Bekeren? Met dit soort methodes krijg je kanonnevlees.quote:Op dinsdag 4 september 2007 10:45 schreef Hephaistos. het volgende:
Het meest schokkende aan de documentaire vond ik eigenlijk dat het zo goed duidelijk maakt dat het extreme evangelicisme ook een enorme politieke macht heeft. Ze zijn actief bezig om plaatsen te verwerven in de politiek, in de rechtspraak en in het bestuur. Dat er wat kinderen worden opgevoed om wildvreemden te bekeren boeit me dan weer wat minder. Er zijn wel ergere dingen op de wereld dan dat.
Op Lowlands? Je hebt PM.quote:Op dinsdag 4 september 2007 11:26 schreef Nembrionic het volgende:
Ik had 'm op Lowlands willen kijken. Staat 'ie niet ergens online te bekijken?
Ja, op Lowlands. Thanks.quote:
bedoel je dat blonde joch?quote:Op dinsdag 4 september 2007 15:13 schreef StupidByNature het volgende:
Wat in mijn geheugen staat gegrifd en waar ik *letterlijk* een traan om heb gelaten is de scene waarin een van nature sceptische jonge jongen (jaar of 10) op het moment dat hij zich moest overgeven aan god van zijn begeleidster openlijk uitte dat hij twijfelde en dat het hem allemaal vergezocht leek. Wat daarna gebeurde is dat hij door pure groepsdruk (alle omringende kinderen keken hem aan alsof hij het vreemdste wezen van de wereld was) en met lichte dwang van de begeleidster zich uiteindelijk hard huilend toch maar overgaf overgaf aan god via het gebruikelijke ritueel. Echt hartverscheurend.
Het filmpje heeft op Youtube gestan, maar ik kan het nergens meer vinden.
Evenals die scene waarbij de Grote Leidster tegen de kinderen tekeer ging dat god wel wist wat ze allemaal deden; dat ze wel eens niet meededen met bidden in de klas, dat ze wel eens stoer deden... ze noemde allemaal doodnormale dingen die alle kinderen doen, maar ze bracht het alsof ze dwars door hen heen keek.quote:Op dinsdag 4 september 2007 15:13 schreef StupidByNature het volgende:
Wat in mijn geheugen staat gegrifd en waar ik *letterlijk* een traan om heb gelaten is de scene waarin een van nature sceptische jonge jongen (jaar of 10) op het moment dat hij zich moest overgeven aan god van zijn begeleidster openlijk uitte dat hij twijfelde en dat het hem allemaal vergezocht leek. Wat daarna gebeurde is dat hij door pure groepsdruk (alle omringende kinderen keken hem aan alsof hij het vreemdste wezen van de wereld was) en met lichte dwang van de begeleidster zich uiteindelijk hard huilend toch maar overgaf overgaf aan god via het gebruikelijke ritueel. Echt hartverscheurend.
Het filmpje heeft op Youtube gestan, maar ik kan het nergens meer vinden.
Het enge is dat deze kinderen vaak thuisonderwijs krijgen en voor hun sociale contacten dus helemaal afhankelijk zijn van de kerk, zondagsschool en dit soort kampen. Voor die kinderen IS dit de wereld en is er dus niet eens een mogelijkheid om eruit te ontsnappen. Die optie bestaat gewoon niet.quote:Op woensdag 5 september 2007 16:35 schreef MrData het volgende:
Tijdje geleden ook gezien, pure kindermishandeling. Maar helaas is het toegestaan je kinderen alles wijs te maken wat je maar wil.
En als die kinderen er later niet uit weten te ontsnappen zullen ze waarschijnlijk hun eigen kinderen ook zo opvoeden![]()
ja die scène noemde ik dus ook alquote:Op woensdag 5 september 2007 13:34 schreef mgerben het volgende:
[..]
Evenals die scene waarbij de Grote Leidster tegen de kinderen tekeer ging dat god wel wist wat ze allemaal deden; dat ze wel eens niet meededen met bidden in de klas, dat ze wel eens stoer deden... ze noemde allemaal doodnormale dingen die alle kinderen doen, maar ze bracht het alsof ze dwars door hen heen keek.
En met resultaat: Eén voor een begonnen die kinderen te shaken, trillipjes en alles.
Zo werden ze helemaal terug naar god gedrild.
Echt walgelijk om te zien.
Die zit toch verderop in de film in trance te trippen en je janken op het podium? (Of hij doet in ieder geval erg zijn best om er zo uit te zien opdat men allemaal gelooft dat hij enorm 'in de Here' is.)quote:Op woensdag 5 september 2007 17:51 schreef StupidByNature het volgende:
[..]
Ja, die met dat paddenstoelkapsel.
Oh ja, die scene. Dat ze hun handjes wassen onder een flesje Spa Blauw of Evian.quote:Op dinsdag 4 september 2007 10:53 schreef Viking84 het volgende:
Daar is al een topic over volgens mij. Heb hem een tijdje geleden in de bios gezien en wat me het meest is bijgebleven is dat Becky Fischer de kinderen 'phoney and hypocrite' noemde, omdat ze op het schoolplein hun geloof zouden ontkennen / verbergen. En dus moesten ze allemaal hun handen wassen om vergeving te vragen voor hun zonde. Wat een drama was dat zeg.
Lijkt me een gristen versie van zo,n moslim terror kamp.quote:Op dinsdag 4 september 2007 09:45 schreef Emed het volgende:
Beste Fokkers,
Afgelopen weekend heb ik 'Jesus Camp' gezien: een film over een zomerkamp voor evangelicale jongeren in de VS. De film laat goed zien hoe 'extreem' jongeren worden getraind in hun dienst aan de Heer. Vraag is of meer Fokkers deze film hebben gezien en wat zij ervan vinden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |