dat ze het hier niet leuk vinden om door te kijken hoor
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
pi_61199718
Hoi!!

Vraagje, ik mag op deze laptop van het werk niets installeren en de mijne is nog leeg door herinstallatie door Acer maar nu wil ik 2 canvasdoeken laten maken. Ze lijken mij mooi in sepia maar ik kan dat dus niet checken... Zou iemand van jullie deze 3 misschien in sepia willen zetten zodat ik een idee heb.. Vast heeeeeeeeeeeeel erg bedankt!!!

Trotse mama van Alyssa (10-08-2003) en Ryan (23-02-2007)
  FOK!fotograaf vrijdag 29 augustus 2008 @ 08:37:56 #290
25504 Ronhui
Ja...Dus...?
pi_61211630
Goedesmorgens Shoppers,

Weet iemand hier hoe je zwart/wit foto's van een zilveren glans kan voorzien? Dus met andere woorden, de grijstinten moeten zilvertinten worden.

Er schijnen ook filters te zijn die dit zouden doen, maar die zijn niet zo goedkoop (lees gratis ).

Alvast bedankt voor de tips
pi_61294762
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 19:19 schreef pauld het volgende:
Heb deze foto zelf al behoorlijk bewerkt, maar dat heeft uitiendelijk tot effect gehad het donkere gedeelte van de brug er niet meer 'effen' uitziet. Ik heb de blur tool al geprobeerd, maar dat had relatief weinig effect. Iemand nog tips?

[ afbeelding ]

Grotere versie staat hier: http://www.flickr.com/photos/pauldamen/2765143680/sizes/l/
Hey Pauld,

Bedoel je dat effect wat je ook in de lucht ziet, een niet zo mooie overgang van licht naar donker? Dat is namelijk posterisatie. Bij een RAW bestand worden er 2048 gradatie verdeeld over een histogram van 256 niveaus. Dat betekent dat er minder tot geen ‘Posterisatie’ optreed tijdens het bewerken van een raw bestand. Maar waneer je een 'normaal' bestand gaat bewerken is daar niet veel meer van over... het helpt om in 16bit te bewerken. Dan heb je meer gradaties om te verdelen over je histogram.
pi_61295520
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 18:53 schreef Bibikuif22 het volgende:
Hoi!!

Vraagje, ik mag op deze laptop van het werk niets installeren en de mijne is nog leeg door herinstallatie door Acer maar nu wil ik 2 canvasdoeken laten maken. Ze lijken mij mooi in sepia maar ik kan dat dus niet checken... Zou iemand van jullie deze 3 misschien in sepia willen zetten zodat ik een idee heb.. Vast heeeeeeeeeeeeel erg bedankt!!!

Zoiets ? tis dan wel geen sepia
http://limpeiven.blogspot.com/
www.limpeiven.com
opsomming van in bezit zijnde foto-apparatuur, staat namelijk heel erg cool en draagt bij aan status alhier...
  woensdag 3 september 2008 @ 22:27:58 #293
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_61361517
pffff. you got to be kidding me. CS3 nieuwe versie is uberhaupt net 3 maanden uit (en de NL versie nog geen maand):

Adobe to unveil Creative Suite 4 in September 23 webcast
Wednesday, September 3, 2008 | by Rob Galbraith

Adobe will unveil Creative Suite 4, including Photoshop CS4, in a series of webcasts starting on September 23. The Flash-based webcasts will be run on the following schedule (all times local):

Europe: 11:00AM CET (September 23, 2008)
North America: 9:00AM Eastern (September 23, 2008)
North America: 9:00AM Pacific (September 23, 2008)
Australia: 4:00PM AET (September 24, 2008)
Singapore/Hong Kong: 2:00PM (September 24, 2008)
India: 11:30AM IST (September 24, 2008)
The webcast URL will be www.adobe.com/go/brilliantevent, though as of this writing the event page isn't yet live. To receive an email reminder ahead of the webcast, you can register here.
pi_61361778
quote:
Op woensdag 3 september 2008 22:27 schreef ebeaydojraes het volgende:
pffff. you got to be kidding me. CS3 nieuwe versie is uberhaupt net 3 maanden uit (en de NL versie nog geen maand):

Adobe to unveil Creative Suite 4 in September 23 webcast
Wednesday, September 3, 2008 | by Rob Galbraith

Adobe will unveil Creative Suite 4, including Photoshop CS4, in a series of webcasts starting on September 23. The Flash-based webcasts will be run on the following schedule (all times local):

Europe: 11:00AM CET (September 23, 2008)
North America: 9:00AM Eastern (September 23, 2008)
North America: 9:00AM Pacific (September 23, 2008)
Australia: 4:00PM AET (September 24, 2008)
Singapore/Hong Kong: 2:00PM (September 24, 2008)
India: 11:30AM IST (September 24, 2008)
The webcast URL will be www.adobe.com/go/brilliantevent, though as of this writing the event page isn't yet live. To receive an email reminder ahead of the webcast, you can register here.
Uhh, enige nieuwe aan CS3.3 is Acrobat 9. Goede kans dat Acrobat 9 ook in CS4 zit.
  woensdag 3 september 2008 @ 22:43:07 #295
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_61362136
mwa.. bij design premium pakket hebben ze Fireworks erbij gegooid. wel zo handig maar echt nieuw nee ok, das waar.
pi_61419487
quote:
Op maandag 1 september 2008 16:16 schreef Pippin89 het volgende:

[..]

Hey Pauld,

Bedoel je dat effect wat je ook in de lucht ziet, een niet zo mooie overgang van licht naar donker? Dat is namelijk posterisatie. Bij een RAW bestand worden er 2048 gradatie verdeeld over een histogram van 256 niveaus. Dat betekent dat er minder tot geen ‘Posterisatie’ optreed tijdens het bewerken van een raw bestand. Maar waneer je een 'normaal' bestand gaat bewerken is daar niet veel meer van over... het helpt om in 16bit te bewerken. Dan heb je meer gradaties om te verdelen over je histogram.
He Pippin,

thnx vor je input. Fotois in RAW geschoten en nabewerkt. Heb vaker wat 'ruis' op foto's na nabewerken. Teken dat ik te ver ben gegaan met het contrast?
  zaterdag 6 september 2008 @ 08:54:11 #297
37777 Sigmund_Freud
Whats On a Mans Mind
pi_61421145
Niet meer nodig.

[ Bericht 91% gewijzigd door Sigmund_Freud op 06-09-2008 16:32:30 ]
Multiply it by infinity, and take it to the depth of forever, and you will still have barely a glimpse of what I'm talking about.
  zondag 7 september 2008 @ 01:26:34 #298
156462 JX
Alba gu Brath!
pi_61440767
HELP Ik werk al jaren met Photoshop, maak regelmatig illustraties met transparante achtergronden. Maar ik heb net CS3 geinstalleerd en nu krijg ik gewoon niets opgeslagen met transparante achtergrond Heb alles al geprobeerd.. nieuw document met instelling transparant en selectie van plaatje daarin gekopieerd - opslaan als gif, tga etc. - instellingen geprobeert te veranderen.. Het blijft een witte achtergrond krijgen na het opslaan.
Ik heb gegoogled, Photoshop help doorzocht, vanalles geprobeerd.. Ik weet het niet meer

Paar jaar terug had ik hetzelfde probleem na een nieuwe installatie van photoshop en toen heeft een wizkid voor mij iets aangepast aan de instellingen. Ik dacht Color Settings.. Maar ik heb na een aantal verschillende Color Settings geprobeert te hebben nog steeds geen verschil.
Bij het opslaan zie ik ook geen optie om het met Transparency op te slaan, zoals bij mijn oudere versie wel zo was.

Iemand enig idee??

[ Bericht 0% gewijzigd door JX op 07-09-2008 01:43:08 ]
Life is a waste of time, time is a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life!
pi_61443012
quote:
Op zondag 7 september 2008 01:26 schreef JX het volgende:
HELP Ik werk al jaren met Photoshop, maak regelmatig illustraties met transparante achtergronden. Maar ik heb net CS3 geinstalleerd en nu krijg ik gewoon niets opgeslagen met transparante achtergrond Heb alles al geprobeerd.. nieuw document met instelling transparant en selectie van plaatje daarin gekopieerd - opslaan als gif, tga etc. - instellingen geprobeert te veranderen.. Het blijft een witte achtergrond krijgen na het opslaan.
Ik heb gegoogled, Photoshop help doorzocht, vanalles geprobeerd.. Ik weet het niet meer

Paar jaar terug had ik hetzelfde probleem na een nieuwe installatie van photoshop en toen heeft een wizkid voor mij iets aangepast aan de instellingen. Ik dacht Color Settings.. Maar ik heb na een aantal verschillende Color Settings geprobeert te hebben nog steeds geen verschil.
Bij het opslaan zie ik ook geen optie om het met Transparency op te slaan, zoals bij mijn oudere versie wel zo was.

Iemand enig idee??
Opslaan als PSD file?
pi_61443839
quote:
Op zondag 7 september 2008 01:26 schreef JX het volgende:

Iemand enig idee??
Heb je al geprobeerd om in plaats van "save as" te kiezen voor "save for web & devices"? Dan verschijnt er namelijk een nieuw groot venster met allerlei verschillende instellingen en als je kiest voor .gif / .png krijg je wel de mogelijk om "transparency"aan te vinken en bij "matte" de kleur te kiezen die transparant moet worden. Wat daarbij de juiste instellingen zijn weet overigens niet...

En vergeet ook niet je document inderdaad als .psd op te slaan, zo kun je altijd makkelijker nog wat veranderingen aanbrengen.
Wees niet bang langzaam te gaan, wees alleen bang stil te staan.
-
Er is meer in het leven dan het tempo opvoeren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')