Zo is dat.quote:Op zondag 16 september 2007 12:12 schreef TubewayDigital het volgende:
Begrijp me goed. Ik ben niet per se tegen uitkeringen of zorg voor oudjes. Maar zoals het nu gaat kan het echt niet meer. Mensen die werken gaan er op achterruit en waarom. Om de oudjes en de steuntrekkers te ontzien en alle andere plannen van het kabinet mogelijk te maken. Ik vind dat werkende mensen er nooit op achteruit mogen gaan en dat betekent dat je, als je moeite hebt je begroting rond te krijgen, je maar kort op de steuntrekkers en oudjes en je plannen maar in de ijskast zet.
Dat is niet aso, dat is de tering naar de nering zetten en respect tonen naar de mensen die in dit land het geld verdienen. De economie groeit en de koopkracht voor werkende mensen gaat er op achteruit. Dit is gewoon om te janken.
Herhaal dat maar als je zelf die leeftijd hebt sukkel.quote:Op zondag 16 september 2007 12:22 schreef LasTeR het volgende:
Die oudjes moeten inderdaad minder geld krijgen. Zo gaan ze eerder dood en wordt dat een minder grote lastenpost.
kijken of je dit nog steeds zegt als je nog veel meer salaris mag inleveren om de die oudjes te onderhouden.quote:Op zondag 16 september 2007 12:23 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Herhaal dat maar als je zelf die leeftijd hebt sukkel.
Lul niet.quote:Op zondag 16 september 2007 12:25 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
kijken of je dit nog steeds zegt als je nog veel meer salaris mag inleveren om de die oudjes te onderhouden.Mensen leven simpelweg te lang tegenwoordig en daar gaan we binnenkort de rekening voor gepresenteerd krijgen.
Ach, kom op zeg! Jij weet ook best wel dat het allemaal niet zo zwart/wit is als jij stelt. Die steuntrekkers waar jij het over hebt, hebben veelal niet de diploma's en kennis om een baan te bemachtigen. Immers, de banen voor de laagopgeleiden vertrekken alemaal naar lage lonenlanden. Daarnaast is het tegenwoordig ook zo dat de mensen wel zo'n 20 uur werken voor hun uitkering. Ze worden door de gemeente aan het werk gezet in de zogeheten 'work first' programma's. Het wordt steeds moeilijker gemaakt om de luiwammesen op een uitkering. Terecht overigens!quote:Op zondag 16 september 2007 12:17 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Zo is dat.
Ik werk niet alleen voor mijn gezin maar voor iedereen die van de maatschappij profiteert.
De oudjes wil en kan ik begrijpen, die hebben genoeg gedaan.
Maar voor de rest is het absurd dat ik moet bijdragen aan al die lapzwanzen die te beroerd zijn een klauw uit te steken.
Of zijn ze solidair met me en staan ze ook om 4 uur op?
Het is verschrikkelijk zeg....20 uur werken!!!!quote:Op zondag 16 september 2007 12:27 schreef kriele het volgende:
[..]
Ach, kom op zeg! Jij weet ook best wel dat het allemaal niet zo zwart/wit is als jij stelt. Die steuntrekkers waar jij het over hebt, hebben veelal niet de diploma's en kennis om een baan te bemachtigen. Immers, de banen voor de laagopgeleiden vertrekken alemaal naar lage lonenlanden. Daarnaast is het tegenwoordig ook zo dat de mensen wel zo'n 20 uur werken voor hun uitkering. Ze worden door de gemeente aan het werk gezet in de zogeheten 'work first' programma's. Het wordt steeds moeilijker gemaakt om de luiwammesen op een uitkering. Terecht overigens!
Je zou een ban moeten krijgen voor deze opmerking, idioot!quote:Op zondag 16 september 2007 12:22 schreef LasTeR het volgende:
Die oudjes moeten inderdaad minder geld krijgen. Zo gaan ze eerder dood en wordt dat een minder grote lastenpost.
200% mee eens.quote:Op zondag 16 september 2007 12:30 schreef kriele het volgende:
[..]
Je zou een ban moeten krijgen voor deze opmerking, idioot!
Reageer nu eens inhoudelijk, zonder dat 'toontje'.quote:Op zondag 16 september 2007 12:28 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Het is verschrikkelijk zeg....20 uur werken!!!!
Het zou niet mogen!
Ik zeg het misschien wel een beetje bot en ik kan er wel een heel verhaal om heen lullen maar zo geef ik mijn mening het beste weer.quote:Op zondag 16 september 2007 12:30 schreef kriele het volgende:
[..]
Je zou een ban moeten krijgen voor deze opmerking, idioot!
Omdat het jou raakt?quote:Op zondag 16 september 2007 12:31 schreef kriele het volgende:
[..]
Reageer nu eens inhoudelijk, zonder dat 'toontje'.
Welnee, ze gaan gewoon stelen en komen in de gevangenis waar ze veel duurder zijn dan met een redelijke uitkering.quote:Op zondag 16 september 2007 12:33 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ja, want werkgevers kunnen immers makkelijk meer betalen.Dat betekent meer inkomsten voor de staat (uit loonbelasting), en lagere winsten voor werkgevers. Bedrijven zullen over de kop gaan, waardoor werknemers op straat komen te staan. Dan moeten ze weer WW en van alles krijgen, en zo is de cirkel weer rond
.
Het is te zot voor woorden dat de beroepsbevolking zich helemaal de pestpokken werkt en van alles mag afdragen, terwijl er een groep is in de bevolking die een uitkering geniet, allemaal financiële voordeeltjes krijgt (subsidie, tegemoetkoming etc.) en ondertussen niks doet (of erger nog: zwart bijbeunt). Ga maar wat doen voor je geld, stelletje luie flikkers.
Wat mij betreft bouwen ze een grote flat voor al die steuntrekkers en pleuren ze die daarin, liefst met 10 man in een flatje van vier personen. Geef ze 100 euro per maand om te eten, en verder rooien ze het zelf maar. Moet jij eens opletten hoe snel iedereen werk gaat zoeken. En ja, dan nemen ze vanzelf werk onder hun niveau aan, omdat ze wel moeten.
Schandalig, zeg. Je zou de aanschaf van je nieuwe auto maar eens een jaartje moeten uitstellen. Wat een schandequote:Op zondag 16 september 2007 12:25 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
kijken of je dit nog steeds zegt als je nog veel meer salaris mag inleveren om de die oudjes te onderhouden.Mensen leven simpelweg te lang tegenwoordig en daar gaan we binnenkort de rekening voor gepresenteerd krijgen.
Kerel, wat een frustratie! Tel even tot tien ofzo. Zover zitten we niet eens uit elkaar. Ik werk trouwens gewoon voor mijn centen. Je hebt een categorie profiteurs die ik ook niet moet, maar ik denk alleen niet dat het zo zwart/wit is zoals jij het stelt, zoals ik eerder ook had uitgelegd.quote:Op zondag 16 september 2007 12:34 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Omdat het jou raakt?
Omdat jij een profiteur bent?
Schiet op.
Ik moet ook elke dag werken voor mijn geld.
Ik heb geen zin om voor anderen zijn uitkering te werken.
En dat toontje.....ach, je voelt je natuurlijk beledigd.
Ga werken voor je geld, dan weet je wat ik bedoel.
En kom niet aan met dat gelul van wees eens inhoudelijk.
Want dat ben ik.
Ik zeg wat me dwars zit en hoe ik het zie, en dat is de bedoeling van forums, of niet soms?
Zie mijn voorgaande post voor dit.quote:Op zondag 16 september 2007 12:45 schreef kriele het volgende:
[..]
Kerel, wat een frustratie! Tel even tot tien ofzo. Zover zitten we niet eens uit elkaar. Ik werk trouwens gewoon voor mijn centen. Je hebt een categorie profiteurs die ik ook niet moet, maar ik denk alleen niet dat het zo zwart/wit is zoals jij het stelt, zoals ik eerder ook had uitgelegd.
Je hebt ook mensen die altijd hard hebben gewerkt en op hun 50ste werkeloos worden. Ze hebben niet de kwalificaties om elders aan de slag te kunnen en zijn te oud om nog op een baan te kunne rekenen. Zijn dat ook lapzwanzen?
Iedereen met een uitkering is lui ja. Wat een kortzichtigheid weerquote:Op zondag 16 september 2007 12:46 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Eigenlijk wel, aangezien je zelf werkt voor die auto. Als jij een product niet kan kopen, omdat je volgens de staat geld moet afdragen aan personen die te lui zijn ene poot uit te steken voor dat geld, dan voel ik me aardig in m'n bek gescheten.
Lonen in de zorg en de politiek zijn misschien wel schandalig, maar dan op een andere manierquote:Op zondag 16 september 2007 12:48 schreef Pelgrim het volgende:
Gewoon de schandalige lonen in de zorg, politiek en publieke sector gelijk trekken met de normale burger. Dan is er weer geld over voor de ouderen en gaat de werkende man er niet op achteruit.
mee eens.quote:Op zondag 16 september 2007 12:21 schreef digitaLL het volgende:
Mijn sterke vermoeden is dat niet de oudjes en steuntrekkers de staatskas leegtrekken, maar legers ambtenaren waaronder veel "raamambtenaren". Steuntrekkers en oudjes zijn de zwarte schapen waartegen men vaak makkelijk aanschopt maar het werkelijk grote parasiteren ziet men over het hoofd.
Daarom was het dus zo druk op Schipholquote:Op zondag 16 september 2007 12:27 schreef kriele het volgende:
Immers, de banen voor de laagopgeleiden vertrekken alemaal naar lage lonenlanden.
Álle oudjes hebben gewerkt, en álle mensen met een uitkering zijn profiteurs ja. Uhuhquote:Op zondag 16 september 2007 12:27 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Lul niet.
De oudjes van nu hebben vroeger gewerkt.
Wou dat ik dat van die profiteurs kon zeggen.
Of voel je je aangevallen omdat je onder de noemer profiteurs valt?
Dan ben je de enige in dit topic, maar goed te horenquote:Op zondag 16 september 2007 12:54 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Nee, ik zeg niet dat iedereen lui is,
Een probleem is best wel het kleine verschil tussen de uitkering en de laagste lonen. In de zorg bijvoorbeeld hebben de meeste mensen een klein contract. Wil je er een baan bij nemen, dan pakt de belasting je erg veel af. Dat zou moeten veranderen. Stimuleer het juist als iemand er nog wat naast wil doen.quote:Op zondag 16 september 2007 12:49 schreef TNA het volgende:
[..]
Lonen in de zorg en de politiek zijn misschien wel schandalig, maar dan op een andere manier
Waar het mij om gaat is dat als er een keuze gemaakt moet worden tussen mensen met een uitkering of mensen met een baan de keuze altijd in het voordeel van de mensen met een baan zou moeten zijn.quote:Op zondag 16 september 2007 12:42 schreef retteketet het volgende:
Werkende mensen genieten een meer dan uitmuntende levensstandaard in Nederland, zelfs als ze er door de plannen van de regering op achteruit dreigen te gaan. Een uitkering bedraagt slechts het bestaansminimum. Ik begrijp dat jij, met dit in je achterhoofd, tóch wilt korten op de uitkeringen?Sorry, maar dan sta je vér bezijden de werkelijkheid.
Lonen in de zorg zijn schandalig laag. Die zouden wat mij betreft liever vandaag dan morgen stijgen. Behalve het loon van de directeur van de Hartstichting danquote:Op zondag 16 september 2007 12:57 schreef kriele het volgende:
[..]
Een probleem is best wel het kleine verschil tussen de uitkering en de laagste lonen. In de zorg bijvoorbeeld hebben de meeste mensen een klein contract. Wil je er een baan bij nemen, dan pakt de belasting je erg veel af. Dat zou moeten veranderen. Stimuleer het juist als iemand er nog wat naast wil doen.
Hey hey, er is er nog een!quote:Op zondag 16 september 2007 12:57 schreef TNA het volgende:
[..]
Dan ben je de enige in dit topic, maar goed te horen
Ik snap je wel. Ik ben ook van mening dat de werkende mensen de dragende mensen van dit land zijn, maar het is allemaal best wel ingewikkeld en een pasklaar antwoord is er ook niet.quote:Op zondag 16 september 2007 12:58 schreef TubewayDigital het volgende:
[..]
Waar het mij om gaat is dat als er een keuze gemaakt moet worden tussen mensen met een uitkering of mensen met een baan de keuze altijd in het voordeel van de mensen met een baan zou moeten zijn.
Idd, dat is om te janken. dat de koopkracht niet zo hard groot als de economie daar kan ik mee leven. Alleen een krimp is onverklaarbaar en onaanvaardbaar.quote:Op zondag 16 september 2007 12:12 schreef TubewayDigital het volgende:
De economie groeit en de koopkracht voor werkende mensen gaat er op achteruit. Dit is gewoon om te janken.
Iedereen werkt hard, de oudjes vroeger maar ook de huidige generatie nu. Als de overheid nou consequent was en er in het verleden ook gekozen zou zijn voor de werkenden dan hebben de bejaarden van nu hun portie eerlijk gehad.quote:Op zondag 16 september 2007 13:19 schreef floris.exe het volgende:
Wat een debiel geklaag van de TS. De oudjes hèbben gewerkt en heel wat harder dan dat jij ooit zal hoeven. Die oudjes hebben het verdiend om ontzien te worden en vergeet niet: ook jij wordt ooit oud en hulpbehoevend. Anders ga lekker op de Noordpool bivakeren.
Mensen zoals jij zijn een gevaar voor de sociale orde in de samenleving. Je wilt niet werken voor een ander zijn uitkering? (Dat had je geschreven, voordat je je post wijzigde.) Pleur dan ook een eind op als jij zelf in de problemen zit. Verwacht dàn ook niet dat de staat je helpt. Verachtelijke individu.quote:Op zondag 16 september 2007 12:44 schreef Bommenlegger het volgende:
Ik heb het over profiteurs.
En wie zich daar aangesproken door voelt....jammer dan.
Ik weet dat er mensen zijn niet niet kunnen werken al zouden ze graag willen.
Daar heb ik ook geen moeite mee.
Evenmin om te betalen voor ouderen.
Ik hoop dat het zo duidelijk is?
Geen tijd is gelijk, zeggen ze wel eens. En spreken in termen van als dit, als dat, daar schieten we ook niets mee op. Nee, het gaat om het principe. Soms is het nu eenmaal nodig dat de sterkste schouders de zwaarste lasten dragen. Als je daar niet aan mee wilt doen, prima, maar verkas dan lekker en reken er dan niet op dat je ook nog maar enige aanspraak kunt maken op Nederlandse diensten, zoals je pensioen en eventuele uitkeringen.quote:Op zondag 16 september 2007 13:22 schreef TubewayDigital het volgende:
[..]
Iedereen werkt hard, de oudjes vroeger maar ook de huidige generatie nu. Als de overheid nou consequent was en er in het verleden ook gekozen zou zijn voor de werkenden dan hebben de bejaarden van nu hun portie eerlijk gehad.
Wat lul je nou?quote:Op zondag 16 september 2007 13:25 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Mensen zoals jij zijn een gevaar voor de sociale orde in de samenleving. Je wilt niet werken voor een ander zijn uitkering? (Dat had je geschreven, voordat je je post wijzigde.) Pleur dan ook een eind op als jij zelf in de problemen zit. Verwacht dàn ook niet dat de staat je helpt. Verachtelijke individu.
Begin dan zelf voor het zuiver houden van de discussie niet met een vergelijking hoeveel harder de ouderen wel niet hebben gewerkt.quote:Op zondag 16 september 2007 13:27 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Geen tijd is gelijk, zeggen ze wel eens.
Wat heeft dit er mee te maken. Wil ik mensen van hun uitkering of pensioen beroven? Steuntrekkers of bejaarden dragen bovendien helemaal geen last. Zij zijn de last. Waar ik voor pleit is dat, als het budget krap wordt, die last wel iets lichter kan zijn. In ieder geval niet de last nog zwaarder maken. Dat is asociaal en disrespect voor de mensen die hier het geld verdienenquote:Op zondag 16 september 2007 13:27 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Geen tijd is gelijk, zeggen ze wel eens. En spreken in termen van als dit, als dat, daar schieten we ook niets mee op. Nee, het gaat om het principe. Soms is het nu eenmaal nodig dat de sterkste schouders de zwaarste lasten dragen. Als je daar niet aan mee wilt doen, prima, maar verkas dan lekker en reken er dan niet op dat je ook nog maar enige aanspraak kunt maken op Nederlandse diensten, zoals je pensioen en eventuele uitkeringen.
Je speelt de gehele tijd al op de man door de hulpbehoevenden te stigmatiseren. Ja, je werkt in eerste instantie voor jezelf en je gezin, maar daarnaast maak je ook onderdeel uit van een collectief. Het is absurd te denken dat je als individu op een (sociaal) eilandje woont. Nee, je hebt met elkaar te maken en je draagt zorg voor elkaar. Als je daartoe niet bereid bent, heb je niets te zoeken hier en zou ik je willen verzoeken te vertrekken. Maar ga dan elders ook niet parasiteren op de Nederlandse staat door in het buitenland nog bepaalde uitkeringen van ons te trekken, zoals AOW en pensioen.quote:Op zondag 16 september 2007 13:28 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Wat lul je nou?
Ik werk voor mezelf en voor mijn gezin om ze te onderhouden en om zelf dingen te kunnen doen.
Ik werk om al mijn rekeningen te moeten betalen.
Ik werk niet voor zieliige figuren als jij. (op de man spelen kan ik ook)
Dus deze post van je slaat echt nergens op.
Dat is wèl degelijk een belangrijk argument, omdat hier een beeld geschetst wordt, dat ouderen parasieten zijn. Mensen die dat beweren zouden een nekschot moeten krijgen.quote:Op zondag 16 september 2007 13:30 schreef Litpho het volgende:
[..]
Begin dan zelf voor het zuiver houden van de discussie niet met een vergelijking hoeveel harder de ouderen wel niet hebben gewerkt.
Ik geef mijn mening.quote:Op zondag 16 september 2007 13:32 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Je speelt de gehele tijd al op de man door de hulpbehoevenden te stigmatiseren. Ja, je werkt in eerste instantie voor jezelf en je gezin, maar daarnaast maak je ook onderdeel uit van een collectief. Het is absurd te denken dat je als individu op een (sociaal) eilandje woont. Nee, je hebt met elkaar te maken en je draagt zorg voor elkaar. Als je daartoe niet bereid bent, heb je niets te zoeken hier en zou ik je willen verzoeken te vertrekken. Maar ga dan elders ook niet parasiteren op de Nederlandse staat door in het buitenland nog bepaalde uitkeringen van ons te trekken, zoals AOW en pensioen.
Nee, mensen zoals jij, met zulke verwerpelijke opvattingen, zijn een ware last voor de beschaving. Denk daar maar eens over na.quote:Op zondag 16 september 2007 13:31 schreef TubewayDigital het volgende:
[..]
Wat heeft dit er mee te maken. Wil ik mensen van hun uitkering of pensioen beroven? Steuntrekkers of bejaarden dragen bovendien helemaal geen last. Zij zijn de last. Waar ik voor pleit is dat, als het budget krap wordt, die last wel iets lichter kan zijn. In ieder geval niet de last nog zwaarder maken. Dat is asociaal en disrespect voor de mensen die hier het geld verdienen
Jammer dat je omdat niet waar is. Ik heb het hier niet over parasieten. Ik zeg dat de balans in het voordeel van werkende mensen moet over slaan.quote:Op zondag 16 september 2007 13:33 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Dat is wèl degelijk een belangrijk argument, omdat hier een beeld geschetst wordt, dat ouderen parasieten zijn. Mensen die dat beweren zouden een nekschot moeten krijgen.
Ik voel mij helemaal niet aangesproken door je. Ik werk zelf ook, verdien goed geld, maar vind het geen enkel probleem een deel daarvan af te staan voor de ondersteuning van de zwakkeren. Dat heet sociaal bewogen zijn. Begrijpen dat je als individu ingebed zit in een collectief, waarmee je een wederkerige afhankelijkheidsrelatie onderhoudt. Ik wijs je enkel op je misvattingen, ik voel mij niet aangesproken.quote:Op zondag 16 september 2007 13:33 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Ik geef mijn mening.
Dat jij je daardoor aangesproken voelt is jouw probleem.
Niet de mijne.
Ik geef mijn mening.
En als je dat niet aanstaat ga je lekker de eenden voeren in het park.
De AOW komt van een grote geld boom?quote:Op zondag 16 september 2007 13:34 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Nee, mensen zoals jij, met zulke verwerpelijke opvattingen, zijn een ware last voor de beschaving. Denk daar maar eens over na.
Dat kan je ook bereiken met een "net zo hard gewerkt" ipv het neerbuigende "jochie, heb jij wel een idee hoeveel harder ze wel niet hebben gewerkt". Je kan of wel vergelijken of je kan niet vergelijken, maar je zal moeten kiezen tussen "geen tijd is gelijk" en "ouderen hebben harder gewerkt", allebei is geen optie.quote:Op zondag 16 september 2007 13:33 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Dat is wèl degelijk een belangrijk argument, omdat hier een beeld geschetst wordt, dat ouderen parasieten zijn. Mensen die dat beweren zouden een nekschot moeten krijgen.
Misvattingen?quote:Op zondag 16 september 2007 13:36 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Ik voel mij helemaal niet aangesproken door je. Ik werk zelf ook, verdien goed geld, maar vind het geen enkel probleem een deel daarvan af te staan voor de ondersteuning van de zwakkeren. Dat heet sociaal bewogen zijn. Begrijpen dat je als individu ingebed zit in een collectief, waarmee je een wederkerige afhankelijkheidsrelatie onderhoudt. Ik wijs je enkel op je misvattingen, ik voel mij niet aangesproken.
En hoe kun je dat realiseren? De werkende mens is bij uitstek de mens die in staat is een verzwaring van de lasten te dragen. Dat is toch logisch? Het is onmenselijk om de laatste veren van de vrijwel kale kippen te plukken. En hoe word jij als werkende mens nu eigenlijk genaait? Omdat je niet meer vier keer op vakantie kunt per jaar? Of omdat je je derde auto moet verkopen? Man, van het opgeven van wat luxe is nog nooit iemand gestorven.quote:Op zondag 16 september 2007 13:34 schreef TubewayDigital het volgende:
[..]
Jammer dat je omdat niet waar is. Ik heb het hier niet over parasieten. Ik zeg dat de balans in het voordeel van werkende mensen moet over slaan.
Natuurlijk probeer ik mijn mening op te leggen? Dat doet toch iedereen? Dat doet de TS ook door deze topic te openen. Natuurlijk willen we dat andere mensen zich conformeren aan onze mening, want anders zouden we niet de moeite nemen om te 'strijden' voor die mening. Als de mens alleen maar bezig was met het uitwisselen van meningen, maar daar verder geen daden bij zou voegen, dan zou er nooit wat veranderen.quote:Op zondag 16 september 2007 13:38 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Misvattingen?
In jouw ogen misschien.
Niet in de mijne.
Dus laat iedereen zijn eigen mening hebben en probeer niet de jouwe op te leggen.
Je mag er tegen protesteren, natuurlijk, maar dit kabinet is gekozen op een eerlijke manier. Kennelijk wil de meerderheid van het volk dit. De volgende verkiezingen bieden weer nieuwe kansen voor mensen zoals jij, die het anders willen hebben.quote:Op zondag 16 september 2007 13:36 schreef TubewayDigital het volgende:
[..]
De AOW komt van een grote geld boom?De uitkeringen komen uit een grote pot met goud aan het eind van de regenboog ?
Draai er nou niet omheen. Dit soort zaken zijn een last op werkende mensen. Een last die ik bereid ben te dragen maar de balans schiet met dit rooms-rode beleid in de verkeerde richting door. Daar protesteer ik tegen
quote:Op zondag 16 september 2007 13:11 schreef kriele het volgende:
[..]
Ik snap je wel. Ik ben ook van mening dat de werkende mensen de dragende mensen van dit land zijn, maar het is allemaal best wel ingewikkeld en een pasklaar antwoord is er ook niet.
Kort je nog meer op uitkeringen, dan krijgen we Amerikaanse toestanden, zoals veel mensen die dakloos worden. Wat weer problematiek met zich meebrengt zoals veel meer criminaliteit, onrust en agressie op straat. Dat is geen land waarin ik zou willen leven. Ik kan wel leven met de regeling zoals die er nu is. Dus werken voor je uitkering. Alleen zou ik graag zien dat de perspectieven voor die mensen ook wat beter kunnen worden, wanneer de inzet daar is.
Ik wil toch even vermelden dat ik steeds meer "probleem gezinnen" zie in Nederland, met een te klein inkomen om rond te komen...quote:Op zondag 16 september 2007 13:38 schreef floris.exe het volgende:
[..]
En hoe word jij als werkende mens nu eigenlijk genaait? Omdat je niet meer vier keer op vakantie kunt per jaar? Of omdat je je derde auto moet verkopen? Man, van het opgeven van wat luxe is nog nooit iemand gestorven.
Helemaal mee eens. Het is toch te zot voor woorden dat je de hulpbehoevoenden belast om de werkenden te ontzien?quote:Op zondag 16 september 2007 13:49 schreef DaantjeF het volgende:
[..]
![]()
Oudere mensen moeten gewoon rond kunnen komen zonder dat ze zich er fysiek voor hoeven in te spannen mijn inziens. Ze hebben hun werk in het verleden gedaan - van dat potje moet afgebleven worden.
Puur omdat ze niet met geld om kunnen gaan. Veel gezinnen in NL stellen nogal de verkeerde prioriteiten en komen dan in de financiële problemen. Dat zal heus niet voor elk gezin opgaan, maar zeker wel voor het merendeel.quote:Op zondag 16 september 2007 13:51 schreef DaantjeF het volgende:
[..]
Ik wil toch even vermelden dat ik steeds meer "probleem gezinnen" zie in Nederland, met een te klein inkomen om rond te komen...
Nee, het is eerlijk te noemen dat de werkende medemens er op achteruit gaat terwijl de economie groeitquote:Op zondag 16 september 2007 13:51 schreef floris.exe het volgende:
Helemaal mee eens. Het is toch te zot voor woorden dat je de hulpbehoevoenden belast om de werkenden te ontzien?
idd, als ik beelden zie van "arme" mensen, die een schooltas met gratis schoolboeken zie, die het zo slecht hebben, en moeilijk rond kunnen, maar wel een plasma TV hebben, 2 pc's, etc , dan ga ik wel ff denken.quote:Op zondag 16 september 2007 14:09 schreef Steeven het volgende:
[..]
Puur omdat ze niet met geld om kunnen gaan. Veel gezinnen in NL stellen nogal de verkeerde prioriteiten en komen dan in de financiële problemen. Dat zal heus niet voor elk gezin opgaan, maar zeker wel voor het merendeel.
Nee, dat is ook niet eerlijk. Dat is het nooit. Het is altijd erg vervelend, wanneer mensen zwaarder worden belast. Maar soms moet dat nu eenmaal. En als dat moet, dan moet je de mensen belasten, die dat het beste kunnen dragen. Dat is nog het meest eerlijke.quote:Op zondag 16 september 2007 14:11 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Nee, het is eerlijk te noemen dat de werkende medemens er op achteruit gaat terwijl de economie groeit![]()
Nee, dan voer e als kabinet echt een goed financieel beleid. Zie ook:
miljoenen note uitgelekt (pvda stemmers bedankt)
'Kabinetsbeleid is negatief voor portemonnee'
Kinderden en koophuizen zijn nou eenmaal duur. Daar moet je ook niet aan beginnen als je het niet kan betalen.quote:Op zondag 16 september 2007 14:09 schreef Steeven het volgende:
[..]
Puur omdat ze niet met geld om kunnen gaan. Veel gezinnen in NL stellen nogal de verkeerde prioriteiten en komen dan in de financiële problemen. Dat zal heus niet voor elk gezin opgaan, maar zeker wel voor het merendeel.
of alles op afbetaling bij wehkamp etcquote:Op zondag 16 september 2007 14:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Kinderden en koophuizen zijn nou eenmaal duur. Daar moet je ook niet aan beginnen als je het niet kan betalen.
Zo is het ook weer, ja. Zorg eerst eens dat je de boel financieel voor elkaar hebt, voordat je het ene na het andere kind uitpoept. Laat zoiets toch meer een rationele ipv een emotionele beslissing zijn.quote:Op zondag 16 september 2007 14:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Kinderden en koophuizen zijn nou eenmaal duur. Daar moet je ook niet aan beginnen als je het niet kan betalen.
Hoe kan het toch dat veel mensen een ander steeds minder gunnen, naarmate ze zelf meer vergaren, qua geld en bezittingen? Dat is me al vaker opgevallen.quote:Op zondag 16 september 2007 14:29 schreef Ringo het volgende:
"Erop achteruit gaan"
Mensen met een goede baan die hun leven vanuit financieel perspectief benaderen
Dat heeft te maken met status. Als je aan de status hebt geroken, dan wil je natuurlijk daar niet meer zonder en dus is het niet alleen belangrijk om zelf veel geld te hebben, maar ook om relatief meer geld te hebben dan anderen. Een winnaar van een hardloopwedstrijd is meer een winnaar, wanneer de tweede relatief ver anderen hem aan is gekomen, dan wanneer ze vrijwel tegelijk over de eindstreep kwamen. Ik denk dat het zoiets is.quote:Op zondag 16 september 2007 14:37 schreef kriele het volgende:
[..]
Hoe kan het toch dat veel mensen een ander steeds minder gunnen, naarmate ze zelf meer vergaren, qua geld en bezittingen? Dat is me al vaker opgevallen.
Om even de advocaat van de duivel te spelen, het is makkelijk om anderen meer te gunnen als je zelf toch al niets hebt om te geven.quote:Op zondag 16 september 2007 14:37 schreef kriele het volgende:
[..]
Hoe kan het toch dat veel mensen een ander steeds minder gunnen, naarmate ze zelf meer vergaren, qua geld en bezittingen? Dat is me al vaker opgevallen.
mwah dan werken we ons kapot want dan bestaan die regelingen niet meerquote:Op zondag 16 september 2007 12:23 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Herhaal dat maar als je zelf die leeftijd hebt sukkel.
Idd en dat zo een hele slechte zaak zijnquote:Op zondag 16 september 2007 14:25 schreef kriele het volgende:
Maar de regering moet het ook niet te bont maken. Als ik nu zie dat we naar dat rekening-rijden gaan, begin ik me zorgen te maken. Voornamelijk voor de mensen met een kleine portemonnee die de auto nodig zijn om naar het werk te komen. De kosten zijn al zo verschrikkelijk hoog en dan ga je het nog duurder maken. Straks kunnen mensen niet meer de benzine betalen om naar hun werk te komen.
"Ik wil graag eerlijk alles delen, met iedereen die meer heeft dan ik"quote:Op zondag 16 september 2007 14:53 schreef Litpho het volgende:
Om even de advocaat van de duivel te spelen, het is makkelijk om anderen meer te gunnen als je zelf toch al niets hebt om te geven.
wat denk je. De uitkering omlaag of anders minder hard laten stijgen. Is dat zo'n schande?quote:
Plukken? De kippen (steuntrekkers) krijgen nu veren. Dat is iets heel anders.quote:De werkende mens is bij uitstek de mens die in staat is een verzwaring van de lasten te dragen. Dat is toch logisch? Het is onmenselijk om de laatste veren van de vrijwel kale kippen te plukken.
Het gaat er om dat we er op achteruit gaan. Dat is erg ja. Stel je eens voor dat dit 10 jaar lang aanhoudt of 20 jaar of desnoods 100 jaar. Dan komen we op het welvaartsniveau van zeg 1950. Dat wil je toch niet. Er moet dus altijd groei zijn. Maar met dit kabinet zie ik dat niet zitten.quote:En hoe word jij als werkende mens nu eigenlijk genaait? Omdat je niet meer vier keer op vakantie kunt per jaar? Of omdat je je derde auto moet verkopen? Man, van het opgeven van wat luxe is nog nooit iemand gestorven.
of geen groei en geen inflatiequote:Op zondag 16 september 2007 15:37 schreef TubewayDigital het volgende:
[..]
wat denk je. De uitkering omlaag of anders minder hard laten stijgen. Is dat zo'n schande?
[..]
Plukken? De kippen (steuntrekkers) krijgen nu veren. Dat is iets heel anders.
[..]
Het gaat er om dat we er op achteruit gaan. Dat is erg ja. Stel je eens voor dat dit 10 jaar lang aanhoudt of 20 jaar of desnoods 100 jaar. Dan komen we op het welvaartsniveau van zeg 1950. Dat wil je toch niet. Er moet dus altijd groei zijn. Maar met dit kabinet zie ik dat niet zitten.
quote:Op zondag 16 september 2007 14:47 schreef gelly het volgende:
Ligt het niet heel erg aan jezelf als je er als werkende op achteruit gaat ?
ze verliest haar haren maar niet haar bagataliserenquote:
Als de rijken het armoedeprobleem oplossen hoeft een overheid dat niet te doen. Maar de rijken zeuren alleen maar over belastingen en over (te) hoge lonen van het plebs, omdat ze vinden dat ze niet rijk genoeg kunnen zijn.quote:Op zondag 16 september 2007 15:43 schreef SuperbDeLux het volgende:
De middenklasse zal in socialistische landen als Nederland altijd krom moeten liggen om de "armen" van de samenleving te betalen (uitkeringen, maar ook "wijken opknappen" etc.).
Uitspraken als "de sterkste schouders moeten de zwaarste lasten dragen!" lijken aardig maar zijn nogal naief. Mensen met geld hebben doorgaans veel invloed en zijn bovendien vindingrijk genoeg om te kunnen reageren op maatregelen vanuit de overheid en dus met allerlei handige en dure constructies te komen om de fiscus te ontlopen (of nog veel eenvoudiger, gewoon emigreren).
En wanneer dat met enige massa gebeurt, praat je over een economisch debacle a la Wallonië en in mindere mate Frankrijk, waarbij vadertje overheid, gesteund door het toenemende aantal arme mensen, met nog meer socialisme het op denkt te lossen.. Ik hoop voor Nederland dat de regering haar socialistische lijn niet doorzet (I'm looking at you, PvdA).
A government which robs Peter to pay Paul, can always count on support from Paul.
In Nederland heeft niemand verantwoordelijkheid tegenover wie dan ook door de vergaande individualisering, egalitair gelijkheidsdenken, afbraak van sociale verbanden en andere falende jaren '70 idealen. Niemand voelt zich geroepen om armoede te bestrijden op een paar SP-ers na, en die houden er de hierboven beschreven oneffectieve aanpak op na.quote:Op zondag 16 september 2007 16:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als de rijken het armoedeprobleem oplossen hoeft een overheid dat niet te doen. Maar de rijken zeuren alleen maar over belastingen en over (te) hoge lonen van het plebs, omdat ze vinden dat ze niet rijk genoeg kunnen zijn.
Rijke mensen en bedrijven zeuren over de overheid terwijl ze er zelf ook van profiteren. En arme mensen klagen om dat ze niet meedelen in de welvaard. Gaat goed op deze manier.quote:Op zondag 16 september 2007 16:29 schreef SuperbDeLux het volgende:
[..]
In Nederland heeft niemand verantwoordelijkheid tegenover wie dan ook door de vergaande individualisering, egalitair gelijkheidsdenken, afbraak van sociale verbanden en andere falende jaren '70 idealen. Niemand voelt zich geroepen om armoede te bestrijden op een paar SP-ers na, en die houden er de hierboven beschreven oneffectieve aanpak op na.
Verantwoordelijkheid lijkt volledig uit onze cultuur verdwenen te zijn, in alle lagen van de bevolking. Iedereen heeft de neiging om te zeggen "ik betaal belasting dus laat die overheid het maar regelen". Dit komt niet alleen door de hoge belastingen maar dus door een veel bredere maatschappelijke ontwikkeling.
Na de oorlog is Nederland goeddeels een socialistisch land geworden waarbij iedereen voor alles van de overheid afhankelijk is. Particuliere liefdadigheid heeft daardoor het onderspit moeten delven en nu is het niemands probleem meer.
Alhoewel het idee van de flat en 100 euro zakgeld zoals je het hier formuleert tamelijk bot overkomt, heb je in zoverre wel een punt dat de uitkeringen omlaag zouden kunnen (in ieder geval voor de mensen die gewoon aan het werk kunnen), als er meer goedkope huizen waren die niet veel meer voorstellen dan een bed met een keukentje.quote:Op zondag 16 september 2007 12:33 schreef Mikkie het volgende:
Wat mij betreft bouwen ze een grote flat voor al die steuntrekkers en pleuren ze die daarin, liefst met 10 man in een flatje van vier personen. Geef ze 100 euro per maand om te eten, en verder rooien ze het zelf maar. Moet jij eens opletten hoe snel iedereen werk gaat zoeken. En ja, dan nemen ze vanzelf werk onder hun niveau aan, omdat ze wel moeten.
Dat is meer dan wat ik nu heb.quote:Op maandag 17 september 2007 15:31 schreef Petera het volgende:
[..]
Fatsoenlijk eten (Eerste levensbehoefte)
Basaal onderdak (voor de bescherming tegen de elementen) Met:
Woonslaapkamertje
Een klein keukenblok (Om het eten te kunnen bereiden)
Een kleine douche (hygiëne)
Een klein toilet (hygiëne)
Adequate kleding (Ten eerste omdat het 's winters een eerste levensbehoefte is, en ten tweede omdat de meeste inwoners het niet op prijs stellen als er ieder moment naaktlopers voorbijkomen)
Strikt noodzakelijke medische hulp (Niet voor niets "noodzakelijk")
Dat is in mijn ogen ongeveer waar een uitkering voor moet volstaan;
Wat heb jij dan voor een huis als ik vragen mag? Een huis zonder kamer, keukenblok en hygiënische voorzieningen? Dan leef je zeker in een ander z'n huis?quote:Op maandag 17 september 2007 15:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat is meer dan wat ik nu heb.Mag ik aub een uitkering en zo'n woning?
![]()
Wat jij beschrijft is begin jaren 80 wel gebouwd, dat heette toen HATH-eenheden. Was best in te leven hoor, voor een alleenstaande.quote:Op maandag 17 september 2007 15:31 schreef Petera het volgende:
[..]
Over het geheel genomen ben ik er niet voor om altijd de kant van de werkenden of altijd die van de steuntrekkers te kiezen. Het zou goed zijn als politieke partijen niet dogmatisch ofwel altijd de kant van de "armen" kozen, omdat die verhoudingsgewijs zoveel minder krijgen dan de "rijken" (het is niet omdat de werkenden twee televisies hebben, dat de niet-werkenden er recht op hebben er zich ook één te kunnen veroorloven), ofwel altijd de kant van de "rijken" kozen, omdat zij de economie draaiende houden (Dit mag dan waar zijn, maar het consequent volhouden van die houding leidt uiteindelijk tot het opdoeken van alle uitkeringen en het in problemen komen van wie ondanks de zo goed draaiende economie toch nog buiten de boot valt). Beter zou het zijn om er als partij over na te denken wat ongeveer het bestaansniveau is, wat de staat minimaal zou moeten garanderen. En dan daar zoveel mogelijk aan vast te houden in goede en in kwade tijden
Fatsoenlijk eten (Eerste levensbehoefte)
Basaal onderdak (voor de bescherming tegen de elementen) Met:
Woonslaapkamertje
Een klein keukenblok (Om het eten te kunnen bereiden)
Een kleine douche (hygiëne)
Een klein toilet (hygiëne)
Adequate kleding (Ten eerste omdat het 's winters een eerste levensbehoefte is, en ten tweede omdat de meeste inwoners het niet op prijs stellen als er ieder moment naaktlopers voorbijkomen)
Strikt noodzakelijke medische hulp (Niet voor niets "noodzakelijk")
Dat is in mijn ogen ongeveer waar een uitkering voor moet volstaan; kinderen mogen het van mij beter hebben. Als het dan beter gaat met de economie, dan hoeven de steuntrekkers daar van mij niet per se van mee te profiteren, maar als het weer slechter gaat, moeten ze wel worden ontzien (tenzij natuurlijk de economie volledig zou instorten).
Ik denk dat het in de huidige situatie best verdedigbaar zou zijn om de kant van de werkenden te kiezen, als er maar voldoende goedkope rotwoningen zouden zijn, maar helaas zijn er vanzelfsprekend geen goedkope rotwoningen op een krappe woningmarkt.
Waarom mogen werkende mensen er nooit op achteruit gaan?quote:Op zondag 16 september 2007 12:12 schreef TubewayDigital het volgende:
Begrijp me goed. Ik ben niet per se tegen uitkeringen of zorg voor oudjes. Maar zoals het nu gaat kan het echt niet meer. Mensen die werken gaan er op achterruit en waarom. Om de oudjes en de steuntrekkers te ontzien en alle andere plannen van het kabinet mogelijk te maken. Ik vind dat werkende mensen er nooit op achteruit mogen gaan en dat betekent dat je, als je moeite hebt je begroting rond te krijgen, je maar kort op de steuntrekkers en oudjes en je plannen maar in de ijskast zet.
Dat is niet aso, dat is de tering naar de nering zetten en respect tonen naar de mensen die in dit land het geld verdienen. De economie groeit en de koopkracht voor werkende mensen gaat er op achteruit. Dit is gewoon om te janken.
Ik woon op 1 kamer en moet WC, douche en keuken delen.quote:Op maandag 17 september 2007 15:47 schreef Petera het volgende:
[..]
Wat heb jij dan voor een huis als ik vragen mag? Een huis zonder kamer, keukenblok en hygiënische voorzieningen? Dan leef je zeker in een ander z'n huis?
Ik spreek liever niemand 's ochtends vroegquote:Op dinsdag 18 september 2007 00:17 schreef Kees22 het volgende:
Niks mis mee, kan heel gezellig zijn! En je spreekt nog eens iemand aan het ontbijt.
Wie heeft het over 's ochtens vroeg? Je ontbijt toch pas rond een uur of 12.quote:Op dinsdag 18 september 2007 00:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik spreek liever niemand 's ochtends vroeg![]()
quote:Op dinsdag 18 september 2007 00:42 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Wie heeft het over 's ochtens vroeg? Je ontbijt toch pas rond een uur of 12.
Kun je ook 't uitgave beleid van 't land waar je leeft uitleggen?quote:Op dinsdag 18 september 2007 05:28 schreef StefanP het volgende:
Ach, eerst komen de asielzoekers. Dan de allochtonen. Dan de betuwelijn, HSL-lijn en dergelijke onzin. Dan de criminelen. Dan de uitkeringstrekkers. Dan de ontwikkelingshulp. Dan de EU. Dan de ambtenaartjes zelf.
En daarna is er niets meer he. Dat is heel logisch. Er moet zelfs meer bij om die belangrijke zaken te betalen. En jij zet daar vraagtekens bij?! Egoist!
Okee, ja sorry voor de onduidelijkheid maar ik nam aan dat uit een eerdere zin in m'n postquote:Op maandag 17 september 2007 23:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik woon op 1 kamer en moet WC, douche en keuken delen.
Combinatie van lang (en rustig) studeren en woningnood. Maar ik hou wel aardig wat centjes over voor leuke dingen.[afbeelding] 't is maar waar je prioriteiten liggen.
Helaas hebben gezinnen waarvan de kostwinner (langdurig) werkloos word niets aan zo'n constructie.
wel duidelijk was dat ik douche en toilet wilde laten delen.quote:Twee of meer van zulke Kamers-met-keukenblok naast en op elkaar zetten, en douche en toilet laten delen.
Wist ik niet. Zal de leeftijd wel zijn.quote:Op maandag 17 september 2007 23:44 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Wat jij beschrijft is begin jaren 80 wel gebouwd, dat heette toen HATH-eenheden. Was best in te leven hoor, voor een alleenstaande.
Dan hoeft er aan de uitkering dus niet zoveel te veranderen, behalve dat ze op de lange termijn natuurlijk wel op dit niveau moeten blijven.quote:En de huidige uitkering voor een alleenstaande komt ongeveer neer op wat jij beschrijft. Dus dat hebben we goed voor elkaar.
Dat is dan dus iets wat zonder meer moet veranderen. Het niveau van uitkeringen zou in principe niet moeten afhangen van de economie, behalve natuurlijk als de economie zo'n diepe val maakt of dreigt te gaan maken dat het onvermijdelijk is.quote:Ik kan me wel vinden in je beschrijving. Heb ook jaren zonder veel problemen zo geleefd. Wie weinig plichten wil hebben, moet ook tevreden zijn met weinig rechten.
Grap is helaas wel, dat als het economisch slechter gaat, de armen daaronder lijden, terwijl de rijken ervan profiteren als het economisch beter gaat.
Ja, waarom eigenlijk niet?quote:Op zondag 16 september 2007 12:27 schreef kriele het volgende:
[..]
Die steuntrekkers waar jij het over hebt, hebben veelal niet de diploma's en kennis om een baan te bemachtigen.
Zodra je in het middenkader terechtkomt vervallen alle regelingen en moet je voor alles dokken, oneerlijkquote:Op zondag 16 september 2007 12:13 schreef Zwansen het volgende:
Dan werk je wat harder en/of koop je wat minder, druiloor.
Steeds maar dat geklaag hier in dit land.
Doordat pa en ma zelf ook altijd van een uitkerinkie hebben geleefd en de kids nooit hebben gestimuleerd. Bepaalde families zijn zo doorgefokt, wat tenkoste is gegaan van de hersencapaciteit. Drank en drugs misbruik. Gebroken families. Een lichamelijke en/of verstandelijke handicap. Redenen genoeg.quote:
Dat zou nog altijd een beter alternatief zijn dan de "Hoeveel-verdien-jij-zodat-we-veel-van-jou-af-kunnen-pakken-en-aan-luie-uitkeringstrekkers-kunnen-geven" controlebureau, ook wel belastingen genoemd.quote:Op dinsdag 18 september 2007 17:16 schreef L.Denninger het volgende:
Tijd voor een controle-bureau "wat-heb-jij-in-je-leven-bijgedragen", dat uitrekent hoe veel jij verdient te krijgen aan de hand van je verdiensten voor de samenleving
Begin november loopt mijn contract af. Ga ik lekker uitkering trekkenquote:Op dinsdag 18 september 2007 19:58 schreef draaijer het volgende:
hoe harder je werkt, hoe harder je gestraft wordt...
ja heerlijk... 36 uur werken... geen verantwoordelijkheid... 's-avonds niet meer werken... af en toe ziekmelden... en veel van je bruto salaris netto overhouden.. YOEHOEquote:Op dinsdag 18 september 2007 20:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Begin november loopt mijn contract af. Ga ik lekker uitkering trekken![]()
Ja, jij bent meer van ikke, ikke, ikke en de rest kan stikken. Oh nee: de rest moet mij geld lenen om dat te betalen.quote:Op dinsdag 18 september 2007 05:28 schreef StefanP het volgende:
Ach, eerst komen de asielzoekers. Dan de allochtonen. Dan de betuwelijn, HSL-lijn en dergelijke onzin. Dan de criminelen. Dan de uitkeringstrekkers. Dan de ontwikkelingshulp. Dan de EU. Dan de ambtenaartjes zelf.
En daarna is er niets meer he. Dat is heel logisch. Er moet zelfs meer bij om die belangrijke zaken te betalen. En jij zet daar vraagtekens bij?! Egoist!
En toen werd je zelf oud..quote:Op zondag 16 september 2007 12:22 schreef LasTeR het volgende:
Niet per se tegelijk, neem ik aan.quote:Op dinsdag 18 september 2007 10:08 schreef Petera het volgende:
wel duidelijk was dat ik douche en toilet wilde laten delen.
Hangt van de grootte van de keuken af. Ik heb pakweg 15 jaar gewoond in een huis waar dat heel goed ging.quote:De keuken zou in principe ook nog wel gedeeld kunnen worden. Maar ik had het idee, dat die wat moeilijker te delen zou zijn dan douche en toilet. Ik deel momenteel met twee anderen douche, toilet, keuken en woonkamer. Met douche en toilet is dat geen probleem (Die blijven doorgaans toch niet al te lang bezet), maar in de keuken heeft het nog weleens ruimtelijke problemen opgeleverd, op dagen dat we allemaal apart aten. Maar okee, strikt genomen kan die ook nog gedeeld worden.
Deze Kees had in de al aangehaalde tijd het bad in de keuken staan. Heel gezellig: zat je in bad, kreeg je koffie aangereikt van je huisgenoten. Of er werd je gevraagd om even ergens anders iets te gaan doen, als ze met hun vriendin in bad zaten.quote:Hoe dan ook vind ik de precieze indeling van de woning niet zo superbelangrijk. Waar het mij vooral om gaat is dat ik weliswaar vind dat iedereen, behalve wie het niet wil, over onderdak moet kunnen beschikken, maar dat dat onderdak natuurlijk best gedeeld kan worden en niet van alle gemakken voorzien hoeft te zijn. Een douche zou trouwens ook bet kunnen worden weggelaten: gewoon met een washandje en een teiltje en schoon is Kees.
Ach, je wordt vanzelf ouder.quote:[..]
Wist ik niet. Zal de leeftijd wel zijn.
Inderdaad.quote:[..]
Dan hoeft er aan de uitkering dus niet zoveel te veranderen, behalve dat ze op de lange termijn natuurlijk wel op dit niveau moeten blijven.
En er moeten natuurlijk ook wel van die eenvoudige woningen blijven staan of gebouwd worden, die betaalbaar zijn voor mensen met een uitkering, want anders zouden de uitkeringen niet meer toereikend zijn voor onderdak.
[..]
Dat is dan dus iets wat zonder meer moet veranderen. Het niveau van uitkeringen zou in principe niet moeten afhangen van de economie, behalve natuurlijk als de economie zo'n diepe val maakt of dreigt te gaan maken dat het onvermijdelijk is.
He, met jou kan ik praten. Welbegrepen eigenbelang en niet zeiken over anderen. De eer aan jezelf houden.quote:Op dinsdag 18 september 2007 12:01 schreef mimir het volgende:
Het kan mij geen ruk schelen hoeveel de uitkeringen omhoog gaan. Zelfs als ik er finacieel beter van zou worden als ik een uitkering zou krijgen ipv een baan, dan nog zou ik voor een baan kiezen. Dit heeft gewoon iets te maken met het idee dat het gezond en prettig is om te werken. Ik moet er niet aan denken dat ik thuis zit met een uitkerinkje. Ik moet er ook niet aan denken dat ik elke week kopieen van sollicitatie brieven moet overhandigen van de Dienst Werken om aan te tonen dat ik werkelijk op zoek ben naar werk en er ambtenaen bij mij thuis langskomen om de tandenborstels te tellen.
Als je werkt, ben je beter af. Zolang er veel mensen zijn die dit met mij eens zijn, komt het wel goed met NL.
Is dit onderwerp niks voor jou:quote:Op dinsdag 18 september 2007 16:39 schreef kriele het volgende:
[..]
Doordat pa en ma zelf ook altijd van een uitkerinkie hebben geleefd en de kids nooit hebben gestimuleerd. Bepaalde families zijn zo doorgefokt, wat tenkoste is gegaan van de hersencapaciteit. Drank en drugs misbruik. Gebroken families. Een lichamelijke en/of verstandelijke handicap. Redenen genoeg.
Tip: ga op tijd solliciteren! Toen ik een jaartje gewerkt had en in de WW belandde, kreeg ik van iemand van de UWV met een erg buitenlandse naam een brief, dat hij me ging korten.quote:Op dinsdag 18 september 2007 20:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Begin november loopt mijn contract af. Ga ik lekker uitkering trekken![]()
Als je genoeg verdient, moet je betalen voor de diensten. Dat kun je dan toch ook. Wat is daar oneerlijk aan? Als je weinig omzetbelasting wilt betalen, moet je weinig omzet maken. Simpel!quote:Op dinsdag 18 september 2007 11:31 schreef samjustme het volgende:
[..]
Zodra je in het middenkader terechtkomt vervallen alle regelingen en moet je voor alles dokken, oneerlijk![]()
Je vergeet een bijvoeglijk naamwoord: afgunstige. Invoegen voor jou. En het luie voor uitkeringstrekkers mag vervallen. Ik kan je uit eigen ervaring vertellen, dat er niet veel luie uitkeringstrekkers over zijn.quote:Op dinsdag 18 september 2007 17:48 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat zou nog altijd een beter alternatief zijn dan de "Hoeveel-verdien-jij-zodat-we-veel-van-jou-af-kunnen-pakken-en-aan-luie-uitkeringstrekkers-kunnen-geven" controlebureau, ook wel belastingen genoemd.
Waarom werk je dan zo hard? Kennelijk is straf geen goed opvoedkundig instrument. Of jij bent erg dom.quote:Op dinsdag 18 september 2007 19:58 schreef draaijer het volgende:
hoe harder je werkt, hoe harder je gestraft wordt...
Jij bent nog te simpel om in te zien dat de wereld niet zwart-wit is. Het is altijd hetzelfde met dom intellectueel 'uitgedaagd' links volk. Heb je commentaar op de invasie van moslims? Dan ben je een nazi! Vind je dat allochtonen moeten integreren? Dan wil je ze op de trein naar Auschwitz zetten! Stel je vragen bij de enorme hoeveelheid mensen met een uitkering? Dan wil je ze als zwervers op straat gooien! Heb je iets te zeggen over de absurde belasting en de onzin waaraan dat allemaal besteed wordt? Dan is het ikke, ikke en de rest kan stikken.quote:Op woensdag 19 september 2007 01:03 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ja, jij bent meer van ikke, ikke, ikke en de rest kan stikken. Oh nee: de rest moet mij geld lenen om dat te betalen.
Denk om je bloeddruk man!quote:Op woensdag 19 september 2007 03:09 schreef StefanP het volgende:
[..]
Jij bent nog te simpel om in te zien dat de wereld niet zwart-wit is. Het is altijd hetzelfde met dom intellectueel 'uitgedaagd' links volk. Heb je commentaar op de invasie van moslims? Dan ben je een nazi! Vind je dat allochtonen moeten integreren? Dan wil je ze op de trein naar Auschwitz zetten! Stel je vragen bij de enorme hoeveelheid mensen met een uitkering? Dan wil je ze als zwervers op straat gooien! Heb je iets te zeggen over de absurde belasting en de onzin waaraan dat allemaal besteed wordt? Dan is het ikke, ikke en de rest kan stikken.
Laat me jou eens wat vertellen: ik ben een stuk socialer dan jouw soort. Ik betaal belasting en draag iets bij aan de samenleving, in tegenstelling tot die zogenaamd 'zielige' figuren waar jij zo mee dweept. Die komen niet verder dan zeiken dat ze niet genoeg krijgen en dat die 'rijken' maar meer belast moeten worden. Want een uitkering is immers een 'recht'. Daar werken die asociale belastingbetalers maar voor, en harder ook want die uitkering moet omhoog. En verder moeten die belastingbetalers hun bek houden. Toch? Wat dragen die uitkeringstrekkers bij? Ze liggen tot tien uur op hun nest en hoeven helemaal niets te doen, maar in jouw ogen zijn het modelburgers en iedereen die het waagt om iets te zeggen is meteen maar van de 'ikke, ikke en de rest kan stikke' soort?
Dan heb ik het nog niet eens over je andere idiote links gedachtengoed, zoals ontwikkelingshulp en staatsbemoeienis die mensen afhankelijk maken van de staat en nooit en te nimmer iets goeds zullen doen voor de mensen die het ontvangen. Nee, laten we het gewoon maar bij de verzorgingsstaat houden: het is fantastisch dat mensen niet gestimuleerd worden om te werken middels een forse uitkering. Het is fantastisch dat de overheid alles voor iedereen bepaalt, dat het volk afhankelijk, dom en apathisch gehouden wordt, dat de overheid alsmaar groeit, enzovoort. Pri-ma!
O ja, had jij geen uitkering?Als je het allemaal zo goed weet: zoek dan maar een baan, en probeer je 'kwaliteiten' maar in het bedrijfsleven te slijten in plaats van hier op Fok.
Heb je teveel op? Er valt geen touw aan vast te knopen. Ach, ondanks dat het half vier 's ochtends is maak het toch niet uit want je kunt morgen immers lekker uitslapen; gevolgd door op Fok! meer commentaar te leveren op hoeveel recht je wel niet hebt op een uitkering, en hoe goed het wel niet is dat Jan Modaal voor de zoveelste keer mag bloeden om alles uit de OP weer te gaan betalen.quote:Op woensdag 19 september 2007 03:28 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Denk om je bloeddruk man!
Beste StefanP,
anderhalf jaar geleden voer mijn vader tegen mij uit. Dat was een tirade over hoe onbereikbaar ik was in mijn jeugd. Ik liet zijn woede langs me heen gaan en luisterde naar zijn pijn en spijt en wanhoop. En voelde mee. Hij had gelijk en ik voelde zijn pijn.
In jouw tirade voel ik wel ergernis en pijn en wanhoop, maar ik herken niks persoonlijks. In wat je me verwijt, herken ik mezelf niet. Gedeeltelijk wel, maar als karikatuur niet. Bovendien ken je me niet, in geen enkel opzicht.
Dus wat ik wil voorstellen: leg nou eens punt voor punt op tafel wat jij wel wilt van deze wereld en jezelf.
Dus niet wat je wilt dat ik doe, maar wat je wilt dat jij doet en wat "de wereld" daar dan tegenover moet stellen.
Dit is geen ironie of cynisme, ik meen dit echt.
Ik heb te veel op.quote:Op woensdag 19 september 2007 03:34 schreef StefanP het volgende:
[..]
Heb je teveel op? Er valt geen touw aan vast te knopen. Ach, ondanks dat het half vier 's ochtends is maak het toch niet uit want je kunt morgen immers lekker uitslapen; gevolgd door op Fok! meer commentaar te leveren op hoeveel recht je wel niet hebt op een uitkering, en hoe goed het wel niet is dat Jan Modaal voor de zoveelste keer mag bloeden om alles uit de OP weer te gaan betalen.
quote:Op woensdag 19 september 2007 01:43 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Als je genoeg verdient, moet je betalen voor de diensten. Dat kun je dan toch ook. Wat is daar oneerlijk aan? Als je weinig omzetbelasting wilt betalen, moet je weinig omzet maken. Simpel!
Uitkeringtrekkers zijn lui. Proof me wrong, ik ben er nog geen 1 tegengekomen die mij precies kon vertellen waarom hij geen baan had. Alleen maar smoesjes, halve leugens en gekronkel in de breedte.quote:[..]
Je vergeet een bijvoeglijk naamwoord: afgunstige. Invoegen voor jou. En het luie voor uitkeringstrekkers mag vervallen. Ik kan je uit eigen ervaring vertellen, dat er niet veel luie uitkeringstrekkers over zijn.
Ik werk zo hard omdat sommige mensen blijkbaar wel voor zichzelf willen kunnen zorgen. Dat er andere mensen zijn die dat niet willen, zou eigenlijk niet mijn probleem moeten zijn. Die mogen van mij creperen ja, vooral als je er zelf voor kiest.quote:[..]
Waarom werk je dan zo hard? Kennelijk is straf geen goed opvoedkundig instrument. Of jij bent erg dom.
Je moet je bek houden, want in tegenstelling tot jou heeft Jan Modaal in een jaar tijd al meer aan de samenleving bijgedragen dan jij ooit in je hele uitkeringsgerechtigd-leventje zal doen.quote:Wat een gezeik weer. Denk eens na jongens: wie heeft jullie in je positie gebracht? Als je geen belasting wilt betalen, moet je in Iran, Irak of Afghanistan gaan wonen. Of in Zimbabwe. Als je niet hard wilt werken en wilt profiteren (volgens jullie termen) ga dan een uitkering aanvragen. En daarnaar leven. Succes ermee!
Als je wel hard wilt werken, doe dat dan, maar zeik niet. Als je veel geld wilt verdienen, doe dat dan, maar zeik niet als je daarover belasting moet betalen. Dat heet beschaving.
Stelletje losers!
Wat mij betreft mogen ze helemaal zelf bepalen of ze gelijkertijd hun urine in de pleepot willen dumpen of om de beurt, net als met douchen trouwens.quote:Op woensdag 19 september 2007 01:15 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Niet per se tegelijk, neem ik aan.
Ik was niet van plan om het formaat al te groot te maken, omdat het dan al snel luxe wordt, maar als het zo zou zijn dat een dubbel zo grote keuken door meer dan dubbel zoveel huishoudens tegelijk gebruikt kan worden, is dat wel het overwegen waard.quote:[..]
Hangt van de grootte van de keuken af. Ik heb pakweg 15 jaar gewoond in een huis waar dat heel goed ging.
Kinderen en huishoudens met kinderen zijn wat mij betreft weer aparte gevallen, die anders behandeld moeten worden, omdat wat mij betreft kinderen niet in armoede zouden moeten opgroeien omdat de ouders hun eigen leven verkloot hebben. Een pasklare oplossing heb ik niet, omdat het anderzijds ook weer niet zo moet zijn dat mensen kinderen nemen om zich wat meer luxe te kunnen veroorloven en gelijkertijd ik kinderen ook niet onnodig van de ouders wil scheiden.quote:[..]
Inderdaad.
Waarbij ik moet aantekenen, dat ik een alleenstaande ben. Voor ouders met kinderen is het veel lastiger. Ik ben alleen voor mezelf verantwoordelijk, maar zij moeten ook nog opvoeden tot sociale burgers. Dat valt echt niet mee!
Oneens, maar daar ben ik al eerder over begonnen: mensen met een uitkering moeten er in het geheel niet op vooruit of achteruit gaan. De uitkeringen moeten gewoon op een bepaald koopkrachtniveau worden gezet. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat gemeten in natura een uitkeringsgerechtigde in tijden van economische voorspoed meer nodig heeft dan in tijden van economische tegenspoed.quote:Op woensdag 19 september 2007 08:35 schreef HansvanOchten het volgende:
In mijn ogen mag het niet zo zijn dat mensen die 40 uur per week werken er op achteruitgaan en mensen met een uitkering niet.
Dus of allemaal er op achteruit of allemaal niet. Het is niet fair om mensen die wel kunnen / willen werken te straffen op deze manier
quote:
Ha, je dacht toch niet dat ik me van jouw mening over mij iets aantrok?quote:Op woensdag 19 september 2007 13:54 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Tja, zodra hij zo begint te blaten tegen hardwerkende mensjes, dan is hij de sjaak![]()
Heel strakke redenering! Onweerstaanbaar!quote:Op woensdag 19 september 2007 11:44 schreef Petera het volgende:
[..]
Oneens, maar daar ben ik al eerder over begonnen: mensen met een uitkering moeten er in het geheel niet op vooruit of achteruit gaan. De uitkeringen moeten gewoon op een bepaald koopkrachtniveau worden gezet. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat gemeten in natura een uitkeringsgerechtigde in tijden van economische voorspoed meer nodig heeft dan in tijden van economische tegenspoed.
Natuurlijk zal een VVD'er anders aankijken tegen de vraag wat een uitkeringsgerechtige van zijn uitkering moet kunnen bekostigen dan een SP'er, maar ongeacht welk niveau iemand in gedachten heeft, vind ik: Als de uitkeringskoopkracht voldoende was vóór de economische groei, dan volstaat dezelfde koopkracht ook tijdens de economische groei. En als er tijdens economische krimp nog ruimte is om de uitkeringskoopkracht te verlagen, dan was de koopkracht blijkbaar nog te groot, dus zou de uitkeringskoopkracht ook niet verlaagd mogen worden tijden achteruitgang van de economie.
Alleen als de economie werkelijk volledig instortof dreigt te gaan instorten, ja, dan moeten er wat de uitkeringen betreft alsnog harde maatregelen genomen worden. Tenslotte kan er geen geld worden uitgegeven dat er niet is.
Vooral niet doen. Denk je met kerst even na over wie je gesponsord heeft voor die maaltijd?quote:Op woensdag 19 september 2007 14:19 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ha, je dacht toch niet dat ik me van jouw mening over mij iets aantrok?
Hardwerkende mensjes! Je lijkt Calimero wel!![]()
idd, lieve schat, de AOW komt van de grote geld-boom .. en deze boom is geplant door diezelfde ouderen, die hebben zij hun hele werkende leven lang water (geld dus) gegeven .. de opleiding die jij hebt genoten, de wegen waarop jij rijdt, de hele mik-mak waarmee jij bent opgegroeid en vanzelfsprekend vindt, het komt allemaal van dat boompje dat de AOW'ers van nu hebben geplant en verzorgd ..quote:Op zondag 16 september 2007 13:36 schreef TubewayDigital het volgende:
[..]
De AOW komt van een grote geld boom?De uitkeringen komen uit een grote pot met goud aan het eind van de regenboog ?
Draai er nou niet omheen. Dit soort zaken zijn een last op werkende mensen. Een last die ik bereid ben te dragen maar de balans schiet met dit rooms-rode beleid in de verkeerde richting door. Daar protesteer ik tegen
Weet je dat dat niet eens zo`n heel slecht idee is? Laat je ouders maar een opleiding voor je betalen, iedereen zijn eigen verantwoordelijkheid, inclusief het opvoeden van kinderen.quote:Op woensdag 19 september 2007 14:37 schreef moussie het volgende:
[..]
achteraf bekeken hadden ze dat geld dus beter op een bankrekening kunnen storten, hadden ze hun levensonderhoud nu zelf kunnen bekostigen .. en waar jij je opleiding vandaan haalt zoek je maar lekker zelf uit ..
Jij bent vast dikke vrienden met HenriO.quote:Op woensdag 19 september 2007 14:39 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Weet je dat dat niet eens zo`n heel slecht idee is? Laat je ouders maar een opleiding voor je betalen, iedereen zijn eigen verantwoordelijkheid, inclusief het opvoeden van kinderen.
Dat zou een mooi toekomstperspectief zijn imo.
Dat boompje waarvan toen al bekend was dat het in de toekomst lang niet meer groot genoeg ging zijn voor hun kinderen, maar dat was uiteraard niet hun probleemquote:Op woensdag 19 september 2007 14:37 schreef moussie het volgende:
het komt allemaal van dat boompje dat de AOW'ers van nu hebben geplant en verzorgd ..
Omdat ze vroeger op school "stoer" waren en niet van plan waren om enige izet te vertonen. Lijkt me duidelijk.quote:
wanneer is "toen al"?quote:Op woensdag 19 september 2007 14:47 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dat boompje waarvan toen al bekend was dat het in de toekomst lang niet meer groot genoeg ging zijn voor hun kinderen, maar dat was uiteraard niet hun probleem.
Vanaf zeker de jaren 70. Dus sorry, de aankomende AOWers.quote:
Oh, maar daar ben ik me wel van bewust en ook wel dankbaar voor.quote:Op woensdag 19 september 2007 14:25 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Vooral niet doen. Denk je met kerst even na over wie je gesponsord heeft voor die maaltijd?
Vrede op aarde enzo![]()
Wie doet er hier zielig?quote:Op woensdag 19 september 2007 14:47 schreef jurgen. het volgende:
Je wordt toch schijtziek van dit land langzamerhand! Alles stijgt, we zien nooit wat terug, en je mag je eigendommen niet eens meer beschermen en alle zielepoten krijgen weer alle ruimte en geld toe en de werkende man of vrouw die ook maar iete meer verdiend dan normaal moet maar elke keer lappen!![]()
![]()
Blij toe dat er steeds meer dit land de rug toekeren zodat de zielepoten straks de kar mogen trekken.
![]()
![]()
Tuurlijk wordt hard werken wel beloond, dat heet salaris. En nee, natuurlijk beloont de overheid hard werken niet. De overheid zal, indien ze aan de onderkant van de samenleving een groep mensen, hoe groot of klein die groep dan ook mag zijn, wil steunen (en ik geloof dat zelfs de VVD wel erkent dat er bepaalde personen zijn die werkelijk niet voor eigen inkomen kunnen zorgen), dat geld toch echt bij die mensen vandaan moeten halen die wél voor eigen inkomen kunnen zorgen. In die zin ontkomt een overheid er gewoon niet aan om (hard) werken te bestraffen. De mate waarin dat momenteel gebeurt zou wellicht wel iets minder kunnen, ja.quote:Op woensdag 19 september 2007 14:23 schreef Ps2K het volgende:
Hard werken wordt in dit land niet beloond...
- Eerst moet ik vanaf volgend jaar 5% meer dokken voor mijn auto
- Dan betaal je nog eens ~40% belasting
- wat je zogenaamd netto uitgeeft kun je nog eens 20% van afdragen aan btw
- En dan alle accijnzen nog...
Ik weet niet of dat uiteindelijk zoveel uit had gemaakt, behalve dan dat ze niet van politici afhankelijk waren geweest om te beslissen hoe de geproduceerde goederen onder de bevolking verdeeld moeten worden.quote:Op woensdag 19 september 2007 14:37 schreef moussie het volgende:
[..]
idd, lieve schat, de AOW komt van de grote geld-boom .. en deze boom is geplant door diezelfde ouderen, die hebben zij hun hele werkende leven lang water (geld dus) gegeven .. de opleiding die jij hebt genoten, de wegen waarop jij rijdt, de hele mik-mak waarmee jij bent opgegroeid en vanzelfsprekend vindt, het komt allemaal van dat boompje dat de AOW'ers van nu hebben geplant en verzorgd ..
achteraf bekeken hadden ze dat geld dus beter op een bankrekening kunnen storten, hadden ze hun levensonderhoud nu zelf kunnen bekostigen
Het is echt een fabeltje dat belastingen noodzakelijk zijn om de mensen die niet voor zichzelf kunnen zorgen te onderhouden. Dat is niet waar belastingen voor het overgrote deel aan uitgegeven worden. Integendeel, dergelijke mensen zijn juist de dupe van een systeem dat gebaseerd is op dwang en geweld en dat vrijwillige solidariteit ondrmijnt.quote:Op woensdag 19 september 2007 16:20 schreef Petera het volgende:
Tuurlijk wordt hard werken wel beloond, dat heet salaris. En nee, natuurlijk beloont de overheid hard werken niet. De overheid zal, indien ze aan de onderkant van de samenleving een groep mensen, hoe groot of klein die groep dan ook mag zijn, wil steunen (en ik geloof dat zelfs de VVD wel erkent dat er bepaalde personen zijn die werkelijk niet voor eigen inkomen kunnen zorgen), dat geld toch echt bij die mensen vandaan moeten halen die wél voor eigen inkomen kunnen zorgen. In die zin ontkomt een overheid er gewoon niet aan om (hard) werken te bestraffen. De mate waarin dat momenteel gebeurt zou wellicht wel iets minder kunnen, ja.
Gelulquote:Op woensdag 19 september 2007 16:26 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Het is echt een fabeltje dat belastingen noodzakelijk zijn om de mensen die niet voor zichzelf kunnen zorgen te onderhouden. Dat is niet waar belastingen voor het overgrote deel aan uitgegeven worden. Intgendeel, dergelijke mensen zijn juist de dupe van een systeem dat gebaseerd is op dwang en geweld en dat vrijwillige solidariteit ondrmijnt.
nee steuntrekkers enkel.quote:Op zondag 16 september 2007 12:12 schreef TubewayDigital het volgende:
Ik geloof niet dat ik bezig was te beargumenteren dat overheidsgeld primair aan de armen wordt uitgegeven en ook niet dat ik daar een pleidooi voor hield.quote:Op woensdag 19 september 2007 16:26 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Het is echt een fabeltje dat belastingen noodzakelijk zijn om de mensen die niet voor zichzelf kunnen zorgen te onderhouden. Dat is niet waar belastingen voor het overgrote deel aan uitgegeven worden. Integendeel, dergelijke mensen zijn juist de dupe van een systeem dat gebaseerd is op dwang en geweld en dat vrijwillige solidariteit ondrmijnt.
Niet echt. Waarom zou een overheid werk dan moeten belonen? Blijf gewoon van iemands zuurverdiende geld af.quote:Op woensdag 19 september 2007 17:08 schreef Petera het volgende:
Ik geloof niet dat ik bezig was te beargumenteren dat overheidsgeld primair aan de armen wordt uitgegeven en ook niet dat ik daar een pleidooi voor hield.
Ik blijf erbij dat een overheid werk niet kán belonen, doordat er juist bij mensen met een inkomen geld valt te halen om het weer uit te geven. Op z'n best kan de overheid het geld dan weer direct teruggeven, maar dan is er natuurlijk al geld opgegaan aan transactiekosten en de instandhouding van het overheidsapparaat.
Ik hoop dat hiermee het punt dat ik probeerde te maken beter overkomt.
Heb ik niet beweerd, "belonen" stond daar voor het contrast met "bestraffen". De reactie was echt puur gericht op degene (weet de naam niet meer) die zijn beklag deed dat werken bestraft wordt en is er puur op gericht om uit te leggen dat de overheid daar gewoon niet aan ontkomt als ze geld wil hebben.quote:Op woensdag 19 september 2007 17:16 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Niet echt. Waarom zou een overheid werk dan moeten belonen?
Ontkomen niet...daar hoor je niemand overquote:Op woensdag 19 september 2007 17:30 schreef Petera het volgende:
[..]
Heb ik niet beweerd, "belonen" stond daar voor het contrast met "bestraffen". De reactie was echt puur gericht op degene (weet de naam niet meer) die zijn beklag deed dat werken bestraft wordt en is er puur op gericht om uit te leggen dat de overheid daar gewoon niet aan ontkomt als ze geld wil hebben.
ik heb eerlijk gezegd geen idee of het verschil zou uitmaken financieel, simpel rekensommetje dan maar op schaal 1, grof afgerond ?quote:Op woensdag 19 september 2007 16:20 schreef Petera het volgende:
Ik weet niet of dat uiteindelijk zoveel uit had gemaakt, behalve dan dat ze niet van politici afhankelijk waren geweest om te beslissen hoe de geproduceerde goederen onder de bevolking verdeeld moeten worden.
En ben jij dan die rechtse zak die ik dankbaar moet zijn omdat ik op de fiets naar mijn werk kan?quote:Op woensdag 19 september 2007 17:43 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Ontkomen niet...daar hoor je niemand over
Maar geld wordt nu uitgegeven aan linkse rukkertjes die er voor zorgen dat ik sochtends een uur in de file vertoef, of een weet ik wat voor sexueel geloofsgeorienteerde die werk weigert en vervolgens om een uitkerimg komt huilen.
Je doet nu net of dit iets van de laatste tijd is, maar ik ben al 25 jaar loonslaaf en ben nog nooit ergens voor in aanmerking gekomenquote:Op zondag 16 september 2007 12:33 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Het is te zot voor woorden dat de beroepsbevolking zich helemaal de pestpokken werkt en van alles mag afdragen, terwijl er een groep is in de bevolking die een uitkering geniet, allemaal financiële voordeeltjes krijgt (subsidie, tegemoetkoming etc.) en ondertussen niks doet (of erger nog: zwart bijbeunt). Ga maar wat doen voor je geld, stelletje luie flikkers.
Je bent in goed gezelschap: de hele geschiedenis door hoorde 60 tot 80 % van de mensen bij de lagere klasse, 20 tot 35 % tot de middenklasse en 3 tot 10 % tot de hogere klasse.quote:Op donderdag 20 september 2007 01:28 schreef Pek het volgende:
[..]
Je doet nu net of dit iets van de laatste tijd is, maar ik ben al 25 jaar loonslaaf en ben nog nooit ergens voor in aanmerking gekomenIk ben niet zielig, dus heb ik nergens recht op
![]()
en dat is omdat .. ? je net te veel verdiend, alleenstaand bent, geen kinderen te verzorgen hebt ?quote:Op donderdag 20 september 2007 01:28 schreef Pek het volgende:
[..]
Je doet nu net of dit iets van de laatste tijd is, maar ik ben al 25 jaar loonslaaf en ben nog nooit ergens voor in aanmerking gekomenIk ben niet zielig, dus heb ik nergens recht op
![]()
Verder dan dat soort onzin kom je met je middelmatige hersens niet. Dat uitkeringen mensen levenslang afhankelijk van de staat maken en dat het apathie kweekt en bevordert, komt niet bij je op. Dat een verzorgingsstaat betekent dat mensen chagrijnig en agressief worden wanneer een ander iets nodig heeft -de staat zorgt daar maar voor, ik betaal al genoeg belasting!-, daar heb je ook nog nooit van gehoord. Oogkleppen? Dat in de VS meer aan liefdadigheid gedaan wordt dan zowat heel de EU bij elkaar opgeteld, daar sluit je toevallig je ogen voor. Dat die 70% belastingdruk eenzijdig en onder dwang opgelegd is, dat vertik je te geloven, want iedereen betaalt immers vrijwillig belasting en je bent niet in staat om te snappen dat Jan Modaal helemaal geen donder in te brengen heeft, hoe hij ook stemt.quote:
Okay, even wat nuance. Ik word moe van termen als ´diefstal´ i.c.m. belastingen. Zolang er uitkeringen zijn, zullen er mensen zijn die er hun hele leven lang, onterecht gebruik van maken. Je blijft nu eenmaal een groep houden die niet willen werken. Die hou je toch. Of je nou uitkeringen of voedselbonnen gaat geven, er blijft altijd een groep die daar onterecht misbruik van maakt. Dat is niet uit te roeien.quote:Op donderdag 20 september 2007 03:57 schreef StefanP het volgende:
[..]
Verder dan dat soort onzin kom je met je middelmatige hersens niet. Dat uitkeringen mensen levenslang afhankelijk van de staat maken en dat het apathie kweekt en bevordert, komt niet bij je op. Dat een verzorgingsstaat betekent dat mensen chagrijnig en agressief worden wanneer een ander iets nodig heeft -de staat zorgt daar maar voor, ik betaal al genoeg belasting!-, daar heb je ook nog nooit van gehoord. Oogkleppen? Dat in de VS meer aan liefdadigheid gedaan wordt dan zowat heel de EU bij elkaar opgeteld, daar sluit je toevallig je ogen voor. Dat die 70% belastingdruk eenzijdig en onder dwang opgelegd is, dat vertik je te geloven, want iedereen betaalt immers vrijwillig belasting en je bent niet in staat om te snappen dat Jan Modaal helemaal geen donder in te brengen heeft, hoe hij ook stemt.
Dus inderdaad. Houd je maar bij hoogstaande, ontopic opmerkingen zoals 'gelul', want dat past bij je IQ.
Ik denk eerder dat het in de trent ligt van: mijn 14 jaar oude auto weg moeten doen omdat het niet meer op te brengen is voor modaal verdienende alleenstaande.quote:Op zondag 16 september 2007 12:44 schreef retteketet het volgende:
[..]
Schandalig, zeg. Je zou de aanschaf van je nieuwe auto maar eens een jaartje moeten uitstellen. Wat een schande
Ja, natuurlijk. Stel je voor dat ze allemaal zouden gaan werken in plaats van een uitkering te ontvangen, dan stond je nog langer in de file.quote:Op woensdag 19 september 2007 17:43 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Ontkomen niet...daar hoor je niemand over
Maar geld wordt nu uitgegeven aan linkse rukkertjes die er voor zorgen dat ik sochtends een uur in de file vertoef,
Heb je het over personen die bepaalde soorten werk weigeren, of over personen die elk werk weigeren?quote:of een weet ik wat voor sexueel geloofsgeorienteerde die werk weigert en vervolgens om een uitkerimg komt huilen.
Aha, meneer wil aparte scholen voor achterstandsleerlingenquote:IPV Goede scholen zonder achterstandsleerlingen,
Ben je er principieel tegen dat ouderen belasting moeten betalen (zo ja, waarom?)?quote:gezondheidszorg etc
nee nu mogen de oudjes zelfs inleveren op het geld dat ze overhielden van hun salaris en hebben gespaard voor hun oude dag (Na jarenlang betaald te hebben mogen ze nu nog meer inleveren)
quote:En de huidige generatie ... ik denk noiet dat er nog iemand de droom heeft zometeen van een AOW te genieten
We hebben zelf de overheid uitgevonden om onze problemen voor ons op te lossen, maar als het geld kost beginnen we te piepen. Het is gewoon hypocriet.quote:Op donderdag 20 september 2007 08:34 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Okay, even wat nuance. Ik word moe van termen als ´diefstal´ i.c.m. belastingen. Zolang er uitkeringen zijn, zullen er mensen zijn die er hun hele leven lang, onterecht gebruik van maken. Je blijft nu eenmaal een groep houden die niet willen werken. Die hou je toch. Of je nou uitkeringen of voedselbonnen gaat geven, er blijft altijd een groep die daar onterecht misbruik van maakt. Dat is niet uit te roeien.
Ik ben wat betreft de liefdadigheid het trouwens wel met je eens. Ik woon zelf 8 maanden van het jaar in Manila. Hier is dus helemaal niet qua voorzieningen. Geen baan = geen geld, met als gevolg dat er een hele hoop daklozen etc. zijn. Wat je dan wel ziet, is dat de saamhorigheid tussen de bevolking groter wordt. Gevolg is dat net als in de VS de liefdadigheid groter wordt, terwijl er in Europa vaak naar een dakloze wordt gekeken met de gedachte ...... kan de gemeente of overheid daar niks aan doen.
Ten eerste heb ik nergens voor gekozen maar word ik wel gedwongen mee te betalen. Ten tweede lost de overheid doorgaans geen problemen op maar creëert zij ze alleen maar.quote:Op donderdag 20 september 2007 11:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:
We hebben zelf de overheid uitgevonden om onze problemen voor ons op te lossen, maar als het geld kost beginnen we te piepen. Het is gewoon hypocriet.
De overheid was hier eerder. Geef je ouders de schuld of zo.quote:Op donderdag 20 september 2007 11:42 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Ten eerste heb ik nergens voor gekozen maar word ik wel gedwongen mee te betalen. Ten tweede lost de overheid doorgaans geen problemen op maar creëert zij ze alleen maar.
Jij hebt er dus geen problemen mee dat er een organisatie bestaat die al vóór je geboorte voor jou heeft bepaald dat je ze geld schuldig bent? En je vindt dat mensen die daar wél problemen maar moeten emigreren of anders de gevangenis in moeten?quote:Op donderdag 20 september 2007 11:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:
De overheid was hier eerder. Geef je ouders de schuld of zo.
Laat één ding duidelijk zijn; hoe hard je je ook in het zweet werkt voor je baas, je houdt niets over per maand. Of je nou 20, 50 of 100.000 verdient.quote:Op donderdag 20 september 2007 11:28 schreef Metro2005 het volgende:
[..]maargoed, droom lekker verder en denk maar dat iedereen die gewoon fulltime werkt reuze veel geld overhoudt per maand.
Als je alle luxe opgeeft kan je net zo goed een uitkering gaan trekken want dan heb je ook geen luxe maar heb je wel 160 uur tot 200 uur per maand extra aan vrije tijd.quote:Op zondag 16 september 2007 13:38 schreef floris.exe het volgende:
[..]
En hoe kun je dat realiseren? De werkende mens is bij uitstek de mens die in staat is een verzwaring van de lasten te dragen. Dat is toch logisch? Het is onmenselijk om de laatste veren van de vrijwel kale kippen te plukken. En hoe word jij als werkende mens nu eigenlijk genaait? Omdat je niet meer vier keer op vakantie kunt per jaar? Of omdat je je derde auto moet verkopen? Man, van het opgeven van wat luxe is nog nooit iemand gestorven.
Kinderen alleen voor de rijkenquote:Op zondag 16 september 2007 14:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Beetje kort door de bocht, de huidige generatie ouderen heeft juist de beste tijd meegemaakt in de jaren 60-80. Lage huizenprijzen, lage ziektekostenverzekeringen, meer baan zekerheid. Die hebben nu huizen die al vele keren over de kop zijn gegaan.quote:Op donderdag 20 september 2007 13:57 schreef Nielsch het volgende:
Owja, pak de ouderen maar weer aan. Jarenlang hebben ze keihard gewerkt en geleefd in een situatie die veel minder luxe was dan de situatie waar de meesten van ons vandaag de dag in leven, ze worden gekort op hun AOW en pensioen en TOCH mogen ze dan nog extra gaan inleveren van de TS. Degene die dat kan verzinnen is echt knettergek.
Uitkeringstrekkers wordt het echt keer op keer moeilijker gemaakt om een uitkering te krijgen (of te behouden) en dat is een goed iets. Daarmee komt het wel goed naar mijn mening. Gewoon streng blijven zijn.
De ruimte die de TS ziet is er gewoonweg niet bij de uitkeringstrekkers en de ouderen.
Dat laatste is nog het belangrijkste.quote:Op donderdag 20 september 2007 15:44 schreef Fides het volgende:
Ik kan inderdaad niet zeggen dat ouderen (iig in de categorie 60 tot 80 jaar) het nou financieel gezien zo zwaar hebben.
Bovendien vind ik het bijna allemaal gezeur. Werkende mensen die goed verdienen levereen 0.25% in () zodat werkloze paupers er 0.25% (
) op vooruit gaan, maar bovendien gaat ook de hardwerkende minimumloon-slaaf er 6% (
) op vooruit.
Ach heerlijk. Ik zie nu een Middeleeuws beeld voor me van hardwerkende keuterboertjes in hutjes, terwijl een groep luie uitkeringstrekkers in grote paleizen woont en de tijd doodt met luxe diners, buitenechtelijke affaires, en de vossejacht..quote:Op zondag 16 september 2007 12:33 schreef Mikkie het volgende:
[..]
J
Komt ook nog eens bij dat je tegenwoordig met die 'Work First' projecten, die in veel gemeenten gelden, weldegelijk werk moet verrichten voor die uitkering. Dat moet je wel willen zien. Dit kan overigens nog veel beter. Ook als ik zie wat voor nutteloze cursussen deze mensen verplicht moeten doen........en vervolgens dan nog geen vak kennen! Leer ze dan een vak, zoals tegelzetten, metselen of weet ik veel wat.quote:Op donderdag 20 september 2007 17:08 schreef zwemmerseczeem het volgende:
[..]
Ach heerlijk. Ik zie nu een Middeleeuws beeld voor me van hardwerkende keuterboertjes in hutjes, terwijl een groep luie uitkeringstrekkers in grote paleizen woont en de tijd doodt met luxe diners, buitenechtelijke affaires, en de vossejacht..
Kom op. De uitkering is geen luizenleven.
En je gaat er ook maar van uit dat uitkeringstrekkers allemaal verwend zijn en niet voor minder dan een baan als reisverslaggever gaan.. zou dat echt zo zijn? Of is er een grote groep die oud en laagopgeleid is, en die niet eens op het laagste nivo een baan kan krijgen?
Als je wat harder werkt kun je mischien ook een auto kopen.quote:Op donderdag 20 september 2007 00:47 schreef Kees22 het volgende:
[..]
En ben jij dan die rechtse zak die ik dankbaar moet zijn omdat ik op de fiets naar mijn werk kan?
Zou je, als je dan toch bezig bent, die steile helling omhoog even wat vlakker willen maken? Dan kom ik niet zo moe op mijn werk aan.
Er zitten veel mensen onder de 45 in de bijstand hoor en veel daarvan kunnen best een baan krijgen, maar ze worden er totaal niet in gestimuleerd. Goed je moet een paar keer per jaar op gesprek komen om je uitkering te behouden, je moet zo nu en dan eens een sollicitatiebriefje schrijven of zelfs naar een sollicitatiegesprek. Maar als je daar dan gewoon niet komt opdagen, of enorm te laat komt omdat je bed zo lekker lag, krijg je het baantje niet en dat levert dan helemaal geen grote problemen op. Gewoon volgende maand weer een paar briefjes schrijven en weer een gesprek missen.quote:Op donderdag 20 september 2007 17:08 schreef zwemmerseczeem het volgende:
Kom op. De uitkering is geen luizenleven.
En je gaat er ook maar van uit dat uitkeringstrekkers allemaal verwend zijn en niet voor minder dan een baan als reisverslaggever gaan.. zou dat echt zo zijn? Of is er een grote groep die oud en laagopgeleid is, en die niet eens op het laagste nivo een baan kan krijgen?
Ik profiteer ook van de overheid. Dat ik hier blijf is een keuze. Ik profiteer en betaal. Jij mag gewoon weg gaan als je Nederland te duur vind.quote:Op donderdag 20 september 2007 11:59 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Jij hebt er dus geen problemen mee dat er een organisatie bestaat die al vóór je geboorte voor jou heeft bepaald dat je ze geld schuldig bent? En je vindt dat mensen die daar wél problemen maar moeten emigreren of anders de gevangenis in moeten?
Daar lijk je een punt te hebben, maar ik vraag me af, hoe sterk dat is. Als ik naar mezelf kijk, was er eerst de apathie en toen de uitkering. En ik ben nog steeds, na pakweg 20 jaar uitkering en daarvoor studiebeurs, niet te beroerd om zelf mijn geld te verdienen, als dat nodig is. Maar misschien ben ik een uitzondering.quote:Op donderdag 20 september 2007 03:57 schreef StefanP het volgende:
[..]
Verder dan dat soort onzin kom je met je middelmatige hersens niet. Dat uitkeringen mensen levenslang afhankelijk van de staat maken en dat het ze apathie kweekt en bevordert kweken en bevorderen, komt niet bij je op.
In het licht van de discussie hier een vreemde opmerking. Degenen die hier chagrijnig zijn, zijn juist degenen die NIET een uitkering hebben en de claimen dat zij de uitkeringen betalen. Ik heb hier van die mensen nog niet gehoord: de staat zorgt daar maar voor, ik betaal al genoeg belasting! Die mensen beseffen heel goed dat die zorg van de staat van hun belastingcenten komt!quote:Dat een verzorgingsstaat betekent dat mensen chagrijnig en agressief worden wanneer een ander iets nodig heeft -de staat zorgt daar maar voor, ik betaal al genoeg belasting!-, daar heb je ook nog nooit van gehoord.
Hoe moeten wij in die arme, oude EU nou weten wat in de VS aan liefdadigheid gedaan wordt? Hebben ze hun contributie aan de VN wel betaald, dit jaar?quote:Oogkleppen? Dat in de VS meer aan liefdadigheid gedaan wordt dan zowat heel de EU bij elkaar opgeteld, daar sluit je toevallig je ogen voor.
Laatst was er een topic, waarin beargumenteerd gesteld werd, dat het percentage belasting ver onder de 70 % lag. Ik meen me te herinneren dat het iets van 30 of 40 % was, maar weet dat niet zeker meer.quote:Dat die 70% belastingdruk eenzijdig en onder dwang opgelegd is, dat vertik je te geloven, want iedereen betaalt immers vrijwillig belasting en je bent niet in staat om te snappen dat Jan Modaal helemaal geen donder in te brengen heeft, hoe hij ook stemt.
Sorry StefanP, dit is heus niet om je af te zeiken. Maar je geeft me wel een schot voor open doel.quote:Dus inderdaad. Houd je maar bij hoogstaande, ontopic opmerkingen zoals 'gelul', want dat past bij je IQ.
Misschien zet je de tering naar de nering door alles gewoon op te maken?quote:Op donderdag 20 september 2007 12:01 schreef SuperbDeLux het volgende:
[..]
Laat één ding duidelijk zijn; hoe hard je je ook in het zweet werkt voor je baas, je houdt niets over per maand. Of je nou 20, 50 of 100.000 verdient.
Er wordt veel geld aan ons verdiend, maar niet door ons. Sorry, inmiddels is het hen i.p.v. ons.quote:Op donderdag 20 september 2007 17:26 schreef kriele het volgende:
[..]
Komt ook nog eens bij dat je tegenwoordig met die 'Work First' projecten, die in veel gemeenten gelden, weldegelijk werk moet verrichten voor die uitkering. Dat moet je wel willen zien. Dit kan overigens nog veel beter. Ook als ik zie wat voor nutteloze cursussen deze mensen verplicht moeten doen........en vervolgens dan nog geen vak kennen! Leer ze dan een vak, zoals tegelzetten, metselen of weet ik veel wat.
Wat moet ik met een auto?quote:Op donderdag 20 september 2007 18:13 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Als je wat harder werkt kun je mischien ook een auto kopen.
Maar je geeft zelf al aan dat hard trappen, tenzij het tegen de maatschappij is je teveel is.
Ik zou graag wat dichter bij mijn werk wonen zodat ik zou kunnen fietsen... en minder brandsrtof hoef te verbruiken (lees:accijns) en dat geld aan leukere dingen kan uitgeven.
Ik herken je ervaring wel, daarom deed ik ook vrijwilligerswerk. Of ik ging eens een onderzoekje doen of zo. Als ik niks te doen heb, word ik depressief en daar heb ik geen zin in.quote:Op donderdag 20 september 2007 18:17 schreef thaleia het volgende:
[..]
Er zitten veel mensen onder de 45 in de bijstand hoor en veel daarvan kunnen best een baan krijgen, maar ze worden er totaal niet in gestimuleerd. Goed je moet een paar keer per jaar op gesprek komen om je uitkering te behouden, je moet zo nu en dan eens een sollicitatiebriefje schrijven of zelfs naar een sollicitatiegesprek. Maar als je daar dan gewoon niet komt opdagen, of enorm te laat komt omdat je bed zo lekker lag, krijg je het baantje niet en dat levert dan helemaal geen grote problemen op. Gewoon volgende maand weer een paar briefjes schrijven en weer een gesprek missen.
[knip]
Ik ken het van mezelf. In lange schoolvakanties kan ik ook wegzakken in totale passiviteit en de deur nauwelijks uitkomen. Daar moet ik echt heel bewust en actief mee omgaan om dat te voorkomen. Ik mag hopen dat als ik ooit in de bijstand beland, dat het systeem tegen die tijd is veranderd, want het huidige gaat mijn kansen op werk eerder verkleinen dan vergroten.
Kolder. De Nederlandse overheid is nooit bedoeld om te doen wat hij nu doet. Het is helemaal doorgeschoten. In plaats van wat basale zaken te regelen, is er elk kabinet een beetje meer bijgekomen. Hier een beetje, daar een beetje, overal een beetje. Mede door de megalomanie van de ambtenaren, maar ook vanwege bepaalde groepen in de samenleving die heel snel doorkregen dat ze door 'zielig' te doen alles geregeld konden krijgen, en door actiegroepen die door politieke chantage regels in hun voordeel kregen. Ja, dan gaat het snel, en voor je het weet heb je twee miljoen ambtenaren, een totaal doorgeschoten verzorgingsstaat, een belastingdruk van 70%, een oerwoud aan regels dat precies bepaalt wat jij mag en moet. tot in de kleinste details, en een apathische bevolking die voor alles afhankelijk van de staat is.quote:Op donderdag 20 september 2007 11:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
We hebben zelf de overheid uitgevonden om onze problemen voor ons op te lossen, maar als het geld kost beginnen we te piepen. Het is gewoon hypocriet.
Was het niet het CDA (of de voorloperpartijen) dat vrijwel onafgebroken in de regering heeft gezeten, de afgelopen 60 jaar? Socialisten? Links?quote:Op zondag 23 september 2007 01:44 schreef StefanP het volgende:
[..]
Kolder.
[Een overdreven beschrijving van de overheid]
Niemand is ooit gevraagd of ze het wel eens zijn met die groei van de overheid, de taken waarmee die overheid zich bemoeit en de verzorgingsstaat. Maar daar kun je de socialisten en links voor bedanken...
We willen het zelf. Iedere keer dat er een probleem is word naar de overheid gekeken.quote:Op zondag 23 september 2007 01:44 schreef StefanP het volgende:
[..]
Niemand is ooit gevraagd of ze het wel eens zijn met die groei van de overheid, de taken waarmee die overheid zich bemoeit en de verzorgingsstaat. Maar daar kun je de socialisten en links voor bedanken...
Platitudes! Wat hebben we daar nou aan.quote:Op zondag 23 september 2007 02:39 schreef StefanP het volgende:
Ach, oorzaak en gevolg kun je hier door elkaar halen. Dat het een zieke situatie is, staat echter buiten kijf.
We willen het gewoon zelf en het is de schuld van het CDA.quote:Op zondag 23 september 2007 02:39 schreef StefanP het volgende:
Ach, oorzaak en gevolg kun je hier door elkaar halen. Dat het een zieke situatie is, staat echter buiten kijf.
Inderdaad. Je kunt het beter onder het kleed schuiven, doen alsof je neus bloedt en overgaan tot de orde van de dag. Toch?quote:Op zondag 23 september 2007 02:49 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Platitudes! Wat hebben we daar nou aan.![]()
Het doet me denken aan het spel zeeslagje. Waar beide partijen een ruitjesvel voor zich hebben, met coördinaten en schepen. En dan zeg je bijv.: D4. En de ander zegt "kruiser"quote:Op zondag 23 september 2007 02:57 schreef StefanP het volgende:
[..]
Inderdaad. Je kunt het beter onder het kleed schuiven, doen alsof je neus bloedt en overgaan tot de orde van de dag. Toch?
ik ben het eens voor de gein gaan opzoeken .. en wat blijkt .. de VVD heeft even vaak in de regering gezeten als de PvdA .. 14 keer ..quote:Op zondag 23 september 2007 02:28 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Was het niet het CDA (of de voorloperpartijen) dat vrijwel onafgebroken in de regering heeft gezeten, de afgelopen 60 jaar? Socialisten? Links?
Dus: E5? Plons!quote:Op zondag 23 september 2007 01:44 schreef StefanP het volgende:
[knip]
Maar daar kun je de socialisten en links voor bedanken...
Of je gaat weg!quote:Op zondag 23 september 2007 02:57 schreef StefanP het volgende:
[..]
Inderdaad. Je kunt het beter onder het kleed schuiven, doen alsof je neus bloedt en overgaan tot de orde van de dag. Toch?
Verschrikkelijk hoe die rechtse regeringen de belastingen verhogen en de burger laten opdraaien voor hun hobby's. Ik zag zelfs ergens een grafiekje dat rechts ook contraproductief was als het ging om de staatsschuld.quote:Op zondag 23 september 2007 03:15 schreef moussie het volgende:
ooh wacht even .. 60 jaar was het .. ik had 1945 gedaan ..
in dat geval word het
CDA : 22 keer, waarvan 3 overgangs-kabinetten
VVD : 14 keer
PvdA : 13 keer
/edit .. ter volledigheid, dat is incluis het huidige kabinet .. dus als je alleen terug wil kijken word het nog eentje minder voor de PvdA ..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |