quote:16 March Australia
23 March Malaysia
6 April Bahrain
27 April Spain
11 May Turkey
25 May Monaco
8 June Canada *
22 June France
6 July Great Britain
20 July Germany
3 August Hungary
24 August** Europe ***
7 September Italy
14 September Belgium
28 September** Singapore
12 October China
19 October Japan
2 November Brazil
* Provisional.
** Subject to circuit approval.
*** The 2008 European Grand Prix will take place in Valencia.
quote:
inderdaad heb je gelijk inquote:
Trusten danquote:Op zondag 9 september 2007 23:24 schreef WEST het volgende:
[..]
inderdaad heb je gelijk in
tijd om te maffen![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.P.S. WEST: er kan een nieuwe link toegevoegd worden voor het racetopic van Italie![]()
FORMULA 1™ Gran Premio d’ Italia 2007Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
quote:Todt vreest niet voor imago Formule 1
'De waarheid komt aan het licht'
[10-09] Ferrari-teambaas Jean Todt is er heilig van overtuigd: de waarheid zal in het voordeel van Ferrari zijn als donderdag in Parijs de details van de spionagezaak bekend worden.
Er is Todt veel aangelegen dat de waarheid bekend wordt.Ook maakte de Fransman na de gevoelige nederlaag in Monza duidelijk dat hij zich geen zorgen maakt over het imago van de Formule 1. Volgens hem hebben vergelijkbare zaken in andere sporten gespeeld zonder dat dit desastreuze gevolgen had.
,,Het is gebeurd in de atletiek, met gouden medaillewinnaars, in het wielrennen is van alles aan de hand en in de voetballerij zijn ook dingen voorgevallen”, vertelde hij in gesprek met FORMULE 1 RaceReport-medewerker Adam Cooper.
,,Nu is de Formule 1 aan de beurt. Dat spijt me, maar gelukkig verkeren we wel in de positie dat we willen dat de waarheid aan het licht komt. Dat is alles dat we willen en daar doen we alles voor. Bovendien heb ik er vertrouwen in dat dit moment aanstaande is.”
Todt geeft verder aan dat Ferrari de zaak sowieso doorzet. Ook als McLaren ongestraft wegkomt, net als op 26 juli. ,,Wij nemen dit heel hoog op en zetten onze zaak voort in Italië en binnen de FIA. Ik kan niet zeggen wat de uitspraak wordt, hoe die luidt en wat de gevolgen zijn. Verder zullen we doorgaan met de juridische procedure in Engeland.”
Ook weigert de teamchef te speculeren op wat hij zou beschouwen als een juiste uitspraak. ,,Het is geen menukaart waarop je kunt kiezen wat je wilt... De waarheid moet bekend worden. Daarin is een taak weggelegd voor de FIA, de World Council. En het is afhankelijk van het bewijs dat er is. Het is onze taak om dat aan de World Council voor te leggen.”
,,De vorige uitspraak hebben we niet geaccepteerd omdat wij van mening waren dat deze niet passend was. En als je naar de motivatie daarvan kijkt kan een nieuwe zaak, met nieuw bewijs, heel anders uitpakken. Dus ja, we hebben nieuw bewijs of we zijn ertoe in staat geweest het te produceren.”
Todt drong erop aan dat het team dit keer ook haar kant van het verhaal mag vertellen. ,,Die kans krijgen we.”
AC/KVN
quote:Hamilton twijfelt aan goede afloop
'Ik kan volgende week wel eens zonder werk zitten'
[10-09] Hij gaat aan de leiding in het WK, maar toch kan Lewis Hamilton er niet gerust op zijn. En niet alleen omdat Fernando Alonso steeds dichterbij komt. ,,Ik kan volgende week wel eens zonder werk zitten, en wat dan?”
Hamilton neemt het op voor Dennis.McLaren, het team van Hamilton (en ook Alonso), moet zich aanstaande donderdag opnieuw bij de FIA komen verantwoorden aangaande de spionagezaak Stepneygate. Want de internationale autosportbond heeft nieuw bewijs. En als McLaren daarbij schuldig wordt bevonden, dan kan het wel eens worden uitgesloten van deelname voor de rest van dit jaar én volgend jaar.
,,Als je er goed over nadenkt, dan kan mij en ook het team alles worden ontnomen”, zegt Hamilton na de Grand Prix van Italië tegenover de Engelse tv-zender ITV. ,,En als je ook daar weer goed over nadenkt, dan denk je echt: ‘Wow, ik kan volgende week wel eens zonder werk zitten, en wat dan?’. Het gaat juist zo goed en dan wordt opeens alles waar je zo hard voor hebt gewerkt je ontnomen…”
Terwijl McLaren voor het eerst een dubbelzege behaalde op Monza, Ferrari’s thuiscircuit, overschaduwde de zitting van aanstaande donderdag de race. McLaren begon de dag met het uitvaardigen van een persbericht waarin het haar twijfel uitsprak over het optreden van de Italiaanse autoriteiten.
Voor de kwalificatie werden kopstukken van het team ervan op de hoogte gesteld dat er een onderzoek tegen hen was gestart. Het team beklaagde zich over het tijdstip waarop dit gebeurde en ontkende iets te horen te hebben gekregen.
Hamilton heeft alle vertrouwen in zijn team, maar zegt tegelijkertijd dat zijn liefde voor de Formule 1 op de proef wordt gesteld. ,,Ik had nooit verwacht dat ik hier zou zitten en zou zeggen dat ik iets haat aan de F1, maar de politieke spelletjes en de mensen die anderen met de grond gelijk willen maken zijn ongelofelijk.”
,,Ik wil jullie allemaal vertellen dat (teambaas, red.) Ron Dennis altijd heel, heel loyaal aan mij is geweest. Hij heeft mij altijd een kans gegeven en is altijd zo goed voor mij geweest. Ik heb nooit één reden gehad om hem niet te geloven”, aldus Hamilton.
,,Hij heeft het op het moment heel moeilijk, want volgens mij probeert een aantal mensen hem de afgrond in te helpen. En het enige dat ik kan doen is hem steunen."
Hij voegt daar nog aan toe: ,,De Formule 1 zal nooit meer hetzelfde zijn zonder McLaren, dus laten we hopen dat het allemaal goed komt.”
PPB
Bron formule1.nlquote:Vragenvuur: de grote plannen van Vijay Mallya
‘In 2009 willen we een Indiase coureur laten rijden’
[09-09] Vijay Mallya, de Indiase zakenman die een bod heeft uitgebracht op Spyker, bracht zaterdagavond in Monza een bezoek aan het team. In gesprek met FORMULE 1 RaceReport vertelde de zakenman over zijn plannen met Spyker. ,,Een Indiaas Formule 1-team: Dit moet wel een succes worden.”
Vijay Mallya heeft grootse plannen.Allereerst: is er al iets getekend?
,,Nee, nog niet. We zijn momenteel de financiën aan het onderzoeken, maar ik verwacht dat we binnen drie weken de overname kunnen tekenen. Er zijn alleen nog wat formaliteiten die afgehandeld moeten worden.”
Wanneer zijn de gesprekken met de familie Mol begonnen?
,,In Monaco. Ik lag daar met mijn boot in de haven, we hebben er voor en na de Grand Prix een groot feest georganiseerd. Daar ben ik in contact gekomen met Jan en Michiel Mol. Na de Grand Prix van Turkije heb ik nog vier dagen met ze doorgebracht om zaken te bespreken. Maar vandaag is de eerste keer dat ik het team met eigen ogen zie.”
Wilde u al lang een Formule 1-team kopen?
,,Ik ben al tien jaar in de Formule 1 actief als sponsor en ben sinds ongeveer een jaar aan het rondkijken naar teams die beschikbaar zijn.”
Wat is de rol van Bernie Ecclestone in deze overeenkomst?
,,Bernie is een goede vriend van me, net als Flavio Briatore, met wie ik heb samenwerkt bij Benetton toen ik daar sponsor was. Bernie was heel enthousiast toen ik hem over mijn plannen vertelde en hij heeft me enorm gesteund in dit plan. Bernie wil de Formule 1 steeds meer naar het oosten verplaatsen, omdat daar de groeimarkten zitten, en een Indiaas Formule 1-team past natuurlijk prima in die plannen.”
U wordt mede-eigenaar. Hoe groot is uw aandeel in het team?
,,De familie Mol houdt vijftig procent, ik heb de andere vijftig procent. Ik word zelf de teammanager en de voorzitter van de Raad van Bestuur.”
Gaat u iets veranderen in het team?
,,Eerst wil ik het contract getekend hebben, dan ga ik met alle belangrijke mensen van Spyker een bijeenkomst houden om te kijken of er op bestuurlijk vlak iets veranderd moet worden. Maar het is nu nog te vroeg om daar verdere uitspraken over te doen.”
Waarom heeft u Spyker gekocht?
,,Ik heb in het verleden bewezen dat ik onsuccesvolle bedrijven succesvol kan maken en dat is ook wat ik met Spyker ga doen. Ik zie het als een zakelijke uitdaging en een kans om India op de kaart te zetten. De familie Mol wil geld verdienen aan hun investering, ik uiteraard ook en samen gaan we van dit team een winstgevende onderneming maken.”
Hoe gaat het team heten?
,,Dat weet ik nog niet precies. Het woord India moet ergens in de naam van het team terugkomen, dat is zeker. Anders heeft het geen zin. Een miljard Indiërs leeft met ons team mee. Dit moet wel een succes worden. Er is een enorm potentieel in mijn land. Iedereen die India als afzetmarkt wil bereiken moet dat via ons doen. We bereiken meer mensen dan wie ook.”
Hoe is de respons in India op dit nieuws?
,,Overweldigend. Vorige week hield ik een persconferentie om een eind te maken aan alle wilde speculaties. Die werd op veertien tv-zenders live uitgezonden. Het land is in rep en roer nu bekend is dat er een Indiaas Formule 1-team komt.”
Is het uw ambitie op op de lange termijn voor honderd procent eigenaar te worden?
,,Kijk, als je trouwt dan ga je op de bruiloft ook niet over een echtscheiding praten. Met andere woorden: nee, dat is niet de bedoeling.”
Komt er ook een coureur uit India achter het stuur?
,,Volgend jaar waarschijnlijk nog niet. We hebben Karun Chandhok in de GP2. Hij heeft talent, maar kan misschien beter nog een tweede jaar GP2 rijden. In 2009 willen we zeker een Indiase coureur. Om de talenten te ontdekken ga ik daarom in India iets doen met jonge karters. Die sport leeft erg in India en een Indiaas Formule 1-team is de manier om dat te stimuleren.”
Wat kunnen we volgend jaar verwachten?
,,Het zal een overgangsjaar worden. We hebben tijd nodig om het team op te bouwen. Maar voor zover ik dat vandaag heb gezien lijkt Spyker me een team van zeer professionele en toegewijde mensen, dus ik heb er alle vertrouwen in dat we het team naar voren kunnen helpen.”
Tot slot: hoe staat het met de Grand Prix van India?
,,Die komt er. Ik ben zelf de voorzitter van de nationale autosportfederatie en in 2010 is er hoe dan ook een Grand Prix in India. Ik ben al jarenlang bezig om Formule 1 in India te promoten, en nu ik de eigenaar ben van een Formule 1-team kan niets een succesvolle samenwerking tussen India en de Formule 1 nog in de weg staan.”
MB
Dus waarschijnlijk is er helemaal geen extra informatie, of Alonso moet alsnog geklikt hebben tegen de FIA.quote:A journalist has admitted that he invented the contents of the supposed email that may be part of FIA's 'new evidence' against McLaren.
As the espionage saga scaled new heights in the Monza paddock, La Gazzetta dello Sport published this exchange between Pedro de la Rosa and Fernando Alonso.
But Italian journalist Pino Allievi has now confessed to concocting the exchange in order to make his article about the existence of the email 'more credible'.
"I made a free interpretation of what might have been said in the email," he told AP, insisting that the hypothetical nature of the drivers' dialogue was mentioned on his article published on Friday.
Of er is andere informatiequote:Op maandag 10 september 2007 12:58 schreef sasquatsch het volgende:
Die email tussen Alonso en De la Rosa over de afstelling van de auto blijkt nep te zijn:
[..]
Dus waarschijnlijk is er helemaal geen extra informatie, of Alonso moet alsnog geklikt hebben tegen de FIA.
Ik zei het in voorgaande topics al. Die willen maar 1 ding en dat is centen verdienen. Niet meer en ook niet minder.quote:De familie Mol wil geld verdienen aan hun investering, ik uiteraard ook en samen gaan we van dit team een winstgevende onderneming maken.”
Of er is andere info, alleen Fernando en FIA weten nu precies wat... We zien het dus wel op 13 septemberquote:Op maandag 10 september 2007 12:58 schreef sasquatsch het volgende:
Die email tussen Alonso en De la Rosa over de afstelling van de auto blijkt nep te zijn:
[..]
Dus waarschijnlijk is er helemaal geen extra informatie, of Alonso moet alsnog geklikt hebben tegen de FIA.
Goh, en als jij de kans kreeg om geld te verdienen aan 'een ideaal' van jou, zou jij je (fictieve) eigen bedrijfje niet verkopen als je tig miljoen aangeboden kreeg?!quote:Op maandag 10 september 2007 13:47 schreef NED het volgende:
[..]
Ik zei het in voorgaande topics al. Die willen maar 1 ding en dat is centen verdienen. Niet meer en ook niet minder.
Volgend jaar een overgangsjaar, het jaar erop een jaar achteraan en halverwege het daarop volgende jaar word het team verkocht omdat het niet winstgevend genoeg te maken is.
En dan stappen Mol en die indiaan Indiaër er beide uit en zorgen ze dat ze er zelf iig geen verlies op hebben gemaakt.
Ik zie liever een Eddie Jordan of Stoddart ofzo dan deze 2 keiharde zakenmannen die wel eventjes een team gaan runnen.
quote:Formula One Journalist Admits Creating Fake Spy Scandal Email
A journalist has admitted that he invented the contents of the supposed email that may be part of FIA's 'new evidence' against McLaren.
As the espionage saga scaled new heights in the Monza paddock, La Gazzetta dello Sport published this exchange between Pedro de la Rosa and Fernando Alonso: "Do you know that I've found out how Ferrari is able to get its tires to work to perfection?" de la Rosa said.
"Nigel Stepney told Mike Coughlan."
"I don't believe it," Alonso replied.
But Italian journalist Pino Allievi has now confessed to concocting the exchange in order to make his article about the existence of the email "more credible".
"I made a free interpretation of what might have been said in the email," he told AP, insisting that the hypothetical nature of the drivers' dialogue was mentioned on his article published on Friday.
quote:Alonso planned Monaco '06 grid protest
Monday, 10, September, 2007, 15:37
Fernando Alonso planned to lie down in front of Michael Schumacher’s car on the starting grid at last year’s Monaco Grand Prix if the stewards did not penalise the German for intentionally stopping his Ferrari at Rascasse during qualifying.
The startling insight into Alonso’s character is provided by Mark Webber, who recounts a conversation with the Spaniard in James Allen’s new biography of Schumacher, Michael Schumacher: The Edge of Greatness.
The notorious ‘parking’ incident, in which Schumacher executed a clumsy half-spin in the dying moments of qualifying which ensured that his pole time would not be beaten, sparked an immediate furore and his insistence that it was an innocent mistake was derided by rival drivers.
After an in-depth inquiry the FIA stewards sent Schumacher to the back of the grid, issuing their verdict at 10.45 on Saturday evening.
But Alonso, who ultimately won a season-long duel with Schumacher for the title, was worried that the stewards would let the seven-time champion off the hook – in which case he planned to make his own very public protest…
“I want to lie down in front of his car,” Alonso told Webber at dinner on Saturday evening.
“I’m going to pull up on the grid, get out of my car and lie in front of his.”
quote:Alonso dismisses finish-line antics
Fernando Alonso has denied that his finish-line antics at Monza were a sign of his growing antipathy towards his team, McLaren.
With the Woking-based team embroiled in the espionage saga, and disgruntled Spaniard Alonso thought to be central to the FIA's new evidence to be presented at the World Motor Sport Council on Thursday, many paddock observers read into the way in which he greeted the chequered flag on Sunday.
Alonso usually sweeps across to the pitwall to greet the cheers of his team colleagues when he wins a race, but on Sunday he remained on a normal line.
Then, when engineer Steve Hallam and team boss Ron Dennis hailed Alonso's performance live on air via his team radio, the 26-year-old did not reply.
Alonso drew laughs from the assembled media after the race when he explained in the FIA press conference that "we are too fast here in Monza and if you go too close to (the pitwall), there is too much air coming to them." "It is more dangerous (to do that) here than in any (other) place," he added.
Alonso later told the Spanish press that he would not answer more questions about the incident.
"I am not going to talk any more," Alonso is quoted as saying by the newspaper Diario As, "because after everything positive that I have achieved this weekend, if I talk about that then that is what you will write about."
Ik zie nog steeds een Nederlandse coureur ertussen staan, jij niet?quote:Op dinsdag 11 september 2007 01:31 schreef NED het volgende:
Sutil, Winckelhock, Yamamoto en Albers. Ze mogen dus niet meer wisselen dit seizoen
quote:Op dinsdag 11 september 2007 11:52 schreef Sally het volgende:
[..]
Ik zie nog steeds een Nederlandse coureur ertussen staan, jij niet?
Ze mogen niet nog meer coureurs aannemen, ja...
Dat zie je verkeerd. Ze mogen geen rijderswissel meer doen. Als in de zin van we gooien bv Sutil eruit en zetten Albers terug erin. Albers heeft overigens geen contract meer met Spyker, dus die zie ik er sowieso niet snel in terug.quote:Een Nederlandse coureur terug?
Dat zou nog kunnen dit seizoen, binnen de nu geldende regels van de FIA. Maximaal 4 rijders mogen er onder contract staan in 1 seizoen
Eerst zeg je dat Albers wellicht terug kan komen dit seizoen al en vervolgens zeg je dat Narain pas volgend seizoen zn intrede kan maken.quote:Ja: en een Indiase miljardair betaalt ook nog. Die ziet - gok ik zo - een NairanKartikayan wel graag terug in het veld - maar dat kan pas een volgend seizoen...![]()
Dat laatste dusquote:Een Nederlandse coureur terug?
Dat zou nog kunnen dit seizoen, binnen de nu geldende regels van de FIA. Maximaal 4 rijders mogen er onder contract staan in 1 seizoen. Of zeg ik nu iets dat niet waar is en heb ik de klok wel horen luiden, maar de klepel (nog) niet gevonden??
Dus wel, zolang ze maar een van de vier rijders gebruiken die ze al gebruikt hebben. Het gaat over aantal rijders, niet over rijderswisselingen.quote:Op dinsdag 11 september 2007 12:49 schreef NED het volgende:
[..]
[..]
Dat zie je verkeerd. Ze mogen geen rijderswissel meer doen. Als in de zin van we gooien bv Sutil eruit en zetten Albers terug erin. Albers heeft overigens geen contract meer met Spyker, dus die zie ik er sowieso niet snel in terug.
Winckelhock is een beter voorbeeld. Die mag niet meer rijden de rest van het seizoen (of Sutil of Yamamoto moeten in het ziekenhuis liggen, dan mag ie wel invallen).
Ze mogen dus maximaal 4 verschillende rijders hebben per seizoen.
Ze zitten nou met de vierde en kunnen onmogelijk nog wisselen.
Dus zowel Albers en Winkelhock mogen dit jaar nog rijden in de Spyker, alleen een andere rijder niet meer.quote:19.1 a) During a season each team will be permitted to use four drivers. Changes may be made at any time
before the start of the qualifying practice session provided any change proposed after 16.00 on the
day of scrutineering receives the consent of the stewards.
Additional changes for reasons of force majeure will be considered separately.
Any new driver may score points in the Championship.
quote:Waarom heeft u Spyker gekocht?
,,Ik heb in het verleden bewezen dat ik onsuccesvolle bedrijven succesvol kan maken en dat is ook wat ik met Spyker ga doen. Ik zie het als een zakelijke uitdaging en een kans om India op de kaart te zetten. De familie Mol wil geld verdienen aan hun investering, ik uiteraard ook en samen gaan we van dit team een winstgevende onderneming maken.”
Dan heeft Olav het me verkeerd uitgelegd, my badquote:Dus wel, zolang ze maar een van de vier rijders gebruiken die ze al gebruikt hebben. Het gaat over aantal rijders, niet over rijderswisselingen.
Wat een gezeik weer. Het was mij niet opgevallen. Ik zou er gek van worden als ik bij elke actie op de baan moet gaan nadenken wat de pers er voor politiek verhaaltje om heen verzintquote:Op dinsdag 11 september 2007 02:54 schreef Googolplexian het volgende:
Alonso finish geneuzel
Bronquote:FIA: McLaren have queried Renault
The FIA has confirmed that it has been approached by McLaren with questions about rivals Renault, just days before the World Motor Sport Council hearing into Formula One's spy saga.
There has been mounting speculation since the Italian Grand Prix that part of McLaren's defence arguments in Thursday's hearing will revolve around the fact that if they are punished then rival teams like Renault should be as well.
Sources have also suggested to autosport.com that other teams may also have been mentioned as well as Renault, although this has not been confirmed.
The exact nature of McLaren's query about Renault is not known, but there are rumours it is focused around a technical element on the car rather than any specific involvement in the spy controversy.
The FIA has now confirmed that McLaren's lawyers have indeed been in touch with them to discuss the Renault matter, but the sport's governing body has made it clear that it will have no relevance to the Paris hearing.
An FIA spokesman told autosport.com: "We have noted the speculation and we can confirm that McLaren lawyers have recently brought to our attention certain matters regarding Renault F1.
"But we can also confirm that the team (Renault) does not form any part of our investigations into McLaren's alleged breach of Article 151C of the International Sporting Code.
"The FIA has reminded McLaren that the World Council hearing in Paris on Thursday will focus solely on the new evidence in that investigation.
"To the extent required, any other matters will be dealt with as part of an entirely separate process. Renault F1 are aware of this and are happy to cooperate fully."
Renault boss Flavio Briatore was quoted in the Italian media today as saying that he was confident they would not get dragged into the spy case on the back of the speculation about McLaren's complaints.
"We told the FIA what we had, so there's no problem," he told Gazzetta dello Sport. "I don't know what Dennis refers to, he's throwing stones a bit everywhere. We are calm, no problem at all."
The FIA hearing in Paris will hear new evidence in the McLaren case, believed to revolve around an email exchange between Fernando Alonso and Pedro de la Rosa, with rivals Ferrari also expected to present their own submissions about the matter.
McLaren have been advised on legal grounds not to comment about the case before the hearing.
Het is sowieso achteraf gelul van Alonso. Ik ken geen auto die sneller af kan remmen dan een F1 en hij had niemand achter zich ... ZAT winnaars remmen effe af om hun team (dat de overwinning mogelijk heeft gemaakt) eer te betonen.quote:Op dinsdag 11 september 2007 14:38 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Wat een gezeik weer. Het was mij niet opgevallen. Ik zou er gek van worden als ik bij elke actie op de baan moet gaan nadenken wat de pers er voor politiek verhaaltje om heen verzint![]()
verkoop jij trouwens nog banden in plaspoelpolder googol?
Ehm, tja... Olav... Mol, zeker?quote:Op dinsdag 11 september 2007 14:00 schreef NED het volgende:
[..]
Dan heeft Olav het me verkeerd uitgelegd, my bad
Ik zou me eerst doodgelachen hebben en daarna mn respect betuigd hebben voor de moed van die Paella.quote:Op dinsdag 11 september 2007 02:40 schreef Googolplexian het volgende:
Fernando Alonso planned to lie down in front of Michael Schumacher’s car on the starting grid at last year’s Monaco Grand Prix if the stewards did not penalise the German for intentionally stopping his Ferrari at Rascasse during qualifying.
The startling insight into Alonso’s character is provided by Mark Webber, who recounts a conversation with the Spaniard in James Allen’s new biography of Schumacher, Michael Schumacher: The Edge of Greatness.
The notorious ‘parking’ incident, in which Schumacher executed a clumsy half-spin in the dying moments of qualifying which ensured that his pole time would not be beaten, sparked an immediate furore and his insistence that it was an innocent mistake was derided by rival drivers.
After an in-depth inquiry the FIA stewards sent Schumacher to the back of the grid, issuing their verdict at 10.45 on Saturday evening.
But Alonso, who ultimately won a season-long duel with Schumacher for the title, was worried that the stewards would let the seven-time champion off the hook – in which case he planned to make his own very public protest…
“I want to lie down in front of his car,” Alonso told Webber at dinner on Saturday evening.
“I’m going to pull up on the grid, get out of my car and lie in front of his.”
quote:Op woensdag 12 september 2007 09:13 schreef Googolplexian het volgende:
Stoddart's View on McLaren SpyGate
You gotta love that guy!quote:Don't let the bastard get you down!
http://www.formule1.nl/index.php?pid=10&sei=23&nid=6349quote:Mallya wil geen klantenchassis inzetten
'Spyker is en blijft constructeur'
[12-09] Dat Spyker het niet zo heeft op klantenchassis' was al bekend, maar ook toekomstig eigenaar Vijay Mallya is niet van plan om voor 2008 een chassis van een ander team aan te schaffen. ,,Wij blijven constructeur.”
Mallya wil aan 'eigen' succes bouwen.In 2008 veranderen, zoals het er nu voorstaat, de regels rond het gebruik van klantenchassis', dat met name aan het begin van het seizoen zoveel ophef veroorzaakte. Het is de bedoeling dat het inzetten van een costumer car wordt toegestaan, maar aan Mallya en Michiel Mol is dat niet besteed, aldus de Indiase zakenman.
,,Ik heb de situatie geanalyseerd en er was sprake van een belangrijk aspect: Spyker is een constructeur. En dat willen we blijven. Dat is voor ons heel duidelijk”, vertelt Mallya tegenover de officiële Formule 1-site, Formula1.com.
,,Teams die in 2008 debuteren en wel een chassis kopen zijn geen constructeur”, vervolgt hij, daarmee doelend op Prodrive van Dave Richards.
De Brit is van plan om volgend jaar met zijn team in de Formule 1 te debuteren. Mogelijk als McLarens B-team, maar sowieso met een auto en motor die niet door Prodrive zelf worden ontworpen.
KVN
Wat een BULLSHIT. Lang niet alle beslissingen zijn in het voordeel van Ferrari.quote:What does FIA stand for? It stands for Ferrari International Assistance, and that's been proven time and time again to be the case. Whether it's the $100m payment when the manufacturers were threatening to walk away and set up their own series and which started Ferrari's demise in the GPMA (Grand Prix Manufacturers' Association), or whatever, the FIA has consistently helped Ferrari, all the way down the line. The only difference is that lately it's been so blatant even a blind man can see it. And the reality is that it's damaging the sport.
Ook leuk is die verwijzing die hij maakt naar die massadempers. Mag Stoddart eens raden welk team daarover is gaan zeuren bij de FIA. Inderdaad McLaren.quote:Op woensdag 12 september 2007 18:33 schreef _Administr8or_ het volgende:
Stoddart
Ik word zo moe van die man, verschrikkelijk.
[..]
Wat een BULLSHIT. Lang niet alle beslissingen zijn in het voordeel van Ferrari.
De FIA heeft bijvoorbeeld de afgelopen jaren continue zitten rotzooien aan de reglementen om het Ferrari zo lastig mogelijk te maken, maar Stoddart ziet dat natuurlijk weer anders....
Ach gut, Stoddart heeft een schumifan tegen het zere been geschuptquote:Op woensdag 12 september 2007 18:33 schreef _Administr8or_ het volgende:
Stoddart
Ik word zo moe van die man, verschrikkelijk.
[..]
Wat een BULLSHIT. Lang niet alle beslissingen zijn in het voordeel van Ferrari.
De FIA heeft bijvoorbeeld de afgelopen jaren continue zitten rotzooien aan de reglementen om het Ferrari zo lastig mogelijk te maken, maar Stoddart ziet dat natuurlijk weer anders....
Om hierop terug te komen.quote:Op donderdag 13 september 2007 06:28 schreef WEST het volgende:
race topic spa komt vrijdagavond pas, ik weet het, het is al na de trainingen maar de tekst die sanger aanleverd laat op zich wachten en ik pas vrijdagavond weer een gaatje heb om alles samen te voegen.![]()
Sorry voor het ongemak
en dat zijn nou die back to back races een hoop narigheid voor dit soort dingen![]()
Nieuwe voeding in je PC doen en je hoeft niets overnieuw te doen (of had je ze nog niet gesaved?). Lijkt me de snelste oplossing.quote:Op donderdag 13 september 2007 08:32 schreef sanger het volgende:
[..]
Om hierop terug te komen.
Ik had de OP's voor de rest van het seizoen (behalve Fuji) allemaal klaar, maar de voeding van mijn pc heeft het begeven. Nu moet ik ze dus in alle haast overnieuw doen, terwijl ik dagelijks tot een uur of 10 bezig ben met mijn werk, daarnaast nog in huis moet klussen omdat de kinderkamer op zeer korte termijn geleverd wordt....
Al met al, mooi kut en zo snel mogelijk de voeding van mijn pc vervangen.
Dat begrijp ik. Maar ik loop een beetje vast op de tijd die ik heb, en de kennis van computers die ik ontbeer.quote:Op donderdag 13 september 2007 09:29 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nieuwe voeding in je PC doen en je hoeft niets overnieuw te doen (of had je ze nog niet gesaved?). Lijkt me de snelste oplossing.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |