nu pas?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 10:06 schreef zoalshetis het volgende:
meneer wilders begint me lichtelijk te irriteren.
Ik heb eigenlijk liever dat ie zo door blijft gaan, nu blijft enkel het achterlijke deel der natie wat in hem zien.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 10:18 schreef Klopkoek het volgende:
Dit is gewoon een doorzichtige truuk om weer in het nieuws te blijven. Ik begin steeds meer te voelen voor de oplossing die De Volkskrant vandaag geopperd heeft: de heer Wilders doodnegeren.
been there before. krijg je van die hans janmaat perikelen.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 10:18 schreef Klopkoek het volgende:
Dit is gewoon een doorzichtige truuk om weer in het nieuws te blijven. Ik begin steeds meer te voelen voor de oplossing die De Volkskrant vandaag geopperd heeft: de heer Wilders doodnegeren.
quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 10:18 schreef Klopkoek het volgende:
Alleen is alles sinds die tijd wel heel erg veranderd. In die tijd was met de beschuldigende vinger naar buitenlanders wijzen nog behoorlijk taboe, tegenwoordig is het eerder regel dan uitzondering.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 10:20 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
been there before. krijg je van die hans janmaat perikelen.
Janmaat was dus best vernieuwend bezig!quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 10:24 schreef Hathor het volgende:
[..]
Alleen is alles sinds die tijd wel heel erg veranderd. In die tijd was met de beschuldigende vinger naar buitenlanders wijzen nog behoorlijk taboe, tegenwoordig is het eerder regel dan uitzondering.
ja maar met doodzwijgen krijg je dus praktijken dat een bepaald electoraat achteraf boos is en nog extremer gaat stemmen en flink groeit (wilders)quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 10:24 schreef Hathor het volgende:
[..]
Alleen is alles sinds die tijd wel heel erg veranderd. In die tijd was met de beschuldigende vinger naar buitenlanders wijzen nog behoorlijk taboe, tegenwoordig is het eerder regel dan uitzondering.
Daar hebben ze een beetje spijt van. Achteraf gezien vinden ze dat die brief wel wat meer kwaliteit had moeten bezitten.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 10:20 schreef osho het volgende:
[..]en zelf wel z'n ingezonden brief plaatsen
Dat bedoel ik, maar ja in een land waar de islam de boventoon voert is nu eenmaal geen ruimte voor andersdenkenden. Alleen om die reden is het al verkoopbaar om de koran dan maar in de westerse wereld te verbieden.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 10:27 schreef Tobz het volgende:
De Koran is niet veel erger dan de Bijbel. Beide boeken meer dan geschikt om excuses te vinden voor extremistische gelovigen om anderen te onderdrukken en andersgelovigen te vervolgen.
En voordat alle Moslims ontploffen over het verbieden van hun 'heilige boek': De Bijbel is ook gewoon verboden in Saoedi-Arabië.
In de Bijbel staat ook dat Christenen de wereld moeten domineren. Driekwart van Midden en Zuid Amerikaanse Indianen is uitgeroeid uit naam van het Geloof. Balk <-> Splinterquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 10:33 schreef Logitik het volgende:
Mijn mening is dat Wilders simpelweg gelijk heeft. Er staan echt dingen in de koran, die werkelijkwaar nergens op slaan. In de koran staat bijvoorbeeld dat de moslims de wereld moeten domineren. Als iemand ontkend dat dit geen haat zaait, weet ik het ook niet meer
hoezo juist om die reden. ik vind dat juist een zwaktebod binnen een democratie.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 10:33 schreef ArnoKlaassen het volgende:
[..]
Dat bedoel ik, maar ja in een land waar de islam de boventoon voert is nu eenmaal geen ruimte voor andersdenkenden. Alleen om die reden is het al verkoopbaar om de koran dan maar in de westerse wereld te verbieden.
Uh-huh. Dus Wilders wil dat wij ons verlagen tot het niveau van een cultuur, die door Fortuyn als 'achterlijk' is omschreven? Omdat zij daar de Bijbel verbieden, moeten wij hier de Koran verbieden? Daar hakken ze ook je hand af als je steelt. Voeren we dat ook maar in? Of stenigen van homo's?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 10:33 schreef ArnoKlaassen het volgende:
[..]
Dat bedoel ik, maar ja in een land waar de islam de boventoon voert is nu eenmaal geen ruimte voor andersdenkenden. Alleen om die reden is het al verkoopbaar om de koran dan maar in de westerse wereld te verbieden.
Klopt, geloof zorgt voor intolerantie. In een wereld zonder geloof zou het een stuk beter vertoeven zijnquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 10:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
In de Bijbel staat ook dat Christenen de wereld moeten domineren. Driekwart van Midden en Zuid Amerikaanse Indianen is uitgeroeid uit naam van het Geloof. Balk <-> Splinter
Dus als ik een boek zou schrijven met 'alle moslims moeten dood', dan moet dan van jou kunnen? En als mensen dan uitvoeren wat ik in mijn boek zet dan nemen ze het gewoon te letterlijk en valt mij niks te verwijten?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 10:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Die WildersEen boek, ruim 1000 jaar geleden geschreven... En daar dan hedendaagse ethiek en moraal op loslaten... Hij zou voor de grap eens christelijke werken uit die tijd moeten lezen...
En boeken zaaien geen haat. Het zijn mensen die de boeken letterlijk nemen, die het probleem zijn. Aan beide zijden van het religieuze spectrum.
Er staan zoveel voorbeelden in waarvan je zou kunnen zeggen dat het haat zaait, waarom kies je dan voor een compleet verkeerd voorbeeld? Ieder bedrijf of politieke partij zou dan haatzaaien, als je niet meer als doel mag hebben om te domineren.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 10:33 schreef Logitik het volgende:
In de koran staat bijvoorbeeld dat de moslims de wereld moeten domineren. Als iemand ontkend dat dit geen haat zaait, weet ik het ook niet meer
Sterk is het inderdaad niet, maar als de Islam zo extreem blijft moeten we wel een keer een signaal afgeven (of gewoon de landen binnenvallen en zorgen dat de mensen 'vrij' zijn)quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 10:35 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
hoezo juist om die reden. ik vind dat juist een zwaktebod binnen een democratie.
Je stapt even over een klein detail van mijn post heen, namelijk het stukje 'meer dan 1000 jaar geleden geschreven'. Islam was een nieuwe godsdienst en moest mensen aantrekken. Macht trekt aan, dus hield men dat lokkertje onder de neus. Nogmaals: Het is een 1300 jaar oud boek. Er staan dingen in die toen normaal waren en nu niet meer. Net als in de Bijbel.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 10:37 schreef roobje het volgende:
[..]
Dus als ik een boek zou schrijven met 'alle moslims moeten dood', dan moet dan van jou kunnen?
Hij was in ieder geval uniek in zijn tijd. Helaas voor Jan was ie ook behoorlijk gestoord en werd ie zelfs door een groot deel van zijn eigen aanhang niet eens serieus genomen.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 10:25 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Janmaat was dus best vernieuwend bezig!
Soortgelijke teksten staan in de bijbel. En in de hindoe-teksten.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 10:05 schreef Chandler het volgende:
En gelijk heeft hij.
Als er in de Koran vermeld wordt dat mensen die niet in Alla (koran) geloven vermoord moeten worden als ze zich negatief uitlaten over de Koran of Alla lijkt het er wel op hé
De man heeft zelfkennis.quote:De politicus voelt niets voor een gesprek met de Nederlandse Moslimraad over zijn oproep. De raad had Wilders uitgenodigd, maar die vindt een ontmoeting zinloos, omdat een debat volgens hem onmogelijk is.
Is de islam dan zo extreem, hier in Nederland ? Of denk je dat enkel.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 10:38 schreef ArnoKlaassen het volgende:
[..]
Sterk is het inderdaad niet, maar als de Islam zo extreem blijft moeten we wel een keer een signaal afgeven
Precies, dat is keer op keer een succes gebleken.quote:(of gewoon de landen binnenvallen en zorgen dat de mensen 'vrij' zijn)
ik heb niet de behoefte om onze wetten en levenswijze aan andersdenkenden op te dringen. zeker niet in een ander land. ook niet in eigen land tenzij het te gek wordt natuurlijk. en dat is het nog lang niet en wordt het misschien ook nooit.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 10:38 schreef ArnoKlaassen het volgende:
[..]
Sterk is het inderdaad niet, maar als de Islam zo extreem blijft moeten we wel een keer een signaal afgeven (of gewoon de landen binnenvallen en zorgen dat de mensen 'vrij' zijn)
Ja alleen vatten zij de tekst niet echt letterlijk meer op.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 10:42 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Soortgelijke teksten staan in de bijbel. En in de hindoe-teksten.
Dan die koran drie maanden onvoorwaardelijke celstraf geven, met daarna begeleiding door een reclasseringsambtenaar.quote:,,Ik zaai geen haat. Dat doet de Koran,’’
Oh, sommige wel hoor. Moorden op abortusartsen e.d. De meeste moslims rennen ook niet al moordend rond.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 10:45 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ja alleen vatten zij de tekst niet echt letterlijk meer op.
De laatste jaren nog naar de Paus geluisterd?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 10:45 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Zeg dat maar tegen de moslims, die nemen elke letter nog net zo serieus als 1000 jaar geleden. Zelfs de meeste gematigde moslims zijn ervan overtuigd dat de Koran het letterlijke woord van God is. En je hebt gelijk, grote delen van de Koran (en bijbel) zijn absoluut verwerpelijk in deze tijd. Net zoals Mein Kampf, maar die is verboden en de Koran niet. Waarom niet?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 10:39 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Je stapt even over een klein detail van mijn post heen, namelijk het stukje 'meer dan 1000 jaar geleden geschreven'. Islam was een nieuwe godsdienst en moest mensen aantrekken. Macht trekt aan, dus hield men dat lokkertje onder de neus. Nogmaals: Het is een 1300 jaar oud boek. Er staan dingen in die toen normaal waren en nu niet meer. Net als in de Bijbel.
Voor de 17 miljoenste keer dan maar: Mein Kampf is niet verboden.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 10:46 schreef roobje het volgende:
[..]
Zeg dat maar tegen de moslims, die nemen elke letter nog net zo serieus als 1000 jaar geleden. Zelfs de meeste gematigde moslims zijn ervan overtuigd dat de Koran het letterlijke woord van God is. En je hebt gelijk, grote delen van de Koran (en bijbel) zijn absoluut verwerpelijk in deze tijd. Net zoals Mein Kampf, maar die is verboden en de Koran niet. Waarom niet?
Net als het grote merendeel van de moslims. Er zijn genoeg christenen die de bijbel op deze punten weldegelijk letterlijk nemen,. Gek genoeg kan men wel onderscheid maken tussen een carnavalvierende katholiek uit brabant, de paus met z'n achterhaalde denkbeelden, de enkel-met-kerst-christen en de zwartekousen uit staphorst, maar zijn moslims 1 pot nat. Simpelweg een gebrek aan kennis. Niet dat dat erg is, maar ga dan niet net doen of je het allemaal zo goed weet.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 10:45 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ja dat is waar, maar zegt hij ook dat ongelovige dood moeten dan?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 10:46 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
De laatste jaren nog naar de Paus geluisterd?
Niet? Hmm ok, maar goed punt blijft dat grote delen van die heilige (wat maakt ze overigens zo heilig, zo veel inzicht staat er niet in) absoluut verwerpelijk zijn.. ik snap dan niet waarom er zoveel respect voor is. Waarom zou ik respect moeten hebben voor een boek dat zegt dat ik (als ongelovige) niet te vertrouwen ben en zelfs gedood moet worden?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 10:47 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Voor de 17 miljoenste keer dan maar: Mein Kampf is niet verboden.
Joh. Echt waar? Waar?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 10:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
In de Bijbel staat ook dat Christenen de wereld moeten domineren.
Daarom is het ook zo fijn dat tegenwoordig niet-christenen de bijbel niet serieus hoeven te nemen. En dat christenen -binnen de door de rechtsstaat aangegeven grenzen- dat wel mogen doen.quote:Driekwart van Midden en Zuid Amerikaanse Indianen is uitgeroeid uit naam van het Geloof. Balk <-> Splinter
Erger nog: hij veroordeelt zijn eigen gelovigen ter dood: Geen condooms gebruiken, dus AIDSquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 10:49 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ja dat is waar, maar zegt hij ook dat ongelovige dood moeten dan?
Je hoort mij niet zeggen dat alle moslims hetzelfde zijn en ja ik heb ook een hekel aan mensen die de bijbel te letterlijk nemen, het is niet meer van deze tijd.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 10:49 schreef gelly het volgende:
[..]
Net als het grote merendeel van de moslims. Er zijn genoeg christenen die de bijbel op deze punten weldegelijk letterlijk nemen,. Gek genoeg kan men wel onderscheid maken tussen een carnavalvierende katholiek uit brabant, de paus met z'n achterhaalde denkbeelden, de enkel-met-kerst-christen en de zwartekousen uit staphorst, maar zijn moslims 1 pot nat. Simpelweg een gebrek aan kennis. Niet dat dat erg is, maar ga dan niet net doen of je het allemaal zo goed weet.
Vind ik net zo belachelijk.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 10:51 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Erger nog: hij veroordeelt zijn eigen gelovigen ter dood: Geen condooms gebruiken, dus AIDS
Dan ga jij het maar eens proberen te kopen, es kijken hoeveel succes je daarmee hebt.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 10:47 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Voor de 17 miljoenste keer dan maar: Mein Kampf is niet verboden.
Je hoeft er ook geen respect voor te hebben, je hoeft zelfs geen respect te hebben voor degenen die erin geloven. Maar het is wel een mening die iemand mag hebben. En dat was geloof ik nogal belangrijk in dit land, vrijheid van meningsuiting. Van mening zijn dat iemand dood moet is wat anders dan oproepen tot of het daadwerkelijk uitvoeren van.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 10:50 schreef roobje het volgende:
[..]
Niet? Hmm ok, maar goed punt blijft dat grote delen van die heilige (wat maakt ze overigens zo heilig, zo veel inzicht staat er niet in) absoluut verwerpelijk zijn.. ik snap dan niet waarom er zoveel respect voor is. Waarom zou ik respect moeten hebben voor een boek dat zegt dat ik (als ongelovige) niet te vertrouwen ben en zelfs gedood moet worden?
"Gij zult geen andere Goden aanbidden dan Mij"quote:
Het mag niet verkocht worden. Het is echter NIET verboden het boek in je bezit te hebben. Nederland kent geen verboden boeken.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 10:53 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dan ga jij het maar eens proberen te kopen, es kijken hoeveel succes je daarmee hebt.
Beetje dubbelzinnig vind je ook niet? Je mag het wel hebben, maar er is geen winkel in Nederland waar je het kan kopen. De bieb heeft hem blijkbaar wel, maar lenen mag niet, alleen ter plekke lezen. Ja, zo lust ik er nog wel eentje. Het is dan zogenaamd niet verboden, maar ze wringen zich in allerlei bochten om ervoor te zorgen dat niemand het leest.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 10:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Het mag niet verkocht worden. Het is echter NIET verboden het boek in je bezit te hebben. Nederland kent geen verboden boeken.
ik heb het gewoon gepdf't. kan jij ook doen, iedereen met een comp eik. en ach verbaast ben ik niet over dit dualisme, zie ook bijvoorbeeld de wiet-wet.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 10:57 schreef Hathor het volgende:
[..]
Beetje dubbelzinnig vind je ook niet? Je mag het wel hebben, maar er is geen winkel in Nederland waar je het kan kopen. De bieb heeft hem blijkbaar wel, maar lenen mag niet, alleen ter plekke lezen. Ja, zo lust ik er nog wel eentje. Het is dan zogenaamd niet verboden, maar ze wringen zich in allerlei bochten om ervoor te zorgen dat niemand het leest.![]()
Ik vind het ook onzin, maar het blote feit blijft, dat het niet verboden is. Dus de vergelijking met de Koran en de wens van Wilders gaat niet op. Wilders wil verder gaan door de Koran wel te verbieden.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 10:57 schreef Hathor het volgende:
[..]
Beetje dubbelzinnig vind je ook niet? Je mag het wel hebben, maar er is geen winkel in Nederland waar je het kan kopen. De bieb heeft hem blijkbaar wel, maar lenen mag niet, alleen ter plekke lezen. Ja, zo lust ik er nog wel eentje. Het is dan zogenaamd niet verboden, maar ze wringen zich in allerlei bochten om ervoor te zorgen dat niemand het leest.![]()
Wil je het zo graag lezenquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 10:57 schreef Hathor het volgende:
[..]
De Nederlandse staat heeft het auteursrecht, en de Nederlandse staat wil niet dat het verkocht wordt. Daarom kan je het nergens kopen. Maar goed, ik snap sowieso niet waarom ineens overal gepleit wordt voor het vrij verhandelen van Mein Kampf. Als je voor een verbod op de Koran bent ben je ook voor een verbod op Mein Kampf.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 10:57 schreef Hathor het volgende:
[..]
de hele vergelijking van mein kanpf en de koran slaat al nergens op.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 10:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik vind het ook onzin, maar het blote feit blijft, dat het niet verboden is. Dus de vergelijking met de Koran en de wens van Wilders gaat niet op. Wilders wil verder gaan door de Koran wel te verbieden.
Ik heb het gelezen. Niet door te komen, van de hak op de tak, slecht geschreven... Het verbod opheffen zou de waarde ervan alleen maar doen dalen. Nu ziet extreem rechts het als de ultieme waarheid, want 'anders mocht het wel verkocht worden'. Maar als het verkocht mag worden prijst het zichzelf wel uit de markt. Puur op basis van kwaliteit.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 11:00 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Wil je het zo graag lezenzit niet zo te janken zeg
in turkije liep het anders vrij aardig.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 11:03 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik heb het gelezen. Niet door te komen, van de hak op de tak, slecht geschreven... Het verbod opheffen zou de waarde ervan alleen maar doen dalen. Nu ziet extreem rechts het als de ultieme waarheid, want 'anders mocht het wel verkocht worden'. Maar als het verkocht mag worden prijst het zichzelf wel uit de markt. Puur op basis van kwaliteit.
Ik zit niet te janken kutstumpertje. Het is gewoon een historisch document dat me best interessant lijkt, heb je daar een probleem mee?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 11:00 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Wil je het zo graag lezenzit niet zo te janken zeg
In japan ook. So what? Mensen vinden het interessant staan om het in de boekenkast te hebben. Als het te koop was, zou ik het ook kopen, puur uit belangstelling en vanuit mijn beroepsmatige achtergrond.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 11:04 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
in turkije liep het anders vrij aardig.
Je kan het in principe overal krijgen. Daarom is een verbod op de koran ook totaal gespeend van enig realiteitsbesef en heeft het pleidooi voor een verbod een andere achtergrond.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 11:04 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik zit niet te janken kutstumpertje. Het is gewoon een historisch document dat me best interessant lijkt, heb je daar een probleem mee?
Hmm, wie heeft het auteursrecht op de Koran eigenlijk?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 11:01 schreef gelly het volgende:
[..]
De Nederlandse staat heeft het auteursrecht, en de Nederlandse staat wil niet dat het verkocht wordt.
Niemand.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 11:13 schreef Jalu het volgende:
[..]
Hmm, wie heeft het auteursrecht op de Koran eigenlijk?
Het-is-niet-verboden.quote:Trouwens wel een hele doorzichtige truc om te kunnen claimen dat Nederland niet aan het verbieden van boeken doet en defacto het boek gewoon te verbieden.
quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 10:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
In de Bijbel staat ook dat Christenen de wereld moeten domineren.
quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 10:51 schreef Masterix het volgende:Joh. Echt waar? Waar?
Doodmoe word ik van sommige wijsneusjes.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 10:53 schreef Lord_Vetinari het volgende:
"Gij zult geen andere Goden aanbidden dan Mij"
Ja, en je stelling klopt niet. Je mag het boek gewoon in je bezit hebben. Via E-bay kan je het heel simpel kopen.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 11:24 schreef Jalu het volgende:
[..]
Ken je de betekenis van de door mij onjuist gespelde term"de facto"?
Je vergeet even dat de bijbel wordt aangehaald om aan te tonen dat enkel een verbod op de koran dan raar zou zijn. Er zijn tig boeken met minder frisse inhoud, moeten die ook allemaal verboden worden ? Dat zeg ik ook, het ontbreekt de aanhangers van Wilders geheel aan realiteitsbesef. Of enige intelligentie wat dat betreft.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 11:28 schreef Masterix het volgende:
Vooral van wijsneusjes die koran-bashen zoooo dom vinden maar bijbel-bashen erg slim.
Je kan ook gewoon niet reagerenquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 11:22 schreef nummer_zoveel het volgende:
![]()
Kan er geen algemeen Wilders ditjes-en datjes topic komen?
Levenslang bannen uit Nederland werkt beter.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 10:45 schreef Masterix het volgende:
[..]
Dan die koran drie maanden onvoorwaardelijke celstraf geven, met daarna begeleiding door een reclasseringsambtenaar.
Wie weet helpt dat?
Wat uit mijn vorige post duidelijk moge zijn, is dat intense domheid niet een exclusieve eigenschap is van mensen die problemen hebben met de islam.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 11:32 schreef gelly het volgende:
[..]
Je vergeet even dat de bijbel wordt aangehaald om aan te tonen dat enkel een verbod op de koran dan raar zou zijn. Er zijn tig boeken met minder frisse inhoud, moeten die ook allemaal verboden worden ? Dat zeg ik ook, het ontbreekt de aanhangers van Wilders geheel aan realiteitsbesef. Of enige intelligentie wat dat betreft.
Bijbel : Wereldvrede = Jezus keert terug op aarde.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 11:32 schreef gelly het volgende:
[..]
Je vergeet even dat de bijbel wordt aangehaald om aan te tonen dat enkel een verbod op de koran dan raar zou zijn. Er zijn tig boeken met minder frisse inhoud, moeten die ook allemaal verboden worden ? Dat zeg ik ook, het ontbreekt de aanhangers van Wilders geheel aan realiteitsbesef. Of enige intelligentie wat dat betreft.
tegenwoordig lijkt het meer op de beste carrière-move die je kan maken als je in de politiek zit .. allochtonen/islam bashen staat garant voor naamsbekendheid tegenwoordig, en als je bedreigd word heb je het helemaal gemaakt, vanaf dat moment kan je zo'n beetje alles zeggen, maakt niet uit hoe onredelijk, omdat zo'n bedreiging ten allen tijde onredelijker isquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 10:24 schreef Hathor het volgende:
[..]
denk dat de eerste prijs in haatzaaien gaat naar dat selectieve gequote uit de diverse boekenquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 11:51 schreef Ivo1986 het volgende:
[..]
Bijbel : Wereldvrede = Jezus keert terug op aarde.
Koran : Meer moslims dan Christenen/Joden op aarde, Mohammed keert terug op aarde.
Wat zaait meer haat?
Inderdaad, Wilders heeft ook hartstikke gelijk.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 10:05 schreef Chandler het volgende:
En gelijk heeft hij.
Als er in de Koran vermeld wordt dat mensen die niet in Alla (koran) geloven vermoord moeten worden als ze zich negatief uitlaten over de Koran of Alla lijkt het er wel op hé
Nee, ik vind een algemeen Wilders-topic helemaal zo'n slecht idee nog niet.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 11:47 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon niet reageren![]()
Volksstammen Moslims laten zich wel leiden door datgene wat er in de Koran is opgenoteerd. Een verbod kan er mi voor zorgen dat er een signaal wordt uitgegeven en de geweldsleer niet verder wordt verspreid.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 10:53 schreef gelly het volgende:
[..]
Je hoeft er ook geen respect voor te hebben, je hoeft zelfs geen respect te hebben voor degenen die erin geloven. Maar het is wel een mening die iemand mag hebben. En dat was geloof ik nogal belangrijk in dit land, vrijheid van meningsuiting. Van mening zijn dat iemand dood moet is wat anders dan oproepen tot of het daadwerkelijk uitvoeren van.
En de hoofdprijs naar hen die over diverse boeken slechte dingen verzinnen om een punt te maken.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 12:02 schreef moussie het volgende:
[..]
denk dat de eerste prijs in haatzaaien gaat naar dat selectieve gequote uit de diverse boeken
Ja, dat is ook enorm realistisch. Buiten dat zo'n verbod enkel geweld zou oproepen, ook van gematigde moslims, zijn er meer dan een miljard moslims op deze aardkloot buiten de 1 miljoen in dit land. Het is zo'n beetje hetzelfde als voetbal verbieden omdat er hooligans zijn. Welk signaal geef je af aan het merendeel van de moslims die helemaal niks van haatpraktijken en extremisme moeten hebben ? Gaan we het katholieke geloof verbieden omdat priesters kinderen misbruiken en de paus tig duizend doden op z'n geweten heeft doordat condooms niet gebruikt mogen worden ?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 12:07 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
Volksstammen Moslims laten zich wel leiden door datgene wat er in de Koran is opgenoteerd. Een verbod kan er mi voor zorgen dat er een signaal wordt uitgegeven en de geweldsleer niet verder wordt verspreid.
De Bijbel wel eens gelezen?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 10:05 schreef Chandler het volgende:
En gelijk heeft hij.
Precies, als je geen gelijk kan halen op basis van argumenten en feiten dan kan je altijd nog in je slachtofferrol kruipen. Beweren dat je iets "niet mag zeggen" is zooo 2001 en vooral erg zwakzinnig.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 12:10 schreef Masterix het volgende:
[..]
Nu mag je dat niet zeggen (omdat de koran is of door God geschreven, of omdat islam bashen racisme is tegenwoordig)
Ohw, ik vind WIlders' standpunt wel extreem, en denk dat het niet snel haalbaar is, maar hij heeft een punt van waarheid en geeft hiermee een duidelijk signaal. De Koran zit vol met geweldsinstructies, en dan kun je aankomen met dat de Bijbel deze ook heeft.. Tja, dan zeg ik.. We leven nu inmiddels in een Westerse christelijke samenleving met het Moslim geloof als relatief nieuw geloof.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 12:10 schreef santax het volgende:
@konniekipke... als zelfs De Winter uit Belgie je een racist begint te vinden en openlijk op tv de uitspraak doet dat je te ver gaat dan moet je het toch wel erg bont hebben gemaakt hoor.
Het allermooiste eraan is altijd dat dit soort mensen het eerst zeggen en daarna beweren dat ze het niet mogen zeggen in dit landquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 12:15 schreef gelly het volgende:
Beweren dat je iets "niet mag zeggen" is zooo 2001 en vooral erg zwakzinnig.
Ergo: je hebt dus geen fatsoenlijk weerwoord.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 12:17 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
Ohw, ik vind WIlders' standpunt wel extreem, en denk dat het niet snel haalbaar is, maar hij heeft een punt van waarheid en geeft hiermee een duidelijk signaal. De Koran zit vol met geweldsinstructies, en dan kun je aankomen met dat de Bijbel deze ook heeft.. Tja, dan zeg ik.. We leven nu inmiddels in een Westerse christelijke samenleving met het Moslim geloof als relatief nieuw geloof.
Ik wil mensen hun geloof niet afpakken. En wellicht heb je gelijk dat de meerderheid wel de mogelijkheid heeft om deze uitspraken te relativeren. Het is wel zo dat in de oude Moslim landen de letter van de Koran veel meer wordt nageleefd dan Westerse Moslims doen. Een verbod geeft een signaal uit dat hier geen plaats is voor geweld en onderdrukking van vrouwen. Maar wat ik denk.. Ik denk dat Wilders door deze uitspraken dit signaal al heeft afgegeven.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 12:13 schreef gelly het volgende:
[..]
Of zullen we maar uit gaan van de grote meerderheid die wel gewoon deugt, zoals we dat bij alle andere zaken ook doen ?
hoe kom je daar nou weer bij .. volgens de koran zijn christenen en joden mensen van het boek, ze genoten godsdienstvrijheid en speciale bescherming en moesten in geval van twijfel, als zijnde de "volgelingen van een eerdere openbaring", om advies worden gevraagd .. mi is dat een stuk toleranter dan de gedwongen evangelisering waar de christenen zo berucht om zijnquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 12:10 schreef Masterix het volgende:
[..]
En de hoofdprijs naar hen die over diverse boeken slechte dingen verzinnen om een punt te maken.
Logischerwijs doen thora en bijbel geen uitspraken over de koran, andersom echter wel. Nu mag je dat niet zeggen (omdat de koran is of door God geschreven, of omdat islam bashen racisme is tegenwoordig), maar wat er in de koran over andere religies, de bijbel en de thora staat is regelrechte onzin.
En zeer beledigend bovendien.
Onze onsterfelijke Messiahquote:Wilders laat zich niet de mond snoeren. ... En ook niet door een kogel.’’
Je geeft al zelf aan dat Moslims de Koran op verschillende manier interpreteren.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 12:21 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
Ik wil mensen hun geloof niet afpakken. En wellicht heb je gelijk dat de meerderheid wel de mogelijkheid heeft om deze uitspraken te relativeren. Het is wel zo dat in de oude Moslim landen de letter van de Koran veel meer wordt nageleefd dan Westerse Moslims doen. Een verbod geeft een signaal uit dat hier geen plaats is voor geweld en onderdrukking van vrouwen. Maar wat ik denk.. Ik denk dat Wilders door deze uitspraken dit signaal al heeft afgegeven.
Leuk, wanneer een rechter zegt dat het volgens de wet niet mag trekt deze politicus zich er niets van aan? Een Tweede kamerlid die de wet ondermijnt? Die zich niet gehouden voelt aan onze rechtstaat?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 10:03 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Wilders laat zich niet de mond snoeren. Niet door dreigementen, een rechter, noch door zijn collega-parlementariërs.
Koran, Bijbel, Thora. Allemaal hetzelfde en niet meer van deze tijd. Ik hoop dat ook Moslims hier in NL in de loop der jaren progeressiever worden. Heb alleen het idee dat Wilders daar niet echt aan meewerkt. Zijn manier is niet de goede.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 12:27 schreef moussie het volgende:
[..]
hoe kom je daar nou weer bij .. volgens de koran zijn christenen en joden mensen van het boek, ze genoten godsdienstvrijheid en speciale bescherming en moesten in geval van twijfel, als zijnde de "volgelingen van een eerdere openbaring", om advies worden gevraagd .. mi is dat een stuk toleranter dan de gedwongen evangelisering waar de christenen zo berucht om zijn
En dan toch zoveel zetels....quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 12:32 schreef Re het volgende:
Wilders is gewoon compleet gestoord...
Ik heb bijbel, thora en koran gelezen, : zo kom ik daar bij.quote:
Volgens de koran waren christenen en joden ooit mensen van het boek, maar hebben zij hun boeken vervalst en daarom heeft Mohammed de koran geopenbaard gekregen.quote:.. volgens de koran zijn christenen en joden mensen van het boek, ze genoten godsdienstvrijheid en speciale bescherming en moesten in geval van twijfel, als zijnde de "volgelingen van een eerdere openbaring", om advies worden gevraagd .. mi is dat een stuk toleranter dan de gedwongen evangelisering waar de christenen zo berucht om zijn
Ik denk dat zijn hautaine, zelf absorbed narcistische grootheidswaanzin nou eenmaal aanspreekt bij dit soort bevolkingsgroepen.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 12:34 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
En dan toch zoveel zetels....
Wat op zich wel weer genoeg zegt over het politieke besef van een grote groep Nederlanders.
Maar ja, als de buitenlanders maar weg zijn he.. Rest is irrelevant
Ik vind het politieke besef van de Nederlanders sowieso ver te zoeken, probeer maar een uit te leggen hoe het kan dat een fors deel van de Fortuyn stemmers van het een op het andere moment besloten voortaan maar op de SP te stemmen, dat zijn twee politieke stromingen die eigenlijk haaks op elkaar staan. Ik heb ook het idee dat veel Nederlanders niet stemmen vanwege iemands politieke gedachtengang, maar op de persoon, omdat ie bijvoorbeeld zo'n aardige man is, of zo'n leuke glimlach heeft. Dat heb ik ooit letterlijk uit de mond horen komen van iemand die op Wouter Bos had gestemd, hij vond het een type "ideale schoonzoon".quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 12:34 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Wat op zich wel weer genoeg zegt over het politieke besef van een grote groep Nederlanders.
Ja, vraag maar aan Monty Python ("Life of Brian" was jarenlang verboden in Ierland). Of aan de makers van 'The Last Temptation of Christ'.. Om er maar een paar te noemen.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 12:43 schreef Masterix het volgende:
[..]
spotten met het christendom kan.
vanwege dat ze Wilders stemmen?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 12:34 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Vooral naar dat laatste ben ik erg benieuwd, ik wil best een wedje met hem leggen..quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 12:46 schreef Re het volgende:
[..]
Ik denk dat zijn hautaine, zelf absorbed narcistische grootheidswaanzin nou eenmaal aanspreekt bij dit soort bevolkingsgroepen.
Van mij part is hij bezig met een self fulfilling prophecy, laat hem maar aantonen dat een rechter en een kogel hem niet zullen stoppen
Ik vind het prima als mensen rechts willen stemmen hoor, maar het gros van de mensen dat op deze krasjosti stemt doet dat simpel en alleen vanwege z'n "aanpak" van het buitenlanders"probleem". Want afgezien van z'n xenofobische gelul komt er maar heel weinig zinnigs uit de beste man. Vraag een gemiddelde Wildersstemmer eens wat zijn visie is over milieu bijv. Niemand kan je daar antwoord op geven.. Men kijkt niet verder dan dat buitenlandersgelul van hem. En dat is te triest voor woorden en geeft heel goed weer hoe politiek gehandicapt een hoop Nederlanders zijn. Lees voor de grap eens wat Hathor net typte, das toch te triest voor woorden dat men stemt "omdat het zo'n geschikte peer is"....quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 12:48 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
vanwege dat ze Wilders stemmen?
Zolang ze maar links stemmen zijn deze "stemmers" goed, maar stemmen ze op iemand die jou goedkeuring niet kan wegdragen, zijn het ineens mensen die de buitenlanders eruit willen hebben?
rare kronkel hoor![]()
droevig dat mensen met een andere mening, hoe gek hij ook is, door sommige mensen de dood in gewnst wordt.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 12:53 schreef Dagonet het volgende:
Ik vind het jammer dat Wilders bezig is met zo'n publieke, langgerekte pijnlijke spectaculaire zelfmoordpoging. Laat hem gewoon een touw en een trapgat pakken, heeft hij z'n zin en wij weer rust.
droevig dat mensen een rechtstaat niet respecteren, dat soort gasten zitten meestal opgesloten...quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 12:56 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
droevig dat mensen met een andere mening, hoe gek hij ook is, door sommige mensen de dood in gewnst wordt.
Als ik dat hier doe bij enkele moslims, heb ik een permban aan mijn kont![]()
uhmm, dit gaat tevens op bij een lading SP-stemmers, echter dan van de andere kant gezien, lekker leven op een uitkering, etcquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 12:55 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ik vind het prima als mensen rechts willen stemmen hoor, maar het gros van de mensen dat op deze krasjosti stemt doet dat simpel en alleen vanwege z'n "aanpak" van het buitenlanders"probleem". Want afgezien van z'n xenofobische gelul komt er maar heel weinig zinnigs uit de beste man. Vraag een gemiddelde Wildersstemmer eens wat zijn visie is over milieu bijv. Niemand kan je daar antwoord op geven.. Men kijkt niet verder dan dat buitenlandersgelul van hem. En dat is te triest voor woorden en geeft heel goed weer hoe politiek gehandicapt een hoop Nederlanders zijn. Lees voor de grap eens wat Hathor net typte, das toch te triest voor woorden dat men stemt "omdat het zo'n geschikte peer is"....
Dat soort mensen moet het stemrecht ontnomen worden.
Zeker, een groot deel stemde namelijk eerst op de LPF en straks weer op die xenofoob. Dat is dus precies wat ik (en Hathor) bedoelde.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 12:58 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
uhmm, dit gaat tevens op bij een lading SP-stemmers,
Prachtig verwoord. En dat is ook precies waar Wilders mee bezig is. Van zichzelf een martelaar maken. Niets lievers wil hij dan dat iemand hem een keer echt aanpakt, zodat hij kan zeggen 'ik zei het toch'.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 12:57 schreef gelly het volgende:
Sja, het is een beetje als een hond met een stok in de kont porren en constant roepen "Af ! Ik ben de baas !". Op een gegeven moment bijt zelfs de braafste hond je in de kloten.
Zou het, heel misschien ook komen dat men op Wilders stemt, omdat men de gevestigde partijen meer dan strontzat is?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 13:00 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Zeker, een groot deel stemde namelijk eerst op de LPF en straks weer op die xenofoob. Dat is dus precies wat ik (en Hathor) bedoelde.
mja, ik voorzie dat de mensen die op hem zouden stemmen met nog een beetje democratisch gevoel in hun donder op een gegeven moment ook wel moe worden van Wilders... (wie wil er verantwoordelijk zijn voor een boekverbranding?)quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 13:02 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Zou het, heel misschien ook komen dat men op Wilders stemt, omdat men de gevestigde partijen meer dan strontzat is?
En het geïrriteerde gedrag van de politieke partijen richting zal deze stemmers meer sterken in hun stemgedrag.
Heb het volgende in mijn eerdere post toegevoegd: (En de gemiddelde kiezer op de PVV, is man, 45 jr, kinderen inmiddels zelfstandig, woont in een buurt zonder allochtonen (woonde er al of is daarheen verkast), werkt in een commercieel bedrijf en stemde voorheen CDA of VVD, zo blijkt uit een enquete van eenvandaag)quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 13:02 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Zou het, heel misschien ook komen dat men op Wilders stemt, omdat men de gevestigde partijen meer dan strontzat is?
En het geïrriteerde gedrag van de politieke partijen richting zal deze stemmers meer sterken in hun stemgedrag.
Hoe kom je erbij dat er niet inhoudelijk wordt gereageerd, dat wordt er wel degelijk. Jammer dat de kritiek op Wilders als persoon er weer alleen wordt uitgepikt om op terug te reageren.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 12:58 schreef Suko het volgende:
Zolang de rest van de politiek niet inhoudelijk op deze kwestie wil ingaan, en alleen het 'verschijnsel' Wilders bekritiseert, tot zolang zal Wilders grof om zich bijven slaan.
Zolang de politiek, met de linkse kruisridders voorop, hem voor alles uitmaken wat maar gebruikt kan worden om hem af te schilderen als een rascist, fascist etc, in plaats eens naar hem te luisteren en hem de wind uit de zeilen halen, zal de aanhang alleen maar groeien.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 13:05 schreef Re het volgende:
[..]
mja, ik voorzie dat de mensen die op hem zouden stemmen met nog een beetje democratisch gevoel in hun donder op een gegeven moment ook wel moe worden van Wilders... (wie wil er verantwoordelijk zijn voor een boekverbranding?)
Althans... dat hoop ik maar
Doe niet zo naief.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 13:02 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Onzin, zat "normaal" rechtse mensen zijn hem ook meer dan zat hoorquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 13:08 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
met de linkse kruisridders voorop
Het is net Idols. Waar hetzelfde tokkievolk op Alice danwel Raffaëla ging stemmen toen ze door de zittende macht Henk-Jan werden afgekraakt.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 13:08 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Doe niet zo naief.
Men was "de gevestigde orde" zat en stemde massaal op die kale nicht. Goed, die legde het loodje en men ging massaal stemmen op de SP (waarvan een groot deel LPF stemmers).
Die gaan nu allemaal weer naar Wilders.
Rechts > links > extreem rechts.
Je kan mij niet wijsmaken dat deze keuzes goed doordachte, politiek bewuste keuzes zijn.
ik ben geen linkse kruisridder, en nu...?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 13:08 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Zolang de politiek, met de linkse kruisridders voorop, hem voor alles uitmaken wat maar gebruikt kan worden om hem af te schilderen als een rascist, fascist etc, in plaats eens naar hem te luisteren en hem de wind uit de zeilen halen, zal de aanhang alleen maar groeien.
met een oost-indische bril op ?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 12:43 schreef Masterix het volgende:
Ik heb bijbel, thora en koran gelezen, : zo kom ik daar bij.
dat waren ze niet ooit, dat zijn ze nog steeds .. en ja, de boeken zijn gedeeltelijk vervalst, zo kan Jezus alleen maar een profeet zijn, god is immers EEN .. maar voor de rest zijn het nog steeds mensen van het boek met speciale rechten, zoals een vast aantal zetels in de regering (Iran), recht op je eigen regelgeving (Libanon) edquote:Volgens de koran waren christenen en joden ooit mensen van het boek, maar hebben zij hun boeken vervalst en daarom heeft Mohammed de koran geopenbaard gekregen.
hangt er helemaal van af in welk land/streek je kijkt .. opvattingen die in de een of andere bible-belt leven verschillen in essentie maar weinig met de opvattingen van joodse/moslim fundamentalisten .. en dat ook de christenen in deze moderne tijd tot bommen grijpen om politieke doelen te bereiken zijn we toch niet nu al vergeten ?quote:Jouw idee dat de islam zoveel toleranter is, is werkelijk onzin. Vergeet niet dat Mohammed en Karel de grote ongeveer tijdgenoten waren: het christendom van die tijd was bijna gelijk aan de islam een eeuw na haar ontstaan.
Nu nog is de islam bijna gelijk aan het christendom van 1000 jaar terug. De huidige islam het het huidige christendom vergelijken is echter domme onzin, rethorische dooddoenerij.
en jij denkt nu dat Nederland representatief is voor de westerse samenleving ?quote:De westerse samenleving heeft NU geloof een plaats gegeven van waaruit ze de samenleving niet meer kan ontwrichten: spotten met het christendom kan. Met de islam (nog) niet. De islam moet gewoon op haar plaats gewezen worden, niet alleen door idioten als Wilders, maar juist en vooral door de wat slimmere mensen in NL.
Wilders stemmenquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 13:15 schreef Re het volgende:
[..]
ik ben geen linkse kruisridder, en nu...?
Inderdaad, die films zijn daarom nooit uitgebracht.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 12:48 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, vraag maar aan Monty Python ("Life of Brian" was jarenlang verboden in Ierland). Of aan de makers van 'The Last Temptation of Christ'.. Om er maar een paar te noemen.
Remind me to smack you als ik je weer eens in het rookhok ziequote:Op zaterdag 18 augustus 2007 13:20 schreef Re het volgende:
[..]
top!, ik zet het op mijn to do lijstje...
Inderdaad. Er zijn ook vele terroristische aanslagen gepleegd door christenen vanwege die films.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 13:20 schreef Masterix het volgende:
[..]
Inderdaad, die films zijn daarom nooit uitgebracht.
<kreun>
Zie je het nu niet of wil je het niet zien?
dat bestaat niet.quote:
Jouw theologische opvattingen mag je bij je houden, die moet ik niet.quote:[..]
dat waren ze niet ooit, dat zijn ze nog steeds .. en ja, de boeken zijn gedeeltelijk vervalst, zo kan Jezus alleen maar een profeet zijn, god is immers EEN .. maar voor de rest zijn het nog steeds mensen van het boek met speciale rechten, zoals een vast aantal zetels in de regering (Iran), recht op je eigen regelgeving (Libanon) ed
[..]
Ook in de bijbel-belt vinden geen aanslagen plaats in naam van geloof -> onzin dus.quote:hangt er helemaal van af in welk land/streek je kijkt .. opvattingen die in de een of andere bible-belt leven verschillen in essentie maar weinig met de opvattingen van joodse/moslim fundamentalisten .. en dat ook de christenen in deze moderne tijd tot bommen grijpen om politieke doelen te bereiken zijn we toch niet nu al vergeten ?
[..]
Omdat geen geloof De Waarheid is.quote:en jij denkt nu dat Nederland representatief is voor de westerse samenleving ?
maar vertel, waarom hebben wij volgens jou dingen zoals de grondwet bedacht, en waarom staat daar godsdienstvrijheid zo expliciet vermeld ?
Het zieke is dat die mensen die vooraan staan om het christendom te vernederen plots heel politiek correct roepen "handen af van de islam".quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 13:28 schreef Jalu het volgende:
[..]
Inderdaad. Er zijn ook vele terroristische aanslagen gepleegd door christenen vanwege die films.
Sommige mensen willen inderdaad gewoon niet zien dat de Islam een religie is die in zijn huidige vorm geen plaats kan hebben in de westerse wereld.
whehe ... wat vind Wilders eigenlijk van het rookbeleid?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 13:22 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Remind me to smack you als ik je weer eens in het rookhok zie.
Speak for yourself.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 13:27 schreef Hathor het volgende:
we
Alle buitenlanders mogen alleen thuis roken, want zo kunnen ze de Nederlanders geen kanker geven.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 13:32 schreef Re het volgende:
[..]
whehe ... wat vind Wilders eigenlijk van het rookbeleid?
en ben jij nou Nederlander of ook zo'n crimineel met 2 paspoorten?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 13:33 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Alle buitenlanders mogen alleen thuis roken, want zo kunnen ze de Nederlanders geen kanker geven.
Nederlanders mogen overal roken want het is ons land.
nee want de bijbel staat aan de basis van ons Joods-Christelijke cultuur, en die moet zuiver blijven, kristalnacht zuiver ongeveer...quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 13:33 schreef Haushofer het volgende:
Zoals ik het begrijp hamert hij vooral op de inhoud van de tekst. Ik hoor em niet zo vaak over de Bijbel uitlaten, terwijl daar net zulke nare ( lees: cultuur gebonden ) dingen in staan. Dat het midden-oosten minder in staat is om zich van die eeuwenoude opvattingen los te maken staat natuurlijk los van het tekstuele. In dat opzicht zou je dan de Bijbel ook kunnen verbieden, lijkt me.
Dubbele nationaliteit crimineelquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 13:35 schreef Re het volgende:
[..]
en ben jij nou Nederlander of ook zo'n crimineel met 2 paspoorten?
Ik normaal gesproken ook, ik heb bijna altijd CDA gestemd, maar bij de laatste verkiezingen wist ik het effe niet meer, en dat is me nog nooit eerder gebeurd.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 13:32 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Speak for yourself..
Ik stem zowel in Griekenland als in Nederland altijd op dezelfde partij.
Bizar dat ook jij de bijbel eventjes vergelijkt met de koran.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 13:33 schreef Haushofer het volgende:
Zoals ik het begrijp hamert hij vooral op de inhoud van de tekst. Ik hoor em niet zo vaak over de Bijbel uitlaten, terwijl daar net zulke nare ( lees: cultuur gebonden ) dingen in staan. Dat het midden-oosten minder in staat is om zich van die eeuwenoude opvattingen los te maken staat natuurlijk los van het tekstuele. In dat opzicht zou je dan de Bijbel ook kunnen verbieden, lijkt me.
Waarom zou dat niet mogen? Het zijn beide sprookjesboekenquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 13:38 schreef Masterix het volgende:
[..]
Bizar dat ook jij de bijbel eventjes vergelijkt met de koran.
Ik dacht dat je wel beter zou weten...
Delen op de middelbare school.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 13:46 schreef SYCO het volgende:
hoeveel van jullie hebben daadwerkelijk de koran gelezen??
je begrijpt donders goed dat ik selectief lezen bedoelquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 13:30 schreef Masterix het volgende:
dat bestaat niet.
dat is geen theologische opvatting maar dagelijkse praktijk in islamitische landen, omdat het zo in de Koran staatquote:Jouw theologische opvattingen mag je bij je houden, die moet ik niet.
In mijn opvatting, en die van vele koran-onderzoekers, is de koran vals. Hoef je niet van me aan te nemen, maardat is wel zo.
dus ze noemen het boek een vervalsing maar behandelen de mensen die erin geloven wel met respect (tenzij ze massaal je land binnen komen vallen om je te vertellen hoe je "beter" moet leven) .. niets mis mee toch ? Ik vind het iig beter klinken dan je kop onder water of op het hakblokquote:In werkelijkheid zijn de twee boeken verschillend: de bijbel is in duizenden jaren ontstaan, daarover is geen discussie. dat is de koran eigenlijk ook, maar dat mag niet gezegd worden. Moslims doen alsof de koran geschapen is: alleen moslims kunnen dat voor waar aannemen, niet-moslims vinden dat natuurlijk onzin. Alleen als je van de schepping (en zuivere openbaring) van de koran uitgaat, kan je de bijbel een "vervalsing" noemen. Het is dus puur een theologische "waarheid", en een erg beledigende bovendien.
Ierland alweer vergeten .. of is daar het feit dat er een buitenlandse bezetter met een ander geloof de lakens uit wil gaan delen ineens wel relevant ?quote:Ook in de bijbel-belt vinden geen aanslagen plaats in naam van geloof -> onzin dus.
ooh jeetje, nog zo eentje die meent DE waarheid te hebben gevonden die de ander, desnoods met geweld, op moet worden gelegd ..quote:Omdat geen geloof De Waarheid is.
de islam staat niet op gespannen voet met de godsdienstvrijheid, de moslim maakt gewoon gebruik van zijn rechten .. jij staat op gespannen voet met de islam en daarom wil jij de godsdienstvrijheid inperken ..quote:dat moet de islam nog aan het verstand worden gepraat, het christendom begrijpt dat al, dankzij de grondwet onder andere.
En sja, als de leer van de islam op gespannen voet staat met godsdienstvrijheid, dan is het zaak de islam in te laten binden.
met het christendom is dat al gebeurd, dus nu is het de beurt aan de islam.
ja, goeie grap. Not.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 13:40 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Waarom zou dat niet mogen? Het zijn beide sprookjesboeken.
Ben jij moslim of Zo?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 13:49 schreef moussie het volgende:
[..]
je begrijpt donders goed dat ik selectief lezen bedoel
[..]
dat is geen theologische opvatting maar dagelijkse praktijk in islamitische landen, omdat het zo in de Koran staat
[..]
dus ze noemen het boek een vervalsing maar behandelen de mensen die erin geloven wel met respect (tenzij ze massaal je land binnen komen vallen om je te vertellen hoe je "beter" moet leven) .. niets mis mee toch ? Ik vind het iig beter klinken dan je kop onder water of op het hakblok
[..]
Ierland alweer vergeten .. of is daar het feit dat er een buitenlandse bezetter met een ander geloof de lakens uit wil gaan delen ineens wel relevant ?
[..]
ooh jeetje, nog zo eentje die meent DE waarheid te hebben gevonden die de ander, desnoods met geweld, op moet worden gelegd ..
[..]
de islam staat niet op gespannen voet met de godsdienstvrijheid, de moslim maakt gewoon gebruik van zijn rechten .. jij staat op gespannen voet met de islam en daarom wil jij de godsdienstvrijheid inperken ..
Nee, nogmaals. Het is een prima vergelijking omdat het beide boeken gebaseerd zijn op fabels, mythes en onmogelijke wonderen. Beide onzin ook vooral.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 13:52 schreef Masterix het volgende:
[..]
Nou ja, koran en bijbel: appels met peren en zo...
Ik legde net uit wat bijvoorbeeld niet klopt aan jouw one-liner.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 13:54 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Nee, nogmaals. Het is een prima vergelijking omdat het beide boeken gebaseerd zijn op fabels, mythes en onmogelijke wonderen. Beide onzin ook vooral.
Zelfs na je uitleg ben in nog van mening dat het niets meer als een verhalenboekje is.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 13:56 schreef Masterix het volgende:
[..]
Ik legde net uit wat bijvoorbeeld niet klopt aan jouw one-liner.
Maar blijf dat vooral roepen als je dat lekker vind...
Lieverd, ben jij christen?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 10:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
In de Bijbel staat ook dat Christenen de wereld moeten domineren. Driekwart van Midden en Zuid Amerikaanse Indianen is uitgeroeid uit naam van het Geloof. Balk <-> Splinter
Oké, dat mag.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Zelfs na je uitleg ben in nog van mening dat het niets meer als een verhalenboekje is.
Net als de Koran.
Ik heb de Bijbel in z'n geheel gelezen.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 14:00 schreef Masterix het volgende:
[..]
Oké, dat mag.
Mij is duidelijk dat die mening niet gebaseerd is op het gelezen hebben van de bijbel. Of de koran. Maar toch: je mag een mening hebben over een verzameling boeken die je niet gelezen hebt.
Ik denk zelf dat als je alleen maar de inhoudsopgave van de bijbel zou kennen, je deze "mening" (de bijbel is een sprookjesboek) niet zou verkondigen.
Ik ken je uitspraken in deze draad. Die vond ik zoals ik uitleg niet erg van enige kennis getuigen.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 14:03 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ik heb de Bijbel in z'n geheel gelezen.
RK Basisschool enzo. Ook delen van de Koran gelezen op de middelbare school.
Je kent me niet, dus mondje dicht enzo.
Het bekt zo lekker. Islam is fascisme, Islamofascism.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 10:03 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Wilders: De Koran zaait haat, ik niet
De politicus volhardt in zijn mening over de Koran. ,,Het is een fascistisch boek.’’
Zodra er even spottend over de islam en de koran gepraat kan worden als over de bijbel en het christendom, is Wilders overbodig.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 14:04 schreef Re het volgende:
vrijheid van geloof/meninguiting mag natuurlijk maar een kant op.... the Wilder's way
Ik krijg anders wel zwaar de indruk dat het juist andersom isquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 14:04 schreef Re het volgende:
vrijheid van geloof/meninguiting mag natuurlijk maar een kant op.... the Wilder's way
Islam is als religie misschien best oké, maar als politieke stroming niet zo. De vraag is of het politieke uit de islam gehaald kan worden of dat politiek, strafrecht, staatsintrichting etc. een onlosmakelijk onderdeel vormt van de islam.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 14:08 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Het bekt zo lekker. Islam is fascisme, Islamofascism.
Fascisme heeft hier maar een functie en dat is negatieve associatie.
De term "islamofascism" is bedacht in en gepromoot door de neoconservatieve denktanks. Het verscheen voor het eerst in The Weekly Standard van William Kristol. Diegene die zo graag wil dat het westen Iran en Pakistan aanvalt.
Daarna verscheen het in de publikaties van Daniel Pipes. Dezelfde Pipes die contacten had met die redacteur van Jyllands-Posten, die de mohammed-prenten afdrukte.
De natte droom van de Clash of Civilizations, het christelijke westen versus het islamitische oosten, komt allemaal uit een koker. En Wilders loopt er de deur plat...
oh, vertel...welke politieke partij in Nederland?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 14:11 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Ik krijg anders wel zwaar de indruk dat het juist andersom is![]()
De term is hier net zo op zijn plaats als Islamobroeikaseffect zou zijn.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 14:12 schreef Masterix het volgende:
[..]
Islam is als religie misschien best oké, maar als politieke stroming niet zo. De vraag is of het politieke uit de islam gehaald kan worden of dat politiek, strafrecht, staatsintrichting etc. een onlosmakelijk onderdeel vormt van de islam.
Als dat laatste zo is, vraag ik me af wat er werkelijk mis is met de term islamofascisme.
Dus jij pleit ook voor een verbod op partijen als CDA, CU, SGP, RPF etc. En de eerste Islam partij moet nog worden opgericht natuurlijk, waar is die politieke macht van hun?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 14:12 schreef Masterix het volgende:
[..]
Islam is als religie misschien best oké, maar als politieke stroming niet zo. De vraag is of het politieke uit de islam gehaald kan worden of dat politiek, strafrecht, staatsintrichting etc. een onlosmakelijk onderdeel vormt van de islam.
Als dat laatste zo is, vraag ik me af wat er werkelijk mis is met de term islamofascisme.
zelfs al was ik dat wel .. wat dan nog, in hoeverre is dat relevant ?quote:
ja maar dat was gericht tegen de Katholieken, dat doen de moslims nu ook dus is het rechtvaardig...quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 14:31 schreef sp3c het volgende:
Piet Heijn was een zeerover, een state sponsored terrorist!
die Silver vloot die hij heb gewonne heb hij eigenlijk gestole!
het wordt tijd dat we is wat in onze geschiedenisboeken gaan knippen zodat het net lijkt of er nog noooooit iets gebeurt is en iedereen het per direct is vergeten ... net als dat gedoe met die Armenen in Turkije
0w dan heb ik niets gezegdquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 14:34 schreef Re het volgende:
[..]
ja maar dat was gericht tegen de Katholieken, dat doen de moslims nu ook dus is het rechtvaardig...
Omdat je stelt dat de bijbel vervalst is. dat is een islamitisch dogma, gebaseerd op de islamitische visie op andere religies.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 14:29 schreef moussie het volgende:
[..]
zelfs al was ik dat wel .. wat dan nog, in hoeverre is dat relevant ?
ik geef mijn mening, krijgt die een bepaalde meerwaarde/aftrek al naar gelang de culturele achtergrond ?
De vraag blijft: is politiek een integraal onderdeel van de islam?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 14:19 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
De term is hier net zo op zijn plaats als Islamobroeikaseffect zou zijn.
Maar dat is niet van belang, het gaat om de boodschap toch? Als men met Islamonazisme weg was gekomen had men dat gedaan, fascisme is the next best thing.
Het is absurd. Maar dat is Godwin's Law vaak ook.
Dus..?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 14:21 schreef Re het volgende:
[..]
Dus jij pleit ook voor een verbod op partijen als CDA, CU, SGP, RPF etc. En de eerste Islam partij moet nog worden opgericht natuurlijk, waar is die politieke macht van hun?
Nofi, maar dan heb je imo geen flauw benul van wat fascisme beoogt.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 14:40 schreef Masterix het volgende:
[..]
Het politieke aspect van de islam doet mij ook erg sterk denken aan het fascisme
Nofi, maar dat heb ik natuurlijk wel.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 14:47 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Nofi, maar dan heb je imo geen flauw benul van wat fascisme beoogt.
Bashen van christendom en bijbel gebeurt denk ik in Nederland 1000x zoveel, maar daar hoor je veekl minder vaak achtelijke reacties op.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 14:52 schreef Heerlijkheid het volgende:
Dat denk ik dus ook, maar Islambashing is zo in de mode dat alles onder noemer geschaard kan worden.
Wat natuurlijk weer een rechtstreeks gevolg is van de mate van tolerantie van de islam jegens andersdenkenden.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 14:55 schreef Masterix het volgende:
[..]
De mode is te doen alsof je elke religie mag afkraken, zolang je maar van de islam afblijft.
Het kan met elkaar te maken hebben, maar ik zie het verband niet zo.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 14:59 schreef Jalu het volgende:
[..]
Wat natuurlijk weer een rechtstreeks gevolg is van de mate van tolerantie van de islam jegens andersdenkenden.
Kom nou, het is toch al meermalen duidelijk gebleken dat wie openlijk kritiek heeft op de islam al gauw vogelvrij is? Ben je de cartoonrellen alweer vergeten? De moord op Theo van Gogh? Maar ach, dan zijn natuurlijk allemaal excessen.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 15:01 schreef Re het volgende:
dus we zijn bang om kritiek te geven tegen de islam?
je hebt kritiek en je hebt kritiek, en je hebt gekken en gehersenspoeldenquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 15:05 schreef Jalu het volgende:
[..]
Kom nou, het is toch al meermalen duidelijk gebleken dat wie openlijk kritiek heeft op de islam al gauw vogelvrij is? Ben je de cartoonrellen alweer vergeten? De moord op Theo van Gogh? Maar ach, dan zijn natuurlijk allemaal excessen.
En daar geloof ik dus niet meer in...quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 15:21 schreef Heerlijkheid het volgende:
Als je gewoon je kritiek uit en er geen nummertje van maakt, dan wordt je waarschijnlijk niet van de fiets afgeschoten.
quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 14:40 schreef Masterix het volgende:
Het politieke aspect van de islam doet mij ook erg sterk denken aan het fascisme,
En slim zijn dit soort lui ook al niet; zouden ze nou zich echt niet realiseren dat Hitler net zoveel ophad met moslims als met joden?quote:
ging over fascismequote:Op zaterdag 18 augustus 2007 15:38 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
[afbeelding]
[afbeelding]
Extremisten heb je in elke religie.
Ja Geert, wel als je halsstarrig blijft weigeren om het debat aan te gaan.quote:De politicus voelt niets voor een gesprek met de Nederlandse Moslimraad over zijn oproep. De raad had Wilders uitgenodigd, maar die vindt een ontmoeting zinloos, omdat een debat volgens hem onmogelijk is.
Nee, ik weet niet beter, ben een beetje dom, weetjewel.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 13:38 schreef Masterix het volgende:
[..]
Bizar dat ook jij de bijbel eventjes vergelijkt met de koran.
Ik dacht dat je wel beter zou weten...
bron: DvhNquote:Ex-moslim Jami ondergebracht in beveiligde woning
DEN HAAG -
Ehsan Jami, oprichter van het comité voor ex-moslims, is deze week overgebracht naar een zwaarbeveiligde woning. Een goed ingevoerde bron heeft zaterdag een bericht hierover in de Volkskrant en NRC Handelsblad bevestigd.
Jami is sinds 6 augustus, twee dagen nadat hij in Voorburg werd gemolesteerd door drie moslims, meermalen bedreigd. Een woordvoerder van de Nationale Coördinator Terreur Bestrijding (NCTB) wil alleen kwijt dat per dag naar de veiligheidssituatie van Jami wordt gekeken en dat op basis daarvan gepaste maatregelen worden genomen.
Afshin Ellian, de Leidse hoogleraar en publicist die als adviseur van Jami optreedt, zegt dat de Voorburger ,,erg aangeslagen'' is. Hij wil niks zeggen over diens huidige woonomstandigheden. Ook is Jami volgens Ellian ,,teleurgesteld'' in enkele bladen die vraagtekens plaatsen bij de ernst van de geweldpleging jegens Jami. Ellian: ,,De politie heeft verklaringen van Jami, een vriendin en zes getuigen. Hij liep schaafwonden en blauwe plekken op.''
Het PvdA-gemeenteraadslid in Voorburg-Leidschendam deed in mei van dit jaar ook al aangifte van bedreiging. De werkwijze van het comité voor ex-moslims stuitte onlangs op kritiek van Wouter Bos. De PvdA-leider vindt de kritiek van het comité op de islam beledigend voor moslims en hun geloof. Jami op zijn beurt stelt dat de PvdA grondig moet veranderen en vraagt zich af of Bos wel de juiste leider is om daarvoor te zorgen.
Jammer dat je dat stelt. De Bijbel is verre van onzin. Mensen breien er vaak onzin van, dat wel. Wonderen worden letterlijk genomen, symboliek wordt verheven tot letterlijkheid, essenties worden verschoven en de Messias wordt vergoddelijkt ( wat onzin in mijn ogen is, laat dat even duidelijk zijn ) Maar je zou altijd nog es kunnen proberen de Bijbel nog een keertje te lezen, en dan wellicht je mening herzienquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 13:54 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Nee, nogmaals. Het is een prima vergelijking omdat het beide boeken gebaseerd zijn op fabels, mythes en onmogelijke wonderen. Beide onzin ook vooral.
Daar liet hij tijdens toespraken anders niets van merken. Ook andere duistere figuren uit het derde rijk vonden de islam wel tof.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 15:37 schreef Jalu het volgende:
[..]
En slim zijn dit soort lui ook al niet; zouden ze nou zich echt niet realiseren dat Hitler net zoveel ophad met moslims als met joden?
wat voor deuren werden er geopend ? had je die deuren zonder de bijbel niet kunnen openen ?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 16:20 schreef Haushofer het volgende:
Heb zelf op de basis/middelbare school ook veel van de Bijbel meegekregen, maar toen ik zelf ging lezen, werden er een hoop deuren geopend.
Ik denk dat hij bedoelt dat je veel meer van het geloof zult begrijpen wanneer je de taal waarin het heilig geschrift oorspronkelijk gesteld was, machtig bent. Bekend verschijnsel bij vertalingen.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 16:23 schreef osho het volgende:
[..]
wat voor deuren werden er geopend ? had je die deuren zonder de bijbel niet kunnen openen ?
Ik had het meer over deuren in de Bijbel zelfquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 16:23 schreef osho het volgende:
[..]
wat voor deuren werden er geopend ? had je die deuren zonder de bijbel niet kunnen openen ?
quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 16:22 schreef Apropos het volgende:
Haushofer!
Je moet inderdaad het zelf lezen en zelf blijven nadenken. Iets wat trouwens voor alles geld.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 16:20 schreef Haushofer het volgende:
[..]
... Heb zelf op de basis/middelbare school ook veel van de Bijbel meegekregen, maar toen ik zelf ging lezen, werden er een hoop deuren geopend.
Ik had gesnapt als je enkele boeken uit het Oude Testament vergeleek met de koran.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 16:13 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Nee, ik weet niet beter, ben een beetje dom, weetjewel.
Ik wil hier absoluut de bijbel niet stigmatiseren. Ik claim alleen dat de Bijbel qua inhoud ook erg gewelddadig kan zijn. God zegt bv in Exodus "anie iesh milchamah", "ik ben een man van oorlog". Er zijn een boel volkeren in Kanaän afgeslacht onder het motto "dit land heeft God ons gegeven", en dan heb ik het alleen nog maar over de Thora. Het Jodendom was zover ik weet 1 van de eerste religies die fel tegen syncretisatie waren; het heidendom ( het zogenaamde goi volgens de Joden ) was vele malen toleranter tegenover andere religies, daar er volgens hun altijd wel een plaatsje over was in het Pantheon.
Je ziet ook erg mooi dat stukje angst in de Bijbel van de profeten; heidenen worden gestigmatiseerd omdat zij "beelden maken van hun God". De profeten deden precies hetzelfde; zij grepen God aan voor zowel goede ( oproeping tot sociaal bewustzijn ) als kwalijke zaken ( oproep tot haat disrespect tegenover heidenen ). Dat is net zo goed een beeld creeëren van je God. Felle veroordeling komt vaak voort uit angst.
Ik wou alleen aanstippen dat het hypocriet is om alleen de Koran puur tekstueel te veroordelen. Dan mag je ook wel es met een kritisch oog naar de Bijbel kijken, en dan met name naar het oude testament. Maar ik geloof dat Wilders daar niet zoveel kiezers mee krijgt.
Van een debat kan ook nauwelijks sprake zijn, het zijn twee meningen die loodrecht tegenover elkaar staan, en daar hoef je geen zinnig gesprek van te verwachten. Hij heeft gewoon geen zin in een welles nietes spelletje en daar geef ik hem nog gelijk in ook. Iedereen weet nu wel zo'n beetje wat het standpunt van Wilders is, en iedereen weet inmiddels ook wel waar de islam voor staat, dus een debat is bij voorbaat al zinloos.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 16:04 schreef Apropos het volgende:
[..]
Ja Geert, wel als je halsstarrig blijft weigeren om het debat aan te gaan.
het onzin gedeelte van de bjibel is wat mij betreft het wonderen gedeelte, het vereringsgedeelte, Jezus als de zoon van God etc... daarnaast staan er best wat leuke leefregels en filosofische bespiegelingen in, maar daar is de bijbel niet uniek in. En net als in de Koran staan er naast de goede dingen ook een hoop minder goede en zelfs nare zaken in de bijbel. En daar is de bijbel ook niet uniek in. Het enige unieke aan de bijbel en de koran is dat er zoveel mensen specifiek belang hechten aan deze boeken.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 16:31 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ik had het meer over deuren in de Bijbel zelf
De Bijbel is in mijn ogen een erg complex geheel, wat alleen kan worden geprobeerd te doorgronden als je een boel achtergrondkennis over de cultuur, taal en geschiedenis kent. Ik pretendeer niet dat ik die heb. Wel heb ik mijn beeld over de Bijbel de afgelopen jaren erg genuanceerd. Mensen die roepen dat de Bijbel onzin is, zouden het geheel es moeten overzien. Ik ben ervan overtuigd dat ze dan al minder hard gaan roepenEen Christelijke opvoeding of Christelijk onderwijs geven je, denk ik, het tipje van de ijsberg. Maar dat kost tijd, en je moet voor jezelf beslissen of je die tijd er voor over hebt
![]()
Buiten dat probeer ik wel voorgeschreven zaken uit de evangelieën mee te nemen in mijn leven. Niet omdat ik geloof dat ze door God gegeven zijn, maar omdat ik geloof dat je er een gelukkiger mens van wordt. Hierin is het evangelie echter niet uniek, het had net zo goed met een andere leer gekund die wellicht andere zaken benadrukt.
ik vind het wel tekenend, voor wilders 'de boze stampvoetende kleuter'.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 16:57 schreef Hathor het volgende:
[..]
Van een debat kan ook nauwelijks sprake zijn, het zijn twee meningen die loodrecht tegenover elkaar staan, en daar hoef je geen zinnig gesprek van te verwachten. Hij heeft gewoon geen zin in een welles nietes spelletje en daar geef ik hem nog gelijk in ook. Iedereen weet nu wel zo'n beetje wat het standpunt van Wilders is, en iedereen weet inmiddels ook wel waar de islam voor staat, dus een debat is bij voorbaat al zinloos.
idem voor de moslimsquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 17:01 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik vind het wel tekenend, voor wilders 'de boze stampvoetende kleuter'.
welke stamvoetende moslims?quote:
Dat hoort bij zijn act.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 17:01 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik vind het wel tekenend, voor wilders 'de boze stampvoetende kleuter'.
Totdat hij het vuur niet meer onder controle kan houden.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 17:09 schreef Masterix het volgende:
[..]
Dat hoort bij zijn act.
Net zoals het wekelijks (pffff, of vaker) gebruiken van de woorden "Schandelijk! Schande! Schandalig!".
Laten we wel zijn: Welle Nederlander gebruikt die woorden tegenwoordig nog? Maa wel leuk om te gebruiken als je tegen een eercultuur wilt fulmineren.
Vuur met vuur bestrijden, dat is wat hij doet. Als een pyromane brandweerman zeg maar...
Nah, hij speelt een beetje met vonkjes. Het echte vuur, daar hebben de regimes van Pakistan tot Marokko dagelijks last van.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 17:18 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Totdat hij het vuur niet meer onder controle kan houden.
Afgezien daarvan, wat een mietje is het zeg. Niet eens in discussie durven met de moslimraad, omdat hij toch onder de tafel gelult wordt.
Sinds wanneer bepaal jij wat de gemiddelde niet-moslim denkt?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 17:25 schreef Masterix het volgende:
[..]
Nah, hij speelt een beetje met vonkjes. Het echte vuur, daar hebben de regimes van Pakistan tot Marokko dagelijks last van.
Enne, een niet-moslim voelt zich niet onder de tafel geluld door "islam is vrede" of "de koran is DFe Waarheid en het woord van God", de niet-moslim ergert zich daar hoogstens aan.
"Moslimraad"... vaag clubje... Wie denken die gasten wel dat ze zijn? De kalief?
Nou, ik kan me bijvoorbeeld nog wat plaatjes in een Deense krant herinneren. Over stampvoetende kleuters gesproken.quote:
Dat laatste is inderdaad door moslims de afgelopen jaren met verve gedemonstreerd.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 17:28 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Sinds wanneer bepaal jij wat de gemiddelde niet-moslim denkt?? En waarom is de moslimraad een vaag clubje? Je kan ze gewoon bereiken, het is in feite een behoorlijk transparante organisatie. Oh wacht, het zijn natuurlijk moslims! Die zijn altijd vaag! Overigens, je weet wat de gevolgen kunnen zijn van kleine vonkjes he?
Niks wat een flinke emmer koud water kan verhelpen.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 17:28 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Sinds wanneer bepaal jij wat de gemiddelde niet-moslim denkt?? En waarom is de moslimraad een vaag clubje? Je kan ze gewoon bereiken, het is in feite een behoorlijk transparante organisatie. Oh wacht, het zijn natuurlijk moslims! Die zijn altijd vaag! Overigens, je weet wat de gevolgen kunnen zijn van kleine vonkjes he?
ja maar we kunnen ons toch niet verlagen tot die paar imbecielen?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 17:32 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nou, ik kan me bijvoorbeeld nog wat plaatjes in een Deense krant herinneren. Over stampvoetende kleuters gesproken.![]()
Exact, dus doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg. Ergo Wilders is geen zak beter dan die gasten.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 17:33 schreef Jalu het volgende:
[..]
Dat laatste is inderdaad door moslims de afgelopen jaren met verve gedemonstreerd.
Met één verschil: Wilders heeft een aanleiding die een heleboel mensen met hem zien. De moslims die ik bedoelde zijn van het type:"als je een stok zoekt om een (westerse) hond te slaan, dan vindt je die altijd".quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 17:35 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Exact, dus doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg. Ergo Wilders is geen zak beter dan die gasten.
Moslims hebben wat dat betreft nog een veel betere aanleiding, met name geschiedkundig gezien. Maar waar hebben we het nu eigenlijk over, de aanleiding of de resultaten? Hij weigert te praten, dan gaat het al snel de verkeerde kant op nietwaar? Of is het feit dat hij weigert te praten ook de schuld van de moslims, ik denk dat Jalu vast wel een manier weet te vinden om zo te redeneren namelijk.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 17:38 schreef Jalu het volgende:
[..]
Met één verschil: Wilders heeft een aanleiding die een heleboel mensen met hem zien. De moslims die ik bedoelde zijn van het type:"als je een stok zoekt om een (westerse) hond te slaan, dan vindt je die altijd".
ooh jeetje, je vergeet de joden even voor het gemak .. die zeggen dat al heel wat langer, voor die is Jezus nog niet eens een profeet, kan je nagaan ..quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 14:36 schreef Masterix het volgende:
[..]
Omdat je stelt dat de bijbel vervalst is. dat is een islamitisch dogma, gebaseerd op de islamitische visie op andere religies.
oa op historische feiten, kerkgeschiedenis van de eerste eeuwen waarin besloten werd wat er wel of niet in die boeken moest gaan staan, de 3-eenheid werd bedacht etc, het oorspronkelijke christendom werd ingelijfd in - en aangepast aan de romeinse machtspolitiekquote:Als het je eigen mening is vraag ik me af waar je dat in godsnaam op baseert. Het is namelijk een volstrekt onlogische opmerking (behalve dan vanuit islamitrische dogma's)
ik heb gelukkig geen enkel geloof ..quote:En ja, als jij jouw geloof als De Waarheid brengt, heeft dat voor mij minder waarde; ik ben namelijk geen moslim en vind in het algemeen wat de islam zegt dus onzin. Dat is mijn religieuze opvatting, snap je.
enquote:Omdat geen geloof De Waarheid is.
je snapt dat je nu even dogmatisch bezig bent als de reli-fundi ?quote:De islam moet gewoon op haar plaats gewezen worden
O man doe rustig..quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 17:28 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ach, komt hier de excuuscultuur (veroordelen maar wel begrijpen) weer boven drijven? Als alle moslims zouden leren om hun godsdienst op een moderne manier te beleven (leven en laten leven) dan hadden we geen 9/11, geen Irak-oorlog, geen dode Theo van Gogh en, klap op de vuurpijl, geen Geert Wilders' en Ayaan Hirsi Ali's gehad.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 17:38 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Moslims hebben wat dat betreft nog een veel betere aanleiding, met name geschiedkundig gezien.
Het is je suggestieve ondertoon die je telkens de das om doet. Volgens mij heb je dat zelf alleen nog niet door. Je probeert ook in weze de kern van het onderwerp te laten verschuifen, dat is in deze WILDERS. Of het een subsidiespons is of niet, doet er ook helemaal niet toe. Wat er wel toe doet is dat er een groep moslims zijn die hem voor een gesprek uitnodigen, iets wat ZEER netjes is gezien zijn ranzige uitspraken nietwaar?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 17:41 schreef Masterix het volgende:
[..]
O man doe rustig..
Ik bepaal niets, maar het is logisch dat moslim-dogma's niet-moslims koud laten.
Dat ik de moslim-raad vaag noem heeft te maken met de zwakke organisatiegraad van moslims in Nederland, en de verdeeldheid onder hen.
Ik zou "de christenraad" ook niet serieus kunnen nemen, terwijl ik een Nederlandse katholiek en een Nederlandse hervormde meer overeenkomsten zie hebben dan een Turkse Aleviet met een Marokkaanse of Surinaamse sunni.
De moslimraad is IMO een subsidiespons, meer niet.
Niet overal een reden zoeken zielig te doen met je moslim-zijn, dat is erg vermoeiend.
Ik durf mijn handen in het vuur te steken dat dat dus alsnog zo was geweest. De aanleidingen blijven namelijk nogsteeds hetzelfde. Terrorist wordt je niet zomaar en het leuke is dat het in feite een moderne stroming binnen de Islam is. Hoe zou dat toch komen? Wellicht hebben recentelijke wereldpolitieke problemen er mee te maken? Just a guess.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 17:44 schreef Jalu het volgende:
[..]
Ach, komt hier de excuuscultuur (veroordelen maar wel begrijpen) weer boven drijven? Als alle moslims zouden leren om hun godsdienst op een moderne manier te beleven (leven en laten leven) dan hadden we geen 9/11, geen Irak-oorlog, geen dode Theo van Gogh en, klap op de vuurpijl, geen Geert Wilders' en Ayaan Hirsi Ali's gehad.
wacht even. wat is daar leuk of fijn aan? emancipatie leidt tot terrorisme?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 17:45 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik durf mijn handen in het vuur te steken dat dat dus alsnog zo was geweest. De aanleidingen blijven namelijk nogsteeds hetzelfde. Terrorist wordt je niet zomaar en het leuke is dat het in feite een moderne stroming binnen de Islam is. Hoe zou dat toch komen? Wellicht hebben recentelijke wereldpolitieke problemen er mee te maken? Just a guess.
Er is niks leuks aan, sarcasme, ironie hoe je het ook wilt noemen. Moderniteit heeft in die zin overigens niets te maken met emancipatie. Moderniteit heeft te maken met het tijdsbestek waarin de stroming zich heeft ontwikkelt.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 17:47 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
wacht even. wat is daar leuk of fijn aan? emancipatie leidt tot terrorisme?
Omdat bepaalde groepen moslims zich de underdog voelen van het Westen en met die 'schande' niet om kunnen gaan. Het is deels gebaseerd op pure jaloezie.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 17:45 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik durf mijn handen in het vuur te steken dat dat dus alsnog zo was geweest. De aanleidingen blijven namelijk nogsteeds hetzelfde. Terrorist wordt je niet zomaar en het leuke is dat het in feite een moderne stroming binnen de Islam is. Hoe zou dat toch komen?
maar waarom is het juist de moderne, emanicaptoire stroming die nu zelfmoordterrorist wordt?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 17:49 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Er is niks leuks aan, sarcasme, ironie hoe je het ook wilt noemen.
In ieder geval heeft men een religie die heel handig te misbruiken is om de meest verwerpelijke daden goed te praten.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 17:45 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik durf mijn handen in het vuur te steken dat dat dus alsnog zo was geweest. De aanleidingen blijven namelijk nogsteeds hetzelfde. Terrorist wordt je niet zomaar en het leuke is dat het in feite een moderne stroming binnen de Islam is. Hoe zou dat toch komen?
Je bent echt niet te volgen vind ik. verder haal je halve feiten en onzin een beetje door elkaar: je kan kritiek hebben op de manier waarop sommige boeken wel, en anderen niet tot de bijbel zijn gaan behoren, als je dat "vervalsing" noemt, doe je niets anders dan idiote haat-imams napraten. Denk zelf na joh.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 17:41 schreef moussie het volgende:
oa op historische feiten, kerkgeschiedenis van de eerste eeuwen waarin besloten werd wat er wel of niet in die boeken moest gaan staan, de 3-eenheid werd bedacht etc, het oorspronkelijke christendom werd ingelijfd in - en aangepast aan de romeinse machtspolitiek
Maar doe je best: leg mij eens uit waarom ik net een reli-fundi ben als ik zeg dat religies dmv spot en kritiek naar hun plek gejaagd moeten worden?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 17:41 schreef moussie het volgende:
je snapt dat je nu even dogmatisch bezig bent als de reli-fundi ?
Owjee, in Nederland schijnen wij ook moderne Islamitische stromingen te hebben.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 17:50 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
maar waarom is het juist de moderne, emanicaptoire stroming die nu zelfmoordterrorist wordt?
nou nee, zo bedoel ik het niet. maar dat kan jij niet weten.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 17:53 schreef Gabry het volgende:
[..]
Owjee, in Nederland schijnen wij ook moderne Islamitische stromingen te hebben.
Ik ga hier geen theologische discussie met je voeren, maar je onderste is dus echt niet meer dan onzin wat je vastvan een of andere dubieuze website hebt weten te halen. De Koran kent eigenlijk exact hetzelfde gebod, met daarnaast nog als extra verzwaring dat "wie een persoon dood - is hetzelfde alsof hij de hele mensheid heeft gedood".quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 17:50 schreef Lkw het volgende:
[..]
Omdat bepaalde groepen moslims zich de underdog voelen van het Westen en met die 'schande' niet om kunnen gaan. Het is deels gebaseerd op pure jaloezie.
Daarnaast kent de Islam - itt het Christendom - niet de gedachte 'heb uw naaste lief als uzelve', los van of die naaste nu wel of niet gelooft.
Omdat het een stroming is die rekening houdt met moderne wereldpolitieke ontwikkelingen en zich daaraan het bestaansrecht ontleent.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 17:50 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
maar waarom is het juist de moderne, emanicaptoire stroming die nu zelfmoordterrorist wordt?
Hmm, er is WEL een groot verschil. Er is geen Westerling die het in zijn hoofd haalt om dan maar willekeurig bommen te gaan leggen in treinen of bussen in het midden-oosten, of vliegtuigen in gebouwen vol onschuldige mensen te vliegen.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 17:55 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik ga hier geen theologische discussie met je voeren, maar je onderste is dus echt niet meer dan onzin wat je vastvan een of andere dubieuze website hebt weten te halen. De Koran kent eigenlijk exact hetzelfde gebod, met daarnaast nog als extra verzwaring dat "wie een persoon dood - is hetzelfde alsof hij de hele mensheid heeft gedood".
Daarnaast heeft het niets met het "underdog" gevoel te maken. De terroristen komen vaak vanuit welgestelde families en zijn vaak erg geleerd en hebben toegang tot alle westerse voorzieningen. Het heeft met een bepaald gevoel van compassie/onrecht te maken die er heerst. Ten opzichte van hun eigen regeringen (zie de bomaanslagen in Riyad SA) maar ook zien ze een gevaar in Westerse invloeden. Het Westen is gewoon de vijand. Dit beeld is in weze NIET verschillend met het beeld van wat sommige mensen hier hebben over "het gevaar van islamisering". Daar roepen ze, aah het westen neemt ons over, hier roepen ze aaah de moslims nemen ons over.
Doe eens aardig dan en leg dat uit.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 17:44 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het is je suggestieve ondertoon die je telkens de das om doet. Volgens mij heb je dat zelf alleen nog niet door.
Ik probeer niet iets te verschuiven. Hoe kom je daar bij?quote:Je probeert ook in weze de kern van het onderwerp te laten verschuifen, dat is in deze WILDERS. Of het een subsidiespons is of niet, doet er ook helemaal niet toe. Wat er wel toe doet is dat er een groep moslims zijn die hem voor een gesprek uitnodigen, iets wat ZEER netjes is gezien zijn ranzige uitspraken nietwaar?
Zowel de Koran als de Hadiths geven de gelovigen specifieke aanwijzingen op het gebied van bijvoorbeeld aalmoezen.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 17:50 schreef Lkw het volgende:
Daarnaast kent de Islam - itt het Christendom - niet de gedachte 'heb uw naaste lief als uzelve', los van of die naaste nu wel of niet gelooft.
Als de mens wil, kan het zelfd de Donald Duck gebruiken om de meest verwerpelijke daden goed te praten, een non argument dus.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 17:51 schreef Jalu het volgende:
In ieder geval heeft men een religie die heel handig te misbruiken is om de meest verwerpelijke daden goed te praten.
Geldt wederom weer geheel het tegenovergestelde. Moslims zien het westen vaak als geweldadige imperialisten die het voorzien hebben op hun landen. Daar kan je het niet mee eens zijn, maar dat blijft hun visie van het westen. Althans, het beeld van het westen wordt vaak bepaald door de USA, dit komt omdat andere Europese staten in de ogen van Moslims vaak te weinig afstand doen van dat beleid. En zo zien ook zij de Westerse Wereld als 1 geheel. Islamitisch staten bestaan trouwens nauwelijks.quote:Daarbij, je moet ook als moslim wel heel erg blind zijn om niet in te zien dat de antipathie die tegen de islam aan het ontstaan is rechtstreeks voorkomt uit de haat jegens het westen die veel moslims steeds weer ten toon spreiden. En daarmee gaat elke vergelijking met de haat tegen de Joden uit pre-WOII en de moderne tijd direct mank, de joden waren gehaat omdat ze (vaak) succesvoller en rijker waren dan niet joden, iets wat voor moslims nou niet bepaals het heersende beeld is. Die landen waar de bevolking dankzij olie een heel hoge levensstandaard zou kunnen hebben zijn nou niet bepaald een lichtend voorbeeld van een eerlijke verdeling van welvaart; terwijl ze zich vrijwel allemaal Islamitische staten noemen... Met als onvoorstelbaar gevolg dat de underdogs daar hun boosheid daarover niet richten op de (over)heersers maar op het westen...
Onee? leg dat eens even uit in Afghanistan en Irak aan de mensen die hun hele wijk kapotgebombardeerd zien worden?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 17:58 schreef Jalu het volgende:
[..]
Hmm, er is WEL een groot verschil. Er is geen Westerling die het in zijn hoofd haalt om dan maar willekeurig bommen te gaan leggen in treinen of bussen in het midden-oosten, of vliegtuigen in gebouwen vol onschuldige mensen te vliegen.
Als ik de koran lees, begrijp ik die reacties van moslims wel.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 17:45 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik durf mijn handen in het vuur te steken dat dat dus alsnog zo was geweest. De aanleidingen blijven namelijk nogsteeds hetzelfde. Terrorist wordt je niet zomaar en het leuke is dat het in feite een moderne stroming binnen de Islam is. Hoe zou dat toch komen? Wellicht hebben recentelijke wereldpolitieke problemen er mee te maken? Just a guess.
Nee..we zetten er gewoon een leger neer, van alle snufjes voorzienquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 17:58 schreef Jalu het volgende:
[..]
Hmm, er is WEL een groot verschil. Er is geen Westerling die het in zijn hoofd haalt om dan maar willekeurig bommen te gaan leggen in treinen of bussen in het midden-oosten, of vliegtuigen in gebouwen vol onschuldige mensen te vliegen.
Masterix, je bepaald helemaal niets voor niet-moslims. Jij vind het niet leuk voor jezelf, dat is wat anders, ga nou niet praten voor andere mensen.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:01 schreef Masterix het volgende:
[..]
Als ik de koran lees, begrijp ik die reacties van moslims wel.
Face it: de koran is een heel "bijzonder" boek. En niet leuk voor niet-moslims.
Er worden binnen de Islam een sterk onderscheid gemaakt tussen gelovigen en niet-gelovigen en de manier waarop je hen mag bejegenen. En dat heb ik niet van dubieuze websites, zoals jij veronderstelt. Maar ook ik ga geen theologische discussie met je aan, die vervallen te vaak in elkaar vliegen afvangen met uit z'n verband gerukte teksten.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 17:55 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik ga hier geen theologische discussie met je voeren, maar je onderste is dus echt niet meer dan onzin wat je vastvan een of andere dubieuze website hebt weten te halen. De Koran kent eigenlijk exact hetzelfde gebod, met daarnaast nog als extra verzwaring dat "wie een persoon dood - is hetzelfde alsof hij de hele mensheid heeft gedood".
Daarnaast heeft het niets met het "underdog" gevoel te maken. De terroristen komen vaak vanuit welgestelde families en zijn vaak erg geleerd en hebben toegang tot alle westerse voorzieningen. Het heeft met een bepaald gevoel van compassie/onrecht te maken die er heerst. Ten opzichte van hun eigen regeringen (zie de bomaanslagen in Riyad SA) maar ook zien ze een gevaar in Westerse invloeden. Het Westen is gewoon de vijand. Dit beeld is in weze NIET verschillend met het beeld van wat sommige mensen hier hebben over "het gevaar van islamisering". Daar roepen ze, aah het westen neemt ons over, hier roepen ze aaah de moslims nemen ons over.
...of al die moslims die dagelijks door moslims op worden geblazen...quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:00 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Onee? leg dat eens even uit in Afghanistan en Irak aan de mensen die hun hele wijk kapotgebombardeerd zien worden?
En dan noemen we het een bevrijdingsleger, we laten het burgers oppakken en in de bak gooien waar we ze vervolgens vernederen en martelen. Of we laten ze mensen oppakken die we vervolgens in een concentratiekamp op Cuba opsluiten, zonder zelfs maar de basisregels van internationaal recht te volgen.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:02 schreef Pek het volgende:
[..]
Nee..we zetten er gewoon een leger neer, van alle snufjes voorzien![]()
Je gaat totaal niet in op mijn voorbeelden, het is geen underdog gevoel. (Immers de rijke terroristen hebben alles wat hun hartje begeert). Het is een algeheel gevoel van onrecht.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:03 schreef Lkw het volgende:
[..]
Er worden binnen de Islam een sterk onderscheid gemaakt tussen gelovigen en niet-gelovigen en de manier waarop je hen mag bejegenen. En dat heb ik niet van dubieuze websites, zoals jij veronderstelt. Maar ook ik ga geen theologische discussie met je aan, die vervallen te vaak in elkaar vliegen afvangen met uit z'n verband gerukte teksten.
Terroristen komen niet 'vaak uit welgestelde families'; ze komen daar óók vandaan. Maar dat maakt geen barst uit ivm mijn opmerking. Het 'underdog'-gevoel heeft vanzelfsprekend niets te maken met hoeveel geld er in iemands persoonlijke portemonnee zit.
Mutant, schop nog eens een open deur in.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:03 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Masterix, je bepaald helemaal niets voor niet-moslims. Jij vind het niet leuk voor jezelf, dat is wat anders, ga nou niet praten voor andere mensen.
Jazeker, mijn uitspraak volgt dan ook op enkele valse offtopic beschuldigingen richting bepaalde andere zkaen.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:03 schreef Masterix het volgende:
[..]
...of al die moslims die dagelijks door moslims op worden geblazen...
Wees jij er mij net niet op dat de kern Wilders' uitspraken is, en IK daarvan af zou proberen te schuiven?
![]()
En weer praat je voor niet-moslims.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:05 schreef Masterix het volgende:
[..]
Mutant, schop nog eens een open deur in.
Ik bepaal idd niets, jij ook niet. Ik constateer slechts, en jij suggereert rare dingen.
Niet-moslims geloven nu eenmaal niet wat de koran zegt, snap je dat of snap je dat niet?
Bepaald geen non argument, om de simpele reden dat het daadwerkelijk gebeurd in het geval van de Islam. In de westerse wereld maar ook in niet westerse landen (Darfur? Indonesië?)quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 17:59 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Als de mens wil, kan het zelfd de Donald Duck gebruiken om de meest verwerpelijke daden goed te praten, een non argument dus.
[..]
Moslims voelen zich aangevallen als men hier tegen ze zegt dat men niet genoeg afstand neemt van terroristische moslims. En dan zou men vervolgens wel als kritiek op het westen mogen hebben dat niet iedereen afstand neemt van de USA? Terwijl de daden van de USA best dubieus te noemen zijn maar niet in de schaduw staan van het blind vermoorden van onschuldigen wat elke dag weer uit naam van de Islam gedaan wordt.quote:Geldt wederom weer geheel het tegenovergestelde. Moslims zien het westen vaak als geweldadige imperialisten die het voorzien hebben op hun landen. Daar kan je het niet mee eens zijn, maar dat blijft hun visie van het westen. Althans, het beeld van het westen wordt vaak bepaald door de USA, dit komt omdat andere Europese staten in de ogen van Moslims vaak te weinig afstand doen van dat beleid. En zo zien ook zij de Westerse Wereld als 1 geheel. Islamitisch staten bestaan trouwens nauwelijks.
ik neem aan dat elke gelovige dat primair snapt.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:05 schreef Masterix het volgende:
[..]
Mutant, schop nog eens een open deur in.
Ik bepaal idd niets, jij ook niet. Ik constateer slechts, en jij suggereert rare dingen.
Niet-moslims geloven nu eenmaal niet wat de koran zegt, snap je dat of snap je dat niet?
Van haat jegens de niet-moslims, die van alle onrecht in de islamitische diogma's de schuld krijgen.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je gaat totaal niet in op mijn voorbeelden, het is geen underdog gevoel. (Immers de rijke terroristen hebben alles wat hun hartje begeert). Het is een algeheel gevoel van onrecht.
Radicalen zijn dan ook niet de meest redelijke personen Jalu. Wat daar gebeurd is dus in weze 0,0 verschillend met wat hier gebeurd. Nogmaals ze voelen zich inderdaad aangevallen als een bom weer eens 90% van hun familie vernietigd. Dat kan je hen moeilijk kwalijk nemen nietwaar?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:06 schreef Jalu het volgende:
Moslims voelen zich aangevallen als men hier tegen ze zegt dat men niet genoeg afstand neemt van terroristische moslims. En dan zou men vervolgens wel als kritiek op het westen mogen hebben dat niet iedereen afstand neemt van de USA? Terwijl de daden van de USA best dubieus te noemen zijn maar niet in de schaduw staan van het blind vermoorden van onschuldigen wat elke dag weer uit naam van de Islam gedaan wordt.
Wat ik uit die gebieden zijn het vooral verschillende stromingen binnen de islam die elkaar naar het leven staan...quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:00 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Onee? leg dat eens even uit in Afghanistan en Irak aan de mensen die hun hele wijk kapotgebombardeerd zien worden?
Vergis je niet: de islam stelt dat iedereen als moslim geboren wordt, maar sommigen de "waarheid" vergeten.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:06 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik neem aan dat elke gelovige dat primair snapt.
Leuk voorbeeld, maar waar is die op gebaseerd? Ik heb namelijk nooit zoiets gehoord.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:06 schreef Masterix het volgende:
[..]
Van haat jegens de niet-moslims, die van alle onrecht in de islamitische diogma's de schuld krijgen.
Een sunniet blaast in irak een shii op: de joden hebben het gedaan. Blah blah...
Nogmaals: het gevoel van underdog zijn heeft niets te maken met of er wel of niet veel centjes in je portemonnee zitten. Het heeft puur te maken met de wereldhegemonie van het Westen die men ervaart.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je gaat totaal niet in op mijn voorbeelden, het is geen underdog gevoel. (Immers de rijke terroristen hebben alles wat hun hartje begeert). Het is een algeheel gevoel van onrecht.
Momenteel moorden ze elkaar uit inderdaad, om macht. Overigens ook iets wat daar gezien wordt als schuld van de Amerikanen. Ze hebben hun land/structuur/verhoudingen kapotgemaakt en nu vervalt het in chaos. Je hoeft het niet met hen eens te zijn, maar dat is wel wat ze denken.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:08 schreef Jalu het volgende:
[..]
Wat ik uit die gebieden zijn het vooral verschillende stromingen binnen de islam die elkaar naar het leven staan...Maar ik ben het wat dat betreft eigenlijk wel met je eens hoor, laten we die landen heel gauw in de steek laten en ze hun eigen boontjes laten doppen, laat ze elkaar lekker uitmoorden... :}
Stop daar eens mee: ik trek een logische conclusie, snap je dat nou of niet?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:05 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
En weer praat je voor niet-moslims.
Nogmaals het is geen underdog gevoel, daar heeft het geen zak mee te maken. Een gevoel van onrecht is het, Irak/Afghanistan/Palestina/Tsjetsjenie. Heeft geen zak met underdog gevoel te maken, maar met pure haat jegens het Westen dat hun land zoveel onrecht heeft aangedaan.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:09 schreef Lkw het volgende:
[..]
Nogmaals: het gevoel van underdog zijn heeft niets te maken met of er wel of niet veel centjes in je portemonnee zitten. Het heeft puur te maken met de wereldhegemonie van het Westen die men ervaart.
Dan is het wat mij betreft aan niet radicale moslims om eens een keer keihard aan de radicalen duidelijk te maken: hiervoor laat ik mijn religie niet misbruiken. En dat gebeurt veel te weinig(verder dan, ik herhaal mezelf nog maar eens, "we veroordelen het maar we snappen het wel" komt men gewoon niet en daarvoor zou men zich moeten schamen!), en dat is gematigde moslims aan te rekenen, en m.i. is juist dat de oorzaak voor de grote populariteit van types als Wilders en Hirsi Ali.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:08 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Radicalen zijn dan ook niet de meest redelijke personen Jalu.
Het is alles behalve logisch. Een niet-moslim kan evengoed in grote delen van de Koran geloven. Sterker nog, alle Joden en Christenen geloven in grote delen van de Koran.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:10 schreef Masterix het volgende:
[..]
Stop daar eens mee: ik trek een logische conclusie, snap je dat nou of niet?
Flauwe afleidingsmanouvres gebruik je zeg...
Onzinnig, want dan ben je net zo onredelijk als de radicalen wat dat betreft. Je gaat wandaden van bepaalde individuen niet aan het collectief toerekenen. Dat is iets wat vaker verkeerd is gegaan in het verleden.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:12 schreef Jalu het volgende:
[..]
Dan is het wat mij betreft aan niet radicale moslims om eens een keer keihard aan de radicalen duidelijk te maken: hiervoor laat ik mijn religie niet misbruiken. En dat gebeurt veel te weinig(verder dan, ik herhaal mezelf nog maar eens, "we veroordelen het maar we snappen het wel" komt men gewoon niet en daarvoor zou men zich moeten schamen!), en dat is gematigde moslims aan te rekenen, en m.i. is juist dat de oorzaak voor de grote populariteit van types als Wilders en Hirsi Ali.
En die blinde haat tegen het succesvolle westen doet akelig denken aan de haat van de Nazi's jegens "de succesvolle jood". Haat uit afgunst. Een hekel hebben aan de buurman omdat hij een mooiere auto heeft dan jij.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nogmaals het is geen underdog gevoel, daar heeft het geen zak mee te maken. Een gevoel van onrecht is het, Irak/Afghanistan/Palestina/Tsjetsjenie. Heeft geen zak met underdog gevoel te maken, maar met pure haat jegens het Westen dat hun land zoveel onrecht heeft aangedaan.
Um, nee. De Koran is het jongste van de boeken, dus strict gesproken geloven moslims in grote delen van de Bijbel en de Torah.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Sterker nog, alle Joden en Christenen geloven in grote delen van de Koran.
Nee, dat kun je ze niet kwalijk nemen. Wat ik ze wél kwalijk neem, is dat men dikwijls tegen beter weten in het Westen de schuld geeft van wat hun eigen geloofsbroeders hen aandoen. Daar spreekt zoveel domheid, boosaardige opzet en apartheid uit dat ik er vaak bijna van moet kotsen.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:08 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Radicalen zijn dan ook niet de meest redelijke personen Jalu. Wat daar gebeurd is dus in weze 0,0 verschillend met wat hier gebeurd. Nogmaals ze voelen zich inderdaad aangevallen als een bom weer eens 90% van hun familie vernietigd. Dat kan je hen moeilijk kwalijk nemen nietwaar?
Je vindt Saoudi-Arabië een goed voorbeeld hoe wel in NL zouden moeten leven?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 10:27 schreef Tobz het volgende:
De Koran is niet veel erger dan de Bijbel. Beide boeken meer dan geschikt om excuses te vinden voor extremistische gelovigen om anderen te onderdrukken en andersgelovigen te vervolgen.
En voordat alle Moslims ontploffen over het verbieden van hun 'heilige boek': De Bijbel is ook gewoon verboden in Saoedi-Arabië.
Het is geen haat op basis van afgunst. Immers voor de Irak- oorlog bliezen de Irakezen geen Amerikanen op. En nu wel. Waarom doen ze dat? Uit afgunst? Of uit onrecht?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:14 schreef Jalu het volgende:
[..]
En die blinde haat tegen het succesvolle westen doet akelig denken aan de haat van de Nazi's jegens "de succesvolle jood". Haat uit afgunst. Een hekel hebben aan de buurman omdat hij een mooiere auto heeft dan jij.
Nu praat jij voor anderen...quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het is alles behalve logisch. Een niet-moslim kan evengoed in grote delen van de Koran geloven. Sterker nog, alle Joden en Christenen geloven in grote delen van de Koran.
Klopt, doen we ook, maar dat heeft een wisselwerking he.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:15 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Um, nee. De Koran is het jongste van de boeken, dus strict gesproken geloven moslims in grote delen van de Bijbel en de Torah.
Wilders wel. Boeken verbieden, met scherp schieten op groepen... Het klinkt me redelijk Saoedisch in de oren.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:15 schreef t-8one het volgende:
[..]
Je vindt Saoudi-Arabië een goed voorbeeld hoe wel in NL zouden moeten leven?
Kom nou toch, als ik aan een willekeurige moslim vraag wat hij vind van het uit naam van zijn religie uitmoorden van onschuldige mensen dan is het enige fatsoenlijke antwoord dat het volstrekt verwerpelijk is en dat er geen begrip voor mogelijk is. Dat is geen onredelijke verwachting. Het tonen van begrip staat in mijn ogen erg dichtbij het stiekum goedkeuren van dit soort daden.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:14 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Onzinnig, want dan ben je net zo onredelijk als de radicalen wat dat betreft. Je gaat wandaden van bepaalde individuen niet aan het collectief toerekenen. Dat is iets wat vaker verkeerd is gegaan in het verleden.
Tegenstrijdig van de Christenen, gezien 80% van de Koran gebaseerd is op het Christendom en het Jodendom.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:16 schreef Masterix het volgende:
[..]
Nu praat jij voor anderen...
Ik ben christen en zide, zoals vele mede-christenen en joden, de koran als een achtelijke, primitievere
verminking van de bijbel, meer niet.
Voor veel christenen is de leer van Mohammed verwerpelijk, wreed en zelfs duivels. Als dat anders zou zijn, waren die mensen geen christen: da's logisch.
Maar jij denkt dogmatisch.
jahmaarrrrrr, das voor dat vrijheiddingusietsgevalquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En dan noemen we het een bevrijdingsleger, we laten het burgers oppakken en in de bak gooien waar we ze vervolgens vernederen en martelen. Of we laten ze mensen oppakken die we vervolgens in een concentratiekamp op Cuba opsluiten, zonder zelfs maar de basisregels van internationaal recht te volgen.
Het gaat even om de chronologie. Zoals jij het zei was het net of de Joden en Christenen de Koran hebben overgenomen.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:16 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Klopt, doen we ook, maar dat heeft een wisselwerking he.
Nee ook niet, voor de moslims zijn de huidige bijbel en thora slechts vervalsingen.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:15 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Um, nee. De Koran is het jongste van de boeken, dus strict gesproken geloven moslims in grote delen van de Bijbel en de Torah.
Het is wel een onredelijk verwachting als je in het achterhoofd het beeld hebt van opgeblazen wijken en dergelijke niet waar?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:17 schreef Jalu het volgende:
[..]
Kom nou toch, als ik aan een willekeurige moslim vraag wat hij vind van het uit naam van zijn religie uitmoorden van onschuldige mensen dan is het enige fatsoenlijke antwoord dat het volstrekt verwerpelijk is en dat er geen begrip voor mogelijk is. Dat is geen onredelijke verwachting. Het tonen van begrip staat in mijn ogen erg dichtbij het stiekum goedkeuren van dit soort daden.
Voor die oorlog bliezen ze ook elkaar niet op. Alleen de familie Hoessein was het recht voorbehouden Irakezen uit te moorden. Men zou de Amerikanen op de blote knietjes moeten danken dat ze die dictator verjaagd hebben, in plaats daarvan staan ze elkaar en de Amerikanen naar het leven omdat ze schijnbaar niet in staat zijn een moderne democratische staat met vrijheid van godsdienst te tolereren.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:15 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het is geen haat op basis van afgunst. Immers voor de Irak- oorlog bliezen de Irakezen geen Amerikanen op. En nu wel. Waarom doen ze dat? Uit afgunst? Of uit onrecht?
duivelsquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:16 schreef Masterix het volgende:
[..]
Nu praat jij voor anderen...
Ik ben christen en zide, zoals vele mede-christenen en joden, de koran als een achtelijke, primitievere
verminking van de bijbel, meer niet.
Voor veel christenen is de leer van Mohammed verwerpelijk, wreed en zelfs duivels. Als dat anders zou zijn, waren die mensen geen christen: da's logisch.
Maar jij denkt dogmatisch.
Volgens de islam is de koran de oorspronkelijkste versie van de thora en de bijbel.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Het gaat even om de chronologie. Zoals jij het zei was het net of de Joden en Christenen de Koran hebben overgenomen.
Wellicht ken je de verhoudingen tussen bepaalde groeperingen niet echt. Of de historische fouten die de Amerikanen in Golfoorlog 2 hebben gemaaktquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:19 schreef Jalu het volgende:
[..]
Voor die oorlog bliezen ze ook elkaar niet op. Alleen de familie Hoessein was het recht voorbehouden Irakezen uit te moorden. Men zou de Amerikanen op de blote knietjes moeten danken dat ze die dictator verjaagd hebben, in plaats daarvan staan ze elkaar en de Amerikanen naar het leven omdat ze schijnbaar niet in staat zijn een moderne democratische staat met vrijheid van godsdienst te tolereren.
Ik heb het over zich underdog voelen, niet over onrecht, maar over jaloezie.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nogmaals het is geen underdog gevoel, daar heeft het geen zak mee te maken. Een gevoel van onrecht is het, Irak/Afghanistan/Palestina/Tsjetsjenie. Heeft geen zak met underdog gevoel te maken, maar met pure haat jegens het Westen dat hun land zoveel onrecht heeft aangedaan.
quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:19 schreef Jalu het volgende:
[..]
Voor die oorlog bliezen ze ook elkaar niet op. Alleen de familie Hoessein was het recht voorbehouden Irakezen uit te moorden. Men zou de Amerikanen op de blote knietjes moeten danken dat ze die dictator verjaagd hebben, in plaats daarvan staan ze elkaar en de Amerikanen naar het leven omdat ze schijnbaar niet in staat zijn een moderne democratische staat met vrijheid van godsdienst te tolereren.
En vertel eens even, lieverd: Wie gaf de Amerikanen uberhaupt het recht om daar even hun waarden en normen te gaan opleggen? Autonome landen bepalen zelf hoe ze hun staatsinrichting voeren, hoor.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:19 schreef Jalu het volgende:
[..]
Nah, 50% hooguit.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:17 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Tegenstrijdig van de Christenen, gezien 80% van de Koran gebaseerd is op het Christendom en het Jodendom.
Daar was ik al heel lang achter hoor. Jij ziet underdog als een aanleiding, dat zie ik niet. Het zou namelijk niet in lijn zijn met het feit dat ook "rijken" die alle westerse gemakken ook hebben zich willen opblazen.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:22 schreef Lkw het volgende:
[..]
Ik heb het over zich underdog voelen, niet over onrecht, maar over jaloezie.
We zijn het oneens.
Onzin, maar wederom een theologische discussie. Die heb je trouwens ook al een keer met Triggershot gevoerd.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:23 schreef Masterix het volgende:
[..]
Nah, 50% hooguit.
Zoals het christendom voor 50% gebaseerd is op het jodendom. In de islam zitten veel voor-monotheïstische Arabische elementen.
De essentie van het christendom en jodendom wijst de islam juist af. Vrij agressief zelfs, in de latere sura's.
Nou, op rweacties als deze:quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:09 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Leuk voorbeeld, maar waar is die op gebaseerd? Ik heb namelijk nooit zoiets gehoord.
...waar je de typerende logica gebruikt dat aale problemen binnen de moslim-wereld door buitenstaanders worden veroorzaakt. Hier: de Amerikanen.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wellicht ken je de verhoudingen tussen bepaalde groeperingen niet echt. Of de historische fouten die de Amerikanen in Golfoorlog 2 hebben gemaakt*kuch met de sjieten*
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |