nu pas?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 10:06 schreef zoalshetis het volgende:
meneer wilders begint me lichtelijk te irriteren.
Ik heb eigenlijk liever dat ie zo door blijft gaan, nu blijft enkel het achterlijke deel der natie wat in hem zien.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 10:18 schreef Klopkoek het volgende:
Dit is gewoon een doorzichtige truuk om weer in het nieuws te blijven. Ik begin steeds meer te voelen voor de oplossing die De Volkskrant vandaag geopperd heeft: de heer Wilders doodnegeren.
been there before. krijg je van die hans janmaat perikelen.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 10:18 schreef Klopkoek het volgende:
Dit is gewoon een doorzichtige truuk om weer in het nieuws te blijven. Ik begin steeds meer te voelen voor de oplossing die De Volkskrant vandaag geopperd heeft: de heer Wilders doodnegeren.
quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 10:18 schreef Klopkoek het volgende:
Alleen is alles sinds die tijd wel heel erg veranderd. In die tijd was met de beschuldigende vinger naar buitenlanders wijzen nog behoorlijk taboe, tegenwoordig is het eerder regel dan uitzondering.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 10:20 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
been there before. krijg je van die hans janmaat perikelen.
Janmaat was dus best vernieuwend bezig!quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 10:24 schreef Hathor het volgende:
[..]
Alleen is alles sinds die tijd wel heel erg veranderd. In die tijd was met de beschuldigende vinger naar buitenlanders wijzen nog behoorlijk taboe, tegenwoordig is het eerder regel dan uitzondering.
ja maar met doodzwijgen krijg je dus praktijken dat een bepaald electoraat achteraf boos is en nog extremer gaat stemmen en flink groeit (wilders)quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 10:24 schreef Hathor het volgende:
[..]
Alleen is alles sinds die tijd wel heel erg veranderd. In die tijd was met de beschuldigende vinger naar buitenlanders wijzen nog behoorlijk taboe, tegenwoordig is het eerder regel dan uitzondering.
Daar hebben ze een beetje spijt van. Achteraf gezien vinden ze dat die brief wel wat meer kwaliteit had moeten bezitten.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 10:20 schreef osho het volgende:
[..]en zelf wel z'n ingezonden brief plaatsen
Dat bedoel ik, maar ja in een land waar de islam de boventoon voert is nu eenmaal geen ruimte voor andersdenkenden. Alleen om die reden is het al verkoopbaar om de koran dan maar in de westerse wereld te verbieden.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 10:27 schreef Tobz het volgende:
De Koran is niet veel erger dan de Bijbel. Beide boeken meer dan geschikt om excuses te vinden voor extremistische gelovigen om anderen te onderdrukken en andersgelovigen te vervolgen.
En voordat alle Moslims ontploffen over het verbieden van hun 'heilige boek': De Bijbel is ook gewoon verboden in Saoedi-Arabië.
In de Bijbel staat ook dat Christenen de wereld moeten domineren. Driekwart van Midden en Zuid Amerikaanse Indianen is uitgeroeid uit naam van het Geloof. Balk <-> Splinterquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 10:33 schreef Logitik het volgende:
Mijn mening is dat Wilders simpelweg gelijk heeft. Er staan echt dingen in de koran, die werkelijkwaar nergens op slaan. In de koran staat bijvoorbeeld dat de moslims de wereld moeten domineren. Als iemand ontkend dat dit geen haat zaait, weet ik het ook niet meer
hoezo juist om die reden. ik vind dat juist een zwaktebod binnen een democratie.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 10:33 schreef ArnoKlaassen het volgende:
[..]
Dat bedoel ik, maar ja in een land waar de islam de boventoon voert is nu eenmaal geen ruimte voor andersdenkenden. Alleen om die reden is het al verkoopbaar om de koran dan maar in de westerse wereld te verbieden.
Uh-huh. Dus Wilders wil dat wij ons verlagen tot het niveau van een cultuur, die door Fortuyn als 'achterlijk' is omschreven? Omdat zij daar de Bijbel verbieden, moeten wij hier de Koran verbieden? Daar hakken ze ook je hand af als je steelt. Voeren we dat ook maar in? Of stenigen van homo's?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 10:33 schreef ArnoKlaassen het volgende:
[..]
Dat bedoel ik, maar ja in een land waar de islam de boventoon voert is nu eenmaal geen ruimte voor andersdenkenden. Alleen om die reden is het al verkoopbaar om de koran dan maar in de westerse wereld te verbieden.
Klopt, geloof zorgt voor intolerantie. In een wereld zonder geloof zou het een stuk beter vertoeven zijnquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 10:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
In de Bijbel staat ook dat Christenen de wereld moeten domineren. Driekwart van Midden en Zuid Amerikaanse Indianen is uitgeroeid uit naam van het Geloof. Balk <-> Splinter
Dus als ik een boek zou schrijven met 'alle moslims moeten dood', dan moet dan van jou kunnen? En als mensen dan uitvoeren wat ik in mijn boek zet dan nemen ze het gewoon te letterlijk en valt mij niks te verwijten?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 10:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Die WildersEen boek, ruim 1000 jaar geleden geschreven... En daar dan hedendaagse ethiek en moraal op loslaten... Hij zou voor de grap eens christelijke werken uit die tijd moeten lezen...
En boeken zaaien geen haat. Het zijn mensen die de boeken letterlijk nemen, die het probleem zijn. Aan beide zijden van het religieuze spectrum.
Er staan zoveel voorbeelden in waarvan je zou kunnen zeggen dat het haat zaait, waarom kies je dan voor een compleet verkeerd voorbeeld? Ieder bedrijf of politieke partij zou dan haatzaaien, als je niet meer als doel mag hebben om te domineren.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 10:33 schreef Logitik het volgende:
In de koran staat bijvoorbeeld dat de moslims de wereld moeten domineren. Als iemand ontkend dat dit geen haat zaait, weet ik het ook niet meer
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |