Leuk, wanneer een rechter zegt dat het volgens de wet niet mag trekt deze politicus zich er niets van aan? Een Tweede kamerlid die de wet ondermijnt? Die zich niet gehouden voelt aan onze rechtstaat?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 10:03 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Wilders laat zich niet de mond snoeren. Niet door dreigementen, een rechter, noch door zijn collega-parlementariėrs.
Koran, Bijbel, Thora. Allemaal hetzelfde en niet meer van deze tijd. Ik hoop dat ook Moslims hier in NL in de loop der jaren progeressiever worden. Heb alleen het idee dat Wilders daar niet echt aan meewerkt. Zijn manier is niet de goede.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 12:27 schreef moussie het volgende:
[..]
hoe kom je daar nou weer bij .. volgens de koran zijn christenen en joden mensen van het boek, ze genoten godsdienstvrijheid en speciale bescherming en moesten in geval van twijfel, als zijnde de "volgelingen van een eerdere openbaring", om advies worden gevraagd .. mi is dat een stuk toleranter dan de gedwongen evangelisering waar de christenen zo berucht om zijn
En dan toch zoveel zetels....quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 12:32 schreef Re het volgende:
Wilders is gewoon compleet gestoord...
Ik heb bijbel, thora en koran gelezen, : zo kom ik daar bij.quote:
Volgens de koran waren christenen en joden ooit mensen van het boek, maar hebben zij hun boeken vervalst en daarom heeft Mohammed de koran geopenbaard gekregen.quote:.. volgens de koran zijn christenen en joden mensen van het boek, ze genoten godsdienstvrijheid en speciale bescherming en moesten in geval van twijfel, als zijnde de "volgelingen van een eerdere openbaring", om advies worden gevraagd .. mi is dat een stuk toleranter dan de gedwongen evangelisering waar de christenen zo berucht om zijn
Ik denk dat zijn hautaine, zelf absorbed narcistische grootheidswaanzin nou eenmaal aanspreekt bij dit soort bevolkingsgroepen.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 12:34 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
En dan toch zoveel zetels....
Wat op zich wel weer genoeg zegt over het politieke besef van een grote groep Nederlanders.
Maar ja, als de buitenlanders maar weg zijn he.. Rest is irrelevant
Ik vind het politieke besef van de Nederlanders sowieso ver te zoeken, probeer maar een uit te leggen hoe het kan dat een fors deel van de Fortuyn stemmers van het een op het andere moment besloten voortaan maar op de SP te stemmen, dat zijn twee politieke stromingen die eigenlijk haaks op elkaar staan. Ik heb ook het idee dat veel Nederlanders niet stemmen vanwege iemands politieke gedachtengang, maar op de persoon, omdat ie bijvoorbeeld zo'n aardige man is, of zo'n leuke glimlach heeft. Dat heb ik ooit letterlijk uit de mond horen komen van iemand die op Wouter Bos had gestemd, hij vond het een type "ideale schoonzoon".quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 12:34 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Wat op zich wel weer genoeg zegt over het politieke besef van een grote groep Nederlanders.
Ja, vraag maar aan Monty Python ("Life of Brian" was jarenlang verboden in Ierland). Of aan de makers van 'The Last Temptation of Christ'.. Om er maar een paar te noemen.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 12:43 schreef Masterix het volgende:
[..]
spotten met het christendom kan.
vanwege dat ze Wilders stemmen?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 12:34 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Vooral naar dat laatste ben ik erg benieuwd, ik wil best een wedje met hem leggen..quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 12:46 schreef Re het volgende:
[..]
Ik denk dat zijn hautaine, zelf absorbed narcistische grootheidswaanzin nou eenmaal aanspreekt bij dit soort bevolkingsgroepen.
Van mij part is hij bezig met een self fulfilling prophecy, laat hem maar aantonen dat een rechter en een kogel hem niet zullen stoppen
Ik vind het prima als mensen rechts willen stemmen hoor, maar het gros van de mensen dat op deze krasjosti stemt doet dat simpel en alleen vanwege z'n "aanpak" van het buitenlanders"probleem". Want afgezien van z'n xenofobische gelul komt er maar heel weinig zinnigs uit de beste man. Vraag een gemiddelde Wildersstemmer eens wat zijn visie is over milieu bijv. Niemand kan je daar antwoord op geven.. Men kijkt niet verder dan dat buitenlandersgelul van hem. En dat is te triest voor woorden en geeft heel goed weer hoe politiek gehandicapt een hoop Nederlanders zijn. Lees voor de grap eens wat Hathor net typte, das toch te triest voor woorden dat men stemt "omdat het zo'n geschikte peer is"....quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 12:48 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
vanwege dat ze Wilders stemmen?
Zolang ze maar links stemmen zijn deze "stemmers" goed, maar stemmen ze op iemand die jou goedkeuring niet kan wegdragen, zijn het ineens mensen die de buitenlanders eruit willen hebben?
rare kronkel hoor![]()
droevig dat mensen met een andere mening, hoe gek hij ook is, door sommige mensen de dood in gewnst wordt.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 12:53 schreef Dagonet het volgende:
Ik vind het jammer dat Wilders bezig is met zo'n publieke, langgerekte pijnlijke spectaculaire zelfmoordpoging. Laat hem gewoon een touw en een trapgat pakken, heeft hij z'n zin en wij weer rust.
droevig dat mensen een rechtstaat niet respecteren, dat soort gasten zitten meestal opgesloten...quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 12:56 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
droevig dat mensen met een andere mening, hoe gek hij ook is, door sommige mensen de dood in gewnst wordt.
Als ik dat hier doe bij enkele moslims, heb ik een permban aan mijn kont![]()
uhmm, dit gaat tevens op bij een lading SP-stemmers, echter dan van de andere kant gezien, lekker leven op een uitkering, etcquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 12:55 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ik vind het prima als mensen rechts willen stemmen hoor, maar het gros van de mensen dat op deze krasjosti stemt doet dat simpel en alleen vanwege z'n "aanpak" van het buitenlanders"probleem". Want afgezien van z'n xenofobische gelul komt er maar heel weinig zinnigs uit de beste man. Vraag een gemiddelde Wildersstemmer eens wat zijn visie is over milieu bijv. Niemand kan je daar antwoord op geven.. Men kijkt niet verder dan dat buitenlandersgelul van hem. En dat is te triest voor woorden en geeft heel goed weer hoe politiek gehandicapt een hoop Nederlanders zijn. Lees voor de grap eens wat Hathor net typte, das toch te triest voor woorden dat men stemt "omdat het zo'n geschikte peer is"....
Dat soort mensen moet het stemrecht ontnomen worden.
Zeker, een groot deel stemde namelijk eerst op de LPF en straks weer op die xenofoob. Dat is dus precies wat ik (en Hathor) bedoelde.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 12:58 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
uhmm, dit gaat tevens op bij een lading SP-stemmers,
Prachtig verwoord. En dat is ook precies waar Wilders mee bezig is. Van zichzelf een martelaar maken. Niets lievers wil hij dan dat iemand hem een keer echt aanpakt, zodat hij kan zeggen 'ik zei het toch'.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 12:57 schreef gelly het volgende:
Sja, het is een beetje als een hond met een stok in de kont porren en constant roepen "Af ! Ik ben de baas !". Op een gegeven moment bijt zelfs de braafste hond je in de kloten.
Zou het, heel misschien ook komen dat men op Wilders stemt, omdat men de gevestigde partijen meer dan strontzat is?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 13:00 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Zeker, een groot deel stemde namelijk eerst op de LPF en straks weer op die xenofoob. Dat is dus precies wat ik (en Hathor) bedoelde.
mja, ik voorzie dat de mensen die op hem zouden stemmen met nog een beetje democratisch gevoel in hun donder op een gegeven moment ook wel moe worden van Wilders... (wie wil er verantwoordelijk zijn voor een boekverbranding?)quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 13:02 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Zou het, heel misschien ook komen dat men op Wilders stemt, omdat men de gevestigde partijen meer dan strontzat is?
En het geļrriteerde gedrag van de politieke partijen richting zal deze stemmers meer sterken in hun stemgedrag.
Heb het volgende in mijn eerdere post toegevoegd: (En de gemiddelde kiezer op de PVV, is man, 45 jr, kinderen inmiddels zelfstandig, woont in een buurt zonder allochtonen (woonde er al of is daarheen verkast), werkt in een commercieel bedrijf en stemde voorheen CDA of VVD, zo blijkt uit een enquete van eenvandaag)quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 13:02 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Zou het, heel misschien ook komen dat men op Wilders stemt, omdat men de gevestigde partijen meer dan strontzat is?
En het geļrriteerde gedrag van de politieke partijen richting zal deze stemmers meer sterken in hun stemgedrag.
Hoe kom je erbij dat er niet inhoudelijk wordt gereageerd, dat wordt er wel degelijk. Jammer dat de kritiek op Wilders als persoon er weer alleen wordt uitgepikt om op terug te reageren.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 12:58 schreef Suko het volgende:
Zolang de rest van de politiek niet inhoudelijk op deze kwestie wil ingaan, en alleen het 'verschijnsel' Wilders bekritiseert, tot zolang zal Wilders grof om zich bijven slaan.
Zolang de politiek, met de linkse kruisridders voorop, hem voor alles uitmaken wat maar gebruikt kan worden om hem af te schilderen als een rascist, fascist etc, in plaats eens naar hem te luisteren en hem de wind uit de zeilen halen, zal de aanhang alleen maar groeien.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 13:05 schreef Re het volgende:
[..]
mja, ik voorzie dat de mensen die op hem zouden stemmen met nog een beetje democratisch gevoel in hun donder op een gegeven moment ook wel moe worden van Wilders... (wie wil er verantwoordelijk zijn voor een boekverbranding?)
Althans... dat hoop ik maar
Doe niet zo naief.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 13:02 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Onzin, zat "normaal" rechtse mensen zijn hem ook meer dan zat hoorquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 13:08 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
met de linkse kruisridders voorop
Het is net Idols. Waar hetzelfde tokkievolk op Alice danwel Raffaėla ging stemmen toen ze door de zittende macht Henk-Jan werden afgekraakt.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 13:08 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Doe niet zo naief.
Men was "de gevestigde orde" zat en stemde massaal op die kale nicht. Goed, die legde het loodje en men ging massaal stemmen op de SP (waarvan een groot deel LPF stemmers).
Die gaan nu allemaal weer naar Wilders.
Rechts > links > extreem rechts.
Je kan mij niet wijsmaken dat deze keuzes goed doordachte, politiek bewuste keuzes zijn.
ik ben geen linkse kruisridder, en nu...?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 13:08 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Zolang de politiek, met de linkse kruisridders voorop, hem voor alles uitmaken wat maar gebruikt kan worden om hem af te schilderen als een rascist, fascist etc, in plaats eens naar hem te luisteren en hem de wind uit de zeilen halen, zal de aanhang alleen maar groeien.
met een oost-indische bril op ?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 12:43 schreef Masterix het volgende:
Ik heb bijbel, thora en koran gelezen, : zo kom ik daar bij.
dat waren ze niet ooit, dat zijn ze nog steeds .. en ja, de boeken zijn gedeeltelijk vervalst, zo kan Jezus alleen maar een profeet zijn, god is immers EEN .. maar voor de rest zijn het nog steeds mensen van het boek met speciale rechten, zoals een vast aantal zetels in de regering (Iran), recht op je eigen regelgeving (Libanon) edquote:Volgens de koran waren christenen en joden ooit mensen van het boek, maar hebben zij hun boeken vervalst en daarom heeft Mohammed de koran geopenbaard gekregen.
hangt er helemaal van af in welk land/streek je kijkt .. opvattingen die in de een of andere bible-belt leven verschillen in essentie maar weinig met de opvattingen van joodse/moslim fundamentalisten .. en dat ook de christenen in deze moderne tijd tot bommen grijpen om politieke doelen te bereiken zijn we toch niet nu al vergeten ?quote:Jouw idee dat de islam zoveel toleranter is, is werkelijk onzin. Vergeet niet dat Mohammed en Karel de grote ongeveer tijdgenoten waren: het christendom van die tijd was bijna gelijk aan de islam een eeuw na haar ontstaan.
Nu nog is de islam bijna gelijk aan het christendom van 1000 jaar terug. De huidige islam het het huidige christendom vergelijken is echter domme onzin, rethorische dooddoenerij.
en jij denkt nu dat Nederland representatief is voor de westerse samenleving ?quote:De westerse samenleving heeft NU geloof een plaats gegeven van waaruit ze de samenleving niet meer kan ontwrichten: spotten met het christendom kan. Met de islam (nog) niet. De islam moet gewoon op haar plaats gewezen worden, niet alleen door idioten als Wilders, maar juist en vooral door de wat slimmere mensen in NL.
Wilders stemmenquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 13:15 schreef Re het volgende:
[..]
ik ben geen linkse kruisridder, en nu...?
Inderdaad, die films zijn daarom nooit uitgebracht.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 12:48 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, vraag maar aan Monty Python ("Life of Brian" was jarenlang verboden in Ierland). Of aan de makers van 'The Last Temptation of Christ'.. Om er maar een paar te noemen.
Remind me to smack you als ik je weer eens in het rookhok ziequote:Op zaterdag 18 augustus 2007 13:20 schreef Re het volgende:
[..]
top!, ik zet het op mijn to do lijstje...
Inderdaad. Er zijn ook vele terroristische aanslagen gepleegd door christenen vanwege die films.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 13:20 schreef Masterix het volgende:
[..]
Inderdaad, die films zijn daarom nooit uitgebracht.
<kreun>
Zie je het nu niet of wil je het niet zien?
dat bestaat niet.quote:
Jouw theologische opvattingen mag je bij je houden, die moet ik niet.quote:[..]
dat waren ze niet ooit, dat zijn ze nog steeds .. en ja, de boeken zijn gedeeltelijk vervalst, zo kan Jezus alleen maar een profeet zijn, god is immers EEN .. maar voor de rest zijn het nog steeds mensen van het boek met speciale rechten, zoals een vast aantal zetels in de regering (Iran), recht op je eigen regelgeving (Libanon) ed
[..]
Ook in de bijbel-belt vinden geen aanslagen plaats in naam van geloof -> onzin dus.quote:hangt er helemaal van af in welk land/streek je kijkt .. opvattingen die in de een of andere bible-belt leven verschillen in essentie maar weinig met de opvattingen van joodse/moslim fundamentalisten .. en dat ook de christenen in deze moderne tijd tot bommen grijpen om politieke doelen te bereiken zijn we toch niet nu al vergeten ?
[..]
Omdat geen geloof De Waarheid is.quote:en jij denkt nu dat Nederland representatief is voor de westerse samenleving ?
maar vertel, waarom hebben wij volgens jou dingen zoals de grondwet bedacht, en waarom staat daar godsdienstvrijheid zo expliciet vermeld ?
Het zieke is dat die mensen die vooraan staan om het christendom te vernederen plots heel politiek correct roepen "handen af van de islam".quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 13:28 schreef Jalu het volgende:
[..]
Inderdaad. Er zijn ook vele terroristische aanslagen gepleegd door christenen vanwege die films.
Sommige mensen willen inderdaad gewoon niet zien dat de Islam een religie is die in zijn huidige vorm geen plaats kan hebben in de westerse wereld.
whehe ... wat vind Wilders eigenlijk van het rookbeleid?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 13:22 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Remind me to smack you als ik je weer eens in het rookhok zie.
Speak for yourself.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 13:27 schreef Hathor het volgende:
we
Alle buitenlanders mogen alleen thuis roken, want zo kunnen ze de Nederlanders geen kanker geven.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 13:32 schreef Re het volgende:
[..]
whehe ... wat vind Wilders eigenlijk van het rookbeleid?
en ben jij nou Nederlander of ook zo'n crimineel met 2 paspoorten?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 13:33 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Alle buitenlanders mogen alleen thuis roken, want zo kunnen ze de Nederlanders geen kanker geven.
Nederlanders mogen overal roken want het is ons land.
nee want de bijbel staat aan de basis van ons Joods-Christelijke cultuur, en die moet zuiver blijven, kristalnacht zuiver ongeveer...quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 13:33 schreef Haushofer het volgende:
Zoals ik het begrijp hamert hij vooral op de inhoud van de tekst. Ik hoor em niet zo vaak over de Bijbel uitlaten, terwijl daar net zulke nare ( lees: cultuur gebonden ) dingen in staan. Dat het midden-oosten minder in staat is om zich van die eeuwenoude opvattingen los te maken staat natuurlijk los van het tekstuele. In dat opzicht zou je dan de Bijbel ook kunnen verbieden, lijkt me.
Dubbele nationaliteit crimineelquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 13:35 schreef Re het volgende:
[..]
en ben jij nou Nederlander of ook zo'n crimineel met 2 paspoorten?
Ik normaal gesproken ook, ik heb bijna altijd CDA gestemd, maar bij de laatste verkiezingen wist ik het effe niet meer, en dat is me nog nooit eerder gebeurd.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 13:32 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Speak for yourself..
Ik stem zowel in Griekenland als in Nederland altijd op dezelfde partij.
Bizar dat ook jij de bijbel eventjes vergelijkt met de koran.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 13:33 schreef Haushofer het volgende:
Zoals ik het begrijp hamert hij vooral op de inhoud van de tekst. Ik hoor em niet zo vaak over de Bijbel uitlaten, terwijl daar net zulke nare ( lees: cultuur gebonden ) dingen in staan. Dat het midden-oosten minder in staat is om zich van die eeuwenoude opvattingen los te maken staat natuurlijk los van het tekstuele. In dat opzicht zou je dan de Bijbel ook kunnen verbieden, lijkt me.
Waarom zou dat niet mogen? Het zijn beide sprookjesboekenquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 13:38 schreef Masterix het volgende:
[..]
Bizar dat ook jij de bijbel eventjes vergelijkt met de koran.
Ik dacht dat je wel beter zou weten...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |