abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52932453
Beste Fokkers,

Afgelopen weekend heb ik 'Jesus Camp' gezien: een film over een zomerkamp voor evangelicale jongeren in de VS. De film laat goed zien hoe 'extreem' jongeren worden getraind in hun dienst aan de Heer. Vraag is of meer Fokkers deze film hebben gezien en wat zij ervan vinden.
pi_52932641
ja gezien. het mooie van de documentaire is dat zowel de evangelisten als de criticasters vinden dat de documentaire een realistisch beeld geeft. dat realistische beeld is wel een angstaanjagend beeld als je mij vraagt. aan de andere kant is dit een extreme club evangelisten en zegt het niks over de gemiddelde evangelist.
  Eindredactie Games dinsdag 4 september 2007 @ 10:04:10 #3
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_52932766
Yep, gezien. Behoorlijk "indrukwekkend" hoe spoiled al die kleine kinderen al zijn. Verder eens met wat Powderfinger zegt.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  Eindredactie Games dinsdag 4 september 2007 @ 10:04:33 #4
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_52932771
Oeperdepoeps, dubbel

[ Bericht 87% gewijzigd door 2dope op 04-09-2007 10:34:34 ]
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_52932778
Ik heb er een klein stukje van gezien en mijn bloed begon koken terwijl mijn huid ontzettend begon te irriteren. Ik heb er niet meer naar gekeken in het kader van mijn eigen gezondheid.
Prima als je in een god wil geloven, maar vind er zelf een reden voor en laat je niet hersenspoelen in zo'n idioot kamp.
My friends just came back from a planet where the dominant lifeform had no bilateral symmetry, and all I got was this stupid F-Shirt.
Waarom vandaag doen als je het morgen ook kan uitstellen?
  dinsdag 4 september 2007 @ 10:06:19 #6
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_52932798
Religie is grappig!
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 4 september 2007 @ 10:45:32 #7
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_52933509
Het meest schokkende aan de documentaire vond ik eigenlijk dat het zo goed duidelijk maakt dat het extreme evangelicisme ook een enorme politieke macht heeft. Ze zijn actief bezig om plaatsen te verwerven in de politiek, in de rechtspraak en in het bestuur. Dat er wat kinderen worden opgevoed om wildvreemden te bekeren boeit me dan weer wat minder. Er zijn wel ergere dingen op de wereld dan dat.
  dinsdag 4 september 2007 @ 10:53:02 #8
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_52933653
Daar is al een topic over volgens mij. Heb hem een tijdje geleden in de bios gezien en wat me het meest is bijgebleven is dat Becky Fischer de kinderen 'phoney and hypocrite' noemde, omdat ze op het schoolplein hun geloof zouden ontkennen / verbergen. En dus moesten ze allemaal hun handen wassen om vergeving te vragen voor hun zonde. Wat een drama was dat zeg .
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 4 september 2007 @ 11:25:27 #9
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_52934300
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 10:45 schreef Hephaistos. het volgende:
Het meest schokkende aan de documentaire vond ik eigenlijk dat het zo goed duidelijk maakt dat het extreme evangelicisme ook een enorme politieke macht heeft. Ze zijn actief bezig om plaatsen te verwerven in de politiek, in de rechtspraak en in het bestuur. Dat er wat kinderen worden opgevoed om wildvreemden te bekeren boeit me dan weer wat minder. Er zijn wel ergere dingen op de wereld dan dat.
Bekeren? Met dit soort methodes krijg je kanonnevlees.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 4 september 2007 @ 11:26:56 #10
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_52934350
Ik had 'm op Lowlands willen kijken. Staat 'ie niet ergens online te bekijken?
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  Eindredactie Games dinsdag 4 september 2007 @ 14:58:12 #11
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_52938352
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 11:26 schreef Nembrionic het volgende:
Ik had 'm op Lowlands willen kijken. Staat 'ie niet ergens online te bekijken?
Op Lowlands? Je hebt PM.
  dinsdag 4 september 2007 @ 15:13:15 #12
147639 StupidByNature
Ompa Til Du Dør!
pi_52938646
Wat in mijn geheugen staat gegrifd en waar ik *letterlijk* een traan om heb gelaten is de scene waarin een van nature sceptische jonge jongen (jaar of 10) op het moment dat hij zich moest overgeven aan god van zijn begeleidster openlijk uitte dat hij twijfelde en dat het hem allemaal vergezocht leek. Wat daarna gebeurde is dat hij door pure groepsdruk (alle omringende kinderen keken hem aan alsof hij het vreemdste wezen van de wereld was) en met lichte dwang van de begeleidster zich uiteindelijk hard huilend toch maar overgaf overgaf aan god via het gebruikelijke ritueel. Echt hartverscheurend.

Het filmpje heeft op Youtube gestan, maar ik kan het nergens meer vinden.
  dinsdag 4 september 2007 @ 15:48:43 #13
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_52939145
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 14:58 schreef 2dope het volgende:

[..]

Op Lowlands? Je hebt PM.
Ja, op Lowlands. Thanks.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  dinsdag 4 september 2007 @ 16:38:31 #14
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_52939741
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 15:13 schreef StupidByNature het volgende:
Wat in mijn geheugen staat gegrifd en waar ik *letterlijk* een traan om heb gelaten is de scene waarin een van nature sceptische jonge jongen (jaar of 10) op het moment dat hij zich moest overgeven aan god van zijn begeleidster openlijk uitte dat hij twijfelde en dat het hem allemaal vergezocht leek. Wat daarna gebeurde is dat hij door pure groepsdruk (alle omringende kinderen keken hem aan alsof hij het vreemdste wezen van de wereld was) en met lichte dwang van de begeleidster zich uiteindelijk hard huilend toch maar overgaf overgaf aan god via het gebruikelijke ritueel. Echt hartverscheurend.

bedoel je dat blonde joch?
Niet meer actief op Fok!
pi_52958758
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 15:13 schreef StupidByNature het volgende:

Evenals die scene waarbij de Grote Leidster tegen de kinderen tekeer ging dat god wel wist wat ze allemaal deden; dat ze wel eens niet meededen met bidden in de klas, dat ze wel eens stoer deden... ze noemde allemaal doodnormale dingen die alle kinderen doen, maar ze bracht het alsof ze dwars door hen heen keek.
En met resultaat: Eén voor een begonnen die kinderen te shaken, trillipjes en alles.
Zo werden ze helemaal terug naar god gedrild.
Echt walgelijk om te zien.
pi_52962051
Tijdje geleden ook gezien, pure kindermishandeling. Maar helaas is het toegestaan je kinderen alles wijs te maken wat je maar wil.

En als die kinderen er later niet uit weten te ontsnappen zullen ze waarschijnlijk hun eigen kinderen ook zo opvoeden
"Make money. Make more money. Make other people produce so as to make more money."
Hubbard Communications Office Policy Letter (9 March 1972)
pi_52962799
quote:
Op woensdag 5 september 2007 16:35 schreef MrData het volgende:
Tijdje geleden ook gezien, pure kindermishandeling. Maar helaas is het toegestaan je kinderen alles wijs te maken wat je maar wil.

En als die kinderen er later niet uit weten te ontsnappen zullen ze waarschijnlijk hun eigen kinderen ook zo opvoeden
Het enge is dat deze kinderen vaak thuisonderwijs krijgen en voor hun sociale contacten dus helemaal afhankelijk zijn van de kerk, zondagsschool en dit soort kampen. Voor die kinderen IS dit de wereld en is er dus niet eens een mogelijkheid om eruit te ontsnappen. Die optie bestaat gewoon niet.
Als je van kind af aan ingeprent krijgt dat ongelovigen slechte mensen zijn die verschrikkelijke dingen doen dan zie je niet eens dat er een alternatief is. Iedereen die je kent gelooft dit en leeft ernaar en de buitenwereld is een enge, gevaarlijke plek.
There is no love sincerer than the love of food.
  woensdag 5 september 2007 @ 17:40:27 #18
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_52962933
quote:
Op woensdag 5 september 2007 13:34 schreef mgerben het volgende:

[..]

Evenals die scene waarbij de Grote Leidster tegen de kinderen tekeer ging dat god wel wist wat ze allemaal deden; dat ze wel eens niet meededen met bidden in de klas, dat ze wel eens stoer deden... ze noemde allemaal doodnormale dingen die alle kinderen doen, maar ze bracht het alsof ze dwars door hen heen keek.
En met resultaat: Eén voor een begonnen die kinderen te shaken, trillipjes en alles.
Zo werden ze helemaal terug naar god gedrild.
Echt walgelijk om te zien.
ja die scène noemde ik dus ook al .
Niet meer actief op Fok!
pi_52963098
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 16:38 schreef Viking84 het volgende:

[..]

bedoel je dat blonde joch?
Ja, die met dat paddenstoelkapsel.
pi_52963512
quote:
Op woensdag 5 september 2007 17:51 schreef StupidByNature het volgende:

[..]

Ja, die met dat paddenstoelkapsel.
Die zit toch verderop in de film in trance te trippen en je janken op het podium? (Of hij doet in ieder geval erg zijn best om er zo uit te zien opdat men allemaal gelooft dat hij enorm 'in de Here' is.)
There is no love sincerer than the love of food.
pi_52967661
Ik wil hem niet zien, wel fragmenten gezien maar die maakten mij al dusdanig woedend dat ik de boel thuis kort en klein zou slaan door het hoge chagerijngehalte wat je er van kan krijgen.
Now my death is more than just a sad song.
pi_52973563
Ik wil hem wel zien, het is fascinerend hoeveel interpretaties (en daarbij dus levensstijlen) in deze wereld hele aparte situaties oproepen.
pi_52989809
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 10:53 schreef Viking84 het volgende:
Daar is al een topic over volgens mij. Heb hem een tijdje geleden in de bios gezien en wat me het meest is bijgebleven is dat Becky Fischer de kinderen 'phoney and hypocrite' noemde, omdat ze op het schoolplein hun geloof zouden ontkennen / verbergen. En dus moesten ze allemaal hun handen wassen om vergeving te vragen voor hun zonde. Wat een drama was dat zeg .
Oh ja, die scene. Dat ze hun handjes wassen onder een flesje Spa Blauw of Evian.
  donderdag 6 september 2007 @ 21:47:55 #24
125126 Mr-Coffee
pissing people off since 1980
pi_52991320
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 09:45 schreef Emed het volgende:
Beste Fokkers,

Afgelopen weekend heb ik 'Jesus Camp' gezien: een film over een zomerkamp voor evangelicale jongeren in de VS. De film laat goed zien hoe 'extreem' jongeren worden getraind in hun dienst aan de Heer. Vraag is of meer Fokkers deze film hebben gezien en wat zij ervan vinden.
Lijkt me een gristen versie van zo,n moslim terror kamp.
Set Sail, For Fail.
JA NOU EN,IS GOED VOOR JE!!
pi_52994385
Maf, maar zo'n docu geeft natuurlijk een nogal beperkte indruk. Ik vond het ook vergelijkbaar met opnames uit bepaalde Britse moskees enzovoorts.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')