abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52472755
Wilders: De Koran zaait haat, ik niet

Door GIJS KOREVAAR en JOB VAN DE SANDE

DEN HAAG - Geert Wilders haalt opnieuw uit naar de Koran. Ondanks een stroom aangiftes die tegen de leider van de Partij voor de Vrijheid zijn gedaan wegens het aanzetten tot haat tussen bevolkingsgroepen.

,,Ik zaai geen haat. Dat doet de Koran,’’ zegt Wilders in een interview met deze krant. Wilders reageert voor het eerst op alle kritiek na zijn oproep vorige week om de Koran in Nederland te verbieden.

De politicus volhardt in zijn mening over de Koran. ,,Het is een fascistisch boek.’’ Wilders laat zich niet de mond snoeren. Niet door dreigementen, een rechter, noch door zijn collega-parlementariërs. ,,En ook niet door een kogel.’’

De PVV-politicus is er heilig van overtuigd dat zijn uitspraken op den duur wel effect hebben en andere partijen hem zullen volgen. Hij verwijst naar de discussie rond de dubbele nationaliteit van bewindslieden en het burkaverbod.

Volgens de bedreigde en nog steeds volop beveiligde politicus is hij de stem van de Nederlanders die de islam niet binnen de landsgrenzen dulden.

De politicus voelt niets voor een gesprek met de Nederlandse Moslimraad over zijn oproep. De raad had Wilders uitgenodigd, maar die vindt een ontmoeting zinloos, omdat een debat volgens hem onmogelijk is.

Gisteren werd een Rotterdamse kunstenaar door de rechter vrijgesproken, die op straat gedenkplaten had opgericht en daarmee de suggestie wekte dat Wilders was overleden. De politicus voelde zich daardoor bedreigd, maar de rechter vindt de kunstuitingen niet bedreigend.
pi_52472768
Wat een pannenkoek
pi_52472774
En gelijk heeft hij.

Als er in de Koran vermeld wordt dat mensen die niet in Alla (koran) geloven vermoord moeten worden als ze zich negatief uitlaten over de Koran of Alla lijkt het er wel op hé
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_52472787
meneer wilders begint me lichtelijk te irriteren.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_52472886
Ik dacht dat Wilders enkel een hekel had aan de uitwassen van de islam

Een boek kan geen haat zaaien, dat doen bepaalde lezers ervan, of de orginele schrijver.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 18-08-2007 10:16:45 ]
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 10:16:25 #6
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_52472887
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 10:06 schreef zoalshetis het volgende:
meneer wilders begint me lichtelijk te irriteren.
nu pas?

kan die pruik z'n bek niet gewoon dicht houden ipv alleen maar onzin uit te kramen.
Huilen dan.
pi_52472904
Ik mis nog dat stukje waarin hij zegt dat wanneer alle haatdragende verzen uit de koran zijn gescheurd, er een boekje overblijft dat net zo dik is als de Donald Duck.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_52472906
Dit is gewoon een doorzichtige truuk om weer in het nieuws te blijven. Ik begin steeds meer te voelen voor de oplossing die De Volkskrant vandaag geopperd heeft: de heer Wilders doodnegeren.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_52472921
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 10:18 schreef Klopkoek het volgende:
Dit is gewoon een doorzichtige truuk om weer in het nieuws te blijven. Ik begin steeds meer te voelen voor de oplossing die De Volkskrant vandaag geopperd heeft: de heer Wilders doodnegeren.
Ik heb eigenlijk liever dat ie zo door blijft gaan, nu blijft enkel het achterlijke deel der natie wat in hem zien.
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 10:20:10 #10
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_52472922
quote:
been there before. krijg je van die hans janmaat perikelen.
pi_52472930
quote:
en zelf wel z'n ingezonden brief plaatsen
pi_52472982
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 10:20 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

been there before. krijg je van die hans janmaat perikelen.
Alleen is alles sinds die tijd wel heel erg veranderd. In die tijd was met de beschuldigende vinger naar buitenlanders wijzen nog behoorlijk taboe, tegenwoordig is het eerder regel dan uitzondering.
pi_52472987
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 10:24 schreef Hathor het volgende:

[..]

Alleen is alles sinds die tijd wel heel erg veranderd. In die tijd was met de beschuldigende vinger naar buitenlanders wijzen nog behoorlijk taboe, tegenwoordig is het eerder regel dan uitzondering.
Janmaat was dus best vernieuwend bezig!
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 10:27:16 #14
142182 Tobz
Gewoon terugbijten!
pi_52473009
De Koran is niet veel erger dan de Bijbel. Beide boeken meer dan geschikt om excuses te vinden voor extremistische gelovigen om anderen te onderdrukken en andersgelovigen te vervolgen.

En voordat alle Moslims ontploffen over het verbieden van hun 'heilige boek': De Bijbel is ook gewoon verboden in Saoedi-Arabië.
Cogitans sollicitus est
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 10:27:53 #15
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_52473015
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 10:24 schreef Hathor het volgende:

[..]

ja maar met doodzwijgen krijg je dus praktijken dat een bepaald electoraat achteraf boos is en nog extremer gaat stemmen en flink groeit (wilders)
pi_52473047
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 10:20 schreef osho het volgende:

[..]

en zelf wel z'n ingezonden brief plaatsen
Daar hebben ze een beetje spijt van. Achteraf gezien vinden ze dat die brief wel wat meer kwaliteit had moeten bezitten.

Het verschil met Janmaat is volgens hun dat Janmaat nog enige inhoud had en het doodnegeren dus een foute episode is geweest in de journalistiek. Wilders daarentegen schreeuwt alleen maar om aandacht te krijgen (niet om iets te bereiken, of een serieus voorstel) en daarom vindt De Volkskrant dat het negeren van Wilders het overwegen waard is.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 10:32:13 #17
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_52473072
Die Wilders Een boek, ruim 1000 jaar geleden geschreven... En daar dan hedendaagse ethiek en moraal op loslaten... Hij zou voor de grap eens christelijke werken uit die tijd moeten lezen...

En boeken zaaien geen haat. Het zijn mensen die de boeken letterlijk nemen, die het probleem zijn. Aan beide zijden van het religieuze spectrum.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 10:33:08 #18
21112 ArnoKlaassen
The Magnificient One
pi_52473085
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 10:27 schreef Tobz het volgende:
De Koran is niet veel erger dan de Bijbel. Beide boeken meer dan geschikt om excuses te vinden voor extremistische gelovigen om anderen te onderdrukken en andersgelovigen te vervolgen.

En voordat alle Moslims ontploffen over het verbieden van hun 'heilige boek': De Bijbel is ook gewoon verboden in Saoedi-Arabië.
Dat bedoel ik, maar ja in een land waar de islam de boventoon voert is nu eenmaal geen ruimte voor andersdenkenden. Alleen om die reden is het al verkoopbaar om de koran dan maar in de westerse wereld te verbieden.
pi_52473090
Mijn mening is dat Wilders simpelweg gelijk heeft. Er staan echt dingen in de koran, die werkelijkwaar nergens op slaan. In de koran staat bijvoorbeeld dat de moslims de wereld moeten domineren. Als iemand ontkend dat dit geen haat zaait, weet ik het ook niet meer
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 10:34:51 #20
66444 Lord_Vetinari
pi_52473109
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 10:33 schreef Logitik het volgende:
Mijn mening is dat Wilders simpelweg gelijk heeft. Er staan echt dingen in de koran, die werkelijkwaar nergens op slaan. In de koran staat bijvoorbeeld dat de moslims de wereld moeten domineren. Als iemand ontkend dat dit geen haat zaait, weet ik het ook niet meer
In de Bijbel staat ook dat Christenen de wereld moeten domineren. Driekwart van Midden en Zuid Amerikaanse Indianen is uitgeroeid uit naam van het Geloof. Balk <-> Splinter
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 10:35:00 #21
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_52473113
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 10:33 schreef ArnoKlaassen het volgende:

[..]

Dat bedoel ik, maar ja in een land waar de islam de boventoon voert is nu eenmaal geen ruimte voor andersdenkenden. Alleen om die reden is het al verkoopbaar om de koran dan maar in de westerse wereld te verbieden.
hoezo juist om die reden. ik vind dat juist een zwaktebod binnen een democratie.
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 10:36:37 #22
66444 Lord_Vetinari
pi_52473143
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 10:33 schreef ArnoKlaassen het volgende:

[..]

Uh-huh. Dus Wilders wil dat wij ons verlagen tot het niveau van een cultuur, die door Fortuyn als 'achterlijk' is omschreven? Omdat zij daar de Bijbel verbieden, moeten wij hier de Koran verbieden? Daar hakken ze ook je hand af als je steelt. Voeren we dat ook maar in? Of stenigen van homo's?

Ik zie niet helemaal het voordeel daarvan in, eigenlijk.
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 10:37:10 #23
21112 ArnoKlaassen
The Magnificient One
pi_52473156
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 10:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

In de Bijbel staat ook dat Christenen de wereld moeten domineren. Driekwart van Midden en Zuid Amerikaanse Indianen is uitgeroeid uit naam van het Geloof. Balk <-> Splinter
Klopt, geloof zorgt voor intolerantie. In een wereld zonder geloof zou het een stuk beter vertoeven zijn
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 10:37:26 #24
28662 roobje
Invisible Pink Unicorn
pi_52473161
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 10:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Die Wilders Een boek, ruim 1000 jaar geleden geschreven... En daar dan hedendaagse ethiek en moraal op loslaten... Hij zou voor de grap eens christelijke werken uit die tijd moeten lezen...

En boeken zaaien geen haat. Het zijn mensen die de boeken letterlijk nemen, die het probleem zijn. Aan beide zijden van het religieuze spectrum.
Dus als ik een boek zou schrijven met 'alle moslims moeten dood', dan moet dan van jou kunnen? En als mensen dan uitvoeren wat ik in mijn boek zet dan nemen ze het gewoon te letterlijk en valt mij niks te verwijten?

Lijkt me duidelijk dat ze het letterlijk nemen, het is immers het woord van God. En dat is geen extremistisch trekje, dat is een kernonderdeel van het geloof.
"Religion. A daughter of Hope and Fear, explaining to Ignorance the nature of the Unknowable."
Ambroce Bierce
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 10:38:11 #25
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_52473172
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 10:33 schreef Logitik het volgende:

In de koran staat bijvoorbeeld dat de moslims de wereld moeten domineren. Als iemand ontkend dat dit geen haat zaait, weet ik het ook niet meer
Er staan zoveel voorbeelden in waarvan je zou kunnen zeggen dat het haat zaait, waarom kies je dan voor een compleet verkeerd voorbeeld? Ieder bedrijf of politieke partij zou dan haatzaaien, als je niet meer als doel mag hebben om te domineren.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 10:38:42 #26
21112 ArnoKlaassen
The Magnificient One
pi_52473179
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 10:35 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

hoezo juist om die reden. ik vind dat juist een zwaktebod binnen een democratie.
Sterk is het inderdaad niet, maar als de Islam zo extreem blijft moeten we wel een keer een signaal afgeven (of gewoon de landen binnenvallen en zorgen dat de mensen 'vrij' zijn)
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 10:39:28 #27
66444 Lord_Vetinari
pi_52473195
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 10:37 schreef roobje het volgende:

[..]

Dus als ik een boek zou schrijven met 'alle moslims moeten dood', dan moet dan van jou kunnen?
Je stapt even over een klein detail van mijn post heen, namelijk het stukje 'meer dan 1000 jaar geleden geschreven'. Islam was een nieuwe godsdienst en moest mensen aantrekken. Macht trekt aan, dus hield men dat lokkertje onder de neus. Nogmaals: Het is een 1300 jaar oud boek. Er staan dingen in die toen normaal waren en nu niet meer. Net als in de Bijbel.
pi_52473219
Historische werken willen verbieden is sowieso een hilarisch standpunt, gespeend van ook maar een beetje realiteitsbesef. Waarom zijn er voorstanders van zo'n verbod ? Om moslims op de kast te krijgen en te pesten. Zo'n verbod is ook nooit het einde natuurlijk, eerder het begin van nog veel meer ellende. Dat soort figuren rusten niet tot de laatste moslim vertrokken is en het liefst helpen ze hen een handje. Figurens als Wilders en z'n aanhangers zijn een gevaar voor de westerse normen en waarden, niet de gemiddelde moslim.
pi_52473222
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 10:25 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Janmaat was dus best vernieuwend bezig!
Hij was in ieder geval uniek in zijn tijd. Helaas voor Jan was ie ook behoorlijk gestoord en werd ie zelfs door een groot deel van zijn eigen aanhang niet eens serieus genomen. Daarna kwam Bolkesteijn die min of meer de noodklok luidde en die deed dat tactisch veel beter dan zo'n Janmaat, maar werd wel gelijk in de zelfde hoek weggezet. Wel mooi om achteraf te zien dat Bolkesteijn gewoon keihard gelijk heeft gekregen.
pi_52473238
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 10:05 schreef Chandler het volgende:
En gelijk heeft hij.

Als er in de Koran vermeld wordt dat mensen die niet in Alla (koran) geloven vermoord moeten worden als ze zich negatief uitlaten over de Koran of Alla lijkt het er wel op hé
Soortgelijke teksten staan in de bijbel. En in de hindoe-teksten.
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 10:43:21 #31
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_52473247
quote:
De politicus voelt niets voor een gesprek met de Nederlandse Moslimraad over zijn oproep. De raad had Wilders uitgenodigd, maar die vindt een ontmoeting zinloos, omdat een debat volgens hem onmogelijk is.
De man heeft zelfkennis.

Wilders vond ook dat de aangiftes onterecht waren. De discussie zou niet in de rechtbank moeten plaatsvinden, maar in het parlement. Vandaar dat hij de boodschap bracht via een ingezonden brief aan de Volkskrant. Hij blijft zo vermakelijk.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_52473256
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 10:38 schreef ArnoKlaassen het volgende:

[..]

Sterk is het inderdaad niet, maar als de Islam zo extreem blijft moeten we wel een keer een signaal afgeven
Is de islam dan zo extreem, hier in Nederland ? Of denk je dat enkel.
quote:
(of gewoon de landen binnenvallen en zorgen dat de mensen 'vrij' zijn)
Precies, dat is keer op keer een succes gebleken.
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 10:43:48 #33
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_52473259
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 10:38 schreef ArnoKlaassen het volgende:

[..]

Sterk is het inderdaad niet, maar als de Islam zo extreem blijft moeten we wel een keer een signaal afgeven (of gewoon de landen binnenvallen en zorgen dat de mensen 'vrij' zijn)
ik heb niet de behoefte om onze wetten en levenswijze aan andersdenkenden op te dringen. zeker niet in een ander land. ook niet in eigen land tenzij het te gek wordt natuurlijk. en dat is het nog lang niet en wordt het misschien ook nooit.

alles wat wilders zegt is ondemocratisch en te bizar voor woorden als je je partij, de partij van de vrijheid noemt.
pi_52473276
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 10:42 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Soortgelijke teksten staan in de bijbel. En in de hindoe-teksten.
Ja alleen vatten zij de tekst niet echt letterlijk meer op.
pi_52473278
quote:
,,Ik zaai geen haat. Dat doet de Koran,’’
Dan die koran drie maanden onvoorwaardelijke celstraf geven, met daarna begeleiding door een reclasseringsambtenaar.

Wie weet helpt dat?
"thats a pile of goatshit what you're saying mister master...and a large pile too" schreef Burakius die maandagmorgen
pi_52473289
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 10:45 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Oh, sommige wel hoor. Moorden op abortusartsen e.d. De meeste moslims rennen ook niet al moordend rond.
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 10:46:28 #37
66444 Lord_Vetinari
pi_52473290
quote:

[..]

De laatste jaren nog naar de Paus geluisterd?
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 10:46:31 #38
28662 roobje
Invisible Pink Unicorn
pi_52473292
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 10:39 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Je stapt even over een klein detail van mijn post heen, namelijk het stukje 'meer dan 1000 jaar geleden geschreven'. Islam was een nieuwe godsdienst en moest mensen aantrekken. Macht trekt aan, dus hield men dat lokkertje onder de neus. Nogmaals: Het is een 1300 jaar oud boek. Er staan dingen in die toen normaal waren en nu niet meer. Net als in de Bijbel.
Zeg dat maar tegen de moslims, die nemen elke letter nog net zo serieus als 1000 jaar geleden. Zelfs de meeste gematigde moslims zijn ervan overtuigd dat de Koran het letterlijke woord van God is. En je hebt gelijk, grote delen van de Koran (en bijbel) zijn absoluut verwerpelijk in deze tijd. Net zoals Mein Kampf, maar die is verboden en de Koran niet. Waarom niet?

Ik besef ook wel dat het verbieden van een boek niet kan en niet gewenst is, maar ik hoop dat in al deze ophef mensen eens gaan kijken wat er nu echt in dat boek staat en wat dat met mensen doet.
"Religion. A daughter of Hope and Fear, explaining to Ignorance the nature of the Unknowable."
Ambroce Bierce
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 10:47:09 #39
66444 Lord_Vetinari
pi_52473303
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 10:46 schreef roobje het volgende:

[..]

Zeg dat maar tegen de moslims, die nemen elke letter nog net zo serieus als 1000 jaar geleden. Zelfs de meeste gematigde moslims zijn ervan overtuigd dat de Koran het letterlijke woord van God is. En je hebt gelijk, grote delen van de Koran (en bijbel) zijn absoluut verwerpelijk in deze tijd. Net zoals Mein Kampf, maar die is verboden en de Koran niet. Waarom niet?
Voor de 17 miljoenste keer dan maar: Mein Kampf is niet verboden.
pi_52473341
quote:

[..]

Net als het grote merendeel van de moslims. Er zijn genoeg christenen die de bijbel op deze punten weldegelijk letterlijk nemen,. Gek genoeg kan men wel onderscheid maken tussen een carnavalvierende katholiek uit brabant, de paus met z'n achterhaalde denkbeelden, de enkel-met-kerst-christen en de zwartekousen uit staphorst, maar zijn moslims 1 pot nat. Simpelweg een gebrek aan kennis. Niet dat dat erg is, maar ga dan niet net doen of je het allemaal zo goed weet.
pi_52473344
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 10:46 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

De laatste jaren nog naar de Paus geluisterd?
Ja dat is waar, maar zegt hij ook dat ongelovige dood moeten dan?
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 10:50:24 #42
28662 roobje
Invisible Pink Unicorn
pi_52473361
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 10:47 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Niet? Hmm ok, maar goed punt blijft dat grote delen van die heilige (wat maakt ze overigens zo heilig, zo veel inzicht staat er niet in) absoluut verwerpelijk zijn.. ik snap dan niet waarom er zoveel respect voor is. Waarom zou ik respect moeten hebben voor een boek dat zegt dat ik (als ongelovige) niet te vertrouwen ben en zelfs gedood moet worden?
Ambroce Bierce
pi_52473374
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 10:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

In de Bijbel staat ook dat Christenen de wereld moeten domineren.
Joh. Echt waar? Waar?
quote:
Driekwart van Midden en Zuid Amerikaanse Indianen is uitgeroeid uit naam van het Geloof. Balk <-> Splinter
Daarom is het ook zo fijn dat tegenwoordig niet-christenen de bijbel niet serieus hoeven te nemen. En dat christenen -binnen de door de rechtsstaat aangegeven grenzen- dat wel mogen doen.

Bij de islam ligt dat helaas anders.
"thats a pile of goatshit what you're saying mister master...and a large pile too" schreef Burakius die maandagmorgen
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 10:51:27 #44
66444 Lord_Vetinari
pi_52473377
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 10:49 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Ja dat is waar, maar zegt hij ook dat ongelovige dood moeten dan?
Erger nog: hij veroordeelt zijn eigen gelovigen ter dood: Geen condooms gebruiken, dus AIDS
pi_52473381
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 10:49 schreef gelly het volgende:

[..]

Net als het grote merendeel van de moslims. Er zijn genoeg christenen die de bijbel op deze punten weldegelijk letterlijk nemen,. Gek genoeg kan men wel onderscheid maken tussen een carnavalvierende katholiek uit brabant, de paus met z'n achterhaalde denkbeelden, de enkel-met-kerst-christen en de zwartekousen uit staphorst, maar zijn moslims 1 pot nat. Simpelweg een gebrek aan kennis. Niet dat dat erg is, maar ga dan niet net doen of je het allemaal zo goed weet.
Je hoort mij niet zeggen dat alle moslims hetzelfde zijn en ja ik heb ook een hekel aan mensen die de bijbel te letterlijk nemen, het is niet meer van deze tijd.
pi_52473387
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 10:51 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Erger nog: hij veroordeelt zijn eigen gelovigen ter dood: Geen condooms gebruiken, dus AIDS
Vind ik net zo belachelijk.
pi_52473395
blijft hij nou bezig? net een grammofoonplaat die is blijven hangen.
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 10:52:53 #48
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_52473399
tuurlijk heeft het christelijke geloof in het westen en veel andere landen een enorme emancipatie meegemaakt, dat zal ik nooit ontkennen.

maar willen we eenzelfde emancipatie van moslims zien, dan moeten we vooral de boel niet gaan verbieden en er zo verschrikkelijk veel mee bemoeien. of zelfs maar aandacht schenken. wat dat betreft kan de volkskrant misschien beter de islamberichten gaan negeren de komende tijd.
pi_52473404
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 10:47 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Dan ga jij het maar eens proberen te kopen, es kijken hoeveel succes je daarmee hebt.
pi_52473406
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 10:50 schreef roobje het volgende:

[..]

Niet? Hmm ok, maar goed punt blijft dat grote delen van die heilige (wat maakt ze overigens zo heilig, zo veel inzicht staat er niet in) absoluut verwerpelijk zijn.. ik snap dan niet waarom er zoveel respect voor is. Waarom zou ik respect moeten hebben voor een boek dat zegt dat ik (als ongelovige) niet te vertrouwen ben en zelfs gedood moet worden?
Je hoeft er ook geen respect voor te hebben, je hoeft zelfs geen respect te hebben voor degenen die erin geloven. Maar het is wel een mening die iemand mag hebben. En dat was geloof ik nogal belangrijk in dit land, vrijheid van meningsuiting. Van mening zijn dat iemand dood moet is wat anders dan oproepen tot of het daadwerkelijk uitvoeren van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')