bron: http://www.depers.nl/buit(...)n-extremistisch.htmlquote:Bijna de helft van de Britse moskeeën is in handen van de fundamentalistische islamitische beweging Deobandi, die moslims oproept ‘bloed te vergieten’ voor Allah en waarvan de leider Westerse normen en waarden afkeurt en joden, christenen en hindoes minacht. Dat meldt The Times op basis van een rapport van de politie.
Riyadh ul Haq is de gedoodverfde nieuwe spirituele leider van Deobandi in Groot-Brittannië. De ultraconservatieve beweging, waar de Taliban in Afghanistan uit voorkomen, is eigenaar van meer dan 600 van 1350 moskeeën, blijkt uit het politierapport.
Haaks op regeringsbeleid
Volgens The Times staat het rapport haaks op uitspraken van de regering dat voornamelijk buitenlandse imams de radicale islam prediken in de Britse moskeeën. Om dat tegen te gaan wil de regering ‘binnenlandse’ imams werven.
De 36-jarige Ul Haq werd opgeleid op een Britse islamitische school en maakt deel uit van een nieuwe generatie Britse imams die de radicale islam aanhangen. Hij hekelt moslims die ‘trots zijn om Brits te zijn’ en vindt dat vriendschap met een jood of christen ‘Allahs religie bespot’.
17 Van de 26 islamitische scholen in Groot-Brittannië zijn in handen van Deobandi. 80 Procent van de Britse imams hebben hun opleiding daar genoten. Deobandi is ook goed vertegenwoordig in de Britse Moslimraad. Volgens een deskundige heeft Deobandi door onwetendheid van de Britse overheid een dominante positie in de Britse moslimgemeenschap kunnen verwerven.
Overigens zouden niet alle Britse die Deobandi-moskeeën bezoeken de boodschap van Ul Haq aanhangen. Ul Haq zelf zegt dat moslims alleen in het buitenland ‘bloed moeten vergieten’. Sommige Deobandi-imams zouden relativistischer staan tegenover omgang met andere godsdiensten. Maar volgens islamdeskundigen zijn die verzoeningsgezinde denkbeelden niet representatief voor de Deobandi-beweging in Groot-Brittannië.
‘Voetbal is kanker’
De Deobandi-preken zijn doordrenkt van een diepgewortelde haat voor de Westerse samenleving, bewondering voor de Taliban en martelaarschap. Deobandi verbiedt kunst, televisie, muziek en schaken, eist dat vrouwen volledig bedekt zijn en ziet voetbal als ‘een kankergezwel die onze jeugd besmet’. In een preek werd gezegd dat muziek een methode van de joden is om het ‘satanische web’ te weven om jonge moslims op het verkeerde pad te brengen.
Een imam prees de aanslagen van 11 september 2001 omdat deze jonge moslims hebben wakkergeschud en geleerd dat zij ‘nooit geaccepteerd zullen worden’ in Groot-Brittannië, en dat ze ‘moeten terugkeren naar de islam: zusters dragen de hijab (sluier). De leeuw ontwaakt.’
ja hallo, dat mogen we wel hopen. Het zou wat zijn als tempels in handen zouden zijn van hypocrieten die een loopje nemen met het woord van godquote:‘Helft moskeeën in handen van fundamentalisten’
De leden verbannen EN slopen? Eerst slopen en dan verbannen of eerst verbannen? En wie moet ze dan slopen als ze verbannen zijn?quote:Op zondag 9 september 2007 01:06 schreef Ivo1986 het volgende:
sluiten die handel, de leden verbannen en slopen...
Wilders en zijn mafkezen als stemmers die moet je verbannenquote:Op zondag 9 september 2007 01:06 schreef Ivo1986 het volgende:
sluiten die handel, de leden verbannen en slopen...
waarom als ik vragen mag, ben jij moslim?quote:Op zondag 9 september 2007 01:21 schreef Meki het volgende:
[..]
Wilders en zijn mafkezen als stemmers die moet je verbannen
Ik lach me eigen de tyfus als jij hier een bron van weet te producerenquote:Op zondag 9 september 2007 00:43 schreef golfer het volgende:
Nog meer schokkend nieuws: 100 % van de Katholieke kerken is in handen van de Katholieke fundamentalisten en die Joden kunnen er ook wat van met hun synagoges.
Vergeet je straks je pilletje niet voor je gaat slapen?quote:Op zondag 9 september 2007 01:21 schreef Meki het volgende:
[..]
Ho Meki, denk dat je hebt niet begrijpt, volgens mij zijn ze anti moslim, en dan eigenlijk ook nog niet eens want volgens mij hebben ze dan nog niet eens hekel aan de Indo en Suri moslims.quote:Op zondag 9 september 2007 00:41 schreef Meki het volgende:
en wat kunnen jullie zeggen dat de helft van Nederlanders anti-allochtonen zijn ??
Nee, dat is Saoedi-Arabie natuurlijk, zij financierden de moslimscholen en verspreiding van hun radicale versie van de islam in Afghanistan, dat deden ze overigens om hun imago in de islamitische wereld te herstellen , dat kreeg een grote knauw begin jaren '90 in de Golfoorlog omdat ze Amerikaanse troepen op hun grondgebied, het hart van de islam, toelieten om een invasie van Saddam tegen te kunnen houden en vooral ook omdat ze tegen Saddam vochten aan de zijde van Israel (hoewel Israel niet terugvocht maar wel slachtoffer werd in de oorlog) en dat was reden voor Osama bin Laden ea. extremisten om te verklaren dat Saoedi-Arabie niet langer de islamitisch leider van de wereld kan zijn, voeg daarbij het rampzalige internationale sanctiebeleid tegen Irak waardoor wederopbouw daar nauwelijks tot stand kwam tot woede van vele Arabieren en Osama kreeg zijn grote aanhang waardoor hij makkelijk aanslagen kon laten plegen.quote:Op zaterdag 8 september 2007 22:42 schreef Mr_Memory het volgende:
Ja hallo wat denk je zelf, Dubai betaald die mijoenen voor de moskeen niet voor niets.![]()
De mafkezen die op Wilders stemmen zijn gelukkig in grotere getale aanwezig dan de Meki's. Mag jij trouwens al stemmen? Ja hè? En heb je dat gedaan? Ja? Op wie? Weet je niet meer? Nee, hoe is 't móóógelijk!quote:Op zondag 9 september 2007 01:21 schreef Meki het volgende:
[..]
Je denkt dat Meki 't niet begrijpt? Nee, dat klopt; dat een makke van 'm.quote:Op zondag 9 september 2007 01:31 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Ho Meki, denk dat je hebt niet begrijpt, volgens mij zijn ze anti moslim, en dan eigenlijk ook nog niet eens want volgens mij hebben ze dan nog niet eens hekel aan de Indo en Suri moslims.
jullie ?quote:Op zondag 9 september 2007 00:41 schreef Meki het volgende:
en wat kunnen jullie zeggen dat de helft van Nederlanders anti-allochtonen zijn ??
wat ik niet begrijp van de heer Wilders is dat hij de islam qua karakter als totaal iets anders ziet dat het christendomquote:Op zondag 9 september 2007 09:37 schreef symphrock001 het volgende:
Lees dít 's. De integrale tekst van de laatste nieuwsbrief van de PVV:
Mevrouw de voorzitter,
Om te beginnen mijn oprechte dank aan u persoonlijk omdat u op mijn verjaardag vandaag een debat over de islam heeft gepland. Een mooier cadeau had ik mij niet kunnen wensen!
Voorzitter, ongeveer 1.400 jaar geleden is ons de oorlog verklaard. Door een ideologie van haat en geweld die toen ontstond en werd verkondigd door een barbaar die zichzelf Profeet Mohammed noemde. Ik heb het over de islam.
Voorzitter, laat ik beginnen met het fundament van de islam, de Koran. De plicht voor alle moslims om strijd te leveren tegen niet-moslims, vormt het kernthema van de Koran, de islamitische Mein Kampf, en met strijd wordt bedoeld: oorlog, jihad. De Koran is vooral een krijgsboek - waarin opgeroepen wordt niet-moslims af te slachten (2:191, 3:141, 4:91, 5:33), te braden (4:56, 69:30-69:32) en om bloedbaden onder hen aan te richten (47:4). Joden worden vergeleken met apen en zwijnen (2:65, 5:60, 7:166)... Mensen die geloven dat Jezus Christus de zoon van God is, moeten volgens de Koran bestreden worden (9:30).
Voorzitter, het Westen kent geen problemen met het joden- en christendom, maar wel met de islam. Moslims kunnen de teksten in de Koran, die eeuwig gelden voor alle moslims, ook vandaag de dag nog beschouwen als een license to kill. En dat gebeurt ook. De inhoud van de Koran is zo geformuleerd dat de bevelen gericht zijn aan moslims van alle tijden, dus ook aan moslims van nu. In tegenstelling tot de teksten in de Bijbel, die juist zijn geformuleerd als historische verhalen waarbij de gebeurtenissen in een ver verleden zijn geplaatst. Het waren dan ook moslims, en geen joden of christenen, die de catastrofale terroristische aanslagen in New York, Madrid en Londen pleegden en niet voor niets werd Theo van Gogh door de moslim Mohammed Bouyeri op beestachtige wijze afgeslacht.
Voorzitter, er zijn zeker gematigde mensen die zichzelf moslim noemen en onze wetten respecteren. De Partij voor de Vrijheid heeft natuurlijk niets tegen hen, maar de Koran heeft dat wel. De Koran zegt namelijk in Soera 2, vers 85 dat gelovigen die een deel van de Koran niet geloven, vernederd zullen worden en de hevigste bestraffing zullen krijgen; met andere woorden zullen braden in het Hellevuur. Dus mensen die zeggen dat ze moslim zijn, maar bijvoorbeeld niet in Soera 9, vers 30 geloven, dat zegt dat joden en christenen bestreden moeten worden of niet in Soera 5, vers 38 geloven, dat zegt dat de hand van een dief moet worden afgehakt, die mensen zullen worden vernederd en gebraden. Dat verzin ik niet, maar dat zegt de Koran. Volgens de Koran zijn moslims die slechts een deel van de Koran geloven in feite afvalligen en we weten wat er volgens de Koran met afvalligen moet gebeuren. Zij moeten worden gedood.
Voorzitter, de Koran is een opruiend boek en het verspreiden van een opruiend geschrift is op grond van artikel 132 van ons Wetboek van Strafrecht verboden. Daarnaast zet de Koran aan tot haat en roept het op tot moord en doodslag; verspreiding van dergelijke teksten is door artikel 137e strafbaar gesteld. De Koran is levensgevaarlijk en volledig in strijd met onze rechtsorde en democratische rechtsstaat. Ter verdediging en versterking van onze rechtsstaat en beschaving is het dan ook bittere noodzaak, de Koran te verbieden, en ik zal daartoe in tweede termijn een motie indienen.
Voorzitter, er bestaat geen gematigde islam. Zoals de Turkse premier Erdogan onlangs letterlijk zei: "There is no moderate or immoderate islam. Islam is islam and that's it". De islam is uit op dominantie. De islam wil haar imperialistische agenda met geweld wereldwijd afdwingen (8:39). En dat blijkt ook uit de Europese geschiedenis. Gelukkig werd de eerste islamitische invasie van Europa in 732 bij Poitiers gestuit en werd de tweede in 1683 bij Wenen gestopt. Voorzitter, laten we er voor zorgen dat ook de derde islamitische invasie, die nu volop gaande is, tot stilstand wordt gebracht. Nu sluipend en in tegenstelling tot de 8e en 17e eeuw zonder islamitisch leger omdat de bange dhimmi's in het Westen zoals ook de Nederlandse politiek, de deur voor de islam en moslims wagenwijd openzet.
Naast verovering, voorzitter, is de islam ook uit op het installeren van een totaal andere maatschappelijke orde en rechtssysteem, de Sharia. Daarmee is de islam behalve een religie voor honderden miljoenen moslims vooral ook een politieke ideologie (politiek/rechtsstaat/islamitische normen en waarden etc). De islam is een ideologie die geen respect heeft voor anderen, niet voor christenen, niet voor joden, niet voor ongelovigen en niet voor afvalligen. De islam wil overheersen, onderwerpen, doden en oorlog voeren.
Voorzitter, de toenemende islamisering moet worden gestopt. De islam is het paard van Troje in Europa. Als we de islamisering niet stoppen zijn Eurabië en Nederabië slechts een kwestie van tijd. Een eeuw geleden woonden er in Nederland ongeveer 50 moslims. Maar vandaag de dag wonen er zo'n 1 miljoen moslims in ons land. Waar gaat dat heen? We stevenen af op het einde van de Europese en Nederlandse samenleving zoals we die nu nog kennen. Maar de minister-president antwoordde deze week doodleuk op mijn kamervragen dat er van islamisering van ons land geen sprake is. Een nu al historische vergissing. Heel veel Nederlanders, meneer de minister-president, zien de islamisering van Nederland echter elke dag, en heel veel mensen hebben genoeg van boerka's, van hoofddoekjes, van het ritueel slachten van dieren, van eerwraak, van schallende minaretten en krijsende imams, van vrouwenbesnijdenis, van maagdenvlieshersteloperaties, van de mishandeling van homo's, van het Turks e! n Arabisch in de bus en trein en op de folders in het gemeentehuis, van halalvlees bij Albert Heijn en El Hema, van shariatestamenten, van de shariahypotheken van Wouter Bos en van de enorme oververtegenwoordiging van moslims in de misdaad, zoals de Marokkaanse straatterroristen.
Maar, voorzitter, er is hoop. Gelukkig. De meerderheid van de Nederlanders is inmiddels namelijk doordrongen van het gevaar en ziet de islam als een bedreiging voor onze cultuur. De PVV neemt die mensen wel serieus en neemt het voor hen op.
Veel Nederlanders zijn het spuugzat en hunkeren naar actie. Maar de Haagse politiek doet helemaal niets, tegengehouden door angst, politieke correctheid of simpelweg electorale motieven: bang om moslimkiezers kwijt te raken zoals overduidelijk bij de PvdA het geval is. De minister-president zei in Indonesië dat de islam geen gevaar is. Minister Donner vindt dat de sharia rustig in Nederland ingevoerd kan worden als de meerderheid dat wil. Minister Vogelaar kwekt dat Nederland in de toekomst een joods-christelijk-islamitische traditie zal kennen en dat ze de islam wil helpen wortelen in de Nederlandse samenleving. Deze Minister toont daarmee aan dat ze knettergek is geworden. Zij pleegt verraad aan de Nederlandse cultuur en beledigt de Nederlandse bevolking. Voorzitter, de Partij voor de Vrijheid eist dat minister Vogelaar haar woorden terugneemt. Als de minister dat niet doet dan zal de fractie van de Partij voor de Vrijheid het vertrouwen in haar opzeggen. Nederland ma! g nooit een islamitische traditie kennen, nu niet en ook niet over een paar eeuwen.
Voorzitter, dan kort de reactie van het kabinet op het WRR-rapport. Op pagina 12 van haar reactie meldt het kabinet dat de islam niet strijdig is met de democratie en mensenrechten. Veel gekker kan het toch niet worden.
Voorzitter. Het is een paar minuten voor twaalf. Als we zo doorgaan zal de islam het einde betekenen van onze Westerse beschaving en Nederlandse cultuur.
Ik zou mijn bijdrage in eerste termijn willen eindigen met een persoonlijk beroep op de minister-president namens heel veel Nederlanders: stop de islamisering van Nederland!
Er rust een historische taak op uw schouders meneer Balkenende. Wees moedig, en doe waar veel Nederlanders om schreeuwen, doe wat Nederland nodig heeft. Stop de immigratie uit moslimlanden, sta geen enkele nieuwe moskee meer toe, sluit alle islamitische scholen, verbied de boerka en de Koran. Zet criminele moslims zoals die Marokaanse straatterroristen waar de mensen in het land gek van worden, het land uit. Neem uw verantwoordelijkheid! Stop de islamisering!
Genoeg is genoeg meneer Balkenende. Genoeg is genoeg.
--------------------------------------------------------------------------------
Motie nr. 1
De Kamer,
gehoord de beraadslaging,
overwegende dat er veel islam in ons land is en dat de islamisering van Nederland gestopt moet worden;
verzoekt de regering een immigratiestop in te voeren voor migranten uit moslimlanden, geen nieuwe moskeeën meer toe te staan, alle islamitische scholen te sluiten, de boerka te verbieden en criminele moslims -- indien nodig na denaturalisatie -- het land uit te zetten,
en gaat over tot de orde van de dag.
Motie nr. 2
De Kamer,
overwegende dat de Koran moslims oproept niet-moslims te bestrijden, te mishandelen en te doden;
overwegende dat het verspreiden van een opruiend geschrift op grond van artikel 132 van het Wetboek van Strafrecht strafbaar is gesteld;
overwegende dat het openbaar maken van een geschrift dat aanzet tot haat of gewelddadig optreden op grond van artikel 137e van het Wetboek van Strafrecht strafbaar is gesteld;
overwegende dat de Koran strijdig is met de rechtsorde en de democratische rechtsstaat;
verzoekt de regering de Koran te verbieden,
Motie nr. 3
De Kamer,
overwegende dat de minister voor Wonen, Wijken en Integratie op het standpunt staat dat Nederland in de toekomst een joods-christelijk-islamitische traditie zal kennen;
overwegende dat zij behulpzaam wil zijn bij het wortelen van de islam in Nederland;
van mening dat Nederland nooit en te nimmer een islamitische traditie mag kennen;
zegt het vertrouwen in de minister van Wonen, Wijken en Integratie op,
Ik wacht op commentaar, mede namens Geert.
Dat is ook zo, maar die secularisatie word vertraagd als je door groep onderdrukt word. Wat dat betreft is Wilders contraproductief bezig. Hij creëert de problemen waar hij tegen is. Hij is de reden van zijn eigen bestaan.quote:Op zondag 9 september 2007 11:17 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
wat ik niet begrijp van de heer Wilders is dat hij de islam qua karakter als totaal iets anders ziet dat het christendom
[...]
Ik dacht dat door goede educatie en welvaart mensen vanzelf religie afzweren , toch?
Het islamitische gevoel van rechtvaardigheid...: kafrs moeten hun bek houden.quote:Op zondag 9 september 2007 01:21 schreef Repelstela het volgende:
[..]
waarom als ik vragen mag, ben jij moslim?
Keur jij dit alles dan goed.
en wat doet je denken dat dat alleen bij de islam is? het journaal van acht uur zekerquote:Op zondag 9 september 2007 11:54 schreef Masterix het volgende:
[..]
Het islamitische gevoel van rechtvaardigheid...: kafrs moeten hun bek houden.
Da's de ellende met de islam: zij is in wezen fundamentalistisch.
Het 8 uur journaal in de laatste plaats, geloof me.quote:Op zondag 9 september 2007 12:00 schreef boyv het volgende:
[..]
en wat doet je denken dat dat alleen bij de islam is? het journaal van acht uur zeker![]()
Nog geen halve dag vliegen hiervandaan zit een heel continent vol met de christelijke en joodse variant.
Je kijkt teveel 8-uur journaal blijkbaar.quote:Op zondag 9 september 2007 12:05 schreef boyv het volgende:
goed zo knul, je maakt al onderscheid voordat er ook maar iets aan de hand is
that's the spirit
Ik heb het over het christendom en jodendom, dat de macht heeft in de Noord- en Zuid-Amerika. Daar zijn ze net zo achterlijk als dat islamitische terroristen kunnen zijn, maar dat is ineens goed ofzo?quote:Op zondag 9 september 2007 12:07 schreef Masterix het volgende:
[..]
Het 8 uur journaal in de laatste plaats, geloof me.
En je hoeft echt geen halve dag te vliegen om te merken hoe erg het met dat islamitische tribalisme gesteld is. Maar jij en ik hebben het kennelijk over twee verschillende dingen.
en wat is er aan de hand dan? Dat mensen, als gevolg van globalisatie, steeds meer te maken krijgen meer meerdere culturen op een plaats?quote:Op zondag 9 september 2007 12:09 schreef Masterix het volgende:
[..]
Je kijkt teveel 8-uur journaal blijkbaar.
Er is al een decennium iets aan de hand hoor..
ja, over problemen van het christendom en het jodendom kan en mag je vrij spreken, begin je over de islam dan heb je altijd mensen die het onderwerp weer op christenen en joden proberen te brengen. Je mag de problemen die de islam overal veroorzaakt niet eens benoemen zo lijkt het.quote:Op zondag 9 september 2007 12:21 schreef boyv het volgende:
[..]
Ik heb het over het christendom en jodendom, dat de macht heeft in de Noord- en Zuid-Amerika. Daar zijn ze net zo achterlijk als dat islamitische terroristen kunnen zijn, maar dat is ineens goed ofzo?
Wat ik -en dat snap je best wel- bedoel, is dat de islam een gigantisch probleem is, zowel voor de 1 miljard moslims (die in meerderheid onderdrukt worden), als voor de rest van de mensheid.quote:Op zondag 9 september 2007 12:21 schreef boyv het volgende:
[..]
en wat is er aan de hand dan? Dat mensen, als gevolg van globalisatie, steeds meer te maken krijgen meer meerdere culturen op een plaats?
of bedoel je de terroriste dreigingDoor aandacht te geven aan terroristen, maak je het zo dat er iets aan de hand is, met als gevolg dat de halve westerlijke wereld zich druk maakt om wat bebaarde mensen in een grot. Iets waar Wilders goed in schijnt te zijn.
Slopen als ze weg zijn. Zet de Nederlandse arbeiders aan het werk.quote:Op zondag 9 september 2007 01:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De leden verbannen EN slopen? Eerst slopen en dan verbannen of eerst verbannen? En wie moet ze dan slopen als ze verbannen zijn?
Vragen, vragen...
Nederland is een van de weinige echt verlichte landen hoor. Misschien verbazend, maar in de VS kun je een stuk moeilijker tegen de grote stroming (christendom) ingaan, zonder last van ze te hebben. De terrorist heeft bijvoorbeeld ook een christelijke variant; de abortusarts-killer.quote:Op zondag 9 september 2007 12:25 schreef Masterix het volgende:
[..]
ja, over problemen van het christendom en het jodendom kan en mag je vrij spreken, begin je over de islam dan heb je altijd mensen die het onderwerp weer op christenen en joden proberen te brengen. Je mag de problemen die de islam overal veroorzaakt niet eens benoemen zo lijkt het.
Toont alleen aan hoezeer het taboe is kritiek te hebben op de islam.
Dhimmitude heet dat.
Dus niet alleen de moslims het land uit sturen maar ook de arbeiders?quote:Op zondag 9 september 2007 12:31 schreef Ivo1986 het volgende:
[..]
Slopen als ze weg zijn. Zet de Nederlandse arbeiders aan het werk.(werkgelegenheid)
Waarom heb jij het steeds over iets anders dan de islam? Waar gaat dit topic namelijk over, de greep van het fundamentaisme op de islam hier..quote:Op zondag 9 september 2007 12:32 schreef boyv het volgende:
[..]
Nederland is een van de weinige echt verlichte landen hoor. Misschien verbazend, maar in de VS kun je een stuk moeilijker tegen de grote stroming (christendom) ingaan, zonder last van ze te hebben. De terrorist heeft bijvoorbeeld ook een christelijke variant; de abortusarts-killer.
Ik maak geen onderscheid, ik benoem het probleem dat de islam is. En het feit dat het benoemen van dat probleem helaas nog steeds teveel taboe is.quote:Het maakt me trouwens geen reet uit op wie je kritiek hebt, maar wel waarom. Je maakt nu al onderscheid tussen Europeanen (traditioneel christelijk) en moslims, terwijl dat niet het probleem is, maar juist het probleem maakt.
Juist.quote:Op zondag 9 september 2007 12:38 schreef boyv het volgende:
Acceptatie moet van twee kanten komen he
quote:Op zondag 9 september 2007 12:55 schreef boyv het volgende:
Ik kijk geen andere kant op, ik kijk alle kanten op. Wat maakt de islam tot probleem dan? Het is alle godsdiensten, of geen een. Ik zie ook liever alle religies vertrekken, maar ja dat kan dan weer net niet.
Een religie groeit alleen mee als het moet. Het christendom pretendeert ook de absolute waarheid te zijn, wat dat betreft is er geen verschil tussen het christendom, jodendom of de Islam.quote:Op zondag 9 september 2007 13:08 schreef Masterix het volgende:
[..]
![]()
De islam maakt zichzelf tot een probleem. Er is één islam, zij kan en zal zich nooit ergens aan aanpassen, of veranderen, vernieuwen of verlichten. Daarmee is zij geen normale religie: zij is een totalitair systeem.
Religies zijn anders. Het christendom bijvoorbeeld heeft nooit anders gedaan dan meegroeien met de realiteit. Zo bestond het christendom al 400 jaar toen zij tot staatsgodsdienst gemaakt werd. Rome kreeg gezag over deze religie. Ruim duizend jaar later, toen religie een andere rol moest krijgen, ontstonden andere christendommen als het protestantisme. Rome verloor het gezag, zeker voor deze contreien.
Iedere religie is dynamisch, de islam echter niet. Ze is zo onveranderlijk als de steen in Mekka waar moslims graag omheendraaien: een schitterend beeld van het wezen van de islam.
fout als je ergens op bezoek gaat dan accepteer je de regels en wetten van je gastheer en toont respect...quote:Op zondag 9 september 2007 12:38 schreef boyv het volgende:
RIGHT!quote:Op zondag 9 september 2007 13:47 schreef Bresser het volgende:
[..]
fout als je ergens op bezoek gaat dan accepteer je de regels en wetten van je gastheer en toont respect...
anders blijf je thuis.
"Het" christendom?quote:Op zondag 9 september 2007 13:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Een religie groeit alleen mee las het moet. Het christendom pretendeert ook de absolute waarheid te zijn, wat dat betreft is er geen verschil tussen het christendom, jodendom of de Islam.
Net als andere religies bepalen mensen zelf op wat voor manier ze hun religie invullen. Je kan het katholicisme niet gelijkstellen aan de fundamantalistische paus. Maar op zo'n manier word wel naar de islam gekeken. Onterecht.
Hoezo kan je dat niet?quote:Op zondag 9 september 2007 13:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:Je kan het katholicisme niet gelijkstellen aan de fundamantalistische paus. Maar op zo'n manier word wel naar de islam gekeken. Onterecht.
O ja? Volgens mij is het alweer een poosje geleden dat er op deze wereld mensen werden vermoord voor of in naam van God. Er worden nog iedere dag mensen vermoord voor allah, in naam van allah, en omdat ze niet willen geloven in allah. Die paus spoort niet, dat ben ik met je eens, maar de fundamentalistische moslims sporen helemáál niet, en de berberjeugd wiens roots in Marokko liggen is een zeer kwalijke groep "Nederlanders" waar níemand iets tegen durft te beginnen, omdat ze "de kans moeten krijgen om te integreren". Jij bent vast wel blij met Ella Vogelaar, hè?quote:Op zondag 9 september 2007 13:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Een religie groeit alleen mee als het moet. Het christendom pretendeert ook de absolute waarheid te zijn, wat dat betreft is er geen verschil tussen het christendom, jodendom of de Islam.
Net als andere religies bepalen mensen zelf op wat voor manier ze hun religie invullen. Je kan het katholicisme niet gelijkstellen aan de fundamantalistische paus. Maar op zo'n manier word wel naar de islam gekeken. Onterecht.
Onderdrukt? Moslims in Nederland hebben decennialang ruim baan gehad, mochten hun cultuur behouden en geloof uitgebreid belijden, en iedereen die ook maar iets durfde te zeggen werd meteen in de hoek van fascist geduwd (de SP incluisquote:Op zondag 9 september 2007 11:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dat is ook zo, maar die secularisatie word vertraagd als je door groep onderdrukt word. Wat dat betreft is Wilders contraproductief bezig. Hij creëert de problemen waar hij tegen is. Hij is de reden van zijn eigen bestaan.
Jij vraagt hier om acceptatie van het als minderwaardige beschouwen en behandelen van vrouwen, homo's, joden, en zo'n beetje iedereen die niet-moslim is vanuit een heilig boek en bijbehorend geloof? Dhimmitude inderdaadquote:Op zondag 9 september 2007 12:38 schreef boyv het volgende:
Er zijn heel veel moslims die niet de hele tijd mensen doden dus blijkbaar kan het wel.quote:Op zondag 9 september 2007 13:57 schreef symphrock001 het volgende:
[..]
O ja? Volgens mij is het alweer een poosje geleden dat er op deze wereld mensen werden vermoord voor of in naam van God. Er worden nog iedere dag mensen vermoord voor allah, in naam van allah, en omdat ze niet willen geloven in allah. Die paus spoort niet, dat ben ik met je eens, maar de fundamentalistische moslims sporen helemáál niet, en de berberjeugd wiens roots in Marokko liggen is een zeer kwalijke groep "Nederlanders" waar níemand iets tegen durft te beginnen, omdat ze "de kans moeten krijgen om te integreren". Jij bent vast wel blij met Ella Vogelaar, hè?
En dan over dat meegroeien: de islam is niet meegegroeid. Het is nog steeds dezelfde haatkwekende religie die het was toen het door Mohammed's volgelingen op schrift werd gesteld. Jij pretendeert een autochtoon te zijn; als je dat bent, ben je zo links als 't maar kan, en ben je een allochtoon, dan kan ik je je zienswijze niet kwalijk nemen. Dan bèn je gewoon niet wijzer.
quote:Op zondag 9 september 2007 12:55 schreef boyv het volgende:
Ik kijk geen andere kant op, ik kijk alle kanten op. Wat maakt de islam tot probleem dan?
Onzin. Van de meeste religies -die niet de grote drie zijn- heb je weinig tot geen last. Of wilde je bijvoorbeeld de filosofie achter het boeddhisme als hetzelfde zien als die achter de islam?quote:Het is alle godsdiensten, of geen een. Ik zie ook liever alle religies vertrekken, maar ja dat kan dan weer net niet.
Orthodoxe joden en evangelische christenen (amerikanen) zijn net zo erg. Het lijkt hier alleen minder erg, omdat Nederland een van de weinige landen is waar religie veel inspraak heeft. Als er daarom moslim dit en moslim dat in de kranten staat, dan is dat vreemd, want wij zijn over het algemeen geen religie gewend die zich niet-verlicht gedraagt, zoals de gematigde christenen in Nederland.quote:Op zondag 9 september 2007 14:09 schreef watchers het volgende:
[..]
Jij vraagt hier om acceptatie van het als minderwaardige beschouwen en behandelen van vrouwen, homo's, joden, en zo'n beetje iedereen die niet-moslim is vanuit een heilig boek en bijbehorend geloof? Dhimmitude inderdaad
filosofie is niet hetzelfde als religie.quote:Op zondag 9 september 2007 14:14 schreef watchers het volgende:
[..]
[..]
Onzin. Van de meeste religies -die niet de grote drie zijn- heb je weinig tot geen last. Of wilde je bijvoorbeeld de filosofie achter het boeddhisme als hetzelfde zien als die achter de islam?
Wel leuk geprobeerd: alle religies op een grote hoop gooien zodat je maar de aandacht af kan blijven leiden van de islam, waar dit topic over gaat.
Er is een leuke film over fundamentalistische christenen. Bekijk die eerst maar even voordat je alle molims op 1 hoop gooit en net doet alsof alle christenen zo verlicht zijn.quote:Op zondag 9 september 2007 14:14 schreef watchers het volgende:
[..]
[..]
Onzin. Van de meeste religies -die niet de grote drie zijn- heb je weinig tot geen last. Of wilde je bijvoorbeeld de filosofie achter het boeddhisme als hetzelfde zien als die achter de islam?
Wel leuk geprobeerd: alle religies op een grote hoop gooien zodat je maar de aandacht af kan blijven leiden van de islam, waar dit topic over gaat.
Weinig. Deobandi's zijn vooral Pakistanen en Indiase moslims. Het wahabisme/salafisme is enigszins vergelijkbaar, maar over het algemeen nog wat radicaler. Deze komt wel voor in Nederland en komt vaak in het nieuws.quote:Op zaterdag 8 september 2007 22:28 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
bron: http://www.depers.nl/buit(...)n-extremistisch.html
jeetje. ik schrik hier wel van.hoe zou dat in Nederland zijn. hebben we hier ook Deobandi?
De islam gooit ale moslims op één hoop.quote:Op zondag 9 september 2007 14:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Er is een leuke film over fundamentalistische christenen. Bekijk die eerst maar even voordat je alle molims op 1 hoop gooit en net doet alsof alle christenen zo verlicht zijn.
Film Jesus Camp
en gaat dit topic daarover en hebben we zoveel last daarvan?quote:Op zondag 9 september 2007 14:16 schreef boyv het volgende:
[..]
Orthodoxe joden en evangelische christenen (amerikanen) zijn net zo erg. Het lijkt hier alleen minder erg, omdat Nederland een van de weinige landen is waar religie veel inspraak heeft. Als er daarom moslim dit en moslim dat in de kranten staat, dan is dat vreemd, want wij zijn over het algemeen geen religie gewend die zich niet-verlicht gedraagt, zoals de gematigde christenen in Nederland.
Ja.quote:Op zondag 9 september 2007 14:02 schreef boyv het volgende:
Een belediging voor andere religies? Een religie is het geloof in een bepaalde ontwerper / hogere macht, met daarbij wat heilig verklaarde teksten.
dit is de laatste keer dat ik em quote hoorquote:Op zondag 9 september 2007 14:29 schreef boyv het volgende:
En de islam in Oman dan? Die hebben elk gebruik van geweld afgezworen.
het verbaast me niet zo vaak meer wat er allemaal uit de mond van een religieus iemand kan komenquote:Op zondag 9 september 2007 14:30 schreef Bresser het volgende:
[..]
en gaat dit topic daarover en hebben we zoveel last daarvan?
en als christenen weer iets kwetsed over homo's zeggen zwijgen we dan massaal?
Je kan de Koran en de bijbel allebei strikt en fundamentalistisch interpreteren. Zo is het SGP tegen abortus en homo's en voor de doodstraf.quote:Op zondag 9 september 2007 14:27 schreef Masterix het volgende:
[..]
De islam gooit ale moslims op één hoop.
Natuurlijk heb je fundamentalistische christenen, net als dat er verlichte moslims zijn, maar wat blijft is dat er één islam is, gewelddadig en fundamentalistisch, en dat er vele christendommen zijn, waarvan enkelen inderdaad op de islam lijken.
Die christendommen zijn even erg als de islam.
Het verschil is dat je tegen extreme christelijke sectes bijbelse argumenten kan gebruiken, tegen de extreme islam kan je niet met koranische argumenten komen want de koran geeft het extremisme gelijk.
Natuurlijk is dat niet onterecht. De islam is de kern van het probleem.quote:Op zondag 9 september 2007 14:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Je kan wel proberen een hoop problemen op de Islam af te schuiven maar dat is onterecht en het lost geen problemen op.
Als ik mijn vrouw thuis wil houden en alleen maar een rok wil laten dragen kan ik ook naar de bijbel wijzen, dus dat is geen typisch probleem van de Islam.quote:Op zondag 9 september 2007 14:43 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat niet onterecht. De islam is de kern van het probleem.
Echter, in plaats van het als 'probleem' te zien dat een 'oplossing' vereist, kun je het ook als 'oplossing' voor een ander 'probleem' zien. Bijvoorbeeld voor het probleem van de emancipatie. Het lijkt mij wel wat, zo'n grietje thuis dat de deur niet uitkomt en braaf doet wat ik haar opdraag, zoals God het heeft bedoeld. Dan ga ik weer met plezier naar m'n werk.
Wat wil je er in godsnaam mee zeggen?quote:Op zondag 9 september 2007 14:34 schreef boyv het volgende:
[..]
dit is de laatste keer dat ik em quote hoor
er is dus gewoon een stroming (of meer) die het geweld uit de koran hebben afgezworen.
Even een losse vraag: heb jij überhaupt bijbel of koran wel eens gelezen?quote:Op zondag 9 september 2007 14:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je kan de Koran en de bijbel allebei strikt en fundamentalistisch interpreteren. Zo is het SGP tegen abortus en homo's en voor de doodstraf.
Je kan wel proberen een hoop problemen op de Islam af te schuiven maar dat is onterecht en het lost geen problemen op.
Precies, alle religieuze partijen verbieden te beginnen bij de CU. Het zijn vooral christenen die de Islam met rust laten want aantasting van de rechten van de Islam gaat onmiddelijk ten koste van de rechten van andere religies.quote:Op zondag 9 september 2007 14:38 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
Wist ik al lang en in Nederland is het net zo erg. Lekker boeiend, we hebben het zelf zo gewild, door massaal op de gevestigde partijen te blijven stemmen.
* wordt binnenkort moslim
Dat wil zeggen dat dat mooie stukje van je niet klopt, dat de islam dus niet per se geweldadig hoeft te zijn. De rest is bijzaak en zal goedkomen door 'verwesterlijking' en intellectuele secularisatie, al zal dat in het Midden-Oosten en het stukje Azië nog wel even duren.quote:Op zondag 9 september 2007 14:48 schreef Masterix het volgende:
[..]
Wat wil je er in godsnaam mee zeggen?
Oman, zeer dunbevolkt, bevolking 100% moslim (verplicht), van oorsprong Ibadhi (vredelievende stroming), geen oppositie of politieke partijen, past (een vorm van) de sharia toe.
Ik probeer tot je door te laeten dringen dat elke religie constant veranderd en constant veranderd is.quote:Op zondag 9 september 2007 14:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:
De ontwikkelingen binnen de andere godsdinesten gingen ook niet binnen 1 generatie. Waarom verwachten we dat wel van de Islam?
Dat stukje van mij gaat over de islam. En dat stukje klopt.quote:Op zondag 9 september 2007 14:51 schreef boyv het volgende:
[..]
Dat wil zeggen dat dat mooie stukje van je niet klopt, dat de islam dus niet per se geweldadig hoeft te zijn. De rest is bijzaak en zal goedkomen door intellectuele secularisatie, al zal dat in het Midden-Oosten en het stukje Azië nog wel even duren.
Religie is religie. Je kiest er als gelovige (of gemeenschap) zelf voor om de religie en z'n boeken strikt te interpreteren of niet. Christenen interpreteren de bijbel over het algemeen niet strikt, dat kunnen moslims ook en veel moslims doen dat ook. Veel moslims houden de schijn op vanwege hun familie, maar ze zijn in weze niet streng gelovig.quote:Op zondag 9 september 2007 14:50 schreef Masterix het volgende:
[..]
Even een losse vraag: heb jij überhaupt bijbel of koran wel eens gelezen?
Ik heb namelijk vaak het idee dat jij geen idee hebt waar je het over hebt, sorry hoor...
De islam verandert continu. Net zo snel als andere religies. Waarom wil je dat niet inzien?quote:Op zondag 9 september 2007 14:51 schreef Masterix het volgende:
[..]
Ik probeer tot je door te laeten dringen dat elke religie constant veranderd en constant veranderd is.
De islam is nog nooit veranderd.
Wat snap je daar niet aan?
De islam is veel effectiever. Je kunt het hedendaagse christendom zien als een heel slap aftreksel van de islam. Naar de bijbel verwijzen helpt dus niks, want daar trapt niemand meer in. Het is binnen de islam zelfs oké om je vrouw in elkaar te meppen als ze niet luistert. In vind dat wel goed, want ik erger me dood aan al die bijdehandte wijven.quote:Op zondag 9 september 2007 14:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als ik mijn vrouw thuis wil houden en alleen maar een rok wil laten dragen kan ik ook naar de bijbel wijzen,
Sorry, maar je haalt echt alles door elkaar heen.quote:Op zondag 9 september 2007 14:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Religie is religie. Je kiest er als gelovige (of gemeenschap) zelf voor om de religie en z'n boeken strikt te interpreteren of niet. Christenen interpreteren de bijbel over het algemeen niet strikt, dat kunnen moslims ook en veel moslims doen dat ook. Veel moslims houden de schijn op vanwege hun familie, maar ze zijn in weze niet streng gelovig.
Dat mensen naar andere dingen wijzen (religie, cultuur, familie, armoede, watersnood) om hun slechte gedrag te rechtvaardigen is menselijk en niet alleen voorbehouden aan moslims.
Het is namelijk niet zo.quote:Op zondag 9 september 2007 14:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De islam verandert continu. Net zo snel als andere religies. Waarom wil je dat niet inzien?
Vergeet Amerika niet waar ze elkaar op grote schaal doodschieten en die de helft van de bommen in de islamitische landen plaatst. Had Amerika Saddam niet gesteunt in de "heilige" oorlog tegen Iran in de jaren 80?quote:Op zondag 9 september 2007 15:04 schreef Bommenlegger het volgende:
Even mijn naam eer aan doen....
Waar in de wereld is er rotzooi, oorlogen en ellende?
Islamitische landen bv?
Het christendom heeft als enige de 3-eenheid. Onvergelijkbaar met andere religies. Dus het christendom is net als de Islam ook geen religie?quote:Op zondag 9 september 2007 15:08 schreef Masterix het volgende:
[..]
Sorry, maar je haalt echt alles door elkaar heen.
Tof van je dat je voor moslims op probeert te komen, jammer trouwens dat je dat alleen voor moslims doet en niet voor mensen die een ander geloof aanhangen (!), maar probeer alsjeblieft onderscheid te maken tussen geloof en gelovigen, tussen de ene religie en de andere, en de islam.
Onderscheid maken is discrimineren, en dat lijkt vioor jou een groot taboe te zijn, maar in de praktijk richt je meer schade aan door allerlei dingen die los van elkaar staan op één hoop te gooien.
Wel heb je gelukkig al door dat er christendommen bestaan die bv het bijbelse scheppingsverhaal niet letterlijk nemen: je kan prima belijdend christen zijn en geloven in evolutie.
De islam is echter zo, dat je niet moslim kan zijn en maar 99% van de koran letterlijk als de openbaring (het woord) van Allah erkent.
Als je dat werkelijk vind, doe je alsof je moslim bent, maar ben je het eigenlijk niet echt.
Islam is alles of niets, als je niet alles gelooft moet je er wel over liegen, of radicaal uitstappen.
Islam is werkelijk onvergelijkbaar met andere religies. Om vele redenen.
quote:Op zondag 9 september 2007 15:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het christendom heeft als enige de 3-eenheid. Onvergelijkbaar met andere religies. Dus het christendom is net als de Islam ook geen religie?
Het christendom is niet uit zichzelf verandert. Het veranderde onder druk van christenen die hun geloof niet konden rijmen met hun eigen werkelijkheid. Het christendom had de keuze tussen degraderen tot een onbetekende fuindamentalistsiche sekte of zich aanpassen en overleven als een grote en belangrijke godsdienst.quote:Op zondag 9 september 2007 15:14 schreef Masterix het volgende:
[..]
Het is namelijk niet zo.
Je doet een loze bewering, blijkbaar uit totale onkunde. Zeg mij dan waarin de islam wezenlijk veranderd is: je zal alleen met uiterlijkheden en ingebakken variabelen aan kunnen komen, maar er is 1200 jaar niets wezenlijks aan de islam toegevoegd of afgehaald: dat kan namelijk niet.
Noem anders eens iets, iets van één verandering van de islam.
Moslims veranderen, maar de islam niet. Christenen veranderen, en christendommen zijn erbij gekomen en andere verdwenen, dat zie je niet in de islam.
quote:Op zondag 9 september 2007 15:21 schreef Masterix het volgende:
[..]
![]()
De Drie-Eeenheid komt juist uit andere religies en heeft haar weg gevonden naar het christendom, enkele eeuwen na de dood van Jezus van Nazareth, die de Christius genoemd wordt.
Niet alle christendommen erkennen het dogma dus, alleen die christendommen die historisch gezien afsplitsingen zijn van het Romeinse christendom.
Probeer eens iets anders zou ik zeggen...
Dat ze elkaar in Amerika doodschieten heeft niets te maken met religie.quote:Op zondag 9 september 2007 15:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Vergeet Amerika niet waar ze elkaar op grote schaal doodschieten en die de helft van de bommen in de islamitische landen plaatst. Had Amerika Saddam niet gesteunt in de "heilige" oorlog tegen Iran in de jaren 80?
Zie de islam in historisch persopectief, en JUIST DAN zie je dat de islam nooit wezenlijk veranderd is, in tegenstelling tot alle religies.quote:Op zondag 9 september 2007 15:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het christendom is niet uit zichzelf verandert. Het veranderde onder druk van christenen die hun geloof niet konden rijmen met hun eigen werkelijkheid. Het christendom had de keuze tussen degraderen tot een onbetekende fuindamentalistsiche sekte of zich aanpassen en overleven als een grote en belangrijke godsdienst.
Moslims veranderen net zoals christenen dat deden en de Islam zal volgen, net zoals het christendom.
Het is vreemd dat je het christendom ziet in het licht van 2000 jaar geschiedenis, maar de Islam niet net zo veel tijd gunt om te ontwikkelen. Ze lopen een paar eeuwen achter
Ik denk dat je alleen maar gelovig kan zijn om zo veel verschillen te zien. Ik zie voornamelijk overeenkomsten. Zolang God's bestaan niet bewezen is is de Islam net zo'n religie als alle anderen.quote:Op zondag 9 september 2007 15:21 schreef Masterix het volgende:
[..]
![]()
De Drie-Eeenheid komt juist uit andere religies en heeft haar weg gevonden naar het christendom, enkele eeuwen na de dood van Jezus van Nazareth, die de Christius genoemd wordt.
Probeer eens iets anders zou ik zeggen...
In een discussie is het m.i. heel zinvol.quote:Op zondag 9 september 2007 15:23 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
Het heeft gewoon geen enkele zin om, heel politiek-correct, andere religies erbij te slepen. We hebben hier en nu vooral problemen met de islam en haar aanhangers. Dat valt gewoon niet te ontkennen, hoe hard je ook je best doet.
Lieve jongen, 100 jaar geleden (nou vooruit, 200) waren we net zulke fundamentalistsiche debielen als de moslims in Afghanistan. Ga nou niet net doen alsof we al 1000 jaar verlicht zijn, de heksenverbrandingen waren bijna gisteren.quote:Op zondag 9 september 2007 15:27 schreef Masterix het volgende:
[..]
Zie de islam in historisch persopectief, en JUIST DAN zie je dat de islam nooit wezenlijk veranderd is, in tegenstelling tot alle religies.
Vele veranderingen van het christendom kwamen van buiten, anderen van binnen. het christendom heeft in de praktijk altijd open gestaan voor invloeden: de koran is één grote oorlogsverklaring tegen alles wat de islam ZOU KUNNEN beïnvloeden.
Dat is juist de kern van het probleem "de islam".
Ik heb geen verstand van auto's: voor mij zijn ze allemaal hetzelfde.quote:Op zondag 9 september 2007 15:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik denk dat je alleen maar gelovig kan zijn om zo veel verschillen te zien. Ik zie voornamelijk overeenkomsten. Zolang God's bestaan niet bewezen is is de Islam net zo'n religie als alle anderen.
Ik zie ook niet in hoe een Trabant anders zou rijden dan een Bentley.quote:Jij probeert de Islam krampachtig een andere staus te geven om op die manier gerechtvaardigt te kunnen discrimineren. Maar die redenering kunnen alleen gelovigen volgen. Als ongelovige geef ik je hierin geen gelijk.
Ja, precies. Met alle auto's kan je iemand doodrijden, dus wat is het verschil?quote:Overigens ben ik de Islam niet aan het verdedigen, ik wil alleen duidelijk maken dat veel negatieve dingen die je van de Islam kan zeggen over andere religies ook kan zeggen, maar dat is natuurlijk precies de discussie.
quote:Op zondag 9 september 2007 15:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Lieve jongen, 100 jaar geleden (nou vooruit, 200) waren we net zulke fundamentalistsiche debielen als de moslims in Afghanistan. Ga nou niet net doen alsof we al 1000 jaar verlicht zijn, de heksenverbrandingen waren bijna gisteren.
Ik weet te weinig over religie naar jouw smaak dus mag ik niet meepraten? Slacht argument. Juist omdat ik buiten religie sta kan ik veel onbevooroordeelder oordelen dan een gelovige.quote:Op zondag 9 september 2007 15:37 schreef Masterix het volgende:
[..]
Ik zie ook niet in hoe een Trabant anders zou rijden dan een Bentley.
Zegt alleen iets over mij, toch?
[..]
Ja, precies. Met alle auto's kan je iemand doodrijden, dus wat is het verschil?
Ik heb als niet-autorijder een beter inzicht in de overeenkomsten tussen de Trabant en de Bentley dan jij.
Alle nadelen van een neiuwe Trabant zijn ook vast te vinden in een oude, afgeschreven Bentley die bij mijn oom in een schuurtje staat, 20 jaar al (roest, rijdt niet, stinkt, etc.)
Je doet net alsof het christendom veel veranderlijker is dan de islam. Dat is onzin. Voor 99% van de tijd is het christendom hetzelfde gebleven. Dat is ook de essentie van een religie: Het is de absolute waarheid, dus verandert het niet. Dat is ook juist de reden dat mensen graag religieus zijn want dan heb je zekerheden. Daarom grijpen immigranten (ook nederlanders die naar australië geëmigreerd zijn) terug op hun religie.quote:Op zondag 9 september 2007 15:41 schreef Masterix het volgende:
[..]
![]()
Heb je de post waarop je reageert gelezen?
Ik zeg daarin: moslims veranderen, christenen veranderen, het christendom veranderd maar de islam niet, nooit, never.
Dat zei ik, nergens deed ik alsof "we" (?) al 1000 jaar verlicht zijn hoor.
Ik begrijp je reactie dan ook helemaal niet...
Ja, en ik over auto's.quote:Op zondag 9 september 2007 15:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik weet te weinig over religie naar jouw smaak dus mag ik niet meepraten? Slacht argument. Juist omdat ik buiten religie sta kan ik veel onbevooroordeelder oordelen dan een gelovige.
Ik zou het grappig vinden als je met enige bron aan kan komen voor wat je hier allemaal beweerd.quote:Op zondag 9 september 2007 15:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je doet net alsof het christendom veel veranderlijker is dan de islam. Dat is onzin. Voor 99% van de tijd is het christendom hetzelfde gebleven. Dat is ook de essentie van een religie: Het is de absolute waarheid, dus verandert het niet. Dat is ook juist de reden dat mensen graag religieus zijn want dan heb je zekerheden. Daarom grijpen immigranten (ook nederlanders die naar australië geëmigreerd zijn) terug op hun religie.
I
Ik vind de vergelijking met auto's slecht om dat daar objectieve metingen aan te doen zijn. Het religieuze gevoel van iemand is per definitie subjectief.quote:Op zondag 9 september 2007 15:58 schreef Masterix het volgende:
[..]
Ja, en ik over auto's.
Juist omdat ik geen auto rijd is mijn onbevooroordeelde mening veel waardevoller dan die van een deskundige.
Mensen die doen alsof de M1A2 Abrams, de P601 Trabant, de Scania R470 topline of de T-Ford ook maar iets verschillen van de Lambourgini die ik verkopen wil, lijden aan vooroordelen, niet aan kundigheid.
Ik moet de vraagprijs wel even aanpassen zie ik, 4.3 miljoen is een normale vraagprijs.
Lees je de reacties op je posts overigens wel?
Ik hoop dat ik je wel duidelijk heb gemaakt dat als je praat zonder enig verstand, je zelf erg onder de indruk kan zijn van je argumenten, maar dat die op anderen raar of zelfs dom over kunnen komen.quote:Op zondag 9 september 2007 16:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik vind de vergelijking met auto's slecht om dat daar objectieve metingen aan te doen zijn. Het religieuze gevoel van iemand is per definitie subjectief.
Overigens hoor ik jou niet ingaan op het merendeel van de tegenargumenten van wat jij beweert. In plaats daarvan snijd je steeds weer iets totaal anders aan: weinig constructief allemaal.quote:Overigens hoor ik jou niet over de politieke manier waarom religies misbruikt worden (niet alleen de islam) en de manier waarom immigranten (niet alleen moslims) wereldwijd met hun reliugie omgaan.
En dan? Wat hebben we aan die info? De islam is nu eenmaal zoals die is, daar kan geen vergelijking met een andere religie wat aan veranderen.quote:Op zondag 9 september 2007 15:31 schreef Masterix het volgende:
[..]
In een discussie is het m.i. heel zinvol.
Zo komt aan het licht waarom problemen met de islam anders zijn dan problemen met (andere) religies.
Tot de bovenstaande conclusie was ik ook al gekomen zonder de vergelijking met andere religies erbij te halen.quote:De islam kent dat niet, die is als een Mekkaanse steen die altijd zal blijven waar ze is, ergens in een woestijn 1200 jaar terug. Terwijl de wereld vooruit gegaan is.
Anders dan het nazisme krijgt de islam hier alle ruimte, omdat we vrijheid van godsdienst belangrijk vinden.quote:Op zondag 9 september 2007 16:24 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
[..]
En dan? Wat hebben we aan die info? De islam is nu eenmaal zoals die is, daar kan geen vergelijking met een andere religie wat aan veranderen.
[..]
Tot de bovenstaande conclusie was ik ook al gekomen zonder de vergelijking met andere religies erbij te halen.
Het is gewoon racistisch om problemen af te schuiven op een groep (alle marokkanen) of een religie. Daarmee ga je voorbij aan allen "goede" elementen van die groep en aan de echte oorzaak van de problemen.quote:Op zondag 9 september 2007 16:19 schreef Masterix het volgende:
[..]
Ik hoop dat ik je wel duidelijk heb gemaakt dat als je praat zonder enig verstand, je zelf erg onder de indruk kan zijn van je argumenten, maar dat die op anderen raar of zelfs dom over kunnen komen.
Praten zonder kennis, daar gaat mijn voorbeeld over, en ook jouw argument dat jij de islam met religies kan vergelijken, juist omdat je er weinig tot niets van afweet.
[..]
Overigens hoor ik jou niet ingaan op het merendeel van de tegenargumenten van wat jij beweert. In plaats daarvan snijd je steeds weer iets totaal anders aan: weinig constructief allemaal.
Wat wil je horen?
Dat moslims die hier liberaal omgaan met de islam dus vanuit fundamentalistischer landen imams en ideeën op hun af krijgen om hen te corrigeren? (het onderwerp van dit topic)
Omdat je wel gematigde moslims hebt, vooral hier, maar geen gematigde islam?
Of dat de islam, net als het reeds vergeten christendom van Karel de Grote, puur en alleen "ontworpen" is om misbruikt te worden voor politiek-militaire doelen?
Argumenten lijken je niet te interesseren, als ze maar tot jouw conlusie leiden dat alle religies hetzelfde en even slecht zijn. Kan mijn idee zijn, maar zo lijkt het wel.
Aha, op die fiets. Nou dan ben ik het voor het grootste deel met je eens, al vind ik de scheidslijn tussen wat nu wel en wat nu niet als een echte godsdienst kan worden gezien verder niet zo belangrijk. Wat ik wel belangrijk vind is dat de islam (wat het verder ook is, een godsdienst, een sekte, een radicale politieke stroming of een middeleeuwse doodscultus) gewoon kut is en dat we daar vanaf moeten.quote:Op zondag 9 september 2007 16:32 schreef Masterix het volgende:
[..]
Anders dan het nazisme krijgt de islam hier alle ruimte, omdat we vrijheid van godsdienst belangrijk vinden.
Zolang we de islam zien als "een godsdienst" (of een leeuw zien als een lief poesje) nemen we geen gepaste maatregelen en zullen we ooit eens op worden gevroten.
De islam is een niet te temmen roofdier.
We moeten, net als de Turken met hun leger, iets creëren om te voorkomen dat de islam onze maatschappij naar de klote helpt.
In het belang van moslims en niet-moslims overigens, daar gaat het niet om.
Let op wat de Turken (moslims) doen, die doen dat niet voor niets. Islam is als een leeuw, wij doen alsof het een poesje is.
Ik vind de tendens van jouw posts juist erg racistisch: je kijkt niet verder dan ras en religie, je leest geen tegenargumenten of gaat er niet op in, en je gaat elke inhoudelijke discussie steevast uit de weg. Voor jou moet de moslim (en alleen de moslim!!!) alles kunnen doen wat hij wilt, zo lijkt het. Ook als dat ten koste van anderen gaat.quote:Op zondag 9 september 2007 16:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het is gewoon racistisch om problemen af te schuiven op een groep
...en de dood is de eeuwige rust.quote:Op zondag 9 september 2007 17:13 schreef Het_hupt het volgende:
izzlam iezzz vreedee
Nee, dat betekent dat er ook een weg open staat voor islamieten die geweld afzweren. Het maken van die keuze wordt nu misschien nog gemaakt door de ouders, maar naar mate de seculariteit in de hele wereld toeneemt, zullen de kinderen ook steeds vrijere keuzes krijgen, waaronder misschien wel een geweldloze vorm van de islam, of misschien wel helemaal voor geen geloof kiezen. Zo is het bij het christendom in Nederland ook zo gegaan en juist daarom kiezen niet-religieuze mensen toch eerder voor het christendom (als traditionele religie), dan voor een andere religie.quote:Op zondag 9 september 2007 14:56 schreef Masterix het volgende:
[..]
Dat stukje van mij gaat over de islam. En dat stukje klopt.
Jij haalt de islam en haar duidelijke "waarheden", en wat moslims geloven door elkaar.
Moslims veranderen en kunnen veranderen, ook in hun geloof. De islam niet.
En moslims kunnen ook niet voor een andere islam kiezen, zoals christenen kunnen kiezen voor RK of protestant: er is één islam.
En die islam is gewelddadig.
Ja ik heb het niet verzonnen hoor.
Ik denk niet dat jij het goede beeld hebt van de grotendeels evangelische Verenigde Staten.quote:Op zondag 9 september 2007 14:59 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
[..]
De islam is veel effectiever. Je kunt het hedendaagse christendom zien als een heel slap aftreksel van de islam. Naar de bijbel verwijzen helpt dus niks, want daar trapt niemand meer in. Het is binnen de islam zelfs oké om je vrouw in elkaar te meppen als ze niet luistert. In vind dat wel goed, want ik erger me dood aan al die bijdehandte wijven.
Ik kijk juist wel verder dan ras en religie. Jij probeert de Islam buiten religie te plaatsen om onbeschaamd iemands religie te kunnen bashen zonder andere religies in gevaar te brengen. Slim maar no-go.quote:Op zondag 9 september 2007 17:04 schreef Masterix het volgende:
[..]
Ik vind de tendens van jouw posts juist erg racistisch: je kijkt niet verder dan ras en religie, je leest geen tegenargumenten of gaat er niet op in, en je gaat elke inhoudelijke discussie steevast uit de weg. Voor jou moet de moslim (en alleen de moslim!!!) alles kunnen doen wat hij wilt, zo lijkt het. Ook als dat ten koste van anderen gaat.
Voor mij ben je spastisch positief aan het discrimineren, en ik geloof werkelijk dat je reacties op je posts gewoon niet leest.
Voor de laatste keer: ik heb het over de islam, dat is geen groep, mijns inziens ook geen religie al zitten er religieuze dingen in, en zoals ik vaker aangegeven heb: de islam is vooral een groot probleem voor de (gematigde, zie OP) moslims, en door mensen als jij ook steeds meer voor niet-moslims.
Maar goed, waarom typ ik nog: je leest blijkbaar toch niet wat anderen te zeggen hebben, jij weet al wat anderen volgens jou vinden en zwait graag met je belerende vingertje: ik weet al wat ik als ik politiek correct ben volgens jou moet vinden, ik heb echter een mening, gebaseerd op feiten en kennis, niet op een vaag onderbuikgevoel.
De verschijnselen die je omschrijft heeft het christendom ook allemaal gehad in de jongere jaren. De islam is een jongere religie en zal dus nog wat tijd nodig hebben. Tel daarbij op wat voor zootje het op dit moment is en het duurt nog wel even langer. Maar op den duur zal iedereen toch gaan vertrouwen op logica in plaats van giswerk.quote:Op zondag 9 september 2007 15:08 schreef Masterix het volgende:
[..]
Sorry, maar je haalt echt alles door elkaar heen.
Tof van je dat je voor moslims op probeert te komen, jammer trouwens dat je dat alleen voor moslims doet en niet voor mensen die een ander geloof aanhangen (!), maar probeer alsjeblieft onderscheid te maken tussen geloof en gelovigen, tussen de ene religie en de andere, en de islam.
Onderscheid maken is discrimineren, en dat lijkt vioor jou een groot taboe te zijn, maar in de praktijk richt je meer schade aan door allerlei dingen die los van elkaar staan op één hoop te gooien.
Wel heb je gelukkig al door dat er christendommen bestaan die bv het bijbelse scheppingsverhaal niet letterlijk nemen: je kan prima belijdend christen zijn en geloven in evolutie.
De islam is echter zo, dat je niet moslim kan zijn en maar 99% van de koran letterlijk als de openbaring (het woord) van Allah erkent.
Als je dat werkelijk vind, doe je alsof je moslim bent, maar ben je het eigenlijk niet echt.
Islam is alles of niets, als je niet alles gelooft moet je er wel over liegen, of radicaal uitstappen.
Islam is werkelijk onvergelijkbaar met andere religies. Om vele redenen.
Als jij om je heen kijkt, heb je dan last van moslims?quote:Op zondag 9 september 2007 15:24 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Dat ze elkaar in Amerika doodschieten heeft niets te maken met religie.
De rest van je opmerkingen zijn standaard antwoorden.
Wordt eens wakker en kijk om je heen , en wat ook belangrijk is, lees de posts eens die op je opmerkingen geplaatst worden.
Je snapt het perspectief niet. Het bestaan van een god is een hypothese, dus vrijwel elk geloof in een god, valt onder die noemer hypothese. De manieren waarop dat geloof beleefd wordt, veranderen daar niks aan. Dat is de interpretatie die mensen er zelf aan geven, daarom zullen veel geloven en substromingen daarvan ook verschillen. Maar dat duurt dus wel even.quote:Op zondag 9 september 2007 16:19 schreef Masterix het volgende:
[..]
Ik hoop dat ik je wel duidelijk heb gemaakt dat als je praat zonder enig verstand, je zelf erg onder de indruk kan zijn van je argumenten, maar dat die op anderen raar of zelfs dom over kunnen komen.
Praten zonder kennis, daar gaat mijn voorbeeld over, en ook jouw argument dat jij de islam met religies kan vergelijken, juist omdat je er weinig tot niets van afweet.
[..]
Overigens hoor ik jou niet ingaan op het merendeel van de tegenargumenten van wat jij beweert. In plaats daarvan snijd je steeds weer iets totaal anders aan: weinig constructief allemaal.
Wat wil je horen?
Dat moslims die hier liberaal omgaan met de islam dus vanuit fundamentalistischer landen imams en ideeën op hun af krijgen om hen te corrigeren? (het onderwerp van dit topic)
Omdat je wel gematigde moslims hebt, vooral hier, maar geen gematigde islam?
Of dat de islam, net als het reeds vergeten christendom van Karel de Grote, puur en alleen "ontworpen" is om misbruikt te worden voor politiek-militaire doelen?
Argumenten lijken je niet te interesseren, als ze maar tot jouw conlusie leiden dat alle religies hetzelfde en even slecht zijn. Kan mijn idee zijn, maar zo lijkt het wel.
quote:Op zondag 9 september 2007 17:25 schreef boyv het volgende:
[..]
Als jij om je heen kijkt, heb je dan last van moslims?
Waar de OP over gaat, is dat moslims in het westen vrij omgaan met de islam. daar kiezen "onze" moslims massaal voor en hier kan dat.quote:Op zondag 9 september 2007 17:16 schreef boyv het volgende:
[..]
Nee, dat betekent dat er ook een weg open staat voor islamieten die geweld afzweren. Het maken van die keuze wordt nu misschien nog gemaakt door de ouders, maar naar mate de seculariteit in de hele wereld toeneemt, zullen de kinderen ook steeds vrijere keuzes krijgen, waaronder misschien wel een geweldloze vorm van de islam, of misschien wel helemaal voor geen geloof kiezen. Zo is het bij het christendom in Nederland ook zo gegaan en juist daarom kiezen niet-religieuze mensen toch eerder voor het christendom (als traditionele religie), dan voor een andere religie.
daar gaan uiteraard wel wat meer jaartjes overheen dan dat wij oud worden.
Dat komt echt voor heel veel religies in hun 'jongere' status voor. Ik snap niet dat jij niet ziet dat mensen op den duur wel hun eigen weg kiezen.quote:Op zondag 9 september 2007 17:32 schreef Masterix het volgende:
[..]
Waar de OP over gaat, is dat moslims in het westen vrij omgaan met de islam. daar kiezen "onze" moslims massaal voor en hier kan dat.
Dat kan door de cultuur, dat kan door ons rechtssysteem, maar het kan NIET volgens de islam. In de helft van de moskeën zitten imams die de islam kennen en andere moslims daarop wijzen: de islam staat compromissen alleen toe als strategie, nooit als einddoel.
Het bericht zegt: ‘Helft moskeeën in handen van fundamentalisten’. Dat betekent: in de helft van de moskeeen wordt de zuivere islam gepredikt.
De islam staat een gematigde levenswijze duidelijk niet toe, en er is ook niet een andere islam die dat wel toestaat.
De islam eist niet dat iedere moslim geweld gebruikt, maar wel dat geweld in bepaalde situaties MOET.
Zo zegt de islam inderdaad dat Theo dood moest vanwege zijn opmerkingen over Mohammed: 999.999 moslims voelden zich niet geroepen het zwaard op te pakken, maar ééntje wel. De collectieve plicht is daarmee vervuld: de andere moslims kunnen weer rustig gaan slapen.
De koran zegt bv dat homo's dood moeten, niet dat elke moslim iedere homo dood moet maken. Wel is de hele moslim-gemeenschap (ummah) collectief ervoor verantwoordelijk dat ze door een kalief bestuurd worden die die doodstraf oplegt.
Een dergelijke manier van denken is volkomen vreemd aan de westerling en voor de meesten nauwelijks voor te stellen. Maar de moslim hoort (heimelijk) in te stemmen met 9/11, Theo en Mohammeds bizarre levenswijze: Allah zegt dat.
De keuze die ik als christen heb te kiezen voor een christendom waar ik achter kan staan (RK of protestant, 7e dag of weet-ik-wat), die heeft de moslim niet: je kiest voor of tegen de islam.
De problemen hebben te maken met integratie. Religie of cultuur/afkomst is een excuus-truus die door zowel immigranten als islam-critici gebruikt worden. Maar ook zonder Islam hadden deze mensen dezelfde problemen gehad/veroorzaakt.quote:Op zondag 9 september 2007 15:24 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Dat ze elkaar in Amerika doodschieten heeft niets te maken met religie.
De rest van je opmerkingen zijn standaard antwoorden.
Wordt eens wakker en kijk om je heen , en wat ook belangrijk is, lees de posts eens die op je opmerkingen geplaatst worden.
Jij bashed wel te pas en te onpas het christendom (terwijjl je toegeeft er weinig van te weten/te snappen): maar kritiek op de islam doe je af als racisme: erg inconsequent ben je m.i. dus wel.quote:Op zondag 9 september 2007 17:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik kijk juist wel verder dan ras en religie. Jij probeert de Islam buiten religie te plaatsen om onbeschaamd iemands religie te kunnen bashen zonder andere religies in gevaar te brengen. Slim maar no-go.
Ik heb al gezegd dat mensen zelf verantwoordelijk zijn voor hun daden, daar moet je ze vooral op wijzen. Dat Islam geneuzel leidt nergens toe.
Islam jong?quote:Op zondag 9 september 2007 17:35 schreef boyv het volgende:
[..]
Dat komt echt voor heel veel religies in hun 'jongere' status voor. Ik snap niet dat jij niet ziet dat mensen op den duur wel hun eigen weg kiezen.
Hij wil het niet zien omdat ie gewoon een exuus zoekt om de Islam te bashen.quote:Op zondag 9 september 2007 17:35 schreef boyv het volgende:
[..]
Dat komt echt voor heel veel religies in hun 'jongere' status voor. Ik snap niet dat jij niet ziet dat mensen op den duur wel hun eigen weg kiezen.
Als je enig idee had hoe intens vijandig de islam is naar andere religies...quote:Op zondag 9 september 2007 17:35 schreef boyv het volgende:
Door je vijandig op te stellen, ben je net zo erg en vergroot je de polarisatie tussen culturen (tussen mensen!). Juist als je beter bent, moet je het ze ook laten zien en het niet van je wegduwen. Misschien kunnen ze dan nog wat van je leren.
Wat is er "jong" aan de islam, kerel?quote:Op zondag 9 september 2007 17:41 schreef boyv het volgende:
ja ik zie het
Ga eens hier op in dan:quote:Op zondag 9 september 2007 17:21 schreef boyv het volgende:
[..]
De verschijnselen die je omschrijft heeft het christendom ook allemaal gehad in de jongere jaren. De islam is een jongere religie en zal dus nog wat tijd nodig hebben. Tel daarbij op wat voor zootje het op dit moment is en het duurt nog wel even langer. Maar op den duur zal iedereen toch gaan vertrouwen op logica in plaats van giswerk.
Jij probeert een onderscheid te maken tussen de islam en andere religies. Dat vind ik onterecht. Ik vind dat geen enkele religie het recht heeft om mij te vertellen wat ik moet doen, ook de Islam niet, maar ik vind het christendom net zo achterlijk.quote:Op zondag 9 september 2007 17:38 schreef Masterix het volgende:
[..]
Jij bashed wel te pas en te onpas het christendom (terwijjl je toegeeft er weinig van te weten/te snappen): maar kritiek op de islam doe je af als racisme: erg inconsequent ben je m.i. dus wel.
Islam is geen ras, kerel. Of het een religie is, is de vraag. Dat islam een religie is als alle andere religies is pertinent onwaar. Vraag b.v. maar aan het Turkse leger.
Ik blijf het jammer vinden dat je de discussie saboteert door niet in te gaan op tegenargumenten en steeds er andere, niet-relevante dingen bijhaalt.
Protestantisme is veel en veel jonger.quote:Op zondag 9 september 2007 17:44 schreef boyv het volgende:
het verschilt zo'n 700 jaar
Nee dat klopt niet. Het christendom is alleen veranderd als het moest, net zoals de Islam.quote:Op zondag 9 september 2007 17:45 schreef Masterix het volgende:
[..]
Ga eens hier op in dan:
het christendom is de 2000 jaar van haar bestaan steeds veranderd, de islam de 1300 jaar van haar bestaan totaal niet.
Klopt dat of klopt dat niet?
Zo nee, waarom niet? Wat is er veranderd in de islam?
Je vind het onterecht, want je vind het onterecht. Da's alles wat je zegt.quote:Op zondag 9 september 2007 17:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Jij probeert een onderscheid te maken tussen de islam en andere religies. Dat vind ik onterecht. Ik vind dat geen enkele religie het recht heeft om mij te vertellen wat ik moet doen, ook de Islam niet, maar ik vind het christendom net zo achterlijk.
Dat was al gezegd.quote:Op zondag 9 september 2007 17:45 schreef Masterix het volgende:
[..]
Ga eens hier op in dan:
het christendom is de 2000 jaar van haar bestaan steeds veranderd, de islam de 1300 jaar van haar bestaan totaal niet.
Klopt dat of klopt dat niet?
Zo nee, waarom niet? Wat is er veranderd in de islam?
Daarom hebben veel protestanten geen tv en laten ze hun kinderen niet inenten.quote:Op zondag 9 september 2007 17:46 schreef Masterix het volgende:
[..]
Protestantisme is veel en veel jonger.
Maar dat geloof houdt verandering niet zo resoluut tegen als de islam.
<zucht>quote:Op zondag 9 september 2007 17:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee dat klopt niet. Het christendom is alleen veranderd als het moest, net zoals de Islam.
De enige reden dat we nu met een zeer gematigde vorm van christendom te maken hebben is vanwege ongelovige verlichters die de christenen hun hok in getrapt hebben.
Binnen het christendom werden critici geëexcommuniceerd, verbrand, gevierendeeld, verbannen en opgehangen. Alleen omdat het niet anders kon is het christendom verandert. Met de Islam zal hetzelfde gebeueren.
Het probleem is de intrinsieke onveranderbaarheid van de islam.quote:Op zondag 9 september 2007 17:51 schreef boyv het volgende:
[..]
Dat was al gezegd.
Het is niet de religie die verandert, maar de mensen die veranderen en daarbij veranderd ook hun interpretatie van van ze geloven. Als een religie open staat voor verandering, zal het wel geleidelijk aan gaan. Als een religie minder of helemaal niet open staat voor verandering, zal dat lijden tot een opeenhoping van mensen die niet weten of ze voor god (absolutisme) of voor hun eigen verstand kiezen. Als dat aantal mensen op een gegeven moment een dergelijke hoeveelheid bereikt, dat er ook daadwerkelijk mensen van hun geloof afstappen (zoals met dat gecommercialiseerde ex-moslims comite) en er niet meer naar omkijken. Ik denk dat moslims dan ook eerder hun geloof afzweren, dan dat ze proberen om te 'minderen', door die maatschappelijke druk van de islam. Dus wat is nou precies het probleem?
Niet "veel", een kleine minderheid, en dan alleen nog onder de CGK en Refo's, twee minderheidsstromingen binnen het protestantisme.quote:Op zondag 9 september 2007 17:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Daarom hebben veel protestanten geen tv en laten ze hun kinderen niet inenten.
De islam verandert wel. En met het "aanpakken" van de islam los je geen integratieproblemen op. Je bent alleen maar de aandacht aan het afleiden van de echte probemen.quote:Op zondag 9 september 2007 17:52 schreef Masterix het volgende:
[..]
<zucht>
Doe dan consequent en trap de moslims ook in huin hok: maar daar ben je klijkt het te racistisch voor. Jij wil uitsluitend blanken trappen.
En je gaat nog steeds voorbij aan het feit dat de islam niet veranderen kan.
Ik mis nog steeds enig argument.
Dat geld ook voor de Islam. De meeste moslims doden niet links en recht ongelovigen.quote:Op zondag 9 september 2007 17:57 schreef Masterix het volgende:
[..]
Niet "veel", een kleine minderheid, en dan alleen nog onder de CGK en Refo's, twee minderheidsstromingen binnen het protestantisme.
Ken je feiten.
Vertel.quote:Op zondag 9 september 2007 17:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De islam verandert wel.
Vind ik van jou, maar dan zonder argumenten meestal, alleen met onderbuikgevoelquote:En met het "aanpakken" van de islam los je geen integratieproblemen op. Je bent alleen maar de aandacht aan het afleiden van de echte probemen.
Dank oor deze persoonlijke aanval... Frustraties? Wie?quote:Als je gewoon de islam wilt bashen doe dat dan openlijk en doe niet alsof het geen religie is. Je bent gewoon een gefrustreerde christen die de eigen domheid van zijn religie weigerd in te zien.
ja ja, dat jij graag bashed weet ik nu wel.quote:Kut Islam, kut christendom, kut religie
Ik beweer nergens dat moslims dat doen, jij beweert dat protestanten...quote:Op zondag 9 september 2007 18:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat geld ook voor de Islam. De meeste moslims doden niet links en recht ongelovigen.
De paus lijkt mij genoeg argumenten te geven tegen de zogenaamde veranderingsbereidheid van het christendom.quote:Op zondag 9 september 2007 17:52 schreef Masterix het volgende:
[..]
<zucht>
Doe dan consequent en trap de moslims ook in hun hok: maar daar ben je lijkt het te racistisch voor. Jij wil uitsluitend blanken en hun geloof trappen.
En je gaat nog steeds voorbij aan het feit dat de islam niet veranderen kan.
Ik mis nog steeds enig argument.
Waar wóón jij in vredesnaam? Niet in een van de grote steden, en daar kom je blijkbaar óók nooit!quote:Op zondag 9 september 2007 11:17 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
wat ik niet begrijp van de heer Wilders is dat hij de islam qua karakter als totaal iets anders ziet dat het christendom
ik ben christelijk opgevoed en kreeg als kind ook te horen dat iedereen christelijk moet worden, dat het geloof verspreid moet worden.. dat andere geloven afgoderij zijn enz
ook staan er genoeg passages in de bijbel waarin geweld niet word geschuwd
desondanks is het allemaal nog wel goed gekomen met mij ( en vele andere ex christenen).
Als je ziet van die 1 miljoen “moslims” in Nederland zoals Wilders zegt. Het merendeel doet helemaal niets met zijn religieuze afkomst denk ik. Waarom zou deze groep zich niet net zo kunnen ontwikkelen als de ex christenen.
Ik dacht dat door goede educatie en welvaart mensen vanzelf religie afzweren , toch?
dus het advies is doorknuffelen en oogkleppen opdoen komt vanzelf goed, als je ze maar niet in de weg ligtquote:Op zondag 9 september 2007 11:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat is ook zo, maar die secularisatie word vertraagd als je door groep onderdrukt word. Wat dat betreft is Wilders contraproductief bezig. Hij creëert de problemen waar hij tegen is. Hij is de reden van zijn eigen bestaan.
Als jij die mening hebt op grond van dat ik me christen noem... ?quote:Op zondag 9 september 2007 18:21 schreef boyv het volgende:
Door het oogpunt van gelovige in religie nummer 1, is het natuurlijk wel heel erg makkelijk om de gelovige in religie nummer 2 af te kraken; er is namelijk maar een waarheid.
...dus is b.v. het protestantisme ontstaan.quote:Op zondag 9 september 2007 18:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De paus lijkt mij genoeg argumenten te geven tegen de zogenaamde veranderingsbereidheid van het christendom.
Dat is alleen maar jouw mening. Er zijn zat christenen (vooral Katholieken) die de Paus blindelings volgen.quote:Op zondag 9 september 2007 18:45 schreef Masterix het volgende:
[..]
...dus is b.v. het protestantisme ontstaan.
Je kan christen zijn zonder die paus hoor.
Nee, het is niet mijn mening dat het protestantisme bestaat. Je vergist je. Dat het protestantisme ook een christendom is, is ook erkend door de paus.quote:Op zondag 9 september 2007 18:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat is alleen maar jouw mening. Er zijn zat christenen (vooral Katholieken) die de Paus blindelings volgen.
We wachten als 1300 jaar... Iraniërs bijvoorbeeld ook. Er is nog niets gebeurd, terwijl elke (andere) religie bijna per generatie veranderd. Vraag het moslims maar: zij zijn daar juist erg trots op.quote:Zo zijn er ook moslims die niet als een blind paard achter Mohammed en de Koran aanlopen. Daarom zal de Islam net zo veranderen als het christendom heeft gedaan. Wacht maar een paar 100 jaar af, dan zie jij het ook.
Kennis was bedreiging voor het klassieke christendom (lees: de Pax Romana).quote:Op zondag 9 september 2007 18:53 schreef boyv het volgende:
Dat tot in de puntjes uitgewerkte absolutisme van die islam die jij omschrijft, lijkt mij eerder een tegenvaller voor ze en zal de grote fundementalistische kern van de islam op een gegeven moment wel fataal worden. Juist omdat mensen allemaal verschillen en een ander wereldbeeld hebben, zijn ze eerder geneigd af te keren van wat niet open staat voor verandering.
We wachten nog steed op de echte verlichting van christenen die denken dat ze in 2007 een ouderwetsche religieuze oorlog moeten beginnen.quote:Op zondag 9 september 2007 18:59 schreef Masterix het volgende:
[..]
Nee, het is niet mijn mening dat het protestantisme bestaat. Je vergist je. Dat het protestantisme ook een christendom is, is ook erkend door de paus.
[..]
We wachten als 1300 jaar... Iraniërs bijvoorbeeld ook. Er is nog niets gebeurd, terwijl elke (andere) religie bijna per generatie veranderd. Vraag het moslims maar: zij zijn daar juist erg trots op.
Lees de koran eens, misschien word je dan eindelijk wakker.
Voor ik dat deed realiseerde ik me ook niet dat de islam werkelijk onveranderbaar is.
Het katholisisme is niet HET christendom, het is EEN christendom.
Het mohammedanisme (mocht je vroeger zo noemen) is DE islam, niet EEN islam.
Ik herhaal mezelf, ik weet het, had je moderne religies, de koran en bijbel bestudeerd of daar enige kennis over gehad, dan kon je niet anders als het met me eens zijn, want zo is het gewoon.
Maar jij hoeft onder je mening geen kennis te hebben zei je (auto's remember) dus ...
Mohammedanen is feitelijk een juiste term voor moslims. Allleen niet politiek-correct.quote:Op zondag 9 september 2007 19:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
We wachten nog steed op de echte verlichting van christenen die denken dat ze in 2007 een ouderwetsche religieuze oorlog moeten beginnen.
Het mohammedanisme is een zeer ouderwetsch woord. Ik hoor wel eens iets over soennieten, sji'ieten. Zijn er nog meer vormen van de Islam? Net zoals er verschillende voremen van het christendom zijn? Of past dat niet in je redenering?
Je komt niet overtuigend over. Ik vind de verschillen marginaal. Je probeert alleen maar spijkers te zoeken op laag water.quote:Op zondag 9 september 2007 19:26 schreef Masterix het volgende:
[..]
Mohammedanen is feitelijk een juiste term voor moslims. Allleen niet politiek-correct.
Hey, ga eens wat kennis opdoen over religies voor je doorgaat met blaten, shii en sunni zijn geen vormen van de islam. Je weet er te weinig van on nog serieus genomen te worden.
Of blijf religies selectief haten en blijf dom. ik ben werkelijk klaar met je....
Ohneequote:Op zondag 9 september 2007 19:26 schreef Masterix het volgende:
shii en sunni zijn geen vormen van de islam.
Nou en, zoals je zelf zegt, weet je er geen flikker van af allemaal.quote:Op zondag 9 september 2007 19:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik vind de verschillen marginaal.
Het is niet "politiek-correct" omdat het zou gaan om verering van Mohammed, terwijl de kern van Islam, ongeacht de vele Mohammed-fansites, verering van, of eerder onderwerping aan Allah, God, is en niet zijn laatste profeet. Daarom is het niet alleen een politiek-, maar ook feitelijk incorrecte term. Het is, zoals Papierversnipperaar al zegt, een archaïsche naam en wordt tegenwoordig eigenlijk alleen maar gebruikt om te denigreren.quote:Op zondag 9 september 2007 19:26 schreef Masterix het volgende:
[..]
Mohammedanen is feitelijk een juiste term voor moslims. Allleen niet politiek-correct.
Stromingen binnen de islam. Meer niet.quote:
En wat bepaalt dan precies of iets een 'stroming is binnen' of een 'andere vorm is van'?quote:Op zondag 9 september 2007 19:41 schreef Masterix het volgende:
[..]
Stromingen binnen de islam. Meer niet.
Tweede helft van de islamitische geloofsbeleidenis.quote:Op zondag 9 september 2007 19:38 schreef Monidique het volgende:
[..]
Het is niet "politiek-correct" omdat het zou gaan om verering van Mohammed, terwijl de kern van Islam, ongeacht de vele Mohammed-fansites, verering van, of eerder onderwerping aan Allah, God, is en niet zijn laatste profeet. Daarom is het niet alleen een politiek-, maar ook feitelijk incorrecte term. Het is, zoals Papierversnipperaar al zegt, een archaïsche naam en wordt tegenwoordig eigenlijk alleen maar gebruikt om te denigreren.
Daar zijn alle moslimks, maar ook (godsdienst-) wetenscvhappers het over eens.quote:Op zondag 9 september 2007 19:44 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
[..]
En wat bepaalt dan precies of iets een 'stroming is binnen' of een 'andere vorm is van'?
Uit het feit dat soennieten en sjiieten elkaar over ter wereld met veel plezier de hersens inslaan, mag je toch gerust concluderen dat de verschillen tussen de twee 'stromingen' aanzienlijk zijn.
Dat jij zulke enorme verschillen ziet is alleen maar jouw mening. Maar omdat ik niet mijn halve leven een sprookjesboek bestudeerd heb mag ik niet meediscussieren?quote:Op zondag 9 september 2007 19:37 schreef Masterix het volgende:
[..]
Nou en, zoals je zelf zegt, weet je er geen flikker van af allemaal.
In wezen is het slechts een politiek geschil: wie Mohammed moest opvolgen. Soennieten zeggen dat zo'n nieuwe leider, als het ware, gekozen moet worden, sji'ieten zeggen dat het via de bloedlijn dient te gaan. Dat is het twistpunt. Daarnaast is uiteindelijk het sji'isme weer beïnvloed door allerlei gebruiken, waaronder pre-Islamitische, terwijl het soennisme "puurder" is gebleven. Dat ze elkaar in Irak, met name, elkaar de hersens inslaan, heeft meer te maken met de hedendaagse politiek verhoudingen in Irak, dan met het geloof. De gewone man interesseerde het weinig of z'n buurman nou sji'iet of soenniet was. Voor de oorlog althans.quote:Op zondag 9 september 2007 19:44 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
Uit het feit dat soennieten en sjiieten elkaar over ter wereld met veel plezier de hersens inslaan, mag je toch gerust concluderen dat de verschillen tussen de twee 'stromingen' aanzienlijk zijn.
Jij bent ook niet echt serieus te nemen. Je zegt dat je helemaal niet bezig bent met het bashen van de Islam, maar een blik in je postgeschiedenis maakt het een en ander duidelijk...quote:Op zondag 9 september 2007 19:26 schreef Masterix het volgende:
[..]
Hey, ga eens wat kennis opdoen over religies voor je doorgaat met blaten, shii en sunni zijn geen vormen van de islam. Je weet er te weinig van on nog serieus genomen te worden.
Of blijf religies selectief haten en blijf dom. ik ben werkelijk klaar met je....
Hmm, nouja, het zal allemaal wel. Ik snap de relevantie voor de discussie ook niet zo. Een beetje kinderachtig om te gaan zeuren dat iemand 'blaat' en 'dom' is, omdat hij of zijn het shi'isme of het soennisme vormen van islam noemt in plaats van stromingen binnen. Puur theologisch geneuzel als je het mij vraagt, zonder enige relevantie.quote:Op zondag 9 september 2007 19:47 schreef Masterix het volgende:
[..]
Daar zijn alle moslimks, maar ook (godsdienst-) wetenscvhappers het over eens.
lang verhaal om uit te typen...
Bedankt overigens, dat wist ik niet.quote:Op zondag 9 september 2007 19:49 schreef Monidique het volgende:
[..]
In wezen is het slechts een politiek geschil: wie Mohammed moest opvolgen. Soennieten zeggen dat zo'n nieuwe leider, als het ware, gekozen moet worden, sji'ieten zeggen dat het via de bloedlijn dient te gaan. Dat is het twistpunt. Daarnaast is uiteindelijk het sji'isme weer beïnvloed door allerlei gebruiken, waaronder pre-Islamitische, terwijl het soennisme "puurder" is gebleven. Dat ze elkaar in Irak, met name, elkaar de hersens inslaan, heeft meer te maken met de hedendaagse politiek verhoudingen in Irak, dan met het geloof. De gewone man interesseerde het weinig of z'n buurman nou sji'iet of soenniet was. Voor de oorlog althans.
Natuurlijk verschillen de stromingen nu op meer punten dan die erfopvolging, maar de moslim onderschrijft de geloofsbelijdenis en de vijf zuilen: dan ben je moslim.quote:Op zondag 9 september 2007 19:49 schreef Monidique het volgende:
[..]
In wezen is het slechts een politiek geschil: wie Mohammed moest opvolgen. Soennieten zeggen dat zo'n nieuwe leider, als het ware, gekozen moet worden, sji'ieten zeggen dat het via de bloedlijn dient te gaan. Dat is het twistpunt. Daarnaast is uiteindelijk het sji'isme weer beïnvloed door allerlei gebruiken, waaronder pre-Islamitische, terwijl het soennisme "puurder" is gebleven. Dat ze elkaar in Irak, met name, elkaar de hersens inslaan, heeft meer te maken met de hedendaagse politiek verhoudingen in Irak, dan met het geloof. De gewone man interesseerde het weinig of z'n buurman nou sji'iet of soenniet was. Voor de oorlog althans.
quote:Op zondag 9 september 2007 19:53 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Jij bent ook niet echt serieus te nemen. Je zegt dat je helemaal niet bezig bent met het bashen van de Islam, maar een blik in je postgeschiedenis maakt het een en ander duidelijk...
De opeenstapeling van de leugens die je over de Islam vertelt beginnen me echt de keel uit te hangen. Je maakt iets van de Islam hoe jij het zelf wilt zien. Daarom heeft het voeren van een discussie met jou geen enkele zin. Daarom ben ik het ook niet van plan om te doen, maar dit wilde ik toch even kwijt.
Overigens is de term 'mohammedaan' bedacht door de Europeanen. Een moslim zal zich nooit mohammedaan noemen, omdat deze term refereert naar iemand die Mohammed (vzmh) volgt, en een moslim gelooft dat hij (het woord van) God volgt. Mohammed (vzmh) is voor een moslim slechts God's boodschapper.
Fijne dag verder.
Soms.quote:Op zondag 9 september 2007 20:01 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
Zitten soennieten en shi'ieten normaal gesproken tegelijkertijd in dezelfde moskee?
De conflicten tussen shii en sunni zijn zeker niet alleen theologisch.quote:Op zondag 9 september 2007 19:55 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
[..]
Hmm, nouja, het zal allemaal wel. Ik snap de relevantie voor de discussie ook niet zo. Een beetje kinderachtig om te gaan zeuren dat iemand 'blaat' en 'dom' is, omdat hij of zijn het shi'isme of het soennisme vormen van islam noemt in plaats van stromingen binnen. Puur theologisch geneuzel als je het mij vraagt, zonder enige relevantie.
Noem er één...quote:Op zondag 9 september 2007 19:53 schreef TheMagnificent het volgende:
De opeenstapeling van de leugens die je over de Islam vertelt ...
Ik zit soms ook weleens met mensen van een andere christelijke 'vorm' in één kerk.quote:Op zondag 9 september 2007 20:03 schreef Masterix het volgende:
[..]
Soms.
Meestal niet, culturele verschillen...
Ik ook.quote:Op zondag 9 september 2007 20:11 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
[..]
Ik zit soms ook weleens met mensen van een andere christelijke 'vorm' in één kerk.
Nee, maar of iets een 'andere vorm is van' of 'een andere stroming is binnen' een bepaalde religie vind ik wel theologisch geneuzel, het niet waard om er zo fel op te reageren als iemand dat verkeerd zegt. Toch?quote:Op zondag 9 september 2007 20:04 schreef Masterix het volgende:
[..]
De conflicten tussen shii en sunni zijn zeker niet alleen theologisch.
quote:Op zondag 9 september 2007 20:05 schreef Masterix het volgende:
[..]
Noem er één...
Of neem die opmerking terug.
![]()
quote:Op zondag 9 september 2007 17:32 schreef Masterix het volgende:
[..]
Zo zegt de islam inderdaad dat Theo dood moest vanwege zijn opmerkingen over Mohammed: 999.999 moslims voelden zich niet geroepen het zwaard op te pakken, maar ééntje wel. De collectieve plicht is daarmee vervuld: de andere moslims kunnen weer rustig gaan slapen.
quote:De koran zegt bv dat homo's dood moeten, niet dat elke moslim iedere homo dood moet maken. Wel is de hele moslim-gemeenschap (ummah) collectief ervoor verantwoordelijk dat ze door een kalief bestuurd worden die die doodstraf oplegt.
En een hoop andere posts, die je in het verleden op FOK! hebt geplaatst...quote:Maar de moslim hoort (heimelijk) in te stemmen met 9/11, Theo en Mohammeds bizarre levenswijze: Allah zegt dat.
Dan heb je het punt dat ik probeerde te maken helaas gemist.quote:Op zondag 9 september 2007 20:13 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
[..]
Nee, maar of iets een 'andere vorm is van' of 'een andere stroming is binnen' een bepaalde religie vind ik wel theologisch geneuzel, het niet waard om er zo fel op te reageren als iemand dat verkeerd zegt. Toch?
O, jawel hoor, alleen niet met jou. Ik heb bijvoorbeeld genoeg discussies gehad over de Islam met een vriend die nota bene Geert Wilders stemt.quote:Op zondag 9 september 2007 20:02 schreef Masterix het volgende:
[..]
Moslims kunnen niet over hun geloof discusseren met niet-moslims, dat weet ik. Dus noem je mijn mening even ZONDER REDEN "leugens", ja wat kan je anders... tegenspreken kan je niet, of wel?
En wat zijn de leugens precies? Wat had het dan moeten zijn? Als je de Koran goed leest kun je alleen maar tot die conclusies komen.quote:Op zondag 9 september 2007 20:23 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
En een hoop andere posts, die je in het verleden op FOK! hebt geplaatst...
En wat daarvan is een leugen?quote:Op zondag 9 september 2007 20:23 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
En een hoop andere posts, die je in het verleden op FOK! hebt geplaatst...
Sow...quote:Op zondag 9 september 2007 20:25 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
O, jawel hoor, alleen niet met jou. Ik heb bijvoorbeeld genoeg discussies gehad over de Islam met een vriend die nota bene Geert Wilders stemt.
Een moslim heeft het recht niet om te doden (Theo van Gogh, homo's) en hoort helemaal niet in te stemmen met 9/11, etc. Genoeg?quote:
Mohammed beveelde mensen te doden, 700 joden bijvoorbeeld.quote:Op zondag 9 september 2007 20:36 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Een moslim heeft het recht niet om te doden (Theo van Gogh, homo's) en hoort helemaal niet in te stemmen met 9/11, etc. Genoeg?
Dus omdat de Koran zichzelf op meerdere punten tegenspreekt is Masterix ineens een leugenaarquote:Op zondag 9 september 2007 20:36 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Een moslim heeft het recht niet om te doden (Theo van Gogh, homo's) en hoort helemaal niet in te stemmen met 9/11, etc. Genoeg?
Jij mag niet meedoen met de discussie omdat je verschikkelijk dom bent dat men geen tijd meer aan jouw zou moeten besteden.quote:Op zondag 9 september 2007 19:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat jij zulke enorme verschillen ziet is alleen maar jouw mening. Maar omdat ik niet mijn halve leven een sprookjesboek bestudeerd heb mag ik niet meediscussieren?
Aangezien God niet bestaat zie ik idd erg weinig verschil tussen de sprookjesboeken.quote:Op zondag 9 september 2007 20:51 schreef typtypo het volgende:
[..]
Jij mag niet meedoen met de discussie omdat je verschikkelijk dom bent dat men geen tijd meer aan jouw zou moeten besteden.
Als je niet eens de moeite wil nemen om de verschillen tussen verschillende geloven in je op te nemen en maar dom blijft blaten, ben je niet geschikt om normaal mee te discussieren afgezien van het feit dat je zo langzaam leest dat je je halve leven over een boek doet.
![]()
![]()
De islam is geen religie maar een staatsvorm met religieuze elementen.quote:Op zondag 9 september 2007 21:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Aangezien God niet bestaat zie ik idd erg weinig verschil tussen de sprookjesboeken.
Wat ik wel zie is een onhandige poging om de Islam te diskwalificeren als religie zodat een christen de levensbeschouwing van een groep mensen kan bashen zonder risico om zijn eigen argumenten in zijn gezicht gesmeten te krijgen.
Ja, ik vind het ook een beetje jammer. En vooral: irrelevant. Sommige mensen hebben er werkelijk alles voor over om moslims uit de wind te houden, inclusief het demoniseren van een bevolkingsgroep die (in elk geval in Nederland) met fundamentalisme en terreur helemaal niks te maken heeft.quote:Op zondag 9 september 2007 21:28 schreef rutger05 het volgende:
Het christendom wordt er zoals gebruikelijk weer met de haren bijgesleept door sommige figuren die de discussie daarmee laten verzanden.![]()
![]()
Ja...quote:Op zondag 9 september 2007 21:28 schreef rutger05 het volgende:
Het christendom wordt er zoals gebruikelijk weer met de haren bijgesleept door sommige figuren die de discussie daarmee laten verzanden.![]()
![]()
De nieuwe snack van Mora, lekker pittig en krokant gekruid. Ken je hem nog niet?quote:Op zondag 9 september 2007 21:57 schreef Burakius het volgende:
Wat is deobandi?
http://en.wikipedia.org/wiki/Deobandiquote:Op zondag 9 september 2007 21:57 schreef Burakius het volgende:
Wat is deobandi?
De Islam geen religie en de KKK houden van negers.quote:Op zondag 9 september 2007 21:13 schreef typtypo het volgende:
[..]
De islam is geen religie maar een staatsvorm met religieuze elementen.
Snap je dan dat je dat niet als een religie kan bestempelen en andere religies zoals het christendom of boedisme wel kan.
De islam bestaat o.a. uit een wetboek (sharia)
De koran
hadiths
sira die een totaal levenswandel oplegt aan zijn volgelingen compleet met wetboek en bij behorende stafmaten enz.
Het gaat zelfs zover dat men verteld wordt met welke hand men hun poepgat moet afvegen.
Dat is in geen ENKELE andere religie zo aanwezig.
Probeer dat nou eens door te laten dringen in je botte kop want ik heb deze thread even gevolgd en het lijkt mij dat je moedwillig deze discussie loopt te verstieren, dat of je bent inderdaad dom.
Die zijn niet helal.quote:Op zondag 9 september 2007 21:59 schreef Hathor het volgende:
[..]
De nieuwe snack van Mora, lekker pittig en krokant gekruid. Ken je hem nog niet?
Oké.quote:Op zondag 9 september 2007 22:00 schreef Burakius het volgende:
[..]
De Islam geen religie en de KKK houden van negers.![]()
De Islam is een volledige levenswijze die gegeven is door Allah . Wat heb je in een politiek stelsel nou aan met welk hand je je poepgat moet wassen. Dus hieruit blijkt JUIST dat het WEL een religie is niet berust op politiek, maar op een volledige levenswijze. Islam is 200% een religie en dat ik hier zelfs tijd op moet spenderen is al weer veels te veel.
Volgens mij zegt Burakius juist dat de islam een religie is die alle aspecten van het leven raakt, dus ook staatsinrichting en wetgeving regelt.quote:Op zondag 9 september 2007 22:13 schreef Masterix het volgende:
[..]
Oké.
Alleen volgens de moslims is de islam alleen een religie.
Voor de rest van de mensheid is het dat niet. De niet-moslims maken zelf uit wat zij ervan vinden.
Mee eens?
Jij jouw waarheid, ik de mijne.
Ja, en hij zegt ook dat dat juist religie is.quote:Op zondag 9 september 2007 22:20 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Volgens mij zegt Burakius juist dat de islam een religie is die alle aspecten van het leven raakt, dus ook politiek en wetgeving regelt.
Dit slaat echt nergens op. Je loopt een beetje de inhoudelijke aspecten van religie 1 af te keuren en die van religie 2 goed te keuren, terwijl het hele idee van alle religies (er is een schepper, in dit geval de god van abraham) even grote onzin is, hoe politiek correct ze er inhoudelijk ook uitizien. En dat jij dat niet wilt zien, maakt iemand die dat wel ziet dom?quote:Op zondag 9 september 2007 21:13 schreef typtypo het volgende:
[..]
De islam is geen religie maar een staatsvorm met religieuze elementen.
Snap je dan dat je dat niet als een religie kan bestempelen en andere religies zoals het christendom of boedisme wel kan.
De islam bestaat o.a. uit een wetboek (sharia)
De koran
hadiths
sira die een totaal levenswandel oplegt aan zijn volgelingen compleet met wetboek en bij behorende stafmaten enz.
Het gaat zelfs zover dat men verteld wordt met welke hand men hun poepgat moet afvegen.
Dat is in geen ENKELE andere religie zo aanwezig.
Probeer dat nou eens door te laten dringen in je botte kop want ik heb deze thread even gevolgd en het lijkt mij dat je moedwillig deze discussie loopt te verstieren, dat of je bent inderdaad dom.
dat slaat echt nergens op, je gaat volkomen voorbij aan inhoudelijke aspecten van de islam. Geen enkel land kan zich dat permiteren, Turkije niet, Marokko niet, Nederland (met relatief weinig moslims) ook niet lang meer.quote:Op zondag 9 september 2007 22:53 schreef boyv het volgende:
[..]
Dit slaat echt nergens op. Je loopt een beetje de inhoudelijke aspecten van religie 1 af te keuren en die van religie 2 goed te keuren, terwijl het hele idee van alle religies (er is een schepper, in dit geval de god van abraham) even grote onzin is, hoe politiek correct ze er inhoudelijk ook uitizien. En dat jij dat niet wilt zien, maakt iemand die dat wel ziet dom?
Is er zoiets als een moslim land dan. Naar mijn weten regeert er niemand via een kalifaat dus is er ook geen 'moslim land'. Dus kan je er ook geen voorbeeld voor nemen voor de Islam. Erg leuk dat je onderscheid maakt voor religie en politiek. Ik ben blij dat dit in de Islam samengaat. Want zonder elkaar kan het niet. In het Christendom is het precies hetzelfde. Deze hebben ook regels voor dit, maar die zijn natuurlijk verloren gegaan aan het wiel des tijds.quote:Op maandag 10 september 2007 06:43 schreef Masterix het volgende:
[..]
dat slaat echt nergens op, je gaat volkomen voorbij aan inhoudelijke aspecten van de islam. Geen enkel land kan zich dat permiteren, Turkije niet, Marokko niet, Nederland (met relatief weinig moslims) ook niet lang meer.
Religie ie een aspect van de islam. Daar hoeven we niet voor op te passen, maar voor de politieke en strafrechtelijke wel.
Jij ziet dat duidelijk nog niet (ga maar een jaartje in een moslim-land wonen, kom je er wel achter), maar dat maakt iemand die dat wel ziet niet dom.
Integendeel.
SA, Iran. Turkije als het leger niet ingrijpt... Je weet wel, als de islam-betweters uit gaan maken hoe het land bestuurd moet worden volgens die "godsdienst" van je.quote:Op maandag 10 september 2007 06:56 schreef Burakius het volgende:
[..]
Is er zoiets als een moslim land dan. Naar mijn weten regeert er niemand via een kalifaat dus is er ook geen 'moslim land'. Dus kan je er ook geen voorbeeld voor nemen voor de Islam. Erg leuk dat je onderscheid maakt voor religie en politiek. Ik ben blij dat dit in de Islam samengaat. Want zonder elkaar kan het niet. In het Christendom is het precies hetzelfde. Deze hebben ook regels voor dit, maar die zijn natuurlijk verloren gegaan aan het wiel des tijds.
quote:Op maandag 10 september 2007 06:47 schreef Masterix het volgende:
En daarom is het erg dat die fundamentalisten hier hun neo-fascisme en haat tegen het westen lopen te prediken, daar zal nog bloed door gaan vloeien. Veel bloed, dat hoort bij deze islam.
De islam IS politiek.quote:Op zondag 9 september 2007 22:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Gelukkig heeft het christendom zich altijd volledig gedistancieerd van regeringen, machthebbers en mensen nooit proberen te vertellen hoe ze moeten leven en (sinds democratie) wat ze moeten stemmen. Alleen de Islam bemoeit zich met politiek![]()
Als je er een wetboek met bijbehorende stafmaten en sociale omgangsvormen compleet geregeld heb tot in de puntjes dan ben je geen religie maar een sociaal politiek stelsel.quote:Op zondag 9 september 2007 22:53 schreef boyv het volgende:
[..]
Dit slaat echt nergens op. Je loopt een beetje de inhoudelijke aspecten van religie 1 af te keuren en die van religie 2 goed te keuren, terwijl het hele idee van alle religies (er is een schepper, in dit geval de god van abraham) even grote onzin is, hoe politiek correct ze er inhoudelijk ook uitizien. En dat jij dat niet wilt zien, maakt iemand die dat wel ziet dom?
Nee ik weet niet. Dat zijn geen landen die volgens de sharia worden bestuurd. Turkije uberhaupt al niet. SA MOET je een hoofddoek op ( is niet Islamitisch om zoiets te verbieden). Iran is shi'itisch. Dus wat zei je nou? Regels die heeft God voor je gemaakt. Die weet het beter. Of wil je dat ook nog verloochenen. Blijft er helemaal niets over van je Christendom. Jij denkt dat jij het beter weet dan God zelf. Gek in je heaufd.quote:Op maandag 10 september 2007 07:00 schreef Masterix het volgende:
[..]
SA, Iran. Turkije als het leger niet ingrijpt... Je weet wel, als de islam-betweters uit gaan maken hoe het land bestuurd moet worden volgens die "godsdienst" van je.
Zou jij ook niet kunnen leven. Maar ja moet dat eigenlijk wel wel, want dat eist je religie.
Regels maak je met mensen, dat werkt beter dan ze uit een oud boekje te halen waarin mensen wienig waard zijn.
Religie is politiek en politiek is religie. Probeer jij maar eens een kabinet samen te stellen zonder christelijke partijen.quote:
De scheiding tussen kerk en staat is niets anders dan dat het instituut Kerk zich niet mag bemoeien met het instituut Staat en omgekeerd.quote:Op maandag 10 september 2007 23:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Religie is politiek en politiek is religie. Probeer jij maar eens een kabinet samen te stellen zonder christelijke partijen.
Dat het goed fout zit met 50% van de nederlandersquote:Op zondag 9 september 2007 00:41 schreef Meki het volgende:
Net zoals de christelijke betweters de dienst uitmaken in Amerika? Of de joodse Israel-lobby? Maar die zijn natuurlijk vele haren beter...quote:Op maandag 10 september 2007 07:00 schreef Masterix het volgende:
[..]
SA, Iran. Turkije als het leger niet ingrijpt... Je weet wel, als de islam-betweters uit gaan maken hoe het land bestuurd moet worden volgens die "godsdienst" van je.
Zou jij ook niet kunnen leven. Maar ja moet dat eigenlijk wel wel, want dat eist je religie.
Regels maak je met mensen, dat werkt beter dan ze uit een oud boekje te halen waarin mensen wienig waard zijn.
ik vind anders dat hij tot een van de weinige behoort die objectief oordeelt hierquote:Op dinsdag 11 september 2007 10:58 schreef damian5700 het volgende:
[..]
De scheiding tussen kerk en staat is niets anders dan dat het instituut Kerk zich niet mag bemoeien met het instituut Staat en omgekeerd.
Het staatsrechtelijk concept scheiding tussen kerk en staat bestaat enkel bij de gratie van de cohesie van godsdienst en niet-godsdienst.
Geloof en politiek is per definitie geen synoniem van het staatsrechtelijk concept kerk en staat (alsof het mogelijk is dat mensen hun levensbeschouwing, als je wilt overtuiging, afzijdig kunnen houden van politieke en ethische vraagstukken).
Ik vind jouw bijdrage grote onzin zoals het overgrote deel van jouw bijdrage in deze topic.
Niet in Nederland waar kerk en staat gescheiden zijnquote:Op dinsdag 11 september 2007 12:40 schreef boyv het volgende:
[..]
En religie is in zeker zin dus ook politiek. H
Voor Nederland gaat dat argument inderdaad niet echt op, maar voor bijna de hele westerse wereld wel (de rest van de wereld nog niet eens meegeteld). Hoewel er natuurlijk nog wel de ChristenUnie en het Christelijk Democratisch Appel is in de politiek, waar geloof niet de richtlijn is van de partij, maar wel van de leden, en dus indirect invloed uitoefent op hun politiek.quote:Op dinsdag 11 september 2007 13:16 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Niet in Nederland waar kerk en staat gescheiden zijn
Ik had het over religie, niet over kerk.quote:Op dinsdag 11 september 2007 10:58 schreef damian5700 het volgende:
[..]
De scheiding tussen kerk en staat is niets anders dan dat het instituut Kerk zich niet mag bemoeien met het instituut Staat en omgekeerd.
Het staatsrechtelijk concept scheiding tussen kerk en staat bestaat enkel bij de gratie van de cohesie van godsdienst en niet-godsdienst.
Geloof en politiek is per definitie geen synoniem van het staatsrechtelijk concept kerk en staat (alsof het mogelijk is dat mensen hun levensbeschouwing, als je wilt overtuiging, afzijdig kunnen houden van politieke en ethische vraagstukken).
Ik vind jouw bijdrage grote onzin zoals het overgrote deel van jouw bijdrage in deze topic.
Geloof en politiek is niet hetzelfde als het staatsrechtelijke concept scheiding tussen kerk en staat.quote:Op dinsdag 11 september 2007 13:51 schreef boyv het volgende:
[..]
Voor Nederland gaat dat argument inderdaad niet echt op, maar voor bijna de hele westerse wereld wel (de rest van de wereld nog niet eens meegeteld). Hoewel er natuurlijk nog wel de ChristenUnie en het Christelijk Democratisch Appel is in de politiek, waar geloof niet de richtlijn is van de partij, maar wel van de leden, en dus indirect invloed uitoefent op hun politiek.
denk aan bijvoorbeeld euthanasie
En dat een staat seculier is hoeft niet veel te zeggen, zie Turkije en de VS.
Je hebt het over christelijke partijen en het vormen van een kabinet.quote:Op dinsdag 11 september 2007 13:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik had het over religie, niet over kerk.
Precies. Dus je kan wel formeel kerk en staat scheiden, maar de regering staat nog steeds onder religieuze invloed. In een democratie vinden we dat niet meer dan terecht, maar als de religie islamitisch is mag het plotseling niet meer. Dat is hypocriet.quote:Op dinsdag 11 september 2007 14:21 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Je hebt het over christelijke partijen en het vormen van een kabinet.
Dat is onzin. Mensen kunnen hun levensbeschouwing niet opzij zetten wanneer het gaat over politieke en ethische besluiten, nog kan je deze mensen vanwege het oordelen en redeneren vanuit hun levensbeschouwing uitsluiten.quote:Op dinsdag 11 september 2007 14:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Precies. Dus je kan wel formeel kerk en staat scheiden, maar de regering staat nog steeds onder religieuze invloed. In een democratie vinden we dat niet meer dan terecht, maar als de religie islamitisch is mag het plotseling niet meer. Dat is hypocriet.
Ik kan me voorstellen dat veel gelovige politici wel eens naar de kerk gaan, misschien zelfs functies vervullen binnen hun kerk. En iedereen vind dat ok. Maar als een politicus ook zitting heeft in een stichting (PvdA, Bijlmer) begint iedereen keihard "Belangenverstrengeling!" te roepen.quote:Op dinsdag 11 september 2007 14:36 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dat is onzin. Mensen kunnen hun levensbeschouwing niet opzij zetten wanneer het gaat over politieke en ethische besluiten, nog kan je deze mensen vanwege het oordelen en redeneren vanuit hun levensbeschouwing uitsluiten.
Probeer te accepteren dat dit totaal wat anders is dat het bisdom Breda (of gelijk welk ander bisdom) of bisschop Muskens (of gelijk welk andere bisschop) of een andere christelijke instituut of erkend voorman daaruit zich met de politiek gaat bemoeien en politieke besluiten neemt of dat Balkenende of Donner met het beleid van de kerk uit hun plaatselijke gemeente bezighouden.
Ik zie niet in waarom deze optiek impliceert dat er dan geen bestaat?quote:Op dinsdag 11 september 2007 14:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Als ongelovige zie ik het verschil niet.
Het staat je volledig vrij om het verschil aan te tonen.quote:Op dinsdag 11 september 2007 14:45 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik zie niet in waarom deze optiek impliceert dat er dan geen bestaat?
Het heeft weinig zin om niet-aanverwante zaken erbij te slepen als jij bij jouw opvatting blijft dat de levensbeschouwing van een politicus per definitie belangenverstrengeling inhoudt van de religieuze stroming die hij aan hangt of dat je het verschil niet onderkent tussen geloof en politiek en het concept scheiding tussen kerk en staat.quote:Op dinsdag 11 september 2007 15:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het staat je volledig vrij om het verschil aan te tonen.
Daar het het democratisch kiezen van een fascisctische partij resulteertin de opheffing van die democratie.quote:Op dinsdag 11 september 2007 14:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Precies. Dus je kan wel formeel kerk en staat scheiden, maar de regering staat nog steeds onder religieuze invloed. In een democratie vinden we dat niet meer dan terecht, maar als de religie islamitisch is mag het plotseling niet meer. Dat is hypocriet.
"De moslims" is niet een politieke partij die je op de grondwet kan aanspreken. De SGP wel. Als je een religie (Islam) langs een meetlat wilt leggen moet je hetzelde doen met andere religies. Christenen zijn daar als de dood voor, daarom gebeurd dat niet en daarom proberen sommige mensen de Islam af te schilderen als iets anders dan een religie om dat toch mogelijk te maken.quote:Op dinsdag 11 september 2007 15:45 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Daar het het democratisch kiezen van een fascisctische partij resulteertin de opheffing van die democratie.
Ik zie het CDA toch echt niet in staat zelfs al zouden ze 70% van de zetels krijgen... de democratie af te schaffen.
geen van de gevestigde partijen hoeft het in zijn hoofd te halen ook maar te suggesteren dat;
na zwaar getafeld en harder gezopen te hebben en ontwaakt te zijn met een witte bovenlip te hebben die de gemiddelde hashond een stijve voor een week bezorgt , om de minirok uit het straatbeeld te willen weren of homos/vrouwen geen hand te schudden.
Wat was de verontwaardiging ook alweer toen de SGP gelijk een moslimpartij vrouwen wilde weren... juist...terechte verontwaardiging.
Was de SGP niet een stelletje refos geweest maar een bende welk 5x per dag met hun omhooggestoken aars naar het westen wijst ....dan moeten we voor zulke ideologische waanbeelden ineens begrip hebben.
Oi wacht effe hoe zit het met dat partiijtje van vriend JahJahquote:Op dinsdag 11 september 2007 15:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
"De moslims" is niet een politieke partij die je op de grondwet kan aanspreken. De SGP wel. Als je een religie (Islam) langs een meetlat wilt leggen moet je hetzelde doen met andere religies. Christenen zijn daar als de dood voor, daarom gebeurd dat niet en daarom proberen sommige mensen de Islam af te schilderen als iets anders dan een religie om dat toch mogelijk te maken.
Je weet niet waar je het over hebt, zoals je eerder toegaf.quote:Op dinsdag 11 september 2007 13:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik had het over religie, niet over kerk.
Heb je geen goede argumenten? Dus probeer je mij als persoon te debunken? Beetje zwak niet?quote:Op dinsdag 11 september 2007 18:26 schreef Masterix het volgende:
[..]
Je weet niet waar je het over hebt, zoals je eerder toegaf.
Ik denk dat het verschil in reactie alleen te vinden is onder voorstanders van het voorstel. Tegenstanders van een mini-rok verbod zeggen gewoon dat die religieuzen/ religie-knuffelaars hun mond moeten houden.quote:Op dinsdag 11 september 2007 16:25 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Oi wacht effe hoe zit het met dat partiijtje van vriend JahJah
En de religieuze aspiraties vann de PvdA (welk laatste ik dan toch nog placht te zien als een islamitische versie van het Christen Democratiesch Appell)
Laten we het voorbeeld nemen, het verbieden van de minirok en de boob-tube.
Ben jij niet van mening dat er een verschil zit tussen de publieke ractie als dit voorstel uitgaat van
1:) de SGP
2:) de AEL
3:) de PvdA onder mom van respekt voor de immigrant
Nee, dat deed je zelf: eerst vertel je dat je niets afweet van religies en dan dat je er trots op bent daar je mening op te baseren.quote:Op dinsdag 11 september 2007 18:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Heb je geen goede argumenten? Dus probeer je mij als persoon te debunken? Beetje zwak niet?
Ik vertelde dat ik geen bijbelstudies heb gedaan. Dat betekend niet dat ik niet weet wat een religie is.quote:Op dinsdag 11 september 2007 18:51 schreef Masterix het volgende:
[..]
Nee, dat deed je zelf: eerst vertel je dat je niets afweet van religies en dan dat je er trots op bent daar je mening op te baseren.
Jij "debunked" jezelf, moet je niet tegen mij tekeer gaan...
quote:Op dinsdag 11 september 2007 18:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik vertelde dat ik geen bijbelstudies heb gedaan. Dat betekend niet dat ik niet weet wat een religie is.
Je zegt dat je geen verschil ziet tussen de ene religie en de andere: voor jou zijn ze allemaal fout.quote:Op zondag 9 september 2007 15:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik denk dat je alleen maar gelovig kan zijn om zo veel verschillen te zien. Ik zie voornamelijk overeenkomsten. Zolang God's bestaan niet bewezen is is de Islam net zo'n religie als alle anderen.
Je vergelijking slaat kant nog wal. De overeenkomsten tussen religies zijn te vergelijken met de overeenkomsten tussen politieke partijen, de details verschillen maar ze willen allemaal het land regeren. Ik hoef niet alle partijprogramma's door te spitten om te weten dat het politieke partijen zijn.quote:Op dinsdag 11 september 2007 19:03 schreef Masterix het volgende:
[..]
[..]
Je zegt dat je geen verschil ziet tussen de ene religie en de andere: voor jou zijn ze allemaal fout.
Net alsof je zegt dat je geen verschil ziet tussen de ene buitenlander of de andere: als er één fout is zijn ze voor jou allemaal fout.
Dom noem ik dat: verdiep je eens in de aard van de verschillende religies i.p.v. de ene de fouten aan te rekenen van de andere.
Nee, je hebt geen idee wat religie is, zo blijkt uit je posts. je haat ze allemaal, zonder dat je er iets van afweet.
Post dan niet, kerel....
Lees deze draad eens terug...quote:Op dinsdag 11 september 2007 19:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je vergelijking slaat kant nog wal. De overeenkomsten tussen religies zijn te vergelijken met de overeenkomsten tussen politieke partijen, de details verschillen maar ze willen allemaal het land regeren. Ik hoef niet alle partijprogramma's door te spitten om te weten dat het politieke partijen zijn.
Die partijen worden bevolkt door individuen. En zo zie ik mensen, als individuen. Met jouw vergelijking probeer je mij en-passant af te schilderen als racist, viespeuk!
Ik haat religie niet, ik haat mensen die hun ideëen aan andere mensen opdringen. Je mag christen zijn zoveel je wilt, maar als je vanwege je geloof een politieke partij begint om mij jouw regeltjes op te leggen haat ik je.
Je hebt echt geen argumenten, hè?quote:Op dinsdag 11 september 2007 19:31 schreef Masterix het volgende:
[..]
Lees deze draad eens terug...
Al; je posts zijn van het type "ik hoef niets te weten om mijn mening te hebben", zo ook deze.
En ja, je zet jezelf inderdaad keihard als racist neer, moet je mij niet verwijten, dat doe je zelf.
Nogmaals: lees deze draad eens door... Misschien dat je van je eigen posts iets kan leren over je eigen gedrag.
Al gegeven: lees de draad.quote:Op dinsdag 11 september 2007 19:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je hebt echt geen argumenten, hè?
Nog dringt het niet bij je door.quote:Op maandag 10 september 2007 23:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Religie is politiek en politiek is religie. Probeer jij maar eens een kabinet samen te stellen zonder christelijke partijen.
Wat je nu allemaal zegt, doet er echt geen ene meter toe in het geval van politiek. Iedereen wil zich bemoeien met politiek, omdat het iedereen aangaat. Dat de islam zich daar mee bemoeit is niet meer dan logisch, andere religieuze organisaties doen dat ook.quote:Op maandag 10 september 2007 22:48 schreef typtypo het volgende:
[..]
Als je er een wetboek met bijbehorende stafmaten en sociale omgangsvormen compleet geregeld heb tot in de puntjes dan ben je geen religie maar een sociaal politiek stelsel.
Dat heeft niks met godsdienst te maken ongeacht of er iets of iemand aanbeden wordt, maar het heeft alles met politiek en staatinrichting te maken.
De islam staat diametraal tegenover onze waarden en politieke stelsel.
Aangezien de islam geen scheiding tussen moskee en staat kent (moskee is de staat) is het ONMOGELIJK voor de islam om te bestaan naast een ander politiek stelsel.
Het andere politieke stelsel zal moeten verdwijnen wil de islam kunnen bestaan.
Laten WIJ nou net een ander politiek stelsel zijn.
Ik ben niet van plan om mee te werken aan de verdwijning van ons stelsel.
Jij schijnbaar wel.
NOOIT zal het gebeuren ongeacht jouw agenda.
Dat valt nog te bezienquote:Op dinsdag 11 september 2007 18:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik denk dat het verschil in reactie alleen te vinden is onder voorstanders van het voorstel. Tegenstanders van een mini-rok verbod zeggen gewoon dat die religieuzen/ religie-knuffelaars hun mond moeten houden.
Ik denk niet dat de PvdA met zo'n verbod zou komen, dat zou ze een enorme berg stemmen kosten. En terecht.
Is de PvdA voor een minirok verbod?quote:Op donderdag 13 september 2007 16:56 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Dat valt nog te bezien
Als het SGp en AEL betreft wel, de PVDA verkoopt zoiets onder het mom integratie etc en voor je het weet is het politiek incorrect een minirok te dragen, met de juiste spindocters wordt de minirok het volgende Ronsdale kledingstuk
mmmm, dat zou best kunnen, als er genoeg steun voor is bij hun achterban.quote:Op donderdag 13 september 2007 18:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Is de PvdA voor een minirok verbod?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |