abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53048610
quote:
Op zondag 9 september 2007 12:38 schreef boyv het volgende:
Acceptatie moet van twee kanten komen he
Jij vraagt hier om acceptatie van het als minderwaardige beschouwen en behandelen van vrouwen, homo's, joden, en zo'n beetje iedereen die niet-moslim is vanuit een heilig boek en bijbehorend geloof? Dhimmitude inderdaad
  zondag 9 september 2007 @ 14:13:51 #52
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_53048726
quote:
Op zondag 9 september 2007 13:57 schreef symphrock001 het volgende:

[..]

O ja? Volgens mij is het alweer een poosje geleden dat er op deze wereld mensen werden vermoord voor of in naam van God. Er worden nog iedere dag mensen vermoord voor allah, in naam van allah, en omdat ze niet willen geloven in allah. Die paus spoort niet, dat ben ik met je eens, maar de fundamentalistische moslims sporen helemáál niet, en de berberjeugd wiens roots in Marokko liggen is een zeer kwalijke groep "Nederlanders" waar níemand iets tegen durft te beginnen, omdat ze "de kans moeten krijgen om te integreren". Jij bent vast wel blij met Ella Vogelaar, hè?
En dan over dat meegroeien: de islam is niet meegegroeid. Het is nog steeds dezelfde haatkwekende religie die het was toen het door Mohammed's volgelingen op schrift werd gesteld. Jij pretendeert een autochtoon te zijn; als je dat bent, ben je zo links als 't maar kan, en ben je een allochtoon, dan kan ik je je zienswijze niet kwalijk nemen. Dan bèn je gewoon niet wijzer.
Er zijn heel veel moslims die niet de hele tijd mensen doden dus blijkbaar kan het wel.
Er zijn ook heel veel christenen (zelfs katholieken) die wel sex hebben voor het huwelijk, dus ondanks de mening van de paus kan het dus wel

Same thing.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_53048736
quote:
Op zondag 9 september 2007 12:55 schreef boyv het volgende:
Ik kijk geen andere kant op, ik kijk alle kanten op. Wat maakt de islam tot probleem dan?
quote:
Het is alle godsdiensten, of geen een. Ik zie ook liever alle religies vertrekken, maar ja dat kan dan weer net niet.
Onzin. Van de meeste religies -die niet de grote drie zijn- heb je weinig tot geen last. Of wilde je bijvoorbeeld de filosofie achter het boeddhisme als hetzelfde zien als die achter de islam?

Wel leuk geprobeerd: alle religies op een grote hoop gooien zodat je maar de aandacht af kan blijven leiden van de islam, waar dit topic over gaat.
pi_53048802
quote:
Op zondag 9 september 2007 14:09 schreef watchers het volgende:

[..]

Jij vraagt hier om acceptatie van het als minderwaardige beschouwen en behandelen van vrouwen, homo's, joden, en zo'n beetje iedereen die niet-moslim is vanuit een heilig boek en bijbehorend geloof? Dhimmitude inderdaad
Orthodoxe joden en evangelische christenen (amerikanen) zijn net zo erg. Het lijkt hier alleen minder erg, omdat Nederland een van de weinige landen is waar religie veel inspraak heeft. Als er daarom moslim dit en moslim dat in de kranten staat, dan is dat vreemd, want wij zijn over het algemeen geen religie gewend die zich niet-verlicht gedraagt, zoals de gematigde christenen in Nederland.
pi_53048885
quote:
Op zondag 9 september 2007 14:14 schreef watchers het volgende:

[..]

[..]

Onzin. Van de meeste religies -die niet de grote drie zijn- heb je weinig tot geen last. Of wilde je bijvoorbeeld de filosofie achter het boeddhisme als hetzelfde zien als die achter de islam?

Wel leuk geprobeerd: alle religies op een grote hoop gooien zodat je maar de aandacht af kan blijven leiden van de islam, waar dit topic over gaat.
filosofie is niet hetzelfde als religie.

En wat probeer je nou? Ik stel alleen dat niet alles is zoals het je wordt voorgesteld, of zoals jij het je voorstelt. Een beetje de ene religie boven de ander stellen, terwijl het in feite allebei kul is. In Afrika slachten verschillende religieuze groeperingen elkaar ook nog gewoon af alsof het normaal is. Je moet gewoon een beetje respect hebben voor wat anderen denken en vinden. Door de een boven de ander te stellen zoals jij doet, doe je een stapje naar voren. Het volgende stapje wordt de keuze katholicisme of protestantisme, het volgende stapje wordt blank of zwart, en dat hele verhaal kennen we wel. Dus of gelijk stellen, behandelen en achten, of wegwezen met je religie, allemaal.
  zondag 9 september 2007 @ 14:20:48 #56
pi_53048888
quote:
Op zondag 9 september 2007 14:14 schreef watchers het volgende:

[..]

[..]

Er is een leuke film over fundamentalistische christenen. Bekijk die eerst maar even voordat je alle molims op 1 hoop gooit en net doet alsof alle christenen zo verlicht zijn.

Film Jesus Camp
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_53048962
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 22:28 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

bron: http://www.depers.nl/buit(...)n-extremistisch.html

jeetje. ik schrik hier wel van.hoe zou dat in Nederland zijn. hebben we hier ook Deobandi?
Weinig. Deobandi's zijn vooral Pakistanen en Indiase moslims. Het wahabisme/salafisme is enigszins vergelijkbaar, maar over het algemeen nog wat radicaler. Deze komt wel voor in Nederland en komt vaak in het nieuws.
pi_53049081
quote:
Op zondag 9 september 2007 14:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Er is een leuke film over fundamentalistische christenen. Bekijk die eerst maar even voordat je alle molims op 1 hoop gooit en net doet alsof alle christenen zo verlicht zijn.

Film Jesus Camp
De islam gooit ale moslims op één hoop.

Natuurlijk heb je fundamentalistische christenen, net als dat er verlichte moslims zijn, maar wat blijft is dat er één islam is, gewelddadig en fundamentalistisch, en dat er vele christendommen zijn, waarvan enkelen inderdaad op de islam lijken.
Die christendommen zijn even erg als de islam.
Het verschil is dat je tegen extreme christelijke sectes bijbelse argumenten kan gebruiken, tegen de extreme islam kan je niet met koranische argumenten komen want de koran geeft het extremisme gelijk.
"thats a pile of goatshit what you're saying mister master...and a large pile too" schreef Burakius die maandagmorgen
pi_53049130
En de islam in Oman dan? Die hebben elk gebruik van geweld afgezworen.
pi_53049144
quote:
Op zondag 9 september 2007 14:16 schreef boyv het volgende:

[..]

Orthodoxe joden en evangelische christenen (amerikanen) zijn net zo erg. Het lijkt hier alleen minder erg, omdat Nederland een van de weinige landen is waar religie veel inspraak heeft. Als er daarom moslim dit en moslim dat in de kranten staat, dan is dat vreemd, want wij zijn over het algemeen geen religie gewend die zich niet-verlicht gedraagt, zoals de gematigde christenen in Nederland.
en gaat dit topic daarover en hebben we zoveel last daarvan?

en als christenen weer iets kwetsed over homo's zeggen zwijgen we dan massaal?
pi_53049218
quote:
Op zondag 9 september 2007 14:02 schreef boyv het volgende:
Een belediging voor andere religies? Een religie is het geloof in een bepaalde ontwerper / hogere macht, met daarbij wat heilig verklaarde teksten.
Ja.
Je kan in het oude testament voorbeelden zien van hoe het jodendom fases heeft gekend waarin het zich puur afzette tegen alles wat niet-joods was. Dat het opriep tot geweld tegen en belediging van elk niet-joods geluid. Er was weinig spiritueels aan de verovering van het "Heilige Land" door de joden die Egypte verlaten hadden onder Mozes.
Maar daarna is het jodendom niet "versteend", zij is blijven veranderen en heeft tot vele fundamenteel andere stromingen geleid.

Maar de islam is gebaseerd op de koran: een reeks krijgsinstructies en wetten. het "geloofs"gedeelte van de islam bestaat slechts om absolute gehoorzaamheid af te dwingen. Daarmee lijkt de islam sterk op die eerder genoemde oude fase of versie van het jodendom, met als verschil dat de islam daarna geheel dichtgetimmerd is, versteend als het ware.
(Mohammed moet als "Zegel der profeten" laatste profeet, gezien worden, veranderingen (innovaties) werden streng verboden, de islam geeft een stel onveranderlijke, "goddelijke" antwoorden die als tijdloos en onbetwijfelbaar moeten worden gezien, maar vooral: de islam erkent in wezen alleen de "openbaringen" van Mohammed, teerwijl elke religie zich op vele geestelijke of spirituele leiders/denkers baseert.
Moslims erkennen bv de bijbel en de thora niet, omdat die volgens Mohammed/ de Arabische dictators als vervalst gezien werden enz. Alles bij elkaar geeft de islam de moslim weinig tot geen keuze, en het geven van keuzes is DE eigenschap van religies, en leidt onvermijdelijk toit veranderingen)

Islam is een aanval op alles wat niet-islamitisch is, islam is krijgsinstructie, islam IS geen religie maar bevat een beetje religie.
"thats a pile of goatshit what you're saying mister master...and a large pile too" schreef Burakius die maandagmorgen
pi_53049234
quote:
Op zondag 9 september 2007 14:29 schreef boyv het volgende:
En de islam in Oman dan? Die hebben elk gebruik van geweld afgezworen.
dit is de laatste keer dat ik em quote hoor

er is dus gewoon een stroming (of meer) die het geweld uit de koran hebben afgezworen.
pi_53049277
quote:
Op zondag 9 september 2007 14:30 schreef Bresser het volgende:

[..]

en gaat dit topic daarover en hebben we zoveel last daarvan?

en als christenen weer iets kwetsed over homo's zeggen zwijgen we dan massaal?
het verbaast me niet zo vaak meer wat er allemaal uit de mond van een religieus iemand kan komen
  zondag 9 september 2007 @ 14:38:26 #64
189810 Jo3pM3lo3n
Ik ben Joep Meloen
pi_53049317
Wist ik al lang en in Nederland is het net zo erg. Lekker boeiend, we hebben het zelf zo gewild, door massaal op de gevestigde partijen te blijven stemmen.

* wordt binnenkort moslim
"Kop houwe, anders sla ik hem er af."
  zondag 9 september 2007 @ 14:39:55 #65
pi_53049349
quote:
Op zondag 9 september 2007 14:27 schreef Masterix het volgende:

[..]

De islam gooit ale moslims op één hoop.

Natuurlijk heb je fundamentalistische christenen, net als dat er verlichte moslims zijn, maar wat blijft is dat er één islam is, gewelddadig en fundamentalistisch, en dat er vele christendommen zijn, waarvan enkelen inderdaad op de islam lijken.
Die christendommen zijn even erg als de islam.
Het verschil is dat je tegen extreme christelijke sectes bijbelse argumenten kan gebruiken, tegen de extreme islam kan je niet met koranische argumenten komen want de koran geeft het extremisme gelijk.
Je kan de Koran en de bijbel allebei strikt en fundamentalistisch interpreteren. Zo is het SGP tegen abortus en homo's en voor de doodstraf.

Je kan wel proberen een hoop problemen op de Islam af te schuiven maar dat is onterecht en het lost geen problemen op.
  zondag 9 september 2007 @ 14:43:42 #66
189810 Jo3pM3lo3n
Ik ben Joep Meloen
pi_53049435
quote:
Op zondag 9 september 2007 14:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Je kan wel proberen een hoop problemen op de Islam af te schuiven maar dat is onterecht en het lost geen problemen op.
Natuurlijk is dat niet onterecht. De islam is de kern van het probleem.

Echter, in plaats van het als 'probleem' te zien dat een 'oplossing' vereist, kun je het ook als 'oplossing' voor een ander 'probleem' zien. Bijvoorbeeld voor het probleem van de emancipatie. Het lijkt mij wel wat, zo'n grietje thuis dat de deur niet uitkomt en braaf doet wat ik haar opdraag, zoals God het heeft bedoeld. Dan ga ik weer met plezier naar m'n werk.
"Kop houwe, anders sla ik hem er af."
  zondag 9 september 2007 @ 14:44:40 #67
pi_53049449
De ontwikkelingen binnen de andere godsdinesten gingen ook niet binnen 1 generatie. Waarom verwachten we dat wel van de Islam?
pi_53049456
De islam is gebasseerd op het geloof in een god, dus ik denk eerder dat het geloof in een god het probleem is.
  zondag 9 september 2007 @ 14:48:24 #69
pi_53049514
quote:
Op zondag 9 september 2007 14:43 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:

[..]

Natuurlijk is dat niet onterecht. De islam is de kern van het probleem.

Echter, in plaats van het als 'probleem' te zien dat een 'oplossing' vereist, kun je het ook als 'oplossing' voor een ander 'probleem' zien. Bijvoorbeeld voor het probleem van de emancipatie. Het lijkt mij wel wat, zo'n grietje thuis dat de deur niet uitkomt en braaf doet wat ik haar opdraag, zoals God het heeft bedoeld. Dan ga ik weer met plezier naar m'n werk.
Als ik mijn vrouw thuis wil houden en alleen maar een rok wil laten dragen kan ik ook naar de bijbel wijzen, dus dat is geen typisch probleem van de Islam.

De Islam loopt een beetje achter maar het is in weze net zo'n achterlijk gedoe als het christendom.
pi_53049520
quote:
Op zondag 9 september 2007 14:34 schreef boyv het volgende:

[..]

dit is de laatste keer dat ik em quote hoor

er is dus gewoon een stroming (of meer) die het geweld uit de koran hebben afgezworen.
Wat wil je er in godsnaam mee zeggen?
Oman, zeer dunbevolkt, bevolking 100% moslim (verplicht), van oorsprong Ibadhi (vredelievende stroming), geen oppositie of politieke partijen, past (een vorm van) de sharia toe.
pi_53049559
quote:
Op zondag 9 september 2007 14:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Je kan de Koran en de bijbel allebei strikt en fundamentalistisch interpreteren. Zo is het SGP tegen abortus en homo's en voor de doodstraf.

Even een losse vraag: heb jij überhaupt bijbel of koran wel eens gelezen?

Ik heb namelijk vaak het idee dat jij geen idee hebt waar je het over hebt, sorry hoor...
  zondag 9 september 2007 @ 14:51:11 #72
pi_53049574
quote:
Op zondag 9 september 2007 14:38 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
Wist ik al lang en in Nederland is het net zo erg. Lekker boeiend, we hebben het zelf zo gewild, door massaal op de gevestigde partijen te blijven stemmen.

* wordt binnenkort moslim
Precies, alle religieuze partijen verbieden te beginnen bij de CU. Het zijn vooral christenen die de Islam met rust laten want aantasting van de rechten van de Islam gaat onmiddelijk ten koste van de rechten van andere religies.
pi_53049590
quote:
Op zondag 9 september 2007 14:48 schreef Masterix het volgende:

[..]

Wat wil je er in godsnaam mee zeggen?
Oman, zeer dunbevolkt, bevolking 100% moslim (verplicht), van oorsprong Ibadhi (vredelievende stroming), geen oppositie of politieke partijen, past (een vorm van) de sharia toe.
Dat wil zeggen dat dat mooie stukje van je niet klopt, dat de islam dus niet per se geweldadig hoeft te zijn. De rest is bijzaak en zal goedkomen door 'verwesterlijking' en intellectuele secularisatie, al zal dat in het Midden-Oosten en het stukje Azië nog wel even duren.
pi_53049592
quote:
Op zondag 9 september 2007 14:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:
De ontwikkelingen binnen de andere godsdinesten gingen ook niet binnen 1 generatie. Waarom verwachten we dat wel van de Islam?
Ik probeer tot je door te laeten dringen dat elke religie constant veranderd en constant veranderd is.

De islam is nog nooit veranderd.

Wat snap je daar niet aan?
pi_53049626
Volgens mij geloven ze nog steeds allemaal in god hoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')